Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bramfm
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19-04 18:22
Bullet NL schreef op donderdag 19 mei 2011 @ 09:08:
[...]

Vreemd, ik heb ook een Parrot carkit en ik kan zonder problemen de contacten via Bluetooth naar de carkit versturen. Ik kan er zelfs gesproken woorden aan hangen, zoals Telefoon, Ophangen, Bel en namen... zodat ik behalve een commando roepen verder niets hoef te doen.
Deze radio ondersteunt het BT sync protocol, dus het zou helemaal niet nodig moeten zijn je telefoonboek te versturen (en heeft als groot nadeel, zoals ik met mij pioneer ook heb, dat de telefoonlijst in de radio verouderd). Vraag is of de HTC het sync protocol wel ondersteund.

Updateje: De radio ondersteunt het "Phone Book Access Protocol", het geen de HTC-DHD ook ondersteunt volgens de specs. Zou dus moeten werken.

[ Voor 9% gewijzigd door bramfm op 24-05-2011 11:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tofra
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 04-09 12:54
Heeft iemand een idee wanneer HTC het probleem oplost dat sinds na de update de wifi connectie te snel verbreekt? Het wisselen verbruikt natuurlijk meer stroom, en het is al helemaal niet goed voor m'n data limiet :-(

Mark Moons twitterde het al, maar verder zie ik nog niks gebeuren...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pamtastic
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 14-07-2022
Verwijderd schreef op zondag 22 mei 2011 @ 11:13:
Kan ik de de functie van de volumeknoppen aan de zijkant uitschakelen? Ik vind het heel erg vervelend dat als ik de telefoon in m'n handen heb, ik per ongeluk op die zijknoppen druk en het belvolume aanpas . Ik heb ook het startscherm een widget waarmee ik snel kan switchen tussen de profielen stil trillen en luid, dus ik gebruik deze functie nooit. Enkel tijdens het bellen om het volume aan te passen.
Ik heb dit probleem (onbedoeld) opgelost door een Case-Mate Barely There aan te schaffen. Niet de goedkoopste, maar je merkt er praktisch niets van en je toestel is redelijk beschermd. Er zit ook een screenprotector bij (niet de allerbeste kwaliteit, maar zeer acceptabel).
Deze case heeft maar één groot nadeel: je volumeknoppen zijn lastig bereikbaar. Je moet met je nagel de knoppen indrukken. In dit geval jouw grootste voordeel: per ongeluk je volumeknop indrukken is er niet meer bij.
Sorry, waarschijnlijk niet het gewenste antwoord, maar wel een antwoord wat het overwegen waard is.
Ik vind het in ieder geval een ideale aanvulling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Largamelion
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 20:35
tofra schreef op dinsdag 24 mei 2011 @ 14:42:
Heeft iemand een idee wanneer HTC het probleem oplost dat sinds na de update de wifi connectie te snel verbreekt? Het wisselen verbruikt natuurlijk meer stroom, en het is al helemaal niet goed voor m'n data limiet :-(

Mark Moons twitterde het al, maar verder zie ik nog niks gebeuren...
Ik heb het gemeld bij HTC, maar die konden er niet direct iets aan doen. M'n ticket is geëscaleerd naar het ontwikkelteam en zij zullen beslissen of er een fix komt. Je hebt er dus het raden naar of je probleem ooit opgelost zal worden ...

Ik wacht nog even af en indien er binnen x aantal weken geen fix komt, ga ik m'n DHD rooten en de fix van XDA installeren.

Youtube kanaal: https://www.youtube.com/channel/UCCFiGVUeYs1h7RQIHZgqlSQ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Largamelion schreef op dinsdag 24 mei 2011 @ 16:10:
[...]
Ik heb het gemeld bij HTC, maar die konden er niet direct iets aan doen. M'n ticket is geëscaleerd naar het ontwikkelteam en zij zullen beslissen of er een fix komt. Je hebt er dus het raden naar of je probleem ooit opgelost zal worden ...

Ik wacht nog even af en indien er binnen x aantal weken geen fix komt, ga ik m'n DHD rooten en de fix van XDA installeren.
Ik kreeg het onderstaande als antwoord van HTC:

"Betreft: WIFI/3G

Android 2.3 heeft een nieuwe functie betreft de internetverbinding. Het toestel zal altijd de sterkste internetverbinding gebruiken. Dit betekend wanneer het toestel registreerd dat hij een een betere 3G verbinding heeft dan uw WIFI, dan zal het toestel overschakelen naar 3G.

Deze functie kan helaas niet uitgeschakeld worden. U kunt echter tijdelijk uw mobiele internet uitschakelen wanneer u gebruik maakt van WIFI. Op deze manier zal het toestel niet overschakelen.

Menu -> Instellingen -> Draadloos en netwerken -> Hier kunt u uw gegevensverbinding uitschakelen.

Hierbij vertrouw ik erop u voldoende te hebben geïnformeerd. Mocht u echter nog vragen hebben, dan horen wij graag van u."

Vind het er vreemd allemaal. Mijn vrouw haar Desire HD naast die van mij en zij heeft uitstekende Wifi ontvangst en die van mij springt op een gegeven moment gewoon over naar 3G.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb ook een Desire HD en ik heb wel een last van dat de verbinding met het mobiele/telefonie netwerk compleet weg valt, gewoon zomaar out of the blue.

Is dit een probleem wat vaker voorkomt en zijn er misschien dingen wat ik hier tegen kan doen zodat hij niet zomaar uitvalt?
Het is meestal heel storend als ik met iets bezig ben en de verbinding valt weg en dan heb ik natuurlijk op dat moment geen WiFi in de buurt.

Nu ik hier zo vaak last van heb krijg ik echt het idee dat mijn Desire HD stuk zou kunnen zijn qua ontvangst maar WiFi daarentegen doet het prima. Mijn provider is trouwens T-mobile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 24 mei 2011 @ 18:43:
[...]

Android 2.3 heeft een nieuwe functie betreft de internetverbinding. Het toestel zal altijd de sterkste internetverbinding gebruiken. Dit betekend wanneer het toestel registreerd dat hij een een betere 3G verbinding heeft dan uw WIFI, dan zal het toestel overschakelen naar 3G.

Deze functie kan helaas niet uitgeschakeld worden. U kunt echter tijdelijk uw mobiele internet uitschakelen wanneer u gebruik maakt van WIFI. Op deze manier zal het toestel niet overschakelen.

Menu -> Instellingen -> Draadloos en netwerken -> Hier kunt u uw gegevensverbinding uitschakelen.

Hierbij vertrouw ik erop u voldoende te hebben geïnformeerd. Mocht u echter nog vragen hebben, dan horen wij graag van u."

Vind het er vreemd allemaal. Mijn vrouw haar Desire HD naast die van mij en zij heeft uitstekende Wifi ontvangst en die van mij springt op een gegeven moment gewoon over naar 3G.
Is er een app die dit kan regelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Tasker moet het wel kunnen, zodra een bekend WiFi netwerk is gevonden wordt 3G uitgeschakeld. Helemaal ideaal zal het niet zijn. Snap ook niet dat ze Android de schuld geven, dat lijkt mij wel heel sterk aangezien er heel veel mensen geen problemen mee hebben. Met mijn custom rom ook geen last van.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aardbeix15
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

aardbeix15

100%fruit pers je er niet uit!

Tsurany schreef op woensdag 25 mei 2011 @ 00:22:
Tasker moet het wel kunnen, zodra een bekend WiFi netwerk is gevonden wordt 3G uitgeschakeld. Helemaal ideaal zal het niet zijn. Snap ook niet dat ze Android de schuld geven, dat lijkt mij wel heel sterk aangezien er heel veel mensen geen problemen mee hebben. Met mijn custom rom ook geen last van.
ik heb het nu sinds 2 weken zo draaien met Tasker (als Wifi connected dan 3g uit) en het bereik is weer als vanouds. Na de update had ik direct op allelei kamer + tuin geen wifi bereik meer met mijn mobiel. Met de Tasker-workaround gaat het weer prima.

snel zeggen: 'De koetsier poetst de postkoets met postkoetspoets'
levensmotto: 'vroeg gedaan is lang gerelaxed!'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Largamelion

Hoewel de spelling van deze persoon te wensen overlaat, wist hij je wel een beter antwoord te geven dan degene die mij hielp:
quote: HTC
Dank u voor uw email betreffende uw HTC Desire HD. In de update zit een nieuwe functie die automatisch tussen WiFi en 3G verbinding schakelt op basis van sterkte van het signaal. WiFi en 3G verbindingen kunnen soms fluctueren afhankelijk van de afstand en de omgeving waarin u zich bevindt. Om u te voorzien van de meest geschikte ervaring online schakelt uw toestel automatisch over van WiFi naar 3G als het WiFi signaal te zwak wordt.
Helaas zit ik bij mijn provider grotendeels op EDGE, wat dus trager werkt dan een zwak WiFi signaal.
aardbeix15 schreef op woensdag 25 mei 2011 @ 07:59:
[...]

ik heb het nu sinds 2 weken zo draaien met Tasker (als Wifi connected dan 3g uit) en het bereik is weer als vanouds. Na de update had ik direct op allelei kamer + tuin geen wifi bereik meer met mijn mobiel. Met de Tasker-workaround gaat het weer prima.
Mooi, dat ga ik dadelijk even proberen.

Edit: Damn, Tasker is geen freeware ... iemand een goed alternatief?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naNs
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 25-09 10:08
Mijn DHD lijkt sinds gister niet meer op te willen laden. De batterij is nu bijna op, en wanneer ik hem aan de lader hang begint hij niet met laden. Zojuist leek hij toch even de geest te krijgen maar kreeg ik enkel het berichtje "Oplaadspanning is onvoldoende voor het energieverbruik".

Iemand enig idee? Is mijn usbaansluiting kapot?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MM99
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 25-09 11:51

MM99

That is the way I am!

naNs schreef op woensdag 25 mei 2011 @ 08:34:
Mijn DHD lijkt sinds gister niet meer op te willen laden. De batterij is nu bijna op, en wanneer ik hem aan de lader hang begint hij niet met laden. Zojuist leek hij toch even de geest te krijgen maar kreeg ik enkel het berichtje "Oplaadspanning is onvoldoende voor het energieverbruik".

Iemand enig idee? Is mijn usbaansluiting kapot?
Heb je toevallig al via een computer/laptop ofzo al geprobeerd?

Probeer ook even met je hand over de stekker te gaan, om even de vuil weg te halen.. en mss in de usb-poort van je telefoon even blazen om stof weg te halen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naNs
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 25-09 10:08
Ozhan99 schreef op woensdag 25 mei 2011 @ 08:53:
[...]

Heb je toevallig al via een computer/laptop ofzo al geprobeerd?

Probeer ook even met je hand over de stekker te gaan, om even de vuil weg te halen.. en mss in de usb-poort van je telefoon even blazen om stof weg te halen
Hij hangt nu aan mijn oude nokia lader, en laadt! Gelukkig niets met de telefoon zelf aan de hand.. dank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 20:03

Pierre

Van nature lui!

aardbeix15 schreef op woensdag 25 mei 2011 @ 07:59:
[...]

@aardbeix15 wil je dat Tasker profile soms delen

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Largamelion
[...]

Ik heb net even de test gedaan met WiFi Analyzer en dit blijkt te kloppen. Helaas toont WiFi Analyzer niet meer hoeveel dBm je hebt eens je onder de -88 zakt. Je ziet wel dat het AP verbonden blijft, iets wat niet zo is als het mobiel netwerk is ingeschakeld. Het Android WiFi icoontje blijft ook staan in de notificatie bar, maar zonder witte streepjes, dus minimum ontvangst. Ik kan echter wel nog perfect surfen over WiFi, iig nog veel sneller dan over EDGE.

Nu dus nog een goeie, gratis app vinden die automatisch m'n mobiel netwerk uitschakelt als WiFi is verbonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peetman
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 20:52

Peetman

Tjah....

Zie dat meerdere mensen wel eens problemen hebben met GPS.
Je kan met het gratis appje GPS status uit de market zien hoe het gaat met de fix. En ook je agps data clearen en updaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aardbeix15
  • Niet online

aardbeix15

Pierre61 schreef op woensdag 25 mei 2011 @ 09:05:
[...]

@aardbeix15 wil je dat Tasker profile soms delen
geen idee of daar een geavanceerde functie voor is maar het profile is als volgt:

Context: wifi connected (zonder een specifiek netwerk aan te geven)
Task: Mobile Data Off
Exit Task: Mobile Data On

super simpel dus. Zo wordt dus precies het advies wat HTC hierboven in een mailtje aangeeft uitgevoerd. Wel jammer dat dit soort maatregelen nodig zijn want het is natuurlijk onzin, ik kan met ieder wireless apparaat lekker werken op plekken waar mijn mobiel niet meer wil. Maar goed met deze workaround dus wel. Wat helemaal niet handig is is dat het sterkste i.p.v. het snelste signaal wordt gepakt. Ik heb liever als ik in bad zit een lekkere WiFi-N-verbinding met mijn Youtube dan half gaar 3g, wat betreft snelheid dan, wat kan mij die signaalsterkte nu schelen, als het maar werkt. Signaalsterkte zal wel invloed hebben op de batterij maar doorgaans gebruikt iedereen WiFi in een thuis/werksituatie dus dan is een lader ook nooit ver weg.

En ach Tasker was 4,12EUR (direct via hun site dus niet uit de market) en dat had ik er wel voor over om deze ergernis te elimineren. En je kan het altijd 21 dagen proberen en er alsnog voor passen.

Nog even in het buitenland testen of de roaming-off functie het 'mobile data on' wel weer overruled, dat weet ik nog niet.

[ Voor 7% gewijzigd door aardbeix15 op 25-05-2011 13:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kraats
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 22:20

kraats

Ik rol

Vandaag is de nieuwe versie van Sygic (voorheen Aura) uitgekomen. Deze werkt nu ook op 2.3.3. Een mooi produkt, ook al zijn ze behoorlijk traag met updaten.

Waar is Jos de Nooyer toch gebleven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tsurany schreef op woensdag 25 mei 2011 @ 00:22:
Ik had ze zelfs een link gegeven naar dit forum, om ze erop te wijzen dat meer mensen 'problemen' met deze feature hadden. Maar blijkbaar zijn een paar mensen niet belangrijk.

Mocht je trouwens niet tevreden zijn over de klantenservice... vul dan het HTC klantenservice tevredenheidsonderzoek in
http://survey.htc.com/worldwide/?source=web

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 25-05-2011 20:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AmonTobin
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 05-05 17:03
Ik had sinds kort geleden weer last van ernstige accu drain, op zo'n beetje elke rom die ik geprobeerd had. Wat blijkt nou, het is die verdraaide Google Calendar sync!

Op een normale werkdag heb ik bij thuiskomst (rond 17:30) zo'n 80% over. Met die calendar sync aan zit ik dan al rond de 45%!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De HTC Desire HD heeft gorilla glass, maar toch heb ik een screenprotector. Maar die heb je toch helemaal niet nodig met gorilla glass?
Of kunnen er alsnog krassen komen op je scherm?

YouTube: ‪Desire HD with Gorilla Glass: TESTED by dityfication‬‏

[ Voor 43% gewijzigd door Verwijderd op 26-05-2011 21:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megamind
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10-09 22:45
AmonTobin schreef op donderdag 26 mei 2011 @ 15:04:
Ik had sinds kort geleden weer last van ernstige accu drain, op zo'n beetje elke rom die ik geprobeerd had. Wat blijkt nou, het is die verdraaide Google Calendar sync!

Op een normale werkdag heb ik bij thuiskomst (rond 17:30) zo'n 80% over. Met die calendar sync aan zit ik dan al rond de 45%!!
Je hebt een app ergens die meet hoeveel elke andere app aan energie verbruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 26 mei 2011 @ 20:03:
De HTC Desire HD heeft gorilla glass, maar toch heb ik een screenprotector. Maar die heb je toch helemaal niet nodig met gorilla glass?

Ik zou zeggen test het even en laat wat horen :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Largamelion
Verwijderd schreef op donderdag 26 mei 2011 @ 20:03:

Een collega van mij heeft 2 weken geleden een 2e hands DHD gekocht en er staan 3 krassen op z'n scherm van +-7mm. Toestel was nog geen 2 maand oud. Ik heb de mijne al van november zonder screenprotector (wel hoesje) en het toestel ziet er nog steeds nieuw uit.

Gewoon een kwestie van zorg dragen voor je gerief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• babbelbox
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 22:47
Verwijderd schreef op donderdag 26 mei 2011 @ 22:49:
[...]

Ik zou zeggen test het even en laat wat horen :X
Net dus even voorzichtig geprobeerd in een hoekje maar ik krijg er met een stenley mesje geen krassen op!!!
Zelfs met redelijke druk op het mesje is er niets te zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikke4
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 26-03 06:58
mijn htc desire staat in één keer tien minuten verkeerd.. niets gedaan..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• w4rguy
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 20-05 12:23

w4rguy

Team Manager NAB Racing

ikke4 schreef op vrijdag 27 mei 2011 @ 14:37:
Ik had daar dus gisteren en vandaag ook last van. Later zette hij zelf de tijd ineens wel goed maar een aantal widgets waren wel van slag die iets met tijd doen, zoals een twitter widget.

Ik heb mijn DHD ingesteld dat hij de tijd van het netwerk haalt.

All-Round nerd | iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kraats
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 22:20

kraats

Ik rol

ikke4 schreef op vrijdag 27 mei 2011 @ 14:37:
Is ook al een ander topic over gestart op GoT. Hebben meerdere HTC's last van.

Edit: Deze dus: HTC Desire: klok loopt ineens voor

[ Voor 12% gewijzigd door kraats op 27-05-2011 14:42 ]

Waar is Jos de Nooyer toch gebleven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T homass
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 12-07 23:07
Heb al een tijdje last van de +/- volume knoppen. En sinds vandaag gaat af en toe de volume op max, net als of de knop vast zit zeg maar. Hard reset helpt allemaal niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeeVee
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 12-08 15:01

JeeVee

Mens agitat molem

Spontaan herstartende DHD :(
Gisteren (donderdag 26 mei) herstartte mijn DHD spontaan. Bij toeval las ik op het nieuws van Tweakers.net dat dit euvel bij meer HTC-bezitters met als provider Vodafone is opgetreden. Kijk, indien van toepassing, voor meer informatie naar het draadje Reboot probleem HTC toestellen op het Vodafone netwerk.

Aan de hardware ligt het niet..... _/-\o_

S24 Ultra 512GB, XIAOMI Pad 6 8/256GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre

Pierre

Van nature lui!

Heeft iemand hier ook last dat zijn email (gmail) niet goed synct 8)7 Mijn mail op mijn laptop is keurig bij gewerkt alleen ik zie nog steeds oude emails op mijn DHD

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchrevenge
  • Laatst online: 12-09 23:19
Pierre61 schreef op zaterdag 28 mei 2011 @ 07:41:
Heeft iemand hier ook last dat zijn email (gmail) niet goed synct 8)7 Mijn mail op mijn laptop is keurig bij gewerkt alleen ik zie nog steeds oude emails op mijn DHD
Ja, bij mij haalt hij sinds 2-3 dagen het niet helemaal lekker op. Soms doet hij het wel en soms een dag niet.
Handmatig gaat wel goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• berry eggens
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 24-02-2021
Dit mag via http://tweakers.net/aanbod/

[ Voor 89% gewijzigd door Bullet NL op 28-05-2011 18:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre

Pierre

Van nature lui!

Dutchrevenge schreef op zaterdag 28 mei 2011 @ 11:10:
[...]

Ja, bij mij haalt hij sinds 2-3 dagen het niet helemaal lekker op. Soms doet hij het wel en soms een dag niet.
Handmatig gaat wel goed.
Handmatig werkte ook niet, ik heb hem een reboot gegeven en probleem opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Dutchrevenge schreef op zaterdag 28 mei 2011 @ 11:10:
[...]

Handmatig gaat wel goed.
Hier pecies hetzelfde maar dan met hotmail. Handmatig + exchange push werkt wel goed.

[ Voor 6% gewijzigd door ik222 op 28-05-2011 16:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Largamelion schreef op vrijdag 27 mei 2011 @ 08:08:
[...]
Een collega van mij heeft 2 weken geleden een 2e hands DHD gekocht en er staan 3 krassen op z'n scherm van +-7mm. Toestel was nog geen 2 maand oud. Ik heb de mijne al van november zonder screenprotector (wel hoesje) en het toestel ziet er nog steeds nieuw uit.

Gewoon een kwestie van zorg dragen voor je gerief.
Daar ben ik het totaal niet mee eens.
Mijn HD2 had na1 jaar geen 1 krasje zonder bescherming.
Mijn DHD binnen een week 3 flinke krassen. Zit nu uiteraard een screenprotector op.
Maar een kwestie van zorg dragen is het dus niet want anders zou mijn HD2 ook onder de krassen moeten zitten!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• babbelbox
Ik heb gemerkt dat alle attachments van ontvangen mail in de map download komen op m'n SD card. Geloof ook dat je in kan stellen waar ie die moet laten, internal of external mem. Maar eenmaal gedownload blijven ze daar voor eeuwig staan. Als je de bijbehorende mail verwijdert, of in mijn geval met Outlook ophaalt blijven de attachment files achter in de map. Is er een manier om deze automatisch te laten verwijderen of moet ik zo nu en dan handmatig de zooi verwijderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lifeguard
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 18:36
Hebben meerdere mensen trouwens speling op het batterij en simklepje?
Mijn vriendin en ik hebben beide een DHD, en ik merk dat het bij haar toestel niet zo is.
Bij mezelf merk ik wel wat krakende speling op beide klepjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• babbelbox
lifeguard schreef op zondag 29 mei 2011 @ 08:12:
Mijn vriendin en ik hebben beide een DHD, en ik merk dat het bij haar toestel niet zo is.
Ik kan bij mijn DHD niet echt speling ontdekken.

Wat ik wel steeds vaker heb is dat het scherm niet meer uit gaat. Hij dimt wel, maar blijft branden.
Ik vermoed ook dat er op dat moment een programma/service is die continue aan het werk is.
Al eens een keer gehad dat binnen 7 uur m'n batterij van 100% naar 0% is gegaan hierdoor.
Meestal lost een reboot het op, maar ik kom er liever achter welke app hiervoor verantwoordelijk is zodat ik deze er gewoon af kan kicken.
Heb wel CurrentWidget geinstalleerd en die laat inderdaad een verbruik van 150-200 mA zien.

UPDATE;
Net dus met AutoKiller stuk voor stuk running apps gekilled en ik vermoed dat het aan 'Pico TTS' ligt.
Na het killen van deze app werd het display wel weer automatisch gedimd en toestblokkering ingeschakeld.
Nu nog maar 's uitzoeken wat 'Pico TTS' is en doet, want toch voor de zekerheid maar even een reboot gedaan en daarna zie ik geen 'Pico TTS' meer :S:S

[ Voor 17% gewijzigd door babbelbox op 29-05-2011 15:03 . Reden: update ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FunFair
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 25-09 11:55
lifeguard schreef op zondag 29 mei 2011 @ 08:12:
Ja heb ik ook. In het begin was er nog een relletje over. Als je de toestellen naast elkaar legt zul je zien dat die vvan jou iets meer ruimte heeft tussen het display en de speaker.

Het zit gelijmd geloof ik dus ook niet zelf te herstellen. HTC heeft gereageerd dat het binnen bepaalde marges valt en er daarom ook niks aan doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lifeguard
FunFair schreef op zondag 29 mei 2011 @ 17:41:
[...]

Ja heb ik ook. In het begin was er nog een relletje over. Als je de toestellen naast elkaar legt zul je zien dat die vvan jou iets meer ruimte heeft tussen het display en de speaker.

Het zit gelijmd geloof ik dus ook niet zelf te herstellen. HTC heeft gereageerd dat het binnen bepaalde marges valt en er daarom ook niks aan doen.
Lekker dan.
Maar ja, is niet anders, en er is wel mee te leven :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soullancer
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 25-09 13:27
FunFair schreef op zondag 29 mei 2011 @ 17:41:
[...]

Klinkt idioot; paar stukjes zwarte isolatie tape op je DHD bij de simklep (goed kijken hoe je ze plakt, dunne stripjes, zodat ze niet op de aansluitpunten van je klepje zitten, microfoon, je antenne enz.) en hij zit ROCK SOLID zonder gekraak.

kan er wel foto van maken evt.

Had mijn DHD naar HTC opgestuurd omdat ik problemen had met de klepjes, en het scherm zat los rechts boven in, camera module liet lak los.

Hebben het scherm opnieuw geplaatst, zit netjes vast en uitgelijnd, en camera module is vervangen.
Alleen klepjes was niks aan gedaan dus dat heb ik zelf maar even op die manier opgelost. ;)

[ Voor 18% gewijzigd door Soullancer op 29-05-2011 21:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• magnum73
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 28-04 08:02
Ook nog iemand last van de Facebook app for android,die geeft vaak maar 1 of 2 berichten weer. Als je klikt op oudere berichten laden zie je hem zoeken maar er komen geen oude berichten bij. Heb bij instellingen ook gekeken maar niets gevonden...?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JurgenKnops
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 18-09 21:03
babbelbox schreef op zondag 29 mei 2011 @ 14:14:
[...]

Nu nog maar 's uitzoeken wat 'Pico TTS' is en doet, want toch voor de zekerheid maar even een reboot gedaan en daarna zie ik geen 'Pico TTS' meer :S:S
Het lijkt er op dat je gebruik maakt van text-to-speech?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AmonTobin
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 05-05 17:03
Is er al bekend wanneer HTCSense weer in de lucht gaat? Ik probeer nu al bijna 2 weken m'n Sense account toe te voegen, zonder succes. Op de website kan ik ook niet inloggen. Ik krijg dan de vriendelijke melding "We zijn zo terug".

Ik kan op de websites van HTC (o.a. Facebook pagina) hier ook niets over terugvinden. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• babbelbox
JurgenKnops schreef op maandag 30 mei 2011 @ 08:22:
[...]

Het lijkt er op dat je gebruik maakt van text-to-speech?
Niet dat ik me kan herinneren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JurgenKnops
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 18-09 21:03
babbelbox schreef op maandag 30 mei 2011 @ 15:01:
[...]

Niet dat ik me kan herinneren.
Pico TTS is namelijk de standaard spraakengine. Zelf kan ik er weinig mee, maar bij jou misschien meer opties beschikbaar via de instellingen > spraakinvoer en -uitvoer > instellingen voor tekst-naar-spraak. Het kan ook zijn dat een of andere app de spraakengine aanspreekt (maar verder niet gebruikt) zodat Pico TTS draaiende is. Lijkt me overigens apart als dat op zichzelf draait zonder dat het gebruikt wordt, tenzij het als service draait en 'wacht' op input en dus wél actief is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lifeguard
StormingSoul schreef op zondag 29 mei 2011 @ 21:08:
[...]

Klinkt idioot; paar stukjes zwarte isolatie tape op je DHD bij de simklep (goed kijken hoe je ze plakt, dunne stripjes, zodat ze niet op de aansluitpunten van je klepje zitten, microfoon, je antenne enz.) en hij zit ROCK SOLID zonder gekraak.

kan er wel foto van maken evt.

Had mijn DHD naar HTC opgestuurd omdat ik problemen had met de klepjes, en het scherm zat los rechts boven in, camera module liet lak los.

Hebben het scherm opnieuw geplaatst, zit netjes vast en uitgelijnd, en camera module is vervangen.
Alleen klepjes was niks aan gedaan dus dat heb ik zelf maar even op die manier opgelost. ;)
Als het niet teveel moeite is, zie ik de foto's graag verschijnen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• contrast
  • Registratie: Maart 2010
  • Niet online
Ik heb de laatste tijd iets wat ik voor de update naar 2.3.3 nog niet had.
Zodra ik smorgens mijn telefoon oppak en unlock zie ik dat het toestel aan het syncen is. Dit verdwijnt vrijwel direct. Ik vraag me dus af welke app elke nacht synct en wat er zoal gesynct wordt.

Hebben hier mensen hier last(?) van?
Is er een app die kan monitoren wat er zoal gesynct wordt door bepaalde apps?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aardbeix15
  • Niet online

aardbeix15

het zeer kort tonen van het sync logo bij unlocken heeft er mee te maken of je de optie 'GPS satellieten gebruiken' onder Locatie>Mijn locatie hebt aan staan. Als je die uitvinkt dan krijgt je geen sync logootje bij het inlocken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mytheory
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 25-09 16:11
Weet iemand hoe ik kan zien wat het accu verbruik per programma is?
Ik dacht dat ik dat ergens gezien had maar kan het nergens meer terug vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• w4rguy
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 20-05 12:23

w4rguy

Team Manager NAB Racing

mytheory schreef op dinsdag 31 mei 2011 @ 11:21:
Weet iemand hoe ik kan zien wat het accu verbruik per programma is?
Ik dacht dat ik dat ergens gezien had maar kan het nergens meer terug vinden.
Menu -> Instellingen -> Over de telefoon -> Accu -> Accugebruik

All-Round nerd | iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mytheory
w4rguy schreef op dinsdag 31 mei 2011 @ 12:06:
[...]

Menu -> Instellingen -> Over de telefoon -> Accu -> Accugebruik
Ja dat ken ik al.
Maar daar zie ik het toch niet per programma?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsunami
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
Als je vergeet op Accugebruik (Battery use) te klikken zie je het inderdaad niet per programma.

[ Voor 7% gewijzigd door Tsunami op 31-05-2011 12:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mytheory
Tsunami schreef op dinsdag 31 mei 2011 @ 12:31:
Als je vergeet op Accugebruik (Battery use) te klikken zie je het inderdaad niet per programma.
Als ik op accugebruik klik zie ik alleen maar mobiel stand-by, telefoon inactief, bluetooth, weergave en wi-fi.
Nu moet ik er wel bij zeggen dat ik geen sense rom gebruik maar MDJ's CyanogenMod. Zou dit een sense toepassing zijn, daar lijkt het anders wel op. Dit verklaart waarom ik dit ooit gezien heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekko306
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 21-09 20:12
mytheory schreef op dinsdag 31 mei 2011 @ 13:31:
[...]

Als ik op accugebruik klik zie ik alleen maar mobiel stand-by, telefoon inactief, bluetooth, weergave en wi-fi.
Nu moet ik er wel bij zeggen dat ik geen sense rom gebruik maar MDJ's CyanogenMod. Zou dit een sense toepassing zijn, daar lijkt het anders wel op. Dit verklaart waarom ik dit ooit gezien heb.
Bij mijn standaard Sense rom staat daar inderdaad gewoon het batterij verbruik per app. Het zou dus zo maar kunnen dat niet alle roms dat ondersteunen. Overigens verbruiken apps bij mij zo weinig stroom dat ze altijd onderin die lijst staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ben ff aant kijken naar een nieuwe 16GB micro sd voor in de DHD. Is een class 4 (4x) goed genoeg of moet dit hoger zijn? Zit nogal prijsverschil tussen de verschillende klasses namelijk. Is een class 4 dan genoeg om fatsoenlijk te functioneren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• contrast
  • Registratie: Maart 2010
  • Niet online
aardbeix15 schreef op dinsdag 31 mei 2011 @ 05:42:
het zeer kort tonen van het sync logo bij unlocken heeft er mee te maken of je de optie 'GPS satellieten gebruiken' onder Locatie>Mijn locatie hebt aan staan. Als je die uitvinkt dan krijgt je geen sync logootje bij het inlocken.
Bij mij staat die optie niet aangevinkt, dus ik denk dat het niet daardoor komt. Iemand anders nog bij wie dit is opgevallen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• babbelbox
babbelbox schreef op zondag 29 mei 2011 @ 14:14:
[...]

Ik kan bij mijn DHD niet echt speling ontdekken.

Wat ik wel steeds vaker heb is dat het scherm niet meer uit gaat. Hij dimt wel, maar blijft branden.
Ik vermoed ook dat er op dat moment een programma/service is die continue aan het werk is.
Al eens een keer gehad dat binnen 7 uur m'n batterij van 100% naar 0% is gegaan hierdoor.
Meestal lost een reboot het op, maar ik kom er liever achter welke app hiervoor verantwoordelijk is zodat ik deze er gewoon af kan kicken.
Heb wel CurrentWidget geinstalleerd en die laat inderdaad een verbruik van 150-200 mA zien.

UPDATE;
Net dus met AutoKiller stuk voor stuk running apps gekilled en ik vermoed dat het aan 'Pico TTS' ligt.
Na het killen van deze app werd het display wel weer automatisch gedimd en toestblokkering ingeschakeld.
NOG EEN UPDATE.
Vanmorgen weer het fenomeen dat het scherm alleen maar dimt, en niet uit gaat en locked.
Op dit moment geen Pico TTS draaiend maar vannacht wel TitaniumBackup een scheduled backup laten maken (doet ie elke zondag/woensdag).
Na het killen van alleen Titanium Backup gaat ie weer netjes uit en locken dus denk nu toch echt dat het daar aan ligt.
Ik denk dat ik vorige keer net niet lang genoeg heb gewacht om het scherm uit te laten gaan en daarom dacht dat Pico TTS de boosdoener was.

Op de website van TitaniumBackup staat het volgende:
When a scheduled backup is done, the screen won't go to sleep. It just stays on and sucks out the battery. I have to restart the phone to fix it.
  • Please open the Titanium Backup settings and set the "WakeLocks mode" option to "CPU only" (preferred) or "Disabled" (as a last resort).
Dat meteen maar even aangepast, en nu maar afwachten.
Is weliswaar voor Samsung devices, maar misschien dat het bij ons ook werkt.

Als ik nu handmatig de scheduled backup start, gaat het scherm nog steeds netjes uit.
Nu alleen nog even afwachten wat het doet als ook het backupen automatisch wordt gestart.

[ Voor 18% gewijzigd door babbelbox op 01-06-2011 07:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor mensen met GPS problemen!!
Check http://www.androidpolice....enmod-6-on-the-nexus-one/

Gps heeft bij mij nu enorm snel een fix!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flippy
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

flippy

Alle rechten voorbehouden.

gpsproblemen waren bij mij acuut opgelost nadat ik revolution HD met de bijbehorende --->nieuwe<--- radio op de telefoon had gezet, fix duur nu op zijn langst een seconde of 10 als je in de auto zit en aan het rijden bent, stilstaan is 5 seconden de norm.

wat een geheim agent toch allemaal niet moet doen om incognito op zijn werk te verschijnen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Komt het door het gps probleem dat die bij location 3km verderop aangeeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flippy
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

flippy

Alle rechten voorbehouden.

dat is waarschijnlijk AGPS die de GSM masten pakt...

wat een geheim agent toch allemaal niet moet doen om incognito op zijn werk te verschijnen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ben van veel problemen af na de update naar 2.3 dus zeer tevreden. Ik heb alleen 1 issue: ik sync mijn mail, contacts en agenda met Exchange. Dat werkt prima, alleen als ik de agenda open en hij automatisch zou moeten updaten of wanneer ik de optie "vernieuwen" kies dan doet hij niks. Ik kan de agenda alleen maar updaten via algemene instellingen / accounts en synchronisatie en dan Exchange synchroniseren.

Werkte voor 2.3 wel prima. Heb al een harde reset gedaan en alle instellingen geprobeerd maar helaas werkt het niet. Iemand die ook dit probleem heeft vanuit de agenda?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Nu online

FeaR

In GoT we trust

Ik heb nu iets aparts: ik had een custom sound voor mijn e-mail, maar op één of andere manier werkt die niet meer.

Als ik via Instellingen - Aanpassen - Geluidreeks - Default naar mijn geluiden ga dan staan dingen als de ringtone en de bericht-toon nog wel goed én kan ik ze afluisteren. Maar bij e-mail staat alleen de naam van de sound, maar niet de mogelijkheid om af te luisteren.

Dus ik dacht, dan stel ik hem opnieuw in. Maar ik kan mijn god echt niet meer vinden waar dat moet :S
Als ik via de standaar mail-app naar instellingen ga dan kan ik alleen selecteren of er geluid gemaakt moet worden bij een nieuwe e-mail, niet welk geluid.

Maar sowieso raar dat één geluid opeens het niet meer doet. De gehele map "notifications" van de SD-kaart halen en weer terug zetten werkte ook al niet.

[ Voor 10% gewijzigd door FeaR op 03-06-2011 11:48 ]

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaStar
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 25-09 15:39
* Bij mij is er iets verdwenen en ik weet niet hoe het komt.
Het gaat om de 'Wissen button' in het 'Notificatie scherm' (scherm van statusbalk als je die naar beneden schuift). Voorheen stond hier, naast de naam van de provider, altijd 'Wissen' en kon je de meldingen die er stonden wissen. Nu is deze bij mij verdwenen. Hoe is dat bij jullie?

* Ik heb ook speling bij verschillende klepjes. Dit is bij het batterijklepje en het linkerklepje naast de camera (waar de flitser in zit). Deze kan ik zeker een aantal mm naar beneden duwen. Erg veel gekraak dus als ik mijn telefoon vastpak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchrevenge
MaStar schreef op vrijdag 03 juni 2011 @ 12:10:
* Bij mij is er iets verdwenen en ik weet niet hoe het komt.
Het gaat om de 'Wissen button' in het 'Notificatie scherm' (scherm van statusbalk als je die naar beneden schuift). Voorheen stond hier, naast de naam van de provider, altijd 'Wissen' en kon je de meldingen die er stonden wissen. Nu is deze bij mij verdwenen. Hoe is dat bij jullie?
Het staat er alleen als er notificatie's staan. Misschien dat het komt doordat het scherm leeg is?
FeaR schreef op vrijdag 03 juni 2011 @ 11:47:
Ik heb nu iets aparts: ik had een custom sound voor mijn e-mail, maar op één of andere manier werkt die niet meer.

Als ik via Instellingen - Aanpassen - Geluidreeks - Default naar mijn geluiden ga dan staan dingen als de ringtone en de bericht-toon nog wel goed én kan ik ze afluisteren. Maar bij e-mail staat alleen de naam van de sound, maar niet de mogelijkheid om af te luisteren.

Dus ik dacht, dan stel ik hem opnieuw in. Maar ik kan mijn god echt niet meer vinden waar dat moet :S
Als ik via de standaar mail-app naar instellingen ga dan kan ik alleen selecteren of er geluid gemaakt moet worden bij een nieuwe e-mail, niet welk geluid.

Maar sowieso raar dat één geluid opeens het niet meer doet. De gehele map "notifications" van de SD-kaart halen en weer terug zetten werkte ook al niet.
Kun je nog wel een ander geluid selecteren? En doet hij dan wel?
Als dat zo is dan lijkt me dat je op de een of andere manier alleen de sound voor je mail hebt verwijderd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Nu online

FeaR

In GoT we trust

Dutchrevenge schreef op vrijdag 03 juni 2011 @ 13:37:
[...]Kun je nog wel een ander geluid selecteren? En doet hij dan wel?
Als dat zo is dan lijkt me dat je op de een of andere manier alleen de sound voor je mail hebt verwijderd.
Dat is het gekke:
Als ik naar instellingen - Aanpassen - Geluid Aanpassen - Geluidreeks - HTC Default 2010 ga dan zie ik bij E-mail nog wel de goede naam van de sound welke ik ooit had. Maar daarachter staat geen playknop zoals bij de andere geluiden dat wel is.

Sowieso kan ik in dat menu alleen de geluiden beluisteren en niet instellen. Want de sound voor berichten stel ik altijd in via de instellingen in de standaard berichten App. Daar is gewoon de mogelijkheid om onder het kopje "Meldingen" het meldingsgeluid in te stellen.

Maar bij de standaard e-mail App heb ik dus alleen de mogelijkheid om geluid en trillen aan of uit te zetten. Niet de optie om geluiden toe te kennen/wijzen aan de App.

Edit:
Nu wordt het nog gekker:
Als ik in mijn berichten App bijvoorbeeld "Chiff" als toon selecteer dan wordt deze opgeslagen. Ga ik via instellingen naar de geluidreeks dan staat daar gewoon "Bubble"...

[ Voor 9% gewijzigd door FeaR op 03-06-2011 14:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchrevenge
FeaR schreef op vrijdag 03 juni 2011 @ 14:04:
[...]

Dat is het gekke:
Als ik naar instellingen - Aanpassen - Geluid Aanpassen - Geluidreeks - HTC Default 2010 ga dan zie ik bij E-mail nog wel de goede naam van de sound welke ik ooit had. Maar daarachter staat geen playknop zoals bij de andere geluiden dat wel is.

Sowieso kan ik in dat menu alleen de geluiden beluisteren en niet instellen. Want de sound voor berichten stel ik altijd in via de instellingen in de standaard berichten App. Daar is gewoon de mogelijkheid om onder het kopje "Meldingen" het meldingsgeluid in te stellen.

Maar bij de standaard e-mail App heb ik dus alleen de mogelijkheid om geluid en trillen aan of uit te zetten. Niet de optie om geluiden toe te kennen/wijzen aan de App.

Edit:
Nu wordt het nog gekker:
Als ik in mijn berichten App bijvoorbeeld "Chiff" als toon selecteer dan wordt deze opgeslagen. Ga ik via instellingen naar de geluidreeks dan staat daar gewoon "Bubble"...
Ik ben niet zo bekend met geluiden aangezien hij bij mij 99% op trillen staat.
Maar ik ben even gaan zoeken. Ik vond het raar dat je niets aan kon passen bij de geluidenreeks. Als ik 1 stap terug ga in het menu en kijk bij meldingsgeluid, kun je de meldingen voor berichten, agenda en e-mail aanpassen.

Misschien dat je het daar nog wel kunt aanpassen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gadgeteer
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 25-09 10:32
aardbeix15 schreef op dinsdag 31 mei 2011 @ 05:42:
Jammer maar .. nee dat klopt niet.

Wanneer ik 'smorgens mijn tel van de lader haal en hem unlock dan zie ik ook het sync logo even snel.
(heel af en toe langer.. dan hangt die even en zet ik de sync optie bij sense ff uit en weer aan, doe ik dat niet dan blijft ie erin hangen en wordt mijn telefoon wel erg warm..). Volgens mij synchroniseerd hij de dingen die ik laat synchroniseren op dat moment even (de meeste staan bij mij op 1 keer per dag, dat verklaard ook waarom ik dit maar 1 keer per dag zie....)

En je raad het al bij mij staat de optie 'GPS satellieten gebruiken' uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Nu online

FeaR

In GoT we trust

Dutchrevenge schreef op vrijdag 03 juni 2011 @ 15:19:
[...]Ik ben niet zo bekend met geluiden aangezien hij bij mij 99% op trillen staat.
Maar ik ben even gaan zoeken. Ik vond het raar dat je niets aan kon passen bij de geluidenreeks. Als ik 1 stap terug ga in het menu en kijk bij meldingsgeluid, kun je de meldingen voor berichten, agenda en e-mail aanpassen.

Misschien dat je het daar nog wel kunt aanpassen?
Daar kan ik het inderdaad wel aanpassen. De beltoon aanpassen werkt dan ook voor de volle 100% en daar geen problemen. Het gaat fout bij de instellingen van sms en e-mail. Ik heb nu de GMail App gedownload en in gebruik aangezien je daar wel de toon in kan stellen. Blijkt op één of andere manier niet meer in de standaard HTC App te zitten. Maar bij geluidsreeks staat het nog steeds fout. Heel apart allemaal...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WesleyRBK
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 21-09 18:46
Mijn Desire HD gaat zeer snel op de laatste tijd. Vandaag bijna niks mee gedaan en hij was van 13:00 t/m 03:00 op 0%. Weet iemand wat er aan de hand is. Lijkt me niet dat de batterij te oud is heb deze mobiel nu zo'n 5 maanden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchrevenge
WesleyRBK schreef op zaterdag 04 juni 2011 @ 03:45:
Mijn Desire HD gaat zeer snel op de laatste tijd. Vandaag bijna niks mee gedaan en hij was van 13:00 t/m 03:00 op 0%. Weet iemand wat er aan de hand is. Lijkt me niet dat de batterij te oud is heb deze mobiel nu zo'n 5 maanden.
Lijkt me dat er een applicatie is blijven hangen. Kijk eens of je kunt zien bij accugebruik wat zorgt voor het grote verbruik.

Een keer opnieuw opstarten doet daarnaast soms wonderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B3rtj3666
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 17-09 15:28
Heb sinds gisteren ook ineens last van wegvallende/slechter WIFI signaal... Raar na ruim een maand de OTA gedaan te hebben??!? :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweak15KW
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 28-01 12:45
Heeft iemand goede ervaringen met de Desire HD qua opnemen bij concerten? Over het beeld maak ik me niet echt zo veel zorgen, maar ik wil ook wel een beetje proportioneel geluid met als het kan zo min mogelijk distorsie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeanLeGrand
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 31-07-2024
Nee, ik heb wel eens wat live opgenomen en het geluid klonk overstuurd/vervormd. Volgens mij hebben veel telefoons dat, het microfoonsignaal wordt niet (genoeg) teruggeregeld. Ik testte het uit in december, dus wellicht is er iets veranderd sinds de 2.3.3 Gingerbread update, maar ik ben bang van niet.

Denon AVR-X3600H

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• babbelbox
Ik denk dat de Desire HD niet bedoelt is om live concerten op te nemen.
In april in de HMH geweest en wat JeanLeGrand zegt heb ik ook ervaren, dat het geluid eigenlijk te hard is voor de mic en daardoor dus totaal vervormd

Nog wat anders wat mij erg irriteert en volgens mij pas is sinds de update naar 2.3.3:
Als ik een SMS aan het tikken ben en ik druk op backspace kom ik regelmatig in een lijst terecht om berichten te selecteren voor wissen. Ik dacht eerst dat ik mis drukte, maar het is ook regelmatig bij de eerste backspace aanslag die ik doe, en dan let ik goed op dat ik op de juiste knop druk.
Heb al 's eerder hier iemand over gehoord, maar heb niet echt een idee of het aan een instelling ligt of gewoon een irritante 'feature' is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat heb ik ook vaak, vooral als ik te snel typ. Kom ik opeens in een lijst waar ik smsjes kan verwijderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb volgend basisprobleem:

mijn contactenlijst wordt automatisch gesynchroniseerd met facebook sense maar ik heb ook nog contacten staan op men SIM-kaart (die ook worden weergegeven) maar het lukt mij niet om dit samen te voegen dus staan er 2 contacten die dezelfde persoon zijn ... :/

Iemand help?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• babbelbox
Verwijderd schreef op zaterdag 04 juni 2011 @ 16:30:
Dat heb ik ook vaak, vooral als ik te snel typ. Kom ik opeens in een lijst waar ik smsjes kan verwijderen.
Dat is dus precies wat ik bedoel. Vanmiddag gebeurde het uiteraard niet omdat ik juist wilde dat het gebeurde om uit te vinden hoe het komt. Heb nog steeds niet kunnen achterhalen waardoor het komt, maar blijf het irritant vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sanction
  • Registratie: Juli 2006
  • Niet online
Dutchrevenge schreef op zaterdag 04 juni 2011 @ 10:15:
[...]

Lijkt me dat er een applicatie is blijven hangen. Kijk eens of je kunt zien bij accugebruik wat zorgt voor het grote verbruik.

Een keer opnieuw opstarten doet daarnaast soms wonderen.
Dat is het niet, heb er sinds vorige week ook last van. Batterij was altijd redelijk goed, nu is het echt dramatisch. Zou misschien met dat Wifi scannen te maken kunnen hebben sinds de laatste update.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sanction schreef op zaterdag 04 juni 2011 @ 19:56:
[...]

Dat is het niet, heb er sinds vorige week ook last van. Batterij was altijd redelijk goed, nu is het echt dramatisch. Zou misschien met dat Wifi scannen te maken kunnen hebben sinds de laatste update.
Hier hetzelfde.
's nachts had ik geen lader bij de hand na een nacht slapen was de telefoon leeg.
Was nog 60% voor het slapen gaan. Voorheen deed deze het vele malen beter.

Binnenkort toch maar rooten en custom rom erop gooien :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchrevenge
Het extra accugebruik valt me niet echt op moet ik zeggen.
Wat mij wel opvalt is dat bij mijn accugebruik het onderdeel Telefoon (vaak erg hoog) in de lijst staat. Dit is niet het gewone bellen, maar ik heb ook geen idee wat het wel is. Dat was er voor 2.3.3 echt niet te zien in de lijst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• magnum73
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 28-04 08:02
Dutchrevenge schreef op zondag 05 juni 2011 @ 00:20:
Het extra accugebruik valt me niet echt op moet ik zeggen.
Wat mij wel opvalt is dat bij mijn accugebruik het onderdeel Telefoon (vaak erg hoog) in de lijst staat. Dit is niet het gewone bellen, maar ik heb ook geen idee wat het wel is. Dat was er voor 2.3.3 echt niet te zien in de lijst.
Hier idem dito...en het sneller wegvallen van wifi...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B3rtj3666
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 17-09 15:28
bertjegassel schreef op zaterdag 04 juni 2011 @ 10:57:
Heb sinds gisteren ook ineens last van wegvallende/slechter WIFI signaal... Raar na ruim een maand de OTA gedaan te hebben??!? :'(
Opgelost: klepje van de batterij sloot niet goed aan. Boven de volume knop zat het klepje los.
Open gemaakt en weer opnieuw netjes gesloten.. WIFI signaal weer top!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mensen,

Ik heb zojuist een telefoongesprek gevoerd. Na dit gesprek was ik mijn 'statusbalk' (waar je links bovenin melding krijgt van whatsapp/gemiste oproep/sms etc.) kwijt.

Ik heb een HTC Desire HD, kan iemand mij vertellen hoe ik mijn statusbalk terug krijg? Ik kan het maar niet vinden..

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razer
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 22:23
Verwijderd schreef op maandag 06 juni 2011 @ 17:26:
Mensen,

Ik heb zojuist een telefoongesprek gevoerd. Na dit gesprek was ik mijn 'statusbalk' (waar je links bovenin melding krijgt van whatsapp/gemiste oproep/sms etc.) kwijt.

Ik heb een HTC Desire HD, kan iemand mij vertellen hoe ik mijn statusbalk terug krijg? Ik kan het maar niet vinden..

Alvast bedankt!
Al eens je telefoon aan en uit gezet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb sinds de 2.3.3 update ook last met WiFi. Op m'n zolder had ik voor de update meestal een stabiele draadloze verbinding met m'n router. Dit is nu totaal niet meer het geval. Super irritant. Soms geeft het WiFi icoon 4 blokjes weer en dan gaat 't plots naar 1 blokje en valt de verbinding weg. (zonder de gsm ook maar te bewegen).

Wat bij mij wel helpt:
De WiFi antenne lijkt zich in de bovenste helft van de gsm te bevinden.. als ik de gsm aan de onderkant vasthoudt (rechtopstaand) kan ik de verbinding veelal langer behouden. Als ik de gsm in mijn volledige handpalm leg, lijkt 't erop dat ik veel van het signaal blokkeer.

Verder moet ik soms ook mijn WiFi een keer volledig uitschakelen en weer inschakelen anders vindt hij geen access points. Nog iemand dit probleem?

Hopelijk fixt HTC dit WiFi probleem snel. Overigens wel tevreden over de 2.3.3 update.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy_Gonzalez
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:05

Speedy_Gonzalez

Aaribaaaaaa

Ik merkte net dat sinds de laatste update, het scherm niet op zwart gaat als je em tegen je oor houd.

Is dat een bekend iets ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yannickie111
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 24-09 11:55
Speedy_Gonzalez schreef op dinsdag 07 juni 2011 @ 22:31:
Ik merkte net dat sinds de laatste update, het scherm niet op zwart gaat als je em tegen je oor houd.

Is dat een bekend iets ?
Laatste update is naar 2.3.3?
Gaat bij mij nog gewoon op zwart tijdens het bellen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• babbelbox
yannickie111 schreef op dinsdag 07 juni 2011 @ 23:10:
[...]

Laatste update is naar 2.3.3?
Gaat bij mij nog gewoon op zwart tijdens het bellen...
Same for me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Largamelion
Speedy_Gonzalez schreef op dinsdag 07 juni 2011 @ 22:31:

Is dat een bekend iets ?
Toen de DHD net uit was, was dit idd iets bekend, maar dat probleem is met één van de eerste updates opgelost.

Mss zit er stof in je sensor, blaas eens in dat klein bolletje in de rechterbovenhoek van je DHD.

Voor zover ik weet, ben jij de eerste die dit meldt sinds de nieuwe update.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vwtune
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 15-11-2024
sinds de update naar 2.3.3 heb ik ook last van het snel leeg gaan van mijn accu. Dit is echt een aanzienlijk verschil met 2.2. Nu mag ik van geluk spreken als ik het 9 uur volhoud en dan staat wifi uit, en gebruik ik alleen whatsapp! (niet eens mee gebeld dus) en dit probleem heb meteen al wanneer ik de telefoon helemaal heb gereboot, dus geen hangende apps ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Practics
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 23-09 22:16
vwtune schreef op woensdag 08 juni 2011 @ 10:21:
sinds de update naar 2.3.3 heb ik ook last van het snel leeg gaan van mijn accu. Dit is echt een aanzienlijk verschil met 2.2. Nu mag ik van geluk spreken als ik het 9 uur volhoud en dan staat wifi uit, en gebruik ik alleen whatsapp! (niet eens mee gebeld dus) en dit probleem heb meteen al wanneer ik de telefoon helemaal heb gereboot, dus geen hangende apps ofzo.
Jep hier ook nog 1 accu is echt een stuk achter uit gegaan, nu kan het ook wel dat ik een brakke accu heb.
Aangezien ik laatst met het mooie weer, buiten even een spelletje deed, en na een half uur melding kreeg accu oververhit, spelletje sloot zich zelf af. Dacht echt wat is dit? Accu oververhit, verwachte eerder de processor of dergelijke maar niet de accu, aangezien die niet aan de stroom hing ofzo.

Iemand met wat warmer weer dus al last gehad van een oververhitte accu?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vwtune
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 15-11-2024
Apparaatzoeker is momenteel uitgeschakeld. Schakel deze functie weer in door naar de apparaat te gaan en kies Instellingen >> Locatie >> Apparaatzoeker.

Deze melding krijg ik wanneer ik aanlog op htc sense, al vanaf het begin dat ik ben aangemeld daar( 4 maanden ongeveer) maar dit staat dus gewoon aan op de telefoon. Is er een oplossing voor?

Voor de rest de accuduur, mijn accu is gewoon nog in orde, ik heb namelijk ook een reserve, en die heeft het zelfde ''probleem'' met het snel opgaan NA de update naar 2.3.3. Dus het moet wel te maken hebben met de update.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy_Gonzalez
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:05

Speedy_Gonzalez

Aaribaaaaaa

Largamelion schreef op woensdag 08 juni 2011 @ 08:13:
[...]
Toen de DHD net uit was, was dit idd iets bekend, maar dat probleem is met één van de eerste updates opgelost.

Mss zit er stof in je sensor, blaas eens in dat klein bolletje in de rechterbovenhoek van je DHD.

Voor zover ik weet, ben jij de eerste die dit meldt sinds de nieuwe update.
Heb er al een keer in geblazen maar heeft niks geholpen.
Is er geen instelling ergens om dat ding aan en uit te zetten ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zijn er ook al mensen die een oplossing voor het WiFi probleem van HTC ontvangen hebben? Ik heb het probleem ook aangemeld en het is naar de 2e lijn doorgestuurd (ge-escaleerd), maar nog geen oplossing..

Ik verdenk de telecommaatschappijen ervan dat ze deze ' bug' hebben (laten) inbouwen. Doordat ik nu veel sneller overschakel op data via netwerk zit ik al op 800 MB vd 1 GB en de maand is nog niet op de helft.... :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchrevenge
Verwijderd schreef op woensdag 08 juni 2011 @ 16:17:
Zijn er ook al mensen die een oplossing voor het WiFi probleem van HTC ontvangen hebben? Ik heb het probleem ook aangemeld en het is naar de 2e lijn doorgestuurd (ge-escaleerd), maar nog geen oplossing..

Ik verdenk de telecommaatschappijen ervan dat ze deze ' bug' hebben (laten) inbouwen. Doordat ik nu veel sneller overschakel op data via netwerk zit ik al op 800 MB vd 1 GB en de maand is nog niet op de helft.... :-(
Ik geloof (weet niet zeker) dat als je de dataverbinding (3g/umts) uitzet als je aan het internetten bent op wifi, dat dan de verbinding wel blijft bestaan. Is volgens mij iets van voorbij gekomen eerder dit topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jodi
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 24-09 09:08

Jodi

No Matches Found

Er is iets raars met mijn DHD aan de hand, en ik snap er niks van.

Gisteren was mijn accu ineens bizar snel leeg. Toen ik het accugebruik controleerde stond het proces "telefoon" met stip op 1. Ik heb dat proces nog nooit in die lijst zien staan; wel het "spraakoproepen" proces, maar deze niet. Nou ja, reboot, afgelopen nacht aan het infuus, en dan zou het wel over zijn.... Dacht ik. Vandaag hetzelfde liedje! Mijn telefoon is net uitgevallen, na 12 uur van de lader te zijn geweest. Ik heb hem nauwelijks gebruikt! En weer dat "telefoon" proces.

Wat is dat voor proces, dat "telefoon"?

Normaal doen, daar word je pas echt gek van! :: I reject reality, and substitute my own.

Pagina: 1 ... 13 ... 35 Laatste

Let op:
Verkrijgbaarheid, levertijden, winkels en al het andere dat niet met de techniek van de telefoon zelf te maken heeft mag in het <a href="http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1426298/">HTC Desire HD levertijden- en abbonemententopic</a>.

Berichten met als inhoud informatie of discussie betreffende accessiores voor de HTC Desire HD mogen hier: <a href="http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1428745/">HTC Desire HD accessoirestopic</a>.

Vragen over Android software mogen in het <a href="http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1437620/last/">Android Market en applicatietopic (deel 10)</a> of in een van de eerdere delen.

Posten over het aanpassen van de software, door middel van custom ROMs, of daaraan gerelateerde onderwerpen, die mogen in <a href="http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1436550//">dit</a> topic.

Eventuele problemen met de meegeleverde SD-card welke zich voor lijken te doen naar de 1.72 OTA update mogen hier: <a href="http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1441488/">HTC DESIRE HD - SD Kaart onherkenbaar na OTA update (1.72)</a>.

Overige offtopic berichten kunnen zonder verder bericht worden verwijderd!