Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwaysleft
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 22-04-2019
Anoniem: 394919 schreef op dinsdag 08 maart 2011 @ 08:48:
Het is sowieso natuurlijk vrij natief om zulke dingen bij een internetshop te kopen zonder eerst de site uit te zoeken. Ik koop ook wel eens dingen online maar als het om zulke bedragen gaat is het essentieel om te checken of ze bijvoorbeeld bij de Thuiswinkel organisatie aangesloten zijn en dit geldt des te meer als het een nieuwe winkel is.

Voor de mensen die met Ideal betaald hebben; is er geen mogelijkheid om dit geld terug te vorderen zoals dat bij Paypal kan?
Nope, ideal is niet terug te storneren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Anoniem: 394919 schreef op dinsdag 08 maart 2011 @ 08:48:

Voor de mensen die met Ideal betaald hebben; is er geen mogelijkheid om dit geld terug te vorderen zoals dat bij Paypal kan?
Ideal is gewoon de moderne variant van de acceptgirobetaling. Dus dat is niet terug te vorderen.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 316134

WPRG gebeld. Zij zijn ook benadeeld. Ze komen vandaag met een persbericht op de site. Hij kon er niets over zeggen ivm politieonderzoek. Er is aangifte gedaan en aangeraden wordt om ook persoonlijk aangifte te doen, voor iedereen die benadeeld is.

Helaas, einde verhaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwaysleft
Anoniem: 316134 schreef op dinsdag 08 maart 2011 @ 09:03:
WPRG gebeld. Zij zijn ook benadeeld. Ze komen vandaag met een persbericht op de site. Hij kon er niets over zeggen ivm politieonderzoek. Er is aangifte gedaan en aangeraden wordt om ook persoonlijk aangifte te doen, voor iedereen die benadeeld is.

Helaas, einde verhaal
Heftig, WPRG ook even gebeld. Ze hadden het over 2000 orders. Ze vertelden mij hetzelfde. Het gaat dus om dik 700.000 euro deze zaak :X :X :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwaysleft

Helaas, einde verhaal
Ga jij Radar en dergelijke benaderen, zal ik het ook vanavond doen na het werk. ga ook aangifte doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slasher
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Slasher

Right part of the Evil twins

Wat ik niet snap: Waarom via deze shabby site zo'n ipad bestellen als hij voor die prijs ook gewoon bij Apple en APR te krijgen is?

Ok het gaat dus om een 3G

[ Voor 12% gewijzigd door Slasher op 08-03-2011 09:13 ]

Elect a clown, expect a circus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwaysleft
Slasher schreef op dinsdag 08 maart 2011 @ 09:12:
Wat ik niet snap: Waarom via deze shabby site zo'n ipad bestellen als hij voor die prijs ook gewoon bij Apple en APR te krijgen is?
Omdat hij daar voor 500 euro staat ;) dus niet dezelfde prijs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Straks even aangifte doen, zo ook radar en opgelicht bellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shanquish
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Helaas, einde verhaal
dus het is nu 100% zeker dat het om oplichting gaat? WPRG heeft blijkbaar geen geld gezien voor hun marketing activiteiten ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Met iDeal kan je niks terug vorderen.

Ik zeg overigens niet dat ik uitsluit dat dit oplichting is, echter wil ik niet direct meeschreeuwen voor er enig vorm van bewijs is.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 398907

PERSBERICHT:

Bij deze willen wij, Reclamebureau WPRG, graag inhoudelijk reageren op
de zaak Telzone.nl.

Gisteren, 07 maart 2011, is de website Telzone.nl voor publiek live
gegaan. Er is op verschillende media, waaronder Q-Music, 3FM, Metro en
Spits geadverteerd met een iPad stunt, welke geleverd zou worden voor
een prijs van € 369,00.
In de ochtend van 06 maart 2011 zijn er wat opstartproblemen geweest,
waardoor de website op verschillende tijden niet goed bereikbaar is
geweest. Echter, gedane bestellingen zijn hierop wel binnengekomen.

Rond het einde van de middag werden wij, Reclamebureau WPRG, benaderd
door het bedrijf Eurofiber. Telzone.nl beweerde onderdeel te zijn van
dit bedrijf. Echter, uit het telefoongesprek met dit bedrijf bleek dat
er geen samenwerkingsverband is/was tussen deze 2 partijen.
Er is dan ook verzocht alle gegevens welke betrekking hadden op
Eurofiber te verwijderen van de website. Naar aanleiding van dit
telefoongesprek begonnen bij ons, Reclamebureau WPRG (als ontwikkelaar
van deze webshop), de alarmbellen te rinkelen.
Er is hierna gepoogd contact op te nemen met de klant, maar dit was
helaas tevergeefs.

Wij, Reclamebureau WPRG, hebben naar aanleiding hiervan contact
opgenomen met de politie om hen van deze zaak te verwittigen.
Na overleg met de politie is besloten om gisteravond 06 maart 2011
rond 19:00 de webshop offline te zetten.
Door het offline zetten van deze webshop hebben wij geprobeerd de
schade aan consumenten zo beperkt mogelijk te houden.

Er zijn momenteel nog geen verdere uitkomsten. Het politieonderzoek is
momenteel in volle gang.

Wij betreuren deze zaak ten zeerste, maar willen graag iedereen
duidelijk maken dat wij alleen ontwikkelaar zijn van de website, en
dan ook geen verdere banden hebben met Telzone.nl.

Directie Reclamebureau WPRG

[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 398907 op 08-03-2011 11:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frickY
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16-04 14:03
Toch best interessant opzette actie?
Oplichter benaderd reclamebureau voor geweldig concept. Reclamebureau gaat enthousiast aan de slag, bouwt de site, plant reclame campagnes. iDeal betalingen gaan rechtstreeks naar rekeningnummer van oplichter, en die verdwijnt.

Reclamebureau is de sjaak want die moet alle campagnes betalen, en kan eigen uren ook niet vergoed krijgen. Kopers zijn gedupeerd omdat ze hun aankoopbedrag kwijt zijn. Oplichter is binnen.

Tip voor alle ondernemers; altijd de teken bevoegdheid verifiëren bij het hoofdkantoor.

[ Voor 9% gewijzigd door frickY op 08-03-2011 09:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwaysleft
shameete schreef op dinsdag 08 maart 2011 @ 09:21:
[...]

dus het is nu 100% zeker dat het om oplichting gaat? WPRG heeft blijkbaar geen geld gezien voor hun marketing activiteiten ofzo?
WPRG beheert ook de website, heb ze aan de lijn gehad en hun hebben de website ook uit de lucht gehaald. Hun zorgen voor de hosting van de site, hun hebben denk ik dan ook geen geld gezien. De heer H De Gier wist mij dat te vertellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwaysleft
PERSBERICHT:
Bij deze willen wij, Reclamebureau WPRG, graag inhoudelijk reageren op de zaak Telzone.nl.

Gisteren, 06 maart 2011, is de website Telzone.nl voor publiek live gegaan. Er is op verschillende media, waaronder Q-Music, 3FM, Metro en Spits geadverteerd met een iPad stunt, welke geleverd zou worden voor een prijs van € 369,00.

In de ochtend van 06 maart 2011 zijn er wat opstartproblemen geweest, waardoor de website op verschillende tijden niet goed bereikbaar is geweest. Echter, gedane bestellingen zijn hierop wel binnengekomen.

Rond het einde van de middag werden wij, Reclamebureau WPRG, benaderd door het bedrijf Eurofiber. Telzone.nl beweerde onderdeel te zijn van dit bedrijf. Echter, uit het telefoongesprek met dit bedrijf bleek dat er geen samenwerkingsverband is/was tussen deze 2 partijen.

Er is dan ook verzocht alle gegevens welke betrekking hadden op Eurofiber te verwijderen van de website. Naar aanleiding van dit telefoongesprek begonnen bij ons, Reclamebureau WPRG (als ontwikkelaar van deze webshop), de alarmbellen te rinkelen.

Er is hierna gepoogd contact op te nemen met de klant, maar dit was helaas tevergeefs.

Wij, Reclamebureau WPRG, hebben naar aanleiding hiervan contact opgenomen met de politie om hen van deze zaak te verwittigen. Na overleg met de politie is besloten om gisteravond 06 maart 2011 rond 19:00 de webshop offline te zetten. Door het offline zetten van deze webshop hebben wij geprobeerd de schade aan consumenten zo beperkt mogelijk te houden.

Er zijn momenteel nog geen verdere uitkomsten. Het politieonderzoek is momenteel in volle gang.

Tot slot raden wij alle gedupeerden aan om direct aangifte te doen bij de politie. Voor verdere vragen willen wij u vragen contact op te nemen met de Politie Gouda.

Wij betreuren deze zaak ten zeerste, maar willen graag iedereen duidelijk maken dat wij alleen ontwikkelaar zijn van de website, en dan ook geen verdere banden hebben met Telzone.nl.

Directie Reclamebureau WPRG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vistajevski
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 21-04 10:11
Nu mag het toch wel op de frontpage, niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwaysleft
Vistajevski schreef op dinsdag 08 maart 2011 @ 09:33:
Nu mag het toch wel op de frontpage, niet?
Het gaat om dik een half miljoen euro, dus jah ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15:42

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

frickY schreef op dinsdag 08 maart 2011 @ 09:26:
Toch best interessant opzette actie?
Oplichter benaderd reclamebureau voor geweldig concept. Reclamebureau gaat enthousiast aan de slag, bouwt de site, plant reclame campagnes. iDeal betalingen gaan rechtstreeks naar rekeningnummer van oplichter, en die verdwijnt.

Reclamebureau is de sjaak want die moet alle campagnes betalen, en kan eigen uren ook niet vergoed krijgen. Kopers zijn gedupeerd omdat ze hun aankoopbedrag kwijt zijn. Oplichter is binnen.

Tip voor alle ondernemers; altijd de teken bevoegdheid verifiëren bij het hoofdkantoor.
Niet zo lang geleden is er precies dezelfde actie opgezet, ging toen ook al om mobiele telefoons.
edit, toen ging het om een nieuw gestart bedrijf onder een andere naam, maar was ook gesjoemeld met nep gegevens over 'moederbedrijven'.

Voor de oplichter kan ik enkel zeggen: erg mooi gedaan, behoorlijk succes :D

[ Voor 7% gewijzigd door SinergyX op 08-03-2011 09:38 ]

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Ik vind het wel bijzonder dat er zoveel mensen zijn die er met open ogen intrappen. Zoveel marge zit er ook niet op een Apple-product.

[ Voor 23% gewijzigd door Gunner op 08-03-2011 09:39 ]

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 147126

Gunner schreef op dinsdag 08 maart 2011 @ 09:38:
Ik vind het wel bijzonder dat er zoveel mensen zijn die er met open ogen intrappen. Zoveel marge zit er ook niet op een Apple-product.
Hebberigheid maakt blind

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Gunner schreef op dinsdag 08 maart 2011 @ 09:38:
Alles onder het motto: maar het kan toch een aanbieding zijn?! Natuurlijk, zo'n 'waardevast' ding opeens 150 euro goedkoper dan dat hij nu na de verlaging al is.

Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 301519

Misschien een tip voor de gedupeerden, als ze het melden op fraudemeldpunt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TdV
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15:33

TdV

Heeft mijn telefoontje naar Eurofiber toch mooi gezorgd dat er niet meer mensen de dupe zijn geworden O-)

Ik snap ook niet dat mensen op een site bestellen met vooruitbetaling waar niet eens fatsoenlijke adresgegevens op staan, geen contactgegevens anders dan een 0900 nummer en een info@ mailadres, de algemene voorwaarde niet lezen, en verder hun boerenverstand niet gebruiken. Blijkbaar maakt hebberigheid blind.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwaysleft
Klopt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frickY
SinergyX schreef op dinsdag 08 maart 2011 @ 09:37:
Niet zo lang geleden is er precies dezelfde actie opgezet, ging toen ook al om mobiele telefoons.
edit, toen ging het om een nieuw gestart bedrijf onder een andere naam, maar was ook gesjoemeld met nep gegevens over 'moederbedrijven'.
Weet je nog wie of wat dat was? Ik heb daar niets van meegekregen, maar lijkt me leuk eens te vergelijken.
Misschien zit er wel dezelfde achter :)

@nntnn hieronder
Kun je iets meer inzicht geven hoe jij/jullie hierbij betrokken zijn?

[ Voor 8% gewijzigd door frickY op 08-03-2011 09:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 398916

Hoi allemaal,

Ik heb slecht bericht voor jullie die een iPad hebben gekocht via Telzone.

Dit zijn dus echt oplichters. Wij hebben voor ze gewerkt, netjes betaald gekregen e.d. maar gisteren waren ze ineens foetsie. De hoster van de site heeft toen besloten om de site uit de lucht te halen.

Het zal een zware dobber zijn voor de mensen die wat bij hun hebben gekocht, maar die krijgen hun geld vast en zeker niet terug plus de iPad ook niet.

Ik weet niet of ze vandaag nog in de Spits staan maar gelukkig vallen er niet meer slachtoffers.

Met vriendelijke groet,

R.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 398916

Trouwens het gaat gelukkig niet om een half miljoen zoals hier wordt gezegt.

[ Voor 12% gewijzigd door Anoniem: 398916 op 08-03-2011 09:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:04

franssie

Save the albatross

SinergyX schreef op dinsdag 08 maart 2011 @ 09:42:
[...]

Alles onder het motto: maar het kan toch een aanbieding zijn?! Natuurlijk, zo'n 'waardevast' ding opeens 150 euro goedkoper dan dat hij nu na de verlaging al is.
Bij iBood en dat soort bedrijven zie je dat soort aanbiedingen wel eens voorbij komen, alleen weinig van apple maar dat moet je dan ook maar weten.
Achteraf is het altijd makkelijk en het was een aantrekkelijk aanbod natuurlijk, en juist ook weer niet heel erg teveel goedkoop to be true. Als het 2000 mensen zijn valt het me nog mee, denk zelf meer.
De website was een lachertje, daar had men aan kunnen zien dat het niet klopte, kan me dan ook niet aan de indruk onttrekken dat dat website bedrijf er wel meer mee te maken heeft dan ze voordoen, of tenminste had moeten kunnen weten dat het niet klopte. Een KvK natrekken doe als particulier zelfs nog als ik een bedrijf niet ken.
edit:// hoorde ze vanochtend nog op BNR - wellicht leuk om hun te bellen voor een item omdat ze zelf ook misbuikt zijn?

[ Voor 5% gewijzigd door franssie op 08-03-2011 09:52 ]

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funk-e
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 15-04 09:30
Wow, toch petje af voor deze oplichters.
Door gebruik te maken van Metro, Spits, 3FM, Q-music hebben zij veel vertrouwen gewekt bij de gedupeerden.

Neemt niet weg dat dit erg vervelend is voor de gedupeerden.

Kunnen de banken hier geen actie op ondernemen?

...less is more

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwaysleft
Anoniem: 398916 schreef op dinsdag 08 maart 2011 @ 09:51:
Trouwens het gaat gelukkig niet om een half miljoen zoals hier wordt gezegt. De omzet bedroeg 30k.
Bron? Ik heb wprg gesproken en die hadden het over 2000 ipads betaald via ideal. Reken maar eens uit;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwaysleft
funk-e schreef op dinsdag 08 maart 2011 @ 09:54:
Door gebruik te maken van Metro, Spits, 3FM, Q-music hebben zij veel vertrouwen gewekt bij de gedupeerden.

Neemt niet weg dat dit erg vervelend is voor de gedupeerden.

Kunnen de banken hier geen actie op ondernemen?
Heb gebeld naar de bank, nope.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timwijn
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 20:12
nntn denk dat de ''omzet'' gister wel meer was dan 30k door alle reclame in verschillende media. En daar komt bij, hoe kan je uitspraak doen over de omzet van gister, als ze toen al foetsie waren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvolutionX
  • Laatst online: 22-04 22:23
Was te verwachten, maar wel erg sneu voor die mensen die een Ipad 'gekocht' hebben.
Maar nog vervelender is de situatie nu voor het reclamebureau, grote kans dat deze 'reclamestunt' voor hun rekening komt met alle gevolgen van dien.... :'(

Hopelijk worden deze oplichters snel gepakt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwaysleft
timwijn schreef op dinsdag 08 maart 2011 @ 09:55:
nntn denk dat de ''omzet'' gister wel meer was dan 30k door alle reclame in verschillende media. En daar komt bij, hoe kan je uitspraak doen over de omzet van gister, als ze toen al foetsie waren?
WPRG was de web bouwer en de orders die zijn betaald bedroegen 2000 stuks keer 369 euro. Dit is alleen de omzet van gisteren van sochtends vroeg tot in de avond tot de site in de lucht was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timwijn
@alwaysleft, ja precies, dat had ik ook gelezen. Snap niet waarom hij zegt dat het maar 30k zou zijn, als de berichten nu een heel andere richting in wijzen. Ik hoop voor jou dat je het geld nog terug kan krijgen!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frickY
EvolutionX schreef op dinsdag 08 maart 2011 @ 09:56:
Hopelijk worden deze oplichters snel gepakt!
Ik betwijfel het. Alles lijkt erg goed doordacht.

@nntnn
Kun je iets meer info geven over jouw betrokkenheid, en waar je die 30k op baseert?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwaysleft
timwijn schreef op dinsdag 08 maart 2011 @ 09:59:
@alwaysleft, ja precies, dat had ik ook gelezen. Snap niet waarom hij zegt dat het maar 30k zou zijn, als de berichten nu een heel andere richting in wijzen. Ik hoop voor jou dat je het geld nog terug kan krijgen!!
Het geld zal ik niet meer terug krijgen, die man van die website zit ergens in de andere kant van de wereld te genieten van zijn half miljoen euro ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

franssie schreef op dinsdag 08 maart 2011 @ 09:51:
[...]

Bij iBood en dat soort bedrijven zie je dat soort aanbiedingen wel eens voorbij komen, alleen weinig van apple maar dat moet je dan ook maar weten.
Achteraf is het altijd makkelijk en het was een aantrekkelijk aanbod natuurlijk, en juist ook weer niet heel erg teveel goedkoop to be true. Als het 2000 mensen zijn valt het me nog mee, denk zelf meer.
De website was een lachertje, daar had men aan kunnen zien dat het niet klopte, kan me dan ook niet aan de indruk onttrekken dat dat website bedrijf er wel meer mee te maken heeft dan ze voordoen, of tenminste had moeten kunnen weten dat het niet klopte. Een KvK natrekken doe als particulier zelfs nog als ik een bedrijf niet ken.
iBood heeft nooit zulke bizarre marges op producten, het gros wat er langs komt is verouderd danwel via andere shops/winkels voor bijna dezelfde prijs te vinden. Zeker als je pricewatch ernaast leg, gaat het maar om marginale bedragen en zoals je zegt, nooit Apple producten.

Voor de grap wat rondvragen hier, toch zouden de meeste inderdaad er wat bestellen omdat er reclame was op radio en spits/metro, 'dat is dan toch wel te vertrouwen?'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 394919

funk-e schreef op dinsdag 08 maart 2011 @ 09:54:
Inderdaad. De oude methode van mensen verleiden om voor een dubbeltje op de 1e rang te zitten is nog steeds bijzonder effectief aangezien een groot deel van de mensen geen 2nd thoughts heeft. Respect voor de oplichters;erg slim en goed aangepakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klaboem
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 04-04 18:42
Anoniem: 398916 schreef op dinsdag 08 maart 2011 @ 09:49:
Hoi allemaal,

Ik heb slecht bericht voor jullie die een iPad hebben gekocht via Telzone.

Dit zijn dus echt oplichters. Wij hebben voor ze gewerkt, netjes betaald gekregen e.d. maar gisteren waren ze ineens foetsie. De hoster van de site heeft toen besloten om de site uit de lucht te halen.

Het zal een zware dobber zijn voor de mensen die wat bij hun hebben gekocht, maar die krijgen hun geld vast en zeker niet terug plus de iPad ook niet.

Ik weet niet of ze vandaag nog in de Spits staan maar gelukkig vallen er niet meer slachtoffers.

Met vriendelijke groet,

R.
En hoe wist jij dan al dat het oplichters waren en hoe kwam je erachter?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Als je een ad ziet in de metro, spits, de pers en op de radio hoort, je ziet een KvK, je ziet de naam Euroviber, je een goede site met andere producten, dan kan het gaan om een openingsstunt.

Net de politie Goude gebeld. Je moet aangifte doen bij je bureau in je eigen regio, daar verzamelen ze alles...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wilf
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online

Wilf

shuo cao cao

alwaysleft schreef op maandag 07 maart 2011 @ 18:41:
[...]
Als het in de Spits en De Metro staat, mag je toch aannemen dat hun het ook eerst checken ;)
alwaysleft schreef op maandag 07 maart 2011 @ 19:20:
Ik hoorde net nog een reclameblok over telzone op 3FM, de publieke omroep zal toch wel eerst controleren met wie ze zaken doen??
;( Nooit geweten dat mensen tegenwoordig nog trappen in mooie plaatjes en mooie praatjes in de media...
Tsurany schreef op dinsdag 08 maart 2011 @ 08:10:
[...]
Omdat zoveel reclame inkopen zorgt voor een paper trail waarbij de eigenaar te achterhalen is. Levering of ontbinding kan afgedwongen worden want er is iemand bekend als contactpersoon. Mocht het bedrijf nu direct falliet gaan kan het moedwillig falliet laten gaan van een bedrijf ten laste gelegd worden en daar komen ze ook niet zomaar mee weg. Ik zie geen manier hoe ze hier simpel mee weg zouden kunnen komen.
Onzin. Je kan bijvoorbeeld een bedrijf oprichten en inschrijven bij de KvK zonder natuurlijk persoon, dan in Engeland een BV oprichten (geen inleggeld, geen natuurlijk persoon) en dan weer in een ander schimmig land of bananenrepubliek zoals NL of België weer een bedrijf beginnen, dan kan je jezelf aardig indekken.
Die kranten zijn ook niet gek, die controleren ook wel of zo'n bedrijf wel kan betalen.
Zie eerste twee citaten en de reactie daarop... ;(

[edit]Het zou mij niks verbazen (let op: ik zeg niet dat dit zo is) dat (iemand als) nntnn (één van) de oplichter(s) is, genietend van zijn succes dat alleen door een paar medenerds ontmaskerd is, zoals een pyromaan die naar een brandje kijkt. :P

[ Voor 7% gewijzigd door Wilf op 08-03-2011 10:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 394919

Anoniem: 316134 schreef op dinsdag 08 maart 2011 @ 10:06:
Als je een ad ziet in de metro, spits, de pers en op de radio hoort, je ziet een KvK, je ziet de naam Euroviber, je een goede site met andere producten, dan kan het gaan om een openingsstunt.

Net de politie Goude gebeld. Je moet aangifte doen bij je bureau in je eigen regio, daar verzamelen ze alles...
Dan nog. Bij grote betalingen op Internet dien je ALTIJD te controleren of de verkoper gecertificeerd is oid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwaysleft
Anoniem: 316134 schreef op dinsdag 08 maart 2011 @ 10:06:

Precies, alsof al die 2000 mensen die er zijn ingetrapt zo dom zijn. Nope, dit is gewoon hele slimme criminele zet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 394919 schreef op dinsdag 08 maart 2011 @ 10:07:
[...]

Dan nog. Bij grote betalingen op Internet dien je ALTIJD te controleren of de verkoper gecertificeerd is oid.
Er stond op de site een QShops merk. Maar ja, achteraf gezien kan ik dat nu ook op m'n site zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwaysleft
Ik moet wel lachen, al die mensen die gisteren zeiden dat we eerst maar eens moeten afwachten of er sprake is van oplichting geven nu aan dat ze alles al hadden zien aankomen. Grappig :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wilf
  • Niet online

Wilf

shuo cao cao

Ja, nu heb je spijt dat je niet zelf hebt afgewacht, niet? ;)

Ik heb gister de hele dag gewerkt (6:00 tot 23:00) dus niks meegekregen, maar vertrouwen in dit soort dingen heb ik bij voorbaat al niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stylezzz
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 19:27
Spannend. Ook een ideal rekening/koppeling krijg je niet zomaar als bedrijf. Er heeft in ieder geval een bank zitten slapen in dit akkefietje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Laatst online: 23:04

franssie

Save the albatross

@wilf lees ts nog eens ;)

edit: my point exactly being dat hij zijn vader niet is.

[ Voor 54% gewijzigd door franssie op 08-03-2011 10:22 ]

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wilf
  • Niet online

Wilf

shuo cao cao

Your point being..? Als hij (zijn vader) had afgewacht had hij niet besteld en vandaag 370 euro bespaard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

dominator schreef op dinsdag 08 maart 2011 @ 10:16:
Spannend. Ook een ideal rekening/koppeling krijg je niet zomaar als bedrijf. Er heeft in ieder geval een bank zitten slapen in dit akkefietje.
Het gekke is, al het geld is bijgeschreven bij ING Payment Services. De Payment Service van ABN Amro schrijft het eens per week bij geloof ik. Als er ineens 738.000 euro op een rekening binnenkomt, zou ING dan ook niet gaan twijfelen?

Ik denk niet dat ze dat geld meteen doorsluizen naar de bankrekening van de klant.. Vaag, heeeel vaag..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robin1979
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16-04 19:27
franssie schreef op dinsdag 08 maart 2011 @ 09:51:
[...]

De website was een lachertje, daar had men aan kunnen zien dat het niet klopte, kan me dan ook niet aan de indruk onttrekken dat dat website bedrijf er wel meer mee te maken heeft dan ze voordoen, of tenminste had moeten kunnen weten dat het niet klopte.
Dit moet absoluut nog eens benadrukt worden: geen enkel zichzelf respecterende website bouwer jat een hele site bij elkaar - er klopt hier gewoon te veel niet.

Dit is overigens ook nog grappig:
http://twitter.com/wprg
Mar 4: 'Alles moet kloppen, anders prikt de consument er zo doorheen'
Mar 7: Vandaag de grote lancering van #Telzone!
Mar 8: Een persbericht betreft #Telzone, http://bit.ly/e82E0R

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeatRider
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 15:56

SeatRider

Hips don't lie

Anoniem: 316134 schreef op dinsdag 08 maart 2011 @ 10:19:
[...]

Het gekke is, al het geld is bijgeschreven bij ING Payment Services. De Payment Service van ABN Amro schrijft het eens per week bij geloof ik. Als er ineens 738.000 euro op een rekening binnenkomt, zou ING dan ook niet gaan twijfelen?
Waarom? Het bedrag gaat niet in 1x, maar in individuele opdrachten van 369 euro, niet anders dan bij andere (web)winkels.
Ik denk niet dat ze dat geld meteen doorsluizen naar de bankrekening van de klant.. Vaag, heeeel vaag..
Ik denk dat dus wel, sterker nog, dat was het hele idee van ideal, dat het betaalde bedrag direct op de rekening staat van de begunstigde.

Nederlands is makkelijker als je denkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

SeatRider schreef op dinsdag 08 maart 2011 @ 10:26:
[...]

Waarom? Het bedrag gaat niet in 1x, maar in individuele opdrachten van 369 euro, niet anders dan bij andere (web)winkels.

[...]

Ik denk dat dus wel, sterker nog, dat was het hele idee van ideal, dat het betaalde bedrag direct op de rekening staat van de begunstigde.
De ontvanger krijgt een melding van iDeal dat de betaling gelukt is, maar krijgt niet direct het geld. Dat komt later.
Dat is iDeal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeatRider

SeatRider

Hips don't lie

Anoniem: 398907 schreef op dinsdag 08 maart 2011 @ 09:25:
PERSBERICHT:

Bij deze willen wij, Reclamebureau WPRG, graag inhoudelijk reageren op
de zaak Telzone.nl.

Gisteren, 06 maart 2011, is de website Telzone.nl voor publiek live
gegaan.

In de ochtend van 06 maart 2011 zijn er wat opstartproblemen geweest,
waardoor de website op verschillende tijden niet goed bereikbaar is
geweest. Echter, gedane bestellingen zijn hierop wel binnengekomen.

Na overleg met de politie is besloten om gisteravond 06 maart 2011
rond 19:00 de webshop offline te zetten.
Helaas was het gisteren 7 maart.

Wat ik ook vreemd vind is dat WPRG stelt dat zij de website hebben ontworpen, terwijl het gewoon niks meer is dan een rip van www.tesco.com, inclusief slecht verneukt logo. Dan ben je toch ook niet trots op je werk?

[ Voor 14% gewijzigd door SeatRider op 08-03-2011 10:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3dfx
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
SeatRider schreef op dinsdag 08 maart 2011 @ 10:26:
Nou, dat valt tegen hoor: de begunstigde krijgt van de bank een melding dat er een betaling is ontvangen via iDeal, en vervolgens duurt het nog een dag of wat voordat het geld daadwerkelijk op de rekening van de begunstigde staat.

[ Voor 12% gewijzigd door 3dfx op 08-03-2011 10:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stylezzz
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 19:27
Licht eraan van welke bank naar welke bank het gaat. Veel overschrijvingen gaan nog dezelfde dag over, sommige blijven inderdaad een dagje steken. (geen idee waarom dat overschrijven zelfs in 2011 nog steeds niet real-time mogelijk is)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tc982
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 17:00
Met betrekking op de prijs :

pricewatch: Apple iPad 16GB Wi-Fi

PW geeft toch aan dat 369euro geen rare prijs is.

Ps: Ik ben belg, dus ik heb de reclame niet gezien.

Computers make very fast, very accurate mistakes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

tc982 schreef op dinsdag 08 maart 2011 @ 10:30:

Het ging om het 3G model. Die is 499.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvolutionX
  • Laatst online: 22-04 22:23
Dat is zonder 3g...!

Edit: laat maar :)

[ Voor 35% gewijzigd door EvolutionX op 08-03-2011 10:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeatRider

SeatRider

Hips don't lie

tc982 schreef op dinsdag 08 maart 2011 @ 10:30:

Telzone zou de uitvoering met 3G leveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeatRider

SeatRider

Hips don't lie

dominator schreef op dinsdag 08 maart 2011 @ 10:30:
Licht eraan van welke bank naar welke bank het gaat. Veel overschrijvingen gaan nog dezelfde dag over, sommige blijven inderdaad een dagje steken. (geen idee waarom dat overschrijven zelfs in 2011 nog steeds niet real-time mogelijk is)
Precies, het is dus niet ideal die het geld vasthoudt. Het is een rechtstreekse bank-naar-bank overschrijving.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwaysleft
dominator schreef op dinsdag 08 maart 2011 @ 10:30:
ja, maar er moet dus op het rekeningnummer ergens nu in de loop van deze week dik 7 ton verschijnen. :/
Vanmiddag na het werk gelijk aangifte doen met mijn pa samen

[ Voor 6% gewijzigd door alwaysleft op 08-03-2011 10:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

alwaysleft schreef op dinsdag 08 maart 2011 @ 10:34:
ja, maar er moet dus op het rekeningnummer ergens nu in de loop van deze week dik 7 ton verschijnen. :/
Vanmiddag na het werk gelijk aangifte doen met mijn pa samen
Klopt:
■Afhankelijk van de bank van de koper ontvangt u de girale bijschrijving binnen 1 à 2 werkdagen op uw rekening.

Maar dan kan de politie toch al betreffende bankrekening volledig stopzetten? Opmerkelijk dat de hele betaalomgeving supersnel moet zijn, maar mocht het allemaal fout gaan de 'bureauacties' dagen in beslag nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MueR
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 09:37

MueR

Admin Tweakers Discord

is niet lief

SinergyX schreef op dinsdag 08 maart 2011 @ 10:37:
Maar dan kan de politie toch al betreffende bankrekening volledig stopzetten? Opmerkelijk dat de hele betaalomgeving supersnel moet zijn, maar mocht het allemaal fout gaan de 'bureauacties' dagen in beslag nemen.
De politie kan dat helemaal niet. Zou fraai zijn als oom agent op eigen houtje een rekening mag bevriezen. Daar horen gewoon procedures bij, zoals de tussenkomst van een rechter.

Anyone who gets in between me and my morning coffee should be insecure.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frickY
dominator schreef op dinsdag 08 maart 2011 @ 10:16:
Best kans dat het reclamebureau dat ook allemaal heeft geregeld, en alleen het rekeningnummer is aangepast naar de opdrachtgever.
robin1979 schreef op dinsdag 08 maart 2011 @ 10:19:
Dit moet absoluut nog eens benadrukt worden: geen enkel zichzelf respecterende website bouwer jat een hele site bij elkaar - er klopt hier gewoon te veel niet.

Dit is overigens ook nog grappig:
http://twitter.com/wprg
Mar 4: 'Alles moet kloppen, anders prikt de consument er zo doorheen'
Mar 7: Vandaag de grote lancering van #Telzone!
Mar 8: Een persbericht betreft #Telzone, http://bit.ly/e82E0R
Ik dacht dat de oplichter zich had voorgedaan als een dochter van Eurofiber. Maar misschien was het wel van Tesco, en heeft hij er expliciet om gevraagd zijn site in diezelfde layout te bouwen. Dan is een kopietje vlot gemaakt.
Die tweet van 4 maart kan ik ook niet plaaten, die blijft vreemd. is hieronder ook verklaard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Volgens WPRG was die tweet geciteerd uit een blad waarin de meneer de directeur vrijdag zat te lezen. Dat was "puur toeval".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwaysleft
Wie denkt dat de kans groot is dat een Radar/Opgelicht/Kassa dit gaat oppakken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 15-02 10:35
Zijn het nou oplichters, of niet?
Wel erg opzichtig: advertantie in de krant etc...

Kan het niet gewoon een (bewuste) typo zijn in de krant; 369 is de normale prijs voor de 16GB, dus ofwel bewust +3G erbij gezet om klanten te lokken (en dat lukt blijkbaar!) en dan vervolgens claimen dat het een tikfout betreft en ze de wifi leveren...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwaysleft
matthijst schreef op dinsdag 08 maart 2011 @ 10:45:
Zijn het nou oplichters, of niet?
Wel erg opzichtig: advertantie in de krant etc...

Kan het niet gewoon een (bewuste) typo zijn in de krant; 369 is de normale prijs voor de 16GB, dus ofwel bewust +3G erbij gezet om klanten te lokken (en dat lukt blijkbaar!) en dan vervolgens claimen dat het een tikfout betreft en ze de wifi leveren...
ja het zijn oplichters, de mensen achter de site zijn nergens te achterhalen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

MueR schreef op dinsdag 08 maart 2011 @ 10:40:
De politie kan dat helemaal niet. Zou fraai zijn als oom agent op eigen houtje een rekening mag bevriezen. Daar horen gewoon procedures bij, zoals de tussenkomst van een rechter.
Natuurlijk geen eigen initiatief van de agent, maar het is toch van de zotte dat iemand er dus nu met een aantal ton euro's vandoor kan gaan omdat niemand dit maar kan tegenhouden? Konden ze dit dezelfde dag nog in actie brengen, had nagenoeg iedereen zijn geld weer terug kunnen krijgen.. nu? Bijna niemand.
alwaysleft schreef op dinsdag 08 maart 2011 @ 10:46:
ja het zijn oplichters, de mensen achter de site zijn nergens te achterhalen
Je bedoelt die van telzone of van WPRG?

[ Voor 16% gewijzigd door SinergyX op 08-03-2011 10:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwaysleft
Wel opvallend dat Spits niks van een advertentie erin heeft staan. Metro is dus blijkbaar makkelijker te omzeilen qua oplichterij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

alwaysleft schreef op dinsdag 08 maart 2011 @ 10:45:
Wie denkt dat de kans groot is dat een Radar/Opgelicht/Kassa dit gaat oppakken?
Ik denk 't wel. 738.000 is niet nikselijk in 1 dag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frickY
De politie zou de bank waar het ideal-account loopt moeten informeren. De bank kan dan zijn eigen conclusie trekken. Als normaal burger krijg je daar niets gedaan.
Als WPRG in het iDeal-account heeft voorzien kunnen zij hier wellicht wel nog iets betekenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timwijn
die tweet van 4 maart hoeft hier niets mee te maken te hebben.
Ja het ziet er ongelukkig uit nu we dit weten, maar als reclamebedrijf: reclames moeten altijd helemaal kloppen, immers door een slechte aanbieding prikt een consument zo heen. Is toch logisch dat het bedrijf zo denkt?
Kan toch een hele normaal tweet zijn voor een reclamebedrijf?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 81330

frickY schreef op dinsdag 08 maart 2011 @ 10:40:
[...]

Best kans dat het reclamebureau dat ook allemaal heeft geregeld, en alleen het rekeningnummer is aangepast naar de opdrachtgever.

[...]
Ik dacht dat de oplichter zich had voorgedaan als een dochter van Eurofiber. Maar misschien was het wel van Tesco, en heeft hij er expliciet om gevraagd zijn site in diezelfde layout te bouwen. Dan is een kopietje vlot gemaakt.
Die tweet van 4 maart kan ik ook niet plaaten, die blijft vreemd.
Dan nog klopt er iets niet met het reclame bureau. Zeg al zou de oplichter een dochter van Tesco zijn en zij willen dezelfde layout als het moeder bedrijf dan zou je zeggen dat het reclame bureau contact op neemt met Tesco om netjes een copy'tje te krijgen van de layout/database en dergelijke.

Tesco zou nooit instemmen met een slecht geripte versie van hun website. Iets zegt me dat het reclame bureau hier meer van weet....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwaysleft
Anoniem: 316134 schreef op dinsdag 08 maart 2011 @ 10:47:
[...]

Ik denk 't wel. 738.000 is niet nikselijk in 1 dag.
Ik heb nog meer te doen met de mensen die er gelijk 2 hebben besteld. Voor mijn vader is het een paar dagen werken en hij heeft het weer terug verdiend, voor velen niet. Maja, thats life. Vanavond gaat er een brief richting tros radar. Hou jullie op de hoogte !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Op de grote stapel met internetoplichting is die 738.000 euro natuurlijk een muizenkorrel. Hoop dat de ING snel handelt, het geld tegen houdt en nog een deel kan uitbetalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boesOne
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 15:22

boesOne

meuh

Die slecht geripte site hoeft natuurlijk niet perse te wijzen op betrokkenheid van dat reclameburo bij de scam. Het kan net zo goed wijzen op de matige ethiek van de commerciele copy paste generatie die uit de HBO's komt rollen :D
/ouwelul

I say we take off and nuke the entire site from orbit. It's the only way to be sure.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 22-04 22:00
de advertentie in de metro vandaag was ook neit te missen, halve pagina.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeatRider

SeatRider

Hips don't lie

Anoniem: 316134 schreef op dinsdag 08 maart 2011 @ 10:55:
Op de grote stapel met internetoplichting is die 738.000 euro natuurlijk een muizenkorrel. Hoop dat de ING snel handelt, het geld tegen houdt en nog een deel kan uitbetalen.
ING is geen partij in dezen, dus reken hier niet op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickH
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 08-04 06:58
Grappig, hoor zojuist de reclame voor telzone.nl op Q-Music voorbijkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwaysleft
NickH schreef op dinsdag 08 maart 2011 @ 10:59:
Grappig, hoor zojuist de reclame voor telzone.nl op Q-Music voorbijkomen.
haha, het is toch ongelofelijk 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pruimenpit
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 18:11
Quote van marktplaats, wat onder ieder mailtje staat:
Laat uw gezonde verstand spreken en vertrouw op uw gevoel: als iets te mooi lijkt om waar te zijn, dan is dat meestal ook zo.
Als ik een product ver onder de marktprijs aangeboden zie, en nieuw nog wel, dan denk ik er echt wel 3x over voordat ik tot aanschaf overga. Niet om de gedupeerden te bekritiseren, ik vind het vreselijk dat dit gebeurd is, maar aan de andere kant ook jammer dat er in een land als deze nog zoveel mensen op deze manier opgelicht worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wilf
  • Niet online

Wilf

shuo cao cao

@ alwaysleft: Nee hoor, niet ongelooflijk. Je koopt RUIM van tevoren (weken, maanden of soms zelfs jaren) die minuten in. Blijkbaar hadden de oplichters niet verwacht al binnen één dag betrapt te worden.

[ Voor 15% gewijzigd door Wilf op 08-03-2011 11:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NotSoSteady
  • Laatst online: 22:59
Tja wat verwacht je ook een 16GB + 3 voor 359 euro, niet dat dit natuurlijk mag kunnen. Maar je snapt natuurlijk wel dat dit niet mogelijk is, zelfs 2e hands kosten ze nog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robin1979
frickY schreef op dinsdag 08 maart 2011 @ 10:40:
[...]

[...]
OK, noem me gek, maar:
De site werd gisteren minuten nadat er hier over eurofiber en dergelijke werd gepraat aangepast om die referenties weg te halen. Net als het KvK nummer en nog wat dingetjes. Alles wat hier werd besproken werd real-time aangepast.

De eerste plek waar WPRG haar persbericht neerzet, is hier??? Heel erg onlogisch...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwaysleft
NotSoSteady schreef op dinsdag 08 maart 2011 @ 11:09:
Tja wat verwacht je ook een 16GB + 3 voor 359 euro, niet dat dit natuurlijk mag kunnen. Maar je snapt natuurlijk wel dat dit niet mogelijk is, zelfs 2e hands kosten ze nog.
Het zou gaan om een openings stunt, zeker na de verlaging en een grote partij zou het in praktijk wel mogelijk kunnen zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwaysleft
robin1979 schreef op dinsdag 08 maart 2011 @ 11:12:
[...]

OK, noem me gek, maar:
De site werd gisteren minuten nadat er hier over eurofiber en dergelijke werd gepraat aangepast om die referenties weg te halen. Net als het KvK nummer en nog wat dingetjes. Alles wat hier werd besproken werd real-time aangepast.

De eerste plek waar WPRG haar persbericht neerzet, is hier??? Heel erg onlogisch...
Nee op de site van wprg.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Stel je koopt een partij op van een faillissement, of uit Engeland of een ander land. Dan kan het. Openingsstunt.

De iPhone 4 was wel 759 euro, dus daar konden ze wel weer winst op maken. De inkoopprijs bij Apple is echt geen 500 euro hoor ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NotSoSteady
Anoniem: 316134 schreef op dinsdag 08 maart 2011 @ 11:13:
[...]

Stel je koopt een partij op van een faillissement, of uit Engeland of een ander land. Dan kan het. Openingsstunt.

De iPhone 4 was wel 759 euro, dus daar konden ze wel weer winst op maken. De inkoopprijs bij Apple is echt geen 500 euro hoor ;-)
Wat denk je dat een partij van een faillissement niks kost? En de inkoopprijs kan wel lager zijn maar dat is niet veel hoor marges zijn erg klein bij Apple, en Apple laat retailers echt hun producten niet voor dit soort prijzen verkopen.

[ Voor 12% gewijzigd door NotSoSteady op 08-03-2011 11:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwaysleft
[...]

Precies :) Al die mensen die het allemaal al zagen aankomen, come on!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robin1979
alwaysleft schreef op dinsdag 08 maart 2011 @ 11:13:
[...]

Uhm, kijk hier eens:
Anoniem: 398907 in "Telzone.nl Ipad levering"

Daar stond het voor het op wprg.nl te vinden was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 81330

alwaysleft schreef op dinsdag 08 maart 2011 @ 11:13:
[...]

Volgens mij was het hier waar wprg eerst poste. Ik vraag me af waarom er nog steeds geen official statement staat op de website zelf (het bureau heeft toch toegang tot de website)

nvm er staat nu een verwijzing naar het pers bericht

[ Voor 8% gewijzigd door Anoniem: 81330 op 08-03-2011 11:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 81330 schreef op dinsdag 08 maart 2011 @ 11:18:
[...]

Volgens mij was het hier waar wprg eerst poste. Ik vraag me af waarom er nog steeds geen official statement staat op de website zelf (het bureau heeft toch toegang tot de website)
In belang van het politieonderzoek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Stel.. en hoe groot is nu serieus die kans? Natuurlijk gaat er dagelijks een winkel met 100den ipad's failliet en een nietszeggende Nederlander kan dat allemaal opkomen? : 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Een ipad1 heb je voor 370 euro nu, dus 359 als openingsstunt lijkt me niet zo gek. Zeker niet als het bedrijf overal reclame maakt (dat kost meer geld waarschijnlijk.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Marzman schreef op dinsdag 08 maart 2011 @ 11:25:
[...]

Een ipad1 heb je voor 370 euro nu, dus 359 als openingsstunt lijkt me niet zo gek. Zeker niet als het bedrijf overal reclame maakt (dat kost meer geld waarschijnlijk.
Een iPad 1 met 3G heb je niet voor 370 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlbertTCB
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 21-12-2024

AlbertTCB

swing it baby

Tuurlijk wel! Weet je hoeveel bedrijven graag producten/diensten leveren tegen verlies gedurende een periode om naamsbekendheid op te bouwen of klanten aan zich te binden?

Voorbeeld: veel goede doelen maken gebruik van commerciele bedrijven om op straat donateurs te werven. De vergoeding voor elk gescoorde nieuwe donateur? Vaak de donateursbijdrage van het eerste jaar. Pas het tweede jaar (als de donateur nog meedoet) gaat het geld naar het goede doel.

Ander voorbeeld: in de jaren negentig verkochten veel drogisten (zoals Kruidvat) top cd's bij de release onder de inkoopprijs. Hun redenatie: voor slechts 1 of 2 gulden (toeleggen op een cd) per klant, wordt er veel shoptraffic gegenereerd. Dit is effectief goedkoper zelfs dan groots adverteren.

Ander voorbeeld: Sony en Microsoft die jarenlang hun console onder de productieprijs verkopen. Puur om marktaandeel te scoren.

Ander voorbeeld: grote winkelketens die jarenlang verliesgevende winkels laten zitten in steden. Puur om naar buiten toe op te houden dat het goed met hun gaat (of om marktaandeel te behouden).

Dus verlies nemen op producten is echt niet vreemd hoor en al helemaal niet bij een openingsstunt. Achteraf is het natuurlijk heel makkelijk voor al die wijze mensen om 'die domme' kopers 'die voor een dubbeltje op de eerste rij willen zitten' te veroordelen met wijze termen als 'if it's too good to be true, blablabla'.

I'm just taking care of business

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NotSoSteady
Marzman schreef op dinsdag 08 maart 2011 @ 11:25:
[...]

De "grap" zat hem in het feit dat dit de WiFi + 3G variant is.
Pagina: 1 2 ... 7 Laatste