Voor augustus is de koers
1,42070000, wat neer komt op $ 610,901 (=430 euro). De koers komt uit de zakelijke lijst, maar ik denk dat ze die ook voor particulieren hanteren
Echter volgens mij wordt er gekeken naar het gehele aankoop bedrag dus
inclusief sales tax. In dat geval als de sales tax meer is als 1,8 %, dan is ie boven 430 euro, maar de vraag is nog of je gepakt wordt en of en wat je moet betalen. Als je niet bij je hebt van de verpakking of een bon en beweert dat je hem in NL gekocht hebt, hoe kunnen ze bewijzen dat het niet zo is....
Hierboven wordt aangenomen dat er geen belasting over belasting wordt geheven, echter ik heb daar nog geen bron van gezien. Als je het zeker wilt weten, bel eens met de douane (en laat het hier weten)
KillaZ schreef op dinsdag 12 juli 2011 @ 12:31:
Als ik een US collega van mij een iPad laat meenemen, dan geldt die 430 euro niet? Of wel?
Ze is US citizen, ze werkt hier een aantal maanden mbv visum, ze pakt dat ding uit en neemt hem mee incl. US lader. Done deal lijkt mij?
Ik word niet helemaal wijs uit de douane site.
Ik zou er voor zorgen dat ze hem thuis activeerd, wat apps en documenten er op zet, zodat ie in gebruik is. Zorgen dat geen ander spullen als verpakking etc bij zich heeft, wel de bon, zodat ze kan aantonen dat zij hem heeft gekocht.
Dat ze hem hier achter laat wordt niet gecontroleeerd voor zover als ik het weet.
Officieel zal het wel niet mogen
Komt die collega vaker naar NL? Of komt er nog iemand mee
[
Voor 52% gewijzigd door
jeanj op 07-08-2011 17:23
]