[iPad] Importeren - deel 3 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 5 6 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Verwijderd

Ik wil een iPad2 kopen en deze kost hier 430,83 euro :-(

Inclusief BTW. Maar de BTW krijg ik terug als ik terugvlieg naar Nederland dus ik blijf ruim onder de 430. Klopt dit of kijkt de belastingdienst naar het aankoopbedrag inc BTW?

Of is 430,83 euro net ok omdat je naar beneden mag afronden?

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 09-07-2011 22:56 ]

• Den_S85
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 15:24
Verwijderd schreef op woensdag 06 juli 2011 @ 15:09:
Ik ben dus van plan in de zomer een iPad in amerika te kopen. Ik vlieg terug vanuit Canada (dus reis vanaf Amerika naar Canada naar Nederland). Ik wil hier de goedkoopste (16gb WiFi) halen. Kan ik deze gewoon halen zonder problemen ? Aangezien ik vanuit Canada terugvlieg.
De belastingen in Canada zijn een stuk hoger dan in de VS, dus ik zou je adviseren je iPad in de VS aan te schaffen en niet in Canada.

• Scidd0w
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 25-10 13:51
Verwijderd schreef op zaterdag 09 juli 2011 @ 22:55:
Ik wil een iPad2 kopen en deze kost hier 430,83 euro :-(

Inclusief BTW. Maar de BTW krijg ik terug als ik terugvlieg naar Nederland dus ik blijf ruim onder de 430. Klopt dit of kijkt de belastingdienst naar het aankoopbedrag inc BTW?

Of is 430,83 euro net ok omdat je naar beneden mag afronden?
Naar mijn weten betaal je geen belasting over belasting en klopt het dus dat ze naar het aankoopbedrag zonder BTW kijken.

Verwijderd

Scidd0w schreef op maandag 11 juli 2011 @ 10:04:
[...]
Naar mijn weten betaal je geen belasting over belasting en klopt het dus dat ze naar het aankoopbedrag zonder BTW kijken.
Ja, dat denk ik ook. En de belastingdienst rondt altijd naar beneden af in euros. Dus 430,83 euro is 430 euro en dat kan dus nog net. Ex btw is het natuurlijk nog lager.

• Den_S85
  • Laatst online: 15:24
Scidd0w schreef op maandag 11 juli 2011 @ 10:04:
[...]
Dat niet, maar de prijs die je in de winkel moet aftikken verschilt wel aanzienlijk ;)

• KillaZ
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 18:17
Als ik een US collega van mij een iPad laat meenemen, dan geldt die 430 euro niet? Of wel?
Ze is US citizen, ze werkt hier een aantal maanden mbv visum, ze pakt dat ding uit en neemt hem mee incl. US lader. Done deal lijkt mij?

Ik word niet helemaal wijs uit de douane site.

K to the KillaZ

• Scidd0w
  • Laatst online: 25-10 13:51
KillaZ schreef op dinsdag 12 juli 2011 @ 12:31:
Als ik een US collega van mij een iPad laat meenemen, dan geldt die 430 euro niet? Of wel?
Ze is US citizen, ze werkt hier een aantal maanden mbv visum, ze pakt dat ding uit en neemt hem mee incl. US lader. Done deal lijkt mij?

Mag niet. Kan wel natuurlijk!

Verwijderd

masterslave schreef op zondag 10 juli 2011 @ 16:00:
[...]

De belastingen in Canada zijn een stuk hoger dan in de VS, dus ik zou je adviseren je iPad in de VS aan te schaffen en niet in Canada.
Ja dat was ik dus ook van plan (Amerika kopen...) Maar mijn vraag is hier krijg ik geen gedoe mee als ik vanuit Canada terugvlieg?

Weet iemand overigens of iPads momenteel een beetje verkrijgbaar zijn in Amerika (Seattle, het liefst de iPad 16gb WiFi en anders de iPad 2 16gb WiFi)?

• KillaZ
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 18:17
Scidd0w schreef op dinsdag 12 juli 2011 @ 15:38:
[...]
Mag niet. Kan wel natuurlijk!
Ah duidelijk, uitpakken, aanzetten en meenemen dat ding dus. :+

K to the KillaZ

• timwijn
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 13:03
Edit: foutje

[ Voor 95% gewijzigd door timwijn op 13-07-2011 18:12 ]

• Arnevld
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 28-11-2024

Arnevld

Warhammer

Iemand recent in NYC geweest?
Ik hoorde van een collega dat alle ipads op zijn en ze er 10 per dag 's ochtends vroeg verkopen en dan volgende dag weer een batch van 10.
Lijkt me zwaar onlogisch maar lijkt me ook vet kut als het zo zou zijn!

Warhammer en PC games en lego

Verwijderd

Arnevld schreef op donderdag 14 juli 2011 @ 10:29:
Iemand recent in NYC geweest?
Ik hoorde van een collega dat alle ipads op zijn en ze er 10 per dag 's ochtends vroeg verkopen en dan volgende dag weer een batch van 10.
Lijkt me zwaar onlogisch maar lijkt me ook vet kut als het zo zou zijn!
Onlangs ipad 2 16gb wifi/zwart in Apple Store aan Central Park gekocht (die blauwe ventjes lopen daar allemaal rond met een lijst van hetgeen nog beschikbaar is en ik denk dat het enkel deze en den 64gb 3G wit was). Enkel beetje moeten aanschuiven maar voor de rest geen problemen gehad (ze activeren hem ter plaatse, op hotel wat apps erop en mee naar europa)

Wat Seattle betreft, ik dacht dat er 2 officiële apple-stores zijn maar ze liggen vrij ver uit het centrum (universiteit campus en nog ergens anders). Had geen zin om in andere winkels te gaan zoeken daar ik toch naar NY ging kort daarna.

• Arnevld

Arnevld

Warhammer

Dus in NYC bij central park hebben ze voorraad? :)
Alvast bedankt voor de zeer nuttige informatie!

Verwijderd

Nog even een vraagje, hoe zit het met garantie als ik de iPad in Amerika koop?
Ik kan op de officiële site niks vinden, van Google word ik niks wijzer en de zoek fuctie hier levert ook niks op.

• Vermaeson
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 14:59
Is het zo dat de voorraad van de iPad2 in heel de VS zo slecht is?
Mijn vader zit deze week in Dallas en Houston en wilt er 1 meenemen, zou die ook een reservering moeten plaatsen in zon winkel?

Verwijderd

Ga over 2 weken naar NYC. Nu wil ik uiteraard een Ipad meenemen. Nu is mijn vraag: hoe krijg ik hem daar geactiveerd zodat ik bij de douane kan zeggen dat hij vanuit thuis is meegenomen?

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 29 juli 2011 @ 09:37:
Ga over 2 weken naar NYC. Nu wil ik uiteraard een Ipad meenemen. Nu is mijn vraag: hoe krijg ik hem daar geactiveerd zodat ik bij de douane kan zeggen dat hij vanuit thuis is meegenomen?
Als je hem in één van de appstores koopt (er is ene op fifth avenue, hoek met central park andere weet ik niet direct => google) dan doen ze dat voor jou en als je wenst, geven ze je nog een korte 'opleiding'. In die appstores is het meestal vrij druk dus indien mogelijk zo vroeg mogelijk gaan ...

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 29 juli 2011 @ 09:37:
Je mag tot en met €430 belastingvrij invoeren, dat is bijna $615.

• jeanj
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online

jeanj

F5 keeps me alive

Voor augustus is de koers 1,42070000, wat neer komt op $ 610,901 (=430 euro). De koers komt uit de zakelijke lijst, maar ik denk dat ze die ook voor particulieren hanteren

Echter volgens mij wordt er gekeken naar het gehele aankoop bedrag dus inclusief sales tax. In dat geval als de sales tax meer is als 1,8 %, dan is ie boven 430 euro, maar de vraag is nog of je gepakt wordt en of en wat je moet betalen. Als je niet bij je hebt van de verpakking of een bon en beweert dat je hem in NL gekocht hebt, hoe kunnen ze bewijzen dat het niet zo is....

Hierboven wordt aangenomen dat er geen belasting over belasting wordt geheven, echter ik heb daar nog geen bron van gezien. Als je het zeker wilt weten, bel eens met de douane (en laat het hier weten)
KillaZ schreef op dinsdag 12 juli 2011 @ 12:31:

Ik zou er voor zorgen dat ze hem thuis activeerd, wat apps en documenten er op zet, zodat ie in gebruik is. Zorgen dat geen ander spullen als verpakking etc bij zich heeft, wel de bon, zodat ze kan aantonen dat zij hem heeft gekocht.

Dat ze hem hier achter laat wordt niet gecontroleeerd voor zover als ik het weet.

Officieel zal het wel niet mogen

Komt die collega vaker naar NL? Of komt er nog iemand mee O-)

[ Voor 52% gewijzigd door jeanj op 07-08-2011 17:23 ]

Everything is better with Bluetooth

• The Source
  • Laatst online: 18:00
ALs ik nu nog een ipad2 importeer uit de USA welke IOS versie krijg ik dan? Dit aangezien ik m wil jailbreaken en ik niet precies weet vanaf wanneer de nieuwe firmware er door de fabriek erop gezet zal gaan worden.

• matthijst
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 17:56
Vermaeson schreef op dinsdag 26 juli 2011 @ 11:56:
Is het zo dat de voorraad van de iPad2 in heel de VS zo slecht is?
Mijn vader zit deze week in Dallas en Houston en wilt er 1 meenemen, zou die ook een reservering moeten plaatsen in zon winkel?
Neu, zijn wel leverbaar tegenwoordig.
Ooschecker.com voor voorraad eventueel.

Haters everywhere but I don’t really care

• kickassmen
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 22-10 19:33
Zojuist een iPad uit de Apple store in new York gehaald, ( die bij central park). Voldoende voorraad leek mij. Heb de 16gb wit gekocht en moest 499+44,29 tax betalen (8,875%). dus meer dan de 4 en 8% waar hier over gesproken word.

Aangesloten op iTunes en werkt nu prima.

Trouwens iOS versie 4.3.3

[ Voor 5% gewijzigd door kickassmen op 31-07-2011 05:34 ]

Less is more

• Arnevld

Arnevld

Warhammer

@kickassmen,

Hebben ze de 32gb wifi ook op voldoende voorraad?
Ik ben er zaterdag :)

• Eppo ©
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
jeanj schreef op vrijdag 29 juli 2011 @ 13:28:
Als je niet bij je hebt van de verpakking of een bon en beweert dat je hem in NL gekocht hebt, hoe kunnen ze bewijzen dat het niet zo is....
Douane kent een omgekeerde bewijslast, dus jij mag bewijzen dat het product uit Nederland komt.
kickassmen schreef op zondag 31 juli 2011 @ 05:33:
Zojuist een iPad uit de Apple store in new York gehaald, ( die bij central park). Voldoende voorraad leek mij. Heb de 16gb wit gekocht en moest 499+44,29 tax betalen (8,875%). dus meer dan de 4 en 8% waar hier over gesproken word.
De 4% is de salestax van de staat, de stad New York kent zelf ook nog 4,5% salestax en daar bovenop komt nog 0,375% voor de MTA. Totaal heb je dus 8,875% sales tax.

Verwijderd

kickassmen schreef op zondag 31 juli 2011 @ 05:33:

Aangesloten op iTunes en werkt nu prima.

Trouwens iOS versie 4.3.3
€381, mag je belastingvrij imprteren. Krijg je de VAT nog terug bij de douane?

• The Fatal
  • Registratie: Maart 2009
  • Nu online
ik ben nu nog in SF.
Zit er aan te denken op en 16gb wit mee te nemen.
Denk er over om hem gewoon bij Fry's te halen aangezien dat nu dichter bij is.
Vlieg via NY met meteen overstap naar Montreal naar naar NL.
Heb ook al een apple tv2 gehaald vorige week. Dus zal net boven het 430 zitten.
Maar ga de gok wel wagen.

• AFT0570
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 02-11 21:20
Weet iemand hoe het zit met de garantie van de iPad als je hem koopt in het buitenland? Ik heb het idee opgevat om hem in Zwitserland te kopen, op de terugweg naar huis van de vakantie. Als je hem bij een Apple Premium Reseller of een Apple Store koopt, kan je dan hier in Nederland bij een Apple Store, Apple Premium Reseller of Apple online-support garantie claimen?

Alvast bedankt!

• Marxje1981
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 01-11 20:03
Garantie is wereldwijd via alle I-centers volgens de winkel in alkmaar.
Zaterdag nog gevraagd, ik heb nu een 16gb, maar zou wel een 32gb/64gb mee willen nemen uit thailand, omdat ze daar stukken goedkoper zijn.

I have the body of a god, shame it's a buddha......

• Edgarz
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 18-09 13:26

Edgarz

Tweako-active since1986

Binnenkort op pad naar Florida (6.5 - 7% salestax), dus even een eenvoudige vraag: als je in de VS een iPad koopt met WiFi én 3G, kun je daar dan in NL gewoon een mini-sim in drukken? Of is de 3G versie in VS alleen te koop in combinatie met een abbo of een sim lock?

• jeanj
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online

jeanj

F5 keeps me alive

Er zijn 2 types, je moet wel de juiste hebben. Ik weet het niet meer welke (ik dacht de at&t versie), maar google vast wel

Everything is better with Bluetooth

• Arnevld

Arnevld

Warhammer

At&t is EU 3g modem verizon is de usa

Ik heb eergister mijne op 5th avenue NYC gehaald 32gb wifi only.
Ze hebben heel veel vooraad van ipads en veel camera kits en cases.
Alle versies hebben ze nog alleen de witte 3g 16gb is moeilijk.
Vandaag in raleigh durham een 16gb wifi gekocht en die hadden ook alles op .

Dus suc6 als je er binnekort bent

• Arnevld

Arnevld

Warhammer

Ze zijn beide 4.3.3 en ik heb minn 32 gb in de applestore gejailbreaked hihi op hun eigen wifi die je toegang tot krijgt om te activeren :-)

• DarkShadow
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 14:33
Net een iPad 32gb wifi in Singapore meegenomen. Kostte me omgerekend 430 euro, ook tax terug gekregen op het vliegveld. Geen problemen met douane.

• UTMachine
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 15:34
Ik heb net een iPad v2 16GB zwart meegenomen uit Australie (<400 euro :-)). Ik heb hem netjes ingesteld via iTunes e.d. Ik loop nu tegen een klein probleemtje aan, indien het onscreen keyboard de mogelijkheid geeft om 2 tekens te doen door de toets langer ingedrukt te houden, dan krijg ik het verkeerde teken. In mijn geval bij "zoeken in iPad" (linkse pagina) dan krijg ik een "punt" (onder) en "vraagteken" (boven) te zien. De "punt" werkt goed, alleen als ik het vraagten wil krijgen, dan krijg die het dubbel quote teken ... ?

Ik heb al meerdere toetsenbord layouts geprobeerd, maar nog geen oplossing gevonden voor dit probleem. Iemand een idee waar ik dit moet zoeken? (google helpt ook niet echt)

• Galois
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 18:43

Galois

1811 - 1832

Gisteren in Hongkong de iPad 2 16 GB wifi wit gekocht voor H$ 3888 (=346€ met de huidige koers).

Goede deal lijkt mij. En inderdaad ook garantie in NL. De smart cover was daar een een stuk goedkoper (27€ ipv 39 in NL).

Trouwens, bijna ook nog de nieuwe MacBook air gekocht: €680,- ipv 949 in NL. Voor Apple spul moet je echt in HK zijn!

1 - Mathematics is the language of nature. 2 - Everything around us can be represented and understood through numbers. 3 - If you graph the numbers of any system, patterns emerge.

• fixma
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 25-09 10:43
Volgende week zit ik in Chicago. Heeft iemand ervaring met de winkels daar?

• dcell
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 18:26
nog steeds voldoende voorraad in NY op de Fifth avenue. Althans vorige week wel, eentje meegenomen (witte 16gb wifi)

• RvdH
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 04-02 14:45

RvdH

Uitvinder van RickRAID

Is er iemand van plan de nieuwe iPad in Duitsland te halen op de 16de? Zou er op de 17de nog voorraad zijn in de Gravis of mStores?

• NotSoSteady
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 15:36
RvdH schreef op maandag 12 maart 2012 @ 16:23:
Is er iemand van plan de nieuwe iPad in Duitsland te halen op de 16de? Zou er op de 17de nog voorraad zijn in de Gravis of mStores?
Reken er maar niet op, ik weet het eigenlijk wel vrij zeker dat er na de 16de niks beschikbaar is. Of er mag die dag daarna direct al weer een nieuwe lading aankomen.

• matthijst
dcell schreef op zaterdag 10 september 2011 @ 12:51:
nog steeds voldoende voorraad in NY op de Fifth avenue. Althans vorige week wel, eentje meegenomen (witte 16gb wifi)
WTF, je koopt een week voor release nog een iPad2? :?

• Koen-
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 26-06-2022
matthijst schreef op maandag 12 maart 2012 @ 17:11:
[...]

WTF, je koopt een week voor release nog een iPad2? :?
Geplaatst op zaterdag 10 september 2011 12:51

• Benny
  • Laatst online: 13:05
RvdH schreef op maandag 12 maart 2012 @ 16:23:
Ik twijfel.. misschien gok ik het erop.. geen idee waar ik het meeste kans heb. Media markt in Lingen krijgt zeer waarschijnlijk wel voorraad de 16e maar hoeveel weten ze niet, reserveren kon in ieder geval niet. Denk dat ik daar heen ga en zorg dat ik er sta paar uur voor de opening. Of misschien toch Gravis in Munster of Saturn ofzo.. het is een gok eigenlijk

• RvdH

RvdH

Uitvinder van RickRAID

Ik heb toen bij de launch van de iPad 1 een mailtje gestuurd naar verschillende mStores en Gravis winkels om te vragen of ze er 1tje konden reserveren, en dat kon toen, dus dat heb ik vandaag weer gedaan. Heb alleen nog geen antwoord terug gehad. Je kon toen met een reserveringsnr als bewijs de iPad ophalen. Hoop dat ze dat nu weer doen..

• Benny
RvdH schreef op maandag 12 maart 2012 @ 18:11:
Ik heb toen bij de launch van de iPad 1 een mailtje gestuurd naar verschillende mStores en Gravis winkels om te vragen of ze er 1tje konden reserveren, en dat kon toen, dus dat heb ik vandaag weer gedaan. Heb alleen nog geen antwoord terug gehad. Je kon toen met een reserveringsnr als bewijs de iPad ophalen. Hoop dat ze dat nu weer doen..
Kijk dat zou heel mooi zijn. Ga ik ook maar doen :) Dan weet je dat je in ieder geval niet voor poep naar Duitsland rijdt..

Heb je toen nog wel lang in een rij moeten staan of viel dat mee ? Waar precies had je hem gehaald ?

• matthijst
Heb ook al wat van die Mstores en Gravis' gemailed van het weekend.
Ze weten nog niet wat ze binnen gaan krijgen (pas op donderdag zeggen ze).
Willen me wel op een lijst zetten, maar dan krijg je hem niet op releasedag.

Ga zelf dus maar weer naar Oberhausen. Tot nu toe niet heel erg veel over gelezen nog, dus misschien dat het iets rustiger zal zijn dan met de iPhone 4S release.

• Benny
matthijst schreef op maandag 12 maart 2012 @ 18:37:
Heb ook al wat van die Mstores en Gravis' gemailed van het weekend.
Ze weten nog niet wat ze binnen gaan krijgen (pas op donderdag zeggen ze).
Willen me wel op een lijst zetten, maar dan krijg je hem niet op releasedag.

Ga zelf dus maar weer naar Oberhausen. Tot nu toe niet heel erg veel over gelezen nog, dus misschien dat het iets rustiger zal zijn dan met de iPhone 4S release.
Mja, als je die filmpjes ziet op youtube van de iPad 2 release in Oberhausen, daar wordt je ook niet vrolijk van..
Na dat debacle met de 4S release heb ik me voorgenomen om nooit meer zoiets te doen, maar het was toen dan ook wel erg slecht geregeld..

Misschien als de release net als vorig jaar om 17:00 uur is dat het iets rustiger zal zijn. Als je er dan rond 13:00 uur ongeveer bent en je kan meteen binnen in de rij aansluiten is het nog wel het overwegen waard.

Nog steeds probeer ik een alternatief te vinden, zal wel donderdag worden voordat ik een beslissing neem, Ik probeer in ieder geval Oberhausen te mijden dit keer.. is me echt heel slecht bevallen toen met de 4S

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 18:55
mStore doet niet aan reserveren.
Heb al per mail contact gehad met hun.

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

• Upke dupke
  • Laatst online: 18:12

Upke dupke

Oompa Loompa

Haha, we zijn er weer. Ik vroeg me al af of er weer zo'n topic zou komen.

Wellicht Rollingstones weer eens proberen? ;-)

• Rivanov
Heb Evan (rollingstonepics) vorige week al gemaild. Die verzekert dat je 'm eind maart hebt. :+
Uhuu. ;)
Hi,

So good to hear from you.
My Preorders are keeping me busy everyday.

Yes I will have I Pad 3 available at the end of the month.
I will have more of the 64gb 3g available.

Lets keep in contact over the next month.

I promise I will not let you down. Just please continue to tell all you friends about me.

Talk to you soon

Evan Marc
Heb de iPad 1 via hem destijds.. ging perfect. iPad 2 had ik via een ander obscuur ventje hier op GoT die vorig jaar de nodige commotie deed veroorzaken. :+

[ Voor 41% gewijzigd door Rivanov op 12-03-2012 19:35 ]

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

• Upke dupke
  • Laatst online: 18:12

Upke dupke

Oompa Loompa

Haha, ja dat was een mooi gedoe toen. Maar Evan heeft dus nu al zoveel vraag (?) dat hij niet eerder kan leveren. Voorheen met de ipad 1 en 2 was hij zeer snel.

Edit: Oh je hebt het mailtje even gepost. Interessant. Tell all your friends hahaha...

[ Voor 21% gewijzigd door Upke dupke op 12-03-2012 19:38 ]

• Benny
Rivanov schreef op maandag 12 maart 2012 @ 19:32:
Heb Evan (rollingstonepics) vorige week al gemaild. Die verzekert dat je 'm eind maart hebt. :+
Uhuu. ;)

Heb de iPad 1 via hem destijds.. ging perfect. iPad 2 had ik via een ander obscuur ventje hier op GoT die vorig jaar de nodige commotie deed veroorzaken. :+
Ik had Evan ook gemaild tijdje terug, kreeg vorige week deze reactie

"Hi,

I promise I will not let you down. Just please continue to tell all you friends about me."

edit: ah standaard mailtje dus

Jammer dat ie pas eind maart kan leveren. Was ook zeer te spreken over hem destijds met de eerste iPad.

iPad 2 vorig jaar van TX5 (Nick ...) hier op het forum, kreeg ik een zwarte in plaats van wit zonder dat hij daar iets over had gezegd 8)7 Uiteindelijk ook dure grap geworden met de belasting nog achteraf.

• Jolly_Jumper
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 18:08
Rivanov schreef op maandag 12 maart 2012 @ 19:32:
Uhuu. ;)

[...]

Die "meneer" uit Texas? :P :+

• Rivanov
Had 'm ook van TX5. Bij mij ging alles perfect. Had 'm twee dagen na USA launch binnen.

• Benny
Ja ik had hem zelfde dag als jou volgens mij.. maarja een zwarte sturen i.p.v wit is wel erg slordig en dan die mooie praatjes om kopers te lokken over dat ie het op een speciale manier kon versturen zodat je 9 van de 10 keer geen belasting hoefde te betalen blabla.. gast maakte er echt een zootje van.. hij had iemand ook een WiFi only gestuurd die een 3G versie had besteld en betaald :p

• sebastius
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 02-11 00:44

sebastius

Laten we lekker link gaan doen

Topicstarter
Ja precies, heeft dat importeren met zo'n snelle launch nou nog wel zin? Qua prijs ligt het bij elkaar of import is duurder toch?

• Rivanov
9 van de 10 keer is import duurder. Bij mij kwam er vorig jaar ook nog een naheffing overheen van €90,- Dus was in totaal wel wat duurder uit. Maar had 'm wel 2 weken eerder. :+

Bij de iPad 1 had ik 'm zelfs paar maanden eerder.

• SYQ
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

SYQ

Is er een lijst beschikbaar met releasedata wereldwijd voor de ipad3? ik moet die van maleysie hebben, kameraad gaat eind maart er naar toe

[ Voor 4% gewijzigd door SYQ op 12-03-2012 20:03 ]

• NotSoSteady
http://www.yourdailymac.n...rders-starting-right-now/

Release March 16
United States
Canada
United Kingdom
France
Germany
Switzerland
Japan
Hong Kong
Singapore
Australia

Release March 23
Austria
Belgium
Bulgaria
Czech Republic
Denmark
Finland
Greece
Hungary
Iceland
Ireland
Italy
Liechtenstein
Luxembourg
Macau
Mexico
Netherlands
New Zealand
Norway
Poland
Portugal
Puerto Rico
Romania
Slovakia
Slovenia
Spain
Sweden

• NotSoSteady
Benny schreef op maandag 12 maart 2012 @ 19:39:
[...]

Ik had Evan ook gemaild tijdje terug, kreeg vorige week deze reactie

"Hi,

I promise I will not let you down. Just please continue to tell all you friends about me."

edit: ah standaard mailtje dus

Jammer dat ie pas eind maart kan leveren. Was ook zeer te spreken over hem destijds met de eerste iPad.

iPad 2 vorig jaar van TX5 (Nick ...) hier op het forum, kreeg ik een zwarte in plaats van wit zonder dat hij daar iets over had gezegd 8)7 Uiteindelijk ook dure grap geworden met de belasting nog achteraf.
Nee met die Evan ging het toen lekker, wat een hoop gezeik heb ik daar mee gehad. Mijn iPad 64GB koste me in totaal meer dan 1000 euro geloof ik.

• Benny
NotSoSteady schreef op maandag 12 maart 2012 @ 20:24:
[...]

Nee met die Evan ging het toen lekker, wat een hoop gezeik heb ik daar mee gehad. Mijn iPad 64GB koste me in totaal meer dan 1000 euro geloof ik.
Ja heb die verhalen gelezen, waren er wel meer die problemen hadden.. ik was de eerste die bij hem bestelde (via eBay gevonden) en bij mij ging het allemaal vlekkeloos, 2 dagen na de US release in huis en was volgens mij nog minder kwijt dan dat hij hier in de winkel kostte.

• jps110
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 26-10 16:11
Ik kreeg net mailing dat de Ipad2 nu € 379 is bij een webwinkel. Dus € 100 korting. Volgens mij was dit toch al beloofd door Apple? En niet de korting van € 80 zoals de grote webshops aanbieden. Voor € 379 is de Ipad2 een goed alternatief voor de 3! Even afwachten of de 3 wel zo snel is als de 2, gezien de hands-on review hier van Tweakers.

[ Voor 7% gewijzigd door jps110 op 12-03-2012 21:10 . Reden: Verkeerde rubriek ]

Four Wheels Moves The Body, Two Wheels Moves The Soul.

• RvdH

RvdH

Uitvinder van RickRAID

Bericht terug van de mStore Essen:
Guten Morgen Herr van den Hof,

Vorbestellungen sind uns noch nicht erlaubt - wir können Sie aber auf unsere Interessentenliste setzen. Wir rufen oder mailen Sie dann umgehend an wenn Geräte verfügbar sind.

Apple gibt die Verkaufstellen erst kurzfristig bekannt.

Wir bedauern noch keine andere Auskunft geben zu können.

Mit freundlichen Grüßen

Ihr mStore Team Essen
Dus dit betekend dat ofwel Apple ofwel de overkoepelende mStore organisatie hen (nog) niet toestaat aan reserveringen te doen. Wat ze precies bedoelen met "Apple gibt die Verkaufstellen erst kurzfristig bekannt." weet ik niet precies, daar schiet m'n Duits een beetje tekort..

• Rivanov
Inderdaad. mStore neemt geen reserveringen aan. Verkoop start om 10:00 in ieder geval. Kreeg gisteravond nog een mail van hun.

• Herko_ter_Horst
  • Niet online
jps110 schreef op maandag 12 maart 2012 @ 20:42:
Ik kreeg net mailing dat de Ipad2 nu € 379 is bij een webwinkel. Dus € 100 korting. Volgens mij was dit toch al beloofd door Apple? En niet de korting van € 80 zoals de grote webshops aanbieden. Voor € 379 is de Ipad2 een goed alternatief voor de 3! Even afwachten of de 3 wel zo snel is als de 2, gezien de hands-on review hier van Tweakers.
De iPad2 kost bij Apple zelf sinds de dag van de aankondiging 399 euro, dus dat was niet alleen beloofd, maar ook doorgevoerd.

"Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic."

• Benny
Rivanov schreef op dinsdag 13 maart 2012 @ 13:22:
Inderdaad. mStore neemt geen reserveringen aan. Verkoop start om 10:00 in ieder geval. Kreeg gisteravond nog een mail van hun.
Waar ga jij hem halen ?

• VeeGee
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 09:53
Vanaf 1000 is wel een primeurtje, toen ik ging mailen met diverse stores konden ze me nog geen tijd geven. Staat 1000 vast?

• Rivanov
Benny schreef op dinsdag 13 maart 2012 @ 14:16:
[...]

Waar ga jij hem halen ?
Zit te twijfelen Gravis in Aachen of mStore in Essen of Apple Store in Oberhausen. :+

• matthijst
Applestore krijg je hem sowieso wel lijkt me, bij die andere moet je een beetje mazzel hebben. Benieuwd of ze donderdag nog ergens bekendmaken hoeveel Mstore en Gravis er verwachten de volgende ochtend.

Ook geen idee hoe grote drukte je nu moet verwachten: lees behoorlijk vaak dat mensen niet echt onder de indruk zijn van de 3 en het voorlopig bij hun 2 houden...
En zou denken dat je als je in het westen woont niet meer naar Oberhausen gaat maar volgende week naar Apple Amsterdam...

• NotSoSteady
matthijst schreef op dinsdag 13 maart 2012 @ 15:26:
Applestore krijg je hem sowieso wel lijkt me, bij die andere moet je een beetje mazzel hebben. Benieuwd of ze donderdag nog ergens bekendmaken hoeveel Mstore en Gravis er verwachten de volgende ochtend.

Ook geen idee hoe grote drukte je nu moet verwachten: lees behoorlijk vaak dat mensen niet echt onder de indruk zijn van de 3 en het voorlopig bij hun 2 houden...
En zou denken dat je als je in het westen woont niet meer naar Oberhausen gaat maar volgende week naar Apple Amsterdam...
Haha, dat hoorde ik ook met de release van de iPhone 4S.

• matthijst
Klopt, daarom zei ik ook "geen idee" ;)

• Rivanov
Denk dat ik donderdagnacht maar naar Oberhausen rij. Je kunt toch gewoon alvast het winkelcentrum in toch?

• matthijst
Nope. Je staat buiten tot 07:30.

• Rivanov
Dat wordt frisjes! :+

• SquareOne
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 18:47
Rivanov schreef op dinsdag 13 maart 2012 @ 15:14:
[...]

Zit te twijfelen Gravis in Aachen of mStore in Essen of Apple Store in Oberhausen. :+
Een maat van mij gaat naar Gravis in Aachen, zou zelf ook graag meewillen maar heb tentamens. Ik laat hem wel een AT3 meenemen.

• rinkel
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 18:00
Je hoort wel vaker over pakketjes sturen als gift vanuit de VS zodat er geen btw en invoerrechten betaald hoeft te worden. Bedenk hierbij dat dit bij de wet verboden is.
Sometimes our civic duties are tested, however. What should you do when a foreign bidder asks you to mark a winning bid item as a "GIFT?" 'Tis the season to give gifts is it not? Perhaps you could try to rationalize the idea of gift-giving by including an actual small "gift" with your shipment?

I hate to be the Grinch Who Stole Christmas, but as innocuous as it may sound, the bidder has just asked you to forge shipping papers and dodge their country's law and our Federal law.

Any person who knowingly submits false or misleading export information through the Shippers Export Declaration (SED) (or any successor document) shall be subject to a fine not to exceed $10,000 per violation or imprisonment for not more than 5 years, or both. Source: U.S. Code: Title 13 : Section 305 http://digbig.com/4fqcw.
Veel bedrijven/personen doen dit dus ook niet meer. Dit betekent dat er extra kosten bij komen kijken.

• Rivanov
Iemand idee hoeveel iPad's je mee mag nemen op de launchdag? Eén? Twee? Drie?

• matthijst
Bij Apple 2 waarschijnlijk.
Bij die kleine shopjes 1, kreeg iig deze mail van Gravis:
"Vielen Dank für Ihre eMail. Wir können zur Zeit maximal 1 iPad pro Person vorbestellen."

[ Voor 105% gewijzigd door matthijst op 14-03-2012 17:30 ]

• Rivanov
Oke. Moet er ook één voor m'n baas meenemen. Dus 2 is opzich voldoende.

• matthijst
Wie gaan er vanaf hier nog richting Oberhausen?
En hoe laat?

Ga zelf en wil er rond 04:00 zijn.

• Lcount
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 17:09
Ik ga ook, maar weet eigenlijk nog niet hoelaat

het is iets meer dan een uur rijden

Lcount: Shadow Priest - Twilight's Hammer

• NickvdB
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 22-04-2023
Ik ga toevallig morgen richting Keulen en was van plan, omdat ik er toch ben... even een nieuwe iPad mee te nemen. Gaat dat in de middag lukken zonder 2 uur in de rij te hoeven staan? Of kan ik wachtrijen verwachten en zal de ipad om 13:00 al uitverkocht zijn?

• AntraXxX
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 02-11 23:35
matthijst schreef op donderdag 15 maart 2012 @ 12:56:
Wie gaan er vanaf hier nog richting Oberhausen?
En hoe laat?

Ga zelf en wil er rond 04:00 zijn.
Ik wil er ook rond 04:00 zijn, uurtje rijden voor mij. Ben echt benieuwd wat ik zal aantreffen, nog nooit geweest daar.

Poor man wanna be rich, rich man wanna be king And a king ain't satisfied till he rules everything.

• NotSoSteady
NickvdB schreef op donderdag 15 maart 2012 @ 13:35:
Ik ga toevallig morgen richting Keulen en was van plan, omdat ik er toch ben... even een nieuwe iPad mee te nemen. Gaat dat in de middag lukken zonder 2 uur in de rij te hoeven staan? Of kan ik wachtrijen verwachten en zal de ipad om 13:00 al uitverkocht zijn?
Dat laatste.

• Japie.G
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 18:48

Japie.G

Colour Classic

Hmm, ben morgen vrij.. Tempting om ook eens dat soort idioterie mee te maken haha! Mar ben te bang dat ik voor niks ga dan. Sta je daar de hele dag en blijkt het uitverkocht 8)7

Renault Scenic E-Tech EV - PV-Output

• NotSoSteady
Japie.G schreef op donderdag 15 maart 2012 @ 15:16:
Hmm, ben morgen vrij.. Tempting om ook eens dat soort idioterie mee te maken haha! Mar ben te bang dat ik voor niks ga dan. Sta je daar de hele dag en blijkt het uitverkocht 8)7
Dan kun je beter morgenvroeg achter de computer zitten voor de pre-order, als die er tenminste komt.

Verwijderd

In September ga ik naar Canada (Quebec en Ontario), is het interesant om daar een Ipad 2 of 3 te kopen ? Hoe moet je dat juist bekijken ?

• Vuvuzela
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 02-11 16:47

Vuvuzela

My spire is forming

Verwijderd schreef op vrijdag 16 maart 2012 @ 12:07:
In September ga ik naar Canada (Quebec en Ontario), is het interesant om daar een Ipad 2 of 3 te kopen ? Hoe moet je dat juist bekijken ?
Hoeveel kost het hier? Hoeveel kost het daar? Is dat prijsverschil het je waard? Garantie heb je wereldwijd.

I served in a company of heroes.

Verwijderd

Wel ik heb het hier op een rijtje:
(ik heb wel geen idee of de locale canada tax in de prijs berekend is op de apple store van canada)

CanadaEuro convertedEuro RetailDiff
ipad 3 16 Gb51940048989
ipad 3 32 Gb619477589112
ipad 3 64 Gb719554694140

[ Voor 77% gewijzigd door Verwijderd op 16-03-2012 13:38 ]

• BlizzarD
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

BlizzarD

Hooooooh

Verwijderd schreef op vrijdag 16 maart 2012 @ 13:28:
Wel ik heb het hier op een rijtje:
(ik heb wel geen idee of de locale canada tax in de prijs berekend is op de apple store van canada)

CanadaEuro convertedEuro RetailDiff
ipad 3 16 Gb51940048989
ipad 3 32 Gb619477589112
ipad 3 64 Gb719554694140
Ik laat m ook door iemand meebrengen uit Amerika, scheelt me zo'n 70-80 euro :)

iStockphoto

• VeeGee
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 09:53
BlizzarD schreef op vrijdag 16 maart 2012 @ 15:06:
[...]

Ik laat m ook door iemand meebrengen uit Amerika, scheelt me zo'n 70-80 euro :)
Vergeet de State Taxes niet, die kunnen wel oplopen tot +- 10% bovenop de geadviseerde $499 van Apple.

Verwijderd

Ik vraag me dus af wat de state taxes zijn in Torronto ofwel Quebec.

• Xeanor
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 30-09 21:53
VeeGee schreef op vrijdag 16 maart 2012 @ 15:31:
[...]

Vergeet de State Taxes niet, die kunnen wel oplopen tot +- 10% bovenop de geadviseerde $499 van Apple.
Die vallen meestal wel mee. Ik heb een iPad 2 64GB in Massachusetts gekocht in Mei 2011, was inclusief tax (8,5%) en conversie 505 euro. Een 16GB kostte hier in NL 479. Hoe duurder het model, hoe meer voordeel.

[ Voor 11% gewijzigd door Xeanor op 16-03-2012 15:58 ]

Verwijderd

Het goedkoopste voor me wanneer ik in Toronto ben is het kopen van het 64gb model waar ik dan 56 euro (taxes included) minder betaal dan in Belgiê.

• MR_VIPER
  • Registratie: Juli 2001

MR_VIPER

Ik ben niet te ondertitelen!

Stel je koopt een ipad in de us of canada. Feitelijk moet je hem dan invoeren en langs de douane. Hoe pak je dit aan. Gewoon doorlopen en niet aangeven en hopen dat je niet gecontroleerd wordt?

*empty*

• Herko_ter_Horst
  • Niet online
MR_VIPER schreef op zaterdag 17 maart 2012 @ 15:31:
Stel je koopt een ipad in de us of canada. Feitelijk moet je hem dan invoeren en langs de douane. Hoe pak je dit aan. Gewoon doorlopen en niet aangeven en hopen dat je niet gecontroleerd wordt?
"Feitelijk moet je hem dan invoeren en langs de douane."

"Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic."

• sebastius

sebastius

Topicstarter
MR_VIPER schreef op zaterdag 17 maart 2012 @ 15:31:
Je weet dat als je willens en wetens de boel probeert te flessen, de boete bij controle hoger is dan enkel even wat BTW betalen. Overigens is de 16gb Wifi versie (als je verder niks koopt) belastingvrij in te voeren.

• Paquito
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Gewoon doorlopen. En ja er is altijd een risico.

• RDMA
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 11-05-2021
Familie in de VS heeft een 16GB voor me gekocht. Nu twijfel ik of ik hem op laat sturen of hem mee laat nemen door mijn vriendin (die wel pas over een maand daarheen gaat).

Op hoeveel invoerkosten kan ik ongeveer rekenen als ik hem laat verzenden?

• Florisappelaar
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 24-01-2024
Gewoon doorlopen idd. Ik vlieg bijna wekelijks, sporadisch controle meegemaakt... en als dat er is heb je een kans van 1 op 400 dat je eruit gepikt wordt

• sebastius

sebastius

Topicstarter
Ja, lekker aanraden de wet te overtreden ;) echt behulpzaam. Help je hem ook met z'n boete etc?
Pagina: 1 ... 5 6 Laatste

Let op:
Let op of je post niet beter past in:
[iPad] Levertijden

Om de doorzoekbaarheid te verbeteren moeten problemen en specifieke vragen in een apart (nieuw) topic: iPads, iPods, iPhones & iTunes Beleid