Post hier foto's en specs van je home cinema! Deel 43 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 7 ... 11 Laatste
Acties:
  • 314.552 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rev!
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Hepta's bij night ;)

Nieuw is de Pioneer VSX-D511 versterker, en eindelijk mijn Harmony weer goed ingesteld.

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/dmQ2a2Ebr3cfP4sT9pn2Gb5b/full.jpg?nohitcount=1

[ Voor 28% gewijzigd door Rev! op 20-04-2011 22:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EcktenBaas
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 14-06 02:52
Rev! schreef op woensdag 20 april 2011 @ 22:34:
Hepta's bij night ;)

Nieuw is de Pioneer VSX-D511 versterker, en eindelijk mijn Harmony weer goed ingesteld.

[afbeelding]
Mooie setup, ook heel prettig licht! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn1990
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 14:35
Ziet er goed uit, maar mocht het mogelijk zijn zou ik je speakers sowieso gelijk zetten aan het meubel. Dus een centimeter of 30 van de muur minimaal. Zal het geluid zeker ten goede komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silitek
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18-06 13:08

silitek

Tubes Only

Martijn1990 schreef op woensdag 20 april 2011 @ 23:45:
Ziet er goed uit, maar mocht het mogelijk zijn zou ik je speakers sowieso gelijk zetten aan het meubel. Dus een centimeter of 30 van de muur minimaal. Zal het geluid zeker ten goede komen.
Idd..speakers wat meer in de ruimte plaatsen. Zo lijkt het net een stel IKEA muur kastjes.
:+

Tubes....It's what make music music!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillaZ
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 11:45
Martijn1990 schreef op woensdag 20 april 2011 @ 23:45:
Dat maakte met mijn Dali Concept 2 (met ook de baspoort aan de voorkant) helemaal niets uit ;)

K to the KillaZ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 14:32

lier

MikroTik nerd

KillaZ schreef op donderdag 21 april 2011 @ 08:23:
Dat maakte met mijn Dali Concept 2 (met ook de baspoort aan de voorkant) helemaal niets uit ;)
Het kan je voorkeur hebben om een enorme "Boom-bass" te creëren, maar het maakt wel degelijk veel uit. Sterker nog, ik denk dat bij veel mensen enorme winsten te boeken zijn als de speakers goed opgesteld worden.

Om het trouwens te onderbouwen: lage tonen zijn minder gevoelig voor richting, oftewel een heel groot deel van de energie die uit de baspoort komt knalt direct tegen de muur.

Eerst het probleem, dan de oplossing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillaZ
lier schreef op donderdag 21 april 2011 @ 08:29:
[...]

Het kan je voorkeur hebben om een enorme "Boom-bass" te creëren, maar het maakt wel degelijk veel uit. Sterker nog, ik denk dat bij veel mensen enorme winsten te boeken zijn als de speakers goed opgesteld worden.

Om het trouwens te onderbouwen: lage tonen zijn minder gevoelig voor richting, oftewel een heel groot deel van de energie die uit de baspoort komt knalt direct tegen de muur.
....De energie die uit de baspoort komt.....

Ja, die zit dus aan de voorkant en nee, of ik mijn speakers (waar je een paar posts terug) nou parralel aan mijn meubel zet (met een kleine 20 ~ 25 cm ruimte tussen de muur en speaker) of strak tegen de muur, het maakt qua klankbeeld niets uit.

Ook niet als de afstanden juist zijn ingesteld :)

En een enorme "boom-bas" komt er sowieso niet uit de dali's. -3 dB bij 42 hz en ze worden bij 70 hz afgekapt. Dan komt de XLS die het stokje overneemt.

[ Voor 8% gewijzigd door KillaZ op 21-04-2011 08:35 ]

K to the KillaZ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lier
  • Laatst online: 14:32

lier

MikroTik nerd

KillaZ schreef op donderdag 21 april 2011 @ 08:34:
....De energie die uit de baspoort komt.....
Iets als akoestische energie!?
Ja, die zit dus aan de voorkant en nee, of ik mijn speakers (waar je een paar posts terug) nou parralel aan mijn meubel zet (met een kleine 20 ~ 25 cm ruimte tussen de muur en speaker) of strak tegen de muur, het maakt qua klankbeeld niets uit.
Dat betwijfel ik (en durf ik zelfs in een blinde test vast te stellen).
Ook niet als de afstanden juist zijn ingesteld
Afstanden instellen...bedoel je op je versterker!?
En een enorme "boom-bas" komt er sowieso niet uit de dali's. -3 dB bij 42 hz en ze worden bij 70 hz afgekapt. Dan komt de XLS die het stokje overneemt.
Je kan "elke" speaker slecht laten klinken...misschien is het effect bij jou (ten opzichte van de poster waar ik op reageerde) kleiner omdat je de speakers af kapt...

Eerst het probleem, dan de oplossing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silitek

silitek

Tubes Only

lier schreef op donderdag 21 april 2011 @ 08:48:
[...]

Je kan "elke" speaker slecht laten klinken...misschien is het effect bij jou (ten opzichte van de poster waar ik op reageerde) kleiner omdat je de speakers af kapt...
Muziek (beleving) luisteren, plaatsing stereobeeld enz. is vaak niet aan de orde bij dit soort set-up's.
Als het maar herrie en veel boom-bass tijdens een filmpje produceerd.
Vanuit dat standpunt mag je zelfs speakers in de muur metselen... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillaZ
I know, het was ter ondersteuning van mijn verhaal daar onder, maar laten we dit geen persoonlijke discussie worden.
Dat betwijfel ik (en durf ik zelfs in een blinde test vast te stellen).
Feel free om langs te komen.
Afstanden instellen...bedoel je op je versterker!?
Jep, mbv de mic bij mijn Marantz, echter is het zelf afstellen van de crossover nog een must.
Ben ik helemaal met je eens, echter hoop ik ook dat je met mij eens bent dat een baspoort aan de voorkant een enorme invloed heeft op de plaatsingsmogelijkheden van de speaker.

Ik heb een paartje Celestions DX6, die zijn dus niet tegen de muur aan te plaatsen. Daar komt jou verhaal de hoek om kijken ;)

Nogmaals, No Offence....dit is geen persoonlijke rant waard :)
silitek schreef op donderdag 21 april 2011 @ 09:01:
[...]

Muziek (beleving) luisteren, plaatsing stereobeeld enz. is vaak niet aan de orde bij dit soort set-up's.
Als het maar herrie en veel boom-bass tijdens een filmpje produceerd.
Vanuit dat standpunt mag je zelfs speakers in de muur metselen... ;)
Dit vind ik dan wel weer jammer, nu komt het net over alsof "jou" definitie van een set-up als enige een muziek beleving kunnen geven en dat wij met deze setjes alleen maar voor "wat herrie en boom-bass tijdens een filmpje" gaan. Het komt in ieder geval wat "arrogant" over....

Dat terwijl die Heco's of zelfs mijn Dali's een prima geluidsbeeld (kunnen) geven.

[ Voor 23% gewijzigd door KillaZ op 21-04-2011 09:12 ]

K to the KillaZ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbie T
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 10:39
Rev! schreef op woensdag 20 april 2011 @ 22:34:
Hepta's bij night ;)

[afbeelding]
Waarom heb je twee xbox360?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silitek

silitek

Tubes Only

KillaZ schreef op donderdag 21 april 2011 @ 09:07:
[...
Dit vind ik dan wel weer jammer, nu komt het net over alsof "jou" definitie van een set-up als enige een muziek beleving kunnen geven en dat wij met deze setjes alleen maar voor "wat herrie en boom-bass tijdens een filmpje" gaan. Het komt in ieder geval wat "arrogant" over....

Dat terwijl die Heco's of zelfs mijn Dali's een prima geluidsbeeld (kunnen) geven.
Niks arrogant maar heb wel oren aan m'n hoofd en hoor wel degelijk verschil in plaatsing o.a speakers zelfs Heco's. En ja, we hebben het hier over HT sets deze moeten het vooral goed doen tijdens films, laten we eerlijk zijn.
No-offence :) bezit zelf ook voor in de HK een Onkyo receiver met een Canton Movie setje speakertjes.
Voldoet prima tijdens het kijkplezier en het geeft geluid...That's It

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ind0mi
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 06-10-2023

ind0mi

PSN: DexFaya

ik denk een gemodificeerde xbox en een "normale" ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
  • Registratie: Maart 2004
  • Nu online
Er is sowieso winst te behalen als de speakers recht naar voren staan. Dus los van het feit of de bass-poort aan de voor- of achterkant zit. Het stereo-beeld verbetert als je de speakers indraait naar je luisterpositie. Dat staat ook niet voor niets in alle handleidingen die je krijgt bij aankoop van receiver/speakers etc.

Als je het verschil tussen recht tegen de muur en indraaien niet hoort is er in mijn beleving iets mis met je HT-set óf oren. Nofi..

4620 Wp PV ZZO 52° | VW Golf Variant 1.5 TSI '19

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rev!
  • Niet online
Ik zal het eens proberen, het leek mij niks uit te maken gezien de basspoort voorop zit ;)

Als ik in het midden zit dan lijkt het geluid echt uit een center speaker te komen, dan zit je er echt "in".

[ Voor 38% gewijzigd door Rev! op 21-04-2011 10:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillaZ
Anders voeg je even een extra dimensie toe aan de discussie, we hebben het over de afstand van de speakers en de muur....niet over het indraaien of niet.
;)
Indraaien zijn net zo veel discussies over als over de bekabeling.....

Ik en mijn buurman vonden het indraaien wel verschil uitmaken, mijn vriendin en mijn zwager niet bijvoorbeeld.

[ Voor 19% gewijzigd door KillaZ op 21-04-2011 10:14 ]

K to the KillaZ

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Mja, plaatsing en indraaien van speakers hangt natuurlijk ook van het model/type af. Want niet elke speaker "straalt" het geluid op dezelfde manier uit. Sommige tweeters zijn veel meer gericht dan bijvoorbeeld andere. Sterker nog: op bijvoorbeeld de Elac FS 609 Ce kan je zelf instellen of je het geluid "spacious" of meer "focused" wilt :)

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silitek

silitek

Tubes Only

Aantal keer voorbij gekomen maar nog een keer in het kade van "pics"
Woonkamer simpel voor kijkplezier Hd receiver (Canaldigitaal), media-player (TVix), Onkyo en Canton speakers

Afbeeldingslocatie: http://fotopocket.nl/fpimages/2011/04/21/0a6a42ff19fe994c4a5622fe9a19a30d/CIMG0821.JPG

Nieuw aanschaf luisterkamertje: Yamaha AX-900 een van de beste geintegreerde verstekers ooit gemaakt door Yamaha B&W Dm2a transmissielijn speakers.

Afbeeldingslocatie: http://fotopocket.nl/fpimages/2011/04/21/37781f70c9c6b0fc4584bdf15e54d020/CIMG0817.JPG

Game/PC hoek inmiddels voorzien van 2.1 Yamaha AX-1070 met sub

Afbeeldingslocatie: http://fotopocket.nl/fpimages/2011/04/21/00e727a030add4f37cc95cbd3f62eca9/CIMG0784.JPG

Edit: Voor de geïnteresseerde hoe het spul klinkt!!..filmpje:

[ Voor 7% gewijzigd door silitek op 21-04-2011 11:38 . Reden: toevoeging ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ST10©DE
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14:37

ST10©DE

Dus.............

silitek schreef op donderdag 21 april 2011 @ 11:00:

[afbeelding]
De tijd op je computer loopt niet synchroon met die op je telefoon.

"Ik heb een hekel aan thuiswerken". Hendrik, 36 jaar, brandweerman.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bootje
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16-06 12:59
Woonkamer simpel voor kijkplezier Hd receiver (Canaldigitaal), media-player (TVix), Onkyo en Canton speakers...
Slaat je deur niet open tegen je speaker / tv? Lijkt me nogal een gevaarlijke situatie namelijk zonder deurstop o.i.d. Of heb je geen kinderen? ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silitek

silitek

Tubes Only

Bootje schreef op donderdag 21 april 2011 @ 11:26:
[...]

Slaat je deur niet open tegen je speaker / tv? Lijkt me nogal een gevaarlijke situatie namelijk zonder deurstop o.i.d. Of heb je geen kinderen? ;-)
;) ..geen probleem met de deur. speakertje draait desnoods mee
Kinderen 1 stuks maar al heel groot 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 80673

Woonkamer simpel voor kijkplezier Hd receiver (Canaldigitaal), media-player (TVix), Onkyo en Canton (...)
Sigaar in je hoofd, glas whiskey erbij en een avondje jezelf opsluiten in die luisterkamer. Zeer nice, als komt het geluid natuurlijk totaal niet over via joeptoep.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silitek

silitek

Tubes Only

Anoniem: 80673 schreef op donderdag 21 april 2011 @ 12:17:
[...]

Sigaar in je hoofd, glas whiskey erbij en een avondje jezelf opsluiten in die luisterkamer. Zeer nice, als komt het geluid natuurlijk totaal niet over via joeptoep.
:7 ...nee, niet echt in "joeptoep"filmpje tis weer eens wat anders, bewegend beeld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SdR
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 10:09

SdR

Sow,

Na een lange tijd en een aantal draadjes verder hier een update in ons nieuwe huisje.
De voorbereidingen voor ons Home Cinema worden getroffen:
Afbeeldingslocatie: http://a1.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-snc6/216036_211154945580068_100000566912022_777175_1818595_n.jpg

Afbeeldingslocatie: http://a3.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-snc6/216972_211154975580065_100000566912022_777176_6280338_n.jpg

Op de laatste foto zit er een beetje veel stof in de lucht van het vegen...

More pics to come!

[ Voor 11% gewijzigd door SdR op 21-04-2011 13:22 ]

Don't Speak, Just Think

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albinosaurus
  • Registratie: Augustus 2007
  • Niet online

Nieuw aanschaf luisterkamertje: Yamaha AX-900 een van de beste geintegreerde verstekers ooit gemaakt door Yamaha B&W Dm2a transmissielijn speakers.
Echt een heerlijke amp idd, heb hem hier aan mijn pc hangen. Je had daarvoor toch Jamo 608's op die 900 aangesloten als ik het goed heb, maken die nieuwe speakers een groot verschil?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gassiepaart
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 05-06 11:33
Wat voor platenspeler staat daar in het midden, die met die houten omlijsting?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silitek

silitek

Tubes Only

BertHier schreef op donderdag 21 april 2011 @ 14:03:
[...]

Echt een heerlijke amp idd, heb hem hier aan mijn pc hangen. Je had daarvoor toch Jamo 608's op die 900 aangesloten als ik het goed heb, maken die nieuwe speakers een groot verschil?
Schakel tussen A+B regelmatig. Hangt van muziekkeuze af en bron. Jamo's i.c.m draaitafel is een fijne match.
MHZS CD en B&W geef een totaal ander maar mooi geluidsbeeld. (jazz o.a) Geef aan de veelzijdigheid van de AX-900. Neigt een beetje "agressief" maar dat hebben de Dm2a speakers echt nodig, willen ze tot hun recht komen.
gassiepaart schreef op donderdag 21 april 2011 @ 14:14:
[...]
Wat voor platenspeler staat daar in het midden, die met die houten omlijsting?
DUAL 701 volledig gereviseerd..i.c.m Grado Gold element een pracht DD

[ Voor 18% gewijzigd door silitek op 21-04-2011 14:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barry|IA
  • Laatst online: 23-06-2022
silitek schreef op donderdag 21 april 2011 @ 09:40:
[...]

Niks arrogant maar heb wel oren aan m'n hoofd en hoor wel degelijk verschil in plaatsing o.a speakers zelfs Heco's. En ja, we hebben het hier over HT sets deze moeten het vooral goed doen tijdens films, laten we eerlijk zijn.
No-offence :) bezit zelf ook voor in de HK een Onkyo receiver met een Canton Movie setje speakertjes.
Voldoet prima tijdens het kijkplezier en het geeft geluid...That's It
Ik schat zijn speakers met Vifa units hoger in dan jouw Jamo's :X

“Nothing changed since the 70s. Nothing. Except people train not that hard”. - Tom Platz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silitek

silitek

Tubes Only

Barry|IA schreef op donderdag 21 april 2011 @ 18:34:
[...]

Ik schat zijn speakers met Vifa units hoger in dan jouw Jamo's :X
En wat heeft dat met plaatsing te maken??..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillaZ
Heeft alles te maken met je post die nogal denigrerend over kwam.

K to the KillaZ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn1990
KillaZ schreef op donderdag 21 april 2011 @ 20:25:
Heeft alles te maken met je post die nogal denigrerend over kwam.
Ik wilde er niet op ingaan, maar ik was dus niet de enige die dat dacht.

Trouwens, Killaz, misschien had je over mijn post heen gelezen van een paar dagen terug. Maar ik was benieuwd wat je apart vond aan de manier van handelen van Ralf? Als je het wilt delen uiteraard, ik heb namelijk erg goeie ervaring ermee :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 374197

Heb mij vandaag 2 nieuwe speaker kabel gekocht voor de front speakers 4x2.5mm.
Heb de speakers bi-wire aangesloten.
Afbeeldingslocatie: http://i53.tinypic.com/2e4yd0i.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i51.tinypic.com/4sxnhg.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillaZ
Martijn1990 schreef op donderdag 21 april 2011 @ 20:31:
[...]

Ik wilde er niet op ingaan, maar ik was dus niet de enige die dat dacht.

Trouwens, Killaz, misschien had je over mijn post heen gelezen van een paar dagen terug. Maar ik was benieuwd wat je apart vond aan de manier van handelen van Ralf? Als je het wilt delen uiteraard, ik heb namelijk erg goeie ervaring ermee :)
offtopic:
Zie de topics over zijn verkoop van de dipolen, ik heb iets soortgelijks meegemaakt met de XLS200: 2e hands te koop....interesse getoond....vanuit het niets afgeblazen omdat hij verder ging met de dipolen....als ik vervolgens mijn tijdslijn met de verkoop van de dipolen koppel....komt dat niet overeen.
Heb vervolgens een nieuwe gekocht omdat ik toch op zoek was naar een XLS200. Amper 4 dagen na mijn aankoop zet hij zijn 2e hands versie weer te koop.
Heb er geen tijd en geen zin in om er moeite in te stoppen, maar netjes is het niet. Ralf heeft een gewoonte om de klant niet de koning te maken, tenminste....als je nog niets bij hem gekocht hebt.....

K to the KillaZ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr.DJ95
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 15-06 21:58
Woonkamer simpel voor kijkplezier Hd receiver (Canaldigitaal), media-player (TVix), Onkyo en Canton speakers

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[video]
wat is die screen saver? gave luister hoek man!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silitek

silitek

Tubes Only

mr.DJ95 schreef op donderdag 21 april 2011 @ 20:55:
[...]

wat is die screen saver? gave luister hoek man!
Fliqlo screensaver hebbe?.. ;)
http://www.9031.com/downloads/screensavers.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NrG!
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 04-02-2023
Anoniem: 374197 schreef op donderdag 21 april 2011 @ 20:37:
Heb mij vandaag 2 nieuwe speaker kabel gekocht voor de front speakers 4x2.5mm.
Heb de speakers bi-wire aangesloten.
[afbeelding]
[afbeelding]
En...is het een verbetering?

Ik vraag dit omdat ik er ook aan zit te denken..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik vind het kwa muziek wat beter klinken dan die ijzeren beugeltjes die er tussen zaten.
Het hoog is wat mooier en de bas vind ik ook wat beter klinken.

Ik adviseer je om het ook te doen.

[ Voor 36% gewijzigd door Anoniem: 374197 op 21-04-2011 21:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NrG!
Anoniem: 374197 schreef op donderdag 21 april 2011 @ 21:08:
Ik vind het kwa muziek wat beter klinken dan die ijzeren beugeltjes die er tussen zaten.
Ok..maar is het een andere geluidsbeleving of is het verschil minimaal aangezien die kabels best prijzig zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silitek

silitek

Tubes Only

Anoniem: 374197 schreef op donderdag 21 april 2011 @ 21:08:
Blikken plaatjes ook kunnen vervangen voor "Speakers Jumpers" zelfde effect.
Complete kabels ziet er voor het oog wel leuker uit.. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

zo duur was deze kabel niet 4 euro per meter valt mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NrG!
Anoniem: 374197 schreef op donderdag 21 april 2011 @ 21:17:
zo duur was deze kabel niet 4 euro per meter valt mee.
:o Volgens mij ben ik in de war met bi-ampen,ik heb zelf de 608's en die plaatjes heb ik vervangen door speakerkabel,maar ik bedoel dus of je een verschil merkt met bi-ampen :o

Sorry,niet goed gelezen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb mijn speakers alleen b-wire heb ze wel ge bi-amp aangesloten hoorde niet veel verschil alleen mijn amp moest veel harder werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SlowikPL
  • Laatst online: 07-06 10:06
Mijn Woning in Wroclaw:

Voorversterker: Pass Labs Aleph P
Eindversterker : DIY Aleph X 110W
Speakers : DIY op Scan Speaks
SACD : Marantz SA11S1
DVD , Tuner: Dreambox HD8000

http://img809.imageshack.us/img809/3255/sdc10557.jpg

Hier bij collega even de B&W 802 Diamond getest ( helaas klonk niet al te goed)
http://img846.imageshack.us/img846/4120/sdc10576flaforum.jpg

[ Voor 4% gewijzigd door FeaR op 22-04-2011 07:56 . Reden: Foto's zijn te groot, plus eigenlijk alleen foto's van je eigen home cinema. ]

* Intel Core i7-6700K @ 4.8Ghz * Asus MAXIMUS VIII EXTREME* nVidia Asus Poseidon 1080Ti * Mushkin 16 GB * SSD Samsung M.2 2280 256GB + 3x Samsung 256GB 850Pro* Enermax Revolution85+ 1250W * CM Stacker 832 SE * Waretcooling CPU, NB ,VGA 3x Mora

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online
SlowikPL schreef op donderdag 21 april 2011 @ 23:48:
Mijn Woning in Wroclaw:

Voorversterker: Pass Labs Aleph P
Eindversterker : DIY Aleph X 110W
Speakers : DIY op Scan Speaks
SACD : Marantz SA11S1
DVD , Tuner: Dreambox HD8000

[afbeelding]

[afbeelding]
Mooie DIY speakers zijn dat :)

Algemeen: wat kost een beetje set nou in .PL? Scheelt dat een hoop met NL? Ik neig om te zeggen van wel eerlijk gezegd, maja, dat moet je wel zeker weten als je daar iets zou bestellen. Mijn Pools is nou niet dat je zegt perfect en dat leest en zoekt wat lastig op het Poolse internet :P

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silitek

silitek

Tubes Only

SlowikPL schreef op donderdag 21 april 2011 @ 23:48:
Definieer eens niet goed..opstelling? akoestiek?.
Welke eindbakkken staan daar?

B&W 802 Diamond is een prachtspeaker..kost ook wat ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistermo
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 05-06 16:40
Na tijden lang het topic gevolgd te hebben wordt het dan eindelijk eens tijd dat ik mijn set-up ook maar eens ga posten.

Klein stukje geschiedenis vooraf.
Vorig jaar zijn we verhuisd en dat was voor mij zoals voor wel velen de kans om het een en ander te veranderen.
Mijn oude setje zou naar boven gaan in de "game-room". En beneden zou er iets compleet nieuws komen.
Wat 1 aan mijn eisen zou voldoen en 2 wat een redelijk WAF factor heeft.
nr. 2 bleek soms wat lastiger als gedacht omdat vrouw lief het liefst een paar kleine melk pakjes boven in de hoeken wilde hebben. En als het even kon dat er niks in het zicht stond.... Tjsa dan ga zoeken en puzzelen en kijken en luisteren naar de mogelijkheden. Dat is allemaal heel leuk om te doen, maar soms ook zeer frustrerend.
Na menig discussie hierover is het toch gelukt om haar te overtuigen dat vloerstaanders toch wel noodzakelijk waren. :)

Na veel wikken en wegen, enorm veel forums en gebruikers ervaringen gelezen te hebben ben ik tot een besluit gekomen. De hudige tv zal voorlopig nog wel blijven, aangezien deze ook pas 2jaar oud is.

Hier dan eerst wat foto's voordat ik jullie ga vertellen wat er precies te zien en niet te zien is:

Overzicht van de woonkamer:
Afbeeldingslocatie: http://i1183.photobucket.com/albums/x464/mistermo1/DSCF2966.jpg

En er is nu vrij weinig te zien:
Afbeeldingslocatie: http://i1183.photobucket.com/albums/x464/mistermo1/DSCF2974.jpg

Zo nu en dan voel ik me net Hans Kazan.
Afbeeldingslocatie: http://i1183.photobucket.com/albums/x464/mistermo1/DSCF2976.jpg

Sinds kort de wel bekende Nakamichi plugs:
Afbeeldingslocatie: http://i1183.photobucket.com/albums/x464/mistermo1/DSCF2970.jpg

Wat je ziet:
Samsung LE37A656
KEF IQ50 als front

Wat je niet ziet:
Marantz SR6004.
LG BD-570
Humax iHDR 5050C
KEF IQ10 als rear
KEF PSW2010

Plannen voor de toekomst:
De IQ50 vervangen door de IQ90
De PSW2010 vervangen door een XXLS400
Mediaplayer (AC Ryan HD2)

Nu we toch bezig zijn met het posten van de set-up. Dan ook gelijk maar even het stukje "game-room/ voetbal kamer/ 'ik wil iets anders zien vanavond'"

Afbeeldingslocatie: http://i1183.photobucket.com/albums/x464/mistermo1/DSCF2988.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i1183.photobucket.com/albums/x464/mistermo1/DSCF2987.jpg

Wat je ziet:
Philips 37PFL7562D
Onkyo HT-R340 met daarbij behorende speaker set
Tonsil subwoofer
Humax IR Fox
PS3 Fat (320GB) + 250GB externe HDD
XBox360
WII
Trust Multimedia keyboard

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
  • Nu online
Nette set-ups hoor Mistermo!

Handig systeem om het netjes in de woonhoek te hebben. :)
Waar komt dat meubel vandaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Mistermo schreef op vrijdag 22 april 2011 @ 08:52:
Daar zou ik niet al te lang mee wachten. De iQXX-serie is vervangen voor de QXXX waardoor de oudere iQ-serie lastig te verkrijgen is/wordt. Ken zelfs mensen die nu maar vast een paar iQ10 hebben aangeschaft. Niet omdat ze die nu nodig hebben, maar gewoon om ze maar vast gekocht te hebben voordat ze nog lastiger te verkrijgen zijn als ze de speakers in de toekomst wel nodig hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistermo
@Lupo
Dankje, het meubel komt bij Kenze vandaan.

@Fear,
Ik weet het, alleen de financiële middelen moeten er wel voor zijn ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Mistermo schreef op vrijdag 22 april 2011 @ 09:20:
@Fear,
Ik weet het, alleen de financiële middelen moeten er wel voor zijn ;)
True, maar grote kans dat speakers als ze zeldzamer worden weer in prijs kunnen stijgen. En dan kan je nog meer geld kwijt zijn. Maar wil je weer witte of zou zwart ook mogen, dat zou de zoektocht al iets gemakkelijker maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistermo
daar komt de WAF factor weer om de hoek kijken. Dus het wordt weer wit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nico111
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 24-05 11:47
@mistermo

hoe heb je je rears neer gezet/opgehangen.

Gave kast, echt een leuke gadget. Wat kost zo'n kast als ik vragen mag? en tot welke maat tv past er in?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistermo
Nico111 schreef op vrijdag 22 april 2011 @ 09:29:
@mistermo

hoe heb je je rears neer gezet/opgehangen.

Gave kast, echt een leuke gadget. Wat kost zo'n kast als ik vragen mag? en tot welke maat tv past er in?
De rears hangen boven in de hoek aan de achterkant van de kamer.

Qua kast, tv maat is afhankelijk van de rand van de tv. Huidige tv is 37", Ik denk dat 40" met een hele dunne rand ook nog past.
En vragen mag, laten we zeggen dat het geen Ikea kastje is ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SlowikPL
The Eagle schreef op vrijdag 22 april 2011 @ 01:03:
[...]

Mooie DIY speakers zijn dat :)

Algemeen: wat kost een beetje set nou in .PL? Scheelt dat een hoop met NL? Ik neig om te zeggen van wel eerlijk gezegd, maja, dat moet je wel zeker weten als je daar iets zou bestellen. Mijn Pools is nou niet dat je zegt perfect en dat leest en zoekt wat lastig op het Poolse internet :P
Nu ,

Veel goedkoper is het niet. Maar wel is qua qualitat een top. Nu ben ik met iets anders bezig.
Hier staan ze te koop: http://www.hifi.nl/tweede...vE-II-DIY-Scan-Speak.html

* Intel Core i7-6700K @ 4.8Ghz * Asus MAXIMUS VIII EXTREME* nVidia Asus Poseidon 1080Ti * Mushkin 16 GB * SSD Samsung M.2 2280 256GB + 3x Samsung 256GB 850Pro* Enermax Revolution85+ 1250W * CM Stacker 832 SE * Waretcooling CPU, NB ,VGA 3x Mora

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SlowikPL
silitek schreef op vrijdag 22 april 2011 @ 07:57:
[...]

Definieer eens niet goed..opstelling? akoestiek?.
Welke eindbakkken staan daar?

B&W 802 Diamond is een prachtspeaker..kost ook wat ;)
De luister kamer was wel goed gedempt. Maar veel te klein. 5 x 4m De versternekrs zijn Aleph AX 110W puur class A :) DIY. De hoogtoon was super , midden voldoende maar soft , naar mijn smaak te wenig details. Laag was te soft en erg langzaam. In Het laag deden in deze ruimte veel beter de oude Natulius 802 !!! Naar mijn mening waren de oude B&W Natulius 802 veel fijnere speakers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolly_Jumper
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 19-06 10:20
FeaR1986 schreef op vrijdag 22 april 2011 @ 09:14:
[...]
Ken zelfs mensen die nu maar vast een paar iQ10 hebben aangeschaft. Niet omdat ze die nu nodig hebben, maar gewoon om ze maar vast gekocht te hebben voordat ze nog lastiger te verkrijgen zijn als ze de speakers in de toekomst wel nodig hebben.
Ik was er één van, maar heb ze ook alweer ongebruikt verkocht ;w.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Jolly_Jumper schreef op vrijdag 22 april 2011 @ 10:31:
[...]

Ik was er één van, maar heb ze ook alweer ongebruikt verkocht ;w.
Nu niet zielig gaan lopen doen hè... Je hebt een paar KEF Reference er voor in de plek gekregen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vosss
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 12:37

[video]
Dat spul, zoals je het noemt, klinkt natuurlijk alleen bij jou zo he ;)

Anyway, ik wist niet dat Treintje tegenwoordig nog muziek maakte.
Heb het cdtje maar even gehaald, lekkere muziek moet ik zeggen. Thanks voor de tip dus ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 14:34

Exirion

Gadgetfetisjist

[video]
Het meest nutteloze dat er bestaat: op YouTube laten 'horen' hoe je set klinkt 8)7

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IRCfreAk
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 17-08-2021
Exirion schreef op vrijdag 22 april 2011 @ 17:32:
[...]

Het meest nutteloze dat er bestaat: op YouTube laten 'horen' hoe je set klinkt 8)7
na 5x inspelen op internet explorer 8 hoor ik het hoog veel beter en een veel mooiere laag
vond het idd nogal grappig maar het klinkt zeker niet slecht:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bierkameel
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Bierkameel

Alle proemn in n drek

Afbeeldingslocatie: http://area61.nl/pics/albums/userpics/10001/4~30.jpg

Afbeeldingslocatie: http://area61.nl/pics/albums/userpics/10001/5~26.jpg

Afbeeldingslocatie: http://area61.nl/pics/albums/userpics/10001/6~18.jpg

Afbeeldingslocatie: http://area61.nl/pics/albums/userpics/10001/3~40.jpg

Afbeeldingslocatie: http://area61.nl/pics/albums/userpics/10001/3~39.jpg

Afbeeldingslocatie: http://area61.nl/pics/albums/userpics/10001/5~25.jpg

Laat ik ook maar eens een keer wat showen.
U ziet:
Samsung 42" full HD LCD scherm
Cambridge Audio 640R receiver.
Squeezebox Duet.
Wharfedale Diamond serie speakers in 5.1
Brakke Canton sub, binnenkort weer een Rel.
Missing in action: Boxee Box en HD TV kastje van de provider, die staan tijdelijk boven, vandaar de kabelbende.
Maar mijn grootste trots sinds gisteren, de Beyerdynamics DT990 met een Lead Audio LA-100, dat klinkt echt nog 10 keer beter dan die receiver met speakers :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillaZ
Wharfedale? Ik dacht bij het scrollen iets heel anders :+

K to the KillaZ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bierkameel
  • Niet online

Bierkameel

Alle proemn in n drek

Tja dezelfde conus als B&W van Kevlar/Aramide, leuke is dat ik voor het bedrijf werk wat die vezel maakt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deniax
  • Laatst online: 29-05 22:08
Mijn dedicated "zolderscoop".
Aangezien ik de ruimte alleen maar betreed als ik films/series ga kijken of ga gamen, hoefde hij van mij niet gezellig te zijn.
Immers, met de lichten uit zie je niet zoveel en ten tweede ga ik naar de ruimte om een film te zien en niet te genieten van de kleur van mijn bank of behang :+
Daarbij is het beter voor de kwaliteit van je beeld om zo min mogelijk reflecties te hebben, dus, de gehele ruimte is zwart. 8)

Omdat me vriendin onregelmatige werktijden heeft en ik haar en de buren links van mij zo min mogelijk wil storen als ik besluit om midden in de nacht van de ruimte gebruik te maken, heb ik gekozen voor een volledige kamer in kamer te laten bouwen. Overdag kan ik op reference niveau draaien zonder dat je er een verdieping nauwelijks iets van de bassen hoort, in de nacht hoor je de bassen bij grote explosies wel iets beter, maar wordt het veelal overstemt door de tv die in de slaapkamer zachtjes aan staat.

Specs:

1. Kamer in kamer
Grotendeels gebouwd volgens de principes van acoustics101.com. Je komt de ruimte binnen via twee geluidswerende deuren. De ruimte bestaat verder uit een akoestisch plafond van Rockfon om de galm tegen te gaan.

2. D-Box stoel
Beste upgrade voor film die je maar kan wensen. De filmbeleving wordt hiermee onbeschrijfelijk meer intenser. Niet alleen met actie films, maar met elk soort film. Pas als je hem uit zet, merk je hoeveel je mist. Je kan dan wel je geluid upgraden of je beeld, maar persoonlijk vind ik dat geen enkele upgrade in de buurt komt met de filmbeleving die Dbox je geeft.
http://d-box.com/en/home-theatre/d-box-ready-seating/

3. Screen Research 90" akoestisch transparant scherm
Een akoestisch transparant scherm heeft twee grote voordelen: Geen afleiding van grote (soms licht reflecterende speakers). Alles wat je voor je ziet is de film die een golf van geluid produceert waardoor het veel natuurlijker overkomt dan dat je "weet/ziet" dat er speakers zijn.
Tweede is dat je scherm breder kan zijn doordat je geen ruimte verliest links en rechts voor de plaatsing van speakers.

Ook een akoestisch transparant scherm van Steward gezien, maar de Screen Research beviel beter

4. Velodyne DD-15
Weinig over te zeggen, een van de beste subwoofers die je voor zowel muziek als film kan kopen.
Hij valt niet op en dat is precies hoe een sub moet zijn.

5. JVC HD350
Mooie projector. Voor de rest ben ik er niet zo lyrisch over zoals anderen. Plaatje wat hij neerzet is mooi. Totdat je pans krijgt, dan gaat hij (net zoals alle projectoren) blurren.
Afgelopen winter op de ISE in Amsterdam de nieuwste Epson mogen aanschouwen. Beter beeld dan de JVC en geen motionblur bij pans. Hopelijk komt JVC na de zomer met een nieuw model, dan gaat die van mij de verkoop in :)

6. Audyssey receiver + 11.1 speakers
Ik had vorig jaar per ongeluk mijn HDMI out poort van mijn Yamaha reciever kapot getrokken, dus een nieuwe reciever uigezocht, de Onkyo NR5007. Dit was dan ook mijn kennismaking met Audyssey.
De filosofie van Audyssey is dat het menselijk oor erop gebouwd is dat het geluiden van voor stukken beter verwerkt dan geluiden van achteren. Met andere woorden, voor films heeft het plaatsen van meer speakers voor meer prioriteit dan plaatsen van meer speakers achter.

Dus maar wat speakers erbij gekocht incl extra Wyrewizard kabels waardoor het totaal nu staat op:

7. Speakers
5x B&W 683 (Left & right wide, left, right en center)
2x B&W 685 (left height speaker & right height speaker)
4x B&W DS3 Dipools (surrounds & rears)
Bijna 150 meter aan Wyrewizard kabel

Nu is de breedte in me bios erg beperkt, maar dat zou de ruimtelijkheid volgens een gesprek met Audyssey alleen maar ten goede komen. Na wat films bekeken te hebben hoor je inderdaad meer "breedte" en lijkt het geluid ook voller. Het is zeker een verbetering, maar niet zo'n grote als ik had gehoopt. Nu ondersteunt me Onkyo geen 11.1, maar 9.1 , dus over paar maanden komt het topmodel van Denon hier te staan die het wel aan kan in combinatie met een Emotiva versterker. Nu kan ik bv niet draaien met de wides en heights tegelijkertijd.

8. Zestien Auralex metrofusers

Beter Beeld en Geluid was langsgekomen om metingen te doen van de akoestiek en ze kwamen tot de conclusie dat het met de akoestiek in mijn bioscoop goed in orde was (met de bouw van de kamer was er ook rekening mee gehouden) en adviseerde alleen nog wat metrofusers te plaatsen. Er zijn nu 4 blokken van 4 metrofusers geplaatst links en rechts van me doek, achter me stoel en achter het scherm.
Na het aanbrengen van de metrofusers is direct te merken hoe goed ze hun werk doen.

9. Todo
Niet zo heel veel meer. Me airco zwart spuiten, kabels achterspeakers in muur zetten, ventilatieoplossing bedenken (na 4 uur film kijken moet je het echt even laten luchten :9 ) en achter alle frontspeakers het volgooien met glasvlies zodat er een erg grote basstrap ontstaat wat de akoestiek nog meer zal verbeteren.

Foto's:
Afbeeldingslocatie: http://dl.dropbox.com/u/2800142/Screenshots/1.jpg
Afbeeldingslocatie: http://dl.dropbox.com/u/2800142/Screenshots/0.png
Afbeeldingslocatie: http://dl.dropbox.com/u/2800142/Screenshots/2.jpg
Afbeeldingslocatie: http://dl.dropbox.com/u/2800142/Screenshots/R_MG_9572.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion
  • Laatst online: 14:34

Exirion

Gadgetfetisjist

Man man, dit is toch wel met recht een Home Theatre setup :D

Je hebt er flink werk gemaakt met een volledig gedempte ruimte enzo. Leuk budget ook waarschijnlijk.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PHiXioN
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 19-06 16:03
SUPER VET!

Moet je wel een kast van een huis hebben om een kamer in kamer te bouwen. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clifdon
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 06:08
Mensen als Deniax moeten hier wegblijven!. Ze laten alle andere sets verbleken :S.

Man wat een set! Wauw:). Budget wil ik niet eens weten want dan zal ik wel een hartstilstand krijgen :'). Maar in elk geval prachtig in elkaar gezet zo. Dit is natuurlijk de droom van elke HT liefhebber.

Overigens over die D-box stoel. Zit er bij alle films tegenwoordig de motion line in verwerkt dan? Of hoe werkt dat? Het lijkt mij wel iets prachtigs namelijk :D

@PHiXioN Waarschijnlijk kost de HT ook meer dan mijn huis :'). Het zal niet veel schelen :P. Hihi

[ Voor 9% gewijzigd door Clifdon op 23-04-2011 00:28 ]

Always look on the bright side of life.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Deniax schreef op zaterdag 23 april 2011 @ 00:01:
Nu ondersteunt me Onkyo geen 11.1, maar 9.1 , dus over paar maanden komt het topmodel van Denon hier te staan die het wel aan kan in combinatie met een Emotiva versterker.
Welke Denon ga je dan neerzetten? Topmodel is op dit moment de AVC-A1HDA (of de AVP-A1HDA als je alleen de processor wilt) welke maximaal 9.3 ondersteunt en geen 11.1. Of doel je op de AVR-4810, want die kan inderdaad wel een 11.3 set-up aan.

En doe je dan één Emotiva voor de "belangrijkste" speakers en dan de rest gewoon door de Denon, of meerdere Emotiva's bestellen zodat ze alle elf kanalen aan kunnen sturen?

Verder echt een hele nette set-up _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 382536

Super Deniax!

Ziet er echt top uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SaN
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 11:08

SaN

Wat een bioscoop zeg... Echt geweldig. Eigenlijk lijkt vooral gamen me erg vet op deze manier. We hebben allemaal wel eens in de bioscoop gezeten en zo zal het ongeveer wel zijn (met alles net even op een hoger niveau waarschijnlijk) Maar gamen met zo'n scherm, geluid, stoel, omgeving dat lijkt me echt even heel iets anders.

Heel erg vet!

Hoe lang heb je er eigenlijk over gedaan om het zo te krijgen? En heb je veel zelf gedaan?

[ Voor 12% gewijzigd door SaN op 23-04-2011 01:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silitek

silitek

Tubes Only

@Deniax..prachtige HT hoor. Zit veel huiswerk in. :o
vosss schreef op vrijdag 22 april 2011 @ 17:19:
[...]
Dat spul, zoals je het noemt, klinkt natuurlijk alleen bij jou zo he ;)

Anyway, ik wist niet dat Treintje tegenwoordig nog muziek maakte.
Heb het cdtje maar even gehaald, lekkere muziek moet ik zeggen. Thanks voor de tip dus ;)
Uiteraard niet objectief maar gewoon voor de fun...zuurpruimen hou je altijd
En helemaal nutteloos is het ook niet, mooie CD erbij voor jou..goed album indeed.
;)

[ Voor 83% gewijzigd door silitek op 23-04-2011 09:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vosss
Ik zie maar 1 stoel. Je zit daar toch niet altijd in je eentje film te kijken wel? :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• utbone
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 13:28
[quote]Mistermo schreef op vrijdag 22 april 2011 @ 08:52:
Na tijden lang het topic gevolgd te hebben wordt het dan eindelijk eens tijd dat ik mijn set-up ook maar eens ga posten.

Offtopic: heb wel intresse als je de IQ50 wilt verkopen.

Heb nu zelf de KEF Q55.2 maar de kleur pas niet goed meer bij ons meubel.

Zal later de foto's posten van mijn setup (van de oude setup)

U heeft de melk horen klotsen maar weet niet waar de tepel hangt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Abbadon
  • Laatst online: 10:11
Cool Deniax! :o Speakers galore en de boel zo goed geïsoleerd, dat lijkt me een bizar fijne en ontspannen manier van film kijken. Een échte thuisbioscoop :P

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
  • Nu online
Wow, wat een dedicated bioscoop-kamer is dat zeg. Echt ziek gewoon. :D

Mag ik vragen wat het globaal gekost heeft? Hoef niet nauwkeurig hoor. Gewoon een indicatie hoeveel ik nog moet gaan sparen. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nico111
Gewoon erg dik!!!!!!
en die bewegende stoel lijkt me ook wel erg gaaf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Da_maniaC
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 31-05 14:58

Da_maniaC

a.k.a. The Sequenz Pounder

@ Deniax:
Zeer nette set inderdaad, ook erg netjes gedaan allemaal.
Ik zie op foto 3 echter maar 1 stoel. Ik mag toch aannemen dat je zo'n home cinema deelt met je vrienden en/of aanhang? :)

Inventory | Instagram: @sequenzpounder | http://www.zdaemon.org | ZDaemon! Client/Server port for DOOM!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Erg stoere setup! :)

39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 11-06 10:02
Da_maniaC schreef op zaterdag 23 april 2011 @ 09:44:
@ Deniax:
Zeer nette set inderdaad, ook erg netjes gedaan allemaal.
Ik zie op foto 3 echter maar 1 stoel. Ik mag toch aannemen dat je zo'n home cinema deelt met je vrienden en/of aanhang? :)
Onzin met zo'n home cinema heb je geen vrienden of aanhang nodig ! :+

./jalours :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
  • Nu online
Na het weekend zal ik nieuwe foto's posten. M'n RW-10D is inmiddels vervangen door een nieuw exemplaar. En de RB-51 rears hangen nu aan de muur in plaats van een 5.0 front-opstelling. :+

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/Wmomg1YY02CxqdKex6OVCUB0/medium.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn1990
Erg mooie HT, Deniax! Dat moet genieten zijn.
LuPo schreef op zaterdag 23 april 2011 @ 10:28:
Na het weekend zal ik nieuwe foto's posten. M'n RW-10D is inmiddels vervangen door een nieuw exemplaar. En de RB-51 rears hangen nu aan de muur in plaats van een 5.0 front-opstelling. :+

[afbeelding]
Goh, zo'n 5.1 front opstelling heb ik ook nog gehad, beviel idd niet zo heel goed ;)

Afbeeldingslocatie: http://img149.imageshack.us/img149/1874/1001338a.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bierkameel
  • Niet online

Bierkameel

Alle proemn in n drek

@Deniax leuke setup maar wel erg jammer dat je al die mooie speakers achter het scherm zet, word het geluid nu niet erg gedempt?
Volgens mij maakt het niet uit of er nu 3 of 7 speakers staan met zo'n doek ervoor, volgens mij hoor je dat verschil nooit als ze zo dicht op elkaar staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clifdon
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 06:08
Hij heeft een akoestisch doorlatend scherm. Dat staat er overigens ook bij in het verhaal hoor :).

Het lijkt mij zelf logisch dat er dus kleine gaatjes in het scherm zitten. Maar gaat de beeld kwaliteit daar niet door achteruit ? Alsof je pixels weg laat vallen?

Always look on the bright side of life.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 11-06 10:02
Martijn1990 schreef op zaterdag 23 april 2011 @ 10:31:
Erg mooie HT, Deniax! Dat moet genieten zijn.

[...]

Goh, zo'n 5.1 front opstelling heb ik ook nog gehad, beviel idd niet zo heel goed ;)

[afbeelding]
Nog steeds een mooie set, helemaal de stands voor je speakers ( heb ze ook op me gameroom maar die zie je wel binnenkort op HT en hier ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deniax
Wow, thanks allemaal voor de reacties, leuk om te lezen :)

clifdon
Overigens over die D-box stoel. Zit er bij alle films tegenwoordig de motion line in verwerkt dan? Of hoe werkt dat? Het lijkt mij wel iets prachtigs namelijk
Het zit niet in elke film die uitkomt omdat, in ieder geval heeft elke grote blockbuster het en daarnaast duizenden andere titels. Lijst: http://www.livetheaction....odev2list.php?export=html

Wat overigens ook tof is aan de stoel is dat spellen ondersteund, al zijn het er erg weinig. Dirt 2, Crysis, NFS & Battlefield 2 en een aantal race/vlieg simulatoren.

Ik kreeg een demonstratie van die stoel en was nogal sceptisch, ik dacht het zal wel zo iets als een Disney attractie zijn waar je een filmpje ziet en de cabine beweegt, maar het is in mijn ogen veel beter.
Niet alleen de precisie van de bewegingen maken het super, maar ook trillingen (ontploffingen, schoten, etc) van erg "hard" naar subtiel (zodat ook non-actie films extra emotie krijgen).

FeaR1986
Welke Denon ga je dan neerzetten? Topmodel is op dit moment de AVC-A1HDA (of de AVP-A1HDA als je alleen de processor wilt) welke maximaal 9.3 ondersteunt en geen 11.1. Of doel je op de AVR-4810, want die kan inderdaad wel een 11.3 set-up aan.
Nou ja, eigenlijk geen van beiden :)
De A1HD is idd het topmodel, verkeerde woordkeuze van mijn kant, maar die is te duur & groot voor de ruimte die ik heb. De 4810 ondersteund idd wel 11.3 , maar die heeft een verouderde Audyssey (zelfde als in mijn Onkyo en omdat die nieuwe Audyssey stukken beter is, ben ik daar naar op zoek). De AVR-4311 heeft wel Audyssey XT32 , alleen wacht ik meer op de opvolger van de AVR-4810 (welke inmiddels 2 jaar oud is).
En doe je dan één Emotiva voor de "belangrijkste" speakers en dan de rest gewoon door de Denon, of meerdere Emotiva's bestellen zodat ze alle elf kanalen aan kunnen sturen?
Initiele gedachte was om de 5 voorste kanalen via de Emotiva te doen. De heights, rears en sides via de Denon. Maar ik speel nog met de gedachte om, wat je ook zegt, meerdere Emotiva's te kopen en een reciever als processor gebruiken, zoveel duurder kom ik niet eens uit.

SaN
Hoe lang heb je er eigenlijk over gedaan om het zo te krijgen? En heb je veel zelf gedaan?
Nee, niet zelf gedaan, ik ben echt ontzettend onhandig. De bouw is gedaan door iemand die gespecialiseerd is in het bouwen van HomeTheatres (hier nog een pareltje van hem: http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=77096.0/) . Alles heeft ongeveer 30 dagen geduurd, 1 persoon is hiermee bezig geweest.

Vosss
Ik zie maar 1 stoel. Je zit daar toch niet altijd in je eentje film te kijken wel?
Er past nog een stoel naast en/of een fatboy maar dan wordt het allemaal wat krap, daarom als er bezoek komt, worden die accessoires tevoorschijn getoverd. De ruimte is helaas niet al te breed ;(

LuPo
Mag ik vragen wat het globaal gekost heeft? Hoef niet nauwkeurig hoor. Gewoon een indicatie hoeveel ik nog moet gaan sparen
Ligt eraan of je de D-Box stoel erbij wil of niet. Deze alleen al kost 13k . En natuurlijk zal het enorm in de prijs schelen als je het allemaal zelf gaat bouwen de ruimte (het bouwwerk zelf is allemaal echt niet zo heel bijzonder, qua materiaalkosten (incl het speciale akoestische platfond ben je rond de 7k voor kwijt) en of je bv voor een akoestisch scherm kiest (a 3500 euro + 500 euro als je masking mogelijkheden wilt hebben).
Dan komt nog apparatuur en kabels erbij, maar omdat ik niet weet wat je wil, kan je dat beter zelf berekenen :)

Bierkameel
erg jammer dat je al die mooie speakers achter het scherm zet, word het geluid nu niet erg gedempt?
Dat valt heel erg mee. Je hebt doeken die inderdaad erg veel dempen, maar de topdoekfabrikanten zoals Steward en ScreenResearch hebben speciale doeken welke nauwelijks dempen omdat ze gebouwd zijn om geluid door te laten en daarbij de beeldkwaliteit optimaal blijft (doek is ISF certified)
Inzoomfoto van het doek: Afbeeldingslocatie: http://www.screenresearch.com/website/img/products/screen_fabrics/ClearPix2.jpg
Natuurlijk dempt het wel iets, maar ik heb voordat ik het doek kocht geluisterd met speakers achter het doek en speakers voor het doek. Ik merkte persoonlijk geen verschil.
Volgens mij maakt het niet uit of er nu 3 of 7 speakers staan met zo'n doek ervoor, volgens mij hoor je dat verschil nooit als ze zo dicht op elkaar staan.
Dat is geen gekke gedachte. Ik dacht dat Audessey voornamelijk zou werken in grote ruimtes, dus heb Audyssey om uitleg gevraagd. Als antwoord kwam erop: "it will make DSX even more useful because part of what it provides is a sense of wider soundstage."

Kon verkooppraatje zijn, maar na mezelf verdiept te hebben in hoe Audessey werkt, besloot ik het om het alsnog te doen. Geen spijt van gehad ;)
Nadat ik alles geinstalleerd had, heb ik bepaalde scenes elke keer opnieuw geluisterd met wides/heights aan/uit (wat overigens tijdrovend is omdat je dan moet calibreren om het beste resultaat te krijgen), het geheel klonk inderdaad ruimtelijker en je kon het geluid niet direct plaatsen (oh dat komt uit de linker speaker, oh dat komt uit de center), wat juist het belangrijkst is voor de beleving.
Het is niet perfect, maar dat hoop ik met de opvolger, Audyssey XT32 wel te realiseren :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn1990
Mektheb schreef op zaterdag 23 april 2011 @ 11:20:
[...]

Nog steeds een mooie set, helemaal de stands voor je speakers ( heb ze ook op me gameroom maar die zie je wel binnenkort op HT en hier ;) )
Dankje :)

Je doelt op de Atacama stands denk ik? De ijzeren met 3 poten. Die heb ik inmiddels niet meer, zijn nu 4 dezelfde van XTZ. Vond de Atacama's wat ielig onder mijn speakers, vandaar dat ik ze om heb geruild voor die van XTZ.

Ben benieuwd naar je gameroom :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boomr
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 19-06 11:23
Waarom had ik nog nooit van Dbox gehoord? wat is dat ONWIJS dik zeg! Vraag me nu alleen af: kan Dbox zelf de bewegingen detecteren van de film of moet er een aparte layer in de film gemaakt zijn die dit ondersteunt? If so: zijn er al veel films te krijgen met dit systeem?

Edit: thanks Nico111, ik moet beter doorlezen:)

[ Voor 8% gewijzigd door boomr op 23-04-2011 13:51 . Reden: Edit ]

https://eu.diablo3.com/en/profile/admrobo-1762/hero/79407822 - Xbox gamertag: control1983

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nico111
lj_tree schreef op zaterdag 23 april 2011 @ 13:34:
Waarom had ik nog nooit van Dbox gehoord? wat is dat ONWIJS dik zeg! Vraag me nu alleen af: kan Dbox zelf de bewegingen detecteren van de film of moet er een aparte layer in de film gemaakt zijn die dit ondersteunt? If so: zijn er al veel films te krijgen met dit systeem?
Lees de uitleg van Deniax eens door (2 posts boven die van jou) onder het kopje clifdon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Deniax schreef op zaterdag 23 april 2011 @ 11:51:
De A1HD is idd het topmodel, verkeerde woordkeuze van mijn kant, maar die is te duur & groot voor de ruimte die ik heb. De 4810 ondersteund idd wel 11.3 , maar die heeft een verouderde Audyssey (zelfde als in mijn Onkyo en omdat die nieuwe Audyssey stukken beter is, ben ik daar naar op zoek). De AVR-4311 heeft wel Audyssey XT32 , alleen wacht ik meer op de opvolger van de AVR-4810 (welke inmiddels 2 jaar oud is).
De A1HD zou eigenlijk ook wel eens een update mogen hebben. Je betaald ruim zesduizend euro voor die receiver, maar je krijgt er wel twee jaar oude techniek voor terug. Beetje jammer eigenlijk. Dan kan je inderdaad voor nog niet de helft van het geld de AVR-4311 kopen. Weet overigens niet of Denon wel met een AVR-4812 uit gaat komen. De Denon AVR-4311 scheelt niet extreem veel met de AVR-4810 en heeft zo'n AVR-4812 dan wel zin? Denon heeft er wel vaker een handje van gehad om een hoger model niet meer te maken. Er was namelijk ooit ook eens een AVR-5308, maar nu hebben ze helemaal niets meer in de 5000-serie. Het is alleen wel te hopen dat de 4000 serie van de AVR-xx12 beter wordt dan de reeds aangekondigde modellen uit de AVR-xx12 reeks, want dat is niet veel soeps vergeleken met de oudere modellen.
Initiele gedachte was om de 5 voorste kanalen via de Emotiva te doen. De heights, rears en sides via de Denon. Maar ik speel nog met de gedachte om, wat je ook zegt, meerdere Emotiva's te kopen en een reciever als processor gebruiken, zoveel duurder kom ik niet eens uit.
Een gewone receiver kopen en dan alleen de pre-outs gebruiken is inderdaad net zo handig als het via de "officiële" weg doen met een processor. Een processor is eigenlijk veel te duur voor wat het biedt. Zeker als je dan het geld wat je overhoudt in een paar mooie Emotiva's kan stoppen. Ik twijfel zelf nog steeds over een XPA-5, want 5 x 200 Watt op 8 Ohm zie je niet veel voor die prijs (circa 750 euro tot aan de voordeur).

Overigens vraag ik me wel af of 11.1 in zo'n kleine ruimte zijn doel niet voorbij schiet. Om als voorbeeld je vijf B&W 683 te nemen. Die staan zo dicht op elkaar dat je ook genoeg zou hebben aan een left, center en een right. Dus zonder de wide-left en wide-right. Zeker als je nagaat dat er tot nu toe geen materiaal is wat dedicated 11 kanalen ondersteunt en het dus met software allemaal gevuld wordt. Zeker als je dan bijvoorbeeld drie iets duurdere speakers had genomen in plaats van vijf "goedkopere" als het ware. Maar goed, als jij aangeeft dat het wel iets toevoegt dan zal het wel zo zijn ;)

[ Voor 12% gewijzigd door FeaR op 23-04-2011 15:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Nu online

sjaool

Every life should have 9 cats

Deniax schreef op zaterdag 23 april 2011 @ 00:01:
5. JVC HD350
Mooie projector. Voor de rest ben ik er niet zo lyrisch over zoals anderen. Plaatje wat hij neerzet is mooi. Totdat je pans krijgt, dan gaat hij (net zoals alle projectoren) blurren.
Afgelopen winter op de ISE in Amsterdam de nieuwste Epson mogen aanschouwen. Beter beeld dan de JVC en geen motionblur bij pans. Hopelijk komt JVC na de zomer met een nieuw model, dan gaat die van mij de verkoop in :)
Mooie set, is niet voor velen weggelegd. ;)

Een beetje vaag dat je de Epson beter vindt en dan toch nog wilt wachten op een JVC.
Wat is er zo speciaal aan een JVC dat je daarop wilt wachten?

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renegade666
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 13:40
Hierbij mijn nieuwe setupje:
Afbeeldingslocatie: http://fotopocket.nl/fpimages/2011/04/23/94db1edb596dedc3643cab17cdb472c1/tP1030846.JPG
Afbeeldingslocatie: http://fotopocket.nl/fpimages/2011/04/23/8536e24ec3ca762eff072cb41e55ed2d/tP1030847.JPG
Afbeeldingslocatie: http://fotopocket.nl/fpimages/2011/04/23/30f19fb9b0b53c3f51440eae5ade316c/tP1030849.JPG
Afbeeldingslocatie: http://fotopocket.nl/fpimages/2011/04/23/518d92bd409ed70df838cc45b8601e36/tP1030851.JPG

Apparatuur:
Panasonic TX-P42G30
HDI Dune Prime 3.0
Onkyo TS-SR309
Klipsch HD Theater 300
Verdwaalde wekkerradio.

TV:
Blind Guardian - Imaginations Through The Looking Glass
Immortal - The Seventh Date Of Blashyrkh

Panasonic 55FZ804 | Marantz sr7010 | Dune HD Pro 4K | Panasonic dp-ub424 | 2x Klipsch RF82 | 2x RP-140SA | 2x RB61 | 2xRB51 | RC52 Mk2 | SVS PB-1000 |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankknopers
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 07-04 15:29

frankknopers

Goud is geen geld

LuPo schreef op zaterdag 23 april 2011 @ 10:28:

[afbeelding]
Mooie setup, maar waarom zo'n kleine center? In verhouding tot de andere speakers is ie misschien net een maatje te klein. Ik heb bewust gekozen voor de duurdere RC-52 II omdat het dan iets mooier op elkaar aansluit qua vermogen en afmetingen.

Ik heb hier nu ook een Klipsch RW-10d subwoofer, maar ik kan niet uitsluiten dat ik nog een keer ga upgraden. Deze subwoofer gaat wel hard genoeg, maar ik mis wel de verfijning en kracht die de subwoofers van bijvoorbeeld SVS hebben. De PB-12 Plus heeft wel mijn belangstelling, maar die is wel relatief duur ten opzichte van de 12'' PC-12-NSD cylinder, die ook al erg goed klinkt maar niet makkelijk te plaatsen is hier onder mijn bureau.

Mijn Home Cinema opstelling (tevens gameroom):

Afbeeldingslocatie: http://www.knopers.net/webspace/tweakers/gameroom/update2/img_8344.jpg
Samsung 27'' Full HD scherm (P2770FH)

Afbeeldingslocatie: http://www.knopers.net/webspace/tweakers/gameroom/update2/img_8350.jpg

Audio: Sony STR-DN610 versterker / Klipsch RB-61 front / RB-51 rear / RC-52 II center / RW-10d subwoofer
En verder: Ziggo HD ontvanger en Xbox 360 via HDMI naar versterker en naar beeldscherm, een Sennheiser HD 595 koptelefoon en een stapel boeken.

[ Voor 18% gewijzigd door frankknopers op 23-04-2011 18:05 ]

Goud is geen geld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deniax
FeaR1986
Overigens vraag ik me wel af of 11.1 in zo'n kleine ruimte zijn doel niet voorbij schiet. Om als voorbeeld je vijf B&W 683 te nemen. Die staan zo dicht op elkaar dat je ook genoeg zou hebben aan een left, center en een right. Dus zonder de wide-left en wide-right. Zeker als je nagaat dat er tot nu toe geen materiaal is wat dedicated 11 kanalen ondersteunt en het dus met software allemaal gevuld wordt. Zeker als je dan bijvoorbeeld drie iets duurdere speakers had genomen in plaats van vijf "goedkopere" als het ware
Wat ik al opmerkte, een kleine ruimte klinkt juist op deze manier een stuk ruimer. Ook al staan ze dicht op elkaar, de hardware&software van Audessey regelt dat het juist klinkt in je kamer. Het is geen wondermiddel, maar het doet zijn werk een stuk beter dan alle andere softwarematige oplossingen.

Wat minder speakers en dus geld overhouden voor duurdere speakers was overigens mijn eerste plan. Ik had van me vorige huis nog 4 B&W's 683's staan en ik wilde die in de nieuwe bioscoop vervangen door betere speakers. Na meer dan een half jaar van alles geluisterd te hebben, was me shortlist Wilson Benesch Square One's en de Totem Acoustic Tribe 3. Natuurlijk klinken deze stukken beter dan de 683's , maar Audyssey maakt de surround bubbel zo goed als je meerdere speakers hebt dat ik koos voor surround boven geluidskwaliteit.
Maar het is heel goed te begrijpen dat anderen juist weer de andere weg kiezen, vriend van mij heeft bij de bouw van zijn bioscoop juist gekozen voor geluidskwaliteit.

Sjaool
Een beetje vaag dat je de Epson beter vindt en dan toch nog wilt wachten op een JVC.
Wat is er zo speciaal aan een JVC dat je daarop wilt wachten?
Nou ja, het is eigenlijk heel simpel, die Epson EH-R4000 zou ergens vorig jaar november al uitkomen, maar is op de dag van vandaag nog niet verschenen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
frankknopers schreef op zaterdag 23 april 2011 @ 18:00:
[...]Deze subwoofer gaat wel hard genoeg, maar ik mis wel de verfijning en kracht die de subwoofers van bijvoorbeeld SVS hebben. De PB-12 Plus heeft wel mijn belangstelling, maar die is wel relatief duur ten opzichte van de 12'' PC-12-NSD cylinder, die ook al erg goed klinkt maar niet makkelijk te plaatsen is hier onder mijn bureau.
Ikzelf ben aan het azen op een SVS PB13 Ultra/Plus of een PB12 Plus. Velodyne is ook een mooie keuze, maar die liggen wel weer een stuk hoger qua prijs. Al valt het aan de ene kant wel mee aangezien een Velodyne een ingebouwde equalizer heeft welke je bij de SVS in de vorm van een anti-mode zou kunnen kopen. Heb eerst altijd een SVS Cylinder willen hebben, maar me toch bedacht toen ik er bijna eentje gekocht had. Qua plaatsing is een kubus/box toch wat handiger. En aangezien het - in mijn geval - in de woonkamer gaat moeten komen is zo'n box naar mijn inziens. ook net wat chiquer.

Nu nog wachten totdat er een keer een leuke aanbieding voorbij komt. Wellicht dat het dit jaar kan gebeuren aangezien SVS de SB16 aan heeft gekondigd.

[ Voor 6% gewijzigd door FeaR op 23-04-2011 19:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
  • Nu online
frankknopers schreef op zaterdag 23 april 2011 @ 18:00:
[...]

Mooie setup, maar waarom zo'n kleine center? In verhouding tot de andere speakers is ie misschien net een maatje te klein. Ik heb bewust gekozen voor de duurdere RC-52 II omdat het dan iets mooier op elkaar aansluit qua vermogen en afmetingen.

Ik heb hier nu ook een Klipsch RW-10d subwoofer, maar ik kan niet uitsluiten dat ik nog een keer ga upgraden. Deze subwoofer gaat wel hard genoeg, maar ik mis wel de verfijning en kracht die de subwoofers van bijvoorbeeld SVS hebben. De PB-12 Plus heeft wel mijn belangstelling, maar die is wel relatief duur ten opzichte van de 12'' PC-12-NSD cylinder, die ook al erg goed klinkt maar niet makkelijk te plaatsen is hier onder mijn bureau.
Thanks. De center heb ik goedkoop gekocht via marktplaats. Ik moet eerlijk zeggen dat hij me totaal niet tegenvalt. Klinkt geweldig. Vooral het enorme prijsverschil tussen deze center (€85) en de RC-52 II (€299) heeft het uiteindelijk gedaan.

Mijn RW-10D heb ik tot nu toe nog niet echt heel erg krachtig gehoord eerlijk gezegd. Ik moet 'em nog gaan afstellen maar ik heb de woofer bijv. nog niet zien trillen zoals op die filmpjes van jouw op YouTube. Misschien dat ik iets verkeerd doe?

Ik merk wel dat er iets aanwezig is want als ik de subwoofer uit doe dan 'mis' ik opeens iets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Nu online

sjaool

Every life should have 9 cats

[b]Deniax schreef op zaterdag 23 april 2011 @ 18:17:
[...]
Nou ja, het is eigenlijk heel simpel, die Epson EH-R4000 zou ergens vorig jaar november al uitkomen, maar is op de dag van vandaag nog niet verschenen :)
Ah, vandaar. Nu dus afwachten welke het eerst op de markt verschijnt. ;)

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeneerDJC
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 18-12-2020
Mijn vernieuwde opstelling:

Afbeeldingslocatie: http://www.plaatjesupload.nl/bekijk/2011/04/24/1303642392-50.jpg

Je ziet:

TV: LG 50PK350 Plasma
HD-Ontvanger: Samsung DCB-H360RS
Home Cinema Set: Sony DAV-DZ330 5.1
CD-speler: Harman Kardon HD950
Receiver: Harman Kardon AVR-137
Speakers: Klipsch
Gamesconsole: Sony Playstation 3

Groeten,
Dirk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silitek

silitek

Tubes Only

MeneerDJC schreef op zondag 24 april 2011 @ 17:32:

[afbeelding]

Je ziet:

Groeten,
Dirk
Prullaria van je Klipsch afhalen en iets verder van de muur zetten. :P
F2 ooit zelf gehad..leuke speaker. (iets te schel voor mij)..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Da_Vinz
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 08-11-2024
Update van mijn home cinema set:

April 2011
Vorige week een Auralex Great Gramma gekocht voor onder de subwoofer. Dit zorgt ervoor dat de subwoofer vrijwel geen trillingen aan de vloer doorgeeft. Dit heeft als voordeel dat er op die manier geen geluid weglekt zodat de buren minder last hebben van het geluid en dit zorgt er ook voor dat het geluid van de subwoofer strakker wordt (doordat de vloer/muur/kasten niet mee gaan trillen). Omdat je het geluid van het trillen van de vloer/muur/kasten etc mist moest het volume van de subwoofer ook aardig wat omhoog.
Al en met al een aardige upgrade voor niet al teveel geld... :)

Mijn huidige setup
  • Denon 2309 reciever (DTS-MA, HD-Dobly Digital, Audyssey multEQ) via HDMI aangesloten op de TV
  • Klipsch F3 front speakers
  • Klipsch C2 center speaker
  • Popcorn A200 via HDMI
  • Playstation 3 slim 160 GB via HMDI
  • Eltax Silverstone rear speakers
  • SVS PB13 Ultra subwoofer (20 hz tune)
  • Anti-mode 8033 (subwoofer equaliser)
  • 42" panasonic plasma TV (full hd)
  • Harmony One (oplader zie je rechts onderin de kast staan, naast de Popcorn A200)
  • Auralex Great Gramma subwoofer isolator
Momenteel heb ik de kappen op de Klipsch F3 zitten:
Afbeeldingslocatie: http://lh5.ggpht.com/_4qr5guiqEqY/TTwnJyZxS-I/AAAAAAAAAJ8/QFixq5BbttQ/s640/speakers%20met%20kappen.JPG

Voorheen zonder kappen:
Afbeeldingslocatie: http://lh6.ggpht.com/_4qr5guiqEqY/S7OhsfVt-5I/AAAAAAAAAGs/NoPsE-f3J4I/s640/SDC11942.JPG

Playstation 3 Slim, Popcorn Hour A200 (met extra koel-gaten) en Harmony One lader:
Afbeeldingslocatie: http://lh6.ggpht.com/_4qr5guiqEqY/TTwnJepwvNI/AAAAAAAAAJ4/3e-k3kKAYs4/s640/playstation%20en%20popcorn%20.JPG

SVS PB13 Ultra subwoofer (ruim 70 kg, met 750 watt BASH amp in 20 hz tune):
Afbeeldingslocatie: http://lh4.ggpht.com/_4qr5guiqEqY/S7OivMJs6rI/AAAAAAAAAHQ/xomw5ePPUls/s640/875527852_6_UNJB.jpeg

Sinds april 2011 staat de subwoofer op een Auralex Great Gramma subwoofer isolator:
Afbeeldingslocatie: http://lh3.ggpht.com/_4qr5guiqEqY/TbRezmDEAoI/AAAAAAAAALM/A4RcSSINajY/s640/SDC13250.JPG

De subwoofer EQ (DSpeaker Antimode 8033). In eerste instantie had ik deze achterop de subwoofer geplakt met duck-tape, vandaar de lijmresten. Nu ligt hij achter een vaas boven op de subwoofer.:
Afbeeldingslocatie: http://lh4.ggpht.com/_4qr5guiqEqY/TTwnI7Z8ujI/AAAAAAAAAJ0/VC5z9-WbN7w/s640/antimode%208033.JPG

Surround speaker links achter:
Afbeeldingslocatie: http://lh4.ggpht.com/_4qr5guiqEqY/S7Ohtq3-aII/AAAAAAAAAG0/32pRA3NRr-0/s640/SDC11946.JPG

Surround speaker rechts achter + subwoofer naast de bank (subwoofer is net zo groot als het dienblad wat erop staat):
Afbeeldingslocatie: http://lh6.ggpht.com/_4qr5guiqEqY/S7OpczijWhI/AAAAAAAAAHY/1FMBol62myg/s640/SDC11949.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vosss
MeneerDJC schreef op zondag 24 april 2011 @ 17:32:

[afbeelding]

Je ziet:

Groeten,
Dirk
Je TV staat nogal uit het midden van je meubel. Is dat expres zo gedaan en indien ja, waarom dan als ik vragen mag? :)
Pagina: 1 ... 7 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Let op!

• Dit is geen "wat-moet-ik-kopen"-topic: start zo'n discussie dan ook niet hier.
    Zie ook de Topic Start bij "Wat hebben we liever niet" voor de reden.

• Let ook op de grootte van de foto's wanneer je deze post: de banner rond te grote foto's met betrekking tot het thumbnails maken staat er niet voor niets! Te grote foto's worden getrashed.

• Dingen als "ik ben nog maar xx jaar' of "het is maar een studentensetje" mag je ook achterwege laten. Dit voegt niets toe.

• Het is niet nodig om een hele post te quoten als je zelf maar één of twee regels te posten hebt. Knip in dat geval de essentie uit de quote en post die.