Acties:
  • 0 Henk 'm!

• X-ecutioner
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 16-04 14:57
jan100 schreef op dinsdag 08 maart 2011 @ 13:37:

Zo'n fraudedetectie script is heel eenvoudig te maken,
Die zijn er al. Alleen wie moet er reageren als er alarmbellen afgaan, en op welke manier? Moet de rekening binnen enkele seconden worden afgesloten? Lijkt me een beetje overdreven. Wel zouden klanten (a la Paypal) beter beschermd moeten worden.

[ Voor 16% gewijzigd door X-ecutioner op 08-03-2011 13:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robin1979
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16-04 19:27
WPRG lijkt toch wel heel erg te genieten van de aandacht omtrent #telzone en hun bedrijfje:
http://twitter.com/#!/wprg/status/45078690001977344

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 08:51

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Ze zijn al lang offline.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vistajevski
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 21-04 10:11
Tsja, als telzone niet had misgekleund met de bedrijfsgegevens (en TdV niet met Eurofiber had gebeld) en gewoon orderbevestigingen had gestuurd had er vandaag nog geen haan naar gekraaid. De iPad aanbieding was helemaal niet zo vreemd omdat, zoals al eerder is opgemerkt, alle andere produkten wel een normale prijs hadden. Dat het om een openingsaanbieding ging was wel duidelijk, ook omdat er een einddatum bij stond. Als er een op=op clausule bij had gestaan was het nóg echter geweest. Ik vond de site ook helemaal niet zo beroerd van opzet, en de link met Tesco was mij ontgaan omdat Tesco nu eenmaal niet in Nederland actief is; als ze de site van Albert Heijn hadden gekopieerd had het meer opgevallen.

Als scam is het goed opgezet omdat het van dezelfde uitgangspunten uitgaat als spam of de Nigeriaanse scams: als je maar genoeg potentiële slachtoffers benadert hoeft maar een heel klein deel daadwerkelijk op het aanbod in te gaan om de scam te laten slagen. De brutaliteit zit 'm in het gebruik van de traditionele media. Welke oplichter gaat nu landelijk adverteren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loewie1984
  • Registratie: Mei 2003
  • Nu online

loewie1984

music addict! pizza monster!!

robin1979 schreef op dinsdag 08 maart 2011 @ 13:47:
WPRG lijkt toch wel heel erg te genieten van de aandacht omtrent #telzone en hun bedrijfje:
Tja, maar of dit nu positieve reclame is voor hun bedrijf? Ze zullen wel zeggen er niet veel aan te kunnen doen, maar ook als bedrijf zijnde zou je toch graag willen weten met wie je precies zaken doet?

discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shanquish
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
negatieve aandacht is óók aandacht.

vergeet niet dat hun ook zijn gedupeerd he, niet zozeer financieel want hun schijnen gewoon netjes betaald te zijn.
maar hun naam is natuurlijk wel door het slijk gehaald, ik geef ze geen ongelijk om er een positieve twist aan te geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Calypso
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 16-04 08:28
Ik vind zelf de rol van WPRG ook erg dubieus. Ze hebben een "hoop werk" (magento site opzetten, redelijk default template erover) zitten in het bouwen van de site en het opzetten van de scripts, en dan nog geen factuur verstuurd?

Bovendien: als je echt de illusie hebt dat een relatief grote toko als Tesco of Eurofiber bij jou komt en ik zie wat ze hiervoor gedaan hebben...

Van een Spits, Metro en radiostations kan ik begrijpen dat ze gewoon uitzenden wat ze aangeleverd krijgen, maar vanuit WPRG moeten ze (vanuit beroep) volgens mij achter hun oren krabben wanneer iemand met een logo van Tesco (en ideal naam Tesco) komt, en vervolgens banden zegt te hebben met EuroFiber (compleet ander bedrijf).

Er zit volgens mij gewoon een NL versie van "Basta" achter, of een andere organisatie wat erdoor geinspireerd is om eens een "geintje" uit te halen. En ik hoop het ook een beetje voor al degenen die zich hebben laten verleiden hierdoor - dat is denk ik de enige kans op geld terug...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loewie1984
  • Nu online

loewie1984

Calypso schreef op dinsdag 08 maart 2011 @ 14:02:
[...]

Ik vind zelf de rol van WPRG ook erg dubieus.
Tja dubieus indeed, maar als je een jong reclame bureau bent, dan heb je vaak niet veel te willen, tis klant aannemen of omzet mislopen. Dus van die kant zou ik me ook wel wat kunnen voorstellen.

discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Nu online

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Vistajevski schreef op dinsdag 08 maart 2011 @ 13:58:
Tsja, als telzone niet had misgekleund met de bedrijfsgegevens (en TdV niet met Eurofiber had gebeld) en gewoon orderbevestigingen had gestuurd had er vandaag nog geen haan naar gekraaid.
Nee hoor, hier was gister al enige 'twijfel' over, voordat er amper wat bekend was (buiten ipad topic) over deze toko:
Ervaringen met Telzone.nl

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LieveNiels
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 31-03 09:51

LieveNiels

On Fire

Marzman schreef op dinsdag 08 maart 2011 @ 13:32:
[...]

Leuk lijstje om achteraf mee te komen maar het slaat natuurlijk nergens op. Buitengewoon populair product, tja als je reclame maakt overal over je aanbieding moet je niet met een karaoke speler komen die niemand meer hoeft te hebben.
Buitengewoon mooie prijs, de prijs was nog wel enigzins realistisch. Ok, misschien niet voor het 3G model maar niet iedereen is even thuis in de producten en markt.
Simpele website, heb hem niet gezien maar hij is door externen gemaakt (mag ik hopen anders is de oplichter al achterhaald)
Nieuw onbekend bedrijf, tja, daarom hadden ze de aanbieding en de reclame.
Gekopieerde AV, hoe kom je daar als achteloze bezoeker achter die niet heel handig is met de Google zoekmachine?

Ok, misschien waren er aanwijzingen, maar jij doet net of iedereen die er besteld heeft compleet idioot is om in zo'n domme oplichterstruuk te trappen.

Een hoop "if it sounds..." kreten hier in het topic, maar de vraag is in hoeverre it to good to be true is voor iemand die niet helemaal in de materie zit.
Het zijn ook niet de losse alarmbellen, maar de combinatie. Ik zou bijvoorbeeld deze deal zijn aangegaan wanneer Media Markt hem gemaakt had. Dan vallen de prutserige website, gekopieerde AV, nieuw onbekend bedrijf al af. Een groot bekend bedrijf heeft wat te verliezen, een kleine speler niet.

Op dezelfde manier had ik best mee kunnen gaan in de aanbieding als het een nieuwe speler was, maar een niet zo populair product. Een scam is niet echt rendabel bij een product zoals een strijkijzer, daarom kom je die ook nooit tegen. Je kunt wel een scam maken met strijkijzers, maar dan ben je net zo strafbaar bezig als deze mensen, maar dan met 3000 i.p.v. 7 ton op zak. Niet rendabel.

Een megapopulair product met een bescheiden korting is ook aardig betrouwbaar, dát is een manier om jezelf als nieuw bedrijf in de kijker te spelen. Een paar euro per product toeleggen is misschien te verantwoorden in je opstartbudget, maar 100+ euro bij een product waarvan je weet dat je er duizenden van zou kunnen verkopen is gewoon een doodvonnis voor een nieuwe onderneming.

Ik noem niemand idioot, ik zeg dat zonder de landelijke reclame vrij weinig mensen hier ingetrapt zouden zijn. Al deze alarmbellen hangen al bij het gros van de mensen. De scammer is gewoon, met succes, een brutale nieuwe invalshoek ingeslagen. Landelijke reclame heeft blijkbaar zoveel impact dat de oogkleppen weer op gaan.

Het geld komt waarschijnlijk nooit terug, laten we er gewoon een les uit trekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NotSoSteady
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 13:39
Ik was toevallig vandaag nog bij Dixons om mijn iPhone op te laten sturen, ik had het er nog even over met de eigenaar van het filiaal. Hij zei al dat het niet mogelijk is om Apple producten onder de adviesprijs te verkopen, doen bedrijven dit wel dan zal er niet meer worden geleverd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 329694

NotSoSteady schreef op dinsdag 08 maart 2011 @ 14:28:
Ik was toevallig vandaag nog bij Dixons om mijn iPhone op te laten sturen, ik had het er nog even over met de eigenaar van het filiaal. Hij zei al dat het niet mogelijk is om Apple producten onder de adviesprijs te verkopen, doen bedrijven dit wel dan zal er niet meer worden geleverd.
Kijk dat is ook nog eens handig om te weten :9

;kortom, dit is voor de gedupeerde handig om te weten voor de volgende aankopen.. het is natuurlijk wel logisch, op mijn werkt verkopen we ook niets onder de advies prijs.. anders moeten wij ook stoppen met de verkoop

[ Voor 19% gewijzigd door Anoniem: 329694 op 08-03-2011 14:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 22-04 22:00
NotSoSteady schreef op dinsdag 08 maart 2011 @ 14:28:
bijna iedereen weet toch ze vanaf verkoper > klant toe die apple producten verscheiten voor 4% bijna ?.
Verder maakt apple de winst vanaf apple naar leverancier.

En niet de winkel aan de klant.
Als ik het ooit is goed begrepen heb van een vriend die bij rsl werkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loewie1984
  • Nu online

loewie1984

Tja, het kan aan mij liggen, maar misschien is er ook een voorbeeldfunctie weggelegd voor apple in deze. Zij kunnen heel gemakkelijk aangeven op hun site dat het nooit en te nimmer voor zal komen dat zij hun product onder de adviesprijzen zal verkopen (2dehands circuit uitgezonderd) maar acties van ipad's goedkoper dan 10% van de huidige nieuwwaarde klopt niet.

Dan heb je toch ook al een stukje meegeholpen wat preventie betreft, hoeveel consumenten gaan vaak nog even de specs bekijken op de site van de fabrikant om te kijken wat ze precies kopen, dan kunnen ze ook bewust worden gemaakt van dit soort info

discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knakworst
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 10:54

knakworst

Get more sats!

Volgens mij duurt het 48 uur voordat een webwinkelier het geld op zijn rekening heeft, dus kan de fraude volgens mij makkelijk teruggedraaid worden :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12:47

paQ

loewie1984 schreef op dinsdag 08 maart 2011 @ 14:36:
Tja, het kan aan mij liggen, maar misschien is er ook een voorbeeldfunctie weggelegd voor apple in deze. Zij kunnen heel gemakkelijk aangeven op hun site dat het nooit en te nimmer voor zal komen dat zij hun product onder de adviesprijzen zal verkopen (2dehands circuit uitgezonderd) maar acties van ipad's goedkoper dan 10% van de huidige nieuwwaarde klopt niet.

Dan heb je toch ook al een stukje meegeholpen wat preventie betreft, hoeveel consumenten gaan vaak nog even de specs bekijken op de site van de fabrikant om te kijken wat ze precies kopen, dan kunnen ze ook bewust worden gemaakt van dit soort info
als ze dat doen, heeft dat alle blijk van prijsafspraken

[ Voor 86% gewijzigd door paQ op 08-03-2011 14:40 ]

Ik doe niet aan bijgeloof. Dat brengt ongeluk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwaysleft
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 22-04-2019
knakworst schreef op dinsdag 08 maart 2011 @ 14:38:
Volgens mij duurt het 48 uur voordat een webwinkelier het geld op zijn rekening heeft, dus kan de fraude volgens mij makkelijk teruggedraaid worden :?
Bij ideal schijnt het gelijk zo te zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loewie1984
  • Nu online

loewie1984

paQ schreef op dinsdag 08 maart 2011 @ 14:40:
[...]

Ik neem aan dat je op mijn reactie doelt, met de schijn van prijsafspraken is niets mis naar mijn idee. Men kan altijd bevestigen en bepalen dat dit de richtlijnen zijn die apple geeft waaraan een winkel zich dient te conformeren. Oplichting en fraude daarintegen,... en verder hoeveel betuttelende maatregelen worden al niet voor ons genomen omdat sommige mensen te dom zijn om te lezen, dan kan dit er ook nog wel bij.

discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
paQ schreef op dinsdag 08 maart 2011 @ 14:40:
[...]

Ja is het toch ook al ?,

Bedoel als apple hun spullen richting een reseller doet ( inkoop verkoop verhaal ) dan bepalen hun toch ook het aantal % wat erop MOET komen ?.
Al is dat dan niet boeiend voor de consument maar toch, geloof of je nu mediamarkt of mail a mac bent het echt niet uitmaakt want het kost exact hetzelfde.
( als ik het fout heb hoor ik het wel :P )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itlee
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 14-03 20:39

itlee

Gas erop!

ik zit dit echt met verbazing te lezen,...ongelofelijk dat dit anno 2011 nog kan...
diegene die dit bedacht heeft moet ook aardig in de slappe was zitten, want radio reclames, website laten maken en zaken hosting vergt voorbereiding en investering.

maar 2000 betaalde orders zijn toch naar een rekening nr gegaan van iemand? die 7 ton die daar op zou staan moet daar dan toch nog op staan of is dat geld ook weg gesluisd?

sterkte voor de mensen die daar een ipad hebben besteld...pfff ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3dfx
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
alwaysleft schreef op dinsdag 08 maart 2011 @ 14:40:
[...]
Bij ideal schijnt het gelijk zo te zijn
Niet dus. Het staat eerst 'op de rekening van de iDeal-bank', en pas dag of wat later op de rekening van de begunstigde.
Nogmaals, er is geen directe overdracht van de rekening van de betaler naar de rekening van de begunstigde zoals bij een betaalopdracht die je zelf invult (via internetbankieren of overschrijvingsformulier).

[ Voor 5% gewijzigd door 3dfx op 08-03-2011 14:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loewie1984
  • Nu online

loewie1984

Klopt, ik ben lid van een stichting die een sportevenement organiseert en er zit altijd een merchant tussen die het geld voor een bep. periode op zijn rekening heeft. Ook bij het aanvragen van een dergelijke betaalportaal dient de aanvrager geverifieerd te zijn, maargoed als meneer alle papieren kan overleggen is dat geen heikel punt. Tis zelfs zo, doordat wij in bestuurlijke problemen zitten hebben wij andere mensen kunnen opgeven bij de merchant dan de gebruikelijke en op basis hiervan is onze merchant geactiveerd. Dus zelfs die bedrijven kun je met enige overtuigingskracht in de maling nemen.

discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtElPotato
  • Laatst online: 11:52
Ik zie voor meer dan de helft lekkere reacties voorbij komen hier.

En wat betreft die prijs kan dat makkelijk, stel dat de site echt was, wie weet hadden ze wel met Apple een tijdelijk mooi contract gemaakt, hadden ze de hele campagne laten zien en ging Apple daar mee akkoord.

Ik ken genoeg bedrijven en merken waar, in de winkels waar extra reclame voor word gemaakt, prijs afspraken worden gemaakt voor een beperkt aantal stuks. Meestal in 1 keer hoge aantallen.

En als je de rest van de site bekijkt zie je dat de prijzen redelijk normaal waren/zijn. Dus het was zeker plausibel.

Sterkte voor de gedupeerden, hopelijk krijg je nog een deel terug, al gaat dat wel moeilijk worden denk ik...

Zucht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
SgtElPotato schreef op dinsdag 08 maart 2011 @ 15:04:

En wat betreft die prijs kan dat makkelijk, stel dat de site echt was, wie weet hadden ze wel met Apple een tijdelijk mooi contract gemaakt, hadden ze de hele campagne laten zien en ging Apple daar mee akkoord.

Ik ken genoeg bedrijven en merken waar, in de winkels waar extra reclame voor word gemaakt, prijs afspraken worden gemaakt voor een beperkt aantal stuks. Meestal in 1 keer hoge aantallen.

En als je de rest van de site bekijkt zie je dat de prijzen redelijk normaal waren/zijn. Dus het was zeker plausibel.

Sterkte voor de gedupeerden, hopelijk krijg je nog een deel terug, al gaat dat wel moeilijk worden denk ik...
Andere bedrijven ja, apple zie je dat niet vaak doen.

Maar goed ik heb de site niet gezien dus kan niet oordelen, wel de advertentie's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwaysleft
Heb net met de ING liggen te bellen. Ideal en ING zijn niet aansprakelijk voor oplichting en doen er niks mee, dus mensen die zijn opgelicht zijn voor 100% zeker weten hun geld kwijt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtleX
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

AtleX

Tyrannosaurus Lex 🦖

itlee schreef op dinsdag 08 maart 2011 @ 14:46:
ik zit dit echt met verbazing te lezen,...ongelofelijk dat dit anno 2011 nog kan...
diegene die dit bedacht heeft moet ook aardig in de slappe was zitten, want radio reclames, website laten maken en zaken hosting vergt voorbereiding en investering.
Voor de meeste zaken worden facturen gestuurd en die arriveren pas achteraf natuurlijk. De totale schade is dus wel groter dan die paar duizend niet geleverde iPads.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
alwaysleft schreef op dinsdag 08 maart 2011 @ 15:08:
Heb net met de ING liggen te bellen. Ideal en ING zijn niet aansprakelijk voor oplichting en doen er niks mee, dus mensen die zijn opgelicht zijn voor 100% zeker weten hun geld kwijt.
:X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

alwaysleft schreef op dinsdag 08 maart 2011 @ 15:08:
Klopt, dit heb ik ook eens meegemaakt.. Het geld moet echt vanuit de oplichter komen, maar het geld komt toch niet meer terug.. Vooral als het om zo'n bedrag gaat, dat kun je nooit meer terug/goed draaien.

Alleen als die oplichter het in een degenlijk land uitvoerde, daar word meteen prijsgeld op zijn hoofd gegooid. En als het tegen zit worden zijn handen eraf gehakt, dat zal hier nooit gebeuren.. Dusja, it's like heaven! (for criminals)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwaysleft
En de politie zal ook geen actie ondernemen, politie kennende :| . We zijn aangewezen op programma's als Radar en dergelijke. Toch erg :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 316134

Ik moet gewoon 3 dagen wachten voor ik aangifte kan doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

alwaysleft schreef op dinsdag 08 maart 2011 @ 15:17:
En de politie zal ook geen actie ondernemen, politie kennende :| . We zijn aangewezen op programma's als Radar en dergelijke. Toch erg :/
Dat is het zeker!

En als je zelf je geld wilt ophalen, word je daarop afgerekend. Vooral als de oplichter je neer wilt steken, en je slaat hem neer uit zelfverdediging. (uhh?what) Dan word jij als crimineel gezien, ipv de de echte crimineel zelf.

[ Voor 7% gewijzigd door Anoniem: 329694 op 08-03-2011 15:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m3gA
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 21-04 05:59
Anoniem: 316134 schreef op dinsdag 08 maart 2011 @ 15:19:
Ik moet gewoon 3 dagen wachten voor ik aangifte kan doen.
https://www.politie.nl/Aangifte/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Tja, ideal werkt zo. Je moet het zien als een vooruitbetaling. Zo wordt het ook geadverteerd (ook al staat het tijdelijk op een rekening van ideal, het vertrouwen is er op gebaseerd dat het overgemaakte geld ook bij de ontvanger komt).

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Internet oplichting moet op 't bureau zelf. Aangifte opmaken duurt 1 - 1.5 uur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NotSoSteady
Kijk ook even op internetoplichting.nl , daar zal vast wel een topic zijn te vinden. Daar staan ook meestal de aangifte nummers op van andere mensen, wat erg handig is voor de Politie om alles samen te bundelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m3gA
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 21-04 05:59
Anoniem: 316134 schreef op dinsdag 08 maart 2011 @ 15:22:
[...]

Internet oplichting moet op 't bureau zelf. Aangifte opmaken duurt 1 - 1.5 uur
Meldpunt internet oplichting van de politie: (ik weet niet of dit een officiele aangifte is)

https://www.mijnpolitiebureau.nl/if.shtml

-edit- het schijnt alleen voor marktplaats te zijn (een pilot)

[ Voor 8% gewijzigd door m3gA op 08-03-2011 15:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kain_niaK
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 08-01 20:46

Kain_niaK

Mijn hobby is niet werken

sterkte voor alle gedupeerden. Lijkt me echt kut als je 369 zuur verdiende euro's zomaar "poef" ziet doen omdat één of andere gore klootzaak een slim plannetjes heeft bedacht om mensen op te lichten.
Wedden dat die eikel ook gewoon hier mee leest ?
Hier kan ik me zo kwaad om maken. Kunnen we geen online speur tocht beginnen.
Die oplichter(s) moet toch iets van sporen na gelaten hebben ?
Als de bank informatie over de eigenaar van de rekening door geeft. Heb je dan geen beginnetje ?

[ Voor 32% gewijzigd door Kain_niaK op 08-03-2011 15:28 ]

en daar heb ik mijn beroep van gemaakt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thaan
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22-04 23:39
SgtElPotato schreef op dinsdag 08 maart 2011 @ 15:04:

Lees mijn reactie op de eerste pagina van dit topic eens, en de posts van TdV en de andere in het iPad topic.
Er waren meer dan genoeg redenen om Telzone te wantrouwen. Ik heb ze expres niet voor oplichters uitgemaakt, want daar was nog geen duidelijke conclusie uit te trekken, ze waren immers nog maar een dag online.

Heel lullig voor de gene die zijn opgelicht, het zat er wel een beetje aan te komen na een valse vermelding van Eurofiber/Qshops/vals KvK nummer/0900 nummer dat niet werd opgenomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3dfx
  • Niet online
alwaysleft schreef op dinsdag 08 maart 2011 @ 15:17:
En de politie zal ook geen actie ondernemen, politie kennende :| .
Hou het ontopic, dit soort trollerige opmerkingen horen niet in deze discussie

[ Voor 46% gewijzigd door SmartDoDo op 08-03-2011 16:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Kain, dat kan op opgelichtopinternet.nl daar zitten wat hobbyisten die op een redelijke snelle tijd gegevens kan achterhalen ( ze bellen zelfs de bedrijven op die eraan mee hebben gewerkt, in dit geval het reclame bureau en de radio zenders enzovoorts.

Ik raadt ook aan om alle gedupeerden zich daar aan te melden, en een topic te laten starten. Zo kunnen jullie je krachten bundelen.

@mathijsvdhurk hieronder, dat moet je zeker doen. Hoe meer informatie, hoe meer de politie met je aangifte kan. :F

[ Voor 13% gewijzigd door Anoniem: 329694 op 08-03-2011 15:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@Kain, de bank geeft niets door. Heb al met ING gebeld, dat kunnen en mogen ze niet.
Daar moet een rechter toestemming voor geven, maar dan is het geld al weg. Zelfs de politie is niet genoeg.

Aangiftes komen denk ik allemaal bij politie Gouda, die behandelt de zaak, maar wellicht een punt waarop de aangiftenummers te delen zijn zou goed zijn.

Op aanraden van de politie verzamel ik zo veel mogelijk informatie en dat neem ik mee tijdens het doen van mijn aangifte (moest op afspraak. Vraag 't voor je eigen bureau even na op 0900 - 8844)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kain_niaK
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 08-01 20:46

Kain_niaK

Mijn hobby is niet werken

Maar als een klein deel van online nederland zich bundelt dan moet er toch IETS de bereiken zijn ?
Waar is anonymous als je ze nodig hebt ?
Ik kan niet geloven dat iemand zo'n groot oplichterij kan verwezenlijken zonder ook maar enige spoor achter te laten dat naar de werkelijk persoon kan leiden.
Maar holy fuck. Als er echt 2000 man 369 euro met ideal heeft betaalt dan heb je het over 738 000 euro 8)7 8)7 8)7 8)7 8)7 .
Als je dat op de bank zet, met 3% rente dan heb je al dik 20 000 euro per jaar.
Daar kan ik wel van leven hoor.

Ongelooflijk. Als ik geld over had gehad en op zoek was naar een ipad dan was ik hier misschien ook wel ingetrapt. Gelukkig kan ik niet van uit België met ideal betalen.
En een Europese overschrijving kun je volgens mij nog tegen houden als je op tijd naar de bank belt.

en daar heb ik mijn beroep van gemaakt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 15-02 10:35
NotSoSteady schreef op dinsdag 08 maart 2011 @ 13:17:
Ja want er vanuit gaan dat oplichters dom zijn in natuurlijk wel de juiste insteek, ik kan in een paar uurtjes ook een professionele webshop maken. Je zet er wat producten in voor de normale prijs, en 1 knaller plaats een berichtje hier op Tweakers dat je een topactie hebt gevonden en Kassa.
Stoer verhaal hoor...
Vooral de advertenties in kranten en radio maken het natuurlijk extra geloofwaardig.
*knip* hier stond een troll en die hoort in Noorwegen, niet hier.

[ Voor 15% gewijzigd door SmartDoDo op 08-03-2011 16:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3dfx
  • Niet online
Kain_niaK schreef op dinsdag 08 maart 2011 @ 15:41:
Maar holy fuck. Als er echt 2000 man 369 euro met ideal heeft betaalt dan heb je het over 738 000 euro 8)7 8)7 8)7 8)7 8)7 .
Als je dat op de bank zet, met 3% rente dan heb je al dik 20 000 euro per jaar.
Daar kan ik wel van leven hoor.
Ja, lekker leven heb je met 2000 mensen die je willen opsporen. Misschien later gevolgd door de politie, belastingdienst, bedrijven die gedupeerd zijn, en die zogenaamde consumentenprogramma's.

Oftewel, rustig leven gaat je niet lukken als je hier blijft, je moet minstens emigreren naar een land zonder uitleveringsverdrag met Nederland, en dan zou die 7 ton wel eens wat weinig kunnen zijn (je moet immers ook woonruimte, verblijfsvergunning e.d. regelen, en mogelijk nog wat 'belasting' betalen over het geld dat je invoert).
En misschien zijn er handlangers, dan moet je het nog delen ook :P

[ Voor 4% gewijzigd door 3dfx op 08-03-2011 15:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Iva_Bigone schreef op dinsdag 08 maart 2011 @ 15:52:
[...]

Ja, lekker leven heb je met 2000 mensen die je willen opsporen. Misschien later gevolgd door de politie, belastingdienst, bedrijven die gedupeerd zijn, en die zogenaamde consumentenprogramma's.

Oftewel, rustig leven gaat je niet lukken als je hier blijft, je moet minstens emigreren naar een land zonder uitleveringsverdrag met Nederland, en dan zou die 7 ton wel eens wat weinig kunnen zijn (je moet immers ook woonruimte, verblijfsvergunning e.d. regelen, en mogelijk nog wat 'belasting' betalen over het geld dat je invoert).
Je kan hem wel willen opsporen maar weet je wie het is dan? En als hij in een ander werelddeel blijkt te zitten kost je ticket al meer dan het dubbele dan de prijs van de niet geleverde ipad. En in veel landen kun je zeer riant leven van 7 ton in een huis met bedienden :p

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leosand
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 20-04 11:01
hoor net dat de ster alle reclame's van telzone heeft ingetrokken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwaysleft
leosand schreef op dinsdag 08 maart 2011 @ 16:03:
hoor net dat de ster alle reclame's van telzone heeft ingetrokken
Bron?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EoG
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 26-11-2024

EoG

BOFH

Op http://www.wprg.nl/ staat nog een stukje:
PERSBERICHT:
Bij deze willen wij, Reclamebureau WPRG, graag inhoudelijk reageren op de zaak Telzone.nl.

Gisteren, 07 maart 2011, is de website Telzone.nl voor publiek live gegaan. Er is op verschillende media, waaronder Q-Music, 3FM, Metro en Spits geadverteerd met een iPad stunt, welke geleverd zou worden voor een prijs van € 369,00.

In de ochtend van 07 maart 2011 zijn er wat opstartproblemen geweest, waardoor de website op verschillende tijden niet goed bereikbaar is geweest. Echter, gedane bestellingen zijn hierop wel binnengekomen.

Rond het einde van de middag werden wij, Reclamebureau WPRG, benaderd door het bedrijf Eurofiber. Telzone.nl beweerde onderdeel te zijn van dit bedrijf. Echter, uit het telefoongesprek met dit bedrijf bleek dat er geen samenwerkingsverband is/was tussen deze 2 partijen.

Er is dan ook verzocht alle gegevens welke betrekking hadden op Eurofiber te verwijderen van de website. Naar aanleiding van dit telefoongesprek begonnen bij ons, Reclamebureau WPRG (als ontwikkelaar van deze webshop), de alarmbellen te rinkelen.

Er is hierna gepoogd contact op te nemen met de klant, maar dit was helaas tevergeefs.

Wij, Reclamebureau WPRG, hebben naar aanleiding hiervan contact opgenomen met de politie om hen van deze zaak te verwittigen. Na overleg met de politie is besloten om gisteravond 07 maart 2011 rond 19:00 de webshop offline te zetten. Door het offline zetten van deze webshop hebben wij geprobeerd de schade aan consumenten zo beperkt mogelijk te houden.

Er zijn momenteel nog geen verdere uitkomsten. Het politieonderzoek is momenteel in volle gang.

Tot slot raden wij alle gedupeerden aan om direct aangifte te doen bij de politie.

Wij betreuren deze zaak ten zeerste, maar willen graag iedereen duidelijk maken dat wij alleen ontwikkelaar zijn van de website, en dan ook geen verdere banden hebben met Telzone.nl.

Directie Reclamebureau WPRG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3dfx
  • Niet online
Marzman schreef op dinsdag 08 maart 2011 @ 15:56:
[...]
Je kan hem wel willen opsporen maar weet je wie het is dan? En als hij in een ander werelddeel blijkt te zitten kost je ticket al meer dan het dubbele dan de prijs van de niet geleverde ipad. En in veel landen kun je zeer riant leven van 7 ton in een huis met bedienden :p
Zekers, maar daarom ook mijn disclaimer mbt. uitleveringsverdrag ;)
Anders slaap je toch niet geheel rustig denk ik zo :P

Met opsporen bedoel ik meer dat mensen wel een tijdje blijven spitten, zeker als de 2000 gedupeerden 1 front gaan vormen (net zoals toen met Dexia/Legio Lease, alhoewel het toen om per individu natuurlijk wel om grotere bedragen ging).

Kans is dat er toch ergens een naam/gezicht is blijven hangen, en als er dan kennissen/sympathisanten van de gedupeerden een functie hebben waar ze zo'n naam/gezicht kunnen koppelen aan iets anders (auto, ticketaanschaf, oud adres, whatever), dan zijn ze alweer een stapje dichterbij jou gekomen.

De belastingdienst/FIOD regelt/betaalt sowieso gewoon tickets van 'ons' geld als ze eenmaal weten waar je zit, én dat land toevallig een uitleveringsverdrag heeft met Nederland :P

[ Voor 13% gewijzigd door 3dfx op 08-03-2011 16:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leosand
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 20-04 11:01
radio 1 nieuws
daar vertelden ze over telzone en waarschijnlijk oplichtings praktijken
meneer achter telzone was niet meer te bereiken en ze hadden meneer van reclame bureau ervoor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaptJackSparrow
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

De NOS meldt het nu ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ze worden wakker :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VantageR
  • Niet online
Ze hebben het daar over "tientallen mensen". Dat is wel wat anders dan de eerder genoemde 2000.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stylezzz
  • Registratie: April 2000
  • Nu online
Die aangifte doen inderdaad, maar het meerendeel van de mensen zit nu nog thuis te wachten op TNT of zijn aan het werk en horen het misschien nu voor het eerst op de radio.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaptJackSparrow
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

Interessant vind ik overigens dat in de Google cache een snapshot van de desbetreffende pagina zit gedateerd op: "27 Feb 2011 22:27:19 GMT".

Blijkbaar is die site wat eerder on-line gegaan dan gisterochtend wat door het reclamebureau beweerd wordt. De site zal ook direct gesubmit moeten zijn bij Google of er moest toen ook al elders naar die pagina gelinkt worden lijkt me, anders zullen de Google spiders de site niet crawlen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwaysleft
Er hebben zich pas 10 tallen mensen gemeld ;).

Het reclamebureau garandeerde mij dat het ging om 2000 orders

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ben net gebeld door de NOS. Er komt zo een item in het NOS journaal op radio 1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

CaptJackSparrow schreef op dinsdag 08 maart 2011 @ 16:28:
Interessant vind ik overigens dat in de Google cache een snapshot van de desbetreffende pagina zit gedateerd op: "27 Feb 2011 22:27:19 GMT".

Blijkbaar is die site wat eerder on-line gegaan dan gisterochtend wat door het reclamebureau beweerd wordt. De site zal ook direct gesubmit moeten zijn bij Google of er moest toen ook al elders naar die pagina gelinkt worden lijkt me, anders zullen de Google spiders de site niet crawlen.
Zo onproffesioneel vind ik de pagina er niet uitzien trouwens (zie hem voor het eerst in de cache want hij was al weg toen ik keek). Strakker dan sommige andere webshops waar ik prima geholpen ben.

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timwijn
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 21-04 22:10
@eog als je weer een bericht post kijk dan eerst of het al ergens anders in het topic staat, dit is nu al de 4e keer dat iemand die lap tekst hierin pleurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Het gaat er op 3FM (één van de verspreiders van reclame die niet is betaald) nu over.

https://oneerlijkewoz.nl
Het ergste moet nog komen / Het leven is een straf / Een uitgestrekte kwelling van de wieg tot aan het graf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robin1979
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16-04 19:27
Marzman schreef op dinsdag 08 maart 2011 @ 16:31:
[...]

Zo onproffesioneel vind ik de pagina er niet uitzien trouwens (zie hem voor het eerst in de cache want hij was al weg toen ik keek). Strakker dan sommige andere webshops waar ik prima geholpen ben.
Dat is waarschijnlijk omdat de site volledig gekopieerd is van andere sites.
CaptJackSparrow schreef op dinsdag 08 maart 2011 @ 16:28:

De site stond eerder al hier online:
htttp://webcache.googleusercontent.com/search?q=cache:dhL3YBRYxgUJ:109.72.95.72/~tesco/index.php/tablets/apple-ipad-16gb-wi-fi-3g.html

Dit werd later een forward naar telzone.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 14:09

-tom-562

Oliesjeik

leosand schreef op dinsdag 08 maart 2011 @ 16:11:
[...]

radio 1 nieuws
daar vertelden ze over telzone en waarschijnlijk oplichtings praktijken
meneer achter telzone was niet meer te bereiken en ze hadden meneer van reclame bureau ervoor
Nu ook op Radio Veronica

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwaysleft
Anoniem: 316134 schreef op dinsdag 08 maart 2011 @ 16:30:
Ben net gebeld door de NOS. Er komt zo een item in het NOS journaal op radio 1.
Al geweest?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Is er behoefte / heeft het zin om krachten / aangiften te bundelen op een site?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EoG
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 26-11-2024

EoG

BOFH

Anoniem: 316134 schreef op dinsdag 08 maart 2011 @ 16:38:
Ik vermoed dat het forum van Tros' Radar binnenkort wel vol loopt. Wellicht denk ik dat mensen meer kunnen doen door gewoonweg naar de Politie te stappen.

Sterkte aan alle gedupeerde in ieder geval!

[ Voor 37% gewijzigd door EoG op 08-03-2011 16:52 . Reden: Laat maar. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtElPotato
Ik denk dat je er niet veel aan kunt doen. Die man is al lang naar zijn overgroot familie in Verweggistan.

Zodra het buiten de Nederlandse grens gaat, of het moet echt belangrijk/erg zijn, dan stopt de politie al met zoeken. Zij kunnen in principe niks doen daar, en die agenten in die apenlanden leveren niet zomaar iemand uit.

Als hij zo even ruim 7 ton maakt, dan mag je er van uit gaan dat er wel een slim plannetje achter zit he! Die zal nooit zijn echte naam hebben opgegeven, misschien heeft niemand hem ooit gezien!!

Tuurlijk ik zou het niet opgeven, maar ga er vanuit dat het niet gaat lukken.

Zucht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LieveNiels
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 31-03 09:51

LieveNiels

On Fire

Anoniem: 316134 schreef op dinsdag 08 maart 2011 @ 16:38:
Radar heeft een heel raamwerk aan connecties/experts/faciliteiten/forum/tv-programma. Het wiel opnieuw uitvinden heeft geen nut en waarschijnlijk krijg je niet iets daadkrachtigers met meer naamsbekendheid op poten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NotSoSteady
matthijst schreef op dinsdag 08 maart 2011 @ 15:52:
[...]

Stoer verhaal hoor...
Vooral de advertenties in kranten en radio maken het natuurlijk extra geloofwaardig.
[mbr]*knip* hier stond een troll en die hoort in Noorwegen, niet hier.[/mbr]
Dat hoor je mij niet zeggen, maar volgens mij was er vorig jaar ook al iets aan de hand met een advertentie in de Metro en Spits. Je moet gewoon tegenwoordig goed oppassen, en als je Apple producten ziet die 140 euro goedkoper zijn dan al helemaal. Ik probeer hiermee ook niemand te kleineren of wat dan ook, maargoed misschien een goede les voor een relatief 'laag bedrag'.

[ Voor 10% gewijzigd door NotSoSteady op 08-03-2011 16:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

LieveNiels schreef op dinsdag 08 maart 2011 @ 16:49:
[...]

Radar heeft een heel raamwerk aan connecties/experts/faciliteiten/forum/tv-programma. Het wiel opnieuw uitvinden heeft geen nut en waarschijnlijk krijg je niet iets daadkrachtigers met meer naamsbekendheid op poten.
Dan vertrouwen we maar op de Tros!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vertaler
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 09:57
Gelukkig kon je wel 24 uur per dag terecht bij de klantenservice op (020) 1234567....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
Anoniem: 316134 schreef op dinsdag 08 maart 2011 @ 16:52:
[...]

Dan vertrouwen we maar op de Tros!
Alleen is dat forum wel om te huilen zeg, lijkt wel alsof ze heel nono nederland er los gelaten hebben :X
Fok alleen dan erger :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Biersteker
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 10:01
Misschien is het een idee, om alle verworven informatie in de startpost te zetten, dat is zowel makkelijk voor de dupeerden, de lezers van dit topic, en eventueel voor de politie/radar etc. zodat ook de gang van zaken in een duidelijke tijdlijn te volgen is.

De disccusie op tweakers in het [Ipad] Ervaringen topic:
Willow_Tien 07-03 @ 12:29
Merkt de aanbieding van telzone.nl op en post het in iPad ervaringen topic. (En had hier ook al zijn twijfels over)

leosand 07-03 @ 14:11
Stelt de bekendheid van telzone.nl in kwestie, en geeft ook aan dat de prijs onder de goedkoopste prijs zonder 3g.
VeeGee 07-03 @ 14:16 :
Stelde voor om ze te bellen.
TdV 07-030@ 14:18:
Gaf aan dat ze niet lid zijn bij av qshops. Geeft ook aan dat KVK nummer van Eurofiber word gebruikt. Heeft contact opgenomen.
VeeGee 07-03 @14:27
Email adres op site blijkt niet te werken. (You do not have permission to send to this recipient)
Willow_Tien 07-03 @ 14:34.
Geeft aan dat er in de gratis kranten groot reclame word gemaakt voor telzone.nl
Deltananie82 07-03 @ 14:51.
Probeerde creditcheck te doen bij Dun & Bradstreet, maar bedrijf blijkt niet te bestaan.
TdV 07-03 @15:07
Eurofiber gebeld. Eurofiber geeft aan geen relatie te hebben met telzone.nl. Is doorgeschoven naar legal department. Geeft ook aan dat logo overeenkomt met www.tesco.com. Advies Eurofiber.com: NIET VERTROUWEN
leosand: 07-03 @ 15:47
Geeft aan dat er 0 euro btw word gerekend.
robin1979 07-03 @ 16:22: Merkt zeer scherp op dat de site in een tesco map word gehost (htttp://webcache.googleusercontent.com/search?q=cache:dhL3YBRYxgUJ:109.72.95.72/~tesco/index.php/tablets/apple-ipad-16gb-wi-fi-3g.html) van 23 Februari
robin1979: 07-03 16:39:
Rekeninghouder: Telzone Tesco Services
IBAN: NL37 ING B000 5738359
BIC: INGBNL2A
Biersteker 07-03 @17:32 :
Post de twitteraccount van het reclame bedrijf en trekt vraagtekens bij de tweede post: http://twitter.com/wprg (citaat: "Alles moet kloppen, anders prikt de consument er zo doorheen"
Funk-E 07-03 @17:34:
Kopie van de advertentie http://tweakers.net/ext/f/FsmBk2VxGGkeJySJf3oGOwIV/full.gif
TdV 07-03 @ 18:20:
Geeft aan dat vermeldingen in de FAQ zijn verwijderd. "Ik denk dat het telefoontje van Eurofiber iemand heeft wakker geschud." Nog steeds blijven tescovermeldingen in de source staan en logo.

[ Voor 81% gewijzigd door Biersteker op 08-03-2011 19:17 . Reden: Klein begin gemaakt, met de info uit het [Ipad] Ervaringen topci ]

Originally, a hacker was someone who makes furniture with an axe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NotSoSteady
Ja de mensen hier moeten naar opgelichtopinternet toegaan, deze kunnen alle aangifte nummers verzamelen wat het proces versnelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• u_nix_we_all
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Ik vraag me af of het nut heeft Radar in te schakelen: De oplichting is al gebeurd, en de site is uit de lucht dus geen kans op nieuwe slachtoffers.
Radar lijkt me eerder een club die je inschakeld als er een lopend geschil is, of voortdurende benadeling van consumenten door wanpraktijken. Het is niet een club die oplichters voor je gaat opsporen IMHO.

You don't need a parachute to go skydiving. You need a parachute to go skydiving twice.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NotSoSteady
u_nix_we_all schreef op dinsdag 08 maart 2011 @ 17:02:
Ik vraag me af of het nut heeft Radar in te schakelen: De oplichting is al gebeurd, en de site is uit de lucht dus geen kans op nieuwe slachtoffers.
Radar lijkt me eerder een club die je inschakeld als er een lopend geschil is, of voortdurende benadeling van consumenten door wanpraktijken. Het is niet een club die oplichters voor je gaat opsporen IMHO.
Je moet naar opgelicht niet naar Radar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Over 2 minuten komt een item op Radio 1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thaan
Anoniem: 316134 schreef op dinsdag 08 maart 2011 @ 17:48:
Over 2 minuten komt een item op Radio 1.
Je bent zelfs aan de lijn ;)

Wel credit aan de medeTweakers die gebeld hebben!

/edit
Heel interessant, nu dat reclamebureau aan de lijn.

[ Voor 23% gewijzigd door thaan op 08-03-2011 17:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Geen gezicht, facturen per mail en waarschijnlijk ook geen echte naam.

Daarnaast mooie praatjes over connecties met Tesco.. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thaan
Anoniem: 316134 schreef op dinsdag 08 maart 2011 @ 17:56:
Geen gezicht, facturen per mail en waarschijnlijk ook geen echte naam.

Daarnaast mooie praatjes over connecties met Tesco.. :(
En dat ze nu besloten hebben plotseling te verzwijgen dat er 2000 gedupeerden zijn. Klonk overigens wel als een sympathieke gozer die ook z'n best doet om de problemen in te perken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtElPotato
thaan schreef op dinsdag 08 maart 2011 @ 17:57:
[...]

En dat ze nu besloten hebben plotseling te verzwijgen dat er 2000 gedupeerden zijn. Klonk overigens wel als een sympathieke gozer die ook z'n best doet om de problemen in te perken.
Vind ik wel slim. De mensen die het weten die doen wel aangifte, wie weet zijn er veel meer gedupeerden.
Laat ze het eerst maar eens uitzoeken wie het is en waar die is, hebben ze hem gevonden/niet gevonden dan mogen ze alle informatie naar buiten spelen.

Zucht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 256545

Gierig maakt (on)gelukkig.

[ Voor 211% gewijzigd door Anoniem: 256545 op 08-03-2011 18:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Is er niet ergens te achterhalen wie de man achter Telzone is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3DDude
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 13:58

3DDude

I void warranty's

ja dat dan weer wel lol , maar natuurlijk naar voor de gedupeerden
Ik zag vandaag overigens in de Metro (gratis krant in de trein).
een halve pagine groot add met de Telzine.nl ipad 16GB met 3G, mijn klasgenoot zei das wel erg goedkoop
en ik zei ja inderdaad dat zijn oplichters... dat je het weet.

Be nice, You Assholes :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steeefie
  • Registratie: Februari 2007
  • Niet online

Steeefie

Product prutser

Anoniem: 316134 schreef op dinsdag 08 maart 2011 @ 18:04:
Is er niet ergens te achterhalen wie de man achter Telzone is?
Zoals je net al hoorde, hij zou onder meerdere namen actief zijn. Reken er maar op dat ze bij WPRG meer weten maar niks mogen zeggen. Misschien dat er via via nog wat info te verkrijgen is, maar denk het niet.

Het vreemde is wel, Opgelicht en dergelijke programma's krijgen vaak wel heel veel info los. Meerderheid gaat via het enorme netwerk waar ze gebruik van maken en overige via google denk ik..

/EDIT/
Misschien zijn er hier mensen die bij Metro/Spits/andere landelijke dagbladen werken en die er misschien achter kunnen komen of de advertentie via mail is aangeleverd. Wat mogelijkheden kan bieden op het gebied van IP adressen. Ook is het contact met WPRG via de mail gevoerd. Er zijn dus wel degelijk gegevens beschikbaar.

Dat metro/spits verhaal is wel een optie denk ik.. Bij WPRG zullen ze wel niks meer los(mogen)laten. Het wordt nu een zaak van de politie.

[ Voor 29% gewijzigd door Steeefie op 08-03-2011 18:15 ]

Automatiseren kun je leren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12:47

paQ

Anoniem: 256545 schreef op dinsdag 08 maart 2011 @ 18:01:

Gierig maakt (on)gelukkig.

Wanneer leren mensen het nu eens, als iets te mooi lijkt om waar te zijn dan is dat vaak ook zo , het is een moralistisch zinnetje ik weet het maar ik begrijp niet dat mensen anno 2011 nog steeds in dit soort praktijken trappen om vervolgens heel verbaasd te reageren als ze bedonderd worden, sorry hoor, de crimineel is niet slim, de koper is oliedom.

Kom maar met die strontkar, ik kan hem hebben...
sja ach :|

dat is weer jouw mening...
Ze zijn gewoon erg geslepen te werk gegaan door mensen te overdonderen met een grote reclamecampagne in (in weze) bonafide media.
uitgekookt.... geen domme klanten imho

daarbij is die discussie nu al gevoerd

Ik doe niet aan bijgeloof. Dat brengt ongeluk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paquito
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Linkjes naar radio en tv uitzendingen?

Item in het NOS Journaal van 18:00
http://nos.nl/uitzending/34378-nos-journaal-1800-uur.html
vanaf 6:10

Item op Radio 1
http://www.radio1.nl/terugluisteren/tijd
8 maart 2011 17:00 uur en als hij gecached is vanaf 50:00

http://nos.nl/artikel/224...ng-met-goedkope-ipad.html
Radio fragment rechts.

[ Voor 58% gewijzigd door Paquito op 08-03-2011 18:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thaan
3DDude schreef op dinsdag 08 maart 2011 @ 18:11:
[...]

ja dat dan weer wel lol , maar natuurlijk naar voor de gedupeerden
Ik zag vandaag overigens in de Metro (gratis krant in de trein).
een halve pagine groot add met de Telzine.nl ipad 16GB met 3G, mijn klasgenoot zei das wel erg goedkoop
en ik zei ja inderdaad dat zijn oplichters... dat je het weet.
Heb je dit topic überhaupt gelezen?
Dat is nou het hele punt, iedereen dacht dat het legit business was omdat er juist zo'n grote reclame campagne omheen zat..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

thaan schreef op dinsdag 08 maart 2011 @ 18:14:
[...]

Dat is nou het hele punt, iedereen dacht dat het legit business was omdat er juist zo'n grote reclame campagne omheen zat..
Kan mij ook wel voorstellen dat hier mensen ingetrapt zijn, met zo'n grote reclame campangne nemen de criminelen achter Telzone net dat laatste beetje twijfel weg, wel weer een goede les voor de toekomst, zelfs met grote reclame campagnes blijft de regel : Als iets te mooi is lijkt om waar te zijn is dat vaak ook zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thaan
Anoniem: 256545 schreef op dinsdag 08 maart 2011 @ 18:33:
[...]

Kan mij ook wel voorstellen dat hier mensen ingetrapt zijn, met zo'n grote reclame campangne nemen de criminelen achter Telzone net dat laatste beetje twijfel weg, wel weer een goede les voor de toekomst, zelfs met grote reclame campagnes blijft de regel : Als iets te mooi is lijkt om waar te zijn is dat vaak ook zo.
Had je nou echt deze fraudeurs nodig om dat te leren? Mag toch hopen dat dat niet zo is, en je gezonde verstand ook bij grote reclamecampagnes blijft werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 239759

Steeefie schreef op dinsdag 08 maart 2011 @ 18:11:
[...]
/EDIT/
Misschien zijn er hier mensen die bij Metro/Spits/andere landelijke dagbladen werken en die er misschien achter kunnen komen of de advertentie via mail is aangeleverd. Wat mogelijkheden kan bieden op het gebied van IP adressen. Ook is het contact met WPRG via de mail gevoerd. Er zijn dus wel degelijk gegevens beschikbaar.

Dat metro/spits verhaal is wel een optie denk ik.. Bij WPRG zullen ze wel niks meer los(mogen)laten. Het wordt nu een zaak van de politie.
Aangezien het om een aardig grote som geld gaat denk ik niet dat het zo makkelijk zal zijn als IP adresje achterhalen en kijken van wie die is. Er zijn zoveel manieren om daar omheen te komen; proxy's, openbaar wifi-netwerk, etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 49090

thaan schreef op dinsdag 08 maart 2011 @ 18:14:
[...]

He knows

Oplichterij zal altijd blijven werken, zullen helaas altijd mensen blijven intrappen.

Dit bedrijf heeft het geniaal aangepakt, jammer dat het zo makkelijk is :(

De truc van oplichterij is het creeeren van vertrouwen. Als 1 iemand meedoet heb je het begin van een kettingeffect en zeker nog als een grote reclame campagne omheen zit.

[ Voor 16% gewijzigd door Anoniem: 49090 op 08-03-2011 18:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

thaan schreef op dinsdag 08 maart 2011 @ 18:37:
[...]

Had je nou echt deze fraudeurs nodig om dat te leren? Mag toch hopen dat dat niet zo is, en je gezonde verstand ook bij grote reclamecampagnes blijft werken.
Als je de moeite had genomen om mijn eerdere bericht van vanmiddag ook even te lezen dan had je deze vraag niet hoeven stellen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwaysleft
Aangifte gedaan met mijn vader net, zelfs de politie mevrouw schrok van de brutaliteit van deze actie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 49090

alwaysleft schreef op dinsdag 08 maart 2011 @ 19:01:
Aangifte gedaan met mijn vader net, zelfs de politie mevrouw schrok van de brutaliteit van deze actie.
Ach ja jammer dat je er bent ingetuind :(

Politie is een lekkere bureaucratie, heb weinig hoop.

Puur om het feit dat veel oplichters en zeker diegenen die het goed voorbereid hebben vertrokken zijn met het geld.

Hier in de buurt zit die ene gast friese oplichter ivm miljoenen http://drimble.nl/binnenl...verduisterde-miljoen.html

Bedoel genoeg bewijzen, maar geld zullen ze nooit meer terugzien :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thaan
Anoniem: 256545 schreef op dinsdag 08 maart 2011 @ 18:49:
[...]

Als je de moeite had genomen om mijn eerdere bericht van vanmiddag ook even te lezen dan had je deze vraag niet hoeven stellen. ;)
Gelukkig maar, het topic ging vanmiddag iets sneller dan ik bij kon houden.
alwaysleft schreef op dinsdag 08 maart 2011 @ 19:01:
Er waren bij dat bureau dus nog geen eerdere aangiftes gedaan?

Ben benieuwd of Kassa/Radar er aandacht aan besteed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwaysleft
thaan schreef op dinsdag 08 maart 2011 @ 19:10:
[...]

Gelukkig maar, het topic ging vanmiddag iets sneller dan ik bij kon houden.

[...]

Er waren bij dat bureau dus nog geen eerdere aangiftes gedaan?

Ben benieuwd of Kassa/Radar er aandacht aan besteed.
Nee, nog geen aangiftes gedaan. Maar 2000 mensen gedeeld over Nederland;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThunderStrike
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-10-2023
Ik wil niet heel flauw doen, maar kunnen mensen niet de payment-provider benaderen om alle gedane betalingen te delayen? Want dit loopt volgens mij niet rechtstreeks via ideal/de bank.

De payment provider die deze site ingeschakeld heeft, betaalt normaliter eens in de zoveel dagen pas het geld uit. Vaak is dit pas na een week, soms zelfs pas na 3. Dat wil zeggen dat al het betaalde geld nog bij de PP op de rekening staat, en niet is overgemaakt aan de oplichter(s).

Als je dus de PP zover kan krijgen dat zij het account van de oplichter bevriezen en niet uitbetalen, kunnen zij later ervoor zorgen dat je geld terug komt en niet in criminele handen verdwijnt.

Mocht geen gebruik worden gemaakt van een PP maar rechtstreeks van een door de bank verstrekt iDeal account, kan je ook de bank vragen de tegoeden op de ontvangende bankrekening te bevriezen. Ook deze betalingen werken met een dag vertraging, dus met wat geluk staat alles nog (of zelfs nog niet eens) op de rekening van de oplichter.

Met zoveel commotie over deze zaak en de vele aangiften, lijkt mij dat een PP of bank direct tot actie over kan gaan en zo jullie geld kan redden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ThunderStrike schreef op dinsdag 08 maart 2011 @ 19:20:
Ik wil niet heel flauw doen, maar kunnen mensen niet de payment-provider benaderen om alle gedane betalingen te delayen? Want dit loopt volgens mij niet rechtstreeks via ideal/de bank.

De payment provider die deze site ingeschakeld heeft, betaalt normaliter eens in de zoveel dagen pas het geld uit. Vaak is dit pas na een week, soms zelfs pas na 3. Dat wil zeggen dat al het betaalde geld nog bij de PP op de rekening staat, en niet is overgemaakt aan de oplichter(s).

Als je dus de PP zover kan krijgen dat zij het account van de oplichter bevriezen en niet uitbetalen, kunnen zij later ervoor zorgen dat je geld terug komt en niet in criminele handen verdwijnt.

Mocht geen gebruik worden gemaakt van een PP maar rechtstreeks van een door de bank verstrekt iDeal account, kan je ook de bank vragen de tegoeden op de ontvangende bankrekening te bevriezen. Ook deze betalingen werken met een dag vertraging, dus met wat geluk staat alles nog (of zelfs nog niet eens) op de rekening van de oplichter.

Met zoveel commotie over deze zaak en de vele aangiften, lijkt mij dat een PP of bank direct tot actie over kan gaan en zo jullie geld kan redden.
ING kan niks doen. Hebben bevel van de rechter nodig. Politie kan daar ook niks tegen beginnen.
Pagina: 1 ... 4 ... 7 Laatste