Mijn vader heeft een Ipad besteld met 16Gb wifi plus 3g voor 369 euro, en heeft nog niet eens een bevestiging gekregen per mail. Tevens komen mailtjes niet aan, en krijgt hij ze blanco terug van de klantenservice. Is hij opgelicht?
Kijk even in het iPad ervaringen topic, daar staat al heel veel over dit bedrijf
. Ik denk inderdaad dat het gaat om een scam, 369EUR is wel een beetje too good to be true..
Tesla Model 3 RWD (2023)
Hij heeft het bedrag al betaald, wat kan hij nu het beste doen? Politie aangifte?VeeGee schreef op maandag 07 maart 2011 @ 18:35:
Kijk even in het iPad ervaringen topic, daar staat al heel veel over dit bedrijf. Ik denk inderdaad dat het gaat om een scam, 369EUR is wel een beetje too good to be true..
Ik zou ze eerst eens bellen op een tijdstip dat ze open zijn.alwaysleft schreef op maandag 07 maart 2011 @ 18:37:
[...]
Hij heeft het bedrag al betaald, wat kan hij nu het beste doen? Politie aangifte?
Daarnaast is het misschien handig om samen met hem de handleiding shoppen op internet door te nemen.
Rule #1: if it sounds too good to be true..
Overigens is er nog nergens vastgesteld dat dit oplichting is, de site bestaat immers nog maar 1 dag.
Het riekt er echter wel naar:
1. KVK nummer van een ander bedrijf
2. Source code van Tesco
3. Logo van Tesco
4. Vermelding van Eurofiber, waar ze niks mee te maken hebben
5. Vermelding van Qshops, waar ze niks mee te maken hebben
[ Voor 29% gewijzigd door thaan op 07-03-2011 18:40 ]
Het is een winkel welke nog maar net 2 uur open is.
De kans is daarom groot dat dit wat opstartproblemen zijn..
En de prijs is zo laag omdat de Ipad 2 eraan komt natuurlijk
Waar zie je dat ze pas sinds vandaag open zijn?painkill schreef op maandag 07 maart 2011 @ 18:39:
Het is een winkel welke nog maar net 2 uur open is.
Omdat ik wel even naar het andere topic kijkalwaysleft schreef op maandag 07 maart 2011 @ 18:40:
[...]
Waar zie je dat ze pas sinds vandaag open zijn?
http://twitter.com/#!/wprg/status/44780735118327808
Als het in de Spits en De Metro staat, mag je toch aannemen dat hun het ook eerst checkenthaan schreef op maandag 07 maart 2011 @ 18:39:
[...]
Ik zou ze eerst eens bellen op een tijdstip dat ze open zijn.
Daarnaast is het misschien handig om samen met hem de handleiding shoppen op internet door te nemen.
Rule #1: if it sounds too good to be true..
http://twitter.com/#!/wprg
"Vandaag de grote lancering van #Telzone!"
Iedereen heeft het meteen over oplichting, maar een openingsstunt is toch ook niet raar?
Iedereen heeft het meteen over oplichting, maar een openingsstunt is toch ook niet raar?
Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn
€130 euro goedkoper, dan de alreeds afgeprijsde versie in de Apple Store? Lijkt me wel heel extreem.painkill schreef op maandag 07 maart 2011 @ 18:39:
Absoluut, een stunt is niks mis mee. Maar lees even de 5 punten die ik hierboven opsom waarom het wel naar oplichting riekt.MsG schreef op maandag 07 maart 2011 @ 18:41:
[ Voor 42% gewijzigd door thaan op 07-03-2011 18:43 ]
Waarom komen mailtjes dan niet aan? Waarom kan er niet met rembours worden betaald? Waarom geen bevestigingsmail?MsG schreef op maandag 07 maart 2011 @ 18:41:
Omdat ze niet onder rembours willen leveren? Wil ik als winkelier ook niet, dan kan men simpelweg het item weigeren, en zit jij met de kosten. Of je krijgt je geld niet van TNT, gebeurd ook vaak genoeg. Of TNT int geen geld, en betaald jouw dus niet. Rembours is heel nadelig voor de winkelier.alwaysleft schreef op maandag 07 maart 2011 @ 18:43:
[...]
Waarom komen mailtjes dan niet aan? Waarom kan er niet met rembours worden betaald? Waarom geen bevestigingsmail?
De andere punten kunnen technische problemen zijn, dat hoeft niks met oplichting te maken te hebben.
Btw, lees dit even met je vader door, dat scheelt 90% van dit soort gevallen (mocht het oplichting zijn) en voorkom je jezelf veel leed mee.
[ Voor 14% gewijzigd door thaan op 07-03-2011 18:46 ]
Levering binnen 48 uur. Graag hoor ik of je vader hem overmorgen in huis heeft, dan wil ik de gok ook nog wel wagen
Nederlands is makkelijker als je denkt
Gebeld heeft mijn mijn vader na hun vanmiddag, na 10 minuten a 25 eurocent heeft hij de verbinding verbroken

Er staat waarom ze offline zijnrscheper schreef op maandag 07 maart 2011 @ 19:01:
maar nu is de site offline?
Ik zou het zaakje niet hebben vertrouwd, maar hopelijk is het wel echt.
The devil is in the details.
Gebeld na vader, afgeschreven naar rekening nummer tesaco. Oplichterij dus!Hahn schreef op maandag 07 maart 2011 @ 19:03:
[...]
Er staat waarom ze offline zijn
Ik zou het zaakje niet hebben vertrouwd, maar hopelijk is het wel echt.
Omdat ?, ze kunnen toch onderdeel zijn van een andere firma ?.alwaysleft schreef op maandag 07 maart 2011 @ 19:05:
[...]
Gebeld na vader, afgeschreven naar rekening nummer tesaco. Oplichterij dus!
Als je over 3 dagen nog niks gehoord heb zou ik pas in paniek raken
Hoezo? Er zijn zoveel bedrijven die betalingen via een extern bedrijf doen. Sterker nog, als ik online een aankoop doe zie ik zelden de naam van het daadwerkelijke bedrijf vermeld.alwaysleft schreef op maandag 07 maart 2011 @ 19:05:
[...]
Gebeld na vader, afgeschreven naar rekening nummer tesaco. Oplichterij dus!
Ik denk dat ze genoeg verdiend hebben. Met een stuk of 50 bestellers ben je al uit de kosten schat ik. En gezien de omvang van de reclamecampagne denk ik dat er wel meer mensen zijn die geld hebben overgemaakt.
Ik hoorde net nog een reclameblok over telzone op 3FM, de publieke omroep zal toch wel eerst controleren met wie ze zaken doen??
De site is nu wel tijdelijk offline wegens grote drukte...
Tesla Model 3 RWD (2023)
Natuurlijk niet, hoe naief kun je zijn. Ze verkopen reclameminuten, meer niet.alwaysleft schreef op maandag 07 maart 2011 @ 19:20:
Ik hoorde net nog een reclameblok over telzone op 3FM, de publieke omroep zal toch wel eerst controleren met wie ze zaken doen??
Same, hoorde het net ook langskomenalwaysleft schreef op maandag 07 maart 2011 @ 19:20:
]|[ Apple Macbook Pro Retina 13" ]|[
Ik had het in het Apple ervaringen topic ook al gezegd:
http://twitter.com/wprg Dan niet de eerste maar de tweede tweet:
'Alles moet kloppen, anders prikt de consument er zo doorheen' 6:01 AM Mar 4th via web
Ben heel benieuwd wat hier nou achter zit.
http://twitter.com/wprg Dan niet de eerste maar de tweede tweet:
'Alles moet kloppen, anders prikt de consument er zo doorheen' 6:01 AM Mar 4th via web
Ben heel benieuwd wat hier nou achter zit.
Originally, a hacker was someone who makes furniture with an axe.
Dus 3FM mag gewoon zaken doen met mensen die de boel flessen? Komop, dat heeft niks met naief te maken. Dat kan toch nietSeatRider schreef op maandag 07 maart 2011 @ 19:22:
[...]
Natuurlijk niet, hoe naief kun je zijn. Ze verkopen reclameminuten, meer niet.
3FM is geen consumentenbond, ze doen heus geen complete background check op iedereen die hun reclameminuten wilt kopen. Daarnaast mogen ze inderdaad zaken doen met wie ze willen.alwaysleft schreef op maandag 07 maart 2011 @ 19:28:
[...]
Dus 3FM mag gewoon zaken doen met mensen die de boel flessen? Komop, dat heeft niks met naief te maken. Dat kan toch niet
[ Voor 7% gewijzigd door thaan op 07-03-2011 19:31 ]
En zo werkt dat werreldje niet. De stations doen geen zaken met merken en/of producten. Die doen zaken met Ster. Ster handeld het weer af met de adverterende partij. (Tenzij je zoiets hebt als: Dit programma werd mede mogelijk gemaakt door product x).alwaysleft schreef op maandag 07 maart 2011 @ 19:28:
[...]
Dus 3FM mag gewoon zaken doen met mensen die de boel flessen? Komop, dat heeft niks met naief te maken. Dat kan toch niet
Dus nee, de omroep heeft zelfs niet meer te vertellen over de zendtijd die men verkoopt aan Ster, die er vervolgens reclame in uitzenden.
Ey!! Macarena \o/
Ok, weer iets geleerd dan.... Dus als ik de boel wil oplichten, kan ik gewoon lekker aan de gang gaan bij de radio? Rare wereld leven we inthaan schreef op maandag 07 maart 2011 @ 19:30:
[...]
3FM is geen consumentenbond, ze doen heus geen complete background check op iedereen die hun reclameminuten wilt kopen. Daarnaast mogen ze inderdaad zaken doen met wie ze willen.

En de ster controleerd ook niks? Zal wel nietRaZ schreef op maandag 07 maart 2011 @ 19:31:
[...]
En zo werkt dat werreldje niet. De stations doen geen zaken met merken en/of producten. Die doen zaken met Ster. Ster handeld het weer af met de adverterende partij. (Tenzij je zoiets hebt als: Dit programma werd mede mogelijk gemaakt door product x).
Dus nee, de omroep heeft zelfs niet meer te vertellen over de zendtijd die men verkoopt aan Ster, die er vervolgens reclame in uitzenden.
Doet me denken aan de "reorganisatie" van Impact Retail zoals die een tijdje geleden op de site van It's stond. Gezien het gegoochel op de site van vandaag is het gewoon verdacht. Reclame is ook geen garantie (zie bijvoorbeeld de Palm Invest casus). Het is wel een gedurfde aanpak als het inderdaad een scam blijkt te zijn. Daar kunnen ze in Nigeria nog wat van leren.VeeGee schreef op maandag 07 maart 2011 @ 19:22:
De site is nu wel tijdelijk offline wegens grote drukte...
Nee, daar moet je niet bij de radio zijn, maar bij een reclameboer (zoals Ster, of IP voor de RTL-zenders). Je betaald dan per seconde, en dat kan wel eens oplopen in de tonnen voor een paar spotjes. Als je dat het geld waard vind, have phunalwaysleft schreef op maandag 07 maart 2011 @ 19:32:
[...]
Ok, weer iets geleerd dan.... Dus als ik de boel wil oplichten, kan ik gewoon lekker aan de gang gaan bij de radio? Rare wereld leven we in
Ey!! Macarena \o/
Dat zal wel een leuk Radar verhaal gaan opleveren, mijm vader gaat als hij ze morgen niet te pakken krijgt aangifte doen bij de politie.RaZ schreef op maandag 07 maart 2011 @ 19:35:
[...]
Nee, daar moet je niet bij de radio zijn, maar bij een reclameboer (zoals Ster, of IP voor de RTL-zenders). Je betaald dan per seconde, en dat kan wel eens oplopen in de tonnen voor een paar spotjes. Als je dat het geld waard vind, have phun
Ervan uitgaande dat ze die rekening betalen natuurlijk. Ik neem aan dat je bij de Ster niet vooruit hoeft te betalen, maar dat het op rekening gaat en dat je hooguit een bankgarantie hoeft te laten zien.RaZ schreef op maandag 07 maart 2011 @ 19:35:
[...]
Nee, daar moet je niet bij de radio zijn, maar bij een reclameboer (zoals Ster, of IP voor de RTL-zenders). Je betaald dan per seconde, en dat kan wel eens oplopen in de tonnen voor een paar spotjes. Als je dat het geld waard vind, have phun
Morgen lijkt me dan wel weer heel vroeg om aangifte te doen.alwaysleft schreef op maandag 07 maart 2011 @ 19:37:
[...]
Dat zal wel een leuk Radar verhaal gaan opleveren, mijm vader gaat als hij ze morgen niet te pakken krijgt aangifte doen bij de politie.
Niet dat ik zeg dat je twee weken moet wachten, maar even geduld hebben is niet gek. Stel dat het wel allemaal zou kloppen en het net opgericht is, dan kan het heel goed dat ze opstartproblemen hebben en daarom minder goed bereikbaar zijn.
Overigens is het allemaal wel wat dubieus op het eerste gezicht, maar aan de andere kant, veel reclame overal en dat kost nogal wat. Geloof niet dat je een scam er dan heel snel uit hebt.
En voor iPhones etc. rekenen ze gewoon flinke bedragen, over de 700 euro, dus dat ziet er dan weer niet als oplichting uit.
Moeilijkmoeilijk dit hoor.
Die scam heb je er heel snel uit, want zowel de advertentie in de krant als op de radio wordt nooit betaald. Ook worden de iPads nooit uitgeleverd.
P.S. dat reclamebureautje ziet er ook wel heel shabby uit...
P.S. dat reclamebureautje ziet er ook wel heel shabby uit...
Oke, stel dat het geen oplichting is.timwijn schreef op maandag 07 maart 2011 @ 19:48:
[...]
Morgen lijkt me dan wel weer heel vroeg om aangifte te doen.
Niet dat ik zeg dat je twee weken moet wachten, maar even geduld hebben is niet gek. Stel dat het wel allemaal zou kloppen en het net opgericht is, dan kan het heel goed dat ze opstartproblemen hebben en daarom minder goed bereikbaar zijn.
Overigens is het allemaal wel wat dubieus op het eerste gezicht, maar aan de andere kant, veel reclame overal en dat kost nogal wat. Geloof niet dat je een scam er dan heel snel uit hebt.
En voor iPhones etc. rekenen ze gewoon flinke bedragen, over de 700 euro, dus dat ziet er dan weer niet als oplichting uit.
Moeilijkmoeilijk dit hoor.
Hoe verklaar je dit?
2. Source code van Tesco
3. Logo van Tesco
Anoniem: 316134
Heb hier ook besteld. Betaald via iDeal, maar niets aan bevestiging ontvangen. De site klapte er na de betaling uit... Hoop dat het geen oplichting is
.
Dit is idd gewoon niet te vertrouwen, nu je alles weer eens opsomtthaan schreef op maandag 07 maart 2011 @ 20:19:
[...]
Oke, stel dat het geen oplichting is.
Hoe verklaar je dit?
2. Source code van Tesco
3. Logo van Tesco
Helaas is de kans grootAnoniem: 316134 schreef op maandag 07 maart 2011 @ 20:31:
Heb hier ook besteld. Betaald via iDeal, maar niets aan bevestiging ontvangen. De site klapte er na de betaling uit... Hoop dat het geen oplichting is.
Edit ipv new postalwaysleft schreef op maandag 07 maart 2011 @ 20:31:
[...]
Dit is idd gewoon niet te vertrouwen, nu je alles weer eens opsomt
Ik wil je niet overtuigen dat je opgelicht bent, wellicht hebben ze wat opstart problemen en komt alles nog goed.
Ik vraag me dan wel af waarom ze die 5 punten dan op hun website hebben (die ze nu overigens verwijderd hebben, er staat nu helemaal geen KVK nummer meer op bijv.). Ik kan gewoon geen legale reden bedenken om de namen van anderen te mis/gebruiken hiervoor.
Hoe weet je dat ze daar niets mee te maken hebben? Gebeld?
Logo van Tesco gejat zag ik al direct.
Volgens Twitteraccount lijkt het er op dat http://www.wprg.nl/ voor hun site heeft gezorgd.
Die morgen anders maar eens bellen als ik Telzone niet te pakken krijg
Logo van Tesco gejat zag ik al direct.
Volgens Twitteraccount lijkt het er op dat http://www.wprg.nl/ voor hun site heeft gezorgd.
Die morgen anders maar eens bellen als ik Telzone niet te pakken krijg
Niet te verklaren, ik zeg ook niet dat het er goed uitziet he. Maar door de enorme reclamehoeveelheid lijkt het nog al snel legit.thaan schreef op maandag 07 maart 2011 @ 20:19:
[...]
Oke, stel dat het geen oplichting is.
Hoe verklaar je dit?
2. Source code van Tesco
3. Logo van Tesco
Door alle andere punten duidelijk niet.
nouja wat ik vreemder vind is dat ideal geen onderzoek doet en zich misschien wel leent voor dubieuse handel.alwaysleft schreef op maandag 07 maart 2011 @ 19:28:
[...]
kijk reclame tijd /advertentie kan bijna iedereen wel zo opkopen.
Verwachten jullie nou echt dat advertentieverkopers en ideal gaan checken of iets legitiem is? Die hebben, in tegenstelling tot de consument, geen onderzoeksplicht. Ik denk overigens niet dat hier sprake is van oplichterij, al zou ik er zelf niet bestellem...
nou omdat volgens ideal.nl:detulp050 schreef op maandag 07 maart 2011 @ 21:08:
Verwachten jullie nou echt dat advertentieverkopers en ideal gaan checken of iets legitiem is? Die hebben, in tegenstelling tot de consument, geen onderzoeksplicht. Ik denk overigens niet dat hier sprake is van oplichterij, al zou ik er zelf niet bestellem...
Voordelen voor u als consument
iDEAL biedt u een aantal voordelen ten opzichte van andere betaalmethoden:
■iDEAL is betalen via internetbankieren, dus vertrouwd en veilig.
en vooral die laatste 2 vetrouwd en veilig, ik weet kort door de bocht maar toch
Sowieso heb je als webshop volgens mij helemaal geen contact met iDeal, maar alleen met de bank waarbij je een rekening hebt lopen. Daar sluit je de mogelijkheid tot het ontvangen van iDeal-betalingen af, niet bij iDeal zelf. 
iDeal betalingen zíjn veilig en vertrouwd. Er is volgens mij nog nooit misbruik gemaakt van het systeem, of transacties onderschept o.i.d. De keuze om geld over te maken naar een partij ligt wel bij jezelf, daar heeft iDeal niets mee te maken. En dat kan dus ook niet, want er is geen iDeal als zodanig. Alleen maar een bank.leosand schreef op maandag 07 maart 2011 @ 21:10:
[...]
nou omdat volgens ideal.nl:
Voordelen voor u als consument
iDEAL biedt u een aantal voordelen ten opzichte van andere betaalmethoden:
■iDEAL is betalen via internetbankieren, dus vertrouwd en veilig.
en vooral die laatste 2 vetrouwd en veilig, ik weet kort door de bocht maar toch
Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
60% of the time, it works all the time. - Brian Fantana
De iDeal betaling ging in dit geval via de ING payment service. Je ziet alleen dat het bedrag over is gemaakt naar account 'Tesco Services'. Op zich lijkt dat vertrouwd, als je ziet dat het logo op die van de Tesco lijkt.
ING verdeelt de betalingen weer over de accounts.
ING verdeelt de betalingen weer over de accounts.
Ik wilde bestellen. Maar goed dat ik het niet heb gedaan, want een ipad 16GB wifi 3G voor €369 kan nu (nog niet) nooit.
. Reclame etc klopt hier niets van. Ik moet me goed vergissen. Maar dit is echt pure oplichting. Ik hoop aan iedereen die besteld hebben. Het ook echt krijgen.

Voor alle tweakers. Ik ben een VROUW!
Van http://twitter.com/wprg# Vandaag worden de reacties op de ontwerpen van GolfSuper Jaleco en Tesco verwerkt. Voor meer projecten: www.wprg.nl 9:00 AM Jan 11th via web
Tesco is dus het bedrijf dat er blijkbaar volledig achter zit. Anders is het reclamebureau ook goed opgelicht.
Op hun eigen site:
http://direct.tesco.com/q/R.209-9054.aspx
329 pond is omgerekend ongeveer 382 euro.
[ Voor 16% gewijzigd door FireWood op 07-03-2011 21:33 ]
Noobs don't use "F1", Pro's do, but they can't find the information they needed
De site had al veel weg van Tesco. Maar ik zie niet in wat Eurofiber met Tesco temaken heeft?
Zonder 3g, wel goed lezen. En waarom dan liegen dat je bij eurofiber hoort en hun kvk op je site zetten, en vervolgens na een telefoontje naar de websitebouwer van eurofiber is dat opeens verdwenen. Achterdocht is hier wel op zijn plaats. Lees ook allemaal het grote ipad topic, daar staat e.e.a. in.FireWood schreef op maandag 07 maart 2011 @ 21:27:
[...]
Van http://twitter.com/wprg
Tesco is dus het bedrijf dat er blijkbaar volledig achter zit. Anders is het reclamebureau ook goed opgelicht.
Op hun eigen site:
http://direct.tesco.com/q/R.209-9054.aspx
329 pond is omgerekend ongeveer 382 euro.
[ Voor 4% gewijzigd door TdV op 07-03-2011 21:38 ]
Van Tesco verwacht ik wel even een iets professionelere uitstraling/handelswijze dan dit.
http://www.tesco.com/
http://www.tesco.com/
[ Voor 12% gewijzigd door SeatRider op 07-03-2011 21:42 ]
Even voor wie 't kwijt was:
Telzone Phone Shop
Postbus 196
3600AD Maarssen
0900 - 555 3 999 (25ct/m)
Ma-vr 10:00 - 16:00 uur
KvK 34134377 (Euroviber)
BTW 808.851.524 B01
Telzone Phone Shop
Postbus 196
3600AD Maarssen
KvK 34134377 (Euroviber)
BTW 808.851.524 B01
Ik meen trouwens dat in de algemene voorwaarden van de site een levertermijn stond van max 30 dagen.... Ik kan me vergissen maar lijkt me niet dat je morgen al aangifte kunt doen ook al krijg je ze niet aan de telefoon morgen...
Die reclamecampagne van ze is een mooi lokkertje maar toen ik op die site kwam had ik er niet zoveel vertrouwen meer in... Als rembours mogelijk was (zoals vermeld in hun FAQ) had ik het misschien wel geprobeerd maar zo...
Hoop voor degene die wel besteld hebben dat ze hun iPad toch ontvangen maar ik heb er een hard hoofd in, onder andere omdat Apple producten bijna nooit onder de adviesprijs verkocht (mogen) worden als ik me niet vergis..
Die reclamecampagne van ze is een mooi lokkertje maar toen ik op die site kwam had ik er niet zoveel vertrouwen meer in... Als rembours mogelijk was (zoals vermeld in hun FAQ) had ik het misschien wel geprobeerd maar zo...
Hoop voor degene die wel besteld hebben dat ze hun iPad toch ontvangen maar ik heb er een hard hoofd in, onder andere omdat Apple producten bijna nooit onder de adviesprijs verkocht (mogen) worden als ik me niet vergis..
Mooi. Ik wou ze vanmiddag bellen om te confronteren hiermee, maar toen zag ik de gegevens er niet meer opstaan.Anoniem: 316134 schreef op maandag 07 maart 2011 @ 21:59:
Even voor wie 't kwijt was:
Telzone Phone Shop
Postbus 196
3600AD Maarssen
KvK 34134377 (Euroviber)
BTW 808.851.524 B01
TdV had Eurofiber gebeld, dus ik dacht het is tijd om Telzone te bellen en hun kant van het verhaal te horen mbt het valse KvK nummer en de valse Qshops vermelding.
Ik ben wel benieuwd naar de Spits! van morgenochtend. Misschien dat daar wat meer instaat. Een grote advertentie met "Gefopt!" ofzo. Op marktplaats had ook al iemand een waarschuwing gezet voor Telzone. De postbus schijnt ook niet te kloppen.
Ik had eigenlijk verwacht dat het reclamebureau (wp... nogiets) iets van zich had laten horen, tenzij ze in het complot zitten natuurlijk.
Ik had eigenlijk verwacht dat het reclamebureau (wp... nogiets) iets van zich had laten horen, tenzij ze in het complot zitten natuurlijk.
[ Voor 48% gewijzigd door Vistajevski op 07-03-2011 22:08 ]
Als er Gefopt in de Spits! staat, dan is dat niet zo leuk, want die 369 euro is wel van mijn rekening afgeschreven.
Morgen maar eens even met het reclamebureau en de Tesco bellen... Iemand een site waar je BTW nummers kan controleren?
Morgen maar eens even met het reclamebureau en de Tesco bellen... Iemand een site waar je BTW nummers kan controleren?
OepsTdV schreef op maandag 07 maart 2011 @ 21:37:
[...]
Zonder 3g, wel goed lezen. En waarom dan liegen dat je bij eurofiber hoort en hun kvk op je site zetten, en vervolgens na een telefoontje naar de websitebouwer van eurofiber is dat opeens verdwenen. Achterdocht is hier wel op zijn plaats. Lees ook allemaal het grote ipad topic, daar staat e.e.a. in.

http://direct.tesco.com/q/R.209-9516.aspx
Hier zit idd een groot gat tussen.
Is dan wel een grote openingsstunt

Achterdocht is sowieso nodig zeker bij een (nieuwe) webwinkel. Ik probeer altijd bij een winkel die ik niet ken eerst duidelijke berichten zowel positief als negatief te vinden. Zo mogelijk achteraf betalen. Is geen van twee een oplossing dan zoek ik wel ene ander.
BTW. Ik heb trouwens nooit de website gezien en de cache van google helpt ook niet veel.
edit:
cache:
http://www.google.com/sea...pbx=1&fp=8e571f110940e2dd
[ Voor 11% gewijzigd door FireWood op 07-03-2011 22:18 ]
Iemand zit in een bruteforce?
http://www.telzone.nl/stats . Overigens is de site helemaal niet slecht bereikbaar, de laad/pingtijden zijn prima.
Alle bestanden zijn er af gehaald... Ik hoop maar dat er gewoon een scripting fout is, dat daarom iDeal lukte maar de bestelling mislukte... Maar ik vrees nog steeds het ergste
Deze is leuker:Aloys schreef op maandag 07 maart 2011 @ 22:24:
Iemand zit in een bruteforce?http://www.telzone.nl/stats . Overigens is de site helemaal niet slecht bereikbaar, de laad/pingtijden zijn prima.
http://www.telzone.nl/phpmyadmin/
De laadtijden van elk nederlands servertje die een statische pagina met een textbox moet laten zien zijn prima.Aloys schreef op maandag 07 maart 2011 @ 22:24:
Iemand zit in een bruteforce?http://www.telzone.nl/stats . Overigens is de site helemaal niet slecht bereikbaar, de laad/pingtijden zijn prima.
Kan niet iemand die Henk de Gier ff twitteren? Bellen duurt nog zo lang, wil je op een redelijk tijdstip bellen morgen.
[ Voor 14% gewijzigd door thaan op 07-03-2011 22:29 ]
Ik moet bekennen dat ik ook wel in de verleiding kwam vanochtend. Ik had zelfs de Spits bewaard terwijl ik die normaliter na mijn treinritje van 10 minuten in de afvalbak kieper. Mijn wantrouwen werd gewekt door de adresgegevens (alleen een postbus), het betaalnummer en de volstrekt onverklaarbare relatie met Eurofiber.Anoniem: 316134 schreef op maandag 07 maart 2011 @ 22:12:
Als er Gefopt in de Spits! staat, dan is dat niet zo leuk, want die 369 euro is wel van mijn rekening afgeschreven.
BTW nummers kun je online alleen controleren op geldigheid (en het opgegeven nummer klopt i.d.d.). Als je wil weten of het ook van Telzone is moet je de belastingtelefoon bellen.
Bij de lage prijs was mijn wantrouwen al gewektVistajevski schreef op maandag 07 maart 2011 @ 22:28:
[...]
Ik moet bekennen dat ik ook wel in de verleiding kwam vanochtend. Ik had zelfs de Spits bewaard terwijl ik die normaliter na mijn treinritje van 10 minuten in de afvalbak kieper. Mijn wantrouwen werd gewekt door de adresgegevens (alleen een postbus), het betaalnummer en de volstrekt onverklaarbare relatie met Eurofiber.
BTW nummers kun je online alleen controleren op geldigheid (en het opgegeven nummer klopt i.d.d.). Als je wil weten of het ook van Telzone is moet je de belastingtelefoon bellen.
Iemand die morgenochtend tijd heeft om de belastingtelefoon te checken, en te kijken van wie het BTW nummer is?
Ik zou het zelf doen, maar dat zou dan pas rond 14.00 worden.
Aangezien WPRG achter telzone.nl zit lijkt mij dat wel relevant voor de (tot nu toe mogelijk) gedupeerde die zich hier gemeld hebben. Helemaal sinds de klantenservice de telefoon niet opnam de hele dag. Kommmaarrr!Anoniem: 316134 schreef op maandag 07 maart 2011 @ 22:31:
Heb een mobiel nummer gevonden van WPRG. Mag ik dat hier melden?
[ Voor 18% gewijzigd door thaan op 07-03-2011 22:33 ]
Deze gegevens zijn niet relevant binnen de discussie
[ Voor 151% gewijzigd door SmartDoDo op 08-03-2011 09:33 ]
Edit; foutje nog steeds de "te druk" melding.
[ Voor 82% gewijzigd door timwijn op 07-03-2011 22:53 ]
Dan zit je waarschijnlijk nog in je cache te kijken, doe maar eens CTRL + F5.Anoniem: 316134 schreef op maandag 07 maart 2011 @ 22:47:
Hier werkt de site nog gewoon..
The devil is in the details.
Hier werkt het ook nog steeds prima hoor. Overigens is er toch relatief weinig over de site te vinden.
Wat ik heel raar vind is dat niemand van WPRG, Telzone of een andere betrokken partij reageert, je weet als initiatiefnemer van zo'n actie dat er over gepraat wordt. Marketingtechnisch gezien moet je dan als bedrijf op de voorgrond treden, jezelf in de kijker zetten, niet stilzwijgen. Zeker niet als er negatieve geluiden te horen zijn.
Enge bedoening hierzo hoor....
Ik gun iedereen z'n goedkope ipad van harte, maar ik ben er bang voor dat er een aantal bij kassa / belbus / radar of Opgelicht komen te zitten....
Enge bedoening hierzo hoor....
Ik gun iedereen z'n goedkope ipad van harte, maar ik ben er bang voor dat er een aantal bij kassa / belbus / radar of Opgelicht komen te zitten....

[ Voor 5% gewijzigd door Shanquish op 07-03-2011 23:46 ]
http://www.telzone.nl/media/Algemenevoorwaarden.pdf
Algemene voorwaarden staan nog online - complete kopie van o.a. GSMPlaza, Monditel, Typhone, etc.
Edit: Ze verwijzen zelfs naar een adres in de AV (anders dan eerder genoemde adres): Postbus 22050, 6360 AB Nuth, laat dit nou net de postbus zijn van Typhone - weten we gelijk waar ze de copy/paste vandaan hebben.
Heeft echt niet met Tesco te maken. Denk je nou echt dat een enorm bedrijf als Tesco voor een paar euro z'n site gaat hosten bij PCExtreme?
Algemene voorwaarden staan nog online - complete kopie van o.a. GSMPlaza, Monditel, Typhone, etc.
Edit: Ze verwijzen zelfs naar een adres in de AV (anders dan eerder genoemde adres): Postbus 22050, 6360 AB Nuth, laat dit nou net de postbus zijn van Typhone - weten we gelijk waar ze de copy/paste vandaan hebben.
Heeft echt niet met Tesco te maken. Denk je nou echt dat een enorm bedrijf als Tesco voor een paar euro z'n site gaat hosten bij PCExtreme?
[ Voor 17% gewijzigd door -d- op 08-03-2011 00:21 ]
Waarom gaan mensen het reclamebureau opbellen e.d.? Waarschijnlijk is dit gewoon een klant van hun? Als het echt oplichters zijn, krijgen hun waarschijnlijk ook niet betaald en zijn ze net zo goed slachtoffer. Zelfs mobiele nummers opzoeken e.d., op http://www.wprg.nl/het-team-van-reclamebureau-wprg kan je gewoon het reguliere telefoonnummer vinden. Als jij een iPad heb besteld en je wilt zo graag een 'ander' bedrijf bellen, doe dat dan lekker tijdens normale kantoortijden....... Morgen 9 uur o.i.d..
Anoniem: 258387
Jeuj, ik kwam vanochtend ook in de verleiding om daar een Ipad aan te schaffen, maar toch maar niet gedaan omdat het aanbod wat te goedkoop leek. Had eigenlijk wel verwacht dat bedrijven als Metro en Spits wat controle uitoefenen op de adverteerders. Ben wel erg benieuwd of er nog geleberd gaat worden.
Dat is gewoon naïef. Waarom zouden bedrijven die adverteren in de gerenommeerde media (wel) betrouwbaar zijn? Hoe zie jij de screening van Spits/Metro/Ster dan voor je? Moeten ze in de hele administratie van elke adverteerder duiken om te zien of ze betrouwbaar zijn (voor de consument)?Anoniem: 258387 schreef op dinsdag 08 maart 2011 @ 01:03:
Jeuj, ik kwam vanochtend ook in de verleiding om daar een Ipad aan te schaffen, maar toch maar niet gedaan omdat het aanbod wat te goedkoop leek. Had eigenlijk wel verwacht dat bedrijven als Metro en Spits wat controle uitoefenen op de adverteerders. Ben wel erg benieuwd of er nog geleberd gaat worden.
"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron
Reclameruimte kost bij de spits ong. 2k voor een 10x7cm ruimte. Heb de reclame niet gezien dus ik gok even deze grootte. De reclame stond ook in de metro als ik het goed heb begrepen en ik neem voor het gemak aan dat ze dezelfde prijzen hanteren.
Reclame bij 3FM kost ong. EUR 75 per seconde. Wederom heb ik de reclame niet gehoord maar als ik er even van uit ga dat de reclame drie keer is uitgezonden a 10s per keer kost dat 2250.
Totale kosten is dus 2250 + 2x 2000 en andere onkosten gaat het hun zeker 10k kosten.
De doelgroep van deze media zijn voornamelijk jongeren dus ik weet heel zeker dat er veel mensen op reageren. De site was niet voor niets tijdelijk overbelast. Stel dat er 12.500 mensen hebben gereageerd dan hebben ze dus een winst van een half miljoen.
Lijkt veel maar vergeet niet dat ze bekent zijn bij minimaal vier instanties. NewsMedia (spits en metro), STER (3FM), bank en hostingbedrijf. Als ze daadwerkelijk proberen op te lichten dan deze vier er echt alles aan doen om ze te pakken. De drie media zouden anders enorm naamverlies hebben en dat zal ten koste gaan van toekomstige reclameverkopen waar ze het van moeten hebben aangezien het de belangrijkste inkomstenbron is.
De site is momenteel offline maar toch staat de reclame op de voorpagina van de metro van dinsdag 8 maart.
Zelf ben ik van mening, If something sounds too good to be true, it probably is. Dus heb het zelf niet besteld. Maar als het oplichters zijn, nemen ze wel een enorm risico.
Reclame bij 3FM kost ong. EUR 75 per seconde. Wederom heb ik de reclame niet gehoord maar als ik er even van uit ga dat de reclame drie keer is uitgezonden a 10s per keer kost dat 2250.
Totale kosten is dus 2250 + 2x 2000 en andere onkosten gaat het hun zeker 10k kosten.
De doelgroep van deze media zijn voornamelijk jongeren dus ik weet heel zeker dat er veel mensen op reageren. De site was niet voor niets tijdelijk overbelast. Stel dat er 12.500 mensen hebben gereageerd dan hebben ze dus een winst van een half miljoen.
Lijkt veel maar vergeet niet dat ze bekent zijn bij minimaal vier instanties. NewsMedia (spits en metro), STER (3FM), bank en hostingbedrijf. Als ze daadwerkelijk proberen op te lichten dan deze vier er echt alles aan doen om ze te pakken. De drie media zouden anders enorm naamverlies hebben en dat zal ten koste gaan van toekomstige reclameverkopen waar ze het van moeten hebben aangezien het de belangrijkste inkomstenbron is.
De site is momenteel offline maar toch staat de reclame op de voorpagina van de metro van dinsdag 8 maart.
Zelf ben ik van mening, If something sounds too good to be true, it probably is. Dus heb het zelf niet besteld. Maar als het oplichters zijn, nemen ze wel een enorm risico.
Gezocht!
Samsung 1TB HD103SI printplaat
Router
If everything seems to be going well, you have obviously overlooked something
Als ik de (online versie van) de Metro van gisteren erbij pak, lees ik: "actie betreft een los apparaat".
Misschien hebben ze een partij met waterschade (aan de verpakking) op de kop getikt? Kans dat je alleen een iPad en een USB kabeltje krijgt geleverd, zonder verpakking.
Misschien hebben ze een partij met waterschade (aan de verpakking) op de kop getikt? Kans dat je alleen een iPad en een USB kabeltje krijgt geleverd, zonder verpakking.
Dat lijkt me zeer sterk. Ten eerste moet het dan een heel magazijn onder water staan en ten tweede denk ik niet dat apple het hier mee eens is (garantie?).F4T4L_3RR0R schreef op dinsdag 08 maart 2011 @ 02:25:
Als ik de (online versie van) de Metro van gisteren erbij pak, lees ik: "actie betreft een los apparaat".
Heb net de online versie bekeken van de metro (8/3) en zie dat de reclame er twee keer in staat. De laatste reclame is een halve pagina welke 23k kost. En dat bedrag maal 4 (2 dagen, 2 kranten) kost het hun dus ruim een ton.
Voor een beginnend bedrijf is dit niet te betalen want naast de reclamekosten kan het niet anders dat ze verlies lijden aan de verkoop van de ipads.
De site ligt na een halve dag al plat dus een koper zal, indien men de goederen ontvangt, niet snel terugkomen.
Het is al duidelijk dat indien dit geen oplichters zijn dat deze stunt enorm veel geld kost. Maar als ze toch zoveel geld over hebben voor reclame snap ik niet dat de website zo amateuristisch is en al een hele tijd plat ligt.
Ik weet trouwens niet of de reclamekosten op voorhand betaald dienen te worden.
Als dit wel het geval is dan is het ofwel een zeer slechte reclamestunt of een redelijk grote criminele organisatie.
Indien dit niet het geval is dan is het organisatie met verdomd veel lef. In mijn vorige post heb ik vermeld dat er drie mediums de dupe zijn. Maar ook Apple heeft dan naamverlies en hun kennende zullen ze alles uit de kast halen om deze mensen te pakken te krijgen.
Gezocht!
Samsung 1TB HD103SI printplaat
Router
If everything seems to be going well, you have obviously overlooked something
Zit nu in de trein; in het dagblad de Pers staat een grote advertentie op de voorpagina!

Het is nog steeds heel druk op de site van telzone zie ik. Het zou me verbazen als de site nog online komt vandaag. In de algemene advertentievoorwaarden van Tmg (Spits) staat dat betaling achteraf plaatsvindt ( binnen 14 dagen na factuurdatum). Het zit er dik in dat die advertenties dus niet betaald gaan worden.
Momenteel ben ik nog het messt benieuwd naar de rol van WPRG. Zijn zij ook slachtoffer of zitten ze in het complot? Stel dat zij alles geregeld hebben namens een klant (inkoop advertenties bijvoorbeeld) dan zijn voor hen ook de rapen gaar. Het zou me niet verbazen als ze als katvanger gebruikt zijn en nu ook met de handen in het haar zitten.
Momenteel ben ik nog het messt benieuwd naar de rol van WPRG. Zijn zij ook slachtoffer of zitten ze in het complot? Stel dat zij alles geregeld hebben namens een klant (inkoop advertenties bijvoorbeeld) dan zijn voor hen ook de rapen gaar. Het zou me niet verbazen als ze als katvanger gebruikt zijn en nu ook met de handen in het haar zitten.
Vandaag zal telzone.nl blijken of het oplichting is of niet. Ga het reclame bureau opbellen.
Staan in de Metro ook weer op de voorpagina, 10x5 cm schat ik.
SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N
Nu ik zo de reacties lees dat er wéér ads in de kranten staan, krijg ik toch weer een beetje hoop dat ik vandaag een mail krijg met mijn bestelling en deze week gewoon een iPad...
Maar als ik dan toch ook weer goed nadenk, denk ik.. Mijn 369 euro is weg. We zullen zien wat de telefoontjes opleveren.
Maar als ik dan toch ook weer goed nadenk, denk ik.. Mijn 369 euro is weg. We zullen zien wat de telefoontjes opleveren.
Oplichting lijkt duidelijk, dat het amateurs zijn, lijkt zeer duidelijk, verwacht dus wel dat de gedupeerden uiteindelijk de meeste van hun centen terug zien.
Zie nu dat verderop in de metro een halve pagina grote advertentie staat.
Denk ook niet dat het om oplichting gaat, ik denk een zeer knullig in elkaar gestoken reclame campagne.
Denk ook niet dat het om oplichting gaat, ik denk een zeer knullig in elkaar gestoken reclame campagne.
[ Voor 41% gewijzigd door Tsurany op 08-03-2011 07:41 ]
SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N
Maar wat zegt de hoeveelheid reclame over het feit dat het te vertrouwen is? En dat de website offline is midden in de nacht, terwijl dan niet veel mensen nog actief surfen naar een internet site?Tsurany schreef op dinsdag 08 maart 2011 @ 07:40:
Zie nu dat verderop in de metro een halve pagina grote advertentie staat.
Die website is gister begin van de avond van de server geplukt en een leeg HTML bestand voor gezet.
Alle andere bestanden zijn weg, dus die server was misschien toen down of men kwam er achter dat er iets niet goed werkte.
Hopelijk vandaag wel, als het een normaal kantoor-werk-tijdstip is.
@ Topcat; nee, want ze staan niet in de KvK. Althans, niet onder Telzone.nl
-----
Belastingdienst gebeld. Het BTW nummer is afgekeurd in combinatie met Telzone of Euroviber B.V.
Verder kon mevrouw geen uitspraken hierover doen omdat het privé informatie betrof, maar het komt er
dus op neer dat het BTW nummer hoogstwaarschijnlijk gefaked is.
Straks maar eens even met Telzone en WPRG bellen..
Alle andere bestanden zijn weg, dus die server was misschien toen down of men kwam er achter dat er iets niet goed werkte.
-----
Belastingdienst gebeld. Het BTW nummer is afgekeurd in combinatie met Telzone of Euroviber B.V.
Verder kon mevrouw geen uitspraken hierover doen omdat het privé informatie betrof, maar het komt er
[ Voor 42% gewijzigd door Anoniem: 316134 op 08-03-2011 08:07 ]
Minimaal 1000 mensen zijn dus opgelicht waarschijnlijkAnoniem: 316134 schreef op dinsdag 08 maart 2011 @ 07:55:
Die website is gister begin van de avond van de server geplukt en een leeg HTML bestand voor gezet.
-----

Omdat zoveel reclame inkopen zorgt voor een paper trail waarbij de eigenaar te achterhalen is. Levering of ontbinding kan afgedwongen worden want er is iemand bekend als contactpersoon. Mocht het bedrijf nu direct falliet gaan kan het moedwillig falliet laten gaan van een bedrijf ten laste gelegd worden en daar komen ze ook niet zomaar mee weg. Ik zie geen manier hoe ze hier simpel mee weg zouden kunnen komen.alwaysleft schreef op dinsdag 08 maart 2011 @ 07:49:
[...]
Maar wat zegt de hoeveelheid reclame over het feit dat het te vertrouwen is? En dat de website offline is midden in de nacht, terwijl dan niet veel mensen nog actief surfen naar een internet site?
Die kranten zijn ook niet gek, die controleren ook wel of zo'n bedrijf wel kan betalen.
In de buurt van Sittard was een paar jaar geleden ook een dergelijk iets voorgevallen. Grote reclame actie met huis aan huis folders, flyers in de stad, reclames in de krant.
Ging om acties met Playstations en telefoons etc etc net voor de kerst.
Uiteindelijk een dag voor de levering was er "ingebroken" in het pand en was alles weg. De rechtzaak die volgde was zo mogelijk nog onduidelijker. Volgens de eigenaren (ja die waren dus mooi wel gepakt) was er eerst ingebroken, daarna was het verhaal dat er een leverancier weigerde te leveren. Anyway, om een lang verhaal kort te maken, er zijn veel mensen het schip in gegaan omdat er vooruit betaald moest worden, of in ieder geval een deel van het bedrag. Ging ook om zo'n 250.000 euro volgens mij alles bij elkaar.
Om terug te komen op de topic: Die paar centen die ze hebben uitgegeven aan reclame uitingen verdienen ze makkelijk terug als er maar genoeg mensen een bestelling plaatsen. Een paper trail leidt alleen ergens toe als ze onvoorzichtig zijn geweest. Waarschijnlijk zullen ze wel valse namen en fake ID's hebben gebruikt ofzoiets.
Vanmorgen hoorde ik de reclame weer op 3FM overigens....
Uiteindelijk een dag voor de levering was er "ingebroken" in het pand en was alles weg. De rechtzaak die volgde was zo mogelijk nog onduidelijker. Volgens de eigenaren (ja die waren dus mooi wel gepakt) was er eerst ingebroken, daarna was het verhaal dat er een leverancier weigerde te leveren. Anyway, om een lang verhaal kort te maken, er zijn veel mensen het schip in gegaan omdat er vooruit betaald moest worden, of in ieder geval een deel van het bedrag. Ging ook om zo'n 250.000 euro volgens mij alles bij elkaar.
Om terug te komen op de topic: Die paar centen die ze hebben uitgegeven aan reclame uitingen verdienen ze makkelijk terug als er maar genoeg mensen een bestelling plaatsen. Een paper trail leidt alleen ergens toe als ze onvoorzichtig zijn geweest. Waarschijnlijk zullen ze wel valse namen en fake ID's hebben gebruikt ofzoiets.
Ik hoorde de reclame ook weer, dit is 1 van de grootste oplicht praktijken van de afgelopen jaren aan het worden. Overal reclame, maar de website zal niet meer in de lucht komen zegt mijn gevoel.redfoxert schreef op dinsdag 08 maart 2011 @ 08:18:
In de buurt van Sittard was een paar jaar geleden ook een dergelijk iets voorgevallen. Grote reclame actie met huis aan huis folders, flyers in de stad, reclames in de krant.
Voor de mensen die gisteren hebben besteld, waaronder mijn vader moeten zoiezo aangifte gaan doen als vandaag de website niet in de lucht gaat.
Net Typhone gebeld waarvan de AV zijn gejat. Wisten ook ban niks. Ze gaan t nu intern uitzoeken.
Die kunnen dan toch ook stappen gaan ondernemen richting hun he? Neem aan dat hun dit ook niet pikken van zeAnoniem: 316134 schreef op dinsdag 08 maart 2011 @ 08:33:
Net Typhone gebeld waarvan de AV zijn gejat. Wisten ook ban niks. Ze gaan t nu intern uitzoeken.
Wat ik heb begrepen is dat zowel Eurofiber als Typhone nu al eea gaan ondernemen. Laten we krachten budelen en dat geld terug krijgen of een stapel mooie iPads!
Anoniem: 238498
Mag ik alle naïeve heren die komen met: ja maar een advertentie in de metro/spits even wijzen op de andere buitenkans!!!
Palm Invest
Lijkt me echt iets voor jullie, ze adverteren zelfs op tv!! Dus dan moet het wel veilig en legitiem zijn.
;-)
Internet 101: If it sounds to good to be true, it usually is.
Palm Invest
Lijkt me echt iets voor jullie, ze adverteren zelfs op tv!! Dus dan moet het wel veilig en legitiem zijn.
;-)
Internet 101: If it sounds to good to be true, it usually is.
[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 238498 op 08-03-2011 08:44 ]
Jij belt ook nog dat advertentie bureau? Ben bang dat je die Ipad niet zla gaan zien, geld zal ook nog lang duren. Maar je zou wel Radar in kunnen schakelen?Anoniem: 316134 schreef op dinsdag 08 maart 2011 @ 08:43:
Wat ik heb begrepen is dat zowel Eurofiber als Typhone nu al eea gaan ondernemen. Laten we krachten budelen en dat geld terug krijgen of een stapel mooie iPads!
Anoniem: 394919
Het is sowieso natuurlijk vrij natief om zulke dingen bij een internetshop te kopen zonder eerst de site uit te zoeken. Ik koop ook wel eens dingen online maar als het om zulke bedragen gaat is het essentieel om te checken of ze bijvoorbeeld bij de Thuiswinkel organisatie aangesloten zijn en dit geldt des te meer als het een nieuwe winkel is.
Voor de mensen die met Ideal betaald hebben; is er geen mogelijkheid om dit geld terug te vorderen zoals dat bij Paypal kan?
Voor de mensen die met Ideal betaald hebben; is er geen mogelijkheid om dit geld terug te vorderen zoals dat bij Paypal kan?