Dit controleerd niemand zonder gegronde twijfel.
- het logo van een ander bedrijf gebruikt
- liegt over zogenaamde partnerschappen
Ik ga er even van uit dat je hiermee hetzelfde bedoeld.
Hij claimt onder Tesco te opereren. Er is nog steeds geen enkel bewijs dat hij hierover liegt.
- de algemene voorwaarden heeft gejat
Vrijwel niemand leest dat. En mocht je het lezen, dan weet ik zeker dat heel veel webshops dezelfde AV's hebben. Toevallig verhuren mijn ouders een pand. Dat contract is enorm langdradig en voor 95% een kopie van vele andere verhuurders aangezien we dezelfde advocaat hebben ingehuurd. Alleen de specifieke eisen van de verhuurder worden daarin opgenomen.
Nu heb ik ook gelezen dat in de AV de bedrijfsnaam niet was aangepast. Dit heb ik echter nooit gezien omdat de site toen offline was. In de korte periode (gisteren, 5min) heb ik wel de AV gelezen en daar was wel alles aangepast.
- geen contactpersonen heeft terwijl ze landelijk adverteert
Die was er waarschijnlijk wel. Echter niet bereikbaar.
- een product ver onder de marktprijs aanbiedt.
Apple heeft de prijzen ineens met EUR 130 verlaagt omdat de iPad 2 binnenkort uitkomt. Heel veel mensen weten dat de introductieprijs van het instapmodel EUR 499 was. Nu zijn er twee soorten mensen:
- Normale mensen: zien alleen het verschil tussen de 16, 32 en de 64GB versie en zijn niet op de hoogte van de prijsverlaging die Apple heeft doorgevoerd.
- Tweakers: Zijn wel op de hoogte van de prijsverlaging en zou het voor de normale versie niet interresant zijn. Maar het is een 3G versie en dan is het ineens een koopje.
Ergo. Deze meneer heeft beide markten te pakken.
Ik vind het zelf een briljante vorm van oplichten. Want zeg nou zelf, het balletje kwam alleen aan het rollen omdat de TS geen ontvangsbevestiging had ontvangen. Vervolgens zijn een aantal tweakers de site gaan analyseren en zijn de kenmerken van oplichting boven water gekomen.
Zonder GoT had dit heel anders kunnen lopen.
Maar blijf vooral volhouden dat het ook heel goed om een bonafide bedrijf kan gaan.
Dat zal ik niet doen.