Toon posts:

Post hier foto's en specs van je home cinema! Deel 43 Vorige deelOverzichtVolgende deelLaatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 9 10 11 Laatste
Acties:
  • 311.971 views

Acties:
  • 0Henk 'm!

• KillaZ
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 23:48
@Fear: Ga naar de stenenboer en haal 50mm natuurstenen tegels?

die 50 mm is i.m.o niet nodig. Ik heb mijn XLS op een 30mm tegel staan die al erg zwaar was. :)

K to the KillaZ

Acties:
  • 0Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 01:29
KillaZ schreef op zondag 01 mei 2011 @ 19:02:
@Fear: Ga naar de stenenboer en haal 50mm natuurstenen tegels?

die 50 mm is i.m.o niet nodig. Ik heb mijn XLS op een 30mm tegel staan die al erg zwaar was. :)
30 mm is ook het minste wat ik wil hebben en 50 mm de max. Anders gaat het misstaan met de voet en de algehele vorm van de speaker. Maar de lokale natuursteenboer had zo niets liggen in zwart natuursteen en de prijs die hij noemde voor als hij wel wat had sprak me niet echt aan: kwam zo rond de 125 euro :X

Dat is toch wat anders dan de prijs die je soms hoort van zestig euro voor wat restafval, of gewoon gratis omdat het toch afval is. Dat je dan alleen wat moet betalen voor het op maat maken en de afwerking.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Rev!
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Vandaag 2x een Hepta Ace Gold series gekocht, voor bij mijn Hepte Street Gold's. Ik wil ze denk ik als achter speakers gaan gebruiken, en nog een keer een Ace Gold van MP afhalen als center (staan er heel soms op)

Geluid viel me wel enorm tegen als ik het met mijn zuilen vergelijk, maar dat is ergens ook wel logisch. Ik heb er 65 euro voor betaald, goede koop of niet?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 01:00
Goeiekoop inderdaad !, ik zoek er ook nog 2 :D.
Spring's of de gene die jij gevonden heb voor rears, benieuwd naar je bevindingen !

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Schaapje_BlaaT
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09-06 23:00
FeaR1986 schreef op zondag 01 mei 2011 @ 18:47:
[...]

Quanta costa en waar gehaald? Al doen die tegels me wel erg dun over komen. Je schijnt toch zeker 5 cm dikte nodig te hebben voor een echt solide ondergrond. Al hangt het natuurlijk ook van de oppervlakte van de tegel af.
1x 60x60 tegel 3cm dik in 4 stukken laten zagen. Totale kosten 50 EUR voor 4 tegels. Mocht je de zijkanten willen laten glimmen, dan kan je er olie op smeren dan ziet het eruit alsof ze daar ook gepolijst zijn. Deze komen van http://www.broekemasierbestrating.nl/

ASUS ROG Strix B650-A | AMD 7600X | Kingston 32GB DDR5 6000 CL36 | Kingston KC3000 1TB | Asrock RX6600 8GB

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Rev!
  • Niet online
Mektheb schreef op zondag 01 mei 2011 @ 19:55:
Goeiekoop inderdaad !, ik zoek er ook nog 2 :D.
Spring's of de gene die jij gevonden heb voor rears, benieuwd naar je bevindingen !
Heb ze beide nogmaals even aangesloten en reciever even helemaal opnieuw gestart. Moet mijn mening toch wat bijstellen want ze klinken eigenlijk erg goed voor zulke kleine speakers, zeker goed genoeg voor rear speakers in mijn ogen. Zelf wil ik niet van die grote zuilen als rear speakers, to much en ben al blij dat ik dit er door heen krijg. Als ik nou voor een nette prijs nog een Ace kan kopen dan zit ik ruim onder de 300 voor 5.0 set, wil niet weten hoe duur het nieuw was ;). Sub wil ik overigens ook nog erbij halen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• KillaZ
FeaR1986 schreef op zondag 01 mei 2011 @ 19:14:
[...]

30 mm is ook het minste wat ik wil hebben en 50 mm de max. Anders gaat het misstaan met de voet en de algehele vorm van de speaker. Maar de lokale natuursteenboer had zo niets liggen in zwart natuursteen en de prijs die hij noemde voor als hij wel wat had sprak me niet echt aan: kwam zo rond de 125 euro :X

Dat is toch wat anders dan de prijs die je soms hoort van zestig euro voor wat restafval, of gewoon gratis omdat het toch afval is. Dat je dan alleen wat moet betalen voor het op maat maken en de afwerking.
Pfft, wat een prijs. Ik was voor 3 40x40 tegels €15,63 incl BTW kwijt :X

Zelf geslepen en mocht je dat willen, dan is polijsten ook niet lastig....

K to the KillaZ

Acties:
  • 0Henk 'm!

• hansvk
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 15:56
KillaZ schreef op maandag 02 mei 2011 @ 08:18:
[...]

Pfft, wat een prijs. Ik was voor 3 40x40 tegels €15,63 incl BTW kwijt :X

Zelf geslepen en mocht je dat willen, dan is polijsten ook niet lastig....
Maar zijn dat granieten/natuursteen tegels?

Acties:
  • 0Henk 'm!

Anoniem: 328247

h40d schreef op maandag 02 mei 2011 @ 09:45:
[...]

Een stoeptegel gaat ook heel goed, hoor. Kost een Euro bij de Gamma. _/-\o_

Acties:
  • 0Henk 'm!

• raymonvdm
  • Laatst online: 03-06 10:53
Ik betaalde voor chinees natuursteen 4 euro per tegel van 40x40. Zagen kost een paar euro dus voor 20 euro heb je rondom je speaker hoog staan.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• wimpie007
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09-06 20:42
Netjes! Maar mag ik vragen waarom je hebt gekozen voor zo'n klein projectiescherm? Als je een grotere neemt zou je hem bijv voor je tv omlaag laten komen. In verhouding met je Tv is het scherm een stuk groter natuurlijk maar mijn TV is onderhand al net zo groot als je scherm

Acties:
  • 0Henk 'm!

• KillaZ
h40d schreef op maandag 02 mei 2011 @ 09:45:
[...]

Spotted Bluestone, dus Chinees natuursteen volgens de folder van Spaansen :) ;)

(Iets wat de slijptol ook heeft ondervonden :o )

[Voor 9% gewijzigd door KillaZ op 02-05-2011 09:54]

K to the KillaZ

Acties:
  • 0Henk 'm!

• hansvk
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 15:56
Anoniem: 328247 schreef op maandag 02 mei 2011 @ 09:48:
[...]

Een stoeptegel gaat ook heel goed, hoor. Kost een Euro bij de Gamma. _/-\o_
Ja, maar het oog wil ook wat he ;)

Acties:
  • 0Henk 'm!

h40d schreef op maandag 02 mei 2011 @ 09:54:
[...]

Je kunt ook je ogen dicht doen. :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:10
h40d schreef op maandag 02 mei 2011 @ 09:54:
Je kunt ze verven met een geschikte verf hoor. Zelfs zilver metallic ofzo als je wil ;)

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0Henk 'm!

Exirion schreef op maandag 02 mei 2011 @ 10:00:
[...]

Je kunt ze verven met een geschikte verf hoor. Zelfs zilver metallic ofzo als je wil ;)
Of bekleden met dubbelgelooid aalglad palingleer. :*)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Schaapje_BlaaT
  • Laatst online: 09-06 23:00
wimpie007 schreef op maandag 02 mei 2011 @ 09:53:
[...]

Netjes! Maar mag ik vragen waarom je hebt gekozen voor zo'n klein projectiescherm? Als je een grotere neemt zou je hem bijv voor je tv omlaag laten komen. In verhouding met je Tv is het scherm een stuk groter natuurlijk maar mijn TV is onderhand al net zo groot als je scherm
De afstand tot het scherm is iets meer dan 3 meter. Op die afstand is dit formaat meer dan zat. Nog groter en ik zit steeds heen en weer te kijken. Ook moeten de speakers dan verder uit elkaar, want als ik het scherm helemaal omlaag trek zit die tussen de speakers. Als de rechterspeaker te ver in de hoek staat gaat hij dreunen, en dat is niet de bedoeling.

ASUS ROG Strix B650-A | AMD 7600X | Kingston 32GB DDR5 6000 CL36 | Kingston KC3000 1TB | Asrock RX6600 8GB

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Paranoy
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 28-03 13:04
Vandaag eindelijk de Jamo S606 HCS3 in het hoogglans wit ophalen.
Zal proberen om vandaag nog foto's te plaatsen (al is het denk ik donker tegen de tijd dat ik alles heb geinstalleerd).
Anders morgen als het nog licht is een paar foto's maken.
Heb dan eindelijk mijn set compleet. ben wel nog op zoek naar een mooie oplossing om de surround speakers op te hangen. Iemand een mooie oplossing met draai en kantelbare muurbeugels in het wit???

Acties:
  • 0Henk 'm!

• utbone
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 09-06 15:02
Ik ben er uit!

Bij PLS audio luidsprekers laten maken.
Op maat, ronde zijkanten en in het wit. Zonder het doek, dus geen gaatjes in de voorkant.

Ze worden geen onderdeel van het meubel, maar komen er gewoon netjes op te staan.
Om het gelijk maar 'goed' te doen heb ik ook voor een stereo versterker gekozen, namelijk de
Cambridge 650A. Deze in combinatie met de Cambride Dacmagic en een interlink van PLS zelf hoop ik dat het weer een genot wordt om muziek te luisteren / ervaren.

De hele bestelling is over 3 weken klaar. Dus foto's volgen!

Hoe het was:

U heeft de melk horen klotsen maar weet niet waar de tepel hangt

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Edrelais
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 22-01-2020
Rev! schreef op zondag 01 mei 2011 @ 19:17:
Vandaag 2x een Hepta Ace Gold series gekocht, voor bij mijn Hepte Street Gold's. Ik wil ze denk ik als achter speakers gaan gebruiken, en nog een keer een Ace Gold van MP afhalen als center (staan er heel soms op)

Geluid viel me wel enorm tegen als ik het met mijn zuilen vergelijk, maar dat is ergens ook wel logisch. Ik heb er 65 euro voor betaald, goede koop of niet?

[afbeelding]
[afbeelding]
Welk meubel heb je daar?
Van Ikea?
Ben namelijk opzoek naar zoiets dergelijks.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• sn0w13
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 09-06 16:53
utbone schreef op maandag 02 mei 2011 @ 14:34:
Ik ben er uit!

Bij PLS audio luidsprekers laten maken.
Op maat, ronde zijkanten en in het wit. Zonder het doek, dus geen gaatjes in de voorkant.

Ze worden geen onderdeel van het meubel, maar komen er gewoon netjes op te staan.
Om het gelijk maar 'goed' te doen heb ik ook voor een stereo versterker gekozen, namelijk de
Cambridge 650A. Deze in combinatie met de Cambride Dacmagic en een interlink van PLS zelf hoop ik dat het weer een genot wordt om muziek te luisteren / ervaren.

De hele bestelling is over 3 weken klaar. Dus foto's volgen!

Hoe het was:

[afbeelding]
Hangt die tv niet heel erg hoog?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Rev!
  • Niet online
Dirkmans schreef op maandag 02 mei 2011 @ 17:07:
[...]

Welk meubel heb je daar?
Van Ikea?
Ben namelijk opzoek naar zoiets dergelijks.
Geen idee, ik heb hem van MP af, maar ik denk zelf een kwamtum ofzo.. Begin steeds enthousiaster te worden over mij achter speakertjes, ze vullen het geluid echt super aan en het klinkt nu veel lekkerder. Ik draai nu in 4.0 modus (Super Stereo mode)

Hoe "fout" is het trouwens om "Loudness" aan te hebben? In mijn auto-audio tijd heb ik altijd begrepen dat het uit den boze was, en vond ik het zelf zonder ook lekkerder klinken. Maar nu met mijn Pioneer AMP vind ik het stiekem wel erg lekker klinken :$ , en met mij meer mensen die hier hebben geluisterd.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• GermanPivo
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 22:56
Rev! schreef op maandag 02 mei 2011 @ 22:49:
[...]

Hoe "fout" is het trouwens om "Loudness" aan te hebben? In mijn auto-audio tijd heb ik altijd begrepen dat het uit den boze was, en vond ik het zelf zonder ook lekkerder klinken. Maar nu met mijn Pioneer AMP vind ik het stiekem wel erg lekker klinken :$ , en met mij meer mensen die hier hebben geluisterd.
Als je het zelf goed vindt klinken, is er niets 'fouts' aan!

PVOutput | MHI SCM60/SCM40/SRC25

Acties:
  • 0Henk 'm!

• utbone
sn0w13 schreef op maandag 02 mei 2011 @ 20:00:
[...]

Hangt die tv niet heel erg hoog?
We kijken tegen de onderkant van de tv. Als ik hem lager hang dan lijnt deze niet mooi,
met de houtkachel. Zet ik hem op de kast dan wordt deze te heet, er moet minimaal 80cm
afstand zijn.

Moet zeggen dat we geen stijve nekken krijgen. Maar goed we kijken dan ook max een uurtje per dag.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• vosss
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 18-04 13:40
GermanPivo schreef op maandag 02 mei 2011 @ 22:52:
[...]

Als je het zelf goed vindt klinken, is er niets 'fouts' aan!
En zo is het, al zullen er vast zat audiofielen zijn die je willen opknopen aan de hoogste boom alleen al omdat je deze vraag durfde stellen :P

Voor mij is het ook simpel; zolang ik het goed vind klinken is het prima.

Nu heb ik eik pas een eerste setje gekocht een half jaar geleden ofzo en dat is een bescheiden Onkyo SR-TX508 en een setje Jamo S506 speakers. Niet de 606 dus, maar de 506.

Bij elkaar nog geen 550 euro. Veel mensen zullen waarschijnlijk zeggen dat het compleet bagger is, maar voor mij volstaat het nu meer dan voldoende en dat is toch het belangrijkst; dat je het zelf lekker vind klinken.

Dus ik zou zeggen zet die loudness aan, trek nog een pilsje open en geniet ervan :+

Acties:
  • 0Henk 'm!

• vosss
utbone schreef op maandag 02 mei 2011 @ 22:59:

Moet zeggen dat we geen stijve nekken krijgen. Maar goed we kijken dan ook max een uurtje per dag.
Jullie kijken nooit een film? ;w

Acties:
  • 0Henk 'm!

• FeaR
Rev! schreef op maandag 02 mei 2011 @ 22:49:
[...]Hoe "fout" is het trouwens om "Loudness" aan te hebben? In mijn auto-audio tijd heb ik altijd begrepen dat het uit den boze was, en vond ik het zelf zonder ook lekkerder klinken. Maar nu met mijn Pioneer AMP vind ik het stiekem wel erg lekker klinken :$ , en met mij meer mensen die hier hebben geluisterd.
Eens even navragen hoe lang ik iemand een ban kan geven voor dat soort fratsen :N

Zonder gekheid: zoals gezegd gewoon lekker doen als jij het goed vind klinken. Probleem met loudness is dat het gewoon een preset equalizer instelling is welke lang niet altijd goed uit hoeft te pakken en soms een nummer gewoon echt kan verkrachten. Maar goed, dat merk je vanzelf wel en als je er geen last van hebt is er toch niets aan de hand. Vind zelf muziek luisteren in Dolby Pro Logic II vreemder dan muziek luisteren met loudness aan.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• fisherman
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 08-06 19:23
FeaR1986 schreef op dinsdag 03 mei 2011 @ 00:15:
[...]

Eens even navragen hoe lang ik iemand een ban kan geven voor dat soort fratsen :N

Zonder gekheid: zoals gezegd gewoon lekker doen als jij het goed vind klinken. Probleem met loudness is dat het gewoon een preset equalizer instelling is welke lang niet altijd goed uit hoeft te pakken en soms een nummer gewoon echt kan verkrachten. Maar goed, dat merk je vanzelf wel en als je er geen last van hebt is er toch niets aan de hand. Vind zelf muziek luisteren in Dolby Pro Logic II vreemder dan muziek luisteren met loudness aan.
Daar ben ik het wel gedeeldelijk mee eens ja. Het is een kwestie van smaak. Als iemand het mooier vindt klinken dan is dat ook zo in dat geval.
Feit blijft wel uiteindelijk dat hetzelfde resultaat ook behaald kan worden met andere luidsprekers. Andere luidsprekers zouden dan mijn eerste keuze zijn.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• raymonvdm
  • Laatst online: 03-06 10:53
Anoniem: 328247 schreef op maandag 02 mei 2011 @ 09:56:
[...]

Je kunt ook je ogen dicht doen. :)
Dat gebeurd er als je een stoeptegel op je oog krijgt :*) Ik ben gewoon voor de chinese natuursteen gegaan omdat deze niet lelijk is (gepolijst veel mooier maar geen tijd/geld voor over) en niet duur. Stap ik iedergeval nooit bij een grafsteenboer binnen want die hanteren hele bijzondere tarieven. Vandaar waarschijnlijk ook de uitspraak "De een zijn dood, is de ander zijn brood"

Acties:
  • 0Henk 'm!

• KillaZ
raymonvdm schreef op dinsdag 03 mei 2011 @ 07:33:
[...]

Dat gebeurd er als je een stoeptegel op je oog krijgt :*) Ik ben gewoon voor de chinese natuursteen gegaan omdat deze niet lelijk is (gepolijst veel mooier maar geen tijd/geld voor over) en niet duur. Stap ik iedergeval nooit bij een grafsteenboer binnen want die hanteren hele bijzondere tarieven. Vandaar waarschijnlijk ook de uitspraak "De een zijn dood, is de ander zijn brood"
Die ervaring heb ik niet :) De grafsteenboer waar ik langs ging (vlakbij de praxis in Alkmaar) was vrij coulant om het nog op zijn zachtst te zeggen:
"Wat? 30x30? Dat wordt lastig, maar kijk gewoon maar in de bak hoor. Ik breng het toch aan het einde van de week weg"
Helaas lagen er alleen stukken die max 20 cm lang waren dus ik ben toen maar door gereden naar Spaanssen, die spotted bluestone gewoon op voorraad had liggen. :)

offtopic:
1 enorme tip: Als je het gaat slijpen, ga dan met een oude slijptol (of koop de goedkoopste "huismerk" tol die er is) en een water sproeier slijpen. Als ik wel niet zie hoeveel mensen (ook stratenmakers) zonder water slijpen vraag ik mij echt af of ze nooit het met water geprobeerd hebben

K to the KillaZ

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Paranoy
Na lang smullen van andermans setups dan toch eindelijk een foto van mijn setup.

Uploaded with ImageShack.us

Ik heb de foto gisteren na installeren van de speakers gemaakt met mijn iPhone dus excuses voor de slechte kwaliteit. Zal binnenkort betere foto's en foto's van de surround speakers plaatsen.

Wat je ziet:
Samsung PS50C7700
Jamo S606 HCS3 in Highloss white
DVD serie van LOTR
BluRay van Avatar
TV meubel uit de Karat serie van de heldense groep

Wat je niet ziet:
Onkyo TX-SR608
Humax iHDR-5200c
Samsung BD-C6900
Logitech Harmony 900
Surround speakers van de Jamo set.

Moet alleen nog verzinnen hoe ik de surround speakers ga ophangen en hoe ik deze gericht wil hebben (recht naar voren of naar mij toe).

Acties:
  • 0Henk 'm!

• TorTu
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 09-12-2020
Mooie setup! Staat mooi die witte speakers bij je witte meubel.

Ik heb sinds 2 weken de zwarte versie van de Jamo set in huis. Zal binnenkort ook even wat foto's schieten

Acties:
  • 0Henk 'm!

• KillaZ
@Paranoy, ik kan je foto's niet zien ivm mijn werk dus weet niet hoe je ze op wilt hangen. Ik weet wel dat er enorm veel beugels te koop zijn voor je surround speakers.

Google eens zou ik zeggen? ;)

K to the KillaZ

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Paranoy
Ben ik volop mee bezig.
Maar ik doe weer moeilijk doordat ik witte beugels wil.
Hierdoor valt 80% van de beugels af.
Maar de zoektocht zelf geeft vaak nog meer voldoening dan het bereiken van het eindpunt. ;)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• utbone
vosss schreef op maandag 02 mei 2011 @ 23:58:
[...]

Jullie kijken nooit een film? ;w
Tuurlijk wel, maar dan nog geen stijve nekken. Helemaal ideaal is het niet.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• MicDrive
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 22:09
Paranoy schreef op dinsdag 03 mei 2011 @ 09:02:
Na lang smullen van andermans setups dan toch eindelijk een foto van mijn setup.

[afbeelding]

Uploaded with ImageShack.us

Ik heb de foto gisteren na installeren van de speakers gemaakt met mijn iPhone dus excuses voor de slechte kwaliteit. Zal binnenkort betere foto's en foto's van de surround speakers plaatsen.

Wat je ziet:
Samsung PS50C7700
Jamo S606 HCS3 in Highloss white
DVD serie van LOTR
BluRay van Avatar
TV meubel uit de Karat serie van de heldense groep

Wat je niet ziet:
Onkyo TX-SR608
Humax iHDR-5200c
Samsung BD-C6900
Logitech Harmony 900
Surround speakers van de Jamo set.

Moet alleen nog verzinnen hoe ik de surround speakers ga ophangen en hoe ik deze gericht wil hebben (recht naar voren of naar mij toe).
Erg mooie speakers :9 Heb je nou erg veel meer betaald dan voor de zwarte versie of valt het mee?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• vosss
Bij het zien van die witte kast en dito speakers vraag ik me ineens hardop af of er eigenlijk wel witte tv's bestaan? :o

Volgens mij heb ik ze nog nooit gezien in het wit.

Wel mooi zo die speakers in wit hoor :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• GermanPivo
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 22:56
Samsung had ze wel in ieder geval.. (geen idee of ze die nu nog steeds hebben ze zijn er nog) Ik vond ze zelf niet mooi trouwens.. :P
vosss schreef op dinsdag 03 mei 2011 @ 10:53:
Bij het zien van die witte kast en dito speakers vraag ik me ineens hardop af of er eigenlijk wel witte tv's bestaan? :o

PVOutput | MHI SCM60/SCM40/SRC25

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Anoniem: 159816
  • Registratie: November 2005
  • Niet online

Pioneer heeft witte tv's gehad. Die waren echter alleen verkrijgbaar bij premium dealers afaik.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• KillaZ
Philips heeft toch een aantal Aurea tv's in het wit?

K to the KillaZ

Acties:
  • 0Henk 'm!

• S_Chief
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online
Sony heeft de KDL-xxE4000, de KDL-xxEX1, de KDL-xxNX700WF en misschien nog meer. :P

[Voor 43% gewijzigd door S_Chief op 03-05-2011 11:44]

You save everyone, but who saves you?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Roytoch
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 09-06 15:58

Roytoch

Nietes

KillaZ schreef op dinsdag 03 mei 2011 @ 11:37:
Sony ook, de Sony E serie. Zien er prachtig uit, ik heb ze bij iemand in het wild gezien, maar ik vind zelf het nadeel dat mi een zwarte rand om het beeld prettiger kijkt, het beeld is dan meer het centrum zeg maar. URL: http://www.flatpanelshd.c...on=showfull&id=1232470777
@hierboven: ahhh sneller typen in het vervolg.

[Voor 5% gewijzigd door Roytoch op 03-05-2011 11:43]

Welles

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 00:17
KillaZ schreef op dinsdag 03 mei 2011 @ 11:37:
Die zijn wit zodat de kleurtjes er mooi doorheen schijnen ;)

Samsung D6510-serie is ook wit.

The devil is in the details.

Acties:
  • 0Henk 'm!

Anoniem: 382536

Panasonic heeft ook een witte LCD.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Barns
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 07-06 23:48
roy.ahuis schreef op dinsdag 03 mei 2011 @ 11:43:
[...]
maar ik vind zelf het nadeel dat mi een zwarte rand om het beeld prettiger kijkt, het beeld is dan meer het centrum zeg maar.
Klopt, dan is de Samsung D6510 nog een mooi alternatief. /Edit: ah hij werd al genoemd.

[Voor 19% gewijzigd door Barns op 03-05-2011 19:54]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• HeroS
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 02-06 19:52

HeroS

SmartHome Nerd

@ Paranoy >> waar heb je ze gekocht? en is de hele set (dus incl. surround wit?)

Blog over domotica: http://www.hellosmarthome.nl

Acties:
  • 0Henk 'm!

Anoniem: 374197

Hey volgens mij had hij deze speakers uit duitlands laten komen weet het niet 100 procent zeker.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Quido
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 22:22

Zijn er wel, vriend van mij heeft een een witte lcd. Weet alleen even niet wat het merk is...

Acties:
  • 0Henk 'm!

• krizzziz
  • Laatst online: 23:39
Anoniem: 374197 schreef op dinsdag 03 mei 2011 @ 22:42:
Hey volgens mij had hij deze speakers uit duitlands laten komen weet het niet 100 procent zeker.
Ben ik ook wel even benieuwd naar! Speakers zien er schitterend uit!

ehhhh..HOI

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Exirion
Jawel man. Philips heeft een tijd een witte 32" gehad en Sony ook. Zelf heb ik een witte Samsung 22" op de slaapkamer staan en ik geloof dat Philips inmiddels ook een groter model in het wit heeft.

edit: Google maar 's op KDL-46NX700W van Sony. Een grote witte TV :)

[Voor 7% gewijzigd door Exirion op 04-05-2011 11:22]

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0Henk 'm!

• vosss
Ok na 15 berichten dat er ook witte TV's bestaan geloof ik jullie op jullie woord :+

Ik had ze nog nooit gezien; vandaar dat ik het mij afvroeg :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Jolly_Jumper
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 09-06 22:56
Pioneer heeft/had er ook ééntje (KRP-500A), maar die was maar in zeer beperkte oplage te koop:

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Paranoy
HeroS schreef op dinsdag 03 mei 2011 @ 20:00:
@ Paranoy >> waar heb je ze gekocht? en is de hele set (dus incl. surround wit?)
kRiZzZiZ schreef op woensdag 04 mei 2011 @ 09:54:
[...]
Ben ik ook wel even benieuwd naar! Speakers zien er schitterend uit!
Het is inderdaad de hele set in het wit. Dus ook de surround en de centerspeakers.
Anoniem: 374197 schreef op dinsdag 03 mei 2011 @ 22:42:
Klopt inderdaad.
Heb de set besteld bij elektrowelt24.de in Keulen.
De set kan worden verzonden naar Nederland voor 44 euro maar ik ben ze zelf gaan ophalen omdat het voor mij maar een uurtje rijden is (enkele reis).

De set bevalt tot nu toe prima. De surround speakers staan voorlopig op opgestapelde bijzettafeltjes en een in elkaar te bouwen keukenkastje. Is niet ideaal maar hierdoor kan ik wel bepalen hoe ik de speakers wil gaan ophangen.
Zal proberen om vanmiddag foto's te maken en hier op 't forum te plaatsen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Zuluman
  • Laatst online: 01:30

Zuluman

German -Zulu -Russian -Dutch

Na de Audio Video Wall heb ik de Game wall op een haar na gereed. ik wacht nog op de speakerstof die ik besteld heb en de extra ambx starter set die ik in de bovenste plank ga verwerken als uplight.

wat zie je:
Hanspree HF257HP 25 inch hd monitor
Creative inspire T6100 5.1 set

Wat zie je niet (in de kast met de vloer- en wandverwarmingsunit)
Wii met 2,5" 320gb hdd usb powered
Sub van de T6100 aangestuurd door
Tritton AX 360 5.1 decoder met 5.1 headset en extra 720 headset
usb hub om diverse app aan te sluiten op de pc
msi digi vox trio, usb 2.0 dvb-t, dvb-c en analoge ontvanger incl ab.

Geluid gaat via via mijn Marantz SR4200 optical out naar de Tritton
Beeld gaat via de 4x2 matrix hdmi splitter naar de hanspree

bronnen aangesloten op amp en hdmi matrix waarmee ik 2 verschillende bronnen tegelijkertijd op 2 schermen kan aansluiten. of zelfs 2x dezelfde bron op de 2 aangesloten schermen:
PS-3
PC (incl. DVB-C USB
HDX-1000
humax dvb-c hd decoder binnenkort en een 51"samsung plasma, de 42"gaat naar de lounge op de 2e etage waar de PS-3 BC FAT heen gaat nadat die is vervangen door een slim zodat ie in de AV-Wall past.

[Voor 4% gewijzigd door Zuluman op 04-05-2011 23:02]

6.000Wp > Oost/West 4800Wp + Zuid 1200Wp / Enphase M250x13+M215x7 / 12xLG Bifacial 300Wp +8x Longi 300Wp PVOutput

Acties:
  • 0Henk 'm!

• rickysedai
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 20:11

rickysedai

Whoop whoop

Mooie opstelling Zuluman!

Speakerstof? Waar wil je die voor gebruiken? En wat voor iets en waar heb je die besteld? Ben op zoek naar zoiets voor een zelf te bouwen kast...

Leg de lat laag, dan ben je altijd succesvol!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Zuluman

Zuluman

rickysedai schreef op woensdag 04 mei 2011 @ 23:12:
Mooie opstelling Zuluman!

Speakerstof? Waar wil je die voor gebruiken? En wat voor iets en waar heb je die besteld? Ben op zoek naar zoiets voor een zelf te bouwen kast...
ik heb de opening waar de apparatuur in zit nog niet afgewerkt. moet hetzelfde idee worden als de audio video wall. heb ik via ebay besteld in Engeland. zoek op speakercloth

[Voor 10% gewijzigd door Zuluman op 04-05-2011 23:24]

6.000Wp > Oost/West 4800Wp + Zuid 1200Wp / Enphase M250x13+M215x7 / 12xLG Bifacial 300Wp +8x Longi 300Wp PVOutput

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Rev!
  • Niet online
FeaR1986 schreef op dinsdag 03 mei 2011 @ 00:15:
[...]

Ging na mijn werk weer even muziek luisteren, en dacht wtf klinkt dat kut > Loudness uit en het was weer goed :? Verschillen je oren per dag ofzo? Nou heb ik ook wel een lastig huis kwa geluid, hoekappartement uit 1900 met rondom glas, dus haast meer glas dan muur en de vloeren zijn van hout, allemaal niet echt optimaal.

• JaymzHetfield
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 06-02 19:43
Wat doen die haken in het plafond? Schommel of andere hobby? :D

Metal up your ass

• Zuluman

Zuluman

JaymzHetfield schreef op donderdag 05 mei 2011 @ 09:09:
[...]

Wat doen die haken in het plafond? Schommel of andere hobby? :D
haha...voor de schommel van de kids...had ik er even afgehaald voor de foto

• Exirion
Rev! schreef op woensdag 04 mei 2011 @ 23:47:
Ging na mijn werk weer even muziek luisteren, en dacht wtf klinkt dat kut > Loudness uit en het was weer goed :? Verschillen je oren per dag ofzo?
De naam zegt het al: Loudness is bedoeld voor het feit dat je oren bij zachte muziek ongevoeliger voor lage en hoge frequenties zijn. De Loudness functie compenseert dat waardoor het geluid meer body krijgt, maar veel mensen vinden die boost bij elk volume lekker klinken. Als je serieus met audio bezig bent moet je gewoon ver weg van Loudness blijven, en eigenlijk niet eens een versterker hebben waar het op zit :P Maar nogmaals, het is sowieso alleen bedoeld voor wanneer je ('s avonds) zacht muziek draait.

• MPAnnihilator
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 07-04 17:52
Exirion schreef op donderdag 05 mei 2011 @ 11:31:
[...]
Maar nogmaals, het is sowieso alleen bedoeld voor wanneer je ('s avonds) zacht muziek draait.
Met deftige speakers ( en een goede bron ) heb je bij stille volumes helemaal geen loudness nodig...

Mijn Specs

• Rev!
  • Niet online
Ik denk eerder dat ik eens een "deftige" versterker moet aanschaffen, heb nu een Pioneer VSX-D511.

• ConZito
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 09-06 00:38
Zuluman schreef op woensdag 04 mei 2011 @ 23:21:
[...]

ik heb de opening waar de apparatuur in zit nog niet afgewerkt. moet hetzelfde idee worden als de audio video wall. heb ik via ebay besteld in Engeland. zoek op speakercloth
Wat een geniaal idee! Ik heb toevallig nog een hele rol speakerdoek liggen. Dan kan ik in principe gewoon maken wat ik wil en er simpelweg een doekje voorsmijten. Top idee!

• ExNomenDei
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 00:51
Een nette kamer! (Sort of)

Wat je ziet:

Audio:

Phonic Firefly 302+ aan de Macbook Pro. Audio input van de Macbook Pro zelf, van de Panasonic TV en van een :
Chinees USB-> Coax adaptertje. (http://www.quickerbuy.com...x-converter-new-792463192) Noemt zichzelf fanmusic en werkt zeer goed, hoewel max output 48 KHz is.
Harman Kardon HK3270RDS. Dit ding plopt en kraakt als ik 'm aan en uit zet, en ik moet eigenlijk een beter versterker hebben.
Harman Kardon AVR130. Deze klinkt niet zo goed als de HK3270RDS maar heeft veel meer inputs en plopt en kraakt niet. Ik twijfel nog tussen deze twee, en ik zit er aan te denken om een hele simpele power amp te zoeken die niet te veel kost. Ik wil eigenlijk maar 2 inputs (meer mag) en een volume control met afstandsbediening, meer niet door de Phonic. Daarnaast moet er een pre-out opzitten voor de subwoofer.
Jean Marie Reynaud Twin Signature speakers. Ze staan zo hoog omdat de tweeter onder zit. Het is precies op oorhoogte zo, wat een stuk beter is dan eerst, toen ze op bueauhoogte stonden. Omdat deze geen bass ports aan de achterkant hebben, kunnen ze dicht bij de muur staan.
(Niet te zien:) Final audio S200 subwoofer. Dat ding is vreselijke overkill als je 'm ook maar gedeeltelijk aan zet, maar heel subtiel helpt 'ie wel. Eigenlijk zou de plaatsing beter moeten, hij staat nu rechts van de TV.
Cameo: Ultimate Ears UE11 customs met een Fiio E1 eraan, alsmede een Sennheiser HD25. De eerste gaat aan mijn iPhone, de laatste aan de Phonic.

Mijn muziekbron is overigens Spotify, wat niet lossless is maar goed genoeg klinkt dat ik me er niet druk om maak.

Video:

2x Samsung 204Ts schermen. 1600x1200 en PVA, maar ze worden oud en eentje heeft een lelijk plekje erop zitten. Tenslotte zijn ze erg traag. Die beginnen toe te raken aan vervanging.
Panasonic P42G20 (silver). Slecht te zien. Ik moet er nog eens een echt goede bron voor halen (Een Apple Tv 1G is nu het plan vanwege Boxee + Airplay.) maar het is een keigoed ding.

IT:

Hackintosh met een Q6600, HD4870, etc. Mobo is een P45DE, goed mobo voor een Hackintosh.
Macbook Pro 13" 2011 base.
iPad 2 16GB Wifi
iPhone 3GS 32Gb
Mijn mooiste onderdeel: De Corepad XXXL muismat. Heerlijk!
Games:

Genoemde Hackintosh draait uiteraard games.
Xbox 360
PS3
Wii
PS2
Wat controllers. Ik heb nog een paar Gamecube controllers.

En tenslotte een paar afstandsbedieningen. Eentje is een Harmony met kapot scherm, maar ik wil wel weer eens een werkende.

Sorry voor de lange post! Ik had zin om mijn kickass-oplossing voor de speakers te showen.

HP Brio - Pentium iii 733 MHz - 128 MB SDRAM - 20 GB Ultra-ATA/66 - 3.5" 1.44MB FDD - S3 ProSavage 8MB graphics - 1024x768 - Windows Me

• Póg mo Thóin
  • Niet online
leuk bureau, daar niet van, maar waar is de home cinema?!

Riamh mé ag dul a thabhairt duit suas, ní bheidh mé in iúl duit síos

• Brilsmurfffje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

die is nergens, maar hij is gewoon blij met zijn opgeruimde kamer
hij staat ook in het show je game room hoekje

• Póg mo Thóin
  • Niet online
post tenminste wat pics van je kick ass Panasonic :D

• ExNomenDei
Póg mo Thóin schreef op donderdag 05 mei 2011 @ 22:08:
post tenminste wat pics van je kick ass Panasonic :D
Zal ik morgen doen.
Geplaatst op donderdag 05 mei 2011 22:05
Póg mo Thóin

Tsja, ik geef toe, het is niet zoals de meeste opstellingen. Maar ik heb een TV (die ik niet goed gefotografeerd heb) en een stel nette speakers, het is mijn home cinema.

HP Brio - Pentium iii 733 MHz - 128 MB SDRAM - 20 GB Ultra-ATA/66 - 3.5" 1.44MB FDD - S3 ProSavage 8MB graphics - 1024x768 - Windows Me

• FeaR
Póg mo Thóin schreef op donderdag 05 mei 2011 @ 22:05:
De Topicstart schreef op zaterdag 19 maart 2011 @ 05:19:
Het gaat dus om je Home Cinema. Nu is de definitie hiervan wellicht wat lastig vast te stellen, het gaat om de plek waar jij je films kijkt. Echter kan dit ook gewoon achter je PC monitor zijn met een surround speakersetje. Nu valt dit gevoelsmatig niet echt onder "Home Cinema" en er zijn ook weinig mensen die het interessant vinden. Je moet het maar zo zien, als je set enkel uit PC onderdelen bestaat, post het dan maar liever niet.
Ik noem een paar Jean Marie Reynaud Twin Signature speakers en een Final audio S200 subwoofer geen PC onderdelen. Het gaat er meer om dat we geen setjes krijgen zoals in Post je gameroom! - deel 3 en dat is niet het geval. Dus lekker posten die hap.

• Póg mo Thóin
  • Niet online
FeaR1986 schreef op donderdag 05 mei 2011 @ 23:31:
[...]

[...]

Ik noem een paar Jean Marie Reynaud Twin Signature speakers en een Final audio S200 subwoofer geen PC onderdelen. Het gaat er meer om dat we geen setjes krijgen zoals in Post je gameroom! - deel 3 en dat is niet het geval. Dus lekker posten die hap.
Dat is kwaliteit inderdaad, maar ik doelde meer op het feit dat de tv totaal genegeerd werd :D hij is in het hoekje van 1 foto aanwezig en die mag toch best gezien worden :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
brilsmurfffje schreef op donderdag 05 mei 2011 @ 22:07:
die is nergens, maar hij is gewoon blij met zijn opgeruimde kamer
hij staat ook in het show je game room hoekje
Ja en in het "grote show je Apple computer" topic.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• ExNomenDei
Póg mo Thóin schreef op donderdag 05 mei 2011 @ 23:54:
[...]

Dat is kwaliteit inderdaad, maar ik doelde meer op het feit dat de tv totaal genegeerd werd :D hij is in het hoekje van 1 foto aanwezig en die mag toch best gezien worden :)
Zal er morgen een paar foto's van maken, zoals beloofd! Helaas heb ik de TV niet midden tussen de speakers staan, maar daar kom ik nog aan. Daarom mist 'ie ook een beetje, ik kan de camera niet alles laten fotograferen.

sypie, hij staat inderdaad bij Apple Computers, al staat hij niet bij gameroom. Ik heb 'm wel bij "Heb je iets nieuws" gezet. Ik wou weten hoe verschillende mensen zouden reageren!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Red_Head
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 09-06 20:53

Red_Head

Kleine moeite groot plezier !!

Zuluman schreef op woensdag 04 mei 2011 @ 23:21:
[...]

@Zuluman: Reageert je apparatuur op de afstandsbediening door de speaker stof heen? Wat een nette set, en goeie oplossing om een losse game hoek te maken _/-\o_

Vind je alleen je Video Wall niet wat aan de lage kant?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• mr.paaJ
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 22:07

mr.paaJ

generatie cmd+z

Audiolab 8000Q ertussenuit, vervangen voor Arcam FMJ A28 voor een bi-amp setup met de FMJ P25 :)

liever de tong gebrand dan lauwe soep

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Zuluman

Zuluman

Red_Head schreef op vrijdag 06 mei 2011 @ 11:58:
[...]

@Zuluman: Reageert je apparatuur op de afstandsbediening door de speaker stof heen? Wat een nette set, en goeie oplossing om een losse game hoek te maken _/-\o_

Vind je alleen je Video Wall niet wat aan de lage kant?
apparatuur werkt prima door de stof heen. zorg alleen ervoor dat als je ene frame maakt dat niet voor een ir oog komt.

en tja wat vindt jij laag? ik vindt het een ideale hoogte..voorheen had ik een laag meubel staan en daar de tv op. bovenkant tv is 1,20m.ik kijk recht zonder mijn nek te moeten verrekken zoals bij sommige tv's. en als ik m hoger had willen plaatsen dan had ik een heel ander ontwerp gemaakt. verwarming weg en dan wand in 3én delen en in het middelste deel de wand. en dan de lamp weg een een kastje rechts in de wand.

dit was voor: toen zat ie op 1m. ook prima.

[Voor 13% gewijzigd door Zuluman op 06-05-2011 17:50]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• EcktenBaas
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 03-06 21:56
Zuluman schreef op vrijdag 06 mei 2011 @ 17:48:
[...]

apparatuur werkt prima door de stof heen. zorg alleen ervoor dat als je ene frame maakt dat niet voor een ir oog komt.

en tja wat vindt jij laag? ik vindt het een ideale hoogte..voorheen had ik een laag meubel staan en daar de tv op. bovenkant tv is 1,20m.ik kijk recht zonder mijn nek te moeten verrekken zoals bij sommige tv's. en als ik m hoger had willen plaatsen dan had ik een heel ander ontwerp gemaakt. verwarming weg en dan wand in 3én delen en in het middelste deel de wand. en dan de lamp weg een een kastje rechts in de wand.

dit was voor: toen zat ie op 1m. ook prima.
[afbeelding]
Netjes d:)b
Zeker ook met dat licht en die plant.
Alleen die plant op de subwoofer, gaat dat wel helemaal goed? :?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• FeaR
Zuluman schreef op vrijdag 06 mei 2011 @ 17:48:
[...]dit was voor: toen zat ie op 1m. ook prima.
[afbeelding]
Zo'n kastje wil ik ook :)
Gewoon één compartiment voor elk component. Alleen zal het voor een console als een Playstation 3 en een XBox geen probleem zijn. Maar voor een beetje receiver en eindversterker zal het wellicht wat krap worden. Plus dat ik ook geen kleine Blu-rayspeler heb (Denon DVD-2500BT). Zou je voor mij de ruimte in de kastjes eens op willen meten? Of is het zelfbouw?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Rev!
  • Niet online
Dat lijken mij lades?

[Voor 7% gewijzigd door Rev! op 06-05-2011 20:38]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Jolly_Jumper
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 09-06 22:56
Lijkt erg op de kast die m'n broer ook heeft, ééntje van BoConcept en dan zouden het inderdaad lades zijn.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Zuluman

Zuluman

FeaR1986 schreef op vrijdag 06 mei 2011 @ 20:29:
[...]

Zo'n kastje wil ik ook :)
Gewoon één compartiment voor elk component. Alleen zal het voor een console als een Playstation 3 en een XBox geen probleem zijn. Maar voor een beetje receiver en eindversterker zal het wellicht wat krap worden. Plus dat ik ook geen kleine Blu-rayspeler heb (Denon DVD-2500BT). Zou je voor mij de ruimte in de kastjes eens op willen meten? Of is het zelfbouw?
Zijn ook lades. Je ab werkt niet. Je zou de lades kunnen verwijderen en de ladefrontjes kunnen modden met scharnieren zodat als je apparatuur gebruikt open kunnen scharnieren. Maar dan kan je beter zelfs iets maken.
Jolly_Jumper schreef op vrijdag 06 mei 2011 @ 20:43:
Lijkt erg op de kast die m'n broer ook heeft, ééntje van Bo-Concept en dan zouden het inderdaad lades zijn.
Het kastje is inderdaad van Bo-Concept, de Inzoni. Een module van 1,5 m en eentje van 1m. Ik heb 'm weggegeven aan een vriendin. Die is wat alternatief en wou 'm paars verven maar ze heeft dat uiteindelijk niet gedaan. kwaliteit van bo-concept viel een beetje tegen. t blad kraste snel en t fineer was zo dun dat schuren en opnieuw lakken niet echt en succes was.

Tegenwoordig maak ik mijn meubels zelf. Ik ben nu aan een loungebank begonnen. Eiken houten balken onderframe die ik op zijn Japans "Sugi" ga maken. Een hoekbank 4,3m lang en 1,8m breed met geintegreerde kasten. Alleen de leren kussen laat ik maken in Turkije.

en nogmaals dit is before:

en dit is after

Acties:
  • 0Henk 'm!

• SaN
  • Laatst online: 03-06 18:52
Erg fijn licht achter je TV. Wat gebruik je daarvoor?

Ik vind de cleane setup sowieso heel erg mooi trouwens. Dat licht maakt het warm.

[Voor 50% gewijzigd door SaN op 07-05-2011 00:33]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• FeaR
Zuluman schreef op vrijdag 06 mei 2011 @ 23:42:
Zijn ook lades. Je ab werkt niet. Je zou de lades kunnen verwijderen en de ladefrontjes kunnen modden met scharnieren zodat als je apparatuur gebruikt open kunnen scharnieren. Maar dan kan je beter zelfs iets maken.
Jammer dat het niet kant en klaar is wat ik wil. Maar goed, van een lade heb je zo een kastje gemaakt. Ik ga eens wat maten zoeken, want het is wel precies wat ik wil (qua kleur ook).

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Birdie_NL
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 20:42
Ik ben op zoek naar de naam van dit type Ikea tv/audio meubel:

Ik ben het meubel een keer tegengekomen in 1 van deze topics maar er werd geen 'naam' genoemd. :)
(Het meubel is al uit het assortiment)

[Voor 3% gewijzigd door Birdie_NL op 07-05-2011 11:23]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Albinosaurus
  • Niet online
brndst schreef op zaterdag 07 mei 2011 @ 11:23:

[afbeelding]

Ik ben het meubel een keer tegengekomen in 1 van deze topics maar er werd geen 'naam' genoemd. :)
Dat ding heet Friel TV Unit. Ziet er trouwens wel erg netjes uit.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Zuluman

Zuluman

SaN schreef op zaterdag 07 mei 2011 @ 00:32:
Erg fijn licht achter je TV. Wat gebruik je daarvoor?

Ik vind de cleane setup sowieso heel erg mooi trouwens. Dat licht maakt het warm.
Thanks. Ik gebruik als basis een el cheapo licht slang. die aan vervanging toe is want al veel lampjes zijn doorgebrand. Ik ga dus voor een wat betere die tevens dimbaar is. daarnaast heb ik 3x een ambx starter set gedemonteerd en achter de wand gezet. aangesloten op de htpc en voila je elke kleur van de regenboog maken. en als je films kijkt via vlc player dan heb je ambilight effect.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01:24
brndst schreef op zaterdag 07 mei 2011 @ 11:23:

[afbeelding]

Als je 2 BESTA's van 120 aan elkaar koppelt krijg je het zelfde effect. Ik weet alleen niet of ze voor BESTA's ook kleppen ipv deurtjes hebben zoals die FRIEL heeft, maar met 4 deurtjes of 2 schuifdeurtjes is het ook heel mooi :)
* The Eagle heeft hem zelf ook ;)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Edrelais
  • Laatst online: 22-01-2020
The Eagle schreef op zaterdag 07 mei 2011 @ 14:18:
[...]

Als je 2 BESTA's van 120 aan elkaar koppelt krijg je het zelfde effect. Ik weet alleen niet of ze voor BESTA's ook kleppen ipv deurtjes hebben zoals die FRIEL heeft, maar met 4 deurtjes of 2 schuifdeurtjes is het ook heel mooi :)
* The Eagle heeft hem zelf ook ;)
Dan word het zoiets klik
Lijkt mij in ieder geval wel wat.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• ExNomenDei

Om terug te komen op een vraagje over de TV, heb ik (een enkele, ja) foto gemaakt. De kwaliteit van dichtbij is zo slecht dat ik daar geen foto's van kan maken (ik heb geen DSLR).

De andere foto is om te laten ziend at de cablemanagement een stuk beter is.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Meelobee
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:36

Meelobee

¯\_(ツ)_/¯

Dan mijn setup ook maar weer een keer, laatste keer dat het heb laten zien woonde ik nog in Veenendaal, inmiddels woon ik alweer een tijdje in Bussum.

Te zien:
Sony KDL-40W5500
Homecast Colerado HD ontvanger
Harman / Kardon AVR 355
Monitor Audio BR6 Fronts
Monitor Audio BR LCR Center
Playstation 3

Niet te zien:
Wii (Staat links naast centerspeaker in het meubel.)
Monitor Audio BR2 Rears

Setup wordt vooral gebruikt om films te kijken die ik vanaf m'n pc stream met PS3 Media Server (ben bezig met een HTPC om dit te vervangen.) en om te gamen op de PS3 :)

[Voor 11% gewijzigd door Meelobee op 07-05-2011 16:25]

Ryzen 7 7700X | ROG Strix B650-E Gaming Wifi | ROG Strix RTX 4070Ti | 32Gb GSkill RipJaws S5 | Samsung 980Pro 2Tb | Corsair RM850x Shift | Fractal Design North Black

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Póg mo Thóin
  • Niet online
ExNomenDei schreef op zaterdag 07 mei 2011 @ 15:29:
[afbeelding][afbeelding]

Om terug te komen op een vraagje over de TV, heb ik (een enkele, ja) foto gemaakt. De kwaliteit van dichtbij is zo slecht dat ik daar geen foto's van kan maken (ik heb geen DSLR).

De andere foto is om te laten ziend at de cablemanagement een stuk beter is.
Ben toch een beetje verliefd op de look van die speakers! Maar omdat je opstelling gecentreerd is rond de pc betekent dat dan dat je vooral aan games etc doet? Toch zonde van die plasma...

@meelobee, Nice setup! Hoe bevalt de 355?

[Voor 3% gewijzigd door Póg mo Thóin op 07-05-2011 16:35]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• ExNomenDei
Póg mo Thóin schreef op zaterdag 07 mei 2011 @ 16:34:
[...]

Ben toch een beetje verliefd op de look van die speakers! Maar omdat je opstelling gecentreerd is rond de pc betekent dat dan dat je vooral aan games etc doet? Toch zonde van die plasma...

@meelobee, Nice setup! Hoe bevalt de 355?
Games speel ik wel aardig wat, maar dat doe ik ook wel op de Plasma. Het probleem is dat ik veel meer computer en muziek luister dan dat ik films kijk, dus ik wil mijn PC-schermen in het midden hebben.

Als ik de plasma er achter of boven zou kunnen hangen zou ik het graag willen doen. Ik wil 'm ook weer niet te hoog hangen, dus ik ben er nog niet helemaal uit. Misschien kan ik iets doen met slimme plaatsing, maar eerlijk gezegd stoort me de (kleine) hoek waarin ik kijk ook weer niet zo veel dat ik daar iets aan kan doen.

Als je suggesties hebt hoor ik het graag! Ik wil niet de PC-schermen weg doen, natuurlijk.

Ik vind de JMR's ook erg mooi zo. Ze zien er met cover niet zo mooi uit als zonder, dus dat werkt goed mee!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Quido
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 22:22
Meelobee schreef op zaterdag 07 mei 2011 @ 16:23:
Dan mijn setup ook maar weer een keer, laatste keer dat het heb laten zien woonde ik nog in Veenendaal, inmiddels woon ik alweer een tijdje in Bussum.

[afbeelding]

[afbeelding]

Te zien:
Sony KDL-40W5500
Harman / Kardon AVR 355
Monitor Audio BR6 Fronts
Playstation 3

Niet te zien:
Monitor Audio BR2 Rears

Setup wordt vooral gebruikt om films te kijken die ik vanaf m'n pc stream met PS3 Media Server (ben bezig met een HTPC om dit te vervangen.) en om te gamen op de PS3 :)
Ziet er goed uit, heb dezelfde kast en het ook zo opgelost met center!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• karstnl
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 30-04 21:58

[afbeelding]

[afbeelding]

Te zien:
Sony KDL-40W5500
Harman / Kardon AVR 355
Monitor Audio BR6 Fronts
Playstation 3

Niet te zien:
Monitor Audio BR2 Rears

Het plekje(lees: oplossing) voor een centerspeaker vind ik mooi. Verder netjes ingericht.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• nehal3m
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 04-06 15:41
IRCfreAk schreef op zondag 01 mei 2011 @ 10:46:
hoe heb je je antenne geplaatst eigenlijk (je hebt digitenne neem ik aan?)
De antenne hangt achter de TV op de muur, de ontvangst is daar prima en je ziet 'm onder normale kijkhoeken niet hangen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

[afbeelding]

[afbeelding]
Mooi meubel, maar blijf je niet afstoffen met zo'n hoogglans zwarte afwerking? :o

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Red_Head
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 09-06 20:53

Red_Head

Kleine moeite groot plezier !!

Zuluman schreef op zaterdag 07 mei 2011 @ 14:02:
[...]

Thanks. Ik gebruik als basis een el cheapo licht slang. die aan vervanging toe is want al veel lampjes zijn doorgebrand. Ik ga dus voor een wat betere die tevens dimbaar is. daarnaast heb ik 3x een ambx starter set gedemonteerd en achter de wand gezet. aangesloten op de htpc en voila je elke kleur van de regenboog maken. en als je films kijkt via vlc player dan heb je ambilight effect.
Dat is slim gedaan! Jammer dat die Ambx sets niet meer echt verkocht worden, heb ook nog niet een alternatief gevonden..

Hoe heb je die set dan omgebouwd? gewoon de lampen van de speakers afgehaald oid?

edit: heb je hier wel eens naar gekeken? : http://www.arfx.nl/index.php?main_page=index

[Voor 5% gewijzigd door Red_Head op 08-05-2011 09:13]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• LuPo
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 05-06 15:40
Ziet er goed uit Meelobee! Dan kan ik een keer zien waar die PS3-spellen allemaal naar toe gaan. ;)

4620 Wp PV ZZO 52° | Hyundai IONIQ5 73kWh Connect

Acties:
  • 0Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01:24
Dirkmans schreef op zaterdag 07 mei 2011 @ 14:29:
[...]

Dan word het zoiets klik
Lijkt mij in ieder geval wel wat.
Yup, als je ze ophangt.
Voorbeeld met schuifdeurtjes Mine, sorry voor carppy kwaliteit)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Galaxis
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23:40
gezien dat dit topic best goed bekeken wordt heb ik eens even een vraag , zijn er mensen die ervaring hebben met het speaker merk HECO ?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• fisherman
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 08-06 19:23
Quido schreef op zaterdag 07 mei 2011 @ 18:10:
[...]

Ziet er goed uit, heb dezelfde kast en het ook zo opgelost met center!
Leuk om te lezen, ik had geen zin om mijn tv op te hangen ivm gaten in de muur enzo.
Gelukkig paste mijn center ook in het meubel:

Pagina: 1 ... 9 10 11 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Let op!

• Dit is geen "wat-moet-ik-kopen"-topic: start zo'n discussie dan ook niet hier.
    Zie ook de Topic Start bij "Wat hebben we liever niet" voor de reden.

• Let ook op de grootte van de foto's wanneer je deze post: de banner rond te grote foto's met betrekking tot het thumbnails maken staat er niet voor niets! Te grote foto's worden getrashed.

• Dingen als "ik ben nog maar xx jaar' of "het is maar een studentensetje" mag je ook achterwege laten. Dit voegt niets toe.

• Het is niet nodig om een hele post te quoten als je zelf maar één of twee regels te posten hebt. Knip in dat geval de essentie uit de quote en post die.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee