Battle.net || Strava
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1087441
Battle.net || Strava
Heeft iemand dezelfde klachten? Provider is nog KPN, zal binnenkort Vodafone worden.
Prima toestel, maar de update naar android 2.3 laat ik nog even zitten tot dat de problemen die ik hier lees opgelost zijn.
AMD Ryzen 7 5700X / 32GB DDR 3200 /AMD Radeon RX6700 XT / 2x Kingston 1Tb SSD Nvme
Dit is ook door HTC aan mijn bevestigd.retlaw schreef op vrijdag 20 mei 2011 @ 10:30:
op onderstaande link claimt een xda-lid, een officieel antwoord te hebben op het wifi-probleem. Als dat zo is, licht het dus aan de software. Hmm, dan wordt het dus een feauture?
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1087441
Ik vond het al raar dat ik vaak een oproep had gemist zonder dat mijn telefoon overging. Eerst dacht ik dat het aan Tmobile lag maar die konden niets vinden.
Tot mijn stomme verbazing kwam ik gister erachter dat vaak wanneer mijn toestel op stand-by staat, de beller gelijk mijn voicemail krijgt. Als ik mijn toestel aan heb dan gaat mijn toestel wel af.
De bovenstaande probleem heb ik zelf getest.
Toestel stand-by, gelijk voicemail.
Bel ik direct daarna nog een keer met mijn toestel aan dan gaat mijn telefoon af!
Hmm, baal ik even dat ik heb geupdate naar 2.3... Betekend dus dat elk toestel met 2.3 een erg sterke wifi ontvanger moet hebben voortaan.
Heb btw via gameloft een game aangeschaft, Dungeon Hunter 2. Ziet er erg mooi uit en speelt nog lekker weg ook!
Battle.net || Strava
Als het inderdaad een beslissing is van Google dat de telefoon rond -88dBm moet overschakelen van wifi naar het mobiele netwerk, zouden andere Android telefoons met 2.3.3 dat toch ook moeten doen? Tot nu toe heb ik dat soort klachten alleen over de Desire HD en de Incredible S van HTC gelezen, die nagenoeg dezelfde software hebben.
Vele hadden het over een death of grip bij de Desire S bij WiFi gebruik.dasooktoevallig schreef op vrijdag 20 mei 2011 @ 13:25:
[...]
![]()
Als het inderdaad een beslissing is van Google dat de telefoon rond -88dBm moet overschakelen van wifi naar het mobiele netwerk, zouden andere Android telefoons met 2.3.3 dat toch ook moeten doen? Tot nu toe heb ik dat soort klachten alleen over de Desire HD en de Incredible S van HTC gelezen, die nagenoeg dezelfde software hebben.
Je kan dus concluderen dat het dezelfde probleem is.
HTC is volgens mij een van de eerste die 2.3 uitrolt.
Aan het death grip probleem kun je alleen iets doen door iets te veranderen aan de geleverde hardware (zoals het hoesje dat Apple heeft moeten naleveren bij de Iphone 4). Volgens mij heeft de Incredible S wel een mild death grip probleem met de mobiele verbinding als je de telefoon in je linker hand vasthoudt, maar met wifi heb ik dat nog niet geconstateerd.
Het probleem waar we het nu over hebben is een wijziging in de software, waardoor de grens waarbij de telefoon de verbinding kapt opeens is verlegd naar een hoger signaalniveau, terwijl de hardware aantoonbaar geen enkel probleem heeft om onder dat niveau nog een bruikbare netwerkverbinding op te bouwen en in stand te houden.
De inhoudelijke reden waarom deze verandering is doorgevoerd is nog niet bekend (voor zover ik heb gezien). Als gevolg van deze moedwillige en onnodige verslechtering van de werking van je telefoon kun je op kosten gejaagd worden als je bij de verkeerde provider zit en over je datalimiet heen gaat. Dat is dus niet acceptabel. Het zou HTC sieren als ze hun verantwoordelijkheid als fabrikant zouden nemen en de fout gewoon toe zouden geven en gauw met een fix zouden komen.
In plaats daarvan worden mensen die contact opnemen met de HTC helpdesk afgepoeierd met ingrijpende oplossingen die voor dit probleem niet het gewenste resultaat opleveren maar wel dataverlies veroorzaken (hard reset helpt niet tegen de ingestelde drempelwaarde), met flauwekulverhalen (bijv. het schakelen tussen wifi en mobiel netwerk is een nieuwe feature die in android 2.3.3 is toegevoegd) en met het afschuiven van de verantwoordelijkheid naar Google.
Of ben ik nou te kritisch?
Verder vind ook dat sinds de update m'n batterij het veel minder lang vol houdt, en dat terwijl het gebruik van m'n mobiel niet gewijzigd is.
Eerst had ik rond een uurtje of 7 's avonds nog wel 40 tot 50% van m'n batterij over. Nu is dat gezakt naar 20 a 30%.
Ik begin me steeds meer te ergeren aan de IS en steeds vaker komt het gevoel van: had ik nu toch maar m'n Desire gehouden...
@dasooktoevallig, Je bent zeker niet te kritisch en kan me alleen maar bij je aansluiten.
bij mij gaat de batterij sinds de update iets langer mee, niet spectaculair maar toch een verschil. Ik denk dat je wel iets aan dat probleem kunt doen.
Dit soort problemen zijn een bekend verschijnsel bij Android. Dat wordt meestal veroorzaakt door de apps die je zelf installeert. Hetzelfde geldt voor het spontaan opnieuw opstarten van je telefoon.
Gebruik je een taskkiller? Geef jezelf dan een draai om de oren
Als je sinds de update een nieuwe app geïnstalleerd hebt zou je kunnen testen of je accuverbruik minder wordt als je dat deïnstalleert. Niet alle apps zijn even goed geprogrammeerd. Oplossing: slechte apps niet gebruiken. Meestal zijn er genoeg alternatieven.
Helpt dat niet, dan speelt de update wel een rol. Het kan zijn dat je een app moet verwijderen en opnieuw installeren, zodat bij het installeren de passende instellingen worden gekozen voor de nieuwe Android versie. Helpt dat niet, dan moet de app waarschijnlijk nog worden aangepast aan de nieuwe Android versie voordat die weer werkt - en in ons geval ook aan de veranderingen die HTC zelf inbrengt.
Helpt dat ook niet, dan is er iets mis gegaan bij de update. Niet bij het flashen van de ROM, want dan zou je telefoon dood zijn of nog opstarten met de vorige Android versie. Wel bij het legen van de dalvik cache of bij het aanpassen van systeeminstellingen waardoor je telefoon draait met gedeeltelijk oude instellingen. Daar kun je niet bij. In dat geval ben je wel genoodzaakt om een hard reset uit te voeren om weer met een schoon en stabiel systeem te beginnen. Dat is ook een van de twee goede redenen om een hard reset te doen. De andere reden is als je al je persoonlijke instellingen en gegevens wilt verwijderen, bijv. als je de telefoon aan iemand anders geeft of verkoopt.
Toen zag ik op het XDA een Topic hierover, ik ben dus niet de enige.
Op dit moment staat hij op 10% en heb daar ook een screenshots van, uit deze screenshots blijkt ook dat er mobiele data word verzonden en ontvangen, maar waarom?

Heb je het over een incidentele piek of zie je dat iedere dag? Als ik je link volg en de berichten daar lees, ben ik er nog niet van overtuigd dat er iets structureels aan de hand is. Mobiele telefoons worden wisselend gebruikt in steeds wisselende omstandigheden. Uitschieters naar boven en beneden horen er bij.
De telefoon verbruikt meer energie als je bereik slechter is en met name naarmate de antennemast van het mobiele netwerk waar de telefoon contact mee probeert te krijgen verder weg is. Dan krikt de telefoon het zendvermogen op en dat heeft een flinke verslechtering van de looptijd van de accu als gevolg. Ik heb dat als ik op mijn werk ben, omdat de dekking op mijn werkplek op het randje zit. Als ik daar niet ben verbruikt mijn telefoon aanzienlijk minder.
Dat kan ook incidenteel voorkomen, bijvoorbeeld als de dichtstbijzijnde antennemast geen plek meer voor jouw verbinding heeft of als er een probleem met die mast is. Als dit zo nu en dan voorkomt zou ik me er verder geen zorgen over maken. En als jij de hele dag je accuverbruik gaat checken is de accu nog sneller leeg, omdat het beeldscherm de grootste verbruiker is.
Wat het dataverkeer precies is weet ik niet zeker, maar ik heb wel een idee. Bij mij is er vandaag in ca. 4 uur 46,35 KB verzonden en 53,44KB ontvangen. Na het versturen van een kort SMSje is daar in beide richtingen 3KB bij gekomen. Het gaat dus niet om de inhoud van het SMS-bericht, want dat is alleen verzonden en niet ontvangen. Ik vermoed dus dat het gaat om gegevensuitwisseling met het mobiele netwerk, die gebruikt wordt om de verbinding in stand te houden en om de uitwisseling van berichten te regelen. Dat verklaart ook de kleine hoeveelheden data.
Heb alleen de app sleep as an droid geinstalleerd sinds de update, en het enige verschil is dat ik de extended control widget heb vervangen door de power control widget van HTC zelf.dasooktoevallig schreef op zaterdag 21 mei 2011 @ 11:58:
@smartie89:
Dit soort problemen zijn een bekend verschijnsel bij Android. Dat wordt meestal veroorzaakt door de apps die je zelf installeert.
Ik zal die maar weer eens vervangen, kijken of het wat helpt.
Heeft iemand trouwens al een goede auto houder gespot??
Die widget gebruik ik zelf ook. Levert hier geen problemen op.smartie89 schreef op zaterdag 21 mei 2011 @ 16:17:
[...]
Heb alleen de app sleep like a droid geinstalleerd sinds de update, en het enige verschil is dat ik de extended control widget heb vervangen door de power control widget van HTC zelf.
Als je deze app bedoelt: https://sites.google.com/site/sleepasandroid/ kan ik me wel voorstellen dat je accu sneller leeg raakt. Je telefoon moet dan werken terwijl jij slaapt: https://sites.google.com/site/sleepasandroid/graphs

Die gebruik ik uiteraard alleen 's nachtsdasooktoevallig schreef op zaterdag 21 mei 2011 @ 16:39:
[...]
Die widget gebruik ik zelf ook. Levert hier geen problemen op.
Als je deze app bedoelt: https://sites.google.com/site/sleepasandroid/ kan ik me wel voorstellen dat je accu sneller leeg raakt. Je telefoon moet dan werken terwijl jij slaapt: https://sites.google.com/site/sleepasandroid/graphs

Ik ga nog even verder op onderzoek uit... en denk ff een harde reset uitvoeren als ik daar morgen zin in heb...
Ik heb sinds de update inderdaad ook veel meer batterij gebruik door Dialer.. terwijl ik nog steeds nauwelijks bel.Enes_81 schreef op zaterdag 21 mei 2011 @ 12:42:
Gisteren toen ik uit school kwam keek ik eens bij accugebruik an mijn telefoon en tot mijn verbazing stond er dat "telefoon" 19% van de accu had gebruikt en dat terwijl ik die dag helemaal niet heb gebeld![]()
Toen zag ik op het XDA een Topic hierover, ik ben dus niet de enige.
Op dit moment staat hij op 10% en heb daar ook een screenshots van, uit deze screenshots blijkt ook dat er mobiele data word verzonden en ontvangen, maar waarom?
[afbeelding]
Die update doet echt afbreuk aan de IS, die ik daarvoor echt uitstekend vond.
Stomme vraag misschien, maar wat is een Dialer voor programma? Is de Dialer de applicatie die ervoor zorgt dat je kan bellen (de 0-9 toetsen op je scherm?)frickY schreef op zaterdag 21 mei 2011 @ 21:16:
[...]
Ik heb sinds de update inderdaad ook veel meer batterij gebruik door Dialer.. terwijl ik nog steeds nauwelijks bel.
Die update doet echt afbreuk aan de IS, die ik daarvoor echt uitstekend vond.
-Fairouz: Telefoon houdt in dat deb atterij gebruik maakt van alle applicaties die aan staan en bijvoorbeeld ook e-mail. Daarnaast heeft u een netwerkverbinding en dit kost ook energie. Ook bluetooth en WiFi als deze aanstaan ( ook al gebruikt u deze niet ) hebben veel energie nodig.
-
Ik werd net trouwens gebeld door HTC dat er een nieuwe achterklep vanuit Engeland naar mij toe komt, fijn dat mijn geklaag toch heeft geholpen. Ik moest wel een aantal foto's maken waarop het duidelijk te zien was ook hem ik een filmpje gemaakt waar het gekraak duidelijk te horen was. Dus voor de mensen met het zelfde probleem neem ook eens contact op zou ik zeggen
PS: Vergeet niet deze petitie te ondertekenen.
Verwijderd
Laat even weten hoe dat is gegaan. Of het gekraak ook echt weg is.Enes_81 schreef op maandag 23 mei 2011 @ 15:42:
Ik werd net trouwens gebeld door HTC dat er een nieuwe achterklep vanuit Engeland naar mij toe komt, fijn dat mijn geklaag toch heeft geholpen. Ik moest wel een aantal foto's maken waarop het duidelijk te zien was ook hem ik een filmpje gemaakt waar het gekraak duidelijk te horen was. Dus voor de mensen met het zelfde probleem neem ook eens contact op zou ik zeggen
Mag ik vragen wat er op jouw foto's dan te zien was? je kan toch niet zien dat hij kraakt? Of zaten er echt spleten tussen de klep en de body?
Mij werd gevraag om foto's te maken dus dat heb ik maar gedaan, ik heb mijn nokia n82 gepakt en wat foto's gemaakt in macro modus (klap geven tegen camera).Verwijderd schreef op maandag 23 mei 2011 @ 21:51:
[...]
Laat even weten hoe dat is gegaan. Of het gekraak ook echt weg is.
Mag ik vragen wat er op jouw foto's dan te zien was? je kan toch niet zien dat hij kraakt? Of zaten er echt spleten tussen de klep en de body?
Nou heb ik bij mijn 2e IS dus ook het probleem dat de klep ongeveer een haardikte kleiner is als de body waardoor de randen wat scherp aanvoelen, dus ja er viel wel iets te zien op de foto's.
Maar ik denk dat het filmpje toch wel doorslaggevend was, daarin was het gekraak erg goed te horen.
Wanneer ik de nieuwe klep binnen heb zal ik doorgeven of het gekraak weg is, volgens HTC zou het 2 weken kunnen duren vanuit Engeland.
Dit klinkt als muziek in de oren!
Dat zou inderdaad erg mooi zijn. Kan ik eindelijk een custom rom draaien met Sense 3.0.dielc schreef op woensdag 25 mei 2011 @ 15:55:
http://tweakers.net/nieuw...-android-smartphones.html
Dit klinkt als muziek in de oren!
Nog even een update: heb nog niks van HTC gehoord.. Beetje jammer!
Vind het wel vreemd dat mijn verbindingsproblemen (met 3G en bereik) opeens een stuk minder is.
Heb vrijwel overal weer normaal internet en de verbinding valt minder vaak weg.
Heb ik ook regelmatig. In ieder geval als de de FM Tuner (met htc app) gebruikt zie je nooit oproepen, die gaan automatisch op de voicemail. In alle gevallen. En dat heb ik al vele malen meegemaakt.ChiMan schreef op vrijdag 20 mei 2011 @ 13:19:
Zijn er IS gebruikers die de veel oproepen hebben gemist. waarna je een bericht krijgt met een voicemail of heeft gebeld maar geen bericht achter gelaten heeft?
Ja ik dacht dat ik gek was.. maar heb dit bijna elke dag welMalarky schreef op woensdag 25 mei 2011 @ 22:45:
[...]
Heb ik ook regelmatig. In ieder geval als de de FM Tuner (met htc app) gebruikt zie je nooit oproepen, die gaan automatisch op de voicemail. In alle gevallen. En dat heb ik al vele malen meegemaakt.
AUB rapporteer dit aan HTC!Audiojunky schreef op donderdag 26 mei 2011 @ 07:58:
[...]
Ja ik dacht dat ik gek was.. maar heb dit bijna elke dag wel
Krijg keer op keer de comment dat ze nooit eerder zoiets hebben vernomen.
Voor de duidelijkheid, ik bedoel dus telefonie, niet WiFi.
Ik had KPN en heb nu T-Mobile. Moet zeggen dat ik vaak 1 streepje bereik heb op UMTS netwerk. Als ie dan switched naar 2G is het bereik weer vol...sphere schreef op vrijdag 27 mei 2011 @ 07:38:
Zijn er mensen die bereikbaarheidsproblemen hebben met de IS en T-Mobile? Ik kan *binnen* regelmatig niet bellen, of als ik opneem heb ik een dode lijn/eenzijdig gesprek. Vroeg me af of dit ligt aan de 1800MHz en of bijv. KPN/Vodafone gebruikers hier geen last van hebben?
Voor de duidelijkheid, ik bedoel dus telefonie, niet WiFi.
Als ik kijk bij Instellingen->Over de telefoon->Netwerk is de signaalsterkte thuis rond de -100 dBm asu 4...
Ik ben niet zo bekend met deze waarden, maar als ik buiten ben is dit rond de -70 dBm en 20 asu.
Toen ik KPN had heb ik eigenlijk niet naar deze waarden gekeken. Toen had ik altijd goede ontvangst volgens mij...
Ik heb het gegoogled en wat ik vind is dat een lagere dBm waarde beter is en een hogere asu waarde... Iemand hier die hier wat over toe kan lichten?
Battle.net || Strava
Het is echter de vraag of de Incredible ook geunlocked kan worden. Aangezien hij zegt; "Vanaf nu gaan we dat niet meer doen"Yrck schreef op vrijdag 27 mei 2011 @ 09:12:
Nieuws update m.b.t. bootloader: http://www.facebook.com/HTC/posts/10150307320018084
Idd hoe lager hoe beter. Dit ligt aan t- mobile. Waar woon je? Wellicht zijn er mede tweakers die kunnen bevestigen dat het bereik beter kan.retlaw schreef op vrijdag 27 mei 2011 @ 08:26:
[...]
Ik had KPN en heb nu T-Mobile. Moet zeggen dat ik vaak 1 streepje bereik heb op UMTS netwerk. Als ie dan switched naar 2G is het bereik weer vol...
Als ik kijk bij Instellingen->Over de telefoon->Netwerk is de signaalsterkte thuis rond de -100 dBm asu 4...
Ik ben niet zo bekend met deze waarden, maar als ik buiten ben is dit rond de -70 dBm en 20 asu.
Toen ik KPN had heb ik eigenlijk niet naar deze waarden gekeken. Toen had ik altijd goede ontvangst volgens mij...
Ik heb het gegoogled en wat ik vind is dat een lagere dBm waarde beter is en een hogere asu waarde... Iemand hier die hier wat over toe kan lichten?
[ Voor 3% gewijzigd door Quantor op 27-05-2011 12:08 ]
Ik woon in Rijnsburg, Zuid-Holland... Misschien kan er iemand uit de omgeving zijn/haar signaalsterkte posten?Idd hoe lager hoe beter. Dit ligt aan t- mobile. Waar woon je? Wellicht zijn er mede tweakers die kunnen bevestigen dat het bereik beter kan.
Battle.net || Strava
Ehm, nee er is niks veranderd aan het toetsenbord hoor1voud schreef op vrijdag 27 mei 2011 @ 20:01:
Ik heb net mijn incredible s geupdate naar 2.3. Alles is prima verlopen en ik merk ook dat hij wat sneller reageert. Het enige wat ik opmerk is dat ik nog altijd mijn oude toetsenbord heb. Zat er in 2.3 niet een totaal vernieuwde toetsenbord?
Dat klopt, maar dat verhaal gaat over het standaard Android toetsenbord, dat door HTC is vervangen door een eigen toetsenbord. Ik heb wel de indruk dat HTC dingen verbeterd heeft aan het toetsenbord, maar niet het uiterlijk. Het toetsenbord ondersteunt meer talen. Het reageert beter op mijn toetsaanslagen. En de woordvoorspelling werkt sneller, beter en kent meer woorden.1voud schreef op vrijdag 27 mei 2011 @ 20:01:
Ik heb net mijn incredible s geupdate naar 2.3. Alles is prima verlopen en ik merk ook dat hij wat sneller reageert. Het enige wat ik opmerk is dat ik nog altijd mijn oude toetsenbord heb. Zat er in 2.3 niet een totaal vernieuwde toetsenbord?
In de Market kun je diverse toetsenborden vinden die zijn gebaseerd zijn op het Gingerbread toetsenbord. Gebruik je meerdere talen uit verschillende werelddelen door elkaar dan kan ik het Multiling Keyboard van Honso aanbevelen. Schakelen tussen talen gaat snel, je kunt er goed op typen en de woordvoorspelling is even goed als van HTC of Google.
[ Voor 19% gewijzigd door dasooktoevallig op 28-05-2011 15:23 ]
Zie nergens een optie hiervoor.
Edit.
Na een poosje speuren op het grote www zie ik berichten dat de software voor video call gewoon niet op het toestel zit?
Meen me toch te herinneren dat ik had gelezen dat het gewoon kon of ik ging er gewoon vanuit ivm de aanwezigheid van de 2e camera.
Hopelijk komt hier nog een keer een update voor.
[ Voor 66% gewijzigd door Rhodan op 28-05-2011 19:57 ]
Ik heb daar ook naar gezocht. Het is mogelijk om nu gebruik te maken van videobellen, maar het grote probleem is dat je daar anderen voor nodig hebt die dezelde videobeldienst gebruiken. Je zou willen dat Skype voor Android videobellen zou bieden, omdat daar al honderden miljoenen mensen accounts hebben. Maar om een onduidelijke reden biedt Skype het videobellen alleen voor gebruikers van bepaalde telefoons voor het Amerikaanse netwerk Verizon aan.Rhodan schreef op zaterdag 28 mei 2011 @ 17:41:
Weet iemand hoe ik een video call kan maken?
Zodra we een update naar Android 2.3.4 krijgen, zit daar een nieuwe versie van Google Talk in.
Google Talk heeft weliswaar geen desktopversie, maar een webinterface die ook wordt gebruikt voor het videobellen. Dat werkt zelfs op een netbook nog fatsoenlijk. Daarvoor hoef je dus niet eens meer een programma te installeren. Veel mensen hebben Gmail accounts en zouden hier dus gebruik van kunnen maken. Maar zelfs onder de Gmail gebruikers lijkt Google Talk niet echt ingeburgerd te zijn als supersnelle gratis chatdienst, laat staan als videobeldienst. Wil je dus t.z.t. via Google Talk gaan videochatten, moet je nog het nodige zendingswerk gaan doen.
Op dit moment zit er inderdaad geen app voor videobellen op je toestel. Wel zijn er meerdere apps in de Market die videobellen mogelijk maken, bijvoorbeeld Fring en Tango. Voor zover ik heb kunnen vinden bieden die bedrijven geen desktop client. Je kunt dus alleen bellen met mensen die een smartphone hebben en die dezelfde app gebruiken.
Dan is er ook nog Linphone (http://www.linphone.org/). Dat werkt op vrijwel alle desktop-platformen en op veel verschillende smartphones. Als we dat massaal gaan gebruiken kan het dus Skype gaan vervangen. En dat is nou juist het probleem: ken jij iemand die een Linphone account heeft?
Ga daar dan toch eens induiken.
Maar ik vind dit toch duidelijk een minpunt van HTC!!
http://www.oovoo.com/home.aspx
Die mensen hoeven niet eens een Oovoo account te hebben. In dat geval wordt gebruik gemaakt van een persoonlijke webpagina.
Update: net getest: "Your device is not supported yet"

[ Voor 10% gewijzigd door dasooktoevallig op 29-05-2011 21:17 ]
Hee Yrck, van harte gefeliciteerd!Yrck schreef op maandag 30 mei 2011 @ 12:38:
Benieuwd of we binnenkort meer horen over de bootloaders van HTC..!
Laten we allemaal HTC gaan vragen of er een update gepland staat naar 2.3.4 en of dan ook meteen de bootloader wordt aangepast aan het nieuwe beleid. Misschien krijgt iemand per ongeluk een bruikbaar antwoord...
Dankje!dasooktoevallig schreef op maandag 30 mei 2011 @ 12:53:
[...]
Hee Yrck, van harte gefeliciteerd!![]()
Laten we allemaal HTC gaan vragen of er een update gepland staat naar 2.3.4 en of dan ook meteen de bootloader wordt aangepast aan het nieuwe beleid. Misschien krijgt iemand per ongeluk een bruikbaar antwoord...
Zal HTC een email sturen. Ben namelijk erg benieuwd!
Beste Possible,
Dank voor uw e-mail naar HTC.
Het door u waargenomen bericht geldt ook voor alle HTC toestellen, dus ook voor de Incredible S.
Wanneer de uitvoering hiervan zal geschieden, is op dit moment nog niet bekend. U gelieve voor verdere
berichtgeving hierover, de web site te raadplegen. Hierop wordt de vervolgberichtgeving geplaatst.
Als u verdere vragen heeft, of u wilt laten weten dat uw probleem is opgelost, dan kunt u dat aan ons laten weten door naar de ContactUs te gaan en daar in te loggen met je e-mailadres en het volgende ticketnummer 11Nxxxxx7.
Met vriendelijke groet,
HTC
Gasloos sinds 2020 - 3240wp-Z Live 5100wp-W Live 8340wp-Merged Live Altantic Explorer 200 Live
Kleine correctie: er is wel een desktop versie, google talk client.dasooktoevallig schreef op zondag 29 mei 2011 @ 12:48:
[...]
Zodra we een update naar Android 2.3.4 krijgen, zit daar een nieuwe versie van Google Talk in.
Google Talk heeft weliswaar geen desktopversie, maar een webinterface
ik dacht, maar weet het niet zeker, dat die ook video ondersteunt.
http://serve.infoteur.nl
De krasjes zijn nu bijna helemaal weg, gek genoeg. Ik had op meerdere plekjes beschadigingen, die zijn onzichtbaar, deze is nog zeer gering aanwezig. Maf.Thomasthomas schreef op dinsdag 03 mei 2011 @ 16:31:
http://i55.tinypic.com/2ns9jlv.jpg hier is een foto van de ergste beschadiging. De andere krasjes vallen niet echt op behalve in de volle zon. Ik heb hem heel voorzichtig gebruikt maar toch gebeurt dit. Ik stop hem altijd in een lege zak (zonder sleutels, zelfs mijn oortjes doe ik in een andere zak), heb hem nog nooit laten vallen.
Verwijderd
Zowel ik als mijn collega hebben volgende probleem:Quantor schreef op vrijdag 20 mei 2011 @ 12:11:
Ik heb op m'n werk een collega een Inc S gegeven om te testen als vervanging van onze Touch Pro 2's. De Inc S is vele malen sneller en gemakkelijker te bedienen, echter als klacht kwam er dat regelmatig tijdens het bellen de verbinding werd verbroken. Ik zie dat er een update klaar staat, deze is nog niet geinstalleerd.
Heeft iemand dezelfde klachten? Provider is nog KPN, zal binnenkort Vodafone worden.
Tijdens onvoorziene momenten (soms tijdens bellen, soms merk je het gewoon 's ochtends) reboot de incredible zonder waarschuwing, zonder melding achteraf. Wit scherm met groene letters erop, net zoals je hem net opzet.
Geen applicaties geïnstalleerd,... nog iemand dit probleem?
Verwijderd
Nee, Mobistar in Belgiësphere schreef op maandag 06 juni 2011 @ 16:49:
Vodafone als provider?
Nou moe, het probleem is spontaan weer verdwenen. Nou, ik ben inieder geval blij maar wel wat verontrust. Ik hoop maar dat eht neti emer terugkomt.joep doei schreef op zaterdag 04 juni 2011 @ 19:32:
Ik heb sinds enkele dagen een raar probleem. Mijn HTC incredible S op het vodafone netwerk laat tijdens telefoongesprekken een sirene-achtig geluid horen (wiee-wiee-wiee-wiee). Dit wordt langzaam harder en zachter, maar gaat niet weg. Ik kan het horen en degene die ik aan de lijn heb ook. Heeft iemand een idee wat er aan de hand zou kunnen zijn?
http://serve.infoteur.nl
Verwijderd
Deze morgen opnieuw: staat er op m'n scherm "beperkte dienst", mijn mails blijven wel binnenkomen.
Het enige wat ik kan doen is GSM afzetten & weer opzetten, dan werkt het weer. (idem bij collega).
Is dit een mobistar probleem of een HTC probleem?
Het lijkt wel op de problemen die ik ondervind i.c.m een T-mobile SIM.Verwijderd schreef op woensdag 08 juni 2011 @ 08:33:
[...]
Deze morgen opnieuw: staat er op m'n scherm "beperkte dienst", mijn mails blijven wel binnenkomen.
Het enige wat ik kan doen is GSM afzetten & weer opzetten, dan werkt het weer. (idem bij collega).
Is dit een mobistar probleem of een HTC probleem?
De oplossing voor mij was: Instellingen> Beveiliging > Sim-kaart vergrendeling uitvinken
XDA Topic
Youtube Filmpje
Zijn website
Pagina die wij in de gaten moeten houden
Verwijderd
In test, ik hou jullie op de hoogte. Het rare is dat ik wel een dataverbinding blijf behouden.Enes_81 schreef op woensdag 08 juni 2011 @ 09:26:
[...]
Het lijkt wel op de problemen die ik ondervind i.c.m een T-mobile SIM.
De oplossing voor mij was: Instellingen> Beveiliging > Sim-kaart vergrendeling uitvinken
Naar beneden blijft toch zachter? Maar ik snap wel wat je bedoelt, het balkje schuift de andere kant op..GWBoes schreef op woensdag 08 juni 2011 @ 14:29:
Ben ik trouwens de enige die zich irriteert aan het feit dat de volumeknop verkeerd om werkt in landscape mode?
Maar zal me er niet aan ergeren. Erger me meer aan het signaalsterkte beleid van 2.3.3...
Battle.net || Strava
Ik erger me sowieso aan het feit dat je het volume van je beltoon kan aanpassen met die volume knop. Ik wil dat ding ALLEEN voor media volume gebruiken.GWBoes schreef op woensdag 08 juni 2011 @ 14:29:
Ben ik trouwens de enige die zich irriteert aan het feit dat de volumeknop verkeerd om werkt in landscape mode?
Zag het inderdaad, lijkt me erg mooi!Enes_81 schreef op woensdag 08 juni 2011 @ 10:32:
Er is nu een Nederlandse groep die beweert onder andere de IS softwarematig S-OFF te kunnen krijgen.
XDA Topic
Youtube Filmpje
Zijn website
Pagina die wij in de gaten moeten houden
Op XDA al een mooie ROM gezien met Sense 3.0. Denk dat ik toch nog even wacht een maandje tot HTC met een oplossing komt. Vind ik "iets veiliger".
Telefoon al opnieuw opgestart? Als probleem niet verholpen is kan je het beste een harde reset uitvoeren. Blijft natuurlijk vervelend, maar zo sluit je wel dingen uit.Sanderbasketbal schreef op woensdag 08 juni 2011 @ 15:34:
Ik heb nogal een vaag probleem.. Als ik de camera app open op mijn Incredible S dan laadt ie deze constant, net of ie constant de app wil opstarten. Het beeld gaat aan uit aan uit etc. Foto's maken is dan ook onmogelijk geworden, net zoals de app Google Goggles werkt nu ook niet meer. Het rare aan dit is dat de camcorder wel gewoon werkt. Weet iemand meer van dit probleem en hoe ik dit kan oplossen zonder bijv. een harde reset te gebruiken?
[ Voor 35% gewijzigd door Yrck op 08-06-2011 19:34 ]
Wat heb je zelf al geprobeerd?Sanderbasketbal schreef op woensdag 08 juni 2011 @ 15:34:
Ik heb nogal een vaag probleem.. Als ik de camera app open op mijn Incredible S dan laadt ie deze constant, net of ie constant de app wil opstarten. Het beeld gaat aan uit aan uit etc. Foto's maken is dan ook onmogelijk geworden, net zoals de app Google Goggles werkt nu ook niet meer. Het rare aan dit is dat de camcorder wel gewoon werkt. Weet iemand meer van dit probleem en hoe ik dit kan oplossen zonder bijv. een harde reset te gebruiken?
Om een paar dingen te noemen: telefoon opnieuw opstarten, camera-app afsluiten in Applicatiebeheer, camera app terugzetten naar standaardinstellingen (in het menu van de app zelf). Vertoont de camera dit gedrag ook als je Google Goggles gedeïnstalleerd hebt? En andere apps die misschien je camera gebruiken?
Heel erg vreemd vanmorgen probeerde ik de camera app weer te starten en nu valt hij niet meer uit. Net zoals Google Goggles.. Nogal vreemd..dasooktoevallig schreef op donderdag 09 juni 2011 @ 13:20:
[...]
Wat heb je zelf al geprobeerd?
Om een paar dingen te noemen: telefoon opnieuw opstarten, camera-app afsluiten in Applicatiebeheer, camera app terugzetten naar standaardinstellingen (in het menu van de app zelf). Vertoont de camera dit gedrag ook als je Google Goggles gedeïnstalleerd hebt? En andere apps die misschien je camera gebruiken?

Er stond toen 2-3 weken levertijd, staat er trouwens nog steeds.
Gisteren 8 juni kreeg ik een mail waarin stond dat het niet binnen de 3 weken geleverd kon worden en het uiterlijk tot 16 juni leverbaar zou zijn.
Vanochtend check ik mijn mail staat er dat hij verzonden, toen in net thuis kwam lag hij in mijn brievenbus
Zo dadelijk eens erop plakken.
Ben benieuwd hoe de kwaliteit is! Heb er een van ebay maar het hoekje bij de camera zit al los.Enes_81 schreef op donderdag 09 juni 2011 @ 20:58:
So, 17 mei had ik een 2 pack originele screenprotectors besteld op Bol.com linkje € 6,94 incl verzenden.
Er stond toen 2-3 weken levertijd, staat er trouwens nog steeds.
Gisteren 8 juni kreeg ik een mail waarin stond dat het niet binnen de 3 weken geleverd kon worden en het uiterlijk tot 16 juni leverbaar zou zijn.
Vanochtend check ik mijn mail staat er dat hij verzonden, toen in net thuis kwam lag hij in mijn brievenbus
Zo dadelijk eens erop plakken.
Als ik gebeld wordt en opneem, lijkt het erop dat de beller mij gedurende 3 tot 4 seconden niet hoort. Heb al meerdere keren gehad dat ik mijn naam zeg bij opnemen maar de ander dat niet hoort.... De bellers hebben dat mij bevestigd; ze hoorde mij niet opnemen.. Pas na die 3 tot 4 seconden na opnemen lijkt de verbinding aan de andere kant pas tot stand te komen. Wel hoor ik direct de beller aan de andere kant. Raar verschijnsel vind ik! Meer mensen last van?
[ Voor 42% gewijzigd door sphere op 10-06-2011 15:01 ]
Ik heb Vodafone.... Zou het een extra feature zijn van toestel, los van provider.....?sphere schreef op vrijdag 10 juni 2011 @ 15:01:
Yep, met HTC IS/T-Mobile. Tweede keer bellen is het vaak goed.
Gelukkig is het een 2 pack want bij het plakken van de eerste kwam er stof onderYrck schreef op vrijdag 10 juni 2011 @ 10:49:
[...]
Ben benieuwd hoe de kwaliteit is! Heb er een van ebay maar het hoekje bij de camera zit al los.
De tweede heb ik maar vlak na het douchen gedaan in de badkamer, deze zit er nu goed op.
Het mooiste vind ik nog dat je niet hoeft te kloten met bubbeltjes, hij zat er in 1 keer zonder bubbels op
Ik herken dit ook. Levert gênante situaties op.el pimo schreef op vrijdag 10 juni 2011 @ 14:48:
Zijn er gebruikers die net als ik last hebben van het volgende verschijnsel:
Als ik gebeld wordt en opneem, lijkt het erop dat de beller mij gedurende 3 tot 4 seconden niet hoort. Heb al meerdere keren gehad dat ik mijn naam zeg bij opnemen maar de ander dat niet hoort.... De bellers hebben dat mij bevestigd; ze hoorde mij niet opnemen.. Pas na die 3 tot 4 seconden na opnemen lijkt de verbinding aan de andere kant pas tot stand te komen. Wel hoor ik direct de beller aan de andere kant. Raar verschijnsel vind ik! Meer mensen last van?
Inc S met T-Mobile
Nu gaat de accu inderdaad lang mee, maar krijg de laatste tijd veel klachten als mensen mij bellen dat ik steeds wegval, dubbel praat etc. De verbinding wordt niet verbroken. Herkenbaar?
Ik heb hier ook zeer regelmatig last van! Zeer hinderlijk!el pimo schreef op vrijdag 10 juni 2011 @ 14:48:
Zijn er gebruikers die net als ik last hebben van het volgende verschijnsel:
dit in combi met een Hi abo
Verwijderd
Zoals beloofd een update, ik heb dit reeds gedaan, maar ik blijf dit probleem ondervinden (beperkte dienst op het scherm 's ochtends), mijn collega heeft hetzelfde probleem, maar hij heeft dit zelf voor als hij op de autosnelweg aan het rijden is.Enes_81 schreef op woensdag 08 juni 2011 @ 09:26:
[...]
Het lijkt wel op de problemen die ik ondervind i.c.m een T-mobile SIM.
Ik heb hiervoor een dossier geopend bij te TELCO (Mobistar),
Hou jullie op de hoogte
ARGH! En weer een spontane reboot!!!
[ Voor 25% gewijzigd door sphere op 15-06-2011 16:56 ]
Ik herken dit probleem niet, en inplaats van zelf met WD40 te kloten, zou ik contact op nemen met HTC. Heb je hem korter als 2 weken dan zou je een nieuwe kunnen krijgen via de winkel/internetshop waar deze gekocht is.Mayet193 schreef op donderdag 16 juni 2011 @ 18:01:
Ik ben ook de trotse bezitter van een Incredible S, maar had gister een raar voorval. Mijn aan/uit knopje reageerde niet meer, ik kon hem niet meer indrukken. Ik heb het achterklepje eraf gehaald, wat WD40 of een keukenrol gedaan en op het knopje gesmeerd, nu gaat hij nog stroef maar het is te doen. Kent iemand dit probleem betere oplossingen voor gevonden?
Ik heb hem nu alweer een tijd, de eerste dag van de release kon ik hem ophalen. Ik heb mijn abonnement via studentenmobiel bij Hi afgesloten en weet niet of ik ermee naar het Business Center wil. Wil sowieso niet dat hij opgestuurd wordt.Enes_81 schreef op donderdag 16 juni 2011 @ 18:08:
[...]
Ik herken dit probleem niet, en in plaats van zelf met WD40 te kloten, zou ik contact op nemen met HTC. Heb je hem korter als 2 weken dan zou je een nieuwe kunnen krijgen via de winkel/internetshop waar deze gekocht is.
Mayet, ik heb dit ook gehad en na de schoonmaak kon ik het knopje ook weer indrukken.[b][message=36235251,noline]Mayet193 schreef op donderdag 16 juni 2011 @ 18:01[/ Kent iemand dit probleem betere oplossingen voor gevonden?
Ik stopte de telefoon altijd met de bovenkant naar beneden in de broekzak. Als daar dan stof o.i.d. in zit gaat het tussen de openingen rond het aan/uit knopje zitten.
Ik stop de telefoon nu met de bovenkant naar boven in de broekzak en heb er geen last meer van gehad.
Misschien is dit ook de oplossing voor jou, succes ermee.
EINDELIJK en nog Nederlander(s) ook
GEWELDIG!Enes_81 schreef op zondag 19 juni 2011 @ 12:00:
Voor de mensen die graag S-OFF willen maar niet actief zijn op XDA : http://alpharev.nl/x/beta/ .
Edit: Garantie vervalt niet neem ik aan? HTC gooit binnenkort zelf ook de bootloader open?
[ Voor 11% gewijzigd door Yrck op 19-06-2011 12:31 ]
Ik zou het niet weten over de garantie, maar bij SE vervalt je garantie zelfs als je het op de officiële manier doet, ik denk eerlijk gezegd dat dat bij HTC ook het geval zal zijn straks.Yrck schreef op zondag 19 juni 2011 @ 12:19:
[...]
GEWELDIG!Nu even de reacties in de gaten houden op XDA voordat ik deze ga gebruiken op mijn telefoon!
Edit: Garantie vervalt niet neem ik aan? HTC gooit binnenkort zelf ook de bootloader open?
Persoonlijk boeit garantie mij niks, heb toch elk jaar weer een nieuw toestel i.c.m abonnement
Staar je niet te veel blind op de garantievoorwaarden van de fabrikant. Wat je beschrijft is het wereldwijde beleid van SE. Dat geldt in landen waar de fabrikant helemaal zelf kan bepalen welke garantie hij geeft onder welke voorwaarden. Veel landen hebben echter wetten die consumentenrechten beschermen. Ook de Nederlandse wet geeft ons meer bescherming dan SE zelf. Zo zwartwit zal het dus niet gaan, al moet je wel je rechten kennen zodat je je niet laat afbluffen.Enes_81 schreef op zondag 19 juni 2011 @ 14:12:
[...]Ik zou het niet weten over de garantie, maar bij SE vervalt je garantie zelfs als je het op de officiële manier doet, ik denk eerlijk gezegd dat dat bij HTC ook het geval zal zijn straks.
Overigens is volgens onze wetgeving de garantie van de fabrikant niet leidend (dat is alleen extra service die geboden wordt), maar de verplichting van de verkoper tegenover de koper om een deugdelijk product te leveren dat bij normaal gebruik een redelijke levensduur heeft. Wat de fabrikant er van vindt speelt hooguit een rol bij het bepalen wat "normaal gebruik" is.
De software-hardware discussie rond garanties is zo oud als consumenten computers hebben. In veel garantiebepalingen van pc's zie je nog steeds staan dat de fabrikant alleen onverkort garantie geeft als het product alleen met de meegeleverde software wordt gebruikt. Letterlijk gelezen vervalt dus je garantie op je pc na de eerste Windows Update, nadat je een applicatie hebt geïnstalleerd of nadat je de meegeleverde Windows Vista helemaal legaal opwaardeert naar Windows 7. Ik moet het eerste geval nog tegenkomen van een fabrikant die dat ook zo durft te handhaven. Dat komt onder andere omdat de functionaliteit van het updaten van het systeem en functionaliteit voor het installeren wordt meegeleverd en de verkoper daarom moeilijk kan beargumenteren dat het veranderen van de software niet "normaal gebruik" zou zijn. Dat kom je alleen nog tegen als je Linux installeert (een besturingssysteem dat duidelijk anders werkt dan het meegeleverde Windows).
Als je software-experimenten overduidelijk de schade hebben veroorzaakt (bijvoorbeeld als je de telefoon brickt) is het logisch dat dat niet onder garantie voor je wordt hersteld. Bij alle overige gevallen is het herstellen van het defect vaak gewoon de goedkoopste optie voor de fabrikant. En het levert meer goodwill op bij de klant.
HTC heeft al lang te maken met alternatieve ROMs (ook bij de oude Windows Mobile toestellen). Als je de diverse internetfora naleest zal je veel ervaringsberichten zien waarin mensen vertellen dat hun defecte toestel door HTC onder garantie is gerepareerd ondanks dat er niet-officiële software op stond. Idem dito voor de Android toestellen van HTC. Ik verwacht dat HTC samen met de nieuwe open bootloaders wel wat afwijkende garantievoorwaarden zal opstellen voor geroote toestellen, maar dat de praktijk niet veel anders zal worden.
Ik heb dus driftig gezocht naar geschikte afbeeldingen. Heb veel Crop en Resize toegepast, dus ere aan de oorspronkelijke makers.
Hier komen 3 van degene die ikzelf het mooiste vind.

Het staat een ieder vrij om op mijn website de andere wallpapers op te halen.

Verwijderd
Zoals beloofd,... Zelf Sim-swap heeft geen oplossing geboden, gaat nu terug naar repair-dienst HTC,... ik hou jullie op de hoogte.Verwijderd schreef op woensdag 15 juni 2011 @ 08:27:
[...]
Zoals beloofd een update, ik heb dit reeds gedaan, maar ik blijf dit probleem ondervinden (beperkte dienst op het scherm 's ochtends), mijn collega heeft hetzelfde probleem, maar hij heeft dit zelf voor als hij op de autosnelweg aan het rijden is.
Ik heb hiervoor een dossier geopend bij te TELCO (Mobistar),
Hou jullie op de hoogte
Hé dit is grappig, ik ondervind ditzelfde probleem als ik in België ben en op Mobistar zit. Regelmatig valt m'n netwerk weg, maar vaak (niet altijd) blijft de dataverbinding wel werken. Netwerk krijg ik op geen enkele manier terug, alleen een reboot van de telefoon biedt uitkomst.
Heb jij inmiddels al een oplossing gevonden?
(sorry voor de late reactie)
P R N D
Is de algemene conclusie dat we maar gewoon moeten wachten tot er fixes komen waardoor het wel goed gaat werken, of mogen we gewoon voluit updaten en hopen dat het bij onze telefoon gaat werken?
Heb iig niet zoveel om straks een harde reset te moeten doen..
TMAXTINT
Tot nu toe heb ik ook spijt van de Android update.
Ik blijf problemen houden dat wanneer ik in een SMSje op de backspace druk het dialoogvenster voor het verwijderen van berichten verschijnt.
Als ik die dan eindelijk weg heb is mijn toetsenbord werd, en krijg ik die ook niet meer terug. Moet ik eerst weer naar het homescreen, en kan dan verder in de draft die gelukkig wel wordt opgeslagen.
In het geheel lijkt het toestel iets langzamer. Wacht dus vooral nog even af.
[ Voor 4% gewijzigd door frickY op 21-06-2011 13:18 ]
Ik heb vandaag al mijn toestel geroot, staat allemaal duidelijk uitgelegd op de website. Ben er denk ik 1 uurtje mee bezig geweest. En kan nu alle custom roms draaien! echt superEnes_81 schreef op zondag 19 juni 2011 @ 12:00:
Voor de mensen die graag S-OFF willen maar niet actief zijn op XDA : http://alpharev.nl/x/beta/ .
Dit is mijn eerste android toestel en heb ook als n00b gewoon alle stappen gevolgd en had ook binnen een uurtje een custom rom erop ik heb nu Android Revolution HD 1.0.2 draaien, maar ik wacht eigenlijk op de CynogenMod.Rkie schreef op dinsdag 21 juni 2011 @ 13:53:
[...]
Ik heb vandaag al mijn toestel geroot, staat allemaal duidelijk uitgelegd op de website. Ben er denk ik 1 uurtje mee bezig geweest. En kan nu alle custom roms draaien! echt super
Ook ben ik zelf eens aan de slag gegaan op UOT Kitchen en heb nu het batterij icoontje vervangen voor een cirkel met % erin