Toon posts:

Verschillende HTC Toestellen: De klok loopt ineens voor!

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Twixie
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 23:20
Sinds vanmorgen loopt de klok van mijn Desire ineens voor (ong. 10 minuten). Deze wordt normaal verondersteld van automatisch juist te staan (ik vermoed via de GSM provider).
Ik heb ondertussen al eens mijn toestel gereboot. En ook in de Tijd settings eens automatisch updaten uit en terug aangezet, maar de klok blijft verkeerd staan.
Enige oplossing is uiteindelijk om manueel de klok juist te zetten. Iemand enig idee ?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Polariteit
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 07:20

Polariteit

Testende fotografeur

Ben ik ook benieuwd naar, viel mij ook opeens op.

heb je toevallig vodafone?

Apparatuur: Canon 6d, Canon 24-70f4.0, Sigma 150-500, Sigma 105 mm, canon 16-35f4.0, canon 40f2.8 | Mijn website | Flickr fotostream

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Twixie
Dus jij hebt het probleem ook ?

Neen, geen vodaphone. Mobistar hier (België). Heb weer eens met opzet de tijd verkeerd gezet en dan terug naar automatic, en hij blijft verkeerd staan.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Polariteit
  • Laatst online: 07:20

Polariteit

Testende fotografeur

Jep, ook met een desire. Is ook sinds de loop van de ochtend, en hij springt ook weer terug als ik hem op handmatig heb gezet en weer terugzet op automatisch.

Ik heb geen idee waar die automatische tijd vandaan komt, maar ik vermoed een probleempje aan die kant.

Apparatuur: Canon 6d, Canon 24-70f4.0, Sigma 150-500, Sigma 105 mm, canon 16-35f4.0, canon 40f2.8 | Mijn website | Flickr fotostream

Acties:
  • 0Henk 'm!

• EnigmaNL
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 01-06 00:58
Ik had dit vanochtend ook! Op Vodafone maar dan met een Desire S.

[Voor 25% gewijzigd door EnigmaNL op 27-05-2011 14:17]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• MoiZie
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 06:49
Had ik ook! Niet gemerkt. Bij mij is het tot nu toe opgelost, ik weet niet of het komt door wat ik gedaan heb, maar ik deel het toch maar.

De klok handmatig ingesteld op de goede tijd. Vervolgens na een paar minuten besloten dat het onzin is om dat te doen, en hem weer op automatisch gezet. Tot nu toe werkt het prima bij mij. 2 uur later draait hij nog steeds op de correcte tijd (of mijn laptop is nu ook opgeschoven :P ).

Acties:
  • 0Henk 'm!

• iBasch
  • Laatst online: 05-06 17:39
Mijn Desire stond ook verkeerd vanochtend, liep zo'n 8 min voor. Ik haasten om de bus te halen, bleek dat ik nog even had. 8)7

Provider is Ben (T-Mobile).

Acties:
  • 0Henk 'm!

• CherandarGuard
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 25-05 12:07
MoiZie schreef op vrijdag 27 mei 2011 @ 14:18:
Had ik ook! Niet gemerkt. Bij mij is het tot nu toe opgelost, ik weet niet of het komt door wat ik gedaan heb, maar ik deel het toch maar.

De klok handmatig ingesteld op de goede tijd. Vervolgens na een paar minuten besloten dat het onzin is om dat te doen, en hem weer op automatisch gezet. Tot nu toe werkt het prima bij mij. 2 uur later draait hij nog steeds op de correcte tijd (of mijn laptop is nu ook opgeschoven :P ).
QFT. Ik heb dit vanochtend ook gedaan. Het probleem ontstond gisteravond al bij mij. Redelijk irritant als replies op je berichten ineens eerder aankomen dan je eigen bericht, volgens je telefoon..

Acties:
  • 0Henk 'm!

• X_lawl_X
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 05-06 14:33
Mijn Desire S loopt opeens 13 minuten voor. (T-Mobile)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• marcop23
  • Registratie: December 2009
  • Nu online
Ik heb het ook, met een HTC Desire HD en Vodafone. Op dit moment staat de klok op 14:36 (zie tijd van deze post)

EDIT:
De tijd is weer normaal nu! 8)7

[Voor 16% gewijzigd door marcop23 op 27-05-2011 14:27]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• nzxtquad
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 22:37
Ik had het vanochtend met mijn Desire (android 2.2, stock rom) ook, vodafone. 20 minuten nadat het me opviel liep hij weer goed. erg raar inderdaad

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Anoniem: 162481
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
Nergens last van gelukkig. Desire non branded Vodafone.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Koetjeboe
  • Registratie: Maart 2002

Koetjeboe

Boe, zegt de koe

Vrouw van me had het vanochtend ook met een htc wildfire + hi. Heel vreemd. Handmatig de tijd toen maar ingesteld

Acties:
  • 0Henk 'm!

• mc0il
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 02-06 16:02

mc0il

ICT'ert

Vreemd tot nu toe niets opgemerkt en staat nu nog juist.

Desire custom rom 2.2 starburst 1.3.0 t-mobile

Acties:
  • 0Henk 'm!

• DNA_Saint
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 01-06 16:20

DNA_Saint

Go Go Gadget Ondertitel!

hahaha, had precies hetzelfde gisteren. Ik een vriend bellen om te zeggen dat hij nog 1 min heeft om de metro te halen. Bleek dat hij nog ruim 10 min had....

erg raar. Heb het nu handmatig goed gezet en daarna automatisch laten syncen weer aan gezet.

Huub Huub Barbatruc!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Matthew
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 03-06 23:11

Matthew

Jeroen is _niet_ de baas

Hetzelfde probleem gehad om 12:50 met een Wildfire en MobileVikings (België).
Weird..

Acties:
  • 0Henk 'm!

• ictinteresse
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 08:10
Ik had vanochtend hetzelfde probleem op mijn HTC Desire HD i.c.m. Vodafone.

Vanochtend gelijk de tijd op handmatig gezet en dan de juiste tijd ingesteld en automatisch aanpassen weer aan. Zodra ik automatisch aanvinkt ging de tijd weer 10 minuten vooruit.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• kKaltUu
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 01-06 16:11

kKaltUu

Profesionele Forumtroll

Kijk eens of je een NTP server kan instellen. waarschijnlijk zorgt de standaard voor een offset :$

Bovenstaande is mijn post. Lees deze aandachtig, dank u wel voor uw medewerking.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• marcop23
  • Nu online
Nu staat 'ie weer 10 minuten voor, terwijl ik er net geen last van had, maar daarvoor wel.

Dus:
1. Ik lees dit topic, kijk even en mijn tijd staat raar
2. Ik kijk nog een keer, de tijd is weer normaal en ik post het
3. De tijd staat weer op 14:52
WTF...

Acties:
  • 0Henk 'm!

• w4rguy
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 02-06 10:52

w4rguy

Team Manager NAB Racing

Ik had het vanmorgen en gisteren. Na een paar minuten zette hij zelf de tijd weer goed maar een aantal widgets die met tijd werken (zoals een twitter widget) waren wel van slag.

Vraag me af wat het is?

Ik heb ook de tijd ingesteld dat hij die van het netwerk af haalt. Provider Vodafone, branded ROM

All-Round nerd | iRacing Profiel

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Bullet NL
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 05-06 00:50

Bullet NL

Eigen Wijs

Ik heb hier het zelfde (gehad) op moment van schrijven werkt de netwerkklok goed, terwijl hij 10min geleden de tijd 11min voor liet lopen. Ik heb het idee dat Vodafone een storing heeft, ook omdat ik niet met de helpdesk op 1201 kan bellen.

Cogitationis poenam nemo patitur

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Pierre
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 07:15

Pierre

Van nature lui!

Hierzo T-Mobile DHD geen probleem de tijd staat goed, wel een unbranded toestel.

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• marcop23
  • Nu online
Ik heb net Vodafone gebeld vanaf mijn vaste telefoon. Eerst kreeg in een vrouw aan de lijn, die vertelde dat het aan mijn telefoon lag. Nadat ik zei dat meerdere mensen het hebben, werd ik toch doorverbonden. Daar was een man die mij vertelde dat het alleen voorkwam bij HTC telefoons, en dat hij het veel meer hoorde. Na het uitzetten van het automatisch updaten, het installen van +1 (London), en het opnieuw instellen moet de tijd weer goed staan. Dit is inderdaad de oplossing, de tijd staat nu netjes op 15:08. Hoe het op eens komt, weet ik niet.

Ik was overigens 14 minuten aan de lijn, maar het is netjes opgelost en je betaalt per gesprek ipv per minuut, dus ik ben tevreden.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Twixie
Bij mij wil de telefoon in elk geval niet automatisch updaten. Volgens wat ik met google vond, gebruiken sommige providers het NITZ protocol om tijd en tijdzone door te geven via het netwerk. Ik vermoed dat de frequentie hiervan kan verschillen van provider tot provider en het dus effen kan duren eer ik via Mobistar een juiste tijd doorkrijg.
Enige verklaring die ik nog heb is dat enkele netwerken (Mobistar, Vodaphone,...) hun tijd van eenzelfde bron halen en die bron vannacht ineens verkeerd is. Blijkbaar stuurt Vodaphone wel frequenter NITZ uit dan dat Mobistar dat doet. Zal klok van mijn telefoon met opzet 5 minuten voor laten staan zodat ik dan zie wanneer ze ineens weer juist staat.

Gerelateerd probleem: nu en dan (eens om de 2 maand) krijg ik ook een popup dat de tijdzone opnieuw moet gezet worden. Ik vermoed dat dat ook NITZ gerelateerd is en dus te maken heeft met een hickup in het NITZ verkeer dat de provider uitstuurt.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Matis
  • Laatst online: 05-06 20:20

Matis

Rubber Rocket

Ik heb hier ook last van, gisterenavond viel me ook al op!

If money talks then I'm a mime
If time is money then I'm out of time

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Gardocki
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Ik heb het ook. KPN i.c.m. HTC Legend.

They made me do it.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• henri8096
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21:49

henri8096

BIM is not a software!

Ja hier ook 8 min. voor, HTC Desire (unbranded) met Hi.
Gek dat er zoveel dat ineens hebben.

[Voor 6% gewijzigd door henri8096 op 27-05-2011 15:27]

--iRacing Profiel-- --Stuck in the Apple Ecosystem (and happy about it).--

Acties:
  • 0Henk 'm!

• agoNITE
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 05-06 11:33
Hier ook, unbranded DHD met T-Mobile. Zelfde verhaal op de Iconica A500! Gek.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Nakebod
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08:07

Nakebod

Nope.

De wereld vergaat!:+
Op mijn HTC Desire met custom rom liep ik 8 minuten voor met automatische netwerktijd (T-Mobile).
Heb de tijd met ClockSync even recht gezet, en verder niet bij stilgestaan, tot ik dit topic zag.

Blog | PVOutput Zonnig Beuningen

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Twixie
Probleem is duidelijk niet enkel beperkt tot de Benelux :
http://twitter.com/#!/search/htc%20clock

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Nikostweak
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 22-05 17:15
Zelfde sinds gistermiddag Netwerk KPN

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Tacoos
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 07:22

Tacoos

i am i

same here met een Desire op T-Mobile.
Effe afwachten of de truuk met handmatig tijd instellen en dan weer terug naar automagisch houdt...

Edit: nou dat ging toch bijna een uur goed |:(

[Voor 15% gewijzigd door Tacoos op 27-05-2011 19:13]

Trek Rumblefish Elite, Vitus Substance V2, Master Touch GBS

Acties:
  • 0Henk 'm!

• boomr
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 05-06 19:54
hier nog eentje met hetzelfde probleem. Was me foon al aan het rebooten tot ik dit forum vond.
T-mobile en ongeveer 11 minuten voor:S

https://eu.diablo3.com/en/profile/admrobo-1762/hero/79407822 - Xbox gamertag: control1983

Acties:
  • 0Henk 'm!

• marcop23
  • Nu online
Zijn er al mensen die al geprobeerd hebben wat ik van de Vodafone medewerker heb gehoord?

1. Automatische tijd uitzetten
2. Tijdzone instellen op +01: London
3. Automatische tijd aanzetten.

Bij mij deed de telefoon hierna niet vreemds meer met de tijd.
EDIT: Jhuiting bevestigt dit dus, ik denk dat de Vodafone medewerker dan inderdaad gelijk heeft

[Voor 15% gewijzigd door marcop23 op 27-05-2011 18:19]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• niksie1981
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 20-05 21:07
Mijn vriendin heeft dit ook sinds vanochtend, HTC Desire met provider Vodafone.
Tijd handmatig goed gezet, daarna automatisch weer aangevinkt.
De tijd bleef goed staan, totdat de telefoon opgeladen werd via USB.
Toen stond ie weer 10 minuten voor...

Acties:
  • 0Henk 'm!

• curvemod
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 08:00
Ik heb hetzelfde probleem hier, HTC Desire S op T-Mobile. Net de tijdzone aangepast zoals hierboven beschreven, en dat lost mijn probleem voor nu op. Ik heb de telefoon net aan de oplader gehangen, en dat heeft bij mij geen invloed op de tijdsinstellingen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• walliewop
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 03-06 12:35
iBasch schreef op vrijdag 27 mei 2011 @ 14:19:
Mijn Desire stond ook verkeerd vanochtend, liep zo'n 8 min voor. Ik haasten om de bus te halen, bleek dat ik nog even had. 8)7

Provider is Ben (T-Mobile).
haha had gister precies hetzelfde! Klok stond 5 minuten voor (gister). Toen maar manueel op de goede tijd gezet.. Vriend van me heeft precies het zelfde met een andere provider (10 min voor nu)

HTC Desire HD met Vodafone & HI

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Twixie
De Vodafone truuk doet bij mij in elk geval niets.
Volgens wat ik op een Android forum lees, zou het te maken kunnen hebben met een ingebouwde NTP Sync in HTC Sense waarbij die NTP server duidelijk issues heeft. Sommigen konden immers hun klok terug ok krijgen door gewoon Wifi uit te zetten, waardoor ze dus offline gingen en de tijd gesynced werd via de mobiele operator.

Hmm, terwijl ik dit typ zie ik mijn klok net terugspringen naar het juiste uur. Uitgerekend wanneer ik een wifi connectie maakte.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• lifeguard
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 21-05 13:56
Leuk dat ik dit hier lees. Had het net ook.
Kijk op de klok van de telefoon, 18:36.
Zeg vrolijk: Thijs (zoontje) we gaan naar bed! Thijs kijkt me aan :?
Kijk ik op de klok, en denk :?

Vreemde zaak wel dit.....

Acties:
  • 0Henk 'm!

• zwippie
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 21:10

zwippie

Electrons at work

Het viel mij vanochtend ook al op dat mijn klok 10 minuten voor stond. HTC Desire / Telfort.
Ik dacht eerst nog even dat het misschien te maken had met de storing op het kpn netwerk, maar dat lijkt het dus niet te zijn. Zijn er echt geen andere HTC modellen die hetzelfde hebben?

How much can you compute with the "ultimate laptop" with 1 kg of mass and 1 liter of volume? Answer: not more than 10^51 operations per second on not more than 10^32 bits.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• hostname
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 04-06 20:49
Ik heb er ook last van; al meer dan een uur verschil sinds gisteren. Uiteindelijk heb ik het opgelost door in 'Settings' en dan 'Date & time' 'Automatic' uit te vinken. Vervolgens kunnen root-users evt nog met een app als ClockSync zorgen dat de tijd alsnog (bijv. dagelijks) exact goed gezet wordt, die doet het op een rare manier namelijk wel goed.

Vodafone i.c.m. HTC Desire trouwens.

[Voor 5% gewijzigd door hostname op 27-05-2011 19:24]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Matis

Matis

Rubber Rocket

zwippie schreef op vrijdag 27 mei 2011 @ 19:20:
Het viel mij vanochtend ook al op dat mijn klok 10 minuten voor stond. HTC Desire / Telfort.
Ik dacht eerst nog even dat het misschien te maken had met de storing op het kpn netwerk, maar dat lijkt het dus niet te zijn. Zijn er echt geen andere HTC modellen die hetzelfde hebben?
Ik heb zelf de Desire S met Android 2.3.3 en Sense 2.1

Acties:
  • 0Henk 'm!

Anoniem: 287751

Ik heb het zelfde probleem, klok loopt ook sinds vanochtend voor.
HTC Desire met Android 2.3.2 op het T-Mobile netwerk.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Matis

Matis

Rubber Rocket

Het lijkt bijna per mast te verschillen. Thuis heb ik een andere offset dan op het werk. Scheelt bijna 3 minuten.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Matis

Matis

Rubber Rocket

Ik heb het artikel net als nieuwtip ingestuurd naar de T.net-redactie; Toevallig :D

Acties:
  • 0Henk 'm!

• thijssie
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 05-06 14:14
Zelfde probleem hier met de HTC legend op het KPN netwerk ;)

Intel 6600K @ 3,9 GHz | Asus MAXIMUS VIII RANGER | 16GB G.skill Ripjaws @3000MHz CL15 | AMD Radeon 290x @ 1050MHz | Fractal Design Refine R3 | Coolermaster V650 [img]http://valid.x86.fr/cache/banner/8lauyp.png[/img]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• wim-vdv
  • Laatst online: 31-05 21:07
Mijn Desire via Vodafone loopt 3 minuten achter (ook op automatisch). Heb trouwens ook de laatste dag last van het op T.net besproken reboot probleem.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Cubic X
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 29-05 19:52
Nergens last van, klokkie loopt prima gelijk.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• rob_erwt
  • Laatst online: 05-06 10:39

rob_erwt

What does this button do?

Ah, dit had ik vanmorgen ook ineens met mijn Desire (op het Vodafone netwerk) Ik zag het rond 11 uur, geen idee hoe lang het toen al zo was..

Ook 1x gereboot gisteren, maar dat was (tot nu toe) eenmalig gelukkig.

Never underestimate the power of stupid people in large groups

Acties:
  • 0Henk 'm!

• MoiZie
  • Laatst online: 06:49
Toch weer last van... Uitzetten van sync maakt weinig uit...

• magnum73
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 11-03 17:41
Hier ook van hetzelfde...na wifi aan te zetten stond hij plots terug goed...

• lifeguard
  • Laatst online: 21-05 13:56
Vreemd ja, heb hem nu aangezet en tijd loopt weer goed. Ben benieuwd hoelang.

• Megamind
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 22:38
Zal het niet gewoon de sync server van HTC zijn die fout loopt? :P Ik heb er zelf ook last van HD bij T-Mobile.

[Voor 64% gewijzigd door Bullet NL op 31-05-2011 09:16]

Anoniem: 190385

Hier ook hetzelfde probleem. HTC Desire met mobilevikings (België). Zo te zien een collectief probleem van HTC zijn kant. :)
Zal wel rap opgelost geraken hoop ik. Want dit is vervelend als je een sms terugkrijgt van iemand en dat die nog voor de sms staat dat jij stuurde (GOSMS) 8)7

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Apart, ik zag het nieuwsbericht zojuist, en bedacht me dat ik hier gisteren rond half twaalf 's ochtends ook last van had. Hij stond toen ineens op 11:40 en ik kreeg een herinnering van een afspraak die om 11.45 plaatsvond. Dat was echter tien minuten te vroeg, het was namelijk pas 11:30, en na het uit- en weer aanzetten van automatische tijdssynchronisatie liep de klok weer goed.

https://oneerlijkewoz.nl
I have these thoughts / so often I ought / to replace that slot / with what I once bought / 'cause somebody stole my car radio / and now I just sit in silence

• basst85
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 12-05 23:34
De instelling "Automatisch" bij de datum/tijd instellingen werkt niet op m'n Android telefoon.
Ik heb de tijd verkeerd gezet en vervolgens een reboot gedaan, na een half uur stond de tijd nog steeds verkeerd.

Ik zie wel dat hij gebruik maakt van de tijdserver(s) pool.ntp.org, net na de reboot.
Mogelijk is er iets aangepast in de NTP Pool wat een fout veroorzaakt...

Ik heb trouwens geen HTC Desire met Sense maar een HTC HD2 met stock Android 2.3.4.

Update: Error in logcat logboek:
05-28 19:53:01.029: DEBUG/SntpClient(344): request time failed: java.net.UnknownHostException: pool.ntp.org

[Voor 15% gewijzigd door basst85 op 28-05-2011 20:12]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• traders
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 04-06 18:05
Ik heb dit probleem vorige week ook een aantal keer gehad. Desire HD + Android 2.3.3 + Vodafone.

Vandaag nog niet.

Workarround: Bij tijdinstellingen "Automatisch" uittikken en weer aanvinken.

[Voor 25% gewijzigd door traders op 30-05-2011 11:04]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Tacoos
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 07:22

Tacoos

i am i

Is het issue nu gefixed of niet :?
Mijn Desire loopt weer in de pas met de rest van de wereld, iig zinds gisteren middag of zo, maar veel berichtgeving vind ik niet...

Trek Rumblefish Elite, Vitus Substance V2, Master Touch GBS

Acties:
  • 0Henk 'm!

• SkykeN
  • Laatst online: 26-05 14:40
Ik had hetzelfde voor met mijn HTC Wildfire S...

edit: blijkbaar bekende bug bij HTC: http://www.techradar.com/...nning-10-mins-fast-959950

[Voor 62% gewijzigd door SkykeN op 30-05-2011 11:37]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• _Christiaan_
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 02-06 18:30

_Christiaan_

Master of SOG

Ik heb al een hele tijd last van een klok op mijn Legend die 2 tot 3 minuten achterloopt. Ik heb hier volgens mij al meer dan een maand last van, dus de mijne staat al een paar weken op handmatig.

Vroegah hadden we ook geen timeservers ;)

Ik ben wel benieuwd waar het nu aan ligt.

NOSIG

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Xander1
  • Laatst online: 19-12-2022
Op mijn Desire S met Vodafone heb ik er nog nooit last van gehad !

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Bullet NL

Bullet NL

Eigen Wijs

Megamind schreef op zaterdag 28 mei 2011 @ 10:05:
Zal het niet gewoon de sync server van HTC zijn die fout loopt? :P Ik heb er zelf ook last van HD bij T-Mobile.
HTC heeft geen eigen tijd-server. De tijd wordt van het netwerk of van een andere tijd-server gehaald

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Bullet NL

Bullet NL

Eigen Wijs

Ik heb de topic titel aangepast ivm het probleem zich niet alleen voor doet met 1 type HTC toestel.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Mister_Gaus
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 07:53
Ik heb sinds twee dagen dat mijn HTC legend drie minuten achterloopt. Een reboot en netwerk-sync aan/uit hebben beiden geen resultaat. Ik zit trouwens op het vodafone netwerk.

Hebben meer mensen hier last van?

edit:
Ik zie nu het bericht van _Christiaan_, maar dan is het dus blijkbaar al veel langer :?

[Voor 18% gewijzigd door Mister_Gaus op 03-06-2011 13:47]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• ChaserBoZ_
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 05-06 14:42
Ik heb het gehad vorig jaar bij het aanpassen van de tijd naar wintertijd, mijn HD (WinMob overigens), ging steeds meer voorlopen, bij ieder smsjes/telefoontje kwamen er minuten bij, tot ie meer dan een uur voorliep.

Met NTP ging het redelijk, het probleem was pas opgelost toen ik de tijdsynchronisatie uitschakelde via het GSM netwerk.

Dat hielp :)

'Maar het heeft altijd zo gewerkt . . . . . . '

Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee