En Amen, al die betweters die het allemaal al zagen aankomen.mr. TCB schreef op dinsdag 08 maart 2011 @ 11:27:
[...]
Tuurlijk wel! Weet je hoeveel bedrijven graag producten/diensten leveren tegen verlies gedurende een periode om naamsbekendheid op te bouwen of klanten aan zich te binden?
Voorbeeld: veel goede doelen maken gebruik van commerciele bedrijven om op straat donateurs te werven. De vergoeding voor elk gescoorde nieuwe donateur? Vaak de donateursbijdrage van het eerste jaar. Pas het tweede jaar (als de donateur nog meedoet) gaat het geld naar het goede doel.
Ander voorbeeld: in de jaren negentig verkochten veel drogisten (zoals Kruidvat) top cd's bij de release onder de inkoopprijs. Hun redenatie: voor slechts 1 of 2 gulden (toeleggen op een cd) per klant, wordt er veel shoptraffic gegenereerd. Dit is effectief goedkoper zelfs dan groots adverteren.
Ander voorbeeld: Sony en Microsoft die jarenlang hun console onder de productieprijs verkopen. Puur om marktaandeel te scoren.
Ander voorbeeld: grote winkelketens die jarenlang verliesgevende winkels laten zitten in steden. Puur om naar buiten toe op te houden dat het goed met hun gaat (of om marktaandeel te behouden).
Dus verlies nemen op producten is echt niet vreemd hoor en al helemaal niet bij een openingsstunt. Achteraf is het natuurlijk heel makkelijk voor al die wijze mensen om 'die domme' kopers 'die voor een dubbeltje op de eerste rij willen zitten' te veroordelen met wijze termen als 'if it's too good to be true, blablabla'.
Echt wat een hopeloos stukje, jij vergelijkt een bedrijfje als Telzone met grootmachten als Sony en Microsoft en andere grote winkelketens.Die naïviteit van de mensen is nou net het probleem, denken dat winkels producten verkopen met honderden euro's marge, of denken dat een klein bedrijf als marketingstunt wel even 100 euro onder de inkoopprijs gaat zitten. En zich daarna gaan afvragen waarom ze opgelicht zijn....mr. TCB schreef op dinsdag 08 maart 2011 @ 11:27:
[...]
Tuurlijk wel! Weet je hoeveel bedrijven graag producten/diensten leveren tegen verlies gedurende een periode om naamsbekendheid op te bouwen of klanten aan zich te binden?
Voorbeeld: veel goede doelen maken gebruik van commerciele bedrijven om op straat donateurs te werven. De vergoeding voor elk gescoorde nieuwe donateur? Vaak de donateursbijdrage van het eerste jaar. Pas het tweede jaar (als de donateur nog meedoet) gaat het geld naar het goede doel.
Ander voorbeeld: in de jaren negentig verkochten veel drogisten (zoals Kruidvat) top cd's bij de release onder de inkoopprijs. Hun redenatie: voor slechts 1 of 2 gulden (toeleggen op een cd) per klant, wordt er veel shoptraffic gegenereerd. Dit is effectief goedkoper zelfs dan groots adverteren.
Ander voorbeeld: Sony en Microsoft die jarenlang hun console onder de productieprijs verkopen. Puur om marktaandeel te scoren.
Ander voorbeeld: grote winkelketens die jarenlang verliesgevende winkels laten zitten in steden. Puur om naar buiten toe op te houden dat het goed met hun gaat (of om marktaandeel te behouden).
Dus verlies nemen op producten is echt niet vreemd hoor en al helemaal niet bij een openingsstunt. Achteraf is het natuurlijk heel makkelijk voor al die wijze mensen om 'die domme' kopers 'die voor een dubbeltje op de eerste rij willen zitten' te veroordelen met wijze termen als 'if it's too good to be true, blablabla'.

[ Voor 7% gewijzigd door NotSoSteady op 08-03-2011 11:32 ]
ja logisch dat hij het daar mee vergelijkt.
telzone schuilde ook achter grote bedrijven.
30 x Trina 390wp Op SE en Solis. | MHI 3,5kw
Ik blijf me erover verbazen dat mensen zo naïef kunnen zijn hier in te trappen.
De zaak rondom Sittard die hier ook aangehaald is geworden, was destijds in Stein 1 straat waar ik woonde vandaan. De beste man adverteerde met playstation's, lcd tv's en nog gekkere zaken terwijl het slechts een belwinkel was. In de dagen voor de levering liep het storm van de mensen en nu wil ik niemand weg zetten in een hoek maar het waren wel personen uit een wat armere buurt en dan zul je net zien dat deze mensen even snel een graantje willen meepikken van zo'n spectaculaire aanbieding. Helaas wint het gevoel het dan van het gezonde verstand. Met als resultaat dat een hoop mensen die toch al zuunig moesten zijn op hun centen voor honderden euro's de mist in gaan.
Nu ook weer, die site moet ik eerlijk zeggen op basis van de afbeelding laat ook te wensen over voor het reclamebureau. Misschien hoefde er niet veel op te staan, maar een webshop dat maar een populair artikel verkoopt hangt per definitie een luchtje aan, het is niet dat het niet kan maar dan zou je toch altijd op onderzoek uitgaan, wat achtergrond info proberen te vinden zoals ervaringen van andere gebruikers. Triest dat er ondanks websites als deze met hun shopreview, en kieskeurig met product en winkel beoordelingen door zo'n actie finaal overgeslagen worden.
Het is jammer maar wel o zo typerend voor een aantal mensen.
De zaak rondom Sittard die hier ook aangehaald is geworden, was destijds in Stein 1 straat waar ik woonde vandaan. De beste man adverteerde met playstation's, lcd tv's en nog gekkere zaken terwijl het slechts een belwinkel was. In de dagen voor de levering liep het storm van de mensen en nu wil ik niemand weg zetten in een hoek maar het waren wel personen uit een wat armere buurt en dan zul je net zien dat deze mensen even snel een graantje willen meepikken van zo'n spectaculaire aanbieding. Helaas wint het gevoel het dan van het gezonde verstand. Met als resultaat dat een hoop mensen die toch al zuunig moesten zijn op hun centen voor honderden euro's de mist in gaan.
Nu ook weer, die site moet ik eerlijk zeggen op basis van de afbeelding laat ook te wensen over voor het reclamebureau. Misschien hoefde er niet veel op te staan, maar een webshop dat maar een populair artikel verkoopt hangt per definitie een luchtje aan, het is niet dat het niet kan maar dan zou je toch altijd op onderzoek uitgaan, wat achtergrond info proberen te vinden zoals ervaringen van andere gebruikers. Triest dat er ondanks websites als deze met hun shopreview, en kieskeurig met product en winkel beoordelingen door zo'n actie finaal overgeslagen worden.
Het is jammer maar wel o zo typerend voor een aantal mensen.
Anoniem: 81330
Idd Telzone gaf aan een dochter bedrijf te zijn van een multi national. By the way "NotSoSteady" je kan je zelf wel even wat relaxter opstellen en hoeft niet gelijk frontaal in de aanval te gaan.Speedfightserv schreef op dinsdag 08 maart 2011 @ 11:31:
ja logisch dat hij het daar mee vergelijkt.
Je kon dit aan je klompen aanvoelen, vandaar dat ik Eurofiber heb gebeld. Als je hierin trapt ben je op zijn minst niet op onderzoek uitgegaan na het zien van de aanbieding. Ik doe voor iedere aanschaf bij een nieuwe winkel onderzoek naar wie ze zijn, kloppen de genoemde gegevens, zijn de algemene voorwaarden redelijk, zijn er ervaringen van anderen met die winkel. Als je dit allemaal doet trap je niet in dit soort scams.alwaysleft schreef op dinsdag 08 maart 2011 @ 11:29:
[...]
En Amen, al die betweters die het allemaal al zagen aankomen.
Dus als jij een Ipad bij de Mediamarkt ziet voor 380 euro, de 3G versie, als openings stunt van een filliaal, zou je dat ook niet doen, omdat het toch niet kan

Mijn vader heeft hem besteld, om 1 uur in de middag. een uur voordat er verhalen verschenen op tweakers.net forumTdV schreef op dinsdag 08 maart 2011 @ 11:38:
[...]
Je kon dit aan je klompen aanvoelen, vandaar dat ik Eurofiber heb gebeld. Als je hierin trapt ben je op zijn minst niet op onderzoek uitgegaan na het zien van de aanbieding. Ik doe voor iedere aanschaf bij een nieuwe winkel onderzoek naar wie ze zijn, kloppen de genoemde gegevens, zijn de algemene voorwaarden redelijk, zijn er ervaringen van anderen met die winkel. Als je dit allemaal doet trap je niet in dit soort scams.
Om dit soort dingen ga ik nooit voor een dubbeltje op de 1e rij zitten, als het nu een aanbieding was van een naam die me wat zei zoals de Dixons of Mediamarkt of Apple zelf.
Maar if it's to good to be true....
je kent het wel.
Maar if it's to good to be true....
je kent het wel.
Je zegt het zelf al.alwaysleft schreef op dinsdag 08 maart 2011 @ 11:39:
[...]
Dus als jij een Ipad bij de Mediamarkt ziet voor 380 euro, de 3G versie, als openings stunt van een filliaal, zou je dat ook niet doen, omdat het toch niet kan
Zo heel vreemd is de prijs niet als je dit ziet als marketingstunt, je ziet dit ook bij de dagelijkse Groupon acties.
Alleen was hier al van begin af aan duidelijk dat er 'iets' niet klopte....
-geen orderbevestiging
-alleen een 0900 nummer
- geripte algemene voorwaarden
-etc,etc....
Alleen was hier al van begin af aan duidelijk dat er 'iets' niet klopte....
-geen orderbevestiging
-alleen een 0900 nummer
- geripte algemene voorwaarden
-etc,etc....
Op de websites van Sony, Microsoft en gecertificeerde goede doelen staan juiste contactgegevens. Dat is toch de minimale basis waar ik vanuitga voor ik geld over ga maken naar iemand: zijn/haar verifiëerbaar juiste contactgegevens. Bij nieuwe online shops kijk ik eerst altijd naar de Whois vooraleer ik verder ga zoeken naar de betrouwbaarheid en adresgegevens. Meestal is de Whois al een redelijk goede poortwachter.
Ik weet het niet... mediamarkt komt bij mij iets betrouwbaarder over, aangezien je zo naar binnen kan lopen en daar je 'too good to be true' aanbieding zo kan meenemen. Een stuk betrouwbaarder als een of andere gloednieuwe noname internetshop waar je vooraf moet betalen en op goed geluk maar moet geloven dat je je spullen krijgt....
Wat!? Respect voor de oplichters? De wereld wordt steeds gekker. Géén respect voor de oplichters. Sterker: 100% disrespect voor de oplichters. Gore honden zijn het. Gewoon tuig.Anoniem: 394919 schreef op dinsdag 08 maart 2011 @ 10:03:
[...]
Inderdaad. De oude methode van mensen verleiden om voor een dubbeltje op de 1e rang te zitten is nog steeds bijzonder effectief aangezien een groot deel van de mensen geen 2nd thoughts heeft. Respect voor de oplichters;erg slim en goed aangepakt.
Natuurlijk hebben mensen zelf ook verantwoordelijkheid, maar de bal ligt áltijd bij degene die de criminele activiteit onderneemt. Man, je gaat toch ook geen respect voor een dief tonen als ie je 2000 euro kostende beveiliging weet te omzeilen maar wel je huis leegjat? Het blijft een dief. Dus tuig.
En heeft je vader de algemene voorwaarden gecontroleerd? De qshops vermelding gecontroleerd op de site van qshops? Eurofiber site bekeken of die relatie daar ook stond? KVK geraadpleegd?alwaysleft schreef op dinsdag 08 maart 2011 @ 11:39:
[...]
Mijn vader heeft hem besteld, om 1 uur in de middag. een uur voordat er verhalen verschenen op tweakers.net forum
Ik zou er zelf ook niet intrappen, maar ik vind het toch wel logisch dat meer mensen hier intrappen. Vooral omdat er via de grote reclamekanalen geadverteerd wordt: 3FM, Q-music, BNR, Spits, Metro.loewie1984 schreef op dinsdag 08 maart 2011 @ 11:35:
Ik blijf me erover verbazen dat mensen zo naïef kunnen zijn hier in te trappen.
Het is geen typische en overduidelijk marktplaats-scam.
...less is more
Tuurlijk je hoort mij ook niet zeggen dat dit hoort, zeer zeker niet en het is gewoon jammer dat er van dit soort mensen rondlopen. Maar ik hoop dat de mensen juist de volgende keer niet te snel impulsief dingen gaan kopen.rodie83 schreef op dinsdag 08 maart 2011 @ 11:41:
[...]
Wat!? Respect voor de oplichters? De wereld wordt steeds gekker. Géén respect voor de oplichters. Sterker: 100% disrespect voor de oplichters. Gore honden zijn het. Gewoon tuig.
Natuurlijk hebben mensen zelf ook verantwoordelijkheid, maar de bal ligt áltijd bij degene die de criminele activiteit onderneemt. Man, je gaat toch ook geen respect voor een dief tonen als ie je 2000 euro kostende beveiliging weet te omzeilen maar wel je huis leegjat? Het blijft een dief. Dus tuig.
Tuig inderdaad, maar het mag ook wel is tijd zijn mensen zelf onderzoek doen en nadenken voor ze met 350 euro gaan smijten.rodie83 schreef op dinsdag 08 maart 2011 @ 11:41:
[...]
Wat!? Respect voor de oplichters? De wereld wordt steeds gekker. Géén respect voor de oplichters. Sterker: 100% disrespect voor de oplichters. Gore honden zijn het. Gewoon tuig.
Ik ken nog wel een ING rekening nummer waar je op mag storten
Ik word echt triest van de reacties, in plaats van hulp krijgen word je afgeblaft. Heel veel mensen zijn trots op hoe ze het geflikt hebben deze oplichtings actie, de oplichters. Tuig is het. Schrik van de reacties
Tja, nu weten die sloebers dat, bij de volgende aanbieding is toch iedereen het weer vergeten. Kun je nog reclamecode commissies in het leven roepen en consumenten bescherming als iemand te dom is om te lezen en na te denken, de stelregel is hier al tig keer herhaald... dan ben je gewoon verloren en kun je zo'n persoon niet helpen.
Yeps, de algemene voorwaarden. Hoe weet mijn vader van in de 60 nu dat het een copie is van typhone.nl, mag je me dat eens zeggen?TdV schreef op dinsdag 08 maart 2011 @ 11:41:
[...]
En heeft je vader de algemene voorwaarden gecontroleerd? De qshops vermelding gecontroleerd op de site van qshops? Eurofiber site bekeken of die relatie daar ook stond? KVK geraadpleegd?
Vind het wel apart dat 3FM/Metro/Spits/Q-Music geen vraagtekens zetten bij dit soort reclame's. Common sense dat 369 ipv 499 op een Apple product gewoon niet mogelijk is. Doen die bedrijven niet checken of de partij waar hen zaken mee doen legit is?
Achteraf praten is altijd makkelijk.....
Nee, en dat schijnt de normaalste zaak van de wereld te zijn. Dus als je de boel wil flissen, bel de Metro en Spits op, die doen graag mee met je oplichtings praktijkenX-G schreef op dinsdag 08 maart 2011 @ 11:51:
Vind het wel apart dat 3FM/Metro/Spits/Q-Music geen vraagtekens zetten bij dit soort reclame's. Common sense dat 369 ipv 499 op een Apple product gewoon niet mogelijk is. Doen die bedrijven niet checken of de partij waar hen zaken mee doen legit is?
Door, toen hij geleerd heeft dat je iets kon bestellen op internet, goed voorgelicht te worden door diegene die hem dat vertelt / uitgelegd heeftalwaysleft schreef op dinsdag 08 maart 2011 @ 11:46:
[...]
Yeps, de algemene voorwaarden. Hoe weet mijn vader van in de 60 nu dat het een copie is van typhone.nl, mag je me dat eens zeggen?
De meeste internet 'nitwits' vragen toen ze dit leerde meteen 'is het wel veilig dan?'. Dan is uitleg toch wel een vereiste imho.
Je gaat ervan uit dat mensen allerlei dingen weten / behoren te weten. Dat is gewoon onzin. Dit leek gewoon een prima aanbieding voor non-tweakerts met ogen in alle donkere hoekjes der internetz.NotSoSteady schreef op dinsdag 08 maart 2011 @ 11:43:
[...]
Tuurlijk je hoort mij ook niet zeggen dat dit hoort, zeer zeker niet en het is gewoon jammer dat er van dit soort mensen rondlopen. Maar ik hoop dat de mensen juist de volgende keer niet te snel impulsief dingen gaan kopen.
- De actie komt net na de prijsverlaging van Ipad 1 en is toevallig 20 euro goedkoper dan de WiFi zonder 3G. Ik denk dat héél veel mensen het niet eens is opgevallen dat het hier zou gaan om een versie mét 3G. Daarvan uitgaande is 20 euro minder dan in de winkel zeer aannemelijk.
- De advertentie is zowel op de radio als in kranten verspreid. Mensen zien daardoor de advertentie als betrouwbaar (in elk geval niet als schimmig). Logisch.
- Dat de webwinkel net nieuw is, who knows? Je kan niet van iedereen verwachten dat die even gaat checken hoe het ervoor staat met die webwinkel. Bovendien hoeft dat ook helemaal niks te zeggen. Een fysieke zaak kan morgen ook ineens dicht zijn terwijl je er net vandaag met vooruitbetaling iets hebt besteld. Ook gerenommeerde zaken. Zijn laatst nog wat voorbeelden van geweest.
Dat het een kopie van typhone is heb ik ook niet gezien. Mij viel de Qshops vermelding op en die kan je bij www.qshops.org controleren, deze instantie deelt die kenmerken uit en controleert de leden en bied een geschillenregeling. Toen dat niet klopte ben ik verder gaan zoeken, vervolgens Eurofiber tekst gevonden, Eurofiber gebeld en toen wist ik zeker dat het niet klopte. Je wil zekerheid over met wie je zaken doet, dat lijkt me in alle gevallen toch de eerste stap voordat je een overeenkomst sluit?alwaysleft schreef op dinsdag 08 maart 2011 @ 11:46:
[...]
Yeps, de algemene voorwaarden. Hoe weet mijn vader van in de 60 nu dat het een copie is van typhone.nl, mag je me dat eens zeggen?
Kijk: achteraf is het allemaal gemakkelijk praten, en achteraf kan iedereen wel zeggen "als het te goed klinkt om waar te zijn dan zal het wel waar zijn".
Echter, ik ben niet gedupeerd maar ik heb deze advertenties ook gezien en toen dacht ik ook dat het best zou kunnen. Immers ik wist dat de IPAD 2 vorige week aangekondigd was, dat de prijzen van de eerste versie gedaald was en dat marktplaats overspoeld werd met de versie 1, en daarbij stond mij ook een prijs van 350-400 voor de geest, dus zo overdreven vond ik deze aanbieding niet (schijnbaar ging die prijs van 350-400 over de Wifi versie en deze aanbieding over de duurdere versie).
Dus een goed geïnformeerde burger zou hier best ingetrapt kunnen zijn. Natuurlijk kun je dan eerst webwinkels gaan checken etc. maar dit is vaak weer achteraf praten, want hoeveel transacties worden niet dagelijks gedaan bij vage webwinkels die wel goed gaan?
Echter, ik ben niet gedupeerd maar ik heb deze advertenties ook gezien en toen dacht ik ook dat het best zou kunnen. Immers ik wist dat de IPAD 2 vorige week aangekondigd was, dat de prijzen van de eerste versie gedaald was en dat marktplaats overspoeld werd met de versie 1, en daarbij stond mij ook een prijs van 350-400 voor de geest, dus zo overdreven vond ik deze aanbieding niet (schijnbaar ging die prijs van 350-400 over de Wifi versie en deze aanbieding over de duurdere versie).
Dus een goed geïnformeerde burger zou hier best ingetrapt kunnen zijn. Natuurlijk kun je dan eerst webwinkels gaan checken etc. maar dit is vaak weer achteraf praten, want hoeveel transacties worden niet dagelijks gedaan bij vage webwinkels die wel goed gaan?
Zo toevallig is dat ook niet. Veelal zijn mensen in achterstandsbuurten erg sociaal en gul en lenen je makkelijk geld uit, gaan graag met z'n allen zuipen in de kroeg en betalen de rondjes etc. etc. Veelal zijn mensen in gegoede buurten erg asociaal, egoïstisch, veilig in hun eigen omheining en zeer zuinig op alles was niet met uiterlijk vertoon te maken heeft. De correlatie is dan ook simpel: als je een vrek bent word je sneller rijk dan als je zeer gul bent. Mensen in een achterstandswijk die miljoenen winnen in een loterij (waaraan ze ook elke maand veel geld kwijt zijn, soms nog meer dan aan pakjes shag) hebben het er veelal binnen een (paar) jaar doorheen gerost. Van gul zijn word je niet rijk.loewie1984 schreef op dinsdag 08 maart 2011 @ 11:35:
In de dagen voor de levering liep het storm van de mensen en nu wil ik niemand weg zetten in een hoek maar het waren wel personen uit een wat armere buurt en dan zul je net zien dat deze mensen even snel een graantje willen meepikken van zo'n spectaculaire aanbieding.
1) En hoe kunnen deze bedrijven dat doen? Jij roept nu ook maar gewoon wat heX-G schreef op dinsdag 08 maart 2011 @ 11:51:
2) Is een 370 euro ipv 500 euro actie zo vreemd dan? De iPad 2 komt er aan dus het kan best denkbaar zijn dat bepaalde ondernemingen van een voorraad iPad 1's af willen zijn. Als jij een voorraad-Mercedes koopt een maand vlak voor er een nieuw model uit komt dan krijg je duizenden euro's korting. Zelfde geval is nu gewoon denkbaar.
3) Waarom zouden ze dat moeten doen? Als een klant aan alle andere voorwaarden voldoet (respectvol en netjes handelen, contactgegevens incl. kvk opgeven en blijkt te kloppen, betalen, etc.) dan is dat toch voldoende voor vrijwel alle bedrijven?
Nope dat doen ze volgens mij niet.X-G schreef op dinsdag 08 maart 2011 @ 11:51:
Vraag me af in hoeverre je in je schoenen staat als je gaat klaagen dat je het gekocht heb omdat een zender zoals Q-music betrouwbaar is en het daar laat horen..( way oftopic )
en nu bent opgelicht.
Dat slaat natuurlijk nergens op, de prijs is al omlaag gegaan en zou dan nu opeens nog een keer met 130 euro verlaagd worden. Is iets om je vraagtekens bij te zetten.BFmango schreef op dinsdag 08 maart 2011 @ 11:57:
[...]
2) Is een 370 euro ipv 500 euro actie zo vreemd dan? De iPad 2 komt er aan dus het kan best denkbaar zijn dat bepaalde ondernemingen van een voorraad iPad 1's af willen zijn. Als jij een voorraad-Mercedes koopt een maand vlak voor er een nieuw model uit komt dan krijg je duizenden euro's korting. Zelfde geval is nu gewoon denkbaar.
Overigens was ik gister nog niet overtuigd dat het oplichting was, dus mij hoor je niet zo hard roepen dat mensen beter hadden moeten weten etc. Dubieus was het wel.
Is dus niet mogelijk als je Apple producten verkoopt, kijk maar eens in de pricewatch hoeveel verschillen er zijn.BFmango schreef op dinsdag 08 maart 2011 @ 11:57:
[...]
1) En hoe kunnen deze bedrijven dat doen? Jij roept nu ook maar gewoon wat he![]()
3) Waarom zouden ze dat moeten doen? Als een klant aan alle andere voorwaarden voldoet (respectvol en netjes handelen, contactgegevens incl. kvk opgeven en blijkt te kloppen, betalen, etc.) dan is dat toch voldoende voor vrijwel alle bedrijven?
[ Voor 3% gewijzigd door NotSoSteady op 08-03-2011 12:02 ]
Anoniem: 316134
Kan iemand de Ster / Q-Music bellen om de ad's te stoppen? Ze komen nog steeds op de radio voorbij
Anoniem: 394919
Als het om het overmaken van zulke bedragen gaat controleer ik de webwinkel meermaals.traders schreef op dinsdag 08 maart 2011 @ 11:56:
Ho ho ho. Hoezo slaat dat nergens op? Ik zeg dat het niet vreemd is en best denkbaar is. Ik zeg niet dat het zo is. Wel goed lezen he? Ik vind het helemaal niet raar dat mensen denken dat dit een goede aanbieding kan zijn om van oude voorraad af te komen.timwijn schreef op dinsdag 08 maart 2011 @ 12:00:
[...]
Dat slaat natuurlijk nergens op, de prijs is al omlaag gegaan en zou dan nu opeens nog een keer met 130 euro verlaagd worden. Is iets om je vraagtekens bij te zetten.
Overigens was ik gister nog niet overtuigd dat het oplichting was, dus mij hoor je niet zo hard roepen dat mensen beter hadden moeten weten etc. Dubieus was het wel.
En juist de mensen die zo blijven denken, zullen zulke oplichtingsacties succesvol blijven.BFmango schreef op dinsdag 08 maart 2011 @ 12:04:
Ho ho ho. Hoezo slaat dat nergens op? Ik zeg dat het niet vreemd is en best denkbaar is. Ik zeg niet dat het zo is. Wel goed lezen he? Ik vind het helemaal niet raar dat mensen denken dat dit een goede aanbieding kan zijn om van oude voorraad af te komen.
Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.
Als jij bij een Mercedesdealer duizenden euro's korting krijgt op een auto van tigduizend euro waar een marge op zit van duizenden euro's zie ik niet hoe je dat kan gaan vergelijken met een louche webshop (in plaats van de fabrikant zelf) die een in verhouding veel grotere korting geeft die totaal niet in verhouding staat met de marges op het produkt.BFmango schreef op dinsdag 08 maart 2011 @ 11:57:
Als er ergens al stuntaanbiedingen zijn om nieuwe klanten te lokken dan is dat meestal omzetneutraal (0% winst, dus inkoopprijs als verkoopprijs) maar zeker niet een ruime 25% korting* op een produkt met zo een lage marge.
* gebaseerd op de ex BTW-prijzen. Adviesprijs = €419,- en de telzoneprijs is €310,- tenminste, dat is de waarschijnlijkheid, want op de website stond er geen BTW op de bon..??? Weer een grote alarmbel. Als je dan nog doorgaat met je bestelling...

Maar als je kijkt naar prijsbeleid bij Apple etc, andere webshops, dan is het nog een dusdanig groot verschil dat er op z'n minst vraagtekens bij geplaatst kunnen worden. (En het is actie op een actie.)BFmango schreef op dinsdag 08 maart 2011 @ 12:04:
[...]
Ho ho ho. Hoezo slaat dat nergens op? Ik zeg dat het niet vreemd is en best denkbaar is. Ik zeg niet dat het zo is. Wel goed lezen he? Ik vind het helemaal niet raar dat mensen denken dat dit een goede aanbieding kan zijn om van oude voorraad af te komen.
Mensen die zich er minder in verdiepen dan misschien tweakers, ja dan zou het misschien nog een aannemelijke aanbieding kunnen zijn. Dus misschien heb je wat dat betreft gelijk.
Ik had het toevallig van de week bij het eten erover, toen ze het op het nieuws zeiden dat iPad's massaal gedumpt werden, voelde de oplichting praktijken in marktplaats al groeien.
alleen dat ze zover gaan tot echt reclame en website's had ik weer niet aan zien komen.
alleen dat ze zover gaan tot echt reclame en website's had ik weer niet aan zien komen.
Van de website van de Ster:Anoniem: 316134 schreef op dinsdag 08 maart 2011 @ 12:02:
Kan iemand de Ster / Q-Music bellen om de ad's te stoppen? Ze komen nog steeds op de radio voorbij
Adverteren bij de Ster
Heb je nog niet eerder bij Ster geadverteerd en wil je meer weten over de mogelijkheden?
Onze collega's vertellen je er graag meer over. Stuur een email (newbusiness[at]ster[dot]nl) of bel met 035-6725500.
Succes,
Automatiseren kun je leren
Ik heb nooit een bon gehad. Alleen in het mandje stond geen BTW. Dat kan, een bugje in de software. Als er op de bon maar BTW staat ;-)!Wilf schreef op dinsdag 08 maart 2011 @ 12:07:
* gebaseerd op de ex BTW-prijzen. Adviesprijs = €419,- en de telzoneprijs is €310,- tenminste, dat is de waarschijnlijkheid, want op de website stond er geen BTW op de bon..??? Weer een grote alarmbel. Als je dan nog doorgaat met je bestelling...
Het schijnt dat in utopia nooit mensen worden opgelicht. De verantwoordelijkheid ligt bij oplichter. Schijnbaar moeten bepaalde mensen hier een soort van moralistisch fuckfingertje opsteken naar benadeelden, om aan de rest van het WWW te kunnen laten zien dat zij, als superieur menswezen en extreem ervaren internetkopert er nóóit waren ingetuind.SinergyX schreef op dinsdag 08 maart 2011 @ 12:06:
[...]
En juist de mensen die zo blijven denken, zullen zulke oplichtingsacties succesvol blijven.

Iedereen valt op te lichten. Letterlijk ie-der-een.
Dat is het inderdaad. Alleen mensen die een beetje computerminded zijn (en dus de Pricewatch kennen), Apple-minded zijn (en weten dat dit verhaal niet opgaat bij 'oude' Apple producten) of commercieel ingesteld zijn (via andere kanalen vergelijkbare prijzen zoeken of de historie van de webshop nagaan) zullen hier niet intrappen. Maar hoeveel van deze mensen zijn er? Hier op T.net veel natuurlijk maar dat is niet representatief voor gemiddeld NLtimwijn schreef op dinsdag 08 maart 2011 @ 12:08:
[...]
Maar als je kijkt naar prijsbeleid bij Apple etc, andere webshops, dan is het nog een dusdanig groot verschil dat er op z'n minst vraagtekens bij geplaatst kunnen worden. (En het is actie op een actie.)
Mensen die zich er minder in verdiepen dan misschien tweakers, ja dan zou het misschien nog een aannemelijke aanbieding kunnen zijn. Dus misschien heb je wat dat betreft gelijk.
Vaak zijn er dus wel situaties waarbij zoveel korting gegeven wordt op een voorraad-Benz. Je moet rekenen dat van die 80.000 eur (wat al veel is voor een gemiddelde B-,C- of E-Klasse) een groot deel BTW en BPM is waar de dealer weinig mee te maken heeft. Ik gaf ook maar gewoon een voorbeeld. Zo heel gek is zo'n situatie echt niet hoor.Wilf schreef op dinsdag 08 maart 2011 @ 12:07:
[...]
Als jij bij een Mercedesdealer duizenden euro's korting krijgt op een auto van tigduizend euro waar een marge op zit van duizenden euro's zie ik niet hoe je dat kan gaan vergelijken met een louche webshop (in plaats van de fabrikant zelf) die een in verhouding veel grotere korting geeft die totaal niet in verhouding staat met de marges op het produkt.
Als er ergens al stuntaanbiedingen zijn om nieuwe klanten te lokken dan is dat meestal omzetneutraal (0% winst, dus inkoopprijs als verkoopprijs) maar zeker niet een ruime 25% korting* op een produkt met zo een lage marge.
Zo zijn er webshops die bijvoorbeeld de Z5500 Logitech set voor 170 aanbieden in de plaats van 250 euro. Ik was ook sceptisch maar een hoop mensen van mijn eigen website hebben de gok toch genomen en hebben inderdaad een prima Z5500 set gekregen voor bijna nop.
[ Voor 45% gewijzigd door BFmango op 08-03-2011 12:16 ]
- Ik ben computerminded, ken de Pricewatch en weet dat een iPad 499 nieuw kost.BFmango schreef op dinsdag 08 maart 2011 @ 12:13:
[...]
Dat is het inderdaad. Alleen mensen die een beetje computerminded zijn (en dus de Pricewatch kennen), Apple-minded zijn (en weten dat dit verhaal niet opgaat bij 'oude' Apple producten) of commercieel ingesteld zijn (via andere kanalen vergelijkbare prijzen zoeken of de historie van de webshop nagaan) zullen hier niet intrappen. Maar hoeveel van deze mensen zijn er? Hier op T.net veel natuurlijk maar dat is niet representatief voor gemiddeld NL
- Ik ben Apple minded, weet dat er bijna geen marge op zit, maar door bijv. andere producten iets duurder te verkopen (iPhone4 was 780 euro geloof ik), maak je daar weer winst op. Dit kan prima als openingsstunt. Wellicht is het ingekocht van een faillissement.
- Ik ben commercieel ingesteld, vergelijk prijzen en sites. Maar een nieuwe webshop hoeft niet per definitie slecht te zijn.
En toch heb ik er 1 besteld, omdat ik n.a.v. de advertenties en de rest daaromheen het wel vertrouwde. Als het via Paypal was had ik meer argwaan gehad.
[ Voor 7% gewijzigd door Anoniem: 316134 op 08-03-2011 12:16 ]
Heb je helemaal gelijk in.BFmango schreef op dinsdag 08 maart 2011 @ 12:13:
[...]
Dat is het inderdaad. Alleen mensen die een beetje computerminded zijn (en dus de Pricewatch kennen), Apple-minded zijn (en weten dat dit verhaal niet opgaat bij 'oude' Apple producten) of commercieel ingesteld zijn (via andere kanalen vergelijkbare prijzen zoeken of de historie van de webshop nagaan) zullen hier niet intrappen. Maar hoeveel van deze mensen zijn er? Hier op T.net veel natuurlijk maar dat is niet representatief voor gemiddeld NL
Nogmaals ik heb gister mijn twijfels geuit of het wel of niet oplichting zou zijn, want toen was ik nog niet helemaal overtuigd. Maar ja, met alle aanwijzingen achteraf, was niemand er meer ingetuind natuurlijk.
Het is alleen zo, dat veel mensen niet alles nakijken en andere mensen dat wel doen en direct argwanend zijn. Over het algemeen het verschil tussen mensen met verstand van het te kopen product en mensen zonder verstand van het product.
Ik moet zo lachen, al die mensen die maar denken alsof ze er nooit waren ingetuind. Idd Matthijs, dit was gewoon zo goed in mekaar gezet dat zelfs tweakers hierin waren en zijn ingetrapt.Anoniem: 316134 schreef op dinsdag 08 maart 2011 @ 12:15:
[...]
- Ik ben computerminded, ken de Pricewatch en weet dat een iPad 499 nieuw kost.
- Ik ben Apple minded, weet dat er bijna geen marge op zit, maar door bijv. andere producten iets duurder te verkopen (iPhone4 was 780 euro geloof ik), maak je daar weer winst op. Dit kan prima als openingsstunt. Wellicht is het ingekocht van een faillissement.
- Ik ben commercieel ingesteld, vergelijk prijzen en sites. Maar een nieuwe webshop hoeft niet per definitie slecht te zijn.
Die oplichter(s) hebben toch veel te veel sporen na gelaten door het zo groots aan te pakken? Zijn relatief gezien makkelijk te traceren lijkt me. Of is het geld dan al witgewassen ?
Ik zeg ook nergens dat een nieuwe webshop slecht is he. Je hoeft jezelf hier niet te verdedigen hoor. Shit happens. Ik hoop dat als deze club echt mensen oplicht ze goed aangepakt worden. Helaas gaat dat er in NL niet op zitten. Ik hoop dat je je geld terug krijgt.Anoniem: 316134 schreef op dinsdag 08 maart 2011 @ 12:15:
[...]
- Ik ben computerminded, ken de Pricewatch en weet dat een iPad 499 nieuw kost.
En toch heb ik er 1 besteld, omdat ik n.a.v. de advertenties en de rest daaromheen het wel vertrouwde. Als het via Paypal was had ik meer argwaan gehad.
Toevallig zondag undercover nederland gekeken, daarin lieten ze zien dat veel nederlanders bereid zijn hun pinpas + pincode te verkopen. Vervolgens maken de oplichters een webshop en laten al het geld naar de betreffende rekening doorstromen. Dit geld sluizen ze door naar lastig aan te pakken banken of ze pinnen het direct (al zou je dit met 750000 lastig kunnen doen haha ).pelt schreef op dinsdag 08 maart 2011 @ 12:17:
Die oplichter(s) hebben toch veel te veel sporen na gelaten door het zo groots aan te pakken? Zijn relatief gezien makkelijk te traceren lijkt me. Of is het geld dan al witgewassen ?
Er is misschien wel een verband met dit soort loesje praktijken ja. Het doel van een "rekeningkoper" is vaak oplichting om zo het geld op een andere rekening te laten storten en het vervolgens weer ergens anders op te nemen..-RoB- schreef op dinsdag 08 maart 2011 @ 12:19:
[...]
Toevallig zondag undercover nederland gekeken, daarin lieten ze zien dat veel nederlanders bereid zijn hun pinpas + pincode te verkopen. Vervolgens maken de oplichters een webshop en laten al het geld naar de betreffende rekening doorstromen. Dit geld sluizen ze door naar lastig aan te pakken banken of ze pinnen het direct (al zou je dit met 750000 lastig kunnen doen haha ).
Hoop dat er wat aan gedaan wordt, zal het wel blijven volgens in ieder geval..
Daarom trappen wij allemaal zo massaal in de slechte produkten van banken, verzekeringen en andere grote bedrijven. De meeste mensen hebben echt geen zin om uit te zoeken hoe zo'n produkt nu werkelijk in elkaar zit, en de bank bestaat al 150 jaar en heeft miljoenen klanten, dus hij zal toch wel iets goed doen?timwijn schreef op dinsdag 08 maart 2011 @ 12:16:
[...]
Heb je helemaal gelijk in.
Nogmaals ik heb gister mijn twijfels geuit of het wel of niet oplichting zou zijn, want toen was ik nog niet helemaal overtuigd. Maar ja, met alle aanwijzingen achteraf, was niemand er meer ingetuind natuurlijk.
Het is alleen zo, dat veel mensen niet alles nakijken en andere mensen dat wel doen en direct argwanend zijn. Over het algemeen het verschil tussen mensen met verstand van het te kopen product en mensen zonder verstand van het product.
Miljarden vliegen eten dagelijks stront. Dat moét wel goed zijn.
Dus ja: iedereen trapt in oplichtingspraktijken. Alleen zijn sommige oplichtingspraktijken zó ontzettend doorzichtig en slecht in elkaar gestoken dat daar niet iedereen intrapt.
Als het te mooi lijkt om waar te zijn, dan is het dat waarschijnlijk ook.
Anoniem: 284868
Nummer zoveel die dit zegt, we weten het nu wel.RetroMan schreef op dinsdag 08 maart 2011 @ 12:28:
Dit is gewoon een erg goed opgezette actie van de oplichters, je krijgt vertrouwen van de consument door het adverteren op de radio / krant. "Oh gehoord op de radio, zal wel goed zijn"..
Anoniem: 394919
Zo professioneel als het aangepakt is zullen de vogels allang gevlogen zijn, met het geld op een veilige plek.pelt schreef op dinsdag 08 maart 2011 @ 12:17:
Er zit wel een bizar groot verschil tussen een baksteen op ebay kopen en iets 'looks too good to be true' gewoon kopen. Oplichting op kleine schaal (relatief gezien) heeft ook een compleet ander doel en wordt gedaan met 'normale prijzen en producten', daar gaat dit hele verhaal totaal niet om. Logica en normaal denken is blijkbaar bij die anti-"moralistische fuckfingertje-opstekende-superieur-menswezens"-personen volledig weggevaagt op het moment dat ze maar denken ergens iets goedkoop te kunnen halen.rodie83 schreef op dinsdag 08 maart 2011 @ 12:11:
Het schijnt dat in utopia nooit mensen worden opgelicht. De verantwoordelijkheid ligt bij oplichter. Schijnbaar moeten bepaalde mensen hier een soort van moralistisch fuckfingertje opsteken naar benadeelden, om aan de rest van het WWW te kunnen laten zien dat zij, als superieur menswezen en extreem ervaren internetkopert er nóóit waren ingetuind.![]()
Ik loop op straat naar je toe, trek een iphone uit mn binnenzak en zeg: kopen? 200 euro. En DAN heb je opeens wel de logica om te denken dat het 'foute boel' is, maar het moment dat alles maar iets complexer wordt (reclame, website) valt dat hele denk-complex gewoon uit.
Ergens heb ik best respect voor die oplichters, ze hebben het zeker goed opgezet. Verwacht ook niet dat dit de enige 'actie' zal zijn binnen de combinatie iDeal/Internet/reclame/hot-apparatuur, de combinatie van dit geheel heeft gewoon enorm zwakke schakels.
[ Voor 9% gewijzigd door SinergyX op 08-03-2011 12:42 ]
Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.
Niet alleen ben je de zoveelste persoon die dat roeptoetert, er zijn ook genoeg redenen denkbaar om aan te nemen dat het niet 'te' mooi lijkt om waar te zijn. Altijd gemakkelijk om van die suffe one-liners te maken in zulke topics he.RetroMan schreef op dinsdag 08 maart 2011 @ 12:28:
Goed nieuws, Radar heeft me net gebeld. Als ze veel klachten krijgen, gaan ze misschien item erover uitzenden
Dat is altijd goedalwaysleft schreef op dinsdag 08 maart 2011 @ 12:41:
Goed nieuws, Radar heeft me net gebeld. Als ze veel klachten krijgen, gaan ze misschien item erover uitzenden
Dit is nou typisch zo'n situatie waarbij eigenlijk alle betrokken partijen veel te makkelijk claimen dat hun niks te verwijten valt.
Advertentie-verkopende partijen zoals krantjes spits en metro staan constant bol van 'borderline' misleidende advertenties waarbij bijvoorbeeld goedkope macbooks worden aangeboden, die dan vervolgens wel stokoude pre-intel, G4 modellen blijken te zijn. Tuurlijk, het staat er gewoon, niks gelogen, maar zo'n advertentie lijkt me toch het meest aan te slaan bij de mensen die er juist geen verstand van hebben en niet weten wat ze kopen. Doet Spits hier dan iets fout? Kan je niet zo stellen, maar ze bieden wel een platform voor dit soort bedrijven en praktijken. De aantasting van je reputatie als krant heb je dan ook aan jezelf te danken. De radiozenders valt hier ook best wat te verwijten, zeker nu die reclames maar uitgezonden blijven worden.
Reclamebureau WPRG waren vast blij met een vooruitbetalende klant die betaalt voor een in elkaar geplakt product, maar je vraagt je af of een van de medewerkers zich misschien niet ook ergens heeft afgevraagd of het wel zuiver was. Zeg WPRG, iemand van jullie misschien zelf ook een goedkope iPad besteld?
Tot slot de klanten zelf. Het is zielig als je zo (gehaaid) opgelicht wordt, maar altijd wanneer je iets koopt is er in feite gewoon sprake van een zakelijke transactie waarbij je ook een goede schatting moet kunnen maken van het bijbehorende risico (en dit ook durven dragen). Ik zeg schouderklopje voor de mensen met gezond verstand die een tientje meer betalen en kiezen voor zekerheid in een gerenommeerde winkel, je kan immers niet overal expert in zijn. Jammer voor de extreme koopjesjagers, maar dan moet je ook oppassen met risico's nemen. Sinds icesave hoor ik echter iedereen alleen maar 'where's my bailout?' denken.
Advertentie-verkopende partijen zoals krantjes spits en metro staan constant bol van 'borderline' misleidende advertenties waarbij bijvoorbeeld goedkope macbooks worden aangeboden, die dan vervolgens wel stokoude pre-intel, G4 modellen blijken te zijn. Tuurlijk, het staat er gewoon, niks gelogen, maar zo'n advertentie lijkt me toch het meest aan te slaan bij de mensen die er juist geen verstand van hebben en niet weten wat ze kopen. Doet Spits hier dan iets fout? Kan je niet zo stellen, maar ze bieden wel een platform voor dit soort bedrijven en praktijken. De aantasting van je reputatie als krant heb je dan ook aan jezelf te danken. De radiozenders valt hier ook best wat te verwijten, zeker nu die reclames maar uitgezonden blijven worden.
Reclamebureau WPRG waren vast blij met een vooruitbetalende klant die betaalt voor een in elkaar geplakt product, maar je vraagt je af of een van de medewerkers zich misschien niet ook ergens heeft afgevraagd of het wel zuiver was. Zeg WPRG, iemand van jullie misschien zelf ook een goedkope iPad besteld?
Tot slot de klanten zelf. Het is zielig als je zo (gehaaid) opgelicht wordt, maar altijd wanneer je iets koopt is er in feite gewoon sprake van een zakelijke transactie waarbij je ook een goede schatting moet kunnen maken van het bijbehorende risico (en dit ook durven dragen). Ik zeg schouderklopje voor de mensen met gezond verstand die een tientje meer betalen en kiezen voor zekerheid in een gerenommeerde winkel, je kan immers niet overal expert in zijn. Jammer voor de extreme koopjesjagers, maar dan moet je ook oppassen met risico's nemen. Sinds icesave hoor ik echter iedereen alleen maar 'where's my bailout?' denken.
Nou dan weten alle gedupeerde wat ze moeten doen... KLAGEN bij TROS RADAR!!: http://www.trosradar.nl/contact/alwaysleft schreef op dinsdag 08 maart 2011 @ 12:41:
Met al di tweakers hier zou het toch moeten lukken om de daders te achterhalen?
Er zijn neem ik aan genoeg digitale sporen achtergelaten.
Ik zou m'n hoop niet vestigen op de politie. In programma's als opgelicht zie je maar wat vaak dat er geen enkele actie wordt ondernomen.
Dit is overigens de politie niet eens altijd kwalijk te nemen. De Nederlandse wetgever vindt namelijk dat dit soort zaken in eerste instantie vallen onder civiel recht en niet automatisch onder strafrecht.
Men redeneert: je bent een overeenkomst aangegaan die niet wordt nagekomen.
Als je het daar niet mee eens bent, dan moet je of naar de rechter, of aantonen dat het om oplichting gaat.
Dit soort oplichters zet de overheid in ieder geval mooi te kakken!
Deze zaak gaat natuurlijk navolging krijgen
Ik zou m'n hoop niet vestigen op de politie. In programma's als opgelicht zie je maar wat vaak dat er geen enkele actie wordt ondernomen.
Dit is overigens de politie niet eens altijd kwalijk te nemen. De Nederlandse wetgever vindt namelijk dat dit soort zaken in eerste instantie vallen onder civiel recht en niet automatisch onder strafrecht.
Men redeneert: je bent een overeenkomst aangegaan die niet wordt nagekomen.
Als je het daar niet mee eens bent, dan moet je of naar de rechter, of aantonen dat het om oplichting gaat.
Dit soort oplichters zet de overheid in ieder geval mooi te kakken!
Deze zaak gaat natuurlijk navolging krijgen
[ Voor 49% gewijzigd door jan100 op 08-03-2011 12:55 ]
Ook waar, alleen mag je in dit land niet het recht in eigenhand nemen.jan100 schreef op dinsdag 08 maart 2011 @ 12:48:
Met al di tweakers hier zou het toch moeten lukken om de daders te achterhalen?
En als je het op een Zilverblaadje bij de Politie aanbrengt doen ze der helaas nog weinig mee tenzij het gelijk om duizenden euro's gaat.
Maar 1 voor 1 doen ze niets, Misschien gezamelijke aangifte met alle gedupeerde ?
Je wil schijnbaar niet snappen dat 'looks too good to be true' afhankelijk is van kennis en dat niet iedereen die kennis bezit en dat het ook niet mogelijk is dat iedereen die kennis vergaart. Bovendien zijn er verder naar boven voldoende redenen genoemd die het legitieme uiterlijk van deze aanbieding verklaren. Dat jij die redenen niet voldoende vind, dat is jouw goed recht en wellicht geluk. Maar de arrogantie waarmee je verwacht dat anderen hetzelfde denkpatroon hanteren en dezelfde kennis van zaken hebben, dat is gewoon stuitend.SinergyX schreef op dinsdag 08 maart 2011 @ 12:40:
[...]
Er zit wel een bizar groot verschil tussen een baksteen op ebay kopen en iets 'looks too good to be true' gewoon kopen. Oplichting op kleine schaal (relatief gezien) heeft ook een compleet ander doel en wordt gedaan met 'normale prijzen en producten', daar gaat dit hele verhaal totaal niet om. Logica en normaal denken is blijkbaar bij die anti-"moralistische fuckfingertje-opstekende-superieur-menswezens"-personen volledig weggevaagt op het moment dat ze maar denken ergens iets goedkoop te kunnen halen.
Ik loop op straat naar je toe, trek een iphone uit mn binnenzak en zeg: kopen? 200 euro. En DAN heb je opeens wel de logica om te denken dat het 'foute boel' is, maar het moment dat alles maar iets complexer wordt (reclame, website) valt dat hele denk-complex gewoon uit.
Ergens heb ik best respect voor die oplichters, ze hebben het zeker goed opgezet. Verwacht ook niet dat dit de enige 'actie' zal zijn binnen de combinatie iDeal/Internet/reclame/hot-apparatuur, de combinatie van dit geheel heeft gewoon enorm zwakke schakels.
Het gaat hier om duizenden euro's.Mektheb schreef op dinsdag 08 maart 2011 @ 12:50:
[...]
Ook waar, alleen mag je in dit land niet het recht in eigenhand nemen.
En als je het op een Zilverblaadje bij de Politie aanbrengt doen ze der helaas nog weinig mee tenzij het gelijk om duizenden euro's gaat.
Maar 1 voor 1 doen ze niets, Misschien gezamelijke aangifte met alle gedupeerde ?
Wat vinden jullie van een gezamenlijk platform oprichten om alle klachten / aangiftes / namen te bundelen?
Lees deze topic iets beter door. Er zijn genoeg constructies te bedenken waarbij het zeer moeilijk is de koppen er achter te achterhalen. Engelse Limiteds, bv's in andere bananenrepublieken dan de BeNeLux etc. etc.
Ook vind ik de rol van WPRG (spelling?) en gebruiker nntnn in deze topic ook nogal dubieus. Vooral de laatste komt mij over als een pyromaan die naar de brandweer kijkt en geniet van zijn succes. Dit komt vooral omdat hij/zij zo anoniem is en hier eventjes registreert speciaal voor deze topic en komt met inside-informatie. Uiteraard is dit slechts speculatie mijnerzijds dus ik noem hier niemand een oplichter, het zijn slechts de omstandigheden en gebrek aan personificatie die deze vermoedens doen opspelen.
Ook vind ik de rol van WPRG (spelling?) en gebruiker nntnn in deze topic ook nogal dubieus. Vooral de laatste komt mij over als een pyromaan die naar de brandweer kijkt en geniet van zijn succes. Dit komt vooral omdat hij/zij zo anoniem is en hier eventjes registreert speciaal voor deze topic en komt met inside-informatie. Uiteraard is dit slechts speculatie mijnerzijds dus ik noem hier niemand een oplichter, het zijn slechts de omstandigheden en gebrek aan personificatie die deze vermoedens doen opspelen.
Het gemiddelde niveau hier is natuurlijk ook wat hoger dan gemiddeld, zowel qua algemeen opleidings/ontwikkelniveau, en qua kennis van productspecificatie en prijzen.
Een beetje flauw om dat met het als-het-te-goed-klinkt-verhaal aan te komen.
Zelf overigens niet op deze aanbieding ingegaan.
Zelf overigens niet op deze aanbieding ingegaan.
Ik blijf het grappig vinden, hoe mensen allemaal andere merken met Apple gaan vergelijken. Blijkbaar zijn die niet echt op de hoogte van het prijsbeleid.

Wat een verschillen of niet, jullie weten misschien dat Apple een eigen online store heeft en daarom geen toestemming geeft aan bedrijven om alles weg te doen voor dumpprijzen. Doet er verder natuurlijk niks aan af, dat de oplichters verkeerd zijn.

Wat een verschillen of niet, jullie weten misschien dat Apple een eigen online store heeft en daarom geen toestemming geeft aan bedrijven om alles weg te doen voor dumpprijzen. Doet er verder natuurlijk niks aan af, dat de oplichters verkeerd zijn.
[ Voor 8% gewijzigd door NotSoSteady op 08-03-2011 12:59 ]
Juist omdat het kennisniveau hier hoger is zou je beter moeten weten dat het mogelijk is dat de prijs niet helemaal zou kunnen kloppen.traders schreef op dinsdag 08 maart 2011 @ 12:54:
Het gemiddelde niveau hier is natuurlijk ook wat hoger dan gemiddeld, zowel qua algemeen opleidings/ontwikkelniveau, en qua kennis van productspecificatie en prijzen.
[ Voor 7% gewijzigd door Gunner op 08-03-2011 13:00 ]
Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC
Anoniem: 258387
Dit dus.rodie83 schreef op dinsdag 08 maart 2011 @ 12:11:
[...]
Het schijnt dat in utopia nooit mensen worden opgelicht. De verantwoordelijkheid ligt bij oplichter. Schijnbaar moeten bepaalde mensen hier een soort van moralistisch fuckfingertje opsteken naar benadeelden, om aan de rest van het WWW te kunnen laten zien dat zij, als superieur menswezen en extreem ervaren internetkopert er nóóit waren ingetuind.![]()
Ik doe al meer dan 10 jaar zaken op internet, maar dacht hier ook een prima aanbieding te zien. Ik heb nog wel even gewacht, omdat ik wat ervaringen wilde lezen over de levertijd en dergelijke, dus heb eigenlijk gewoon geluk gehad. Juist door advertenties in de Metro en dergelijke dacht ik ook dat het wel goed zou zitten en ze snel van een oude voorraad af wilden. Immers, marktplaats staat ook vol met Ipads waar men vanaf wil?
Nou die duizend euro grens halen denk ik wel en wel 730 keer.Mektheb schreef op dinsdag 08 maart 2011 @ 12:50:
[...]
Ook waar, alleen mag je in dit land niet het recht in eigenhand nemen.
Het is zo dat je de recht niet in je eigen handen moet nemen maar info verzamelen mag toch? Ik zou het in iedere geval wel geprobeerd hebben als ik het kon.
En ik vind de reactie hier een beetje te ''hard'' aan het adres van de gedupeerden. Ik heb de Ads niet gezien/gehoord maar na alles wat ik hoor zou ik ook makkelijk in getrapt hebben denk ik. En ik beschouw me zelf toch behoorlijk voorzichtig in dit soort situaties.
Achteraf praten is natuurlijk makkelijk maar kodo's aan die genen die het hebben zien aankomen, maar heb een beetje begrip voor de gedupeerden. Voor het zelfde geld trap jij er volgende keer in en dan kun je mooi niets kopen met kreetjes als: ''looks to good too be true''.
Op marktplaats is het gros 2e hands, en ik zou nooit daar wat kopen want daar zitten veel oplichters.Anoniem: 258387 schreef op dinsdag 08 maart 2011 @ 12:59:
[...]
Dit dus.
Ik doe al meer dan 10 jaar zaken op internet, maar dacht hier ook een prima aanbieding te zien. Ik heb nog wel even gewacht, omdat ik wat ervaringen wilde lezen over de levertijd en dergelijke, dus heb eigenlijk gewoon geluk gehad. Juist door advertenties in de Metro en dergelijke dacht ik ook dat het wel goed zou zitten en ze snel van een oude voorraad af wilden. Immers, marktplaats staat ook vol met Ipads waar men vanaf wil?
Helemaal mee eens, alleen is het bij mij nog nooit gebeurd en wie weet ooit wel.N00bi3 schreef op dinsdag 08 maart 2011 @ 13:00:
[...]
Nou die duizend euro grens halen denk ik wel en wel 730 keer.
Het is zo dat je de recht niet in je eigen handen moet nemen maar info verzamelen mag toch? Ik zou het in iedere geval wel geprobeerd hebben als ik het kon.
En ik vind de reactie hier een beetje te ''hard'' aan het adres van de gedupeerden. Ik heb de Ads niet gezien/gehoord maar na alles wat ik hoor zou ik ook makkelijk in getrapt hebben denk ik. En ik beschouw me zelf toch behoorlijk voorzichtig in dit soort situaties.
Achteraf praten is natuurlijk makkelijk maar kodo's aan die genen die het hebben zien aankomen, maar heb een beetje begrip voor de gedupeerden. Voor het zelfde geld trap jij er volgende keer in en dan kun je mooi niets kopen met kreetjes als: ''looks to good too be true''.
En ik met apple producten een vuistregel heb van of op Tweakers V&A of in de Apple Store met Apple Care.
Ik zeg nooit nooit, maar ik hoop zelf van niet.
En mensen zijn niet hard, we zien hier nu al jaren verschillende van dit soort topic's komen, en al helemaal op opgelicht.nl en de manier waarop.
Bedoel niemand verdient het, maar denk dat mensen onderdehand iets hebben van ./facepalm.
Al is deze scam enorm goed opgezet.
[ Voor 51% gewijzigd door Mektheb op 08-03-2011 13:04 ]
De iPad's werden al aangeboden met korting, en volgens mij is er vorig jaar ook al een incident geweest met de Metro of Spits.Anoniem: 258387 schreef op dinsdag 08 maart 2011 @ 12:59:
[...]
Dit dus.
Kan je nu al vertellen dat morgen in de Metro dat zelfde reclame blok er is hoor
Een tientje meer betalen? Het was een verschil van 130 (of was het nou 140 euro!?)vertaler schreef op dinsdag 08 maart 2011 @ 12:46:
. Ik zeg schouderklopje voor de mensen met gezond verstand die een tientje meer betalen en kiezen voor zekerheid in een gerenommeerde winkel, je kan immers niet overal expert in zijn.
Leeeeeezzeeeennnn
Ja, wat wil je dan, dat ze 20 seconden stilte uitzenden? Er is gewoon "betaald" voor die blokken.
Nederlands is makkelijker als je denkt
Radioreclame is betaald, maar mensen misleiden is wettelijk verboden. Dus die advertentie moet er uit.SeatRider schreef op dinsdag 08 maart 2011 @ 13:09:
[...]
Ja, wat wil je dan, dat ze 20 seconden stilte uitzenden? Er is gewoon "betaald" voor die blokken.
De ads in de kranten worden achteraf betaald. Althans, dat moet. Vraag is of dat gebeurd.
Hehe denk niet dat er betaald is voor die reclamezendtijd hoor 
Edit; oef, dat valt nog best mee hoeveel dat kost.
Edit; oef, dat valt nog best mee hoeveel dat kost.
[ Voor 28% gewijzigd door timwijn op 08-03-2011 13:13 ]
Grappig, al die mannetjes die opeens komen met die standaard Too Good To Be True spreuken.

Het leek mij ook een mooie aanbieding, en ik heb toch een beste collectie Apple spul in huis. De andere iPad uitvoeringen op de site hadden dacht ik wel de normale prijs, dus dacht dat die 16GB 3G eventueel wel een lokkertje zou kunnen zijn (of desnoods later claimen dat de prijs verkeerd was). En natuurlijk door de reclames in kranten en radio. Gewoon erg slim gedaan

Het leek mij ook een mooie aanbieding, en ik heb toch een beste collectie Apple spul in huis. De andere iPad uitvoeringen op de site hadden dacht ik wel de normale prijs, dus dacht dat die 16GB 3G eventueel wel een lokkertje zou kunnen zijn (of desnoods later claimen dat de prijs verkeerd was). En natuurlijk door de reclames in kranten en radio. Gewoon erg slim gedaan
ik ben wel benieuwd eigenlijk. Weet jij wat het kost?timwijn schreef op dinsdag 08 maart 2011 @ 13:11:
Hehe denk niet dat er betaald is voor die reclamezendtijd hoor
Je wil niet weten wat een 20 seconden reclame op de radio kost.
Ja want er vanuit gaan dat oplichters dom zijn in natuurlijk wel de juiste insteek, ik kan in een paar uurtjes ook een professionele webshop maken. Je zet er wat producten in voor de normale prijs, en 1 knaller plaats een berichtje hier op Tweakers dat je een topactie hebt gevonden en Kassa.matthijst schreef op dinsdag 08 maart 2011 @ 13:13:
Grappig, al die mannetjes die opeens komen met die standaard Too Good To Be True spreuken.
[afbeelding]
Zijn er ook mensen die dit topic daadwerkelijk LEZEN? Is net al genoemd, iets van 75 euro per seconde op 3FM.vertaler schreef op dinsdag 08 maart 2011 @ 13:13:
[...]
ik ben wel benieuwd eigenlijk. Weet jij wat het kost?
Nederlands is makkelijker als je denkt
Anoniem: 258387
Ja ik weet dat het een forse korting is, maar een bedrijf wat snel van zijn voorraden af wil kan soms flink gaan stunten. Dus zo raar vond ik deze aanbieding echt niet. Mede door de gekte op marktplaats waar kennelijk iedereen een Ipad 2 moet hebben en perse van versie 1 af wil.NotSoSteady schreef op dinsdag 08 maart 2011 @ 13:01:
[...]
De iPad's werden al aangeboden met korting, en volgens mij is er vorig jaar ook al een incident geweest met de Metro of Spits.
Het enige wat deze scam anders maakt is de landelijke radio/krant reclame. Als hetzelfde aanbod via de mail gekomen was, dan had bijna niemand er in getrapt. SPAM is een alarmbel die inmiddels wél goed ingebakken zit, deze echter niet.
Zowel gedupeerden en niet gedupeerden moeten niet met vingertjes gaan wijzen, maar gewoon vanaf nu landelijke reclame gewoon niet als pluspunt mee nemen in de betrouwbaarheidsoverweging. Zie het als een €700.000,- kostenpost voor landelijk onderwijs en we leren er met z'n allen van. De media moet het dan echter wel even oppikken, daarom met z'n allen even Radar aanvuren. Ik denk echter dat er vanavond vast wel een nieuwsrubriek aandacht aan besteed.
Voor de rest gingen trouwens alle andere scam alarmbel regels op:
Ik vind het wel opvallend dat 1 nog-niet-uitgemolken aspect van een scam (landelijke reclame) kan leiden tot zo'n grote case.
Zowel gedupeerden en niet gedupeerden moeten niet met vingertjes gaan wijzen, maar gewoon vanaf nu landelijke reclame gewoon niet als pluspunt mee nemen in de betrouwbaarheidsoverweging. Zie het als een €700.000,- kostenpost voor landelijk onderwijs en we leren er met z'n allen van. De media moet het dan echter wel even oppikken, daarom met z'n allen even Radar aanvuren. Ik denk echter dat er vanavond vast wel een nieuwsrubriek aandacht aan besteed.
Voor de rest gingen trouwens alle andere scam alarmbel regels op:
- Buitengewoon populair product.
- Buitengewoon mooie prijs.
- Simpele website.
- Nieuw/onbekend bedrijf.
- Gekopieerde AV.
Ik vind het wel opvallend dat 1 nog-niet-uitgemolken aspect van een scam (landelijke reclame) kan leiden tot zo'n grote case.
Nofi maar 95% van de lui hier hebben last van het hindsight bias. Natuurlijk lijkt het achteraf allemaal overduidelijk en mogen we als consument wel wat minder naïef zijn maar voor een hoop mensen die nog nooit eerder opgelicht zijn zullen een hoop vertrouwen hebben gehad in telzone door de reclames in grote media.
Ik heb wel zo'n vermoeden waarom de Ads overal nog draaien: de salesvossen die de deal gesloten hebben, willen de omzet gewoon pakken. Als ze nu de boel offline halen; moeten ze nogterugbetalen ook (dus allemaal gezeur over bonussen / targets )
En nu de site toch offline is, kan het toch geen kwaad meer zal de redenering zijn.
En nu de site toch offline is, kan het toch geen kwaad meer zal de redenering zijn.
[ Voor 25% gewijzigd door jan100 op 08-03-2011 13:29 ]
Het kwalijkst lijkt mij de rol van de Ideal organisatie. Hoezo Ideal als veilig verkopen wanneer het klaarblijkelijk mogelijk is om als oplichter daarmee direct te scoren. Zou Ideal niet namens de banken een check moeten inbouwen wie van het systeem gebruik mag maken? Dient ideal niet te controleren op betrouwbaarheid van de leverancier?
Per direct het Ideal systeem omturnen lijkt mij. Minimaal een afkoelperiode van enkele dagen inbouwen waarbinnen het geld wordt geparkeerd.
Per direct het Ideal systeem omturnen lijkt mij. Minimaal een afkoelperiode van enkele dagen inbouwen waarbinnen het geld wordt geparkeerd.
Meestal zit dat net andersom, en moeten die mensen nu zuinig zijn omdat ze in het verleden vaker dachten een graantje mee te pakkenloewie1984 schreef op dinsdag 08 maart 2011 @ 11:35:
In de dagen voor de levering liep het storm van de mensen en nu wil ik niemand weg zetten in een hoek maar het waren wel personen uit een wat armere buurt en dan zul je net zien dat deze mensen even snel een graantje willen meepikken van zo'n spectaculaire aanbieding. Helaas wint het gevoel het dan van het gezonde verstand. Met als resultaat dat een hoop mensen die toch al zuunig moesten zijn op hun centen voor honderden euro's de mist in gaan.
Persoonlijk vind ik het gewoon een goed opgezette scam. Ik snap alleen niet waarom er geen orderbevestigingen per mail werden verzonden. Dan hadden mensen minder snel argwaan, hadden ze niet gebeld naar het neppe nummer, en was dit balletje pas veel later gaan rollen.
Maar zullen we stoppen met elkaar te verwijten geen goede analyses te maken alvorens geld over te maken? Sommige zijn daar wat meer paranoïde in dan anderen. Het zij zo, maar maakt dit topic ongelofelijk saai en langdradig.
@delpit
Wat wil je anders? Dat het geld niet direct wordt overgemaakt of terug gehaald kan worden? Dan krijg je gewoon omgekeerde oplichting zoals met paypal; Consument die iets koopt, en als hij het product ontvangen heeft zijn geld terug haalt.
Met iDeal kun je prima veilig betalen. Je ziet wat je overmaakt, aan wie, en krijgt daar bevestiging van. Verkoper weet ook wanneer hij het geld heeft, en dat hij het kan houden. Net zo veilig als een normale overboeking, en voor beide partijen betrouwbaar.
Je moet alleen wel even opletten aan wie je je geld geeft.
[ Voor 19% gewijzigd door frickY op 08-03-2011 13:38 ]
Ik denk dat je gelijk hebt. Ik vind dat de metro ook best een reactie/rectificatie/waarschuwing mag plaatsen op de website. Alsof ze daar op de redactie geen nu.nl lezen...jan100 schreef op dinsdag 08 maart 2011 @ 13:25:
Ik heb wel zo'n vermoeden waarom de Ads overal nog draaien: de salesvossen die de deal gesloten hebben, willen de omzet gewoon pakken. Als ze nu de boel offline halen; moeten ze nogterugbetalen ook (dus allemaal gezeur over bonussen / targets )
Leuk lijstje om achteraf mee te komen maar het slaat natuurlijk nergens op. Buitengewoon populair product, tja als je reclame maakt overal over je aanbieding moet je niet met een karaoke speler komen die niemand meer hoeft te hebben.LieveNiels schreef op dinsdag 08 maart 2011 @ 13:22:
Voor de rest gingen trouwens alle andere scam alarmbel regels op:Met 1 van de bovenstaanBde regels zou het nog kunnen, maar zodra er een combinatie van alarmbellen gaat rinkelen dan hoort de "If it sounds,.."-dodemansknop in werking te worden gesteld.
- Buitengewoon populair product.
- Buitengewoon mooie prijs.
- Simpele website.
- Nieuw/onbekend bedrijf.
- Gekopieerde AV.
Buitengewoon mooie prijs, de prijs was nog wel enigzins realistisch. Ok, misschien niet voor het 3G model maar niet iedereen is even thuis in de producten en markt.
Simpele website, heb hem niet gezien maar hij is door externen gemaakt (mag ik hopen anders is de oplichter al achterhaald)
Nieuw onbekend bedrijf, tja, daarom hadden ze de aanbieding en de reclame.
Gekopieerde AV, hoe kom je daar als achteloze bezoeker achter die niet heel handig is met de Google zoekmachine?
Ok, misschien waren er aanwijzingen, maar jij doet net of iedereen die er besteld heeft compleet idioot is om in zo'n domme oplichterstruuk te trappen.
Een hoop "if it sounds..." kreten hier in het topic, maar de vraag is in hoeverre it to good to be true is voor iemand die niet helemaal in de materie zit.
☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.
Die zit waarschijnlijk ook niet op Tweakers in dit topic.Marzman schreef op dinsdag 08 maart 2011 @ 13:32:
[...]
Leuk lijstje om achteraf mee te komen maar het slaat natuurlijk nergens op. Buitengewoon populair product, tja als je reclame maakt overal over je aanbieding moet je niet met een karaoke speler komen die niemand meer hoeft te hebben.
Buitengewoon mooie prijs, de prijs was nog wel enigzins realistisch. Ok, misschien niet voor het 3G model maar niet iedereen is even thuis in de producten en markt.
Simpele website, heb hem niet gezien maar hij is door externen gemaakt (mag ik hopen anders is de oplichter al achterhaald)
Nieuw onbekend bedrijf, tja, daarom hadden ze de aanbieding en de reclame.
Gekopieerde AV, hoe kom je daar als achteloze bezoeker achter die niet heel handig is met de Google zoekmachine?
Ok, misschien waren er aanwijzingen, maar jij doet net of iedereen die er besteld heeft compleet idioot is om in zo'n domme oplichterstruuk te trappen.
Een hoop "if it sounds..." kreten hier in het topic, maar de vraag is in hoeverre it to good to be true is voor iemand die niet helemaal in de materie zit.
Banken zouden ook bijvoorbeeld kunnen zeggen: als er op een rekening opeens erg veel stortingen zijn bijvoorbeeld 10 tallen per uur en dat was op die rekening in het verleden niet zo, dat het geld niet zomaar weggesluisd kan worden maar dat alle alarmbellen afgaan en er dus even een mens met nuchter verstand moet gaan checken of alles in de haak is.
Zo'n fraudedetectie script is heel eenvoudig te maken, maar gek genoeg vinden de banken dit niet hun verantwoordelijkheid! ( maar uiteraard wel de hand ophouden bij de maatschappij als de bank dreigt om te vallen)
Zo'n fraudedetectie script is heel eenvoudig te maken, maar gek genoeg vinden de banken dit niet hun verantwoordelijkheid! ( maar uiteraard wel de hand ophouden bij de maatschappij als de bank dreigt om te vallen)
jan100 schreef op dinsdag 08 maart 2011 @ 13:37:
Banken zouden ook bijvoorbeeld kunnen zeggen: als er op een rekening opeens erg veel stortingen zijn bijvoorbeeld 10 tallen per uur en dat was op die rekening in het verleden niet zo, dat het geld niet zomaar weggesluisd kan worden maar dat alle alarmbellen afgaan en er dus even een mens met nuchter verstand moet gaan checken of alles in de haak is.
/▌
En al die mensen weten nu dat dat niet zo verstandig was en zijn vermoedelijk voortaan wat voorzichtiger.NickH schreef op dinsdag 08 maart 2011 @ 13:24:
Nofi maar 95% van de lui hier hebben last van het hindsight bias. Natuurlijk lijkt het achteraf allemaal overduidelijk en mogen we als consument wel wat minder naïef zijn maar voor een hoop mensen die nog nooit eerder opgelicht zijn zullen een hoop vertrouwen hebben gehad in telzone door de reclames in grote media.
Ik had zelf ook niet meteen door dat het een scam was, maar ik dacht wel 'hmmm, eerst even wat reacties afwachten, want ik heb nog nooit van dat bedrijf gehoord'. Een heel simpele voorzorgsmaatregel, die me al vaak goed van pas is gekomen, maar er ook soms voor heeft gezorgd dat ik een buitenkansje misliep omdat ik te voorzichtig was. Toen niet geprofiteerd, nu niet het haasje. Elk voordeel heeft z'n nadeel...
Online banken als Netteler gebruiken dat ook, mijn rekening daar werd te pas en te onpas geblokkeerd toen ik die gebruikte om te pokeren. Ik vond het vrij iritant. Het zou me niet verbazen als Paypal ook zoiets heeft (al mag je daar niet mee pokerenjan100 schreef op dinsdag 08 maart 2011 @ 13:37:
/▌