Toon posts:

Post hier foto's en specs van je home cinema! Deel 43 Vorige deelOverzichtVolgende deelLaatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 9 10 11 Laatste
Acties:
  • 311.971 views

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Rocketman
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23:18
Hier zijn de foto's van mijn surroundset: http://img541.imageshack.us/i/dsc00251d.jpg/
http://img822.imageshack.us/i/dsc00171tc.jpg/
http://img17.imageshack.us/i/dsc00211gg.jpg/

Details: TV Sony KDL-55EX711, Receiver Denon 3808A, DVD Denon DVD-1920, Mediacenter HDX1000, Rebox HD 9000 satreceiver, 2x Kef IQ90 voor , 2x Kef IQ10 achter , 1x Kef IQ60C Center, Subwoofer BL XLLS 400.
In Zone 2 (keuken) 2x Tangent EVO E 4

Deze opstelling heb ik al een tijdje en ben erg tevreden. Het geeft een muur van fraai geluid, gelukkig woon ik in een twee-ondereenkap woning met goede geluidsisolatie. (ankerloze spouwmuren)

Acties:
  • 0Henk 'm!

Anoniem: 125022

Toffe setups in deze Thread, erg cool om andermans opstellingen en apparatuur te zien! Bij deze mijn setup:

Luister Positie.

Close up Sub en RX6.

Close up Marantz SR7005 en Center.

Overzicht foto.

Slechte foto van de rears, lamp zit ervoor! >.< (Maar het geeft een idee :p )

Te zien:
Marantz SR 7005
Monitor Silver RX 6 (Fronts)
Monitor Silver RXC (Center)
Monitor Silver RXW-12 (Sub)
Panasonic Viera TH42PZ80
Playstation 3
Humax 5050C
Standaard DVD spelertje. :9
Monitor Audio RXFX (Rears) in Bipole mode.

Huidige wensenlijstje:
Betere Bluray Speler.
AC Ryan Fluxx.

[Voor 32% gewijzigd door Anoniem: 125022 op 09-05-2011 15:29. Reden: Added bad foto of rears]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Taigu
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10-06 11:09
Red_Head schreef op zondag 08 mei 2011 @ 08:49:
[...]
Dat is slim gedaan! Jammer dat die Ambx sets niet meer echt verkocht worden, heb ook nog niet een alternatief gevonden..
Misschien heb je hier wat aan: Infosite met diverse ambilight alternatieven, Atmolight en zelf bouwen met Arduino controller. Wel allemaal gebaseerd op USB input.

Ik vind de oplossing van zuluman erg mooi en hierdoor twijfel ik zelf nog tussen zo'n oplossing, ledstrips (met of zonder afstandbediening) achter en onder mijn nieuwe TV meubel of "normale" verlichting.

Cling to truth and it turns into falsehood. Understand falsehood and it turns into truth.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Red_Head
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 09-06 20:53

Red_Head

Kleine moeite groot plezier !!

Ik had inderdaad zelf ook dat atmolight gezien.

Zelf maken is hier niet echt een optie, laatste paar keer dat ik een soldeerbout in m'n handen had bleef er weinig over van het product ;(

Het atmolight is volgens mij kant en klaar, en werkt zelfs met de ikea diodes..

http://www.arfx.nl is ook een kant en klaar oplossing, maar volgens mij zal je wel de led strips moeten "knippen" aangezien deze in een RJ-45 aansluiting moeten..

een andere pré is dat het systeem samen werkt met XBMC mediacenter..

Acties:
  • 0Henk 'm!

• pimmedoris
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 02-04-2021
@ Immortus: Hoe bevalt jouw speaker-set? Je hebt de RX6 redelijk dicht tegen de muur staan. Geeft dat geen problemen met het geluid ivm de baspoort aan de achterkant? Ik ben ook in deze set geïnteresseerd namelijk (maar dan met de RX1 ipv de RXFX).

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Zuluman
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 01:30

Zuluman

German -Zulu -Russian -Dutch

Red_Head schreef op zondag 08 mei 2011 @ 08:49:
[...]

Dat is slim gedaan! Jammer dat die Ambx sets niet meer echt verkocht worden, heb ook nog niet een alternatief gevonden..

Hoe heb je die set dan omgebouwd? gewoon de lampen van de speakers afgehaald oid?

edit: heb je hier wel eens naar gekeken? : http://www.arfx.nl/index.php?main_page=index
ik hb de ambx setjes gewoon gedemonteerd. zie hier. starter sets hebben geen speakers. ik had 2 sets gekocht bij computerland voor 25 euro per stuk. en een 3e voor 20 euro 2e hands. ik zou er nog wel 2 willen maar ik vindt ze te duur op marktplaats. Allemaal rond de 35 euro.

hier had ik trouwens de lichtslang nog niet gemonteerd op deze foto. die zit net onder de alu strip.

ik ga van het weekend eindelijk de mat glazen plaat monteren. Ik verwacht dan meer lichtopbrengste en ook wat meer diffuus.

Thanks voor je tip. Zal ik zeker even onderzoeken. Als ik centen genoeg had dan had ik ene Ambient XC genomen en de hele begane grond gedaan. Maar eerst ga ik een vrijhangend verlaagd plafond maken.
Zuluman schreef op woensdag 06 oktober 2010 @ 22:44:
[...]

die ambx xc module zit tussen je av apparatuur en je tv. deze analseert de videostroom en stuurt de rgd leds aan. je kan verschillende zones aanmaken en ook sfeerverlichting instellen. en die rgd ledstrips die jij noemt is wel van een heel andere kwaliteit/sterkte dan waar ik het over heb. kijk maar daar dit filmpje.

[video]

en er komt binnenkort komen de nieuwe ambx sets van madcatz cyborg. geen wallwasher maar zeer krachtige light pods.

[video]
Zuluman schreef op woensdag 06 oktober 2010 @ 23:48:
[...]

voor de ambx demo suite hebben ze 250 stuks iColor CoveMX Powercore strips from Philips CK gebruikt. geloof dat ze 120 pond per stuk waren. dat komt op circa 150 dollar per foot koof. oftwel 500 dollar per strekkende meter. dat waren prijzen van 2009. omgerekend kom ik dan op 300 per meter.

de hele ambx demo suite kostte 30.000 dollar. als ik thuis mijn nog te maken verlaagde plafond met koof hiermee wil uitrusten kom ik samen met de xc op 14.000 euro. das 10.000 teveel voor mij.

icolor covemx powercore strips:The 70 degree by 70 degree sticks produce 102 lumens of white light, 44.9 lumens of red light, 43.9 lumens of green light and 13.3 lumens of blue light. The 10 degree by 60 degree sticks produce 93 lumens of white light, 18.5 lumens of red light, 54.1 lumens of green light and 21.2 lumens of blue light. For more details on this product and additional lighting information such as foot candles, please follow the links listed below.
Taigu schreef op zondag 08 mei 2011 @ 23:36:
[...]

Misschien heb je hier wat aan: Infosite met diverse ambilight alternatieven, Atmolight en zelf bouwen met Arduino controller. Wel allemaal gebaseerd op USB input.

Ik vind de oplossing van zuluman erg mooi en hierdoor twijfel ik zelf nog tussen zo'n oplossing, ledstrips (met of zonder afstandbediening) achter en onder mijn nieuwe TV meubel of "normale" verlichting.
Ik heb dus en AMBX en een lichtslang. Ik gebruik niet altijd de AMBX. Als je een digitale ledstrip neemt met usb aansturing ben je weer gebonden aan een pc. het moosit zou zijn een hybride oplossing waarbij je zowel met een AB kan aansturen als via je pc. sfeerverlichting via de ab en media toepassingen voor audio en video via de (HT)PC. De AMBX XC is zo een oplossing maar helaas erg prijzig. Bedenk wat je wil. Sfeer en/of audio/video toepassingen.

[Voor 28% gewijzigd door Zuluman op 09-05-2011 10:12]

6.000Wp > Oost/West 4800Wp + Zuid 1200Wp / Enphase M250x13+M215x7 / 12xLG Bifacial 300Wp +8x Longi 300Wp PVOutput

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Slonzo
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online

Slonzo

Taarsidath-an Halsaam

Galaxis schreef op zondag 08 mei 2011 @ 17:24:
gezien dat dit topic best goed bekeken wordt heb ik eens even een vraag , zijn er mensen die ervaring hebben met het speaker merk HECO ?
Yup, heb de Aleva 500 als fronts, en nog een Aleva Center2.
Je hoort er weinig over, maar ze zijn wel goed.

Buiten het feit dat ze misschien een beetje te weinig laag hebben [in mijn opstelling], ben ik er erg tevreden van.
Heb ze nu een 4tal maanden staan en heb nog niet te klagen gehad.

Als ik de verkoper [SoundCenter Ninove [BE], naar het schijnt toch wel een autoriteit op hifi-gebied] mag citeren, "spelen Heco speakers andere merken als Klipsch en Jamo heel hard naar huis. Prijs/kwaliteit is erg hoog."

Maar zoals altijd: zelf luisteren, dan pas weet je 't :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

Anoniem: 125022

pimmedoris schreef op maandag 09 mei 2011 @ 10:01:
@ Immortus: Hoe bevalt jouw speaker-set? Je hebt de RX6 redelijk dicht tegen de muur staan. Geeft dat geen problemen met het geluid ivm de baspoort aan de achterkant? Ik ben ook in deze set geïnteresseerd namelijk (maar dan met de RX1 ipv de RXFX).
@ pimmedoris, Ja de set bevalt ontzettend goed. Ik heb de set nog maar een week maar het klinkt zoveel beter/indrukwekkender dan mijn oude (stuk goedkopere) set, Sony SDB-925 SQ met Elac Elt-9 Speakers. Toen ik de set voor het eerst aanzette op Pure Direct Mode met een saxofoon track van een Marantz test CD, werd ik er stil van, en een kameraad van mij ook! Zo mooi!

Had in het begin nog wel wat issues met het surround geluid, heb van het weekend de Audyssey Setup opnieuw gedraaid maar dan goed, met een Tripod met daarop de mic, op 8 posities aangegeven door de makers van Audyssey, en met de subwoofer op een lager volume (hij gaf ervoor -12db aan) echt, daarna, een wereld van verschil! Fantastisch geluid!

De Speakers (fronts) staan ongeveer 25 cm van de muur, ik heb er geen problemen mee qua geluid en heb het gevoel dat het geluid mooi lost komt van de speaker, maar ik moet het nog eens proberen op ongeveer 40-50cm, benieuwd of ik dan veel verschil hoor.

Ben nu nog wat aan het tweaken, en aan het spelen met Large en Small settings, LFE en LFE+Main en de Xover frequency.

Good Sound is in the ear of the Beholder, maar ik kan deze combo Receiver en Speakers zonder twijfel aanraden! :D

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Galaxis
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23:40
Slonzo schreef op maandag 09 mei 2011 @ 12:18:
[...]

Yup, heb de Aleva 500 als fronts, en nog een Aleva Center2.
Je hoort er weinig over, maar ze zijn wel goed.

Buiten het feit dat ze misschien een beetje te weinig laag hebben [in mijn opstelling], ben ik er erg tevreden van.
Heb ze nu een 4tal maanden staan en heb nog niet te klagen gehad.

Als ik de verkoper [SoundCenter Ninove [BE], naar het schijnt toch wel een autoriteit op hifi-gebied] mag citeren, "spelen Heco speakers andere merken als Klipsch en Jamo heel hard naar huis. Prijs/kwaliteit is erg hoog."

Maar zoals altijd: zelf luisteren, dan pas weet je 't :)
Heb zelf geluisterd naar de victa 601 en 701 . Weet nu alleen eigenlijk niet wat ik mooier vond klinken ? Het merk is wel onbekend dus onbemind denk ik , ik kan er ook zo maar bar weinig over terug vinden.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Meelobee
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:36

Meelobee

¯\_(ツ)_/¯

Póg mo Thóin schreef op zaterdag 07 mei 2011 @ 16:34:
[...]
@meelobee, Nice setup! Hoe bevalt de 355?
Bevalt erg goed, zeker na installatie van de laatste firmware (heeft ff geduurd bij mij ivm ontbreken van juiste RS232 Kabel) In combinatie met de Monitor Audio set die ik eraan heb hangen komt er een erg lekker geluid uit.
Quido schreef op zaterdag 07 mei 2011 @ 18:10:
[...]
Ziet er goed uit, heb dezelfde kast en het ook zo opgelost met center!
karstnl schreef op zaterdag 07 mei 2011 @ 19:00:
[...]
Het plekje(lees: oplossing) voor een centerspeaker vind ik mooi. Verder netjes ingericht.
Thanks, Het plan was eigenlijk om een voorzet wand te bouwen (net zoiets als Zuluman heeft) maar daar heb ik ivm een mogelijke verhuizing nog maar even vanaf te zien. Voor nu is de oplossing met de center in het middenvak prima. Ik moet eigenlijk nog wel even het plankje waar de center opstaat vastzetten, nu staat de center los op de videorecorder. (Oldskool O+ )
Grrrrrene schreef op zondag 08 mei 2011 @ 01:01:
[...]
Mooi meubel, maar blijf je niet afstoffen met zo'n hoogglans zwarte afwerking? :o
Stof is inderdaad een drama, zeker in combinatie met de 2 katten die hier ook nog rondlopen.
LuPo schreef op zondag 08 mei 2011 @ 10:41:
Ziet er goed uit Meelobee! Dan kan ik een keer zien waar die PS3-spellen allemaal naar toe gaan. ;)
Thanks! Ze belanden uiteindelijk allemaal in de rechter la ;)

Ryzen 7 7700X | ROG Strix B650-E Gaming Wifi | ROG Strix RTX 4070Ti | 32Gb GSkill RipJaws S5 | Samsung 980Pro 2Tb | Corsair RM850x Shift | Fractal Design North Black

Acties:
  • 0Henk 'm!

• fisherman
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 08-06 19:23
Anoniem: 125022 schreef op maandag 09 mei 2011 @ 13:01:
[...]
Good Sound is in the ear of the Beholder, maar ik kan deze combo Receiver en Speakers zonder twijfel aanraden! :D
Dat is het zeker. Maarre mooie receiver hoor, lijkt echt een dikke machine, hoewel veel ervan wel lucht zal zijn. Het doet in ieder geval niet af aan de uitstraling ervan. Ik de nieuwe lijn van Marantz vanaf het begin af aan al mooi gevonden qua uiterlijk.

Ow ja je moet natuurlijk niet vergeten dat de automatische afstemming een boel kan rechttrekken, maar het zal altijd een compromis blijven. Luidsprekers zijn gewoon erg afhankelijk van de ruimte waarin ze staan. Daarnaast heeft niet iedereen dezelfde oren uiteraard.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Bonbridge
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 19:38
Ik heb me nu dan toch eindelijk eens geregistreerd na al veel meegelezen te hebben op Tweakers. Dit is toch wel een van mijn favoriete topics. Dus ik post even mijn tijdelijke set-up.

Ik ben bezig met het maken van een eigen TV meubel, die moet worden zoals de Sketchup tekening hier onder.

Nu ben ik er natuurlijk al een tijdje mee bezig geweest. Zo staat de achterwand al tegen de muur. Hier komen later alle kabels doorheen, en wordt de TV aan opgehangen. Momenteel staat het er ongeveer bij als het plaatje hieronder. De rear speakers komen uiteraard achter mijn bed te staan, die recht tegenover de meubel staat. Ik ben nu ook de rear-speaker-stands aan het maken.

Ik zag veel mensen moeilijk doen om mooi licht te creëren achter een tv meubel. Ik kan jullie ook RGB LED strips aanraden, Deze heb ik gebruikt. Hij is 5 meter lang en kan op 16 verschillende kleuren worden gezet, en hij kan natuurlijk gedimd worden. Hier was ik zo'n 75 euro voor kwijt inclusief voeding en afstandsbediening. Ik ben er erg blij mee in ieder geval. Hij bespaart ook een hoop ruimte ter vergelijking met die lampen die hier boven worden gebruikt.

Sorry voor de slechte kwaliteit foto's trouwens! En ik hoor zeer graag opmerkingen/reacties! :)

R6 | RF14-35/4.0L IS | RF85/1.2L |Te koop: 16-35/4.0L IS | 35/1.4A | 85/1.4A | 70-200/2.8L II IS | Flickr | www.itook.nl | Facebook

Acties:
  • 0Henk 'm!

• loewie1984
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 23:22

loewie1984

music addict! pizza monster!!

Ik snap je bedoeling, ik vind het cool om te zien dat je aan het DIY'en geslagen bent echter zou ik persoonlijk niet voor een bruine achterwand hebben gekozen en meer aandacht hebben besteed aan de afwerking van de plank. Want het feit dat je de 'rollerbanen' van de verf ziet doet natuurlijk afbreuk aan het geheel.

Neemt niet weg dat je moeite en inzet voor niets is geweest, als je zelf maar tevreden bent over het eindresultaat. Persoonlijk had mij een grote matglazen plaat ook kiks geleken.

discogs

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Bonbridge
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 19:38
loewie1984 schreef op maandag 09 mei 2011 @ 15:53:
Ik snap je bedoeling, ik vind het cool om te zien dat je aan het DIY'en geslagen bent echter zou ik persoonlijk niet voor een bruine achterwand hebben gekozen en meer aandacht hebben besteed aan de afwerking van de plank. Want het feit dat je de 'rollerbanen' van de verf ziet doet natuurlijk afbreuk aan het geheel.

Neemt niet weg dat je moeite en inzet voor niets is geweest, als je zelf maar tevreden bent over het eindresultaat. Persoonlijk had mij een grote matglazen plaat ook kiks geleken.
Dat is ook wel zo. Al vallen die verf strepen echt wel mee. Misschien lijkt het op de foto's zo vanwege het licht. Het is inderdaad niet perfect. Maar het is ook wel een budget meubel wat dat betreft. Het is trouwens mijn slaapkamer. Het zou zomaar kunnen dat ik over twee jaar ergens anders zit. Dan heb ik niet heel veel zin om honderden euro's uit te geven voor iets wat betrekkelijk snel weg kan. Ik heb straks voor ongeveer 150 euro een leuke ervaring plus meubel rijker. Als je dit met strakke (grote) glasplaten had willen doen was je echt veel meer kwijt.

Ik post de volgende keer ook wel als de meubel af is ;)

R6 | RF14-35/4.0L IS | RF85/1.2L |Te koop: 16-35/4.0L IS | 35/1.4A | 85/1.4A | 70-200/2.8L II IS | Flickr | www.itook.nl | Facebook

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Red_Head

Red_Head

Enigste wat jou LED strip natuurlijk niet kan is het "ambi-light" effect, wat de oplossing van zuluman wel kan.

Echter vind ik dit wel een interesante oplossing, aangezien ik toch misschien neig naar een "mood-light" zoals dit. de Phillips ambilight tv's zijn al erg druk met de lichten, moet je na gaan wat er gebeurd als je de halve kamer er mee verlicht.

Waar heb je de led stips gekocht als ik vragen mag? zoiezo handig om te vermelden? :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 01:29
Anoniem: 125022 schreef op zondag 08 mei 2011 @ 23:18:
Huidige wensenlijstje:
Betere Bluray Speler.
AC Ryan Fluxx.
De Marantz UD5005 is nu bij wat winkels best leuk geprijsd :)

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0Henk 'm!

Anoniem: 235513

FeaR1986 schreef op maandag 09 mei 2011 @ 17:26:
[...]

De Marantz UD5005 is nu bij wat winkels best leuk geprijsd :)
Voor welke prijs en waar ?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• loewie1984
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 23:22

loewie1984

music addict! pizza monster!!

Bonbridge schreef op maandag 09 mei 2011 @ 16:02:
[...]

Dat is ook wel zo. Al vallen die verf strepen echt wel mee. Misschien lijkt het op de foto's zo vanwege het licht. Het is inderdaad niet perfect. Maar het is ook wel een budget meubel wat dat betreft. Het is trouwens mijn slaapkamer. Het zou zomaar kunnen dat ik over twee jaar ergens anders zit. Dan heb ik niet heel veel zin om honderden euro's uit te geven voor iets wat betrekkelijk snel weg kan. Ik heb straks voor ongeveer 150 euro een leuke ervaring plus meubel rijker. Als je dit met strakke (grote) glasplaten had willen doen was je echt veel meer kwijt.

Ik post de volgende keer ook wel als de meubel af is ;)
Je hebt gelijk, kudo's voor je diy moeite. Tis altijd makkelijk praten, 1 ding kan wel gezegd worden tis weer eens wat anders dan het standaard ikea meubel.

discogs

Acties:
  • 0Henk 'm!

• FeaR
Op HTForum stond een actie waarbij de UD5005 nog maar €499,- kostte in plaats van de normale prijs. Maar zie nu net dat je voor €499,- bij wel meer winkels terecht kan...

Acties:
  • 0Henk 'm!

Anoniem: 235513

Niet een geweldige aanbieding bij b.v. H&C hifi ook htforumsponsor kun je hem krijgen voor €399,-. Zelf twijfel ik nog tussen deze of een Oppo BDP-93 eind van de maand maar eens kijken wat het gaat worden.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• FeaR
Die sponsor beoelde ik ook, maar kon hem zo snel niet meer vinden. Die Oppo is ook een mooie speler. Enige nadeel van dat merk vind ik altijd dat het niet lekker bij andere merken matched qua uiterlijk.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Taigu
  • Laatst online: 10-06 11:09
Bedankt voor de uitgebreide toelichting. De Ambx setjes vond ik ook wat te duur om te kijken of het wat is. Ik kom ze overigens niet onder de 40 euro tegen op mp. Ik denk er nog even rustig over na. Mocht iemand verlichting achter zijn tv meubel hebben ipv achter een plaat, dan zouden foto's zeer gewaardeerd worden.

Cling to truth and it turns into falsehood. Understand falsehood and it turns into truth.

Acties:
  • 0Henk 'm!

Anoniem: 374197

Op markt plaats staan veel advertentie heb ik mijn led strip ook vandaan 5 meter led strip voeding adapter en afstandbediening voor 60 euro.
http://link.marktplaats.nl/446272220

Acties:
  • 0Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 21:32

ThinkPad

Moderator Wonen & Mobiliteit
Over LED strips gesproken, ik gebruik in m'n kamer dit:

http://www.dealextreme.co...-light-strip-dc-12v-14965

http://cgi.ebay.com/12V-R...m2eb48b185f#ht_3904wt_931

Werkt perfect en ik kan iedere denkbare kleur instellen! Die strip is er ook in 5 meter variant maar die kan ik zo even niet vinden.

Gas besparen door CV-tuning | Elektriciteit besparen
Geen vragen via privébericht die ook via het forum kunnen a.u.b.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• A4-tje
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 22:02
@ Bonbridge:
mooi gemaakt; qua kleur was ik ook anders gegaan maar dat blijft persoonlijk. wat wel kan helpen is gewoon een spuitbus kopen wat ook een mooi glad effect kan geven. maar zo te zien doe je alles in de kamer zelf en wordt dat wat moeilijker.
ik zie nu nog de stekkerdoos maar neem aan dat die nog achter je wand komt te zitten (maar wel bereikbaar)?
Wat doet die 3e (of 1e van links) speaker op je schets?

wel een mooie oplossing qua verlichting. ik zit aan zoiets te denken in combinatie met een verlaagd plafond zodat je in de gehele kamer een mooi licht kan creëren dat via weerkaatsing mooi naar beneden komt. goed om te weten wat het is :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• SmoothTweaker
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 19:54
Ook even een update van mijn home cinema.
Op de 1e foto is me nieuwe indeling en tv meubel van ikea te zien.
Hierin/op staat:
LG 42" LCD TV
AMD Fusion HTPC met MCE remote
KPN Digitale TV
Xbox 360
Met als speakers de Logitech z2300 welke gekoppeld is aan zowel me pc/tv/Xbox 360 en bediend wordt d.m.v. me kpn afstandsbediening waarbij ik via eventghost de toetsen geprogrammeerd hebt

Op deze foto is me chill bank te zien waarvandaan ik alles bekijken

Plannen:
- HTPC uitbreiden
- 5.1Setje met een onkyo reciever

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Pelle
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19:37

Pelle

🚴‍♂️

Mooi setje Immortus :)

* Pelle heeft eindelijk eens tijd om zijn nieuwe setje te posten

Voor het historisch overzicht is het misschien ook wel leuk om te laten zien wat de weg hier naar toe nou eigenlijk is geweest :P
In 2002 kocht ik een dikke Philips beeldbuis TV en een simpel Philips HT-setje (DVD-speler/receiver-in-1, met 5 satellietspeakertjes en een sub). Dat ging met name met muziek vrij snel vervelen, dus toen kocht ik er 2 Infinity Reference 81 MK-II speakers bij:

2003

Dat HT-setje heb ik toen snel maar weer van de hand gedaan, toen ik er nog een fatsoenlijke prijs voor kon vangen, en de volgende aankoop waren Infinity Reference 31 MK-II surrounds en een JBL center, gehangen aan de legendarische Marantz SR-4300 (die ook een plop-of-death had overigens, waarna het ding kosteloos werd vervangen). Ook nog een Sony DVP-NS330 DVD-speler erbij natuurlijk:

2003

2003

In 2005 verhuisde ik van een pauperflatje naar m'n eerste eigen appartement, en daar zag het er toen zo uit:

2005 - zelfde setje, andere inrichting

Eind 2009 ging het echter weer kriebelen, en deed ik een versterker-upgrade. Marantz eruit, Onkyo TX-SR602E erin. De Onkyo was nieuwer en op alle fronten beter, en via goed onderhandelen goedkoper dan waarvoor ik mijn Marantz wist te verkopen :P

2009

Toen was eigenlijk het hek van de dam, en vond ik via Marktplaats een mooie prijs voor 2 Kef Q11's en een iQ6c.

Eind 2009

Mijn hele Infinity/JBL-set heb ik toen ook verkocht voor een zeer schappelijke prijs; sterker nog, de upgrade naar de Kef's (+ ook nog 2 Kef KHT eitjes als surrounds) heeft me vrijwel niks gekost. De Infinity's hebben een mooie prijs opgebracht, als ik me goed herinner zo'n 65% van de nieuwwaarde uit 2003 :)

Eind 2009

De set werd hierna nog uitgebreid met een Zyxel mediaplayer, maar dat was een takkieding dus die mocht weer retour naar iBood. Hiervoor in de plaats kwam de Eminemt EM7080, en dat is -op een paar quirks na- een best apparaatje :)

Half 2010 verkochten we vrij snel (in 2 weken :Y) ons toenmalige appartement, en oktober 2010 vonden we ons nieuwe huis. Daar zouden we wat minder plek hebben voor een HT-set, dus in ieder geval zou de bigass TV eruit gaan. Zo gezegd, zo gedaan. Enter Panasonic 37'' LCD TV. En ja, dat moet natuurlijk wel aangesloten worden via HDMI, en dat kan die Onkyo niet. Dus daarbij kwam een Denon AVR-1611.
Van die setup heb ik geen foto's overigens.

In ons nieuwe huis bleken de Q11's echter totaal niet bij de kamer te passen. Waarschijnlijk zijn ze te groot en lomp geweest. Akoestisch wilde het gewoon niet. Ze hadden te veel last van een sweet spot, die op ongeveer 4m van de speakers vandaan ligt. En we gingen in ons nieuwe huis dichter op de set zitten (pakweg 2-2.5m). Dus ja, die moesten toen toch maar weer weg. En toen ben ik op zoek gegaan naar nieuwe speakers die ook nog even wat beter in het interieur zouden passen. Deze heb ik toen gevonden in de Canton SL580's. Voor mij de perfecte combinatie van geluid (lijkt vrij veel op de Kef's) en looks (sublieme afwerking). En voor mijn vrouw ook erg fijn overigens :+

En dat brengt ons nu in 2011:

Wij zien hier:
- Panasonic TX-L37S20E TV
- Denon AVR-1611
- Panasonic DMP-BD65
- Eminent EM7080 1GB
- Humax iHDR5200c
- Logitech Harmony One
- Marmitek IR control 8 (apparatuur bedienen met deurtjes dicht)
- iPad2

Speakers:
- 2x Canton Chrono SL580
- 1x Canton Chrono 505 center
- 2x Kef KHT eitjes

Dat alles rondom een meubel dat een beetje van mezelf en een beetje van IKEA is :P (meer info in deze post

Ben er blij mee :) Nu het huis nog wat verder inrichten, maar dat komt de komende maanden nog wel :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 00:17
Mooie kamer, maar daar zou toch echt een witte televisie veel beter staan dan een zwarte (en ik ben totaal niet van de witte televisies) :P

The devil is in the details.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• duncanvdlinden
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22:32
Dat witte brengt wel erg veel rust in het huis zeg,
ondanks dat je veel apparatuur hebt staan. Mooi!

[Voor 3% gewijzigd door duncanvdlinden op 09-05-2011 22:48]

WS: i7 K3770, Asus Maximus V Gene, 2x4GB Corsair PC1600CL9 1.5v, Saphire HD6770, Crucial M4 128GB, Dell 2005FPW 20,1", Lian-Li V1200B | Server: Intel D510MO, 2x WD Green 3TB | Laptop: MacBook Air 2012 13,1", 8GB

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Póg mo Thóin
  • Registratie: December 2004
  • Niet online
Pelle,ten eerste wat gaaf dat we heel de evolutie zien! Interessant verhaal ook erbij! Uiteraard een hele mooie setup. Heel goed op elkaar afgestemd que kleuren. Maar supermooie fotos! Daar kunnen we allemaal wat van leren :D (vooral ik :) )

Riamh mé ag dul a thabhairt duit suas, ní bheidh mé in iúl duit síos

Acties:
  • 0Henk 'm!

• FeaR
Pelle schreef op maandag 09 mei 2011 @ 22:33:
- Denon AVR-1611, gemarteld door hem van zijn source- en volumeknop te ontdoen....
Fixed O-)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Póg mo Thóin
  • Niet online
Kids eh :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• FeaR
Nope, volgens mij was het iets met een anders niet passend deurtje :P

Overigens wel netjes dat je het helemaal wit hebt kunnen houden. Negen van de tien keer als ik zoiets zeg te willen dat komt er wel iemand - in 100% van de gevallen een vrouwelijk persoon - wie dan even zegt dat het zooo veel mooier is om dan één wand iets van gifgroen, lila of wat dan ook te maken :X

Acties:
  • 0Henk 'm!

• pimmedoris
@Pelle: Mooie set foto's en een mooie set ;). Dat Marmitek ding klinkt wel erg interessant. Hoe werkt dat?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Grompoe
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 17:46
Prachtige kamer Pelle. Vooral als de speakers zonder front staan.
Ik ben er in ieder geval nu over uit welke kleur mijn speakers gaan worden in de toekomst, hoogglans wit!

Acties:
  • 0Henk 'm!

Anoniem: 382536

Mooie speakers Pelle! Inrichting verder is ook mooi...!

Je hebt nu zeker wat te poetsen.

Bevalt het geluid van de Canton speakers goed? Genoeg bass erin?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• EMDB
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 06-06 14:46

[afbeelding]

[...]
Mooie inrichting. Alleen jammer van de luister- / kijkposities. Lijkt me erg onhandig om altijd schuin naar rechts/links te moeten kijken...

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Pelle

Pelle

🚴‍♂️

FeaR1986 schreef op maandag 09 mei 2011 @ 23:19:
Nope, volgens mij was het iets met een anders niet passend deurtje :P
True :P
Zie hier voor meer info en the making of. Het komt er in het kort op neer dat ik het kastje kocht op basis van de diepte van de versterker, zonder rekening te houden met het feit dat er ook nog allerlei stekkers en pluggen uit de achterkant komen :P
pimmedoris schreef op maandag 09 mei 2011 @ 23:44:
Dat Marmitek ding klinkt wel erg interessant. Hoe werkt dat?
Het is een IR-verlengsetje. Oftewel, een klein kastje waar je max 8 IR-oogjes aan kunt hangen, met één (of meerdere) IR-ontvangers. Die van mij zit onder de TV, en die lust het IR-signaal door naar alle apparaten. De IR-oogjes plak je op de IR-ontvangers en voila :)

Te koop bij o.a. Conrad.
Grompoe schreef op dinsdag 10 mei 2011 @ 02:32:
Prachtige kamer Pelle. Vooral als de speakers zonder front staan.
Ik ben er in ieder geval nu over uit welke kleur mijn speakers gaan worden in de toekomst, hoogglans wit!
Dat is wel het mooist ja, maar gezien de twee kids (van 1 en 3 jaar) is het handiger om de fronts er wel op te hebben :P
Anoniem: 382536 schreef op dinsdag 10 mei 2011 @ 07:51:
Bevalt het geluid van de Canton speakers goed? Genoeg bass erin?
Ja, bass is erg goed. En het blijft ook lekker strak. Waar de Kef's echt een sweet-spot hadden, en je het geluid ook echt uit de speakers hoorde komen, geven de Canton's een veel wijder geluidsbeeld. Ben er echt erg blij mee :) En als je ze in Duitsland besteld, scheelt dat zomaar 1/3e met de prijs in NL :o
EMDB schreef op dinsdag 10 mei 2011 @ 08:07:
Mooie inrichting. Alleen jammer van de luister- / kijkposities. Lijkt me erg onhandig om altijd schuin naar rechts/links te moeten kijken...
Ik had graag een plek recht voor de TV gehad, maar dat was in onze nieuwe woonkamer gewoon niet mogelijk. Dit is de enige plek waar de TV + speakers kunnen staan, maar dat betekende meteen dat de opstelling van de banken ook zo moest zijn zoals hij nu is. We kunnen nu in ieder geval allebei languit op een bank liggen en TV kijken. En als echt ik een muzieksessie doe of een filmavondje ofzo, dan gaat 1 bank aan de kant en de andere wel recht voor de TV. Maar praktisch gezien wil je dat niet altijd zo hebben staan :P

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Red_Head

Red_Head

Erûg strakke set Pelle!!

Grappig dat je ook de Canton speakers heb die ik graag wil, ze zijn gewoon zo mooi qua uiterlijk, en het geluid is ook erg fijn aan te horen. Echter voorlopig nog even buiten budget bij de saturn/mediamarkt staan ze voor €1000,- P.S. wat heb jij er voor betaald in Duitsland?

Tevens ook een goed idee om historie er bij te plaatsen, ik ga zeker ook even foto's zoeken van de historie en foto's maken van huidig. En als ik dan in mijn nieuwe huis zit een mooie post zoals jouwe maken :)

Werkt de Marmitek trouwens ook met de standaard Logitech Harmony one? lijkt me wel maar just asking :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Pelle

Pelle

🚴‍♂️

Red_Head schreef op dinsdag 10 mei 2011 @ 08:51:
Grappig dat je ook de Canton speakers heb die ik graag wil, ze zijn gewoon zo mooi qua uiterlijk, en het geluid is ook erg fijn aan te horen. Echter voorlopig nog even buiten budget bij de saturn/mediamarkt staan ze voor €1000,- P.S. wat heb jij er voor betaald in Duitsland?
Bij diverse zaken in NL staan ze voor € 799 per stuk. Ik heb er bij hifi-schluderbacher.de € 550 voor betaald.
Werkt de Marmitek trouwens ook met de standaard Logitech Harmony one? lijkt me wel maar just asking :)
Yep. Werkt met alle IR apparaten, dus ook met andere afstandsbedieningen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 01:00
En een Harmony ! :D, verder erg mooie strakke kamer !

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Red_Head

Red_Head

Mektheb schreef op dinsdag 10 mei 2011 @ 09:56:
En een Harmony ! :D, verder erg mooie strakke kamer !
Hahaha, FAIL! was zo aan het kwijlen op de plaatjes dat ik de logitech harmony one in het lijstje had gemist..
|:(

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Nico111
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 03-04 09:15
Ik vind je twee besta kasten aan elkaar erg goed gelukt. De twee tussen wanden lijken op het ook ook even dik. wel een goede tip om te onthouden.
Erg mooie set up !

Acties:
  • 0Henk 'm!

• fRiEtJeSaTe
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 00:04
[...]

[...]
Jij lijdt (net als ik) aan chronische symmetrie :)
Mooi hoor! Alleen zonde van je deurtjes/receiver, iets langer moeten rekenen van tevoren :P

[Voor 17% gewijzigd door fRiEtJeSaTe op 10-05-2011 14:55]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• technopeuter
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17:16
Pelle: tip: koop een wit verlengsnoer aan de rechterkant zie i een storende zwarte stekker hangen :p

diskeltische lurker

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Póg mo Thóin
  • Niet online
fRiEtJeSaTe schreef op dinsdag 10 mei 2011 @ 14:52:
[...]

Jij lijdt (net als ik) aan chronische symmetrie :)
Mooi hoor! Alleen zonde van je deurtjes/receiver, iets langer moeten rekenen van tevoren :P
Ik heb precies hezelfde gedaan. Eerst heb ik wekenlang gezocht waar mijn HTPC van 46cm in zou passen. Die droom heb ik moeten opgeven en heb dus een nieuwe behuizing moeten kopen. Dus ben ik gegaan voor een standaard TV-meubel van 40, omdat de receiver maar 38cm was... FAIL! ik heb toen heel de achterkant van de kast moeten hacken met een tang en een hamer. Maargoed, nu past alles wel :D

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Red_Head

Red_Head

technopeuter schreef op dinsdag 10 mei 2011 @ 16:15:
Pelle: tip: koop een wit verlengsnoer aan de rechterkant zie i een storende zwarte stekker hangen :p
Rechts is de hand waar je Duim links zit ;), je bedoeld links hangt een zwarte stekker.. :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• pimmedoris
Hangt er natuurlijk vanaf vanaf waar je kijkt :P

Acties:
  • 0Henk 'm!

• fisherman
technopeuter schreef op dinsdag 10 mei 2011 @ 16:15:
Nog veel beter was geweest om de stekkerdozen wat lager te maken. Maar die keuze kan je alleen maken bij nieuwbouw of anders wordt het frezen in een mooie afgewerkte muur...

Acties:
  • 0Henk 'm!

• CrimsoN72
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 20-04 15:11
Yep. Werkt met alle IR apparaten, dus ook met andere afstandsbedieningen.
Wil toch even waarschuwen. Gebruik de Marmitek ook met een Harmony remote. Werkt met alles behalve dan met mijn oppo BD-speler. Op de een of andere manier voldoen de ir impulsen (meestal) niet om de oppo te bedienen.
Verder nooit iets over incompatibiliteit gehoord/gelezen dus wellicht alleen in combinatie met de BDP80 van oppo. Bij ieder ander merk (of alleen type) Blu-ray is de Marmitek zeker een aanrader.
Hoe dan ook, bij het kijken van een blu-ray moet m'n kastje toch een beetje open...

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Kraz
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 21:49

Kraz

Saving the world

CrimsoN72 schreef op dinsdag 10 mei 2011 @ 18:31:
[...]

Wil toch even waarschuwen. Gebruik de Marmitek ook met een Harmony remote. Werkt met alles behalve dan met mijn oppo BD-speler. Op de een of andere manier voldoen de ir impulsen (meestal) niet om de oppo te bedienen.
Verder nooit iets over incompatibiliteit gehoord/gelezen dus wellicht alleen in combinatie met de BDP80 van oppo. Bij ieder ander merk (of alleen type) Blu-ray is de Marmitek zeker een aanrader.
Hoe dan ook, bij het kijken van een blu-ray moet m'n kastje toch een beetje open...
Ligt aan iets anders volgens mij. Dit probleem hebben sommige Marantz versterkers ook nml. Marantz gebruikt een ander protocol (oid :P) voor IR.
Je moest dan de codes rechtstreeks vd originele AB kopieren dacht ik.

*just my 2 cents. Loving the white room! :9

Acties:
  • 0Henk 'm!

• westergas
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 09-06 11:09

westergas

rikkie_pc

Speakers:
- 2x Canton Chrono SL580
- 1x Canton Chrono 505 center
- 2x Kef KHT eitjes
Hele mooie speakers zeg! Ben benieuwd hoe ze klinken en hoe is de balans met je rears? Ga je de rears nog vervangen of past het wel bij elkaar? Verder ook complimenten voor de manier waarop je het op de gevoelige plaat hebt vastgelegd :*)

rikkie de zwerver TweakersIII (TandjeBij!)

• CrimsoN72
kraz247 schreef op dinsdag 10 mei 2011 @ 18:52:
[...]

Ligt aan iets anders volgens mij. Dit probleem hebben sommige Marantz versterkers ook nml. Marantz gebruikt een ander protocol (oid :P) voor IR.
Je moest dan de codes rechtstreeks vd originele AB kopieren dacht ik.

*just my 2 cents. Loving the white room! :9
Ware het niet dat de AB het soms wel doet maar je zo tergend vaak op de knop moet drukken en met richten moet bijstellen dat die theorie volgens mij niet opgaat. Als ik je goed begrijp zou de AB het dan gewoon helemaal niet moeten doen, toch?
Vraagje: Bedoel je de Harmony of de Marmitek als oorzaak van het "probleem" dat ik omschreef? Met het kastje open doet de harmony het namelijk prima op de OPPO...

• Kraz
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 21:49

Kraz

Saving the world

CrimsoN72 schreef op woensdag 11 mei 2011 @ 20:22:
[...]
Ware het niet dat de AB het soms wel doet maar je zo tergend vaak op de knop moet drukken en met richten moet bijstellen dat die theorie volgens mij niet opgaat. Als ik je goed begrijp zou de AB het dan gewoon helemaal niet moeten doen, toch?
Vraagje: Bedoel je de Harmony of de Marmitek als oorzaak van het "probleem" dat ik omschreef? Met het kastje open doet de harmony het namelijk prima op de OPPO...
Ben nog even aan het zoeken geweest en kwam (weer) op deze site:

Ik kwam hier destijds op doordat ik aan het kijken ben naar een Harmony 900. De RF to IR blaster die hier bij zit kan schijnbaar niet goed overweg met de codes van Marantz. Ik dacht dat jouw probleem hier ook mee te maken had/heeft, maar blijkbaar dus niet.

*Klok...klepel... etc O-)

• SirMemeAlot
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 23:07
Hier mijn home cinema set :)

Ik ben al een tijd bezig om mijn home theater zo optimaal mogelijk te maken. Het begon allemaal om mijn game computer op mijn tv aan te sluiten. Omdat ik na een tijd het onhandig vond om elke keer een lange HDMI kabel van 10 meter tussen mijn TV en PC aan te sluiten (niet gesproken over het verbruikte stroom voor het bekijken van een film) heb ik besloten om een PS3 te kopen en dit o.a. te gebruiken als media center!

Met playstation media center heb ik het ook niet lang volgehouden, ik kon niet vooruit of achteruit spoelen zonder dat het geluid synchroom bleef, de lay out verveeld heel snel, plus je stroom verbruik gaat nog meer omhoog.

Ik heb toen lang nagedacht over hoe kan ik mijn home theater nu eens optimaal maken. Ik wou meer controle tijdens het film afspelen(de mogelijkheid van vooruit- en achteruit spelen, Zo weinig mogelijk stroom verbruik, plus een mooie lay-out). Heb toen veel verschillende systemen overwogen.

Een Boxee, zelf een HTPC bouwen, een mac mini. Mijn keuze is uiteindelijk gevallen op een Mac mini. Dit apparaat had alles (plex/squire, super laag stroom verbruik). De prijs was echter wel aan de hoge kant, ik heb dus eerst gezocht naar een 2e hands mac mini. Ondanks dat de prijs van een mac mini weinig zakt bij oudere modellen heb ik toch een goede kunnen vinden.

Ik werk nu nog steeds met een mac mini(inmiddels wel met een nieuw model) en het bevalt nog steeds prima! Echter begint het bouwen van een eigen HTPC wel steeds meer een optie te worden. Dit o.a. omdat de mac mini alleen voor geluid een koptelefoon uitgang heeft en dus niet maximaal mooi geluid er uit kan halen. Wat betreft uiterlijk zou mijn home theater nog wel een upgrade kunnen gebruiken, en dat zal in de toekomst vast wel weer gebeuren, maar dit is mijn home theater tot nu toe!

Specs:

Mac mini 2010 (upgrade; 8gb geheugen, 500gb momentus XT seagate HDD)

Denon PMA-700AE( met twee oude boxen)

Playstation 3 Slim edition.

Philips 37PFL8404H

http://imageshack.us/photo/my-images/17/20110512132728.jpg/

[URL=hhttp://imageshack.us/photo/my-images/860/20110512132649.jpg/]http://imageshack.us/photo/my-images/860/20110512132649.jpg/[/URL]

http://imageshack.us/photo/my-images/838/20110512132528.jpg

Tips of opmerkingen zijn altijd welkom!

• lier
  • Laatst online: 22:13

lier

MikroTik nerd

@Marnix1988:

Een hele goeie tip (denk ik zelf), heb de Mini ook als bron ingezet en heb toe gebruik gemaakt van de digitale uitgang (waardoor je dus wel maximaal geluid haalt).

Ik zal even het juiste kabeltje op zoeken (hoeft trouwens niet origineel Apple te zijn, maar is nog steeds een stuk goedkoper dan een nieuwe HTPC).

Deze dus...

Heb je nog wel een DA convertor nodig (tenzij je versterker die heeft).

[Voor 26% gewijzigd door lier op 12-05-2011 14:40]

Eerst het probleem, dan de oplossing

• FeaR
lier schreef op donderdag 12 mei 2011 @ 14:37:
Een hele goeie tip (denk ik zelf), heb de Mini ook als bron ingezet en heb toe gebruik gemaakt van de digitale uitgang (waardoor je dus wel maximaal geluid haalt).

Ik zal even het juiste kabeltje op zoeken (hoeft trouwens niet origineel Apple te zijn, maar is nog steeds een stuk goedkoper dan een nieuwe HTPC).

Deze dus...

Heb je nog wel een DA convertor nodig (tenzij je versterker die heeft).
€24,95 voor een optische kabel, het moet niet gekker worden. Die dingen kosten normaal maar een paar euro. Overigens heeft de Denon PMA-700AE geen digitale ingangen, dus dan wordt het ook nog een losse DAC aanschaffen.

• SirMemeAlot
De DAC's zijn vrij prijzig als ik dat zo snel even kan zien, het is misschien verstandiger om een nieuwe versterker te kopen.

Dan ben je wel iets meer kwijt, maar ben je ook weer meer toekomst gericht bezig toch

• Jorco
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 07-06 22:32
FeaR1986 schreef op donderdag 12 mei 2011 @ 14:48:
[...]

€24,95 voor een optische kabel, het moet niet gekker worden.
Het is al gekker geworden, daar komt nog bijna € 10,- (incl. BTW) aan verzendkosten bij!

PSN ID = Jorco

• Nico111
Heb deze week de beste aankoop zins tijden gedaan om de beeld ervaring van mijn home cinema sysyteem te verbeteren. Dacht niet dat het scherper kon, maar dat was wel het geval.

Klik HIER

Redelijke openbaring :)

• EcktenBaas
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 03-06 21:56
Haha, geef je veel geld uit aan scherpe televisie terwijl je zonder dat je het weet geen eens goede ogen hebt. :P

Anoniem: 328247

Goh zo'n "fok" draag ik al meer dan 50 jaar. :*)

[Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 328247 op 12-05-2011 16:23]

• IRCfreAk
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 17-08-2021
SirMemeAlot schreef op donderdag 12 mei 2011 @ 14:16:
knip

Ik werk nu nog steeds met een mac mini(inmiddels wel met een nieuw model) en het bevalt nog steeds prima! Echter begint het bouwen van een eigen HTPC wel steeds meer een optie te worden. Dit o.a. omdat de mac mini alleen voor geluid een koptelefoon uitgang heeft en dus niet maximaal mooi geluid er uit kan halen. Wat betreft uiterlijk zou mijn home theater nog wel een upgrade kunnen gebruiken, en dat zal in de toekomst vast wel weer gebeuren, maar dit is mijn home theater tot nu toe!

knip

Tips of opmerkingen zijn altijd welkom!
Ik heb zelf altijd een htpc gehad en ben uiteindelijk na veel wikken en wegen overgestapt op een ac ryan playon mini. Geen seconde spijt van gehad, het menu is misschien lelijk het werkt prima en ik speel full hd blu rays zonder problemen af. Er zit een optical out op en gewoon audio over hdmi natuurlijk.
Maar als je versterker geen digitale in heeft wat wil je dan doen ipv analoog gebruiken?

• SirMemeAlot
IRCfreAk schreef op donderdag 12 mei 2011 @ 19:15:
[...]

Ik heb zelf altijd een htpc gehad en ben uiteindelijk na veel wikken en wegen overgestapt op een ac ryan playon mini. Geen seconde spijt van gehad, het menu is misschien lelijk het werkt prima en ik speel full hd blu rays zonder problemen af. Er zit een optical out op en gewoon audio over hdmi natuurlijk.
Maar als je versterker geen digitale in heeft wat wil je dan doen ipv analoog gebruiken?
Ik zal dan eventueel ook een nieuwe versterker moeten aanschaffen, maar ik dacht zolang ik een mac mini heb met analoge uitgang is dit niet nodig.

Vandaar ben ik op zoek naar een goede vervanging van mijn huidige home cinema. Dus daar zou ik ook graag wat tips over willen ontvangen waar ik het beste op kan letten met aanschaf van bijv een nieuwe versterker of HTPC

• Nico111
Ik dacht dat het altijd heel normaal was dat de randen van de ondertiteling niet scherp waren. Zal wel door de grote van de tv komen. Dus toch niet :)

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
CrimsoN72 schreef op dinsdag 10 mei 2011 @ 18:31:
[...]

Heel raar, mijn vader heeft datzelfde met een IR-ontvanger voor aan zijn PC (USB-gevalletje dat ooit bij een Hauppauge kaart zat). Met de goedkopere (en lelijkere :() marmitek-apparaatjes met 2 of 4 LEDs werkt het wel...

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

• CrimsoN72
Xander schreef op donderdag 12 mei 2011 @ 20:55:
[...]

Heel raar, mijn vader heeft datzelfde met een IR-ontvanger voor aan zijn PC (USB-gevalletje dat ooit bij een Hauppauge kaart zat). Met de goedkopere (en lelijkere :() marmitek-apparaatjes met 2 of 4 LEDs werkt het wel...
Nou, mooi is dat... Hoe dan ook heb ik er inmiddels vrede mee dat ik bij het kijken van een BD-tje het kastje een beetje open moet zetten...

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
Ik wil nog eens proberen om zo'n Marmitek Stereocontrol achter de IR control 8 te zetten (LEDje van de laatste op de ontvanger van de eerste plakken). Met de Stereocontrol werkt het prima, dus misschien lost dat iets op...?

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

• golfgti5
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 20:42
In SABNZBD 6 zit deze optie;

Verbreek verbindingen wanneer er niets te doen is - Verbreek verbindingen wanneer de wachtrij leeg is of er gepauzeerd wordt.

Deze optie staat bij mij uit, is dat goed of kan ik hem beter aanvinken?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Red_Head

Red_Head

golfgti5 schreef op donderdag 12 mei 2011 @ 22:13:
In SABNZBD 6 zit deze optie;

Verbreek verbindingen wanneer er niets te doen is - Verbreek verbindingen wanneer de wachtrij leeg is of er gepauzeerd wordt.

Deze optie staat bij mij uit, is dat goed of kan ik hem beter aanvinken?
Volgens mij zit je in het verkeerde topic ;)

Maar om een antwoord te geven: Instelling spreekt voor zich. Zelf gebruik ik ook Sabnzbd en heb ik newsserver via Eweka, deze deel ik met 4 vrienden, die vinden het wel fijn als deze instelling aan staat.

Zodra mijn download klaar is, verbreek ik de verbinding en kunnen mijn vrienden gebruik maken van de newsserver.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Deef_K
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 10-06 11:18
Nico111 schreef op donderdag 12 mei 2011 @ 16:02:
Heb deze week de beste aankoop zins tijden gedaan om de beeld ervaring van mijn home cinema sysyteem te verbeteren. Dacht niet dat het scherper kon, maar dat was wel het geval.

Klik HIER

Redelijke openbaring :)
Dat viel mij dus ook op dat alles veel scherper was! Heb nou niet echt een bril nodig, -0,5 -0,75 mijn vriendin heeft precies de zelfde waardes en wat een verschil!

Jammer genoeg moet ik alles zelf bekostigen omdat ik niet zo'n uitgebreid pakket heb.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Nico111
Neefdave schreef op vrijdag 13 mei 2011 @ 13:43:
[...]

Dat viel mij dus ook op dat alles veel scherper was! Heb nou niet echt een bril nodig, -0,5 -0,75 mijn vriendin heeft precies de zelfde waardes en wat een verschil!

Jammer genoeg moet ik alles zelf bekostigen omdat ik niet zo'n uitgebreid pakket heb.
Ik heb ook maar -0,5 met cilinder bij beide ogen. Maar ik heb hem wel degelijk nodig, vooral bij auto rijden. Ook had ik veel last van mijn hoofd. Kan nu ook weer meer genieten van mijn tv :)
Mijn verzekering sprong geluk 150e bij dus dat scheelde weer mooi.

[Voor 7% gewijzigd door Nico111 op 13-05-2011 14:06]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Stoney3K
  • Laatst online: 10-06 10:11

Stoney3K

Flatsehats!

Klein upgrade-je van mijn meubel:

Men neme een Mac Mini en een oude videorecorder....

Abracadabra! :Y)

En zo ruimt het je meubeltje voor een aardig eind op. ;)

Helaas doet die Commodore links in beeld nog even niks, maar daar moet ik even een televisie voor hebben die composite-video snapt. (niet een Iiyama beeldscherm). Als er een nieuwe 40" hangt kan ik weer uitgebreid Outrun en Krakout spelen. B)

Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Nico111
Ik snap niet zo goed dat je zo'n kleine mac mini in zo'n grote videorecorder stopt?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• GioStyle
  • Registratie: Januari 2010
Dan koop je een Apple product die wel gezien mag worden, wordt ie in een videorecorder weggemoffeld. Hier ontgaat mij de logica even. 8)7

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Mektheb
Te modern bij alle andere gimmick's !! sg1 <3

Acties:
  • 0Henk 'm!

Anoniem: 382536

Mektheb schreef op vrijdag 13 mei 2011 @ 18:08:
Te modern bij alle andere gimmick's !! sg1 <3
Ja dat is vast de reden! :/

Acties:
  • 0Henk 'm!

• fragcompany
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 15-05 14:38
Zijn er ook nog mensen met zelfbouw speakers?
Ook benieuwd hoe dat eruit ziet met foto's,volg dit topic al geruime tijd maar helaas allemaal uit de winkel speakers (niet dat dat uitmaakt),lijkt me interessant om foto's te zien van zelfbouw :Y (of ik kijk erover heen,dat is optie 2 )

Verder over het algemeen mooie opstellingen hier,mijne durf ik nog niet laten zien,want de afwerking van mijn speakers is niet zo netjes,en huiskamer moet nog opgeknapt worden :+

Edit:
Deze in het topic vind ik erg mooi/strak http://www.jellejanvanvee...cinema-pelle-IMG_7322.jpg

[Voor 12% gewijzigd door fragcompany op 13-05-2011 18:42]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• ConZito
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 09-06 00:38
Lijkt me wel een nette oplossing die Apple zo in die video-recorder. Past veel beter bij dat Beo-Center-ding. Niet iedereen zit te wachten op die witte smetteloze Apple-look. Ik zou een Mac-mini op z'n minst in een kastje verstoppen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Stoney3K
  • Laatst online: 10-06 10:11

Stoney3K

Flatsehats!

GioStyle schreef op vrijdag 13 mei 2011 @ 18:06:
Dan koop je een Apple product die wel gezien mag worden, wordt ie in een videorecorder weggemoffeld. Hier ontgaat mij de logica even. 8)7
De belangrijkste motivatie is dat de videorecorder zelf ook van Bang & Olufsen is, en ik de Mac in verhouding met het meubel gewoon totaal niet uit vind zien. ;)

Straks wordt de Mac wel vervangen door een mini-ITX systeem, maar het was even het enige systeem wat ik voorhanden had. Ik kan nu in ieder geval wel op mijn gemakje de behuizing voorzien van alle connectors die ik nog nodig heb.

Het meubeltje wordt nog links en rechts voorzien van 2 deurtjes met spiegelglas (de Stargate boxen gaan naar een vitrinekast) en dan gaat alle lelijke hardware achter de kleppen terwijl er alleen nog B&O in het zicht blijft staan. ;)

Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud

Acties:
  • 0Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01:24
fragcompany schreef op vrijdag 13 mei 2011 @ 18:40:
Zijn er ook nog mensen met zelfbouw speakers?
Ook benieuwd hoe dat eruit ziet met foto's,volg dit topic al geruime tijd maar helaas allemaal uit de winkel speakers (niet dat dat uitmaakt),lijkt me interessant om foto's te zien van zelfbouw :Y (of ik kijk erover heen,dat is optie 2 )

Verder over het algemeen mooie opstellingen hier,mijne durf ik nog niet laten zien,want de afwerking van mijn speakers is niet zo netjes,en huiskamer moet nog opgeknapt worden :+

Edit:
Deze in het topic vind ik erg mooi/strak http://www.jellejanvanvee...cinema-pelle-IMG_7322.jpg
Ik ga voor optie 2 ;)
http://gathering.tweakers...&where=Dit+forum#hitstart

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• GioStyle
  • Registratie: Januari 2010
@Stoney3K:

Ieder zijn eigen ding natuurlijk. Ik had al wel door dat het B&O was. Ikzelf ben geen Apple fan, maar ik vind dit wel stiekem een beetje zonde. :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Roderiktweaker
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 02:28
Ik dacht eerst hetzelfde totdat ik de rest van je apparatuur zag. Staat zo een enorm stuk strakker !

• Matthijs
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-04 12:15
Roderiktweaker schreef op vrijdag 13 mei 2011 @ 19:33:
[...]

Ik dacht eerst hetzelfde totdat ik de rest van je apparatuur zag. Staat zo een enorm stuk strakker !
Het gaat inderdaad om het gehele plaatje! Ik heb hier sinds kort ook een nieuw meubel, zal binnenkort eens wat posten :)

• Mektheb
Heb geen glazenbol, beide mag er zijn ;)

• Luuk1983
  • Laatst online: 22:58
Ik volg dit topic al geruime tijd en ik moet zeggen, er komt een hoop moois langs! Het wordt tijd dat ik ook eens aan dit topic bijdraag. En zonder mezelf op de borst te kloppen mag mijn setup er volgens mij ook best wel wezen :)

Het totaalplaatje van de setup exclusief de achterspeakers en inclusief mijn weerspiegeld in het TV ;) Het TV meubel is van IKEA, samengesteld uit de BESTA serie.

Je ziet hier:
  • Een Panasonic P50G20 50" plasma TV. Deze hangt met een simpele IKEA muurbeugel aan de muur en de draden zijn weggewerkt door een Vogel Hide-a-wire (wit) set.
  • Centerspeaker van een Jamo 426 HCS 3 5.0 Speakerset.
  • Amino A130M, een IPTV HD decoder.

Je ziet hier:
• Een zilveren Onkyo TX-SR508 receiver.

Je ziet hier:
  • Panasonic DMP-DB65 Blu-ray speler
  • Panasonic DMR-EH53 HDD recorder
  • En omdat de Onkyo receiver genoeg HDMI ingangen heeft en er nog ruimte was in de kast: een Toshiba HD-EP30 HD-DVD speler

Je ziet hier:
• Rechter frontspeaker van de Jamo 426 HCS 3 5.0 Speakerset.

Er staan nog twee dingen op de agenda: een subwoofer en speakerstandaarden voor de achterspeakers. Verder ben ik er uitermate tevreden over :)

AMD Ryzen 7 5800X3D | Gigabyte X570 Aorus ELITE | 32GB Corsair vengence 3200 | MSI RTX3080 Gaming Z | Kingston KC2000 2TB, Samsung 850 EVO 1TB | Fractal Define C TG | Scythe Mugen 5 | Seasonic Focus Plus Gold 650 | HTC Vive

• FeaR
Luuk1983 schreef op zaterdag 14 mei 2011 @ 16:36:
Het TV meubel is van IKEA, samengesteld uit de BESTA serie.
Zo'n mooi meubel, alleen jammer dat het te klein is voor een fatsoenlijke receiver of eindversterker...

• Sorcerer8472
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 17:48

Sorcerer8472

Mens sana?

MPAnnihilator schreef op donderdag 05 mei 2011 @ 16:09:
[...]

Met deftige speakers ( en een goede bron ) heb je bij stille volumes helemaal geen loudness nodig...
Met deftige speakers en een goede bron heb je júist loudness nodig. Tenzij je allen platgemixte pop luistert natuurlijk :P Ik heb het trouwens ook echt alleen aanstaan als er bezoek is en het volume flink omlaag gaat.
FeaR1986 schreef op zaterdag 14 mei 2011 @ 17:02:
[...]

Zo'n mooi meubel, alleen jammer dat het te klein is voor een fatsoenlijke receiver of eindversterker...
Weer positief over andermans bezit :P Met een losse subwoofer erbij (die op z'n wishlist staat) klinkt deze combinatie volgens mij prima hoor :) Zijn (zeker voor de prijs) nette speakers die het midden en hoog helder/netjes weergeven, alleen de subwoofer is bij deze geen overbodige luxe.

Mijn set is nog steeds niet 100% afgewerkt (een jaar na dato intussen): speakerstands en nieuwe tv laten nog even op zich wachten, maar de foto's komen nog wel hoor :P

Blijft mooi om mee te kijken wat men bouwt en hoe men het inricht in dit topic, ga zo door :)

Reality is merely an illusion, albeit a very persistent one.

• FeaR
Sorcerer8472 schreef op zaterdag 14 mei 2011 @ 17:33:
[...]Weer positief over andermans bezit :P
Ik zeg toch dat ik het een mooi kastje vind? Ik vind het juist kut dat ze die kastjes niet wat groter maken! Niet alleen qua kleur, maar ook qua design spreekt het me gewoon aan. Had hem zelf al een keer bijna thuis staan, maar mijn receiver past er niet eens in en dan moeten de speakerkabels (met banaanpluggen) er nog in. Beetje eindversterker doet van zichzelf al zo'n 50 cm diepte, maar voor zo'n apparaat is een kastje sowieso lastig te vinden.

En foto's posten is nu eenmaal vragen om commentaar. Ikzelf heb ook dat soort commentaren op mijn set gehad: meubels niet mooi, set-up niet kloppend, kinderkamer, et cetera.

[Voor 12% gewijzigd door FeaR op 14-05-2011 18:06]

Anoniem: 328247

FeaR1986 schreef op zaterdag 14 mei 2011 @ 17:41:
[...]

Ik zeg toch dat ik het een mooi kastje vind? Ik vind het juist kut dat ze die kastjes niet wat groter maken! Niet alleen qua kleur, maar ook qua design spreekt het me gewoon aan. Had hem zelf al een keer bijna thuis staan, maar mijn receiver past er niet eens in en dan moeten de speakerkabels (met banaanpluggen) er nog in. Beetje eindversterker doet van zichzelf al zo'n 50 cm diepte, maar voor zo'n apparaat is een kastje sowieso lastig te vinden.
Eigenlijk zou je een meubelmaker moeten zien te vinden, die jouw een kastje op maat maakt. Mijn wijlen vader heeft ooit een kastje voor mij op maat gemaakt.

Edit. Maar mijn huidige versterker past daar ook niet meer in.

[Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 328247 op 14-05-2011 18:19]

Anoniem: 397269

wanneer posten nou eens mensen een leuk stereo setupje, desnoods een micro setje oid O+

**edit aangepast

[Voor 19% gewijzigd door Anoniem: 397269 op 14-05-2011 23:18]

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:10
Anoniem: 397269 schreef op zaterdag 14 mei 2011 @ 22:57:
Jezus Christus, wanneer posten nou eens mensen een leuk stereo setupje, desnoods een micro setje oid :(
:?

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

• Jolly_Jumper
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 09-06 22:56
wanneer posten nou eens mensen een leuk stereo setupje, desnoods een micro setje oid O+

**edit aangepast
Ik zal morgen speciaal voor jou m'n 2.0 stereo setje posten :P.

• FeaR
Jolly_Jumper schreef op zaterdag 14 mei 2011 @ 23:30:
[...]
Ik zal morgen speciaal voor jou m'n 2.0 stereo setje posten :P.
Mja, die valt inderdaad onder de categorie "micro" :+

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Blaat
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 10-06 09:02

Blaat

Moderator Harde Waren / BBG'er

Hardware Fanaat

**edit aangepast
U vraagt wij draaien:
Ik had nog beloofd foto's met daglicht te maken. Ook is er een kleine verandering geweest!

Mijn HT setje
http://tweakers.net/ext/f/HN7kTmImmqgu4GE3ZvcjB7pw/thumb.jpghttp://tweakers.net/ext/f/AQr8XhxnWGbj15bIlqJ1QhbX/thumb.jpghttp://tweakers.net/ext/f/kGDmE02mQGnzZNDw51ILPpJn/thumb.jpg
http://tweakers.net/ext/f/77nVYvHVZLCA2TXlJYDE9sfn/thumb.jpghttp://tweakers.net/ext/f/v346bVOPz4KfgQy13gTuqFAC/thumb.jpg

Wat zien we:
-Samsung LE32B550 Samsung UE32C6000
-Denon DRA-1000
-Sony BDP-S360
-Sony MDS-JE510
-2x Kef Q7

Wat andere nuttige dingetjes:
-Yamaha Pacifica
-Roze GameCube (GayCube) <- Is inmiddels verkocht.
-Logitech harmony 515 <- Werkte niet goed icm mijn receiver.
:)

Binnenkort ga ik ook LED strips achter op mijn tv plakken en hem aan de muur bevestigen met een beugel. Dat gaat stylish worden. ;)

[Voor 11% gewijzigd door Blaat op 15-05-2011 09:09]

Mijn naam is rood, mijn text is blauw. Jouw post wordt ge-edit, als je niet stopt met dat gemauw.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Tarabass
  • Laatst online: 02-01 15:48

Tarabass

Webmaster

Mooi setje Immortus :)

Voor het historisch overzicht is het misschien ook wel leuk om te laten zien wat de weg hier naar toe nou eigenlijk is geweest :P

[afbeelding]
2009
Die hoge kast vind ik echt heel mooi. Weet je nog waar die vandaan komt? :D

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Fordox
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 08-06 00:31

Fordox

00101010

ik heb zelf nog wel heel wat bij elkaar gesprokkeld en in elkaar gegooit. resultaat qua geluid is geweldig, qua looks is het nogal lomp :P (het gaat om 4 studio boxen van ong 40-50cm, 2 gewone stereo boxen en een paar gesloopte subwoofers. allemaal aan elkaar gegooit op mijn manier (vandaar ook een enorme kabelspaggetti) maar resultaat is zeer fijn :))
foto's komen nog wel.

boxen zijn geen zelfbouw, maar het is ook geen complete set uit de winkel :)

*Geschreven door een electronics engineer die soms iets teveel nadenkt. Speccies: 3700x, ASUS TUF 3080, Silverstone RL-08

Acties:
  • 0Henk 'm!

• mr.paaJ
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 22:07

mr.paaJ

generatie cmd+z

Klinkt spannend, laat maar zien :)

liever de tong gebrand dan lauwe soep

Acties:
  • 0Henk 'm!

• fisherman
FeaR1986 schreef op zaterdag 14 mei 2011 @ 17:02:
[...]

Voor een beetje versterker is elk meubel te klein. Tenminste ik ben nog geen een meubel tegengekomen waar een fatsoenlijke eindversterker in gezet kan worden. Daarnaast moet je het er ook in kunnen krijgen zonder je rug te blesseren.
Eigenlijk hoort een goede versterker ook niet in een kast te staan, maar daarbuiten. Liefst zelfs op een rack.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• wagenveld
  • Niet online
Even een sneak preview van de nieuwe speakers, uiteindelijk toch maar overstag gegaan :) Nog even wachten op de stands, dan post ik even nieuwe foto's.

Pagina: 1 ... 9 10 11 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Let op!

• Dit is geen "wat-moet-ik-kopen"-topic: start zo'n discussie dan ook niet hier.
    Zie ook de Topic Start bij "Wat hebben we liever niet" voor de reden.

• Let ook op de grootte van de foto's wanneer je deze post: de banner rond te grote foto's met betrekking tot het thumbnails maken staat er niet voor niets! Te grote foto's worden getrashed.

• Dingen als "ik ben nog maar xx jaar' of "het is maar een studentensetje" mag je ook achterwege laten. Dit voegt niets toe.

• Het is niet nodig om een hele post te quoten als je zelf maar één of twee regels te posten hebt. Knip in dat geval de essentie uit de quote en post die.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee