Acties:
  • 0 Henk 'm!

• waits
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 07:36
MaartenPol schreef op dinsdag 16 augustus 2011 @ 19:27:Waar vind je die update? Ik krijg niks OTA.
Menu | Instellingen | Over de telefoon | Software updates. Knop: Nu controleren.
(En als je, met provider Vodafone, want daar ging het om, geen updates ziet, dan is ie alweer teruggetrokken?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sanction
  • Registratie: Juli 2006
  • Niet online
MaartenPol schreef op dinsdag 16 augustus 2011 @ 19:27:
[...]

Waar vind je die update? Ik krijg niks OTA.
Ik ook niet, maar zit in Malaysie (andere provider, wel een Vodafone NL toestel), geen idee hoe dat updaten gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zartos
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 29-05 15:53
MaartenPol schreef op dinsdag 16 augustus 2011 @ 19:27:
[...]

Waar vind je die update? Ik krijg niks OTA.
Nee, ik vind momenteel ook niks. Hmm... Ik wilde eigenlijk wel graag een GPS-fix... :-(

You are not a beautiful and unique snowflake.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• magnum73
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 28-04 08:02
Pierre61 schreef op dinsdag 16 augustus 2011 @ 09:02:
[...]

Huh staan die dan niet in je gmail, dat vind ik juist de kracht van Android, alles staat in de cloud. Dus dat gaat vanzelf, kijk maar in je contacts in gmail.
Wel even kijken of bij Accounts&Synchroniseren je gmail aangevinkt staat.
Ik krijg de laatste maanden telkens een uitroepteken als ik contacten via gmail account synchroniseer... Probeer later opnieuw ofzo zegt hij dan? Iemand gelijkaardig probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaasplank
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Ik gebruik mijn desire HD al een tijdje maar sinds een maand of wat is de ruimte tussen het scherm en het plastic bij de volumeknop groter geworden en sinds een week zit de volumeknop aan de - kant ook los. Komt dit vaker voor en heb ik kans op reparatie bij HTC?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anconakip
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 27-06 19:51
magnum73 schreef op woensdag 17 augustus 2011 @ 08:40:
[...]

Ik krijg de laatste maanden telkens een uitroepteken als ik contacten via gmail account synchroniseer... Probeer later opnieuw ofzo zegt hij dan? Iemand gelijkaardig probleem?
ja, dat had ik dus ook. Ik heb vandaag een harde reset gedaan en nu wil hij wel weer updaten naar google/gmail.

The Force is like Duck-tape, it has a light side, a dark side and it holds the universe together

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• magnum73
anconakip schreef op woensdag 17 augustus 2011 @ 09:18:
[...]

ja, dat had ik dus ook. Ik heb vandaag een harde reset gedaan en nu wil hij wel weer updaten naar google/gmail.
Dat lijkt mij een resolute oplossing,dat zie ik voorlopig niet zitten voor dit probleem althans...de account verwijderen lukt trouwens niet :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metian
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 23-06 12:04

Metian

Snert is vies

Kaasplank schreef op woensdag 17 augustus 2011 @ 08:52:
Ik gebruik mijn desire HD al een tijdje maar sinds een maand of wat is de ruimte tussen het scherm en het plastic bij de volumeknop groter geworden en sinds een week zit de volumeknop aan de - kant ook los. Komt dit vaker voor en heb ik kans op reparatie bij HTC?
Het laatste over de volumeknop heb ik ook gemerkt. Merkte het laatst in eens op, dat deze losser zat en meer uitstak dan de + knop. Heb er verder weinig moeite mee en het werkt nog gewoon zoals het moet werken. Hou het alleen wel even in de gaten.

Rupsen, Rapsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaasplank
  • Niet online
Metian schreef op woensdag 17 augustus 2011 @ 14:41:
[...]

Het laatste over de volumeknop heb ik ook gemerkt. Merkte het laatst in eens op, dat deze losser zat en meer uitstak dan de + knop. Heb er verder weinig moeite mee en het werkt nog gewoon zoals het moet werken. Hou het alleen wel even in de gaten.
De mijne valt er nu al compleet uit. Zit alleen maar vast met een beetje lijm lijkt het wel. Vanavond HTC maar eens mailen met een foto.

• DarkChylde
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 26-06 09:57
Ik zit met mijn desire hd nog op de orginele versie.
Werk de huidige update nu goed. Las in het begin slechte verhalen.
Kan nu weinig slechts vinden in dit topic...
Is het de moeite waard of kan ik beter wachten op een volgende update?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 339435

Mijn mailbox trekt super veel data, iemand die weet waar het aan kan liggen? Hij update om het kwartier mijn mailbox, heb ingesteld mailtjes van de afgelopen 3 dagen, en dat het limiet 25 kb is. Alsnog verbruikt mijn mailbox zo'n 900mb per maand :S.
Ik krijg ook slechts paar mailtjes per dag. Waar kan dit aan liggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hier nog een screenshot van mijn data, ik heb een datalimiet van 2gb

Afbeeldingslocatie: http://img143.imageshack.us/img143/4563/20110820145122.jpg

[ Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 339435 op 20-08-2011 14:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 136100

Misschien te simpel gedacht; attachments misschien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aardbeix15
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

aardbeix15

100%fruit pers je er niet uit!

Anoniem: 339435 schreef op zaterdag 20 augustus 2011 @ 14:55:

[afbeelding]
welke app is dit?

attachments zou niet logisch zijn als de limiet 25kb is. Attachments die daar overheen gaan worden dan enkel op aanvraag van de gebruikers gedownload. Is het Pop3 of IMAP dat mailaccount? Behoorlijk riant idd 900Mb

[ Voor 27% gewijzigd door aardbeix15 op 22-08-2011 14:27 ]

snel zeggen: 'De koetsier poetst de postkoets met postkoetspoets'
levensmotto: 'vroeg gedaan is lang gerelaxed!'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchrevenge
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 27-06 17:37
Staat misschien de optie Vernieuwen bij openen (algemene instellingen) aan?
Lijkt me vrij veel, maar zou een reden kunnen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

aardbeix15 schreef op maandag 22 augustus 2011 @ 14:22:
[...]

welke app is dit?

attachments zou niet logisch zijn als de limiet 25kb is. Attachments die daar overheen gaan worden dan enkel op aanvraag van de gebruikers gedownload. Is het Pop3 of IMAP dat mailaccount? Behoorlijk riant idd 900Mb
pop3 en de app heet phoneusage
Dutchrevenge schreef op maandag 22 augustus 2011 @ 15:28:
Staat misschien de optie Vernieuwen bij openen (algemene instellingen) aan?
Lijkt me vrij veel, maar zou een reden kunnen zijn.
Vernieuwen staat niet aan :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neophyte808
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 19-06 05:46

Neophyte808

Gadget inspector

Hallo, ik heb een probleempje met mijn DHD, hij herkent namelijk zijn simkaart (van KPN/Hi) niet meer. Ik heb het volgende geprobeerd:

- reboot
- simkaart in en uit
- opstarten zonder simkaart daarna met
- batterij in en uit

Ik krijg constant dezelfde tekst op het scherm "Geen SIM-kaart in telefoon (alleen alarmnummers) .Ik denk zelf dat de SIM-kaart wel eens stuk zou kunnen zijn, want hij is uit 2007 meen ik. Iemand nog tips?

[ Voor 27% gewijzigd door Neophyte808 op 23-08-2011 20:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lizard
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 13:19
Andere simkaart geprobeerd? Met een gummetje de contacten schoonmaken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 392493

Ik heb sinds zaterdag uit het niets ineens grote problemen met mijn Desire HD. Wanneer ik iemand bel of gebeld wordt staat mijn luidspreker automatisch aan. Verder ging het autopaneel ook uit het niets aan en uit (dit is opgelost inmiddels). Nu sinds een aantal dagen springt mijn scherm steeds aan zonder dat ik ook maar iets aanraak.

Iemand tips of weten waar dit aan ligt? Heb niets geupdate of geroot.

Stel ik zit alles terug naar fabrieksinstellingen, ben ik dan mijn foto's kwijt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoUseWhatsoever
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 14-01-2024
Anoniem: 392493 schreef op woensdag 24 augustus 2011 @ 14:26:
....

Stel ik zit alles terug naar fabrieksinstellingen, ben ik dan mijn foto's kwijt?
Nee, je data blijft behouden. Slechts je instelling worden gereset.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 392493

Okee, dankje. Maar zou graag eerst toch van mensen willen horen die andere tips hebben om deze problemen op te lossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommieW
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 12:51

TommieW

Numa numa.

Alle data op de sd kaart wordt behouden, alle data in het telefoongeheugen wordt gewist.

1700X@3,9GHZ - Asus Crosshair VI Hero - 32GB Corsair LPX - GTX 1070Ti
iPhone 13 Pro Max - Macbook Pro 16" M1 Pro

• Nox
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 27-06 17:16

Nox

Noxiuz

Anoniem: 339435 schreef op zaterdag 20 augustus 2011 @ 14:55:

[afbeelding]
Het kan zijn dat hij per sessie dat hij je mail ophaalt al een paar MB rekent of afrond naar boven.

Probeer anders de tool traffic counter. Die werkt bij mij erg goed.

https://market.android.co...ter&feature=search_result

Daarnaast zie ik dat je internet ook echt honderden MB's kost. Doe je erg veel op je telefoon? Oh, en bij VF kan je opzoeken wat je verbruik is. Als die er ver onder ligt is de app gewoon crap.

[ Voor 7% gewijzigd door Nox op 25-08-2011 13:02 ]

Overlever van KampeerMeet 4.1
"Als David Attenborough een film van jou zou moeten maken zou hij het moeilijk krijgen." - TDW

• new_guy
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 17:20
Anoniem: 339435 schreef op maandag 22 augustus 2011 @ 15:29:
[...]

pop3 en de app heet phoneusage

[...]

Vernieuwen staat niet aan :(
Geweldige app!
NoUseWhatsoever schreef op woensdag 24 augustus 2011 @ 14:31:
[...]

Nee, je data blijft behouden. Slechts je instelling worden gereset.
Inderdaad. En de SD kaart is er zo uitgehaald voor als je echt zekerheid wilt.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

• Priet
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16:54

Priet

To boldly do what no one has..

Als je een hard reset uitvoert (via volume omlaag + power) dan zouden je instellingen en dergelijke toch automatisch teruggezet moeten worden? Of moet ik dat ergens handmatig aangeven? Het gmail account heb ik wel toegevoegd onder Instellingen --> Accounts en synchronisatie.

Contacten en e-mail komen van de Exchange Server, sms berichten en gespreksgeschiedenis (*) heb ik via SMS Backup+ teruggezet.

(*) Die werkt niet lekker. Hij heeft alle oproepen wel teruggezet, maar Android geeft (Onbekend) aan als naam :-(

"If you see a light at the end of a wormhole, it's probably a photon torpedo!"

• Sanction
  • Registratie: Juli 2006
  • Niet online
Succes, ik was alles kwijt. Ondanks een backup.

• Priet
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16:54

Priet

To boldly do what no one has..

Oh na een uurtje wachten zijn de meeste van de instellingen weer terug. Maar de applicaties zie ik nog niet verschijnen.

"If you see a light at the end of a wormhole, it's probably a photon torpedo!"

• Dutchrevenge
Priet schreef op donderdag 25 augustus 2011 @ 23:18:
Oh na een uurtje wachten zijn de meeste van de instellingen weer terug. Maar de applicaties zie ik nog niet verschijnen.
De market eens openen en kijken naar mijn applicaties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hemiparo
  • Niet online
Zojuist mijn HTC Deside HD ontvangen, helaas kom ik tijdens het opstarten alleen de talen Dansk, English, Suomi, Norsk en Svenska tegen. Ook de doos en handleiding zijn in het kneckerbrots. Is dit nog aan te passen of is het geen toestel voor de NL markt. Dan gaat hij namelijk terug... zag er ook al gebruikt uit namelijk (en gekocht als nieuw).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metian
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 23-06 12:04

Metian

Snert is vies

Kaasplank schreef op woensdag 17 augustus 2011 @ 14:44:
[...]

De mijne valt er nu al compleet uit. Zit alleen maar vast met een beetje lijm lijkt het wel. Vanavond HTC maar eens mailen met een foto.
Nou, bij mij gebeurd dit inmiddels dus ook. Als ik hem iets verder omhoog zou halen, zou ik hem in principe gewoon helemaal er af kunnen halen. Gelukkig heb ik nog een cover voor me mobiel, die heb ik er maar voor de zekerheid omheen gedaan, hoe irritant ik het ook vind.

Even kleine vraag, hoe lang duurt het ongeveer met reparatie ?. Want ik kan me mobiel eigenlijk niet lang missen vanwege me studie.

Rupsen, Rapsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nox

Nox

Noxiuz

hemiparo schreef op vrijdag 26 augustus 2011 @ 17:00:
Zojuist mijn HTC Deside HD ontvangen, helaas kom ik tijdens het opstarten alleen de talen Dansk, English, Suomi, Norsk en Svenska tegen. Ook de doos en handleiding zijn in het kneckerbrots. Is dit nog aan te passen of is het geen toestel voor de NL markt. Dan gaat hij namelijk terug... zag er ook al gebruikt uit namelijk (en gekocht als nieuw).
Stuur maar terug, geen toestel voor de Nederlandse markt. Ik weet niet of de radio verder in orde is. Maar als hij er ook gebruikt uit ziet zou ik het niet accepteren. Waar heb je hem gekocht?

"Als David Attenborough een film van jou zou moeten maken zou hij het moeilijk krijgen." - TDW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• magnum73
Ik vroeg me af,als er iets met dhd is waardoor hij moet hersteld worden. Moet je dan naar de servicenummer van htc bellen of eerst naar de webshop,in mijn geval coolblue? En komen ze hem dan halen of moet je hem opsturen? Ik dacht dat ze hem tijdens de garantieperiode thuis kwamen halen? Maar ik lees vanalles ivm herstellingen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchrevenge
magnum73 schreef op zondag 28 augustus 2011 @ 11:17:
Ik vroeg me af,als er iets met dhd is waardoor hij moet hersteld worden. Moet je dan naar de servicenummer van htc bellen of eerst naar de webshop,in mijn geval coolblue? En komen ze hem dan halen of moet je hem opsturen? Ik dacht dat ze hem tijdens de garantieperiode thuis kwamen halen? Maar ik lees vanalles ivm herstellingen?
Je mag hem zowel direct bij HTC aanbieden als via de webshop. Via Coolblue zit er altijd weer een extra stap tussen waardoor het langer duurt en meer kans is op fouten.
Ik dacht (?) dat HTC deze zelfs af komt halen, maar dat weet ik niet zeker.

Wel een tip van mijn kant: zo min mogelijk meesturen en alle data opslaan en eventueel vast hardresetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hemiparo
  • Niet online
NoxiuZ schreef op zaterdag 27 augustus 2011 @ 19:10:
[...]

Stuur maar terug, geen toestel voor de Nederlandse markt. Ik weet niet of de radio verder in orde is. Maar als hij er ook gebruikt uit ziet zou ik het niet accepteren. Waar heb je hem gekocht?
Wil niet meteen iemand zwart maken maar na een reset en geen rare taal kiezen komt hij wel in het NL te staan. Ook alle talen en apps. Geen idee wat nu wijsheid is... kan hem terugsturen en geld terug ontvangen maar dan heb ik weer geen HTC... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 288452

Ik heb sinds zaterdag uit het niets ineens grote problemen met mijn Desire HD. Wanneer ik iemand bel of gebeld wordt staat mijn luidspreker automatisch aan. Verder ging het autopaneel ook uit het niets aan en uit (dit is opgelost inmiddels). Nu sinds een aantal dagen springt mijn scherm steeds aan zonder dat ik ook maar iets aanraak.

Dat met het autopaneel heb/had ik ook. Hoe heb je dat opgelost?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 18-06 19:15
hemiparo schreef op maandag 29 augustus 2011 @ 11:37:
[...]

Wil niet meteen iemand zwart maken maar na een reset en geen rare taal kiezen komt hij wel in het NL te staan. Ook alle talen en apps. Geen idee wat nu wijsheid is... kan hem terugsturen en geld terug ontvangen maar dan heb ik weer geen HTC... :)
Hmmmm, een winkel hoeft geen product te leveren wat nog nooit is uitgepakt, sterker een (web)winkel mag het product gewoon controleren op fouten en dan als nieuw verkopen aan hun klanten (mits ze de wettelijke garanties maar accepteren)

Indien het toestel je bevalt zou ik hem gewoon houden, alle verpakkingen zatten er wel bij/in/om? Bijvoorbeeld om de lader en de bescherming om het toestel/accu?...

Cogitationis poenam nemo patitur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 333920

Het klinkt misschien vreemd maar is het mogelijk om de Donald Duck (met een cbr bestand) op de HTC HD2 te lezen? Als je hem liggend hebt, zonder in de zoomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommieW

TommieW

Numa numa.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 333920

Ja ik weet dat het mogelijk is maar ik bedoel of je hem kan lezen zonder in de zoomen in liggende stand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vipercool
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 28-02-2023
Mijn Desire HD vertoont sinds kort kuren. Het scherm springt steeds aan en uit terwijl hij in standby-modus staat. Ik draai op 2.3.3 en 2.50.405.2. Laatst startte me autonavigatie ook op toen hij in de oplader zat. Toen ik vervolgens in de navigatie app uitzette dat die automatisch moest opstarten als er een car-kit aangesloten werd deed die dit niet meer :). Ik hoop dat iemand mij hiermee kan helpen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Vipercool schreef op maandag 29 augustus 2011 @ 22:41:
Mijn Desire HD vertoont sinds kort kuren. Het scherm springt steeds aan en uit terwijl hij in standby-modus staat. Ik draai op 2.3.3 en 2.50.405.2. Laatst startte me autonavigatie ook op toen hij in de oplader zat. Toen ik vervolgens in de navigatie app uitzette dat die automatisch moest opstarten als er een car-kit aangesloten werd deed die dit niet meer :). Ik hoop dat iemand mij hiermee kan helpen :)
Lijkt mij in elk geval een software probleem te zijn en geen hardware probleem. Dus met een hard reset is het waarschijnlijk in elk geval te verhelpen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 174427

Als ik fotos op facebook bekijk zijn ze erg blokkerig, is dit een instelilng?? Kan het namelijk niet vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hemiparo
  • Niet online
Bullet NL schreef op maandag 29 augustus 2011 @ 14:21:
[...]

Hmmmm, een winkel hoeft geen product te leveren wat nog nooit is uitgepakt, sterker een (web)winkel mag het product gewoon controleren op fouten en dan als nieuw verkopen aan hun klanten (mits ze de wettelijke garanties maar accepteren)

Indien het toestel je bevalt zou ik hem gewoon houden, alle verpakkingen zatten er wel bij/in/om? Bijvoorbeeld om de lader en de bescherming om het toestel/accu?...
Niet helemaal mee eens. Nieuw is nieuw. Niet uitgepakt en gebruikt/getest/gecontroleerd. Deze foon was duidelijk gebruikt geweest (vlekken op scherm, geen zegel). De bescherming zat er wel bij maar was duidelijk los geweest. Ik weet dat koop-op-afstand dit soort problemen geeft maar dan moet er maar duidelijk aangegeven worden dat het product uit de verpakking is geweest en eventueel een korting geven. Dan kan de klant beslissen. Als dat niet aangegeven wordt voel ik me best bekocht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vipercool
Anoniem: 288452 schreef op maandag 29 augustus 2011 @ 13:41:
[...]

Dat met het autopaneel heb/had ik ook. Hoe heb je dat opgelost?
Dit heb ik ook gehad. Dit los je op door bij de instellingen van autopaneel het automatisch opstarten uit te zetten op het moment dat er een carkit wordt aangesloten (bij mij was dit me oplader :S)

Heel gek dit heb ik dus ook sinds een paar dagen :S. Ik hoop dat iemand hier een oplossing voor heeft.

[ Voor 47% gewijzigd door Vipercool op 30-08-2011 11:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vipercool
kan verwijderd worden. Sorry

[ Voor 93% gewijzigd door Vipercool op 30-08-2011 11:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkChylde
  • Laatst online: 26-06 09:57
Rowel81 schreef op dinsdag 02 augustus 2011 @ 09:21:
Hrrmz. Ik blijf gedoe hebben met Bluetooth. In mijn vorige auto zat een oude Parrot, dus heb er niet veel [..]
Ik heb hetzelfde probleem. Had dit echter niet met de Hero of een iphone.
Het meest vervelende is dat het lijkt alsof hij verbonden is, maar dan toch geen verbinding heeft.

Draai jij al de laatste firmware? (Ik zit nog op de originele DHD firmware)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nox

Nox

Noxiuz

Iemand een idee hoe je het lockscreen van Sense 3 kan verwijderen. Ik heb er nooit last van dat mijn telefoon spontaan aan gaat. Vind het ondertussen een doorn in het oog worden nu ik mijn telefoon stijlvol aan het customizen ben...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 318025

Ik heb een probleem met mijn DHD, wanneer ik bel of gebeld word dan hoor ik niks uit de oor luidspreker echter wel wanneer ik heb op de luidspreker voor handsfree, ik vraag me af of ik nou een defect aan mijn DHD heb of wat anders is.

Ik heb al verschillende roms geprobeerd en zal nu dan maar eens een stock testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nox

Nox

Noxiuz

Als je meerdere roms hebt getest denk ik dat hij defect is. Je luidspreker voor je oor is een andere dan die voor muziek, handsfree, ringtones e.d. die zit op de achterkant :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dus die voor het bellen is gril voren aan? Ik vrees ook dat hij defect is, maar ik ben ook wel beetje bang dat ik onder garantie laat maken dat ze dan gaan zeggen misschien je hebt waterschade terwijl er hooguit paar druppeltjes op gekomen zijn sinds ik hem heb.

Met de stockrom hetzelfde. Wat mij trouwens is opgevallen bij gebruik van deze telefoon, wanneer ik bel is altijd het scherm vol met zweet. Wat is beste via coolblue de garantie laten gaan of rechtstreeks via HTC.

Ik heb het gewoon aan de leverancier gemeld, dat lijkt me beste voor de garantie afhandeling.

[ Voor 38% gewijzigd door Anoniem: 318025 op 05-09-2011 21:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JJelle
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 01-05 12:48
Hey!
even een vraagje voor de mensen die hun desire hd nog niet hebben geroot..
Wat staat er bij jullie bij software informatie in de kopjes androidversie, buildnummer en softwarenummer?
Alvast bedankt:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• babbelbox
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 28-06 12:55
JJelle schreef op woensdag 31 augustus 2011 @ 19:05:
Hey!
even een vraagje voor de mensen die hun desire hd nog niet hebben geroot..
Wat staat er bij jullie bij software informatie in de kopjes androidversie, buildnummer en softwarenummer?
Alvast bedankt:)
Versie 2.3.3
build nr: 2.50.405.2 CL87995 release-keys
Software nr: 2.50.405.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JJelle
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 01-05 12:48
Dankjewel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nox

Nox

Noxiuz

Anoniem: 318025 schreef op dinsdag 30 augustus 2011 @ 22:08:
Dus die voor het bellen is gril voren aan? Ik vrees ook dat hij defect is, maar ik ben ook wel beetje bang dat ik onder garantie laat maken dat ze dan gaan zeggen misschien je hebt waterschade terwijl er hooguit paar druppeltjes op gekomen zijn sinds ik hem heb.

Met de stockrom hetzelfde. Wat mij trouwens is opgevallen bij gebruik van deze telefoon, wanneer ik bel is altijd het scherm vol met zweet. Wat is beste via coolblue de garantie laten gaan of rechtstreeks via HTC.

Ik heb gewoon Coolblue gemeld, dat lijkt me beste voor de garantie afhandeling.
Via coolblue. Als het goed is zit er ergens een stikkertje met daarop een rood/wit ruitje. Die loopt door op het moment dat er waterschade is maar die zit niet daar achter het speakertje maar waarschijnlijk tussen de behuizing en het moederbord in.

Coolblue moet dit voor je oplossen, dat hoef je niet zelf te doen. En tegen een beetje zweet moet een telefoon kunnen. Het is een mobiele telefoon en dan kan je verwachten dat als je er mee belt dat er een druppel regen op kan komen, daardoor zou hij niet gelijk niet meer kunnen bellen.

Ik heb een erg irritant probleem met mijn WiFi verbinding i.c.m. de DHD. Een verbinding maken gaat al moeizaam, meestal na 3 a 4 keer op de telefoon bij instellingen mijn WiFi op de telefoon aan/uit te hebben gezegd krijg ik connectie met mijn draadloze verbinding. Zolang ik blijf internetten, whatsappen enz enz is er niets aan de hand. Echter, leg ik de telefoon een halfuur aan de kant en ik wil dan verder gaan; dan doet internet het weer niet. Ga ik dan weer naar instellingen (zoals hierboven beschreven), om de WiFi van mijn telefoon een aantal keren aan/uit te schakelen dan is hij er weer. Ik heb een tijd terug die bewuste update op de DHD wel gewoon geinstalleerd. Wat kan dit zijn?

Noot: draadloos internetten via mijn laptop bijvoorbeeld op de WiFi thuis gaat wel probleemloos, het lijkt dus duidelijk een DHD probleem.

Anoniem: 291290

@bounzer:
Als je naar de WiFi instellingen gaat, en dan naar 'advanced' (of iets dergelijks, ik draai zelf MIUI dus kan niet kijken hoe het precies heet bij de stock-rom) kun je daar de Wi-Fi sleep policy aanpassen. Standaard staat hij ingesteld op het feit dat WiFi uit gaat als het scherm uitgaat. Ik had hetzelfde probleem, maar toen ik deze op 'nooit' had gezet was het opgelost.

@Aspin1980, dank voor je suggestie. Echter staat die bij mij al op 'nooit'. Nog wel even WiFi prestaties op 'beste' gezet. Wellicht haalt dat wat uit...

• Rowel81
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 25-07-2015
DarkChylde schreef op dinsdag 30 augustus 2011 @ 14:11:
[...]

Ik heb hetzelfde probleem. Had dit echter niet met de Hero of een iphone.
Het meest vervelende is dat het lijkt alsof hij verbonden is, maar dan toch geen verbinding heeft.

Draai jij al de laatste firmware? (Ik zit nog op de originele DHD firmware)
Gewoon laatste firmware, alles OTA meegenomen tot nu toe als het goed is. Het rare is, soms doet ie het lange tijd goed. Ook de mediaplayer werkt, moet wel subsonic even initialisen, maar dan speelt hij gewoon af via de speakers van de auto. Zelfs tussendoor uitstappen en de verbinding verliezen en weer oppikken na het instappen werkt. Maar na een tijdje, zonder duidelijk aanwijsbare reden dropt ie de verbinding (maakt niet uit of mediaplayer gebruikt wordt of niet). De telefoon blijft aangeven dat er verbinding is dus mijn idee om met een Tasker truukje het op te lossen zit er ook niet in.

Wanneer ik daarna de telefoon gebruik is hij retetraag en loopt heet. Bluetooth uitzetten (waarvoor vaak 2 pogingen nodig zijn) zorgt dat alles weer normaal gaat lopen. Over het algemeen is een reboot nodig om het vervolgens weer langer dan een paar minuten (of zelfs seconden) te laten duren voor het hele zaakje weer crashed.

Ook echte tech-savy mensen hier die het probleem hebben gehad en de oplossing willen delen..? :D Kzit er niet direct op te wachten om te rooten, maar als het echt niet anders kan moet ik er toch maar eens aan beginnen. Zou wel graag minstens zeker zijn dat het dan werkt... :)

[ Voor 0% gewijzigd door Rowel81 op 01-09-2011 16:05 . Reden: Typo's ]

• SuperVeloce
  • Laatst online: 14:31
ik heb een china accu gekocht met 1600mAh..

somige mensen raden dat af, andere niet..
mja ik heb deze dus gekocht

maar volgens mij laad de Desire HD deze maar op tot de standaard accu waarde, a 1240mAh ofzo..
ik las ook in Android Market dat Android een bestandje opslaat van accu waarde..
via een App kan je die verwijderen en je accu calibreren.. maar heb ik root voor nodig..

is er een manier.. hoe ik er toch 1600mAh in krijg? of kan teste hoeveel mAh erin zit, als deze 100% geladen is volgens DHD?

of is beste dat ik een losse lader koop en daarmee accu laat laden?

Intel i5 13600K | ASUS ROG RTX 4080 | ASUS ROG Z790-E | Corsair DDR5 32GB 6000Mhz | WD SN850X 1TB | ASUS ROG Helios | 27" 4K 60Hz | 27" ROG QD-OLED 360Hz | ASUS ROG Scope Deluxe | ASUS ROG Delta S | ASUS ROG Chakram X | 16ProMax | WatchUltra 2 zw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skiwi
  • Nu online
Sinds een week heb ik dat mijn Desire HD bij het aannemen van een gesprek automatisch op speaker springt. Na wat zoeken op internet is er niet echt een eenduidige oorzaak aan te wijzen. Sommige hebben de batterij uit de telefoon gehaald en er weer in gestopt waarna het probleem is opgelost, andere hebben de usb connector schoon gemaakt. Beide oplossingen lijken bij mij niet te werken.

Een chat met HTC is duidelijk: opsturen ter reparatie. Toch vraag ik mij af of jullie dit probleem ondervonden hebben en hopelijk ook tips om dit op te lossen voordat ik mijn toestel opstuur ter reparatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommieW

TommieW

Numa numa.

Hard reset al geprobeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GentiLi
  • Registratie: November 2010
  • Niet online
skiwi schreef op vrijdag 02 september 2011 @ 11:54:
Sinds een week heb ik dat mijn Desire HD bij het aannemen van een gesprek automatisch op speaker springt....
Mischien heb je wel geprobeerd :?, maar ik vermeld het toch:
Menu, Sound, Flip for Speaker uit vinken...

Suc6 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hebben hier mensen wel eens stroom schokje gekregen tijdens het bellen wanneer hij op de oplader zat? Mijn DHD ligt namelijk bij de leverancier en een probleem hebben ze niet kunnen herproduceren zeiden ze ( Dat ik geen geluid uit de oor speaker kreeg ).

Echter ik heb wel verteld dat ik al sinds ik hem heb stroom schokjes krijg wanneer hij aan de oplader hangt en of dat normaal is wist ik niet, maar zij zeggen van niet dus ik vroeg me af of jullie dat ook hebben dat je stroom schokjes krijg bij bellen wanneer hij aan de oplader ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 17:50
Heb je dan niet gewoon je "klauw" bij de usb aansluiting? Ik heb dat ook eens gehad. Bij mij was het alleen zo dat de stekker er niet goed in zat. Maar dat lijkt me het meest logische.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Nee de usb aansluiting zit gewoon goed erin, ik hou de telefoon gewoon met een hand vast dan en zodra ik naar mijn oor breng krijg ik een schok en das echt al vaker voorgekomen.

Ze hebben nu dat ander probleem wel niet kunnen herproduceren, maar nu ze hem toch hebben kunnen ze daar ook naar kijken, want ik dacht eerst het was normaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nox

Nox

Noxiuz

Anoniem: 318025 schreef op maandag 05 september 2011 @ 15:51:
Nee de usb aansluiting zit gewoon goed erin, ik hou de telefoon gewoon met een hand vast dan en zodra ik naar mijn oor breng krijg ik een schok en das echt al vaker voorgekomen.

Ze hebben nu dat ander probleem wel niet kunnen herproduceren, maar nu ze hem toch hebben kunnen ze daar ook naar kijken, want ik dacht eerst het was normaal.
Het dunkt me dat er ergens een lek is, bij je oor is het alu niet geanodiseerd en heb je een mooi metalen plaatje. Je hebt niks vast van metaal toevallig? Geen wollen trui e.d.? Dan is het echt een rma-gevalletje. Hoewel lullig dat het niet te reproduceren is.
SuperVeloce schreef op donderdag 01 september 2011 @ 20:35:
ik heb een china accu gekocht met 1600mAh..

somige mensen raden dat af, andere niet..
mja ik heb deze dus gekocht

maar volgens mij laad de Desire HD deze maar op tot de standaard accu waarde, a 1240mAh ofzo..
ik las ook in Android Market dat Android een bestandje opslaat van accu waarde..
via een App kan je die verwijderen en je accu calibreren.. maar heb ik root voor nodig..

is er een manier.. hoe ik er toch 1600mAh in krijg? of kan teste hoeveel mAh erin zit, als deze 100% geladen is volgens DHD?

of is beste dat ik een losse lader koop en daarmee accu laat laden?
Nope, factory defaults zou het moeten oplossen. Die file moet verwijderd worden, dus dan moet je hem resetten en je caches wissen. Alle accucalibratiesoftware werkt op die manier eigenlijk.
Rowel81 schreef op donderdag 01 september 2011 @ 16:03:
[...]

Gewoon laatste firmware, alles OTA meegenomen tot nu toe als het goed is. Het rare is, soms doet ie het lange tijd goed. Ook de mediaplayer werkt, moet wel subsonic even initialisen, maar dan speelt hij gewoon af via de speakers van de auto. Zelfs tussendoor uitstappen en de verbinding verliezen en weer oppikken na het instappen werkt. Maar na een tijdje, zonder duidelijk aanwijsbare reden dropt ie de verbinding (maakt niet uit of mediaplayer gebruikt wordt of niet). De telefoon blijft aangeven dat er verbinding is dus mijn idee om met een Tasker truukje het op te lossen zit er ook niet in.

Wanneer ik daarna de telefoon gebruik is hij retetraag en loopt heet. Bluetooth uitzetten (waarvoor vaak 2 pogingen nodig zijn) zorgt dat alles weer normaal gaat lopen. Over het algemeen is een reboot nodig om het vervolgens weer langer dan een paar minuten (of zelfs seconden) te laten duren voor het hele zaakje weer crashed.

Ook echte tech-savy mensen hier die het probleem hebben gehad en de oplossing willen delen..? :D Kzit er niet direct op te wachten om te rooten, maar als het echt niet anders kan moet ik er toch maar eens aan beginnen. Zou wel graag minstens zeker zijn dat het dan werkt... :)
Ik gok dat er een probleem is met je radio, maar het zou kunnen zijn dat er op een of andere manier geen pairing ontstaat en je radio helemaal flipt en in het honderd schiet en maar blijft proberen te pairen. Zou voor een softwareupdate naar HTC moeten. Maar dan ben je zuur, rooten en zelf het eea proberen is sneller en met behoud van je gegevens plus extra benefits ;)

Geen problemen met andere telefoons? Verder staat alles goed in je BT instellingen? Apparaat ook 'vertrouwd'? Anders even verwijderen en opnieuw toevoegen.
Anoniem: 136100 schreef op donderdag 01 september 2011 @ 11:53:
@Aspin1980, dank voor je suggestie. Echter staat die bij mij al op 'nooit'. Nog wel even WiFi prestaties op 'beste' gezet. Wellicht haalt dat wat uit...
Wifi-instellingen > geavanceerd > slaapbeleid op 15 minuten of 'nooit' zetten. Als het goed is moet hij na het uitvallen (15min) weer aan gaan. Dat duurt eventjes, binnen 5 seconden deed hij het gelijk weer bij mij. Het kan zijn dat je een klauw met netwerken erin hebt staan, schoon deze eens op.

Download even de app met wifi analyzer om te kijken wat het signaal doet. Misschien zit er te veel op het kanaal wat voor storingen leidt. Normaal moet dit werken.

Beste wifi prestaties is useless, kost enorm veel energie en zonder haal ik ook 40-60mbit wat al enorm veel is voor een telefoontje. De gemiddelde Adsl lijn haalt dat niet eens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

NoxiuZ schreef op maandag 05 september 2011 @ 20:57:
[...]

Het dunkt me dat er ergens een lek is, bij je oor is het alu niet geanodiseerd en heb je een mooi metalen plaatje. Je hebt niks vast van metaal toevallig? Geen wollen trui e.d.? Dan is het echt een rma-gevalletje. Hoewel lullig dat het niet te reproduceren is.
Nee ik heb geen wollen truien, ik heb wel langere bakkebaarden. Dat wat ze niet konden reproduceren is de oorspeaker die het niet meer deed, volgens de leverancier deed het bij hun wel.

Maar juist omdat ze hem nu hebben, heb ik ze gewezen op het probleem wat ik al heb hele tijd heb. Zou trouwens kunnen dat ik die schok krijg omdat ik mijn DHD met een siliconen case gebruik? Al lijkt me dat sterk, als ik trouwens die schokken krijg dan moeten zij dat ook kunnen reproduceren als ze het doen zoals ik omschreef dan moeten zij die zelfde schokken van mijn DHD krijgen.

Ik kon het niet laten om toch nog even telefoontje te plegen, nou goed mijn informatie hebben ze en hij kon mijn vertellen dat het krijgen van schok van je telefoon inderdaad niet perse een defect hoeft te zijn, ik dacht trouwens omdat die shop adverteert open tot 22:30 te zijn dat ze er wel al naar gekeken hadden, maar de retour afdeling werkt tot 17:30 8)7 .

Ohja ik mis mijn toestel gewoon best wel, want nu gebruik ik een Blackberry storm tijdelijk en ik mag blij zijn dat ik whatsapp en gmail heb, maar verder vind ik het echt niks en dan te bedenken dat toestel uit zelfde jaar komt als iPhone 3G ( Die ik gehad heb ).

[ Voor 24% gewijzigd door Anoniem: 318025 op 05-09-2011 21:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nox

Nox

Noxiuz

Anoniem: 318025 schreef op maandag 05 september 2011 @ 21:08:
[...]

Nee ik heb geen wollen truien, ik heb wel langere bakkebaarden. Dat wat ze niet konden reproduceren is de oorspeaker die het niet meer deed, volgens de leverancier deed het bij hun wel.

Maar juist omdat ze hem nu hebben, heb ik ze gewezen op het probleem wat ik al heb hele tijd heb. Zou trouwens kunnen dat ik die schok krijg omdat ik mijn DHD met een siliconen case gebruik? Al lijkt me dat sterk, als ik trouwens die schokken krijg dan moeten zij dat ook kunnen reproduceren als ze het doen zoals ik omschreef dan moeten zij die zelfde schokken van mijn DHD krijgen.

Ik kon het niet laten om toch nog even telefoontje te plegen, nou goed mijn informatie hebben ze en hij kon mijn vertellen dat het krijgen van schok van je telefoon inderdaad niet perse een defect hoeft te zijn, ik dacht trouwens omdat die shop adverteert open tot 22:30 te zijn dat ze er wel al naar gekeken hadden, maar de retour afdeling werkt tot 17:30 8)7 .

Ohja ik mis mijn toestel gewoon best wel, want nu gebruik ik een Blackberry storm tijdelijk en ik mag blij zijn dat ik whatsapp en gmail heb, maar verder vind ik het echt niks en dan te bedenken dat toestel uit zelfde jaar komt als iPhone 3G ( Die ik gehad heb ).
Siliconen case kan best wel. Mijn theorie zou zijn dat hij zijn statische elektriciteit niet kwam kan en dan alles lost zodra jij het metalen speakertje tegen je oor houdt.

Ik heb nu een Nokia C5. Leuk telefoontje en heeft alles (!) wat mijn DHD ook had. Maar dan kut, traag, slecht en omslachtig. Alleen geen WiFi.

Navigatie, kaarten, gmail, whatsapp, twitter, facebook. En die had mijn ma uitgekozen voor mijn pa als 'simpel' telefoontje :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Als het door siliconen case komt dan verwacht dat ik van ze hoor dat ze het niet kunnen reproduceren en als er dan inderdaad niks meer met mijn DHD aan de hand is dan mogen ze hem van mij terug sturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nox

Nox

Noxiuz

Njah die case heb je ook niet echt nodig. Het toestel kan aardig wat hebben behalve het scherm. Maar daar zit ook geen case omheen... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Jawel case heb ik wel nodig, zo blijft het toestel goed uit zien. Oh scherm krast echt bijna nauwelijks. Ik krijg hem morgen terug en dan ga ik ook even testen of probleem inderdaad verdwenen is. Ik blijf wel vreemd vinden zulke problemen en dat ze dan verdwijnen wanneer ze bij de leverancier zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nox

Nox

Noxiuz

Ik weet niet waar jij je toestel allemaal stopt, maar tenzij je in de bouw werkt valt het hartstikke mee :P

Hopelijk is de statische elektriciteit weg anders :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stijnos1991
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 28-06 23:25
Ik lees op XDA berichten over een update naar Sense 3.0. Er zijn ook custom ROM's die claimen op een gelekte, maar wel voor Desire HD gemaakte, source te draaien.
Wel vreemd, want ik meen me te herinneren dat HTC heeft gezegd niet aan een update te willen beginnen, omdat de hardware zogenaamd niet krachtig genoeg was.

[ Voor 33% gewijzigd door stijnos1991 op 06-09-2011 22:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daaan_1992
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 14:13
Ik heb ook 3 problemen die hier vaak worden besproken:

- Carkit app die opstart(opgelost door vinkje weg te halen)
- Speaker gaat automatisch aan( soms wel soms niet)
- Scherm springt zomaar aan zonder iets aan te raken(sinds een paar dagen)

Heb hem al 1 keer opgestuurd en toen zijn er 'contacten gerepareerd' omdat mijn oplader er erg snel uit viel. Het lijkt me dat deze 3 problemen door de contacten komen omdat de telefoon denkt dat hij in een carkit zit. Iemand een oplossing voor deze problemen of maar weer contact met HTC opnemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Largamelion
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 28-06 22:05
stijnos1991 schreef op dinsdag 06 september 2011 @ 22:18:
Ik lees op XDA berichten over een update naar Sense 3.0. Er zijn ook custom ROM's die claimen op een gelekte, maar wel voor Desire HD gemaakte, source te draaien.
Wel vreemd, want ik meen me te herinneren dat HTC heeft gezegd niet aan een update te willen beginnen, omdat de hardware zogenaamd niet krachtig genoeg was.
Heb nog niets officieels gelezen van HTC dus heb m'n twijfels. Ondertussen is wel al bewezen dat de DHD krachtig genoeg is voor Sense 3.0 of 3.5. Op XDA is er al een custom ROM te vinden met Sense 3.5, maar er zouden nog wat bugs in zitten zoals bluetooth dat niet werkt.

Vind het persoonlijk een beetje flauw dat de DHD een half jaar na z'n release al geen update voor Sense meer kreeg.

Youtube kanaal: https://www.youtube.com/channel/UCCFiGVUeYs1h7RQIHZgqlSQ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikmattie
  • Laatst online: 16:24
daaan_1992 schreef op dinsdag 06 september 2011 @ 23:01:

omdat mijn oplader er erg snel uit viel.
Probleem heb ik ook gehad, met tevens ook ' speaker aan' bij opnemen telefoon als gevolg.
Oplossing: micro-USB ingang op de telefoon goed schoonmaken, (gaat veel stof inzitten (broekzak))

Ik heb nu een vreemd probleem wat ik hiervoor niet heb gehad.
Mijn 3G connectie gaat vaak verloren (lijkt wel een soort powersave-functie), ook als ik zeker weet dat ik bereik heb. Als ik hem uit islaapstand haal duurt het soms lang voor ik weer connectie heb, helemaal vervelend is dat push dingetjes (Whatsapp, Wordfeud, mail etc) nu dus niet doorkomen...

Mijn Flickr; Sony A7iii

• skiwi
  • Nu online
Na een hard-reset nog steeds gesprekken die direct op de speaker terecht komen. Heel raar. Zeker aangezien het compleet willekeurig gebeurt. Vandaag heb ik binnen enkele minuten van elkaar verschilende gesprekken aangenomen. 1 daarvan komt op de speaker terecht, de rest niet. Gisteren dezelfde ervaring gehad. Toch zijn het niet telkens dezelfde bellers/gesprekken die op de speaker terecht komen.

Al met al vind ik het een raar verhaal dat dit aan een vuile usb connector zou kunnen liggen. Ondanks dat zal ik deze vanavond eens goed schoonmaken. In de auto maak ik gebruik van de Brodit Active Holder. Misschien dat een en ander hier naar terug te herleiden valt. Zijn er meerdere mensen die van deze carkit gebruik maken en het speaker probleem hebben?

Mijn HTC Desire HD is weer terug en inderdaad mijn probleem met de oor speaker is weg, toen ik teste dacht ik dat nog niet weg was maar daarna nog een paar keer getest en ja ik hoor geluid nu ook weer.

Op xda had ik trouwens wel een reactie gekregen met een eventuele oplossing want die persoon zou zelfde probleem als mij gehad hebben maar hij was toen al retour gestuurd. Mijn DHD is overigens precies in zelfde staat terug gekomen :).

• Aghanim
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Zijn er hier mensen die voor de HD gekozen hebben en twijfelden tussen de HD en de Nexus S? Ik twijfel namelijk tussen beide toestellen en kom er qua keuze niet echt uit. Ik kom van een 3GS en doe weinig met mijn tel behalve social media en internet/apps.

Voordelen HD:
- Groter scherm
- Uiterlijk
- Kleuren natuurlijker (mijn mening)
- HTC Sense

Voordelen Nexus S:
- Android 2.3.4 en verder (totdat de CPU het niet meer trekt)
- Prijs (iets goedkoper)
- Lijkt sneller (youtube reviews)
- Eventueel te rooten naar Sense

Voor mij is een groot scherm belangrijk en ook het uiterlijk. Ik vind Android minder smooth dan iOS, maar Sense maakt dat voor een groot deel goed. In principe ga ik de tel voor 1 jaar gebruiken (jaarabo) waardoor het feit dat de Desire mogelijk niet tot en met volgend jaar geupdate kan worden wat minder relevant is. Anderzijds, als Nexus Sense goed werkt dan heb ik ook Sense (grootste voordeel van de HD) op de Nexus. Probleem is echter dat ik niet weet in hoeverre Nexus Sense dan ook echt HTC evenaart.

Wat heeft voor jullie de knoop doorgehakt om voor de HD te kiezen?

De vrijheid die ik bij iOS niet had, dat is mijn keuze voor Android uit eindelijk geworden want ik kom ook van een iPhone en ik vond de HTC Desire HD een van beste toestelen toen en vindt nog een top toestel en doet echt niet onder voor een iPhone ofzo en ook niet minder smooth ofzo, in tegen deel ik vind de widgets van HTC juist geweldig.
Aghanim schreef op donderdag 08 september 2011 @ 20:59:
Wat heeft voor jullie de knoop doorgehakt om voor de HD te kiezen?
Waarom de HD en niet de Sensation? Dat lijkt mij een betere keuze op dit moment. Ik zou geen telefoon kopen die bijna een jaar oud is. De Sensation heeft zelfde schermformaat maar wel een dual core, hogere resolutie en is een stukje nieuwer.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

En hij is in prijs zakken ook, laagste prijs is nu € 437 en de laagste prijs voor de DHD is € 366, dus maar een verschil van € 71 op het moment.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Largamelion
Ik ben het eens met de comments hierboven en zou persoonlijk ook de Sensation kopen op dit moment. Vind de DHD een zeer goed toestel, maar ik heb 'm toen 500€ betaald. Als je ziet dat je nu een beter toestel hebt voor minder geld, dan lijkt het mij niet meer dan logisch. Uiterlijk is er toch niet zoveel verschil, maar qua hardware ben je toch een pak beter af en je krijgt een half jaar langer Android updates.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Niet online
Tsurany schreef op donderdag 08 september 2011 @ 23:14:
[...]

Waarom de HD en niet de Sensation? Dat lijkt mij een betere keuze op dit moment. Ik zou geen telefoon kopen die bijna een jaar oud is. De Sensation heeft zelfde schermformaat maar wel een dual core, hogere resolutie en is een stukje nieuwer.
Omdat ik mijn abonnement nu moet verlengen en oorspronkelijk de iPhone5 wilde kopen. Voordat deze goed beschikbaar is zal het al wel februari zijn en bovendien is er nog dusdanig weinig bekend over het toestel dat ik niet eens weet of een iPhone5 mijn eerste keuze zal zijn.

Daarom wil ik per se een 1-jarig abonnement, zodat ik nu iets nieuws heb en over 9 maanden (3 maanden verlengen voor einde contract) eventueel de iPhone5 of een nieuwe Android kan nemen.

De Sensation kost met een 1-jarig T-mobile iSmart 200 nog 185€, terwijl de DHD 65€ kost en de Nexus S (twijfel nog tussen DHD en Nexus S) gratis is. Nu is het verschil met de Sensation qua prijs goed te doen, echter ik doe niks anders met mijn tel dan e-mail, bellen, smsen en standaard apps (Nu, Facebook, Elsevier, etc.). Dual Core en nog hogere resolutie zijn niet nodig voor mij.

Eigenlijk wil ik voor het eerst in mijn leven eens niet de duurste mobiel kopen omdat die de beste specs heeft die ik toch niet gebruik :)

Daarbij komt nog dat ik geen Android ervaring heb en vergeleken met iOS het net allemaal wat minder smooth vind (mijn mening) en niet weet of dat voor mij een probleem is, ik verwacht van niet hoor, en dus met een jaarabo wat sneller zou kunnen kiezen voor een iPhone5. Werkt Android fantastisch, dan ga ik volgend jaar weer voor een 2-jaar abo met een dik toestel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Anoniem: 318025 schreef op donderdag 08 september 2011 @ 23:16:
En hij is in prijs zakken ook, laagste prijs is nu € 437 en de laagste prijs voor de DHD is € 366, dus maar een verschil van € 71 op het moment.
Heb ook eens met de Sensation gespeeld maar ik vond het verschil met de DHD ook erg klein als ik eerlijk ben. Dus dat ze in prijs niet heel veel verschillen is ook niet zo heel gek.

• teddebraak
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 12-01-2024
wat is de laatste status met overclocken? wat is op dit moment de handigste methode?

Hij is over te klokken tot 2Ghz en per rom verschilt het hoe hij overgeklokt moet worden, maar sinds een paar maanden hebben ze dus een soort deamon die het overklokken regelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Niet online
Sinds gisteren ben ik lid van de DHD club :) Toen ik de Nexus S in het echt zag wist ik direct dat ik voor de DHD zou gaan. Persoonlijk vind ik de Samsungs een brak uitziende bouwkwaliteit hebben. Allereerst enorme complimenten voor de Media Markt. Toestel was daar 200€ met een 1jarig T-mobile iSmart 200. Ik gaf aan dat ik de DHD met dit abo op internet voor 65€ kon kopen. Samen op internet gekeken, medewerker even gebeld met manager en ik kreeg de tel bij MM ook voor 65€!

Eerste indruk is erg goed. Beter dan ik verwacht had! Niet omdat de tel me niet fijn leek, maar ik was een beetje sceptisch over Android tegenover iOS, omdat ik wel eens met Android tels gespeeld had (wel meer dan een jaar geleden dus oudere versies) en iOS toen echt superieur vond aan Android.

Nu moet ik eerlijk zeggen dat veel dingen in Android beter uitgedacht lijken dan iOS. Vooral notifications menu is super en het gebruik van meerdere homescreens is zeer handig. Ben erg blij met Sense, dat maakt voor mij de tel toch wat mooier grafisch gezien, omdat Android kaal geen grafische show is :) .

Scherm is super! Helder beeld en erg groot vergeleken met een 3GS. Grootste deel apps is ook in Android beschikbaar en de GUI is niet eens heel anders dan iOS, dus wennen hebben we snel genoeg gedaan.

Moet wel even wennen aan het toestel zelf. Wellicht de grootte, maar ligt nog niet super in de hand, waardoor hij al direct kennis maakte met de vloer.

Nu maar eens kijken hoe ik al mijn Outlook contacts (niet aan exchange gebonden) gemakkelijk gesynchroniseerd krijg. Volgens mij kan dat via Google contacts of een aparte app, zo las ik hìer. Verder maar eens kijken wel apps (op tweakgebied) de moeite waard zijn. Ik kom mijn zondag wel door :)

[ Voor 38% gewijzigd door Aghanim op 11-09-2011 11:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soullancer
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 12:57
Heeft er iemand ervaring met een goeie niet al te dure stopcontact lader voor de Desire HD? Had op ebay twee imitatie laders gekocht van me orginele lader maar een liet het beeldscherm flippen en de ander klapte de zekering er uit na 2 dagen.

Iemand die een nette gescoord heeft die het goed doet tegen een leuk prijsje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Largamelion
StormingSoul schreef op zondag 11 september 2011 @ 14:25:
Heeft er iemand ervaring met een goeie niet al te dure stopcontact lader voor de Desire HD? Had op ebay twee imitatie laders gekocht van me orginele lader maar een liet het beeldscherm flippen en de ander klapte de zekering er uit na 2 dagen.

Iemand die een nette gescoord heeft die het goed doet tegen een leuk prijsje?
Beter vragen in dit topic. Daar zijn er ook al enkel langsgekomen denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nox

Nox

Noxiuz

Je kan gewoon een universele kopen. Let wel op laadstroom, 1000-1200 mA is het beste. Je kan ook je USB poort gebruiken maar dan heb je 500mA. Ik zou geen meuk uit China halen. Die 3 euro die je bespaart neem ik niet voor lief. Er was eens een topic waar zon goedkope lader werd bekeken, de kwaliteit was om te huilen en een ramp voor je hardware. Als je een DHD hebt kan dat tientje voor een lader er ook wel af.

Anoniem: 148697

Normaal had ik altijd als ik nieuwe nail heb dat er het aantal mailtjes bij het envelopje onder in het scherm kwam te staan.
Nu valt het op dat het getal voor het aantal mailtjes er niet meer staat.
Wel krijg ik bovenin het scherm een melding van mail.
Hebben anderen dit ook en zit de fout misschien in de laatste firmware?

• robotjoek
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 13:07

robotjoek

Samsung S25U + Ultrawatch

Deze vraag is al eens eerder gesteld, maar er is nooit een duidelijk antwoord op gekomen of ik moet het hebben gemist.

Niet al mijn contacten staan gesynchroniseerd met google, maar staan gewoon op me foon.

Kan iemand me uitleggen hoe ik deze ook aan google gelinked kan krijgen of kan dat niet en moet ik die contacten compleet opnieuw op mijn foon zetten.

Alvast bedankt voor de reacties en de moeite.

XPeng G6SR(24) + Ratio Solar

• anconakip
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 27-06 19:51
Ik heb al mijn contacten van mijn telefoon geexporteerd en daarna verwijderd. Toen weer geimporteerd in mijn google account. Zo werkte het bij mij.
robotjoek schreef op woensdag 21 september 2011 @ 13:28:
Deze vraag is al eens eerder gesteld, maar er is nooit een duidelijk antwoord op gekomen of ik moet het hebben gemist.

Niet al mijn contacten staan gesynchroniseerd met google, maar staan gewoon op me foon.

Kan iemand me uitleggen hoe ik deze ook aan google gelinked kan krijgen of kan dat niet en moet ik die contacten compleet opnieuw op mijn foon zetten.

Alvast bedankt voor de reacties en de moeite.

The Force is like Duck-tape, it has a light side, a dark side and it holds the universe together

Anoniem: 262068

Hey jongens,

Is er een manier om je gekoppelde gmail account te verwijderen? Ik heb een nieuw account toegevoegd, maar hij wilt de oude niet verwijderen omdat het 'vereist is voor sommige toepassingen'. Of kan dit alleen met een factory reset?

Anoniem: 300828

@J.P. Ik heb daar gewoon een cijfer met het aantal mails staan hoor .....

• contrast
  • Registratie: Maart 2010
  • Niet online
Anoniem: 262068 schreef op woensdag 21 september 2011 @ 19:37:
Hey jongens,

Is er een manier om je gekoppelde gmail account te verwijderen? Ik heb een nieuw account toegevoegd, maar hij wilt de oude niet verwijderen omdat het 'vereist is voor sommige toepassingen'. Of kan dit alleen met een factory reset?
Menu > instellingen > Accounts & Synchroniseren > Klik daar op je gmail account die je wilt verwijderen en vervolgens op account verwijderen. ;)

• Pierre
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 18:10

Pierre

Van nature lui!

Of ik het hier moet vragen weet ik niet maar ik doe het gewoon.
Ik heb iets vreemds met mijn contacten, er is er 1 daar krijg ik niet te zien wanneer die jarig is 8)7

Op forums lees ik dat ik eerst het contact moet aanmaken op mijn pc, daarna zou ik hem moeten zien in mijn agenda op mijn DHD, dat werkt niet.

Andere zeggen voeg je contact toe op je DHD dan werkt het wel, ook deze optie lukt niet. Al mijn andere contacten daar zie ik de verjaardag wel gewoon in mijn DHD agenda, ik heb gewoon de stock agenda trouwens.

Iemand die weet waar ik dit kan oplossen :)

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 17:50
Anoniem: 262068 schreef op woensdag 21 september 2011 @ 19:37:
Hey jongens,

Als dat het account is wat je gekoppeld had aan je telefoon bij eerste start, volgens mij moet je dan toch echt een factory reset doen. Dit probleem had ik dus ook in het begin.
Nu heb ik een gmail account waar alleen mijn contacten op staan en de backups en waarmee ik naar die contacten mail etc.
Pagina: 1 ... 17 ... 35 Laatste

Let op:
Verkrijgbaarheid, levertijden, winkels en al het andere dat niet met de techniek van de telefoon zelf te maken heeft mag in het <a href="http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1426298/">HTC Desire HD levertijden- en abbonemententopic</a>.

Berichten met als inhoud informatie of discussie betreffende accessiores voor de HTC Desire HD mogen hier: <a href="http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1428745/">HTC Desire HD accessoirestopic</a>.

Vragen over Android software mogen in het <a href="http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1437620/last/">Android Market en applicatietopic (deel 10)</a> of in een van de eerdere delen.

Posten over het aanpassen van de software, door middel van custom ROMs, of daaraan gerelateerde onderwerpen, die mogen in <a href="http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1436550//">dit</a> topic.

Eventuele problemen met de meegeleverde SD-card welke zich voor lijken te doen naar de 1.72 OTA update mogen hier: <a href="http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1441488/">HTC DESIRE HD - SD Kaart onherkenbaar na OTA update (1.72)</a>.

Overige offtopic berichten kunnen zonder verder bericht worden verwijderd!