Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metian
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 10-09 19:44

Metian

Snert is vies

Mark Moons // ‏@markmoons
Tot mijn grote spijt, na Froyo update, geen ICS voor #DHD. Combinatie factoren, o.a. User Xperience, Tijdslijn/Planning. #sorry.
Hij komt inderdaad niet, beetje jammer. Had ook graag ICS op de DHD willen draaien, nu toch maar is kijken naar custom roms met ICS...

En toen kwam er iets anders wat interessant is.
Mark Moons ‏@markmoons
Om het goed te maken, kan ik werken aan speciale inruilactie voor One X (met @coolblue bijv.), als daar interesse voor is. Let me know!

[ Voor 27% gewijzigd door Metian op 23-07-2012 13:09 ]

Rupsen, Rapsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Metian schreef op maandag 23 juli 2012 @ 13:00:
nu toch maar is kijken naar custom roms met ICS...
een Samsung Galaxy S3 :Y
Dag HTC :w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trygve
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 13:53

Trygve

Redacteur
Mark Moons ‏@markmoons
Om het goed te maken, kan ik werken aan speciale inruilactie voor One X (met @coolblue bijv.), als daar interesse voor is. Let me know!
Om met de One X over een jaartje weer dezelfde doodlopende weg in te gaan? Nee bedankt! DHD, mijn laatste HTC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Hij komt inderdaad niet, beetje jammer. Had ook graag ICS op de DHD willen draaien, nu toch maar is kijken naar custom roms met ICS...

[...]
Ja zie je direct wat voor partij er gekozen word, bij coolblue kun je sowieso al je oude mobiel inwisselen en daarbij heeft coolblue hogere prijzen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MuddyMagical
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14:56
[...]

[...]
Ik vind het ook zo lafjes. Zeker omdat de Desire S de update wel krijgt. Dat ding heeft dezelfde hardware specs qua CPU en RAM.
Ik denk eerder dat de opmerking van Mark Moons er één is om het imago nog wat te redden want dit weekend was er maar een kleine groep nog blij met HTC.

Een telefoon die op 15 september 2010 dus nog het vlaggeschip van HTC was is dus nu aan het eind van zijn levensjaar. Bedankt HTC. De volgende wordt een ander merk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Booth
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 03-09 08:46

Booth

¯¯¯¯¯¯

Ik heb een HTC One X (nu bij de reparatie.. |:( ) en ga die ruilen voor een Galaxy Nexus. Geen HTC meer, geen Sense meer (!!!!!) maar gewoon Stock Android!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GentiLi
  • Registratie: November 2010
  • Niet online
Ik ben boos... :-(

Daaag HTC... ;w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prutser001
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 11-09 22:54

prutser001

Vaak zit het tegen en soms zi

Ik moet zeggen dat ik ook zeer teleurgesteld ben in de actie van HTC om de DHD dus geen ICS te geven.

Ik wil die Rom gewoon proberen en dat moet mijn keuze zijn, zeker als de Rom al goedgekeurd is dan vraag ik me af wat ze ervan weerhoudt om deze niet alsnog uit te leveren voor diegene die hem gewoon willen hebben.

Het enige wat mijn toestel weer vlotjes kan laten draaien zou een factory reset zijn en ik dacht dat lekker te combineren met de ICS upgrade aangezien dan alles toch leeg is.

http://blog.htc.com/2012/03/ics/

Hier maar even een reactie geplaatst.

Ook maar een berichtje naar HTC gestuurd je weet maar nooit.

[ Voor 12% gewijzigd door prutser001 op 23-07-2012 15:02 ]

Asus Z390 Maximus IX Hero, Intel 9900K, RTX3080, 64GB DDR4 3000, 2TB NVME, Samsung 850Evo 1TB, 4 x 14TB Toshiba, Be Quiet SB 801, Samsung 34"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 18-09 22:38

Arfman

Drome!

Zo, dat was mijn laatste HTC :w

Volgend toestel, als ik er ooit nog 1 los aanschaf, wordt een Nexus device. Ben dat gezeik met Sense/TouchWiz en alle andere crap die updates en innovatie in de weg staat meer dan zat.

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chaoscontrol
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 10:45
Jammer van de update. Voor HTC jammer van een klant. :)

Op zich tevreden geweest met het toestel maar dingen als dit vind ik niet kunnen. Daarbij is de volume knop al maanden brak (en laat ik het niet maken omdat je hem dan 3 weken kwijt bent).

Ook werd in het begin een helehoop moois beloofd met htcsense.com wat nooit fatsoenlijk gewerkt heeft.

Ik ga eens goed nadenken wat mijn volgende telefoon word in december. (Mss wel WinPhone 8 :Y))

Inventaris - Koop mijn meuk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dadona
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 17-09 20:58
De enige partij waar je nog wel updates kan verwachten is toch Apple. Ze gaan zelfs zover dat ze updates verlenen waarbij je telefoon zo goed als onbruikbaar is. Zelfs een Nexus device is geen garantie, of de Nexus One moet op een oudere versie zijn blijven hangen vanwege de grafische kant. Dat is de enige reden die ik kan bedenken.
En Windows Phone doet het natuurlijk ook niet echt lekker met 7.5 en daarna 8 dat meteen een EOL van 7.5 oplevert. (En een aantal EOL-OA van Nokia.)

De CSL/OT kroeg !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekkel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14-08-2024

Wekkel

De downloadkoning

Als HTC de driver/kernel niet loslaat, zweer ik het merk af. Beloftes maken en die later breken (zonder goede alternatieven te bieden) gaat er bij mij niet in. Een volgend Android toestel zou sowieso een Nexus-apparaat moeten worden (eindelijk van dat update gedoe af met snelle updates direct van Google).

Nu moet Stevel Balmer nog even imponeren het komende jaar .... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• contrast
  • Registratie: Maart 2010
  • Niet online
chaoscontrol schreef op maandag 23 juli 2012 @ 15:30:
Jammer van de update. Voor HTC jammer van een klant. :)

Op zich tevreden geweest met het toestel maar dingen als dit vind ik niet kunnen. Daarbij is de volume knop al maanden brak (en laat ik het niet maken omdat je hem dan 3 weken kwijt bent).

Ook werd in het begin een helehoop moois beloofd met htcsense.com wat nooit fatsoenlijk gewerkt heeft.

Ik ga eens goed nadenken wat mijn volgende telefoon word in december. (Mss wel WinPhone 8 :Y))
Volume knop heb je in 10 minuten zelf gemaakt. Bestel er eentje via Ebay voor een paar euro en je kunt het zelf vervangen, kwestie van 5 schroefjes. ;) (Onlangs zelf ook twee keer gedaan)

Link naar de volume button; http://www.ebay.com/itm/330723721502

[ Voor 5% gewijzigd door contrast op 23-07-2012 17:55 . Reden: link toegevoegd en prijs aangepast ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anton.net
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 10:15
ik vind dat ze ons wel iets moeten geven (update of ruil):

ik had hiervoor een wildfire, vond die in die tijd nog goed, behalve een net iets te trage processor,
die had 2.2 maar ik wou per se 4.0 hebben,
daarom had ik een desire hd gekocht, want deze zou die krijgen,
maar nu gaan we die dus nog niet hebben,
zit ik hier met men htc, zonder 4.0
ik ben zelf geen liefhebber van apple(itouch gekocht die apple als 3gen verkocht maar later een 2gen bleek te zijn, dus kreeg ik de update die een maand later uitkwam niet) maar ze hebben wel een gratis ipod nano gegeven in ruil voor de ipod nano 1 die in 95% van de gevallen toch ergens vergeten in de kast lag....

@contrast: kan je een link geven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• contrast
  • Niet online
Anton.net schreef op maandag 23 juli 2012 @ 17:47:
ik vind dat ze ons wel iets moeten geven (update of ruil):

ik had hiervoor een wildfire, vond die in die tijd nog goed, behalve een net iets te trage processor,
die had 2.2 maar ik wou per se 4.0 hebben,
daarom had ik een desire hd gekocht, want deze zou die krijgen,
maar nu gaan we die dus nog niet hebben,
zit ik hier met men htc, zonder 4.0
ik ben zelf geen liefhebber van apple(itouch gekocht die apple als 3gen verkocht maar later een 2gen bleek te zijn, dus kreeg ik de update die een maand later uitkwam niet) maar ze hebben wel een gratis ipod nano gegeven in ruil voor de ipod nano 1 die in 95% van de gevallen toch ergens vergeten in de kast lag....
Vergeet niet dat de Desire HD een toestel is uit 2010, ze kunnen natuurlijk niet maar blijven updaten. Blijkbaar vinden ze dat de gebruikersgemak er niet beter op wordt op 4.0 en hebben ze besloten om het maar niet te doen. Als ze het wel zouden doen en je toestel zou er trager van worden, dan zouden er weer mensen klagen dat het toestel traag is en/of net goed functioneert. Wat zou je dan doen?

Daarnaast kun je er natuurlijk ook zelf voor kiezen om 4.0 draaien, heb ik ook al een aantal maanden inmiddels. Bekijk dit topic eens [HTC Desire HD] Rooten en Custom ROM's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anton.net
contrast schreef op maandag 23 juli 2012 @ 17:53:
[...]

Vergeet niet dat de Desire HD een toestel is uit 2010, ze kunnen natuurlijk niet maar blijven updaten. Blijkbaar vinden ze dat de gebruikersgemak er niet beter op wordt op 4.0 en hebben ze besloten om het maar niet te doen. Als ze het wel zouden doen en je toestel zou er trager van worden, dan zouden er weer mensen klagen dat het toestel traag is en/of net goed functioneert. Wat zou je dan doen?

Daarnaast kun je er natuurlijk ook zelf voor kiezen om 4.0 draaien, heb ik ook al een aantal maanden inmiddels. Bekijk dit topic eens [HTC Desire HD] Rooten en Custom ROM's
ja, maar als ze een update beloven, moet die ook maar komen...
geloof jij dat de dhd 4.0 niet aankan, en de desire c met 600 mhz wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekkel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14-08-2024

Wekkel

De downloadkoning

Custom ROMS zijn geen oplossing, omdat de camera/video recording niet/niet goed werken. Daarvoor hebben de Devs die update van HTC nodig. Als HTC de driver/kernel vrijgeeft, kan de community binnen een dag fraaie soepele 4.0 ROMS uitbrengen waarin de camera/video recording werkt.

Niemand dwingt HTC om oudere telefoons te blijven updaten, maar als je een belofte maakt als bedrijf, is het wel zuur als mensen die daar op rekenen en hun beslissingen daarop afstemmen, later met een gebroken belofte zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chaoscontrol
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 10:45
contrast schreef op maandag 23 juli 2012 @ 17:47:
[...]

Volume knop heb je in 10 minuten zelf gemaakt. Bestel er eentje via Ebay voor een paar euro en je kunt het zelf vervangen, kwestie van 5 schroefjes. ;) (Onlangs zelf ook twee keer gedaan)

Link naar de volume button; http://www.ebay.com/itm/330723721502
Dank _O_ Heb er gelijk 1 besteld, voor dat geld kan het nooit kwaad om te proberen! :Y)

Ik kijk de situatie even aan. De inruilactie trekt mij ook niet, zul je zien dat je dadelijk 100€ (max) vergoeding krijgt op een One X tegen de maximale prijs.

Als ze zoals eerder gezegd een custom rom kunnen maken met 4.0 en Sense dan zou ik dat wel proberen. :) Maarja, nu Hi toch die rare lease-constructie heeft is het misschien maar tijd om over te stappen op een sim-only en de DHD te blijven gebruiken. Ben er nog steeds erg blij mee en doet nog steeds alles wat ik ervan verwacht. :Y

Inventaris - Koop mijn meuk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• contrast
  • Niet online
chaoscontrol schreef op maandag 23 juli 2012 @ 19:38:
[...]

Dank _O_ Heb er gelijk 1 besteld, voor dat geld kan het nooit kwaad om te proberen! :Y)
Het is wel goed om even wat filmpjes op Youtube te kijken hoe je de DHD uit elkaar haalt. Heb zojuist m'n telefoon uit elkaar gehaald om hem even schoon te maken en heb meteen een foto voor je gemaakt. Voordat je de behuizing verwijderd, moet je wel even de volume 'knoppen' uit de behuizing halen, anders trek je het stekkertje kapot.

Afbeeldingslocatie: http://i49.tinypic.com/10zzkgw.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hansvk
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 09:53
chaoscontrol schreef op maandag 23 juli 2012 @ 19:38:
[...]
Maarja, nu Hi toch die rare lease-constructie heeft is het misschien maar tijd om over te stappen op een sim-only en de DHD te blijven gebruiken. Ben er nog steeds erg blij mee en doet nog steeds alles wat ik ervan verwacht. :Y
Ook mijn idee, ik wacht nog even af en neem sim-only abo. DHD werkt op zich nog prima. Daarna maar eens kijken wat de opvolger van mijn DHD wordt.

PV 3520Wp - WP Itho Amber 95 - WPB Atlantic Explorer V4 200L - gasloos sinds aug 2023

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elwood Blues
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 31-08 21:19

Elwood Blues

87167191

Het niet uitkomen van de ICS-update lijkt me vooral marketingredenen hebben en geen technische. Door 'oude' toestellen als de DHD nog een update te geven, maken ze hun eigen OneX oninteressanter. Want eerlijk is eerlijk: de DHD kan technisch nog best aardig meekomen met de moderne toestellen: groot scherm, snelle processor, voldoende geheugen.

Vanuit die gedachte verwacht ik dan ook niet dat HTC meewerkt om de drivers vrij te geven zodat alternatieve rombakkers er mee aan de slag kunnen. Dan gooien ze nog steeds hun eigen glazen in. En ik mag toch hopen dat die 'sympathieke' inruilactie een beetje interessant wordt anders wordt mijn volgende toestel ook écht geen HTC meer. Dan mag de OneX nog zo'n mooi toestel zijn, dit is gewoon zeer teleurstellend gedrag van HTC. Beloftes moet je nakomen, punt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anton.net
Elwood Blues schreef op dinsdag 24 juli 2012 @ 13:27:
Het niet uitkomen van de ICS-update lijkt me vooral marketingredenen hebben en geen technische. Door 'oude' toestellen als de DHD nog een update te geven, maken ze hun eigen OneX oninteressanter. Want eerlijk is eerlijk: de DHD kan technisch nog best aardig meekomen met de moderne toestellen: groot scherm, snelle processor, voldoende geheugen.

Vanuit die gedachte verwacht ik dan ook niet dat HTC meewerkt om de drivers vrij te geven zodat alternatieve rombakkers er mee aan de slag kunnen. Dan gooien ze nog steeds hun eigen glazen in. En ik mag toch hopen dat die 'sympathieke' inruilactie een beetje interessant wordt anders wordt mijn volgende toestel ook écht geen HTC meer. Dan mag de OneX nog zo'n mooi toestel zijn, dit is gewoon zeer teleurstellend gedrag van HTC. Beloftes moet je nakomen, punt.
ik ga helemaal akkoord,
ik denk dat htc niets zal vrijgeven, zij weten ook dat als ze dat doen, iedereen na een week rondloopt met een desire hd met de nieuwste software,

persoonlijk vind ik de one x zelfs niet echt goed, ik vind dat de smartphone industrie aan het dalen is in kwaliteit, ik ga pas voor een andere toestel als die
-een sterke body heeft (als de dhd)
-meer geheugen
-betere camera (dan bedoel ik 1 die eindelijk kan concurreren met de low class cameras, en niet van die cameras die mét perfecte omstandigheden af en toe eens mooie plaatjes kunnen schieten...)
-meer (aansluit)mogenlijkheden

de markt blijft maar stijgen met processors, maar ik heb niet het gevoel dat dat echt nodig is, android vraagt helemaal niet naar een 4core, ik zou hééél tevreden zijn met een 2core, maar dan met 2ghz...

is htc na de dhd ook niet overgegaan naar een ander soort scherm? waardoor de resolutie wel hoger is, maar die in dagenlijks gebruik toch net iets minder zijn?

[ Voor 4% gewijzigd door Anton.net op 24-07-2012 13:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prutser001

prutser001

Daar ben ik het wel mee eens, de DHD heeft volgens mij als enige een Alu? behuizing. Ja hij is zwaar maar als ik het vergelijk met b.v. de Samsung Galaxy S2 en de nieuwe Samsung Nexus die mijn collegas hebben, beide een stuk nieuwe dan mijn DHD, beide een barst in het scherm.

Maar ik hoop echt dat HTC gewoon die ICS rom vrijgeeft want dit is onzin, je koopt een 'top model' en er worden beloftes gedaan dat er ICS aan komt.

Ik vraag me nu af ICS er nou wel of niet komt, eerst niet, dan wel en volgens de htc blog weer niet.
Ik heb ICS zien draaien op een DHD zonder sense dan maar dat ging helemaal zonder problemen, buiten dat de camera niet werkt.

YouTube: Virtuous Infinity preview

Als ik daar naar kijk soepel, camera werkt etc. Dan maar die erop als HTC niets doet las net weer geruchten dat de hele Desire serie geen update gaat krijgen. Heb al 7 toestellen gehad van HTC, van Windows phone (zonder touch) tot nu mijn Desire HD maar als die update er niet komt is dit mijn laatste HTC.

[ Voor 23% gewijzigd door prutser001 op 25-07-2012 11:35 ]

Asus Z390 Maximus IX Hero, Intel 9900K, RTX3080, 64GB DDR4 3000, 2TB NVME, Samsung 850Evo 1TB, 4 x 14TB Toshiba, Be Quiet SB 801, Samsung 34"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• capsoft
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 11-09 10:42
Ik had ICS stabiel draaien op mijn HTC Desire http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1355660
ik ben nu terug naar oxygen rom, omdat mijn desire vaak te heet wordt en reboot. het opladen begint ook lastig te worden. ik denk dat het te maken heeft met ouderdom van het toestel. hij is nog net geen 2 jaar oud, dus valt nog onder de garantie. maar waarschijnlijk komt htc daar onderuit omdat hij geroot is en s/off etc. dus dan probeer ik het nog maar even vol te houden met een regelmatig herstartende desire. ICS 4 van sandvold is wel vet om te bekijken en gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 16:04
capsoft schreef op woensdag 25 juli 2012 @ 11:22:
Ik had ICS stabiel draaien op mijn HTC Desire http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1355660
ik ben nu terug naar oxygen rom, omdat mijn desire vaak te heet wordt en reboot. het opladen begint ook lastig te worden. ik denk dat het te maken heeft met ouderdom van het toestel. hij is nog net geen 2 jaar oud, dus valt nog onder de garantie. maar waarschijnlijk komt htc daar onderuit omdat hij geroot is en s/off etc. dus dan probeer ik het nog maar even vol te houden met een regelmatig herstartende desire. ICS 4 van sandvold is wel vet om te bekijken en gebruiken.
En even terug flashen naar originele firmware en dan voor garantie gaan is geen optie?
Dat heb ik ook gedaan. Zeker voor onderdelen waar het niets met firmware te maken heeft. Wellicht dat het rebooten juist komt door de customfirmware.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elwood Blues

Elwood Blues

87167191

Voor de goede orde: dit is het Desire HD topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RSPN
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 22-08 14:46
Elwood Blues schreef op dinsdag 24 juli 2012 @ 13:27:

Dat is natuurlijk precies de reden. De Desire S heeft nagenoeg dezelfde specs als de DHD maar krijgt wel een upgrade naar ICS. De DHD kan nog veel te goed mee met de huidige topmodellen in de markt. In de plaats dat ze dat nu als sterkte verkopen krijg je dus dit soort faal gedrag. Ik heb mijn DHD nu bijna twee jaar, ik neem straks een SIM-only abo en dan een fijne Samsung of iPhone want dit slaat nergens op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Powerkiwi
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 23-06 18:59
Erg teleurstellend dat ze ICS niet naar de DHD brengen... Heb net gelukkig een GS3 besteld :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elwood Blues

Elwood Blues

87167191

Door deze actie kijk ik nu ook veel serieuzer naar de GS3 en iPhone 4S/5. Grote kans dat één van die twee het wordt, tenzij er een enorm interessante omruilactie komt. Wilde de DHD eigenlijk doorschuiven naar mijn vrouw, en HTC heeft toch behoorlijk wat sympathie verloren nu.,.

HTC Nederland: ik vermoed dat jullie hier ook wel meelezen, doe wat verstandigs met de reacties!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yannickie111
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 18-09 10:03
Elwood Blues schreef op donderdag 26 juli 2012 @ 09:56:
Door deze actie kijk ik nu ook veel serieuzer naar de GS3 en iPhone 4S/5. En HTC heeft toch behoorlijk wat sympathie verloren nu.,.

HTC Nederland: ik vermoed dat jullie hier ook wel meelezen, doe wat verstandigs met de reacties!
3 keer mee eens. Mijn desire hd is nog niet aan vervanging toe, maar ik was er van overtuigd dat ik voor de one x zou gaan als ik nu moest kiezen. Ik zou nu toch heeeel goed kijken naar de s3!

Dit soort geintjes moet htc echt niet te vaak doen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RSPN
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 22-08 14:46
yannickie111 schreef op donderdag 26 juli 2012 @ 10:39:
[...]

3 keer mee eens. Mijn desire hd is nog niet aan vervanging toe, maar ik was er van overtuigd dat ik voor de one x zou gaan als ik nu moest kiezen. Ik zou nu toch heeeel goed kijken naar de s3!

Wat mij vooral verbaast is dat ze denken dat ze ermee wegkomen dat ze de Desire S wel een update geven. Desire S is gewoon een DHD met een kleiner scherm, voor de rest zijn de specs (processor, werkgeheugen etc.) identiek. User-experience is gewoon een kontverhaal, er moeten meer One X'en verkocht worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nss
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09-08 07:07

Nss

The Dude Abides

Voor mij ook geen HTC meer, ondanks dat ik Sense toch wel erg waardeer t.o.v. bijv de Samsung schil

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tboheeren
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 04-08 12:01
Ik had een vraagje ivm de driverdiscussie. Men zegt dat htc hun drivers/software moet openstellen zodat custom ICS roms gebouwd kunnen worden waar camera, bluetooth etc in werkt. Maar kan men de huidige drivers niet verder gebruiken in een custom ICS rom zodat alles naar behoren werkt en je toch een nieuwe software hebt?

Inventaris

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Powerkiwi
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 23-06 18:59
tboheeren schreef op donderdag 26 juli 2012 @ 11:22:
Ik had een vraagje ivm de driverdiscussie. Men zegt dat htc hun drivers/software moet openstellen zodat custom ICS roms gebouwd kunnen worden waar camera, bluetooth etc in werkt. Maar kan men de huidige drivers niet verder gebruiken in een custom ICS rom zodat alles naar behoren werkt en je toch een nieuwe software hebt?
Nope, alle custom ROM's die er nu zijn kunnen geen gebruik maken van de camera. De drivers zijn niet compitabel met ICS. Er zijn wel een paar roms die wel een camera hebben, maar zeer instabiel en niet volledig (geen HD video bijvoorbeeld)

Wat mij er ook wel toe heeft gedreven om een GS3 te kopen, is dat ik toch wel eens iets nieuws wil. Heb op mijn DHD nu een One V-port, en met de One X zou ik dus een bijna identieke telefoon met een iets snellere processor en iets groter/scherper scherm kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yannickie111
Nss schreef op donderdag 26 juli 2012 @ 11:21:
Voor mij ook geen HTC meer, ondanks dat ik Sense toch wel erg waardeer t.o.v. bijv de Samsung schil
Ik zeg niet dat ik nooit HTC meer koop. Maar zo'n update (min of meer) beloven, en even later zonder enkele reden cancellen gaat er bij mij niet in.

Ik vind Sense ook erg mooi, maar sinds een tijdje heb ik een Samsung Galaxy Tab 2 (10.1), wel met ICS (binnenkort ook Jelly Bean :) ). En ik moet toegeven, ik mis Sense eigenlijk niet op de tab....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 18-09 22:38

Arfman

Drome!

Sinds ICS heb je inderdaad geen Sense meer nodig om Android er fatsoenlijk uit te laten zien. Maarja, wat is dan nog je USP als fabrikant zijnde?

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yannickie111
Arfman schreef op donderdag 26 juli 2012 @ 12:55:
Sinds ICS heb je inderdaad geen Sense meer nodig om Android er fatsoenlijk uit te laten zien. Maarja, wat is dan nog je USP als fabrikant zijnde?
Het design/specs/merkgevoel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ceejay
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22-02-2023
Gingerbread met sense gaat ook prima op de desire HD.Wat is de meerwaarde van ICS op een foon? Tablet ja maar een foon? Jelly Bean had ik wel graag gehad maar zolang mijn apps maar draaien en ik kan tweaken maakt het me niet zo heel veel uit dat er geen ICS op zit. Ik merk toch al dat de snelheid van mijn Transformer alleen maar achteruit gaat met ICS. Honeycomb draaide echt prima op de TF. (En de TF krijgt wel JB :))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dadona
Arfman schreef op donderdag 26 juli 2012 @ 12:55:
Daadwerkelijk updates uit blijven geven? :+
Ik lees nu wat reacties over Samsung, maar ook daarbij is het niet al te best wat updates betreft.

De CSL/OT kroeg !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rgras
  • Registratie: Juli 2006
  • Niet online
http://tweakers.net/nieuw...gens-partitiesysteem.html
HTC: Desire HD krijgt geen Android 4.0 wegens partitiesysteem

HTC heeft aan zijn gebruikers uitgelegd waarom de beloofde Android 4.0-update voor de Desire HD is geschrapt. Volgens de Taiwanese fabrikant is de partitie waarop het besturingssysteem is geplaatst niet groot genoeg voor een update van het OS.

Op zijn blog laat HTC weten dat een eventuele update naar Android 4.0 Ice Cream Sandwich ervoor zou zorgen dat de partities op het interne geheugen van de Desire HD opnieuw ingedeeld moeten worden. Dat resulteert erin dat gebruikers al hun data kwijtraken, iets dat de fabrikant onwenselijk acht. Door het opnieuw indelen kan de OS-partitie eventueel groot genoeg gemaakt worden om er Android 4.0 op te plaatsen.

Volgens HTC is een te kleine partitie voor het besturingssysteem niet de enige reden om geen Android 4.0-update uit te brengen. Er zouden nog meer technische beperkingen zijn die ervoor zorgen dat de gebruikerservaring niet op peil blijft. Het Taiwanese bedrijf geeft echter geen uitleg over wat deze beperkingen zijn.

Het is niet de eerste keer dat een te klein geheugen op de partitie waar het OS staat voor problemen zorgt bij een update. Eerder was dit het geval bij de eerste Desire-telefoon. Het ging toen om een update naar Android 2.3. Overigens bracht HTC later alsnog een update uit waarbij enkele delen van het besturingssysteem, zoals de ingebouwde Facebook-app, zijn geschrapt. Ook de partities moesten opnieuw worden ingedeeld, waardoor de software-update volgens HTC alleen geschikt is voor ontwikkelaars.

HTC komt naar eigen zeggen met de uitleg omdat veel gebruikers hebben geklaagd over het schrappen van de update. Het is mogelijk dat er later alsnog een uitgeklede Android 4.0-update komt voor de Desire HD, vergelijkbaar met de manier waarop Android 2.3 naar de Desire werd gebracht. Dit blijft echter speculeren. Makers van custom roms zijn er echter al wel in geslaagd om Ice Cream Sandwich inclusief de HTC-skin Sense op de Desire HD te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yannickie111

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dannisi
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 03:46
Wel goed dat het in het nieuws blijft. Des te meer aandacht het blijft krijgen, des te meer kans wij hebben dat HTC de source toch vrijgeeft.

There is no place like 127.0.0.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dadona
Tsja, als dit alles is. Geef gewoon een mini update uit waarbij we een aantal opties krijgen:
- Laat Sense enz. gewoon zitten, geef mij altijd de meest recente Android versie
- Doe een factory reset en alles wat je nog meer moet doen om mij ICS te geven
- Laat mij gewoon maar verder met rust, de Desire HD is prima.

Met name de eerste optie zou ik graag zien, ach ja...leuk om te dromen van een keuze optie als deze. :+

De CSL/OT kroeg !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Dadona schreef op zaterdag 28 juli 2012 @ 15:41:
Met name de eerste optie zou ik graag zien, ach ja...leuk om te dromen van een keuze optie als deze. :+
Je kan natuurlijk een IceColdSandwich of een Cyanogenmod eropzetten.

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dadona
Daar zal ik mij over een tijdje wel aan gaan wagen denk ik. Eigenlijk wil ik dan meteen de sprong naar JB maken.
Maar de eerste optie ging mij om het uitleveren van drivers en basis zaken vanuit HTC, zonder Sense en andere custom spullen dus.

De CSL/OT kroeg !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patriot
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 16-09 13:49

Patriot

Fulltime #whatpulsert

Als ze alleen al de drivers voor de hardware zouden leveren, dan maakt de community de rest wel. Het is zwaar irritant dat ze na gezegd te hebben dat er ICS op zou komen niet even de moeite nemen om die drivers uit te brengen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gaitman
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 07:54

Gaitman

The Real One

Er is toch ook over een omruilactie gepraat? Komt deze nog?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• contrast
  • Niet online
Gaitman schreef op zondag 29 juli 2012 @ 23:05:
Er is toch ook over een omruilactie gepraat? Komt deze nog?
Niets is nog zeker hé, zie: https://twitter.com/markmoons/status/227489785193852929

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Largamelion
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 14:18
contrast schreef op maandag 23 juli 2012 @ 17:53:
[...]

Vergeet niet dat de DHD pas eind 2010 is uitgebracht (oktober/november) en dat ICS al uit is van eind 2011, toen was de DHD dus ongeveer 1 jaar oud. Dit wil dus zeggen dat high-end toestellen na een jaar al niet meer zouden meekunnen met Android. Tot zover dus de deal met Google dat fabrikanten 1,5 jaar nieuwe versies van Android moeten aanbieden voor hun toestellen.

Voor mij lijkt dit gewoon op een goedkoop excuus om meer One 's te verkopen, zeker met hun zogezegde deal om de DHD in te ruilen voor een One X (als die er ooit komt).

HTC heeft bij mij nu toch ook een beetje afgedaan. De DHD draait momenteel behoorlijk, maar Sense crasht geregeld en er staan teveel apps op die ik niet kan verwijderen/uitschakelen.

Ik hoop dat HTC alsnog beslist om een naakte/gestripte Sense ROM uit te brengen zodat we toch zelf kunnen kiezen wat we doen. Dat is voor mij de enige juiste beslissing. Ik zal iig 2x nadenken bij de volgende aankoop van een smartphone, tot nu toe was dit zonder twijfel een HTC, maar op dit moment denk ik er anders over. Helaas is het bij de concurrentie niet veel beter en lijkt een Nexus dus de enige oplossing.

Youtube kanaal: https://www.youtube.com/channel/UCCFiGVUeYs1h7RQIHZgqlSQ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elwood Blues

Elwood Blues

87167191

Als HTC het écht meent dat dit alles een technische achtergrond heeft en dat ze gewone klanten niet willen opzadelen met een herpartitionering/backup-circus, moeten ze gewoon die cameradriver en kernel beschikbaar stellen zodat liefhebbers met enig verstand van zaken (en de risico's) een bruikbare custom rom kunnen installeren. Als ze dat niet doen, is het echt een gevalletje klanten zieken en dat pik ik echt niet van een fabrikant die ik net goed geld heb overgemaakt voor een dure telefoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gait
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 15:33
Vandaag vroeg Locations om een update dit gedaan en ook de NL map gedownload, maar nu start hij steeds vanzelf op en vraagt dan om een licentie. Hoe kan ik dit stoppen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anconakip
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 17-09 12:56
Is het voor HTC misschien mogelijk om de update naar Android 4 vrijwillig te maken? Dan heb je zelf de keuze of je het wilt of niet. Moet toch mogelijk zijn? of denk ik te simpel?

The Force is like Duck-tape, it has a light side, a dark side and it holds the universe together

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Largamelion
Petitie tekenen zou k zeggen:

http://www.ipetitions.com/petition/give-us-ics/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yannickie111
Al lang gedaan :)

Wel grappig:

Goal: 2,000 signatures, nu al 14,094 signatures!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo, ik heb een desire C maar ik vind dat de batterij echt niet lang meegaat (1,5 dag ong.). Iemand die weet hoe dit komt, misschien apps die op de achtergrond lopen ofzo? Een programma waarmee ik dit kan bekijken en uitschakelen? Zo krijg ik bijvoorbeeld altijd een melding op mijn gsm wanneer ik melding krijg in facebook, en dit wil ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anton.net
Verwijderd schreef op donderdag 02 augustus 2012 @ 19:02:
Hallo, ik heb een desire C maar ik vind dat de batterij echt niet lang meegaat (1,5 dag ong.). Iemand die weet hoe dit komt, misschien apps die op de achtergrond lopen ofzo? Een programma waarmee ik dit kan bekijken en uitschakelen? Zo krijg ik bijvoorbeeld altijd een melding op mijn gsm wanneer ik melding krijg in facebook, en dit wil ik niet.
Dit is het desire Hd topic, de c is een compleet ander toestel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chadi
  • Laatst online: 16-07 19:12
yannickie111 schreef op donderdag 26 juli 2012 @ 10:39:
[...]

Ik wilde 2 one X toestellen halen naar na dit geintje ga ik toch voor de S3. Dit is de derde keer dat ze mij naaien met hun top toestel. En binnen een jaar of anderhalf beweren dat hij te oud is om te updaten.

Ze weten dat de kopers van de DHD ook de one X kopers zijn in feite een proberen hen naar de one X te pushen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven__NL
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 16-09 10:52
Chadi schreef op zaterdag 04 augustus 2012 @ 12:03:
[...]

Ik wilde 2 one X toestellen halen naar na dit geintje ga ik toch voor de S3. Dit is de derde keer dat ze mij naaien met hun top toestel. En binnen een jaar of anderhalf beweren dat hij te oud is om te updaten.

Ze weten dat de kopers van de DHD ook de one X kopers zijn in feite een proberen hen naar de one X te pushen.
En denk je dat Samsung een haar beter is dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chadi
  • Laatst online: 16-07 19:12
Raven__NL schreef op zaterdag 04 augustus 2012 @ 12:13:
[...]

Heb daar toch iets meer vertrouwen in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yannickie111
Chadi schreef op zaterdag 04 augustus 2012 @ 12:03:
[...]

Ja, maar dit werkt dan dus juist de andere kant op. Bij mij. en bij jou dus ook.
Raven__NL schreef op zaterdag 04 augustus 2012 @ 12:13:
[...]

Samsung heeft maar 1 echt topmodel. Eerst de Galaxy S, daarna SII, nu SIII. Dat is echt een lijn, bij HTC is de hele lijn te veel versplinterd met verschillende modellen denk ik...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoowgii
  • Laatst online: 07-09 16:35
@gait dit probleem had ik ook.
Heb toen de HTC helpdesk gebeld, deze vertelde mij: je moet een soft reset doen (batterij er uit halen als de telefoon nog aan staat) of een factory reset.
Na 2x een soft reset kwam deze zeer vervelende licentie melding er niet meer voor..
(Had niet zo'n zin in een factory reset, de eerste keer soft reset hielp niet. Dus nog maar een keer, telefoon aan en geen melding ! :))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rafe
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 27-06 13:12
anconakip schreef op donderdag 02 augustus 2012 @ 07:12:
Is het voor HTC misschien mogelijk om de update naar Android 4 vrijwillig te maken? Dan heb je zelf de keuze of je het wilt of niet. Moet toch mogelijk zijn? of denk ik te simpel?
Dat is precies wat ze voor de Desire hebben gedaan. Daarvoor werd een update naar Gingerbread beloofd, geschrapt, en uiteindelijk kwam er een aangepaste versie om het passend te krijgen op de hardware. Omdat ook hier de partitieindeling moest worden aangepast kon je de update alleen via de PC installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ceejay
Ja, dat is toch helemaal geen probleem? De user laten kiezen? HTC moet toch al aardig wat werk gestoken hebben in de ontwikkeling van ICS voor de HD, dat hoeven ze toch niet allemaal weg te gooien?

je maakt een backupje van je contacts sms en evt andere instellingen, evt op je sim kaart en ik wil wedden dat je met een paar uurtjes weer een werkend HDtje hebt. MET ICS.

Mij bekruipt het vermoeden dat HTC andere redenen heeft c.q. problemen met ICS, ik denk dat het allemaal niet snel genoeg draait of driverproblemen of zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anton.net
Ceejay schreef op zondag 05 augustus 2012 @ 13:20:
Ja, dat is toch helemaal geen probleem? De user laten kiezen? HTC moet toch al aardig wat werk gestoken hebben in de ontwikkeling van ICS voor de HD, dat hoeven ze toch niet allemaal weg te gooien?

je maakt een backupje van je contacts sms en evt andere instellingen, evt op je sim kaart en ik wil wedden dat je met een paar uurtjes weer een werkend HDtje hebt. MET ICS.

Mij bekruipt het vermoeden dat HTC andere redenen heeft c.q. problemen met ICS, ik denk dat het allemaal niet snel genoeg draait of driverproblemen of zo.
De desire hd heeft helemaal geen problemen met Ics, de verkoop van de one reeks valt gewoon dik tegen, en ze weten ook dat als ze de dhd ics gaan geven, de verkoop van de one reeks zeker niet zal stijgen.
bovendien zijn er verschillende andere htc smartphones met gelijke specs die de update wel krijgen

als het hun echt niet zou lukken ics smooth te krijgen, zouden ze de drivers wel vrijgeven: ze zouden toch weten dat het ons ook niet zou lukken, en ze zijn van ons gezaag af.

Htc zit gewoon met een enorm marktprobleem waar de smartphones van oudere generatie even goed of zelf beter zijn dan de huidigen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yannickie111
Anton.net schreef op zondag 05 augustus 2012 @ 13:55:
[...]

De desire hd heeft helemaal geen problemen met Ics, de verkoop van de one reeks valt gewoon dik tegen, en ze weten ook dat als ze de dhd ics gaan geven, de verkoop van de one reeks zeker niet zal stijgen.
bovendien zijn er verschillende andere htc smartphones met gelijke specs die de update wel krijgen

als het hun echt niet zou lukken ics smooth te krijgen, zouden ze de drivers wel vrijgeven: ze zouden toch weten dat het ons ook niet zou lukken, en ze zijn van ons gezaag af.

Htc zit gewoon met een enorm marktprobleem waar de smartphones van oudere generatie even goed of zelf beter zijn dan de huidigen
Dat lijkt me inderdaad het grootste probleem.
Kopers van de Desire HD zijn waarschijnlijk ook kopers van de One X (omdat de Desire HD destijds ook het topmodel was).

Maar toch lijkt me dit een erg slechte zet van HTC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dannisi
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 03:46
Ceejay schreef op zondag 05 augustus 2012 @ 13:20:
...

...
Nog steeds minpunten dat Android dat zonder root niet kan. Ik wil na een update niet opnieuw moeten beginnen met Angry Birds..
(en ja, ik draai custom roms, dus ik ken Titanium Backup)

There is no place like 127.0.0.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jammer dat de 4.0 nooit meer kwam, heb het nu wel gehad met HTC, trage updates enzo. M'n scherm was gebroken en deed niks meer en was toch toe aan een nieuwe dus heb een galaxy nexus gekocht aangezien je dan tenminste snel de updates krijgt. Heb ik hier geen last meer van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ceejay
Anton.net schreef op zondag 05 augustus 2012 @ 13:55:
[...]

True dat. Kleine kanttekening: nieuwere foons zijn echt wel beter dan de HD, maar ze zijn (voor mij dan) geen 600 euro beter. Mijn HD voldoet nog steeds prima voor wat ik ermee doe. Een 720p schermpje zou een improvement zijn, maar dat is me dus als gezegd geen 600 euri waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy_Gonzalez
  • Laatst online: 12:32

Speedy_Gonzalez

Aaribaaaaaa

Over die inruilactie van mark moons hoor je stiekem ook niks meer geloof ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anton.net
Speedy_Gonzalez schreef op woensdag 08 augustus 2012 @ 18:43:
Over die inruilactie van mark moons hoor je stiekem ook niks meer geloof ik.
Jawel, mark moons heeft een paar dagen geleden nog een update gegeven, de actie zal er binnenkort zijn denk ik, mark m zijn dat hij 'sweet' zou zijn ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kleissen88
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 17-09 22:33
Anton.net schreef op woensdag 08 augustus 2012 @ 19:07:
[...]

Jawel, mark moons heeft een paar dagen geleden nog een update gegeven, de actie zal er binnenkort zijn denk ik, mark m zijn dat hij 'sweet' zou zijn ;)
Zag het ook staan : https://twitter.com/markmoons/status/230565364474458112

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sanction
  • Niet online
Anton.net schreef op woensdag 08 augustus 2012 @ 19:07:
[...]

, mark m zijn dat hij 'sweet' zou zijn ;)
Voor HTC ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Afbeeldingslocatie: http://blog.etech.com/wp-content/uploads/2010/11/HTC-Desire-HD-Phone-Review-6.jpg
Bij mij is dat schroefje helemaal links aan de rand met het klepje weg. Zit hier iets belangrijks vast waarvoor een nieuw schroefje nodig is of kan ik die wel missen? Heb geen reserve schroefjes of schroevendraaier voor dat type dus draai er niet zomaar eentje in.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IkWilbert
  • Registratie: Februari 2006
  • Nu online

IkWilbert

Het is mij!

Meest recentie tweet over omruilactie:
Mark Moons ‏@markmoons
Hi all, Ben nog streeds bezig met #DHD2OneX actie. Wil perse dat aanbieding goed is en proces soepel... Keep you posted.

I intend to live forever. So far, so good.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anton.net
dat weet ik zo nog niet, ik heb het gevoel dat Mark Moons wel een beetje met ons inzit,
Hij is ook de enige van htc die zich bezighoud met de actie,
als htc er echt veel voordeel uit zou willen halen zou de actie er al lang geweest zijn...

ik ben alleen bang dat we een actie krijgen waar we nog 200 euro mogen bijleggen, en dat zie ik niet zitten....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Priet
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14:56

Priet

To boldly do what no one has..

... voor een 'top'model dat inmiddels ook alweer verouderd is en over een jaar ook al geen updates meer ontvangt? Nee dank je :(

"If you see a light at the end of a wormhole, it's probably a photon torpedo!"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dadona
Ik wacht het rustig af. Eerder werd al gesproken over CoolBlue, zonder interventie van HTC kom je dan op €88,20 aan inruilkorting uit.

De CSL/OT kroeg !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkChylde
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16-09 13:10
zonzoo geeft 100 euro terug voor het toestel.
http://www.zonzoo.nl/uw-t...rkopen/9595/HTC+Desire+HD

Ben benieuwd. Denk dat als ze niet met een goede actie dit een flinke deuk in de reputatie van HTC oplevert.
Persoonlijk zou ik in de toekomst geen HTC toestel meer kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prutser001

prutser001

BounceCloud schreef op donderdag 09 augustus 2012 @ 11:47:
Mjah, ergens is het voor HTC ook wel een blamage dat het 'vlaggenschip' zoals het bij de introductie genoemd werd na 1,5 jaar al geen updates meer kan ontvangen vanwege hardware beperkingen. Hoe goed zijn je producten dan dat je 'vlaggenschip' dat na 1,5 jaar al niet meer kan?
Hoezo 'Niet meer kan' ? ICS draait wel maar er moeten wat 'drastische' veranderingen gedaan worden partitie indeling etc. Dat je je data kwijt bent neem ik wel op de koop toe (staat toch allemaal op server/gmail)

Ik heb 1 DHD met ICS in mijn handen gehad (custom rom van XDA kan niet op naam komen) en het draaide gewoon super soepel alleen de camera werkte niet. Er was niets op aan te merken, dat het niet kan/onmogelijk is.. de grootste BS. Ze willen gewoon die One X verkopen.
yannickie111 schreef op zondag 05 augustus 2012 @ 14:26:
[...]

Dat lijkt me inderdaad het grootste probleem.
Kopers van de Desire HD zijn waarschijnlijk ook kopers van de One X (omdat de Desire HD destijds ook het topmodel was).

Maar toch lijkt me dit een erg slechte zet van HTC.
Voor mij in ieder geval niet meer, de update voor de DHD had me misschien over de streep getrokken om een One X/S te halen (Abbo loopt over maand af) Maar nu ik deze update niet krijg ga ik zeker geen risico meer lopen met HTC. Enige opties die overblijven zijn:
- Samsung Galaxy S3
- Samsung Galaxy Nexus Titanium. (ivm met udpates, ik hou er gewoon van up to date te blijven).

Grootste domper voor mij is de kwaliteit van de nieuwe toestellen, er is gewoon niets vergelijkbaars met de DHD kwa behuizing.

Komt ook bij dat HTC de update aangekondigd had en dus familie en vrienden een DHD aangeraden had ze zijn er wel tevreden mee maar die update komt er gewoon niet. Ze moeten toch op hun achterhoofd gevallen zijn daar bij HTC dat ze denken 'We geven de DHD eigenaren geen ICS update zodat deze een One X kopen'

[ Voor 27% gewijzigd door prutser001 op 09-08-2012 11:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BounceCloud
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 06:59
Mjah, ergens is het voor HTC ook wel een blamage dat het 'vlaggenschip' zoals het bij de introductie genoemd werd na 1,5 jaar al geen updates meer kan ontvangen vanwege hardware beperkingen. Hoe goed zijn je producten dan dat je 'vlaggenschip' dat na 1,5 jaar al niet meer kan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Largamelion
Priet schreef op donderdag 09 augustus 2012 @ 10:27:
... voor een 'top'model dat inmiddels ook alweer verouderd is en over een jaar ook al geen updates meer ontvangt? Nee dank je :(
Idd, de opvolger van de One X is ondertussen al aangekondigd.
BounceCloud schreef op donderdag 09 augustus 2012 @ 11:47:
Reken wel dat de DHD bij de release van ICS nog maar een jaar oud was, het heeft HTC gewoon een half jaar gekost om tot de conclusie te komen dat het toestel zogezegd niet 'compatibel' is ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mowa
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

mowa

u are what u is

We moeten niet vergeten dat HTC in zwaar weer verkeerd en zetten alles in op nieuwe producten. Met de klant zijn ze ondertussen echt niet bezig, ze willen alleen maar zoveel mogelijk verkopen. Als je nu een One X hebt kan je hooguit updaten naar JellyBean, wat daarna komt kan je gewoon vergeten.

Ik verwacht dat je met die omruilaktie tussen de €150-200 moet bijbetalen en dat lijkt me redelijk, daarboven wacht ik wel op de opvolger van de One x. Dat doe ik alleen maar vanwege het grotere scherm want voorlopig ben ik zeer tevreden met me DHD waar JellyBean op draaid wat soepeler en sneller werkt dan de stock rom waar de DHD mee werd verkocht.

ICS is bovendien echt niet zo'n groot verschil met GB, JB met Google Now daarentegen wel. Overigens zal Google Now in Nederland pas goed werken met de opvolger van JB (vergelijk Siri) echter werkt het al zeer goed.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yannickie111
mowa schreef op vrijdag 10 augustus 2012 @ 15:49:
We moeten niet vergeten dat HTC in zwaar weer verkeerd en zetten alles in op nieuwe producten. Met de klant zijn ze ondertussen echt niet bezig, ze willen alleen maar zoveel mogelijk verkopen. Als je nu een One X hebt kan je hooguit updaten naar JellyBean, wat daarna komt kan je gewoon vergeten.

Ik verwacht dat je met die omruilaktie tussen de €150-200 moet bijbetalen en dat lijkt me redelijk, daarboven wacht ik wel op de opvolger van de One x. Dat doe ik alleen maar vanwege het grotere scherm want voorlopig ben ik zeer tevreden met me DHD waar JellyBean op draaid wat soepeler en sneller werkt dan de stock rom waar de DHD mee werd verkocht.

ICS is bovendien echt niet zo'n groot verschil met GB, JB met Google Now daarentegen wel. Overigens zal Google Now in Nederland pas goed werken met de opvolger van JB (vergelijk Siri) echter werkt het al zeer goed.
Ik weet het niet...
Ik heb mijn DHD nu 1.5 jaar ongeveer, nog echt in perfecte staat, geen krassen/barsten/whatever.

Stel de actie wordt 150 euro bijbetalen (lijkt me het meest gunstige geval, dan maakt HTC alsnog dik verlies).
Ik zou het inruilen misschien wel doen voor 150 euro, dan verkoop je DHD voor 150 euro, en heb je voor 0 euro een nieuwe smartphone.... :)

Edit: Het zal natuurlijk een omruilactie worden, mijn theorie gaat dan niet op :+ Laat maar, ik houd mijn DHD wel, koop wel de opvolger van de One X of de S4 ;-)

[ Voor 6% gewijzigd door yannickie111 op 10-08-2012 16:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prutser001

prutser001

Zoals je misschien gelezen hebt in het http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1436550 topic, heb ik nu ook ICS 4.03 op mijn DHD en vergeleken met GB is mijn toestel zeker een stuk sneller en reageert beter. Ik heb er 2 naast elkaar kunnen vergelijken en het scheelt aanzienlijk zo ook b.v. met Nenamark standaard GB DHD 12.9 score, DHD-Virtuous Infinity Alpha 1- 4.03, 28.8 score.

Ook gewone handelingen zoals contacten browsen/door je paginas bladeren, browsen apps openen, verbinding maken met wifi ga zo maar door. Alles is sneller en soepeler.

ICS geeft je DHD gewoon een 2de leven, en dat wil HTC kennelijk niet die verkoopt je lieven een One-X.

Ik heb nog anderhalve maand op m'n abbo zitten en kijk het nog even aan, zou HTC alsnog de ICS update releasen 'koop' ik een One-X doen ze dat niet neem ik een S3. Na zo'n 7 telefoons 'versleten' te hebben van HTC lijkt het erop dat ik toch over ga. Heel misschien dat ik naar een 'Google phone' ga maar dat moet ik nog even bekijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ceejay

Jij hebt Jellybean draaien op je HD? Ik las op XDA dat de camera niet werkt, en er zijn wat problemen met de mic. Klopt dat of is dat inmiddels verholpen? (Zal wel niet maar ik vraag toch even)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flippy
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

flippy

Alle rechten voorbehouden.

camera werk hier (icecoldsandwich 8.5 ) goed met foto's maken. software is volgens mij nog niet helemaal jofel maar footootje klikken en uploaden/galley werkt gewoon goed.

wat een geheim agent toch allemaal niet moet doen om incognito op zijn werk te verschijnen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Master FX
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 12:10
IceColdSandwich (Android 4.0.x) is geen Jellybean (4.1) hoor....

Stay safe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rgras
  • Niet online
Master FX schreef op zondag 12 augustus 2012 @ 23:14:
IceColdSandwich (Android 4.0.x) is geen Jellybean (4.1) hoor....
De camera werkte hier op Jellytime beta 12, de mic daarentegen vertoonde issues (mensen verstonden mij slecht).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ceejay
Goh, hmmm camera werkt zelfs im impressed. Ik zat in een topic te kijken waar de laatste jellytime build 7 was moet ik even ergens anders zoeken dan denk ik hehe,Zitten ze nu dus op daily builds? Very cool. Nog even de mic fixen en dan ga ik er ook voor :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Largamelion
Ik wacht nog even op een stabielere versie van CM10 voor de DHD denk ik. Zou graag nu al overschakelen, maar ik gebruik de camera dagelijks dus die moet zeker goed werken.

Snap niet dat HTC niet gewoon de stock ROM met drivers op hun devsite zet. Dan is iedereen blij en behouden ze hun klanten, wat zeker even belangrijk is als nieuwe toestellen verkopen volgens mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DesireHD
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 15:47
Hmm, mijn DHD blijkt allergisch te zijn voor stoeptegels; dochter heeft hem laten vallen waardoor nu het scherm in gruzelementen ligt.... Iemand nog tips waar voor een redelijke prijs nieuwe displays te krijgen zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
DesireHD schreef op maandag 13 augustus 2012 @ 09:26:
Hmm, mijn DHD blijkt allergisch te zijn voor stoeptegels; dochter heeft hem laten vallen waardoor nu het scherm in gruzelementen ligt.... Iemand nog tips waar voor een redelijke prijs nieuwe displays te krijgen zijn?
Dealextreme? Weet niet 100% zeker of ze het daar hebben, maar vaak kan je dat soort dingen daar wel vinden

[ Voor 13% gewijzigd door anandus op 13-08-2012 09:32 ]

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• babbelbox
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 07:01
DesireHD schreef op maandag 13 augustus 2012 @ 09:26:
Heb hier hetzelfde probleem, behalve dan dat ik 'm zelf heb laten vallen.
Heb op ebay een nieuw display gekocht, maar dan wel de combi van LCD en touch digitizer omdat ik niet veel vertrouwen heb dat ik die zelf netjes van en weer aan elkaar zal gaan krijgen.
Uiteindelijk dan ook maar meteen een nieuwe housing gekocht. Ziet ie er meteen weer spik en span uit.
hier de link naar het ebay object

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommieW
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 17-09 20:59

TommieW

Numa numa.

De LCD en digitizer zijn niet los te kopen, omdat deze in de fabriek aan elkaar gelijmd worden. Het is bijna onmogelijk om het zelf te doen. :)

1700X@3,9GHZ - Asus Crosshair VI Hero - 32GB Corsair LPX - GTX 1070Ti
iPhone 13 Pro Max - Macbook Pro 16" M1 Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DesireHD
babbelbox schreef op maandag 13 augustus 2012 @ 10:59:
[...]

Heb hier hetzelfde probleem, behalve dan dat ik 'm zelf heb laten vallen.
Heb op ebay een nieuw display gekocht, maar dan wel de combi van LCD en touch digitizer omdat ik niet veel vertrouwen heb dat ik die zelf netjes van en weer aan elkaar zal gaan krijgen.
Uiteindelijk dan ook maar meteen een nieuwe housing gekocht. Ziet ie er meteen weer spik en span uit.
hier de link naar het ebay object
Thx! Dat ziet er goed uit! Heb ondertussen deze ook nog gevonden. Iemand bekend met deze toko?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• babbelbox
TommieW schreef op maandag 13 augustus 2012 @ 11:02:
De LCD en digitizer zijn niet los te kopen, omdat deze in de fabriek aan elkaar gelijmd worden. Het is bijna onmogelijk om het zelf te doen. :)
Dat ben ik niet met je eens (wat kopen betreft)
Ik ben op ebay genoeg aanbiedingen tegen gekomen van alleen de LCD of alleen de touch digitizer
Wat het aan elkaar zetten betreft ben ik het wel eens, dus vandaar ook dat ik een samengebakken setje heb gekocht.
Kom er net alleen wel (helaas) achter dat het goedkoper had gekund :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• babbelbox
DesireHD schreef op maandag 13 augustus 2012 @ 11:32:
[...]

Thx! Dat ziet er goed uit! Heb ondertussen deze ook nog gevonden. Iemand bekend met deze toko?
Dat is dus alleen het LCD display. Deze zal bij jou waarschijnlijk nog wel heel zijn.
Ik vermoed dat je buitenste glasplaatje alleen maar stuk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DesireHD
babbelbox schreef op maandag 13 augustus 2012 @ 11:37:
[...]

Dat is dus alleen het LCD display. Deze zal bij jou waarschijnlijk nog wel heel zijn.
Ik vermoed dat je buitenste glasplaatje alleen maar stuk is.
Daar lijkt het wel op ja, dus dan hoef ik alleen maar de touchscreen digitizer te hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• babbelbox
DesireHD schreef op maandag 13 augustus 2012 @ 11:39:
[...]

Daar lijkt het wel op ja, dus dan hoef ik alleen maar de touchscreen digitizer te hebben?
inderdaad. Maar zoals al eerder gezegd, deze zijn bijna tot niet zelf van elkaar te halen, laat staan weer op elkaar te bevestigen. Vandaar ook mijn keuze om een setje te kopen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DesireHD
babbelbox schreef op maandag 13 augustus 2012 @ 11:40:
[...]

inderdaad. Maar zoals al eerder gezegd, deze zijn bijna tot niet zelf van elkaar te halen, laat staan weer op elkaar te bevestigen. Vandaar ook mijn keuze om een setje te kopen
Helder, dit had ik natuurlijk ook gewoon moeten weten 8)7 . Heb in het begin van mijn Desire HD periode eens stof tussen deze 2 lagen gehad; dit is onder garantie vervangen door HTC omdat dit niet zou mogen voorkomen omdat het verlijmt is.

Ga maar eens shoppen voor zo'n setje :) .
Pagina: 1 ... 28 ... 35 Laatste

Let op:
Verkrijgbaarheid, levertijden, winkels en al het andere dat niet met de techniek van de telefoon zelf te maken heeft mag in het <a href="http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1426298/">HTC Desire HD levertijden- en abbonemententopic</a>.

Berichten met als inhoud informatie of discussie betreffende accessiores voor de HTC Desire HD mogen hier: <a href="http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1428745/">HTC Desire HD accessoirestopic</a>.

Vragen over Android software mogen in het <a href="http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1437620/last/">Android Market en applicatietopic (deel 10)</a> of in een van de eerdere delen.

Posten over het aanpassen van de software, door middel van custom ROMs, of daaraan gerelateerde onderwerpen, die mogen in <a href="http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1436550//">dit</a> topic.

Eventuele problemen met de meegeleverde SD-card welke zich voor lijken te doen naar de 1.72 OTA update mogen hier: <a href="http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1441488/">HTC DESIRE HD - SD Kaart onherkenbaar na OTA update (1.72)</a>.

Overige offtopic berichten kunnen zonder verder bericht worden verwijderd!