nou is mn vraag nog steeds niet beantwoord, vervalt de garantie met een RUU update naar ics?
[ Voor 5% gewijzigd door megadoom op 01-09-2012 12:16 ]
[ Voor 5% gewijzigd door megadoom op 01-09-2012 12:16 ]
Ik heb er niets over gelezen, in de RUU werd alleen gemeld dat de ICS rom geen support heeft. Dus nee, dit heeft geen gevolgen voor de garantie, anders had HTC dit wel bekend gemaakt.megadoom schreef op zaterdag 01 september 2012 @ 12:14:
nou is mn vraag nog steeds niet beantwoord, vervalt de garantie met een RUU update naar ics?
It takes one to know one...
maar het unlocken van de bootloader met de bijbehorende tool, word duidelijk vermeld dat er geen garantie word gegevenDubbeldrank schreef op zaterdag 01 september 2012 @ 13:07:
[...]
Ik heb er niets over gelezen, in de RUU werd alleen gemeld dat de ICS rom geen support heeft. Dus nee, dit heeft geen gevolgen voor de garantie, anders had HTC dit wel bekend gemaakt.
ora et labora
Je hebt geen unlocked bootloader nodig. Dus geloof ik niet dat dit je garantie kost.mrc4nl schreef op zaterdag 01 september 2012 @ 15:32:
[...]
maar het unlocken van de bootloader met de bijbehorende tool, word duidelijk vermeld dat er geen garantie word gegeven
[ Voor 98% gewijzigd door lexited op 01-09-2012 23:45 . Reden: -onnodig dubbel- ]
1 - 2 - 3
Dan zou ik voor de Sandisk gaan. Dat merk heeft een goede naam op gebied van geheugenkaartjes.enpe schreef op zaterdag 01 september 2012 @ 11:15:
De update loopt hier ook als een zonnetje. Ben van plan om er een grotere micro sd (32 gb) in te zetten, nu kom ik er een van Samsung en een van Sandisk tegen. Zit daar nog verschil tussen qua kwaliteit?
Is dat niet het bekende powerknop probleem wat al bekend was? Dat heeft volgens mij niet met deze rom te maken.Adion schreef op zondag 02 september 2012 @ 10:26:
Helaas ben ik iets minder positief over deze rom nu.
Gisteren 2x de batterij er moeten uit halen om het toestel te herstarten, deze ochtend nog een keer.
1x was ik in de auto muziek aan het spelen en die speelde gewoon verder, alleen het scherm ging niet meer aan door de power knop te gebruiken.
Erg vervelend dus...
[ Voor 8% gewijzigd door Adion op 02-09-2012 11:11 ]
Ik hoor het nu voor het eerst, heb er ook nog geen melding van gezien op xda-developers. Dus het zou kunnen dat het toeval is, kan je eens kijken of het reproduceerbaar is door een bepaalde handeling? Mocht het echt een probleem van deze ROM zijn dan kan je gelukkig altijd nog terug naar de laatste Gingerbread ROM.Adion schreef op zondag 02 september 2012 @ 11:11:
Het powerknop probleem dat bekend was was volgens mij dat je niet kon rebooten/telefoon uitschakelen.
Als ik dit probleem heb gaat het scherm helemaal niet meer aan, dus dat is voor zover ik weet een nieuw probleem. (en veel ernstiger)
Verwijderd
pepernooot
Verwijderd
jvdb1975 schreef op vrijdag 31 augustus 2012 @ 19:31:
Ik had hetzelfde probleem. Bij mij was het op te lossen door de laatste versie van HTC Sync op de computer te installeren. Daarna werd de DS wel herkend.
[...]
welke fout melding krijg je en gaat ie wel naar booloader? ... bij mij was ie unlocked (via HTC DEV dus moest terug naar locked) en dat hield ie tegenVerwijderd schreef op dinsdag 04 september 2012 @ 18:38:
Ja heb ik geprobeerd.
Ik heb 3 usb kabeltjes geprobeerd en zelfs een nieuwe origineele HTC kabeltje gekocht
Maar het wil maar niet lukken![]()
[...]
Xiaomi - Mi2/ Mi2S 32GB/ Mi3 64GB/ OnePlus One 64GB / Mi5 64GB / Mi Pad 2 / Mi6 128GB ceramic / Mi8 128GB / Mi pad 4 / Mi 10 / Xiaomi 12 / Xiaomi 14 Pro / Redmi pad pro
tweaker2010 schreef op zondag 02 september 2012 @ 00:36:
[...]
Dan zou ik voor de Sandisk gaan. Dat merk heeft een goede naam op gebied van geheugenkaartjes.
It's Tricky to rock a rhyme, to rock a rhyme that's right on time, It's Tricky... Tricky
file starten (pc aangesloten via USB naar Desire S, mode = alleen laden ) en volgen wat er staat. Het is simpelAmaze86 schreef op dinsdag 04 september 2012 @ 20:51:
Heeft iemand tips hoe ik de update moet installeren,probeer het voor me vrouw te fixe alleen het lukt niet. Ik heb de file gedownload via de htc site, maar verder kom ik er niet ui
Xiaomi - Mi2/ Mi2S 32GB/ Mi3 64GB/ OnePlus One 64GB / Mi5 64GB / Mi Pad 2 / Mi6 128GB ceramic / Mi8 128GB / Mi pad 4 / Mi 10 / Xiaomi 12 / Xiaomi 14 Pro / Redmi pad pro
Verwijderd
Wirehub schreef op dinsdag 04 september 2012 @ 19:24:
[...]
welke fout melding krijg je en gaat ie wel naar booloader? ... bij mij was ie unlocked (via HTC DEV dus moest terug naar locked) en dat hield ie tegen
[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 04-09-2012 22:38 ]
vreemd, heb je wel een driver geinstalleerd want die heeft ie wel nodig om de telefoon te zienVerwijderd schreef op dinsdag 04 september 2012 @ 22:37:
Ik kom niet eens in de bootloader
Als ik de RUU start komt na waarschuwing bla bla en usb kabel aansluiten de foutmelding "kan geen vebinding met telefoon maken"
[...]
Dat is mijn uitspraak en daar moet u het mee doen....
ik gebruik gps fix eenmalig, daarna bijna altijd gelijk fix. Nu ook onder ICSSlaxz schreef op woensdag 05 september 2012 @ 11:54:
Vandaag tot een vreemde conclusie gekomen met mijn DS. Met de GB rom had ik vaak moeite om een GPS lock te krijgen. Zelfs met apps als GPS status kon dit makkelijk 10min+ duren.
Na het installeren van de ICS update was dit niet merkelijk veranderd. Maar ik heb nu gemerkt dat wanneer ik 3G aanzet in binnen de minuut een fix heb. (Ik laat mijn telefoon vaak op GSM only omdat ik bijna overal wifi heb een mijn provider landelijk EDGE dekking heeft in tegenstelling tot de HSPA dekking)
Heeft iemand anders dit ook al ondervonden?
Verwijderd
Wirehub schreef op dinsdag 04 september 2012 @ 22:58:
[...]
vreemd, heb je wel een driver geinstalleerd want die heeft ie wel nodig om de telefoon te zien
http://dl4.htc.com/RomCod...3831.19.00.110_275068.zipremoendoo schreef op woensdag 05 september 2012 @ 19:43:
Ik zie nu alleen de WWE versie van ICS op de site van HTCDev staan, eerst stond er toch ook een europese versie op?
wordt je telefoon herkend bij aansluiten (laden) ?Verwijderd schreef op woensdag 05 september 2012 @ 17:19:
Welke driver moet geinstaleerd worden?
En waar kan ik deze vinden?
[...]
[ Voor 3% gewijzigd door Wirehub op 05-09-2012 19:54 ]
Er komt dus geen OTA update.HTC heeft de Android 4.0-update vrijgegeven voor de Desire S. De update brengt de nieuwe kernel naar het toestel van Android 4.0. Er zal geen OTA-update vrijgegeven worden door HTC.
Niet officieel maar dit zegt genoeg:MikeyMan schreef op woensdag 05 september 2012 @ 22:18:
Hebben we daar ook bevestiging van htc van?
The site reports that it received a launch statement for the update from the company, expecting an official OTA update to be made available shortly afterwards. Customer support for HTC Sweden was contacted, who confirmed the phone would not have an OTA update, but advised that it did appear on the development site. Electronista also contacted both HTC UK's customer support and public relations team, and received similar results. http://www.electronista.com/articles/12/09/03/mobile.os.update.made.available.through.developer.site/
[ Voor 3% gewijzigd door tweaker2010 op 05-09-2012 22:30 ]
http://www.htc.com/www/help/android4faq/MikeyMan schreef op woensdag 05 september 2012 @ 22:18:
Hebben we daar ook bevestiging van htc van?
Volgens mij gaat dit over de Desire HD en die heeft volgens mij geen Ruu gekregenRufus1123 schreef op woensdag 05 september 2012 @ 22:27:
De twitter van HTC_NL zegt niks te weten over wanneer de update komt en ze raden af om de RUU uit te voeren (tweets van 31 augustus)
Zandpad schreef op donderdag 06 september 2012 @ 15:40:
Sinds de update wat problemen met de GPS. Het lijkt alsof hij de connectie naar de satellieten niet vast kan houden. Zelfs op MyTracks ziet het er niet uit. Andere mensen die het zelfde gevoel hebben?
Verwijderd
Wirehub schreef op woensdag 05 september 2012 @ 19:50:
[...]
wordt je telefoon herkend bij aansluiten (laden) ?
Bij driver komt bij Windows 7 HTC Android Phone USB device erbij
Verwijderd
Wirehub schreef op dinsdag 04 september 2012 @ 19:24:
[...]
welke fout melding krijg je en gaat ie wel naar booloader? ... bij mij was ie unlocked (via HTC DEV dus moest terug naar locked) en dat hield ie tegen
Al geprobeerd. Geen resultaat. Zelfde geldt voor kompas en rol kalibratie...jhvanburk schreef op donderdag 06 september 2012 @ 16:33:
Ja, zelfde ervaring hier met het loggen van het fietsen met behulp van de app Strava.
Mijn rit wordt minder goed opgenomen waardoor Strava veel "segmenten" waarop ik gefietst heb niet herkent en de tijd niet kan berekenen.
Sommige stukken denkt Strava nu dat ik afgestoken heb door dwars door een sloot te fietsen![]()
Vanavond even proberen of het resetten van de agps data mbv de app GSP Status helpt.
[...]
Hier geen problemen met GPS. gisteren even 5 km met de auto gechecked. no probs. duidelijke afdruk van de rit met MyTracks (met de ICS Ruu)Zandpad schreef op donderdag 06 september 2012 @ 18:08:
[...]
Al geprobeerd. Geen resultaat. Zelfde geldt voor kompas en rol kalibratie...
[ Voor 2% gewijzigd door Mikemkm op 07-09-2012 08:45 . Reden: vermeld OS ]
Het schijnt idd een bekend probleem te zijn.Marmar schreef op vrijdag 07 september 2012 @ 08:03:
Met de laatste update heb ik een app meegekregen; Zing Key. Hij is niet terug te vinden bij m'n lijst met apps, maar ik zie hem wel terug in de Appstore (bij "Mijn Apps"). Daar heb ik dan weer niet de keuze om de app te verwijderen.
Unistall is impossible if not rooted, but you can simply disable those keyboards:
Go to Settings > Applications
Select the 4th tab "All Applications" and scroll down until you find Thai Keyboard, open it and just click Disable (the button on the right)
Repeat with ZingKey
Bedankt, Thai keyboard was simpel te disablentweaker2010 schreef op vrijdag 07 september 2012 @ 09:29:
[...]
Het schijnt idd een bekend probleem te zijn.
http://androidforums.com/android-applications/612698-uninstalling-zing-key-app.html
en http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1858482&page=5
Oplossing: Je zal moeten rooten om deze app eraf te krijgen.
[...]
That's it!Verwijderd schreef op vrijdag 07 september 2012 @ 10:01:
Als je eerst de updates verwijderd kan je ook ZingKey disabelen.
pepernooot
[ Voor 12% gewijzigd door Danny the dog op 08-09-2012 23:18 ]
[ Voor 7% gewijzigd door __xeno__ op 11-09-2012 16:59 ]
[ Voor 19% gewijzigd door megadoom op 11-09-2012 17:56 ]
Niet doen! Hierdoor kan je telefoon dood gaan!stijnislike schreef op dinsdag 11 september 2012 @ 14:08:
heb al meerdere keren de batterij eruit getrokken.
Waar slaat dit op? Al zo vaak een battery pull gedaan, nog nooit een dode telefoon gehad. Anyway, ik heb geupdate naar ICS en ik hoor weer mensen tijdens het bellen. Iets softwarematigs dus, geen idee wat. ICS draait enorm goed, niks voelt traag aan, alles doet het. Nieuwe audiospeler is veel beter.n0elite schreef op woensdag 12 september 2012 @ 06:44:
[...]
Niet doen! Hierdoor kan je telefoon dood gaan!
If money talks then I'm a mime
If time is money then I'm out of time
volg de procedure nog eens van HTC DEV, je moet de lock er echt eerst terug opzetten en dan gaat de update wel naar ICS. Ik had het zelfde probleem , weet alleen het commando niet meerMatis schreef op donderdag 13 september 2012 @ 18:47:
Ik heb een unlocked toestel (via HTCDev.com) en ik probeer nu de ICS update te installeren. Dit lukt echter niet, de installer zegt dat ik de telefoon moet recoveren, maar er is helemaal niets gebeurt.
Hebben meer mensen hier last van?
Dat weet ik dan weer welWirehub schreef op donderdag 13 september 2012 @ 18:51:
volg de procedure nog eens van HTC DEV, je moet de lock er echt eerst terug opzetten en dan gaat de update wel naar ICS. Ik had het zelfde probleem , weet alleen het commando niet meer
adb devices adb reboot bootloader fastboot oem lock
If money talks then I'm a mime
If time is money then I'm out of time
[ Voor 13% gewijzigd door remoendoo op 15-09-2012 10:52 ]
Fouten op 'professionele' sites vind ik zooooooo ontzettend slecht overkomen he..remoendoo schreef op zaterdag 15 september 2012 @ 10:51:
Ik luister de laatste tijd veel meer muziek op mijn telefoon (zit nu 2 uur per dag in de trein) en dan houdt de batterij het geen hele dag meer vol..
Heeft iemand ervaring met de MUGEN batterij voor de HTC Desire S?
Deze heeft een stroomsterkte van 1800mAh ipv de originele 1450mAh.
Zou dit veel schelen?
Want dan koop ik deze batterij ipv een los mp3-spelertje ;p
Edit:
het gaat om deze batterij:
http://www.mobilefun.nl/2...ded-battery---1800mah.htm
Geeft mij meteen het gevoel dat je te maken hebt met n paar opgeschoten jongens die zaakjes doen vanaf de zolder van papa. Maar goed, dat is mijn mening.Meer vermogen dat de originele batterij
Snap ikremoendoo schreef op zaterdag 15 september 2012 @ 11:14:
Het blijft een simpele webshop ja, maar het ging even om de batterij zelf en niet om de webshop haha
[ Voor 52% gewijzigd door Danny the dog op 15-09-2012 15:32 ]
De reviews op mobilefun ook gelezen? Geen aanradertje blijkbaarMugen is idd een gerenomeerd merk!
Ik heb zelfs ff een review gevonden van deze specifieke accu!! Aanradertje blijkbaar
Da's welgeteld 1 sumiere opmerking van 1 gebruiker.upje schreef op dinsdag 18 september 2012 @ 18:07:
[...]
De reviews op mobilefun ook gelezen? Geen aanradertje blijkbaar.
Wel ontzettend duur, dat wel.
[ Voor 21% gewijzigd door Danny the dog op 18-09-2012 23:07 ]
Thats a featuremarinus1954 schreef op woensdag 19 september 2012 @ 09:20:
Ik merkte op dat na de update naar ICS, als het scherm gelocked staat, ik van boven naar beneden kan vegen en je dan je meldingen te zien krijgt.
Hier dezelfde problemen muv de mail sync..auroortje schreef op dinsdag 11 september 2012 @ 15:33:
Sinds ik 4.0 draai gaat mijn foon veel sneller leeg. Voorheen kon ik er zeker 2 dagen mee doen maar nu gaat ie aan het eind van de dag al in het geel. Ik heb niks anders dan voorheen erop gezet. Er staan juist door de nieuwe android minder apps op want meteen grote schoonmaak gedaan.
Als dit zo blijft wil ik liever terug naar 2.3 want die was een stuk beter en minder bugs.
Bugs als: in whatsapp kan je geen links openen, vaak foutmelding bij het syncen van mijn mail ( wat ik voorheen nooit had) en als grote ergenis de batterij drain.
Meteen de vraag van mijn kant:
Kan ik bij HTC de 2.3 image ophalen zodat ik die weer kan installeren inplaats van de 4.0 of kan ik niet meer terug?
Ik vraag me af of er nog updates komen voor de 4.0 versie op de Desire S.
Lijkt me een webshop die de orginele tekst van Mugen door Google Translate heeft gegooid. Ik zou bij Mugen zelf bestellen, zij leveren wereldwijd tegen een scherpe prijs. De accuduur neemt volgens hun specs toe met 24%remoendoo schreef op zaterdag 15 september 2012 @ 10:51:
Ik luister de laatste tijd veel meer muziek op mijn telefoon (zit nu 2 uur per dag in de trein) en dan houdt de batterij het geen hele dag meer vol..
Heeft iemand ervaring met de MUGEN batterij voor de HTC Desire S?
Deze heeft een stroomsterkte van 1800mAh ipv de originele 1450mAh.
Zou dit veel schelen?
Want dan koop ik deze batterij ipv een los mp3-spelertje ;p
Edit:
het gaat om deze batterij:
http://www.mobilefun.nl/2...ded-battery---1800mah.htm
kijk even op XDA of HTCdev http://www.htcdev.com/devcenter/downloadsmartinus83 schreef op woensdag 19 september 2012 @ 21:20:
Iemand enig idee of de eerdere gb versie 2.3.x ergens te downloaden is als RUU bestand?
Daar heb ik inderdaad v4.0 vandaan maar wil weer terug naar 2.3, jammer genoeg staat die er niet tussen als RUU bestand. Wel CRC en MU maar zou niet weten wat ik daarmee moet...Wirehub schreef op woensdag 19 september 2012 @ 22:02:
[...]
kijk even op XDA of HTCdev http://www.htcdev.com/devcenter/downloads
hiertussen ?martinus83 schreef op woensdag 19 september 2012 @ 22:17:
[...]
Daar heb ik inderdaad v4.0 vandaan maar wil weer terug naar 2.3, jammer genoeg staat die er niet tussen als RUU bestand. Wel CRC en MU maar zou niet weten wat ik daarmee moet...
Hij bedoelt officieel waarschijnlijk, dus zonder root of s-off of wat het ook allemaal inhoud, uiteraard kan het dan wel. Gewoon officieel. Zover ik weet kan dit niet, of het is hopen dat deze alsnog op htcdev geplaatst gaat worden.
pepernooot
http://www.filefactory.co...release_234765_signed.exemartinus83 schreef op woensdag 19 september 2012 @ 22:17:
[...]
Daar heb ik inderdaad v4.0 vandaan maar wil weer terug naar 2.3, jammer genoeg staat die er niet tussen als RUU bestand. Wel CRC en MU maar zou niet weten wat ik daarmee moet...
Nou ja, ik wil er geen welles/nietes spelletje van maken, maar als je bij de engelstalige reviews kijkt zeggen de meeste mensen wel dat de batterij beter is dan de HTC batterij, maar niet heel veel beter.Danny the dog schreef op dinsdag 18 september 2012 @ 23:06:
[...]
Da's welgeteld 1 sumiere opmerking van 1 gebruiker.
Kan best een slecht exemplaar zijn of verkeerd in gebruik genomen, who knows.
Ben benieuwd naar de ervaringen van @remoendoo.
Edit: Op kieskeurig staan ook vaak zeer negatieve ervaringen met producten waar anderen alleen maar lovend over zijn... En vaak (ik zeg niet altijd) zegt dit meer over het niveau van de gebruiker dan het product. Vóóral op sites als kieskeurig \[/way off topic]
Je vergelijkt nu wel een nieuwe batterij met een batterij die je al 1/1,5 jaar gebruikt. Ik kan me zo voorstellen dat de originele batterij ook al wat minder is geworden. Ben benieuwd of iemand de vergelijkingstest ook gedaan heeft met een nieuwe batterij van HTC.remoendoo schreef op vrijdag 21 september 2012 @ 14:03:
Ja maar je moet bedenken dat de batterij van dezelfde afmetingen is als de originele he.
En toch levert die meer mAh, dit komt er op neer dat HTC heel erg faalt in het maken van batterijen of dat MUGEN er erg goed in is.
Bij mij gaat de batterij tot nu toe in iedergeval beduidend langer mee, en dat is bij mij het verschil tussen na het avondeten aan de oplader of bij het naar bed gaan. Precies de overbrugging die ik nodig had.
Hier heb je ook gelijk in, het was ook meer bedoeld om aan te geven dat de batterij mij tot nu toe goed is bevallenmasterBunny schreef op maandag 24 september 2012 @ 14:57:
[...]
Je vergelijkt nu wel een nieuwe batterij met een batterij die je al 1/1,5 jaar gebruikt. Ik kan me zo voorstellen dat de originele batterij ook al wat minder is geworden. Ben benieuwd of iemand de vergelijkingstest ook gedaan heeft met een nieuwe batterij van HTC.
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq