snel zeggen: 'De koetsier poetst de postkoets met postkoetspoets'
levensmotto: 'vroeg gedaan is lang gerelaxed!'.
Swype heb ik opnieuw geinstalleerd en werkt dan weer 'gewoon'. Dat wil zeggen, elke keer als mijn telefoon opnieuw is opgestart moet ik Swype deselecteren en dan via de Swypeinstaller weer opnieuw 'enable-en' wil ik het werkende krijgen. Als ik dat niet doe (na een restart) dan verschijnt het toetsenbord, het toetsenbord werkt maar de 'trace' (waar je swype toch voor hebt) werkt dan niet meer. Maar de work-around zoals hiervoor werkt prima, gewoon niet te vaak restarten :-)
Weet iemand hoe ik htcsense.com weer werkend kan krijgen / welke opties ik moet aanpassen?
Overigens is mijn telefoon niet geroot oid.
Verwijderd
Eh... dat hoeft dus niet te zeggen dat je scherm nu minder energie gebruikt...l0c4lh0st schreef op maandag 09 mei 2011 @ 22:39:
Sinds ik Gingerbread heb gebruikt mijn scherm nog maar 40% van de batterij!Voorheen was dat 80+%
Ik zou zelfs niet eens weten hoe een scherm minder en energie moet gaan gebruiken na een software update tenzij het scherm gewoon minder helder is geworden.Verwijderd schreef op dinsdag 10 mei 2011 @ 21:18:
[...]
Eh... dat hoeft dus niet te zeggen dat je scherm nu minder energie gebruikt...
SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N
Weet iemand wat het is of wat het veroorzaakt, voor de Gingerbread update had ik hier geen last van.
HTC Sense afschieten (Sense proces killen en dan op de home-button drukken) verhielp alle problemen.
Meer mensen hier last van (gehad)?
Normaal doen, daar word je pas echt gek van! :: I reject reality, and substitute my own.
Al een factory reset gedaan? Dat is eigenlijk wat ik zelf wel heb gedaan. 2x zelfs voor de zekerheid.aeraldil schreef op dinsdag 10 mei 2011 @ 22:38:
Na de Gingerbread update krijg ik steeds een melding op me scherm. 'This feature does not support the current system version'. Na wat dingen aan en uit zetten: wifi en mobiel internet kwam ik erachter dat hij deze melding alleen geeft bij het schakelen tussen 3g en H, niet bij wifi.
Weet iemand wat het is of wat het veroorzaakt, voor de Gingerbread update had ik hier geen last van.
Kom namelijk af van customfirmware, dus wilde er zeker van zijn dat alles schoon was.
Zelf heb ik om eerlijk te zijn helemaal geen problemen met 2.3.
Al opgelost, bleek een verouderde versie van switchpro wideget te zijn. Nieuwe versie geïnstalleerd en de melding verschijnt niet meer.aeraldil schreef op dinsdag 10 mei 2011 @ 22:38:
Na de Gingerbread update krijg ik steeds een melding op me scherm. 'This feature does not support the current system version'. Na wat dingen aan en uit zetten: wifi en mobiel internet kwam ik erachter dat hij deze melding alleen geeft bij het schakelen tussen 3g en H, niet bij wifi.
Maandagochtend had ik de update klaar staan.erikd_o schreef op zondag 08 mei 2011 @ 11:17:
Jullie maken me behoorlijk nieuwsgierig naar Gingerbread. Helaas ben ik nog niet aan de beurt, kennelijk.
Accuduur en GPS, dat zijn de punten waar ik graag verbetering in zie komen.
Hopelijk kan ik snel meer laten weten.
De gevoelighied van de GPS is iets verbeterd. Houdt nog niet over.
Het geluid is inderdaad harder. Flink overstuurd. Ik liep laatst naast iemand met een SE, beide de Google Maps navigatie aan. De SE was nog steeds luider en helderder.
WiFi valt inderdaad regelmatig uit, zelfde als wat anderen melden. Ik kijk nu wat er gebeurt met WiFi slaapbeleid (ook nieuw in Gingerbread?) op nooit.
Accuduur kan ik nog niets over zeggen.
Uiterlijk is er hier en daar wat veranderd, maar niet spectaculair.
Het scrollen door de applicatielijst gaat nu per blok, in de rasterweergave. Dat heeft niet mijn voorkeur, dus switch ik maar naar de lijstweergave.
Tja, dat geluid bij het weer, daar is de grap snel af. Kan dus uit.
"Life's a bitch and then you die.. That's why we get high, cause you never know when you're gonna go.."
Zoals boven jouw reactie valt te lezen hebben meerderen problemen met die WiFi. Ik ook trouwens.JunkO schreef op woensdag 11 mei 2011 @ 18:33:
Hier nog iemand die een minder goed werkende Wi-Fi verbinding heeft na de update! Hoop dat ze hier snel een fix voor uitbrengen, want hij klapt er best vaak uit... Verder vind ik 'm prima werken, sneller en soepeler en minder vastlopers. Het beeldscherm is ook wat scherper vind ik.
Helaas blijft htcsense.com brak. Heb het nog 1 keer geprobeerd, maar tevergeefs. Ben nog op zoek naar een goeie (gratis) app die een aantal features van htcsense heeft, maar dan kom je toch al snel uit op losse apps.Robbert1 schreef op dinsdag 10 mei 2011 @ 20:59:
Ik was vandaag mijn telefoon kwijt in mijn kamer en probeerde daarom weer is htcsense.com uit. Maar hij geeft daar constant aan dat hij mijn telefoon niet kan bereiken. Ook kan ik de locatie niet vernieuwen. Toen ik op de ouderwetse manier mijn telefoon weer gevonden had even naar de instellingen gekeken. Alles bij HTC Sense staat op push (volgens mij de juiste optie).
Weet iemand hoe ik htcsense.com weer werkend kan krijgen / welke opties ik moet aanpassen?
Overigens is mijn telefoon niet geroot oid.
mss toch maar eens de sdk installeren...
There's nothing more lame than quoting yourself -Trimakassi
Verwijderd
Batterij gaat langer mee(ik gebruik de volle potentie van de gsm)
Wifi probleem heb ik niet.
De DHD reageerd beter.
HD content speeld beter af.
Wat ik echter wel als nadeel zie, is dat mijn geheugen snel volloopt.
als ik apps kil word het vrij gekomen geheugen over genomen door iets anders, kan niet zien door wat.
Ik gebruik advanced task killer en memory booster.
Voor de rest geen klagen.
Ik had in m'n vraag dus duidelijk vermeld dat ik voor de update nog perfect ontvangst had in bepaalde kamers en dat ie daar nu overschakelt naar EDGE (geen 3G dus). Ook dat dit een probleem is waar meerdere mensen last van hebben en of er een fix komt ... en dan krijg je zo een antwoord. Bah, ik wacht nog even af en anders rooten die handel.quote: HTCDank u voor uw email betreffende uw HTC Desire HD. In de update zit een nieuwe functie die automatisch tussen WiFi en 3G verbinding schakelt op basis van sterkte van het signaal. WiFi en 3G verbindingen kunnen soms fluctueren afhankelijk van de afstand en de omgeving waarin u zich bevindt. Om u te voorzien van de meest geschikte ervaring online schakelt uw toestel automatisch over van WiFi naar 3G als het WiFi signaal te zwak wordt.
PS: Normaal quote ik dit niet maar serieus:
Verwijderd schreef op donderdag 12 mei 2011 @ 03:16:
De DHD reageerd beter.
HD content speeld beter af.
Youtube kanaal: https://www.youtube.com/channel/UCCFiGVUeYs1h7RQIHZgqlSQ
Zijn er nog meer mensen die dit probleem ook hebben?
Dance with the stars
In de GingerBread update hebben ze het nu zo geregeld dat als je WiFi signaal niet zo sterk is hij sneller overschakelt naar mobiel internet. In de Custom ROM's is deze 'feature' er al uit gesloopt.JunkO schreef op woensdag 11 mei 2011 @ 18:33:
Hier nog iemand die een minder goed werkende Wi-Fi verbinding heeft na de update! Hoop dat ze hier snel een fix voor uitbrengen, want hij klapt er best vaak uit... Verder vind ik 'm prima werken, sneller en soepeler en minder vastlopers. Het beeldscherm is ook wat scherper vind ik.
huh ?. xD Volgens mij mis ik iets.pkwarts schreef op donderdag 12 mei 2011 @ 09:19:
Aan alle HTC Desire HD bezitters: fijn pinksteren!
[ Voor 6% gewijzigd door Metian op 12-05-2011 09:26 ]
Rupsen, Rapsen.
Sinds de update staat pinksteren bij mij in de agenda op 12 mei. Ik zag dat een andere bezitter sinds de update dit ook had. Ik heb nog even gekeken bij Google Calendar in de browser, maar daar staat het wel goed.
Dat verwijderen van SMS berichten schermpje krijg ik ook regelmatig, ben er alleen nog niet achter wanneer het nou precies naar voren komt. Weet wel dat ik het in Froyo ook al had.Verwijderd schreef op maandag 09 mei 2011 @ 11:11:
Ik vind het jammer dat ik nogsteeds niet snel kan typen tijdens het smssen. Wanneer ik dit doe, pakt die veel letters niet. Bovendien kom ik ook vaak plots in een menu waarin ik berichten kan verwijderen, erg vreemd.
Wat me vandaag ook is opgevallen (weet niet hoe het zat in Froyo) is dat na het syncen met Outlook (maak gebruik van HTC sync) zijn m'n speed-dials weg.
Had er laatst 1 ingesteld en opeens was ie weg, toen had ik niet de link gelegd met HTC sync maar dus gisteren opnieuw een speed-dial gemaakt en gister avond gesynct. Nu blijk ie wederom weg.
Weet niet 100% zeker of het door syncen komt, maar ik verwacht van wel.
En goede nieuw jaar. En beterschap als je ziek wordt.pkwarts schreef op donderdag 12 mei 2011 @ 09:19:
Aan alle HTC Desire HD bezitters: fijn pinksteren!
LOL, had je niets anders te zeggen...?
Haha, dat viel mij ook al op, dat het in je agenda vandaag en morgen pinksteren is.GentiLi schreef op donderdag 12 mei 2011 @ 09:52:
[...]
En goede nieuw jaar. En beterschap als je ziek wordt.
LOL, had je niets anders te zeggen...?
Verwijderd
Ik heb de telefoon al opnieuw opgestart, modem opnieuw opgestart, de telefoon het netwerk laten vergeten en opnieuw ingesteld maar niks helpt. Geeft vol bereik, maar doet niks. Heeft iemand anders dit ook enis er een oplossing?
O, ja, op mijn laptop doet alles het wel dus het ligt niet aan de wifi ;-)
Update: er is wel degelijk contact via wifi, als ik SwiFTP gebruik kan ik mijn telefoon benaderen. Maar internetten ho maar.
[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 12-05-2011 10:05 ]

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.
Zelfde probleem hier. Bij mijn ouders in huis krijgt de DHD geen gateway adres toegewezen. Vul ik de adressen zelf in werkt het wel gewoon. Heb er al contact over gehad met HTC, maar weer zo'n standaard antwoord over resetten etc, wat is al lang gedaan had. Zal er zo op reageren.Verwijderd schreef op donderdag 12 mei 2011 @ 10:00:
Heb na de update ook een wifi probleem, maar weer anders dan de voorgaande. Thuis doet de wifi het prima, altijd verbinding. Maar op de zaak geeft hij aan dat hij met wifi verbonden is, vol bereik, maar toch heb ik geen verbinding. Ik kan niet via de browser internet op, apps als nu.nl en twitter kan ik niet verversen.
Ik heb de telefoon al opnieuw opgestart, modem opnieuw opgestart, de telefoon het netwerk laten vergeten en opnieuw ingesteld maar niks helpt. Geeft vol bereik, maar doet niks. Heeft iemand anders dit ook enis er een oplossing?
O, ja, op mijn laptop doet alles het wel dus het ligt niet aan de wifi ;-)
Update: er is wel degelijk contact via wifi, als ik SwiFTP gebruik kan ik mijn telefoon benaderen. Maar internetten ho maar.
Waar het wel werkt is in combinatie met Belkin modem/router. Niet werkend op 2 verschillende Speedtouch modems.
Deze is stukken beter dan 1.72... die was echt drama. Volgens mij kun je nog niet terug, maar durf dat niet met zekerheid te zeggen. Daarvoor zou ik eens op XDA kijken.Pierre61 schreef op donderdag 12 mei 2011 @ 10:13:
Ik wordt een beetje $#@$van deze update, is er nog een weg terug,
[ Voor 21% gewijzigd door MaartenPol op 12-05-2011 10:38 ]
Over de update waar ik overigens maar een paar dagen mee heb kunnen spelen ben ik best tevreden. Contrast/kleuren zijn er beter uit, geluid is harder, een paar HTC widgets zien er wat beter uit, door apps scrollen in blokken vind ik wel handig en quick settings onder de notification bar is helemaal super, heb ik geen extra homescreen vol met wigdets met settings meer nodig.
Er is alleen 1 nadeel: het bekende WIFI probleem. Ik heb thuis niet een super 3G bereik omdat ik in de polder woon en het is helemaal belabberd als ik binnen ben. Hij schakelt dus sneller over op 3G, alleen heb ik dan GPRS snelheid wat dus niet echt opschiet.
Maar hopelijk is hier een fix voor als mijn telefoon weer terug is met een gerepareerde GPS antenne.
We zullen zien hoelang het gaat duren.
Verwijderd
[...]
Zelfde probleem hier. Bij mijn ouders in huis krijgt de DHD geen gateway adres toegewezen. Vul ik de adressen zelf in werkt het wel gewoon. Heb er al contact over gehad met HTC, maar weer zo'n standaard antwoord over resetten etc, wat is al lang gedaan had. Zal er zo op reageren.
Waar het wel werkt is in combinatie met Belkin modem/router. Niet werkend op 2 verschillende Speedtouch modems.
[...]
Bij werkt hij ook niet met een Speedtouch modem. Heb ook net met de "help"desk van Htc gebeld. Hadden niet een ander advies dan terug zetten naar fabrieksintstellingen, maar ik heb het gevoel dat dat niet echt zal helpen.
Raar, wij hebben hier thuis ook een speedtouch modem, kan gewoon verbinding maken. Voor en na de Android 2.3.3 en ook voor en na een hard reset. Maar helaas kan ik niet verder kijken voor je omdat mijn toestel net weg is voor repartie zoals ik hier boven net zei.Verwijderd schreef op donderdag 12 mei 2011 @ 10:57:
[quote]Bij werkt hij ook niet met een Speedtouch modem. Heb ook net met de "help"desk van Htc gebeld. Hadden niet een ander advies dan terug zetten naar fabrieksintstellingen, maar ik heb het gevoel dat dat niet echt zal helpen.
Bij mij staat pinksteren nog gewoon op 12 juni.pkwarts schreef op donderdag 12 mei 2011 @ 09:28:
[...]
Sinds de update staat pinksteren bij mij in de agenda op 12 mei. Ik zag dat een andere bezitter sinds de update dit ook had. Ik heb nog even gekeken bij Google Calendar in de browser, maar daar staat het wel goed.
Apart. Heb hier geen problemen ondervonden, en het staat hier wel nog gewoon goed.pkwarts schreef op donderdag 12 mei 2011 @ 09:28:
[...]
Rupsen, Rapsen.
Taskkillers zijn overbodig sinds 2.2!! Android is geen windows, Android laadt alle apps alvast in het geheugen om ze snel op te starten. Als jij ze dan telkens killed, gaat dit ten koste van je accuduur en snelheid!Verwijderd schreef op donderdag 12 mei 2011 @ 03:16:
Wat ik echter wel als nadeel zie, is dat mijn geheugen snel volloopt.
als ik apps kil word het vrij gekomen geheugen over genomen door iets anders, kan niet zien door wat.
Ik gebruik advanced task killer en memory booster.
Voor de rest geen klagen.
Sinds 2.2 kan Android zelf goed genoeg het memory managen, en moet je alleen een task killer gebruiken om niet functionerende apps te killen.
Zoek maar eens op google over het gebruik van een taskkiller i.c.m 2.2/2.3.
Geheugen is er om gebruikt te worden, niet om leeg te staan.
Dit ervaar ik dus ook ... zowel op m'n werk als thuis zit ie nu de helft van de tijd op EDGE (Mobile Vikings heeft in België nog lang niet overal 3G) terwijl ik daar vóór de update nog perfect op wifi kon surfen. HTC denkt blijkbaar dat iedereen overal over 3G beschikt en dat iedereen liever z'n limiet opgebruikt dan over wifi te surfen. Ik ben er dan ook echt niet over te spreken en nog veel minder over het antwoord van HTC dat ik kreeg van hun support afdeling.guid0o schreef op donderdag 12 mei 2011 @ 10:48:
Er is alleen 1 nadeel: het bekende WIFI probleem. Ik heb thuis niet een super 3G bereik omdat ik in de polder woon en het is helemaal belabberd als ik binnen ben. Hij schakelt dus sneller over op 3G, alleen heb ik dan GPRS snelheid wat dus niet echt opschiet.
Maar hopelijk is hier een fix voor als mijn telefoon weer terug is met een gerepareerde GPS antenne.
We zullen zien hoelang het gaat duren.
Heb het volgende gereplied op het antwoord van HTC:
quote: mezelfWat u zegt:
'Om u te voorzien van de meest geschikte ervaring online schakelt uw toestel automatisch over van WiFi naar 3G als het WiFi signaal te zwak wordt'
is dus net het probleem. De DHD schakelt nu dikwijls over op EDGE (Base heeft in België nog niet overal 3G beschikbaar) op plaatsen waar ik voordien dus veel sneller kon surfen op het WiFi netwerk. Door deze wijziging krijg ik dus niet 'de meest geschikte ervaring online', maar surf ik trager en verbruik ik meer data van mijn limiet.
Ik lees op verschillende fora dat mensen hetzelfde probleem ervaren en hoop dat jullie hiervoor een oplossing zoeken.
Mvg
[ Voor 26% gewijzigd door Largamelion op 12-05-2011 13:09 ]
Dit heb ik ook, maar dat was ook al voor de update. Ik was al helemaal in de war wanneer het nu pinkesteren was. Op mijn Google Agenda staat het gewoon goed (12-6 + 13-6), in mijn mobiel staat het op 12-5 + 13-5 en niet op 12-6 + 13-6. Maar goed volgens mij is dit een Android <> Google Agenda issue, ik had het iig ook al in Android 2.2.Metian schreef op donderdag 12 mei 2011 @ 12:21:
[...]
Apart. Heb hier geen problemen ondervonden, en het staat hier wel nog gewoon goed.
Ook ik hen last van wegvallende WiFi, maar goed men heeft aangegeven er mee bezig te zijn. Op allerlei plekken waar het eerst wel werkte (en de Hero met Android 2.1 van mijn vrouw wel Wifi connectie heeft) klapt de Wifi er nu uit. Gewoon even wachten op een update denk ik zo.
[ Voor 20% gewijzigd door aardbeix15 op 12-05-2011 12:58 ]
Ah ok, die andere gebruiker waarvan ik het had gezien zei dat hij het sinds de update had, vandaar dat ik daar vanuit ging. Overigens heb ik het alweer "opgelost" door alle data van 'Calendar Storage' te verwijderen. Daarna begon alles weer te syncen waarna Pinksteren weer op 12/13 juni vielaardbeix15 schreef op donderdag 12 mei 2011 @ 12:54:
[...]
Dit heb ik ook, maar dat was ook al voor de update. Ik was al helemaal in de war wanneer het nu pinkesteren was. Op mijn Google Agenda staat het gewoon goed (12-6 + 13-6), in mijn mobiel staat het op 12-5 + 13-5 en niet op 12-6 + 13-6. Maar goed volgens mij is dit een Android <> Google Agenda issue, ik had het iig ook al in Android 2.2.
Ik heb de Twitter for HTC Sense (groot) als widget op mijn telefoon. Ik zie de twitter nicknames gewoon in de timeline. als ik dan op een tweet klik opent hij een apart venster waarin als verzender nog steeds de nickname staat. Als ik dan op menu druk en dan op beantwoorden komt er als mention ineens @(namen van gebruiker) te staan.
Voorbeeld:
Nickname is pietjeee
Volledige naam: Pietje Jansen
Dan zie je overal pietjee: $twitterbericht
en als je antwoordt staat er in mijn beginnende tweet:"@Pietje Jansen"
Ja dan komt hij nooit aan!
Als ik de twitter app open (klik op het pijltje rechtsbovenin de widget) en ik beantwoord dan een tweet, dan zet hij al mention wel gewoon de nickname neer. Heeeeel vaag
[ Voor 0% gewijzigd door w4rguy op 12-05-2011 13:48 . Reden: quotation-mark vergeten ]
All-Round nerd | iRacing Profiel
Ik heb het gevoel dat na de update mijn accu veel sneller leeg loopt.
Hebben meer mensen hier last van?
Verder werkt alles wel goed bij mij.
The Force is like Duck-tape, it has a light side, a dark side and it holds the universe together
Verwijderd
Ik heb het ook gemerkt. Nu is het zo, dat mijn DHD elk uur zo'n 3% "verliest", waar dat voorheen echt minder was, met wifi, bluetooth, mobiele data, etc. uit. Ik heb niets veranderd na de update, ben al een aantal weken tevreden met mijn inrichting. Voorheen hoefde ik de DHD "pas" na 2-3 dagen op te laden, maar nu elke dag.anconakip schreef op donderdag 12 mei 2011 @ 15:39:
Hier hetzelfde. Ik heb ook het gevoel dat mijn accu veel sneller aan het leeglopen is. Ook het switchen van de wifi is erg irritant.
Verder werkt alles wel goed bij mij.
Maar goed dit soort dingen had ik dus al verwacht. Dat je gegevens behouden blijven bij een dergelijke update is leuk maar om het optimaal te laten werken moet je eigenlijk toch altijd een factory reset doen na een dergelijke update.
Verwijderd
Mijn DHD is net weggeweest naar HTC en weer binnen twee weken gerepareerd teruggekomen, met een nieuwe GPS antenne. Die doet het beter en ik heb ook geen Wifi probleem.guid0o schreef op maandag 09 mei 2011 @ 12:26:
Ik heb al een tijd problemen met mijn GPS ontvanger, ik kan geen fatsoenlijke fix krijgen en ook niet navigeren, [KNIP] Wat zijn jullie ervaringen over hoelang zoiets duurt? Want wil hem eigenlijk niet te lang kwijt natuurlijk
Je hebt gelijk hoor, ik heb precies de zelfde ervaring met de accu met 2.3.3. Ik snap het echt niet dat bij sommigen hier het wel beter gaat.freddyfritz schreef op donderdag 12 mei 2011 @ 15:09:
Vraagje.
Ik heb het gevoel dat na de update mijn accu veel sneller leeg loopt.
Hebben meer mensen hier last van?
Het gaat wel langer mee, maar dan moet je alles uit doen (zelfs het scherm niet meer openen), maar ja , daarvoor heb ik niet zo veel geld uit gegeven. Ik wil juist dat mijn internet verbinding altijd aan is. Maar dan gaat mijn DHD over een paar uurtjes helemaal uit. Vooral als de Skype ook aan is... ik zie letterlijk dat de accu 1% per minuut verliest.
Ik ga maar toch nog eens dit proberen:
HTC geeft zelf het volgende advies:
To also help with Battery Life you can do these steps exactly:
1) Turn your device ON and Charge the device for 8 hours or more
2) Unplug the device and Turn the phone OFF and charge for 1 hour
3) Unplug the device Turn ON wait 2 minutes and Turn OFF and charge for another hour.
Your battery life should almost double, we have tested this on our devices and other agents have seen a major difference as well
Volgens mij was dat gedoe alleen bij 1.72 versie. Ik in de andere kant vond dat versie prima en had geen probleem.telefoongebruik schreef op donderdag 12 mei 2011 @ 19:19:
Vandaag wou ik mijn dhd updaten. Gaat mijn micro-sd kaartje weer kapot. Dit is nu al het tweede kaartje dat mijn dat de dhd molt. Iemand enig idee hoe dit komt en hoe ik mijn foto's nog van het kaartje kan halen? Hij herkent hem ook niet meer op de computer.
Voor de update kon ik met gemak 36 uur mijn telefoon gebruiken. Nu nog geen 12 uur aan laten staan (zonder beeldscherm, dit stond netjes uit).
Ik wil de oude software weer terug.... of een update wat betreft de accuduur.
The Force is like Duck-tape, it has a light side, a dark side and it holds the universe together
Volgens mij draait er bij jou één of ander programma in de knoop. 12 uur zonder schermverbruik is niet normaal, mss toch eens kijken met Watchdog ofzo of er niets je CPU doet flippen.anconakip schreef op vrijdag 13 mei 2011 @ 07:27:
De accu is echt drama geworden na de update. Ik heb gisterne de hele dag de telefoon in mijn bureaulader gehad. Om 1700 uur heb ik hem eruit gehaald en eigenlijk niet meer gebruikt. Vanmorgen om 0600 uur opgestaan en de telefoon was helemaal uit. De accu was leeg. Dit is toch niet normaal!
Voor de update kon ik met gemak 36 uur mijn telefoon gebruiken. Nu nog geen 12 uur aan laten staan (zonder beeldscherm, dit stond netjes uit).
Ik wil de oude software weer terug.... of een update wat betreft de accuduur.
Maar waarom had ik daar voor de update dan geen last van?Largamelion schreef op vrijdag 13 mei 2011 @ 08:17:
[...]
Volgens mij draait er bij jou één of ander programma in de knoop. 12 uur zonder schermverbruik is niet normaal, mss toch eens kijken met Watchdog ofzo of er niets je CPU doet flippen.
Heb je na de update een factory reset gedaan? Dit is namelijk altijd aan te bevelen.anconakip schreef op vrijdag 13 mei 2011 @ 08:25:
[...]
Maar waarom had ik daar voor de update dan geen last van?
Mijn HD gaat ook zeker 25% langer mee als voor de update.
Misschien wel om precies de reden die ik hierboven al zeg. Een dergelijke update zonder daarna een hard reset zorgt bijna altijd voor een of meer vage problemen of dingen die niet optimaal werken. Ik hoopte dat het dit keer niet zo was maar ook ik moet een hard reset gaan doen vanwege vage problemen...anconakip schreef op vrijdag 13 mei 2011 @ 08:25:
[...]
Maar waarom had ik daar voor de update dan geen last van?
Het kan ook zijn dat je een app hebt die niet goed met 2.3.3 om kan gaan.
[ Voor 10% gewijzigd door ik222 op 13-05-2011 08:29 ]
ik heb geen factory reset gedaan. Is dat nodig dan? ben ik dan niet alles kwijt aan bestanden, instellingen, adressen enzo?Razer schreef op vrijdag 13 mei 2011 @ 08:28:
[...]
Heb je na de update een factory reset gedaan? Dit is namelijk altijd aan te bevelen.
Ja dan ben je wel alles kwijt maar heel vaak lost het wel dit soort vage problemen na een update op. En je kunt natuurlijk het een en ander backuppen.anconakip schreef op vrijdag 13 mei 2011 @ 08:29:
[...]
ik heb geen factory reset gedaan. Is dat nodig dan? ben ik dan niet alles kwijt aan bestanden, instellingen, adressen enzo?
[ Voor 6% gewijzigd door ik222 op 13-05-2011 08:33 ]
kan ik de boel met een app backuppen? zo ja welke app?ik222 schreef op vrijdag 13 mei 2011 @ 08:32:
[...]
Ja dan ben je wel alles kwijt maar heel vaak lost het wel dit soort vage problemen na een update op. En je kunt natuurlijk het een en ander backuppen.
hoe kan ik mijn contacten dan exporteren?ik222 schreef op vrijdag 13 mei 2011 @ 08:51:
Contacten kun je al exportern vanuit Anroid zelf bijvoorbeeld, apps worden bewaard in je google account en die kun je dus zo terug laten zetten. Moet je alleen nog even kijken naar sms'jes en eventueel browser favorieten maar daar zal vast wel een app voor zijn.
Die zitten in in je gmail
In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.
- Download een applicatie van de Market om het batterij percentage te kunnen bekijken.
- Laad de batterij overnacht volledig op.
- Ga naar Home > Menu > Instellingen > Beeld of Geluid en Weergave.
- Zet de helderheid op 100%.
- Zet de Time-out scherm op 30 minuten.
- Ga naar Home > Menu > Instellingen > Draadloos & netwerken.
- Zet een groen vinkje bij vliegtuigmodus.
- Laat het toestel liggen zonder het te gebruiken.
- Na 30 minuten gaat het scherm uit, activeer dit dan weer direct.
- Wanneer het scherm opnieuw uit gaat, activeert u het weer.
- Noteer het batterijniveau (in %) en laat het ons weten.
Ik ben benieuwd.
Goed bezig! Laat je het ons ook weten?anconakip schreef op vrijdag 13 mei 2011 @ 10:08:
ik heb net contact gehad met de helpdesk van HTC. Ik moet het onderstaande doen en dan weer contact met ze opnemen. Ze hadden het al vaker gehoord:
- Download een applicatie van de Market om het batterij percentage te kunnen bekijken.
- Laad de batterij overnacht volledig op.
- Ga naar Home > Menu > Instellingen > Draadloos & netwerken.
- Zet een groen vinkje bij vliegtuigmodus.
- Laat het toestel liggen zonder het te gebruiken.
- Wanneer het scherm opnieuw uit gaat, activeert u het weer.
- Noteer het batterijniveau (in %) en laat het ons weten.
Ik ben benieuwd.
Oke we zullen zien hoelang ze er bij mij over doen.Verwijderd schreef op donderdag 12 mei 2011 @ 22:21:
Mijn DHD is net weggeweest naar HTC en weer binnen twee weken gerepareerd teruggekomen, met een nieuwe GPS antenne. Die doet het beter en ik heb ook geen Wifi probleem.
HTC repair tracking: we are testing your phone.
Misschien, dat is niet te zeggen. De term "HD" geeft enkel aan dat het op dat moment hét paradepaardje van HTC isdfrenner schreef op vrijdag 13 mei 2011 @ 12:14:
Ik ben aan het kijken naar de HTC Desire HD, maar nu de HTC Desire S komt, komt er dan ook een HTC Disire S HD? Omdat dat eigenlijk een upgrade van de desire is?
En hoe krijg je dit voor elkaar?anconakip schreef op vrijdag 13 mei 2011 @ 10:08:
...
...
...
Ik kan alleen 10 sec, 30sec, 1min, 2min, 10min of nooit uit instellen.
Heb ook totaal geen problemen na de update, op het Wi-Fi probleem na. Mijn accu gaat nu ook een stuk langer mee, dus ben er blij mee!Razer schreef op vrijdag 13 mei 2011 @ 08:28:
[...]
Heb je na de update een factory reset gedaan? Dit is namelijk altijd aan te bevelen.
"Life's a bitch and then you die.. That's why we get high, cause you never know when you're gonna go.."
Waar kan ik het beste mijn contacten mee backuppen?
Dit kan in android zelf zoals hierboven al een paar keer gezegd.anconakip schreef op vrijdag 13 mei 2011 @ 12:41:
ik ga maar een harde reset uitvoeren. En hopen dat ik net zo blij wordt van de accu als jullie.
Waar kan ik het beste mijn contacten mee backuppen?
Maar er zijn een paar manieren:
-synchroniseren met gmail
-exporteren naar sd-card (ga naar people-menu-import/export-export to sdcard)
-via Lookout(gratis en betaalde versie) hiermee backup je je contacten en nog meer dingen als je de betaalde versie neemt. Het is tevens ook een virusscanner.Vervolgens kan je op mylookout.com kijken wat er op de backup server is gezet.
Zo moet het toch wel lukken?

Ik zit bij vodafone dus tethering is officieel niet toegestaan. Mijn laptop kon geen verbinding maken met het WLAN op het werk. Dus ik ging het proberen op te lossen. Om te kijken of het aan de encryptiemethode lag wilde ik verschillende encryptiemethodes toepassen op de hotspot met mijn telefoon om snel te kunnen testen.
In de telefoon kan ik de hotspot gewoon instellen. Alleen, geen enkele laptop vindt dan daadwerkelijk een netwerk. Ik heb een branded Vodafone toestel dus ik vermoed dat het in de branded ROM is aangepast want met de vorige ROM kon het nog wel.
Meer mensen die hier last van hebben ?
Rechts boven in de hoek bij de mail app staat trouwens nog wel het totaal aantal ongelezen mails.
Dus ik kan iedereen aanraden na de update even een hard reset te doen, de telefoon voelt nu ook weer net wat soepeler aan.
Ik kom nu terug uit Duitsland waar ik een week heb gewerkt. Ik heb daar mijn telefoon gebruikt zoals in Nederland, roaming aan en ook veel Wireless. Ook gewoon veel gebeld.
Als ik 's avonds in het hotel kwam (na 18 uur) had ik gewoon nog 50% accu over
Verwijderd
Betere dekking kan ook al een verschil zijn. Dan hoeft de telefoon minder moeite doen om het bereik 'vast' te houden en om nieuwe antennes en zo te vinden.Als ik 's avonds in het hotel kwam (na 18 uur) had ik gewoon nog 50% accu overGebruiken ze in Dld andere mobiele technieken?
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 13-05-2011 20:50 ]
SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N
Verwijderd
Ik blijf dus vragen aan mensen die ook problemen hebben dat hun WiFi te snel overschakelt naar mobiel om dit te melden bij HTC. Hoe meer meldingen, hoe groter de kans op een fix.quote: HTCDank u wel voor uw email. Het is nu duidelijk dat uw wifi ontvangst is verslechterd sinds de update. Helaas heb ik geen oplossing voor uw probleem. Dit komt omdat het niet mogelijk is om een oudere software versie op uw toestel te installeren. Het enige wat ik kan doen is uw problemen doorgeven naar ons ontwikkelingsteam. Zij kunnen de problemen dan nader onderzoeken. Helaas kunnen wij vanuit de klantenservice geen indicatie geven of, en wanneer er dan een oplossing kan komen. Wel kan ik u melden dat wij al meerdere klachten hierover hebben ontvangen en dat wij alle klachten onderzoeken.
Om deze case verder door te sturen naar het ontwikkelingsteam heb ik nog een aantal gegevens nodig:
Telefoonnummer:
Serie nummer of IMEI nummer van uw toestel (beide nummers kunt u vinden op het toestel zelf bij de batterij) :
Graag willen wij ook wat informatie over de software. Dit kunt u op deze manier vinden in het toestel: Menu -> instellingen->over de telefoon>software informatie.
Android versie:
Build nummer:
Software nummer:
Zodra wij deze gegevens van u hebben ontvangen zullen wij dit doorsturen. Alvast bedankt voor uw medewerking.
Je moet het serienummer van je toestel invullen die vind je door 'menu>instellingen>over de telefoon> telefoonidentiteit' te kiezen, daar staat het onder 'Serienummer van het apparaat'.
Op XDA is gewoon te vinden dat om de een of andere reden er is voor gekozen om de signaalsterktegrens waarop de verbinding wordt verbroken een stuk krapper is gezet. Ik zou niet weten waarom, op de plekken weaar ik vroeger nog prima snel wifi had wil mijn DHD nu niet eens meer verbinden.
[ Voor 4% gewijzigd door aardbeix15 op 14-05-2011 07:25 ]
Ja, heb hetzelfde... Ook een branded toestel van vodafone. WiFi hotspot kan je wel gebruiken, maar hij zendt geen WiFi signaal meer uit. Het was zeer handig voor als ik eens ergens wat moest checken op mijn ipad2... nu toch maar overwegen om een 3g abo te nemen.w4rguy schreef op vrijdag 13 mei 2011 @ 15:16:
tot mijn verbazing concludeer ik net het volgende: Sinds de 2.3.3 update werkt tethering niet!!
Ik zit bij vodafone dus tethering is officieel niet toegestaan. Mijn laptop kon geen verbinding maken met het WLAN op het werk. Dus ik ging het proberen op te lossen. Om te kijken of het aan de encryptiemethode lag wilde ik verschillende encryptiemethodes toepassen op de hotspot met mijn telefoon om snel te kunnen testen.
In de telefoon kan ik de hotspot gewoon instellen. Alleen, geen enkele laptop vindt dan daadwerkelijk een netwerk. Ik heb een branded Vodafone toestel dus ik vermoed dat het in de branded ROM is aangepast want met de vorige ROM kon het nog wel.
Meer mensen die hier last van hebben ?
of hem te rooten en er een non-branded-ROM van HTC of een andere ROM er op zetten.Germanicus schreef op zaterdag 14 mei 2011 @ 07:40:
[...]
Ja, heb hetzelfde... Ook een branded toestel van vodafone. WiFi hotspot kan je wel gebruiken, maar hij zendt geen WiFi signaal meer uit. Het was zeer handig voor als ik eens ergens wat moest checken op mijn ipad2... nu toch maar overwegen om een 3g abo te nemen.
gedaan, gelijk maar de gemeld dat wij mac osx gebruikers ook wel synchronisatie software willen. mocht iemand een goede (goedkope) oplossing hebben, behalve via gmail, wat ik la gebruik, dan hoor ik het graag.aardbeix15 schreef op zaterdag 14 mei 2011 @ 07:24:
oproep!: iedereen die nog het wifi-probleem herkend na de update naar 2.3.3 neem ff de moeite. Je kan via deze url http://www.htc.com/nl/cs_mail.aspx echt binnen drie minuten het probleem uit de doeken doen. Hoe meer meldingen hoe meer prio het krijgt bij HTC-development.
Verwijderd

Bekend probleem...?
zelf nooit mee te maken gehad, maar in oude DHD topics komt het wel eens voorbij dat het aan een brakke simkaart of simkaart-bay ligt. Kortom regel ff een nieuwe simkaart of kijk of het ook gebeurd bij een andere simkaart.Verwijderd schreef op zaterdag 14 mei 2011 @ 11:07:
Ik heb wel eens dat de mobiel opeens om de sim/pincode vraagt, alsof ik 'm net heb opgestart. Ik had het zonet weer, terwijl ik afgelopen week de update heb geinstalleerd. Daardoor ben je dus zonder dat je het weet totaal onbereikbaar. Kwam net thuis en kreeg meteen te horen waarom ik de telefoon niet opnam: ik haal 'm uit m'n broekzak en zie dat 'ie de simcode vraagt.![]()
![]()
Bekend probleem...?
[ Voor 6% gewijzigd door aardbeix15 op 14-05-2011 11:28 ]
Verwijderd
Wat doe ik fout? Ik heb nog steeds Android 2.2.
Nee, dit is namelijk ook geen bug. HTC heeft gewoon in hun update geprogrammeerd dat WiFi nu al bij -88 dBm het signaal moet droppen om de een of andere reden.aardbeix15 schreef op zaterdag 14 mei 2011 @ 17:05:
Kan iemand bevestigen of het WiFi probleem oplost na een hard reset
Voor zover ik had gelezen is het niet eens HTC maar google die dat gedaan zou hebben, wat misschien wel raar is aangezien er vast meerdere andere toestellen met 2.3.3 draaienik222 schreef op zaterdag 14 mei 2011 @ 17:22:
[...]
Nee, dit is namelijk ook geen bug. HTC heeft gewoon in hun update geprogrammeerd dat WiFi nu al bij -88 dBm het signaal moet droppen om de een of andere reden.
Doet update uitvoeren. $&$#$**&#@! WAAR IS AL MIJN INFORMATIE?!?!
Ook zo lekker prettig dat ze doen wat ze zeggen.....
Ik heb Vodafone Bel+SMS+Web op een unbranded toestel. Even geprobeerd, bij mij werkt tethering nog gewoon.Germanicus schreef op zaterdag 14 mei 2011 @ 07:40:
[...]
Ja, heb hetzelfde... Ook een branded toestel van vodafone. WiFi hotspot kan je wel gebruiken, maar hij zendt geen WiFi signaal meer uit. Het was zeer handig voor als ik eens ergens wat moest checken op mijn ipad2... nu toch maar overwegen om een 3g abo te nemen.
Android 2.3.3, softwarenummer 2.36.405.8.
Zou er voor de Vodafone branded toestellen dan een andere versie zijn uitgeleverd?
Verwijderd
Ok ik heb ook contact gehad.Largamelion schreef op vrijdag 13 mei 2011 @ 23:42:
Even een update ivm m'n communicatie met HTC omtrent het WiFi probleem:
[...]
Ik blijf dus vragen aan mensen die ook problemen hebben dat hun WiFi te snel overschakelt naar mobiel om dit te melden bij HTC. Hoe meer meldingen, hoe groter de kans op een fix.
Heb nu alle gegevens moeten mailen.
Gok dat ze daar weinig aan hebben want het probleem ligt er gewoon aan dat de verbinding te snel laat droppen.
Heb dat ook in de bijgaande reply gezet.
Is het uitzetten van "gegevensverbinding" in de instellingen "draadloos en netwerken" voldoende om dit te voorkomen?
Je kan 'm toch gewoon op airplane mode zetten?mirelia schreef op zondag 15 mei 2011 @ 13:10:
Ik ga binnenkort naar het buitenland en wil natuurlijk totaal geen dataverkeer toestaan.
Is het uitzetten van "gegevensverbinding" in de instellingen "draadloos en netwerken" voldoende om dit te voorkomen?
PV: Growatt MOD5000TL3-XH + 5720wp, WPB: Atlantic Explorer v4 270LC, L/L: MHI SCM 125ZM-S + SRK 50ZS-W + 2x SRK 25ZS-W + SRK 20ZS-W Modbus kWh meter nodig?
En hoe ga je dan sms'en en bellenl0c4lh0st schreef op zondag 15 mei 2011 @ 13:30:
[...]
Je kan 'm toch gewoon op airplane mode zetten?
Om dubbel zeker te zijn zet je het vinkje van de gegevensverbinding uit en die van roaming ook.
(via 3G kan ik overigens wel het internet op en mijn probleem is dus anders dan het wifi probleem zoals hierboven beschreven, want ik kan op zich dus prima de wifi connectie behouden, maar kom niet voorbij mijn router)
Ik heb geen signature
Ik weet dat sommige routers firmware-updates hebben gekregen voor ondersteuning voor Android. Hiervoor misschien? Om welke router gaat het? Speedtouch?
Waar is Jos de Nooyer toch gebleven?
Verkrijgbaarheid, levertijden, winkels en al het andere dat niet met de techniek van de telefoon zelf te maken heeft mag in het <a href="http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1426298/">HTC Desire HD levertijden- en abbonemententopic</a>.
Berichten met als inhoud informatie of discussie betreffende accessiores voor de HTC Desire HD mogen hier: <a href="http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1428745/">HTC Desire HD accessoirestopic</a>.
Vragen over Android software mogen in het <a href="http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1437620/last/">Android Market en applicatietopic (deel 10)</a> of in een van de eerdere delen.
Posten over het aanpassen van de software, door middel van custom ROMs, of daaraan gerelateerde onderwerpen, die mogen in <a href="http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1436550//">dit</a> topic.
Eventuele problemen met de meegeleverde SD-card welke zich voor lijken te doen naar de 1.72 OTA update mogen hier: <a href="http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1441488/">HTC DESIRE HD - SD Kaart onherkenbaar na OTA update (1.72)</a>.
Overige offtopic berichten kunnen zonder verder bericht worden verwijderd!