Tuurlijk niet. 31 Juli is de deadline voor de start van de uitrol, op hun blog geven ze zelf aan dat het tot 45 dagen kan duren eer alle toestellen hun update ontvangen.
dan zou het d-day voor htc moeten zijn vandaag!
ben benieuwt, maar geloof er niet echt in...
ben benieuwt, maar geloof er niet echt in...
Slaxz schreef op zaterdag 28 juli 2012 @ 14:07:
Tuurlijk niet. 31 Juli is de deadline voor de start van de uitrol, op hun blog geven ze zelf aan dat het tot 45 dagen kan duren eer alle toestellen hun update ontvangen.
i know, maar dat is de geplande uitrol neem ik aan, dus dat je een melding krijgt om te updaten. ik neem aan dat als je handmatig op updates zoekt dat dat toch sneller gaat. zelfde verhaal als met een driver update van bv een amd videokaart, deze staat al veel eerder op de site voordat je hem via windows update binnen krijgt. ik kan me niet voorstellen dat dat bij htc anders werkt
na het lezen van die 45 dagen zou me niks verbazen als ze de uitrol gefaseerd doen. Misschien per serrienummers. Om de servers een beetje te ontlasten en de helpdesk.
Al zijn die updates niet zo heel groot, maar dat x 10,000 tegelijk warvan 15% misschien de helpdesk belt voor support.
Ik hoop iig dat ik hem snel binnen krijg. En als die niet bevalt toch maar xda forum raadplegen
Al zijn die updates niet zo heel groot, maar dat x 10,000 tegelijk warvan 15% misschien de helpdesk belt voor support.
Ik hoop iig dat ik hem snel binnen krijg. En als die niet bevalt toch maar xda forum raadplegen
Ik draai nu een onofficiële ICS (Sense 4 lite) rom port. Batterij gaat 30% langer mee. Enig nadeel is dat wifi tethering niet werkt. Als de officiele update van HTC uit komt ga ik die zeker wel installeren. Ook is heeft die maar Sense 3.6. Wifi tethering is toch heel handig als je in het buitenland zit
Mja, klein beetje. Uitrollen doen ze op basis van serienummer oid, je krijgt de update niet eerder dan dat je 'm mag hebben. Controleren of de update er is gebeurt uiteraard niet elke 5 minuten, maar misschien 1x per dag. Dus als je die knop blijft poken kan je 'm iets eerder ontvangen, omdat je telefoon nog niet doorheeft dat-ie al klaarstaat.nelsch schreef op dinsdag 31 juli 2012 @ 14:58:
[...]
i know, maar dat is de geplande uitrol neem ik aan, dus dat je een melding krijgt om te updaten. ik neem aan dat als je handmatig op updates zoekt dat dat toch sneller gaat. zelfde verhaal als met een driver update van bv een amd videokaart, deze staat al veel eerder op de site voordat je hem via windows update binnen krijgt. ik kan me niet voorstellen dat dat bij htc anders werkt
Op XDA hebben ze nu de source van kernel 3 van de One V werkend gekregen op de Desire S.
Mijn laatste (grote) reviews: Medal of Honor (VR), Half-Life: Alyx (VR)
Vreemd is wel dat bijna nog geen 1 land ICS heeft ontvangen, dus de uitrol is nog niet gestart in Europa.Slaxz schreef op zaterdag 28 juli 2012 @ 14:07:
Er zijn sterke geruchten dat ze ook de Desire S van de ICS lijst gaan schrappen voor Europa
Zouden ze wel een steeds grotere flater mee slaan. Flinke batch toestellen aankondigen, en later terugtrekken.
Even wat rondgezocht en ik krijg de indruk dat het schema verschoven. Oa. deze https://twitter.com/wikipediatech/status/228091464096305152 tweet van wikipedia. Vreemd is dat het ze het schema met de launchdates van al hun blogs gehaald hebben behalve van de Nederlands, die nog juni/juli aangeeft.
En ook uit een tweet van O2 Tsjechië kon ik uitmaken dat HTC pas hun update klaar heeft in Augustus.
Al moet ik eerlijk bekennen dat ik steeds meer begin te vrezen voor een Desire HD scenario
En ook uit een tweet van O2 Tsjechië kon ik uitmaken dat HTC pas hun update klaar heeft in Augustus.
Al moet ik eerlijk bekennen dat ik steeds meer begin te vrezen voor een Desire HD scenario
In de link die erbij staat, staat het volgende:
What is the overall timeline of Android 4.0 updates?
The majority of devices will receive upgrades in June and July 2012 and we expect to finish upgrades in August 2012 for all announced devices.
Overigens; is er uberhaupt verschil in systeem partitie tussen de HD en de S?
What is the overall timeline of Android 4.0 updates?
The majority of devices will receive upgrades in June and July 2012 and we expect to finish upgrades in August 2012 for all announced devices.
Overigens; is er uberhaupt verschil in systeem partitie tussen de HD en de S?
Begreep gister van HTC Nederland via Twitter dat ze nog niets kunnen zeggen over uitrol van ICS voor de Desire S.
edit: even op XDA rondgekeken.
HTC gaf gister aan nog op schema te zijn (https://twitter.com/htc/status/229975454604468224)
HTC Spanje zou aangegeven hebben volgende week (http://forum.xda-develope...?p=29577951&postcount=482)
HTC UK zou voor 15 augustus hebben aangegeven http://forum.xda-develope...?p=29580358&postcount=486
Met andere woorden hopelijk snel.
edit: even op XDA rondgekeken.
HTC gaf gister aan nog op schema te zijn (https://twitter.com/htc/status/229975454604468224)
HTC Spanje zou aangegeven hebben volgende week (http://forum.xda-develope...?p=29577951&postcount=482)
HTC UK zou voor 15 augustus hebben aangegeven http://forum.xda-develope...?p=29580358&postcount=486
Met andere woorden hopelijk snel.
[ Voor 64% gewijzigd door Robinski op 31-07-2012 21:30 ]
10xAXItec AC-265P = 2,650kWp @ SolarEdge SE2200 - PVOutput
Btje jammer dat het zo lang duurt. Wil namelijk zelf kijken of de nieuwe update de telefoon goed doet en zo niet XDA raadplegen en zelf rooten/flashen
Dit is wat ik eerder bedoelde, weer een halve pagina vol met berichten dat de update er nog niet is. Dat voegt zo weinig toe wat mij betreft, als 1 persoon het even meldt dan is het ook goed. Verwachtingen en geruchten heb je toch niets aan, de update is er zodra 'ie er is en niet eerder.
Nuchter? Tja, ik gun ook ieder zijn hobby hoor
(echt!) maar dit gaat nu wel erg veelvuldig en vaak over niets de laatste tijd en dat vind ik zonde van het topic.
Nuchter? Tja, ik gun ook ieder zijn hobby hoor
20 x 310 Wp = 6.200 Wp @ SMA op zuid | PVOutput.org
Kom op zeg, er wordt genoeg info gepost, van verschillende kanten... Lijkt mij prima info...BeQuietAndDrive schreef op woensdag 01 augustus 2012 @ 13:06:
Dit is wat ik eerder bedoelde, weer een halve pagina vol met berichten dat de update er nog niet is. Dat voegt zo weinig toe wat mij betreft, als 1 persoon het even meldt dan is het ook goed. Verwachtingen en geruchten heb je toch niets aan, de update is er zodra 'ie er is en niet eerder.
Nuchter? Tja, ik gun ook ieder zijn hobby hoor(echt!) maar dit gaat nu wel erg veelvuldig en vaak over niets de laatste tijd en dat vind ik zonde van het topic.
Inderdaad, vragen over hoe de uitrol zal plaatsvinden en nieuwe reacties van HTC lijken mij ook prima info.MikeyMan schreef op woensdag 01 augustus 2012 @ 15:21:
[...]
Kom op zeg, er wordt genoeg info gepost, van verschillende kanten... Lijkt mij prima info...
Mijn desire s lijkt heel veel "stuck" pixels te hebben als het achtergrond zwart is, is dit normaal?
Dat is normaal bij dit scherm, als je een tijdje een bepaalde applicatie hebt gedraaid is het 'spook' op de zwarte gedeelten nog een tijdje te zien, tot daar weer wat andere info voorbij is gekomen.
Tenzij je ECHT 'stuck pixels' bedoelt, dat is niet normaal.
Tenzij je ECHT 'stuck pixels' bedoelt, dat is niet normaal.
vreemde melding of klopt het toch wel?
Instelingen/Over de telefoon/Software updates/Nu Controleren
Geeft hij de melding : "Er zijn geen updates beschikbaar op de telefoon " ??
Heeft hij dan wel online gezocht en zo ja waarom zegt hij dan niet geen updates gevonden op de HTC server?
Instelingen/Over de telefoon/Software updates/Nu Controleren
Geeft hij de melding : "Er zijn geen updates beschikbaar op de telefoon " ??
Heeft hij dan wel online gezocht en zo ja waarom zegt hij dan niet geen updates gevonden op de HTC server?
Herkenbaar! Ik zie heel vaak na WhatsAppen mijn toetsenbord nog duidelijk in scherm staan, en elke dag op werk kan ik nog zo de flitsers aflezen als Flitsmeister al uit staatJochem_ schreef op donderdag 02 augustus 2012 @ 10:30:
Dat is normaal bij dit scherm, als je een tijdje een bepaalde applicatie hebt gedraaid is het 'spook' op de zwarte gedeelten nog een tijdje te zien, tot daar weer wat andere info voorbij is gekomen.
Ik dacht (toen ik het toestel net had) dat het scherm was ingebrand. Nu weet ik wel beterjacobras schreef op donderdag 02 augustus 2012 @ 22:41:
Herkenbaar! Ik zie heel vaak na WhatsAppen mijn toetsenbord nog duidelijk in scherm staan, en elke dag op werk kan ik nog zo de flitsers aflezen als Flitsmeister al uit staat
If money talks then I'm a mime
If time is money then I'm out of time
Dat is volgens mij ook de reden dat amoled tv's geen echt succes zullen worden. Ik zit niet te wachten op retentie op mijn scherm.
Alleen is de D-S geen amoled. Dus daar zal het niet aan liggen (pricewatch: HTC Desire S Grijs of klik de link bovenaan).Ossi schreef op zondag 05 augustus 2012 @ 19:42:
Dat is volgens mij ook de reden dat amoled tv's geen echt succes zullen worden. Ik zit niet te wachten op retentie op mijn scherm.
Ik herken het overigens niet, die klacht over het scherm. Wel heb ik ook nog geen 4.0 gehad en wacht op het persbericht dat het er ook niet gaat komen.
[ Voor 5% gewijzigd door pjottum op 06-08-2012 08:32 ]
ping 127.212.23.124
Wanneer ik gebruik maak van een app sluit de HTC mijn mobiele internet .
Dit is ontstaan nadat ik er een ander Sim kaartje in heb gehad.
Raar , had dat voordien niet.
Loop je APN instellingen even na.plaster schreef op maandag 06 augustus 2012 @ 15:36:
Wanneer ik gebruik maak van een app sluit de HTC mijn mobiele internet .
It takes one to know one...
Duurt mij ook te lang en zou me niks verbazen als er geen update komt. Heb gisteren me foon maar geroot en een custom ROM (CM7.2)erop gezet. En de CPU 20% sneller laten lopen wat 2gr C aan extra warmte kost.pjottum schreef op maandag 06 augustus 2012 @ 08:31:
[...]
Ik herken het overigens niet, die klacht over het scherm. Wel heb ik ook nog geen 4.0 gehad en wacht op het persbericht dat het er ook niet gaat komen.
Heb me Desire S nog nooit zo snel en soepel gebruikt
*edit* lui zijn knop uitgezet en google doet de rest
[ Voor 6% gewijzigd door Unknown Alien op 08-08-2012 10:40 ]
HTC zegt nu dat ICS eind augustus komt. Ben benieuwd.
http://androidcommunity.c...y-end-of-august-20120809/
http://androidcommunity.c...y-end-of-august-20120809/
Schiet lekker op zo...
Ze houden ook nogal een slag om de arm zo te zien. Ik zet in op eind september
Ze houden ook nogal een slag om de arm zo te zien. Ik zet in op eind september
Ok.... t is zover, m'n Desire S doet.... raar!!
Ik heb t zo gauw niet via Google of dit topic kunnen vinden, dus... komt ie!
Hopelijk herkent iemand t probleem en heeft ie n oplossing.
Als ik op de 'home' knop druk maakt de telefoon vaak spontaan n screen shot. Dus gewoon random, als ik bijv. uit n applicatie wil (internet, WhatsApp etc). Ook gaat t scherm aan en uit als ik op de aan/uit knop druk om t toestel te vergrendelen. Vaak blijft het scherm dan ook een (langere) tijd branden.
Het voelt allemaal heel freaky aan.
Toestel draait gewoon op originele ROM en al een hele tijd sinds de laatste update.
Ook heb ik de laatste maanden geen app's meer toegevoegd of verwijderd. Het probleem kwam echt spontaan.
Rebooten helpt niet, batterij eruit en erin ook niet. En eigenlijk heb ik ook geen zin om een factory reset te doen... tenzij er niks anders op zit. Iemand die dit ook meegemaakt heeft?
Edit: Komt blijkbaar ook voor bij de One S...

Ik heb t zo gauw niet via Google of dit topic kunnen vinden, dus... komt ie!
Hopelijk herkent iemand t probleem en heeft ie n oplossing.
Als ik op de 'home' knop druk maakt de telefoon vaak spontaan n screen shot. Dus gewoon random, als ik bijv. uit n applicatie wil (internet, WhatsApp etc). Ook gaat t scherm aan en uit als ik op de aan/uit knop druk om t toestel te vergrendelen. Vaak blijft het scherm dan ook een (langere) tijd branden.
Het voelt allemaal heel freaky aan.
Toestel draait gewoon op originele ROM en al een hele tijd sinds de laatste update.
Ook heb ik de laatste maanden geen app's meer toegevoegd of verwijderd. Het probleem kwam echt spontaan.
Rebooten helpt niet, batterij eruit en erin ook niet. En eigenlijk heb ik ook geen zin om een factory reset te doen... tenzij er niks anders op zit. Iemand die dit ook meegemaakt heeft?
Edit: Komt blijkbaar ook voor bij de One S...
[ Voor 8% gewijzigd door Danny the dog op 10-08-2012 18:33 ]
Dat is mijn uitspraak en daar moet u het mee doen....
Lijkt wel of je aan/uit toets blijft hangen. Een screenshot maak je namelijk met home toets ingedrukt en dan aan/uit knop indrukken. Dat met het af en toe aangaan/aanblijven klinkt aardig aannemelijk.
Misschien zit er stof/vuil tussen of onder?
Dat klinkt eigenlijk erg voor de hand liggend nu je t zegt...snarf schreef op vrijdag 10 augustus 2012 @ 19:21:
Lijkt wel of je aan/uit toets blijft hangen. Een screenshot maak je namelijk met home toets ingedrukt en dan aan/uit knop indrukken. Dat met het af en toe aangaan/aanblijven klinkt aardig aannemelijk.
Dankje voor je reactie!
Ik zou alleen ff niet weten hoe ik de boel achter / tussen / rond die knop schoon kan krijgen... Toestel uit elkaar fietsen lijkt me ook niet handig natuurlijk, ook ivm garantie. Ik zal eens wat proberen! Thanks!
Wasmachine, hogedrukDanny the dog schreef op vrijdag 10 augustus 2012 @ 20:07:
[...]
Dat klinkt eigenlijk erg voor de hand liggend nu je t zegt...
Dankje voor je reactie!
Ik zou alleen ff niet weten hoe ik de boel achter / tussen / rond die knop schoon kan krijgen... Toestel uit elkaar fietsen lijkt me ook niet handig natuurlijk, ook ivm garantie. Ik zal eens wat proberen! Thanks!
Als het met een simpele mondelinge blaas lucht niet verholpen is zou ik 'm opsturen.
Je kunt anders ook nog een compressor gebruiken of Dust Off. Zet wel je toestel uit (incl verwijderen batterij) ivm statische electriciteit.
If money talks then I'm a mime
If time is money then I'm out of time
Ik heb m met n papiertje en wat mond-op-mond beademing weer in zn normale toestand gekregen 
Bedankt voor t meedenken en de lekker eenvoudige oplossing
Bedankt voor t meedenken en de lekker eenvoudige oplossing
Zijn er meer mensen die problemen hebben met de desktop site van Google? Als ik op de zoekbalk klik, dan zie je geen grote zoekbalk meer, maar een balkje van een paar millimeter waar geen tekst in te zien in. Als ik dan een woord heb ingetypt en op enter druk, dan gebeurt er helemaal niks. Met andere woorden, ik kan niet meer zoeken.. Dit is sinds grofweg een week.
Heb de cache al geleegd en de telefoon opnieuw gestart.
Heeft t niks te maken met het nog niet geaccepteerd hebben van de 'nieuwe' Google privacy regels?Ossi schreef op zondag 12 augustus 2012 @ 15:18:
Zijn er meer mensen die problemen hebben met de desktop site van Google? Als ik op de zoekbalk klik, dan zie je geen grote zoekbalk meer, maar een balkje van een paar millimeter waar geen tekst in te zien in. Als ik dan een woord heb ingetypt en op enter druk, dan gebeurt er helemaal niks. Met andere woorden, ik kan niet meer zoeken.. Dit is sinds grofweg een week.
Geen idee, hoe kom ik daar achter?Danny the dog schreef op zondag 12 augustus 2012 @ 15:55:
[...]
Heeft t niks te maken met het nog niet geaccepteerd hebben van de 'nieuwe' Google privacy regels?
Ik weet t niet meer precies, maar ik kreeg bij elke zoekopdracht een vrijwel wit scherm met n kleine tekst. Volgens mij kon je daarop klikken en ik neem aan dat ik daar de privacy regels heb kunnen accepteren.
Zegt mij zo gauw niks... Zal eens rondkijken op de site. Btw, de mobiele variant van de website werkt prima, het is echt de desktop versie die niet werkt
Is de ondersteuning voor de desktop omgeving niet gestaakt?Ossi schreef op zondag 12 augustus 2012 @ 17:35:
Zegt mij zo gauw niks... Zal eens rondkijken op de site. Btw, de mobiele variant van de website werkt prima, het is echt de desktop versie die niet werkt
Zie dit bericht...
As of September 14, Google Desktop will no longer be available for download, and existing installations will not be updated to include new features or fixes.
[ Voor 18% gewijzigd door Danny the dog op 12-08-2012 22:54 ]
Hij bedoelt de normale site denk ik....
Ja gewoon de normale site.MikeyMan schreef op zondag 12 augustus 2012 @ 23:17:
Hij bedoelt de normale site denk ik....
De meeste sites geven een optie of je de mobiele site wilt zien of de normale/desktop site.
Het gaat dus om de normale www.google.nl
Ik ben er vandaag achter gekomen dat het dus ook niet altijd verkeerd gaat, lekker zo'n niet reproduceerbare vreemde situatie
Hopen dat de ICS update snel komt, daarmee krijg je toch ook de Google Chrome browser? Hopelijk werkt die wat beter
Ik heb precies hetzelfde probleem in Dolphin browser.Ossi schreef op zondag 12 augustus 2012 @ 15:18:
你还记得吗 记忆的炎夏
Niet in de gewone browser?Inge801 schreef op maandag 13 augustus 2012 @ 16:54:
[...]
Ik heb precies hetzelfde probleem in Dolphin browser.
Goed dat je het zegt van de Dolphin Browser, want die heb ik volgens mij onlangs geinstalleerd...
Misschien dat daar het probleem vandaan komt.
Nog steeds geen nieuws over de update voor de Desire S? Ik hoor wel steeds meer geruchten dat de firmware niet OTA (dus via wifi of 3G komt) maar dat je m zelf moet installeren en daarmee je garantie verliest.
Ik hoop dat het een gerucht is en dat HTC niet echt hiermee komt!
Het lijkt me bijzonder stug dat HTC de garantie laat verlopen op het moment dat je software van HTC zelf installeert.dj_killjoy schreef op woensdag 15 augustus 2012 @ 18:32:
Nog steeds geen nieuws over de update voor de Desire S? Ik hoor wel steeds meer geruchten dat de firmware niet OTA (dus via wifi of 3G komt) maar dat je m zelf moet installeren en daarmee je garantie verliest.
Ik denk dat er bedoeld word dat je een custom rom moet installeren, daarvoor moet je je toestel rooten en dan verlies je inderdaad je garantie..
Waar hoor cq lees je zulke dingen?!dj_killjoy schreef op woensdag 15 augustus 2012 @ 18:32:
De kans is groter dat de update niet komt. HTC zal niet zelf een update uitbrengen die je garantie doet verlopen.
ping 127.212.23.124
Ben ik ook wel benieuwd naar.pjottum schreef op donderdag 16 augustus 2012 @ 07:54:
[...]
Waar hoor cq lees je zulke dingen?!
De kans is groter dat de update niet komt. HTC zal niet zelf een update uitbrengen die je garantie doet verlopen.
Aan de andere kant hebben ze zoiets al een keer geflikt met de Desire dacht ik. Met de GB update als ik me niet vergis. Of de garantie daar iets mee te maken had weet ik niet.
Er is wel nieuws, lees maar een paar posts terug. Wie praat je deze sprookjes aan trouwens?dj_killjoy schreef op woensdag 15 augustus 2012 @ 18:32:
Welk nieuws refereer jij dan aan? En ik ben bang dat dit sprookje zoals jij dit noemt werkelijkheid gaat worden dat de updates uiteindelijk niet over the air gaan komen. Maar alleen als RUU, dus als custom ROM.Dubbeldrank schreef op donderdag 16 augustus 2012 @ 21:19:
[...]
Er is wel nieuws, lees maar een paar posts terug. Wie praat je deze sprookjes aan trouwens?
Waar baseer je dat op? De partitieruimte is ruim voldoende voor ICS op de Desire S. Zelfde verhaal als bij de Incredible S die op de camera en scherm na gelijk is aan de Desire S qua hardware en partitionering. De Incredible S heeft de ICS-update al OTA gehad . Ik zie dus niet in waarom dit in de vorm van een RUU-only zou komen voor de Desire S.dj_killjoy schreef op zaterdag 18 augustus 2012 @ 16:03:
[...]
Welk nieuws refereer jij dan aan? En ik ben bang dat dit sprookje zoals jij dit noemt werkelijkheid gaat worden dat de updates uiteindelijk niet over the air gaan komen. Maar alleen als RUU, dus als custom ROM.
[ Voor 6% gewijzigd door Dubbeldrank op 19-08-2012 01:17 ]
Het nieuws dat HTC op facebook zei dat de updates uiterlijk eind augustus komen. Maar volgens mij heeft een man of drie je inmiddels gevraagd naar de bron van je geruchten. Beetje raar om dergelijke dingen te stellen zonder een bron achter te laten.dj_killjoy schreef op zaterdag 18 augustus 2012 @ 16:03:
[...]
Welk nieuws refereer jij dan aan? En ik ben bang dat dit sprookje zoals jij dit noemt werkelijkheid gaat worden dat de updates uiteindelijk niet over the air gaan komen. Maar alleen als RUU, dus als custom ROM.
Typisch,
krijg net op mijn Desire S (T-mobile) een OTA mail update binnen. (geen ICS
) voor een Exchange Active sync bug.
Zou T-mobile de updates gelijk willen trekken? Een zoektocht op Google geeft aan dat sommige deze begin Mei al hebben ontvangen.
krijg net op mijn Desire S (T-mobile) een OTA mail update binnen. (geen ICS
Zou T-mobile de updates gelijk willen trekken? Een zoektocht op Google geeft aan dat sommige deze begin Mei al hebben ontvangen.
[ Voor 3% gewijzigd door Mikemkm op 20-08-2012 08:56 ]
Volgens posts op XDA en berichten op Twitter komt er vandaag een RUU release van ICS.
Er komt zeer mogelijk (volgens geruchten daar), geen OTA uit, omdat de paritie indeling anders moet worden.
Dat betekend dat de gehele interne geheugen leeg/overschreven wordt bij een update.
Bronnen:
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1485086
https://twitter.com/Football4PDA/status/237438352700354560
Er komt zeer mogelijk (volgens geruchten daar), geen OTA uit, omdat de paritie indeling anders moet worden.
Dat betekend dat de gehele interne geheugen leeg/overschreven wordt bij een update.
Bronnen:
Dat zou wel weer helemaal tegen de berichtgeving van de Desire HD in gaan. Hadden ze die update ook net zo goed kunnen uitrollen.
Dat zou zoals ik al eerder vermeld heb vreemd zijn aangezien de indeling qua partities en de opslag capaciteit gelijk zijn aan de Incredible S die gewoon een OTA update gehad heeft.Robinski schreef op maandag 20 augustus 2012 @ 16:45:
Volgens posts op XDA en berichten op Twitter komt er vandaag een RUU release van ICS.
Bronnen:
In ieder geval staat de Kernel Source Code voor Linux 3.0.16 / Android v4.0 inmiddels online op htcdev.com (http://htcdev.com/devcenter/downloads)
De custom ROM builders kunnen in ieder geval een beter functionerende Android 4 (en misschien hoger) ROM produceren. Nu is het alleen afwachten op de OTA en/of RUU.
De custom ROM builders kunnen in ieder geval een beter functionerende Android 4 (en misschien hoger) ROM produceren. Nu is het alleen afwachten op de OTA en/of RUU.
Het ziet er naar uit dat er geen ICS update komt voor de Desire S getuige de onderstaande posts:
http://forum.xda-develope...?p=30525844&postcount=835
http://forum.xda-develope...?p=30559569&postcount=872
Mocht dit waar zijn dan ben ik wel klaar met HTC, eerst een deceptie met de Desire en nu een complete faalactie met de Desire S. In februari werd ICS voor de Desire S aangekondigd en nu is het bijna september en hebben we nog niets, zo kom je wel aan je 18 maanden supporttermijn die Google graag ziet, maar geen major update helaas aangezien HTC daar waarschijnlijk te incompetent voor is... Mijn volgende toestel wordt er eentje van Google, geen gezeur en altijd dat laatste versie van Android op je toestel. Misschien ben ik wat te voorbarig nu, maar ik zie het somber in met name omdat het al zo lang duurt. Vreemd is wel dat er een ICS update in China is geweest een tijdje terug, dus het kan wel imho.
http://forum.xda-develope...?p=30525844&postcount=835
http://forum.xda-develope...?p=30559569&postcount=872
Mocht dit waar zijn dan ben ik wel klaar met HTC, eerst een deceptie met de Desire en nu een complete faalactie met de Desire S. In februari werd ICS voor de Desire S aangekondigd en nu is het bijna september en hebben we nog niets, zo kom je wel aan je 18 maanden supporttermijn die Google graag ziet, maar geen major update helaas aangezien HTC daar waarschijnlijk te incompetent voor is... Mijn volgende toestel wordt er eentje van Google, geen gezeur en altijd dat laatste versie van Android op je toestel. Misschien ben ik wat te voorbarig nu, maar ik zie het somber in met name omdat het al zo lang duurt. Vreemd is wel dat er een ICS update in China is geweest een tijdje terug, dus het kan wel imho.

Tsjah, ik zie nog weinig officiele berichten...
In het One S topic werd ook verteld dat HTC NL Geen idee had wanneer de update zou komen, en nog geen paar uur later, was de update er...
Het zou mij bevreemden als HTC eerst de HD Update terugtrekt, daarbij nog meldt dat de overige wel een update krijgen, en dat vervolgens ook moet terugtrekken...
In het One S topic werd ook verteld dat HTC NL Geen idee had wanneer de update zou komen, en nog geen paar uur later, was de update er...
Het zou mij bevreemden als HTC eerst de HD Update terugtrekt, daarbij nog meldt dat de overige wel een update krijgen, en dat vervolgens ook moet terugtrekken...
Het is in ieder geval duidelijk dat de communicatie binnen HTC een zooitje is, kantoren in diverse landen geven totaal tegenstrijdige informatie zoals blijkt op XDA aan de antwoorden die mensen van HTC krijgen.MikeyMan schreef op woensdag 22 augustus 2012 @ 14:58:
Tsjah, ik zie nog weinig officiele berichten...
Daar kan ik het natuurlijk alleen maar mee eens zijn!
Jammer natuurlijk maar op zich zal ik mijn Desire S er niet minder om gebruiken. Ook op de huidige versie werkt hij eigenlijk gewoon erg goed en doet alles wat 'ie moet doen zo'n anderhalf jaar na aanschaf, zelfs de accu presteert nog altijd erg goed. Nu ben ik geen die hard tweaker dus weet ook niet goed wat de nieuwe Android versie voor nieuws brengt, laat dat duidelijk zijn. Heb nog geen andere Android toestellen gebruikt dan deze namelijk.
[ Voor 5% gewijzigd door BeQuietAndDrive op 22-08-2012 15:18 ]
Is de HTC website offline? Krijg alleen maar een grijze pagina.
het zou mooi zijn als er dan net zo bij de desire HD een actie komt dat je bij kan betalen en je desire s in kan leveren voor een nieuw toestel, dat zou bij mn volgende abbo het verschil zijn tussen sim only of 1 met nieuwe tel. Al heb ik nu het liefste gewoon de update offcourse!
[ Voor 10% gewijzigd door nelsch op 22-08-2012 15:47 ]
Dat is netjes, heeft die actie ook werkelijk vorm gekregen?
Volgens mij niet, heb er verder weinig meer van gehoord...
Ik las vandaag toevallig een tweet van Mark Moons dat hij deze week de partner bekend gaat maken waarmee ze de actie gaan doen. Mocht de Desire S geen update krijgen dan verwacht ik wel een gelijksoortig iets, maar alles zal natuurlijk afhangen van hoe goed de deal is die de Desire HD gebruikers krijgen.
https://twitter.com/markmoons/status/236469561996759040
https://twitter.com/markmoons/status/236469561996759040
Ja idd. Ik ben ook best teleurgesteld als deze update er niet komt, het is dat Sense zo'n fijne schil is, anders...Dubbeldrank schreef op woensdag 22 augustus 2012 @ 14:50:
Mocht dit waar zijn dan ben ik wel klaar met HTC, eerst een deceptie met de Desire en nu een complete faalactie met de Desire S. In februari werd ICS voor de Desire S aangekondigd en nu is het bijna september en hebben we nog niets
Edit: volgens deze site komt de update eind augustus: http://www.androidworld.n...ich-update-eind-augustus/
[ Voor 14% gewijzigd door tweaker2010 op 22-08-2012 16:26 ]
Dat is een oud bericht, eergisteren kreeg iemand antwoord van HTC NL dat de ICS-update onzeker is voor de Desire S.tweaker2010 schreef op woensdag 22 augustus 2012 @ 16:21:
[...]
Ja idd. Ik ben ook best teleurgesteld als deze update er niet komt, het is dat Sense zo'n fijne schil is, anders...
Edit: volgens deze site komt de update eind augustus: http://www.androidworld.n...ich-update-eind-augustus/
Begint er steeds slechter uit te zien...
http://forum.xda-develope...ead.php?t=1485086&page=89
http://forum.xda-develope...ead.php?t=1485086&page=89
What now? I'm 99% sure it's the end of our OTA update. Know any stable, nice, JB for me?
And now I'm 100%:
"ME: Hello, I was wondering if there are any news regarding ICS Update for HTC Desire S
Dejan Durovic: Yes. Unfortunately it will not be released as a normal FOTA update, it wil be only released as an RUU for development use.
ME: ... OK, I understand. When this info (RUU) will appear on HTC site?
Dejan Durovic: It should be released soon on htcdev.com website
Dejan Durovic: We do not have the exact date unfortunately.
ME: If you're still on, I have one more question... is it the same problem as with the Desire HD?
Dejan Durovic: Even worse, that device will not get even the RUU, it is incompatible for it to be updated."
Das toch onzin, in China lukt het wel...
Het wordt de hoogste tijd voor een officieel statement vanuit HTC of er nog wel of helemaal geen update voor de Desire S meer komt.
In ieder geval is er een OTA/Leak in China geweest en is de kernel source gereleased door HTC.
Mocht er geen update meer komen ben ook ik zeer teleurgesteld in HTC.
In ieder geval is er een OTA/Leak in China geweest en is de kernel source gereleased door HTC.
Mocht er geen update meer komen ben ook ik zeer teleurgesteld in HTC.
K** htc, eerst ons lekker maken met ics en beloven dat ie komt, wij geduldig wachten , een week van tevoren:
neeh gaatr toch niet door
ora et labora
Heeft HTC gezegd dat ics niet komt? Beetje voorbarig...mrc4nl schreef op woensdag 22 augustus 2012 @ 22:57:
K** htc, eerst ons lekker maken met ics en beloven dat ie komt, wij geduldig wachten , een week van tevoren:
I intend to live forever. So far, so good.
Hmm, er zijn wel steeds meer signalen. Daarbij komt dat HTC op dit gebied eigenlijk steeds vaker de plank misslaat.
Ik ben echt wel HTC fan, maar door dit gerommel brokkelt dat toch langzaam af.
Daarbij komt dat Stock android, en dan met name Jellybean, zo goed is, dat Sense ook steeds minder een USP wordt. Niet vreemd dat HTC door een mindere periode gaat m.i.. Dit helpt niet mee in ieder geval.
De community is toch je basis. De groep die de rest adviseert. Als je die kwijtraakt....
Ik ben echt wel HTC fan, maar door dit gerommel brokkelt dat toch langzaam af.
Daarbij komt dat Stock android, en dan met name Jellybean, zo goed is, dat Sense ook steeds minder een USP wordt. Niet vreemd dat HTC door een mindere periode gaat m.i.. Dit helpt niet mee in ieder geval.
De community is toch je basis. De groep die de rest adviseert. Als je die kwijtraakt....
Hoop tumult om geruchten ... Laten we gewoon even afwachten. Stel dat HTC niet met een OTA komt maar wel met een RUU, kan je zelf kiezen of je wilt updaten.
Ik heb ICS op m'n Incredible S, maar om nou te zeggen dat dit zoveel beter is dan GB
voor de huis-tuin-keukengebruiker maakt het op z'n Haags gezegd geen r**t uit.
Ik heb ICS op m'n Incredible S, maar om nou te zeggen dat dit zoveel beter is dan GB
iPad Air2 Nokia 5/6/7+/8/7.2
En als HTC er zelf niet mee komt, heb je altijd nog het voordeel dat de kernel sources wel released zijn.
Dus custom ROMs die beter werken dan de huidige cusom ROMs komen vast en zeker.
Dus custom ROMs die beter werken dan de huidige cusom ROMs komen vast en zeker.
http://htcdev.com/devcenter/downloads
Bevat de EU versie van de RUU. De link werkt momenteel wel niet...
Bevat de EU versie van de RUU. De link werkt momenteel wel niet...
"de ruu"?
Das ICS neem ik aan dan?
Heb al dagen problemen met HTCDEV overigens.
Das ICS neem ik aan dan?
http://dl4.htc.com/RomCod...3831.19.00.110_275068.exeMikeyMan schreef op dinsdag 28 augustus 2012 @ 08:51:
"de ruu"?
Das ICS neem ik aan dan?
Dus ja eindelijk de ICS Rom voor de Desire S.
RUU = Rom Update UtilityMikeyMan schreef op dinsdag 28 augustus 2012 @ 08:51:
"de ruu"?
Das ICS neem ik aan dan?
Update information for HTC Desire S, HTC Rhyme, and HTC Incredible S
We're really excited that we've already released Ice Cream Sandwich for a number of devices! While we know many customers are comfortable with their existing software, we also know others want the newest software available. For those of you who want that option, we're pleased to say that we'll be making ICS available for download on three devices: HTC Desire S, HTC Rhyme (global SKU) and HTC Incredible S. Even though we think the majority of customers will be happiest maintaining their current experience, we felt it was important to give you the choice. Once the downloads are available, they will be posted to our HTCdev website and links to the downloads will also be provided here.
http://www.htc.com/www/help/android4faq/
We're really excited that we've already released Ice Cream Sandwich for a number of devices! While we know many customers are comfortable with their existing software, we also know others want the newest software available. For those of you who want that option, we're pleased to say that we'll be making ICS available for download on three devices: HTC Desire S, HTC Rhyme (global SKU) and HTC Incredible S. Even though we think the majority of customers will be happiest maintaining their current experience, we felt it was important to give you the choice. Once the downloads are available, they will be posted to our HTCdev website and links to the downloads will also be provided here.
http://www.htc.com/www/help/android4faq/
Geen OTA dus?
Snap dan nog steeds niet waarom dat met de HD niet kan...
Overigens werkt die HTCDev site al tijden voor geen meter...
Snap dan nog steeds niet waarom dat met de HD niet kan...
Overigens werkt die HTCDev site al tijden voor geen meter...
[ Voor 29% gewijzigd door MikeyMan op 28-08-2012 11:39 ]
Hoe krijg je een horde Desire S gebruikers gek, zet de downloadlink op de site maar upload het bestand niet!
Is die pagina uberhaubt veranderd dan?
ping 127.212.23.124
Why bother als er custom ROMs zijn die vele malen beter zijn dan de originele ROM. Als tweaker wil je toch juist veel meer instellingen en ruimte voor tweaks 
Feit dat HTC zijn afspraken niet nakomt geeft duidelijk aan dat ze er nog niet klaar voor zijn.
Feit dat HTC zijn afspraken niet nakomt geeft duidelijk aan dat ze er nog niet klaar voor zijn.
Toekomstige tijd...Dubbeldrank schreef op dinsdag 28 augustus 2012 @ 12:41:
Hoe krijg je een horde Desire S gebruikers gek, zet de downloadlink op de site maar upload het bestand niet!
'We will be making'...we're pleased to say that we'll be making ICS available for download
Hmm, het lijkt er eerder op dat de server waar die ROM op staat down is gegaan vanwege overbelasting.Dubbeldrank schreef op dinsdag 28 augustus 2012 @ 12:41:
Persoonlijk heb ik liever gewoon een originele Rom met Sense.Unknown Alien schreef op dinsdag 28 augustus 2012 @ 14:01:
Why bother als er custom ROMs zijn die vele malen beter zijn dan de originele ROM. Als tweaker wil je toch juist veel meer instellingen en ruimte voor tweaks
Daarnaast vind ik het nog steeds een gerommel van jewelste om er een andere rom op te krijgen.
Ik begin het wachten inmiddels ook beu te worden, laatste htc toestel voor mij.
Klinkt natuurlijk aantrekkelijk, zo'n custom rom, maar ik vind het toch wel erg risicovol om je garantieperiode van 2 jaar op te geven. Want dat is toch wat je doet als je een custom rom installeert? Als ik zo op dit forum lees is de kans dat je Desire S kapot gaat echt niet zo heel erg klein.Unknown Alien schreef op dinsdag 28 augustus 2012 @ 14:01:
Er zijn ook custom roms die gebaseerd zijn op stock. De voordelen hiervan t.o.v. roms die geport zijn van andere devices is dat de hardware veel beter ondersteund wordt.Unknown Alien schreef op dinsdag 28 augustus 2012 @ 14:01:
OTA update zonder reset is ook wat waardginkgo schreef op dinsdag 28 augustus 2012 @ 15:26:
[...]
Er zijn ook custom roms die gebaseerd zijn op stock. De voordelen hiervan t.o.v. roms die geport zijn van andere devices is dat de hardware veel beter ondersteund wordt.
Heel HTCDEV werkt niet... Echt schandalig, al een week zowat intussen....