Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rkie
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 26-06 13:26
Ja ik heb hem ook geroot in afwachting tot CM7, je kunt daarvoor zoveel mooie themes downloaden. Hoe bevalt Android Revolution HD ? Ben vooral benieuwd welke features er nu echt een verbetering zijn t.o.v. sense.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yrck
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 14-08 23:27
Enes_81 schreef op dinsdag 21 juni 2011 @ 14:14:
[...]

Dit is mijn eerste android toestel en heb ook als n00b gewoon alle stappen gevolgd en had ook binnen een uurtje een custom rom erop ik heb nu Android Revolution HD 1.0.2 draaien, maar ik wacht eigenlijk op de CynogenMod.

Ook ben ik zelf eens aan de slag gegaan op UOT Kitchen en heb nu het batterij icoontje vervangen voor een cirkel met % erin :D
Bij mij is het na paar uur nog steeds niet gelukt! :( Krijg de telefoon maar niet S-OFF.. Veel stappen gevolgd op het forum maar blijft gewoon S-ON!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NSG
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 20:17

NSG

Je weet niks!

Yrck schreef op dinsdag 21 juni 2011 @ 14:33:
[...]

Bij mij is het na paar uur nog steeds niet gelukt! :( Krijg de telefoon maar niet S-OFF.. Veel stappen gevolgd op het forum maar blijft gewoon S-ON!
Waar loop je vast?

Heb jij HTCSync op je computer staan ? download link

En staat USB-foutopsporing wel ingeschakeld ? Instellingen>Applicaties>Ontwikkeling

En wanneer je hem verbind met je computer moet te telefoon op "alleen opladen" blijven.
Rkie schreef op dinsdag 21 juni 2011 @ 14:28:
Ja ik heb hem ook geroot in afwachting tot CM7, je kunt daarvoor zoveel mooie themes downloaden. Hoe bevalt Android Revolution HD ? Ben vooral benieuwd welke features er nu echt een verbetering zijn t.o.v. sense.
Zichtbaar zie je geen verschil met de stock ROM, maar het voelt allemaal veel soepeler, ook heb ik een paar sense 3.0 apps erop gezet. En ben ook erg tevreden met de mods die ik in de kitchen heb gebrouwen.

Voor het vervangen van de ROM heb ik Titanium Backup aangeschaft scheelt me een boel gekloot met het installeren van de ~200 App/games die ik erop heb staan.

[ Voor 36% gewijzigd door NSG op 21-06-2011 17:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yrck
Enes_81 schreef op dinsdag 21 juni 2011 @ 17:27:
[...]

Waar loop je vast?

Heb jij HTCSync op je computer staan ? download link

En staat USB-foutopsporing wel ingeschakeld ? Instellingen>Applicaties>Ontwikkeling

En wanneer je hem verbind met je computer moet te telefoon op "alleen opladen" blijven.

[...]

Zichtbaar zie je geen verschil met de stock ROM, maar het voelt allemaal veel soepeler, ook heb ik een paar sense 3.0 apps erop gezet. En ben ook erg tevreden met de mods die ik in de kitchen heb gebrouwen.

Voor het vervangen van de ROM heb ik Titanium Backup aangeschaft scheelt me een boel gekloot met het installeren van de ~200 App/games die ik erop heb staan.
Eindelijk gelukt! Ben nu van plan om Virtuous Unity 1.25.0 Sense 3.0 based on Pyramid erop te gooien. Even in verdiepen, ze hebben eindelijk backlight gefixed.

Edit: op welke manier kan ik het best mijn telefoon rooten?

[ Voor 3% gewijzigd door Yrck op 23-06-2011 17:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NSG

NSG

Je weet niks!

@Yrck , de beste manier voor root is om een ROM te flashen welke al geroot is.
Je zou ook Gingerbreak kunnen proberen, maar weet niet zeker of die werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yrck
Enes_81 schreef op donderdag 23 juni 2011 @ 18:34:
@Yrck , de beste manier voor root is om een ROM te flashen welke al geroot is.
Je zou ook Gingerbreak kunnen proberen, maar weet niet zeker of die werkt.
Vandaag weer aantal uur bezig geweest om een rom erop te zetten. Er staat nergens install file from zip. Heb al gezocht en als ik recovery aanklik, dan hangt de telefoon. Denk dat ik er maar mee stop en moet leren leven met de te grote fonts. :P

Edit: zojuist een nieuwe rom geinstalleerd met Sense 3.0 apps. Moet zeggen dat het nieuwe lockscreen echt ideaal is. Wel jammer dat mijn buttons/fonts nog erg groot zijn. :(

[ Voor 13% gewijzigd door Yrck op 25-06-2011 12:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Droomygirl schreef op dinsdag 21 juni 2011 @ 12:12:
Er zijn ondertussen al zat reacties geplaatst van mensen die problemen hebben na de update naar de nieuwe Android. Zodoende heb ik het nog niet aangedurft om zelf te updaten.

Is de algemene conclusie dat we maar gewoon moeten wachten tot er fixes komen waardoor het wel goed gaat werken, of mogen we gewoon voluit updaten en hopen dat het bij onze telefoon gaat werken?

Heb iig niet zoveel om straks een harde reset te moeten doen..
De update is niet vlekkeloos nee maar het is ook weer niet zo erg dat je het absoluut moet laten.
Het enige waar ik last van heb is een slechtere Wi-Fi ontvangst en dan met name het sneller verliezen van de verbinding welke zich daarna niet gauw weer automatisch herstelt (hij ziet het netwerk maar ik moet handmatig weer verbinding maken of de telefoon bij wijze van spreken tegen het access point houden).

Dit laatste heb ik (semi) opgelost door m'n telefoon niet meer in een hoesje/case te doen en voor wanneer de verbinding toch verbroken wordt heb ik het programmaatje Wifi Reconnect geïnstalleerd zodat de verbinding toch weer snel hersteld kan worden.

Verder heb ik geen andere problemen zoals traagheid of sms-bugs (en het lettertype grootte probleem is weggegaan of ik ben er inmiddels aan gewend geraakt).
Het is dus niet zo dat de update deze problemen sowieso zal veroorzaken maar het kan blijkbaar wel gebeuren in sommige gevallen.
Het Wi-Fi probleem lijkt wel systematisch maar of je hier last van ondervindt hangt af van de situatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jonny htc
  • Laatst online: 01-09 20:03
Ik heb mijn phone ook in de s-off mode gezet..maar ben vergeten een back up te maken,nu heb ik geprobeerd dat alsnog te doen met titanium maar dat lukt niet meer.
Superuser en busybox brengen me ook niet verder..Wat kan ik nu verder nog doen?anders moet ik maar verder gaan,maar dan ben ik wel alles kwijt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NSG

NSG

Je weet niks!

jonny htc schreef op maandag 27 juni 2011 @ 10:08:
Ik heb mijn phone ook in de s-off mode gezet..maar ben vergeten een back up te maken,nu heb ik geprobeerd dat alsnog te doen met titanium maar dat lukt niet meer.
Superuser en busybox brengen me ook niet verder..Wat kan ik nu verder nog doen?anders moet ik maar verder gaan,maar dan ben ik wel alles kwijt..
Na het gebruik van AlpharevX, kan je gewoon je telefoon opnieuw opstarten. Al je bestanden zijn nog volledig intact!

Of was jij al een stap verder en heb je een andere ROM geflasht ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• retlaw
  • Registratie: December 2010
  • Nu online

retlaw

<GoT> RetLaw#2411

je kunt eerst een custom recovery flashen. Daarna kun je de zgn Nandroid backup pas maken... Eerder niet en dat hoeft ook niet. Zorg iig dat je alvast een originele RUU op je pc hebt staan, daarmee kun je altijd wel naar de fabrieksinstelling. Dan is het toestel ook weer S-ON!

Battle.net || Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yrck
Je kan met Clockworkmod geloof ik toch ook complete backup maken van je huidige ROM?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jonny htc
  • Laatst online: 01-09 20:03
Enes_81 schreef op maandag 27 juni 2011 @ 11:13:
[...]

Na het gebruik van AlpharevX, kan je gewoon je telefoon opnieuw opstarten. Al je bestanden zijn nog volledig intact!

Of was jij al een stap verder en heb je een andere ROM geflasht ?
Nee nee..verder nog niets gedaan.Ik zit te denken aan die Revolution HD 1.0.2 erop te knallen,maar ik heb een aantal spellen gekocht,en apps die ik wilde bewaren,van daar.. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChiMan
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20:10
Na problemen met mijn IS, heb ik vandaag de toestel mogen omruilen bij BelCompany!

Heb vanaf begin maart 3 IS gehad waarvan de laatste kampte met netwerk problemen. Bij vol bereik kreeg men gelijk mijn voicemail! 8)7
2 reparaties konden het probleem niet verhelpen.

Tot service van BelCompany dat ik voor een nieuwe toestel mocht omruilen.

[ Voor 13% gewijzigd door ChiMan op 28-06-2011 22:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb ook met behulp van AlphaRevX s-off verkregen op mijn incredible s daarna ClockworkMod Recovery geinstaleerd, daarna cyanogenmod V7.1.0-RC1 (27 June 2011) en gapps erop gezet, het ziet er allemaal leuk uit maar het probleem is dat ik met geen mogelijkheid meer internet via de sim op mn telefoon krijg.... dacht eerst nog aan vern**kte apn instellingen maar heb met twee vodafone medewerkers gesproken instellingen door gelopen en aan het eind van het verhaal nog geen verbinding? Heeft iemand een idee? Zijn er meer mensen met een werkende cm 7 versie op hun incredible s?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GosZk
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 30-07 09:46
Ik heb een raar probleem(pje) met de HTC Incredible S. Als ik foto's/filmpjes heb gemaakt dan staan die eerst wel in de galerij maar als ik de volgende dag weer kijk dan staan ze er niet meer tussen. Ook niet in de map "Alle foto's". En zodra ik een dag later de galerij aanklik dan zie ik de nummers achter de verschillende albums ook ineens naar beneden springen.

Zijn er meer gebruikers met dit probleem? En belangrijker, weet iemand hier een oplossing voor?

Android versie: 2.3.3
HTC Sense: 2.1
Softwarenummer: 2.12.405.7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ko de Boswachter
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 16:04
Verwijderd schreef op dinsdag 28 juni 2011 @ 18:19:
Ik heb ook met behulp van AlphaRevX s-off verkregen op mijn incredible s daarna ClockworkMod Recovery geinstaleerd, daarna cyanogenmod V7.1.0-RC1 (27 June 2011) en gapps erop gezet, het ziet er allemaal leuk uit maar het probleem is dat ik met geen mogelijkheid meer internet via de sim op mn telefoon krijg.... dacht eerst nog aan vern**kte apn instellingen maar heb met twee vodafone medewerkers gesproken instellingen door gelopen en aan het eind van het verhaal nog geen verbinding? Heeft iemand een idee? Zijn er meer mensen met een werkende cm 7 versie op hun incredible s?
Same here. Met geen mogelijkheid een 3G verbinding meer te krijgen. Zo af en toe leek het wel te werken maar dat was meer niet dan wel. Onwerkbaar dus. Jammer want Cyanogen beviel me wel op de IS. XDA maar in de gaten houden om te zien of er meer mensen hiermee kampen. Virtuous Unity 1.26 is overigens een waardige vervanger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deluge
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 04-04-2019
GosZk schreef op woensdag 29 juni 2011 @ 08:28:
Ik heb een raar probleem(pje) met de HTC Incredible S. Als ik foto's/filmpjes heb gemaakt dan staan die eerst wel in de galerij maar als ik de volgende dag weer kijk dan staan ze er niet meer tussen. Ook niet in de map "Alle foto's". En zodra ik een dag later de galerij aanklik dan zie ik de nummers achter de verschillende albums ook ineens naar beneden springen.

Zijn er meer gebruikers met dit probleem? En belangrijker, weet iemand hier een oplossing voor?

Ik heb dit probleem ook al meerdere malen ondervonden. Ik heb een keer de accu erin en eruit gedaan en toen het toestel weer aangezet, daarna stonden de foto's er weer wel tussen. Hierna is het echter nog een aantal keer voorgekomen, door de accu eruit te halen komen ze er uiteindelijk wel weer tussen maar erg handig is het niet..

[ Voor 34% gewijzigd door Deluge op 29-06-2011 11:06 ]

PSN: ZogstotenV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GosZk
Ik laat het toestel herstarten wat bij mij tot dusver (1x :) ) ook geholpen heeft. Maar ik ben dus gelukkig niet de enige met dit probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dasooktoevallig
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 11-05-2024
Android houdt een inhoudsopgave bij van alle multimediabestanden op je geheugenkaart. Die wordt normaal gesproken bijgewerkt op drie momenten: als de telefoon opstart en als je de telefoon weer op "alleen opladen" zet nadat die aan je computer gekoppeld was en nadat je een bestand hebt gedownload of verplaatst. Wat je beschrijft wijst er op dat die inhoudsopgave corrupt raakt en hersteld wordt na een herstart. Dat corrupt raken komt helaas wel eens voor en kan naar mijn ervaring een paar oorzaken hebben: verkeerd afkoppelen van je pc, het draaien van een taskkiller app of een onbetrouwbaar rakende geheugenkaart.

Het laatste probleem ken ik uit eigen ervaring met een eerdere Android telefoon. De enige oplossing was het vervangen van de SD-kaart. Daarna nooit meer problemen met verdwijnende bestanden.

Het draaien van een taskkiller kan ik alleen maar afraden omdat er in Android allerlei achtergrondprocessen draaien die nuttige dingen doen. Als je die zomaar killt kunnen ze hun werk niet afmaken. Als dat gebeurt met de mediadatabase dan krijg je precies wat jij beschrijft.

Het verkeerd afkoppelen van je pc geeft helaas soms problemen. Android is daar erg gevoelig voor. Je moet echt de telefoon eerst in Windows afmelden als opslagmedium en daarna de telefoon terugzetten naar "alleen opladen". Vergeet je het afmelden in Windows, dan wil Android wel eens sommige bestanden niet herkennen die je op de kaart gezet hebt.

Je kunt afdwingen dat Android de mediadatabase helemaal opnieuw opbouwt zonder opnieuw te starten. Dit werkt ook als het langs die weg niet meer mogelijk is om alle fouten uit de database te halen. Onder Instellingen > Applicaties > Applicaties beheren zoek je naar de app Mediaopslag. Als je daar op tikt, zie je dat de app enkele MB aan gegevens heeft. Druk op de knop "Gegevens wissen". Open vervolgens de Muziekspeler of de Galerij en je zal zien dat al je muziek en foto's verdwenen lijken te zijn. Je zal vanaf dat moment zien dat je telefoon een tijdje merkbaar langzamer gaat werken. De telefoon is dan bezig met het opnieuw opbouwen van de database. Wacht een half uurtje en dan zijn al je bestanden weer terug te vinden in je Galerij en Muziekspeler.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GosZk
Beste dasooktoevallig,

Hartelijk dank voor u uitgebreide en duidelijke reactie. Heb de HTC regelmatig op de pc aangesloten en bij het afkoppelen gaat de stekker uit zonder netjes af te sluiten :) Hier ga ik vanaf nu op letten en kijken of het beter gaat. Ook de database herstel optie zal ik eens proberen als ik weer problemen onder vind.

Nogmaals bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Newday
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 19:40
Weet iemand of er een achterdeurtje is om met de IS gebruik te maken van videobellen met Skype.
De IS staat niet in de lijst van apparaten die ondersteund wordt en de Desire S wel.
Ik heb het getest en het werkt ook inderdaad niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ko de Boswachter
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 16:04
Newday schreef op vrijdag 01 juli 2011 @ 22:21:
Weet iemand of er een achterdeurtje is om met de IS gebruik te maken van videobellen met Skype.
De IS staat niet in de lijst van apparaten die ondersteund wordt en de Desire S wel.
Ik heb het getest en het werkt ook inderdaad niet.
Volgens het XDA Forum zou dat mogelijk zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Newday
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 19:40
Dank je, werkt heel goed, gesprekspartner vond het er ook goed uit zien en horen.
Wel via wifi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tha_T
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 20:05

Rescan Media kan dit voor je doen. Hoef je geen batt. pull meer te doen of opnieuw op te starten. Is gewoon te downloaden in de Market. Beetje onzinnig dat er een app voor nodig is maar het werkt wel. Dus geen SD-kaarten gaan vervangen ofzo. Die app downloaden en als het je weer gebeurt even runnen en je bent klaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rob1106
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 22-04-2024
Ik heb de afgelopen dagen constant de melding: Geen sd-kaart beschikbaar. Terwijl hij wel gewoon goed in de telefoon zit. Ook disconnecten en opnieuw connecten van de kaart kan niet, hij ziet hem helemaal niet.

Zijn er meer mensen met dit probleem, of betekend dit gewoon dat het SD-kaartje stuk is?

Core i7 920 | Asus P6T Deluxe V2 | OCZ 6GB | EVGA 260GT 216c | OCZ Vertex 3 60GB | WD vRaptor 150GB | Adaptec 5805 - RAID5: 5,4TB | Lian-Li PC-A7110

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GosZk
Tha_T schreef op zondag 03 juli 2011 @ 19:39:
[...]

Rescan Media kan dit voor je doen. Hoef je geen batt. pull meer te doen of opnieuw op te starten. Is gewoon te downloaden in de Market. Beetje onzinnig dat er een app voor nodig is maar het werkt wel. Dus geen SD-kaarten gaan vervangen ofzo. Die app downloaden en als het je weer gebeurt even runnen en je bent klaar.
Bedankt voor de apptip :) Heb deze geïnstalleerd en ga het zeker uitproberen de eerst volgende keer.
Idd onzinnig dat het nodig is, maar als het werkt..... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dasooktoevallig
Ik heb net een update van HTC binnengekregen met versie 2.30.405.1. Na de update blijft de Android versie op 2.3.3 staan en de Sense versie op 2.1. De update brengt in ieder geval een nieuwe kernel mee, gedateerd op 18 juni.

Zo op het eerste gezicht zijn er geen opvallende veranderingen. Vermoedelijk is dit een beveiligingsupdate en/of een bugfix.

Update: het is in ieder geval niet de update die de bootloader op S-off zet.

[ Voor 10% gewijzigd door dasooktoevallig op 05-07-2011 13:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dasooktoevallig
Rob1106 schreef op dinsdag 05 juli 2011 @ 11:07:
Ik heb de afgelopen dagen constant de melding: Geen sd-kaart beschikbaar. Terwijl hij wel gewoon goed in de telefoon zit. Ook disconnecten en opnieuw connecten van de kaart kan niet, hij ziet hem helemaal niet.

Zijn er meer mensen met dit probleem, of betekend dit gewoon dat het SD-kaartje stuk is?
Als je de SD-kaart uit de telefoon haalt en met behulp van de meegeleverde adapter in de kaartlezer in je PC doet, ziet je PC de kaart dan wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tha_T
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 20:05
dasooktoevallig schreef op dinsdag 05 juli 2011 @ 13:27:
Ik heb net een update van HTC binnengekregen met versie 2.30.405.1. Na de update blijft de Android versie op 2.3.3 staan en de Sense versie op 2.1. De update brengt in ieder geval een nieuwe kernel mee, gedateerd op 18 juni.

Zo op het eerste gezicht zijn er geen opvallende veranderingen. Vermoedelijk is dit een beveiligingsupdate en/of een bugfix.
Hier is ie ook binnengekomen :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dasooktoevallig
Het lijkt er op dat de nieuwe update de AlpharevX hack blokkeert:

http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1153871

Als je van plan bent om de Incredible S te gaan rooten kun je beter wachten met installeren van deze update tot hier wat meer over bekend is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yrck
Kunnen mensen bevestigen dat de nieuwe update de font size kleiner maakt?
Draai momenteel Android Revolution 1.0.4 en inmiddels staat 1.1.0 online met de nieuwe kernel die jullie ook gekregen hebben van HTC.

Er is ook een nieuwe radio uitgekomen.Radio_20.2808.30.085AU_3805.06.03.03_M
Lees van verschillende mensen dat het bereik beter geworden is (3G).

Iemand die een kleine update kan geven met merkbare verbeteringen? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dasooktoevallig
@Yrck:

fonts in de kalender en op een paar andere plekken lijken weer iets kleiner te zijn. Maar zie dat niet als definitieve bevestiging, daarvoor had ik er te weinig last van. Dat moeten degenen die hier veel last van hadden maar zeggen.

Tot nu toe heb ik helaas verder geen merkbare veranderingen geconstateerd. Ook geen beter bereik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frickY
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13:38
Ik heb gemerkt dat het probleem dat ik heb sinds Android 2.3, dat als je op de backspace drukt tijdens het typen van een SMSje het scherm voor het verwijderen van berichten verschijnt, alleen voorkomt als je het toestel in landscape hebt tijdens het typen.
In portait gebeurd het niet. Wat de bug mijns inziens nog dommer maakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dasooktoevallig
frickY schreef op dinsdag 05 juli 2011 @ 21:33:
Ik heb gemerkt dat het probleem dat ik heb sinds Android 2.3, dat als je op de backspace drukt tijdens het typen van een SMSje het scherm voor het verwijderen van berichten verschijnt, alleen voorkomt als je het toestel in landscape hebt tijdens het typen.
In portait gebeurd het niet. Wat de bug mijns inziens nog dommer maakt.
Die heb ik even snel voor je getest. Deze bug is opgelost in de nieuwe update van vandaag. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Yrck schreef op dinsdag 05 juli 2011 @ 18:30:
Kunnen mensen bevestigen dat de nieuwe update de font size kleiner maakt?
Draai momenteel Android Revolution 1.0.4 en inmiddels staat 1.1.0 online met de nieuwe kernel die jullie ook gekregen hebben van HTC.

Er is ook een nieuwe radio uitgekomen.Radio_20.2808.30.085AU_3805.06.03.03_M
Lees van verschillende mensen dat het bereik beter geworden is (3G).

Iemand die een kleine update kan geven met merkbare verbeteringen? :)
Ik kan iig met zekerheid zeggen dat font size weer terug is naar hoe het voorheen was(kleiner dus). Verder nog niks gemerkt in de korte tijd dat ie erop staat...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GosZk
Kwam dit leuke filmpje tegen van een IS met Sense 3.0. Zijn hier al gebruikers die 3.0 op hun IS hebben gezet? Ben benieuwd naar de bevindingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yrck
Verwijderd schreef op woensdag 06 juli 2011 @ 00:00:
[...]

Ik kan iig met zekerheid zeggen dat font size weer terug is naar hoe het voorheen was(kleiner dus). Verder nog niks gemerkt in de korte tijd dat ie erop staat...
Super. Zojuist nieuwe rom geinstalleerd van Android Revolution en inderdaad, alles is weer normaal. Heerlijk!
GosZk schreef op woensdag 06 juli 2011 @ 08:44:
Kwam dit leuke filmpje tegen van een IS met Sense 3.0. Zijn hier al gebruikers die 3.0 op hun IS hebben gezet? Ben benieuwd naar de bevindingen.
Heb een tijdje Sense 3.0 op mijn telefoon gehad en het beviel best goed! Vooral het lockscreen is ideaal.
Verder is Weather veranderd. Meer animaties en er staat nu ook windsnelheid, wanneer de zon ondergaat en opkomt etc. Leuk en aardig maar veel heb je er niet aan. ;)

Nog even een vraag voor de mensen die gister de update geinstalleerd hebben:
Welke radio (Instellingen > Over de telefoon > Software informatie en dan Smalbandversie ) hebben jullie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dasooktoevallig
@Yrck:

de radio is 20.2808.30.085AU_3805.06.03.03_M

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yrck
dasooktoevallig schreef op woensdag 06 juli 2011 @ 12:15:
@Yrck:

de radio is 20.2808.30.085AU_3805.06.03.03_M
Bedankt! Heb deze ook meteen even geupdate! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frickY
dasooktoevallig schreef op dinsdag 05 juli 2011 @ 22:12:
Die heb ik even snel voor je getest. Deze bug is opgelost in de nieuwe update van vandaag. :)
Krijg zojuist een notificatie van een update.
Direct huiverig om te installeren gezien 2.3 tegen viel, maar nav jouw post gooi ik hem er gewoon op :) Ben benieuwd, dank je wel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dasooktoevallig
@frickY:

ook na een dag heb ik nog niets nieuws gezien. Aangezien het een bugfix update is, zou ik je die juist aanraden als je veel problemen had na 2.3.

Maar als je van plan bent om te rooten zou ik de update niet installeren. Na het installeren van deze update krijg je hem niet meer op S-off en kun je dus niet rooten. Het wachten is dan op de officiële unlock update van HTC:

http://forum.xda-develope...read.php?t=980497&page=56

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yrck
De grootste verandering van deze update is de font size.
Verder lijkt mijn WiFi stabieler.

Wat wel een fout kan zijn: mijn front camera staat op de kop. Zie mezelf dus 180 graden gedraaid. Meer mensen dit probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frickY
Ik wist niet dat ik me onbewust zo stoorde aan dat lettertype. Ben echt heel blij dat hij nu weer 'goed' is.
En die SMS-bug is inderdaad ook weg
Helaas is de SMS-bug niet weg -O-

[ Voor 13% gewijzigd door frickY op 07-07-2011 18:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dasooktoevallig
Yrck schreef op donderdag 07 juli 2011 @ 10:04:
Wat wel een fout kan zijn: mijn front camera staat op de kop. Zie mezelf dus 180 graden gedraaid. Meer mensen dit probleem?
Dat heb ik even snel voor je getest. Bij mij staat de front camera niet op zijn kop.

Misschien helpt het om de camera-app terug te zetten naar de standaardwaarden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frickY
Bij mij staat hij ook niet op de kop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malarky
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 15-09 11:39

Malarky

Wils voor wat ieder

Voor mij eindelijk ook de update, WiFi analyser geeft stabielere waarden. Dat wil zeggen in de app WiFi Analyzer blijft het bereik van thuis en andere netwerken nu netjes tussen bepaalde waarden zeg maar 5dBm, waar het voor deze update van de ene naar de andere waarde schoot.

[ Voor 126% gewijzigd door Malarky op 08-07-2011 15:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kielkiel
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 21:02
Hier ook een goede update doorlopen. WIFI laat eindelijk ook weer de andere netwerken zien. Camera staat idd precies andersom, m.a.w. als je een foto neemt, is de foto zelf 180 gr gedraaid.

[ Voor 26% gewijzigd door kielkiel op 08-07-2011 17:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yrck
WiFi werkt inderdaad erg fijn weer. Had voorheen twee access points. Een beneden en een boven. Sinds de update heb ik alleen beneden nog aan en boven heb ik nog steeds goed bereik.

Verder ben ik erg blij dag de font size weer goed is. Kon me hier zo aan ergeren!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dasooktoevallig
frickY schreef op donderdag 07 juli 2011 @ 10:47:
Helaas is de SMS-bug niet weg -O-
Ik heb het nog een keer getest. Bij mij doet zich het verschijnsel dat je beschrijft gewoon niet voor.

Heb je dat ook als je een ander toetsenbord gebruikt dan het meegeleverde van HTC?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yrck
Update met betrekking tot opengooien van de bootloaders:

http://www.facebook.com/note.php?note_id=10150305151453084

En een bericht van de frontpage:
nieuws: Bootloader HTC Sensation wordt in september opengesteld

[ Voor 46% gewijzigd door Yrck op 11-07-2011 10:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TWFpa2Vs
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 04-09 07:51
weet iemand hier de vodafone fix voor cyaogenmod 7?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frickY
dasooktoevallig schreef op vrijdag 08 juli 2011 @ 23:54:
Ik heb het nog een keer getest. Bij mij doet zich het verschijnsel dat je beschrijft gewoon niet voor.

Heb je dat ook als je een ander toetsenbord gebruikt dan het meegeleverde van HTC?
Het lukt me inmiddels om het probleem* constant te herproduceren
- Hou het toestel in portrait.
- Open een thread
- Druk op het "Add text" zodat het toetsenbord opent
- Roteer het toestel naar landscape
- Druk op de backspace, eventueel nadat je iets hebt getypt
* Het probleem is dat de eerste keer dat je de backspace gebruikt het dialoogvenster voor het verwijderen van conversaties verschijnt. Als je de backspace langer ingedrukt hield verschijnt het venster vaker achter elkaar

Nieuw issue is als je ipv op de backspace te drukken het toetsenbord sluit de thread volledig omhoog is gescrolled. Je moet dan handmatig helemaal omlaag om een bericht te kunnen invoeren/

Het probleem lijkt hem te zitten in het kantelen van het toestel nadat het toetsenbord is geopend. In een andere volgorde treed het probleem niet op, wat verklaard waarom er zo weinig over te vinden is.

Ik lees SMSjes altijd in portrait en switch pas naar landscape als ik ga typen. Dat ben ik zo gewent van mijn vorige toestel met fysiek toetsenbord. Wellicht dat de meeste dit anders doen? Zal me voor nu moeten aanleren pas op 'Add text' te drukken na het kantelen van het toestel.

[ Voor 21% gewijzigd door frickY op 14-07-2011 19:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yrck
frickY schreef op donderdag 14 juli 2011 @ 00:18:
[...]

Het lukt me inmiddels om het probleem constant te herproduceren
- Hou het toestel in portrait.
- Open een thread
- Druk op het "Add text" zodat het toetsenbord opent
- Roteer het toestel naar landscape
- Druk op de backspace, eventueel nadat je iets hebt getypt

Nieuw issue is als je ipv op de backspace te drukken het toetsenbord sluit de thread volledig omhoog is gescrolled. Je moet dan handmatig helemaal omlaag om een bericht te kunnen invoeren/

Het probleem lijkt hem te zitten in het kantelen van het toestel nadat het toetsenbord is geopend. In een andere volgorde treed het probleem niet op, wat verklaard waarom er zo weinig over te vinden is.

Ik lees SMSjes altijd in portrait en switch pas naar landscape als ik ga typen. Dat ben ik zo gewent van mijn vorige toestel met fysiek toetsenbord. Wellicht dat de meeste dit anders doen? Zal me voor nu moeten aanleren pas op 'Add text' te drukken na het kantelen van het toestel.
Heb het even geprobeerd maar heb nergens last van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frickY
In een bestaande thread, of bij een nieuw bericht?
Via 'Compose message' gebeurd het bij mij ook niet.

Jij draait ook de originele ROM met Android 2.3.3 en Sense 2.1?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dasooktoevallig
@frickY:

ik heb het nóg een keer geprobeerd, precies volgens jouw gedetailleerde beschrijving. Het lukt me om de bug te reproduceren, precies zoals je beschrijft.

Wat jij doet - toetsenbord in portrait openen om in landscape te typen - is vermoedelijk bij het testen niet meegenomen. Ik adviseer je om de bug aan HTC te melden zodat die in de volgende update verholpen kan worden.

En in tussentijd een alternatief toetsenbord uitproberen. Kijk eens naar een van de varianten op het Gingerbread toetsenbord. Mijn persoonlijke favoriet is het Multiling Keyboard van Honso, omdat die veel talen ondersteunt met fatsoenlijke woordvoorspelling en nog gratis is ook. Ik heb net even voor je getest en de bug zit niet in dat toetsenbord. :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yrck
frickY schreef op donderdag 14 juli 2011 @ 13:26:
In een bestaande thread, of bij een nieuw bericht?
Via 'Compose message' gebeurd het bij mij ook niet.

Jij draait ook de originele ROM met Android 2.3.3 en Sense 2.1?
Beide niet. Bestaand bericht en een nieuw bericht.
Draai Android 2.3.3 (met de laatste update) en Sense 2.1.

Had eerst een Custom ROM maar zag de meerwaarde niet, dus heb met een RUU van HTC alles teruggezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frickY
Vreemd.
Zouden meer mensen willen aangeven of ze dit kunnen reproduceren? Snap niet waarom het bij Yrck niet optreed.

@dasooktoevallig
Zodra ik heb gevonden waar, zal ik een bugreport doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yrck
frickY schreef op donderdag 14 juli 2011 @ 19:48:
Vreemd.
Zouden meer mensen willen aangeven of ze dit kunnen reproduceren? Snap niet waarom het bij Yrck niet optreed.

@dasooktoevallig
Heb het nog een paar keer geprobeerd en inderdaad, hier hetzelfde probleem! Vind het wel apart want vanmiddag gebeurde er niks. Misschien deed ik wat fout, want krijg nu hetzelfde probleem.
:(

Waar ik sinds de update last van heb is dat het touchscreen minder goed werkt. Heb vaak dat ik kan drukken wat ik wil zonder dat er iets gebeurd. De telefoon even op standby zetten (aan/uit knop) en weer ontgrendelen helpt. Meer mensen die dit herkennen?

[ Voor 20% gewijzigd door Yrck op 14-07-2011 21:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dasooktoevallig
frickY schreef op donderdag 14 juli 2011 @ 19:48:
@dasooktoevallig
Ik gebruik zelf meestal het formulier op de website:
http://www.htc.com/nl/CS_Mail.aspx

Je kunt in het Engels of Nederlands schrijven en krijgt dan ook antwoord in dezelfde taal. Sinds enkele maanden zijn de antwoorden die de Engelse klantenservice geeft vrijwel altijd onbruikbaar. Soms lijkt het net alsof de medewerker zelf Android niet kent en nooit een HTC telefoon in de hand gehad heeft. Jammer, want voor het grote succes met de Desire was die klantenservice deskundig.

De Nederlandstalige klantenservice is nog niet zo slecht, maar nu HTC een groot bedrijf aan het worden is komt dat vast nog wel.

...een optimist is een slecht geïnformeerde pessimist. >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dasooktoevallig
Yrck schreef op donderdag 14 juli 2011 @ 21:31:
[...]
Waar ik sinds de update last van heb is dat het touchscreen minder goed werkt. Heb vaak dat ik kan drukken wat ik wil zonder dat er iets gebeurd. De telefoon even op standby zetten (aan/uit knop) en weer ontgrendelen helpt. Meer mensen die dit herkennen?
Je bedoelt de laatste kleine bugfix update? Dan is bij mij het omgekeerde het geval. De touchscreen haperde na de Gingerbread update soms en nu is dat helemaal weg.

Ik kan je niet garanderen dat het helpt, maar je zou de volgende twee dingen kunnen proberen:

de telefoon uitzetten. Accu er uit halen. Accu terugzetten. Telefoon weer aanzetten. Bij de langere reboot die de telefoon dan uitvoert, worden een aantal extra systeemcontroles uitgevoerd en wordt het systeem helemaal vers voor je opgestart. Bij de snelle reboot die tegenwoordig standaard is gebeurt dat niet en dat kan soms wat onverklaarbare nukken opleveren.

Ook kun je uitproberen of het helpt als je de touchscreen opnieuw calibreert. Die optie zit goed verstopt op een onlogische plek:
Instellingen > Taal en Toetsenbord > Touch Input (instellingen voor..) > Tekstinvoer > Ijkhulpmiddel.

Op dezelfde locatie kun je de ijking van het scherm ook terugzetten op de fabrieksinstelling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malarky

Malarky

Wils voor wat ieder

[...]

Nu je het zegt, stuk of driemaal meegemaakt sinds de laatste update, dacht dat ik weer eens teveel apps op mijn telefoon had staan. Maar inderdaad even scherm uit en aan werkt voor mij wel.

Long reboot zal voor mij niet helpen, verwissel heel regelmatig van accu (twee originele), waarbij ik dus die long reboot onbedoeld al mee pak.

[ Voor 11% gewijzigd door Malarky op 14-07-2011 23:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frickY
Yep, dat is mijn 2de puntje van irritantie. En ook dit probleem had ik voor de 2.3 update volgens mij niet.
De kleine 2.3.3-update van vorige week heeft voor zover ik merk niets veranderd, behalve dat het lettertype in bijv de kalender -- gelukkig -- weer is zoals in 2.2

[ Voor 14% gewijzigd door frickY op 15-07-2011 00:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yrck
dasooktoevallig schreef op donderdag 14 juli 2011 @ 21:57:
[...]

Je bedoelt de laatste kleine bugfix update? Dan is bij mij het omgekeerde het geval. De touchscreen haperde na de Gingerbread update soms en nu is dat helemaal weg.

Ik kan je niet garanderen dat het helpt, maar je zou de volgende twee dingen kunnen proberen:

de telefoon uitzetten. Accu er uit halen. Accu terugzetten. Telefoon weer aanzetten. Bij de langere reboot die de telefoon dan uitvoert, worden een aantal extra systeemcontroles uitgevoerd en wordt het systeem helemaal vers voor je opgestart. Bij de snelle reboot die tegenwoordig standaard is gebeurt dat niet en dat kan soms wat onverklaarbare nukken opleveren.

Ook kun je uitproberen of het helpt als je de touchscreen opnieuw calibreert. Die optie zit goed verstopt op een onlogische plek:
Instellingen > Taal en Toetsenbord > Touch Input (instellingen voor..) > Tekstinvoer > Ijkhulpmiddel.

Op dezelfde locatie kun je de ijking van het scherm ook terugzetten op de fabrieksinstelling.
Bedankt voor de tip! Heb het geprobeerd, benieuwd of dit helpt. :)
Malarky schreef op donderdag 14 juli 2011 @ 23:22:
[...]

Nu je het zegt, stuk of driemaal meegemaakt sinds de laatste update, dacht dat ik weer eens teveel apps op mijn telefoon had staan. Maar inderdaad even scherm uit en aan werkt voor mij wel.

Long reboot zal voor mij niet helpen, verwissel heel regelmatig van accu (twee originele), waarbij ik dus die long reboot onbedoeld al mee pak.
Erg hinderlijk. Vaak doet het unlockscreen het ook niet. Weer even op de aan/uit knop drukken en dan wil het wel werken.
frickY schreef op vrijdag 15 juli 2011 @ 00:16:
[...]
Yep, dat is mijn 2de puntje van irritantie. En ook dit probleem had ik voor de 2.3 update volgens mij niet.
De kleine 2.3.3-update van vorige week heeft voor zover ik merk niets veranderd, behalve dat het lettertype in bijv de kalender -- gelukkig -- weer is zoals in 2.2
In de laatste update is inderdaad het lettertype veranderd. Alles is zoals ik het nu zie weer normaal en dat is echt prettig! :*) Verder hebben ze WiFi gefixed. Heb nu continu bereik en valt bijna niet meer weg. Dat ze WiFi aangepast hebben is ook bevestigd door Mark Moons:

Wel de belangrijkste "@sandertjo: top van htc. Ik heb hem binnen WiFi probleem is opgelost! is dit de enige verandering van de update?"
Bron: twitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb de update een aantal dagen getest en ben nu weer zeer tevreden over de WiFi ontvangst!
Het lijkt zelfs een tikje beter dan het was voor de falende update.
Naast dat het een bug fix is lijken er ook andere zaken geüpdatet: Er is nu een basisstation-menu en de browser heeft er een shitload aan instellingen bij gekregen (waarvan een aantal meer op debug tools lijken dan werkelijk nuttig voor de gemiddelde gebruiker).

Ik heb trouwens totaal geen last van touchscreen problemen gehad sinds de laatste update.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dasooktoevallig
De bugfix update heeft ook enkele verbeteringen gebracht in de camera. Geen nieuwe functies, maar verschillende dingen werken nu sneller en beter.

Sinds de laatste update maakt de camera sneller foto's. Er is nauwelijk meer een vertraging bij het focussen en bij het maken van de foto. Ik leg nu vrijwel altijd precies vast wat ik wil en het resultaat is bijna altijd scherp.

Een andere duidelijke verbetering in de camera is dat de automatische witbalans nu sneller en beter werkt. Vermoedelijk heeft dat ook invloed op de kleurverzadiging, want die lijkt nu correct te zijn op de nulstand. Voor de update gaf de nulstand iets te weinig kleur en een lichte blauwzweem en de +1 stand te veel kleur.

Ook de belichtingsregeling werkt nu beter. Foto's waarin donkere schaduwen en fel licht voorkomen worden beter uitgelicht. Voor de update had ik voor dat soort foto's een HDR app nodig, omdat de camera van HTC me dwong om handmatig te kiezen dat of het donkere of het lichte deel van de foto de voorkeur moest krijgen. Met als gevolg dat het andere deel erg over- of onderbelicht was. Sinds de update kan de automatische belichtingsregeling van de HTC camera de meeste van die situaties redelijk aan zonder dat ik hoef in te grijpen. De HDR-apps leveren nog steeds een beter resultaat, maar daarvoor moeten ze twee foto's achter elkaar maken en samenvoegen. En in veel situaties duurt dat te lang om praktisch bruikbaar te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo ik ben nieuw hier op het forum.

Ik heb vandaag op mijn Incredible S de Android 2.3.3 update binnen gekregen en deze + plus een volgende update geinstalleerd. En nu doet het volgende probleem zich voor:

Ik kan mijn simkaart niet meer unlocken. Bij het opstarten voer ik de pincode in, vervolgens komt er in beeld te staan 'Simkaart unlocken', even later springt hij naar het home screen en staat er een simkaart icoontje bovenin beeld met een ! er naast. Daarnaast staat het bereik icoontje helemaal leeg (geen enkel streepje) en een kruisje er bij.

Simkaart vervolgens in de telefoon van een vriendin gestopt en daar wel gewoon bereik etc. Simkaart van die vriendin in mijn HTC gestopt en ook geen problemen. Hoe kan dit? En wat kan ik er aan doen? Heb ook geprobeerd om de pinbeveiliging van de simkaart uit te schakelen maar als ik het vinkje weg probeer te halen moet ik de pincode invoeren en vervolgens gebeurt er niks, vinkje blijft gewoon groen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yrck
Verwijderd schreef op dinsdag 19 juli 2011 @ 01:46:

Ik heb vandaag op mijn Incredible S de Android 2.3.3 update binnen gekregen en deze + plus een volgende update geinstalleerd. En nu doet het volgende probleem zich voor:

Ik kan mijn simkaart niet meer unlocken. Bij het opstarten voer ik de pincode in, vervolgens komt er in beeld te staan 'Simkaart unlocken', even later springt hij naar het home screen en staat er een simkaart icoontje bovenin beeld met een ! er naast. Daarnaast staat het bereik icoontje helemaal leeg (geen enkel streepje) en een kruisje er bij.

Simkaart vervolgens in de telefoon van een vriendin gestopt en daar wel gewoon bereik etc. Simkaart van die vriendin in mijn HTC gestopt en ook geen problemen. Hoe kan dit? En wat kan ik er aan doen? Heb ook geprobeerd om de pinbeveiliging van de simkaart uit te schakelen maar als ik het vinkje weg probeer te halen moet ik de pincode invoeren en vervolgens gebeurt er niks, vinkje blijft gewoon groen.
Is het een T-Mobile simkaart? Er zijn in dit topic meer mensen die problemen met hun sim gehad hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• retlaw
  • Nu online

retlaw

<GoT> RetLaw#2411

Vraagje: is het mogelijk om MEERDERE exchange accounts in te stellen op de HTC IS?
Kan het zou snel niet terugvinden op google...

Battle.net || Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frickY
Op het eerste gezicht te zien wel.
Ik heb reeds een Exchange account, en bij het aanmaken van een nieuw account kan ik nog steeds voor Exchange kiezen.

Volgens mij zijn iOs devices ook de enige waarop je max. 1 exchange aan kunt maken, en is dit geen issue op android en phone7.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• retlaw
  • Nu online

retlaw

<GoT> RetLaw#2411

frickY schreef op woensdag 20 juli 2011 @ 13:28:
Op het eerste gezicht te zien wel.
Ik heb reeds een Exchange account, en bij het aanmaken van een nieuw account kan ik nog steeds voor Exchange kiezen.

Volgens mij zijn iOs devices ook de enige waarop je max. 1 exchange aan kunt maken, en is dit geen issue op android en phone7.
Thanks! Op de LG 2X is het NIET mogelijk, maximaal 1. Als je die hebt ingesteld, kun je geen exchange meer kiezen... Nexus S wel, en op de HTC IS dus ook!

Battle.net || Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nose
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 04-04-2018

nose

size matters

retlaw schreef op woensdag 20 juli 2011 @ 13:34:
[...]

Thanks! Op de LG 2X is het NIET mogelijk, maximaal 1. Als je die hebt ingesteld, kun je geen exchange meer kiezen... Nexus S wel, en op de HTC IS dus ook!
En als je dan van al je accounts ook de agenda hebt kunnen sync-en met Exchange, laat het dan even weten :) Ik krijg het niet voor elkaar. Heb nu maar TouchDown geinstalleerd. Werkt ook goed, maar native oplossing is altijd beter in mijn optiek

P R N D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dasooktoevallig
Verwijderd schreef op dinsdag 19 juli 2011 @ 01:46:

Ik kan mijn simkaart niet meer unlocken.
Dat is een bug waar sommigen last van hebben na de 2.3.3 update. Daar heb ik ergens berichten over gelezen, maar ik weet niet meer waar. Er stond wel een workaround vermeld die je zou kunnen proberen:

stop je SIM-kaart even in een andere telefoon en verwijder daar je SIM-kaart pincode. Daarna kun je die gewoon gebruiken in je Android telefoon. Na het opstarten stel je dan opnieuw je SIM-kaart pincode in en dan werkt dit weer normaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frickY
nose schreef op donderdag 21 juli 2011 @ 00:25:
[...]

En als je dan van al je accounts ook de agenda hebt kunnen sync-en met Exchange, laat het dan even weten :) Ik krijg het niet voor elkaar. Heb nu maar TouchDown geinstalleerd. Werkt ook goed, maar native oplossing is altijd beter in mijn optiek
Syncen lijkt me geen taak voor het toestel? Hij toont wel de kalenders van al mijn accounts (1x exchange 2x google) door elkaar heen, of los, net hoe je het wilt.
Idem voor e-mail.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nose
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 04-04-2018

nose

size matters

frickY schreef op donderdag 21 juli 2011 @ 08:38:
[...]

Syncen lijkt me geen taak voor het toestel? Hij toont wel de kalenders van al mijn accounts (1x exchange 2x google) door elkaar heen, of los, net hoe je het wilt.
Idem voor e-mail.
Geen taak voor het toestel? Hoe bedoel je dat? Het is toch een standaard onderdeel van Android. Jouw kalender synct wel met exchange? Welke versie van Exchange is dat als ik vragen mag? Ik draai hier 2010 SP1.

P R N D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frickY
Syncen houd wat mij betreft in dat hij data van de ene in de andere opslaat om beide gelijk te trekken. Wat mij betreft geeft mijn toestel het alleen weer, en kies ik bij een nieuwe activiteit zelf in welke agenda(s) hij dit opslaat.

Ik heb mijn zakelijke exchange account er inzitten en mijn prive gmail kalender. Moet er niet aan denken dat hij die twee gaat lopen syncen.
Let wel, met syncen bedoel ik dus tussen exchange en gmail. Uiteraard syncen beide met de 2 accounts op mijn toestel, maar ze blijven van elkaar gescheiden. Wellicht dat dit wat verwarring gaf.

[ Voor 43% gewijzigd door frickY op 21-07-2011 22:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malarky

Malarky

Wils voor wat ieder

Heb een nieuwe Incredible S en als ik hem naast mijn oude houdt valt mij iets heel erg op. Waar bij mijn vorige wit echt wit was (met een zekere lichtroze teint) is bij mij nieuwe wit smerig richting crème (met een groene teint). Hoe zijn jullie kleuren (bijvoorbeeld in een leeg sms venster) en veranderen die mogelijk in de loop van de tijd? Zo niet stuur ik hem denk maar eens terug, want dit is hinderlijk lelijk.

Heb nu geen camera waar ik het verschil er goed op krijgt, zal morgen nog eens proberen met een andere camera.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yrck
Malarky schreef op donderdag 21 juli 2011 @ 23:37:
Heb een nieuwe Incredible S en als ik hem naast mijn oude houdt valt mij iets heel erg op. Waar bij mijn vorige wit echt wit was (met een zekere lichtroze teint) is bij mij nieuwe wit smerig richting crème (met een groene teint). Hoe zijn jullie kleuren (bijvoorbeeld in een leeg sms venster) en veranderen die mogelijk in de loop van de tijd? Zo niet stuur ik hem denk maar eens terug, want dit is hinderlijk lelijk.

Heb nu geen camera waar ik het verschil er goed op krijgt, zal morgen nog eens proberen met een andere camera.
Als het mogelijk is om een foto ervan te maken, dan zouden we het kunnen vergelijken met onze toestellen! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kielkiel
Ik ben op zoek naar een app die per app aangeeft wat het accuverbruik is. Mijn telefoon heeft namelijk last van een stroomvreetende app en ik wil die graag lokaliseren. Ik kom tot nu toe alleen apps tegen die het verloop van de accu in het algemeen laten zien in een grafiek

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• retlaw
  • Nu online

retlaw

<GoT> RetLaw#2411

*#*#4636#*#*

Battle.net || Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yrck
kielkiel schreef op zaterdag 23 juli 2011 @ 14:46:
Ik ben op zoek naar een app die per app aangeeft wat het accuverbruik is. Mijn telefoon heeft namelijk last van een stroomvreetende app en ik wil die graag lokaliseren. Ik kom tot nu toe alleen apps tegen die het verloop van de accu in het algemeen laten zien in een grafiek
Dit kan met Android zelf. Ga naar instellingen, over de telefoon en vervolgens accu. Hier kan je kiezen voor de optie om te kijken waarvoor de accu gebruikt is. Hier staan ook apps tussen. Bij mij staat Twitter en Facebook hier vrij hoog in.

Hoop dat dit voldoende is voor je. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frickY
Settings > About phone > Battery > Battery usage, om precies te zijn

Bij mij is het meestal Dialer die de accu leegtrekt. Een restart lost dat meestal voor een paar dagen op.
Grootste verbruiker daarna zijn doorgaans het display, wifi, en cell standby.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohanF
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 14:50
frickY schreef op zondag 24 juli 2011 @ 10:01:
Settings > About phone > Battery > Battery usage, om precies te zijn

Bij mij is het meestal Dialer die de accu leegtrekt. Een restart lost dat meestal voor een paar dagen op.
Grootste verbruiker daarna zijn doorgaans het display, wifi, en cell standby.
Bij mij gebeurt het meestal na het verschijnen van een afspraakreminder. Als ik dan de agenda applicatie kill is het verbruik weer normaal (en hoef ik niet te herstarten).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gert.liekens
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 10-04-2024
Yrck schreef op vrijdag 15 juli 2011 @ 10:23:
[...]

Bedankt voor de tip! Heb het geprobeerd, benieuwd of dit helpt. :)

[...]

Erg hinderlijk. Vaak doet het unlockscreen het ook niet. Weer even op de aan/uit knop drukken en dan wil het wel werken.

[...]
Hier hetzelfde probleem. Helpdesk heeft me eerst nog een harde reset (zonder sim en sd-kaart erin) laten doen, maar dit hielp ook niet dus zijn ze hem komen ophalen.. Dame van de helpdesk zei dat het een probleem was dat wel meer voorkomt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Audiojunky
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 01-09 13:37
Vraag over de gmail contacts. Als ik in gmail een foto toevoegd aan een contactpersoon dan wordt deze niet gesynced naar mn incredible S.

Is dit bekend?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Audiojunky schreef op woensdag 27 juli 2011 @ 11:15:
Vraag over de gmail contacts. Als ik in gmail een foto toevoegd aan een contactpersoon dan wordt deze niet gesynced naar mn incredible S.

Is dit bekend?
is niet alleen een incredible S probleem. is android probleem.
de oplossing (erg omslachtig, maar maakt kwaliteit van de foto's ook meteen stuk beter):
maak van hetzelfde contact op telefoon een contact aan. (dus geen gmail contact, echt een telefoon of phone contact). Gebruik dezelfde naam, dan zal die vanzelf de "link" aangeven tussen je al bestaande gmail contact.
Voeg aan die telefoon contact een foto toe.
Nadat deze nieuwe telefoon contact is gelinked met je bestaande gmail contact kan je kiezen welke foto gebruikt word voor je gmail contact, Je kan hier ook de telefoon foto kiezen.
voila.
als je niet alle contacten dubbel wil zien moet je bij de opties van je telefoonlijst even aangeven dat je alleen he gmail contacten wil zien (en uiteraard ook alle anderen die je wil zien)
ik hoop dat je hiermee geholpen bent!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Audiojunky
Thnx maar inderdaad erg omslachting. Onbegrijpelijk dat zoiets is simpels zo'n drama is..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dasooktoevallig
Audiojunky schreef op woensdag 27 juli 2011 @ 11:15:

Is dit bekend?
Bekend wel - veel Android gebruikers hebben wel eens last van syncproblemen m.b.t. contactgegevens. Ik ook wel eens in de Android 1.x tijden, toen ik nog een taskkiller gebruikte.

Gelukkig is dit geen algemeen voorkomende bug: bij de inmiddels 4 Android telefoons die in mijn huishouden worden gebruikt en bijbehorende Gmail accounts worden contactfoto's gewoon netjes over en weer gesynced tussen Gmail en Android.

Ik heb net voor alle zekerheid getest of het een nieuwe bug is die na de laatste update bij de Incredible S opduikt. Nieuw contact aangemaakt in Gmail. Foto toegevoegd. Contact en foto verschijnen binnen een minuut op de telefoon. Contactfoto gewijzigd op telefoon. Nieuwe foto verschijnt binnen een minuut in Gmail contacten. Je probleem zou dus op te lossen moeten zijn, want het is geen structureel optredende bug.

In het algemeen kun je synchronisatieproblemen van contactgegevens oplossen door de contactgegevens op de telefoon te wissen. De telefoon neemt daarna de gegevens bij de volgende sync weer over van Gmail. Om de gegevens te wissen moet je onder Applicaties Beheren de app Contacten zoeken en daar op de knop Gegevens Wissen drukken. Wat je absoluut NIET moet doen is op grote schaal contacten gaan verwijderen in je Contacten app. Dan verdwijnen de contacten namelijk ook uit Gmail.

Helpt dat niet, dan is de corruptie in de SQLlite database van Android te groot en ben je genoodzaakt om die helemaal opnieuw op te bouwen. Dat betekent: resetten naar fabrieksinstellingen en je telefoon helemaal opnieuw inrichten.

De oplossing die jootje123 geeft is een gangbare workaround voor een beperking van Gmail Contacts: die staat alleen kleine foto's toe die op je Android scherm worden vergroot en dus lelijk worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Audiojunky
Het is inmiddels gelukt. Ik had ipv in gmail een foto toe te voegen een foto aan een contact op me telefoon toegevoegd. Deze werd echter wel gesynced naar gmail. Toen een foto toegevoegd in gmail en deze wordt nu wel gesynced met de telefoon. Toch bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kielkiel
Is het mogelijk op de IS zo te configureren dat hij alleen contact met het GSM of UMTS (en dus niet met HSDPA netwerk). Scheelt weer wat batterij verbruik. Ik zie mijn telefoon namelijk vrij vaak wisselen tussen UMTS en HSDPA. UMTS is voor mij meer dan snel genoeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cassius
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

Cassius

Moogles!

Ik heb drie dagen geleden google+ geprobeerd (website en apps). Nu gmail account gelocked door "suspicious activity". Deïnstall van die meuk, in jaren niet die melding gehad en niets anders aan gedrag/variabelen :p veranderd. Hopen dat het weg blijft :X .

De meeste mensen deugen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dasooktoevallig
@Cassius:

:o dat dingen tegelijk gebeuren hoeft niet persé te betekenen dat ze met elkaar te maken hebben.

De melding van Google over "suspicious activity" zou ik ZEER serieus nemen en de adviezen opvolgen.

In ieder geval kun je het beste meteen je Google wachtwoord veranderen. Ook zou ik de verificatie in twee stappen instellen, want Google heeft die dit jaar niet voor niets ingevoerd. Dat levert je extra rompslomp op bij het inloggen, maar verkleint de kans op misbruik van je account door anderen (dat blijft mogelijk als er een rootkit of trojaans paard op je computer actief is).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GGS_206
  • Niet online

GGS_206

Oranje!

Is het een bug als ik op mijn telefoon het telefoontje indruk (dan krijg ik de keypad dus) en als ik dan een naam invul met de cijfers, dat er dan niks komt?

Klik ik dan op backspace, dan krijg ik vervolgens wel contacten te zien :?

T.net ID. Bekijk het maar es eem..
‹(◕‿◕)›

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frickY
Dat klopt niet nee. Ik krijg boven het toetsenbord tijdens het typen direct de matchende nummers en namen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Weswyp
  • Laatst online: 20:39
GGS_206 schreef op woensdag 03 augustus 2011 @ 19:38:
Is het een bug als ik op mijn telefoon het telefoontje indruk (dan krijg ik de keypad dus) en als ik dan een naam invul met de cijfers, dat er dan niks komt?

Ik heb dit ook. Eigenlijk al vanaf ik mijn gsm heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cassius
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

Cassius

Moogles!

Mijn aan/uit knopje wordt een beetje lam en ik word een beetje simpel van de sync issues iedere ochtend als hij op het nachtkastje gelegen heeft. Verder heeft mijn vriendin een Desire HD en ik heb echt het gevoel dat die sneller is (wat spec-technisch niet zou kloppen). Neem nou blast monkeys, simpel spelletje, iedere minuut hangt dat even een seconde steevast bij mij. Bij haar - soepel. Meh :) .

Gemixte gevoelens, verder namelijk een heel fijn toestel.

De meeste mensen deugen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dasooktoevallig
@GGS_206 en 1voud:

net al bij FrickY werkt dat hier gewoon goed. Voor alle zekerheid: jullie hebben de laatste systeemupdate van HTC geïnstalleerd, toch?

Controleer ook even in Gmail contacten of de naamvelden goed zijn ingevuld. Aangezien je niet veel anders kunt doen bij het gebruik van de Smart Search in het telefoonboek, vermoed ik dat er iets afwijkends zal zitten in de ingevoerde naamgegevens. Sinds de nieuwe Gmail vormgeving moet je daarvoor rechts naast de naam klikken op "Details".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yrck
Cassius schreef op donderdag 04 augustus 2011 @ 12:42:
Mijn aan/uit knopje wordt een beetje lam en ik word een beetje simpel van de sync issues iedere ochtend als hij op het nachtkastje gelegen heeft. Verder heeft mijn vriendin een Desire HD en ik heb echt het gevoel dat die sneller is (wat spec-technisch niet zou kloppen). Neem nou blast monkeys, simpel spelletje, iedere minuut hangt dat even een seconde steevast bij mij. Bij haar - soepel. Meh :) .

Gemixte gevoelens, verder namelijk een heel fijn toestel.
Mijn uit/aan knopje blijft soms vastzitten. Misschien druk ik te lang maar erg fijn is het niet.
Maat van me heeft ook de Desire HD en ik zie wel degelijk verschil in snelheid en helderheid van het scherm etc.

Heb je op de achtergrond Apps draaien die je vriendin niet heeft? Misschien kan het daar door komen?
GGS_206 schreef op woensdag 03 augustus 2011 @ 19:38:

Zoals andere heb ik ook geen probleem hiermee. Alles werkt zoals het hoort te werken.

@dasooktoevallig:
Misschien weet jij dit: had een tijd terug in Gmail > Contacts alle telefoonnummers dubbel staan. Heb toen een backup gemaakt hiervan en alle contacten in Gmail verwijderd. Nu staat alles nog netjes op mijn telefoon (telefoon geheugen) maar niet meer in Gmail.. Wat is hier precies het nut van? Staan ze puur als backup in gmail (contacts) of? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dasooktoevallig
Yrck schreef op donderdag 04 augustus 2011 @ 14:07:
[...]

@dasooktoevallig:
Misschien weet jij dit: had een tijd terug in Gmail > Contacts alle telefoonnummers dubbel staan. Heb toen een backup gemaakt hiervan en alle contacten in Gmail verwijderd. Nu staat alles nog netjes op mijn telefoon (telefoon geheugen) maar niet meer in Gmail.. Wat is hier precies het nut van? Staan ze puur als backup in gmail (contacts) of? :)
Als je het niet erg vindt begin ik met een paar vragen om wat meer duidelijkheid te krijgen over wat er aan de hand kan zijn:

Staan de contacten op de telefoon als contacttype "Google", "Telefoon" of "SIM"?

En als je naar Instellingen > Acccounts & Synchronisatie > Google kijkt, is het sync icoontje dan groen?

En als je daar op "Google" tikt, staat in het volgende scherm een vinkje achter "Contacten synchroniseren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yrck
dasooktoevallig schreef op donderdag 04 augustus 2011 @ 16:41:
[...]

Als je het niet erg vindt begin ik met een paar vragen om wat meer duidelijkheid te krijgen over wat er aan de hand kan zijn:

Staan de contacten op de telefoon als contacttype "Google", "Telefoon" of "SIM"?

En als je naar Instellingen > Acccounts & Synchronisatie > Google kijkt, is het sync icoontje dan groen?

En als je daar op "Google" tikt, staat in het volgende scherm een vinkje achter "Contacten synchroniseren?
1. In de telefoon staan de contacten als Telefoon
2. Sync icoontje is inderdaad groen
3. Ook hier staat een vinkje achter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dasooktoevallig
Dan is het duidelijk wat er aan de hand is. De "telefoon" contacten staat niet op de SIM, maar in het geheugen van de telefoon. Ze worden niet gesynchroniseerd met Google, want daarvoor hadden het "Google" contacten moeten zijn. Aangezien er geen contacten gesynced hoeven te worden, gaat er niets mis en is het sync icoontje groen. Sync is correct ingesteld en moet werken zodra er iets te syncen valt.

Volgens mij is de mogelijkheid om contacten van type "telefoon" op te slaan naast "SIM" en "Google" in de huidige vorm volstrekt nutteloos en heeft alleen nadelen.

Die functie is door HTC toegevoegd tegelijk met Sense versie 2. Ik vermoed dat dat is gedaan in verband met de introductie van HTCSense.com. Op het web kun je nog artikelen uit die tijd terugvinden. HTC was van plan om daarmee hetzelfde te doen als Apple nu doet met de iCloud. Dus ook met eigen webportaal met e-mail, adressen en agendadiensten etc. Wat daarvan terechtgekomen is heb je gezien. ;( Ik vermoed dat het contacttype "telefoon" gesynchroniseerd zou worden met HTCSense.com. Misschien gebeurt dat nu ook wel als backup, maar ik heb niet uitgeprobeerd of dat onderdeel van HTCSense.com toevallig wél goed werkt.

Ik neem aan dat je misschien ook wil weten hoe je er voor kunt zorgen dat de gegevens in je telefoon weer synchroon lopen met Gmail. De situatie die je beschrijft lijkt me namelijk niet zo wenselijk. O-)

HTC heeft niet voorzien in een directe mogelijkheid om een bestaand contact van "telefoon" over te zetten naar "Google", maar er is wel een export- en importfunctie naar en van de SD-kaart. Ik heb daar nog niets mee gedaan. Je moet dus zelf even uitproberen of het lukt om de contracten op de telefoon te exporteren naar SD-kaart en vervolgens weer te importeren als "Google" contacten. Ik hoop dat je bij het importeren de mogelijkheid krijgt om aan te geven dat het nu "Google" contacten moeten worden, maar of dat zo is weet ik niet (ik ben benieuwd). Voordat je de contacten weer importeert van de SD-kaart zou ik voor alle zekerheid de Google sync even uitzetten. Als je zeker weet dat de import geslaagd is, dan sync weer aanzetten, syncen en het resultaat controleren in Gmail.

Krijg je het niet voor elkaar om op de telefoon de geëxporteerde contacten als Google contacten te importeren, dan probeer je de andere route. Hang je telefoon aan de pc als Diskdrive. Open Gmail en ga naar Contactpersonen. Kies onder de knop "Meer acties" voor "Importeren" en importeer het Vcard bestand (*.vcf) dat op je SD-kaart staat in Gmail. Nadat je telefoon gesynchroniseerd is, staan de contacten weer in je telefoonboek als Google contacten en worden ook weer gesynced.

Het kan zijn dat er bij het exporteren en importeren van een Vcard bestand geen foto's worden meegenomen. Die komen dan niet in Gmail terecht.
Pagina: 1 ... 11 ... 17 Laatste