80 = augustus, 90 = september. Niet per se een verbetering dus...E-B schreef op woensdag 07 september 2011 @ 14:05:
[...]
Wat duiden B80 en B90 precies aan? B90 is de nieuwste hardware revisie van het apparaat?
Goed om te horen dat ze in prijs dalen, ik wil er binnenkort ook 1 aanschaffen.
Ik weet niet of de B90 al in NL gearriveerd is maar het schijnt de produktiemaand aan te duiden. De B80 (8e maand) is in augustus gebouwd voglens die theorie. Oudere builds (B50, B60) kampen wat meer met problemen.
De 16gb+dock staat nu van 499 op 489 bij o.a. mycom. Geen enorme prijsdaling, maar als er wat concurrentie komt kan het de komende weken vlot gaan. Daar hoop ik eigenlijk op :-)
De 32gb+dock kostte kortgeleden nog 599 overal, en nu vanaf 539.
Resumerend, er zit beweging in. Maar het kan harder, hopelijk komt er snel ergens een stuntverkoop.
De 16gb+dock staat nu van 499 op 489 bij o.a. mycom. Geen enorme prijsdaling, maar als er wat concurrentie komt kan het de komende weken vlot gaan. Daar hoop ik eigenlijk op :-)
De 32gb+dock kostte kortgeleden nog 599 overal, en nu vanaf 539.
Resumerend, er zit beweging in. Maar het kan harder, hopelijk komt er snel ergens een stuntverkoop.
Roamor en marklinfan, bedankt. 
Is dit trouwens iets wat ik op een doosje terug zou moeten kunnen vinden? Ik ben best aangestoken door de hele updategekte die een beetje bij Android hoort. In mijn ogen lijkt het mij prettiger om een B90 in huis te halen dan een B80 (al is het alleen al om het idee). Klinkt wellicht stom en als het niet anders kan dan is dat ook geen probleem maar als ik het toch voor het kiezen heb....
Is dit trouwens iets wat ik op een doosje terug zou moeten kunnen vinden? Ik ben best aangestoken door de hele updategekte die een beetje bij Android hoort. In mijn ogen lijkt het mij prettiger om een B90 in huis te halen dan een B80 (al is het alleen al om het idee). Klinkt wellicht stom en als het niet anders kan dan is dat ook geen probleem maar als ik het toch voor het kiezen heb....
Als je nog even geduld hebt zou dat moeten lukken denk ik maar dat ligt er ook aan of Asus alle B80's inmiddels al heeft verscheept ;-)
Het schijnt op een sticker op de verpakking te staan, dus van buitenaf te zien. Het zijn de eerst karakters van het serienummer.
Het schijnt op een sticker op de verpakking te staan, dus van buitenaf te zien. Het zijn de eerst karakters van het serienummer.
Ik ben zelf een trotse bezitter van een B50 (hopelijk komt deze vanmiddag voor de 2e keer terug van RMA).
Als ik de keuze zou hebben tussen een B50 of een B90, zou ik voor de B90 kiezen (al is daar nog geen bootloader voor)
Serienummer staat inderdaad op de verpakking
Als ik de keuze zou hebben tussen een B50 of een B90, zou ik voor de B90 kiezen (al is daar nog geen bootloader voor)
[ Voor 9% gewijzigd door CappieL op 07-09-2011 14:18 ]
Inmiddels is Prime 1.9 beschikbaar, ik zal deze vanavond testen.
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1251044
Met 1.7 was de powerknop niet meer zoals ik wilde, alleen Recovery en Restart waren nog beschikbaar en geen Shutdown mogelijkheid vanuit het OS.
Mocht dit niet in Prime 1.9 zitten, dan zal ik wel een van de powerbutton updates gebruiken
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1052380#
onder het kopje "Power button mods".
Desnoods stap ik over op Revolver 2.6, Fast as Hell!! spreekt me wel aan
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1173230
Vannacht heb ik nog even een test met mijn B50 gedaan en misschien heb ik toch last van een accu die snel leegloopt.
Actieve applicaties waren: Task killer en Skoda app.
Deze skoda eco panel app deactiveerd Wifi, verlaagd schermtijd en nog wat dingen.
Combo om 01.00 uur weggelegd met 77% en weer wakker geschud rond 07.30 met 36% op de dock. Scherm zat nog op 97%
Met 1.7 was de powerknop niet meer zoals ik wilde, alleen Recovery en Restart waren nog beschikbaar en geen Shutdown mogelijkheid vanuit het OS.
Mocht dit niet in Prime 1.9 zitten, dan zal ik wel een van de powerbutton updates gebruiken
Vannacht heb ik nog even een test met mijn B50 gedaan en misschien heb ik toch last van een accu die snel leegloopt.
Deze skoda eco panel app deactiveerd Wifi, verlaagd schermtijd en nog wat dingen.
Combo om 01.00 uur weggelegd met 77% en weer wakker geschud rond 07.30 met 36% op de dock. Scherm zat nog op 97%
[ Voor 28% gewijzigd door Kiswum op 07-09-2011 14:25 . Reden: accu test ]
Link naar mijn website voor alle reviews en blogs: Kiswum.com.
Verwijderd
Staar je niet blind op de drain van de dock.Kiswum schreef op woensdag 07 september 2011 @ 14:19:
Ik heb B70 en tot voor kort had ik een verbruik van 0,25% per uur in slaapstand. De laatste twee dagen zit ik weer op 3% per uur en ik krijg de combo niet in slaapstand. Met CPU Spy zie ik dat hij de hele tijd op 216 Mhz zit en niet in deep sleep. Vanochtend nog maar wat zaken uitgezet (o.a. synch) en vanavond kijken wat het verbruik vandaag is. Ik zet altijd wifi handmatig uit, sluit met advance Task Killer alle apps en zet het scherm uit met de powerknop.
Laat maar weten wat je ervaringen zijn :D!Kiswum schreef op woensdag 07 september 2011 @ 14:19:
Inmiddels is Prime 1.9 beschikbaar, ik zal deze vanavond testen.
Mijn HTC flash ik alsof het niets is, maar met de TF wil ik toch even voorzichtig zijn en eerst horen wat de rest vind.
Tot nu toe klinken vooral Revolver en Revolution HD erg fijn.
Vooral omdat deze de nadruk op "sneller" leggen.
Volg www.n1ntendo.nl voor alles Nintendo! (>'-')> <('-'<) ^(' - ')^ <('-'<) (>'-')> ... (╯°□°)╯︵ ┻━┻
marklinfan schreef op woensdag 07 september 2011 @ 14:17:
Als je nog even geduld hebt zou dat moeten lukken denk ik maar dat ligt er ook aan of Asus alle B80's inmiddels al heeft verscheept ;-)
Mooi, zolang Asus zelf nog met update(tjes) blijft komt dan heb ik er geen problemen mee dat een bootloader niet beschikbaar is.Het gebrek aan updates is bijvoorbeeld de reden geweest dat ik mijn HTC Desire inmiddels wel geroot heb.CappieL schreef op woensdag 07 september 2011 @ 14:18:
Ik ben zelf een trotse bezitter van een B50 (hopelijk komt deze vanmiddag voor de 2e keer terug van RMA).
Ik heb inmiddels het idee dat het qua updates bij Asus wel goed zit. Ik zoek specifiek een tablet met Android 3.2 of "hoger" en dit was 1 van de weinige topmodellen bij de Saturn die hier reeds op draaide. Hij heeft bij mij de fijnste indruk op gebied van prestaties achtergelaten en ben best wel enthousiast geworden.
Haast heb ik echter niet, heb de aanschaf voor het eind van de maand gepland of wellicht eerder bij een hele goede aanbieding. Ik was al van plan om er gewoon 1 in de winkel te halen dus moet het spieken op een doosje naar een serienummer niet zo heel moeilijk zijn.
opzich zu het wel heel spectucalair zijn als de tf zelf nog vee lgaat dalen in prijs, als je de concurenten, ipad, xoom, galaxy tab... bekijkt, zie je toch dat de prijs van de tf een pak lager ligt als zijn concurrenten
ik speculeer daarop met dit soort berichten in m'n achterhoofd en dat ik de prijzen inderdaad (licht) zie zakken
http://www.tabletguide.nl...bletmarkt-onvermijdelijk/
Wat het bericht ook zegt: "zeker richting de feestdagen". Ik ben toch niet van plan te wachten tot eind november. Mocht je geen problemen hebben met wachten, worden de huidige tablets zeker goedkoper.marklinfan schreef op woensdag 07 september 2011 @ 15:11:
ik speculeer daarop met dit soort berichten in m'n achterhoofd en dat ik de prijzen inderdaad (licht) zie zakken
Er zullen in de tussentijd ook nieuwe (lees: betere / snellere / mooiere) op de markt komen, met een hogere prijs (deze zullen nog niet door de prijzenoorlog goedkoper worden, schat ik).
Hoi CappieL, ik heb ook een B50 en heb deze net aangemeld voor RMA voor backlightbleeding. Heb jij enig idee of deze gewiped wordt? Waarvoor is die van jou teruggestuurd?CappieL schreef op woensdag 07 september 2011 @ 14:18:
Afgelopen vrijdag is hij opgehaald door DHL en naar Brno verzonden. Vanmiddag is hij weer bezorgd. Hij rammelt niet meer (nog niet). Hij wordt gewiped, vorige keer ook. Dus zorg ervoor dat je je bestanden op je SD-kaartje zet (en haal deze ook uit je TF).tharonald schreef op woensdag 07 september 2011 @ 16:26:
[...]
Hoi CappieL, ik heb ook een B50 en heb deze net aangemeld voor RMA voor backlightbleeding. Heb jij enig idee of deze gewiped wordt? Waarvoor is die van jou teruggestuurd?
Ik ben zeer tevreden over de track and trace (zowel van DHL als van Asus).
ik heb hier nog een thrustmaster dual analog 3 controller liggen, deze is voor de computer: hij heeft een usbaansluiting,
als ik heb op een wii aansluit doet hij niks,
ik ben van plan binnenkort waarschijnlijk een dock te kopen, iemand enig idee of hij hiermee wel werkt?
als ik heb op een wii aansluit doet hij niks,
ik ben van plan binnenkort waarschijnlijk een dock te kopen, iemand enig idee of hij hiermee wel werkt?
Met de powerknop het scherm uitzetten?Verwijderd schreef op woensdag 07 september 2011 @ 14:34:
[...]
Staar je niet blind op de drain van de dock.
Ik heb B70 en tot voor kort had ik een verbruik van 0,25% per uur in slaapstand. De laatste twee dagen zit ik weer op 3% per uur en ik krijg de combo niet in slaapstand. Met CPU Spy zie ik dat hij de hele tijd op 216 Mhz zit en niet in deep sleep. Vanochtend nog maar wat zaken uitgezet (o.a. synch) en vanavond kijken wat het verbruik vandaag is. Ik zet altijd wifi handmatig uit, sluit met advance Task Killer alle apps en zet het scherm uit met de powerknop.
Je bedoelt dat de tablet dan volledig uit gaat? Dit zou weinig tot geen verlies van de accu mogen betekenen, je tablet is dan namelijk volledig uit en zal daarna volledig booten.
Met deze methode kan ik ongeveer 16 uur surfen. (Praktijk voorbeeld icm prime 1.5 was 4 avonden van ~20:00 uur - 01:00 uur)
Ik zal vanavond of morgen mijn ervaring ervan hier plaatsen en later in de week ook wat het verlies van de accu is. Wellicht had ik gewoon pech gehad de laatste dagen met de accutijd. Ik zal het zo zien als ik weer thuis ben. Dan weet ik wat het verlies is tussen van 07:35 - 17:30
Verwijderd
Auto Synchronisatie en MyNet ook uit?Verwijderd schreef op woensdag 07 september 2011 @ 14:34:
[...]
Staar je niet blind op de drain van de dock.
Vergeet ook niet je transformer even te rebooten bij drainproblemen. Powerknop voor een aantal seconden ingedrukt houden en kiezen voor uitschakelen, daarna die knop voor 4 a 5 seconden ingedrukt houden en hij start weer op.
Sommige programma's die toch actief blijven op de achtergrond kunnen wel eens de oorzaak zijn van het drainprobleem en worden pas gesloten bij een reboot. Niet alles is even netjes geprogrammeerd wat je uit de market plukt.
Sommige programma's die toch actief blijven op de achtergrond kunnen wel eens de oorzaak zijn van het drainprobleem en worden pas gesloten bij een reboot. Niet alles is even netjes geprogrammeerd wat je uit de market plukt.
PSN-id: Chrasher
als het drain probleem misschien door een programma komt probeer dan eens fast reboot te downloaden in de market
Rebooten doet hij bij mij volledig automatisch iedere 2 dagen 
Ik heb nu ook last van flinke drain. Was niet zo aanvankelijk, dus zal waarschijnlijk aan een appje liggen. Ik heb nogal wat vage kinderappjes geinstalleerd. Daarnaast zijn er van verschillende apps vaak wel HC/tablet versies, maar zijn die nog in beta status.
Overigens nog een goeie videoplayer gevonden: MX Player beta. Deze ondersteunt softwarematige audio decoding (ook AC3) in combinatie met hardwarematige video decoding. Tot nutoe vond ik alleen players die volledig sw/hw decoden, dus niet de combi.
Ik heb nu ook last van flinke drain. Was niet zo aanvankelijk, dus zal waarschijnlijk aan een appje liggen. Ik heb nogal wat vage kinderappjes geinstalleerd. Daarnaast zijn er van verschillende apps vaak wel HC/tablet versies, maar zijn die nog in beta status.
Overigens nog een goeie videoplayer gevonden: MX Player beta. Deze ondersteunt softwarematige audio decoding (ook AC3) in combinatie met hardwarematige video decoding. Tot nutoe vond ik alleen players die volledig sw/hw decoden, dus niet de combi.
Verwijderd
Even iets heel anders... voor mensen met een motor of zeilboot die op zoek zijn naar een goed waternavigatie/geo logging systeem voor de Nederlandse waterwegen?
Oruxmaps 4.1 + ANWB waterkaarten (die laatste kan je vast wel ergens vinden, zo niet... PM).
Gewoon dat ding met dock op je stuurdek en je kan ruim 16 uur varen met alle info die je wilt weten over de wateren waarop je je begeeft, inclusief diepte, sluis en brugtijden, doorvaarhoogten, jachthavens etc...
Verder is er Navionics Holland+UK (nog uitgebreider met brandstofverbruik, gemiddelde snelheid, you name it) voor 19,95€, maar die is nog niet getest op de TF, dus installeren (betekent betalen) op eigen risico.
Oruxmaps 4.1 + ANWB waterkaarten (die laatste kan je vast wel ergens vinden, zo niet... PM).
Gewoon dat ding met dock op je stuurdek en je kan ruim 16 uur varen met alle info die je wilt weten over de wateren waarop je je begeeft, inclusief diepte, sluis en brugtijden, doorvaarhoogten, jachthavens etc...
Verder is er Navionics Holland+UK (nog uitgebreider met brandstofverbruik, gemiddelde snelheid, you name it) voor 19,95€, maar die is nog niet getest op de TF, dus installeren (betekent betalen) op eigen risico.
Verwijderd
Als leek een paar vragen over film kijken op de tf(32 g sd)
Welk programma werkt het best?
Naar welk bestand kan ik de film het best omzetten(moet dit echt?)
En met welk programma gaat dit het best?
Zoek eigenlijk gewoon een stappenplan voor een dummy.
Thnx voor de moeite
Welk programma werkt het best?
Naar welk bestand kan ik de film het best omzetten(moet dit echt?)
En met welk programma gaat dit het best?
Zoek eigenlijk gewoon een stappenplan voor een dummy.
Thnx voor de moeite
Ik heb zelf de nieuwste rom, en erger me enorm van de vele drain die ik heb, die er eerder niet was. Mij valt wel op dat als ik eerst naar home ga, en dan de power knop in induw, hij meer in deep sleep gaat dan wanneer ik een wilekeurig programma heb open staan en hem dan uit zet. Zijn er meer mensen die dit ook merken? Ik ben benieuwd of mijn bevinding klopt.
Voor video's op de Transformer zou ik op dit moment kiezen voor de MXPlayer (free) met de ARMv7 decoder.
Is vooral erg snel met WMV3 video's zelfs in 1080p. Heb je Windows7 dan kan je Windows Live Movie Maker gebruiken om te converteren.
Videovoorbeeld in 1080p25fps24mbps met snel pannen kan je hier downloaden als test.
Is vooral erg snel met WMV3 video's zelfs in 1080p. Heb je Windows7 dan kan je Windows Live Movie Maker gebruiken om te converteren.
Videovoorbeeld in 1080p25fps24mbps met snel pannen kan je hier downloaden als test.
PSN-id: Chrasher
Klopt, je moet vanaf het homescreen in standby gaan. Anders blijft het programma actief. En actieve programma's hebben stroom nodig.ranjo schreef op woensdag 07 september 2011 @ 23:49:
Ik heb zelf de nieuwste rom, en erger me enorm van de vele drain die ik heb, die er eerder niet was. Mij valt wel op dat als ik eerst naar home ga, en dan de power knop in induw, hij meer in deep sleep gaat dan wanneer ik een wilekeurig programma heb open staan en hem dan uit zet. Zijn er meer mensen die dit ook merken? Ik ben benieuwd of mijn bevinding klopt.
I hear voices in my head, they counsel me, they understand.
Link voor MX Player 1.3 beta: http://groups.google.com/...d/thread/598b77c93f73390d
Let wel: 720p met hardware video decoding en software audio decoding trekt hij maar net. Snelle scene's haperen dan toch af en toe. Misschien scheelt het als de audio track geen AC3 is (minder kanalen).
Let wel: 720p met hardware video decoding en software audio decoding trekt hij maar net. Snelle scene's haperen dan toch af en toe. Misschien scheelt het als de audio track geen AC3 is (minder kanalen).
Ik zet tegenwoordig mijn tablet uit voor het slapen gaan. Ideale oplossing voor het drainprobleem. Daarnaast kan ik nog langer de tablet gebruiken op een accu lading ;-) Positieve benadering van dit vervelende kwaaltje he??Wybo schreef op donderdag 08 september 2011 @ 07:47:
[...]
Klopt, je moet vanaf het homescreen in standby gaan. Anders blijft het programma actief. En actieve programma's hebben stroom nodig.
Ik hang hem gewoon aan de lader voor het slapen gaan
Nee ik haal een volle dag ermee als ik hem intensief gebruik, met of zonder drain. Ik let er wel op om het een beetje te voorkomen, maar op zich maakt het voor mijn gebruik ook niet echt uit. Ik heb wel het idee dat ik met prime sowieso langer met de accu doe dan met stock. (volgende week gaat revolution erop, die is nog beter geloof ik)
Hebben mensen nog de nieuwe Revolver of Prime getest?
Volg www.n1ntendo.nl voor alles Nintendo! (>'-')> <('-'<) ^(' - ')^ <('-'<) (>'-')> ... (╯°□°)╯︵ ┻━┻
Even een kleine update mbt Prime 1.7 Prime 1.9 dus, ik heb het nog niet geheel kunnen testen, maar heb ook geen zichtbare problemen gevonden.Darkfreak schreef op donderdag 08 september 2011 @ 09:13:
Toetsenbord is geupdate (zie ook release notes).
Powerknop functie is geupdate: Reset / Herstel / Shutdown zijn nu de functies i.t.t. 1.5 1.7 is dat een goede verbetering.
Snelheid, ik weet niet of het sneller of trager is geworden, merk tot nu toe weinig verschil.
Ik zag opeens een icoontje van What's app in de programma's staan, maar deze is nog niet compatible met Honeycomb volgens mij. Hij geeft bij het opstarten een foutmelding over mijn task killer en vervolgens geeft hij aan dat ik mijn telefoon moet uitschakelen en de accu eruit moet halen.
Meer info en ervaringen over de accu, post ik dit weekend.
[ Voor 1% gewijzigd door Kiswum op 08-09-2011 10:31 . Reden: Typo ]
Je weet dat 1.9 uit is?Kiswum schreef op donderdag 08 september 2011 @ 09:38:
[...]
Even een kleine update mbt Prime 1.7, <knip>
Revolver 2.6 al sinds de release draaien nu. Weinig verschil met de vorige release moet ik zeggen.Darkfreak schreef op donderdag 08 september 2011 @ 09:13:
Over het algemeen merk ik wel wat verbetering qua snelheid. Ik hoop dat Asus echter in de volgende release een lag fix oid gaat meebrengen.
Maar wat ik een groot pluspunt aan de Revolver rom vind ten opzichte van Prime en Revolution zijn de Revolver Parts. Vind dit een mooie toevoeging, plugins, kernels etc zonder dat je xda oid moet afspeuren hiervoor!
haha 
Ik had die post sowieso gemist, eens even lezen. Dat hele rooten en customroms is voor mij nog erg nieuw dus probeer zoveel mogelijk Nederlandstalige dingen daarover te lezen.
Ik had die post sowieso gemist, eens even lezen. Dat hele rooten en customroms is voor mij nog erg nieuw dus probeer zoveel mogelijk Nederlandstalige dingen daarover te lezen.
Rooten en custom rom flashen doe ik al jaren (begon met winmo flashen omdat de stock rom gwn crap is).
Tegenwoordig komt daar rooten bij (android he) en het hele adb mounten voor sommige dingen.
Het is ook allemaal wel nieuw voor me, moet altijd weer even denken wat die adb commands nou waren, maar ben geen totale n00b erin
.
Wat wel nieuw voor me is, is het hele root/flash verhaal voor mijn tablet.
Dit is mijn eerste tablet, en heb hem nog niet zo lang.
De ROMs zijn ook allemaal nog "nieuw" dus vandaar dat ik voorzichtig ben,
Als je b.v. naar android roms voor de HTC HD2 kijkt, die zijn al zo lang in de maak dat er nu al meer dan 3 stabiele en perfecte roms zijn.
Vandaar dat ik nu met mijn tablet nog even voorzichtig doe.
Even wachten tot een van de 3 grote roms (prime, revolver en revolution) uitblinkt in stabiliteit en snelheid.
Tegenwoordig komt daar rooten bij (android he) en het hele adb mounten voor sommige dingen.
Het is ook allemaal wel nieuw voor me, moet altijd weer even denken wat die adb commands nou waren, maar ben geen totale n00b erin
Als je b.v. naar android roms voor de HTC HD2 kijkt, die zijn al zo lang in de maak dat er nu al meer dan 3 stabiele en perfecte roms zijn.
Even wachten tot een van de 3 grote roms (prime, revolver en revolution) uitblinkt in stabiliteit en snelheid.
Ik ben ook nieuw in het rooten / custom roms voor tablets. Ik heb een B50 en zou hem graag willen rooten om Titanium Backup te draaien. Waar kan ik een goede handleiding vinden? Via XDA kom ik er niet uit.Wybo schreef op donderdag 08 september 2011 @ 10:35:
Via XDA moet je er eigenlijk toch wel uitkomen. Kijk eens bij brk's rootkit. Die manual heb ik gevolgd. Ben dan wel niet nieuw met het rooten etc. Al een lange tijd in het bezit van een N1 dus dan "moet" je wel gaan "rom"melenCappieL schreef op donderdag 08 september 2011 @ 10:39:
[...]
Ik ben ook nieuw in het rooten / custom roms voor tablets. Ik heb een B50 en zou hem graag willen rooten om Titanium Backup te draaien. Waar kan ik een goede handleiding vinden? Via XDA kom ik er niet uit.
Maar hiermee moet je er toch uitkomen!
Dat ik deze niet eerder ben tegengekomen! Hier moet het wel mee lukken, thanks!
Welke rom gebruik jij op je HTC HD2 nu dan?Darkfreak schreef op donderdag 08 september 2011 @ 10:39: android roms voor de HTC HD2 kijkt, die zijn al zo lang in de maak dat er nu al meer dan 3 stabiele en perfecte roms zijn.
En heb je tethering werken via bluetooth?
Ik draai zelf nu Android versie 2.3.3 (Nexus One) op mijn HTC HD2 maar krijg het niet voor elkaar om tethering werkent te krijgen via bluetooth of USB
Wel via wifi.
<offtopic>my_fiero schreef op donderdag 08 september 2011 @ 10:59:
[...]
Welke rom gebruik jij op je HTC HD2 nu dan?
Ik draai zelf nu Android versie 2.3.3 (Nexus One) op mijn HTC HD2 maar krijg het niet voor elkaar om tethering werkent te krijgen via bluetooth of USB
Wel via wifi.
Ik draai sinds gisteren HyperDroid-CM7-v3.0.0 (*klik*)
Wireless tether doet het gewoon, dunno of BT tether het doet (gebruik BT zo goed als nooit).
De ROM draait verder ongelofelijk snel, stabiel als maar wat. Heb echt geen negatieve punten over deze rom.
</offtopic>
Ik heb gewoon Bluetooth verbinding gemaakt tussen de 2(n1 en tf) wifi uitgezet op de tf en dan op de tf naar de bluetooth instellingen gaan, daar zie je de telefoon staan. Druk dan op het sleuteltje en daar staat gebruik voor internet verbinding oid. Werkte bij mij zonder ook maar enige apps te gebruiken.my_fiero schreef op donderdag 08 september 2011 @ 10:59:
[...]
Welke rom gebruik jij op je HTC HD2 nu dan?
Wel via wifi.
Heb wel CyanogenMod draaien, weet niet of dit iets uitmaakt.. volgens mij niet namelijk.
Het voordeel is wel dat asus de source code vrijgeeft, alle roms zijn dus ook echt gebaseerd op de originele sourcecode. De revolution, prime en revolver zijn allemaal stabiel. Het grote voordeel vind ik vooral dat je titanium backup kunt gebruiken, maar eerlijk gezegd heel veel redenen zijn er nog niet om een custom rom te draaien want Asus is gewoon nog helemaal up to date. Zodra de Transformer2, padphone ed uitkomen zal het wel wat minder worden.Darkfreak schreef op donderdag 08 september 2011 @ 10:39:
Rooten en custom rom flashen doe ik al jaren (begon met winmo flashen omdat de stock rom gwn crap is).
Het is ook allemaal wel nieuw voor me, moet altijd weer even denken wat die adb commands nou waren, maar ben geen totale n00b erin.
Ik ga weer terug naar de Stock ROM vanwege een RMA, maar ik moet zeggen, draait prima, die Stock
Om een andere rom te kunnen draaien, moet je toch eerst je tablet rooten?
Wat ik eigenlijk wil zeggen/vragen: het heeft toch geen zin om een custom-rom te draaien, alleen om Titanium Backup te kunnen draaien?
Wat ik eigenlijk wil zeggen/vragen: het heeft toch geen zin om een custom-rom te draaien, alleen om Titanium Backup te kunnen draaien?
[ Voor 48% gewijzigd door CappieL op 08-09-2011 11:46 ]
Nee, je moet hem flashen.CappieL schreef op donderdag 08 september 2011 @ 11:45:
Om een andere rom te kunnen draaien, moet je toch eerst je tablet rooten?
Rooten is het toegang krijgen tot superuser rights. Dat doe je voor sommige applicaties.
Als je een custom rom wilt draaien moet je hem flashen, dus zegmaar een "reinstall" (om het heel simpel te verwoorden). Met een custom rom is je tablet zo goed als altijd geroot (worden uberhaupt nog customs gemaakt zonder root XD?)
EDIT:
Custom roms doen een heleboel:
Je systeem word sneller door bepaalde tweaks en efficienter.
Verder worden door custom roms vaak heel veel handige tools voor backup, restore etc geleverd
[ Voor 15% gewijzigd door Darkfreak op 08-09-2011 11:52 ]
Dit was voor mij de beste en meest simpele handleiding:CappieL schreef op donderdag 08 september 2011 @ 10:39:
[...]
Ik ben ook nieuw in het rooten / custom roms voor tablets. Ik heb een B50 en zou hem graag willen rooten om Titanium Backup te draaien. Waar kan ik een goede handleiding vinden? Via XDA kom ik er niet uit.
Max Hunt in "Asus Transformer topic - deel 1"
Die heb ik er nu net ook maar ff snel opgezet, Ziet er goed uit allen wel kleine lettertjes,Darkfreak schreef op donderdag 08 september 2011 @ 11:02:
[...]
<offtopic>
Ik draai sinds gisteren HyperDroid-CM7-v3.0.0 (*klik*)
Wireless tether doet het gewoon, dunno of BT tether het doet (gebruik BT zo goed als nooit).
De ROM draait verder ongelofelijk snel, stabiel als maar wat. Heb echt geen negatieve punten over deze rom.
</offtopic>
Ik ga straks thuis wel even kijken of ik de ASUS TF nu wel kan tetheren via bluetooth en/of USB
Ja dat is zo ingesteld, vond ik ook vervelend, kun je zelf veranderen:my_fiero schreef op donderdag 08 september 2011 @ 11:54:
[...]
Die heb ik er nu net ook maar ff snel opgezet, Ziet er goed uit allen wel kleine lettertjes,
Ik ga straks thuis wel even kijken of ik de ASUS TF nu wel kan tetheren via bluetooth en/of USB
Why are the icons so small?
Because the density of the screen is set to 167. If u don't like it use either the terminal or any root enabled file explorer like THIS and edit the /system/build.prop file. Find and change the number in the line "ro.sf.lcd_density=167" to 240 for stock android DPI.
Is het wellicht een idee om een apart custom rom topic voor de Asus Transformer aan te maken. Hiermee kunnen we de custom rom en andere onderwerpen wat meer scheiden.
Dit zie je veel in het Android smartphone forum.Werkt volgens mij prima.
Ja daar was ik ook al over na aan het denkengoofer_nieuw schreef op donderdag 08 september 2011 @ 11:59:
Is het wellicht een idee om een apart custom rom topic voor de Asus Transformer aan te maken. Hiermee kunnen we de custom rom en andere onderwerpen wat meer scheiden.
Helemaal gezien de TF customs nu toch op gang lijken te komen en er wss aardig wat tweakers zijn die gaan flashen
Wellicht kan dit in het nieuwe Topic in de startpost worden toegevoegd.
Link naar topic:
Roms (nog aan te maken)
Accesoires
Levertijden
Link naar topic:
Roms (nog aan te maken)
Accesoires
Levertijden
Ik maak er eentje aan (ROM topic)Kiswum schreef op donderdag 08 september 2011 @ 12:12:
Wellicht kan dit in het nieuwe Topic in de startpost worden toegevoegd.
Link naar topic:
Roms (nog aan te maken)
Accesoires
Levertijden
Dit had ik ook al gevonden bij XDA, allen kan ik de file niet saven na de aanpassing.Darkfreak schreef op donderdag 08 september 2011 @ 11:56:
[...]
<offtopic>
Why are the icons so small?
Because the density of the screen is set to 167. If u don't like it use either the terminal or any root enabled file explorer like THIS and edit the /system/build.prop file. Find and change the number in the line "ro.sf.lcd_density=167" to 240 for stock android DPI.[...]
</offtopic>
Kan je nu ook via een USB verbinding van de HTC HD2 naar ASUS TF internetten?
Verwijderd
k heb een nieuwe Asus eee pad transformer gekocht, nu heb ik problemen met het touchscreen. Als ik over het beeld ga met mijn vingen reageert het touchscreen vaak gewoon niet.
Er werd mij gezegd dat ik moet kalibreren, kan iemand mij vertellen waar dit staat op de tablet?
Er werd mij gezegd dat ik moet kalibreren, kan iemand mij vertellen waar dit staat op de tablet?
Hoe nieuw is nieuw? Ik vermoed dat het scherm nog vettig moet worden. Daaarna doet de touch het welT-orsten schreef op H donderdag 08 september 2011 @ 17:46:
k heb een nieuwe Asus eee pad transformer gekocht, nu heb ik problemen met het touchscreen. Als ik over het beeld ga met mijn vingen reageert het touchscreen vaak gewoon niet.
Er is inmiddels een deel 2 Asus EEE Pad Transformer - deel 2
[ Tesla MIG MYP ]
ok! @T-orsten Het vervolg van je bericht staat nu ook in deel 2!Cyw00d schreef op donderdag 08 september 2011 @ 18:21:
Er is inmiddels een deel 2 Asus EEE Pad Transformer - deel 2
Heb m naar deel 2 verplaatst!
[ Voor 91% gewijzigd door RickvN op 10-09-2011 12:57 ]
"A pessimist sees the difficulty in every opportunity, an optimist sees the opportunity in every difficulty" - Winston Churchill
En jullie kunnen verder in Asus EEE Pad Transformer - deel 2
Groot genoeg voor 2 hoofdletters
Dit topic is gesloten.