Dat is de radio (zender/ontvanger) van de DHD. Als een reboot niets helpt, kan dat erop duiden dat een applicatie dusdanig veel data trekt dat de radio de batterij zo leeg slurpt. Ga eens na of je onlangs een applicatie hebt geïnstalleerd. Installeer zonnodig een verbruiksmeter (3G Watchdog) bijvoorbeeld om te kijken of iets je radio zwaar belast.
Dat vraag ik me ook al een poosje af. Het komt pas te voorschijn nadat je de eerste keer hebt gebeld na een reboot. Geen idee wat het nou precies is.Jodi schreef op woensdag 08 juni 2011 @ 20:08:
Er is iets raars met mijn DHD aan de hand, en ik snap er niks van.
Gisteren was mijn accu ineens bizar snel leeg. Toen ik het accugebruik controleerde stond het proces "telefoon" met stip op 1. Ik heb dat proces nog nooit in die lijst zien staan; wel het "spraakoproepen" proces, maar deze niet. Nou ja, reboot, afgelopen nacht aan het infuus, en dan zou het wel over zijn.... Dacht ik. Vandaag hetzelfde liedje! Mijn telefoon is net uitgevallen, na 12 uur van de lader te zijn geweest. Ik heb hem nauwelijks gebruikt! En weer dat "telefoon" proces.
Wat is dat voor proces, dat "telefoon"?
Ik heb dit ook,weliswaar is mijn batterij niet zo snel leeg...maar de telefoon staat ook op 1 in het batterijverbruik. Ik heb niets extra geinstalleerd sinds de update...dus logischerwijs verdenk ik toch de update ervan... Ik moet zeggen als ik alles lees,ook op xda,er toch wel veel verschillende problemen plaats vinden na de update...tenzij je mischien hard reset,maar dat kan toch de bedoeling niet zijn? Mijn vrouw heeft al talloze updates gedaan met haar iphone,en altijd zonder problemen... Ik wil geen negatieve reclame maken,maar het stemt me toch tot nadenken.DustSpinner schreef op woensdag 08 juni 2011 @ 20:39:
Dat is de radio (zender/ontvanger) van de DHD. Als een reboot niets helpt, kan dat erop duiden dat een applicatie dusdanig veel data trekt dat de radio de batterij zo leeg slurpt. Ga eens na of je onlangs een applicatie hebt geïnstalleerd. Installeer zonnodig een verbruiksmeter (3G Watchdog) bijvoorbeeld om te kijken of iets je radio zwaar belast.
Ik neem aan dat je de 2.3 update bedoelt? Die heb ik al weken erop staan, en dit is iets van de laatste paar dagen. Ik heb na de update ook een factory reset gedaan.magnum73 schreef op woensdag 08 juni 2011 @ 20:57:
[...]
Ik heb dit ook,weliswaar is mijn batterij niet zo snel leeg...maar de telefoon staat ook op 1 in het batterijverbruik. Ik heb niets extra geinstalleerd sinds de update...dus logischerwijs verdenk ik toch de update ervan... Ik moet zeggen als ik alles lees,ook op xda,er toch wel veel verschillende problemen plaats vinden na de update...tenzij je mischien hard reset,maar dat kan toch de bedoeling niet zijn? Mijn vrouw heeft al talloze updates gedaan met haar iphone,en altijd zonder problemen... Ik wil geen negatieve reclame maken,maar het stemt me toch tot nadenken.
Misschien een domme vraag, maar... valt Wifi ook onder de radio? Ik vraag het omdat Wifi ook als los proces in die lijst staat, en mijn telefoon de hele dag alleen maar Wifi heeft gebruikt. Althans, dat denk ik. Want ik heb wel last van het wegvallen van Wifi als ik de DHD op een bepaalde manier vasthoud, zoals zoveel mensen... Maar dat zou inhouden dat hij misschien heel soms en heel kort even via 3G data heeft verstookt. Maar als die hele korte 3G sessies ervoor zorgen dat de hele accu leegloopt... Nee, dat kan toch niet?DustSpinner schreef op woensdag 08 juni 2011 @ 20:39:
Normaal doen, daar word je pas echt gek van! :: I reject reality, and substitute my own.
Verwijderd
Heb nu ook iets raars.Waar ik altijd gewoon telefoon verbinding had en 3g of h internet,moet ik nu mijn telefoon op gsm zetten (als ik hem op gsm/wcdma automatisch heb staan).Als ik dit niet doe dan heb ik drie streepjes ontvangst volgens de telefoon,alleen ik ben niet bereikbaar.Ook heb ik dan geen internet verbinding.Zet ik hem op gsm dan ben ik wel bereikbaar en heb alleen g verbinding met internet.Zeer vreemd allemaal.
Helaas hier nog iemand met hetzelfde probleem. Tooltje van xda werkt niet, want GB wordt nog niet ondersteund. Er is wel een patch voor als je custom cm7 kernels draait maar ik heb geen zin om voor een proximity sensor een custom kernel uit te testen.Bullet NL schreef op dinsdag 24 mei 2011 @ 09:21:
[...]
Het proximity sensor probleem zou door HTC bij de voorlaatste update al te zijn opgelost.
Je kan het beste even contact opnemen met de HTC servicedesk, misschien dat die iets voor je kunnen betekenen.
There's nothing more lame than quoting yourself -Trimakassi
Nogmaals, een defect toestel kan natuurlijk altijd. Gezien het feit dat na de update de proximity sensor goed is zou het probleem dus hardwarematig kunnen zijn. Even contact op nemen met HTC dus....trimakassi schreef op woensdag 08 juni 2011 @ 21:32:
[...]
Helaas hier nog iemand met hetzelfde probleem. Tooltje van xda werkt niet, want GB wordt nog niet ondersteund. Er is wel een patch voor als je custom cm7 kernels draait maar ik heb geen zin om voor een proximity sensor een custom kernel uit te testen.
Cogitationis poenam nemo patitur
Nog even terug komend op de batterij die van mij geeft dus buiten bij mooi weer aan dat die oververhit raakt.
Meer mensen hier last van, of moet ik hem ter reparatie aanbieden?
Toestel wordt wel snel warm.Practics schreef op woensdag 08 juni 2011 @ 23:23:
Nog even terug komend op de batterij die van mij geeft dus buiten bij mooi weer aan dat die oververhit raakt.
Gisteren met Open GPS tracker 150 Km gereden en bij aankomst was ie lekker warm, had ook bluetooth aan staan voor headset.
Ja maar die van mij geeft dus ook duidelijk een melding en sluit dus apps af.babbelbox schreef op woensdag 08 juni 2011 @ 23:30:
[...]
Toestel wordt wel snel warm.
Gisteren met Open GPS tracker 150 Km gereden en bij aankomst was ie lekker warm, had ook bluetooth aan staan voor headset.
Gewoon beetje warm worden lijkt me ook niet zo bigg issue.
Maar na de 2.3 update buiten bij 25+ gaat het dus echt niet meer lekker.
Klopt idd en trouwens zeer goede tip. Alleen een beetje jammer dat ik dat hier moest vernemen en dat HTC mij dit niet kon zeggen ... Ondertussen staat m'n mobiel netwerk dus 90% van de tijd uit, er is toch zo goed als overal WiFi-ontvangst waar ik zit. Als ik het dan eens nodig heb, dan zet ik het wel manueel aan. Zo werkt m'n WiFi tenminste zoals het moet.Dutchrevenge schreef op woensdag 08 juni 2011 @ 19:53:
[...]
Ik geloof (weet niet zeker) dat als je de dataverbinding (3g/umts) uitzet als je aan het internetten bent op wifi, dat dan de verbinding wel blijft bestaan. Is volgens mij iets van voorbij gekomen eerder dit topic.
Hij wordt niet alleen snel warm, maar bij koude temperaturen wordt ie ook echt ijskoud. Toestel is gewoon heel temperatuursgevoelig.babbelbox schreef op woensdag 08 juni 2011 @ 23:30:
[...]
Toestel wordt wel snel warm.
Vind HTC niet echt het beste bedrijf als het op support aankomt, zo was er het notificatieprobleem dat ze eigenlijk nooit hebben gepatcht, de HTCSense.com site die nog steeds de helft van de tijd niet werkt en nu het WiFi probleem waar waarschijnlijk nooit een update voor komt. Ik zeg niet dat dit bij andere bedrijven beter is, maar er is toch wat werk aan.
Ben nog steeds heel tevreden van m'n DHD, maar toch een beetje jammer dat de fabrikant bij elke update wel iets verprutst en dat je dit dan zelf mag gaan uitzoeken.
Youtube kanaal: https://www.youtube.com/channel/UCCFiGVUeYs1h7RQIHZgqlSQ
Neen, WiFi is een andere radio, daarom staat die ook onder een ander proces. Maar zoals jij het beschrijft kan het niet de radio zijn.Jodi schreef op woensdag 08 juni 2011 @ 21:06:
[...]
Ik neem aan dat je de 2.3 update bedoelt? Die heb ik al weken erop staan, en dit is iets van de laatste paar dagen. Ik heb na de update ook een factory reset gedaan.
[...]
Misschien een domme vraag, maar... valt Wifi ook onder de radio? Ik vraag het omdat Wifi ook als los proces in die lijst staat, en mijn telefoon de hele dag alleen maar Wifi heeft gebruikt. Althans, dat denk ik. Want ik heb wel last van het wegvallen van Wifi als ik de DHD op een bepaalde manier vasthoud, zoals zoveel mensen... Maar dat zou inhouden dat hij misschien heel soms en heel kort even via 3G data heeft verstookt. Maar als die hele korte 3G sessies ervoor zorgen dat de hele accu leegloopt... Nee, dat kan toch niet?
Ik draai op dit moment MIUI (een custom ROM) dus heb niet hetzelfde batterijscherm als jij. Heb even bij een kennis op zijn DHD gekeken en volgensmij is 'telefoon' het Android hoofd proces. (android.acore). Klinkt erg vaag, want deze zou niet zoveel stroom mogen gebruiken als jij beschrijft. Toen ik nog op de stock ROM zat (onder 2.2, niet 2.3) bleef het Android.acore ook wel eens hangen met een batterydrain tot gevold. Dan loste een reboot het op.
Maar om even aan te geven hoe vaag de batterijstats bij Android soms kunnen zijn: op Android Revolution (Sense 2.3 ROM) stond het scherm altijd stipt bovenaan met zo'n 60 á 70%. Nu draai ik MIUI en staat scherm op zo'n 30% en staat de radio stipt bovenaan. Ik snap er soms niets meer van.
Dan snap ik er niks meer vanDustSpinner schreef op donderdag 09 juni 2011 @ 09:29:
[...]
Neen, WiFi is een andere radio, daarom staat die ook onder een ander proces. Maar zoals jij het beschrijft kan het niet de radio zijn.
Ik draai op dit moment MIUI (een custom ROM) dus heb niet hetzelfde batterijscherm als jij. Heb even bij een kennis op zijn DHD gekeken en volgensmij is 'telefoon' het Android hoofd proces. (android.acore). Klinkt erg vaag, want deze zou niet zoveel stroom mogen gebruiken als jij beschrijft. Toen ik nog op de stock ROM zat (onder 2.2, niet 2.3) bleef het Android.acore ook wel eens hangen met een batterydrain tot gevold. Dan loste een reboot het op.
Maar om even aan te geven hoe vaag de batterijstats bij Android soms kunnen zijn: op Android Revolution (Sense 2.3 ROM) stond het scherm altijd stipt bovenaan met zo'n 60 á 70%. Nu draai ik MIUI en staat scherm op zo'n 30% en staat de radio stipt bovenaan. Ik snap er soms niets meer van.
Normaal doen, daar word je pas echt gek van! :: I reject reality, and substitute my own.
Wifi Analyser heb ik ook maar eens vewijderd. Deze deed ook raar bij verwijderen.Jodi schreef op donderdag 09 juni 2011 @ 11:56:
[...]
Dan snap ik er niks meer vanIk heb de afgelopen dagen weinig apps geïnstalleerd, maar ik heb gegokt op Wifi Analyzer. Die heb ik er gisteravond afgegooid (na cold boot, want uitgevallen), telefoon weer een nacht aan het infuus, en vanmorgen vroeg weer van de lader gehaald. Na 5 uur staat de batterij op 77%, staat het "telefoon" proces niet meer in de lijst, en lijkt ie weer 'normaal' te doen. Vreemd
Ben benieuwd of deze actie ook mijn batterij probleem oplost.
Bedankt iig voor de tip.
Beste DHD eigenaren danwel gebruikers,
Hoe is bij jullie de ervaring met de krasbestendigheid van het scherm? Ik zag wat filmpjes over Gorillaglas in een DHD, maar volgens mij zijn ze dat bij die van mij vergeten.
Heb 2 fikse krassen in het scherm zitten nadat ik 'm een keertje met scherm naar beneden op de tafel heb gelegd. Kennelijk zat er zand o.i.d. onder, want het heeft twee mooie krassen achtergelaten. De krassen zijn diep genoeg om ze duidelijk met je nagel te kunnen voelen. Voor zover ik weet heb ik niet extra veel druk op het scherm uitgeoefend die de krassen zouden kunnen veroorzaken.
Ik heb de telefoon nu ongeveer een half jaar in bezit. Verder is de telefoon nog in perfecte staat, geen problemen met verf, knoppen of klepjes. Camera zit wel wat scheef gemonteerd, maar belemmerd het gebruik niet.
Ik ben benieuwd of er meer mensen slechte ervaringen hebben met de krasbestendigheid.
Hoe is bij jullie de ervaring met de krasbestendigheid van het scherm? Ik zag wat filmpjes over Gorillaglas in een DHD, maar volgens mij zijn ze dat bij die van mij vergeten.
Heb 2 fikse krassen in het scherm zitten nadat ik 'm een keertje met scherm naar beneden op de tafel heb gelegd. Kennelijk zat er zand o.i.d. onder, want het heeft twee mooie krassen achtergelaten. De krassen zijn diep genoeg om ze duidelijk met je nagel te kunnen voelen. Voor zover ik weet heb ik niet extra veel druk op het scherm uitgeoefend die de krassen zouden kunnen veroorzaken.
Ik heb de telefoon nu ongeveer een half jaar in bezit. Verder is de telefoon nog in perfecte staat, geen problemen met verf, knoppen of klepjes. Camera zit wel wat scheef gemonteerd, maar belemmerd het gebruik niet.
Ik ben benieuwd of er meer mensen slechte ervaringen hebben met de krasbestendigheid.
Welkom in de wereld van verkoop technische termen.Bartmeteenb schreef op donderdag 09 juni 2011 @ 23:57:
Beste DHD eigenaren danwel gebruikers,
Ik heb er gelijk gewoon een screen protector op gegooid, risico is het me niet waard, dat ik straks met een scherm zit waar ik me aan moet ergeren. En gelukkig maar, want ik liet me telefoon nog geen 2weken later in het grind vallen bij uitstappen van de auto
Behuizing wel 2 krasjes, maar stoort niet, maar dat viel me wel tegen.
Leer voor de volgende keer (en miss zelfs voor nu als je het de moeite waard vind) spendeer een paar euro in een goede screen protector, en vertrouw niet op paar verkoop praatjes!
Dm voor een goede screen protector mag, ervaring is namelijk dat niet alle screen protectors even goed zijn. Zonde om 12,50 uit te geven aan iets wat lelijk is omdat de randen niet perfect zijn.
[ Voor 5% gewijzigd door Practics op 10-06-2011 00:04 ]
Inderdaad, screenprotector overheen. Als je een goeie hebt merk je er niks van. Ik merk enkel die van mij omdat er een beschadiging op zit. Zat die screenprotector er niet dan was dat dus een beschadiging in het scherm geweest.
SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N
Dat zo'n screenprotector helpt is wel duidelijk inderdaad, ik ga er denk ik ook maar een aanschaffen om verdere schade te voorkomen. Hopen dat je er niet teveel van merkt.Tsurany schreef op vrijdag 10 juni 2011 @ 00:04:
Inderdaad, screenprotector overheen. Als je een goeie hebt merk je er niks van. Ik merk enkel die van mij omdat er een beschadiging op zit. Zat die screenprotector er niet dan was dat dus een beschadiging in het scherm geweest.
Toch jammer dat ze een minder goede coating eroverheen hebben gedaan dan bij bijv. de HD2. Lijkt me op zich geen overbodige luxe bij het voormalig vlaggenschip van HTC
Thanks voor de tip, Tsurany en Practics.
Verwijderd
Helemaal met je eensBartmeteenb schreef op vrijdag 10 juni 2011 @ 00:13:
[...]
Dat zo'n screenprotector helpt is wel duidelijk inderdaad, ik ga er denk ik ook maar een aanschaffen om verdere schade te voorkomen. Hopen dat je er niet teveel van merkt.
Toch jammer dat ze een minder goede coating eroverheen hebben gedaan dan bij bijv. de HD2. Lijkt me op zich geen overbodige luxe bij het voormalig vlaggenschip van HTC.
Thanks voor de tip, Tsurany en Practics.
Trouwens ik zit met iets aparts. Soms als ik mijn telefoon aan de oplader hang werkt het onderste deel van het touchscreen niet. Ik kan de unlock slider niet omlaag slepen en de vier onderste knoppen werken gewoon niet. Dit komt enkel bij een paar USB kabels voor, niet bij allen. Iemand een idee wat het precies veroorzaakt?
SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N
Dat is normaal, kijk maar in je htc boekje, daar staat dat het display niet functioneert aan de oplader of iets in die trend. Komt door voltages enzo, even dit topic door zoeken, is al eerder langs gekomen.Tsurany schreef op vrijdag 10 juni 2011 @ 00:25:
Trouwens ik zit met iets aparts. Soms als ik mijn telefoon aan de oplader hang werkt het onderste deel van het touchscreen niet. Ik kan de unlock slider niet omlaag slepen en de vier onderste knoppen werken gewoon niet. Dit komt enkel bij een paar USB kabels voor, niet bij allen. Iemand een idee wat het precies veroorzaakt?
Verwijderd
Neem aan dat je scherm niet warm aanvoelt daaronder?Tsurany schreef op vrijdag 10 juni 2011 @ 00:25:
Das een van de simpelste redenen die ik me kan bedenken.
edit
die van hierboven lijkt mij logischer xD
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 10-06-2011 00:28 ]
Scherm voelt absoluut niet warm aan. Het gekke is dat het dus daadwerkelijk per USB kabel verschilt, bij de meesten werkt de telefoon gewoon perfect (ook die van HTC), bij een paar goedkope 1 dollar kabels werkt het niet goed.
vraagje,
weet iemand de layout van de 3,5mm plug (4polig). Ik kan het namelijk niet vinden en wil mijn headset niet kapot knippen om erachter te komen. nvm, gevonden: http://pinoutsguide.com/PDA/htc_hd2_headphone_pinout.shtml
Ik heb namelijk LGcamera gevonden. Kan je mee filmen en externe mic gebruiken van de headset. Alleen de kabel is te kort en wil eigenlijk een andere mic gebruiken voor beter geluid.
De 3 polige 3,5mm, van de camera, werkt helaas niet
weet iemand de layout van de 3,5mm plug (4polig). Ik kan het namelijk niet vinden en wil mijn headset niet kapot knippen om erachter te komen. nvm, gevonden: http://pinoutsguide.com/PDA/htc_hd2_headphone_pinout.shtml
Ik heb namelijk LGcamera gevonden. Kan je mee filmen en externe mic gebruiken van de headset. Alleen de kabel is te kort en wil eigenlijk een andere mic gebruiken voor beter geluid.
De 3 polige 3,5mm, van de camera, werkt helaas niet
@Krassen in het scherm:
Ik heb er ook 2, zichtbaar, voelbaar. Ooit een keer per ongeluk mijn sleutels in dezelfde broekzak gedaan...
Tevens merk ik dat de verf van de cameraring af gaat, en de ring los zit...
Nu heb ik 2 opties: 1. Via HTC proberen te laten fixxen
2. Mijn verzekering in te schakelen, desnoods een beetje aan schade "helpen"...
Maar dat doe ik eind van het jaar wel. :-)
Ik heb er ook 2, zichtbaar, voelbaar. Ooit een keer per ongeluk mijn sleutels in dezelfde broekzak gedaan...
Tevens merk ik dat de verf van de cameraring af gaat, en de ring los zit...
Nu heb ik 2 opties: 1. Via HTC proberen te laten fixxen
2. Mijn verzekering in te schakelen, desnoods een beetje aan schade "helpen"...
Maar dat doe ik eind van het jaar wel. :-)
Ik heb in het begin wijselijk besloten een hoesje te kopen. M'n DHD ziet er na meer dan een half jaar nog steeds nieuw uit. Als je een toestel van 500€+ koopt, kan je best wel 10€ spenderen aan iets om het te beschermen vind ik
. Heb bij een collega gezien dat het scherm allesbehalve krasbestendig is.
Gorilla glas of niet, maar het is mij niet gelukt om een kras te maken.babbelbox schreef op vrijdag 27 mei 2011 @ 13:08:
[...]
Net dus even voorzichtig geprobeerd in een hoekje maar ik krijg er met een stenley mesje geen krassen op!!!
Zelfs met redelijke druk op het mesje is er niets te zien.
Wel heb ik m'n toestel in een hoesje maar da's ook omdat het mooi staat.
Misschien ook dat er verschil is tussen een mesje en zand of sleutels, maar dat lijkt me sterk. Ook al een aantal keren laten vallen, ook op het display wrlliseaar niet im het grind maar geen beschadiging te zien.
Ik heb te vroeg gejuicht: gisteravond deed mijn telefoon weer "piep mijn accu is bijna leeg", en ineens was daar weer het "telefoon" proces. Knal mij maar lek, ik snap er niks van. Best wel vervelend als je telefoon het niet eens één dag volhoudt... Als dit nog heel veel langer zo doorgaat, ga ik toch maar weer eens een reset doenThombias schreef op donderdag 09 juni 2011 @ 14:01:
[...]
Wifi Analyser heb ik ook maar eens vewijderd. Deze deed ook raar bij verwijderen.
Ben benieuwd of deze actie ook mijn batterij probleem oplost.
Bedankt iig voor de tip.
Ik heb HTC gemaild over het probleem dat Telefoon hoog in het Accuverbruik terugkomt. Zij raden aan om een hard-reset te doen..
Daar heb ik nu alleen echt geen tijd voor. In de loop van volgende week maar eens kijken of dit het probleem oplost.
Daar heb ik nu alleen echt geen tijd voor. In de loop van volgende week maar eens kijken of dit het probleem oplost.
Hou ons maar op de hoogte. Ik heb dat probleem ook,weliswaar haal ik wel anderhalve dag met mijn batterij.Dutchrevenge schreef op vrijdag 10 juni 2011 @ 15:37:
Ik heb HTC gemaild over het probleem dat Telefoon hoog in het Accuverbruik terugkomt. Zij raden aan om een hard-reset te doen..
Verwijderd
Beste mensen,
Als ik via de pc op mijn telefoon kijk, staat er een map downloads. Deze zat helemaal vol met attachements welke ik via de mail meegekregen heb, PDF enz. heb ze nu verwijderd, maar is er een instelling dat de telefoon dat zelf doet?
Groetjes
Als ik via de pc op mijn telefoon kijk, staat er een map downloads. Deze zat helemaal vol met attachements welke ik via de mail meegekregen heb, PDF enz. heb ze nu verwijderd, maar is er een instelling dat de telefoon dat zelf doet?
Groetjes
Ik gebruik een iBasso D2+ DAC/headphone amp via USB aan mijn laptop.
Weet iemand of deze ook werkt via een USB/micro USB verloopstekkertje aan mijn HTC Desire HD? Of geeft de micro USB van de HTC DHD geen muziek output?
Weet iemand of deze ook werkt via een USB/micro USB verloopstekkertje aan mijn HTC Desire HD? Of geeft de micro USB van de HTC DHD geen muziek output?
Yamaha - Chario - MJ Acoustics - Squeezebox - Trends Audio - Beresford
Verwijderd
Mijn WiFi probleem heb ik opgelost door de gegevensverbinding via 3g etc uit te schakelen zodra ik thuis ben. Dan houdt de telefoon zijn verbinding veel langer vast. Dat zou ook via de app tasker te regelen moeten zijn, maar dat is mij te ingewikkeld. Is er ook één eenvoudige app die gevensverbinding uitschakelt zodra er verbinding is met een bekende WiFi?
Gr
Eric
Gr
Eric
Er is een simpele Tasker achtige applicatie, weet alleen de naam niet. Staat volgens mij wel een link in het tasker topic ofzo.
Verwijderd
Hebben nog meer mensen het idee dat van het weerbericht gewoon weinig klopt. Hij loopt altijd uren achter. Smiddags vertelt hij vrolijk dat het 11 graden is en savonds als het koud is is het opeens 19 graden ofzo. Locatie staat wel goed.
Blijkbaar heb je het gedaan dat ie iedere 3 of 6 uren wordt ge-update. Doe het iedere uur ofzo en zie...Verwijderd schreef op maandag 13 juni 2011 @ 02:11:
Hebben nog meer mensen het idee dat van het weerbericht gewoon weinig klopt. Hij loopt altijd uren achter. Smiddags vertelt hij vrolijk dat het 11 graden is en savonds als het koud is is het opeens 19 graden ofzo. Locatie staat wel goed.
Gister was ik het beu; niet eens een dag halen met één acculading is waardeloos. Ik heb een harde reset gedaan, en vandaag gaan we eens kijken of mijn DHD weer normaal doet. Ik laat nog wel even weten of het nu opgelost is.
Wat is dit nou? 
Als ik het toestel met de bijbehorende kabel in de usb poort van mijn laptop doe kan ik niet meer kiezen (laden, sd card, etc.) opladen doet hij wel en de sd card is gewoon beschikbaar via de telefoon. Enkele dagen geleden werkt het nog gewoon. Wilde wat foto's van de SD card naar de HD zetten, maar no-go.
Allemaal geprobeerd:
- hoor het 'piepje' niet meer zoals je hoort als je er een USB stick oid inplugged (op de laptop dus)
- laptop reboot
- andere USB port geprobeerd
- telefoon opnieuw opgestart
- SD card unmounted
- SC card er helemaal uitgehaald
- bij connect to pc > ask me opnieuw aangevinkt
- default op disk drive gezet
- zie niets staan bij de device manager op laptop
Iemand enig idee waar dat aan kan liggen?
Toestel is origineel en niet geroot. Kan het misschien de kabel zijn? Opladen gaat wel, maar zoals ik al zei, geen keuze-menu meer.
Systeem: Win 7, 64b, USB 3.0 (heeft altijd gewerkt). Android 2.3.3.
Bij Google kom ik er ook niet meer uit. v
Edit: kan de kaart via de telefoon gewoon benaderen, inclusief de apps die erop staan, dus hij is niet corrupt volgens mij.
Als ik het toestel met de bijbehorende kabel in de usb poort van mijn laptop doe kan ik niet meer kiezen (laden, sd card, etc.) opladen doet hij wel en de sd card is gewoon beschikbaar via de telefoon. Enkele dagen geleden werkt het nog gewoon. Wilde wat foto's van de SD card naar de HD zetten, maar no-go.
Allemaal geprobeerd:
- hoor het 'piepje' niet meer zoals je hoort als je er een USB stick oid inplugged (op de laptop dus)
- laptop reboot
- andere USB port geprobeerd
- telefoon opnieuw opgestart
- SD card unmounted
- SC card er helemaal uitgehaald
- bij connect to pc > ask me opnieuw aangevinkt
- default op disk drive gezet
- zie niets staan bij de device manager op laptop
Toestel is origineel en niet geroot. Kan het misschien de kabel zijn? Opladen gaat wel, maar zoals ik al zei, geen keuze-menu meer.
Systeem: Win 7, 64b, USB 3.0 (heeft altijd gewerkt). Android 2.3.3.
Bij Google kom ik er ook niet meer uit. v
Edit: kan de kaart via de telefoon gewoon benaderen, inclusief de apps die erop staan, dus hij is niet corrupt volgens mij.
[ Voor 5% gewijzigd door Sanction op 14-06-2011 14:37 ]
Ik heb mijn DHD laatst ruim 2 dagen niet opgeladen (voor mijn gevoel zelfs bijna 3 dagen). Had hierna nog 30% van mijn accu over. Dit met Android Revolution 5.1.9.Jodi schreef op dinsdag 14 juni 2011 @ 10:07:
Gister was ik het beu; niet eens een dag halen met één acculading is waardeloos. Ik heb een harde reset gedaan, en vandaag gaan we eens kijken of mijn DHD weer normaal doet. Ik laat nog wel even weten of het nu opgelost is.
edit: Laat maar...
No way... Dan heb je denk ik altijd vliegtuig modus aan, en zeker het scherm nooit aan...agoNITE schreef op dinsdag 14 juni 2011 @ 14:42:
[...]
Ik heb mijn DHD laatst ruim 2 dagen niet opgeladen (voor mijn gevoel zelfs bijna 3 dagen). Had hierna nog 30% van mijn accu over...
[ Voor 5% gewijzigd door GentiLi op 14-06-2011 16:22 ]
Nope, enige verschil in gebruik met stock ROM is dat ik niet elke dag 20 minuten muziek heb geluisterd.GentiLi schreef op dinsdag 14 juni 2011 @ 14:55:
[...]
Menu, Settings, Connect to PC en dan Ask me aanvinken.
[...]
No way... Dan heb je denk ik altijd vliegtuig modus aan, en zeker het scherm nooit aan...
Dit doe ik normaal wel, in de trein.
Laden van een USB-kabel gaat over andere aders dan de dataverbinding. Ik gok dat dus gewoon de kabel kapot is.Sanction schreef op dinsdag 14 juni 2011 @ 14:35:
Wat is dit nou?
Waar is Jos de Nooyer toch gebleven?
hallo,
ik wil graag een htc desire hd kopen omdat deze een zeer goede camera heeft.
ik twijfel nog met desire s of incredible s, vooral omdat deze een zwaarde accu hebben.
nou heb ik even zitten googlen en zag dat er ook 1550mah accu's voor de hd te koop zijn.
iemand daar ervaring mee?
ik twijfel nog met desire s of incredible s, vooral omdat deze een zwaarde accu hebben.
nou heb ik even zitten googlen en zag dat er ook 1550mah accu's voor de hd te koop zijn.
Ik zou de Incredible S nemen om dat deze eigenlijk een nieuwer model is.twowheeler schreef op dinsdag 14 juni 2011 @ 15:23:
hallo,
1550mah accus zijn niet van HTC en geven vrijwel altijd problemen of blijken toch minder mah's te bevatten dan waarmee geadverteerd wordt.
Ik heb ook al eens een verslag van iemand gelezen die zijn accu niet meer uit zijn telefoon kon halen omdat deze bol was gaan staan door de hitte.
Ik zou het risico niet nemen.
Had onlangs ook zoiets ... heb toen USB debugging uitgeschakeld en toen was het opgelost. Het proberen waard zou ik zeggen.Sanction schreef op dinsdag 14 juni 2011 @ 14:35:
Wat is dit nou?
Die stond uit.Largamelion schreef op dinsdag 14 juni 2011 @ 15:56:
[...]
Had onlangs ook zoiets ... heb toen USB debugging uitgeschakeld en toen was het opgelost. Het proberen waard zou ik zeggen.
Nu aan- en weer uitgezet, geen resultaat.
Staat er eigenlijk al een 2.4 update te wachten voor de DHD? Zat toevallig dit nieuws: 'Android 2.4 komt in april en bevat ondersteuning voor dualcore-apps' te lezen, maar April zijn we al voorbij
En Android 2.4 is nog steeds niet uit
Daarnaast zit er maanden tussen wanneer Google een update uitbrengt en wanneer de telefoon-fabrikant dat eindelijk doet, omdat dingen als Sense ge-update moeten worden en alles uitgebreid getest moet worden. En als derde is de Sensation nu het top-model, dus ik zou er niet op hopen dat de Desire HD nog een grote officiële update krijgt. Maar als je bereid bent te rooten zullen er vast wel custom ROMs voor komen, daarvoor kan je een ander topic in de gaten houden
Zo goed is de camera niet hoor van de Desire hd er staat wel 8 mp maar dit zegt vrij weinig over de kwaliteit van de Foto's.twowheeler schreef op dinsdag 14 juni 2011 @ 15:23:
hallo,
Verder heb ik de hd nu een klein half jaartje, nog steeds erg tevreden mee
Als ik het hier lees http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=875230Kleissen88 schreef op dinsdag 14 juni 2011 @ 22:05:
[...]
Zo goed is de camera niet hoor van de Desire hd er staat wel 8 mp maar dit zegt vrij weinig over de kwaliteit van de Foto's.
dan kan je er toch wel mooie foto's meemaken.
echt mooie foto's maak ik met m'n DSLR maar die heb ik natuurlijk niet altijd bij me
en vind je de accutijd nadelig? ik zit graag te internetten en films te kijken (nu op m'n ipod touch) en dat lijkt me op de hd met dat huge scherm toch wel erg prettig.
ook las ik iets van een trucje om je accu te kalibreren ofzo, dit zou ook de tijd verdubbelen. hier ervaringen daarmee?
opzich is het geen probleem als het toestel elke avond aan de lader moet, dat moet mijn ipod nu immers ook. alleen hij moet m'n ipod wel kunnen vervangen
oh ja bellen sms en watchapp ook nog he
[ Voor 4% gewijzigd door twowheeler op 15-06-2011 10:05 ]
De accutijd zie ik niet als nadelig. Ik heb nu 30 % verbruikt en heb hem al 20 uur aan staan.. Okay dat is dan ook de gehele nacht erbij.. maar normaal redt je er de 24 uur wel ermee wanneer je internet, belt, en whatsappttwowheeler schreef op woensdag 15 juni 2011 @ 10:04:
[...]
Als ik het hier lees http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=875230
dan kan je er toch wel mooie foto's meemaken.
echt mooie foto's maak ik met m'n DSLR maar die heb ik natuurlijk niet altijd bij me
en vind je de accutijd nadelig? ik zit graag te internetten en films te kijken (nu op m'n ipod touch) en dat lijkt me op de hd met dat huge scherm toch wel erg prettig.
ook las ik iets van een trucje om je accu te kalibreren ofzo, dit zou ook de tijd verdubbelen. hier ervaringen daarmee?
opzich is het geen probleem als het toestel elke avond aan de lader moet, dat moet mijn ipod nu immers ook. alleen hij moet m'n ipod wel kunnen vervangen. dus muziek spelen en internetten.
oh ja bellen sms en watchapp ook nog he
ok thanks man, dat was wat ik wou wetenKleissen88 schreef op woensdag 15 juni 2011 @ 10:53:
[...]
De accutijd zie ik niet als nadelig. Ik heb nu 30 % verbruikt en heb hem al 20 uur aan staan.. Okay dat is dan ook de gehele nacht erbij.. maar normaal redt je er de 24 uur wel ermee wanneer je internet, belt, en whatsappt
Verwijderd
Nou dat is dan jouw ervaring. Ik kom met 30 min bellen, 30 min whatsappen, 30 min mobiel internet, en wellicht ff een spelletje echt nét een werkdag door hoor. 06.00uur van de lading is 's avonds om 22.00uur helemaal leeg (en dan bedoel ik ook echt leeg, accu 10%).Kleissen88 schreef op woensdag 15 juni 2011 @ 10:53:
maar normaal redt je er de 24 uur wel ermee wanneer je internet, belt, en whatsappt
Dus hoe jij aan 24 uur accu capaciteit komt is me een raadsel.
Verwijderd
Klopt, bij "normaal"gebruik haal je 24 uur niet met 1 lading. Althans, dat is mijn ervaring.Verwijderd schreef op woensdag 15 juni 2011 @ 16:35:
[...]
Nou dat is dan jouw ervaring. Ik kom met 30 min bellen, 30 min whatsappen, 30 min mobiel internet, en wellicht ff een spelletje echt nét een werkdag door hoor. 06.00uur van de lading is 's avonds om 22.00uur helemaal leeg (en dan bedoel ik ook echt leeg, accu 10%).
Dus hoe jij aan 24 uur accu capaciteit komt is me een raadsel.
Beetje bellen, browsen, whatsapp, gmail. Wifi en muziek luisteren niet eens meegerekend.
Hier een gelijke ervaring. Ik was afgelopen weekend op Pinkpop en was vol vertrokken op zaterdag. De avond heb ik niet gered. Redelijk wat foto's gemaakt en getwitterd. (verbinding was niet ideaal, duurde lang enzo of niet in 1 keer) Een kameraad ook met een Desire HD heeft t tot zondagmiddag volgehouden, maar die gebruikt hem bijna niet. Alle syncs en dataverbindingen uit enzo. Verschilt dus enorm.Verwijderd schreef op woensdag 15 juni 2011 @ 16:38:
[...]
Klopt, bij "normaal"gebruik haal je 24 uur niet met 1 lading. Althans, dat is mijn ervaring.
Beetje bellen, browsen, whatsapp, gmail. Wifi en muziek luisteren niet eens meegerekend.
(Gelukkig was Hi er met een laadpunt)
[ Voor 7% gewijzigd door MaartenPol op 15-06-2011 17:36 ]
Gewoon voor zulke gevallen twee accu's erbij nemen. Heb ik ook gekocht voor de vakantie, kost je een paar euro inclusief lader en je kan gewoon met twee extra accu's op pad gaan.
Grappig, ik heb juist USB debugging aangezet om het probleem te verhelpen..............Largamelion schreef op dinsdag 14 juni 2011 @ 15:56:
[...]
Had onlangs ook zoiets ... heb toen USB debugging uitgeschakeld en toen was het opgelost. Het proberen waard zou ik zeggen.
Ik vind persoonlijk, dat de DHD knappe foto's maakt. Dit wel bij mooi natuurlijk zonlicht. Bij een beetje duister/donker, is het dan weer wel beperktKleissen88 schreef op dinsdag 14 juni 2011 @ 22:05:
[...]
Zo goed is de camera niet hoor van de Desire hd er staat wel 8 mp maar dit zegt vrij weinig over de kwaliteit van de Foto's.
Ja onder iets donkere omstandigheden wordt het wel een stuk minder.lifeguard schreef op woensdag 15 juni 2011 @ 19:25:
[...]
Ik vind persoonlijk, dat de DHD knappe foto's maakt. Dit wel bij mooi natuurlijk zonlicht. Bij een beetje duister/donker, is het dan weer wel beperkt
Vandaag paar foto's gemaakt zie hier :
Bij het inzoomen wordt de kwaliteit uiteraard wel snel minder.

Ik zou nog even laten weten of de accu weer normaal deed: ja, de accu doet weer normaal
Na een dag van de lader (7:00 tot 23:00) zo'n 40 a 50 procent over. Heerlijk, de harde reset heeft dus geholpen
Verwijderd
Mijn dhd heeft sinds de laatste update last om contact te krijgen met mobiel i-net. Op een gegeven moment valt het contact uit en lukt het ook niet meer om te herstellen. Alleen opnieuw opstarten helpt, na de opstart geen enkel probleem. En dan na een tijdje..... Zijn er meer die er last van hebben?
Thanks! Dan moet ik dat ook maar een keer doen. Is het proces Telefoon ook weg uit het Accuverbruik?Jodi schreef op woensdag 15 juni 2011 @ 22:54:
Ik zou nog even laten weten of de accu weer normaal deed: ja, de accu doet weer normaalNa een dag van de lader (7:00 tot 23:00) zo'n 40 a 50 procent over. Heerlijk, de harde reset heeft dus geholpen
[ Voor 52% gewijzigd door Dutchrevenge op 16-06-2011 14:32 ]
Nee stom genoeg staat het Telefoon proces nog steeds in de lijst, maar niet meer zo hoog. Wisselend rond de 10-20%. Maar ja, hij houdt het wel weer met gemak een dag uit. Zolang het zo blijft mag van mij dat Telefoon proces in de lijst staan, ik vind het primaDutchrevenge schreef op donderdag 16 juni 2011 @ 14:32:
[...]
Thanks! Dan moet ik dat ook maar een keer doen. Is het proces Telefoon ook weg uit het Accuverbruik?
Ik heb weer iets vaags.
Ik had wel vaker dat het tik geluid (wanneer je op het scherm tikt ) wat zachter stond.
Dit kon ik eenvoudig bij instellingen>geluiden>media aanpassen.
Echter is het geluid nu wéér erg zacht, maar staan die instellingen juist.
Een soft reboot helpt niet.
Zijn er nog andere instellingen?
Ik had wel vaker dat het tik geluid (wanneer je op het scherm tikt ) wat zachter stond.
Dit kon ik eenvoudig bij instellingen>geluiden>media aanpassen.
Echter is het geluid nu wéér erg zacht, maar staan die instellingen juist.
Een soft reboot helpt niet.
Zijn er nog andere instellingen?
is mij ook al meerdere malen gebeurd, net als de tijd die iets van 5 min verkeerd loopt. erg lullig met het threaded sms gebeuren die dus ineens smsjes gaat verschuiven...Verwijderd schreef op donderdag 16 juni 2011 @ 09:58:
Mijn dhd heeft sinds de laatste update last om contact te krijgen met mobiel i-net. Op een gegeven moment valt het contact uit en lukt het ook niet meer om te herstellen. Alleen opnieuw opstarten helpt, na de opstart geen enkel probleem. En dan na een tijdje..... Zijn er meer die er last van hebben?
vodafone trouwens en draai revolution.
wat een geheim agent toch allemaal niet moet doen om incognito op zijn werk te verschijnen
Denk toch dat mijn probleem iets met USB3.0 te maken heeft; heb er een 2.0 hubje tussen gezet en het werkt. Wat op zich vreemd is want het heeft altijd op 3.0 gewerkt.
Na bijna 4 maanden een iphone4 gehad te hebben ben ik weer erg blij gebruik te kunnen maken van de htc dhd. Nu ondertussen een klein maandje in gebruik en ben nog steeds blij met de keuze voor de htc dhd. Toch heb ik een vraag. Een collega van mij gebruikt de eerste versie van de desire s, waarbij hij veel gebruik maakt van de google navigatie. Zo staan in alle afspraken welke in outlook gepland worden de adressen vermeld en kan hij rechtstreeks vanuit de afspraak de google navigatie opstarten.
Echter bij mijn dhd start hij niet de google navigatie op maar een andere versie. Als de route bepaald is kan ik vervolgnes wel kiezen voor google navigatie of premium navigatie. Als ik dan kies voor google navigatie verschijnt altijd de pop up dat de bestemming niet verstaan kon worden.
Is er een mogelijkheid om alleen de google navigatie actief te krijgen en alle andere navigaties uit te schakelen.? Bij de applicaties kon ik hem niet vinden.
Echter bij mijn dhd start hij niet de google navigatie op maar een andere versie. Als de route bepaald is kan ik vervolgnes wel kiezen voor google navigatie of premium navigatie. Als ik dan kies voor google navigatie verschijnt altijd de pop up dat de bestemming niet verstaan kon worden.
Is er een mogelijkheid om alleen de google navigatie actief te krijgen en alle andere navigaties uit te schakelen.? Bij de applicaties kon ik hem niet vinden.
Volgens mij vervalt de premium navigatie na 30 dagen en zal het daarna wel ingesteld staan.RoyB1973 schreef op vrijdag 17 juni 2011 @ 23:28:
Na bijna 4 maanden een iphone4 gehad te hebben ben ik weer erg blij gebruik te kunnen maken van de htc dhd. Nu ondertussen een klein maandje in gebruik en ben nog steeds blij met de keuze voor de htc dhd. Toch heb ik een vraag. Een collega van mij gebruikt de eerste versie van de desire s, waarbij hij veel gebruik maakt van de google navigatie. Zo staan in alle afspraken welke in outlook gepland worden de adressen vermeld en kan hij rechtstreeks vanuit de afspraak de google navigatie opstarten.
Verwijderd
Had ik ook, met de update naar 2.3.3. android had ik ineens bij apps een pijltje, google navigatie, en die werkt goed. Inmiddels sygic erop omdat google altijd gegevensverbinding nodig heeft, en das niet handig in het buitenland!Dutchrevenge schreef op zondag 19 juni 2011 @ 13:20:
[...]
Volgens mij vervalt de premium navigatie na 30 dagen en zal het daarna wel ingesteld staan.
Ik gebruik zelf naar volle tevredenheid Navigon. Google navigatie is wel handig met nieuwe wijken die nog niet in bijv. Navigon staan.Verwijderd schreef op zondag 19 juni 2011 @ 15:21:
[...]
Had ik ook, met de update naar 2.3.3. android had ik ineens bij apps een pijltje, google navigatie, en die werkt goed. Inmiddels sygic erop omdat google altijd gegevensverbinding nodig heeft, en das niet handig in het buitenland!
ik zit nu stieken toch wel erg veel te kijken naar deze telefoon.
op ebay kom ik hem ook tegen, maar dan in het zwart.
wel een erg mooie kleur!
alleen is de telefoon dan nog wel in het nederlands te krijgen? misschien na een update?
op ebay kom ik hem ook tegen, maar dan in het zwart.
wel een erg mooie kleur!
alleen is de telefoon dan nog wel in het nederlands te krijgen? misschien na een update?
taal kan je zo veranderen, en anders ga je even naar XDA en download je daar revolution HD of zoiets en heb je meteen alles geoptimaliseerd en zonder rotzooi die providers/telefoonmakers altijd erop gooien.
er is trouwens al een oplossing bedacht tegen die wegvallende dataverbindingen? wordt er een beetje moe van...
er is trouwens al een oplossing bedacht tegen die wegvallende dataverbindingen? wordt er een beetje moe van...
[ Voor 21% gewijzigd door flippy op 19-06-2011 21:25 ]
wat een geheim agent toch allemaal niet moet doen om incognito op zijn werk te verschijnen
dat zijn allemaal termen die ik nog niet snap hoorflippy.nl schreef op zondag 19 juni 2011 @ 21:24:
taal kan je zo veranderen, en anders ga je even naar XDA en download je daar revolution HD of zoiets en heb je meteen alles geoptimaliseerd en zonder rotzooi die providers/telefoonmakers altijd erop gooien.
maar het zou dus geen probleem moeten zijn
Hij werd in het begin geadverteerd als zwart of bruin, maar wees gerust, er is alleen maar een bruine versie.
Een niet echt handige oplossing is het uitzetten van 3g tijdens verbinding met wifi.flippy.nl schreef op zondag 19 juni 2011 @ 21:24:
fluitje van een cent met Tasker;Dutchrevenge schreef op zondag 19 juni 2011 @ 23:17:
[...]
Een niet echt handige oplossing is het uitzetten van 3g tijdens verbinding met wifi.
aardbeix15 in "HTC Desire HD - Deel 4"
snel zeggen: 'De koetsier poetst de postkoets met postkoetspoets'
levensmotto: 'vroeg gedaan is lang gerelaxed!'.
Een vriend van me heeft vandaag een Desire HD aangeschaft met een Telfort abbo. Het probleem is dat deze telefoon het KPN netwerk (waar telfort gebruik van maakt) als roaming. Er moeten meer mensen met dit probleem zijn, heeft iemand een betere oplossing dan roaming aanzetten?
Ik heb zelf natuurlijk ook even gezocht, maar alle Android HTC's lijken dit probleem te hebben. Mijn DHD met cyanogenmod heeft dit probleem trouwens niet.
Ik heb zelf natuurlijk ook even gezocht, maar alle Android HTC's lijken dit probleem te hebben. Mijn DHD met cyanogenmod heeft dit probleem trouwens niet.
Lijkt me een netwerkissue. Wonderlijk dat Telfort nog steeds sims uitgeeft voor het "eigen" netwerk ...
iPad Air2 Nokia 5/6/7+/8/7.2
Is er ergens bij device management te zien op welke USB poort ik mijn telefoon inplug? Zo op het eerste gezicht niet, maar misschien weet iemand een trucje.
Weet niet zo 123 een trucje, maar waarom zou je dat willen weten?Sanction schreef op dinsdag 21 juni 2011 @ 20:28:
Is er ergens bij device management te zien op welke USB poort ik mijn telefoon inplug? Zo op het eerste gezicht niet, maar misschien weet iemand een trucje.
Zoals eerder gemeld kan ik niet meer kiezen tussen laden, SD card mounten, etc. al;s ik de telefoon in mijn USB poort steek, hij gaat direct opladen, na veel gedonder en gedoe ben ik er nog niet uit, dus heb het op mijn oude laptop geprobeerd; daar werkt het wel. Ik denk dat het een USB 3.0 probleem is omdat als ik er een 2.0 hubje tussenzet het wel goed gaat. Dus ik dacht dat als ik misschien de betreffende USB port verwijder en weer opnieuw laat herkennen dat het wel weer werkt. Heb ik ondertussen gedaan bij alle USB poorten, maar nog steeds niet.babbelbox schreef op woensdag 22 juni 2011 @ 19:20:
[...]
Weet niet zo 123 een trucje, maar waarom zou je dat willen weten?
Voor de goede orde: het werkte prima sinds November vorig jaar op 3.0, maar sinds een week ofzo helemaal niet meer.
Update naar 2.3.3, daar is het voor het eerst gefixt (hoewel het uiteraard een issue van telfort is en niet htc). Updaten kan niet als je roamt, dus moet je via WiFi verbinding makenManu_ schreef op maandag 20 juni 2011 @ 18:01:
Een vriend van me heeft vandaag een Desire HD aangeschaft met een Telfort abbo. Het probleem is dat deze telefoon het KPN netwerk (waar telfort gebruik van maakt) als roaming. Er moeten meer mensen met dit probleem zijn, heeft iemand een betere oplossing dan roaming aanzetten?
Bedankt voor je antwoord! Maar dan kom ik nu bij het tweede probleem: Ook op een WiFi verbinding vindt zijn DHD geen update, terwijl hij inderdaad nog op 2.2 zit. Enig idee hoe dit kan komen? Telfort toestellen zijn toch niet branded ofzo?Nss schreef op woensdag 22 juni 2011 @ 22:11:
[...]
Update naar 2.3.3, daar is het voor het eerst gefixt (hoewel het uiteraard een issue van telfort is en niet htc). Updaten kan niet als je roamt, dus moet je via WiFi verbinding maken
Klein iets waar ik niet achter kan komen. Als ik een agenda puntje wil toevoegen dan staat er bij tijdzone "brussel". Als ik dan op het popup menutje kom dan staat a'dam er ook tussen. Overal heb ik a'dam als mijn tijdzone ingesteld. Weet iemand hoe je ook in de agenda automatisch a'dam als standaard tijdzone kan instellen?
Kleine vraag: Zijn er hier nog mensen die hebben dat de oplader niet gepakt word door de telefoon ?. Want ik heb de laatste paar dagen steeds vaker dat wanneer ik me oplader aan het stroom zet en aansluit, dat de telefoon niet begint op te laden.
Ik moet nog even wachten tot de rest hier thuis komt, zodat ik de opladers van hun kan proberen. Want ik hoop dat het probleem is met de oplader, dan dat het een probleem is met de telefoon, aangezien ik deze niet kan missen op dit moment..
Edit // Inmiddels mogelijkheid gevonden om het te testen. Het schijnt dat het aan de kabel ligt. Dus ik ga maar even op zoek naar een goedkope Micro-USB / USB kabel.
Ik moet nog even wachten tot de rest hier thuis komt, zodat ik de opladers van hun kan proberen. Want ik hoop dat het probleem is met de oplader, dan dat het een probleem is met de telefoon, aangezien ik deze niet kan missen op dit moment..
Edit // Inmiddels mogelijkheid gevonden om het te testen. Het schijnt dat het aan de kabel ligt. Dus ik ga maar even op zoek naar een goedkope Micro-USB / USB kabel.
[ Voor 15% gewijzigd door Metian op 24-06-2011 11:08 ]
Rupsen, Rapsen.
Sinds versie 2.3.3 kan ik er geen meer op trekken wanneer de telefoon echt afsluit, of de snelle manier gebruikt.
Bij het afsluiten zie ik hem volledig uit gaan, maar de ene keer is hij met het opstarten zo aan, de andere keer start hij op de lange manier op.
Hij staat wel op snel starten overigens (gewoon omdat ik die instelling niet heb gewijzigd).
Na het installeren toen van de update heb ik de telefoon volledig gereset.
Bij het afsluiten zie ik hem volledig uit gaan, maar de ene keer is hij met het opstarten zo aan, de andere keer start hij op de lange manier op.
Hij staat wel op snel starten overigens (gewoon omdat ik die instelling niet heb gewijzigd).
Na het installeren toen van de update heb ik de telefoon volledig gereset.
Kijk even in de agenda op je computer, dus bijvoorbeeld google calender (als je gmail gebruikt). Daar kun je instellen dat je Amsterdam wilt ipv Brussel. Google staat (bij mij) automatisch op Brussel inderdaad.Megupe schreef op donderdag 23 juni 2011 @ 19:08:
Klein iets waar ik niet achter kan komen. Als ik een agenda puntje wil toevoegen dan staat er bij tijdzone "brussel". Als ik dan op het popup menutje kom dan staat a'dam er ook tussen. Overal heb ik a'dam als mijn tijdzone ingesteld. Weet iemand hoe je ook in de agenda automatisch a'dam als standaard tijdzone kan instellen?
mm bij mij staat het toch echt op Amsterdam en ik krijg ook Brussel, niet zo erg, de tijdzone is immers dezelfde.Dutchrevenge schreef op vrijdag 24 juni 2011 @ 11:56:
[...]
Kijk even in de agenda op je computer, dus bijvoorbeeld google calender (als je gmail gebruikt). Daar kun je instellen dat je Amsterdam wilt ipv Brussel. Google staat (bij mij) automatisch op Brussel inderdaad.
snel zeggen: 'De koetsier poetst de postkoets met postkoetspoets'
levensmotto: 'vroeg gedaan is lang gerelaxed!'.
daar staat a'dam.Dutchrevenge schreef op vrijdag 24 juni 2011 @ 11:56:
[...]Kijk even in de agenda op je computer, dus bijvoorbeeld google calender (als je gmail gebruikt). Daar kun je instellen dat je Amsterdam wilt ipv Brussel. Google staat (bij mij) automatisch op Brussel inderdaad.
het is ook niet erg, vond het wel typisch. Als je dan toch die tijdzones gescheiden houdt, waarom houdt hij dan niet gewoon a'dam aan? Of aan de hand van mijn lokatie?aardbeix15 schreef op maandag 27 juni 2011 @ 13:47:
[...]mm bij mij staat het toch echt op Amsterdam en ik krijg ook Brussel, niet zo erg, de tijdzone is immers dezelfde.
AEX update werkt niet
Al een paar dagen last van. Alleen vrijdag 24 juni wordt weergegeven. Ligt aan de site Yahoo. Andere koersen worden wel geupdate.
Al een paar dagen last van. Alleen vrijdag 24 juni wordt weergegeven. Ligt aan de site Yahoo. Andere koersen worden wel geupdate.
S24 Ultra 512GB, XIAOMI Pad 6 8/256GB
Sinds een paar dagen krijg ik geen notificatie meer van mijn standaard HTC mail app. Maar er is wel mail wanneer je de app opent. ( zeg maar hetzelfde bij de SMS bug in 1.72)
Ik zou niet weten hoe ik dit oplos. Al zitten kijken bij notificaties in de instellingen en bij geluidenreeks alles stond gewoon aangevinkt.
Telefoon ook al twee keer gereboot.
Iemand hier een oplossing voor ?
Alvast bedankt!
Ik zou niet weten hoe ik dit oplos. Al zitten kijken bij notificaties in de instellingen en bij geluidenreeks alles stond gewoon aangevinkt.
Telefoon ook al twee keer gereboot.
Iemand hier een oplossing voor ?
Alvast bedankt!
Verwijderd
Toch niet. Als ik het goed heb levert Orange UK (exclusief) een zwarte versie.Tsunami schreef op zondag 19 juni 2011 @ 23:10:
Hij werd in het begin geadverteerd als zwart of bruin, maar wees gerust, er is alleen maar een bruine versie.
Net mijn Desire HD besteld.

Als ik hem voor de eerste keer gebruik, hoe moet ik het dan met de accu doen?
1) Eerst helemaal leeg gebruiken, dan opladen.
2) Meteen aan de lader leggen, niet gebruiken tot hij 100% is geladen.
3) Meteen aan de lader leggen, meteen gebruiken.
Wat is het beste voor de accu?
Dadelijk het Android app topic doorspitten
Als ik hem voor de eerste keer gebruik, hoe moet ik het dan met de accu doen?
1) Eerst helemaal leeg gebruiken, dan opladen.
2) Meteen aan de lader leggen, niet gebruiken tot hij 100% is geladen.
3) Meteen aan de lader leggen, meteen gebruiken.
Wat is het beste voor de accu?
Dadelijk het Android app topic doorspitten
1700X@3,9GHZ - Asus Crosshair VI Hero - 32GB Corsair LPX - GTX 1070Ti
iPhone 13 Pro Max - Macbook Pro 16" M1 Pro
Maakt niets uit bij de moderne accu's. Gewoon gebruiken zoals je hem wilt gebruiken dus. Wat je eventueel wel kan doen is de procedure uit de startpost een keer uitvoeren. Maar ook daarbij maakt het dan niet uit of je dat direct doet of na een week bijvoorbeeld.
Bedankt voor je antwoord!
Ik denk dat ik hem dan meteen aan de lader leg, maar ik ga er ook meteen mee spelen.
Verder doe ik alles zoals het in de TS staat, eerste paar keer helemaal leeg > helemaal vol enz.
Kan niet wachten tot 'ie binnen is.
Ik denk dat ik hem dan meteen aan de lader leg, maar ik ga er ook meteen mee spelen.
Verder doe ik alles zoals het in de TS staat, eerste paar keer helemaal leeg > helemaal vol enz.
Kan niet wachten tot 'ie binnen is.
Inmiddels haal ik de middag al niet meer met de Desire. Ik begin de dag om 08.00, en tegen 14.00 is de accu gewoon leeg. Ik gebruik hem intensief.
Als ik nu LauncherPro er op zet, stoppen dan automatisch alle HTC zaken, of moet ik die dan nog handmatig uitzetten? Heb inmiddels mijn Nokia 6310i weer uit de kast, om later op de middag nog bereikbaar te zijn.
Als ik nu LauncherPro er op zet, stoppen dan automatisch alle HTC zaken, of moet ik die dan nog handmatig uitzetten? Heb inmiddels mijn Nokia 6310i weer uit de kast, om later op de middag nog bereikbaar te zijn.
Hangt van de zaken af he, widgets die niet meer gebruikt worden zullen niet geupdate worden maar zaken zoals weer en aandelen services gaan gewoon door. Als je root toegang hebt kan je die applicaties gewoon freezen zodat je zeker weet dat ze niks doen.PWM schreef op donderdag 30 juni 2011 @ 20:27:
Inmiddels haal ik de middag al niet meer met de Desire. Ik begin de dag om 08.00, en tegen 14.00 is de accu gewoon leeg. Ik gebruik hem intensief.
Is je accu niet gewoon een beetje dood?
Ja:Verwijderd schreef op donderdag 30 juni 2011 @ 20:49:
Is het mogelijk om gifjes te kunnen zien? Zowel in de standaard browser als tapatalk.
Start de browser
Menu
Meer
Instellingen
Scroll een beetje naar beneden. (Het is het laatste item van "Weergaveconfiguratie".
- - - - - - - - - -
Morgen even chatten met HTC of er nog een update komt mbt. wifi.
[ Voor 37% gewijzigd door TommieW op 03-07-2011 13:11 ]
Goeden dag,
Mijn vriendin heeft een Desire HD en sinds gister middag doet haar volume knop + het niet meer. Meer mensen deze problemen gehad of hebben? Of met een andere knop. En wat zijn jullie bevindingen om dit eventueel op te lossen?
P.S. Ik heb de zoek functie gebruikt maar ik kwam niet zo snel op een antwoord.
Mvg,
Mijn vriendin heeft een Desire HD en sinds gister middag doet haar volume knop + het niet meer. Meer mensen deze problemen gehad of hebben? Of met een andere knop. En wat zijn jullie bevindingen om dit eventueel op te lossen?
P.S. Ik heb de zoek functie gebruikt maar ik kwam niet zo snel op een antwoord.
Mvg,
Let op:
Verkrijgbaarheid, levertijden, winkels en al het andere dat niet met de techniek van de telefoon zelf te maken heeft mag in het <a href="http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1426298/">HTC Desire HD levertijden- en abbonemententopic</a>.
Berichten met als inhoud informatie of discussie betreffende accessiores voor de HTC Desire HD mogen hier: <a href="http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1428745/">HTC Desire HD accessoirestopic</a>.
Vragen over Android software mogen in het <a href="http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1437620/last/">Android Market en applicatietopic (deel 10)</a> of in een van de eerdere delen.
Posten over het aanpassen van de software, door middel van custom ROMs, of daaraan gerelateerde onderwerpen, die mogen in <a href="http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1436550//">dit</a> topic.
Eventuele problemen met de meegeleverde SD-card welke zich voor lijken te doen naar de 1.72 OTA update mogen hier: <a href="http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1441488/">HTC DESIRE HD - SD Kaart onherkenbaar na OTA update (1.72)</a>.
Overige offtopic berichten kunnen zonder verder bericht worden verwijderd!
Verkrijgbaarheid, levertijden, winkels en al het andere dat niet met de techniek van de telefoon zelf te maken heeft mag in het <a href="http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1426298/">HTC Desire HD levertijden- en abbonemententopic</a>.
Berichten met als inhoud informatie of discussie betreffende accessiores voor de HTC Desire HD mogen hier: <a href="http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1428745/">HTC Desire HD accessoirestopic</a>.
Vragen over Android software mogen in het <a href="http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1437620/last/">Android Market en applicatietopic (deel 10)</a> of in een van de eerdere delen.
Posten over het aanpassen van de software, door middel van custom ROMs, of daaraan gerelateerde onderwerpen, die mogen in <a href="http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1436550//">dit</a> topic.
Eventuele problemen met de meegeleverde SD-card welke zich voor lijken te doen naar de 1.72 OTA update mogen hier: <a href="http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1441488/">HTC DESIRE HD - SD Kaart onherkenbaar na OTA update (1.72)</a>.
Overige offtopic berichten kunnen zonder verder bericht worden verwijderd!