Post hier foto's en specs van je home cinema! Deel 43 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 8 ... 11 Laatste
Acties:
  • 314.550 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Da_Vinz schreef op zondag 24 april 2011 @ 19:39:

Mijn huidige setup
  • SVS PB13 Ultra subwoofer (20 hz tune)
  • Anti-mode 8033 (subwoofer equaliser)
Prachtige sub, ben zelf ook aan het azen op die combi die je noemt. Of er moet een Velodyne DD langskomen, want dan is die anti-mode niet nodig. Stond laatst een mooi exemplaar te koop op marktplaats voor duizend euro, op zich een mooie prijs.

Maar met alle respect heb je je budget qua speakers - receiver - subwoofer wel apart verdeeld. De subwoofer is nog duurder dan de receiver en de speakers bij elkaar :P

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 05:58
FeaR1986 schreef op zondag 24 april 2011 @ 20:27:
[...]

Prachtige sub, ben zelf ook aan het azen op die combi die je noemt. Of er moet een Velodyne DD langskomen, want dan is die anti-mode niet nodig. Stond laatst een mooi exemplaar te koop op marktplaats voor duizend euro, op zich een mooie prijs.

Maar met alle respect heb je je budget qua speakers - receiver - subwoofer wel apart verdeeld. De subwoofer is nog duurder dan de receiver en de speakers bij elkaar :P
Volgens mij produceren die Klipsch F-serie ook behoorlijk wat laag. Dus het zal wel aardig bombastisch klinken daaroh. :P
Dat was tenminste mijn conclusie bij m'n luistersessie. Ik vond de F-serie toen overdone in het laag. Dat kun je natuurlijk ondervangen door de lage tonen direct naar de subwoofer te sturen en niet naar de front-speakers.

Ik moet ook nog maar even gaan puzzelen thuis. Ik kan de (front)speakers op small en large zetten. Nu vraag ik me eigenlijk af wat het beste is voor mijn set. Als ik ze op small zet dan gaan alle tonen onder de cross-overinstelling direct naar de subwoofer. Als ik ze op large zet dan doen de front-speakers gewoon alles. Vervolgens kan ik de subwoofer 'mixed' or 'both' zetten (mixed= alleen bij x.1 bron doet de subwoofer mee (bijv. DD5.1 of DTS) / both= subwoofer doet bij alles mee).

Ik neig naar de instelling op small omdat ik de lage tonen van m'n zuiltjes soms niet helemaal mooi vind. Door de frontspeakers op small te zetten krijgen ze die lage tonen dan niet meer. Dan zet ik bijv. de cross-over op 60Hz of 80Hz.

Naja, dat is voor als ik weer terug ben. Nu nog even Pasen bij familie. ;)

4620 Wp PV ZZO 52° | VW Golf Variant 1.5 TSI '19

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn1990
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 07:11
Als je een sub hebt zou ik je fronts sowieso op small zetten. Is eigenlijk bijna altijd beter, tenzij je zuilen hebt die echt full range zijn, dus ook 20 hz strak op -3dB kunnen neerzetten.

Tuurlijk is het ook wel een beetje persoonlijke smaak, maar als je speakers geen sublaag kunnen weergeven, zou ik ze dat ook niet laten proberen. Ik kreeg zelfs het advies om mijn speakers op small te zetten terwijl ik nog geen sub had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
LuPo schreef op maandag 25 april 2011 @ 10:09:
[...]Volgens mij produceren die Klipsch F-serie ook behoorlijk wat laag. Dus het zal wel aardig bombastisch klinken daaroh. :P
Mwah, ligt eraan. Zo'n SVS PB13 Ultra kan laag toch heerlijk muzikaal en strak weergeven. Iets wat Klipsch speaker - naar mijn mening - echt niet kunnen. Althans, ik heb redelijk wat Klipsch speakers gehoord en het laag komt daar "bombastischer" uit dan een gemiddelde sub. Persoonlijk niet echt mijn ding.
Martijn1990 schreef op maandag 25 april 2011 @ 11:18:
Als je een sub hebt zou ik je fronts sowieso op small zetten. Is eigenlijk bijna altijd beter, tenzij je zuilen hebt die echt full range zijn, dus ook 20 hz strak op -3dB kunnen neerzetten.
Speakers die strak de 20 Hz op -3 dB halen zijn volgens mij toch redelijk zeldzaam. Zelfs een B&W 800D met twee 250 mm woofers haalt maar 25Hz to 33kHz (-6dB). De 801D met één woofer van 380mm haalt de 23 Hz. Nog steeds veel minder dan een subwoofer kan halen, zeker als je zo'n Velodyne neer zet die gewoon tot de 10 Hz gaat.

Maar ik ben het wel met je eens. Sowieso kan een goede subwoofer het laag veel subtieler brengen. Maar met alle respect mag je dat ook niet verwachten van een zuil van een paar honderd euro.

Maar dat is ook de reden dat ik voor de Focal Chorus 826W ben gegaan en niet voor de 836V. Ik vond het laag van de Focal Chorus 836V echt heel erg leuk, maar het midden en hoog van de 826W waren veel beter (daar betaal je natuurlijk ook voor door de W-units). Dan kies ik liever voor de speaker met de betere mid- en hoogweergave aangezien je laag toch altijd aan kan vullen met een subwoofer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn1990
FeaR1986 schreef op maandag 25 april 2011 @ 11:46:
[...]

[...]

Speakers die strak de 20 Hz op -3 dB halen zijn volgens mij toch redelijk zeldzaam. Zelfs een B&W 800D met twee 250 mm woofers haalt maar 25Hz to 33kHz (-6dB). De 801D met één woofer van 380mm haalt de 23 Hz. Nog steeds veel minder dan een subwoofer kan halen, zeker als je zo'n Velodyne neer zet die gewoon tot de 10 Hz gaat.

Maar ik ben het wel met je eens. Sowieso kan een goede subwoofer het laag veel subtieler brengen. Maar met alle respect mag je dat ook niet verwachten van een zuil van een paar honderd euro.

Maar dat is ook de reden dat ik voor de Focal Chorus 826W ben gegaan en niet voor de 836V. Ik vond het laag van de Focal Chorus 836V echt heel erg leuk, maar het midden en hoog van de 826W waren veel beter (daar betaal je natuurlijk ook voor door de W-units). Dan kies ik liever voor de speaker met de betere mid- en hoogweergave aangezien je laag toch altijd aan kan vullen met een subwoofer.
Die speakers zijn er inderdaad maar heel weinig, daarom vind/denk ik ook dat small in bijna alle gevallen beter is met een sub erbij ;)

Kan me je keuze met de speakers goed voorstellen. Ik gebruik mijn speakers alleen op large met muziek via de pure direct stand, verder met films/concerten staat mijn sub gewoon aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
LuPo schreef op maandag 25 april 2011 @ 10:09:
[...]Ik moet ook nog maar even gaan puzzelen thuis. Ik kan de (front)speakers op small en large zetten. Nu vraag ik me eigenlijk af wat het beste is voor mijn set. Als ik ze op small zet dan gaan alle tonen onder de cross-overinstelling direct naar de subwoofer. Als ik ze op large zet dan doen de front-speakers gewoon alles. Vervolgens kan ik de subwoofer 'mixed' or 'both' zetten (mixed= alleen bij x.1 bron doet de subwoofer mee (bijv. DD5.1 of DTS) / both= subwoofer doet bij alles mee).
Dat "both" en "mixed" klinkt als hoe Denon het "LFE" en "LFE + Main" noemt. En de uitleg is best wel simpel:

LFE:
De speakers staan op large en werken dus ook full range. De lage tonen worden niet afgekapt en naar de subwoofer gestuurd. De subwoofer krijgt echt alleen het dedicated signaal binnen, dus de .1 van de DTS of DD-track.

LFE + Main (in jouw geval "both"):
Dit werkt wederom alleen als je de speakers op "large" hebt staan. Werkt hetzelfde als LFE, dus alle tonen gaan sowieso naar de speakers. Maar... ook alle tonen welke onder de ingestelde crossover vallen gaan naar de subwoofer. Dus dan heb je dus het dedicated .1-signaal én alles wat onder de ingestelde XX Hz valt.

Dus in principe maakt LFE + Main niets uit als je je speakers op "small" hebt staan aangezien alles dan al met een crossover geregeld is en de lage tonen sowieso niet naar de subwoofer én de speakers gaan.

Ikzelf heb het hier trouwens staan op LFE + Main met een crossover van 60 Hz en de speakers op Large. Maar dat is meer omdat ik een subwoofer heb die niet echt lekker af te stellen is voor het subtiele. Dus heb deze nu gewoon op de mode staan dat het lekker klapt bij films en meer niet. Als ik een keer een goede subwoofer heb zal ik wellicht de speakers op "small" zetten.

[ Voor 14% gewijzigd door FeaR op 25-04-2011 12:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeneerDJC
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 18-12-2020
vosss schreef op zondag 24 april 2011 @ 20:04:
[...]

Je TV staat nogal uit het midden van je meubel. Is dat expres zo gedaan en indien ja, waarom dan als ik vragen mag? :)
Klopt. Mijn bankstel staat een stuk naar rechts (kan vrijwel niet anders i.v.m. andere meubels die naast mijn bank staan) oftewel niet recht voor mijn tv-meubel. Ik heb de TV daarom ook een stuk naar rechts staan zodat
ik er beter voor zit/lig. Het liefst zou ik mijn TV-meubel een stuk naar rechts schuiven (en de TV dus in het midden) maar daar zit helaas een deur:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Da_Vinz
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 08-11-2024
Ik heb ruim 2 jaar geleden die klipsch speakers gekocht toen mijn toenmalige magnat zuiltjes waren overleden. Ik heb ze een tijdje zonder sub gebruikt maar wilde toch iets meer bas, dus eerst een klipsch rw12 sub overgenomen (past inderdaad beter bij het budget van de rest), maar vond dat niet genoeg. Zat eerst te kijken naar een nieuwe pb12 plus maar toen kwam een pb13 ultra voorbij voor iets minder dan een nieuwe pb12 plus, toen toch maar de pb13 overgenomen

De klipsch speakers (fronts + center) + versterker zijn iets goedkoper dan wat ik voor de sub heb betaald dus wel een iets scheve verdeling. Maar kan niet alles in 1 keer van hetzelfde niveau kopen. Ik zit ook nog te kijken naar een nieuwe set speakers (front, center en rears), maar weet nog niet of ik naar bookshelf of zuil wil...

Ik heb nog contact gehad met de verkoper van die svs pb13 van 1000 euro. Over wat hij nu gaat kopen enz. Was inderdaad een erg mooie, voor een hele mooie prijs..

Ik heb mijn klipsch ook als 'small' ingesteld met een crossover op 80hz. Dus alle lage tonen gaan naar de sub + alle .1 tonen. Heb ook ge-experimenteerd met die 'LFE + main' setting, maar vind het met alleen de sub mooier klinken.

Omdat ik toch voornamelijk film kijk (95%) vind ik de sub een stuk belangrijker dan de andere speakers. De klipsch kunnen enorm luid spelen en hebben veel dynamiek. Voor films is er in die prijsklasse niet veel beters. En een sub als de svs pb13 ultra maakt films gewoon kompleet. Niet te vergelijken met de klipsch rw12 die ik hiervoor had... :)
FeaR1986 schreef op zondag 24 april 2011 @ 20:27:
[...]

[ Voor 20% gewijzigd door Da_Vinz op 25-04-2011 14:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Da_Vinz schreef op maandag 25 april 2011 @ 14:34:
Ik heb nog contact gehad met de verkoper van die svs pb13 van 1000 euro. Over wat hij nu gaat kopen enz. Was inderdaad een erg mooie, en een hele mooie prijs..
Dat stond toch in de advertentie erbij? Een nog betere subwoofer gevonden of iets in die trant? Blijft een feit dat een PB13 Ultra voor veelal meer dan duizend euro weg gaat en dit dus best een koopje was. Had hem zelf alleen te laat gezien.

Maar wil zo'n SVS PB13 Ultra wel eerst in het echt zien, want op foto's doet de subwoofer me niet echt iets. Op één of andere manier lijkt de woofer te klein doordat er onder nog drie reflexpoorten zitten. Maar goed, als je een nog grotere woofer gaat plaatsen dan heeft dat natuurlijk ook meteen weer invloed op de hoogte van de klankkast. Puur op foto's doet een oudere SVS PB12+ (met de reflexpoorten aan de achterkant) me meer, maar qua specificaties en reviews neig ik toch naar een 13 Ultra.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Da_Vinz
Hij wilde inderdaad een betere grotere sub, maar er stond in de advertentie die ik las niet bij welke... en ik was nieuwsgierig wat na een svs pb13 nog een upgrade zou kunnen zijn... :)

Op de foto's lijkt de speaker inderdaad wat klein, maar dit komt omdat de kast enorm is... en een driver als de svs ultra heeft gewoon een enorme klankkast nodig. En de pb13 ultra schijnt wat muziekaler en wat lager/harder te spelen dan de pb12...

Ik weet niet waar je woont maar anders mag je wel een keer komen kijken hoor. Of als ik nog een foto kan maken met iets voor de subwoofer ter vergelijking... zeg het maar... anders stuur even een PB met je email ofzo...

Maar wat maakt het uit hoe de woofer eruit ziet? Het gaat er toch om hoe hij klinkt? Of wil je hem zonder doek in de kamer zetten ?
FeaR1986 schreef op maandag 25 april 2011 @ 14:44:
[...]

Dat stond toch in de advertentie erbij? Een nog betere subwoofer gevonden of iets in die trant? Blijft een feit dat een PB13 Ultra voor veelal meer dan duizend euro weg gaat en dit dus best een koopje was. Had hem zelf alleen te laat gezien.

Maar wil zo'n SVS PB13 Ultra wel eerst in het echt zien, want op foto's doet de subwoofer me niet echt iets. Op één of andere manier lijkt de woofer te klein doordat er onder nog drie reflexpoorten zitten. Maar goed, als je een nog grotere woofer gaat plaatsen dan heeft dat natuurlijk ook meteen weer invloed op de hoogte van de klankkast. Puur op foto's doet een oudere SVS PB12+ (met de reflexpoorten aan de achterkant) me meer, maar qua specificaties en reviews neig ik toch naar een 13 Ultra.

[ Voor 4% gewijzigd door Da_Vinz op 25-04-2011 14:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Da_Vinz schreef op maandag 25 april 2011 @ 14:49:
Ik weet niet waar je woont maar anders mag je wel een keer komen kijken hoor. Of als ik nog een foto kan maken met iets voor de subwoofer ter vergelijking... zeg het maar... anders stuur even een PB met je email ofzo...
We wonen zo te zien wel in dezelfde provincie, maar zo in te schatten zit er toch zo'n 60 - 70 kilometer tussen onze woonplaatsen in. Ik had die advertentie gewoon eerder moeten zien, tussen de verkoper en mij zat maar dertig kilometer.

Ik weet ook niet precies hoe ik het uit moet leggen van de subwoofer. Maar ik vind de woofer zo dicht op de middelste reflexpoort zitten (zit denk ik enkele millimeters tussen?). En dan links en rechts van de woofer heb je nog zeeën van ruimte. Gekke is dat XTZ subwoofers dat ook hebben, maar daar valt het minder op door het ontbreken van de middelste reflexpoort.
Maar wat maakt het uit hoe de woofer eruit ziet? Het gaat er toch om hoe hij klinkt? Of wil je hem zonder doek in de kamer zetten ?
Eigenlijk niet, want ik heb de speakers altijd met frontjes er op staan. Maar stel je loopt tegen een model met "Stylish Steel" frontje dan zie je best veel van de woofer. Al is "Stylish Steel" dan wel weer de mooiste front.

Ach, het is op de zaken vooruit lopen want zo vaak staan ze niet te koop. Plus dat ik ook mijn zinnen gezet heb op een mooie eindversterker voor het aansturen van mijn twee front speakers. Voor een euro of zeshonderd heb je een leuke Rotel welke 2 x 200 Watt op 8 Ohm doet. Maar ook merken als Classé kan je daar al voor hebben, al zit je dan wel aan oudere modellen. Of natuurlijk voor een paar honderd euro extra een XPA-5 welke 5 x 200 Watt op 8 Ohm doet. Alleen weet ik niet hoe Emotiva kwalitatief tegenover Rotel staat. Naar horen zeggen is Emotiva gewoon een Chinees plakmerk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Da_Vinz
FeaR1986 schreef op maandag 25 april 2011 @ 15:07:
[...]

Ik weet ook niet precies hoe ik het uit moet leggen van de subwoofer. Maar ik vind de woofer zo dicht op de middelste reflexpoort zitten (zit denk ik enkele millimeters tussen?). En dan links en rechts van de woofer heb je nog zeeën van ruimte. Gekke is dat XTZ subwoofers dat ook hebben, maar daar valt het minder op door het ontbreken van de middelste reflexpoort.
Ik snap wat je bedoelt, het is inderdaad niet het mooiste model, maar voor dat geld kun je geen beter sub qua performance vinden. En ik heb juist het doek-frontje ervoor omdat deze helemaal aansluit.

Die XPA-5 heb ik ook wel eens naar gekeken. Maar dat heb ik nu gewoon niet nodig met speakers van 97db gevoeligheid. Zelfs met de 100 watt van mijn denon.
Misschien dat ik straks op iets mindere gevoelige speakers uitkom en ook naar zo'n xpa-5 ga kijken...

Maar jij gebruikt je set vooral voor muziek ????

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Da_Vinz schreef op maandag 25 april 2011 @ 15:22:
[...]Ik snap wat je bedoelt, het is inderdaad niet het mooiste model, maar voor dat geld kun je geen beter sub qua performance vinden. En ik heb juist het doek-frontje ervoor omdat deze helemaal aansluit.
Enige andere merk wat je dan nog hebt is Velodyne. Die hebben wel als voordeel dat je geen anti-mode meer aan hoeft te schaffen aangezien dat allemaal (of soortgelijk) is ingebouwd. Maar goed, voor een anti-mode ben je een paar honderd euro kwijt voor een Velodyne DD een paar duizend.
Die XPA-5 heb ik ook wel eens naar gekeken. Maar dat heb ik nu gewoon niet nodig met speakers van 97db gevoeligheid. Zelfs met de 100 watt van mijn denon.
Misschien dat ik straks op iets mindere gevoelige speakers uitkom en ook naar zo'n xpa-5 ga kijken...
De Denon AVR-2309 haalt geen 100 Watt per kanaal. Mijn AVR-2809 haalt dat niet eens en dat is een hoger model. Denk dat je eerder aan iets van 70 - 80 Watt per kanaal moet denken met alles tegelijk aangedreven. Maar dat is met elke versterker wel het geval. Zo'n Emotiva XPA-5 kan ook nooit 5 x 200 Watt op 8 Ohm doen. Dat trekt de voeding niet: XPA-5 heeft een voeding van 1.200VA, daar blijft zo'n 800W van over, dat moet genoeg zijn voor vijf kanalen als is het maar 160 Watt per kanaal maximaal. Maar goed, je gaat nooit vijf kanalen tegelijk aansturen met hetzelfde vermogen.

En in het laatste zit ook mijn twijfel: de fronts zijn in muziek toch het belangrijkste. In films en games ook en de surrounds zijn meer voor het effect. Dus als ik de fronts apart aan laat sturen door een eindbak dan trekt de receiver de rest wel. Alleen als je toch bezig bent met 600 euro voor bijvoorbeeld een Rotel RB1080 dan kan je ook 800 euro uitgeven aan een XPA-5. Al weet ik niet wat Emotiva op dit moment doet, de 800 euro was een jaar geleden.

En qua looks zit je met zo'n XPA-5 ook wel leuk. Niet zo leuk als versterkers met van die leuke VU-meters voorop, maar dan zit je toch in de hogere prijsklassen te kijken.

Ik ben er zelf ook nog niet helemaal uit of ik beter een 2 of een 5 kanaals eindbak aan moet schaffen...
Maar jij gebruikt je set vooral voor muziek ????
Op dit moment wel, maar over het algemeen is het gebruik muziek - film/game zo'n 50 - 50.
Moet zo snel mogelijk gewoon eigen woonruimte vinden en dan de set goed neerzetten. Dat zal het kijken van films wel beïnvloeden.

Edit:
Zit net te kijken en een Emotiva XPA-5 kost nu zo'n $899,-. Als je daar de huidige koers overheen haalt en alle verzendkosten en invoerrechten kom je net niet op een bedrag van €900,-. Dat is op zich niet extreem veel meer dan ze een jaar geleden kostten, toen kwam het totaal op €816,-. Dan heb je wel een nieuwe vijfkanaals eindversterker terwijl een tweedehands Rotel RB1080 al zo'n 600 euro kost.

[ Voor 7% gewijzigd door FeaR op 25-04-2011 16:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supersnathan94
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 17-06 16:42
wouw zie hier een hoop mooie setjes langskomen. ik zal over een paar weken ook even mijn setjes op internet gooien aangezien ik strakkies examens heb en hard aan het leren ben heb ik weinig tijd om alle foto's te verkleinen en op inet te gooien. kheb op mijn kamer een Harman Kardon Cinefortune 7BQ staan waarvan ik een review heb geschreven die te zien is in mijn profiel dus als je alvast een sneak preview wilt met de foto's daarvan kan je daar kijken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rohaantje
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 04-01 10:56
frankknopers schreef op zaterdag 23 april 2011 @ 18:00:
[...]

Mooie setup, maar waarom zo'n kleine center? In verhouding tot de andere speakers is ie misschien net een maatje te klein. Ik heb bewust gekozen voor de duurdere RC-52 II omdat het dan iets mooier op elkaar aansluit qua vermogen en afmetingen.

Ik heb hier nu ook een Klipsch RW-10d subwoofer, maar ik kan niet uitsluiten dat ik nog een keer ga upgraden. Deze subwoofer gaat wel hard genoeg, maar ik mis wel de verfijning en kracht die de subwoofers van bijvoorbeeld SVS hebben. De PB-12 Plus heeft wel mijn belangstelling, maar die is wel relatief duur ten opzichte van de 12'' PC-12-NSD cylinder, die ook al erg goed klinkt maar niet makkelijk te plaatsen is hier onder mijn bureau.

Mijn Home Cinema opstelling (tevens gameroom):

[afbeelding]
Samsung 27'' Full HD scherm (P2770FH)

[afbeelding]

Audio: Sony STR-DN610 versterker / Klipsch RB-61 front / RB-51 rear / RC-52 II center / RW-10d subwoofer
En verder: Ziggo HD ontvanger en Xbox 360 via HDMI naar versterker en naar beeldscherm, een Sennheiser HD 595 koptelefoon en een stapel boeken.
wat voor programma heb je draaien op de eerste foto??

ot: mooie ssyteem ;)

Gebruik je software voor de volle 100%!!! Daar is het voor bedoeld!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FikkieHo
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 01-06 21:42

FikkieHo

Wokmaster

Dat lijkt mij gewoon winamp met de bento skin :)

Vliegtuigjes bouwer - i.o.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankknopers
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 07-04 15:29

frankknopers

Goud is geen geld

FikkieHo schreef op maandag 25 april 2011 @ 20:21:
Dat lijkt mij gewoon winamp met de bento skin :)
Inderdaad. Niks speciaals, gewoon een prettige mediaspeler voor muziek. Voor films gebruik ik VLC.

Die SVS PB-13 Ultra ziet er wel monsterlijk uit, zoiets zou ik ook wel willen. Echter is het iets teveel aan de grote kant om op mijn kamer van 3 x 4 meter te plaatsen :P

De PB12-Plus en PC12-NSD van SVS hebben nog wel mijn belangstelling. Die cylinder is erg mooi en ook een stuk goedkoper, maar de PB12-Plus past weer mooi onder het bureau in de hoek van de kamer.

Goud is geen geld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22:26

Laguna

Connaisseur

Never mind :F

[ Voor 93% gewijzigd door Laguna op 26-04-2011 00:23 ]

Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 05:58
Martijn1990 schreef op maandag 25 april 2011 @ 11:18:

Tuurlijk is het ook wel een beetje persoonlijke smaak, maar als je speakers geen sublaag kunnen weergeven, zou ik ze dat ook niet laten proberen. Ik kreeg zelfs het advies om mijn speakers op small te zetten terwijl ik nog geen sub had.
Ik was gisterenavond om 21:30h weer thuis en heb gelijk even wat instellingen veranderd. Op small klinkt het veel beter. Bedankt voor de tip.
FeaR1986 schreef op maandag 25 april 2011 @ 11:46:
[...]

Mwah, ligt eraan. Zo'n SVS PB13 Ultra kan laag toch heerlijk muzikaal en strak weergeven. Iets wat Klipsch speaker - naar mijn mening - echt niet kunnen. Althans, ik heb redelijk wat Klipsch speakers gehoord en het laag komt daar "bombastischer" uit dan een gemiddelde sub. Persoonlijk niet echt mijn ding.

[...]

Precies. Voor dit geld is dat gewoon niet mogelijk. Overigens klinkt het nu verrassend goed met de subwoofer. Ik ben er erg tevreden mee. M'n budget was namelijk niet heel erg groot en doordat ik de speakers langzaam heb uitgebreid heb ik nu een mooi compleet setje. Ik had wel geluk want deze serie was natuurlijk uitlopend. Ze waren bijna op.
FeaR1986 schreef op maandag 25 april 2011 @ 12:23:
[...]

Dat "both" en "mixed" klinkt als hoe Denon het "LFE" en "LFE + Main" noemt. En de uitleg is best wel simpel:

LFE:
De speakers staan op large en werken dus ook full range. De lage tonen worden niet afgekapt en naar de subwoofer gestuurd. De subwoofer krijgt echt alleen het dedicated signaal binnen, dus de .1 van de DTS of DD-track.

LFE + Main (in jouw geval "both"):
Dit werkt wederom alleen als je de speakers op "large" hebt staan. Werkt hetzelfde als LFE, dus alle tonen gaan sowieso naar de speakers. Maar... ook alle tonen welke onder de ingestelde crossover vallen gaan naar de subwoofer. Dus dan heb je dus het dedicated .1-signaal én alles wat onder de ingestelde XX Hz valt.

Dus in principe maakt LFE + Main niets uit als je je speakers op "small" hebt staan aangezien alles dan al met een crossover geregeld is en de lage tonen sowieso niet naar de subwoofer én de speakers gaan.

Ikzelf heb het hier trouwens staan op LFE + Main met een crossover van 60 Hz en de speakers op Large. Maar dat is meer omdat ik een subwoofer heb die niet echt lekker af te stellen is voor het subtiele. Dus heb deze nu gewoon op de mode staan dat het lekker klapt bij films en meer niet. Als ik een keer een goede subwoofer heb zal ik wellicht de speakers op "small" zetten.
Bedankt voor de uitleg. Ik had het inderdaad ook gevonden op internet. Wat voor subwoofer heb je op dit moment? Slim om hem dan inderdaad alleen mee te laten doen voor de 'punch' tijdens films. ;)

4620 Wp PV ZZO 52° | VW Golf Variant 1.5 TSI '19

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Da_Vinz
Ik denk dat voor een 3 bij 4 kamer een PB12 plus/PC12 NSD ook meer dan genoeg is... SVS gaf mij het volgende antwoord toen ik vroeg welke SVS sub een upgrade zou zijn voor mijn toenmalige klipsch rw12:

Even a PB10-NSD would outperform the RW12 but I suggest the PB12-Plus for your room-size and if you want the deep, powerful bass at close to reference levels on the most demanding moves and music with extreme bass tracks

Mijn kamer is 5 bij 6,5 meter daaraan zit een open keuken van zo'n 3,5 meter.
frankknopers schreef op maandag 25 april 2011 @ 20:56:
[...]

Inderdaad. Niks speciaals, gewoon een prettige mediaspeler voor muziek. Voor films gebruik ik VLC.

Die SVS PB-13 Ultra ziet er wel monsterlijk uit, zoiets zou ik ook wel willen. Echter is het iets teveel aan de grote kant om op mijn kamer van 3 x 4 meter te plaatsen :P

De PB12-Plus en PC12-NSD van SVS hebben nog wel mijn belangstelling. Die cylinder is erg mooi en ook een stuk goedkoper, maar de PB12-Plus past weer mooi onder het bureau in de hoek van de kamer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Da_Vinz
Die verkoper ging voor een paradigm signature sub 1.. die is een woofer met 6 8"speakers en een 1700 watt versterker (continue)... Bent benieuwd hoe zoiets bevalt na een SVS PB13 ultra...

Volgens een duitse site haalt Denon als 1 van de enige merken juist wel 100 watt 96 (bijna 100 watt) per kanaal in een 5.1 opstelling. Maar bij 70-80 watt zou ik nog ruim over de 100db halen met de gevoeligheid van de klipsch.. dus voor nu prima :) (bron: http://www.audio.de/testbericht/denon-avr-2309-332834.html)

In mijn ervaring zijn de voorste 3 speakers het belangrijkst en worden de rear speakers toch nog steeds voornamelijk gebruikt voor de omgevingsgeluiden (ja tuurlijk wordt er afentoe wat meer geluid naar de rears gestuurd)
FeaR1986 schreef op maandag 25 april 2011 @ 15:50:
[...]

Enige andere merk wat je dan nog hebt is Velodyne.
[...]

De Denon AVR-2309 haalt geen 100 Watt per kanaal.

[...]

[ Voor 56% gewijzigd door Da_Vinz op 26-04-2011 10:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
LuPo schreef op dinsdag 26 april 2011 @ 09:33:
[...]Bedankt voor de uitleg. Ik had het inderdaad ook gevonden op internet. Wat voor subwoofer heb je op dit moment? Slim om hem dan inderdaad alleen mee te laten doen voor de 'punch' tijdens films. ;)
Mja, ik weet niet hoe goed Marantz is met handleidingen maken maar als het net zo duidelijk was als het in de Denon handleiding stond dan was het wel een uitleg waard. Volgens de handleiding van de Denon is het namelijk zo dat je met LFE alleen het .1 signaal doet en met LFE + Main ook de lage tonen van alle kanalen. Op zich klopt het wel, maar die uitleg is wel heel summier...

Op dit moment heb ik één of andere Magnat Motion Sub 200A. Echt niets met dat ding te beginnen, lijkt meer op zo'n boombox voor in de auto. Dus gewoon hard beuken en verder niets. Maar goed, mijn front speakers gaan redelijk laag dus dat compenseert. En je mag/kan ook niet al te veel verwachten van een subwoofer die voor vijf tientjes bij de Koopjeshoek van Correct vandaan kwam.
Da_Vinz schreef op dinsdag 26 april 2011 @ 10:44:
Volgens een duitse site haalt Denon als 1 van de enige merken juist wel 100 watt 96 (bijna 100 watt) per kanaal in een 5.1 opstelling. Maar bij 70-80 watt zou ik nog ruim over de 100db halen met de gevoeligheid van de klipsch.. dus voor nu prima :) (bron: http://www.audio.de/testbericht/denon-avr-2309-332834.html)gestuurd)
Apart is de AVR-2309 op bijna alle vlakken betere vermogens haalt dan de AVR-2809. Dan lijkt het me dat één van die tests toch niet helemaal klopt. Alleen al omdat de AVR-2809 een veel grotere voeding heeft en dus al meer vermogen moet kunnen leveren. Wellicht een andere manier van meten, want met alle kanalen tegelijk kan er uit dat ding gewoon geen 5 x 100 Watt tegelijk komen als je naar de voeding kijkt. Maar goed, met speakers met een rendement van zo veel dB's heb je dat toch allemaal niet nodig.

Al merk ik wel met mijn speakers dat een eindversterker wel een leuke upgrade zou zijn. Maar dat is puur omdat ik een impedantiedip naar 2.9 Ohm heb en dat is toch nog best wel laag. Dus nu eens een leuke eindversterker zoeken die iets van 2 x 200 Watt over 5 x 200 Watt kan leveren :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Da_Vinz
FeaR1986 schreef op dinsdag 26 april 2011 @ 12:25:
[...]

Volgens de handleiding van de Denon is het namelijk zo dat je met LFE alleen het .1 signaal doet en met LFE + Main ook de lage tonen van alle kanalen. Op zich klopt het wel, maar die uitleg is wel heel summier...

[...]

Apart is de AVR-2309 op bijna alle vlakken betere vermogens haalt dan de AVR-2809. Dan lijkt het me dat één van die tests toch niet helemaal klopt.
De handleidingen van denon zijn inderdaad niet erg duidelijk. Er is ook een site die een soort van vertaling is van de denon handleiding, zodat het wat beter is te begrijpen: http://batpigworld.com/

Het zou inderdaad best kunnen dat 1 van die testen niet helemaal correct is. Wanneer ik eindelijk een keer nieuwe speakers heb gekocht zou een volgende upgrade toch wel een eindversterker zijn. Ik zou dan wel meteen voor een 5-kanaals gaan (ipv een 2 kanaals).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• muppet99
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 15-06 11:53
Anoniem: 374197 schreef op donderdag 21 april 2011 @ 20:37:
Heb mij vandaag 2 nieuwe speaker kabel gekocht voor de front speakers 4x2.5mm.
Heb de speakers bi-wire aangesloten.
Wat is het verschil? Want als ik het goed zie, zitten er aan de kant van de versterker nog steeds 2 stekkers ipv van 4. Dus krijgen de speakers nog steeds 1 signaal ipv 2 binnen.

Carpe Diem

Acties:
  • 0 Henk 'm!
muppet99 schreef op dinsdag 26 april 2011 @ 12:51:
[...]

Wat is het verschil? Want als ik het goed zie, zitten er aan de kant van de versterker nog steeds 2 stekkers ipv van 4. Dus krijgen de speakers nog steeds 1 signaal ipv 2 binnen.
Niets. Eigenlijk is bi-wire gelijk aan single-wire met bruggen tussen de terminals. Daarom is het ook altijd zo sterk als mensen verschil horen. En al helemaal bij dit soort goedkope speakers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 19-06 16:10

lier

MikroTik nerd

FeaR1986 schreef op dinsdag 26 april 2011 @ 13:36:
Niets. Eigenlijk is bi-wire gelijk aan single-wire met bruggen tussen de terminals. Daarom is het ook altijd zo sterk als mensen verschil horen. En al helemaal bij dit soort goedkope speakers.
Als ik het mag nuanceren: de kabeldikte wordt verdubbeld (als ik ervan uit mag gaan dat dezelfde kabel twee keer gebruikt wordt) en zou (daardoor) wel degelijk tot een verschil kunnen leiden. Of het hoorbaar is...

Eerst het probleem, dan de oplossing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rev!
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Bi-Wire heeft toch alleen zin als je versterker daar aparte kanalen voor heeft? Anders heb ik mijn speakers ook Bi-Wired (met metalen plaatjes).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistermo
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 05-06 16:40
Rev! schreef op dinsdag 26 april 2011 @ 13:42:
Bi-Wire heeft toch alleen zin als je versterker daar aparte kanalen voor heeft? Anders heb ik mijn speakers ook Bi-Wired (met metalen plaatjes).
Nu haal je Bi-wire met Bi-amp door elkaar,

Met Bi-ampen maak je gebruik van meerder kanalen van je versterker (of meerdere versterkers) om je speakers aan te sturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clifdon
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 06:08
In principe zou Bi-wire alleen verschil maken als je dus te dunne kabel gebruikt tot aan je speakers? als je fatsoenlijke dikte neerlegt ben je ten eerste goedkoper uit en heb je hetzelfde bereikt. Misschien is dikkere kabel nog wel beter omdat je dan minder kans hebt op storingen. 2 kabeltjes hebben altijd meer kans dan 1 kabel.
Al denk ik dat dat wel te verwaarlozen valt. Maar ach het effect van zo veel dingen in de audio scene is te verwaarlozen.

Always look on the bright side of life.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 374197

Hoi.
Ik heb de speakers inderdaad ge bi-wire waarom ik had die kabel nog liggen had de speakers eerst ge bi-amp.
En inderdaad je hoort niet echt verschil vind de speakerkabel alleenn mooier dan zoon kopere kabel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Bi-wire ziet er alleen leuk uit, meer niet. Enige waar ik me nog in zou kunnen vinden is dat bruggen waarmee de terminals normaal verbonden worden van mindere kwaliteit zijn en dat het wel bevorderlijk is om in plaats van de bruggen dan een stuk speakerkabel te nemen. Maar bi-wire vanaf de kant van de receiver zit allemaal tussen de oren. Allemaal marketing om op bijna elke speaker dubbele terminals te zetten zodat het er leuk uit ziet. Blij dat er nog grote merken zijn die zelfs op speakers van vierduizend euro per stuk gewoon single wire aansluitingen zetten. Bi-amped is tegenwoordig ook al niet meer wat het was. Tegenwoordig noemen ze het al bi-amped als je vanuit één versterker twee uitgangen gebruikt. Dat mag zo heten omdat de uitgangen apart aan worden gestuurd. Echte bi-amp is gewoon twee aparte versterker met aparte voeding.

Maar goed, ik geef toe dat ik zelf ook de bruggen zou vervangen voor een mooi stukje kabel. Maar tot op heden heb ik alleen speakers gehad met single wire aansluitingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lynx
  • Laatst online: 19-06 18:53
Slowchat of foto's?

>:)

Een zéér leuk topic om te bekijken, maar er is nie zoveel te zien :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna
  • Laatst online: 22:26

Laguna

Connaisseur

Hmm ja hele lappen tekst van FeaR1986 en Da_Vinz.. daar hebben we DM voor toch? :X

Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Póg mo Thóin
  • Registratie: December 2004
  • Niet online
Ik vind het eerlijk gezegd wel interesant :)

Riamh mé ag dul a thabhairt duit suas, ní bheidh mé in iúl duit síos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raymonvdm
  • Laatst online: 01-04 11:24
Ik wil mijn bruggen aan de achterkant van mn kef speakers wel vervangen voor normaal speaker snoer maar ik heb nog geen geschikt snoer gevonden. De KEF eigen brugjes zitten nogal makkelijk los namelijk.

Afbeeldingslocatie: http://img01.hamazo.tv/usr/tsubaki002/iq90discript2.jpg

De bruggen van KEF vallen mij tegen omdat ze bestaan uit speaker kabel met kleine lipjes deze vallen er nogal makkelijk uit als er iets langs de terminals sluipt.

Nog een voorbeeld

Afbeeldingslocatie: http://gallery.techarena.in/data/513/KEF-iQ50-Speakers-Screenshot.jpg

[ Voor 37% gewijzigd door raymonvdm op 26-04-2011 15:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Laguna schreef op dinsdag 26 april 2011 @ 14:50:
Hmm ja hele lappen tekst van FeaR1986 en Da_Vinz.. daar hebben we DM voor toch? :X
Hmm ja voor dit soort dingen hadden we de TR Afbeeldingslocatie: http://tweakimg.net/g/forum/images/icons/icon_hand.gif voor toch? :X
raymonvdm schreef op dinsdag 26 april 2011 @ 15:02:
Ik wil mijn bruggen aan de achterkant van mn kef speakers wel vervangen voor normaal speaker snoer maar ik heb nog geen geschikt snoer gevonden. De KEF eigen brugjes zitten nogal makkelijk los namelijk.

[afbeelding]
Die "bruggen" van KEF zijn toch goed? Dat is ook gewoon speakerkabel, dus daar zal je geen verschil mee gaan maken. Ik doelde echt op bruggen als in dit soort vormen:
Afbeeldingslocatie: http://www.itwissen.info/bilder-klein/gebrueckte-bi-wiring-anschluesse-foto-avguide-dotch.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MM99
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 20-05 23:16

MM99

That is the way I am!

raymonvdm schreef op dinsdag 26 april 2011 @ 15:02:

De bruggen van KEF vallen mij tegen omdat ze bestaan uit speaker kabel met kleine lipjes deze vallen er nogal makkelijk uit als er iets langs de terminals sluipt.
_O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Da_Vinz
Laguna schreef op dinsdag 26 april 2011 @ 14:50:
DM ??? Direct messages ???

[ Voor 4% gewijzigd door Da_Vinz op 26-04-2011 15:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Da_Vinz
FeaR1986 schreef op dinsdag 26 april 2011 @ 15:05:
[...]

Hmm ja voor dit soort dingen hadden we de TR [afbeelding] voor toch? :X
TR ???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meelobee
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22:22

Meelobee

¯\_(ツ)_/¯

Ze bedoelen in plaats van de slowchat hier in het forum een DM sturen naar Fear zodat jullie op die manier de discussie kunnen voeren (een beetje onzin, volgens mij is de discussie ook interessant voor anderen om te lezen..)

TR -> Topic Report, in plaats van in het topic te klagen over andere posts even een report invullen en dat gaat dan naar de mods die er al dan niet actie op ondernemen.

Ryzen 7 7700X | ROG Strix B650-E Gaming Wifi | ROG Strix RTX 4070Ti | 32Gb GSkill RipJaws S5 | 980Pro 2Tb | Corsair RM850x Shift | Fractal Design North Black

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raymonvdm
  • Laatst online: 01-04 11:24
Ik vind ook dat zolang het over het onderwerp gaat er ook slow-chat gedaan mag worden. Ik weet overigens niet of een TR in dit geval ook had geholpen >:)

Ik ga op zoek naar soepele 4mm2 of 6 mm2 kabel om mn kef brugjes te vervangen eens kijken wat het resultaat gaat zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Da_Vinz
Meelobee schreef op dinsdag 26 april 2011 @ 15:27:
[...]

Ze bedoelen in plaats van de slowchat hier in het forum een DM sturen naar Fear zodat jullie op die manier de discussie kunnen voeren (een beetje onzin, volgens mij is de discussie ook interessant voor anderen om te lezen..)

TR -> Topic Report, in plaats van in het topic te klagen over andere posts even een report invullen en dat gaat dan naar de mods die er al dan niet actie op ondernemen.
Aha... duidelijk... Ik zal er (proberen) op (te) letten :)

In de handleiding van mijn denon staat overigens ook dat je speakers kunt bi-ampen als je de extra 2 achterkanalen niet gebruikt (dus 5.1 ipv 7.1 gebruikt). Dit wordt blijkbaar passief bi-ampen genoemt en aangezien je nog steeds 1 voeding gebruikt (tenminste bij de denon 2309) heeft dit weinig nut. Ik heb het ook nog nooit gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnnyV
  • Laatst online: 20-03 13:25
ik post ook maar even mijn home cinema :)
het is niet veel qua apparatuur maar het werkt goed :)

- een 50 inch neopdp van panasonic
- FR984 receiver + 5.1 geluid van philips
- een sateliet van technosat
- een B&O platenspeler van een hele tijd geleden (nostalgie)
- en een media center van 6 TB in raid 5 met logitech toetsenboord en muis
en achteraan staat nog een laptop van acer om dingen op te zoeken inmiddels eigenlijk vervangen door iPad

Afbeeldingslocatie: http://i1082.photobucket.com/albums/j378/Johnny_Verhoeff/IMG_8714.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i1082.photobucket.com/albums/j378/Johnny_Verhoeff/IMG_8715.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i1082.photobucket.com/albums/j378/Johnny_Verhoeff/IMG_8716.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i1082.photobucket.com/albums/j378/Johnny_Verhoeff/IMG_8717.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Meelobee schreef op dinsdag 26 april 2011 @ 15:27:
[...]TR -> Topic Report, in plaats van in het topic te klagen over andere posts even een report invullen en dat gaat dan naar de mods die er al dan niet actie op ondernemen.
raymonvdm schreef op dinsdag 26 april 2011 @ 15:31:
Ik vind ook dat zolang het over het onderwerp gaat er ook slow-chat gedaan mag worden. Ik weet overigens niet of een TR in dit geval ook had geholpen >:)
Ik handel de Topic Reports hier zelf af, dus dan is het maar de vraag of er iets aan gedaan wordt >:)
Zonder gekheid: als je je er aan stoort doe dan wel een TR, want als er meer mensen mee zitten dan stop ik er gewoon mee en grijpen we ook sneller in. Maar over het algemeen is wat slowchat betreffende het onderwerp niet zo erg.
Da_Vinz schreef op dinsdag 26 april 2011 @ 15:33:
[...]In de handleiding van mijn denon staat overigens ook dat je speakers kunt bi-ampen als je de extra 2 achterkanalen niet gebruikt (dus 5.1 ipv 7.1 gebruikt). Dit wordt blijkbaar passief bi-ampen genoemt en aangezien je nog steeds 1 voeding gebruikt (tenminste bij de denon 2309) heeft dit weinig nut. Ik heb het ook nog nooit gebruikt.
Passief bi-amp is dan een betere woordkeuze inderdaad :)
Bi-amp kan positief uitpakken, maar het is gewoon een kwestie van proberen. Ik ken mensen met een Denon uit de 3800-serie welke het niet goed vonden klinken. Dus dat zegt ook wel iets.

Verder is het gevaar met één voeding dat je met bi-amp je speakers gaat underpoweren in plaats van meer power gaat geven. Er zijn namelijk versterkers die op vijf kanalen gewoon heel netjes hun vermogen leveren. Laten we zeggen 100 Watt. Maar met alle kanalen aangedreven kakken ze in naar 30 - 40 Watt. Op die manier kan je dan wel gaan bi-ampen, maar 2 x 40 is nog altijd minder dan 1 x 100. Vooral een kwestie van proberen dus. Maar ik ben zelf meer voor één goede eindbak dan bi-ampen met een receiver.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaymzHetfield
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19-04 14:57
Respect voor Abbath! Niet gedacht dat ik hier nog eens een grim en frostbitten screenshot zou spotten!! _/-\o_

Metal up your ass

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 16-12-2020
johnnyverhoeff schreef op dinsdag 26 april 2011 @ 16:03:
ik post ook maar even mijn home cinema :)
het is niet veel qua apparatuur maar het werkt goed :)

- een 50 inch neopdp van panasonic
- FR984 receiver + 5.1 geluid van philips
- een sateliet van technosat
- een B&O platenspeler van een hele tijd geleden (nostalgie)
- en een media center van 6 TB in raid 5 met logitech toetsenboord en muis
en achteraan staat nog een laptop van acer om dingen op te zoeken inmiddels eigenlijk vervangen door iPad
Is dat serieus 50 inch? Lijkt veel kleiner.

No offence verder, maar wat een verschrikkelijk interieur (mijn mening, moet je natuurlijk gewoon schijt aan hebben) :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DyStiC
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19-06 19:42

DyStiC

'Atta way, baby!

EMDB schreef op donderdag 14 april 2011 @ 20:39:
Update: nog snel even de bijpassende rears gekocht nu het nog kan...

Wat je ziet:
Samsung PS50C550
Harman Kardon AVR-255
UPC Pace HD MediaBox
Pioneer DV420VK DVD Speler met 1080p upscaling
Apple TV met ChrystalHD en XBMC Mediacenter
KEF IQ50 fronts
Magnat Needle Alu center
KEF IQ10 rears op Atacama Nexus stands
Hele mooie setup!
Wat ik me alleen afvraag is of je met deze combinatie van speakers geen sub mist?

Verder ben ik zelf nog naarstig opzoek naar een witte IQ50's en IQ10's maar ze lijken al bijna nergens meer te krijgen. [/verkapte wie kan mij nog aan een adresje helpen]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackthunderAwf
  • Laatst online: 19-06 15:03
bram1984 schreef op dinsdag 26 april 2011 @ 17:23:
[...]

No offence verder, maar wat een verschrikkelijk interieur (mijn mening, moet je natuurlijk gewoon schijt aan hebben) :p
Wij hebben hier een 42" staan. Die lijkt inderdaad net wat groter dan deze. Misschien komt het door het interieur?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Póg mo Thóin
  • Niet online
DyStiC schreef op dinsdag 26 april 2011 @ 19:17:
[...]

Hele mooie setup!
Wat ik me alleen afvraag is of je met deze combinatie van speakers geen sub mist?

Verder ben ik zelf nog naarstig opzoek naar een witte IQ50's en IQ10's maar ze lijken al bijna nergens meer te krijgen. \[/verkapte wie kan mij nog aan een adresje helpen]
Ik heb een mooi setje op het oog (2dehands, maargoed. 2xiQ70 2xiQ10 1xiQ60 en een Denon AVR 2310 voor €950… Wel heel erg goedkoop...) Maar deze is Dark Apple. Ik had ze ook veel liever in het glanzend wit of pianolak zwart gehad. Ik vraag me af of dat nog een beetje te doen zou zijn zelf. Ik vermoed het niet :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Da_Vinz
bram1984 schreef op dinsdag 26 april 2011 @ 17:23:
[...]

Bij de foto's die ik heb gepost heb ik ook al een aantal keer het 'commentaar' gehad dat mijn tv geen 42" lijkt :p
Ik denk inderdaad dat de rest van de meubels dit beeld echt kan vertekenen...

[/quote]
Er zijn namelijk versterkers die op vijf kanalen gewoon heel netjes hun vermogen leveren. Laten we zeggen 100 Watt. Maar met alle kanalen aangedreven kakken ze in naar 30 - 40 Watt. Op die manier kan je dan wel gaan bi-ampen, maar 2 x 40 is nog altijd minder dan 1 x 100.
[quote]

Oeh.. dit is inderdaad een goede.... nog niet eens aan gedacht....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FIFO
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 19-06 14:45
Póg mo Thóin schreef op dinsdag 26 april 2011 @ 20:39:
[...]

Ik heb een mooi setje op het oog (2dehands, maargoed. 2xiQ70 2xiQ10 1xiQ60 en een Denon AVR 2310 voor €950… Wel heel erg goedkoop...) Maar deze is Dark Apple. Ik had ze ook veel liever in het glanzend wit of pianolak zwart gehad. Ik vraag me af of dat nog een beetje te doen zou zijn zelf. Ik vermoed het niet :D
pianolak zwart heb je niet in deze serie van kef, dan verwar je je met de cm-reeks van b&w.

900-950 is een mooie prijs voor de speakers alleen al. en die kleur misstaat ook zeker niet. het is misschien minder strak dan hoogglans zwart of wit. maar heeft vaak meer cachet. in een iets klassieker intereur vind ik de kleur rosewood erg mooi (bijvoorbeeld de b&w n803 of 803s of tannoy d700). en ook deze kleur past zeer goed bij een strakke inrichting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taigu
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 12-06 13:13
Póg mo Thóin schreef op dinsdag 26 april 2011 @ 20:39:
[...]

Das wel een hele nette set voor een superprijs. Als ik de reviews zo lees dan zou een sub niet misstaan overigens.

[ Voor 6% gewijzigd door Taigu op 26-04-2011 23:06 ]

Cling to truth and it turns into falsehood. Understand falsehood and it turns into truth.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Póg mo Thóin
  • Niet online
Taigu schreef op dinsdag 26 april 2011 @ 23:05:
[...]

Das wel een hele nette set voor een superprijs. Als ik de reviews zo lees dan zou een sub niet misstaan overigens.
Hij had er ook nog een Infinity sub bij. Ongelooflijke prijs eigenlijk. Ik heb nog een woofer van Kef te koop gezien voor €400, dus die zou ik er dan bijnemen. Maarja, ik hoop dat de deal door gaat!

[ Voor 1% gewijzigd door Póg mo Thóin op 27-04-2011 12:58 . Reden: typos ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Doppert
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 25-01-2022
FIFO schreef op dinsdag 26 april 2011 @ 22:10:
[...]

pianolak zwart heb je niet in deze serie van kef, dan verwar je je met de cm-reeks van b&w.
Niet dat de IQ serie in hoogglans zwart is maar om nu de cm reeks erbij te betrekken snap ik niet.Als of het de enige speakers in hoogglans zijn. En Kef heeft ook hoogglans speakers alleen zijn die uit een andere serie.

Ik vind die houtkleur ook niet verkeerd mits de kleur niet gaat vloeken met de rest van het interieur.

Ik weet niet of er nog een subwoofer bij deze set zit? Anders heb je deze deal voor de helft van de tegenwoordige winkelwaarde. Nu weet ik niet wat het kost om de speakers door een professionele spuiter te laten spuiten in de gewenste kleur. (zelf doen in een hoogglans lak spuiten zou ik niet aanraden) Je bent dan wel 1 van de weinige met en set IQ speakers in hoogglans.

http://raptr.com/Doppert/about

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Póg mo Thóin
  • Niet online

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Wat staat er precies achter die Denon AVR-2310? Google komt niet verder met "English Cut" in zowel van Spaans naar Nederlands én Engels. Verder is het wel echt een koopje als ik het zo lees.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Póg mo Thóin
  • Niet online
FeaR1986 schreef op dinsdag 26 april 2011 @ 23:33:
[...]

Wat staat er precies achter die Denon AVR-2310? Google komt niet verder met "English Cut" in zowel van Spaans naar Nederlands én Engels. Verder is het wel echt een koopje als ik het zo lees.
Oh hahaha, el Corte ingles is een soort Bijenkorf! Een grote bekende luxe winkelketen in Spanje.

Het enige waar ik mee zit is de WAF. maarja als ik mijn eigen setje snel kan verkopen en deze voordat ze het weet hier heb opgezet fan accepteert ze het wel. Vooral als ik over de prijs lieg ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistermo
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 05-06 16:40
Dat is inderdaad een koopje. Die zou ik zeker niet laten staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillaZ
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 07:52
@Pog: Mocht je de speakers wit hebben: Plakplastic!

Ik heb mijn 2e hands Celestion speakers er mee bewerkt (Hoogglans wit in dit geval). Na wat oefenen en 3 rollen verder (Piet lut op dat soort dingen, zeker als het mijn 1e keer is en een rol maar 2,50 kost) zag het i.m.o. er goed uit. Ze konden zo de woonkamer in, ware het niet dat ze in de slaapkamer gingen staan.

Zorg wel dat al je hoeken er goed uit zien (ik moest bij 1 speaker de hoek schuren omdat het mdf wat beschadigd was) en ontvet de boel voordat je het plakt.
Is te koop bij elke bouwmarkt in NL, neem aan dat je die in Madrid ook wel hebt ;)

offtopic:
En de grap is....na 3 uur ploeteren komt de vrouw thuis: "Oh maar dat wit kan echt niet in de slaapkamer...laat ze maar zwart hoor. |:( :X :/

[ Voor 11% gewijzigd door KillaZ op 27-04-2011 08:49 ]

K to the KillaZ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EMDB
  • Laatst online: 25-04 11:45
KillaZ schreef op woensdag 27 april 2011 @ 08:48:

Ik heb mijn 2e hands Celestion speakers er mee bewerkt (Hoogglans wit in dit geval).
...
laat maar eens zien met wat foto's...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillaZ
Lees het laatste deel van mijn verhaal eens, ik kon het allemaal weer verwijderen omdat het niet zou staan in de slaapkamer.
Waar ben je zo huiverig voor als ik vragen mag? Goed ontvetten, bij oneffenheden goed schuren en plakplastic is een prima alternatief voor spuiten.

* KillaZ mopelt iets over WAF |:(

[ Voor 30% gewijzigd door KillaZ op 27-04-2011 11:46 ]

K to the KillaZ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MM99
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 20-05 23:16

MM99

That is the way I am!

KillaZ schreef op woensdag 27 april 2011 @ 08:48:

......

offtopic:
En de grap is....na 3 uur ploeteren komt de vrouw thuis: "Oh maar dat wit kan echt niet in de slaapkamer...laat ze maar zwart hoor. |:( :X :/
Had je toevallig voor de vrouwtje niet nog wat plakplastic over?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silitek
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18-06 13:08

silitek

Tubes Only

Plakplastic :+ ..gaat alleen maar goed op rechthoekige kasten. Op design en af(ge)ronden hoeken al helemaal niet.

[ Voor 3% gewijzigd door silitek op 27-04-2011 12:35 ]

Tubes....It's what make music music!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillaZ
silitek schreef op woensdag 27 april 2011 @ 12:34:
Plakplastic :+ ..gaat alleen maar goed op rechthoekige kasten. Op design en af(ge)ronden hoeken al helemaal niet.
Ik kan mij voorstellen dat speakers met een vreemde vorm inderdaad lastig kunnen zijn. Echter zouden die IQ70 i.m.h.o. nog best te doen zijn met plastic.

K to the KillaZ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EMDB
DyStiC schreef op dinsdag 26 april 2011 @ 19:17:
EMDB schreef op donderdag 14 april 2011 @ 20:39:
Update: nog snel even de bijpassende rears gekocht nu het nog kan...
[afbeelding]
Wat je ziet:
Samsung PS50C550
Harman Kardon AVR-255
UPC Pace HD MediaBox
Pioneer DV420VK DVD Speler met 1080p upscaling
Apple TV met ChrystalHD en XBMC Mediacenter
KEF IQ50 fronts
Magnat Needle Alu center
KEF IQ10 rears op Atacama Nexus stands

Hele mooie setup!
Ik mis de sub (nog) niet. Ik heb ook nog rekening te houden met mijn vrouw en 2 kleine kinderen (en de buren).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nehal3m
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 13-06 20:37
Hallo mensen!

Afbeeldingslocatie: http://img.photobucket.com/albums/v185/PunkJunk/27042011065.jpg

Hier mijn Samsung 4-series, met wat simpele 3-weg speakers van Neckermann.com a 4 tientjes. Ze doen het, maar de bas overstemt de tweeters. Het vereist soms wat gepriegel aan m'n equalizer. Het televisiesignaal komt binnen via DVB-T langs een CAM-module. De antenne hangt achter de TV. Ernaast een JVC-versterker, mijn trouwe IBM Model M, en een 21,5" monitor van Acer op een bureausteun. Ik gebruik mijn PC ook meteen als mediacenter, en de TV hangt op een verstelbare steun dus die kan met gemak als tweede monitor bediend worden. Mijn XBox staat er ook bij. Ik ben van plan aan de linkerkant van de schouw een paar plankjes te fabriceren om mijn hardware op te zetten.

Afbeeldingslocatie: http://img.photobucket.com/albums/v185/PunkJunk/27042011066.jpg

En daar zit ik dan op! Een lekker laag salontafeltje voor mijn voeten. Voor bij de stoel heb ik nog een voetenbankje, maar dat staat verstopt onder mijn bureau als ik hem niet gebruik. Diezelfde stoel schuif ik soms naar m'n TV, dan gooi ik er een plankje op en ga ik lekker onderuit zitten voor bijvoorbeeld een potje Portal 2.

Afbeeldingslocatie: http://img.photobucket.com/albums/v185/PunkJunk/28042011067.jpg

Mijn Sennheiser HD555 met de afstandbediening van m'n TV en m'n licht. Oh ja, en een faute pilotenbril.

Zit nog op school en heb weinig budget, maar dit heb ik zo door de jaren heen bij elkaar gesprokkeld. Excuses voor de lage resolutie, maar ik moest me behelpen met een mobieltje omdat mijn digitale camera stuk is gegaan. De lens zit vast en hij reageert nergens meer op.

[ Voor 55% gewijzigd door nehal3m op 28-04-2011 00:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• atomic frogger
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 13-06 10:14
Hierbij mijn studentenkamer:

Foto's zijn niet zo best vanaf mijn iPhone 4,

Wat er staat:

-PS3
-XBOX360
-Sharp Lc46xl2e
-Pioneer VSX920
-Jamo s606 HCS3
-UPC Box
-iMac MC510 (Via HDMI aangesloten op VSX920)

Wat je niet ziet:

-Achter speakers van de S606 HCS3
-MacBook Pro 15" unibody
-iPhone 4
-Synology DS209 (2x 1,5tb)
-Controllers

Afbeeldingslocatie: http://i52.tinypic.com/ogwvb.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i56.tinypic.com/33neybl.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i56.tinypic.com/10fqgdw.jpg

[ Voor 11% gewijzigd door atomic frogger op 28-04-2011 00:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• golfgti5
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 03-04 16:25
Brakke iPhone pic van mijn setup;

Wat je ziet;

Samsung 46C8700 LED tv
Onkyo 509 receiver
REL T5 subwoofer
2 x KEF IQ50 walnoot
Samsung BD6900 bluray speler
Dune HDI smart D1 mediaplayer
Samsung SMT-C7140 digitale decoder
Canton CD 1050 center (jaja op de grond voor mega geluid... :P )

Wat je niet ziet;

QNAP NAS voor streaming
Harmony One

Afbeeldingslocatie: http://i10.photobucket.com/albums/a103/ronzuid/IMG_1488.jpg

[ Voor 99% gewijzigd door golfgti5 op 28-04-2011 12:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• utbone
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 19-06 18:24
Mijn audiomeubel is geleverd, maar nu passen de KEF Q55 er voor geen meter meer bij.. ;-(

Ik ben nu op zoek naar een bedrijf die op maat kleine luidsprekers kan maken, zodat ze een geheel worden met het meubel. Wie heeft ervaring met een dergelijk probleem?

Als ik thuis ben zal ik foto's plaatsen van het 'probleem'.

U heeft de melk horen klotsen maar weet niet waar de tepel hangt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silitek
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18-06 13:08

silitek

Tubes Only

utbone schreef op donderdag 28 april 2011 @ 13:21:
Mijn audiomeubel is geleverd, maar nu passen de KEF Q55 er voor geen meter meer bij.. ;-(

Ik ben nu op zoek naar een bedrijf die op maat kleine luidsprekers kan maken, zodat ze een geheel worden met het meubel. Wie heeft ervaring met een dergelijk probleem?

Speakers vermaken bedoel je? Dat lijkt me geen goed idee beter verkopen en passend modelletje aanschaffen.
;)

Tubes....It's what make music music!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nehal3m
utbone schreef op donderdag 28 april 2011 @ 13:21:

Hey daar! Ik zag eerder in deze thread opmerkingen over plakplastic dat op vierkante speakers prima werkt. Eventueel kun je zelf een kistje maken om speakers in te stoppen, maar daar heb ik geen ervaring mee.

En misschien dat er in je stad/dorp een audiofiel woont, of iemand met een eenmanszaakje die dit soort dingen doet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• utbone
silitek schreef op donderdag 28 april 2011 @ 13:28:
[...]

Speakers vermaken bedoel je? Dat lijkt me geen goed idee beter verkopen en passend modelletje aanschaffen.
;)
Nee, niet vermaken. Heb de Q55 al op marktplaats gezet. Ben dus op zoek naar een bedrijf (in Den Haag) die op maat luidsprekers kan maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 185410

utbone schreef op donderdag 28 april 2011 @ 13:42:
[...]

Nee, niet vermaken. Heb de Q55 al op marktplaats gezet. Ben dus op zoek naar een bedrijf (in Den Haag) die op maat luidsprekers kan maken.
http://www.plsaudio.nl/pls_hifi_luidsprekers.html Den Haag, op maat..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edje040
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 20:17
golfgti5 schreef op donderdag 28 april 2011 @ 12:48:
Brakke iPhone pic van mijn setup;

Wat je ziet;

Samsung 46C8700 LED tv
Onkyo 509 receiver
REL T5 subwoofer
2 x KEF IQ50 walnoot
Samsung BD6900 bluray speler
Dune HDI smart D1 mediaplayer
Samsung SMT-C7140 digitale decoder
Canton CD 1050 center (jaja op de grond voor mega geluid... :P )

Wat je niet ziet;

QNAP NAS voor streaming
Harmony One

[afbeelding]
Strakke tv! Ik moet het nog doen met een van de eerste Samsung led..bevalt overigens nog steeds goed. Alleen 1 ding: hangt ie nou scheef of is dat gezichtsbedrog???
En werkt dat wel die center zo laag of kun je dat in de de de ei er instellen (bij Yamaha kan dat geloof ik)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• utbone
Thankz! Die had ik wel een keer gezien. Ik heb ze gesproken en er is zeer veel mogelijk. Zelfs de onderdelen uit de Q55 hergebruiken is een optie. Morgen een afspraak om opties door te spreken.

Het bewuste meubel: ik heb de optie om, of links onder of links boven de luidspreker te plaatsen.
Uiteraard hetzelfde voor de rechter zijde.

Meubel

De sub (KEF 2500 serie) wil ik onder de houtkachel plaatsen. Lekker uit het zicht dus, achter de grote plank in het midden.

De sub die je nu ziet is tijdelijk tot de KEF 2500 gerepareerd is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
utbone schreef op donderdag 28 april 2011 @ 18:42:
[...]
[afbeelding]

De sub (KEF 2500 serie) wil ik onder de houtkachel plaatsen. Lekker uit het zicht dus, achter de grote plank in het midden.
Een subwoofer in een kast is nooit echt een goed idee. Grote kans dat alles gaat meetrillen/resoneren wat ten eerste het geluid niet ten goede komt. En ten tweede heb je kans dat je apparatuur als DVD-/Blu-ray-/CD-spelers het ook niet echt leuk vinden als het geheel heel erg trilt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 374197

atomic frogger
Welk tv kastje is dat vind het een mooie kastje en kan je meteen je tv ophangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EcktenBaas
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 14-06 02:52
SdR schreef op donderdag 21 april 2011 @ 13:21:
Sow,

Na een lange tijd en een aantal draadjes verder hier een update in ons nieuwe huisje.
De voorbereidingen voor ons Home Cinema worden getroffen:
[afbeelding]

[afbeelding]

Op de laatste foto zit er een beetje veel stof in de lucht van het vegen...

More pics to come!
Ik wacht nog steeds met smart! :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• atomic frogger
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 13-06 10:14
Anoniem: 374197 schreef op donderdag 28 april 2011 @ 19:55:
atomic frogger
Welk tv kastje is dat vind het een mooie kastje en kan je meteen je tv ophangen.
Het is een Ikea meubel, ik kan hem alleen niet meer terug vinden op hun website.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• einstein
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 28-03 18:12
canterwoodcore schreef op woensdag 27 april 2011 @ 22:51:
De lens zit vast en hij reageert nergens meer op.
Laat me raden: een Canon compact... ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nehal3m
einstein schreef op vrijdag 29 april 2011 @ 10:29:
[...]

Nee, het is een Samsung Digimax S500. Er zit slechts een heel klein beetje speling op de lens, kan hem zelf niet terug in de behuizing drukken. Heb al een aantal trucjes op internet geprobeerd, maar er gebeurt niks meer.

Hij is allang uit garantie, wordt dus tijd voor een nieuwe denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr.paaJ
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 21:41

mr.paaJ

generatie cmd+z

Kleine update: Wilson Benesch Arc's :9

Afbeeldingslocatie: http://random.mrpaaj.nl/htfset/tn_SL743644.JPG
Afbeeldingslocatie: http://random.mrpaaj.nl/htfset/tn_SL743643.JPG

oh, en een Apple TV 2... eigenlijk geen idee wat het toevoegt, behalve CD's streamen vanuit macbook voor m'n vriendin.

[ Voor 17% gewijzigd door mr.paaJ op 29-04-2011 19:54 ]

liever de tong gebrand dan lauwe soep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn1990
Wauw mooi hoor, zijn vast de Wilson's van HTforum?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr.paaJ

mr.paaJ

generatie cmd+z

Die zijn het ja.
Ik wou wel weer eens wat anders, het concept sprak me aan en op die korte pootjes was het wel heel verleidelijk: nu staan ze precies op de goede hoogte :)
Geluid is iets helderder en strakker dan de MA GS10, de bas is wat droger en lijkt nog wat dieper. Beter durf ik nog niet te zeggen, de GS10 is al erg goed, maar ik moet nog een beetje spelen met draaiing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• centr1no
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 08-04 20:38
Niet om te zeuren hoor, maar je had de zijkanten van het mdf moeten plamuren voor je ging schilderen.
Dan had het er 100 keer beter uit gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToniBraxton
  • Laatst online: 19-06 17:22
mr.paaJ schreef op vrijdag 29 april 2011 @ 19:51:
Kleine update: Wilson Benesch Arc's :9
Oei, fijne dingen.
Ik heb een zwak voor "design" monitoren en dat zijn hele mooie.

De Discovery is helemaal mooi met die driver aan de onderkant. O+

"I got clown in my eyes! Makes me laugh!"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillaZ
centr1no schreef op vrijdag 29 april 2011 @ 21:40:
Niet om te zeuren hoor, maar je had de zijkanten van het mdf moeten plamuren voor je ging schilderen.
Er staan vrij bijzondere boekenplank speakers (waarvan alleen al de stands 900 euro kosten volgens mij) en jou valt meteen de zijkant van het meubel op? 8)7

Ik zie het ook en deel je mening, daar niet van, maar het viel mij in 1e instantie niet eens op door de speakers. :o

K to the KillaZ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 07:43

Exirion

Gadgetfetisjist

Een freesje langs de randen had de utstraling ook goed gedaan :)

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EMDB
mr.paaJ schreef op vrijdag 29 april 2011 @ 19:51:...

oh, en een Apple TV 2... eigenlijk geen idee wat het toevoegt, behalve CD's streamen vanuit macbook voor m'n vriendin.
XBMC op installeren als ultieme mediacenter?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr.paaJ

mr.paaJ

generatie cmd+z

Had ze in grondverf gezet maar echt geholpen heeft het niet... niet mooi, maar echt erg vind ik het ook niet eigenlijk. Vervelender vind ik dat ik de kabelruimtes veel te krap heb gemaakt maar het is een goede les voor een volgende versie.

XBMC is misschien wel een idee, ga ik eens uitzoeken.

[ Voor 5% gewijzigd door mr.paaJ op 30-04-2011 11:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• centr1no
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 08-04 20:38
KillaZ schreef op zaterdag 30 april 2011 @ 10:11:
[...]

Er staan vrij bijzondere boekenplank speakers (waarvan alleen al de stands 900 euro kosten volgens mij) en jou valt meteen de zijkant van het meubel op? 8)7

Ik zie het ook en deel je mening, daar niet van, maar het viel mij in 1e instantie niet eens op door de speakers. :o
Juist doordat het geheel mooi bij elkaar kleurt en past viel het me op.
En zoals ik al zei; het was niet om te zeuren. Het is duidelijk waar zijn prioriteit ligt. :)
Mijn commentaar was meer bedoeld als tip mocht er nog wat aan gedaan gaan worden of voor iedereen die met mdf aan de slag wil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 328247

Beetje dom om die speakerstands af te zagen. Normaal zijn ze 90 cm. Nu hoor je alleen maar een "boembassie".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr.paaJ

mr.paaJ

generatie cmd+z

Boembassie valt wel mee hoor :Y)

Niet ideaal natuurlijk, maar wat is dat wel... Ben de komende tijd gewoon gebonden aan dit hoekje en probeer ervan te maken wat ik kan. Dan koop ik later nog wel eens nieuwe stands erbij als ik daadwerkelijk wat aan heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IRCfreAk
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 17-08-2021
canterwoodcore schreef op woensdag 27 april 2011 @ 22:51:
Hallo mensen!

knip
Zit nog op school en heb weinig budget, maar dit heb ik zo door de jaren heen bij elkaar gesprokkeld. Excuses voor de lage resolutie, maar ik moest me behelpen met een mobieltje omdat mijn digitale camera stuk is gegaan. De lens zit vast en hij reageert nergens meer op.
ik zou je camera eens open maken, had hier een ding wat nergens meer op reageerde omdat één zandkorreltje de lens vast hield.

hoe heb je je antenne geplaatst eigenlijk (je hebt digitenne neem ik aan?)
einstein schreef op vrijdag 29 april 2011 @ 10:29:
[...]

Grappig had het zelf ook over een canon:)

[ Voor 50% gewijzigd door IRCfreAk op 01-05-2011 10:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schaapje_BlaaT
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19-06 18:20
Na lang rondhangen in dit topic zal ik ook eens bijdragen met plaatjes. Omdat ik zowel goed geluid wilde in stereo als in surround wat nogal prijzig is, heb ik de audio apparatuur tweedehands aangeschaft.
De geluidskwaliteit per euro gaat daarmee dramatisch omhoog, vooral als de speakers van een wat minder bekend merk zijn (zoals Chario).
Helaas gaat dat bij TVs en beamers nog niet op, die worden tweedehands doorgaans voor te hoge prijzen aangeboden omdat die in een recent verleden stukken duurder waren.

Je ziet:

Marantz SR-7000 reciever
Chario hiper 2000T front speakers
Chario hiper 1000T rear speakers
Chario hiper dialogue center speaker
Humax IRHD 5000c decoder
Marantz DV3100 DVD speler (voor als ik eens een CDtje wil draaien zonder de PC aan te zetten)
Epson EW TW3200 beamer (full hd)
Celexon rollo scherm 90x160 cm (indien nodig kan de TV aan de kant en het scherm verder omlaag gerold)
Samsung LE32A456 televisie (32 inch)
Leenbakker audio meubel (een van de weinige waar die center speaker van 16x48x58cm in past)
Logitech wireless setje

Je ziet niet: De computer die dient als media center. Er zit een 10m DVI-HDMI kabel tussen de PC en de beamer en 10m SPDIF van de PC naar de versterker, beide goedkope kabels van kabeltje.com, werkt prima. De computer bevat een blu-ray drive en kan bediend worden met het wireless setje dat te zien is op de fotos.

Ik heb geen subwoofer, dat kan ik de onderburen echt niet aandoen. Bovendien lijkt het ook niet echt nodig te zijn, het laag die uit deze speakers komt is zowieso al indrukwekkend. Ik heb ze op spikes op massief granieten tegels gezet in de hoop dat de bas bij mij blijft en niet naar de buren gaat. Of dit helpt weet ik niet, maar het staat in elk geval best mooi.

Overzichtje
Afbeeldingslocatie: http://i51.tinypic.com/102jp5y.jpg

Vooraanzicht
Afbeeldingslocatie: http://i52.tinypic.com/2m815ef.jpg

Achterspeakers
Afbeeldingslocatie: http://i54.tinypic.com/alqe08.jpg

Close up, hier kan je zien dat de tweeters een groenig tintje hebben
Afbeeldingslocatie: http://i56.tinypic.com/25kqv0m.jpg

Zowel de front als de rear speakers hebben een woofer onderin zitten
Afbeeldingslocatie: http://i55.tinypic.com/s486jn.jpg

[ Voor 12% gewijzigd door Schaapje_BlaaT op 01-05-2011 13:19 . Reden: plaatjes gefixt ]

ASUS ROG Strix B650-A | AMD 7600X | Kingston 32GB DDR5 6000 CL36 | Kingston KC3000 1TB | Powercolor hellhound RX9070 16GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 07:43

Exirion

Gadgetfetisjist

Schaapje_BlaaT schreef op zondag 01 mei 2011 @ 13:03:
Overzichtje
[afbeelding]

Vooraanzicht
[afbeelding]

Achterspeakers
[afbeelding]

Close up, hier kan je zien dat de tweeters een groenig tintje hebben
[afbeelding]

Zowel de front als de rear speakers hebben een woofer onderin zitten
[afbeelding]
Helaas zijn de links dood.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schaapje_BlaaT
Exirion schreef op zondag 01 mei 2011 @ 13:07:
[...]

Helaas zijn de links dood.
nu niet meer

ASUS ROG Strix B650-A | AMD 7600X | Kingston 32GB DDR5 6000 CL36 | Kingston KC3000 1TB | Powercolor hellhound RX9070 16GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EMDB
Na lang rondhangen in dit topic zal ik ook eens bijdragen met plaatjes. Omdat ik zowel goed geluid wilde in stereo als in surround wat nogal prijzig is, heb ik de audio apparatuur tweedehands aangeschaft.
De geluidskwaliteit per euro gaat daarmee dramatisch omhoog, vooral als de speakers van een wat minder bekend merk zijn (zoals Chario).
Helaas gaat dat bij TVs en beamers nog niet op, die worden tweedehands doorgaans voor te hoge prijzen aangeboden omdat die in een recent verleden stukken duurder waren.

...
Blijft dat beamer scherm zo hoog hangen tijdens het kijken?

[ Voor 55% gewijzigd door EMDB op 01-05-2011 16:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schaapje_BlaaT
EMDB schreef op zondag 01 mei 2011 @ 16:33:
[...]

Blijft dat beamer scherm zo hoog hangen tijdens het kijken?
Kan, maar hoeft niet. Het scherm kan verder omlaag alleen dan moet de TV aan de kant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik heb ze op spikes op massief granieten tegels gezet in de hoop dat de bas bij mij blijft en niet naar de buren gaat. Of dit helpt weet ik niet, maar het staat in elk geval best mooi.
Quanta costa en waar gehaald? Al doen die tegels me wel erg dun over komen. Je schijnt toch zeker 5 cm dikte nodig te hebben voor een echt solide ondergrond. Al hangt het natuurlijk ook van de oppervlakte van de tegel af.
Die telefoon naast het raam, old-school :D

Pagina: 1 ... 8 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Let op!

• Dit is geen "wat-moet-ik-kopen"-topic: start zo'n discussie dan ook niet hier.
    Zie ook de Topic Start bij "Wat hebben we liever niet" voor de reden.

• Let ook op de grootte van de foto's wanneer je deze post: de banner rond te grote foto's met betrekking tot het thumbnails maken staat er niet voor niets! Te grote foto's worden getrashed.

• Dingen als "ik ben nog maar xx jaar' of "het is maar een studentensetje" mag je ook achterwege laten. Dit voegt niets toe.

• Het is niet nodig om een hele post te quoten als je zelf maar één of twee regels te posten hebt. Knip in dat geval de essentie uit de quote en post die.