Ben al een tijdje bezig om uit te zoeken wat nu een goed HD videoformaat is voor afspelen op de transformer.
Mijn Sony camera kan video's opnemen tot 1080P 50fps 30mbs AVCHD, helaas is dat niet afspeelbaar op de Asus. Zelfs lagere instellingen geven problemen (met verschillende videospelers getest)
Uiteindelijk ben ik wat gaan spelen met de Windows Live Movie Maker in Windows7, en tot mijn verbazing kon mijn Transformer daarmee wel overweg.
Voor het afspelen van de video's gebruik ik nu de
MXVideoplayer met de
ARMv7 Codec. en kan daarmee prima WMV-HD video's afspelen tot zo'n 1080P 30fps 25mbps.
Ik heb gemerkt dat 1080P boven de 30fps iets teveel wordt, maar als je naar 25fps of 30fps converteert werkt het hier prima. Bitrates tot zo'n 25 a 30 mbps zijn mogelijk. Natuurlijk is het Asus scherm en de HDMI-out meer geschikt voor 720P, waarbij hij gemakkelijk video's tot 60fps kan afspelen.
Voor kwaliteit en bestandsgrootte in 720P denk ik dat de sweetspot ligt op zo'n 10mbps. 1080i 50fps converteren naar 720p 50fps met de Windows Live converter geeft zeer mooie resultaten.
ps. Vergeet niet om in het menu bij de movie converter onder het kopje "project" 16:9 of 4:3 te kiezen (bij mij stond hij standaard op 4:3) om full screen behouden.