quote:
munck100 schreef op zaterdag 07 mei 2011 @ 20:31:
Ik heb problemen met de GPS na de update.
Gisteren van venlo naar heerlen gereden, tot afslag heerlen was er geen probleem.
Daarna kreeg de navigatie kuren. (navigon)
GPS verbinding viel regelmatig weg .
Als ik wel verbinding had, zat hij er 100 mtr. naast.
Er viel niet meer mee te navigeren.
Ik heb vandaag nog wat test km gereden met het zelfde resultaat.
Ik weet niet of het aan de update ligt of dat mijn GPS module stuk is, maar voor de update had ik deze problemen niet. Het rare is dat hij tot aan afslag heerlen wel probleemloos werkte.
Is hier iemand met dezelfde ervaring?
kraats schreef op zaterdag 07 mei 2011 @ 22:07:
[...]
Ik gok dat dit te maken heeft met het warme weer en niet met de update. Had je je toestel in een houder met lader? Bij mij krijg ik dezelfde klachten als het toestel met navigeren én laden te warm wordt. De koude lucht van een ventilatieopening er op richten doet dan wonderen.
OPGELOST!!
Voor diegene die ook een zwak gps signaal hebben en niet tevreden zijn over de gps heb ik de volgende oplossing gevonden:http://www.youtube.com/watch?v=7qm_z65LA8k
Het kan dus inderdaad aan de warmte liggen.
Blijkbaar is bij mij vervorming opgetreden van de behuizing tijdens mijn rit, waardoor de gps antenne (de contacten) niet meer goed contact maaken met het moederbord.
Ik heb vandaag de in de link vermelde oplossing toegepast en heb nog nooit zo'n snelle fix (enkele sec.) en sterk signaal gehad.

. Ook krijg ik nu binnenshuis probleemloos een fix.
Het is bij mij dus een hardware probleem. en wie een beetje handig is kan het zelf oplossen.
Ik heb voor dat ik aan de klus begon eerst buiten gps test plus gedraaid en gewacht tot dat ik een fix had.
Op het moment dat ik met mijn vinger net onder de flits led drukte werdt het signaal meteen een stuk beter en vondt hij 3 sat. meer.toen ik de vinger er van af haalde gebeurde het omgekeerde.
Dit was voor mij het bewijs dat het aan de slechte verbinding van de gps antenne lag.