Mooi setje Immortus
* Pelle heeft eindelijk eens tijd om zijn nieuwe setje te posten
Voor het historisch overzicht is het misschien ook wel leuk om te laten zien wat de weg hier naar toe nou eigenlijk is geweest

In 2002 kocht ik een dikke Philips beeldbuis TV en een simpel Philips HT-setje (DVD-speler/receiver-in-1, met 5 satellietspeakertjes en een sub). Dat ging met name met muziek vrij snel vervelen, dus toen kocht ik er 2 Infinity Reference 81 MK-II speakers bij:

2003
Dat HT-setje heb ik toen snel maar weer van de hand gedaan, toen ik er nog een fatsoenlijke prijs voor kon vangen, en de volgende aankoop waren Infinity Reference 31 MK-II surrounds en een JBL center, gehangen aan de legendarische Marantz SR-4300 (die ook een plop-of-death had overigens, waarna het ding kosteloos werd vervangen). Ook nog een Sony DVP-NS330 DVD-speler erbij natuurlijk:

2003

2003
In 2005 verhuisde ik van een pauperflatje naar m'n eerste eigen appartement, en daar zag het er toen zo uit:

2005 - zelfde setje, andere inrichting
Eind 2009 ging het echter weer kriebelen, en deed ik een versterker-upgrade. Marantz eruit, Onkyo TX-SR602E erin. De Onkyo was nieuwer en op alle fronten beter, en via goed onderhandelen goedkoper dan waarvoor ik mijn Marantz wist te verkopen

2009
Toen was eigenlijk het hek van de dam, en vond ik via Marktplaats een mooie prijs voor 2 Kef Q11's en een iQ6c.

Eind 2009
Mijn hele Infinity/JBL-set heb ik toen ook verkocht voor een zeer schappelijke prijs; sterker nog, de upgrade naar de Kef's (+ ook nog 2 Kef KHT eitjes als surrounds) heeft me vrijwel niks gekost. De Infinity's hebben een mooie prijs opgebracht, als ik me goed herinner zo'n 65% van de nieuwwaarde uit 2003

Eind 2009
De set werd hierna nog uitgebreid met een Zyxel mediaplayer, maar dat was een takkieding dus die mocht weer retour naar iBood. Hiervoor in de plaats kwam de Eminemt EM7080, en dat is -op een paar quirks na- een best apparaatje
Half 2010 verkochten we vrij snel (in 2 weken

ons toenmalige appartement, en oktober 2010 vonden we ons nieuwe huis. Daar zouden we wat minder plek hebben voor een HT-set, dus in ieder geval zou de bigass TV eruit gaan. Zo gezegd, zo gedaan. Enter Panasonic 37'' LCD TV. En ja, dat moet natuurlijk wel aangesloten worden via HDMI, en dat kan die Onkyo niet. Dus daarbij kwam een Denon AVR-1611.
Van die setup heb ik geen foto's overigens.
In ons nieuwe huis bleken de Q11's echter totaal niet bij de kamer te passen. Waarschijnlijk zijn ze te groot en lomp geweest. Akoestisch wilde het gewoon niet. Ze hadden te veel last van een sweet spot, die op ongeveer 4m van de speakers vandaan ligt. En we gingen in ons nieuwe huis dichter op de set zitten (pakweg 2-2.5m). Dus ja, die moesten toen toch maar weer weg. En toen ben ik op zoek gegaan naar nieuwe speakers die ook nog even wat beter in het interieur zouden passen. Deze heb ik toen gevonden in de Canton SL580's. Voor mij de perfecte combinatie van geluid (lijkt vrij veel op de Kef's) en looks (sublieme afwerking). En voor mijn vrouw ook erg fijn overigens
En dat brengt ons nu in 2011:
Wij zien hier:
- Panasonic TX-L37S20E TV
- Denon AVR-1611
- Panasonic DMP-BD65
- Eminent EM7080 1GB
- Humax iHDR5200c
- Logitech Harmony One
- Marmitek IR control 8 (apparatuur bedienen met deurtjes dicht)
- iPad2
Speakers:
- 2x Canton Chrono SL580
- 1x Canton Chrono 505 center
- 2x Kef KHT eitjes
Dat alles rondom een meubel dat een beetje van mezelf en een beetje van IKEA is

(meer info in
deze post
Ben er blij mee

Nu het huis nog wat verder inrichten, maar dat komt de komende maanden nog wel