Hrrmz. Ik blijf gedoe hebben met Bluetooth. In mijn vorige auto zat een oude Parrot, dus heb er niet veel aandacht aan besteed. Maar nu ik een nieuwe Volvo V60 heb met ingebouwde bluetooth zou het toch wel fijn zijn wanneer het werkt. De DHD staat ook in de lijst can compatible telefoons.
Wat doet de telefoon wel: Automatisch verbinden met de bluetooth in de auto, contacten syncen met auto, mediaspeler starten en audio over speakers in auto, voice dialing, noujah, eigenlijk alles wat je verwacht.
Wat is het probleem dan? Wanneer ik bel of gebeld wordt (en soms ook plots tijdens het luisteren van muziek) valt de audio in de auto weg en gaat dit weer via de telefoon. De auto zegt dat ook binnen een seconde of 10 a 20 dat de verbinding met de telefoon is verbroken. De DHD kan dan nog 10 tot 30 minuten volhouden dat hij verbonden is. In tussentijd wordt hij erg warm (zeg maar heet!) en alles begint te stotteren en vast te lopen. Uitzetten van bluetooth (wat dan ook langer dan een minuut duurt) is de enige oplossing, wanneer ik bluetooth daarna weer aanzet duurt dit ooit 2 pogingen. (De eerste keer zegt hij "Bluetooth inschakelen" en springt na een minuut of wat terug naar "Bluetooth uit", 2e keer inschakelen zorgt voor een switch naar "Bluetooth aan", dit doet ie dus niet consequent). Zo lang bluetooth aan staat en de telefoon heet wordt slurpt hij (logisch) ook batterij als de ziekte.
Waarom valt de verbinding weg? Hoe kan het dat de DHD zo lang vol blijft houden dat hij nog verbonden is met Bluetooth nadat mijn auto al lang aan heeft gegeven dat de verbinding is verbroken en hoe komt het dat hij, wanneer de verbinding is verbroken, zichzelf behoorlijk over de kop helpt?
ps. Wel erg cool om je audiocollectie van thuis met Subsonic via je telefoon met de auto af kan spelen en bedienen. Kost wat MBtjes maar just to prove a point wel vet...