Ook niet als je hem hard met je nagel indrukt? Anders doet die van mij het ook niet namelijk
Ik blijf hier problemen houden met de tweakers app. Als mijn dhd herstart is, dan gaat het prima, maar als ik de dhd een tijdje aan heb staan geeft de tweakers app foutmelding.
Hebben meerdere hier last van en nog belangrijker, wat kun je er aan doen. Een nieuwe installatie van de app hè ik al eens gedaan..
Hebben meerdere hier last van en nog belangrijker, wat kun je er aan doen. Een nieuwe installatie van de app hè ik al eens gedaan..
Hier geen enkel probleem. Ook al eens een hard reset van de hele telefoon geprobeerd?ikke4 schreef op zondag 03 juli 2011 @ 18:15:
Ik blijf hier problemen houden met de tweakers app. Als mijn dhd herstart is, dan gaat het prima, maar als ik de dhd een tijdje aan heb staan geeft de tweakers app foutmelding.
Nee. Hard met de nagel induwen werkt ook niet want je voelt wel de klik van de schakelaar.
Ik heb hetzelfde probleem, al sinds begin van de laatste versie ... vorige versie werkte zelfs helemaal niet op de DHD met 2.3.3. Bij mij doet ie meestal een force close als ik 'm start en dan start ie automatisch opnieuw op en doet ie direct weer een force close, hij komt in een loop. Ik moet dan snel na de force close op m'n home knop duwen en dan het proces killen via applicatiebeheer. Daarna start het normaal op.ikke4 schreef op zondag 03 juli 2011 @ 18:15:
Ik kan er mee leven, maar de app heeft toch een sterretje verloren in de market.
Youtube kanaal: https://www.youtube.com/channel/UCCFiGVUeYs1h7RQIHZgqlSQ
Net even gechat met HTC hier is de tekst:
Jippie betere wifi op komst!
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
| Gelieve even te wachten terwijl wij een agent vinden om u te helpen. U bent nu in verbinding met Dries. Dries: Hallo Tom, bedankt om contact op te nemen met de klantenondersteuning van HTC. Momenteel ben ik even uw vraag aan het nalezen. Dries: Er komt inderdaad een update uit met betrekking tot de WIFI. Helaas is nog niet gekend wanneer deze precies komt. TommieW: Hallo. TommieW: Oké. TommieW: Is dit een update alleen de firmware of is dit een update naar android 2.3.4 / 2.4 / 3? Dries: Dit kan ik nog niet met zekerheid zeggen maar het zal wellicht een firmware update zijn. TommieW: Oké. TommieW: Weet u ongeveer wanneer deze uitkomt? (week / maand / kwartaal) Dries: Helaas is het nog niet gekend wanneer deze uitkomt. TommieW: Bedankt. TommieW: Prettige dag verder! Dries: Bedankt. Dank u voor het contact opnemen , ik wens u ook een fijne dag verder. |
1700X@3,9GHZ - Asus Crosshair VI Hero - 32GB Corsair LPX - GTX 1070Ti
iPhone 13 Pro Max - Macbook Pro 16" M1 Pro
Voor degenen met 'rooted' toestellen die ook problemen hebben met de accuduur, kun je het volgende proberen:
Resultaat: Toestel gaat weer bijna 4x zo lang mee (in idle toestand). Waar ie op een gegeven moment in idle toestand zo'n 6-8 % 'drainde', is dat nu nog maar 1-2 %...zoals het hoort.
Ik zou deze methode zeker aanraden. De BatteryCalibration app doet eigenlijk hetzelfde doet als een battery wipe in Clockwork recovery (wat ik zelf dus ook al geprobeerd had), dus dat lijkt op zich niet de oplossing, maar het gaat denk ik voornamelijk om hoe je de stappen zoals hierboven beschreven staat uitvoert. Plus, ik deed de battery wipe altijd direct na het installeren van een nieuwe ROM, en dan is de accu natuurlijk niet meer 100% geladen, wat dus ook niet helpt.
Overigens heb ik deze tip van een topic ergens op het XDA developers forum (weet niet zo gauw meer welke dat was).
- Download 'BatteryCalibration' van de Android Market.
- Laadt het toestel volledig op (BatteryCalibration geeft, wanneer je hem opent, een piep zodra de accu ook echt volledig opgeladen is).
- Open 'BatteryCalibration' en wanneer deze aangeeft dat de accu 100% vol is, klik je op "Battery Calibration".
- Haal de telefoon van de oplader en laat hem zonder opnieuw aan de oplader te hangen volledig leeg lopen.
- Zodra het toestel is uitgevallen hang je hem weer aan de oplader en laadt hem weer volledig 100% op.
Resultaat: Toestel gaat weer bijna 4x zo lang mee (in idle toestand). Waar ie op een gegeven moment in idle toestand zo'n 6-8 % 'drainde', is dat nu nog maar 1-2 %...zoals het hoort.
Ik zou deze methode zeker aanraden. De BatteryCalibration app doet eigenlijk hetzelfde doet als een battery wipe in Clockwork recovery (wat ik zelf dus ook al geprobeerd had), dus dat lijkt op zich niet de oplossing, maar het gaat denk ik voornamelijk om hoe je de stappen zoals hierboven beschreven staat uitvoert. Plus, ik deed de battery wipe altijd direct na het installeren van een nieuwe ROM, en dan is de accu natuurlijk niet meer 100% geladen, wat dus ook niet helpt.
Overigens heb ik deze tip van een topic ergens op het XDA developers forum (weet niet zo gauw meer welke dat was).
[ Voor 3% gewijzigd door AmonTobin op 04-07-2011 10:44 ]
Ik kreeg net van mijn netwerkbeheerder de vraag of mijn telefoon ANDROID_xxxxxxxx heet. Ik kon het nergens vinden, maar zag wel dat het nummer achter de underscore precies mijn IMEI nummer is. Volgens hem werkt dit apparaat storend op de DNS server vanwege de underscore in de naam. Kan ik dat ergens wijzigen? Ik kan het nergens vinden.
Ah, wat is het toch heerlijk dat wanneer je om bijna 17:30 thuiskomt, er nog 80% accu over is waar dat voorheen nog maar 30-40% was.
Met een beetje geluk nemen ze dan ook gelijk de unlocked bootloader mee. HTC ging ze openzetten jaTommieW schreef op maandag 04 juli 2011 @ 09:25:
Net even gechat met HTC hier is de tekst:
code:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 Gelieve even te wachten terwijl wij een agent vinden om u te helpen. U bent nu in verbinding met Dries. Dries: Hallo Tom, bedankt om contact op te nemen met de klantenondersteuning van HTC. Momenteel ben ik even uw vraag aan het nalezen. Dries: Er komt inderdaad een update uit met betrekking tot de WIFI. Helaas is nog niet gekend wanneer deze precies komt. TommieW: Hallo. TommieW: Oké. TommieW: Is dit een update alleen de firmware of is dit een update naar android 2.3.4 / 2.4 / 3? Dries: Dit kan ik nog niet met zekerheid zeggen maar het zal wellicht een firmware update zijn. TommieW: Oké. Tom Wishaupt: Weet u ongeveer wanneer deze uitkomt? (week / maand / kwartaal) Dries: Helaas is het nog niet gekend wanneer deze uitkomt. TommieW: Bedankt. TommieW: Prettige dag verder! Dries: Bedankt. Dank u voor het contact opnemen , ik wens u ook een fijne dag verder.
Lijk je alleen maar te kunnen veranderen als je geroot bent:henk99 schreef op maandag 04 juli 2011 @ 14:30:
Ik kreeg net van mijn netwerkbeheerder de vraag of mijn telefoon ANDROID_xxxxxxxx heet. Ik kon het nergens vinden, maar zag wel dat het nummer achter de underscore precies mijn IMEI nummer is. Volgens hem werkt dit apparaat storend op de DNS server vanwege de underscore in de naam. Kan ik dat ergens wijzigen? Ik kan het nergens vinden.
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1051602
Anoniem: 344187
Nog een tip voor mensen met GPS-problemen. Haal de batterij eruit en druk vanaf de buitenkant op het stukje waar de led-lampjes in zitten. Nu binnen paar seconden fix. Ik vrees alleen dat je dit maandelijks moet doen.
Ik zit er over te denken om mijn Desire HD ook te gebruiken om GPS routes mee te rijden op mijn mountainbike en dus zou ik hem op mijn stuur moeten monteren, iemand ervaring met stuurmounts en de Desire HD?
Ik zie het in mijn router ook, dat er een Android device met de naam ANDROID_xxxxxxxis ingelogd op WiFi.henk99 schreef op maandag 04 juli 2011 @ 14:30:
Anoniem: 364227
Heeft iemand ervaring met de Parrot Minikit Slim?
Heb een nieuwe gekocht maar krijg hem niet gekoppeld met mijn HD.
Ik krijg helaas elke keer opnieuw een foutmelding. Hetzelfde met de HD van mn vriendin.
Onze tels hebben 2.3 en ook de Parrot is helemaal up to date.. Een oude Nokia lukt wel..
Volgens de Parrot site is de Desire HD te gebruiken met de Minikit Slim
Ik krijg helaas elke keer opnieuw een foutmelding. Hetzelfde met de HD van mn vriendin.
Onze tels hebben 2.3 en ook de Parrot is helemaal up to date.. Een oude Nokia lukt wel..
[ Voor 11% gewijzigd door Anoniem: 364227 op 07-07-2011 21:09 ]
Bij mij werkt hij na de nieuwste updateAnoniem: 364227 schreef op donderdag 07 juli 2011 @ 21:01:
Heeft iemand ervaring met de Parrot Minikit Slim?
Ter info:
Ik had gisterenavond mijn Desire HD volledig leeg (dus telefoon is uitgegaan). Nadat ik deze aan een officiële HTC lader aansloot en hem weer aanzette reageerde het touchscreen niet. Ik dacht daar kijk ik morgenvroeg wel verder na. Vanochtend een harde reset gedaan, accu eruit, etc. Maar niets hielp. Beetje op internet gekeken en zag daar iemand met hetzelfde probleem die hem uiteindelijk heeft laten opsturen naar HTC (paar weken toestel weg)
Daarna ben ik naar de Vodafone winkel gegaan en daar hebben ze hem opnieuw geflashed en daarna deed die het weer. Het blijkt dat er een proef loopt om HTC telefoons in de winkel te mogen flashen. Anders had mijn telefoon opgestuurd moeten worden.
Dus het probleem was niet hardwarematig maar toch softwarematig. Waarschijnlijk touchscreen drivertje corrupt ofzo. Maar top service van Vodafone dat het nu in de winkel kan!
Ik had gisterenavond mijn Desire HD volledig leeg (dus telefoon is uitgegaan). Nadat ik deze aan een officiële HTC lader aansloot en hem weer aanzette reageerde het touchscreen niet. Ik dacht daar kijk ik morgenvroeg wel verder na. Vanochtend een harde reset gedaan, accu eruit, etc. Maar niets hielp. Beetje op internet gekeken en zag daar iemand met hetzelfde probleem die hem uiteindelijk heeft laten opsturen naar HTC (paar weken toestel weg)
Daarna ben ik naar de Vodafone winkel gegaan en daar hebben ze hem opnieuw geflashed en daarna deed die het weer. Het blijkt dat er een proef loopt om HTC telefoons in de winkel te mogen flashen. Anders had mijn telefoon opgestuurd moeten worden.
Dus het probleem was niet hardwarematig maar toch softwarematig. Waarschijnlijk touchscreen drivertje corrupt ofzo. Maar top service van Vodafone dat het nu in de winkel kan!
[ Voor 9% gewijzigd door Gaitman op 08-07-2011 11:53 ]
Het lijkt erop dat sinds ik van netwerk over ben gegaan (eerst twee maanden met KPN, sinds maandag met Telfort) dat de accuduur behoorlijk achteruit, met 'een beetje intensief' gebruik, is gegaan. Zo kon ik normaal van +- 6:00 tot ruim 23:00 wel zonder stroom, nu moet ik rond 19:00 weer de telefoon aan de lader hangen.
Ik gebruik vooral Twitter, Facebook, Foursquare, Mail (exchange en gmail).
Waar ik overigens op mn werkplek met KPN 1 streep bereik had, heb ik nu met Telfort geen streep bereik, maar wel verbinding... (dus streepjes zijn gewoon grijs, maar kan wel bellen/sms-en/internetten met 1,5mbit..)
Kan het zijn dat de telefoon telkens de verbinding probeert te herstellen?
Waar ik overigens op mn werkplek met KPN 1 streep bereik had, heb ik nu met Telfort geen streep bereik, maar wel verbinding... (dus streepjes zijn gewoon grijs, maar kan wel bellen/sms-en/internetten met 1,5mbit..)
Dance with the stars
Over het algemeen is het idd hoe slechter je ontvangst, hoe meer batterij je telefoon zal verbruiken.robbierzz schreef op vrijdag 08 juli 2011 @ 12:08:
Het lijkt erop dat sinds ik van netwerk over ben gegaan (eerst twee maanden met KPN, sinds maandag met Telfort) dat de accuduur behoorlijk achteruit, met 'een beetje intensief' gebruik, is gegaan. Zo kon ik normaal van +- 6:00 tot ruim 23:00 wel zonder stroom, nu moet ik rond 19:00 weer de telefoon aan de lader hangen.
Non taken
Als 1.31 de nieuwste is wel. voor de nieuwste firmware werkte het bij mij ook niet met 2.3.3Anoniem: 364227 schreef op donderdag 07 juli 2011 @ 22:31:
Met android 2.3.3 en de parrot V 1.31??
Als 1.31 de nieuwste is wel. voor de nieuwste firmware werkte het bij mij ook niet met 2.3.3
[/quote]
Okay... heb de Parrot al een aantal keren gereset en geupdated maar hij blijft helaas weigeren.
De instructies van Parrot helpen ook niet. Erg vervelend..
[/quote]
Okay... heb de Parrot al een aantal keren gereset en geupdated maar hij blijft helaas weigeren.
De instructies van Parrot helpen ook niet. Erg vervelend..
edit:
Laat maar, ander programma gevonden.
Laat maar, ander programma gevonden.
@Dmen: Contact opnemen met Parrot?
[ Voor 61% gewijzigd door TommieW op 09-07-2011 17:49 ]
Dat heb ik al gedaan en reeds een mail terug gehad.TommieW schreef op zaterdag 09 juli 2011 @ 10:50:
Weet iemand hoe ik in HTC locations het gebruik van het kompas uit kan zetten? Bij mij klopt het kompas vaak niet en ben ik volgens de DHD de hele snelweg aan het driften...
Alvast bedankt!
@Dmen: Contact opnemen met Parrot?
De oplossingen die zij aandragen werken helaas ook al niet!
Kijk hier eens:Anoniem: 364227 schreef op zaterdag 09 juli 2011 @ 13:17:
[...]
Dat heb ik al gedaan en reeds een mail terug gehad.
De oplossingen die zij aandragen werken helaas ook al niet!
http://www.pdashop.nl/rev...bleem-met-htc-desire.html
Geen idee of dit het probleem verhelpt, maar misschien werkt de work-around wel. Ik kan het zelf niet testen aangezien ik geen slimkit heb.
Thnx voor het meedenken en mee zoeken echter heb ik heel google al uitgeplozen.Dutchrevenge schreef op zaterdag 09 juli 2011 @ 13:29:
[...]
Kijk hier eens:
http://www.pdashop.nl/rev...bleem-met-htc-desire.html
Geen idee of dit het probleem verhelpt, maar misschien werkt de work-around wel. Ik kan het zelf niet testen aangezien ik geen slimkit heb.
Bovenstaande werkt bij mij niet omdat astro manager en bluetooth niet werkt!
Ik probeer mijn telefoonboek van mijn simkaart te kopiëren naar mijn telefoon maar als ik "importeren/exporteren" en vervolgens "importeren van SIM kaart"/"telefoon" kies krijg ik alleen de contact "politie algemeen" te zien en verder geen enkele contacten.
Als ik mijn telefoonboek open staan daar gewoon al mijn contacten in. Hoe krijg ik nu alle contacten gekopiëerd naar mijn telefoon? Ik heb al een tijd gezocht op de desire site en op Google maar kom geen juiste oplossing tegen.
Als ik mijn telefoonboek open staan daar gewoon al mijn contacten in. Hoe krijg ik nu alle contacten gekopiëerd naar mijn telefoon? Ik heb al een tijd gezocht op de desire site en op Google maar kom geen juiste oplossing tegen.
[ Voor 67% gewijzigd door -Stef- op 09-07-2011 21:36 ]
Yamaha - Chario - MJ Acoustics - Squeezebox - Trends Audio - Beresford
Hoe weet ik niet maar hij doet t gewoon nu! Het is schijnbaar een kwestie van heeeel vaak proberen te koppelen en nu doet ie het zowel op mijn telefoon als op die van mn vriendin.. heel apart maar hij doet t, dat is het belangrijkste!-Stef- schreef op zaterdag 09 juli 2011 @ 17:32:
Ik probeer mijn telefoonboek van mijn simkaart te kopiëren naar mijn telefoon maar als ik "importeren/exporteren" en vervolgens "importeren van SIM kaart"/"telefoon" kies krijg ik alleen de contact "politie algemeen" te zien en verder geen enkele contacten.
Als bij "Muziek" één album meerdere keren is vermeld, doe dan het volgende:
1) Zet 1 album in één map op je SD kaart.
2) Geef alle mp3 files van het album dezelfde albmumartiest mee (mag ook blanco zijn).
En nog uitleg voor Album Art: http://iaudiophile.net/fo....php?p=309524&postcount=2
Ik hoop dat ik hier iemand mee heb kunnen helpen.
1) Zet 1 album in één map op je SD kaart.
2) Geef alle mp3 files van het album dezelfde albmumartiest mee (mag ook blanco zijn).
En nog uitleg voor Album Art: http://iaudiophile.net/fo....php?p=309524&postcount=2
Ik hoop dat ik hier iemand mee heb kunnen helpen.
[ Voor 24% gewijzigd door TommieW op 10-07-2011 12:40 ]
Net de update voor mijn Vodafone DHD geïnstalleerd: 2.50.405.2
Weet iemand de verbeteringen die hierin zitten verwerkt? Of ben ik misschien erg laat met deze update?
Weet iemand de verbeteringen die hierin zitten verwerkt? Of ben ik misschien erg laat met deze update?
|| System Specs || 36° Oost-West 4875Wp ||
Ik kreeg net ook een update voor wifi binnen (is nu bezig). Weet iemand wat de update precies doet/inhoudt?
V 2.50.405.2
V 2.50.405.2
[ Voor 6% gewijzigd door Tjark op 11-07-2011 14:06 ]
*insert signature here
In ieder geval verbeterde wifi supportTjark schreef op maandag 11 juli 2011 @ 14:02:
Ik kreeg net ook een update voor wifi binnen (is nu bezig). Weet iemand wat de update precies doet/inhoudt?
Kreeg hier net ook een update binnen, ben hem nu aan het installeren. Hopenlijk werkt de wifi dadelijk beter 
/Edit: Update staat erop en de eerste indruk is dat het wifi probleem inderdaad is opgelost. Hier waar ik nu zit viel namelijk eerst telkens het signaal weg. Nu geeft de telefoon welliswaar aan dat er weinig singaal is maar hij blijft de verbinding wel behouden en ik kan ook gewoon snel internetten via wifi.
/Edit: Update staat erop en de eerste indruk is dat het wifi probleem inderdaad is opgelost. Hier waar ik nu zit viel namelijk eerst telkens het signaal weg. Nu geeft de telefoon welliswaar aan dat er weinig singaal is maar hij blijft de verbinding wel behouden en ik kan ook gewoon snel internetten via wifi.
[ Voor 58% gewijzigd door ik222 op 11-07-2011 14:47 ]
Ik heb de update inmiddels ook geïnstalleerd. Ik merk ook dat de Wifi een stukken beter is geworden.
Op de plek waar ik nu zit is de ontvangst een stukken beter geworden!
Op de plek waar ik nu zit is de ontvangst een stukken beter geworden!
Nog een leuke nieuwe widget die ik na de update kreeg: nepgesprek
Waar kan je die vinden?mirelia schreef op maandag 11 juli 2011 @ 20:01:
Nog een leuke nieuwe widget die ik na de update kreeg: nepgesprek
Hier ook de nieuwe update binnen gekregen. nu aan het installeren.
**edit**
inmiddels geïnstalleerd. Potver... al mijn homescreens zijn weer default, skin, background .. pff ... daar gaan we weer ...
**edit**
inmiddels geïnstalleerd. Potver... al mijn homescreens zijn weer default, skin, background .. pff ... daar gaan we weer ...
[ Voor 51% gewijzigd door w4rguy op 11-07-2011 23:55 ]
All-Round nerd | iRacing Profiel
Verwijderd
Ik heb de update ook geinstalleerd, maar mijn schermen waren na de update allemaal nog het zelfde als er voor. Ook de background.
Idem hier.Verwijderd schreef op dinsdag 12 juli 2011 @ 09:09:
Ik heb de update ook geinstalleerd, maar mijn schermen waren na de update allemaal nog het zelfde als er voor. Ook de background.
Heb eens gezocht naar officiële release notes, maar ze staan nog niet op de site van HTC.
[ Voor 13% gewijzigd door Largamelion op 12-07-2011 10:35 ]
Update is hier ook binnen. Straks maar even downloaden en dan is even kijken of de wifi inderdaad verbeterd is.
Kan het ook wezen dat in september de bootloader ook unlocked voor DHD ?.. (gezien nieuwsbericht van laatst over de firmware-update ?)
Kan het ook wezen dat in september de bootloader ook unlocked voor DHD ?.. (gezien nieuwsbericht van laatst over de firmware-update ?)
[ Voor 38% gewijzigd door Metian op 12-07-2011 12:17 ]
Rupsen, Rapsen.
Ik heb ook de update geïnstalleerd en WiFi werkt weer naar behoren. Alle instellingen waren na de update nog hetzelfde, dus ik kon gelijk weer aan de slag.
"Life's a bitch and then you die.. That's why we get high, cause you never know when you're gonna go.."
WiFi lijkt idd terug goed te functioneren. Ik kan nu weer surfen vanop het terras zonder dat ie overschakelt op mobiel.
Hmm, KPN, maar nog geen update beschikbaar. Sta ik dus blijkbaar weer een heel eind achteraan in het update schema. Ik ga er in ieder geval vanuit dat als de update bij Hi wordt uitgerold dat KPN niet op zich laat wachten.
KPN heeft ze al uitgerold. Zit namelijk bij KPN, en kan de update gewoon binnen halen. Dus nog even geduldRowel81 schreef op dinsdag 12 juli 2011 @ 14:49:
Hmm, KPN, maar nog geen update beschikbaar. Sta ik dus blijkbaar weer een heel eind achteraan in het update schema. Ik ga er in ieder geval vanuit dat als de update bij Hi wordt uitgerold dat KPN niet op zich laat wachten.
Rupsen, Rapsen.
Helemaal gelijk, gewoon een kwestie van een middag op de "Check updates" knop duwen blijkbaar...
Heb de update inmiddels geinstalleerd. En ziet er goed uit met wifi. Normaal merkte ik dat het signaal sterk daalde wanneer ik in landscape-modus bezig was. En nu blijft het signaal vrijwel hetzelfde. Straks maar even naar boven lopen om te kijken of het daar is veranderd. Maar dat zal wel goed komen denk ik.
Rupsen, Rapsen.
Waarom zou je hier op willen wachten? De DHD kun je gewoon zelf helemaal open zetten.Metian schreef op dinsdag 12 juli 2011 @ 12:14:
Het is niet echt dat ik er op wacht, vroeg het me meer af. Waar ik op wacht is meer de lef om het daadwerkelijk te doen. Ben vooralsnog bang om me mobiel naar de klote te helpen xD.martjah schreef op dinsdag 12 juli 2011 @ 17:30:
[...]
Waarom zou je hier op willen wachten? De DHD kun je gewoon zelf helemaal open zetten.
Rupsen, Rapsen.
Ik moet zeggen dat ik ook geen enkele drang voel om een andere rom te draaien op mijn DHD. De originele sense rom werkt bij namelijk uitstekend, zeker nu het wifi probleem ook opgelost is
Zitten geen rare bugs in, alles doet het en het draait soepel.
[ Voor 14% gewijzigd door ik222 op 12-07-2011 17:58 ]
tegenwoordig is het allemaal idiot proof gemaaktMetian schreef op dinsdag 12 juli 2011 @ 17:53:
[...]
Het is niet echt dat ik er op wacht, vroeg het me meer af. Waar ik op wacht is meer de lef om het daadwerkelijk te doen. Ben vooralsnog bang om me mobiel naar de klote te helpen xD.
Anoniem: 380637
Sinds vanavond herkent mijn DHD mijn SIM niet meer. Er hebben een paar druppels op gelegen, maar dit lijkt me toch niet de oorzaak, wel? Anyway, iemand een oplossing? Opnieuw opstarten, fohnen, droogblazen, schoonwrijven heb ik allemaal al geprobeerd, zonder succes
Druppels op je simkaart of in je simkaart slot lijkt me toch bepaald niet goed ervoorAnoniem: 380637 schreef op dinsdag 12 juli 2011 @ 21:08:
Sinds vanavond herkent mijn DHD mijn SIM niet meer. Er hebben een paar druppels op gelegen, maar dit lijkt me toch niet de oorzaak, wel? Anyway, iemand een oplossing? Opnieuw opstarten, fohnen, droogblazen, schoonwrijven heb ik allemaal al geprobeerd, zonder succes

Je kan ook de achterkant even open maken, en even de simkaart er goed in drukken. Of er uit halen en opnieuw er in doen. Misschien dat dit helpt.
Ik heb wel is vaker dat me mobiel de simkaart niet vind, en wanneer ik hem iets aandruk, dan vind die hem weer.
Ik heb wel is vaker dat me mobiel de simkaart niet vind, en wanneer ik hem iets aandruk, dan vind die hem weer.
Rupsen, Rapsen.
My bad, druppels op het scherm moet dat zijnik222 schreef op dinsdag 12 juli 2011 @ 21:23:
[...]
Druppels op je simkaart of in je simkaart slot lijkt me toch bepaald niet goed ervoorMaar herkent het toestel nog wel een andere simkaart? Zo ja dan kom je er nog goed vanaf want dat kan jij bij je provider gewoon een andere simkaart aanvragen.
Een andere simkaart lijkt ook niet te werken. Vervelend apparaat, eerst al lichtvlekken in m'n scherm doordat er (ook) druppels op lagen.
[ Voor 14% gewijzigd door Anoniem: 380637 op 12-07-2011 21:43 ]
/edit: Dan vrees ik dat je hem op moet sturen.
[ Voor 87% gewijzigd door ik222 op 12-07-2011 21:44 ]
Maar zijn er meer mensen die last hebben van het feit dat de DHD water aanzuigt als een spons, en iedere druppel ergens 'opslaat'?
Nee. Heb vaker druppels op me scherm ontvangen, enige wat ik merkte is dat die soms dan een eigen wil heeft en in eens naar een ander scherm verhuist. Verder nergens vast van gehad als ik hem in de regen vast hield.
Rupsen, Rapsen.
Geen idee heb er een screen protector opzitten en gebruik hem zoveel mogelijk niet in de regen.Anoniem: 380637 schreef op dinsdag 12 juli 2011 @ 21:50:
Maar zijn er meer mensen die last hebben van het feit dat de DHD water aanzuigt als een spons, en iedere druppel ergens 'opslaat'?
Water zorgt dat je touchscreen minder goed werkt. Werkt met spanningen ed.Metian schreef op dinsdag 12 juli 2011 @ 21:52:
Nee. Heb vaker druppels op me scherm ontvangen, enige wat ik merkte is dat die soms dan een eigen wil heeft en in eens naar een ander scherm verhuist. Verder nergens vast van gehad als ik hem in de regen vast hield.
Geen last van sponseffect.
Overlever van KampeerMeet 4.1
"Als David Attenborough een film van jou zou moeten maken zou hij het moeilijk krijgen." - TDW
En plots, na 'm een halfuur te hebben laten liggen werkt hij weer? Ik blijf 't een apart apparaat vinden
Bij de mijne is de simkaartslot sowieso vrij losjes. Ook is het niet ideaal dat deze naar beneden gericht is en de sim niet opgesloten wordt door een batterij ofzo zoals in bijvoorbeel de sensation. Ik heb vrijwel standaard dat wanneer de foon in m'n rallyauto zit hij na een proef of 4 a 5 (met veel onverhard sneller) de sim kwijt is. Open maken, aandrukken en het werkt weer.
Voor de rest blijft het genieten. Wel enigszins frustie dat m'n vriendin nu net een sensation heeft. Is nog leuker en sneller speelgoed!
Voor de rest blijft het genieten. Wel enigszins frustie dat m'n vriendin nu net een sensation heeft. Is nog leuker en sneller speelgoed!
Heb gister middag de beschikbare update ook geinstalleerd. Alles lijkt nog goed, ben alleen wel m'n root access kwijt. Had ik vergreken met GingerBreak, maar ben bang dat deze niet meer werkt na de nieuwe update.
Is de update overigens ook als complete RUU beschikbaar?
[EDIT]
Er blijkt er een te zijn en wel [url=http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1151683]hier[url]
[EDIT2]
Wat ik al eens vaker tegen ben gekomen is een probleem met de SMS applicatie.
Tijdens het drukken van de backspace knop komt er een lijst naar voren waarin berichten geselecteerd kunnen worden om ze te verwijderen. De makkelijkste manier om hier uit te komen is om de terug knop te drukken en de SMS thread opnieuw te openen.
Ik kwam gisteren na het installeren van de update er achter dat het alleen gebeurt indien de telefoon in landscape mode wordt gebruikt. Bijkomende ervaring is het volgende.
Als ik een punt druk (dus eind van een zin) start het volgende wordt automatisch met een hoofdletter.
Soms is dit echter niet het geval en als er dan dus de backspace wordt gedrukt, doet eerder beschreven euvel zich voor.
Is de update overigens ook als complete RUU beschikbaar?
[EDIT]
Er blijkt er een te zijn en wel [url=http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1151683]hier[url]
[EDIT2]
Tijdens het drukken van de backspace knop komt er een lijst naar voren waarin berichten geselecteerd kunnen worden om ze te verwijderen. De makkelijkste manier om hier uit te komen is om de terug knop te drukken en de SMS thread opnieuw te openen.
Ik kwam gisteren na het installeren van de update er achter dat het alleen gebeurt indien de telefoon in landscape mode wordt gebruikt. Bijkomende ervaring is het volgende.
Als ik een punt druk (dus eind van een zin) start het volgende wordt automatisch met een hoofdletter.
Soms is dit echter niet het geval en als er dan dus de backspace wordt gedrukt, doet eerder beschreven euvel zich voor.
[ Voor 61% gewijzigd door babbelbox op 13-07-2011 12:11 ]
Ik zal binnenkort eens Android Revolution (GB versie) eens erop gooien, kijken of dan die bug er nog in zit. Zo te lezen had je root, heb je wel eens een custom ROM gehad? Daar kunnen dit soort bugs makkelijk uitgehaald worden bij een update. HTC update veel minder snel.
Overlever van KampeerMeet 4.1
"Als David Attenborough een film van jou zou moeten maken zou hij het moeilijk krijgen." - TDW
Ik heb nooit een custom rom gehad, alleen root.NoxiuZ schreef op woensdag 13 juli 2011 @ 12:47:
Ik zal binnenkort eens Android Revolution (GB versie) eens erop gooien, kijken of dan die bug er nog in zit. Zo te lezen had je root, heb je wel eens een custom ROM gehad? Daar kunnen dit soort bugs makkelijk uitgehaald worden bij een update. HTC update veel minder snel.
Weet niet meer goed wanneer dit probleem zich heeft geïntroduceerd, weet alleen wel dat het na de update naar 2.3.3. is gekomen.
Anoniem: 288452
De update heeft mijn wifi probleem iig opgelost. Er was één router waar ik geen verbinding meer mee kon krijgen, en die doet het nu wel weer.
Wifi is er alleen maar slechter op geworden bij mij, vooral als ik switch naar een andere (in een andere ruimte) duurt het erg lang voordat er verbinding gemaakt wordt).
Dit komt misschien wel door het verbeterde bereik. Kun je niet dezelfde SSID+wachtwoord op beide apparaten instellen?Sanction schreef op vrijdag 15 juli 2011 @ 02:21:
Wifi is er alleen maar slechter op geworden bij mij, vooral als ik switch naar een andere (in een andere ruimte) duurt het erg lang voordat er verbinding gemaakt wordt).
PV 3520Wp - WP Itho Amber 95 - WPB Atlantic Explorer V4 200L - gasloos sinds aug 2023
Dit heb ik inderdaad ook vaker ondervonden op mijn DHDbabbelbox schreef op woensdag 13 juli 2011 @ 10:39:
...
[EDIT2]
|| System Specs || 36° Oost-West 4875Wp ||
Nee, is in een hotel.h40d schreef op vrijdag 15 juli 2011 @ 07:25:
[...]
Dit komt misschien wel door het verbeterde bereik. Kun je niet dezelfde SSID+wachtwoord op beide apparaten instellen?
Ik gebruik HTC sync om mijn Outlook kalender te synchroniseren met mijn telefoon. Probleempje is dat als van herhalende afspraken er 1 gewijzigd wordt, dit niet gesynchroniseerd wordt. Iemand een idee wat ik daar aan kan doen?
Afgelopen week diverse keren onderweg in de regen lopen werken met het apparaat totdat het zeiknat was. Ff afvegen en nergens meer last van gehad (doe ik vaker). Hij is ook al een paar keer op de tegels gevallen... Nergens last van; geen beschadigingen of andere rare dingen. Prima apparaat, die DHD.Anoniem: 380637 schreef op dinsdag 12 juli 2011 @ 21:50:
You are the all-dancing, all-singing crap of the world - Jack
Ik heb gistermiddag de update geïnstalleerd. Nu werkt mijn mobiele internet niet meer. Ik kan nergens op internet vinden dat hi/kpn met storingen kampt, dus vroeg ik mij af of meer mensen een probleem hadden met mobiel internet op hun DHD. Opnieuw opstarten etc. werkt niet. En een factory reset heb ik nog niet zo veel zin in. Iemand anders nog ideeën?
Steam/Discord: Flimovic
Misschien even apn settings nakijken en eventueel resetten? Had dit ook gisteren...mijn update was weliswaar van vorige week.Flimovic schreef op zaterdag 16 juli 2011 @ 13:02:
Ik heb gistermiddag de update geïnstalleerd. Nu werkt mijn mobiele internet niet meer. Ik kan nergens op internet vinden dat hi/kpn met storingen kampt, dus vroeg ik mij af of meer mensen een probleem hadden met mobiel internet op hun DHD. Opnieuw opstarten etc. werkt niet. En een factory reset heb ik nog niet zo veel zin in. Iemand anders nog ideeën?
APN settings opnieuw ingevoerd, maar heeft helaas niet geholpen... Werkt jouw internet nu wel weer?magnum73 schreef op zaterdag 16 juli 2011 @ 14:54:
[...]
Misschien even apn settings nakijken en eventueel resetten? Had dit ook gisteren...mijn update was weliswaar van vorige week.
Ik heb handmatig gechecked op updates maar nog niets te vinden:S
heb nog steeds 2.36.405.8
Het is een los toestel(dus geen branded crap)
Ik heb wel de HTC RUU gedraaid een tijdje geleden, maar kon daarna nog wel van 1.32.405.6 d.m.v. OTA naar 2.36.405.8!
Iemand een idee?
Ik heb wel de HTC RUU gedraaid een tijdje geleden, maar kon daarna nog wel van 1.32.405.6 d.m.v. OTA naar 2.36.405.8!
Iemand een idee?
Ja bij mij wel,maar het had zoiezo niets met de update te maken? Misschien de simkaart er eens uitnemen en opstarten zonder sim en daarna terug met sim?Flimovic schreef op zaterdag 16 juli 2011 @ 16:40:
[...]
APN settings opnieuw ingevoerd, maar heeft helaas niet geholpen... Werkt jouw internet nu wel weer?
Sinds een dag of twee heb ik opeens het probleem dat de lichten van de softbuttons niet meer uitgaan wanneer ik de mobiel in standby-modus zet of in zijn geheel uitschakel. Het verwijderen van de accu, het opnieuw opstarten en zelfs het helemaal leeglaten lopen van de accu en weer opladen helpt niets. Ik heb al ruim een maand 2.3.3 en ik kan me niet herinneren de laatste week iets te hebben veranderd aan de instellingen. Ik heb op Google gezocht, maar kon alleen een topic op XDA vinden omtrent dit probleem, maar hier gaat het om een geroote telefoon, wat ik niet gedaan heb.
Het is vrij storend en ik denk dat het ook wel invloed heeft op de accuduur. Aangezien ik op Google niets kan vinden, is het geen bekend probleem. Maar ik hoop dat iemand me hier kan helpen.
Het is vrij storend en ik denk dat het ook wel invloed heeft op de accuduur. Aangezien ik op Google niets kan vinden, is het geen bekend probleem. Maar ik hoop dat iemand me hier kan helpen.
Ik ben er achter wat het probleem is. Ik heb overal mobiel internet behalve bij mij thuis (en directe omgeving). Andere personen met kpn/hi/telfort hebben het zelfde probleem. Conclusie, zendmast met storing.magnum73 schreef op zondag 17 juli 2011 @ 18:09:
[...]
Ja bij mij wel,maar het had zoiezo niets met de update te maken? Misschien de simkaart er eens uitnemen en opstarten zonder sim en daarna terug met sim?
Misschien het volgende iets voor je?....Twixell schreef op zondag 17 juli 2011 @ 14:34:
Ik heb handmatig gechecked op updates maar nog niets te vinden:S
Iemand een idee?
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1151683
Hmmm, ik kreeg net een FOTA update, nummer 2.50.405.
Kan niet zo snel extra info vinden hierover
edit: neem me niet kwalijk
edit: neem me niet kwalijk
[ Voor 13% gewijzigd door KilljoyNL op 18-07-2011 15:11 ]
Anders lees je even een paar pagina's terug in dit topicKilljoyNL schreef op maandag 18 juli 2011 @ 14:01:
Hmmm, ik kreeg net een FOTA update, nummer 2.50.405.
Thanks!Thombias schreef op maandag 18 juli 2011 @ 08:53:
[...]
Misschien het volgende iets voor je?....
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1151683
ik dacht ik check het nog 1 keer voor ik hem installeer:P en ik kreeg hem toch OTA!
in het vervolg maar rustig af wachten!:)
Ik heb thuis ook geen mobiele service. Waar zit jij dan? Ik 't zand (nh)Flimovic schreef op maandag 18 juli 2011 @ 08:49:
[...]
Ik ben er achter wat het probleem is. Ik heb overal mobiel internet behalve bij mij thuis (en directe omgeving). Andere personen met kpn/hi/telfort hebben het zelfde probleem. Conclusie, zendmast met storing.
Nu nog steeds niks...
Update: 19.30 deed ie het weer.
[ Voor 6% gewijzigd door Megupe op 18-07-2011 19:45 ]
Ik heb nog steeds geen mobiel internet.. heel af en toe wel (duur: 5 min).. Iemand nog meer last van..Megupe schreef op maandag 18 juli 2011 @ 18:08:
[...]
Ik heb thuis ook geen mobiele service. Waar zit jij dan? Ik 't zand (nh)
Nu nog steeds niks...
Update: 19.30 deed ie het weer.
Ik woon in de buurt van Nijmegen (in Brabant).
Ik heb HI btw
--UPDATE--
Ik kom thuis via WLAN ook niet op de site van HI. Neem aan dat ze problemen hebben
[ Voor 12% gewijzigd door B3rtj3666 op 18-07-2011 20:35 ]
Mijn telefoon donderdag opgehaald door de koerier en vandaag alweer een mailtje dat hij terug gestuurd wordt, het ging om de usb poort waar opladers niet goed meer in gingen.
Ben benieuwd of er daadwerkelijk iets aan gedaan is, heeft iemand ook ervaring met een reparatie aan usb poort?
Ben benieuwd of er daadwerkelijk iets aan gedaan is, heeft iemand ook ervaring met een reparatie aan usb poort?
Anoniem: 136100
Beetje een n00b vraag misschien, maar is 'écht' pushmail ook mogelijk op de DHD? En dan doel ik op mijn Hotmail die binnenkomt via de standaard ingebouwde mailclient van de DHD. Ik zie namelijk tussen de opties als maximale frequentie '5 minuten' staan. Maar kan het ook continue direct doorgepusht worden?
Accuduur maakt me niet uit, die is toch al ruk.
Denk dat dat aan Hotmail ligt, dat die het niet ondersteund voor android toestellen.
Bij mij pusht mn werk mail (Exchange) netjes de berichten, ook GMail ondersteund dit.
Bij mij pusht mn werk mail (Exchange) netjes de berichten, ook GMail ondersteund dit.
Als.we het toch over hotmail hebben, heeft iemand hotmail werkend over POP3 of IMAP? Ik heb het nu met exchange werkend, maar die heeft geen html mail..
Kan wel met de stock Android E-mail app, deze vind je standaard niet op je DHD.Anoniem: 136100 schreef op dinsdag 19 juli 2011 @ 10:36:
Beetje een n00b vraag misschien, maar is 'écht' pushmail ook mogelijk op de DHD? En dan doel ik op mijn Hotmail die binnenkomt via de standaard ingebouwde mailclient van de DHD. Ik zie namelijk tussen de opties als maximale frequentie '5 minuten' staan. Maar kan het ook continue direct doorgepusht worden?
Neem hier eens een kijkje:
http://digiex.net/guides-...htc-desire-nexus-one.html
Kan wel inderdaad maar in mijn ervaring werkt dat zeer slecht. Op zich het pushen gaat nog wel goed maar het blijft dan zeer slecht gesynchroniseerd. Bijvoorbeeld als ik een mailtje verwijderde gebeurde het heel vaak dat hij na 5 minuten weer opnieuw binnen kwam. Het mailtje werdt dus niet op de server verwijderd. En zo nog meer van die sync problemen.agoNITE schreef op woensdag 20 juli 2011 @ 17:43:
[...]
Kan wel met de stock Android E-mail app, deze vind je standaard niet op je DHD.
Neem hier eens een kijkje:
http://digiex.net/guides-...htc-desire-nexus-one.html
Ik ben tegen iets vreemds aangelopen nadat ik de belhistorie (de lijst met nummers die je krijgt na op de 'Telefoon' knop gedrukt te hebben) van mijn vrouw's Wildfire S heb vergeleken met die van mijn Desire HD: ik heb bij de in- en uitgaande oproepen geen datum en tijd staan terwijl dat bij mijn vrouw's toestel wel vermeld wordt. Kent iemand dit probleem en kan het opgelost worden voor de Desire HD? Dit lijkt me toch een vrij standaard feature. Volgens mij hadden alle GSM's die ik ooit gehad heb dit ook.
Daarvoor moet je vanuit jet homescreen naar telefoon > vierkantje met telefoontje (rechts naast bellen) > dan krijg je een lijst met alle gepleegde telefoontjes met de datum + tijd er bij.
@TommieW: dat had ik inderdaad ook ontdekt, maar bij de Wildfire S van m'n vrouw krijg je dus in de lijst die je krijgt na het het drukken op 'Telefoon' ook al de datums en tijden te zien van de ontvangen en gemaakte oproepen. Beide toestellen zitten op Android 2.3.3 met Sense 2.1, dus je zou denken dat er softwarematig geen verschillen in zouden moeten zitten. Niet op zoiets basic als de gemiste/ gemaakte oproepen lijst.
Heb sinds de 2.50.161.2 update (juli 2011) geen GPS meer (Vodafone toestel). Ziet geen satelieten meer.
Ik zie op diverse fora dat er meer mensen zijn met dit probleem.
http://androidforums.com/...-2-update-gps-broken.html
Wel lekker, want ik ga zaterdag op vakantie en heb nu geen navigatie.
Iemand een idee/hint?
Iemand een idee/hint?
Downgrade of custom rom?
SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N
Er zijn Desire HD's bekend die problemen hebben met hun GPS ontvanger.rpjknoop schreef op donderdag 21 juli 2011 @ 09:59:
Heb sinds de 2.50.161.2 update (juli 2011) geen GPS meer (Vodafone toestel). Ziet geen satelieten meer.
Iemand een idee/hint?
Wanneer je Desire HD hier ook last van heeft lijkt de kans aannemelijk dat dit bij jouw toestel ook het geval is.
Overigens is dit wanneer je handig bent zelf te verhelpen, op Youtube staat video's hoe je de GPS modulle kunt vervangen. Je dient dan zelf natuurlijk wel voor een andere antenne te zorgen.
Cogitationis poenam nemo patitur
De vraag is of het hardware is, omdat het euvel aanwezig is sinds de update.Bullet NL schreef op donderdag 21 juli 2011 @ 10:19:
[...]
Er zijn Desire HD's bekend die problemen hebben met hun GPS ontvanger.
Wanneer je Desire HD hier ook last van heeft lijkt de kans aannemelijk dat dit bij jouw toestel ook het geval is.
Overigens is dit wanneer je handig bent zelf te verhelpen, op Youtube staat video's hoe je de GPS modulle kunt vervangen. Je dient dan zelf natuurlijk wel voor een andere antenne te zorgen.
Misschien moet ik een reset factory settings uitvoeren, maar dan kan ik alles weer installeren, denk ik. Een reset heb ik nog niet eerder gedaan.
Let op:
Verkrijgbaarheid, levertijden, winkels en al het andere dat niet met de techniek van de telefoon zelf te maken heeft mag in het <a href="http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1426298/">HTC Desire HD levertijden- en abbonemententopic</a>.
Berichten met als inhoud informatie of discussie betreffende accessiores voor de HTC Desire HD mogen hier: <a href="http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1428745/">HTC Desire HD accessoirestopic</a>.
Vragen over Android software mogen in het <a href="http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1437620/last/">Android Market en applicatietopic (deel 10)</a> of in een van de eerdere delen.
Posten over het aanpassen van de software, door middel van custom ROMs, of daaraan gerelateerde onderwerpen, die mogen in <a href="http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1436550//">dit</a> topic.
Eventuele problemen met de meegeleverde SD-card welke zich voor lijken te doen naar de 1.72 OTA update mogen hier: <a href="http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1441488/">HTC DESIRE HD - SD Kaart onherkenbaar na OTA update (1.72)</a>.
Overige offtopic berichten kunnen zonder verder bericht worden verwijderd!
Verkrijgbaarheid, levertijden, winkels en al het andere dat niet met de techniek van de telefoon zelf te maken heeft mag in het <a href="http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1426298/">HTC Desire HD levertijden- en abbonemententopic</a>.
Berichten met als inhoud informatie of discussie betreffende accessiores voor de HTC Desire HD mogen hier: <a href="http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1428745/">HTC Desire HD accessoirestopic</a>.
Vragen over Android software mogen in het <a href="http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1437620/last/">Android Market en applicatietopic (deel 10)</a> of in een van de eerdere delen.
Posten over het aanpassen van de software, door middel van custom ROMs, of daaraan gerelateerde onderwerpen, die mogen in <a href="http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1436550//">dit</a> topic.
Eventuele problemen met de meegeleverde SD-card welke zich voor lijken te doen naar de 1.72 OTA update mogen hier: <a href="http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1441488/">HTC DESIRE HD - SD Kaart onherkenbaar na OTA update (1.72)</a>.
Overige offtopic berichten kunnen zonder verder bericht worden verwijderd!