Overal volledig uitverkocht hier (Texas). Mensen staan hier iedere ochtend in de rij voor de Apple store maar er komen nauwelijks shipments binnen.Verwijderd schreef op woensdag 16 maart 2011 @ 21:35:
Hoe zit het met de voorraad in Amerika? Worden er dagelijks nieuwe voorraden geleverd?
Mijn ouders gaan volgende week naar Florida, en hoop echt dat zij er één voor mij kunnen meenemen.
Raimon waarom reageer je niet op mijn DM's? Je had toch 2 ipads waarvan ik er 1 kon kopen?Raimon89 schreef op woensdag 16 maart 2011 @ 21:41:
[...]
Overal volledig uitverkocht hier (Texas). Mensen staan hier iedere ochtend in de rij voor de Apple store maar er komen nauwelijks shipments binnen.
Haha, ik kreeg gister dit mailtje van Evan terug:DannyBevers schreef op woensdag 16 maart 2011 @ 21:18:
Ellende wil ik net een 32GB hebben krijg ik het volgende van Evan terug![]()
[...]
Identiek of niet?Hi,
I was only able to pick up the 64gb WIfi Black and White today?
If you would like a Wifi 64gb let me know.
Or we can wait till later in the week for the 16gb?
Let me know?
The 64gb Wifi is $1000.00
Talk to you soon
Evan
            Evan heeft nooit al de versie's van de iPad gehad. Je kan bij hem maar beperkt kiezen. 
Afgelopen jaar had hij aan het begin ook alleen 16gb en voornamelijk 64gb's
Voor mij is nu een 64gb 3G wit onderweg via Evan. Was de eerste die hij verscheepte en had hij speciaal uit een AppleStore weten te plukken. Echt alleen op bestelling.
Voor mij is nu een 64gb 3G wit onderweg via Evan. Was de eerste die hij verscheepte en had hij speciaal uit een AppleStore weten te plukken. Echt alleen op bestelling.
My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans
            Misschien is ie wel zwart..  

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED
Verwijderd
            Ik heb ook besloten om me iPad 2 via tx5 te bestellen. Net even een DM verstuurd. Ben benieuwd hoelang het zal duren. Ik heb iig geduld.

De prognose is daar er maandag pas weer iPads komen..Verwijderd schreef op woensdag 16 maart 2011 @ 22:04:
Ik heb ook besloten om me iPad 2 via tx5 te bestellen. Net even een DM verstuurd. Ben benieuwd hoelang het zal duren. Ik heb iig geduld.
            Ik heb er ook even over gedacht om een iPad 2 te importeren uit Amerika.. maar waar zou ik het voor doen. Alleen maar om te kunnen zeggen tegen andere mensen dat ik de iPad 2 al heb!
Kijk als het dan nog 5 maanden zou duren voordat de iPad 2 hier zal komen, dan zou ik het begrijpen. Maar om nu nog last-minute eentje te laten overvliegen terwijl ik met een bijna weekje wachten er ook eentje in de winkel, met aankoopbon en alles kan kopen. Dan kies ik liever voor dat laatste

Kijk als het dan nog 5 maanden zou duren voordat de iPad 2 hier zal komen, dan zou ik het begrijpen. Maar om nu nog last-minute eentje te laten overvliegen terwijl ik met een bijna weekje wachten er ook eentje in de winkel, met aankoopbon en alles kan kopen. Dan kies ik liever voor dat laatste
            Maar wel met het risico dat hij niet de 25ste in Nederland is...

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED
Dat zeker, maar dat risico ben ik bereid te nemen. Het lijkt mij niet heel aannemelijk, maar dan wacht ik nog maar eventjes. Ik wacht nu toch al zo lang op dat ding...Rivanov schreef op woensdag 16 maart 2011 @ 22:17:
Maar wel met het risico dat hij niet de 25ste in Nederland is...
            Ik ben nu 75,- euro duurder uit dan een iPad 64gb 3g bij de Dixons maar dan wel inclusief SmartCover. 
Importeren is dus niet altijd alleen maar tijdswinst.
Niet doen. Je hoort morgen van diverse kanten waarom niet.Verwijderd schreef op woensdag 16 maart 2011 @ 22:04:
Haha bij Evan verwacht ik dat absoluut niet.
Verwijderd
Ik, en ik denk meerdere met mij, koop hem niet om tegen andere mensen te zeggen dat ik hem heb. Ik wil hem zelf, wil niet wachten en kan hem nu kopen voor vrijwel dezelfde prijs, met dezelfde garantie. Waarom zou je dan in vredesnaam wachten?ProfoundValue schreef op woensdag 16 maart 2011 @ 22:13:
Ik heb er ook even over gedacht om een iPad 2 te importeren uit Amerika.. maar waar zou ik het voor doen. Alleen maar om te kunnen zeggen tegen andere mensen dat ik de iPad 2 al heb!
            En de release heeft een grote kans uitgesteld te worden met de leverproblemen imo.
En met Donstil... Niet bij tx5 bestellen. Geen tijd om te posten nu, maar ik (en anderen) leggen het nog uit.
Advies is absoluut negatief na alle plussen en minnen..
            En met Donstil... Niet bij tx5 bestellen. Geen tijd om te posten nu, maar ik (en anderen) leggen het nog uit.
Verwijderd
Ik ben 25 euro duurder uit (heb gister op mijn c card gekeken) en dat is inclusief de transactiekosten van paypal, peanuts dus! Dit bericht wordt van een IPad 2 verstuurd :-)Donstil schreef op woensdag 16 maart 2011 @ 22:30:
Ik ben nu 75,- euro duurder uit dan een iPad 64gb 3g bij de Dixons maar dan wel inclusief SmartCover.
Verwijderd
Zij gaan naar de staat Florida en trekken daar rond. Verschillende Apple stores die ze kunnen raadplegen. Ze gaan 3 weken en in die 3 weken neem ik aan dat er wel regelmatig nieuwe voorraad geleverd zal worden?Raimon89 schreef op woensdag 16 maart 2011 @ 21:41:
[...]
Overal volledig uitverkocht hier (Texas). Mensen staan hier iedere ochtend in de rij voor de Apple store maar er komen nauwelijks shipments binnen.
Lekker handig, zo'n negatief advies zonder onderbouwing. Ik zei sowieso al dat het gewoon niet loont om via Evan of TX5 te bestellen. Risico is te groot. Evan kennen we al wat streken van maar daar was het resultaat gematigd positief. TX5 kwam ineens kijken hier op GoT en is (als alles eerlijk is gegaan) denk ik gewoon overspoelt door de hoeveelheid (en is het overzicht kwijtgeraakt). Dit is slechts een vermoeden. Het kan ook kwade opzet zijn of gebrekkige inzet. Ik heb geen idee maar ben nu wel benieuwd hoe alles is gelopen...UltraSub schreef op woensdag 16 maart 2011 @ 22:33:
En de release heeft een grote kans uitgesteld te worden met de leverproblemen imo.
Nee.. Lekker handig is het niet. Sorry, geen mogelijkheid en tijd nu om uitgebreid te onderbouwen. Maar wees blij dat we een waarschuwing afgeven. TX5 levert uiteindelijk wel, maar er zijn haken en ogen. En het grote vermoeden (eigenlijk zekerheid) is dat er een bepaalde vorm van scam aanwezig is. Geen megabedragen, maar het is er wel.sebastius schreef op woensdag 16 maart 2011 @ 23:10:
[...]
Lekker handig, zo'n negatief advies zonder onderbouwing. Ik zei sowieso al dat het gewoon niet loont om via Evan of TX5 te bestellen. Risico is te groot. Evan kennen we al wat streken van maar daar was het resultaat gematigd positief. TX5 kwam ineens kijken hier op GoT en is (als alles eerlijk is gegaan) denk ik gewoon overspoelt door de hoeveelheid (en is het overzicht kwijtgeraakt). Dit is slechts een vermoeden. Het kan ook kwade opzet zijn of gebrekkige inzet. Ik heb geen idee maar ben nu wel benieuwd hoe alles is gelopen...
To be continued...
Over het risico wat je aanhaalt, hebben we eerder besproken. Jij vind het risico te groot, dat is persoonlijk. Het is hier een import topic. De Mensen die besluiten te importeren weten waar ze mee bezig zijn. Goedkoper hoeft niet drive te zijn. Dat zijn maar 2 dingen. Nu zo'n ding willen hebben en de belangrijkste, een releasedate die met grote waarschijnlijkheid opgeschoven wordt. Hoeft niet, maar statistisch is de kans hoog.
Verwijderd
Nu ben ik wel zeer benieuwd eigenlijk ja. Hoop hier morgen meer over te lezen.UltraSub schreef op donderdag 17 maart 2011 @ 00:05:
[...]
Nee.. Lekker handig is het niet. Sorry, geen mogelijkheid en tijd nu om uitgebreid te onderbouwen. Maar wees blij dat we een waarschuwing afgeven. TX5 levert uiteindelijk wel, maar er zijn haken en ogen. En het grote vermoeden (eigenlijk zekerheid) is dat er een bepaalde vorm van scam aanwezig is. Geen megabedragen, maar het is er wel.
To be continued...
Over het risico wat je aanhaalt, hebben we eerder besproken. Jij vind het risico te groot, dat is persoonlijk. Het is hier een import topic. De Mensen die besluiten te importeren weten waar ze mee bezig zijn. Goedkoper hoeft niet drive te zijn. Dat zijn maar 2 dingen. Nu zo'n ding willen hebben en de belangrijkste, een releasedate die met grote waarschijnlijkheid opgeschoven wordt. Hoeft niet, maar statistisch is de kans hoog.
            Ik heb mijn verkeerd geleverde iPad 2 maar alsnog te koop gezet om het verlies te beperken. Bij mij is het helaas niet naar verwachting (inclusief het risico) gelopen.
Het kan zijn dat hij helemaal onder tig dm's zit, maar hij reageert niet of niet zo snel meer in mijn geval.
            Het kan zijn dat hij helemaal onder tig dm's zit, maar hij reageert niet of niet zo snel meer in mijn geval.
[ Voor 4% gewijzigd door dentify op 17-03-2011 00:31 ]
            Inkoopacties zijn normaal niet zo'n probleem, alleen als producten niet op voorraad zijn wordt het meestal lastig. Mensen beginnen dan snel het overzicht te verliezen, of beginnen met kleine dingen te rommelen ik heb het veel vaker zien gebeuren en bij mij zelf ook wel een keer meegemaakt toen ik een gigantische actie op samenkopen.net had met omgebouwde Wii's die toen ook dramatisch leverbaar waren. Maar ja het is vooral vervelend als je contact persoon ook al niet in Nederland woont, en je ook nog geen PayPal hebt gebruikt.
            Het is nu ook wel weer direct duidelijk waarom Evan bijna alleen maar 64GB of 64GB + 3G verscheept, want hier rommelt die dus weer mee door $499,- op de doos te zetten. Moet je dan eens kijken hoeveel die eraan overhoud ipv een 'normale' 16GB versie.Donstil schreef op woensdag 16 maart 2011 @ 21:51:
Evan heeft nooit al de versie's van de iPad gehad. Je kan bij hem maar beperkt kiezen.
[ Voor 39% gewijzigd door NotSoSteady op 17-03-2011 02:19 ]
            Ik wilde jullie niet aanvallen ofzo en ik zeg echt niet dat jullie nu al die iPad 2 willen om ermee te pochen. Ik zei het omdat ik wist dat als ik zo'n ding van te voren zou laten importeren ik het om die reden zou doen en dat ik dat zonde zou vinden.
Ben trouwens wel benieuwd naar wat er met TX5 is?
            Ben trouwens wel benieuwd naar wat er met TX5 is?
            Deze gaat even op slot totdat een Apple-mod hierover kan buigen.
Aan iedereen die zich schuldig maakt aan flamen, schelden, kleineren en alle andere dingen die ik hier zie: echt, ga jullie schamen. Stel kinderen.

Aan iedereen die zich schuldig maakt aan flamen, schelden, kleineren en alle andere dingen die ik hier zie: echt, ga jullie schamen. Stel kinderen.
'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.
            Zit er toch aan te denken om deze zomer een weekend naar New-York te gaan en er daar 1 mee te nemen, scheelt me nog weer iets voor het vakantie budget  

Van de mensen die hem nu al binnen hebben, Wit of Zwart wat betreft jullie? Zelf neig ik naar de witte (heb nu ook en witte i4) maar de zwarte oogt wat rustiger voor mn ogen, is dit met de iPad 2 ook zo?
OT:
laatmaar...
            Van de mensen die hem nu al binnen hebben, Wit of Zwart wat betreft jullie? Zelf neig ik naar de witte (heb nu ook en witte i4) maar de zwarte oogt wat rustiger voor mn ogen, is dit met de iPad 2 ook zo?
OT:
laatmaar...
[ Voor 12% gewijzigd door KoudeAardbei op 18-03-2011 07:34 ]
            Zwart! Gewoon mooier vind ik.. 

Verwijderd
Nou, ik wil je niet beschuldigen van onzin te verkopenVerwijderd schreef op woensdag 16 maart 2011 @ 22:30:
Ik, en ik denk meerdere met mij, koop hem niet om tegen andere mensen te zeggen dat ik hem heb. Ik wil hem zelf, wil niet wachten en kan hem nu kopen voor vrijwel dezelfde prijs, met dezelfde garantie. Waarom zou je dan in vredesnaam wachten?
Kijk als je nog geen iPad hebt dan is het logisch wat je zegt maar mensen die nu perse een iPad 2.0 willen hebben terwijl de verschillen echt niet gigantisch groot zijn,zijn gewoon gadgetfreaks
            Voor m'n werk is het gewoon handig. Zo kan ik op voorhand mijn klanten al adviseren en de vernieuwingen laten zien. Stuk service dat erg gewaardeerd wordt.

Volgens mij ookVerwijderd schreef op vrijdag 18 maart 2011 @ 09:09:
Maar mensen die nu perse een iPad 2.0 willen hebben terwijl de verschillen echt niet gigantisch groot zijn,zijn gewoon gadgetfreaksdie elke keer met het nieuwste van het nieuwste willen rondlopen om niet alleen hun eigen hebzucht te bevredigen maar ook om tegen andere mensen te kunnen zeggen: "ik héb'm al".
Met de iPad 1 scheelde het 3 maanden, dat was nog wel de moeite waard. Nu scheelt het 2 weken, heb je hem misschien 10 dagen eerder in huis.
En tuurlijk: je kan de mazzel hebben dat hij net zo duur is als in Nederland, maar redelijk risico dat je 100-150 euro extra betaalt... 150 euro voor 10 dagen, tsja
@hierboven: de vernieuwingen laten zien?
"Kijk, dit is nou een camera"
/draait om
"Kijk, hier zit er nog een"
[ Voor 6% gewijzigd door matthijst op 18-03-2011 09:26 ]
Haters everywhere but I don’t really care
            Een vriend van mij kan hem meenemen uit de States, hij neemt er echter 2 mee. Hoe groot is de kans dat je moet betalen (hij gaat het niet aangeven) en stel je voor dat je er hier achter komt dat je een probleem hebt met het scherm (backlight bleeding) heb je dan ook gewoon hier garantie?
Hij zit in een state met 6% tax, stel je voor dat alle naheffingen er boven op komen, hoe duur ben ik dan uit?
            Hij zit in een state met 6% tax, stel je voor dat alle naheffingen er boven op komen, hoe duur ben ik dan uit?
            Afgelopen week zat er een vriend van me in San Francisco voor 10 dagen. Hij vond het geen probleem om een ipad 2 voor me mee te nemen. Beetje jammer dat in heel San Francisco en San Jose er geen Ipad 2 meer te krijgen is. Hij gaat nu morgenvroeg nog even proberen... heb er alleen een hard hoofd in dat het gaat lukken 
Wonderbaarlijk ook dat er nergens op internet iets te vinden is over voorraden of verwachte leveringen..
            Wonderbaarlijk ook dat er nergens op internet iets te vinden is over voorraden of verwachte leveringen..
Als je met i4, de iPhone 4 bedoelt heb jij waarschijnlijk de enige witte ter wereldKoudeAardbei schreef op vrijdag 18 maart 2011 @ 00:24:
OT:
laatmaar...
.
Hij bouwt ze om naar wit. Dus vandaar dat hij een witte iPhone 4 heeft.ruyckske schreef op vrijdag 18 maart 2011 @ 10:27:
[...]
Als je met i4, de iPhone 4 bedoelt heb jij waarschijnlijk de enige witte ter wereld
Ik zal het niet weten hoe groot die kans is, en ik weet ook niet hoe slim de douane is aangezien de iPad 2 nog niet uit is in Europa. Garantie is wereldwijd, al zou je denk ik wel moeten wachten op de EU release voordat je hier terecht kan.DarkShadow schreef op vrijdag 18 maart 2011 @ 09:52:
Een vriend van mij kan hem meenemen uit de States, hij neemt er echter 2 mee. Hoe groot is de kans dat je moet betalen (hij gaat het niet aangeven) en stel je voor dat je er hier achter komt dat je een probleem hebt met het scherm (backlight bleeding) heb je dan ook gewoon hier garantie?
Niet gigantisch groot? Dat ding is bijna 2 keer zo snel. Niet zo jaloers doen..Verwijderd schreef op vrijdag 18 maart 2011 @ 09:09:
[...]
Nou, ik wil je niet beschuldigen van onzin te verkopenmaar je zit er wel heel dicht tegenaan.
![]()
Kijk als je nog geen iPad hebt dan is het logisch wat je zegt maar mensen die nu perse een iPad 2.0 willen hebben terwijl de verschillen echt niet gigantisch groot zijn,zijn gewoon gadgetfreaksdie elke keer met het nieuwste van het nieuwste willen rondlopen om niet alleen hun eigen hebzucht te bevredigen maar ook om tegen andere mensen te kunnen zeggen: "ik héb'm al".
[ Voor 40% gewijzigd door NotSoSteady op 18-03-2011 10:41 ]
            Standaard reactie van mensen die 'm nog niet hebben.
Zodra ze 'm hebben praten ze wel anders..
Iedereen die m'n iPad 2 even gebruikt zegt hetzelfde: dit ding is snel!!
Ja op de manier hoe hun redeneren kun je beter nooit meer wat gaan kopen, ach ik blijf wel op mijn P3 werken daar kan ik ook alles mee, de i7 is wel een stuk sneller maar dat wil ik geen verbetering noemen. Wat verwachten mensen ook dat ze nog aan een tablet kunnen toevoegen? Het enige wat misschien een beetje karig is dat het scherm geen update heeft gekregen.Rivanov schreef op vrijdag 18 maart 2011 @ 10:37:
Verwijderd
            Ik heb niet gezegd dat ik geen gadget freak ben want dat ben ik absoluut! Ik zeg alleen dat ik hem niet Koop om te zeggen dat ik hem heb maar omdat ik hem zelf wil en geen geduld heb. 2 verschillende dingen, bovendien had ik mijn iPad al verkocht anticiperend op de nieuwe. I love gadgets maar dat is geen schande toch?

Het punt is niet dat de iPad2 niet sneller is (lijkt me duidelijk dat hij sneller is), maar dat het om een paar dagen eerder gaat, tegen bv. 150 euro hogere kosten (nee, niet iedereen betaalt er meer voor dan hij hier gaat kosten, maar dat weet je niet 100% zeker vantevoren)Rivanov schreef op vrijdag 18 maart 2011 @ 10:37:
En dat andere punt:
Blijkt bevestigd; 't is wel stoer om hem iedereen te laten zien dat hij sneller isVerwijderd schreef op vrijdag 18 maart 2011 @ 09:09:
...alleen hun eigen hebzucht te bevredigen maar ook om tegen andere mensen te kunnen zeggen: "ik héb'm al".
[ Voor 56% gewijzigd door matthijst op 18-03-2011 10:54 ]
Dit is mijn reden + ik ben gadgetfreak en wil alles van Apple gewoon z.s.m. hebben.Rivanov schreef op vrijdag 18 maart 2011 @ 09:19:
Voor m'n werk is het gewoon handig. Zo kan ik op voorhand mijn klanten al adviseren en de vernieuwingen laten zien. Stuk service dat erg gewaardeerd wordt.
            Gaan we weer.. Wat heeft het gebash van users die hem willen bestellen om welke reden dan ook te maken met het bestaansrecht van dit import topic? Namelijk; welke mogelijkheden om te importeren zijn er en wat kost me dat.

Ik ga niet langer wachten, en al helemaal niet voor een winkel staan. Betaal ik inderdaad liever 100 euro meer. Het gaat ook niet zozeer om die 10 dagen, maar wel meer op het feit dat ik er zeker 1 heb en niet meer afhankelijk ben van een EU launch.matthijst schreef op vrijdag 18 maart 2011 @ 10:51:
[...]
Het punt is niet dat de iPad2 niet sneller is (lijkt me duidelijk dat hij sneller is), maar dat het om een paar dagen eerder gaat, tegen bv. 150 euro hogere kosten (nee, niet iedereen betaalt er meer voor dan hij hier gaat kosten, maar dat weet je niet 100% zeker vantevoren)
En dat andere punt:
[...]
Blijkt bevestigd; 't is wel stoer om hem iedereen te laten zien dat hij sneller is
            Ik heb hem ook maar geïmporteerd. Ik geloof niet meer in een release op 25 Maart. Als Amerika als zo uitverkocht is dan zal het precies zoals de iphone/Ipad 1  verlopen.

Hij gaat komen de 25eIbix schreef op vrijdag 18 maart 2011 @ 11:25:
Ik heb hem ook maar geïmporteerd. Ik geloof niet meer in een release op 25 Maart. Als Amerika als zo uitverkocht is dan zal het precies zoals de iphone/Ipad 1 verlopen.
Vorig jaar hadden ze bij de iPad niet beloofd hem 2 weken erna te releasen.
En wanneer wil zulle ze volgens jou bekend maken dat de ipad2 niet gaat komen vrijdag?
En MM Rotterdam heeft al een launch aangekondigd, net als Saturn in Tilburg.
            Ja, die speculeren ook op niets...

Ach laat ook maar, we zien het welRivanov schreef op vrijdag 18 maart 2011 @ 11:59:
Ja, die speculeren ook op niets...
Het is vaker gebleken dat MM gewoon maar wat roept.Jackson6 schreef op vrijdag 18 maart 2011 @ 11:52:
[...]
Hij gaat komen de 25e![]()
Vorig jaar hadden ze bij de iPad niet beloofd hem 2 weken erna te releasen.
En wanneer wil zulle ze volgens jou bekend maken dat de ipad2 niet gaat komen vrijdag?
En MM Rotterdam heeft al een launch aangekondigd, net als Saturn in Tilburg.
            Naast het voordeel dat je de iPad eerder in huis hebt, niet in de rij hoeft te staan en het bovendien ook leuker is om te importeren als 'm simpel via de winkel te kopen, heeft mij wederom doen besluiten de iPad 2 te importeren. Ik ben wel benieuwd of het wel 25 maart gaat worden hier, als het dan al zo is dan zullen het wel weer geringe aantallen/modellen zijn.
Moraal van het verhaal: iPad 2 nu al in huis, voor onder de retailprijs in Nederland, zonder in de rij te staan en zonder BTW naslag.

Moraal van het verhaal: iPad 2 nu al in huis, voor onder de retailprijs in Nederland, zonder in de rij te staan en zonder BTW naslag.
            Wellicht nog een reden om te denken dat de NL release nog op zich zal laten wachten:
Japanese Earthquake Poses Potential Supply Problems for iPad 2
March 17, 2011
ANDREW RASSWEILER
The aftermath of the Japanese earthquake may cause logistical disruptions and supply shortages in Apple Inc.’s iPad 2, which employs several components manufactured in the disaster-stricken country—including a hard-to-replace electronic compass, the battery and possibly the advanced technology glass in the display, IHS iSuppli research indicates.
The IHS iSuppli teardown analysis of the iPad 2 so far has been able to identify five parts sourced from Japanese suppliers: NAND flash from Toshiba Corp., dynamic random access memory (DRAM) made by Elpida Memory Inc., an electronic compass from AKM Semiconductor, the touch screen overlay glass likely from Asahi Glass Co. and the system battery from Apple Japan Inc.
There potentially are other components from Japan in the iPad 2, however, the teardown analysis process cannot always identify all components’ countries of origin.
While some of these suppliers reported that their facilities were undamaged, delivery of components from all of these companies is likely to be impacted at least to some degree by logistical issues now plaguing most Japanese industries in the quake zone. Suppliers are expected to encounter difficulties in getting raw materials supplied and distributed as well as in shipping out products. They also are facing difficulties with employee absences because of problems with the transportation system. The various challenges are being compounded by interruptions in the electricity supply, which can have a major impact on delicate processes, such as semiconductor lithography.
Furthermore, semiconductor facilities in Japan that had suspended manufacturing activities following the quake cannot truly commence full production again until the aftershocks cease. “Earthquakes ranging from 4 to 7 on the Richter scale will make it impossible to really restart these fabs until the earthquakes stop happening with such frequency,” said Dale Ford of IHS. “Every time a quake tops 5, the equipment automatically shuts down.”
These issues may come at a time when Apple is rushing to ramp up iPad 2 production to meet stronger-than expected demand for the device. The company this week announced that iPad shipments from the Apple Store have been delayed by one week from previous lead times because of the surge in demand.
Apple’s supply of NAND flash has come under scrutiny in light of a temporary suspension of production and the resulting scrapping of some wafers at Toshiba’s main NAND production facility. However, the NAND devices used in the iPad are available from alternative sources, including South Korean semiconductor giant Samsung Electronics Co. Ltd. and U.S. memory maker Micron Technology Inc.
Similarly, the Elpida DRAM component can be alternatively sourced from Samsung.
The compass and glass supply could prove to be more problematic issues for Apple. Although AKM said its fab that produces the electronic compass used in the iPad was undamaged by the quake, the company's shipments are likely to be impacted by the same logistical issues that will plague all Japanese industries during the short term.
Compasses are available from other sources including Yamaha, Aichi Steel, Alps and STMicroelectronics. However, these components are not easily replaceable.
“The calibration of electronic compasses is tricky for a number of reasons,” said Jérémie Bouchaud, director and principal analyst for MEMS and sensors at IHS. “Compasses are sensitive to electromagnetic interference. Furthermore, the iPad 2’s compass works in close coordination with the tablet’s accelerometer and gyroscope. This makes it impossible to simply replace one manufacturer’s compass with another.”
The glass used in the iPad 2’s touch screen overlay could present another supply problem for Apple. While the supplier of this glass cannot be confirmed with certainty, the concurrent release of the iPad 2 and the new Dragontrail Glass technology from Asahi Glass of Japan has led to speculation that Asahi may be the supplier of this durable new glass, according to Kevin Keller, principal electronics analyst for IHS.
Physical tests conducted by IHS reveal that the iPad 2 glass is more flexible and durable than the glass used in the iPad 1, possibly indicating that the glass is Asahi’s Dragontrail.
Asahi Glass reported damage to two of its facilities and damage at a third.
The lithium-ion polymer battery in the iPad 2 also is manufactured in Japan, the IHS iSuppli Teardown analysis service has determined.
The iPad 2’s three-cell battery pack on the iPad 2 is labeled “assembled in China.” However, this label refers to the whole battery pack. Further investigation showed the battery itself was made by Apple Japan, which operates as a subsidiary of Apple.
“Typically, battery cells are made at the site of assembly but because the iPad 2’s lithium-ion polymer battery is unusually thin, it likely requires advanced battery cell manufacturing technologies that reside in Japan,” said Wayne Lam, senior analyst, competitive analysis, at IHS.
Logistical disruptions may mean that Apple could have difficulties obtaining this battery, and it may not be able to secure supply from an external, non-Japanese source.
            Japanese Earthquake Poses Potential Supply Problems for iPad 2
March 17, 2011
ANDREW RASSWEILER
The aftermath of the Japanese earthquake may cause logistical disruptions and supply shortages in Apple Inc.’s iPad 2, which employs several components manufactured in the disaster-stricken country—including a hard-to-replace electronic compass, the battery and possibly the advanced technology glass in the display, IHS iSuppli research indicates.
The IHS iSuppli teardown analysis of the iPad 2 so far has been able to identify five parts sourced from Japanese suppliers: NAND flash from Toshiba Corp., dynamic random access memory (DRAM) made by Elpida Memory Inc., an electronic compass from AKM Semiconductor, the touch screen overlay glass likely from Asahi Glass Co. and the system battery from Apple Japan Inc.
There potentially are other components from Japan in the iPad 2, however, the teardown analysis process cannot always identify all components’ countries of origin.
While some of these suppliers reported that their facilities were undamaged, delivery of components from all of these companies is likely to be impacted at least to some degree by logistical issues now plaguing most Japanese industries in the quake zone. Suppliers are expected to encounter difficulties in getting raw materials supplied and distributed as well as in shipping out products. They also are facing difficulties with employee absences because of problems with the transportation system. The various challenges are being compounded by interruptions in the electricity supply, which can have a major impact on delicate processes, such as semiconductor lithography.
Furthermore, semiconductor facilities in Japan that had suspended manufacturing activities following the quake cannot truly commence full production again until the aftershocks cease. “Earthquakes ranging from 4 to 7 on the Richter scale will make it impossible to really restart these fabs until the earthquakes stop happening with such frequency,” said Dale Ford of IHS. “Every time a quake tops 5, the equipment automatically shuts down.”
These issues may come at a time when Apple is rushing to ramp up iPad 2 production to meet stronger-than expected demand for the device. The company this week announced that iPad shipments from the Apple Store have been delayed by one week from previous lead times because of the surge in demand.
Apple’s supply of NAND flash has come under scrutiny in light of a temporary suspension of production and the resulting scrapping of some wafers at Toshiba’s main NAND production facility. However, the NAND devices used in the iPad are available from alternative sources, including South Korean semiconductor giant Samsung Electronics Co. Ltd. and U.S. memory maker Micron Technology Inc.
Similarly, the Elpida DRAM component can be alternatively sourced from Samsung.
The compass and glass supply could prove to be more problematic issues for Apple. Although AKM said its fab that produces the electronic compass used in the iPad was undamaged by the quake, the company's shipments are likely to be impacted by the same logistical issues that will plague all Japanese industries during the short term.
Compasses are available from other sources including Yamaha, Aichi Steel, Alps and STMicroelectronics. However, these components are not easily replaceable.
“The calibration of electronic compasses is tricky for a number of reasons,” said Jérémie Bouchaud, director and principal analyst for MEMS and sensors at IHS. “Compasses are sensitive to electromagnetic interference. Furthermore, the iPad 2’s compass works in close coordination with the tablet’s accelerometer and gyroscope. This makes it impossible to simply replace one manufacturer’s compass with another.”
The glass used in the iPad 2’s touch screen overlay could present another supply problem for Apple. While the supplier of this glass cannot be confirmed with certainty, the concurrent release of the iPad 2 and the new Dragontrail Glass technology from Asahi Glass of Japan has led to speculation that Asahi may be the supplier of this durable new glass, according to Kevin Keller, principal electronics analyst for IHS.
Physical tests conducted by IHS reveal that the iPad 2 glass is more flexible and durable than the glass used in the iPad 1, possibly indicating that the glass is Asahi’s Dragontrail.
Asahi Glass reported damage to two of its facilities and damage at a third.
The lithium-ion polymer battery in the iPad 2 also is manufactured in Japan, the IHS iSuppli Teardown analysis service has determined.
The iPad 2’s three-cell battery pack on the iPad 2 is labeled “assembled in China.” However, this label refers to the whole battery pack. Further investigation showed the battery itself was made by Apple Japan, which operates as a subsidiary of Apple.
“Typically, battery cells are made at the site of assembly but because the iPad 2’s lithium-ion polymer battery is unusually thin, it likely requires advanced battery cell manufacturing technologies that reside in Japan,” said Wayne Lam, senior analyst, competitive analysis, at IHS.
Logistical disruptions may mean that Apple could have difficulties obtaining this battery, and it may not be able to secure supply from an external, non-Japanese source.
            Het komt er dus op neer dat de ipads die wij krijgen nog in de productiefase zitten? Zullen die nog niet klaar staan voor verzending ofzo?

Dat gele scherm issue komt er toch van dat enkele dagen na fabricage de klant hem al in handen krijgt, en de lijm tussen scherm en nog iets nog niet helemaal uitgedroogd is? Dat doet vermoeden dan dat de tijd tussen fabricage en verkoop inderdaad dusdanig kort is dat ipads die over twee weken verkocht gaan worden bijvoorbeeld nog niet klaar zijn?

Welles
Het zijn maar enkele schermen die gele vlekken vertonen.roy.ahuis schreef op vrijdag 18 maart 2011 @ 18:55:
Dat gele scherm issue komt er toch van dat enkele dagen na fabricage de klant hem al in handen krijgt, en de lijm tussen scherm en nog iets nog niet helemaal uitgedroogd is? Dat doet vermoeden dan dat de tijd tussen fabricage en verkoop inderdaad dusdanig kort is dat ipads die over twee weken verkocht gaan worden bijvoorbeeld nog niet klaar zijn?
En ja er zal een bepaald deel kort van te voren worden gemaakt aangezien het een doorlopend productieproces is en een deel verder al van te voren.
Er zal dus al een deel klaarstaan en een ander deel mogelijk dus niet. Ga er overigens vanuit dat er maandag sowieso wel shippings naar Europa moeten zijn met voorraad, anders gaat het nooit lukken om alles overal op tijd te krijgen.
[ Voor 14% gewijzigd door timwijn op 18-03-2011 21:30 ]
            Kunnen wel zat dingen klaar liggen misschien (denk ik overigens niet), maar iemand al eens bedacht hoe de logistiek daar op zijn gat ligt?
/edit
Oh ja, vergeten te melden, ook vandaag mijn iPad 2 ontvangen van Evan. Woensdagavond shipped, had net te laat besteld op dinsdag, FedEx was al dicht.
            /edit
Oh ja, vergeten te melden, ook vandaag mijn iPad 2 ontvangen van Evan. Woensdagavond shipped, had net te laat besteld op dinsdag, FedEx was al dicht.
[ Voor 36% gewijzigd door UltraSub op 18-03-2011 22:12 ]
            Moest je nog naheffing betalen?
En de logistiek in China doet het prima, enkel een bepaald deel van Japan is stuk. Maarrr mogelijk komen er onderdelen uit die regio. Je weet niet hoeveel Apple van te voren heeft (laten) inkopen, dus je weet ook niet hoe lang ze vooruit kunnen tot de leveranciers weer op poten moeten staan.
            En de logistiek in China doet het prima, enkel een bepaald deel van Japan is stuk. Maarrr mogelijk komen er onderdelen uit die regio. Je weet niet hoeveel Apple van te voren heeft (laten) inkopen, dus je weet ook niet hoe lang ze vooruit kunnen tot de leveranciers weer op poten moeten staan.
            @Hierboven. Evan heeft wederom aangekruist dat de shipper de BTW betaald. 
Ik heb gister mijn iPad via Evan ontvangen.
Waarde op pakket (Laptop)$499,- maar er zat een 64gb 3g in.
                    Ik heb gister mijn iPad via Evan ontvangen.
Waarde op pakket (Laptop)$499,- maar er zat een 64gb 3g in.
            Same as Donstil, maar dan een 64gb wifi met poly smartcover. Aangekruist dat hij de btw betaald.

Verwijderd
            Ik denk $799,- ...
Ik zag trouwens dat de dollar nog verder is weggezakt tov de euro!
[ Voor 66% gewijzigd door Verwijderd op 18-03-2011 23:33 . Reden: Update ]
Dat is gedeeltelijk mooi en gedeeltelijk kutVerwijderd schreef op vrijdag 18 maart 2011 @ 23:28:
Ik denk $799,- ...
Mooi voor mijn uitgaven over een paar weken, kut omdat ik al een paar uitgaven heb gedaan
Antwoord van Evan :Verwijderd schreef op vrijdag 18 maart 2011 @ 23:28:
Ik denk $799,- ...
Ik zou maar even tot vrijdag wachten, om nou meer te gaan betalen dan hier in NL....All 3G I Pads are completely Sold Out in the US. I t will be a week till the restock at Apple.
I do have 1 16gb Black Wifi in stock if you would like?
16gb Black Wifi $800.00
Please let me know soon this will sell very quickly.
            Goed om te lezen dat Evan netjes levert. Mijn 64GB WiFi met creme lederen Smart Cover is nog onderweg helaas. Donderdag besteld, dus over het weekend heen, morgen in huis als het goed is 

[ Voor 8% gewijzigd door man-o-script op 20-03-2011 16:08 ]
//
            Het is een hel om er hier in de VS eentje te krijgen momenteel. Zelfs de officiele Apple Store hier weet niet eens hoeveel ze er binnen krijgen iedere dag, soms geen enkele, soms een stuk of 50. Kans is dan dus ook nog zeer klein om precies het model te krijgen wat je wil en mensen staan al vanaf 7-8 uur 's ochtends in de rij (winkel opent om 10) en dan weet je niet eens zeker dat je er eentje krijgt. 
Zou me enigszins verbazen als ze een miljoen iPads hebben om in Europa uit te brengen over 5 dagen.
            Zou me enigszins verbazen als ze een miljoen iPads hebben om in Europa uit te brengen over 5 dagen.
[ Voor 12% gewijzigd door Xeanor op 20-03-2011 18:55 ]
Verwijderd
            Idd ik had die Evan ook een mail gestuurd, maar voor een 16GB WIFI only zou je in de apple store 499,- + tax betalen dan zit je nog onder de €430,- free importeer grens en Evan zegt dan dat hij de BTW en verzendkosten betaald. 
 Die Evan wil ook wat verdienen.
Als ik het zo lees zijn jullie allemaal in het grapje van Evan getrapt.
Evan zegt dat hij de BTW betaald, maar vervolgens zet hij op het pakket $499,- en stuurt hij het op. Waarschijnlijk krijgt hij een enkele keer een naheffing en hebben jullie allemaal wel de BTW aan hem betaald en hij heeft die BTW niet op voorhand betaald.
Evan zegt dat hij de BTW betaald, maar vervolgens zet hij op het pakket $499,- en stuurt hij het op. Waarschijnlijk krijgt hij een enkele keer een naheffing en hebben jullie allemaal wel de BTW aan hem betaald en hij heeft die BTW niet op voorhand betaald.
B2 schreef op zaterdag 19 maart 2011 @ 20:31:
[...]
Antwoord van Evan :
[...]
Ik zou maar even tot vrijdag wachten, om nou meer te gaan betalen dan hier in NL....
Wat is dan het probleem. Hij moet toch ook ergens een centje verdienen op de Ipads of niet?Verwijderd schreef op maandag 21 maart 2011 @ 09:48:
Idd ik had die Evan ook een mail gestuurd, maar voor een 16GB WIFI only zou je in de apple store 499,- + tax betalen dan zit je nog onder de €430,- free importeer grens en Evan zegt dan dat hij de BTW en verzendkosten betaald.Die Evan wil ook wat verdienen.
[...]
Uhm volgens mij snap je het niet helemaal.Verwijderd schreef op maandag 21 maart 2011 @ 09:48:
Idd ik had die Evan ook een mail gestuurd, maar voor een 16GB WIFI only zou je in de apple store 499,- + tax betalen dan zit je nog onder de €430,- free importeer grens en Evan zegt dan dat hij de BTW en verzendkosten betaald.Die Evan wil ook wat verdienen.
[...]
Die 430 euro is alleen als je zelf met het vliegtuig gaat.
Invoergrens op pakketten ligt op iets van 20 euro. Dus over iPads die worden verstuurd moet in principe altijd btw worden betaald.
Verwijderd
Een centje? Was wel iets meer.Ibix schreef op maandag 21 maart 2011 @ 09:50:
[...]
Wat is dan het probleem. Hij moet toch ook ergens een centje verdienen op de Ipads of niet?
            Handig topic dit.
Ik zie alleen nog nergens de bevestiging dat de 3G versie simlock vrij is. Kan iemand dat bevestigen?
En weet iemand of het mogelijk is een iPad te reserveren in een Apple store? Ik vertrek zaterdag voor 3 weken naar Amerika. Is het mogelijk om een bestelling te plaatsen en deze 3 weken later op te halen bij een Apple Store? Online in de apple store zie ik alleen de mogelijkheid om naar een prive-adres te versturen. En versturen naar m'n hotel lijkt me niet ideaal, ik ga hem liever zelf ophalen. Maar ja, dan zit je weer met beperkte voorraden en levertijd. Iemand een oplossing hiervoor?
            Ik zie alleen nog nergens de bevestiging dat de 3G versie simlock vrij is. Kan iemand dat bevestigen?
En weet iemand of het mogelijk is een iPad te reserveren in een Apple store? Ik vertrek zaterdag voor 3 weken naar Amerika. Is het mogelijk om een bestelling te plaatsen en deze 3 weken later op te halen bij een Apple Store? Online in de apple store zie ik alleen de mogelijkheid om naar een prive-adres te versturen. En versturen naar m'n hotel lijkt me niet ideaal, ik ga hem liever zelf ophalen. Maar ja, dan zit je weer met beperkte voorraden en levertijd. Iemand een oplossing hiervoor?
3g is simlock vrij. Ik ga zelf over twee weekjes, ik verwacht dat de voorraad tegen die tijd wel aardig aangevuld is.fishman schreef op maandag 28 maart 2011 @ 13:42:
Handig topic dit.
            Mooi dat er geen simlock op zit. 
Ik ben zelf eind april een aantal dagen in San Francisco, dus dan kan ik natuurlijk langs de Apple Store lopen. Maar ik vraag me af of de voorraden ze snel bijgevuld worden. Ik verwacht de komende maanden nog wel een levertijd, helemaal nu hij wereldwijd besteld kan worden. En de situatie in Japan maakt het ook niet makkelijker om te bevoorraden.
Dus mijn vraag blijft: Is het mogelijk om er eentje te reserveren in een Apple Store?
            Ik ben zelf eind april een aantal dagen in San Francisco, dus dan kan ik natuurlijk langs de Apple Store lopen. Maar ik vraag me af of de voorraden ze snel bijgevuld worden. Ik verwacht de komende maanden nog wel een levertijd, helemaal nu hij wereldwijd besteld kan worden. En de situatie in Japan maakt het ook niet makkelijker om te bevoorraden.
Dus mijn vraag blijft: Is het mogelijk om er eentje te reserveren in een Apple Store?
            Volgens mij kan het niet, maar geef jezelf wat Skype tegoed en bel ze eventjes op zou ik zeggen 
+1 (415) 392-0202
            +1 (415) 392-0202
Verwijderd
Csebastius schreef op maandag 28 maart 2011 @ 22:34:
Volgens mij kan het niet, maar geef jezelf wat Skype tegoed en bel ze eventjes op zou ik zeggen
+1 (415) 392-0202
[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 29-03-2011 19:12 ]
Verwijderd
            Ik ga over drie weken naar New York. Heeft iemand inzicht in de kans dat er dan nog iPads (1e generatie) verkrijgbaar zijn voor $299? Zal ik waarschijnlijk naast het net vissen, of is het goed mogelijk dat ze nog op voorraad zijn?

Tja, ik schat de kans niet hoog maar je kan allicht gaan kijken in de storesVerwijderd schreef op woensdag 30 maart 2011 @ 22:35:
Ik ga over drie weken naar New York. Heeft iemand inzicht in de kans dat er dan nog iPads (1e generatie) verkrijgbaar zijn voor $299? Zal ik waarschijnlijk naast het net vissen, of is het goed mogelijk dat ze nog op voorraad zijn?
Ik ben net iets eerder in New York, als ik er aan denk zal ik even kijken voor je
[ Voor 7% gewijzigd door sebastius op 30-03-2011 22:59 ]
Verwijderd
Ik had het gelezen van Verizon, vandaar ook mijn interesse. Alleen heb ik helaas nergens kunnen vinden hoe het met de voorraad staat.sebastius schreef op woensdag 30 maart 2011 @ 22:58:
[...]
Tja, ik schat de kans niet hoog maar je kan allicht gaan kijken in de storesSowieso heeft Verizon laatst de iPad 1's WIFI model in de aanbieding gegooid. Misschien dat je nog iets kunt vinden.
Ik ben net iets eerder in New York, als ik er aan denk zal ik even kijken voor je
En als je inderdaad een blik zou kunnen werpen in een winkel, heel graag!
[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 30-03-2011 23:03 ]
            ik reis komende week naar Australie. Nu moet ik hier in NL nog tot 5 mei wachten op mn ipad2. Dus dacht ik eraan om hem vanuit Australie mee te nemen. Daar kost ie 579 AU$ wat neer komt op 423 euro. Weet iemand of ik hier nog de belasting vanaf kan trekken. ik dacht dat ze 10% rekenen daarzo.

Verwijderd
Je zit dan net beneden de grens (435 euro) en je hoeft hier bij invoering dus geen belasting te betalen. Ook al betaal jij daar met belasting, omgerekend meer dan 435 euro, ze mogen je namelijk geen belasting over al reeds betaalde belasting laten betalen.lateral schreef op zondag 03 april 2011 @ 23:23:
ik reis komende week naar Australie. Nu moet ik hier in NL nog tot 5 mei wachten op mn ipad2. Dus dacht ik eraan om hem vanuit Australie mee te nemen. Daar kost ie 579 AU$ wat neer komt op 423 euro. Weet iemand of ik hier nog de belasting vanaf kan trekken. ik dacht dat ze 10% rekenen daarzo.
            Het scheelt niet veel met hier in NL. maar alle beetjes helpen. nu zag ik dat ik een tussen stop maak in singapore waar de 3g 16gb  versie S$ 718.00 ongeveer 400 euro kost. lijkt mij een beter optie. alleen nog zien of ze daar een apple store op het vliegveld hebben.
he .. dit ziet er goedkoper uit ..
iPad with Wi-Fi + 3G
16GB - S$ 718.00 euro 400
32GB - S$ 848.00 euro 473
64GB - S$ 978.00 euro 564
nu kan ik dus gaan voor en 3g en 32 gb. dat bevalt me wel. nu alleen hopen dat ze deze daar op voorraad hebben.
iPad with Wi-Fi + 3G
nu kan ik dus gaan voor en 3g en 32 gb. dat bevalt me wel. nu alleen hopen dat ze deze daar op voorraad hebben.
edit:
typo
typo
edit:
toevoeging
                                                toevoeging
[ Voor 37% gewijzigd door lateral op 03-04-2011 23:58 ]
            Weet iemand de prijzen van de iPad 1 en iPad 2 in Hong Kong? Ik zie ze staan op de site, maar in de stad zelf kan het nog wel eens fluctueren. Ik ben namelijk op zoek naar een iPad 1/2 16GB + 3G

R.D50
In Terminal 3 van Changi zit een APR. Linklateral schreef op zondag 03 april 2011 @ 23:46:
nu zag ik dat ik een tussen stop maak in singapore waar de 3g 16gb versie S$ 718.00 ongeveer 400 euro kost. lijkt mij een beter optie. alleen nog zien of ze daar een apple store op het vliegveld hebben.
Verwijderd
            Afgelopen dagen in Atlanta geweest. Om 1000uur ging de Apple store open en ik was er om 1030. De ipad2 was al weer uitverkocht. Elke dag komt er wel wat binnen maar men kon niet zeggen wat.
's middags liep ik weer langs dezelfde app store en toch maar naar binnen gelopen om nog te spelen met de ipad 2. Na 15min kwam er een verkoper die meldde dat er net weer zending was binnengekomen. De 16gb en 32gb wifi only in zwart en wit
Dus gewoon regelmatig langsgaan want je weet nooit wanneer ze iets binnenkrijgen.
            's middags liep ik weer langs dezelfde app store en toch maar naar binnen gelopen om nog te spelen met de ipad 2. Na 15min kwam er een verkoper die meldde dat er net weer zending was binnengekomen. De 16gb en 32gb wifi only in zwart en wit
Dus gewoon regelmatig langsgaan want je weet nooit wanneer ze iets binnenkrijgen.
In de Hongkongse Apple store kost de iPad 1 16 GB HK$ 2,988 (€270) en 1000 (€360) extra voor de 3G variant.rodian50 schreef op maandag 04 april 2011 @ 12:24:
Weet iemand de prijzen van de iPad 1 en iPad 2 in Hong Kong? Ik zie ze staan op de site, maar in de stad zelf kan het nog wel eens fluctueren. Ik ben namelijk op zoek naar een iPad 1/2 16GB + 3G
Apple hanteert toch altijd standaard prijzen en de prijzen in elke Apple store (of retailer) zijn toch dezelfde?
Ik ben benieuwd wanneer de iPad 2 daar uitkomt. Ik ben in augustus in Hongkong en wil graag de iPad 2 meenemen... Ik hoop dat er geen levertijden tegen die tijd daar zijn.
[ Voor 3% gewijzigd door Galois op 08-04-2011 07:47 ]
1 - Mathematics is the language of nature. 2 - Everything around us can be represented and understood through numbers. 3 - If you graph the numbers of any system, patterns emerge.
            Ik ben in de zomer trouwens in Thailand, Hongkong en Indonesië. Wil ergens dan een iPad 2 meenemen (hoop dat ze dan uit zijn en op voorraad). Stukken goedkoper dan in NL en voor de 16 GB zonder 3G blijf ik onder de 430E die ik belastingvrij mag invoeren.
Maar weet iemand waarom de prijzen in Hongkong zoveel goedkoper zijn? Scheelt zo 50E met bv. Indonesië...
                    Maar weet iemand waarom de prijzen in Hongkong zoveel goedkoper zijn? Scheelt zo 50E met bv. Indonesië...
1 - Mathematics is the language of nature. 2 - Everything around us can be represented and understood through numbers. 3 - If you graph the numbers of any system, patterns emerge.
Waar is dit, heel Singapore ? Ik heb namelijk een kennis die er 1 gaat halen, want dan neem ik ook een 3Glateral schreef op zondag 03 april 2011 @ 23:46:
Het scheelt niet veel met hier in NL. maar alle beetjes helpen. nu zag ik dat ik een tussen stop maak in singapore waar de 3g 16gb versie S$ 718.00 ongeveer 400 euro kost. lijkt mij een beter optie. alleen nog zien of ze daar een apple store op het vliegveld hebben.
iPad with Wi-Fi + 3G
edit:
typo
edit:
toevoeging
Gegroet!
            Let wel op dat de prijzen van de eerste iPad zijn hè..zie ook hier http://store.apple.com/sg...amily/ipad?mco=OTY2ODA0NQ.

Ja daarom snap ik het niet haha, Hoop dat hij gelijk heeft, dan komt die 3GJolly_Jumper schreef op zondag 17 april 2011 @ 23:46:
Let wel op dat de prijzen van de eerste iPad zijn hè..zie ook hier http://store.apple.com/sg...amily/ipad?mco=OTY2ODA0NQ.
EDIT : Is de iPad2 eigenlijk al uit in Singapore of is er een datum bekend ?
[ Voor 10% gewijzigd door Decennia op 17-04-2011 23:52 ]
Gegroet!
            ik zit nu op sydney aiport (ik heb nog een flink aantal uur te gaan) en ik vroeg me af hoe het zit met garantie op geimporterde ipads. Kan ik bij problemen gewoon een nl apple store binnenlopen voor garantie etc?
Ik heb ook nog een stopover in singapore van 2 uur maar geen idee waar de apple store daar ergens zit en om in die korte tijd (altijd wel verraging waardoor je minder tijd over houd) als en mongool te gaan rond rennen zie ik ook niet echt zitten met me graf kater en slaapgebrek
            Ik heb ook nog een stopover in singapore van 2 uur maar geen idee waar de apple store daar ergens zit en om in die korte tijd (altijd wel verraging waardoor je minder tijd over houd) als en mongool te gaan rond rennen zie ik ook niet echt zitten met me graf kater en slaapgebrek
[ Voor 39% gewijzigd door haakjesluiten op 25-04-2011 01:46 ]
            Ipad 2 32gb WiFi is maar 462 euro in de tax free zone die gaat dus mee terug naar nl
Als die in voorraad zou zijn that is. Dat wordt toch maar even zoeken in singapore en heathrow dan.
            Als die in voorraad zou zijn that is. Dat wordt toch maar even zoeken in singapore en heathrow dan.
[ Voor 38% gewijzigd door haakjesluiten op 25-04-2011 03:56 ]
            De iPad 2 is nog niet leverbaar in Singapore, dus bespaar je de moeite om als een "mongool' rond te rennen 
.

ik heb maar 45 minuten tussen me vluchten zitten en in die tijd zou ik ook nog moet wisselen van terminal dus ik ben niet eens aan het zoeken ^^. Ik kijk in heathrow nog wel even maar ik heb weinig hoop dat ie ergens te krijgen ^^ welke terminal op heathrow zit de "apple store" ?

Wanneer dan wel, ik heb een kennis daar en wil zo sne mogelijk mijn iPad ...Jolly_Jumper schreef op maandag 25 april 2011 @ 09:38:
De iPad 2 is nog niet leverbaar in Singapore, dus bespaar je de moeite om als een "mongool' rond te rennen.
Gegroet!
            Is er iemand die een vakantie gepland heeft in een excotisch land en over een week of 5 een iPad 2 voor me mee wilt nemen? Natuurlijk tegen een vergoeding. Mijn dank is groot

Als je toch nog 5 weken kan wachten kan je toch beter wat doorsparen? En een iPad uit het buitenland halen én nog iemand een vergoeding geven is quasi even duur (misschien zelfs duurder) dan er hier gewoon 1 in de winkel halen met garantie.R0elr schreef op maandag 25 april 2011 @ 21:28:
Is er iemand die een vakantie gepland heeft in een excotisch land en over een week of 5 een iPad 2 voor me mee wilt nemen? Natuurlijk tegen een vergoeding. Mijn dank is groot
.
            Ik zit nu echt te twijfelen, ik wil eigenlijk 1 uit Singapore halen, maar weet niet wanneer die uitkomt. Dan maar 1 in NL kopen ?

Gegroet!
iPad is (bijvoorbeeld in Amerika) toch $500,- ?? Dat scheelt al gauw 150 euro met de huidige koers. Geef iemand es 50 euro voor het meenemen en je bespaart 100. Ik krijg 4,78 per uur dat ik werk, dus dan is 100 euro besparen echt heel veel. Wil tegelijkertijd trouwens een elektrische piano kopen (is net na mn examen)ruyckske schreef op maandag 25 april 2011 @ 21:33:
[...]
Als je toch nog 5 weken kan wachten kan je toch beter wat doorsparen? En een iPad uit het buitenland halen én nog iemand een vergoeding geven is quasi even duur (misschien zelfs duurder) dan er hier gewoon 1 in de winkel halen met garantie.
            Is het niet gevaarlijk om er eentje over te laten vliegen uit Amerika ? 32GB Wifi is daar omgerekend 410 euro, in singapore is hij 460 ...
EDIT: Zie dus dat de 32GB Wifi in Amerika maar 410 euro is, dus je hoeft geen btw etc. te betalen, iemand een webshopje om hem te bestellen voor die prijs ?
                    EDIT: Zie dus dat de 32GB Wifi in Amerika maar 410 euro is, dus je hoeft geen btw etc. te betalen, iemand een webshopje om hem te bestellen voor die prijs ?
[ Voor 36% gewijzigd door Decennia op 25-04-2011 22:48 ]
Gegroet!
Die moet je (officieel) wel betalen bij een webshop, de € 430 grens is alleen van toepassing als je hem zelf meeneemt met het vliegtuig.Decennia schreef op maandag 25 april 2011 @ 22:29:
Is het niet gevaarlijk om er eentje over te laten vliegen uit Amerika ? 32GB Wifi is daar omgerekend 410 euro, in singapore is hij 460 ...
--- Systeembeheerdersdag --- Voedselintolerantie ---
Twee dingen:Decennia schreef op maandag 25 april 2011 @ 22:29:
- Die 430 euro grens is alleen als je het zelf op gaat halen
- Je vergeet de belasting en wisselkoersverschil. 599 * 1,08 / 1,43 = 452 euro
            Ik heb al even hier gezocht, maar waar kan ik vinden of de 430 euro grens voor invoer slaat op de totale prijs (inclusief sales tax in de US) of zonder de sales tax
Er wordt in een eerdere post verwezen naar http://www.ipadclub.nl/ip...-belgie-vs-andere-landen/ , echter ook daar staat het niet duidelijk en geeft geen bron... De douane site is er ook al niet duidelijk in
De douane heeft de koers voor mei al vastgesteld op 1,45150000, dus een 32Gb Wifi zit net op de wip ($599 ex tax = €412,676 )...
(Bron van de koers voor mei http://www.douane.nl/zake...ten-45.html#P22823_144466)
                    Er wordt in een eerdere post verwezen naar http://www.ipadclub.nl/ip...-belgie-vs-andere-landen/ , echter ook daar staat het niet duidelijk en geeft geen bron... De douane site is er ook al niet duidelijk in
De douane heeft de koers voor mei al vastgesteld op 1,45150000, dus een 32Gb Wifi zit net op de wip ($599 ex tax = €412,676 )...
(Bron van de koers voor mei http://www.douane.nl/zake...ten-45.html#P22823_144466)
Everything is better with Bluetooth
                        Let op:
Let op of je post niet beter past in:
[iPad] Levertijden
Om de doorzoekbaarheid te verbeteren moeten problemen en specifieke vragen in een apart (nieuw) topic: iPads, iPods, iPhones & iTunes Beleid

Let op of je post niet beter past in:
[iPad] Levertijden
Om de doorzoekbaarheid te verbeteren moeten problemen en specifieke vragen in een apart (nieuw) topic: iPads, iPods, iPhones & iTunes Beleid