babbelbox schreef op zondag 29 mei 2011 @ 14:14:
[...]
Ik kan bij mijn DHD niet echt speling ontdekken.
Wat ik wel steeds vaker heb is dat het scherm niet meer uit gaat. Hij dimt wel, maar blijft branden.
Ik vermoed ook dat er op dat moment een programma/service is die continue aan het werk is.
Al eens een keer gehad dat binnen 7 uur m'n batterij van 100% naar 0% is gegaan hierdoor.
Meestal lost een reboot het op, maar ik kom er liever achter welke app hiervoor verantwoordelijk is zodat ik deze er gewoon af kan kicken.
Heb wel CurrentWidget geinstalleerd en die laat inderdaad een verbruik van 150-200 mA zien.
UPDATE;
Net dus met AutoKiller stuk voor stuk running apps gekilled en ik vermoed dat het aan 'Pico TTS' ligt.
Na het killen van deze app werd het display wel weer automatisch gedimd en toestblokkering ingeschakeld.
Nu nog maar 's uitzoeken wat 'Pico TTS' is en doet, want toch voor de zekerheid maar even een reboot gedaan en daarna zie ik geen 'Pico TTS' meer :S:S
NOG EEN UPDATE.
Vanmorgen weer het fenomeen dat het scherm alleen maar dimt, en niet uit gaat en locked.
Op dit moment geen Pico TTS draaiend maar vannacht wel TitaniumBackup een scheduled backup laten maken (doet ie elke zondag/woensdag).
Na het killen van alleen Titanium Backup gaat ie weer netjes uit en locken dus denk nu toch echt dat het daar aan ligt.
Ik denk dat ik vorige keer net niet lang genoeg heb gewacht om het scherm uit te laten gaan en daarom dacht dat Pico TTS de boosdoener was.
Op de website van TitaniumBackup staat het volgende:
When a scheduled backup is done, the screen won't go to sleep. It just stays on and sucks out the battery. I have to restart the phone to fix it.
- Please open the Titanium Backup settings and set the "WakeLocks mode" option to "CPU only" (preferred) or "Disabled" (as a last resort).
Dat meteen maar even aangepast, en nu maar afwachten.
Is weliswaar voor Samsung devices, maar misschien dat het bij ons ook werkt.
Als ik nu handmatig de scheduled backup start, gaat het scherm nog steeds netjes uit.
Nu alleen nog even afwachten wat het doet als ook het backupen automatisch wordt gestart.
[
Voor 18% gewijzigd door
babbelbox op 01-06-2011 07:18
]