Volgens mij heb ik jouw interieur jaren geleden gezien op HT-forum, en was je toen nog in bezit van B&W'sEMDB schreef op donderdag 14 april 2011 @ 20:39:
Update: nog snel even de bijpassende rears gekocht nu het nog kan...
Komt iig bekend voor..
Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.
Volgens mij heb ik jouw interieur jaren geleden gezien op HT-forum, en was je toen nog in bezit van B&W'sEMDB schreef op donderdag 14 april 2011 @ 20:39:
Update: nog snel even de bijpassende rears gekocht nu het nog kan...
Die vind ik te groot (en de WAF factor te kleinh40d schreef op vrijdag 15 april 2011 @ 09:52:
[...]
En dan nog de iQ60c Center? KEF IQ 50 Front, IQ60 Center en IQ10 Surround is een mooie set.
De iQ50's heb ik in Duitsland gekocht (online), de IQ10's nog net in Nederland. Ze gaan (zijn?) er inderdaad uit hoewel de KEF website ze nog steeds als "Classic IQ serie" heeft staan. De prijs is hierdoor wel flink gezakt (249 pst voor de iQ50, 149 pst voor de iQ10).Nico111 schreef op vrijdag 15 april 2011 @ 09:07:
[...]
Ik zie ook dat ze steeds meer op uitverkocht gaan. Wordt deze serie (IQ) vernieuwd of stoppen ze er mee?
Hoop dat hij erin blijft vind ze namelijk erg mooi.
Ik ben persoonlijk tevreden maar dat kan altijd nog compenseren met een sub. Persoonlijk vind ik de iQ serie prachtig en de nieuwe Qx00 gewoon saai rechthoeking zoals "alle" anderen.RexP schreef op vrijdag 15 april 2011 @ 12:15:
[...]
Veelgehoorde klacht bij de iQ serie is het gebrek aan bas. De nieuwe serie heeft een vierkante footprint, en daardoor heeft de kast een groter volume. Dat zou de basweergave ten goede moeten komen.
Hiervoor had ik een paar 25 jaar oude Technics speakers (SB-C450 als ik me niet vergis) en heb nooit op HT gepost dus ik denk dat je je vergistmcsluis schreef op vrijdag 15 april 2011 @ 12:19:
[...]
Volgens mij heb ik jouw interieur jaren geleden gezien op HT-forum, en was je toen nog in bezit van B&W's
Komt iig bekend voor..
[ Voor 18% gewijzigd door EMDB op 15-04-2011 12:43 ]
Ik snap dat het om geluidskwaliteit gaat, maar ik zou zelf nooit boxen neerzetten die lelijk zijn. Hoe goed het geluid ook is, het komt bij mij toch in de woonkamer te staan. Ligt dus aan waar je prioriteiten liggen. En zo als je al zegt over smaak valt niet te twisten.gassiepaart schreef op vrijdag 15 april 2011 @ 11:01:
[...]
Tja ik vind de nieuwe Q serie wel mooi, het is een kwestie van smaak. En daarnaast gaat het natuurlijk om de geluidskwaliteit...
Helemaal mee eens. Ik heb nu de IQ50 als front en de IQ10 als rear in het wit. Prachtige speakers met een hoog WAF factor. Ik wil wel de IQ50 gaan vervangen door de IQ90 alleen zijn deze nog steeds aardig aan de prijs €500, per stuk.Nico111 schreef op vrijdag 15 april 2011 @ 12:43:
[...]
Ik snap dat het om geluidskwaliteit gaat, maar ik zou zelf nooit boxen neerzetten die lelijk zijn. Hoe goed het geluid ook is, het komt bij mij toch in de woonkamer te staan. Ligt dus aan waar je prioriteiten liggen. En zo als je al zegt over smaak valt niet te twisten.
Hun voorraad begint er ook snel doorheen te raken, dus ik zal als ik Mistermo was niet te lang wachten of tevreden zijn met de IQ50.Jolly_Jumper schreef op vrijdag 15 april 2011 @ 13:10:
Witte iQ's zie je sowiezo niet zo heel veel. Volgens mij is abetterprice momenteel nog de enige zaak die witte verkoopt voor inderdaad 499 euro.
Foto's!NeoSoulStar schreef op vrijdag 15 april 2011 @ 15:14:
Ik heb toevallig paar weken geleden witte IQ70`s gekocht daar, zat nog te twijfelen om een IQ60c front te halen, maar omdat het niet in mn tv kast past en ik anders de centre boven op het tv meubel moet zetten en de plasma dan weer aan de muur moet monteren.
Heb ik besloten om er nog maar wat centen tegen aan te smijten en bij abetterprice een paar kef htc3001se satelliet speakers en front te bestellen, ook in het wit.
Centre en 2 satelliet speakers zijn gisteren avond gebracht, van het weekend ophalen en alles even goed afstellen, foto`s volgen als alles klaar is.
Heb nu het volgende staan.
Woonkamer :
Panasonic 50VT20
Pioneer VSX920
Popcorn Hour A210
2x Kef IQ70 white <--- Front
2x Kef HTC3001SE White<--- Back
1xKef HTC3001SE Centre White <---centre
Tannoy TS8 Sub <-- Die misschien nog eens vervangen voor wat anders.
Slaapkamer :
Philips 47pfl7605 ambilight ? <-- weet zo niet precies uit mn hoofd.
Onkyo TX-SR608
Quadrall ALUMA 1150 5.1 setje
Popcorn hour A200
Dat alles aangesloten via 100mb/s op een Synology DS1010+ in de meterkast, voor films en muziek te streamen.
Omdat alles in het wit is, vond mn vriendin het wonderbaarlijk in 1x helemaal goed en vind ze het ook nog heel mooi![]()
Hebben geen koophuis, geen kids en werk voor mezelf, dus wat soms meer centen over voor speelgoed
Bij abetterprice waren ze 249, maar daar zijn ze allemaal uitverkocht. Zelfde geldt voor Correct. Enige (online) winkel die nog walnut heeft is Stassen. Kost er wel iets meer: €269.golfgti5 schreef op vrijdag 15 april 2011 @ 15:31:
EMDB,
heb jij enig idee waar er (online) nog KEF IQ50 walnoot kan kopen voor die 249 euro waar jij het over hebt??
vind ze vreselijk fraai
Ik heb ze hier gekocht en daar zijn ze nog op voorraad:golfgti5 schreef op vrijdag 15 april 2011 @ 15:31:
EMDB,
heb jij enig idee waar er (online) nog KEF IQ50 walnoot kan kopen voor die 249 euro waar jij het over hebt??
vind ze vreselijk fraai
Stassen is een rare winkel. Ik heb ze in januari gebeld of ze ze echt nog hadden en toen hadden ze ze al niet meer ondanks dat dat nog wel op hun website stond. Ze willen je waarschijnlijk graag iets anders aansmeren?Jolly_Jumper schreef op vrijdag 15 april 2011 @ 15:58:
[...]
Bij abetterprice waren ze 249, maar daar zijn ze allemaal uitverkocht. Zelfde geldt voor Correct. Enige (online) winkel die nog walnut heeft is Stassen. Kost er wel iets meer: €269.
[ Voor 38% gewijzigd door EMDB op 15-04-2011 16:41 ]
4620 Wp PV ZZO 52° | VW Golf Variant 1.5 TSI '19
Geluid zal er altijd uit komen. Natuurlijk kan het altijd beter en gecontroleerder met een (veel) dikkere versterker. Maar ik zou niet weten waarom een TX-NR509 niet een paar Kef iQ50 aan zou kunnen sturen. De iQ50 is niet lastig aan te sturen met een nominale impedantie van 8 Ohm en een gevoeligheid van 88dB. De oudere serie was iets lastiger door de ovale woofer, die had iets meer power nodig.golfgti5 schreef op vrijdag 15 april 2011 @ 18:10:
Ik heb een Onkyo 509, kan iemand mij vertellen of deze goed de Kef IQ50 kan aansturen?
Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.
Ik heb ze 2 weken gelden hier gekocht en ze hebben ze nog op voorraad:JvdW schreef op vrijdag 15 april 2011 @ 19:48:
...
Ik ben zelf ook nog op zoek naar een setje iQ10 of iQ30 !!...(denk de iQ10) in de kleur walnoot![]()
(2e hands mag ook, dus als iemand iets weet??)
Mijn hudige center is een goedkope iQ2c, maar wel in walnoot
[ Voor 14% gewijzigd door EMDB op 15-04-2011 21:21 ]
Always look on the bright side of life.
Ik had dat idee ook, en toen de q300 beluisterd. Niet verkeerd totdat ik de q500 en q700 had gehoord, samen in de blinde test met een reference B&W (die natuurlijk het mooiste klonk en ook veel te duurclifdon schreef op zaterdag 16 april 2011 @ 10:48:
..
Ik had mijn ogen wat langer gericht op de Qx00 serie. Ik wil nu misschien al vast een paar boekenplankers gaan kopen. voor 2.0 opstelling voor het wat mooiere stereo geluid. Maar moet me er nog even in verdiepen.
[ Voor 11% gewijzigd door Clifdon op 16-04-2011 23:24 . Reden: Iets toevoegen ]
Dan zou ik gewoon even verder sparen en geen KEF-speakers kopen. B&W speakers zijn er ook in de vriendelijkere budgetten. Je hoeft niet meteen een B&W 800-serie te kopen om B&W speakers te bezitten.clifdon schreef op zaterdag 16 april 2011 @ 12:03:
ik ben eigenlijk geil op B&W. Het budget laat het alleen gewoon nooit en te nimmer toe.
Inderdaad. Heb onlangs de B&W 685's gekocht en heb er absoluut geen seconde spijt van.FeaR1986 schreef op zaterdag 16 april 2011 @ 13:35:
[...]
Dan zou ik gewoon even verder sparen en geen KEF-speakers kopen. B&W speakers zijn er ook in de vriendelijkere budgetten. Je hoeft niet meteen een B&W 800-serie te kopen om B&W speakers te bezitten.
Daarom. Als je echt speakers van Merk A wilt hebben, maar toch maar speakers van Merk B neer gaat zetten ga je altijd spijt houden. En grote kans dat Merk A er toch ooit gaat komen...Hold schreef op zaterdag 16 april 2011 @ 13:43:
[...]
Inderdaad. Heb onlangs de B&W 685's gekocht en heb er absoluut geen seconde spijt van.
tja als je over verschillende prijsklasses gaat vergelijken... Ik vond de sound van de "budget" B&W een stuk minder dan de KEF "budget".FeaR1986 schreef op zaterdag 16 april 2011 @ 13:48:
[...]
Maar snap sowieso niet dat iemand van B&W speakers houdt en dan voor KEF speakers gaat. Dan noem je toch wel twee speakers die qua klank heel erg verschillen. Als je dan in het budget van KEF wilt blijven zijn er ook andere merken die goedkoper zijn en dichterbij die B&W-sound komen.
Dat zeg ik toch? Dat is het hele punt: de sound van B&W en KEF is gewoon heel anders, eigenlijk gewoon niet te vergelijken. Waar B&W heel Engels en warm is doet KEF een stuk sprankelender overkomen. Dus als je toch binnen een bepaald budget moet blijven kan je beter op zoek naar de sound van B&W als je toch op die speakers "geilt". Of je moet echt op het merk zelf geilen, maar dat is iets wat - je naar mijn inziens - nooit moet doen met dit soort producten.gassiepaart schreef op zaterdag 16 april 2011 @ 14:47:
[...]tja als je over verschillende prijsklasses gaat vergelijken... Ik vond de sound van de "budget" B&W een stuk minder dan de KEF "budget".
[ Voor 8% gewijzigd door FeaR op 16-04-2011 15:02 ]
Je zet nu drie hele merken af tegen één speaker van B&W welke in de instapserie valt. Wellicht handig om te vermelden welke speakers je van Elac en dergelijke hebt geluisterd. Want bepaalde series van Elac zijn extreem goed in het midden, vele malen beter dan sommige speakers die ik heb gehoord. Jammer dat de andere twee kanten wel wat minder zijn. Focal idem, luister eens naar een W-serie en het is alsof je een heel andere speaker zit te luisteren. Maar net wat ik zeg: Elac en Focal zegt niets, want beide merken hebben speakers van een paar honderd tot tienduizenden (of in het geval van Focal, honderdduizenden) euro's. En dan is het nog maar net wat voor soort muziek je luistert, met mijn muzieksmaak valt een merk als Klipsch bijvoorbeeld meteen af.Firedre schreef op zaterdag 16 april 2011 @ 17:11:
Vergeleken met speakers als Dynaudio (klinken wel fraai, maar niet vol)
Elac (fraai hoog, midden blijft achter)
Focal, klinken zo overdreven in het hoog en laag, ga eens naar een concert....
Anoniem: 10503
Welke muzieksoort is dat dan?FeaR1986 schreef op zaterdag 16 april 2011 @ 18:03:
[...]
....... En dan is het nog maar net wat voor soort muziek je luistert, met mijn muzieksmaak valt een merk als Klipsch bijvoorbeeld meteen af.
[ Voor 18% gewijzigd door Anoniem: 10503 op 16-04-2011 18:51 ]
Is moeilijk om te zeggen, smaak valt niet over te twisten.Anoniem: 10503 schreef op zaterdag 16 april 2011 @ 18:41:
[...]
Welke muzieksoort is dat dan?
Heb je (of iemand anders natuurlijk) misschien een speakertip voor iemand die alleen maar films kijkt en electronische muziek luistert?
Anoniem: 382536
Klopt helemaal.Mektheb schreef op zaterdag 16 april 2011 @ 19:01:
[...]
Maar kort gezegt : luister zelf en ervaar en kies
Ik heb een redelijk brede muzieksmaak, maar op de CD die ik toen mee had kwamen nummers van Enya, Genesis, MGMT, Enigma en The Cranberries op de Focal speakers er een stuk beter uit dan op de Klipsch RF-82. Moet nog wel bijgezegd worden dat het dan ook nog eens beter klonk op de Focal 826W dan op de Focal 836V, zelfs binnen een serie kan er veel verschil zijn. Hangt natuurlijk ook wel af van de versterker, want de Klipsch stond op een Rotel aangesloten en dat was toch te veel van het goede. Maatje van me heeft de Klipsch wel gekocht en die draaien nu op een Denon, dat klinkt iets subtieler aan de bovenkant.Anoniem: 10503 schreef op zaterdag 16 april 2011 @ 18:41:
[...]Welke muzieksoort is dat dan?
Zoals gezegd is daar maar één manier voor: zelf gaan luisteren. Want binnen één merk heb je natuurlijk ook nog diverse types welke qua klank heel anders kunnen zijn. Speakers voor films is altijd wel lastig, want dat kan zo veel zijn qua geluid. Persoonlijk vind ik het al voldoende als de speakers genoeg laag weer kunnen geven en de stemmen er zuiver uit kunnen laten komen. Beeld en geluid komen beide op je af waardoor het geluid soms wat minder belangrijk kan zijn. Met muziek ga je veel meer op detail letten omdat je dan 100% naar de muziek luistert en geen beeld er bij hebt. Althans, dat is mijn mening.Anoniem: 10503 schreef op zaterdag 16 april 2011 @ 18:41:
[...]Heb je (of iemand anders natuurlijk) misschien een speakertip voor iemand die alleen maar films kijkt en electronische muziek luistert?
[ Voor 4% gewijzigd door FeaR op 16-04-2011 19:28 ]
Anoniem: 10503
Ja ik snap dat, mijn probleem is alleen een beetje dat ik echt half nederland zal moeten afreizen om alle interessante speakers te beluisteren. En ik voel me een beetje bezwaard om ergens te gaan luisteren, want als ik wat gevonden heb zal ik ze via internet bestellen. (heb geen auto)Mektheb schreef op zaterdag 16 april 2011 @ 19:01:
[...]
Is moeilijk om te zeggen, smaak valt niet over te twisten.
Of hoe je dat ook zegt.
Ik zelf ben in het bezit van zowel Hepta speakers als B&W speakers en mijn broer heeft ook verschillende speakers en merken en met combinatie buizenversterkers etc, het klinkt allemaal anders.
Klipisch heb ik zelf nooit echt geluisterd, al hekelt me broer er aan voor een reden die ik niet weet![]()
Maar kort gezegt : luister zelf en ervaar en kies
Wat dacht je van laten afleveren door die winkel ? Veel winkels kunnen echt wel leveren aan de deur hoor, en meestal kan je er wel een mooi prijsje van makenAnoniem: 10503 schreef op zaterdag 16 april 2011 @ 19:27:
[...]
Ja ik snap dat, mijn probleem is alleen een beetje dat ik echt half nederland zal moeten afreizen om alle interessante speakers te beluisteren. En ik voel me een beetje bezwaard om ergens te gaan luisteren want als ik wat gevonden heb zal ik ze via internet bestellen. (heb geen auto)
gewoon nee.
Tsja, dat is je eigen keuze. Ikzelf heb er nooit zo'n problemen mee om wat meer te betalen bij een winkel waar ik goed advies gehad heb en uren heb mogen luisteren. Dan vind ik dat ze mijn geld wel verdiend hebben. En een beetje winkel kan nog wel wat van de prijs af doen om iets dichter tegen de prijs van de internetwinkel te komen. De meerprijs is me de service dan meer dan waard.Anoniem: 10503 schreef op zaterdag 16 april 2011 @ 19:27:
[...]Ja ik snap dat, mijn probleem is alleen een beetje dat ik echt half nederland zal moeten afreizen om alle interessante speakers te beluisteren. En ik voel me een beetje bezwaard om ergens te gaan luisteren, want als ik wat gevonden heb zal ik ze via internet bestellen. (heb geen auto)
[ Voor 11% gewijzigd door FeaR op 16-04-2011 19:34 ]
Sterker nog, me broer en ik nemen onze versterker mee om ze in een luisterkamer eerst te beluisteren voor ik speakers ga kopen.Anoniem: 10503 schreef op zaterdag 16 april 2011 @ 19:27:
[...]
Ja ik snap dat, mijn probleem is alleen een beetje dat ik echt half nederland zal moeten afreizen om alle interessante speakers te beluisteren. En ik voel me een beetje bezwaard om ergens te gaan luisteren, want als ik wat gevonden heb zal ik ze via internet bestellen. (heb geen auto)
En precies wat je zegt, ik vind het ook geen stijl om uren te luisteren en vervolgens voor 50euro goedkoper ze op het internet te bestellen.FeaR1986 schreef op zaterdag 16 april 2011 @ 19:31:
[...]
Tsja, dat is je eigen keuze. Ikzelf heb er nooit zo'n problemen mee om wat meer te betalen bij een winkel waar ik goed advies gehad heb en uren heb mogen luisteren. Dan vind ik dat ze mijn geld wel verdiend hebben. En een beetje winkel kan nog wel wat van de prijs af doen om iets dichter tegen de prijs van de internetwinkel te komen. De meerprijs is me de service dan meer dan waard.
Maar goed, ik vind het dan ook geen stijl om uren en uren in één winkel te zitten luisteren en dan nooit meer terug te komen. Zoiets kan je heus wel een keer doen. Maar waar ik mijn speakers gekocht heb ben ik drie keer binnen geweest voor diverse luistersessies van meerdere uren.
En qua het thuis krijgen van de speakers heeft elke keten wel een bezorgservice of kunnen ze wel regelen dat het verstuurd gaat worden. Alleen met grote speakers is het soms wel even kijken of het makkelijker is om ze te laten verzenden of om gewoon even een auto te lenen van iemand.
[ Voor 50% gewijzigd door Mektheb op 16-04-2011 20:30 ]
Anoniem: 403753
Toen ik de eerste foto zag dacht ik: gaaf, zo die muur met die stad, echt gaaf gedaan, mooie kamer!Anoniem: 403753 schreef op zaterdag 16 april 2011 @ 21:14:
Kost je een jaar wat vrije tijd, maar dan heb je ook wat. Mijn eigen thuisbioscoop op zolder. Hieronder was pics en specs.
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
- Front speakers: Phonar Moonlight Forte
- Surround speakers: Phonar Moonlight Base
- Center speaker: Phonar Center speaker
- Subwoofer: Yamaha YST-SW45
- Scherm: 92inch spanscherm
- Surround A/V Receiver: Onkyo TX-SR608
- Mediastreamer: HDX-100
- Beamer: Epson TW-2900
- HD TV Tuner: Humax 5000c
- Afstandsbediening: Harmony One
- Storage: QNAP TS-410
Die adapter is van de sterrenhemel die aan het plafond hangt. Het draad loopt boven het plafond naar de adapter. Als er iiets kapot gaat, dan kan er makkelijk bij. Het liefst had ik 'm niet in het zicht, maar dat was lastig.Daan00 schreef op zaterdag 16 april 2011 @ 21:30:
Waarvoor is die adapter boven je TW2900?
Verder nette (dedicated) HT!
Echt een home cinemaAnoniem: 403753 schreef op zaterdag 16 april 2011 @ 21:14:
Kost je een jaar wat vrije tijd, maar dan heb je ook wat. Mijn eigen thuisbioscoop op zolder. Hieronder was pics en specs.
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Mooi HTtje...zo zien we ze weinigAnoniem: 403753 schreef op zaterdag 16 april 2011 @ 21:14:
Kost je een jaar wat vrije tijd, maar dan heb je ook wat. Mijn eigen thuisbioscoop op zolder.
Tubes....It's what make music music!
Asus C6E / Ryzen 9 5950X / AMD RX 6900 XT / G.Skill Flare X 32GB / Noctua NH-U12A / Corsair HX750i
Anoniem: 374197
[ Voor 44% gewijzigd door Anoniem: 374197 op 17-04-2011 18:27 ]
Een mooie eindversterker zou een mooie upgrade zijn ten opzichte van die TX-SR608. Alleen lastig dat de TX-SR608 geen pre-outs heeft voor alle kanalen. Maar een dedicated tweekanaals versterker voor alleen de fronts zou deze home cinema ook al naar een hoger lever tillen.Anoniem: 403753 schreef op zaterdag 16 april 2011 @ 21:14:
[ Voor 60% gewijzigd door FeaR op 17-04-2011 18:38 ]
kabels worden tzt nog weg gewerk door hal (dus achter muur langs....)Anoniem: 374197 schreef op zondag 17 april 2011 @ 18:24:
Mooie strakke set-up ik zouw alleen de kabels onder de tv nog wegwerken met een kabelgootje.
[ Voor 0% gewijzigd door FeaR op 17-04-2011 18:41 ]
Respect, maar wat ik mij dan afvraag: Hoe ziet het er dan beneden uit ... heb je daar gewoon standaard tv hangen en verder niks speciaals of ook dikke setup ?Anoniem: 403753 schreef op zaterdag 16 april 2011 @ 21:14:
* Acer Aspire V15 Nitro - Intel Core i5-5200U 2,7Ghz - 8GB - GTX 850M 4GB- 500GB 5400RPM - 128GB SSD * MX518 * Xbox 360 + XBOX One * Philips LED 55" * Samsung Galaxy S9
[ Voor 4% gewijzigd door NeoSoulStar op 17-04-2011 20:41 ]
Zou ook de *7603 kunnen zijn, muurbeugel zit precies over het stuk waar het type nummer staat, niet echt zin om los te halen, zal eens kijken in de kast of ik de boekjes nog kan vinden.Kefding schreef op zondag 17 april 2011 @ 19:49:
Weet je zeker dat dat de **PFL7605 is?
vanwege de erg donkere rand, in de pricewatch zie je altijd plaatjes van geborsteld aluminium!
liever de tong gebrand dan lauwe soep
1 2 3 6 5 4 op de remote indrukken als de TV aan staat. Er zal een lijst opkomen met wat informatie, onder andere de serie.NeoSoulStar schreef op zondag 17 april 2011 @ 19:59:
[...]
Zou ook de *7603 kunnen zijn, muurbeugel zit precies over het stuk waar het type nummer staat, niet echt zin om los te halen, zal eens kijken in de kast of ik de boekjes nog kan vinden.
Cool, een unlimited resolution actual definition 3-D scherm
[ Voor 7% gewijzigd door SeatRider op 17-04-2011 20:19 ]
Nederlands is makkelijker als je denkt
Heb ik eingelijk nog niet op gelet. Maar het kastje is van achter open, dus de warmte kan alle kanten op. Zal eens voelen na een avondje draaien.Anoniem: 374197 schreef op zondag 17 april 2011 @ 18:24:
Mooie strakke set-up ik zouw alleen de kabels onder de tv nog wegwerken met een kabelgootje.
fbie
Mooie zolder zouw ik ook wel willen.
Heb je geen probleem met je warmte van je onkyo tx-sr 608 omdat je dvd speler er meteen boven opstaat.
Thanks for the tip, is dus een : 47pfl8404H/12FeaR1986 schreef op zondag 17 april 2011 @ 20:16:
[...]
1 2 3 6 5 4 op de remote indrukken als de TV aan staat. Er zal een lijst opkomen met wat informatie, onder andere de serie.
Hele mooie speakers heb jij zegNeoSoulStar schreef op zondag 17 april 2011 @ 19:44:
Na een hele poos mee gekeken te hebben, hier ook de mijne dan.
[ Voor 89% gewijzigd door Rev! op 17-04-2011 20:55 ]
Geen dikke setup maar wel alles om een lekker Radio te luisteren, TV en film te kijken en te gamen:NeoMe schreef op zondag 17 april 2011 @ 18:42:
[...]
Respect, maar wat ik mij dan afvraag: Hoe ziet het er dan beneden uit ... heb je daar gewoon standaard tv hangen en verder niks speciaals of ook dikke setup ?
Wat voor boxen op de slaapkamer?NeoSoulStar schreef op zondag 17 april 2011 @ 19:44:
Slaapkamer :
Philips 47pfl8404H/12 * (edit dankzij het truckje van fear)![]()
Popcorn Hour A210
Xbox360 Slim
Onkyo tx-sr608
Logitech Harmony One
KPN Digitenne
Speakers zijn : Quadral aluma 1150, de sub is nog van een Canton Movie MX120 setje, de sub die bij het Quadrall setje kwam is beschadigd, er zit een klein haakje/gaatje in de subwoofer ring aan de onderkant door de verbouwing thuis.veldt000 schreef op zondag 17 april 2011 @ 20:55:
[...]
Wat voor boxen op de slaapkamer?
Lijkt Canton, maar welk type?
En tevreden over de set?
En jij bedankt voor het testen, want nu weet ik zeker dat het bij nieuwe toestellen nog steeds werktNeoSoulStar schreef op zondag 17 april 2011 @ 20:39:
[...]Thanks for the tip, is dus een : 47pfl8404H/12
Het zij je vergeven
Mwah, wat is goed. De 5-CX is - naar mijn inziens - beter dan de speakers die bij die kant en klare setjes van LG, Harman Kardon en dergelijke zitten. Maar weer minder dan de melkpakjes die je ook van merken als Klipsch, KEF, Tanoy en dergelijke hebt. Maar met Canton zelf is echt niets mis, die maken echt hele mooie speakersRev! schreef op zondag 17 april 2011 @ 20:56:
Is canton een goed merk eigenlijk? Heb hier nog een Canton 5-CX set liggen, alleen de sub is kapot.
Ik heb geen idee hoe het met die satellietsetjes van ze is (nooit gehoord), maar ik ben zeer te spreken over mijn fronts & center speakers van Canton (Chrono SL serie). Zowel qua geluid als qua afwerking.Rev! schreef op zondag 17 april 2011 @ 20:56:
Is canton een goed merk eigenlijk? Heb hier nog een Canton 5-CX set liggen, alleen de sub is kapot.
[ Voor 8% gewijzigd door Pelle op 18-04-2011 10:27 ]
[ Voor 16% gewijzigd door KillaZ op 18-04-2011 11:03 ]
K to the KillaZ
K to the KillaZ
Welke trucje? (ik kan het niet vinden in deze topic)NeoSoulStar schreef op zondag 17 april 2011 @ 19:44:
Philips 47pfl8404H/12 * (edit dankzij het truckje van fear)
Stukken in de auto zijn FullHD en sommige concertstukken (achter John op het podium) niet.Martijn1990 schreef op maandag 18 april 2011 @ 11:17:
Dat is mij nooit opgevallen, waar zie je dat aan dan?
K to the KillaZ
Je moet ook niet de 1e 22 pagina's af gaanSilver7 schreef op maandag 18 april 2011 @ 11:18:
[...]
Welke trucje? (ik kan het niet vinden in deze topic)
Ah, de Boeddha-mod. Maakt de lage tonen een stuk meer zen
K to the KillaZ
De vraag is alleen wat de buren met die wijsheid doen als het volume op "ARE YOU NUTS!!!" staatKillaZ schreef op maandag 18 april 2011 @ 12:44:
Dat ding zendt geluk en wijsheid mee met de lage tonen
Google Sketchup, anyone?XanaduNL schreef op maandag 18 april 2011 @ 14:09:
fbie, ik krijg binnenkort een soortgelijke zolder die ik om wil toveren naar een HC.
Heb jij een aantal maten voor me, zodat ik me het wat makkelijker kan indenken?
- vloer
- hoogte van de schotten.
- hoogte van plafond
Alvast bedankt.
EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+
Zelf hier een 5.1 setje van Canton, en moet zeggen dat ik er zeer over te spreken ben.Pelle schreef op maandag 18 april 2011 @ 10:26:
[...]
Ik heb geen idee hoe het met die satellietsetjes van ze is (nooit gehoord), maar ik ben zeer te spreken over mijn fronts & center speakers van Canton (Chrono SL serie). Zowel qua geluid als qua afwerking.
[afbeelding]
Anoniem: 397269
Oppassen met de deurKillaZ schreef op maandag 18 april 2011 @ 10:50:
Update time!
Sub met natuursteen:
[afbeelding]
Rechter speaker met natuursteen:
[afbeelding]
Totaalplaatje:
[afbeelding]
Gedaan:
- Natuursteen gehaald en geplaatst (15 euro voor 3 tegels en zelf op maat geslepen)
- Router verplaatst naar de meterkast
- Mediaplayer verschoven
- Externe HDD verwijderd
- NAS geplaatst (DS209 met 1,5 TB samsung schijf)
- Alles ingesteld en aangesloten (John Mayer - Where the Light Is vanaf mijn NAS)
En nee, ik hoor echt geen verschil m.b.t. mijn speakers. Ik heb het gedaan omdat de spikes niet stabiel waren op het laminaat. De sub is wel strakker, omdat de tegels die daar onder lagen vrij poreus waren en niet 1 stuk waren.
Bedankt voor de tip, echter ik gebruik het al (naar tevredenheid). Maar gezien het nieuwbouw is heb ik heb maar beperkt in het echt kunnen zien, en vergelijkingsmateriaal/inspiratie is nooit weg.
De kamer is 5 bij 3 meter. Het plafond is 2.40 hoog en ongeveer 2 bij 2 meter.XanaduNL schreef op maandag 18 april 2011 @ 14:09:
fbie, ik krijg binnenkort een soortgelijke zolder die ik om wil toveren naar een HC.
Heb jij een aantal maten voor me, zodat ik me het wat makkelijker kan indenken?
- vloer
- hoogte van de schotten.
- hoogte van plafond
Alvast bedankt.
[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 403753 op 18-04-2011 19:08 ]
FeaR1986 schreef op zondag 17 april 2011 @ 21:07:
De code om de branduren op te vragen is bij mijn 9603 wel anders dan bij de nieuwere modellen dacht ik...
Mooie combinatie van boxen om te zien!NeoSoulStar schreef op zondag 17 april 2011 @ 19:44:
Na een hele poos mee gekeken te hebben, hier ook de mijne dan.
Zijn nog bezig om het huis opnieuw in te richten, wachten nog op de eetkamer tafel en wat andere meubels,dus vandaar een beetje leeg, moet ook nog wat op de muur , poster/schilderij en wat planten komen enzo.
We zijn aan het kijken om groter te wonen, maar dat is vrij aan de prijs hier in Adam, 100 vierkante meter of groter, maar mocht dat ooit gebeuren dan wil ik proberen om mn eigen bioscoop/game kamer te maken...![]()
![]()
![]()
Wat je ziet :
Huiskamer :
Panasonic 50VT20
Pioneer VSX-920
Kef IQ70
Kef HTC 3001SE eitjes
Kef HTC3001 Centre Speaker
Tannoy TS8
Popcorn Hour A200 in een fanless case
Playstation 3 Slim
Oude UPC Mediabox
Siemens nog iets telefoon.
Logitech Harmony Duet
Thanks.
Mooie setup, echter zou ik wel het natuursteen rondom (laten) polijsten.
[ Voor 22% gewijzigd door joskuiper op 19-04-2011 08:11 ]
Game-PC: NZXT H7 Flow | Asus TUF Gaming x670E-plus | AMD 7700x | NZXT Kraken Z53 | 32GB Kingston Fury Renegade | Corsair RM1000x | Gigabyte RTX 4090 Gaming OC | 2x WD Black SN850x 2TB | LG Ultragear 27GL850 | LG Ultragear 27GR95QE
Ik heb me ooit laten vertellen dat je een boeddha NOOIT lager mag plaatsen dan jezelf (m.a.w. hij moet altijd over je heen kijken, 't is tenslotte een goddelijk iemand...) anders straalt ie in ieder geval GEEN geluk uit.....FeaR1986 schreef op maandag 18 april 2011 @ 11:52:
[...]
Ah, de Boeddha-mod. Maakt de lage tonen een stuk meer zen
De buren aan die kant van het huis gaan vrijdag verhuizen.....Ik zie een verbandvosss schreef op maandag 18 april 2011 @ 13:14:
[...]
De vraag is alleen wat de buren met die wijsheid doen als het volume op "ARE YOU NUTS!!!" staat
Valt reuze mee, hoe de speaker nu staat was een voorstel van de vriendin, die niet wilde dat hij pal voor de CV kwam. Maar zelfs met hard openduwen komt de deur niet in de buurt door de tochtstrip die er onder de deur zit.Anoniem: 397269 schreef op maandag 18 april 2011 @ 18:33:
[...]
Oppassen met de deurMooie setup kerel!
Thx!joskuiper schreef op dinsdag 19 april 2011 @ 08:10:
[...]
Mooie setup, echter zou ik wel het natuursteen rondom (laten) polijsten.
Het ziet er nu enigszinds onafgewerkt uit.
Lupo zat in de buurtBassmaniac schreef op dinsdag 19 april 2011 @ 09:27:
[...]
Ik heb me ooit laten vertellen dat je een boeddha NOOIT lager mag plaatsen dan jezelf (m.a.w. hij moet altijd over je heen kijken, 't is tenslotte een goddelijk iemand...) anders straalt ie in ieder geval GEEN geluk uit.....
On topic:
Leuke setup, maarre wat zijn die rode strepen om je natuursteen? Heb je op je vloer afgetekend waar ze moeten komen te staan???
[ Voor 83% gewijzigd door KillaZ op 19-04-2011 09:47 ]
K to the KillaZ
Ik denk niet dat het rode strepen zijn maar ik denk dat het een doek is die hij eronder heeft liggen voor de krassen op het parket.Bassmaniac schreef op dinsdag 19 april 2011 @ 09:27:
[...]
On topic:
Leuke setup, maarre wat zijn die rode strepen om je natuursteen? Heb je op je vloer afgetekend waar ze moeten komen te staan???
Kloptclifdon schreef op dinsdag 19 april 2011 @ 19:31:
Mooi dat natuursteen zo. Overigens niet duur maar meestal kost het zagen veel geld en dat heb je zelf gedaan?
Ik zou eens even als het jou stoort natuurlijk. schuurpapier korrel 1000 en korrel 2000 halen. Daarmee kun je het prachtig polijsten. (eventueel nat schuren) voorkomt stof. maar wel oppassen want je schuurt dan harder. Al kun je zeker met korrel 2000 niet snel te hard schuren. Ik weet niet hoe hard/zacht de steen is. en hoe ruw het oppervlak maar anders nog met een wat grotere korrel vlakschuren.
Ach aangezien je zelf de steen op maat hebt gemaakt ben ik bang dat je dit zelf ook geweten had. Maarja wie weet heb je er wat aan.
[ Voor 6% gewijzigd door KillaZ op 19-04-2011 20:51 ]
K to the KillaZ
Mwa, onafgewerkt wil ik het niet noemen, de tegels zelf zijn ook aan de zijkanten niet getrommeld o.i.d.clifdon schreef op dinsdag 19 april 2011 @ 21:04:
Ja als je weet hoe je een slijptol moet hanteren dan is het wel even makkelijker om het netjes te krijgen. Ikzelf krijg het nooit recht ben ik bang
. Hmm nouja misschien is het iets voor de toekomst om het netter te krijgen:P. Wie weet dat je je nog eens gaat ergeren aan onafgemaakte geslepen raden van natuursteen (A) XD
K to the KillaZ
9040 Wp | Zendure 11,5 kWh | MHI SCM60/SCM40/SRC25
K to the KillaZ
Ik ben inmiddels voorzien van een Klipsch RW-10D (op aanraden van Ralf).KillaZ schreef op dinsdag 19 april 2011 @ 21:14:
[...]
Mwa, onafgewerkt wil ik het niet noemen, de tegels zelf zijn ook aan de zijkanten niet getrommeld o.i.d.
@Lupo: BK heeft nu een demomodel te koop staan voor 325 incl. verzenden. Of had je inmiddels al een sub?
Ben ik toch wel een beetje nieuwsgierig wat je apart vind aan zijn manier van handelenKillaZ schreef op woensdag 20 april 2011 @ 08:53:
Klopt, mocht je budget/woonplaats het toe laten zou ik eens langs gaan.
Hoewel Ralf een aparte manier van handelen heeft, neemt hij wel de tijd voor je![]()
@mods: Valt dit onder sluikreclame? Zo ja, dan doe ik dit voortaan via pm
Anoniem: 397269
Ja maar Boeddah vind het ook leuk om tijdens een blu ray te genieten denk ik zelf. dus voor killaz maakt hij wel een uitzonderingIk heb me ooit laten vertellen dat je een boeddha NOOIT lager mag plaatsen dan jezelf (m.a.w. hij moet altijd over je heen kijken, 't is tenslotte een goddelijk iemand...) anders straalt ie in ieder geval GEEN geluk uit.....
Tjah ik denk zo ie zo dat een stuk steen vrij weinig invloed heeft op je 'geluk' hoor.. ongeacht de hoogteBassmaniac schreef op dinsdag 19 april 2011 @ 09:27:
[...]
Ik heb me ooit laten vertellen dat je een boeddha NOOIT lager mag plaatsen dan jezelf (m.a.w. hij moet altijd over je heen kijken, 't is tenslotte een goddelijk iemand...) anders straalt ie in ieder geval GEEN geluk uit.....
Scientia potentia est
Je onderschat de mystieke krachten die voortdurend aan het werk zijn. Ze hebben in ieder geval invloed op je gebrekkige spelling.martijn--g schreef op woensdag 20 april 2011 @ 12:46:
[...]
Tjah ik denk zo ie zo dat een stuk steen vrij weinig invloed heeft op je 'geluk' hoor.. ongeacht de hoogte
Je kan altijd aan de bouwer/architect vragen of ze zelf een 3D-model hebben gemaakt met bijv Revit, Archicad, Allplan of ADT.XanaduNL schreef op maandag 18 april 2011 @ 18:34:
[...]
Bedankt voor de tip, echter ik gebruik het al (naar tevredenheid). Maar gezien het nieuwbouw is heb ik heb maar beperkt in het echt kunnen zien, en vergelijkingsmateriaal/inspiratie is nooit weg.
Dit topic is gesloten.
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq