Na lang rondhangen in dit topic zal ik ook eens bijdragen met plaatjes. Omdat ik zowel goed geluid wilde in stereo als in surround wat nogal prijzig is, heb ik de audio apparatuur tweedehands aangeschaft.
De geluidskwaliteit per euro gaat daarmee dramatisch omhoog, vooral als de speakers van een wat minder bekend merk zijn (zoals Chario).
Helaas gaat dat bij TVs en beamers nog niet op, die worden tweedehands doorgaans voor te hoge prijzen aangeboden omdat die in een recent verleden stukken duurder waren.
Je ziet:
Marantz SR-7000 reciever
Chario hiper 2000T front speakers
Chario hiper 1000T rear speakers
Chario hiper dialogue center speaker
Humax IRHD 5000c decoder
Marantz DV3100 DVD speler (voor als ik eens een CDtje wil draaien zonder de PC aan te zetten)
Epson EW TW3200 beamer (full hd)
Celexon rollo scherm 90x160 cm (indien nodig kan de TV aan de kant en het scherm verder omlaag gerold)
Samsung LE32A456 televisie (32 inch)
Leenbakker audio meubel (een van de weinige waar die center speaker van 16x48x58cm in past)
Logitech wireless setje
Je ziet niet: De computer die dient als media center. Er zit een 10m DVI-HDMI kabel tussen de PC en de beamer en 10m SPDIF van de PC naar de versterker, beide goedkope kabels van kabeltje.com, werkt prima. De computer bevat een blu-ray drive en kan bediend worden met het wireless setje dat te zien is op de fotos.
Ik heb geen subwoofer, dat kan ik de onderburen echt niet aandoen. Bovendien lijkt het ook niet echt nodig te zijn, het laag die uit deze speakers komt is zowieso al indrukwekkend. Ik heb ze op spikes op massief granieten tegels gezet in de hoop dat de bas bij mij blijft en niet naar de buren gaat. Of dit helpt weet ik niet, maar het staat in elk geval best mooi.
Overzichtje
Vooraanzicht
Achterspeakers
Close up, hier kan je zien dat de tweeters een groenig tintje hebben
Zowel de front als de rear speakers hebben een woofer onderin zitten
[
Voor 12% gewijzigd door
Schaapje_BlaaT op 01-05-2011 13:19
. Reden: plaatjes gefixt ]
ASUS ROG Strix B650-A | AMD 7600X | Kingston 32GB DDR5 6000 CL36 | Kingston KC3000 1TB | Powercolor hellhound RX9070 16GB