Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 00:32
rpjknoop schreef op donderdag 21 juli 2011 @ 10:26:
[...]

De vraag is of het hardware is, omdat het euvel aanwezig is sinds de update.

Misschien moet ik een reset factory settings uitvoeren, maar dan kan ik alles weer installeren, denk ik. Een reset heb ik nog niet eerder gedaan.
Google maar eens op je probleem, het kan natuurlijk software zijn, maar ik acht de kans groot dat het een hardware probleem is. Ook gezien het gegeven dat dit veel vaker voorkomt met het toestel.

Cogitationis poenam nemo patitur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rpjknoop
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 11-04 13:31
Bullet NL schreef op donderdag 21 juli 2011 @ 10:47:
[...]

Google maar eens op je probleem, het kan natuurlijk software zijn, maar ik acht de kans groot dat het een hardware probleem is. Ook gezien het gegeven dat dit veel vaker voorkomt met het toestel.
Heb ondertussen gegoogld en er zijn zeer veel vodafone gebruikers (met name in de UK) met dit probleem. De update 2.50.161.2 schijnt al off-line gehaald te zijn.

Er wordt nu gesproken over 2.50.405.2, welke wel uit is voor de unbranded DHD, maar nog niet voor de Vodafone.

Daar wordt ook gesproken om naar een vodafone repaircentre te gaan en de DHD te laten downgraden.

Heb mijn vraag ook openstaan bij Vodafone en HTC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchrevenge
  • Registratie: Oktober 2010
  • Nu online
rpjknoop schreef op donderdag 21 juli 2011 @ 10:26:
[...]

De vraag is of het hardware is, omdat het euvel aanwezig is sinds de update.

Misschien moet ik een reset factory settings uitvoeren, maar dan kan ik alles weer installeren, denk ik. Een reset heb ik nog niet eerder gedaan.
Het kan wel kloppen dat hij de eerste keer er langer over doet. Bij mij deed hij het ook pas na 5-10 minuten de eerste keer na de update.
Ik heb hem van de week ook gereset, maar het stelt echt niets voor. Alle apps worden gedownload vanuit de market (automatisch). Je moet alleen even alle accounts (mail, facebook etc.) even weer instellen, verder worden veel instellingen gewoon weer opgehaald (bij mij bijv. alle wifi points) en mijn berichten waren ook weer terug. Ik heb er een klein uurtje mee gezeten voordat alles weer bij het oude was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rpjknoop
Dutchrevenge schreef op donderdag 21 juli 2011 @ 12:05:
[...]

Het kan wel kloppen dat hij de eerste keer er langer over doet. Bij mij deed hij het ook pas na 5-10 minuten de eerste keer na de update.
Ik heb hem van de week ook gereset, maar het stelt echt niets voor. Alle apps worden gedownload vanuit de market (automatisch). Je moet alleen even alle accounts (mail, facebook etc.) even weer instellen, verder worden veel instellingen gewoon weer opgehaald (bij mij bijv. alle wifi points) en mijn berichten waren ook weer terug. Ik heb er een klein uurtje mee gezeten voordat alles weer bij het oude was.
Ook een 'harde' reset helpt niet. Heb wel een link met HTC nu, maar die kunnen me ook nog niet verder helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Op de unbranded versie is inderdaad versie 2.50.405.2 de nieuwste, die heb ik erop staan en daar werkt de GPS prima mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rpjknoop
ik222 schreef op donderdag 21 juli 2011 @ 20:34:
Op de unbranded versie is inderdaad versie 2.50.405.2 de nieuwste, die heb ik erop staan en daar werkt de GPS prima mee.
Ik hoop dat deze ook snel voor de Vodafone branded uit komt.

HTC meldt mij dat ik het toestel mag opsturen naar een repaircenter. Lekker, ik ga morgen op vakantie (zonder navigatie) :(

Helaas!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madmaus
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 04-07 15:31
Ik heb een desire HD port rom op mijn telefoon staan dus ik probeer het in dit topic even.

Voorheen kon ik uit mijn contactenlijst en agenda navigeren met google maps navigatie en sygic.
Nu als ik op dat bolletje klik jij het adres van mijn contact opent Locations gelijk.

Ik zie geen optie om dit uit te schakelen, ik heb de gegevens van locations al gewist maar dat gaf geen uitkomst.

Weet iemand hier een oplossing voor?

Edit:

Enige oplossing is gebleken om (met root toegang) Locations te "Freezen".

[ Voor 8% gewijzigd door madmaus op 24-07-2011 17:14 ]

panasonic fz1000 # Raynox DCR-250 en DCR-150 # B+W ND 110 filter # Tiffen variable ND Filter ** mijn Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 219603

Mensen, ik heb wijze raad nodig.. Ik wil muziek vanaf mijn android streamen naar mijn Airport Express, maar heb geen idee hoe.. Iemand suggesties?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 339435

Mijn telefoon kan geen verbinding maken met wifi (probeerde het gister voor de eerste keer), maar het wilde maar niet lukken terwijl de verbinding wel sterk en stabiel was. Ik heb ook de laatste update geïnstalleerd.

Waarom werkt mijn wifi verbinding niet? Waar kan dit allemaal aan liggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kleissen88
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 08-07 22:54
Anoniem: 219603 schreef op zondag 24 juli 2011 @ 12:23:
Mensen, ik heb wijze raad nodig.. Ik wil muziek vanaf mijn android streamen naar mijn Airport Express, maar heb geen idee hoe.. Iemand suggesties?
met de app Honey player kan dit geloof ik ..
http://www.honey-player.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy_Gonzalez
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 07:00

Speedy_Gonzalez

Aaribaaaaaa

Tijdje geleden update gedaan van de desire hd naar versie 2.50.161.2.
En ook ik heb nu last van de gps bug.

Heb net contact gehad met htc en het enigste dat ze aanbieden is dat ik de gsm opstuur om em te laten downgraden naar een vorige versie die er geen last van heeft.

Is er geen mogelijkheid dat ik dat zelf doe ?

Mijn desire hd is niet simlocked, maar als ik em opstart zie je wel dat vodafone logo.
Ik gebruik zelf t-mobile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Niet online
Dan heb je dus wel een Vodafone branded versie zoals alle andere mensen met dit probleem. Die versie 2.50.161.2 is voor de unbranded versie zelfs nooit uitgebracht, daar is namelijk gelijk 2.50.405.2 uitgebracht waarmee er geen problemen zijn.

Zelf downgraden van deze versie is nog niet mogelijk volgens mij. Maar je zou kunnen proberen naar een Vodafone winkel te gaan en te vragen of ze het daar kunnen doen, dan ben je de telefooon niet 1 of 2 weken kwijt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aapjuh99
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 05-07 12:47
Ben zéér tevreden met mijn HTC DHD. Los gekocht bij de Saturn in Venlo voor €444,- in Maart 2011.
Nooit problemen gehad echter zoek ik nu wel een Navigatie die het liefst zonder verbinding kan blijven functioneren. TomTom zou mooi zijn maar die is nog (niet) uitgebracht geloof ik.

"Whatever the mind of man can conceive and believe it can achieve" - Napoleon Hill

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikke4
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 26-03 06:58
heb een beetje rondgelezen, maar kan mijn probleem niet vinden..

als ik wil sms-en dan blijft de feedback trillen/geluid geven... dit is vooral lastig als mijn partner slaapt en ik nog wat berichten de deur uit gooi... ik heb feedback bij instellingen al alles uit staan.. maar hij blijft feedback geven..

laatste updates staan op het toetstel..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchrevenge
  • Nu online
ikke4 schreef op maandag 25 juli 2011 @ 15:24:
heb een beetje rondgelezen, maar kan mijn probleem niet vinden..

als ik wil sms-en dan blijft de feedback trillen/geluid geven... dit is vooral lastig als mijn partner slaapt en ik nog wat berichten de deur uit gooi... ik heb feedback bij instellingen al alles uit staan.. maar hij blijft feedback geven..

laatste updates staan op het toetstel..
instellingen - Taal en toetsenbord - Touch input - Tekstinvoer - Trillen tijdens typen / geluidsfeedback.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metian
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 08-07 16:34

Metian

Snert is vies

Guillermow93 schreef op maandag 25 juli 2011 @ 12:52:
Ben zéér tevreden met mijn HTC DHD. Los gekocht bij de Saturn in Venlo voor €444,- in Maart 2011.
Nooit problemen gehad echter zoek ik nu wel een Navigatie die het liefst zonder verbinding kan blijven functioneren. TomTom zou mooi zijn maar die is nog (niet) uitgebracht geloof ik.
Zou in jou geval even rustig Android: Turn by Turn Navigation - Deel 2 door lezen. Dan kom je vast wel uit op je favoriete navigatie.

Rupsen, Rapsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yannickie111
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 09:40
Ik heb net de update voor het wifi-signaal geinstalleerd, en met succes!

Waar ik normaal geen wifi heb, of net een beetje, heb ik nu gewoon wifi!

* yannickie111 is happy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lizard
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 09-07 00:40
rpjknoop schreef op vrijdag 22 juli 2011 @ 17:53:
[...]

Ik hoop dat deze ook snel voor de Vodafone branded uit komt.

HTC meldt mij dat ik het toestel mag opsturen naar een repaircenter. Lekker, ik ga morgen op vakantie (zonder navigatie) :(

Helaas!
Speedy_Gonzalez schreef op maandag 25 juli 2011 @ 10:15:
Tijdje geleden update gedaan van de desire hd naar versie 2.50.161.2.
En ook ik heb nu last van de gps bug.

Heb net contact gehad met htc en het enigste dat ze aanbieden is dat ik de gsm opstuur om em te laten downgraden naar een vorige versie die er geen last van heeft.

Is er geen mogelijkheid dat ik dat zelf doe ?

Mijn desire hd is niet simlocked, maar als ik em opstart zie je wel dat vodafone logo.
Ik gebruik zelf t-mobile
ik222 schreef op maandag 25 juli 2011 @ 10:25:
Dan heb je dus wel een Vodafone branded versie zoals alle andere mensen met dit probleem. Die versie 2.50.161.2 is voor de unbranded versie zelfs nooit uitgebracht, daar is namelijk gelijk 2.50.405.2 uitgebracht waarmee er geen problemen zijn.

Zelf downgraden van deze versie is nog niet mogelijk volgens mij. Maar je zou kunnen proberen naar een Vodafone winkel te gaan en te vragen of ze het daar kunnen doen, dan ben je de telefooon niet 1 of 2 weken kwijt.
Goed nieuws, sinds vandaag is het mogelijk om ook de 2.50 versie te downgraden:

[Guide] How to downgrade ANY BUILD to 1.32.405.6 [Updated July 25]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Appie Heijn
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 00:00
Sinds vandaag doet mijn trilalarm het wederom niet. 2 weken terug was dit ook het geval. Ik heb hem toen echter op de vloerbedekking laten vallen waarna hij wel weer werkte. Nu een RMA aangevraagt.

Als je de telefoon op trilstand zet hoor je heel in de verte nog het motortje 2 slagen maken. Ben benieuwd hoelang het gaat duren en hoe de DHD weer terug komt.

Tevens een opmerking gemaakt over eens scheurtje aan de bovenkant(vanaf het begin) dit is duidelijk een productiefout, echter was het mij niet de moeite waard om hem alleen daarvoor op te sturen.

44x Trina 330WP @ SMA 10.00; Hitachi Yutaki 5,5KW AIO 280L

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikke4
  • Laatst online: 26-03 06:58
Dutchrevenge schreef op maandag 25 juli 2011 @ 15:37:
[...]

instellingen - Taal en toetsenbord - Touch input - Tekstinvoer - Trillen tijdens typen / geluidsfeedback.
thanks,

dat had ik niet gevonden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aapjuh99
Ieder mens mag eens zeuren dus nu ik ook..
Ik heb sinds vandaag een Premium Navigatie op me DHD. Maar de telefoon doet wel erg lang over een fix...

Ik heb al telefoon herstart ect, andere GPS Fix app gedownload mocht allemaal niet baten.
De telefoon heeft wat ik me kan herrineren nooit echt snel een fix gehad.

Google staat bomvol met topic's en bij iedereen is het anders of het werkt niet wat ze omschrijven.
Tevens heb ik geen zin om me telefoon bij HTC in te leveren.

Heeft iemand nog een oplossing/workaround?

Specs:

HTC Desire HD 2.3 (orgineel)
Sygic V11 Navigatie
GPS Test (Applicatie)

"Whatever the mind of man can conceive and believe it can achieve" - Napoleon Hill

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Niet online
Heb hier ook sygic maar ik krijg echt vrijwel direct een GPS fix wanneer ik deze opstart. De DHD heeft overigens wel vaker last van hardwarematige GPS problemen, de enige oplossing daarvoor is helaas echt de telefoon opsturen ter reparatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aapjuh99
@ik122,

Dankjewel voor je reactie. Ik probeer het morgen nog één keer voor een fix te krijgen dan gooi ik de oude GPS update weg en haal ik de laatste nieuwe binnen.

Werkt het niet zoals ik het wil dan toch maar ff bellen met HTC en klacht..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuperVeloce
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 11:34
apart dat ik een unbranded Desire HD heb van Vodafone :) wel fijn natuurlijk :D

je telefoon nooit via Vodafone winkel opsturen.. dan ben je telefoon ongeveer week kwijt
als je HTC laat ophalen, 2 dagen ;)

Intel i5 13600K | ASUS ROG RTX 4080 | ASUS ROG Z790-E | Corsair DDR5 32GB 6000Mhz | WD SN850X 1TB | ASUS ROG Helios | 27" 4K 60Hz | 27" ROG QD-OLED 360Hz | ASUS ROG Scope Deluxe | ASUS ROG Delta S | ASUS ROG Chakram X | 16ProMax | WatchUltra 2 zw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Appie Heijn
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 00:00
SuperVeloce schreef op dinsdag 26 juli 2011 @ 20:24:
apart dat ik een unbranded Desire HD heb van Vodafone :) wel fijn natuurlijk :D

je telefoon nooit via Vodafone winkel opsturen.. dan ben je telefoon ongeveer week kwijt
als je HTC laat ophalen, 2 dagen ;)
Ah de mijne wordt morgen opgehaald. Ben benieuwd hoe snel het gaat. Heb overigens ook een non-branded DHD van vodafone :)

44x Trina 330WP @ SMA 10.00; Hitachi Yutaki 5,5KW AIO 280L

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• magnum73
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 28-04 08:02

Iemand de temproot al geprobeerd na de nieuwste update? Zou graag enkel opstartgeluid willen verwijderen en het bootscreen willen wijzigen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommieW
  • Laatst online: 08-07 20:22

TommieW

Numa numa.

@Magnum73 Wil je a.u.b. even een linkje posten? Alvast bedankt!
Laat maar, even Googlen voortaan. :)
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1152233

edit: Eigenlijk hoort dit meer in het Root&CustomROM topic thuis.

[ Voor 141% gewijzigd door TommieW op 27-07-2011 16:12 ]

1700X@3,9GHZ - Asus Crosshair VI Hero - 32GB Corsair LPX - GTX 1070Ti
iPhone 13 Pro Max - Macbook Pro 16" M1 Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• clasimodo
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 11-08-2023
magnum73 schreef op woensdag 27 juli 2011 @ 07:02:

Iemand de temproot al geprobeerd na de nieuwste update? Zou graag enkel opstartgeluid willen verwijderen en het bootscreen willen wijzigen...
Perfect, maar eerlijk gezegd zie ik door de bomen het bos niet meer. Is het bijvoorbeeld mogelijk om de laatste officiële roms permanent te rooten i.v.m. van sommige progs die root nodig hebben (draai daarom nog steeds op 1.32). En weet iemand hoe je dat dan moet doen?

Ik heb nooit haast. dat is zo zonde van mijn tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrHill
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 04-07 10:19
Ik heb sinds vandaag het probleem dat mijn Desire HD niet meer met mijn pc wil verbinden. Als ik hem aansluit laadt hij alleen maar op, in plaats van dat hij als diskdrive gezien wordt. De vorige keer dat ik mijn telefoon aan mijn pc hing kon ik hem nog wel als diskdrive gebruiken. Bij instellingen staat dat hij moet vragen welk verbindingstype hij moet gebruiken, maar het schermpje dat normaal altijd verscheen als ik hem aan mijn pc aansluit komt nu ook niet meer. In de tussentijd heb ik alleen de update gedownload waardoor mijn softwarenummer nu 2.50.405.2 is.

Wat ik al heb gedaan:
-USB foutopsporing aan/uit
-PC en telefoon gereboot
-Op andere pc geprobeerd
-Verschillende verbindingstypes geprobeerd

Weet iemand hoe ik hem weer met mijn pc kan verbinden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Niet online
Hard reset ook al geprobeerd? Zeker als het na de update gekomen is kan het heel goed dat een hard reset het probleem oplost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrHill
ik222 schreef op zondag 31 juli 2011 @ 13:19:
Hard reset ook al geprobeerd? Zeker als het na de update gekomen is kan het heel goed dat een hard reset het probleem oplost.
Nee dat heb ik nog niet geprobeerd. Ik wil eerst nog eventuele andere opties proberen voordat ik een harde reset doe. Maar als ik een harde reset dan blijft de inhoud op de SD kaart ongewijzigd toch? Wilde namelijk juist mijn foto's overzetten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Niet online
De data op de SD kaart blijft in principe gewoon staan ja, tenzij je bij het resetten expliciet aangeeft dat de SD kaart ook gewist moet worden maar dat is niet nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrHill
heb een harde reset gedaan, maar nog steeds hetzelfde probleem ..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• babbelbox
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 06:30
Robbert1 schreef op zondag 31 juli 2011 @ 14:07:
heb een harde reset gedaan, maar nog steeds hetzelfde probleem ..
Wat ook zou kunnen is dat er wat vuil in de connector zit die ervoor zorgt dat de verbinding naar je PC niet goed werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dannisi
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 10:05
Andere USB kabel geprobeerd? Kan best dat 1 van de data kabels gebroken is, maar dat de 5V nog goed is. Dan denkt de telefoon dus (terecht) dat die aan een normale oplader hangt ipv een PC.

There is no place like 127.0.0.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrHill
babbelbox schreef op zondag 31 juli 2011 @ 14:53:
[...]

Wat ook zou kunnen is dat er wat vuil in de connector zit die ervoor zorgt dat de verbinding naar je PC niet goed werkt.
Er zat idd een hoop stof in de connector, heb het er met een naaldje zoveel mogelijk uitgehaald, maar nog steeds geen verbinding.
denniskrol schreef op zondag 31 juli 2011 @ 15:02:
Andere USB kabel geprobeerd? Kan best dat 1 van de data kabels gebroken is, maar dat de 5V nog goed is. Dan denkt de telefoon dus (terecht) dat die aan een normale oplader hangt ipv een PC.
Heb ik ook geprobeerd, geen effect

Ik denk dat het aan de mini usb poort moet liggen. Als ik de kabel aansluit heb ik ook het gevoel alsof hij niet helemaal goed zit. De kabel sloot trouwens al nooit helemaal goed aan, maar dat is volgens mij bij iedere Desire HD. Iemand enig idee van de kosten en tijdsduur om de mini usb poort te laten vervangen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JerX
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 30-06 14:30
Tijdens de vakantie had mijn DHD wat kuren, de powerknop reageerde zo nu en dan niet. Als ik mijn DHD wilde unlocken of locken dan reageerde hij niet. Al lukte het mij om mijn DHD uit te schakelen dan startte hij opeens weer opnieuw op.

Ik had een beetje het idee dat de DHD misschien vochtig is geworden door de kou. Als de DHD op een normale temperatuur zat dan functioneerde hij naar toebehoren.

Heeft iemand ook zoiets ervaren? Of zal ik toch maar even contact opnemen met HTC?

Mijn DHD heeft de laatste systeem update.

Steam: Jerx | PSN: Jerxy88 | Xbox: Jerxy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yohost!
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 09:53
Hier ook hetzelfde probleem dat hij alleen nog wil opladen met de USB.
Geen idee wat ik er nog aan kan doen, ook al van alles geprobeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Largamelion
  • Registratie: Augustus 2005
Robbert1 schreef op zondag 31 juli 2011 @ 13:16:
Bij instellingen staat dat hij moet vragen welk verbindingstype hij moet gebruiken, maar het schermpje dat normaal altijd verscheen als ik hem aan mijn pc aansluit komt nu ook niet meer.
Dat staat bij mij ook aan, maar hij vraagt het idd niet meer. Ik heb 'm standaard op diskdrive staan en dat doet ie wel nog.

Youtube kanaal: https://www.youtube.com/channel/UCCFiGVUeYs1h7RQIHZgqlSQ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrHill
Largamelion schreef op maandag 01 augustus 2011 @ 09:57:
[...]
Dat staat bij mij ook aan, maar hij vraagt het idd niet meer. Ik heb 'm standaard op diskdrive staan en dat doet ie wel nog.
Als ik hem op diskdrive zet en vragen uit gebeurt er ook niks ..

Denk dat ik maar een kaartlezer oid ga kopen. Heb al Dropbox geprobeerd, maar het ging mij juist om foto's overzetten van mijn telefoon naar mijn pc. Alleen kun je met dropbox maar 1 foto tegelijk selecteren. Weet iemand nog andere apps of mogelijkheden waarmee je bestanden naar je pc kunt overzetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Niet online
Met Es file explorer kun je een netwerkschijf benaderen. Dus wellicht kun je het op die manier via WiFi doen en dan kopieren en plakken. Maar goed als de USB data verbinding defect is zou ik hem toch echt opsturen ter reparatie want dat is toch erg vervelend...

[ Voor 31% gewijzigd door ik222 op 01-08-2011 12:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 318025

Krijgen jullie ook schokken van de DHD wanneer hij aan oplader hangt en wanneer je belt en je telefoon tegen je oor houdt? Ik heb een silicone hoesje erom wanneer het gebeurt en gebeurt alleen tijdens laden, het schijnt zo te zijn dat normaal is en vakere gebeurt wanneer de telefoon het opladen is, ik had dat ook bij de iPhone 3G soms.
JerX schreef op maandag 01 augustus 2011 @ 08:53:
Tijdens de vakantie had mijn DHD wat kuren, de powerknop reageerde zo nu en dan niet. Als ik mijn DHD wilde unlocken of locken dan reageerde hij niet. Al lukte het mij om mijn DHD uit te schakelen dan startte hij opeens weer opnieuw op.

Ik had een beetje het idee dat de DHD misschien vochtig is geworden door de kou. Als de DHD op een normale temperatuur zat dan functioneerde hij naar toebehoren.

Heeft iemand ook zoiets ervaren? Of zal ik toch maar even contact opnemen met HTC?

Mijn DHD heeft de laatste systeem update.
Ik heb wel tijdje terug dat bij mijn DHD de volume knop bleef hangen en daardoor niet echt goed bruikbaar was, maar na tijd was dat ook weer plots weg en ja dag daar voor had geloof ik hard geregend, dus dat zou ook door vocht gekomen kunnen zijn, maar in dat geval ben ik allang blij dat hij weer goed werkt want vochtschade valt buiten de garantie.

[ Voor 67% gewijzigd door Anoniem: 318025 op 01-08-2011 18:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zorian
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 09-07 22:47

Zorian

What the fox?

Hmm, ik zat me net wat te bedenken.
Ik heb een HTC Desire HD welke DLNA aankan, daarnaast heb ik tevens een router (Netgear WNDR3700) met ReadyDLNA en een PS3 welke volgens mij ook DLNA heeft.
Is het dan niet mogelijk dat de telefoon muziek dat op de stick in de router staat kan afspelen ofzo?
Ik heb net wat zitten goochelen, maar DLNA schijnt niet aanwezig te zijn lijkt het wel, niks vind elkaar en niks wil meewerken. :s
Wat is nou precies het doel van DLNA?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Als je tv ofzo DLNA heeftdan kan je media van je telefoon direct op de televisie afspelen zonder tussenkomst van een kabel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yannickie111
Anoniem: 318025 schreef op maandag 01 augustus 2011 @ 21:26:
Als je tv ofzo DLNA heeftdan kan je media van je telefoon direct op de televisie afspelen zonder tussenkomst van een kabel.
Maar hoe, dat is de vraag...
Heb een Desire HD, en een panasonic v20.
Maar DLNA is me nog niet gelukt ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Niet online
DLNA heeft sowieso behoorlijk wat beperkingen of tenminste de implementatie ervan in de verschillende apparaten. Televisies bijvoorbeeld zijn vaak erg kieskeurig in de formaten die ze via DLNA kunnen afspelen. Het kan dus werken maar dan moet je wel net geluk hebben dat de formaten die je op je telefoon hebt staan door beide via DLNA ondersteunt worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sanction
  • Registratie: Juli 2006
  • Niet online
Als in je in app-lijst op 'connected media' klikt krijg je alles waarmee verbonden kan worden, zonder tussenkomst van router oid.

Schrok me rot de eerste keer toen ik opeens de muziek van mijn telefoon via de TV (en thuisbioscoop) hoorde. :+

Edit heb een Sony 55-NX810 en als ik me niet vergis stond de PS3 ook in het lijstje (is alweer een tijdje geleden dat ik het geprobeerd heb).

[ Voor 22% gewijzigd door Sanction op 02-08-2011 05:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rowel81
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 25-07-2015
Hrrmz. Ik blijf gedoe hebben met Bluetooth. In mijn vorige auto zat een oude Parrot, dus heb er niet veel aandacht aan besteed. Maar nu ik een nieuwe Volvo V60 heb met ingebouwde bluetooth zou het toch wel fijn zijn wanneer het werkt. De DHD staat ook in de lijst can compatible telefoons.

Wat doet de telefoon wel: Automatisch verbinden met de bluetooth in de auto, contacten syncen met auto, mediaspeler starten en audio over speakers in auto, voice dialing, noujah, eigenlijk alles wat je verwacht.

Wat is het probleem dan? Wanneer ik bel of gebeld wordt (en soms ook plots tijdens het luisteren van muziek) valt de audio in de auto weg en gaat dit weer via de telefoon. De auto zegt dat ook binnen een seconde of 10 a 20 dat de verbinding met de telefoon is verbroken. De DHD kan dan nog 10 tot 30 minuten volhouden dat hij verbonden is. In tussentijd wordt hij erg warm (zeg maar heet!) en alles begint te stotteren en vast te lopen. Uitzetten van bluetooth (wat dan ook langer dan een minuut duurt) is de enige oplossing, wanneer ik bluetooth daarna weer aanzet duurt dit ooit 2 pogingen. (De eerste keer zegt hij "Bluetooth inschakelen" en springt na een minuut of wat terug naar "Bluetooth uit", 2e keer inschakelen zorgt voor een switch naar "Bluetooth aan", dit doet ie dus niet consequent). Zo lang bluetooth aan staat en de telefoon heet wordt slurpt hij (logisch) ook batterij als de ziekte.

Waarom valt de verbinding weg? Hoe kan het dat de DHD zo lang vol blijft houden dat hij nog verbonden is met Bluetooth nadat mijn auto al lang aan heeft gegeven dat de verbinding is verbroken en hoe komt het dat hij, wanneer de verbinding is verbroken, zichzelf behoorlijk over de kop helpt?

ps. Wel erg cool om je audiocollectie van thuis met Subsonic via je telefoon met de auto af kan spelen en bedienen. Kost wat MBtjes maar just to prove a point wel vet... :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yannickie111
ik222 schreef op maandag 01 augustus 2011 @ 22:34:
DLNA heeft sowieso behoorlijk wat beperkingen of tenminste de implementatie ervan in de verschillende apparaten. Televisies bijvoorbeeld zijn vaak erg kieskeurig in de formaten die ze via DLNA kunnen afspelen. Het kan dus werken maar dan moet je wel net geluk hebben dat de formaten die je op je telefoon hebt staan door beide via DLNA ondersteunt worden.
Gewoon een mp3-tje en een (.jpg) foto speelt de tv gewoon af, inderdaad, met filmpjes gaat het niet werken (erg onhandig in ieder geval).
Sanction schreef op dinsdag 02 augustus 2011 @ 05:07:
Als in je in app-lijst op 'connected media' klikt krijg je alles waarmee verbonden kan worden, zonder tussenkomst van router oid.
Moet de tv dan draadloos verbonden zijn met je netwerk? Want de tv (panasonic v20) is dus gewoon bedraad aangesloten op de router.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zorian
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 09-07 22:47

Zorian

What the fox?

Ik heb de PS3 nog niet in de lijst met afspeelapparaten gezien op de telefoon...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sanction
  • Niet online
Volgens mij doe ik iets fout.

Heb - naar mijn weten - alle mogelijke data verbindingen uitgezet (dus geen internet connectie, etc.) en zet alleen af en toe WiFi aan. Nu kijk ik naar een rekening overzicht en elke paar dagen wordt er toch een GPRS bedrag afgeschreven, kan dat kloppen? Heb dus alleen voice aanstaan en apps die zichzelf kunnen updaten, zoals bijvoorbeeld currency converters:

21-07-11 10:35:41 GPRS 00:00:00 Data RM0.40
21-07-11 10:35:40 GPRS 00:00:00 Data RM1.00
21-07-11 10:35:40 GPRS 00:00:00 Data RM0.30
21-07-11 10:34:56 GPRS 00:00:00 Data RM1.00
21-07-11 10:34:35 GPRS 00:00:00 Data RM1.00

Ben in Kuala Lumpur, dus vandaar de RM. En dit gaat elke dag zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ibidem
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-06 21:06
Grr.. zit nu al een paar uur te klootviolen met mijn GPS. Ik wil Runkeeper en Endomondo proberen als hardloop tools. Deze hebben de GPS nodig uiteraard. Nu krijg ik met geen enkele mogelijkheid een fix van de GPS.

Ik heb GPS Fix, GPS Status, interne Navi en Google Maps gebruikt. GPS Status ziet mn GPS wel, geeft alle waardes weer. Dus hij is niet stuk.

Iemand nog tips om 'm werkend te krijgen voordat ik vanaaf wil gaan hardlopen?

thx

..::System Specs::..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M3rcury
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

M3rcury

Quick

Sanction schreef op woensdag 03 augustus 2011 @ 09:15:
Volgens mij doe ik iets fout.

Heb - naar mijn weten - alle mogelijke data verbindingen uitgezet (dus geen internet connectie, etc.) en zet alleen af en toe WiFi aan. Nu kijk ik naar een rekening overzicht en elke paar dagen wordt er toch een GPRS bedrag afgeschreven, kan dat kloppen? Heb dus alleen voice aanstaan en apps die zichzelf kunnen updaten, zoals bijvoorbeeld currency converters:

21-07-11 10:35:41 GPRS 00:00:00 Data RM0.40
21-07-11 10:35:40 GPRS 00:00:00 Data RM1.00
21-07-11 10:35:40 GPRS 00:00:00 Data RM0.30
21-07-11 10:34:56 GPRS 00:00:00 Data RM1.00
21-07-11 10:34:35 GPRS 00:00:00 Data RM1.00

Ben in Kuala Lumpur, dus vandaar de RM. En dit gaat elke dag zo.
Heb je roaming aanstaan? Als die uitstaat zou die in principe geen verbinding moeten maken. Ik gebruik APNdroid hiervoor om alle 3g verbindingen uit te zetten. Zit regelmatig in het buitenland, en heeft nog nooit verbinding gemaakt :)

No signature required.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sanction
  • Niet online
M3rcury schreef op woensdag 03 augustus 2011 @ 09:30:
[...]

Heb je roaming aanstaan? Als die uitstaat zou die in principe geen verbinding moeten maken. Ik gebruik APNdroid hiervoor om alle 3g verbindingen uit te zetten. Zit regelmatig in het buitenland, en heeft nog nooit verbinding gemaakt :)
Roaming staat uit, maar buiten dat heb ik een lokale SIM omdat ik hier een tijdje voor mijn werk ben. Maar de provider blijft beweren dat het aan de telefoon ligt ook al heb ik alles uitgeschakeld.

Zit ook regelmatig in andere landen voor een korte periode en heb ik inderdaad geen problemen of extra kosten als ik roaming uit heb staan.

Het zijn kleine bedragen, maar dit gaat me om het principe. Ik roam niet, heb alle data uitstaan en tóch krijg ik een GPRS rekening (enkele keren per dag). :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• babbelbox
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 06:30
Sanction schreef op woensdag 03 augustus 2011 @ 10:03:
[...]

Roaming staat uit, maar buiten dat heb ik een lokale SIM omdat ik hier een tijdje voor mijn werk ben. Maar de provider blijft beweren dat het aan de telefoon ligt ook al heb ik alles uitgeschakeld.

Zit ook regelmatig in andere landen voor een korte periode en heb ik inderdaad geen problemen of extra kosten als ik roaming uit heb staan.

Het zijn kleine bedragen, maar dit gaat me om het principe. Ik roam niet, heb alle data uitstaan en tóch krijg ik een GPRS rekening (enkele keren per dag). :P
Maar ik begrijp het even niet. Je hebt een lokale SIM maar toch roaming :?:?
Als je je Nederlandse sim gebruikt snap ik wel dat je roaming verkeer kan hebben, maar als je de mobiele data verbinding uit zet zou dat inderdaad niet mogen gebeuren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trygve
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 08:46

Trygve

Redacteur
Wat is volgens jullie ervaring de beste manier om de HD de nacht te laten doorkomen?
Voor zover ik weet zijn er twee geschikte opties:
  • Telefoon uitschakelen met 'Snel Opstarten' aan. Volgende ochtend gewoon weer aanzetten. Vraagt niet al teveel van de batterij
  • Actieve programma's afsluiten, telefoon in offlinemodus zetten. Met Circle Battery Widget kreeg ik het idee dat dit zelfs zuiniger is dan optie 1! (2-3% tegenover 5-6% batterijverlies per nacht)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ligt eraan, ik zet hem gewoon in vliegmodus als hij niet aan de lader ligt maar dat is vanwege de wekker op de dhd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Niet online
Ik laat hem gewoon standby staan met alles aan wat normaal ook aan staat (Wifi, telefoon, 3G, Bluetooth). Applicaties doe ik ook niet speciaals mee, is dus gewoon afhankelijk van wat ik gebruikt heb de vorige dag. Mijn DHD gebruikt op deze manier zo'n 5% accu per nacht. Aangezien ik hem 's avonds altijd laat opladen heb ik dan 's morgens nog tussen de 90 en 95% accu wat ruim voldoende is voor de dag. Meestal heb ik 's avonds nog ruim 60% over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrHill
ik hang hem standaard iedere nacht aan de lader

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchrevenge
  • Nu online
Robbert1 schreef op woensdag 03 augustus 2011 @ 21:35:
ik hang hem standaard iedere nacht aan de lader
Bij mij doet hij hetzelfde als overdag, alleen zit ik er zelf niet aan. Hij gaat ook altijd aan de oplader 's nachts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Awesome
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 12-06 07:56

Mr. Awesome

Vroeger hyptonize

hyptonize schreef op maandag 18 juli 2011 @ 01:13:
Sinds een dag of twee heb ik opeens het probleem dat de lichten van de softbuttons niet meer uitgaan wanneer ik de mobiel in standby-modus zet of in zijn geheel uitschakel. Het verwijderen van de accu, het opnieuw opstarten en zelfs het helemaal leeglaten lopen van de accu en weer opladen helpt niets. Ik heb al ruim een maand 2.3.3 en ik kan me niet herinneren de laatste week iets te hebben veranderd aan de instellingen. Ik heb op Google gezocht, maar kon alleen een topic op XDA vinden omtrent dit probleem, maar hier gaat het om een geroote telefoon, wat ik niet gedaan heb.

Het is vrij storend en ik denk dat het ook wel invloed heeft op de accuduur. Aangezien ik op Google niets kan vinden, is het geen bekend probleem. Maar ik hoop dat iemand me hier kan helpen.
Het probleem is er nog steeds. Ik zit er aan te denken om een hard reset te doen of zelfs een andere ROM er op te zetten (ook omdat HTC Sense, en diens apps die je niet uit kan zetten, in 4 dagen tijd al 255MB verbruikt heeft)...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Welke HTC apps kan je niet uitzetten en verbruiken 255MB?

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Awesome
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 12-06 07:56

Mr. Awesome

Vroeger hyptonize

Tsurany schreef op donderdag 04 augustus 2011 @ 11:56:
Welke HTC apps kan je niet uitzetten en verbruiken 255MB?
Ik gebruik 3G WatchDog Pro en die geeft weer dat 'DCS Service', waaronder veel HTC apps vallen, zoveel datagebruikt.

De volgende apps staan hierbij:
Agenda-opslag
Customization Settings Provider
HTC Locatiedienst
Aandelen
Synchroniseren met aanbieder HTC
weer
Friend Stream
com.htc.provider.settings
com.htc.dcs.service.stock
Weather Provider
Peep
CUstomization Setup
Weather Agent Service
DCS Utility Service
HTC Media-uploader
Verbinden met PC
Facebook voor HTC Sense
Flickr

Wanneer ik hier op klik, opent altijd 'Aandelen'. Deze, en bijna alle andere apps die hier bij staan, heb ik al zo ingesteld dat ze niet meer automatisch synchroniseren. Maar toch verbruikt hij minstens zo'n 35MB per dag. En aangezien ik maar 1GB datalimiet per maand heb is dat vrij veel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aid
  • Laatst online: 08-07 10:52

Aid

Largamelion schreef op maandag 01 augustus 2011 @ 09:57:
[...]
Daar heb ik ook last van gehad. Ik heb het opgelost door de accu eruit te halen en opnieuw erin te plaatsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GentiLi
  • Registratie: November 2010
  • Niet online
Iemand nog de HTCSence te praat gekregen? Bij mij doet het iig nog steeds niet :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 384754

Sinds 2 dagen verandert mijn apn vanzelf. Vodafone.live.com verandert in Vodafone.live.com-off en vervolgens heb ik geen mobiel internet meer.... Heeft iemand een idee hoe dat komt en hoe ik dat kan voorkomen?

Groet
Eric

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• magnum73
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 28-04 08:02
Anoniem: 384754 schreef op zaterdag 06 augustus 2011 @ 10:33:
Sinds 2 dagen verandert mijn apn vanzelf. Vodafone.live.com verandert in Vodafone.live.com-off en vervolgens heb ik geen mobiel internet meer.... Heeft iemand een idee hoe dat komt en hoe ik dat kan voorkomen?

Groet
Eric
Ik heb dat ook gehad door de app elexir te installeren...heb het handmatig gewijzigd. Sindsdien geen problemen meer gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yohost!
Het lukt mij helaas helemaal niet meer om mijn USB connectie naar de PC voor elkaar te krijgen.
Het enige wat gebeurd is dat hij gaat laden, hij komt dus niet met het keuzeschermpje naar voren.
Ook staat disk drive gewoon default ingesteld.

Nu zie ik op internet veel meer mensen met hetzelfde probleem.
Alleen heb alles al geprobeerd en niks werkt.

- Reboot
- Batterij eruit
- Factory reset
- Kabel (werkt prima want met andere Desire HD toestel getest)
- Andere pc

Iemand nog suggesties of is mijn usb poort gewoon defect?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Booth
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 05-07 16:43

Booth

¯¯¯¯¯¯

Yohost! schreef op maandag 08 augustus 2011 @ 09:34:
Het lukt mij helaas helemaal niet meer om mijn USB connectie naar de PC voor elkaar te krijgen.
Het enige wat gebeurd is dat hij gaat laden, hij komt dus niet met het keuzeschermpje naar voren.
Ook staat disk drive gewoon default ingesteld.

Nu zie ik op internet veel meer mensen met hetzelfde probleem.
Alleen heb alles al geprobeerd en niks werkt.

- Reboot
- Batterij eruit
- Factory reset
- Kabel (werkt prima want met andere Desire HD toestel getest)
- Andere pc

Iemand nog suggesties of is mijn usb poort gewoon defect?
Welke USB poorten heb je getest? Want ik heb dat sommige apparaten niet werken als ik ze inplug aan een USB poort aan de voorkant, maar wel aan de achterkant. Vraag me niet waarom :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yohost!
Klopt maar op diezelfde werkt een ander toestel wel.
Dus is wel een goede usb poort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rem_co
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 03-01-2022
Op mijn HD staat nu continue het icoontje dat de headset is aangesloten(terwijl dat niet zo is). Hierdoor kan ik niet bellen zonder de headset ook daadwerkelijk aan te sluiten... Iemand een idee hoe dit op te lossen is, opnieuw opstarten heb ik uiteraad al geprobeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchrevenge
  • Nu online
Rem_co schreef op maandag 08 augustus 2011 @ 12:18:
Op mijn HD staat nu continue het icoontje dat de headset is aangesloten(terwijl dat niet zo is). Hierdoor kan ik niet bellen zonder de headset ook daadwerkelijk aan te sluiten... Iemand een idee hoe dit op te lossen is, opnieuw opstarten heb ik uiteraad al geprobeerd.
Hard reset is een mogelijkheid. Lost toch wel wat problemen op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommieW

TommieW

Numa numa.

Rem_co schreef op maandag 08 augustus 2011 @ 12:18:
Is je DHD nat geworden bij de aansluiting? (bv. regen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 136100

Vraagje; op mijn werk is een wifi accespoint beveiligd met wpa2. Dit accespoint is in principe bedoeld voor inhuurkrachten, flexwerkers, medewerkers die veel op pad zijn met een laptop enz enz. Nu heb ik onlangs bij toeval het wachtwoord gehoord van dit accespoint. In hoeverre zou het systeembeheer op kunnen vallen wanneer ik mijn DHD inlog op dit netwerk en hier af en toe eens op internet of mijn Android market applicaties eens op bijwerk? Ze zullen hoogstens zien bij apparaten die zijn / hebben ingelogd iets met een android kenmerk tegenkomen. Maar dit is natuurlijk nooit aan mij persoonlijk te linken. Er werk 350 man hier.
M.a.w. kan ik dit gewoon doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kraats
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 11:09

kraats

Ik rol

Nee, natuurlijk niet! Dat netwerk is niet voor niks niet voor jou beschikbaar.
Gewoon netjes vragen bij IT of het mag en 'nee' is 'nee'.. (ja, inderdaad, ik ben systeembeheerder)

Waar is Jos de Nooyer toch gebleven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 11:28

Pierre

Van nature lui!

Anoniem: 136100 schreef op woensdag 10 augustus 2011 @ 09:43:
Vraagje; op mijn werk is een wifi accespoint beveiligd met wpa2. Dit accespoint is in principe bedoeld voor inhuurkrachten, flexwerkers, medewerkers die veel op pad zijn met een laptop enz enz. Nu heb ik onlangs bij toeval het wachtwoord gehoord van dit accespoint. In hoeverre zou het systeembeheer op kunnen vallen wanneer ik mijn DHD inlog op dit netwerk en hier af en toe eens op internet of mijn Android market applicaties eens op bijwerk? Ze zullen hoogstens zien bij apparaten die zijn / hebben ingelogd iets met een android kenmerk tegenkomen. Maar dit is natuurlijk nooit aan mij persoonlijk te linken. Er werk 350 man hier.
M.a.w. kan ik dit gewoon doen?
Je DHD heeft een mac-adres, weten ze dat bij de IT dan kunnen ze zien dat jij het bent geweest. En inderdaad het is niet voor jouw bedoelt.

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Maar mijn DHD is gewoon privé. Zoiets is dan toch in het geheel niet te herleiden naar mij persoonlijk?
Ja oké, ze zien wellicht dat er 'een' android mobiel heeft ingelogd, boeiend?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre

Pierre

Van nature lui!

Anoniem: 136100 schreef op woensdag 10 augustus 2011 @ 10:14:
Maar mijn DHD is gewoon privé. Zoiets is dan toch in het geheel niet te herleiden naar mij persoonlijk?
Ja oké, ze zien wellicht dat er 'een' android mobiel heeft ingelogd, boeiend?
Ja duh, die van mij is ook prive, er zit niet voor niets een wachtwoord op of wel 8)7

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Largamelion
  • Registratie: Augustus 2005
Ze kunnen hooguit het MAC adres en de naam van je toestel zien, maar daar weten ze eigenlijk niets mee. Ze kunnen wel zien op welke AP je het meeste zit en dan eens komen rondneuzen in een omtrek van +-30m, maar dat zie ik niet snel gebeuren tenzij ze echt hinder ondervinden van jou.

Wij doen het hier overigens ook zo op het werk. Na mij zijn er al 3 collega 's die zich een DHD hebben aangeschaft (privé) en we zitten ook op een niet openbaar WiFi netwerk (maken wel deel uit van de IT afdeling). Denk dat ze ondertussen wel al zullen weten wie die personen zijn met hun DHD, maar aangezien we het deels voor het werk gebruiken, wordt het getolereerd vermoed ik.

Youtube kanaal: https://www.youtube.com/channel/UCCFiGVUeYs1h7RQIHZgqlSQ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Pierre61 schreef op woensdag 10 augustus 2011 @ 10:21:
[...]

Ja duh, die van mij is ook prive, er zit niet voor niets een wachtwoord op of wel 8)7
Ja duh, je snapt hoop ik wel wat ik bedoel of niet? Wanneer je een mobiel van het werk krijgt weten ze natuurlijk wel dat mac adres huppeldepup bij Jantje of bij Pietje hoort (als ze dat uberhaupt al registreren. Zo bedoel ik dat. Van mijn mobiel weten ze niets, dus valt het nooit te herleiden dat het mijn telefoon is.
Largamelion schreef op woensdag 10 augustus 2011 @ 10:32:
Ze kunnen hooguit het MAC adres en de naam van je toestel zien, maar daar weten ze eigenlijk niets mee. Ze kunnen wel zien op welke AP je het meeste zit en dan eens komen rondneuzen in een omtrek van +-30m, maar dat zie ik niet snel gebeuren tenzij ze echt hinder ondervinden van jou.

Wij doen het hier overigens ook zo op het werk. Na mij zijn er al 3 collega 's die zich een DHD hebben aangeschaft (privé) en we zitten ook op een niet openbaar WiFi netwerk (maken wel deel uit van de IT afdeling). Denk dat ze ondertussen wel al zullen weten wie die personen zijn met hun DHD, maar aangezien we het deels voor het werk gebruiken, wordt het getolereerd vermoed ik.
Ik zie systeembeheer hier er idd niet voor aan dat ze echt op de werkplekken gaan kijken bij wie er mogelijk een DHD op het bureau ligt. Ik moet idd niet het netwerk mega gaan belasten. Maar af en toe de market een keer bijwerken of een filmpje moet kunnen. Kan handig zijn aangezien ik bij het immer zuigende KPN zit die een datalimiet heeft welke ik na 2 weken al bereikt heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre

Pierre

Van nature lui!

@bounzer
Het zal denk ik niet zo'n vaart lopen denk ik, maar als jij filmpjes kijkt valt dat op (data verbruik).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommieW

TommieW

Numa numa.

In de naam van je Android toestel staat je IMEI nummer.
Maar of ze daar wat mee kunnen......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrHill
Kleine update omtrent mijn problemen met het niet willen verbinden met de pc. Hij doet het inmiddels weer. Na een week nog is geprobeerd hem aan de pc te hangen en nu herkent mijn pc de telefoon weer. Denk dat het een kwestie van stof is geweest, heb er namelijk behoorlijk wat stof uitgepeuterd. Alleen wel vreemd dat hij het niet meteen daarna weer deed.

Door de harde reset die ik heb gedaan werkt mijn telefoon trouwens ook weer met htcsense.com.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yannickie111
Vannacht heb ik mijn telefoon voor de verandering eens niet aan de lader gelegd.
Hij had nog iets meer dan 60% accu over, om 1 uur 's nachts, dus hoefde niet op te laden, dacht ik.

Word ik vanmorgen wakker (11 uur), is de batterij nog maar 10%, waar zou dit door kunnen komen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JerX
yannickie111 schreef op zondag 14 augustus 2011 @ 12:15:
Vannacht heb ik mijn telefoon voor de verandering eens niet aan de lader gelegd.
Hij had nog iets meer dan 60% accu over, om 1 uur 's nachts, dus hoefde niet op te laden, dacht ik.

Word ik vanmorgen wakker (11 uur), is de batterij nog maar 10%, waar zou dit door kunnen komen?
staat je wifi aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yannickie111
Ja, zonder signaal (heb ik niet op mijn kamer :().
Maar heb de desire HD nu 4-5 maanden, en altijd wifi aan gehad, en nog nooit zo snel leeg zien lopen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Niet online
Denk dat de telefoon steeds is blijven proberen om verbinding met wifi te maken. Vooral omdat je wifi aan had staan en het signaal op je kamer erg slecht is kan het best zijn dat hij toch af en toe net een beetje signaal krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JerX
Als de WiFi aanstaat dan slurpt dat onwijs veel batterij verbinding of geen verbinding. Die van mij staat gewoon uit, tot dat ik hem echt nodig heb zet ik hem aan. Anders is mijn batterij zo leeg..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dannisi
Ik heb wifi altijd aanstaan (verbonden of niet). Het gebruikt hier amper batterij. Nacht (8 uur) met syncen op 1 uur van Facebook en twitter en gmail push, kost 8% accu ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metian

Metian

Snert is vies

Wifi staat hier echt altijd aan, en heeft z'n 3% staan. eBuddy draait de hele dag, whatsapp de hele dag, twitter op 3min sync. Doe tegenwoordig ook makkelijk z'n 10+ uur met me batterij.

Maar goed, dat komt ook omdat ik nu ARHD draai.

Rupsen, Rapsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anconakip
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 05-07 18:08
Ik heb een heleboel contacten op mijn desire hd staan die ik graag allemaal wil verplaatsen naar gmail. Hoe kan ik dit het beste doen? is daar een app voor?

The Force is like Duck-tape, it has a light side, a dark side and it holds the universe together

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre

Pierre

Van nature lui!

anconakip schreef op dinsdag 16 augustus 2011 @ 08:45:
Ik heb een heleboel contacten op mijn desire hd staan die ik graag allemaal wil verplaatsen naar gmail. Hoe kan ik dit het beste doen? is daar een app voor?
Huh staan die dan niet in je gmail, dat vind ik juist de kracht van Android, alles staat in de cloud. Dus dat gaat vanzelf, kijk maar in je contacts in gmail.
Wel even kijken of bij Accounts&Synchroniseren je gmail aangevinkt staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• waits
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 06-07 16:46
GPS probleem Gingerbread (icm Vodafone?)
Nieuwe FW, en GPS doet het weer!
FW 2.50.161.3 is te downloaden. (versienummerverschil: laatste cijfer van 2 naar 3)

Opmerking bij kiezen: o.a. "Verbeterde GPS"
Eerste ervaringen:
- GMail; internet; bellen doet het nog (toch eerst maar even geprobeerd, je kunt niet weten ...)
- Verkrijgen 1e GPS fix duurde lang (een paar minuten).
- Volgende GPS fixes: binnen 30 [edit:15] seconden (alleen nog binnenshuis getest)
- Bij afsluiten GPS app verdwijnt GPS ikoontje weer, zoals het hoort.
Nog geen problemen tegengekomen (na uitsluitend allereerste testjes)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy_Gonzalez
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 07:00

Speedy_Gonzalez

Aaribaaaaaa

waits schreef op dinsdag 16 augustus 2011 @ 09:28:
FW 2.50.161.3 is te downloaden. (versienummerverschil: laatste cijfer van 2 naar 3)

Eerste ervaringen:
- GMail; internet; bellen doet het nog (toch eerst maar even geprobeerd, je kunt niet weten ...)
- Volgende GPS fixes: binnen 30 seconden (alleen nog binnenshuis getest)
Yessss, GPS werkt inderdaad weer, ik had een fix binnenshuis in een paar seconden :*)
Nu maar hopen dat er niet weer een andere bug geïntroduceerd is :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zero2Fear
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 06-07 10:56
Hey allemaal,

sinds vandaag heb ik de helft van mijn contactenlijst vol staan met: "Naamloos"

Ik ben via filters erachter gekomen dat deze onder Skype contacten vallen.

Nu kan ik me niets bij voorstellen dat ik 200 x naamloos in mijn Skype lijst heb staan.. Weet iemand wat dit inhoud en hoe ik hier vanaf kom? Ik begin me er een beetje aan te irriteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dannisi
Kan je niet gewoon bij de filters uitzetten, dat die ze niet meer laat zien? Geen echte oplossing natuurlijk, maar het werkt wel :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zero2Fear
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 06-07 10:56
denniskrol schreef op dinsdag 16 augustus 2011 @ 14:53:
Kan je niet gewoon bij de filters uitzetten, dat die ze niet meer laat zien? Geen echte oplossing natuurlijk, maar het werkt wel :P
Nou ik heb ook Skype contacten die ik wel wil laten zien ;) Daar zit t m dus in.. Maar een halve lijst met Naamloos is ook iets :S

Zal wel eens kijken of t uit kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metian

Metian

Snert is vies

Zero2Fear schreef op dinsdag 16 augustus 2011 @ 15:00:
[...]

Nou ik heb ook Skype contacten die ik wel wil laten zien ;) Daar zit t m dus in.. Maar een halve lijst met Naamloos is ook iets :S

Zal wel eens kijken of t uit kan.
Je zou even in de instellingen kunnen kijken van Skype. Daar weet ik dat er iets staat over "Sync with contacts". Daar staat ook optie bij om bestaande contacten te syncen, en niet iedereen.

Rupsen, Rapsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nox
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 11:22

Nox

Noxiuz

Metian schreef op zondag 14 augustus 2011 @ 17:13:
Wifi staat hier echt altijd aan, en heeft z'n 3% staan. eBuddy draait de hele dag, whatsapp de hele dag, twitter op 3min sync. Doe tegenwoordig ook makkelijk z'n 10+ uur met me batterij.

Maar goed, dat komt ook omdat ik nu ARHD draai.
Nieuwe twitter heeft push-messages bij Mentions en DM's dus die sync ik niet meer om de 15 minuten ofzo. Wel enorm irritant is dat de twitter app heel slecht omgaag met het posten van tweets. Dat faalt echt zo enorm veel en ik weet niet waar het vandaan komt.

De vorige had met een foto ook zo'n mooi balkje dat je zag gaan. Nu verdwijnt twitter op de achtergrond en is het maar hopen.

Je krijgt dan in je timebalk te zien dat twitter iets doet, aangegeven door een vogeltje. Maar het vogeltje betekent: new message, sending tweet, tweet not send. Dus dan is het maar hopen...

In de kroeg hebben we altijd slecht bereik met Vodafone. De ene keer 2 streepjes, de andere keer niks. Heeft iedereen last van, irritant. Maar Whatsapp werkt dan wel maar twitter echt compleet niet. Zelfs met een WiFi verbinding lukt het hem regelmatig niet om een tweet te verzenden.

Iemand deze problemen ook tegen gekomen? Ik draai overigens wel 2.3, Sense 3.0 (RCMix 3D)

Overlever van KampeerMeet 4.1
"Als David Attenborough een film van jou zou moeten maken zou hij het moeilijk krijgen." - TDW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaartenPol
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 08-07 11:06
waits schreef op dinsdag 16 augustus 2011 @ 09:28:

Eerste ervaringen:
- Volgende GPS fixes: binnen 30 [edit:15] seconden (alleen nog binnenshuis getest)
Waar vind je die update? Ik krijg niks OTA.
Pagina: 1 ... 16 ... 35 Laatste

Let op:
Verkrijgbaarheid, levertijden, winkels en al het andere dat niet met de techniek van de telefoon zelf te maken heeft mag in het <a href="http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1426298/">HTC Desire HD levertijden- en abbonemententopic</a>.

Berichten met als inhoud informatie of discussie betreffende accessiores voor de HTC Desire HD mogen hier: <a href="http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1428745/">HTC Desire HD accessoirestopic</a>.

Vragen over Android software mogen in het <a href="http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1437620/last/">Android Market en applicatietopic (deel 10)</a> of in een van de eerdere delen.

Posten over het aanpassen van de software, door middel van custom ROMs, of daaraan gerelateerde onderwerpen, die mogen in <a href="http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1436550//">dit</a> topic.

Eventuele problemen met de meegeleverde SD-card welke zich voor lijken te doen naar de 1.72 OTA update mogen hier: <a href="http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1441488/">HTC DESIRE HD - SD Kaart onherkenbaar na OTA update (1.72)</a>.

Overige offtopic berichten kunnen zonder verder bericht worden verwijderd!