Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

• Graviton12
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 23-05 12:53
Begin toch echt meer en meer te denken dat ik de V2 Transformer (3G) links ga laten liggen en gewoon de Padphone neem als ie er is, hopelijk brengen ze daar nog een dock voor uit, dan is ie af.

• lord_fornax
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 04-06-2023
Je kunt in de webbased market inderdaad kiezen op welk device je de app wilt installeren.
Werkt als een zonnetje!

• ArthurMorgan
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Ik heb een echt probleem blijkbaar :(

Hij wil niet goed meer opladen. Soms krijg ik hem zo ver om 1 tot 3 procent erbij te pompen. Maar dan stopt het weer. Terwijl hij stil ligt. De kabel en stekker zitten altijd in hetzelfde stopcontact en zijn volledig onbeschadigd.

I hear voices in my head, they counsel me, they understand.

• Kiswum
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 19-10 20:44

Kiswum

Gadget reviewer

Wybo, is dit de eerste RMA van de tablet ;)

Ik hoop voor je dat het een vergissing is en dat hij straks weer goed werkt.

Link naar mijn website voor alle reviews en blogs: Kiswum.com.

• hostje
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 19:15
Junia schreef op vrijdag 03 juni 2011 @ 23:17:
[...]

Zover ik zie zijn ze vrijwel overal uitverkocht dus als je hem graag wilt hebben kan ik je inderdaad aanraden om morgenochtend snel te zijn :P ze hebben er echt heel weinig atm.
Thanks voor de tip. Ben vanmorgen geweest en nu ook de trotse eigenaar van een 16Gb TF. Lekker mee spelen de rest vh weekend !

Verwijderd

Hallo, Weten jullie hier antoord op: ik heb een nieuwe map gemaakt in bestandsbeheer en wil deze als pictogram op 1 van de bureaubladen plaatsen, kan dit?

• michelgort
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 25-08 17:35
Ik heb eens verder gekeken naar wat er allemaal verkrijgbaar is op het gebied van stands. En toen kwam ik de SpiderpodiumTablet tegen. Als ik deze review zo lees en deze bespreking, lijkt het de ideale stand voor je tablet.

Afbeeldingslocatie: http://www.breffo.com/images/sptlandfr.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.geardiary.com/wp-content/uploads/2011/04/IMG_5331.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.geardiary.com/wp-content/uploads/2011/04/IMG_5325.jpg

Hij is dankzij zijn flexibiliteit dus niet alleen voor de iPad geschikt, maar ook voor de Transformer (en de Xoom, Dell Streak, enz.). Verkrijgbaar in zwart en grijs. Iemand die hier wellicht al ervaring mee heeft of van plan is deze te kopen?

Officiële website: http://www.breffo.com/
Kosten (incl. verzending vanuit de UK): € 34,95

• Chaoss
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 18:45
Wybo schreef op zaterdag 04 juni 2011 @ 07:38:

Hij wil niet goed meer opladen. Soms krijg ik hem zo ver om 1 tot 3 procent erbij te pompen. Maar dan stopt het weer. Terwijl hij stil ligt. De kabel en stekker zitten altijd in hetzelfde stopcontact en zijn volledig onbeschadigd.
Heb je de TF al eens helemaal uitgezet?

PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer

• Fotogravinnetje
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 29-08 16:50
Heb net even naar Wybo's Transformer gekeken. Hij laadt gelukkig wel wat op, maar het gaat duidelijk trager dan eerst. Hij is in een uur of 2 a 3 van 23% naar 81% gegaan. Eerder was ie nu allang vol geweest....

Edit: nog een vraag namens Wybo: zou het zin hebben een factory reset te doen?

[ Voor 16% gewijzigd door Fotogravinnetje op 04-06-2011 11:01 ]

• lord_fornax
Fotogravinnetje schreef op zaterdag 04 juni 2011 @ 10:52:
Heb net even naar Wybo's Transformer gekeken. Hij laadt gelukkig wel wat op, maar het gaat duidelijk trager dan eerst. Hij is in een uur of 2 a 3 van 23% naar 81% gegaan. Eerder was ie nu allang vol geweest....

Na de update naar 3.1 laadt de transformer inderdaad een stuk trager op.
Of een factory reset helpt, geen idee.

• MeNTaL_TO
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 18:47

MeNTaL_TO

The future is not set

Maakt die 512 MB extra werkgeheugen van de 32 GB versie veel uit? Zie dat het enige verschil in specs is (buiten het opslaggeheugen) tussen de 16 en 32 GB versie. Oftewel, is het die 100 extra waard?

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

• edjeed
  • Registratie: April 2011
  • Niet online
16GB en 32GB hebben beide 1GB aan werkgeheugen.
Het enige verschil tussen deze types is de opslagcapaciteit.

• Junia
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 17-11 21:39
MeNTaL_TO schreef op zaterdag 04 juni 2011 @ 12:40:
Maakt die 512 MB extra werkgeheugen van de 32 GB versie veel uit? Zie dat het enige verschil in specs is (buiten het opslaggeheugen) tussen de 16 en 32 GB versie. Oftewel, is het die 100 extra waard?
Zowel de 16GB als de 32GB hebben 1GB werkgeheugen...
Of het de 100 Euro extra waard is.... je kan ook een microSD kaartje gebruiken....
Ik heb hier dus zo mijn twijfels over :/

P.s.
Nu iedereen zijn mooie transformer binnen heeft (m.u.v. mijzelf :( ) vroeg ik me af of iemand zo aardig kon zijn om te kijken wat de compatibility met MS Office producten is. Op het moment ben ik aan het twijfelen tussen de transformer of een gewone laptop voor schooldoeleinden....

Zou echt tof zijn als iemand even kon kieken of de standaard (powerpoint/excel/word) producten lekker werken op de transformer :)

• Brutes
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 28-06 15:11
Junia schreef op zaterdag 04 juni 2011 @ 12:51:
[...]
Zou echt tof zijn als iemand even kon kieken of de standaard (powerpoint/excel/word) producten lekker werken op de transformer :)
Ik heb een paar standaard word documentjes en spreadsheets geprobeerd en die werden prima weergegeven. Moet ik iets speciaals testen?

• edjeed
  • Registratie: April 2011
  • Niet online
Ha Kavish,

Werken formules die een berekening uitvoeren over verschillende worksheets? (Excel)

Alvast bedankt,

Edjeed

• Tutti-frutti
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

Fotogravinnetje schreef op zaterdag 04 juni 2011 @ 10:52:

Sinds de 3.1 update zou hij wat langzamer kunnen laden. Heb zelf ook gemerkt dat hij erg gevoelig is. Doe ik er een verlengkabeltje van 20cm tussen dan zegt hij al dat hij niet meer laadt, maar hij laadt dan héél langzaam wanneer ik hem niet gebruik. Als ik hem wel gebruik loopt hij netto al weer leeg. Beetje vreemd allemaal. Vraag me af hoe dat dalijk met mn verlengkabel van 1,5m gaat.

Ik merk nu trouwens ook dat de pointer naar de text niet altijd klopt bij een tekst invoer, groene pijltje staat ergens anders dan de cursor verschijnt.

4015Wp west (Dordrecht)

• Junia
kavish schreef op zaterdag 04 juni 2011 @ 12:53:
[...]

Ik heb een paar standaard word documentjes en spreadsheets geprobeerd en die werden prima weergegeven. Moet ik iets speciaals testen?
Als het zou kunnen :D
Is er iets van PowerPoint aanwezig? (Zo ja, werkt dit fijn?)
Zou je kunnen kijken in hoeverre de bestanden compatible zijn met elkaar (als je een spreadsheet/word/powerpoint document maakt op de transformer en deze binnen windows office 2003/2007 bewerkt en dan weer terugzet op de transformer of dit geen compatibiliteitsproblemen veroorzaakt)

Zou echt tof zijn als je dit even kon bekijken. :P

Verwijderd

Wybo schreef op zaterdag 04 juni 2011 @ 07:38:

al ander stopcontact geprobeerd? anders zou ik naar de winkel gaan of bellen en kijken wat ze zeggen.

• The Wizard
  • Laatst online: 13:14

The Wizard

Moderator Mobile
Tutti-frutti schreef op zaterdag 04 juni 2011 @ 12:58:
[...]

Sinds de 3.1 update zou hij wat langzamer kunnen laden. Heb zelf ook gemerkt dat hij erg gevoelig is. Doe ik er een verlengkabeltje van 20cm tussen dan zegt hij al dat hij niet meer laadt, maar hij laadt dan héél langzaam wanneer ik hem niet gebruik. Als ik hem wel gebruik loopt hij netto al weer leeg. Beetje vreemd allemaal. Vraag me af hoe dat dalijk met mn verlengkabel van 1,5m gaat.

Ik merk nu trouwens ook dat de pointer naar de text niet altijd klopt bij een tekst invoer, groene pijltje staat ergens anders dan de cursor verschijnt.
Lang niet alle usb3.0 verlengkabels werken, 2.0 helemaal niet, dan laad de adapter maar met 5 volt.

Wybo: factory reset is aan te raden. Zit er zelf ook aan te denken.

Wybo en ik hebben onze TF's bij amazon.co.uk gehaald. Garantie claimen van iets wat niet kapot is, is lastig :).

[ Voor 10% gewijzigd door The Wizard op 04-06-2011 13:11 ]

7090 kWp, 3 subsystemen (20x LG 320 Wp / 3x Canadian Solar 230 Wp)

• seeKo
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 14-11 15:55
Wat betreft Polaris Office, als ik een .docx document open via Dropbox dan kan ik hem wel bewerken. Totdat ik hem weer op wil slaan. Hij zegt dan dat het bestand wordt opgeslagen naar .doc, ik druk op ja en dan slaat hij vast...
Als ik Opslaan Als doe en hem ergens anders dan dus de Dropbox opsla, dan doet ie het wel. Iemand hier een oplossing?

• bsmpower
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 10-11 12:09
Na de teleurstelling dat de Transformer sinds vanochtend uitverkocht was bij Paradigit in Utrecht, ben ik nu alsnog in het bezit van de Transformer! Ze hadden hem in het magazijn liggen bij MM Utrecht! Ik moest even wachten want ze waren pas net binnen gekomen en nog niet in het systeem verwerkt. Voor de snelle beslissers, ze hadden er volgens mij nog 1 op voorraad. Ook hadden ze een demo model liggen in het magazijn waar ik even mee mocht spelen. Nu alles instellen en proberen, en zal snel een eerste indruk plaatsen!

p.s. eerst indruk van het apparaat zelf is dat deze er kwalitatief erg goed aanvoelt! Ik ben een beetje bevooroordeeld, maar de Transformer ziet er gelikt uit! De plastic achterkant voelt zeker niet goedkoop aan en het relief geeft net dat beetje extra grip!

[ Voor 8% gewijzigd door bsmpower op 04-06-2011 13:23 ]

• Brutes
edjeed schreef op zaterdag 04 juni 2011 @ 12:57:
Ha Kavish,

Werken formules die een berekening uitvoeren over verschillende worksheets? (Excel)

Alvast bedankt,

Edjeed
Ik zal het even voor je testen ;)

EDIT: Ja dat werkt prima.

[ Voor 5% gewijzigd door Brutes op 04-06-2011 13:32 ]

• Black Sparrow
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 19:34
Ik vraag me af hoeveel het kwaad kan om de TF ipv aan zijn 15V adapter nu aan een 5V adapter te hangen... Momenteel heb ik nog geen verloopje kunnen vinden in normale winkels van een engelse stekker naar een europese.

• ArthurMorgan
  • Niet online
The Wizard schreef op zaterdag 04 juni 2011 @ 13:07:
[...]

Wybo en ik hebben onze TF's bij amazon.co.uk gehaald. Garantie claimen van iets wat niet kapot is, is lastig :).
Imderdaad, al wilde hij vanmorgen dus even echt helemaal niet opladen.

Ik las op XDA van iemand die zei dat dat bij die van hem ook zo was, maar dat geduld en een paar uur later proberen soms wel werkt :D
Naja ik wacht wel even af. (de vragen van mensen hierboven die vragen of ik X geprobeerd heb: Yup, direct :) )

• Lizard
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online
Ik kan me herinneren dat in een demonstratiefilmpje ook een remote desktop client werd gedemonstreerd. Wat me daaraan opviel was dat deze ook media player filmpjes goed via RDP afspeelt. Is dit een Client van Asus zelf, of gewoon een uit de market?

• pimjai
  • Laatst online: 03-11 10:42
Ik geloof splashtop remote, zit ingebouwd in de mycloud app. Je moet het programma dan eerst nog wel even installeren op de computer die je wil overnemen.

• The Wizard

The Wizard

Moderator Mobile
Black Sparrow schreef op zaterdag 04 juni 2011 @ 13:43:
Ik vraag me af hoeveel het kwaad kan om de TF ipv aan zijn 15V adapter nu aan een 5V adapter te hangen... Momenteel heb ik nog geen verloopje kunnen vinden in normale winkels van een engelse stekker naar een europese.
Kan geen kwaad, alleen hij laad nu wel extreem lang op...

Kun je bij de Action geen reisadapter krijgen?

• Black Sparrow
The Wizard schreef op zaterdag 04 juni 2011 @ 14:18:
[...]

Kan geen kwaad, alleen hij laad nu wel extreem lang op...

Kun je bij de Action geen reisadapter krijgen?
Die reisadapters zijn over het algemeen (Blokker, Gamma) enkel van EU/US/Asia stekker naar andere stekkers. UK naar EU zit er jammergenoeg nooit tussen.

• D3StRoY40
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 14-11 13:48
Wat een leven zo he... transformer+zon+tuin+stoel = :*)

• Brutes
Net deze sleeve binnen gekregen

Afbeeldingslocatie: http://i54.tinypic.com/29m1th1.jpg

Bevalt prima, de TF heeft wel een beetje ruimte, maar niet te veel. Is dus zeker een aanrader als je opzoek bent naar een voordelige sleeve. :)

Verwijderd

@Black Sparrow: Op Amazon.co.uk vind je er natuurlijk genoeg

• pimjai
J@kavish: denk je dat hij daar ook in past met dock eronder? Heb het dock namelijk al gereserveerd, dus zou stom zijn om een hoes te kopen waar ik over 2 weken niks meer aan heb.

• Black Sparrow
Verwijderd schreef op zaterdag 04 juni 2011 @ 14:35:
@Black Sparrow: Op Amazon.co.uk vind je er natuurlijk genoeg
Ik heb er net eentje mogen vinden bij een Campeerwinkel. :)

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Modbreak:Accessoires graag in het daarvoor bedoelde forum.

• Willybubba
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 18:37

Willybubba

Nut up or shut up.

Black Sparrow schreef op zaterdag 04 juni 2011 @ 14:28:
Die reisadapters zijn over het algemeen (Blokker, Gamma) enkel van EU/US/Asia stekker naar andere stekkers. UK naar EU zit er jammergenoeg nooit tussen.
Jawel, ik heb zelf deze:

Afbeeldingslocatie: http://ecx.images-amazon.com/images/I/41Szk76PrEL._SL500_AA300_.jpg

Alles kan erin, alles komt eruit. En is nieteens heel duur. Zoek op Swiss Travel Products SWA1.1. Je hebt ze overigens ook nog met USB aansluiting erin, die heb ik dan weer niet.

Excuus als dit dan teveel over accessoires gaat, ik help hier wel iemand mee ;)

"I've seen things you people wouldn't believe. Attack ships on fire off the shoulder of Orion. I watched C-beams glitter in the dark near the Tannhauser gate. All those moments will be lost in time... like tears in rain... Time to die."

Verwijderd

RoD schreef op zaterdag 04 juni 2011 @ 15:46:
[modbreak]Accessoires graag in het daarvoor bedoelde forum.[/]
Misschien een link? ;w

• dversa2
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 08:15
mdcobra schreef op zondag 29 mei 2011 @ 13:19:
Zijn er in 3.1 ook verbeteringen mbt het afspelen van HD MKV Files?
Ik heb vanmorgen enkele films geconverteerd met handbrake met de high profile settings die ik hier heb gevonden samen met de nodige instellingen.
Films naar mijn transformer gekopieerd en ik moet zeggen dat ik versteld sta van de kwaliteit en snelheid, absoluut geen lag of studerende beelden.
Geconverteerde zijn een allegaartje van dvd rip's en mp4 files met verschillende codex.
Ik was vertsteld van de hooge snelheid waarmee handbreak de convertie maakt. Ik heb gehoord dat handbrake gebruik maakt van CUDA kan iemand dit bevestigen?

Ik hoop dat je hier wat aan hebt.

Asus transformer OS : android 3.1
Android player: mVideoplayer

PC, Intel 1156 Quad Core I5 760 2.8 GHz/ 8 GB Ram,
Video kaart: nVidia GForce GTS450 1024MB GDDR

Handbreak versie 0.9.5 met high profile

• AwR
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 19-07-2024

AwR

L.S.

Sinds vrijdag ben ik ook in het gelukkige bezit van een 32 GB eee pad.
Wat mij opvalt is dat bij het afspelen van een muziekje het rechter speakertje (wat wel vreselijk klein moet zijn :o ) luider klinkt dan het linker speakertje.
Ligt dat aan mijn gehoor, aan de extra openingen in de rechter zijkant, of is dit een exemplarisch probleem?

Kortom, is iemand dit ook opgevallen?

Thanks!

• Ken.
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 00:09

Ken.

\m/.([oO]).\m/

AwR schreef op zaterdag 04 juni 2011 @ 17:05:
L.S.

Wat mij opvalt is dat bij het afspelen van een muziekje het rechter speakertje (wat wel vreselijk klein moet zijn :o ) luider klinkt dan het linker speakertje.
Ligt dat aan mijn gehoor, aan de extra openingen in de rechter zijkant, of is dit een exemplarisch probleem?

Thanks!
Is een bekende bug ja. Het is me niet opgevallen bij mijn tabje, dus ik hoop dat niet alle apparaten er last van hebben..

• mytheory
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 12-11 23:14
L.S.

Thanks!
Dit is mij ook opgevallen.
Heb jij ook dat je vaak de volumeknop helemaal open moet zetten om een beetje geluid uit de TF te krijgen?

• AwR
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 19-07-2024

AwR

mytheory schreef op zaterdag 04 juni 2011 @ 17:48:
[...]

Dit is mij ook opgevallen.
Heb jij ook dat je vaak de volumeknop helemaal open moet zetten om een beetje geluid uit de TF te krijgen?
Ja.
gelukkig zit er een 3.5 mm audio uitgang op.
Met MyNet kan ik nu mooi mijn muziek streamen naar m'n stereo via een kabeltje.

Ben er verder heel content mee, nu maar hopen dat er snel fraaie apps voor geschreven gaan worden.

h.gr.

• Michel242186
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 19:43
L.S.

Thanks!
wordt in het xda forum ook veel over gesproken dus het komt vaker voor!

• mytheory
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 12-11 23:14
Al iemand de TF geroot?
Ik ga de mijne in elk geval binnenkort rooten.
Er was al iemand die hem succesvol overclockt heeft naar 1,6 ghz.

• MeO
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 10-11 10:48

MeO

Kon geen accesoires topic vinden voor de Transformer, dus ben ik maar een gestart. Ander staat hier straks vol van de modsbreaks. :P

Accesoires voor de ASUS Eee Pad Transformer TF101

• lord_fornax
Geluid lijkt rechts inderdaad harder dan links, als ik echter met mijn neus tegen het scherm ga zitten (mooi gezicht en vetvlekje op het scherm), is het toch hetzelfde volume.

• ArthurMorgan
  • Niet online
Even checken, wat is onder 3.1 bij jullie de normale tijd om hem volledig op te laden vanaf zeg 20%?

Voor ik die reset er tegenaan gooi wel handig om te weten ;)

• lord_fornax
Wat me vanmiddag opviel was dat ik de tf bij ongeveer 30% aan de lader heb gehangen en bij ongeveer 65% er weer vanaf, dat hij na het loskoppelen van de lader versprong naar 90%. nu, inmiddels een uur of 7 later, bij gemiddeld gebruik staat ie op 49%.

De betrouwbaarheid en accuraatheid van de batterijstatus neem ik niet echt serieus..

• The Wizard

The Wizard

Moderator Mobile
Wybo schreef op zaterdag 04 juni 2011 @ 19:45:
Even checken, wat is onder 3.1 bij jullie de normale tijd om hem volledig op te laden vanaf zeg 20%?

Voor ik die reset er tegenaan gooi wel handig om te weten ;)
Installeer battery monitor widget, hierbij kun je precies hoeveel mA er opgenomen wordt.

Om 20:29 aangesloten (10%)
Om 20:31 was de accu 12%
Om 20:36 16% met een laadstroom van 397 mA
Om 20:51 26% met een laadstroom van 441 mA
Om 20:56 30% met een laadstroom van 506 mA (waarschijnlijk doordat het scherm aanstaat)

Hij wordt ongeveer opgeladen tussen 400 en 500 mA, afgezien van de laatste 10%, dan gaat hij over op bijna-druppelladen.

In 30 minuten tijd laadt hij ongeveer 30%, dus ca. 4 uur is een normale laadcyclus.

• ArthurMorgan
  • Niet online
ok heb het geinstalleerd, zal straks eens kijken :)

thx

• hostje
The Wizard schreef op zaterdag 04 juni 2011 @ 20:59:
[...]

In 30 minuten tijd laadt hij ongeveer 30%, dus ca. 4 uur is een normale laadcyclus.
Weet je dit zeker ??? Volgens mij klopt je berekening niet. Na 4 uur zou je dan namelijk op 240% moeten zitten.

• Black Sparrow
Is het al iemand gelukt om Xvids te streamen vanaf een DLNA server? Via MyNet lijkt het niet te werken, en ik krijg het niet zover dat Moboplayer de DLNA server ziet. Hoe werkt dit precies?

Verwijderd

Ik wil graag weten hoe de transformer zich verhoud (snelheid) met de ipad. Veel vergelijkingsmateriaal met de ipad 2 maar ik heb een ipad 1. Bijvoorbeeld webpagina's openen en wat ik heel tof vind is google earth. De ultieme app voor een tablet.

• The Wizard

The Wizard

Moderator Mobile
hostje schreef op zaterdag 04 juni 2011 @ 21:14:
[...]

Weet je dit zeker ??? Volgens mij klopt je berekening niet. Na 4 uur zou je dan namelijk op 240% moeten zitten.
Je hebt gelijk, zat te rekenen in uren ipv halve uren... :)

Je komt op ongeveer 2,5 uur uit ivm het langzamere laden op het eind.

Verwijderd

Kom dit net tegen op Engadget: PS3 controller aan de transformer

http://www.engadget.com/2...-with-ps3-controller-vid/

• D-e-n
  • Registratie: Februari 2004
  • Nu online
Hoe vinden jullie de ingebouwde muziekspeler? Ik vind hem mooi maar met weinig opties. Ik heb Playerpro geprobeerd en die kan meer (tags editten bijvoorbeeld) maar in landscape ziet het afspeelscherm er niet uit. Zijn er nog alternatieven? Ik zou graag wat muziekbeheer doen op mijn tablet en dan weer syncen naar de pc.

• ArthurMorgan
  • Niet online
22:10 16%
23:50 89%
00:20 98%
00:40 100%

Dan vandaag eens kijken naar het verbruik verder. Handige widget idd.

/edit: Raar ding :D
het verbruik is nu weer naar normale waarden terug. Rond 8.51 ontkoppeld, op misschien 10 minuten na constant gebruikt, nu nog 60% over.
Wel is dragracer eeen verschrikkelijke gebruiker. Dan wordt het wel weer bijna 20% per uur. Maar filmpjes op uitzending gemist gaan prima.

/edit2: even op GoT en het verbruik/schiet de lucht in van buiten GoT gemiddeld 150 mA naar 240 mA hier, nog erger dan dragracing met 210 mA

[ Voor 70% gewijzigd door ArthurMorgan op 05-06-2011 11:24 ]

• bllb
  • Niet online
De ontwikkelaar van de app Wiimote Controller is bezig ook de PS3 controller via bluetooth werkend te krijgen 8)

Verwijderd

Verwijderd. Zie Asus Transformer Update WW 3.1 ergens te vinden?
.
.
.

[ Voor 177% gewijzigd door Verwijderd op 05-06-2011 12:12 ]

• Duckjup
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 17-11 11:54
Nou, na aangestoken te zijn door alle enthousiasme hier - en niet te vergeten het levertijdentopic - heb ik sinds gisteren ook zo'n fijne transformer. Ik moet zeggen dat hij heel goed bevalt, werkt erg soepel. Scherm is prachtig, batterijverbruik valt me reuze mee (na één keer opladen; pas na een paar keer volledig op- en otladen bereikt de batterij immers z'n volledige capaciteit).

Ik was nog een Android-maagd, maar mijn eerste keer deed gelukkig helemaal geen pijn ;) Het werkt erg intuïtief. Typen in dit forum gaat vlot onder HC 3.01. Weet niet wanneer de 3.1 update vanuit Asus aangeboden gaat worden.

Ik moet zeggen dat ik de vormgeving echt schitterend vind. In het echt is 'ie veel mooier dan op de pics. Goed, bruikbaar formaat, ligt lekker in de hand/op schoot.

Hierboven las ik dat sommigen de rechter speaker luider vinden dan de linker. Ik heb de indruk dat het bij de mijne andersom is. Ik dacht al dat het aan mij lag... Heb ook al twee keer een vastloper gehad, één keer door een app die niet meer wilde openen, en een keer nadat ik een Youtube-video had gepauzeerd, maar het geluid bleef doorlopen (ook nadat ik de app had afgesloten). Alleen een reset hielp toen nog.

Bij het eerste aanmelden kwam ik er trouwens achter dat de TF alleen wifi-kanaal 1-11 ondersteunt. Mijn router stond op ch. 13 en dan kan de TF hem gewoon niet vinden.

Ben zeer benieuwd welke apps er nog meer zijn en welke er de komende tijd speciaal voor Honeycomb bijkomen. Nu alleen nog een fatsoenlijke selectie kunnen maken in de Marketplace (wel raar dat 's werelds grootste zoekmachine dat niet lijkt te kunnen/willen toevoegen).

• pimjai
De HC 3.1 update zou je al moeten hebben. Mischien zelf even naar settings, about tablet, sywtem update, check for update. Is me zelf verder nog niet opgevallen dat de ene speaker harder is dan de andere, mischien hen ik wel gewoon geluk.

• CopyCatz
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 00:11
Er zit een soort van 3d geluid in de tablet las ik ergens in de specs, dus het lijkt me niet dat de speakers kapot zijn. Tis meer iets van de drivers denk ik. Als je ook die bijgeleverde muziek luistert doen sommige nogal ruimtelijk aan. Damn wat is typen hier irritant.

• Tutti-frutti
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

Rechter speaker luider dan linker (en bij sommigen andersom) is een bekend probleem, zie XDA:[Q] Is the imbalance between left and right speakers a software issue?.
Ik hoop echt dat het niet om een hardware gebrek gaat in dit geval...

Ook een niet gecalibreerde accelerometer is een vaker voorkomend probleem.

En over het typen op websites, gebruik Firefox of Opera. Dolphin heeft hetzelfde probleem als de standaard browser. Tevens vertonen Firefox en Opera niet de redraw artifacts (witte/zwarte balken) tijdens scrollen.

[ Voor 5% gewijzigd door Tutti-frutti op 05-06-2011 15:09 ]

4015Wp west (Dordrecht)

• The Wizard

The Wizard

Moderator Mobile
Ik snap ook niet dat er geen app is voor GoT. XDA bijv. heeft een fijne app.

• D-e-n
  • Registratie: Februari 2004
  • Nu online
Tutti-frutti schreef op zondag 05 juni 2011 @ 15:08:
En over het typen op websites, gebruik Firefox of Opera.
Wat Firefox betreft: dat is dan de gewone mobile browser? En dan heb je geen Flash toch?

• Tutti-frutti
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

D-e-n schreef op zondag 05 juni 2011 @ 15:19:
[...]

Wat Firefox betreft: dat is dan de gewone mobile browser? En dan heb je geen Flash toch?
De normale firefox ja, er is ook een beta. Maar inderdaad, geen flash support helaas.

4015Wp west (Dordrecht)

Verwijderd

hallo tweakers.
24 uur met mijn tf gespeeld en de eerste problemen kom ik tegen. misschien komt dit doordat ik voor het eerst met android werkt.

als ik sommige boeken open in de library app crasht de app, na veel zoeken kwam ik er achter dat als je het boek opent in de map zelf zonder eerst de app op te starten, het boek wel geopend wordt.vreemd......iemand een idee?

ook een probleem met het instellen van de smtp van tele2, instellingen staan zeker goed maar hij kan de server niet vinden.in mijn outlook op mijn laptop werkt het wel met de instellingen.

verder ben ik erg tevreden, alles werkt soepel en een super scherm, ik hoop dat de update naar 3.1 deze problemen oplost.

Verwijderd

Hmm.. ik krijg MyNet niet goed aan de gang. Heb een aantal schijven gedeeld op mn laptop. Als ik MyNet opstart op de transformer ziet hij m'n pc ook met wat algemene mappen, maar als ik daar in kijk zie ik geen bestanden. Met m'n AcRyan mediastreamer zie ik de gedeelde mappen/ bestanden wel gewoon.

Iemand een idee wat ik fout doe?

• Duckjup
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 17-11 11:54
pimjai schreef op zondag 05 juni 2011 @ 13:54:
De HC 3.1 update zou je al moeten hebben. Mischien zelf even naar settings, about tablet, sywtem update, check for update. Is me zelf verder nog niet opgevallen dat de ene speaker harder is dan de andere, mischien hen ik wel gewoon geluk.
Had ik al gekeken: geen update beschikbaar. Op Asus support ook niets over te vinden. Lees hier wel dat de meesten (?) hem op een andere manier hebben ge-update (via de 'leaked' 3.1), maar ik wacht liever op de gewone systemupdate.

Begrijp alleen niet hoe dat dan werkt, als hij beschikbaar is via systemupdate voor sommigen, dan zou dat toch voor iedereen moeten gelden? :?

• pimjai
Vreemd, toen ik hem hier afgelopen donderdag uit de doos haalde en aanzette kreeg ik meteen een update melding, dus meteen maar gedaan, en toen zat ik op 3.1. Vreemd dat blijkbaar niet iedereen hem krijgt, ik heb niks gedaan met custom roms oid, gewoon de standaard software.

• Ken.
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 00:09

Ken.

\m/.([oO]).\m/

..en bij mij duurde het een dagje tot ik de melding kreeg. Gewoon even afwachten dus.

• jekker
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 11-10 22:08
Black Sparrow schreef op zaterdag 04 juni 2011 @ 21:50:
Is het al iemand gelukt om Xvids te streamen vanaf een DLNA server? Via MyNet lijkt het niet te werken, en ik krijg het niet zover dat Moboplayer de DLNA server ziet. Hoe werkt dit precies?
Ik heb het draaiend met upnplay in combinatie met Rockplayer lite.

Spicy!

• pimjai
In afwachting van mijn 32GB Micro SD card heb ik even een oude 4GB kaart in mijn transformer gedaan, en in de transformer zelf werkt dat gewoon goed, maar het viel me op dat als ik de transformer aan de computer hang, dat ik de SD kaart niet te zien krijg. Dit is wel lastig, want ik heb geen card reader voor mijn computer, dus de enige manier om dingen op die SD kaart te zetten zou dan zijn om ze eerst met de computer op de transformer te zetten, en ze dan met de file explorer van de transformer weer op de SD kaart te zetten. Dit vind ik een beetje omslachtig. Is er niet een manier om te zorgen dat ik de SD kaart gewoon zie op de computer als ik de transformer eraan hang?

• Graviton12
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 23-05 12:53
Kan je nu eigenlijk met de dock een 3G connectie maken via een usb stick van bv Vodafone?

Verwijderd

pimjai schreef op zondag 05 juni 2011 @ 17:42:
In afwachting van mijn 32GB Micro SD card heb ik even een oude 4GB kaart in mijn transformer gedaan, en in de transformer zelf werkt dat gewoon goed, maar het viel me op dat als ik de transformer aan de computer hang, dat ik de SD kaart niet te zien krijg. Dit is wel lastig, want ik heb geen card reader voor mijn computer, dus de enige manier om dingen op die SD kaart te zetten zou dan zijn om ze eerst met de computer op de transformer te zetten, en ze dan met de file explorer van de transformer weer op de SD kaart te zetten. Dit vind ik een beetje omslachtig. Is er niet een manier om te zorgen dat ik de SD kaart gewoon zie op de computer als ik de transformer eraan hang?
Als je er een sd-kaartje in hebt zitten moet je kijken tussen alle mappen op het intern geheugen. Dus in windows-verkenner doorklikken naar transformer-> device storage.. daartussen staat microsd. Dat is m.

• Junia
pimjai schreef op zondag 05 juni 2011 @ 17:42:
Werkt dit ook echt lekker? Ik kan me nog goed herinneren 'in de tijd' dat ik een microSD kaart gebruikte op mijn oude Samsung D900 telefoon....

Data kopieren naar het kaartje of vanaf het kaartje iets openen duurde soms echt enkele minuten 8)7 ( 1 foto openen/verplaatsen etc)

• shakedown
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 06:53
Die lage snelheid komt door de snelheid van het kaartje. MicroSD is tergent traag. Zeker de oudere versies. Is ook niet echt nodig in een Smartphone.

• ZooYork74
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 29-06 20:53
Beste mensen,

Wie heeft er gemerkt dat wanneer een hoofdtelefoon eraf gehaald wordt, de musicplayer opeens aangaat?

Groets.

D.

• pimjai
Verwijderd schreef op zondag 05 juni 2011 @ 18:30:
[...]

Als je er een sd-kaartje in hebt zitten moet je kijken tussen alle mappen op het intern geheugen. Dus in windows-verkenner doorklikken naar transformer-> device storage.. daartussen staat microsd. Dat is m.
Bedankt, had ik niet gezien.
Junia schreef op zondag 05 juni 2011 @ 18:39:
[...]

Werkt dit ook echt lekker? Ik kan me nog goed herinneren 'in de tijd' dat ik een microSD kaart gebruikte op mijn oude Samsung D900 telefoon....

Data kopieren naar het kaartje of vanaf het kaartje iets openen duurde soms echt enkele minuten 8)7 ( 1 foto openen/verplaatsen etc)
Ja hoor, werkt goed, een 200MB MP4 file duurde 40 seconden om met de computer erop te zetten, en fotos die op het kaartje staan openen gewoon meteen in de gallery als je erop drukt, met dezelfde snelheid alsof ze op de transformer zelf staan

@zooyork: nee, dat is bij mij niet het geval

Verwijderd

de leverdatum bij bobshop van de versie met dock was eerst 10 juni, nu 7 juni. laat maar komen. :9

• RoloTomassie
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 14-05-2021
Sinds gisteren een superblije eigenaar van TF. Ik heb slechts een kleine irritatie; hoe ga je in godsnaam de tabbladen wegdoen? Op de computer druk je op " x " rechtsboven maar op de tablet dan? Als ik via de snelkoppeling die verschijnt alsje aan de rand van het scherm aanraakt,
dan zie ik vele sites nog open staan. Hoe druk ik ze weg?

Edit: per ongeluk erachter gekomen dat het x knopje geen kleine + knopje is( beetje verwarrend voor mij aangezien er een grote + knop ernaast staat). Beetje dom van mij 8)7

[ Voor 20% gewijzigd door RoloTomassie op 05-06-2011 21:01 ]

• pimjai
Je opent het tabblad dat je wil sluiten, en dan klik je op de X (boven de knop voor instellingen) dan is het tabblad dicht.

• RoloTomassie
pimjai schreef op zondag 05 juni 2011 @ 20:58:
Je opent het tabblad dat je wil sluiten, en dan klik je op de X (boven de knop voor instellingen) dan is het tabblad dicht.
Net toevallig erachter gekomen. Toch bedankt. Ik had nog wel een vraagje; is het handig/nodig om een app tedownloaden die geheugen wist om ruimte vrij te maken? memory booster en dat soort apps bedoel ik.
Alvast bedankt!

Verwijderd

RoloTomassie schreef op zondag 05 juni 2011 @ 21:13:
[...]

Net toevallig erachter gekomen. Toch bedankt. Ik had nog wel een vraagje; is het handig/nodig om een app tedownloaden die geheugen wist om ruimte vrij te maken? memory booster en dat soort apps bedoel ik.
Alvast bedankt!
Naar wat ik heb gehoord zijn dergelijke app-killers heel slecht voor je batterijduur.

• RoloTomassie
Nog eenlaatste vraag; hoe komt het dat yoox.com niet werkt op mijn tablet? Op mijn pc wel en zelfs op mijn galaxy s. Ik ben heel vaak te vinden op die site dus als iemand het weet en een oplossing heeft hoor ik het graag. Nogmaals bedankt!

• pimjai
Heb even gekeken voor je, en het probleem is dat als de user agent ingesteld staat op tablet, je naar de mobiele site word verwezen. Dus even naar de settings van je browser, advanced, user agent string instellen op desktop, dan moet het werken

• oltk
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 19:20
CopyCatz schreef op donderdag 02 juni 2011 @ 09:16:
[...]

Ik heb afgelopen nacht de wifi uitgezet, en het IM+ messenger proces gekilld zodat ik zeker wist dat ie niet meer draaide. In de batterij grafiek is "awake" nu weg (er loopt nu niks meer door gedurende de nacht), en de batterij is maar 1% gedaald van 0.00 tot 08.00 vanochtend. Niet slecht. Er zijn geloof ik ook wel apps waar je dit soort dingen mee kunt automatiseren ('s nachts wifi uit, periodiek tasks killen etc.). Dat vind ik nou juist zo mooi van dit apparaat, het is een tweakers machine, niet een girlfriend machine!
Dank voor je meting. Natuurlijk beperkt het gebruik (je wil er heel veel mee) vooral de batterijtijd. Wellicht valt het dus mee. Maar ik ben benieuwd of er apps / services op de achtergrond hangen die bij adroid (sluipend) wat meer resources vergen dan iOS.

• douscha
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 20-10-2022
Weet iemand of het ook mogelijk is om er een app op te zetten zodat je de webcam in msn of Skype kan gebruiken?
Ik vraag me anders af waarom er een cam aan de voorzijde zit.

• hostje
Ik heb ook even een vraag. Hoe sluiten jullie je Transformer af na gebruik? Door het aan/uit knopje kort in te drukken (soort van standby) of door hem langer in te drukken en dan voor 'afsluiten' te kiezen (dan gaat hij ook echt uit en moet hij de volgende keer weer helemaal opstarten, je ziet dan ook weer het Asus opstart scherm bij het opstarten). Ik vraag me af of dat ding niet te warm wordt in een sleeve in de standy modus (hoewel mijn HTC Desire ook de hele dag in standby in een hoesje in mijn broekzak zit, maar goed...).

• oltk
Al enkele malen was ik in de verleiding om de TF te kopen. Ik heb er mee zitten spelen bij Paradigit Zoetermeer (met nog 3 op voorraad) en in Utrecht (nog een op voorraad). Het is een mooi apparaat en er kan veel. Wat me weerhield is de vraag wat nou echt het verschil is tussen de ipad en de TF. Behalve "de vrijheid". Wat kan er nou echt niet en wat wél met beide toestellen. Een vraag voor de bezitter van beide toestellen dus... En: is itunes (alles gaat via itunes begrijp ik) nou echt zo vreselijk?

verduidelijking:
Ik wil de TF naast lekker spelen ook "zakelijk" kunnen gebruiken. Dat wil zeggen: ik wil attachments, die in de exchange mail binnenkomen, kunnen lezen of bij vergaderingen kunnen gebruiken zonder dat ik de laptop open of alles uit hoef te printen. Denk aan ppt's, pdf's. docs en xls, jpg's en png's. Ik heb een dropboxaccount, en ik ga waarschijnlijk tetheren als ik buiten de deur ben.

• pimjai
@ hostje: ik zet hem gewoon op standby, dus 1 keer kort het knopje indrukken, hij word helemaal niet warm dan, is geen probleem dus.

@oltk: ik bezit niet beide apparaten, maar ik weet zeker dat het openen van die bestanden op beide tablets geen enkel probleem is, hoewel je hierop de ipad mischien even een extra app voor moet instaleren. Exchange support ben ik niet zeker van, dus daar kan iemand anders mischien opheldering over geven, al denk ik dat dit ook geen probleem is. Verder is het een persoonlijke keuze welk van de 2 tablets jou prettiger lijkt bij gebruik.

• oltk
pimjai schreef op zondag 05 juni 2011 @ 22:37:
@oltk: ik bezit niet beide apparaten, maar ik weet zeker dat het openen van die bestanden op beide tablets geen enkel probleem is, hoewel je hierop de ipad mischien even een extra app voor moet instaleren. Exchange support ben ik niet zeker van, dus daar kan iemand anders mischien opheldering over geven, al denk ik dat dit ook geen probleem is. Verder is het een persoonlijke keuze welk van de 2 tablets jou prettiger lijkt bij gebruik.
Tja. Het probleem is: ik vind die ipad bloedmooi :9~ en het iOS is erg intuïtief en stabiel. Ik ben echter geen applefan. En ik krijg sterk de indruk dat de ipad vooral een spelletjesmachine is en gericht op makkelijk "couchsurfen". Ik denk dat met een tablet veel meer kan. Ik vermoed dat een TF veel beter geschikt is om te gebruiken voor de semizakelijke omgeving (ik bedoel dus niet editten en productie). Dus zomaar kiezen als "persoonlijke keuze" is voor mij te vaag. Omdat de TF ook een mooi apparaat is zal vooral het gebruik de doorslag geven :> Ik heb er geen zin in om 600 Euro aan een apparaat uit te geven dat net niet doet wat ik wil (of met grote moeite en onhandigheid). Vandaar mijn vraag: waar loop ik zeker tegenaan als ik een ipad neem cq TF?

[ Voor 5% gewijzigd door oltk op 05-06-2011 23:09 . Reden: verduidelijking ]

• lord_fornax
Ik werk in een hosted exchange omgeving, werkt prima op de TF. Hoe dit in iOs geregeld is weet ik niet, maar dat zal daar ook wel goed voor elkaar zijn.
Office documenten kunnen op beide apparaten, op de TF krijg je polaris office er gratis bij, dus dat is al prima.

Ik ga de TF ook zakelijk inzetten, maar ik merk wel dat de docking dan echt onmisbaar gaat zijn, nu met alleen het onscreen keyboard is het dan toch ietwat behelpen.

Apple heeft momenteel wel een grote voorsprong wat betreft apps. Er zijn gewoonweg veel meer ipad geschikte apps te verkrijgen dan voor Android. Het is even afwachten hoelang het gaat duren voordat het aanbod in de Android market wat is opgeschroefd. Ik gok dat het niet al te lang meer gaat duren, nu er steeds meer Android tablets op de markt verschijnen. Voor ontwikkelaars wordt het nu pas interessant om te gaan ontwikkelen voor Android tablets.

Even iets anders, oef, watben ik blij dat ik voor de TF gekozen heb en niet voor de Xoom, welke een tijd geleden op mijn wishlist stond. Heb er vandaag een tijdje mee gespeeld, naast de TF. De TF is voor mij de overduidelijke winnaar. Qua gebruik, maar ook qua looks. En niet te vergeten de prijs!

• CopyCatz
Ik zit zelf in een zakelijke exchange omgeving, waar ik eerst een ipad gebruikte voor mail en aantekeningen tijdens vergaderingen. Voor exchange zijn beide apparaten goed geschikt, maar voor office toepassingen en apps is de transformer toch de betere. Polaris office gratis erbij, terwijl je op de ipad toch even een paar tientjes er tegenaan moet gooien voor je een pfd/texteditor, presenter etc hebt. Maar dan begint op de ipad het gezeik, als dropbox er niet was geweest had ik de ipad allang in de hoek gesmeten. Al die apps die hun eigen storage hebben waarin je de documenten moet gooien via itunes... Gewoon al het feit dat je op de asus bestanden kunt delen via veel meer mogelijkheden (network share, bluetooth sd card, etc.) is een enorme plus voor zakelijk gebruik.

• oltk
@lord_fornax: dank! Ik hoop vooral dat de Citrix-app naar HC wordt geupgrade. het zou helemaal geweldig zijn als je op de TF via Citrix gewoon een windowsdesktop kan draaien op de remote server.

@CopyCatz: Jij beschrijft natuurlijk een persoonlijke ervaring. Maar het sterkt me wel in mijn gevoel een TF te nemen. Je zegt "dan begint het gezeik". Bedoel je het toevoegen aan libraries etc? Betekent dat ook dat je in de ipad verplicht bent om eerst je applicatie te openen voordat je het bestand kan openen? Dat werkt niet voor me. Want ik weet nooit uit mijn hoofd welke bestanden (er zijn altijd diverse smaken in een mail) ook alweer in een mail stonden. Volgens mij is het het handigst de attachments naar dropbox te mikken, de directory te openen, "tikken" en dan moet de applicatie automatisch starten. Of ben ik nou hopeloos ouderwetsch?

• Junia
Verwijderd schreef op zondag 05 juni 2011 @ 20:09:
de leverdatum bij bobshop van de versie met dock was eerst 10 juni, nu 7 juni. laat maar komen. :9
Thanks voor de info :) heb de TF daar net ook besteld.

edit: ik zie dat de levertijden bij bobshop vaak niet accuraat zijn :-( Hopelijk een beetje geluk....

[ Voor 17% gewijzigd door Junia op 06-06-2011 00:41 ]

• ArthurMorgan
  • Niet online
Om terug te komen op het opladen verhaal:https://lh5.googleusercon.../s800/P20110606071440.png

Ik ben even de weg kwijt maar dit lijkt dan toch een firmwareachtig iets?

/edit:
zaterdag opgeladen tot 26%, stopte daar met opladen
paar uur later naar 100%
volgende nacht naar 100%
's middags wederom opgeladen
factory reset (zonder positieve gevolgen voor zover ik kon zien)
gebruikt tot 14%
en dan dus opgeladen tot hij op 81% stopte

hij staat nu op 61% met de stekker er in (sinds 64%) en ontlaadt dus nog steeds door.
Ik zal nu het scherm even uitschakelen en over een kwartier kijken.

/edit: kwartier later: normale ontlading als het scherm uit staat. Ik ga nu de kabel weer los halen en dan over een uur kijken als ik hem er in stop.
Maar dit is natuurlijk niet echt werkbaar op deze manier.(zeker als je zo iets hebt als op zaterdag dat hij 's ochtends maar op 26% staat)

[ Voor 64% gewijzigd door ArthurMorgan op 06-06-2011 09:09 ]

• CopyCatz
oltk schreef op zondag 05 juni 2011 @ 23:40:

@CopyCatz: Jij beschrijft natuurlijk een persoonlijke ervaring. Maar het sterkt me wel in mijn gevoel een TF te nemen. Je zegt "dan begint het gezeik". Bedoel je het toevoegen aan libraries etc? Betekent dat ook dat je in de ipad verplicht bent om eerst je applicatie te openen voordat je het bestand kan openen? Dat werkt niet voor me.
Sowieso kun je op een ipad nooit beginnen bij een bestand, want je hebt geen filebrowser. En dat bedoel ik met het gezeik; je moet je bestanden altijd eerst naar jezelf mailen, op dropbox zetten, of via itunes toevoegen aan de storage space van de app waarmee je de file wilt gaan openen (als de app dat toestaat). Met de transformer kun je wel bij de storage beginnen, of ie nou op je bedrijfsnetwerk, tablet of een sd card staat. Dat vind ik een stuk prettiger werken.

• oltk
CopyCatz schreef op maandag 06 juni 2011 @ 08:54:
[...]

Sowieso kun je op een ipad nooit beginnen bij een bestand, want je hebt geen filebrowser. En dat bedoel ik met het gezeik; je moet je bestanden altijd eerst naar jezelf mailen, op dropbox zetten, of via itunes toevoegen aan de storage space van de app waarmee je de file wilt gaan openen (als de app dat toestaat). Met de transformer kun je wel bij de storage beginnen, of ie nou op je bedrijfsnetwerk, tablet of een sd card staat. Dat vind ik een stuk prettiger werken.
Als ik dit zo hoor... hoe is het mogelijk dat er mensen uberhaupt de ipad aanschaffen? Dit is toch geen doen?

• tharonald
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 27-12-2021
Heeft er iemand al wat ervaring met het aansluiten op hdmi tv? Mijn ervaringen zijn als volgt:

Bij het aansluiten krijg je het beeld op de tablet en op de tv. De onderste (notification) bar zie je niet op de tv. Dit is uiteraard handig want die bar wil je ook niet zien.

Bij het afspelen van een film of iets dergelijks krijg je de film op de tv en de player controls op de tablet (rockplayer en default player getest).

Bij het aspelen van bijvoorbeeld uitzendinggemist (met flash dus) dan krijg je helaas op de tablet en de tv beeld te zien.

Bij rockplayer kun je een srt in dezelfde directory plaatsen bij de film om ondertiteling te kunnen zien. Helaas krijg je dan de film op de tv (dit is gewenst), maar dan komt de ondertiteling op je tablet ..... oeps

Het zou eigenlijk wel fijn zijn als je ergens kon kiezen waar je het beeld wilt zien, bijvoorbeeld alleen op de tv bij uitzendinggemist.

Kunnen jullie al iets aanvullen hierover?

• BaRF
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10:45

BaRF

bijna kerst

ZooYork74 schreef op zondag 05 juni 2011 @ 18:47:
Beste mensen,

Wie heeft er gemerkt dat wanneer een hoofdtelefoon eraf gehaald wordt, de musicplayer opeens aangaat?

Groets.

D.
Dit is met mijn Android telefoon ook zo, ik heb het opgelost door de remote functie uit te zetten (ik denk dat het er uit halen / in stoppen van de headphones even een verkeerd contact maakt waardoor de musicplayer gaat spelen)

The space between is where you'll find me hiding, waiting for you

Pagina: 1 ... 17 ... 59 Laatste

Dit topic is gesloten.