[iPad] Importeren - deel 3 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 4 ... 6 Laatste
Acties:

Onderwerpen

• timwijn
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 15:24
Decennia schreef op maandag 25 april 2011 @ 22:29:
Is het niet gevaarlijk om er eentje over te laten vliegen uit Amerika ? 32GB Wifi is daar omgerekend 410 euro, in singapore is hij 460 ...

EDIT: Zie dus dat de 32GB Wifi in Amerika maar 410 euro is, dus je hoeft geen btw etc. te betalen, iemand een webshopje om hem te bestellen voor die prijs ?
Waarom wil je hem per se uit Singapore? Haal hem gewoon lekker in Nederland.

• haakjesluiten
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 16:44
Ik ben gister vandaag ofzo dus van australie naar NL gevlogen. met nodige tussen stops hier en daar.

Momenteel is dat ding dus overal uitverkocht. In Australië is de 16GB wifi versie omgerekend 380 euro. In singapore was ik in de verkeerde terminal en daar boden ze alleen een ipad 1 versie aan maar schijnbaar is die uberhaupt niet leverbaar in singapore. Op heathrow boden ze om een onduidelijke reden alleen de ipad 3G versie aan maar die was ook uitverkocht (420 pond 3G 16gb versie). En op schiphol kost de ipad 2 wifi 16GB 450 euro maar ook hier uitverkocht.

• sebastius
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 02-11 00:44

sebastius

Laten we lekker link gaan doen

Topicstarter
jeanj schreef op dinsdag 26 april 2011 @ 14:34:
Ik heb al even hier gezocht, maar waar kan ik vinden of de 430 euro grens voor invoer slaat op de totale prijs (inclusief sales tax in de US) of zonder de sales tax

Er wordt in een eerdere post verwezen naar http://www.ipadclub.nl/ip...-belgie-vs-andere-landen/ , echter ook daar staat het niet duidelijk en geeft geen bron... De douane site is er ook al niet duidelijk in

De douane heeft de koers voor mei al vastgesteld op 1,45150000, dus een 32Gb Wifi zit net op de wip ($599 ex tax = €412,676 )...
(Bron van de koers voor mei http://www.douane.nl/zake...ten-45.html#P22823_144466)
Inclusief salestax moet je rekenen :)

• thomaske
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 16:04

thomaske

» » » » » »

jeanj schreef op dinsdag 26 april 2011 @ 14:34:
Ik heb al even hier gezocht, maar waar kan ik vinden of de 430 euro grens voor invoer slaat op de totale prijs (inclusief sales tax in de US) of zonder de sales tax

Er wordt in een eerdere post verwezen naar http://www.ipadclub.nl/ip...-belgie-vs-andere-landen/ , echter ook daar staat het niet duidelijk en geeft geen bron... De douane site is er ook al niet duidelijk in

De douane heeft de koers voor mei al vastgesteld op 1,45150000, dus een 32Gb Wifi zit net op de wip ($599 ex tax = €412,676 )...
(Bron van de koers voor mei http://www.douane.nl/zake...ten-45.html#P22823_144466)
Ik heb altijd begrepen dat je geen belasting hoeft te betalen over belasting, maar ik kan dat niet onderbouwen :)

Brusselmans: "Continuïteit bestaat niet, tenzij in zinloze vorm. Iets wat continu is, is obsessief, dus ziekelijk, dus oninteressant, dus zinloos."

• timwijn
thomaske schreef op dinsdag 26 april 2011 @ 21:11:
[...]

Ik heb altijd begrepen dat je geen belasting hoeft te betalen over belasting, maar ik kan dat niet onderbouwen :)
offtopic: Soms wel:
*BPM - BTW bij een auto ;) *

Overigens is er een hoop discussie over wel of niet salestax meerekenen. Ik meen me te herinneren dat je het er wel bij moet rekenen, maar toch zeggen sommigen dat je je saletax in Amerika kan terugvorderen ofzo?

• jeanj
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online

jeanj

F5 keeps me alive

Een collega gaat naar Florida, daar is geen teruggave voor zover ik kan nagaan. Ook verkoop zonder tax is daar niet mogelijk als je het product meeneemt, heb ik begrepen

Everything is better with Bluetooth

• matthijst
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 18:12
VS boeit het niet zoveel of hij nu net wel, of net niet boven die 430 euro valt; de kans is groot dat je je daar ook scheel koopt aan andere artikelen (kleding ofzo), dus of je nou met 430 je iPad belastingvrij hebt en over 400 euro kleding moet betalen, of 400 euro kleding belastingvrij en over je iPad betalen :P

Haters everywhere but I don’t really care

• loewie1984
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 15:12
Potverdorie, die Evan is ook gewiekst. Ik mailde hem dat ik interesse had. Kreeg ik terug dat ie alleen de 64gb+3g had voor 1150 dollar. Ik gaf aan dat mijn interesse meer uitging naar de 32gb+3g.

Krijg ik terug: Ok 32gb 1100 dollar, ik denk ja lekker.

Heb ik hem terug gemaild dat ik het voordeel wel kwijt ben nu de dollar gunstig staat. Dat ding kost me dan net zoveel uit de US als hier in de winkel.

Wij gaan op zoek naar andere wegen die naar rome leiden :)

discogs

• Decennia
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 03-11 17:04

Decennia

VECTORHEAD

timwijn schreef op dinsdag 26 april 2011 @ 17:20:
[...]

Waarom wil je hem per se uit Singapore? Haal hem gewoon lekker in Nederland.
Daar zit een kennis die over 2 weken naar Nederland vliegt. Die kan hem dan lekker meenemen =)
Ik hoorde dat er vertraging was in Singapore, is dit op alle modellen en ook in de winkels =

[ Voor 13% gewijzigd door Decennia op 03-05-2011 14:16 ]

Gegroet!

• ck2000nl
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 14-04 14:49
Iemand enig idee hoeveel tax (percentage) ik moet betalen als ik een iPad 2 ga kopen in Toronto zelf? Thanks!

| Sony VAIO Pro 13" 8GB 256GB ssd Windows 8 |

• Coach4All
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 17:40

Coach4All

I'm a Coach 4 All

ck2000nl schreef op woensdag 04 mei 2011 @ 09:30:
Iemand enig idee hoeveel tax (percentage) ik moet betalen als ik een iPad 2 ga kopen in Toronto zelf? Thanks!
3 van de eerste 10 resultaten op Google zeggen 13% ... :X :Z

--- Systeembeheerdersdag --- Voedselintolerantie ---

• timwijn
loewie1984 schreef op maandag 02 mei 2011 @ 21:16:
Potverdorie, die Evan is ook gewiekst. Ik mailde hem dat ik interesse had. Kreeg ik terug dat ie alleen de 64gb+3g had voor 1150 dollar. Ik gaf aan dat mijn interesse meer uitging naar de 32gb+3g.

Krijg ik terug: Ok 32gb 1100 dollar, ik denk ja lekker.

Heb ik hem terug gemaild dat ik het voordeel wel kwijt ben nu de dollar gunstig staat. Dat ding kost me dan net zoveel uit de US als hier in de winkel.

Wij gaan op zoek naar andere wegen die naar rome leiden :)
Gewoon uit Nederland halen? :)

• loewie1984
^^ Nee, ik weiger gewoon zo veel te betalen voor een hebbedingetje. Zeker als de prijs van een 32gb+3g in de US net zoveel kost als een 16gb hier (ware het zonder extra belastingen maar dan nog).

discogs

• Hobbles
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 03-11 20:15
Vriend van me is naar New York geweest vorige week en overal waar hij kwam hadden ze alleen nog maar 32GB iPad's die te duur waren om accijnsvrij te importeren. Jammer maar helaas... Ik denk dat veel niet-Amerikanen de 16GB versie meenemen uit de US waardoor die overal uitverkocht is.

Van een Belgische douanier heb ik vernomen dat er bij het invoeren boven de 430 euro zowel 21% (of 19% in NL en DE) BTW bijkomt + ongeveer 11% invoerkosten. In totaal mag je dan dus ongeveer 33% bij het bedrag tellen. En dan is het niet meer lonend om zo'n ding (alles boven de 16GB versie) uit de US te laten meenemen.

Everything is possible if you really want it.

• mdoe
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 27-12-2023

mdoe

Be Awesome Instead

Uit de States, Florida.. De 32 Gb Wi-Fi incl. smart-cover tegen een koerswisseling van 1.49 vorige week!

Geniaal! Kwam neer op een voordeel van 155 euro :-) Kijk dan is het nog eens de moeite.

Be Awesome Instead

Verwijderd

Hobbles schreef op zondag 08 mei 2011 @ 23:29:
Vriend van me is naar New York geweest vorige week en overal waar hij kwam hadden ze alleen nog maar 32GB iPad's die te duur waren om accijnsvrij te importeren. Jammer maar helaas... Ik denk dat veel niet-Amerikanen de 16GB versie meenemen uit de US waardoor die overal uitverkocht is.

Van een Belgische douanier heb ik vernomen dat er bij het invoeren boven de 430 euro zowel 21% (of 19% in NL en DE) BTW bijkomt + ongeveer 11% invoerkosten. In totaal mag je dan dus ongeveer 33% bij het bedrag tellen. En dan is het niet meer lonend om zo'n ding (alles boven de 16GB versie) uit de US te laten meenemen.
Haha dan heb je toch een grove rekenfout gemaakt. Mijn ouders hebben begin april een 32gb voor mij meegenomen omdat 16gb alleen in het wit was. En zij hebben helemaal niks aan belasting hoeven te betalen. Sowieso zou ik onder de 430e blijven, dat terwijl de dollar toen minder gunstig stond dan nu. Je hebt de fout gemaakt, doordat je denkt/dacht dat je over belasting nog eens belasting zou moeten betalen, dat is dus niet zo, dat is toen nagevraagd. Uiteindelijk heb ik t.o.v. de NL prijs voor een 32gb 130e voordeel.

• Rdeurloo
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 01-12-2023
Weet iemand wat de kosten zijn als je hem niet aangeeft bij de douane en je wordt er toch uitgepikt?

Of kun je makkelijk zeggen dat je hem uit Nederland hebt?

En als je hem in je koffer doet ipv handbagage, of worden alle dingen die het ruim in gaan ook goed gecontroleerd?

• rbrouwers123
  • Laatst online: 30-03 23:10
Rdeurloo schreef op maandag 09 mei 2011 @ 13:12:
...
Of kun je makkelijk zeggen dat je hem uit Nederland hebt?
...
Makkelijk zeggen is niet zo moeilijk, geloven is een 2e :+

• Rdeurloo
rbrouwers123 schreef op maandag 09 mei 2011 @ 13:26:
[...]

Makkelijk zeggen is niet zo moeilijk, geloven is een 2e :+
Daar heb ik niks aan.
Iemand met ervaring?

Verwijderd

Rdeurloo schreef op maandag 09 mei 2011 @ 13:52:
[...]

Daar heb ik niks aan.
Iemand met ervaring?
Geen idee, maar ik neem aan dat jij je niet verdacht gaat maken. Bijv. Met een Apple zak rondlopen die bomvol zit. Dus waarom zou je je druk maken. Op Brussel en Schiphol pakken ze je niet als je je gewoon gedraagd. Ik heb er nog nooit een probleem mee gehad.

• Den_S85
  • Laatst online: 14:43
Rdeurloo schreef op maandag 09 mei 2011 @ 13:52:
[...]

Daar heb ik niks aan.
Iemand met ervaring?
Ooit gevlogen via schiphol? Je moet zelf bij de douane aangeven of je iets aan te geven hebt, tenzij je steekproefsgewijs gepakt wordt, maar die kans is nihil.

Tenzij jij vet zenuwachtig op die mannen afloopt en ontwijkend kijkt etc.

Als jij gewoon doorloopt is er niets aan de hand. Je zult echt de enige zijn die z'n iPad aangeeft.

• Decennia

Decennia

VECTORHEAD

Iemand die hier weet hoelang het duurt voor je de iPad2 ook echt in de winkel kan kopen in Singapore. Ik las iets van een delay van 2 weken ofzo, dat je moest reserveren ?
Wil hem graag na me examen hebben ...

Gegroet!

• Rdeurloo
Bedankt, ik ga het gewoon proberen :*)
Ik zie er heel onschuldig uit dus komt wel goed O-)

[ Voor 63% gewijzigd door Rdeurloo op 09-05-2011 22:58 ]

• Decennia

Decennia

VECTORHEAD

Rdeurloo schreef op maandag 09 mei 2011 @ 22:40:
[...]

Bedankt, ik ga het gewoon proberen :*)
Ik zie er heel onschuldig uit dus komt wel goed O-)
Verkeerde Quote Vriend }:O

Gegroet!

• Rdeurloo
8)7

• Hobbles
Verwijderd schreef op maandag 09 mei 2011 @ 11:39:
[...]

Haha dan heb je toch een grove rekenfout gemaakt. Mijn ouders hebben begin april een 32gb voor mij meegenomen omdat 16gb alleen in het wit was. En zij hebben helemaal niks aan belasting hoeven te betalen. Sowieso zou ik onder de 430e blijven, dat terwijl de dollar toen minder gunstig stond dan nu. Je hebt de fout gemaakt, doordat je denkt/dacht dat je over belasting nog eens belasting zou moeten betalen, dat is dus niet zo, dat is toen nagevraagd. Uiteindelijk heb ik t.o.v. de NL prijs voor een 32gb 130e voordeel.
Grove rekenfout? De 32GB kostte omgerekend op dat moment 450 euro. Dus 20 euro teveel. Ik heb dit trouwens nagevraagd bij iemand die bij de douane werkt, lijkt me sterk als die het al niet weten. En ik zou niet weten waarom je vrijgesteld zou worden van BTW in Europa, heb je daar een bron van?

Voor mij was het in ieder geval niet lonend om de 32GB te laten meenemen, ook omdat mijn "koerier" het risico niet wilde lopen om met een steekproef eruit gepikt te worden (wat zijn goed recht is). Hij landde sowieso in Duitsland waar de controle veel strenger is.

In Nederland is het trouwens 2,5% invoerrechten en 19% BTW als het onder de 700 euro blijft (indien je voldoet aan het speciaal reizigerstarief: zie http://www.douane.nl/part...bagage-07.html#P165_11707 voor meer info).

Verwijderd

Hobbles schreef op dinsdag 10 mei 2011 @ 00:27:
[...]

Grove rekenfout? De 32GB kostte omgerekend op dat moment 450 euro. Dus 20 euro teveel. Ik heb dit trouwens nagevraagd bij iemand die bij de douane werkt, lijkt me sterk als die het al niet weten. En ik zou niet weten waarom je vrijgesteld zou worden van BTW in Europa, heb je daar een bron van?

Voor mij was het in ieder geval niet lonend om de 32GB te laten meenemen, ook omdat mijn "koerier" het risico niet wilde lopen om met een steekproef eruit gepikt te worden (wat zijn goed recht is). Hij landde sowieso in Duitsland waar de controle veel strenger is.

In Nederland is het trouwens 2,5% invoerrechten en 19% BTW als het onder de 700 euro blijft (indien je voldoet aan het speciaal reizigerstarief.
Ja, rekenfout, omdat je de 450 euro, dat is inclusief de salestax die je in Amerika betaalt en die moet je juist niet meenemen. Dus ik doel niet op een vrijstelling van btw in Europa, maar je betaald geen btw meer over btw, wel over het overige bedrag, maar omgerekend zou je dan onder die 430 blijven. Ofwel als jij een product hebt van 100 euro, 6% salestax is 6 euro, totaal 106 euro, wordt er gekeken naar de 100 euro en niet naar de 106 euro. En mijn bron voor dit, is al jarenlang dit doen, en de ene keer dat ik veel bij me heb eruit gehaald worden en dan deze berekening aanhoren. En mijn ervaring is in Nederland, België en Spanje qua invoerland.

• Hobbles
Dat zou kunnen kloppen (hoewel ik graag een betrouwbare bron zou zien). Maar als de "koerier" het risico niet wil lopen is het jammer maar helaas :-)

• Mediax
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 12-09 16:36
Okay, hier even helderheid vanuit Singapore.

Hij is overal uitverkocht sinds 6 mei, ik was nog 1 van de gelukkige en had de laatste 32gb. Maar bij elke officiele reseller is het ding dus uitverkocht. Ze krijgen over 2 weken een nieuwe lading binnen, dus voor de mensen die dan in Singapore zijn: sla je slag. Ik heb hem zelf bij iStudio gehaald op Orchard Rd in de Orchard Central mall. Daar komen minder mensen, aangezien bijna iedereen naar de 2 electronica malls gaat (Sim Lim Square en Funan DigitaLife). Het is zelfs zo erg, dat de Camera Connector Kit ook al overal uitverkocht is. Mensen zijn hier gadgetfreak, dus wees er snel bij!

Hopelijk is er zo wat duidelijkheid voor iedereen die de iPad in Singapore wilt halen.

• Decennia

Decennia

VECTORHEAD

Mediax schreef op dinsdag 10 mei 2011 @ 13:46:
Okay, hier even helderheid vanuit Singapore.

Hij is overal uitverkocht sinds 6 mei, ik was nog 1 van de gelukkige en had de laatste 32gb. Maar bij elke officiele reseller is het ding dus uitverkocht. Ze krijgen over 2 weken een nieuwe lading binnen, dus voor de mensen die dan in Singapore zijn: sla je slag. Ik heb hem zelf bij iStudio gehaald op Orchard Rd in de Orchard Central mall. Daar komen minder mensen, aangezien bijna iedereen naar de 2 electronica malls gaat (Sim Lim Square en Funan DigitaLife). Het is zelfs zo erg, dat de Camera Connector Kit ook al overal uitverkocht is. Mensen zijn hier gadgetfreak, dus wees er snel bij!

Hopelijk is er zo wat duidelijkheid voor iedereen die de iPad in Singapore wilt halen.
Kijk hier heb ik iets aan. Zal dit meteen doorgeven aan mijn kennis, hij is er over 2 weken, hoop dat hij dan aan me denkt en meteen vanaf het vliegveld naar 1 van de boven genoemde stores gaat om een 32GB op te pikken voor me. Sjeetje, precies na me examens !

Gegroet!

• Martijntj
  • Registratie: Juli 2004
Mediax schreef op dinsdag 10 mei 2011 @ 13:46:
Het is zelfs zo erg, dat de Camera Connector Kit ook al overal uitverkocht is.
Het zal weer eens niet..

• Japie.G
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17:25

Japie.G

Colour Classic

Iemand nog een goede tip voor wifi only modellen in Vegas? Zit er nog tot morgen...

Renault Scenic E-Tech EV - PV-Output

Verwijderd

Iemand die toevallig binnenkort naar Amerika gaat en mij een smartcover wil meebrengen ?

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Japie.G schreef op vrijdag 13 mei 2011 @ 01:03:
Iemand nog een goede tip voor wifi only modellen in Vegas? Zit er nog tot morgen...
De AppleStore "ForumShops" heeft ze gewoon liggen. Althans laatst nog wel.

(AppleStore forumshops zit in het "winkelcentrum" ForumShops. Zit vast aan Caesars Palace.

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

• Japie.G

Japie.G

Colour Classic

Helaas alleen 3g en verizon versies. Dus geen wifi only.. SFO en LA dan maar proberen!

• detulp050
  • Laatst online: 03-11 22:15
Japie.G schreef op maandag 16 mei 2011 @ 05:47:
Helaas alleen 3g en verizon versies. Dus geen wifi only.. SFO en LA dan maar proberen!
In SFO komt elke ochtend een beetje binnen. Wachtrij begint om uur of 06 uur ( info 2 dagen oud)

• G3kko0
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16-05 09:39

G3kko0

Why so serious???

Net terug van een weekje NY.

Pfff wat een gedoe om een ipad 2 te scoren daar zeg. Moest daar steeds om 1 uur in de nacht bellen om te checken of er voorraad binnen kwam. Nadat ik steeds hoorde dat er rond dat tijdstip ook al rijen stonden voor de volgende ochtend had ik het vrij snel opgegeven want ik had geen zin om mijn vakantie te spenderen voor de apple store op fifth avenue. Op de laatste dag dacht ik nog ga even langs de winkel om misschien iets te kopen voor mijn iphone. Half uurtje later loop ik naar buiten met de ipad 2 wifi 64 gig :) want deze hadden ze nog....de kleinere versies en de AT&T modellen waren zoals de gehele week al na een half uur uitverkocht.
Was niet het model wat ik wilde halen gezien het feit dat je bij de douane tegen de lamp kunt lopen maar ik dacht neem het risico gewoon en gelukkig met succes :) dus me very happy now >:) :*)

Maar mocht je nog naar de States gaan in de hoop een ipad 2 te scoren. Tip die ik kreeg van een medewerker @ the store was: bestel hem 2-3 weken van te voren online en haal hem daarna op bij de store zelf. Zo hadden dit al wat andere toeristen gedaan.

• loewie1984
Frodo19 schreef op maandag 16 mei 2011 @ 12:11:
Was niet het model wat ik wilde halen gezien het feit dat je bij de douane tegen de lamp kunt lopen maar ik dacht neem het risico gewoon en gelukkig met succes :)
Want je hebt het verpakkingsmateriaal achtergelaten en de accesoires dusdanig laten uitzien alsof je het toestel vanuit NL hebt meegenomen als gebruikt apparaat of?

discogs

• G3kko0

G3kko0

Why so serious???

loewie1984 schreef op maandag 16 mei 2011 @ 12:13:
[...]

Want je hebt het verpakkingsmateriaal achtergelaten en de accesoires dusdanig laten uitzien alsof je het toestel vanuit NL hebt meegenomen als gebruikt apparaat of?
Ik had de doos achtergelaten ja. Heb wel wat apps erop gezet nog voor de zekerheid maar ik had gewoon het geluk dat ik kon doorlopen....ben er niet tussen uitgehaald oftewel gewoon geluk gehad. 8)

Verwijderd

Al verscheidene malen naar vs gevlogen en nog nooit aan douane iets moeten verklaren.
Zoals eerder al aangehaald, gewoon verpakking achterlaten. Douanier moet al een techie zijn om te weten dat em geïmporteerd is.

• Suther
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 08-02 21:44
Frodo19 schreef op maandag 16 mei 2011 @ 12:11:

Maar mocht je nog naar de States gaan in de hoop een ipad 2 te scoren. Tip die ik kreeg van een medewerker @ the store was: bestel hem 2-3 weken van te voren online en haal hem daarna op bij de store zelf. Zo hadden dit al wat andere toeristen gedaan.
Hmm helaas te laat denk ik, vlieg vrijdag naar New York :( we zullen zien volgende week :)

• G3kko0

G3kko0

Why so serious???

Suther schreef op maandag 16 mei 2011 @ 16:21:
[...]

Hmm helaas te laat denk ik, vlieg vrijdag naar New York :( we zullen zien volgende week :)
succes!! Weet niet hoe lang je gaat maar als je een week gaat zoals ik moet er vast wel eens kans voorbij komen om er 1 te scoren.

• Rdeurloo
Frodo19 schreef op dinsdag 17 mei 2011 @ 07:35:
[...]

succes!! Weet niet hoe lang je gaat maar als je een week gaat zoals ik moet er vast wel eens kans voorbij komen om er 1 te scoren.
Laat even weten of je wat hebt kunnen scoren, en waar, dan kan ik daar over 2 weekjes ook even kijken:)

• G3kko0

G3kko0

Why so serious???

Rdeurloo schreef op woensdag 18 mei 2011 @ 12:51:
[...]

Laat even weten of je wat hebt kunnen scoren, en waar, dan kan ik daar over 2 weekjes ook even kijken:)
Ik zou hem als ik jou was online bestellen en hem dan daar in the store ophalen. levertijd is ongeveer 2-3 weken wat ik daar steeds te horen kreeg.

Verwijderd

Mijn zus gaat volgende week naar NY en neemt, als ze op voorraad zijn, een iPad 2 voor me mee.
Alleen heb ik een vraagje wat betreft het opladen. Kan ik de iPad 2 gewoon opladen via de USB met de kabels die erbij zitten en is het mogelijk deze op te laden met een reislader die ik heb voor mijn iPod?

Deze dus:
Afbeeldingslocatie: http://bin.ilsemedia.nl/m/m1fywamwf0kh.jpg

Dit omdat het voltage anders is. Kan ik dan net zoals bij de iPod die USB er in doen en dan in stopcontact, of moet ik die stekkers omwisselen?

• timwijn
Verwijderd schreef op zondag 22 mei 2011 @ 19:44:
Mijn zus gaat volgende week naar NY en neemt, als ze op voorraad zijn, een iPad 2 voor me mee.
Alleen heb ik een vraagje wat betreft het opladen. Kan ik de iPad 2 gewoon opladen via de USB met de kabels die erbij zitten en is het mogelijk deze op te laden met een reislader die ik heb voor mijn iPod?

Deze dus:
[afbeelding]

Dit omdat het voltage anders is. Kan ik dan net zoals bij de iPod die USB er in doen en dan in stopcontact, of moet ik die stekkers omwisselen?
Kan prima.

• Decennia

Decennia

VECTORHEAD

Dus ik hoor dat hij in Singapore nergens te krijgen is wegens de China-explosie .. Zucht ... Enige andere opties ...

Gegroet!

• Xeanor
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 30-09 21:53
Decennia schreef op dinsdag 24 mei 2011 @ 22:24:
Dus ik hoor dat hij in Singapore nergens te krijgen is wegens de China-explosie .. Zucht ... Enige andere opties ...
Jij blijft serieus nog zo lang twijfelen dat tegen de tijd dat je misschien een keuze hebt gemaakt de iPad 3 al uit is. Het moet echt een drama zijn als jij bij de zakken chips staat in de albert heijn.

Ga naar de Media Markt of Dixons en koop er een, ik lees hier genoeg over voorraden in Nederland.

• Decennia

Decennia

VECTORHEAD

Xeanor schreef op dinsdag 24 mei 2011 @ 23:07:
[...]

Jij blijft serieus nog zo lang twijfelen dat tegen de tijd dat je misschien een keuze hebt gemaakt de iPad 3 al uit is. Het moet echt een drama zijn als jij bij de zakken chips staat in de albert heijn.

Ga naar de Media Markt of Dixons en koop er een, ik lees hier genoeg over voorraden in Nederland.
JA dat snap ik ook wel. Ik ga dat ook maar doen volgende week, maarja. Het scheelde me wel 140 euro. Heb niet de leeftijd dat ik met 1 loontje het geld bijelkaar heb, vandaar dat ik er veel op let en geduldig wil blijven ...

Gegroet!

• jeanj
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online

jeanj

F5 keeps me alive

Hobbles schreef op dinsdag 10 mei 2011 @ 00:27:
[...]

....

In Nederland is het trouwens 2,5% invoerrechten en 19% BTW als het onder de 700 euro blijft (indien je voldoet aan het speciaal reizigerstarief: zie http://www.douane.nl/part...bagage-07.html#P165_11707 voor meer info).
Even 2 dingen. Die 2,5% geldt alleen als je vantevoren zelf aangifte doet, als je door groen loopt en wordt aangehouden dan geldt het niet
Let op!
U kunt alleen een beroep doen op het speciale reizigerstarief als u zelf aangifte doet. Stelt de Douane bij controle vast dat u meer goederen bij u hebt waarvoor u aangifte had moeten doen (smokkel)? Dan mag u geen beroep meer doen op het speciale reizigerstarief!
Bron: http://www.douane.nl/part...bagage-07.html#P164_11727

Tevens staat de koers vast waartegen omgerkend wordt, er wordt dus NIET gebruik gemaakt van dag koersen. Alleen extreme schommelingen (5% tov van de maandelijkse vastgestelde koers) kunnen tot bijstelling leiden

Bron: http://www.douane.nl/zake...en/koerslijsten.html#P0_0 (NB dit staat onder zakelijk)

Als iemand ergens een bron heeft of de (USA) sales tax nou wel of niet meegerekend moet worden, dan houd ik me aanbevolen. Normaliter zou je verwachten dat er niet twee keer belasting voor hetzelfde betaalt moet worden, echter volgens mij wordt sales tax niet als belasting over de toegevoegde waarde, maar als consumptie belasting (niet dat ik het verschil zie, maar goed)

Helaas heeft mijn collega geen ipads kunnen bemachtigen, hij wilde niet van te voren bestellen :(

[ Voor 10% gewijzigd door jeanj op 27-05-2011 23:32 ]

Everything is better with Bluetooth

• Scaptic
  • Laatst online: 23-07 13:49
Staat er eigenlijk een serienummer op de bon als je een iPad in Nederland koopt?

Zoniet zou je natuurlijk iemand zijn bon kunnen lenen...

Moet je natuurlijk wel de doos achterlaten en zorgen dat je je eigen bon per post opstuurt.

Canon EOS 80D | Sigma 10-20mm f/4-5.6 | Canon EF-S 17-55mm f/2.8 IS | Canon EF 70-200mm f/4 L IS | Canon EF 100mm f/2.8 Macro | Canon EF 100-400mm f/4.5-5.6 L IS

• Den_S85
Scaptic schreef op zaterdag 28 mei 2011 @ 14:01:
Staat er eigenlijk een serienummer op de bon als je een iPad in Nederland koopt?

Zoniet zou je natuurlijk iemand zijn bon kunnen lenen...

Moet je natuurlijk wel de doos achterlaten en zorgen dat je je eigen bon per post opstuurt.
Als je zo je iPad moet invoeren kun je hem beter in Nederland halen.

• Bartjeee
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
Decennia schreef op dinsdag 24 mei 2011 @ 22:24:
Vandaag een 3G 64GB zwart in Singapore gekocht. Was aardig wat voorraad (Sim Li Square). Kijk wel uit met accesoires, zit veel namaak rotzooi bij (smart cover). Betaalde 1280SGD inclusief sales tax (terug te vorderen op het vliegveld). Die "handelaren" zetten er dus wel ~100EUR op. Zonder sales tax terug vordering nog steeds ~60EUR voordeliger dan in Nederland en geen wachttijd.

[ Voor 22% gewijzigd door Bartjeee op 28-05-2011 19:49 ]

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Bartjeee schreef op zaterdag 28 mei 2011 @ 19:36:
[...]

Vandaag een 3G 64GB zwart in Singapore gekocht. Was aardig wat voorraad (Sim Li Square). Kijk wel uit met accesoires, zit veel namaak rotzooi bij (smart cover). Betaalde 1280SGD inclusief sales tax (terug te vorderen op het vliegveld). Die "handelaren" zetten er dus wel ~100EUR op. Zonder sales tax terug vordering nog steeds ~60EUR voordeliger dan in Nederland en geen wachttijd.
Maar wel zonder BTW neem ik aan. Oftewel hij kan nog 60,- duurder worden.
(120euro btw - 60euro Salestax die je terug krijgt.)
Scaptic schreef op zaterdag 28 mei 2011 @ 14:01:
Waarom zou je de bon met de post nasturen? Die heb je helemaal niet nodig om garantie te claimen.

Edit: En de bon krijg je bij AppleStore's op je AppleID verzonden (uitgeprint kan ook nog als je er om vraagt).

[ Voor 24% gewijzigd door Donstil op 28-05-2011 22:58 ]

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

• Bartjeee
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
Donstil schreef op zaterdag 28 mei 2011 @ 22:57:
[...]

Maar wel zonder BTW neem ik aan. Oftewel hij kan nog 60,- duurder worden.
(120euro btw - 60euro Salestax die je terug krijgt.)
Die 1280SGD is inclusief sales tax, dus bij terug vordering btw kan hij nog goedkoper worden. Zojuist even op mijn rekening gekeken, er is 720 euro afgeschreven, kreeg 30 euro btw terug. Een iPad 64Gb met 3G kost dus ~690 euro in Singapore.

[ Voor 17% gewijzigd door Bartjeee op 29-05-2011 17:38 ]

Verwijderd

@Frodo19

[/quote]

Hoe doe ik dit? Gewoon via de Apple Store en dan een ander aflever adres ofzo kiezen?

Alvast bedankt.

Verwijderd

Gaat er iemand binnenkort naar Amerika? Kan die mij een smartcover meenemen?

• Suther
Vrijdag weer terug gekomen van week New York!

en we zijn een ipad 2 16 gb wifi wit rijker >:) ! mooie winkel trouwens in ny!
moesten 15 min in de rij staan, ze hadden alleen nog wit, zwart was uitverkocht :),

Het enige wat niet zo slim was, toen we hem hadden gekocht, zijn we vergeten hem daar te activeren. In het hotel geprobeert maar kreeg itunes niet geinstalleerd op die pc's daar.
Dus toen konden we nog een keer terug naar de store :P ! gelukkig is de winkel 24 uur per dag open, dus nadat we bij de New York Yankees waren geweest, om 2 uur snachts nog ff naar de apple store met de subway :P

Heb verder geen problemen gehad met het mee nemen naar Nederland ;)

• Scaptic
  • Laatst online: 23-07 13:49
masterslave schreef op zaterdag 28 mei 2011 @ 18:46:
[...]

Als je zo je iPad moet invoeren kun je hem beter in Nederland halen.
De 32 GB die ik wil hebben is daar toch wel een stuk voordeliger, dus als ik daar toch ben...
Zolang de dollar koers zo blijft mag de 32 GB gewoon mee, al ben ik dan gelijk door mijn vrijstelling heen.

Aangezien ik de iPad daar toch al een aantal weken gebruik is het wel geloofwaardig te maken dat ik hem al had, waardoor ik weer wat ruimte zou hebben voor extra aankopen.

Canon EOS 80D | Sigma 10-20mm f/4-5.6 | Canon EF-S 17-55mm f/2.8 IS | Canon EF 70-200mm f/4 L IS | Canon EF 100mm f/2.8 Macro | Canon EF 100-400mm f/4.5-5.6 L IS

• Den_S85
Scaptic schreef op maandag 30 mei 2011 @ 15:29:
[...]

De 32 GB die ik wil hebben is daar toch wel een stuk voordeliger, dus als ik daar toch ben...
Zolang de dollar koers zo blijft mag de 32 GB gewoon mee, al ben ik dan gelijk door mijn vrijstelling heen.

Aangezien ik de iPad daar toch al een aantal weken gebruik is het wel geloofwaardig te maken dat ik hem al had, waardoor ik weer wat ruimte zou hebben voor extra aankopen.
Dan moet je ook gewoon als een echte kerel de aankoopbon bij je houden ;)

• Aws
  • Laatst online: 20-10 21:50

Aws

Hallo allemaal,

Ik ga naar de states binnenkort en zal daar (waarschijnlijk bij Walmart) een iPad 16 GB wifi only voor $500 kopen. Ik heb gezien dat de lederen cases rond de $70 zijn.

Nu mijn vraag over de douane. Ik heb begrepen dat je tot 430 euro kunt aangeven bij binnenkomst. Moet ik de case ook aangeven of zullen ze daar niet naar kijken?

Zal ik ook gewoon garantie hebben op mijn iPad wanneer ik deze bij de Walmart koop?

Bedankt!

Aws

Verwijderd

Aws schreef op dinsdag 31 mei 2011 @ 10:00:
Hallo allemaal,

Ik ga naar de states binnenkort en zal daar (waarschijnlijk bij Walmart) een iPad 16 GB wifi only voor $500 kopen. Ik heb gezien dat de lederen cases rond de $70 zijn.

Nu mijn vraag over de douane. Ik heb begrepen dat je tot 430 euro kunt aangeven bij binnenkomst. Moet ik de case ook aangeven of zullen ze daar niet naar kijken?

Zal ik ook gewoon garantie hebben op mijn iPad wanneer ik deze bij de Walmart koop?

Bedankt!

Aws
Alle spullen die je importeert moet je aangeven en dragen bij aan die 430 euro. Als ze je er al uithalen heet dat. Als ze dat doen betaal je wss belasting over de iPad.

Qua garantie, ja je hebt dan garantie. Het gaat bij Apple er niet om waar je deze koopt. Het betreft internationale garantie.

• G3kko0

G3kko0

Why so serious???

Ik denk dat je dan gewoon aangeeft dat je hem in de winkel naar jou keuze gewoon komt ophalen.
Heb nog nooit aankoop gedaan via de online store van ze dus durf het je niet met zekerheid te zeggen.

Je kunt natuurlijk ook even bellen met the store @ 5th avenue :) 24uur per dag open dus hoef je geen rekening te houden met tijdverschil ;)
Verwijderd schreef op zondag 29 mei 2011 @ 20:50:
@Frodo19

[/quote]

Hoe doe ik dit? Gewoon via de Apple Store en dan een ander aflever adres ofzo kiezen?

Alvast bedankt.

• Suther
Aws schreef op dinsdag 31 mei 2011 @ 10:00:
Hallo allemaal,

Bedankt!

Aws
Gewoon niks aan geven. heb ik vorige week ook gedaan, geen controle niks :)

je moet er alleen voor zorgen dat je hem gewoon in je hand bagage hebt, doos enzo weg gooien, alvast een paar apps installeren en bijvoorbeeld je mail synchoniseren. laat hun maar is aantonen dat je hem daar hebt gekocht en niet al bij je had toen je weg ging :)

op het vliegveld in america moet je hem wel uit je tas hallen als hij door de scan gaat, maar als je in nederland aankomt, word en niks meer gecontroleerd. je kan na bagage ophalen zo doorlopen :)

• Aws

Aws

Bedankt voor jullie reacties. De iPad zal ik als cadeau geven, dus het liefst houd ik hem in verpakking. Is dat dan mogelijk? Dus aangeven met bon + iPad in doos? Of toch maar uitpakken en apps etc installeren zoals Suther adviseert? Thanks =]

• G3kko0

G3kko0

Why so serious???

Aws schreef op dinsdag 31 mei 2011 @ 14:29:
Bedankt voor jullie reacties. De iPad zal ik als cadeau geven, dus het liefst houd ik hem in verpakking. Is dat dan mogelijk? Dus aangeven met bon + iPad in doos? Of toch maar uitpakken en apps etc installeren zoals Suther adviseert? Thanks =]
Denk dat je de ipad makkelijk kunt aangeven zonder problemen. Zou die smartcover alleen wel eruit halen voor de zekerheid. 8)

• Aws

Aws

danke schon!

• Suther
Aws schreef op dinsdag 31 mei 2011 @ 14:29:
Tuurlijk kan je hem aangeven. maar dan moet je tog belasting er over gaan betalen?

• Aws

Aws

Je hoeft geen belasting te betalen voor goederen tot 430 euro, zo ver ik het begrepen heb.

• G3kko0

G3kko0

Why so serious???

Aws schreef op dinsdag 31 mei 2011 @ 15:46:
Je hoeft geen belasting te betalen voor goederen tot 430 euro, zo ver ik het begrepen heb.
Je kunt het zelf ook uitrekenen he ;) 499 + 70 x 1,088 (is de tax in NY) = 619,07 / huidige koers 1,43 = 432,90 oftewel je gaat net over het bedrag. Is de koers gunstiger dan redt je het....
Tenminste als mijn berekening klopt hoor :) 8)

• Eppo ©
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
619,07 / 1,42270000 = € 435,14

Die koers staat vast voor de hele maand juni, dus je gaat het deze maand sowieso niet redden...

http://www.douane.nl/zake...ten-46.html#P23375_147697

• Japie.G

Japie.G

Colour Classic

[quote]Verwijderd schreef op vrijdag 13 mei 2011 @ 20:59:
Iemand die toevallig binnenkort naar Amerika gaat en mij een smartcover wil meebrengen ?
[/quote]

Hmm, heb er uit SFO eentje meegenomen, maar heb toch besloten om een andere hoes te gaan gebruiken. Nog interesse? Heeft 1 dag op de ipad gezeten, en mag nu weg voor 20 euro incl verpakking :+ .. Het is de grijze versie van 39 dollar (dus niet de lederen variant)
is al weg

[ Voor 5% gewijzigd door Japie.G op 31-05-2011 20:47 ]

• el-jorge
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 27-10 14:55

el-jorge

turn around and feel the vibe

Vanmorgen in SF een van de laatste wifi 16gb opgepikt. 32 gb hadden ze helaas niet meer :(. Plus een lederen sleave erbij voor $627,97. Met de koers van vandaag is dat €429,04. Genoeg om hem in NL te krijgen.

Spielerei...

• Azqi
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Azqi

Failure is not an option

el-jorge schreef op zondag 05 juni 2011 @ 03:57:
Vanmorgen in SF een van de laatste wifi 16gb opgepikt. 32 gb hadden ze helaas niet meer :(. Plus een lederen sleave erbij voor $627,97. Met de koers van vandaag is dat €429,04. Genoeg om hem in NL te krijgen.
Zie de post van Eppo 2 posts boven je. Er geldt een vaste koers voor de maand juni bij de douane:
1,42270000

Daarmee kom je op 441 euro en zit je dus boven de douane vrijstelling van 430,-. Je zou de sleeve apart kunnen houden, dan blijf je wel onder dat bedrag.

• Japie.G

Japie.G

Colour Classic

el-jorge schreef op zondag 05 juni 2011 @ 03:57:
Bijzonder, vorige week hadden ze alleen maar 32gb en juist geen 16 :-) Gelukkig heb ik toch nog een 16 kunnen krijgen daar, maar wel met moeite! Wij konden zo door de douane heenlopen, maar ze halen er zeker wel random mensen uit die hun koffers moeten openen. Ze waren druk met een kereltje bezig toen wij er door liepen. Echter zat ik sowieso onder de 430 grens.

[ Voor 19% gewijzigd door Japie.G op 05-06-2011 11:56 ]

• Paquito
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Voorbeelden:
U koopt een camera van € 500. U moet over het volledige bedrag belasting betalen.

U koopt een horloge van € 400 en een vulpen van € 55. Het totaalbedrag is € 455. U hoeft alleen belasting te betalen over de vulpen.

[ Voor 206% gewijzigd door Paquito op 10-06-2011 18:58 ]

• Eppo ©
  • Niet online
Azqi schreef op zondag 05 juni 2011 @ 11:24:
[...]

Zie de post van Eppo 2 posts boven je. Er geldt een vaste koers voor de maand juni bij de douane:
1,42270000

Daarmee kom je op 441 euro en zit je dus boven de douane vrijstelling van 430,-. Je zou de sleeve apart kunnen houden, dan blijf je wel onder dat bedrag.
Douane ziet toch alles als een apart product, als je aangifte doet hoeft dat alleen over de sleeve (hoe dat zit als je gepakt wordt weet ik niet.

Van de douane site:
Voorbeelden:
U koopt een camera van € 500. U moet over het volledige bedrag belasting betalen.

U koopt een horloge van € 400 en een vulpen van € 55. Het totaalbedrag is € 455. U hoeft alleen belasting te betalen over de vulpen.

• Suther
Wat een gedoe met aangifte voor niks zeg,

als je de doos weg gooid, ipad geactiveerd is en een paar apps hebt geinstalleerd, en hem gewoon in hand bagage hebt, hoe moet de douane weten dat je hem importeerd?

• Den_S85
Ik vraag meecht serieus af of al die tweakers hier die zo exact onder die 430 euro grens proberen te blijven voor de rest helemaal niets kopen in de VS??

1 sleutelhanger kopen en je zit er al overheen!

Die paar keer dat ik in de VS was heb ik echt wel tig polo's en andere zaken meegenomen. Kan me niet voorstellen dat ik de enige ben die dat doet.

Naar mijn mening zitten hier dus OF hele eerlijke tweakers, OF een stel moraalridders die hier de schone schijn op te houden dat ze toch echt alles eerlijk bij de douane aangeven.

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14:22
Suther schreef op maandag 06 juni 2011 @ 15:31:
als je de doos weg gooid, ipad geactiveerd is en een paar apps hebt geinstalleerd, en hem gewoon in hand bagage hebt, hoe moet de douane weten dat je hem importeerd?
Dat weten ze niet, maar als ze het vermoeden mag jij aantonen dat het niet zo is :)

• timwijn
masterslave schreef op maandag 06 juni 2011 @ 21:01:
Ik vraag meecht serieus af of al die tweakers hier die zo exact onder die 430 euro grens proberen te blijven voor de rest helemaal niets kopen in de VS??

1 sleutelhanger kopen en je zit er al overheen!

Die paar keer dat ik in de VS was heb ik echt wel tig polo's en andere zaken meegenomen. Kan me niet voorstellen dat ik de enige ben die dat doet.

Naar mijn mening zitten hier dus OF hele eerlijke tweakers, OF een stel moraalridders die hier de schone schijn op te houden dat ze toch echt alles eerlijk bij de douane aangeven.
Volgens mij heeft dat niks met moraalridders o.i.d. te maken, maar gewoon mensen die zeker willen weten dat ze geen gezeur met de douane krijgen.
En jij bent heus niet de enige de halve wereld aan spullen meeneemt uit het buitenland, maar dan neem je toch moedwillig een risico, wat sommige mensen hier dus blijkbaar niet willen.
Logisch toch?

• Eppo ©
  • Niet online
Suther schreef op maandag 06 juni 2011 @ 15:31:
Wat een gedoe met aangifte voor niks zeg,

Dat is het mooie van het douanerecht. Hun hoeven niks te bewijzen, dat is jouw taak...

• Mas-
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 09-07-2024

Mas-

Alsof het niets kost!

Ben net terug van drie weken rondreizen tussen de verschillende National Parks aan de westkust. Was eigenlijk van plan om een ereader aan te schaffen, maar door de combinatie van de goede eurokoers en de lagere prijs van de iPads in Amerika dan toch maar een iPad 2 aangeschaft. In Fry's electronica voor 499 dollar een 16gb iPad 2 (wifi) gekocht, en zonder enig probleem mee naar Nederland genomen.

Eagles may soar high, but weasels don't get sucked into jet engines. Specs

• Tortelli
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 02-11 20:19

Tortelli

mixing gas and haulin ass

Moest je geen verkoop tax betalen?. Dit moet je in New York voor zover ik weet wel.

Ik ga over een maandje naar New York en omgeving en zit nog een beetje te twijfelen of ik een Ipad2 (16Gb) moet gaan halen. Je hebt voor een €350-360 momenteel een Ipad2 (zonder eventuele verkoop tax) maar vraag me af of ik hem veel zal gebruiken naast mijn pc / laptop en netbook 8)7 .

Grote voordeel is natuurlijk wel dat hij zonder verlies waarschijnlijk zo door te verkopen is mocht ik hem niet gebruiken?...

Mocht ik er werkelijk een halen moet ik alleen nog eens uitzoeken waar ze goedkoper zijn. Maak een aardige ronde langs de oostkust (New York, Washington DC, niagrafalls, boston om weer te eindigen in New York).

Edit:
New York heeft 4% tax zie ik. Volgens mij zou je daarmee komen op:
$500 * 1.04 = $ 520.
Huidige koers is 0,6997 euri per dollar = 520 * 0,6997 = €363,84 :P.

[ Voor 27% gewijzigd door Tortelli op 16-06-2011 21:23 ]

• jatmoos
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 27-06-2024
Tortelli schreef op donderdag 16 juni 2011 @ 21:11:

New York heeft 4% tax zie ik. Volgens mij zou je daarmee komen op:
volgens mij moet je 8.7 % rekenen, ik was er in februari. Er komt Sales Tax en Local Tax bij het bedrag, ongeveer 4 + 4 %

maar ook dan zijn ze nog goedkoper daar in de states.

[ Voor 8% gewijzigd door jatmoos op 16-06-2011 21:51 ]

Verwijderd

jatmoos schreef op donderdag 16 juni 2011 @ 21:49:
[...]

volgens mij moet je 8.7 % rekenen, ik was er in februari. Er komt Sales Tax en Local Tax bij het bedrag, ongeveer 4 + 4 %

maar ook dan zijn ze nog goedkoper daar in de states.
En je moet je creditcard koers hanteren, niet de koers die elke dag verandert. Tenzij jij hem handje contantje betaald.

Tevens je vraagt je af of je hem wel gebruikt. Ik merk zelf dat dit apparaat fijn is om even VI te lezen of een mail te sturen of lezen, wat te surfen, nieuws lezen, etc. Lekker op de bank en zonder te wachten dat je laptop is opgestart. Tevens een laptop haalt 3u ongeveer, de ipad 10u, die 'zorg' valt dus ook enigszinsweg. Ik gebruik hem dagelijks. Mijn laptop gebruik ik nog voor verslagen en als ik uitgebreid iets wil zoeken, bijv. Mijn zomervakantie of accommodatie als ik naar 't buitenland ga voor stage of studie, etc.

• richards81
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 29-10 09:32
Ik ben zelf net terug uit Azie (Thailand)
Daar heb ik zelf 2 iPads 2 gekocht 64gb +3g voor 526eur per stuk

De normale apple prijs was 25.900 bath (597euro)
Nu had Robinson in Phuket een aanbieding dat je bij elke aankoop 5% korting krijgt
en bij het verlaten van het land kon je 7% terug krijgen. Dus totaal 12% korting

Dus mocht je naar Thailand gaan, het is zeker het overwegen waard om daar te kopen.

Verwijderd

Iemand ervaringen met het kopen van een Ipad2 in Canada?

2 vragen, zijn daar ook nog aparte belastingen en is de Ipad2 eigenlijk simlock vrij?

Alvast bedankt voor jullie antwoorden op mijn simpele vragen O-)

Verwijderd

Ik heb een vraag die ik maar niet kan beantwoorden door google af te speuren.

Ik wil in London in een apple store een iPad kopen (leuke ervaring+leuke prijs), ik snap echter niet hoe het zit met de garantie.

Als ik naar Nederland kom en het blijkt dat er iets is met de iPad waar kan ik het dan gratis laten maken (binnen 1 jaar) en kan dan überhaupt wel?

• timwijn
Verwijderd schreef op zondag 26 juni 2011 @ 20:32:
Ik heb een vraag die ik maar niet kan beantwoorden door google af te speuren.

Ik wil in London in een apple store een iPad kopen (leuke ervaring+leuke prijs), ik snap echter niet hoe het zit met de garantie.

Als ik naar Nederland kom en het blijkt dat er iets is met de iPad waar kan ik het dan gratis laten maken (binnen 1 jaar) en kan dan überhaupt wel?
Ja kan je hier in Nederland gewoon laten maken. Wereldwijde garantie op serienummer.

[ Voor 28% gewijzigd door timwijn op 26-06-2011 23:27 ]

• 455451n
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
timwijn schreef op zondag 26 juni 2011 @ 20:36:
[...]

Ja kan je hier in Nederland gewoon laten maken. Wereldwijde garantie op serienummer.
Overigens kom je voor een 16gb wifi op 450 euro uit, wat een hoger bedrag is dan je officieel mag invoeren zonder er verder belasting over te betalen. Maar even dat je het weet ;)
Volgens mij hoef je niets aan te geven als je vanuit London komt. Enkel landen buiten de EU geldt de regel dat je belasting moet betalen boven een bedrag van 430 euro.

Verwijderd

Bedankt voor jullie reacties!

Ik ga trouwens pas eind juli naar London, dus dan zijn ze waarschijnlijk al op voorraad!

• timwijn
455451n schreef op zondag 26 juni 2011 @ 20:44:
[...]

Volgens mij hoef je niets aan te geven als je vanuit London komt. Enkel landen buiten de EU geldt de regel dat je belasting moet betalen boven een bedrag van 430 euro.
Oh ja tuurlijk, je hebt gelijk. Zit nog helemaal in de amerika sfeer :p

• Dj Neo Ziggy
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 02-11 20:10
Mijn zus heeft er 2 weten te bemachtigen... Een voor mij en een voor haar.
Wat een mooi ding.
Beide uit america, heeft ze daar gesync'ed. Geen controlle op haar koffer, maar wel van haar vriend, maar die had niets :)

[ Voor 39% gewijzigd door Dj Neo Ziggy op 29-06-2011 09:06 ]

Wat is hoop? Uitgestelde teleurstelling

• CrizCroz
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 10:40
als je een ipad in amerika koopt hoe weten hun nou of je er eentje in de states hebt gekocht of gewoon hebt meegenomen vanuit nederland.. ik heb het al vaker gedaan om dingen daar te kopen maar zorg altijd ervoor alsof het lijkt dat ik het al een tijd heb.

• timwijn
CrizCroz schreef op dinsdag 05 juli 2011 @ 14:21:
als je een ipad in amerika koopt hoe weten hun nou of je er eentje in de states hebt gekocht of gewoon hebt meegenomen vanuit nederland.. ik heb het al vaker gedaan om dingen daar te kopen maar zorg altijd ervoor alsof het lijkt dat ik het al een tijd heb.
Dat kunnen ze niet zien, maar als ze een vermoeden hebben, zullen ze vragen je een aankoopbewijs op te sturen om te laten zien dat je hem daadwerkelijk uit Nederland zelf hebt gehaald.

• Arnevld
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 28-11-2024

Arnevld

Warhammer

Ik ben in augustus in NY en daarna een week in Durham.
Ben van plan een MBA en een Ipad2 32gb 3g te kopen.
Maar kan ik daar mijn t-mobile sim in stoppen van me iphone4 ?
Als ik een dual sim aanvraag kan ik dan gewoon met dat ding overal surfen?
Ik ken het deel van het AT&T en Verizon, maar ik vroeg me erbij af of dat met mijn NL sim kan.
Aangezien mijn maatje zn iphone 4 moest unlocken voor NL van AT&T af.
Vanaf welk bedrag is het wel echt noodzakelijk aangifte te doen van invoeren?
Ik ben bang dat ik er snel over heen ben door die MBA

Warhammer en PC games en lego

Verwijderd

Ik ben dus van plan in de zomer een iPad in amerika te kopen. Ik vlieg terug vanuit Canada (dus reis vanaf Amerika naar Canada naar Nederland). Ik wil hier de goedkoopste (16gb WiFi) halen. Kan ik deze gewoon halen zonder problemen ? Aangezien ik vanuit Canada terugvlieg.

• Scidd0w
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 25-10 13:51
Eppo © schreef op dinsdag 31 mei 2011 @ 17:17:
619,07 / 1,42270000 = € 435,14

Die koers staat vast voor de hele maand juni, dus je gaat het deze maand sowieso niet redden...

http://www.douane.nl/zake...ten-46.html#P23375_147697
Klopt maar volgens mij hoef je geen belasting over belasting te betalen dus hoef je de salestax niet mee te rekenen!

• itsme
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Koers is in Juli ook iets gunstiger: 1,43970000

Nothing to see here

Pagina: 1 ... 4 ... 6 Laatste

Let op:
Let op of je post niet beter past in:
[iPad] Levertijden

Om de doorzoekbaarheid te verbeteren moeten problemen en specifieke vragen in een apart (nieuw) topic: iPads, iPods, iPhones & iTunes Beleid