Post hier foto's en specs van je home cinema! Deel 43 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 5 ... 11 Laatste
Acties:
  • 314.554 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillaZ
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 15:00
ind0mi schreef op dinsdag 12 april 2011 @ 10:00:
[...]

zijn de foto's al voorbij gekomen?
Erg scherp!

Ik zal kijken of ik de foto's vanavond kan laden :)

K to the KillaZ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maikel_rox
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 28-05 22:45
Afbeeldingslocatie: http://i497.photobucket.com/albums/rr334/maikelvandenhurk/274968446.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i497.photobucket.com/albums/rr334/maikelvandenhurk/274968443.jpg

Wanneer 't voldoet aan een home-cinema hoor ik het graag, dan maak ik graag betere foto's!

[ Voor 23% gewijzigd door maikel_rox op 12-04-2011 11:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 23:14
maikel_rox schreef op dinsdag 12 april 2011 @ 11:47:
[afbeelding]
[afbeelding]

Wanneer 't voldoet aan een home-cinema hoor ik het graag, dan maak ik graag betere foto's!
Dit voldoet zeker wel aan een Home-Cinema. Ik heb ze voor minder langs zien komen hoor. ;)
Dus kom maar op met wat goede foto's! Het ziet er mooi uit.

4620 Wp PV ZZO 52° | VW Golf Variant 1.5 TSI '19

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sport_Life
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 22:54

Sport_Life

Solvitur ambulando

Ik ga binnenkort verhuizen van een benedenwoning naar een appartement (in Herenhuis :)), dus moet mijn hele audio- en tv systeem om gaan gooien. Ik heb volgens mij alle delen van dit topic doorgenomen en 1 ding is mij opgevallen, de mensen hier zijn meer bezig met de audiosetup, dan de meubels eromheen :+. Ook wel logisch, maar lastig als je zelf op zoek bent naar nieuwe meubels.. (en natuurlijk zo goedkoop mogelijk zodat er nog wat geld overblijft voor.. jawel.. ;) )

Ik heb met mijn vriendin de volgende afspraak gemaakt: zij regelt gordijnen, koffiemachine, e.d. en ik regel tv/internet, audio/tv meubel en misschien is er dan nog wat over van ons budget voor een nieuwe tv ofzo O-).
Over 3 weken gaan we erin, zal tegen die tijd foto's plaatsen als het af is!

[ Voor 26% gewijzigd door Sport_Life op 12-04-2011 12:35 ]

PV: 9360 WP WZW/ONO | Warmtepomp: Toshiba Estia 11KW 3fase | A+++ | Zappi v2.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Póg mo Thóin
  • Registratie: December 2004
  • Niet online
Sport_Life schreef op dinsdag 12 april 2011 @ 12:28:
Ik ga binnenkort verhuizen van een benedenwoning naar een appartement (in Herenhuis :)), dus moet mijn hele audio- en tv systeem om gaan gooien. Ik heb volgens mij alle delen van dit topic doorgenomen en 1 ding is mij opgevallen, de mensen hier zijn meer bezig met de audiosetup, dan de meubels eromheen :+. Ook wel logisch, maar lastig als je zelf op zoek bent naar nieuwe meubels.. (en natuurlijk zo goedkoop mogelijk zodat er nog wat geld overblijft voor.. jawel.. ;) )

Ik heb met mijn vriendin de volgende afspraak gemaakt: zij regelt gordijnen, koffiemachine, e.d. en ik regel tv/internet, audio/tv meubel en misschien is er dan nog wat over van ons budget voor een nieuwe tv ofzo O-).
Over 3 weken gaan we erin, zal tegen die tijd foto's plaatsen als het af is!
Ik ben onlangs ook verhuisd en ben ook alle topics doorgespit voor inspiratie :D Succes met het zoeken van het ultieme meubel!

Ik zal vandaag of morgen ook wat pics plaatsen van mijn setup. Ben bijna helemaal klaar ermee! Mis alleen nog de bank :p De versterker en de HTPC zitten in het kastje (ik heb het kastje wel flink gemo(l)d om het allemaal in te laten passen :D )

Riamh mé ag dul a thabhairt duit suas, ní bheidh mé in iúl duit síos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillaZ
Ik had pech: Mijn vriendin had alles al en ik moest mijn Hifi afstemmen op het meubel :)

- Vandaar een Marantz NR-1501 ivm de geringe hoogte van het meubel.
- Vandaar een Monitor Audio B2 Center ipv Dali Concept Center ivm de breedte van het meubel.

Het is wel een mooi meubel though :+

K to the KillaZ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ewoud75
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 13:35
Beste .schoenmerlijn, Wel eens gedacht aan een Logitech Harmony? Ruimt tenminste al deze "losse" afstandsbedieningen op..

Gebruik zelf de Harmony One, naar volle tevredenheid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sport_Life

Sport_Life

Solvitur ambulando

Póg mo Thóin schreef op dinsdag 12 april 2011 @ 12:38:
[...]

Ik ben onlangs ook verhuisd en ben ook alle topics doorgespit voor inspiratie :D Succes met het zoeken van het ultieme meubel!
tnx maar het valt niet mee hoor. Ik kan geen meubel vinden dat aan onderstaande eisen voldoet:
- Ruimte voor Tuner, Versterker, CD speler, platenspeler, DVD speler, Xbox, Xbox accesoires etc
- In verticale positie
- Alle kabels weggewerkt
- Glazen deurtjes zodat ab erdoorheen kan :P
- Breedte max. 1m - 1.50m anders staat het spul in de openhaard ;)
- en liefst nog een of andere slurf die de tv verbind met het meubel ivm kabels.. (kunnen niet in de muur gefreest worden).
- < 500 euro :+

Zou bijna denken aan zelfbouw..

[ Voor 13% gewijzigd door Sport_Life op 12-04-2011 14:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Póg mo Thóin
  • Niet online
Sport_Life schreef op dinsdag 12 april 2011 @ 13:57:
[...]

tnx maar het valt niet mee hoor. Ik kan geen meubel vinden dat aan onderstaande eisen voldoet:
- Ruimte voor Tuner, Versterker, CD speler, platenspeler, DVD speler, Xbox, Xbox accesoires etc

Holy crap dude! Dat wordt moeilijk dan inderdaad. Keep us posted!

Riamh mé ag dul a thabhairt duit suas, ní bheidh mé in iúl duit síos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SiXke
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 30-11-2024
[...]

- In verticale positie
- Alle kabels weggewerkt
- en liefst nog een of andere slurf die de tv verbind met het meubel ivm kabels.. (kunnen niet in de muur gefreest worden).

Ik zoek eigenlijk hetzelfde maar dan horizontaal en laag/breed. Zelfbouw dat gaat niet proper zijn bij mij :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clifdon
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 22:48
Zelfbouw of het zelf ombouwen van een meubel lijkt me een goede optie ja. Maar die glazen deurtjes moet je je niet dood op staren. Je kunt ook gewoon een IR repeater in je kastje plakken dan heb je wel ergens een oogje zitten maar als je dat onder de kast hangt is er niemand die dat ziet hoor!
KillaZ schreef op dinsdag 12 april 2011 @ 08:48:
[...]

Aha, dus je hebt hem niet ontkoppeld?

Dan moet een simpel rubber matje met daarop een 3 cm dikke natuurstenen tegel voldoende zijn.
Ben je voor 7 euro klaar.
Als ik zie wat het betonsteen al doet, mijn XLS200 bonkt niet en met muziek merk je hem alleen op als hij uitstaat.

Bij Iron Man 2 had hij meer dan genoeg punch (enige film die ik tot nu toe heb gekeken ;) ).
een rubber mat met natuursteen tegel voor 7 euro ? Waar is dat te koop o.o daar wil ik er dan gelijk 2 van :$

[ Voor 50% gewijzigd door Clifdon op 12-04-2011 16:56 ]

Always look on the bright side of life.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vosss
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 20:37
maikel_rox schreef op dinsdag 12 april 2011 @ 11:47:
[afbeelding]
[afbeelding]

Ik vraag me af wat (afgezien van dat kleine subje aan de zijkant) nou het verschil is met de Jamo's wat ik heb.

Volgens mij zijn de overige speakers die erin zitten toch gewoon hetzelfde of niet?

En volgens mij is dat ook zo bij de Jamo S608, alleen dan 3 ipv 2 wat de S606 en de S506 hebben toch, of vergis ik me heel erg en zijn de speakers in zowel de Jamo S606 als de S608 van een ander kaliber als die in de S506? :?

=edit=
Ik zie net dat in mij S506 2 van 6,5 inch zitten en in de S606 2 van 5 inch en in de S608 3 van 5 inch.

Mijn fout :)

[ Voor 7% gewijzigd door vosss op 12-04-2011 18:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn1990
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 22:31
LuPo schreef op dinsdag 12 april 2011 @ 09:06:
[...]

Dat ziet er erg gaaf uit Martijn! Elke keer als ik je set langs zie komen denk ik weer: :*) .

Je hebt ook een mooie collectie BD's. Welke heb je allemaal? :)
Bedankt :)

Poeh, welke heb ik allemaal. Zijn inmiddels 140 films, 4 concerten en 2 series. Is er nog niet van gekomen om ze allemaal in een lijst op te nemen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EMDB
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 25-04 11:45
Martijn1990 schreef op dinsdag 12 april 2011 @ 18:55:
[...]

Bedankt :)

Poeh, welke heb ik allemaal. Zijn inmiddels 140 films, 4 concerten en 2 series. Is er nog niet van gekomen om ze allemaal in een lijst op te nemen ;)
Handige (gratis) filmdatabase : EMDB ;)

Afbeeldingslocatie: http://img821.imageshack.us/img821/9343/bookshelfdarkthumbnail.jpg

[ Voor 10% gewijzigd door EMDB op 12-04-2011 19:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clifdon
die naam van jou is vast toevallig ?:P Haha ik zag hem al eerder langs komen. ik moet er nog even naar kijken :P [/reclamepost]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreezingPixels
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21:20
Ik wil jullie mijn zelfbouw projectje niet onthouden dus bij deze:
Het ontwerp:
Afbeeldingslocatie: http://www.3dshiparts.com/meubel/1.jpg
Bouwtekening:
Afbeeldingslocatie: http://www.3dshiparts.com/meubel/2.JPG
Heel veel onderdelen:
Afbeeldingslocatie: http://www.3dshiparts.com/meubel/3.JPG
Afbeeldingslocatie: http://www.3dshiparts.com/meubel/4.JPG
Afwerken:
Afbeeldingslocatie: http://www.3dshiparts.com/meubel/5.JPG
Afbeeldingslocatie: http://www.3dshiparts.com/meubel/6.JPG
Afbeeldingslocatie: http://www.3dshiparts.com/meubel/7.JPG
Afbeeldingslocatie: http://www.3dshiparts.com/meubel/8.JPG
Klaar:
Afbeeldingslocatie: http://www.3dshiparts.com/meubel/9.JPG
Afbeeldingslocatie: http://www.3dshiparts.com/meubel/10.JPG
By night:
Afbeeldingslocatie: http://www.3dshiparts.com/meubel/11.JPG
Wat u ziet:
Zelfbouw achterkast
Standaard Ikea kast Besta Burs
Samsung le40c550 met een cam module
Samsung ht-xq100
Playstation Fat

Wat u niet ziet:
Linksys wrt300n

Het meubel is laser gesneden uit 18mm mdf platen. In het snijpakket heb ik gelijk alle schroef posities laten markeren, gaten voor kabels er uitgehaald, vogel ophang systeem laten markeren zodat de tv gelijk goed hangt en nog een paar kleinigheidjes. Laatste wat nog moet gebeuren is de Ziggo modem in de kast plaatsen zodat ik de laatstekabel kwijt ben. En ik moet nog een oplossing vinden voor de rear speakers waar m'n vriendin het ook mee eens is... :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19-06 21:57
Leuke kast en mooi gebouwd! Maar ga je nog wat op die planken zetten? Want anders is dat een beetje overbodige ruimte (but then again, als je er iets neerzet dan beïnvloed je de kleurtjes weer :P).

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreezingPixels
Hahn schreef op dinsdag 12 april 2011 @ 21:29:
Leuke kast en mooi gebouwd! Maar ga je nog wat op die planken zetten? Want anders is dat een beetje overbodige ruimte (but then again, als je er iets neerzet dan beïnvloed je de kleurtjes weer :P).
Thanks, links staat al helemaal vol met dvd's en dat gaat rechts ook nog gebeuren. Was in het begin bang dat het inderdaad de kleuren zou beinvloeden maar dat gebeurd dus gewoon niet :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PhilipsFan
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 18:32
robin222 schreef op dinsdag 12 april 2011 @ 21:34:
[...]

Thanks, links staat al helemaal vol met dvd's en dat gaat rechts ook nog gebeuren. Was in het begin bang dat het inderdaad de kleuren zou beinvloeden maar dat gebeurd dus gewoon niet :*)
Mooi project en netjes uitgevoerd! Mag ik zo vrij zijn om te vragen hoe je die kleurtjes maakt? Ik zag zo snel een paar LED balken, maar waar haal je die en hoe kies je de kleuren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreezingPixels
PhilipsFan schreef op dinsdag 12 april 2011 @ 21:37:
[...]

Mooi project en netjes uitgevoerd! Mag ik zo vrij zijn om te vragen hoe je die kleurtjes maakt? Ik zag zo snel een paar LED balken, maar waar haal je die en hoe kies je de kleuren?
Danku, de lampjes komen bij de ikea vandaan, ze hadden net de lampjes vernieuwd. Hier zit een soort van afstandsbediening bij waarmee je de kleuren kan laten verspringen, langzaam kan laten veranderen en zelf de kleur kan kiezen door aan een wiel te draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperTrophy
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
robin222 schreef op dinsdag 12 april 2011 @ 21:51:
[...]

Danku, de lampjes komen bij de ikea vandaan, ze hadden net de lampjes vernieuwd. Hier zit een soort van afstandsbediening bij waarmee je de kleuren kan laten verspringen, langzaam kan laten veranderen en zelf de kleur kan kiezen door aan een wiel te draaien.
Afbeeldingslocatie: http://www.ikea.com/nl/nl/images/products/dioder-lichtlijst-flexibel-diverse-kleuren__0118363_PE273977_S4.JPG
http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/00191735

Afbeeldingslocatie: http://www.ikea.com/nl/nl/images/products/dioder-lichtlijst-diverse-kleuren__0118364_PE273978_S4.JPG
http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/40192361

Dit bied perspectieven! Ze hebben blijkbaar geluisterd naar de wens van de klant! Top!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:21

Exirion

Gadgetfetisjist

zelf de kleur kan kiezen door aan een wiel te draaien.
Is dat wiel dan een keuzeschakelaar voor die 7 kleuren of kun je echt zoals bij de Living Colors een eigen kleur uit het hele spectrum kiezen?

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Annuk
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 07:07
Damn wat een super nice kast heb je hiermee gemaakt :) I really like it :)
zou ook wel iets voor mij zijn als ik ooit op mezelf ga ;) ik vind dit echt heel mooi :)
HyperTrophy schreef op dinsdag 12 april 2011 @ 22:27:
[...]

Afbeeldingen + ikea links
Dit bied perspectieven! Ze hebben blijkbaar geluisterd naar de wens van de klant! Top!
Zijn dit nou draadgebonden afstandsbedieningen of zie ik dit verkeerd?

[ Voor 33% gewijzigd door Annuk op 12-04-2011 22:56 ]

Vake beej te bange! Maar soms beej oek te dapper! ;)
Zonder de agrariër ook geen eten voor de vegetariër!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sport_Life

Sport_Life

Solvitur ambulando

Annuk schreef op dinsdag 12 april 2011 @ 22:49:
[...]

[...]

Zijn dit nou draadgebonden afstandsbedieningen of zie ik dit verkeerd?
De echte tweakert kan niet zonder de Ikea .. ;). Maw: je kan d'r wellicht zelf wat moois van maken met a.b.

[ Voor 11% gewijzigd door Sport_Life op 12-04-2011 23:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• virtualJac
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 11:06
robbertvw schreef op maandag 11 april 2011 @ 19:38:
Medetweakers,

*knip*

Stands: Dynaudio stand 3
Mooie set en leuk appartement. Mijne is nog in aanbouw en pas over een dik half jaar klaar. Kun je misschien eens een (of een paar) foto's plaatsen van je rears op je Dynaudio stands? Ik zoek nog een paar stands die nu als front kunnen en als t huis klaar is naar rear gaan.

there's no tweak without the tweaker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• veldt000
  • Laatst online: 05-06 21:32
robin222 schreef op dinsdag 12 april 2011 @ 21:27:
Het meubel is laser gesneden uit 18mm mdf platen. In het snijpakket heb ik gelijk alle schroef posities laten markeren, gaten voor kabels er uitgehaald, vogel ophang systeem laten markeren zodat de tv gelijk goed hangt en nog een paar kleinigheidjes.
Laten lasersnijden? Gaaf! Bij welk bedrijf heb je dat laten doen?

PS: het ziet er echt op uit! ;) _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Furfoot
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 19-06 20:05
robin222 schreef op dinsdag 12 april 2011 @ 21:27:
Ik wil jullie mijn zelfbouw projectje niet onthouden dus bij deze:
Die stoelen zijn echt super vet, is dat namaak? Waar heb je ze vandaan?

Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barry457
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 16-06 10:54
Vind de kast echt super ontworpen, denk alleen zoals ik het zie op de foto dat hij wat ver naar voren staat. Dat is alleen mijn mening. Maar top ontworpen. Echt met alles rekening gehouden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MM99
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 20-05 23:16

MM99

That is the way I am!

@robin222 Leuk ontworpen! Op de foto's lijkt het indd behoorlijk breed, maar volgens mij valt het in het echt wel mee. Wat ook gezegd mag worden, mooi behang heb je!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronwiel
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
Ziet er echt super uit! Wie heeft nou een ambilight nodig :). Ik vroeg me alleen af of deze ledjes erg fel zijn. Ik wil deze namelijk onder een boekenrek plaatsen dat boven mijn pc hangt. Kunnen ze wellicht ook gedimd worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 382902

[...]

- In verticale positie
- Alle kabels weggewerkt

Zoiets? http://computer.marktplaz...0x600x2000mm-11472765.htm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

ronwiel schreef op woensdag 13 april 2011 @ 11:17:
Ziet er echt super uit! Wie heeft nou een ambilight nodig :)
Nou, dan heb je Ambilight niet echt goed begrepen wat dat is toch wel meer dan gewoon LED-verlichting ;)

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deef_K
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 06:19
@robin222 Super leuk meubel, mooi gemaakt.

Alleen valt dit soort kasten bij mij onder "Straks komt er misschien een grotere tv en kan ik weer een nieuw meubel kopen" Ben je hier niet bang voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronwiel
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
Ik zie nu pas dat Ambilight bij de Tv's hoort, bedoelde eigenlijk die wake-up light's ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maikel_rox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreezingPixels
veldt000 schreef op woensdag 13 april 2011 @ 07:59:
[...]

Laten lasersnijden? Gaaf! Bij welk bedrijf heb je dat laten doen?

PS: het ziet er echt op uit! ;) _/-\o_
Snijtech in Joure. Is wel kostbaar... meer dan 100 euro per plaat mdf van 110x220cm, hier had ik 2 en een halve plaat voor nodig en daarbij heb ik nog een bureau laten snijden waar 2 en een halve plaat inzit.
Furfoot schreef op woensdag 13 april 2011 @ 08:37:
[...]

Die stoelen zijn echt super vet, is dat namaak? Waar heb je ze vandaan?
Nee t is helaas geen namaak. Ik heb ze bij de Ruijter Meubel in Cruquius vandaan.
ronwiel schreef op woensdag 13 april 2011 @ 11:17:
[...]

Ziet er echt super uit! Wie heeft nou een ambilight nodig :). Ik vroeg me alleen af of deze ledjes erg fel zijn. Ik wil deze namelijk onder een boekenrek plaatsen dat boven mijn pc hangt. Kunnen ze wellicht ook gedimd worden?
Ledjes kunnen niet gedimd worden maar per kleur is de kleuropbrengst weer anders dus daar kan je wel mee spelen.
Neefdave schreef op woensdag 13 april 2011 @ 12:08:
@robin222 Super leuk meubel, mooi gemaakt.

Alleen valt dit soort kasten bij mij onder "Straks komt er misschien een grotere tv en kan ik weer een nieuw meubel kopen" Ben je hier niet bang voor?
We wonen er net pas twee weken dus er moest gelijk een nieuwe tv komen natuurlijk :D We zijn niet van plan om hier heel lang te wonen en als we verhuizen dan eindigt dit ding waarschijnlijk bij het grofvuil en maak ik weer wat nieuws.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alfredhabienet
  • Niet online
Hierbij plaats ik mijn setup van mijn slaapkamer, ik ben benieuwd wat jullie ervan vinden. Ik ben nog maar een student en dit is mijn eerste serieuze home cinema opstelling. Inmiddels heb ik deze opstelling al weer een 1,5 tot 2 jaar. Geweldigste onderdeel van mijn set vind ik mijn Jamo subwoofer, wat een diepe bas!! 8) Echter kunnen de speakers niet echt ideaal worden opgesteld i.v.m. de grootte van mijn kamer.(4x2m met schuin dak).
De bekabeling die ik gebruik is 2x4mm².
De twee vloerstaanders zijn Bi-wiring aangesloten en maken connectie doormiddel van vergulde banana plugs.

Wat zie je op de foto's:

Foto 1
Samsung UE46B6000
Pioneer VSX-919 AH
Jamo S606 HCS3 Black Ash
Jamo SUB650
2x4mm² bekabeling
HTPC
Nintendo GameCube

HTPC:
Behuizing: Antec NSK1380 Cube Case (350watt 80+)
Processor: AMD X2 250
Geheugen: GEIL Black dragon 4gb 1600mhz
Moederbord: Gigabyte 785G
Videokaart: XFX ATI 5450 (gekocht voor DTS-HD)
HDD: Kingston SSD 40GB
Optisch: DVD brander/speler
Besturingssysteem: Windows 7 Professional SP1
Software: XBMC, PowerDVD en Eventghost

Foto 2:
Zelfde als foto 1

Foto 3:
Input HTPC: Rii mini en Philips MCE remote
Input TV en receiver
Philips WakeUp Light HF3485
REAR box van S606 HCS3

Foto 4:
REAR box van S606 HCS3

Afbeeldingslocatie: http://img4.imageshack.us/img4/3329/dsc01920bq.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img821.imageshack.us/img821/6328/dsc01924b.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img861.imageshack.us/img861/8622/dsc01921s.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img263.imageshack.us/img263/8260/dsc01922db.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrSnuggles
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 04-05-2024

DrSnuggles

Terrapin Station

Prima kamertje hoor. Ben je alleen niet bang dat je op zaterdagnacht met 20 bier achter je kiezen je deur te hard open zwaait? Afbeeldingslocatie: http://bier-buikjes.nl/forum/images/smilies/drunk.gif

Learn something new every day.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:56
alfredhabienet schreef op woensdag 13 april 2011 @ 15:29:
Hierbij plaats ik mijn setup van mijn slaapkamer, ik ben benieuwd wat jullie ervan vinden. Ik ben nog maar een student en dit is mijn eerste serieuze home cinema opstelling. Inmiddels heb ik deze opstelling al weer een 1,5 tot 2 jaar. Geweldigste onderdeel van mijn set vind ik mijn Jamo subwoofer, wat een diepe bas!! 8) Echter kunnen de speakers niet echt ideaal worden opgesteld i.v.m. de grootte van mijn kamer.(4x2m met schuin dak).
De bekabeling die ik gebruik is 2x4mm².
De twee vloerstaanders zijn Bi-wiring aangesloten en maken connectie doormiddel van vergulde banana plugs.

Wat zie je op de foto's:

Foto 1
Samsung UE46B6000
Pioneer VSX-919 AH
Jamo S606 HCS3 Black Ash
Jamo SUB650
2x4mm² bekabeling
HTPC
Nintendo GameCube

HTPC:
Behuizing: Antec NSK1380 Cube Case (350watt 80+)
Processor: AMD X2 250
Geheugen: GEIL Black dragon 4gb 1600mhz
Moederbord: Gigabyte 785G
Videokaart: XFX ATI 5450 (gekocht voor DTS-HD)
HDD: Kingston SSD 40GB
Optisch: DVD brander/speler
Besturingssysteem: Windows 7 Professional SP1
Software: XBMC, PowerDVD en Eventghost

Foto 2:
Zelfde als foto 1

Foto 3:
Input HTPC: Rii mini en Philips MCE remote
Input TV en receiver
Philips WakeUp Light HF3485
REAR box van S606 HCS3

Foto 4:
REAR box van S606 HCS3

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]
:/ Piepschuim onder je rearspeaker? Ligt dat stuk daar gewoon te slingeren of heb je een fetish? :P

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alfredhabienet
  • Niet online
The Eagle schreef op woensdag 13 april 2011 @ 15:47:
[...]

:/ Piepschuim onder je rearspeaker? Ligt dat stuk daar gewoon te slingeren of heb je een fetish? :P
Haha, als mijn moeder mijn bed opschud dan schuift ze altijd met het bed. Het piepschuim voorkomt dat het bed tegen de speaker aankomt :P
Bal0n schreef op woensdag 13 april 2011 @ 15:37:
Prima kamertje hoor. Ben je alleen niet bang dat je op zaterdagnacht met 20 bier achter je kiezen je deur te hard open zwaait? [afbeelding]
Als je goed kijkt zit er rechts van het tafeltje een vloerstop en ik ben er inmiddels aan gewent dat de deur maar voor de helft open kan. Te veel bier kan inderdaad problemen geven :P

[ Voor 3% gewijzigd door alfredhabienet op 13-04-2011 16:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ajhaverkamp
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15-06 10:34

ajhaverkamp

gewoon Arjan

alfredhabienet schreef op woensdag 13 april 2011 @ 16:03:
[...]
Haha, als mijn moeder mijn bed opschud dan schuift ze altijd heen en weer met het bed. Het piepschuim voorkomt dat het bed niet tegen de speaker aankomen :P
[...]
Fixed

This footer is intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:56
alfredhabienet schreef op woensdag 13 april 2011 @ 16:03:
[...]

Haha, als mijn moeder mijn bed opschud dan schuift ze altijd heen en weer met het bed. Het piepschuim voorkomt dat het bed niet tegen de speaker aankomen :P

[...]
* The Eagle checkt profiel
leeftijd 21...dat je nog thuis woont kan ik me voorstellen, maar grow up en dek zelf je bed :P

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taigu
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 12-06 13:13
Mooi setje hoor! jammer van de beperkte ruimte en is 2x4mm niet een beetje overkill?

offtopic:
De Philips set is weer duurder bij Correct: http://www.correct.nl/artikel.php?MODE=Zoek&ARTNR=380291

Cling to truth and it turns into falsehood. Understand falsehood and it turns into truth.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• virtualJac
The Eagle schreef op woensdag 13 april 2011 @ 16:07:
[...]

* The Eagle checkt profiel
leeftijd 21...dat je nog thuis woont kan ik me voorstellen, maar grow up en dek zelf je bed :P
Ik ben 25 en dek ook niet zelf m'n bed. Dat ik het niet doe betekent niet dat ik het niet kan. Ik heb alleen nuttigere dingen te doen in me leven :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

virtualJac schreef op woensdag 13 april 2011 @ 16:23:
Ik ben 25 en dek ook niet zelf m'n bed. Dat ik het niet doe betekent niet dat ik het niet kan. Ik heb alleen nuttigere dingen te doen in me leven :X
Het is maar wat je nuttig noemt :X Je op je 25e nog laten vertroetelen door mammie die je bedje opmaakt valt voor mij toch wel in de categorie kansloos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maikel_rox
Ik moet zeggen dat ik er meer waarde aan hecht als iemand iets bij draagt aan een samenlevening dmv werk dan dat die gene zelf zijn bed op maakt.

*Uitgaande van dat met "nuttigere dingen" werk/baan bedoeld word.

[ Voor 19% gewijzigd door maikel_rox op 13-04-2011 16:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 16-12-2020
Fixed #2

[ Voor 96% gewijzigd door bram1984 op 13-04-2011 16:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clifdon
robin222 schreef op woensdag 13 april 2011 @ 12:59:
[...]

Snijtech in Joure. Is wel kostbaar... meer dan 100 euro per plaat mdf van 110x220cm, hier had ik 2 en een halve plaat voor nodig en daarbij heb ik nog een bureau laten snijden waar 2 en een halve plaat inzit.
[...]

Nee t is helaas geen namaak. Ik heb ze bij de Ruijter Meubel in Cruquius vandaan.

[...]

Ledjes kunnen niet gedimd worden maar per kleur is de kleuropbrengst weer anders dus daar kan je wel mee spelen.
[...]

We wonen er net pas twee weken dus er moest gelijk een nieuwe tv komen natuurlijk :D We zijn niet van plan om hier heel lang te wonen en als we verhuizen dan eindigt dit ding waarschijnlijk bij het grofvuil en maak ik weer wat nieuws.
Als het bij het grofvuil moet kom ik het wel afhalen hoor :'). scheelt je stortkosten :P Maar even over die stoelen. wij hebben hier in huis die stoelen ook staan. en als je het vergelijkt met de 'namaak' nou dan toch echt liever de echte hoor. ze zitten echt een stuk beter!:) (heerlijk trouwens):P

vind het verder trouwens een mooi set-upje zo :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MM99
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 20-05 23:16

MM99

That is the way I am!

Exirion schreef op woensdag 13 april 2011 @ 16:25:
[...]

Het is maar wat je nuttig noemt :X Je op je 25e nog laten vertroetelen door mammie die je bedje opmaakt valt voor mij toch wel in de categorie kansloos.
Afbeeldingslocatie: http://media.bigoo.ws/content/smile/signs/signs_41.gif

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 250661

.........
Hierbij plaats ik mijn setup van mijn slaapkamer, ik ben benieuwd wat jullie ervan vinden. Ik ben nog maar een student en dit is mijn eerste serieuze home cinema opstelling.
........
Waarschuwing:

Let op!

Dingen als "ik ben nog maar xx jaar' of "het is maar een studentensetje" mag je ook achterwege laten. Dit voegt niets toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Equazor_
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 16:51
Na een tijd dit topic gevolgd te hebben word het maar weer eens tijd om zelf ook wat posten.
Na bijna 5 jaar zonder subwoofer te hebben gespeeld heb ik er nu toch één aangeschaft.
Ik zocht een subwoofer die niet al te groot was toch goed presteert.
Het is uiteindelijk de BK XXLS-400 geworden in black ash.

Deze relatief kleine sub (450D x 400H x 400B) weet toch een behoorlijke punch te geven bij films, en vult muziek goed aan.
Omdat deze sub zowel high level als low tegelijk aangesloten kan worden is hij makkelijk in te stellen.
Voor films (low level) en muziek (high level)

De sub is voorzien van soundcare superspikes,

Afbeeldingslocatie: http://members.upc.nl/c.leenders40/xxlsfront.jpg

Versterker Arcam AVR350
HTPC Silverstone kast
UPC HD mediabox
Playstation 3
Xbox360
Samsung LE40a656 LCD tv

Luidsprekers
Dynaudio Audience 72 fronts
Dynaudio Audience 40 surround
Dynaudio Audience 122c center
XXLS400 Subwoofer

Afbeeldingslocatie: http://members.upc.nl/c.leenders40/arcam.jpg

Afbeeldingslocatie: http://members.upc.nl/c.leenders40/front.jpg

Afbeeldingslocatie: http://members.upc.nl/c.leenders40/zijkant.jpg

Afbeeldingslocatie: http://members.upc.nl/c.leenders40/zithoek.jpg

Afbeeldingslocatie: http://members.upc.nl/c.leenders40/back.jpg Afbeeldingslocatie: http://members.upc.nl/c.leenders40/boxfront.jpg Afbeeldingslocatie: http://members.upc.nl/c.leenders40/plug.jpg

De luidsprekes zijn aangesloten met van den hul clearwater kabel en voorzien van locking plugs van GLS audio.

Afbeeldingslocatie: http://members.upc.nl/c.leenders40/boxback.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 374197

Wow wat een mooie strakke set-up.
Zie geen kabels lopen of niks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Equazor_
Anoniem: 374197 schreef op woensdag 13 april 2011 @ 21:13:
Wow wat een mooie strakke set-up.
Zie geen kabels lopen of niks.
Alle kabels zitten aan de onderkant van de kast in een kabelgoot/kabeldrager van de Ikea.
Op deze manier heb ik geen draden over de vloer liggen, met uitzondering van een stuk of 4.

De kabels voor de surround speakers lopen door de kruipruimte heen en komen achter de bank weer naar boven :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 390699

Allereerst, complimenten! Super strakke inrichting geworden. Ik ga zelf ook de draden door de kruipruimte leggen. Heb nu reeds mijn netwerk bekabeling door de kruipruimte liggen, deels in een oude gasleiding door een stenen muur naar een andere ruimte :)
Equazor_ schreef op woensdag 13 april 2011 @ 21:00:
[...]
Omdat deze sub zowel high level als low tegelijk aangesloten kan worden is hij makkelijk in te stellen.
Voor films (low level) en muziek (high level)
Gelijk een vraagje hierover. Ik heb een BK gemini 2 die ook low en high level aansluitingen heeft. Ik wou ook graag de high level gebruiken voor muziek alleen mijn vraag is of dat bij mij gaat werken. Ik heb namelijk boekenplank speakers (q-acoustics 2020) en daardoor de crossover van de receiver voor de fronts niet op 'full' maar op (ik geloof) 60 Hz staan. Zou ik nu dit kanaal gebruiken voor de sub dan krijg ik dus filter-op-filter en mis ik dus de lage frequenties alsnog. Klopt toch? En hoe kan ik dit omzeilen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Equazor_
Voor de Low level aansluiting gebruik ik de crossover van mijn reciever, deze heb ik op 60Hz staan.
Op de subwoofer moet ik het filter dan op UIT zetten (dan regelt de reciever de crossover) en niet de sub zelf.

Voor de high level aansluiting heb ik de reciever op "Stereo Direct" staan en geen crossover ingesteld.
Op deze stand regelt mijn reciever niet de crossover maar dat doe ik op de sub zelf.

[ Voor 7% gewijzigd door Equazor_ op 14-04-2011 08:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• virtualJac
Om de high freq te gebruiken (voor 2.0 muziek) kies je op je receiver voor de optie 'Pure audio Direct' of iets dergelijks. Dan staan de speakers 'automatisch' op large en maak je gebruik van je high freq filter op je Gemini. De x-over op je Gemini stel je in op de -3db freq van je speakers. Met de phase kun je hem dan integreren in je speakers (lees, gelijk laten lopen met je speakers).

[ Voor 20% gewijzigd door virtualJac op 14-04-2011 07:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• virtualJac
Exirion schreef op woensdag 13 april 2011 @ 16:25:
[...]

Ik werk >50uur in de week, voornamelijk in het buitenland. Als mijn moeder of vriendin het niet deed dan zou ik een werkster inhuren, dus ben er maar wat blij mee. Loop een weekje met me mee zou ik zeggen en kijk aan het einde van de week hoe 'vertroeteld' je je hebt gevoelt ;) Oordelen op basis van 1 zin valt volgens mij al een stuk buiten de categorie kansloos...

[ Voor 3% gewijzigd door virtualJac op 14-04-2011 07:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaj.
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Kaj.

1 LED is niet genoeg

Exirion schreef op dinsdag 12 april 2011 @ 22:38:
[...]

Is dat wiel dan een keuzeschakelaar voor die 7 kleuren of kun je echt zoals bij de Living Colors een eigen kleur uit het hele spectrum kiezen?
Het is een potmetertje, dus je kunt redelijk nauwkeurig je kleur kiezen.
Nauwkeuriger dan mij het capacitieve kleurenwiel van de Living Colours-lampen iig.
Nadeel is wel dat het IKEA-systeem draadgebonden is, maar dat viel te verwachten voor drie tientjes. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 11-06 10:02
Bah, kom ik vanochtend de woonkamer binnen heeft de kat de speaker omgedonderd ( door er dus op te proberen te zitten )

Gevolg geen krassen op de speaker !
Geen krassen op het tv meubel waar die tegen aan leunde of op gevallen was !
Wel een gat in de vloer door de spikes die niet op hun voetje meer stonden, :<
daar gaat je nieuwe vloer...

Dat gaat dus in de woonkamer alles kwa vloer er weer uit worden en opnieuw leggen om er bij te komen >.>

[ Voor 13% gewijzigd door Mektheb op 14-04-2011 09:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cybermans
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 23-05 16:23
Mektheb schreef op donderdag 14 april 2011 @ 09:48:
Bah, kom ik vanochtend de woonkamer binnen heeft de kat de speaker omgedonderd ( door er dus op te proberen te zitten )

Dat gaat dus in de woonkamer alles kwa vloer er weer uit worden en opnieuw leggen om er bij te komen >.>
balen, volgende keer deze dingen eronder:
Afbeeldingslocatie: http://www.hobohifi.nl/asp-bin/image.aspx?siteID=2&imageID=13169&transformationID=89

http://www.hobohifi.nl/de...5576&title=Onderlegschijf

err dat stonden ze dus al... nvm

Strava | Runkeeper | Endomondo (mijn leikr uploads)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HB__
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 06-10-2024
@equazor_ moooi setje zo! waar heb je eigenlijk ps3 en alles staan, want je ziet maar de helft van het lijstje :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

virtualJac schreef op donderdag 14 april 2011 @ 07:39:
Ik werk >50uur in de week, voornamelijk in het buitenland. Als mijn moeder of vriendin het niet deed dan zou ik een werkster inhuren, dus ben er maar wat blij mee. Loop een weekje met me mee zou ik zeggen en kijk aan het einde van de week hoe 'vertroeteld' je je hebt gevoelt ;) Oordelen op basis van 1 zin valt volgens mij al een stuk buiten de categorie kansloos...
Als jij zonder toelichting trots meldt dat je je bed niet zelf opmaakt dan vraag je om reacties zoals de mijne. Bovendien is 50 uur een standaard werkweek voor mij, met uitschieters ver daarboven, dus onder de indruk ben ik niet.
Kaj. schreef op donderdag 14 april 2011 @ 08:37:
Het is een potmetertje, dus je kunt redelijk nauwkeurig je kleur kiezen.
Nauwkeuriger dan mij het capacitieve kleurenwiel van de Living Colours-lampen iig.
Nadeel is wel dat het IKEA-systeem draadgebonden is, maar dat viel te verwachten voor drie tientjes. :)
Die 3 tientjes is sowieso spotgoedkoop ja. Een losse RGB controller met voeding kost dat al minstens. Wel interessant, want ik wou net zelf iets gaan maken met een losse controller en een aantal LED-strips, maar met 2 van die IKEA setjes zou ik al klaar zijn ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Equazor_
harmen[L]romy schreef op donderdag 14 april 2011 @ 09:53:
@equazor_ moooi setje zo! waar heb je eigenlijk ps3 en alles staan, want je ziet maar de helft van het lijstje :P
Kijk even op plaatje 3 :-)

Ps3 staat rechts naast de tv, de xbox is wat lastiger te zien, staat op de grond naast de rechter speaker :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
cybermans schreef op donderdag 14 april 2011 @ 09:52:
[...]

balen, volgende keer deze dingen eronder:
[afbeelding]

http://www.hobohifi.nl/de...5576&title=Onderlegschijf

err dat stonden ze dus al... nvm
Helaas wel al, de speaker is zijwaards op de de tv kast gevallen, en daar na dus van de voetjes af en de kat is dus vervolgens over de speaker gaan lopen waardoor 1 spike in de vloer precies op de V groef is gedrukt
mja misschien toch maar wat anders zoeken een tegel ofzo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cybermans
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 23-05 16:23
Mektheb schreef op donderdag 14 april 2011 @ 10:03:
[...]

Helaas wel al, de speaker is zijwaards op de de tv kast gevallen, en daar na dus van de voetjes af en de kat is dus vervolgens over de speaker gaan lopen waardoor 1 spike in de vloer precies op de V groef is gedrukt
mja misschien toch maar wat anders zoeken een tegel ofzo
geen katten voor mij gelukkig. Heb er al een fobie voor als ze in de gaasjes van mijn toekomstige (waarschijnlijk) focal 826's gaan hangen.

Het enige waar ik eveneens bang voor ben... is dat mijn roomba ze ook om duwt...(iemand ervaring mee)

Strava | Runkeeper | Endomondo (mijn leikr uploads)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
cybermans schreef op donderdag 14 april 2011 @ 10:06:
[...]

geen katten voor mij gelukkig. Heb er al een fobie voor als ze in de gaasjes van mijn toekomstige (waarschijnlijk) focal 826's gaan hangen.

Het enige waar ik eveneens bang voor ben... is dat mijn roomba ze ook om duwt...(iemand ervaring mee)
Mja had gewoon de kat niet in de woonkamer moeten laten, ( zoals we eigenlijk nooit doen als we gaan slapen of weggaan) en dan doe je het 1 keer en ben je gelijk gestraft :P
Ach ik heb de schade nog niet zelf gezien, maar het vrouwtje belde het nieuws door dus ik ben benieuwd hoe erg het is.

Gelukkig zit het helemaal achter in de hoek van het huis dus ik heb kans er maar "2 banen vloer uit moeten" om het weer te fixen.
I Certainly hope so :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• virtualJac
Mektheb schreef op donderdag 14 april 2011 @ 10:08:
[...]

Mja had gewoon de kat niet in de woonkamer moeten laten, ( zoals we eigenlijk nooit doen als we gaan slapen of weggaan) en dan doe je het 1 keer en ben je gelijk gestraft :P
Ach ik heb de schade nog niet zelf gezien, maar het vrouwtje belde het nieuws door dus ik ben benieuwd hoe erg het is.

Gelukkig zit het helemaal achter in de hoek van het huis dus ik heb kans er maar "2 banen vloer uit moeten" om het weer te fixen.
I Certainly hope so :|
Het zal toch wel meevallen? Een spike veroorzaakt bij omvallen van je speaker misschien een groefje of een put, maar zal geen groot gat in je vloer slaan, als je een beetje laminaat of hout hebt dan. Of heb je speakers van +50kg erop staan?
Exirion schreef op donderdag 14 april 2011 @ 09:57:
[...]

Als jij zonder toelichting trots meldt dat je je bed niet zelf opmaakt dan vraag je om reacties zoals de mijne. Bovendien is 50 uur een standaard werkweek voor mij, met uitschieters ver daarboven, dus onder de indruk ben ik niet.
Nou, dan heb je vast net zoveel zin om je bed op te maken, als ik, als je thuis komt op vrijdag. En zou je ook vast blij zijn als het al gebeurt is. Tenzij het tegen je principes is natuurlijk en je per se zelf je bed op wil maken omdat je je anders kansloos vertroeteld voelt door je mammie. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raymonvdm
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 01-04 11:24
Mektheb schreef op donderdag 14 april 2011 @ 09:48:

Dat probleem heb ik ook al een paar keer gehad. Daarom heb ik nu op alle speakers een klein plastic poppetje staan. Kat denkt "ow daar zit al iets, daar pas ik niet" Problem solved maar mooi is anders... Overigens staan mijn iQ90 speakers op rubber/tegel/discs/spikes/grotevloerplaat Ik wil nu eens kijken of van die rubberen spikes een betere oplossing zijn. Zoniet dan overweeg ik om ze vast te maken aan de tegel en die dan weer op spikes te zetten dan valt het niet meer minder snel om.

[ Voor 15% gewijzigd door raymonvdm op 14-04-2011 10:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
virtualJac schreef op donderdag 14 april 2011 @ 10:13:
[...]

Het zal toch wel meevallen? Een spike veroorzaakt bij omvallen van je speaker misschien een groefje of een put, maar zal geen groot gat in je vloer slaan, als je een beetje laminaat of hout hebt dan. Of heb je speakers van +50kg erop staan?

[...]
Nee zeker geen 50gk+, maar wat ik denk namelijk is dat die een putje heeft gemaakt omdat die op ze zijkant lag ( met de spike in de V groef ) en dat de kat er dus vrolijk op heeft lopen lopen, en daardoor dus gedrukt heeft.

Maar goed het zijn vrij kleine spike's dus een echt "gat" kan ik me ook niet voorstellen, al verteld me vriendin het wel op die manier.
Denk ik inderdaad zoals hieronder beschreven het op ga lossen door er iets naast te gaan zetten.
En 2 tegeltjes op maat ga laten maken bij me oom ( grafsteen firm )

[ Voor 3% gewijzigd door Mektheb op 14-04-2011 10:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meelobee
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16:07

Meelobee

¯\_(ツ)_/¯

Katten en speakers idd een slechte combo. Een van mijn rears is ook al een keer van het kastje waar ie opstaat afgevallen omdat een van de katten eraf sprong en bij het afzetten de speaker omgooide.

Ryzen 7 7700X | ROG Strix B650-E Gaming Wifi | ROG Strix RTX 4070Ti | 32Gb GSkill RipJaws S5 | 980Pro 2Tb | Corsair RM850x Shift | Fractal Design North Black

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
Afbeeldingslocatie: http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-OAFQV3BV.jpg
Het gaat om de linker speaker.
( oudere foto is al het 1 en ander verandert in middels kabelgootjes en alle plinten vast etc )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• virtualJac
Mektheb schreef op donderdag 14 april 2011 @ 10:27:
[...]

Nee zeker geen 50gk+, maar wat ik denk namelijk is dat die een putje heeft gemaakt omdat die op ze zijkant lag ( met de spike in de V groef ) en dat de kat er dus vrolijk op heeft lopen lopen, en daardoor dus gedrukt heeft.

Maar goed het zijn vrij kleine spike's dus een echt "gat" kan ik me ook niet voorstellen, al verteld me vriendin het wel op die manier.
Denk ik inderdaad zoals hieronder beschreven het op ga lossen door er iets naast te gaan zetten.
En 2 tegeltjes op maat ga laten maken bij me oom ( grafsteen firm )
Zal wel net als bij mijn vriendin zijn. Aan de telefoon klinkt het alsof je er met een ladder in kan stappen, eenmaal thuis gekomen moet je 3x kijken voor je het ziet.

Wat beste helpt bij katten is inderdaad iets bovenop je speaker zetten. Dan hoef je ze niet op stenen te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raymonvdm
Daarnaast heb ik ooit bij de bouwmarkt "anti-slip" gekocht wat ik gebruik onder mn boekenplank speakers zodat deze niet van de boekenplank afglijden

Het lijkt op zo`n rol maar tegenwoordig lijken ze het alleen nog maar in slechte kwaliteit te verkopen want mn nieuwe rol werkt maar even en dan wordt het rubber droog/hard

Afbeeldingslocatie: http://www.budgetland.nl/images/antislipmat-150x30cm-953458.jpg

[ Voor 6% gewijzigd door raymonvdm op 14-04-2011 10:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
Precies, we komen wel tot een oplossing eerst de schade maar is bekijken bedoel er mag geleefd worden en een dutsje of kras voorkom je niet, maar de vloer ligt er net 2 maanden in beetje zonde als er echt een gat in zit !

Ik was meer benieuwd naar me playstation 3 en Speakers dan de vloer eigenlijk, maar daar was me vriendin het niet zo mee eens ! haha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raymonvdm
Gelukkig sloopte "haar" kat ook in de 1e week het laminaat en waren het niet "mijn" katten. Ik had geen leven meer gehad :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• golfgti5
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 03-04 16:25
Mektheb schreef op donderdag 14 april 2011 @ 10:30:
[afbeelding]
Het gaat om de linker speaker.
( oudere foto is al het 1 en ander verandert in middels kabelgootjes en alle plinten vast etc )
Mooie speakers, welk merk/type zijn dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
golfgti5 schreef op donderdag 14 april 2011 @ 12:10:
[...]

Mooie speakers, welk merk/type zijn dat?
Hepta Spring MKII ( even uit me hoofd )
Nederlandse Fabrikant !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KnoxNL
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 18:27
Katten, heerlijk!!!! Haren in je gordijnen, speakers, receiver etc. Ik weet er alles van ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rev!
  • Niet online
Pff daar ben ik ook bang voor dat mijn katten ze een keer om laten vallen, mede gezien mijn speakers niet zo diep zijn als de meeste speakers, grond oppervlakte is meer vierkant.

Hoe maken jullie de speakers schoon btw? Er lijkt een soort "hars" laag op mijn drivers te zitten welke nogal stof en haren aantrekken die licht gaan plakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TMon
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 19-06 13:29
Alweer een rede om never nooit een kat in huis te nemen, als ik die verhalen hierboven lees.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
TMon schreef op donderdag 14 april 2011 @ 13:03:
Alweer een rede om never nooit een kat in huis te nemen, als ik die verhalen hierboven lees.
Ach die dingen gebeuren, paar maanden terug verjaardag gehad bij iemand waar de hond constant de glazen en bier flesjes met ze staart omver sloeg, moet je dan ook geen hond nemen ?.
Shit happands, vloer kan ik vervangen speakers ook ( goeie rede voor upgrades :P )
Maar ja zonde natuurlijk, maar het is geen natuur ramp.( heb het nog niet gezien dus ik weet niet hoe erg het is, maar ik ga alvast marktplaatsen en hifi'en of ik stiekem wat ga vinden )

Tis tenslotte maar Materiaal en of dat nou 200 p.p is of 2000 p.p het is en blijft materiaal.
En zo'n beestje raak je best gehecht aan als levend dier, priceless

[ Voor 8% gewijzigd door Mektheb op 14-04-2011 13:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Only
  • Niet online
Ach ik heb ook katten, en eentje klimt altijd via tv meubel naar speaker zo bovenop de kast, speakers geven geen krimp dus ik vind het wel prima :)
Overigens die antislip matjes hebben ze bergen liggen bij de marskramer, heb er pas nog een aantal gekocht á 1 euro per stuk.
Ik zal binnenkort ook maar weer eens nieuwe foto plaatsen, heb beneden alleen nu nog geen receiver voor de JBL ES 80's, receiver staat nu boven bij het home cinema gebeuren en de beamert.

Ik heb geen horloge, maar ik heb wel de tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
Only schreef op donderdag 14 april 2011 @ 13:41:
Ach ik heb ook katten, en eentje klimt altijd via tv meubel naar speaker zo bovenop de kast, speakers geven geen krimp dus ik vind het wel prima :)
Overigens die antislip matjes hebben ze bergen liggen bij de marskramer, heb er pas nog een aantal gekocht á 1 euro per stuk.
Ik zal binnenkort ook maar weer eens nieuwe foto plaatsen, heb beneden alleen nu nog geen receiver voor de JBL ES 80's, receiver staat nu boven bij het home cinema gebeuren en de beamert.
Helaas zijn die van mij niet van zo dusdanig gewicht dat ze blijven staan :P.
Je kan ze beide onder je armen overall naartoe meenemen :).

Geloof me Dell XPS 1730 zwaarder is dan beide :P.
Helaas kan ik ze niet openen om eventueel wat zilverzand toe tevoegen
Dus denk vanwege de vrij dunne spike's en kleine voetjes er 1 van de spikes buiten het voetje is gevallen en daardoor is gaan wankelen toen ze erop sprong en eraf.

[ Voor 8% gewijzigd door Mektheb op 14-04-2011 14:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EMDB
Update: nog snel even de bijpassende rears gekocht nu het nog kan...

Afbeeldingslocatie: http://img18.imageshack.us/img18/1613/img0951small.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img546.imageshack.us/img546/4156/img0960small.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img98.imageshack.us/img98/4520/img0959small.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img845.imageshack.us/img845/2386/img0957small.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img694.imageshack.us/img694/8836/img0953small.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img3.imageshack.us/img3/9266/img1029small.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img713.imageshack.us/img713/511/img1032small.jpg

Wat je ziet:
Samsung PS50C550
Harman Kardon AVR-255
UPC Pace HD MediaBox
Pioneer DV420VK DVD Speler met 1080p upscaling
Apple TV met ChrystalHD en XBMC Mediacenter
KEF IQ50 fronts
Magnat Needle Alu center
KEF IQ10 rears op Atacama Nexus stands

Wat je niet ziet:
Logitech Harmony 700 remote.
XBOX360
WII
PC met media content

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• virtualJac
Mooi setje EMDB :) Trekt die HK het een beetje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• golfgti5
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 03-04 16:25
Emdb,

Mooi!!
Welke kleur zijn de Kef fronts?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
Mooie set hoor !, kleine update over de speaker die omgevallen is hij heeft alleen een beetje van de V groef gesloopt van 1cm bij 1cm, ff opvullen met wat bruine kit en klaar is kees speaker staat er overheen niemand kan het zien.

Gelijk wat dingetjes op de speaker gezet en nu maar hopen ze het niet nog een keer probeert :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EMDB
virtualJac schreef op donderdag 14 april 2011 @ 21:04:
Mooi setje EMDB :) Trekt die HK het een beetje?
Geen enkel probleem. Volgens mij is KEF/HK wel een goede match.
golfgti5 schreef op donderdag 14 april 2011 @ 21:39:
Emdb,

Mooi!!
Welke kleur zijn de Kef fronts?
Walnoot, net als de rears.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillaZ
Update!

Er is een BK XLS 200 sub bijgekomen en een Monitor Audio Bronze 2 Center.
Dit kon helaas geen Dali zijn uit dezelfde serie, aangezien die 10 cm te breed is voor mijn (of ons ;) ) meubel.

Afbeeldingslocatie: http://i54.tinypic.com/2ue380z.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i53.tinypic.com/29xiz47.jpg

Specs:
Panasonic TX37V10 LCD TV
Humax 5000C decoder
PS3
Asus Oplay
TP link Router (hangt achter het meubel)
Marantz NR-1501
Dali Concept 2
Monitor Audio Bronze 2 Center.

To Do:

3 natuurstenen tegels
Kabels bij de sub netjes wegwerken
Langere stroomkabel sub (verlengsnoer is niet ideaal)
Nas Integreren

K to the KillaZ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supersnathan94
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 17-06 16:42
zie hier verschillende nette setjes voorbij komen hoor. ik zal volgende week die van mij ook eens posten. duurt nogal lang met resizen enzo. is er ook een maximum aantal foto's dat je mag gebruiken? zie het niet in de faq staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clifdon
nee hoor plant maar neer :) als ze maar niet te groooot zijn. ivm laadsnelheid en het verpesten van de paginabreedte geloof ik. Hoe meer hoe beter :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nico111
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 24-05 11:47
EMDB schreef op donderdag 14 april 2011 @ 20:39:
Ik zie ook dat ze steeds meer op uitverkocht gaan. Wordt deze serie (IQ) vernieuwd of stoppen ze er mee?
Hoop dat hij erin blijft vind ze namelijk erg mooi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 23:14
KillaZ schreef op donderdag 14 april 2011 @ 22:25:
Update!

Er is een BK XLS 200 sub bijgekomen en een Monitor Audio Bronze 2 Center.
Dit kon helaas geen Dali zijn uit dezelfde serie, aangezien die 10 cm te breed is voor mijn (of ons ;) ) meubel.

[...]
Dat ziet er mooi uit KillaZ.

En wat vooral belangrijk is: hoe klinkt het? :)

4620 Wp PV ZZO 52° | VW Golf Variant 1.5 TSI '19

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hansvk
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 18-06 15:30
EMDB schreef op donderdag 14 april 2011 @ 20:39:
En dan nog de iQ60c Center? KEF IQ 50 Front, IQ60 Center en IQ10 Surround is een mooie set.

PV 3520Wp - WP Itho Amber 95 - WPB Atlantic Explorer V4 200L - gasloos sinds aug 2023

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillaZ
LuPo schreef op vrijdag 15 april 2011 @ 09:50:
[...]

Dat ziet er mooi uit KillaZ.

En wat vooral belangrijk is: hoe klinkt het? :)
De Center is natuurlijk al ingespeeld, de sub moet nog.
Ik moet eerlijk bekennen dat ik amper iets heb kunnen luisteren --> was vorig weekend niet thuis en deze hele week ook amper thuis geweest.

Dit weekend wordt van mij >:) Dan gaat de sub goed ingesteld worden (moet nog even in het Phase verhaal duiken) en kunnen we genieten van films en muziek.

Ik moet wel zeggen dat de 30 min. The Matrix heel anders was t.o.v. de 2.0 situatie :+

K to the KillaZ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolly_Jumper
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 21:44
Nico111 schreef op vrijdag 15 april 2011 @ 09:07:
[...]

Ik zie ook dat ze steeds meer op uitverkocht gaan. Wordt deze serie (IQ) vernieuwd of stoppen ze er mee?
Hoop dat hij erin blijft vind ze namelijk erg mooi.
De iQ-serie gaat er uit en is vervangen voor de Qx00 serie, welke in mijn ogen veel minder mooi zijn (eigenlijk gewoon lelijk).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistermo
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 05-06 16:40
Jolly_Jumper schreef op vrijdag 15 april 2011 @ 10:21:
[...]

De iQ-serie gaat er uit en is vervangen voor de Qx00 serie, welke in mijn ogen veel minder mooi zijn (eigenlijk gewoon lelijk).
Inderdaad de iQ serie gaat eruit. Dus wil je net als ik nog aan een update binnen de iQ serie dan zul je snel moeten zijn. Het voordeel is wel dat de prijzen van de iQ serie aardig aan het zakken zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nico111
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 24-05 11:47
Wat zonde dat die er uit gaan. Ik vind de Qx00 ook erg lelijk. Ik zou dolgraag iQ 5.0 set in het wit kopen, maar ik kan het nu niet kwijt in mijn huiskamer. Ik kan de design verandering echt niet begrijpen.
De walnoot is ook prachtig.

[ Voor 6% gewijzigd door Nico111 op 15-04-2011 10:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gassiepaart
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 05-06 11:33
Nico111 schreef op vrijdag 15 april 2011 @ 10:46:
Wat zonde dat die er uit gaan. Ik vind de Qx00 ook erg lelijk. Ik zou dolgraag iQ 5.0 set in het wit kopen, maar ik kan het nu niet kwijt in mijn huiskamer. Ik kan de design verandering echt niet begrijpen.
Tja ik vind de nieuwe Q serie wel mooi, het is een kwestie van smaak. En daarnaast gaat het natuurlijk om de geluidskwaliteit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RexP
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 18-06 15:07
Nico111 schreef op vrijdag 15 april 2011 @ 10:46:
Veelgehoorde klacht bij de iQ serie is het gebrek aan bas. De nieuwe serie heeft een vierkante footprint, en daardoor heeft de kast een groter volume. Dat zou de basweergave ten goede moeten komen.
Pagina: 1 ... 5 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Let op!

• Dit is geen "wat-moet-ik-kopen"-topic: start zo'n discussie dan ook niet hier.
    Zie ook de Topic Start bij "Wat hebben we liever niet" voor de reden.

• Let ook op de grootte van de foto's wanneer je deze post: de banner rond te grote foto's met betrekking tot het thumbnails maken staat er niet voor niets! Te grote foto's worden getrashed.

• Dingen als "ik ben nog maar xx jaar' of "het is maar een studentensetje" mag je ook achterwege laten. Dit voegt niets toe.

• Het is niet nodig om een hele post te quoten als je zelf maar één of twee regels te posten hebt. Knip in dat geval de essentie uit de quote en post die.