Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaszCore
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 14-08 12:17
Ik krijg morgen even een telefoon te leen van iemand ivm met mijn verbindings problemen. Heb toch het idee dat het aan mijn Inc S ligt, meerdere mensen met Vodafone hebben wel gewoon goed bereik en ik vrijwel niet. Eens fijn testen met een andere telefoon. Mocht het dan wel goed gaan, vrees ik dat ik over niet al te lange tijd ook een andere telefoon heb. Ik ben ook van plan om verder over te gaan om Sim Only, scheelt gewoon enorm in kosten over 2 jaar gezien. Qua telefoon ook meer vrijheid, werkt hij niet meer goed of ben je uitgekeken, koop je gewoon een nieuwe en verpats je de oude. Niet meer hoeven wachten tot je abonnement is afgelopen, nee zie alleen maar voordelen.
Ben er alleen nog niet helemaal over uit wat het gaat worden. Ik moet wel eerlijk zeggen dat mijn voorkeur uit gaat naar een iPhone, met HTC ben ik ieder geval wel een beetje klaar.

Kleine edit: Ben nu Sabsa Prime 6.0 aan het installeren. Nou de rom draait, direct geupdate naar versie 6.5. Alles is weer geinstalleerd en de kleine instellingen zoals geluiden etc doe ik wel op een later tijdstip, zit nu ook op het werk. In principe staat mn tel altijd op stil dus waarschijnlijk doe ik dit niet eens.
Eerste indruk is goed, werkt lekker soepel en snel. Maargoed rom is natuurlijk net geïnstalleerd en een complete wipe van alles uitgevoerd dus valt wel te verklaren. Heb het idee dat hij sneller reageerd als Project X.

Nog een edit: De rom draait goed, al kan ik dat niet beoordelen na hem nog geen dag gebruikt te hebben, ik heb nu een HTC Sensation XE te leen en ik heb een stuk beter bereik. Zojuist besloten (eigenlijk al eerder maar nu definitief) om een iPhone 5 te gaan scoren.
De mogelijkheden om Android naar wens aan te passen of gewoon een andere rom op je telefoon te zetten zal ik zeker gaan missen want dit ontbreekt natuurlijk gewoon in iOS. Echter heb ik nu ook al een iPhone van de zaak en ik moet zeggen dat ik hier echt nog nooit problemen mee heb gehad. Daarbij vind ik persoonlijk de App Store een stuk prettiger werken als de Play Store en ook qua betaalmogelijkheden is dit beter geregeld.
Ik blijf uiteraard wel gewoon mijn Incredible S houden en zal ook zeker naar roms blijven kijken en zal ook gewoon actief blijven in het forum hier :)

[ Voor 46% gewijzigd door BaszCore op 17-10-2012 08:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yrck
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 14-08 23:27
BaszCore schreef op maandag 15 oktober 2012 @ 10:53:
Ik krijg morgen even een telefoon te leen van iemand ivm met mijn verbindings problemen. Heb toch het idee dat het aan mijn Inc S ligt, meerdere mensen met Vodafone hebben wel gewoon goed bereik en ik vrijwel niet. Eens fijn testen met een andere telefoon. Mocht het dan wel goed gaan, vrees ik dat ik over niet al te lange tijd ook een andere telefoon heb. Ik ben ook van plan om verder over te gaan om Sim Only, scheelt gewoon enorm in kosten over 2 jaar gezien. Qua telefoon ook meer vrijheid, werkt hij niet meer goed of ben je uitgekeken, koop je gewoon een nieuwe en verpats je de oude. Niet meer hoeven wachten tot je abonnement is afgelopen, nee zie alleen maar voordelen.
Ben er alleen nog niet helemaal over uit wat het gaat worden. Ik moet wel eerlijk zeggen dat mijn voorkeur uit gaat naar een iPhone, met HTC ben ik ieder geval wel een beetje klaar.

Kleine edit: Ben nu Sabsa Prime 6.0 aan het installeren. Nou de rom draait, direct geupdate naar versie 6.5. Alles is weer geinstalleerd en de kleine instellingen zoals geluiden etc doe ik wel op een later tijdstip, zit nu ook op het werk. In principe staat mn tel altijd op stil dus waarschijnlijk doe ik dit niet eens.
Eerste indruk is goed, werkt lekker soepel en snel. Maargoed rom is natuurlijk net geïnstalleerd en een complete wipe van alles uitgevoerd dus valt wel te verklaren. Heb het idee dat hij sneller reageerd als Project X.

Nog een edit: De rom draait goed, al kan ik dat niet beoordelen na hem nog geen dag gebruikt te hebben, ik heb nu een HTC Sensation XE te leen en ik heb een stuk beter bereik. Zojuist besloten (eigenlijk al eerder maar nu definitief) om een iPhone 5 te gaan scoren.
De mogelijkheden om Android naar wens aan te passen of gewoon een andere rom op je telefoon te zetten zal ik zeker gaan missen want dit ontbreekt natuurlijk gewoon in iOS. Echter heb ik nu ook al een iPhone van de zaak en ik moet zeggen dat ik hier echt nog nooit problemen mee heb gehad. Daarbij vind ik persoonlijk de App Store een stuk prettiger werken als de Play Store en ook qua betaalmogelijkheden is dit beter geregeld.
Ik blijf uiteraard wel gewoon mijn Incredible S houden en zal ook zeker naar roms blijven kijken en zal ook gewoon actief blijven in het forum hier :)
Twijfel zelf ook nog over een nieuwe telefoon. De iPhone 5 is mooi maar erg duur. Ben eerder geneigd om voor een 4S te gaan aangezien ik mijn telefoon enkel gebruik voor email, whatsapp en soms een foto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaszCore
Yrck schreef op donderdag 18 oktober 2012 @ 16:04:
Twijfel zelf ook nog over een nieuwe telefoon. De iPhone 5 is mooi maar erg duur. Ben eerder geneigd om voor een 4S te gaan aangezien ik mijn telefoon enkel gebruik voor email, whatsapp en soms een foto.
Klopt helemaal, maar ik heb zoiets van ik ga niet een telefoon kopen die al een jaar op de markt is. Zeker met Apple kennende
Van het werk heb ik nu een 4 maar vind het scherm ook voor het goede net even te klein.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Er is goed nieuws. Op HTCdev.com staat een nieuwe firmware met versienummer 4.14.405.2
Ik heb deze geïnstalleerd en de bugs met traagheid en multitouch lijken eindelijk opgelost.
Maar of dat echt zo blijft merk je natuurlijk pas als je het toestel een tijdje gebruikt.
Dus Tweaken met buggy custom roms is niet nodig.
Je moet de RUU versie van Latin America hebben. In een dom editor zie je dat het gewoon een generieke WWE (world wide English) rom is. (Is multilingual natuurlijk)

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 23-10-2012 10:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaszCore
Verwijderd schreef op dinsdag 23 oktober 2012 @ 00:16:
Er is goed nieuws. Op HTCdev.com staat een nieuwe firmware met versienummer 4.14.405.2
Ik heb deze geïnstalleerd en de bugs met traagheid en multitouch lijken eindelijk opgelost.
Maar of dat echt zo blijft merk je natuurlijk pas als je het toestel een tijdje gebruikt.
Dus tweaken (prutsen) met buggy custom roms is niet nodig.
Je moet de RUU versie van Latin America hebben. (in een dom editor zie je dat het gewoon een generieke wwe rom is.
Dan nog is een "buggy" custom rom een stuk fijner, sneller en je batterij gaat langer mee. Weet niet wat je er buggy aan vind? Soms zit er inderdaad wel eens een bug in de software maar moet zeggen dat ik hier nog nooit last van heb gehad. Het interesseert mij echt niet of de frontcam (die heeft meestal de meeste bugs) werkt of niet, ga toch niet de hele dag naar mezelf kijken en hip foto's van mezelf maken 8)7
Maar goed, merk het wel als ze die rom gaan gebruiken voor CFW :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21:14
Ik heb zondagavond Nik's Jellybean ROM geinstalleerd.

Damn, wat een verschil met de HTC OTA rom van ICS of Project X zeg :o :9. Ik heb nu het idee gewoon weer een herboren telefoon te hebben. Alles reageert heerlijk snappy. Geen minuten meer wachten tot de contactenlijst verschijnt bij het zenden van een sms, geen lag meer. Heerlijk!

Het niet hebben van de notificatieled of video opnemen neem ik dan graag voor lief. Alleen hopen dat ik geen last krijg van het slecht verstaanbaar zijn bij bellen, wat ik soms in het topic op XDA lees.

Gisteren zag ik alleen dat m'n batterij nog steeds voor het einde van de dag compleet leeg gezogen werd (wat ik met projectx ook heb). Ik heb nu wat kernel tweaks uitgeschakeld, kijken hoe dat gaat.

@notactive: Interessant info! Als die 'update' als basis gebruikt gaat worden voor nieuwe rooted ROMs misschien nog wel het proberen waard.

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GWBoes
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 21:04
Ik heb gemerkt dat de hoge prestaties optie van de wifi erg veel effect heeft op de accuduur. Met project X is het een verschil van effectief 3 dagen of 's avonds net op tijd aan de lader kunnen leggen.
En qua prestaties merk ik niet zoveel verschil.

Flickr - Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sambalbaj
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 23 oktober 2012 @ 00:16:
Dus Tweaken met buggy custom roms is niet nodig.
Je moet de RUU versie van Latin America hebben. In een dom editor zie je dat het gewoon een generieke WWE (world wide English) rom is. (Is multilingual natuurlijk)
betekend dit dat we tzt nog een officiële update voor de stockrom kunnen verwachten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Hmm, begrijp ik het goed als ik lees (in het ProjectX topic op XDA) dat die ROM inmiddels al gebaseerd is op die niet-officiele HTC ROM?....

Overigens draai ik hier nog steeds de JB Alpha van Nik. Hoewel een heel aantal dingen nog erg ruw is (vooral video playback is bijna niet te doen) heb ik eigenlijk heel erg de neiging om toch bij die ROM te blijven hangen.

Want i.t.t. zelfs ProjectX vind ik de JB rom ontzettend smooth, goede accuduur, snappy response, etc. En video gebruik ik eigenlijk toch niet zo vaak......

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaszCore
Inmiddels is mijn Incredible S niet meer, naja hij is er nog wel maar gebruik hem niet meer. Heb een nieuwe iphone weten te scoren. Ik hoop in ieder geval dat HTC de problemen wel oplost voor jullie want er zitten echt wel wat narigheden in de stockrom en ook in sommige custom roms, zoals die ik laatst had geinstalleerd enkele posts hierboven had ook weer last van het unlock probleem (beeld blijft op zwart, meerdere keren knopje indrukken voordat je beeld hebt) en toetsenbord wat happert bij invoeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yrck
Verschillende ROMS geprobeerd maar de telefoon blijft sloom, haperen en soms is het enige wat nog zin heeft de accu verwijderen..

Heb lang getwijfeld om weer een HTC te kopen (One S of One X) maar gezien de slechte ervaringen begin ik hier niet meer aan. Volgende maand maar is kijken of de iPhone 5 beter leverbaar is en anders een iPhone 4S.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Zelf verbaast het me eigenlijk wel om mensen, die het eerst hebben over roms proberen en zo, vervolgens naar Iphone te zien gaan :P.

Beetje appels met peren verhaal (want aan Apple valt zelfs met een Jailbreak niet zo veel te customizen als Android).

Zelf zal ik dan ook nooit naar Iphone gaan.... maar HTC begint me wel steeds meer tegen te staan.

Hier draaien eigenlijk alleen JB ROM's echt smooth. Maar geen video werd me toch net wat te irritant, dus toch maar weer terug naar Project X (met redux 0.8 kernel, OC-daemon). Maar het blijft een laggy drama gebeuren..... :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yrck
iOS is minder te customizen als Android, daar ben ik het mee eens. Had voor de HTC een iPhone 3GS en dat beviel me een stuk beter dan Android. De keuze is dan ook niet zo moeilijk om terug te gaan naar de iPhone, helemaal ik nu een aantal maanden in het bezit ben van een MacBook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Als je toch al een beetje het Apple ecosysteem in raakt, kan je idd beter ook maar all the way gaan :x

Echter, ik heb gisteren ook weer bij m'n ouders gezien hoe een ipad werkt en laatst bij m'n nichtje hoe een iphone werkt. En ik vind het maar niks.

Maar goed, gelukkig verschillen smaken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harydoo
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 14-09 13:01
Ik lees op het XDA forum dat er weinig vooruitgang meer te boeken is op Nicks roms. Ik gebruik nu een paar maanden project x, tot redelijke tevredenheid. Ik erger me alleen mateloos aan het niet of langzaam bellen, en het lange wachten bij sms en contacten.

Zijn er andere roms die beter werken, met wel alle functies? Anders ben ik bijna geneigd weer naar stock terug te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Ik gebruik nu een paar weken de CM10 Jellybean port van .... (weet z'n naam ff niet uit m'n hoofd).

Draait verrassend goed voor een JB rom. Video's afspelen op youtube of MX werkt bijvoorbeeld ook veel beter dan eerst en de rom reageert over het algemeen lekker snappy.

Toch ook hier soms wel rare lag (vooral net na opstarten, soms geeft ie ook nog een spontane reboot als je na een zelf geinitieerde reboot de simkaart wil unlocken) en in Chrome wil het scherm nog wel eens distorted raken.

Maar in het algemeen ben k er wel tevredener mee dan ProjectX (daar ergerde ik me echt mateloos aan traagheid). Mocht ik me ook aan CM10JB te veel gaan ergeren, dan wellicht ook weer terug naar stock (of de ARHD versie) of anders eens Sabsa ofzo......

Toch ben ik bang dat het een keer gaat ophouden met de IncS. Hij is gewoon niet populair genoeg en de ene na de andere ontwikkelaar die eerst hoop geeft houdt er vervolgens weer mee op.

Het is dat ik nog geen alternatief gevonden heb waar het liefst JB op draait en 8 megapixel camera of meer zonder dat ik direct naar een high end toestel (met high end prijs) moet.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yrck
ProjectX draait erg slecht inderdaad. Waar ik me helemaal kapot aan erger is dat als mensen gebeld hebben, er in het scherm staat: Onbekende artiest en een regel eronder de naam van desbetreffende persoon.

Heb toen gezocht na iets anders en zoals eymey al zegt begint het XDA forum erg stil te worden. MIUI is helemaal nieuw voor me (http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2027174) maar oh wat werkt dat fijn! Totaal anders dan HTC Sense. Bekijk het filmpje maar, misschien is MIUI het proberen waard?

Helaas begint mijn Incredible S steeds meer "uit elkaar te vallen". Toestel kraakt, stof onder het scherm en de aan/uit knop functioneert slecht. Heb nog garantie tot april 2013 maar heb het wel gehad met hun garantie.. Kan voor een iPhone gaan wat nog steeds mijn voorkeur heeft of een Windows phone toestel. Of een Android phone. Blijft lastig. :/

De Incredible S is een leuk toestel, maar is het net niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
MIUI heb ik ook wel eens geprobeerd maar vond het soms wat te 'overdone' qua eyecandy (en kon niet echt mooie contrastrijke themes vinden).

Doen alle functies van het toestel het trouwens met die MIUI ?

Hardwarematig is de Inc. S hier nog wel in goede staat. Komt ook omdat ik m'n phones altijd uitrust met een TPU case en screenprotector :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ekko
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 29-07 05:57
Iemand al ervaring met de Blackout ICS Incredible v3.2 [4.0.4][Sense 3.6] ROM ?

Erger me namelijk ook kapot aan de project X rom.
Maar twijfel nog welke ROM nu te installeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Ben er ook nog niet helemaal uit hoor.

De huidige JB rom gebaseerd op CM10 (met kernel voor Incredible S) werkt heel aardig maar heeft ook bij tijd en wijle ontzettende lag en quirkyness. Ik hoop dan ook van harte dat er iemand op staat om dit werk verder te perfectioneren.

Ik heb het over deze rom:
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1996570

Misschien toch ook blackout ICS maar eens gaan proberen..... ik ben bang dat het voor echt in de buurt komen van stabiliteit neer komt op 2 opties:

* CM7
* Of een rom gebaseerd op de RUU van HTC zelf

Gelukkig bestaan er Nandroid backups en heb ik er tegenwoordig zo veel ervaring mee dat een nieuw rommetje uitproberen ook niet meer zo'n probleem is :D

[ Voor 33% gewijzigd door eymey op 09-12-2012 00:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aegir81
  • Laatst online: 13-09 19:02
ProjectX werd na enkele maanden compleet onbruikbaar. De eerste weken ging alles goed, maar nu ging alles ongelooflijk traag. Gewoon de sms-appilcatie openen duurde soms al 15 seconden of meer.

Ik test momenteel CyanVivoX uit: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1996570, het is een
CM10 Jelly Bean rom.

[ Voor 44% gewijzigd door Aegir81 op 09-12-2012 11:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Ik heb gisteravond mijn CyanVivoX installatie weer wat uit het slop weten te trekken waardoor hij nu weer wat soepeler werkt.

De traagheid en lag bij mij kwam waarschijnlijk voornamelijk omdat ik een CM10 theme had geinstalleerd. Toen ik weer naar het default theme had ge-switched leek alles weer een stuk soepeler :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Weswyp
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 15-09 13:29
Stom vraagje. Is het mogelijk om de stockrom van gingerbread op mijn incredible S te zetten na het flashen? Of is die niet beschikbaar?

Want ik erger me ten zeerste aan ICS op mijn incredible S. Ervoor was hij super.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Zie deze thread:
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1033922

Als ik het goed heb (maar op jouw eigen risico ;) ) moet je deze hebben:

http://www.filefactory.com/file/c0af35d/n/RUU_Vivo_Ginge
rbread_S_HTC_WWE_2.30.405.1_Radio_20.2808.30.085AU_3805.06.03.03_M_release_199308_signed.exe

In ieder geval een WWE editie :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aegir81
  • Laatst online: 13-09 19:02
Na een dagje CyanVivoX gebruikt te hebben, bevalt deze me voorlopig prima. Alles lijkt te werken en het batterijverbruik valt zeer goed mee.

De rom is voorlopig ook zeer vlot bruikbaar en responsief. Hij is zeker het proberen waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sambalbaj
  • Niet online
Ik blijf me er nog wel over verbazen dat HTC voor dit toestel eigenlijk gewoon Android 4.0 over de schutting gegooid heeft met de beperkingen van Sense 3.6 en daarna met alle problemen en klachten niets meer gedaan heeft. Een nieuwe update in 4.0.x die in ieder geval de lag aanpakte was toch wel het minste wat je mocht verwachten en dat lijkt er niet in te zitten.

Toch is de stockrom opzich nog best wel werkbaar als je je toestel 2 keer per week een keer helemaal opnieuw laat opstarten is mijn ervaring.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
De Incredible S lijkt gewoon een flop te zijn geweest, qua verkoopcijfers dan (zie je ook wel aan de erg kleine community op XDA). En dat HTC het toestel daarom keihard laat vallen qua fatsoenlijke support.

Eigenlijk ook een beetje een reden geworden om, als ik een volgend toestel wil selecteren, liever niet meer voor HTC te kiezen.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerkeP
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 15-09 16:42

GerkeP

Vragen mag altijd........

eymey schreef op maandag 10 december 2012 @ 11:39:
De Incredible S lijkt gewoon een flop te zijn geweest, qua verkoopcijfers dan (zie je ook wel aan de erg kleine community op XDA). En dat HTC het toestel daarom keihard laat vallen qua fatsoenlijke support.

Eigenlijk ook een beetje een reden geworden om, als ik een volgend toestel wil selecteren, liever niet meer voor HTC te kiezen.....
HTC is hier al afgeserveerd ;)
Nu Nokia met WP en Samsung met Android
Heb nu diverse flops gemaakt met HTC, Desire, IncredibleS en de Flyer. Ik ben er wel klaar mee

GerkeP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Hmm, de Desire was toch bepaald geen flop hoor.

Een in mei 2010 aangekochte Desire is hier nog steeds in leven. Inmiddels wel met custom ( JB ) rom maar nog steeds tot tevredenheid van m'n vriendin :). En tot op de dag van vandaag zijn XDA en ook GoT nog steeds alive wat betreft die telefoon .

[ Voor 18% gewijzigd door eymey op 10-12-2012 13:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerkeP
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 15-09 16:42

GerkeP

Vragen mag altijd........

eymey schreef op maandag 10 december 2012 @ 13:58:
Hmm, de Desire was toch bepaald geen flop hoor.

Een in mei 2010 aangekochte Desire is hier nog steeds in leven. Inmiddels wel met custom ( JB ) rom maar nog steeds tot tevredenheid van m'n vriendin :). En tot op de dag van vandaag zijn XDA en ook GoT nog steeds alive wat betreft die telefoon .
Hier wel, na de 4e keer ter reparatie nieuw toestel ontvangen van HTC, met, jawel, identiek de zelfde storingen.
Als die het deed was het goed, maar helaas deed dat toestel het vaker niet dan wel. Uiteindelijk dus de Incredible S van HTC gehad met een kleine bijbetaling (100 euro) en ook die met grote regelmaat uitval, pas na herstarten toestel was ik weer telefonisch bereikbaar en kwamen de sms berichten weer binnen. Dagelijkse reboot was gewoon noodzakelijk. Totdat de ICS update uitkwam, toen bleef het toestel werken, alleen dus zo snel als stroop door een trechter.

GerkeP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harydoo
In hoeverre geldt deze lijst van bugs nog voor de hierboven genoemde roms? http://forum.xda-develope...p?p=34256882&postcount=40

Blackout ICS heb ik geprobeerd, maar de wifi deed het niet. Dus dan houd het snel op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frickY
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 15-09 15:10
eymey schreef op maandag 10 december 2012 @ 11:39:
Toen ik de Incredible S kocht dacht ik ook dat het HTC's paradepaartje voor dat jaar zou zijn. Maar al snel kwam de -- meen ik -- Sensation roet in het eten gooien.
Voor de release werd er vrij veel over de Inc S geschreven. Maar daarna helemaal niets meer.

Ik heb toen expres een 1-jarig abbonement afgesloten om een jaar later weer het nieuwe top-toestel te kunnen kopen, maar er blijkt totaal geen tweedehands markt voor de vrijwel onbekend Incredible S, helaas.

[ Voor 15% gewijzigd door frickY op 10-12-2012 14:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Ach, tweedehands markt doe ik sowieso al niet aan eigenlijk.

Ik hoop altijd 1 of 2 jaar met een telefoon te doen (of anders gewoon iemand 'dichtbij' blij met de oude te maken).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
harydoo schreef op maandag 10 december 2012 @ 14:34:
In hoeverre geldt deze lijst van bugs nog voor de hierboven genoemde roms? http://forum.xda-develope...p?p=34256882&postcount=40

Blackout ICS heb ik geprobeerd, maar de wifi deed het niet. Dus dan houd het snel op.
In CyanVIVO eigenlijk alleen last dat de front camera het niet doet (gebruik ik toch nooit). Verder lijkt sporadisch de stabiliteit bij voice calls niet je van het te zijn (maar ik heb inmiddels een wat oudere radio geinstalleerd en daar moet ik nog nieuwe ervaring mee op doen). Call volume is de ene keer goed en soms lijkt er geen geluid te zijn.....

Verder eigenlijk geen last van bugs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harydoo
Ik krijg CyanVivoX niet geboot. Hij blijft in een loop hangen. Wat is hiervoor de oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Heb je wel de Blackrose hboot geflashed?.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harydoo
Nee, heb de telefoon geunlocked met htc.dev. Kan ik de blackrose hboot alsnog flashen?

Edit: ik heb de boot.img nu handmatig geflasht. Dit was de oplossing.

[ Voor 29% gewijzigd door harydoo op 10-12-2012 17:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Mooi zo :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yrck
Vorige week een ROM geinstalleerd van ViperVivo. (http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1956849) Wat een verschil met ProjectX, veel stabieler en sneller.

Heb woensdag toch besloten om mijn HTC in te ruilen voor een iPhone 5. Zal het uitproberen van ROMs zeker gaan missen, alhoewel er de laatste tijd erg veel uren in ging zitten. ;)

Zal dit topic in de gaten blijven houden en voor zover mogelijk vragen beantwoorden! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ekko
Ik heb laatste de [ROM][CM10][4.1.2]CyanVivo X[Fast][Buttery Smooth] ROM geïnstalleerd.
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1996570

Valt me niet eens tegen, afgezien van een slecht werkende camera en een mindere accuduur.

De gebruikservaring is veel aangenamer dan de Project X ROM en ben erg enthousiast over de tweakbaarheid van de CM10!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Ik ben ook al een tijdje bezig met CyanVivo X ja :). Echter, uiteindelijk (na een weekje ofzo draaien) wordt ie toch steeds trager en trager. Vooral bij switchen tussen apps. Ook werkte bij mij op een gegeven moment de GPS gewoon helemaal niet meer of heel instabiel (lang doen over een fix krijgen, snel fix weer kwijt raken).

In afwachting van de aankomende CM9.0 stabilisatie (voor zover ik begrijp op basis van ICS) door Szeszo, en daarna hopelijk ook nog een keer een stabiele CM10, heb ik nu voor het eerst sinds lang maar eens Android Revolution HD 4.0 geinstalleerd.

Ik mis de tweakbaarheid en handige JB settings die ik inmiddels vanzelfsprekend was gaan vinden, maar voorlopig is ARHD4 wel het meest snelle -en- stabiele wat je kan krijgen.

Ik heb m'n ARHD installatie wel uitgebreid met Redux 0,8 kernel, Andrev O/C daemon en advanced powermenu van de maker van secondsun rom :)

Toch hoop ik dat Szeszo nu echt grote vorderingen gaat maken want ik mis CM wel, vooral die op basis van Jellybean :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ekko
Thanks voor de tip! Ben nu op zich wel content met CM10, maar dat de camera maar matig werkt is idd wel een dikke min. Zal kijken of die CM10 bij mij ook langzamer wordt....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Op zich deed de camera bij mij niet echt raar. Alleen wat 'laggy'. Op de CM10 van dla5244 doet ie het trouwens wel beter.

Maar goed, ik ga kijken of ik de discipline kan opbrengen om nu op ARHD 4 te blijven totdat er echt iets stabiels uit szeszo z'n handen komt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GWBoes
  • Laatst online: 21:04
Project X werkt bij mij prima, kan als het moet een paar dagen met 1 lading en is over het algemeen lekker snel. En als je af en toe de cache wist blijft hij ook snel.

Ik had een tijd geleden ook een rode achterkant+bezel gekocht, vandaag (met een nieuwe telefoon in bestelling) eindelijk de moed gehad om hem te monteren en het is nog gelukt ook.
Afbeeldingslocatie: http://farm9.staticflickr.com/8373/8383034237_94e7921dca.jpg
inc-s-rood by GWBoes, on Flickr

Flickr - Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tha_T
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 15-09 14:17
Bij mijn Incredible S begint het touchscreen wel erg na te laten. Alhoewel het toestel na 2 jaar absoluut wel nog voldoet (lees; ik merk geen beperkingen op hardware gebeid) ben ik blij dat ik over 6 maanden een andere phone kan krijgen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ekko
Ik heb nu de Lacoste CM10 4.1.2 mod geïnstalleerd.
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2094809

Is het beste volgensmij wat je nu aan CM10 ROM kan hebben.
Alles werkt in deze ROM, incl. roterende backlights en 720p camera.
Panorama werkt ook, zei het wat buggy.

Alleen de batterij duur is nog niet zo optimaal als die was in de Project X ROM.
Ik ga nog ff kijken met welke apps ik dat kan verbeteren!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Ik draai op dit moment ook de Lacoste en die is tot nu toe inderdaad de 'minst slechte'.

Dat laatste zeg ik bewust omdat ook de Lacoste nog steeds niet perfect is.

Zo is maps bijvoorbeeld nog steeds erg traag (en eigenlijk alle GPS gebruikende toepassingen). Ook het schakelen tussen camera app en Gallery of het werken binnen de camera app zelf is niet echt snel (gelukkig werkt alles verder wel).

Batterijverbruik is inderdaad een zorgenkindje.

Op de 1 of andere manier lijkt het erop dat al die CM10 roms (wrs. nog probleempje in de kernel van DLA ofzo?) niet goed om gaan met het stroomverbruik van de 'radio' of 'wifi'.

Als ik constant verbinding heb met een goed wifi netwerk kan ik, bij alle belangrijke syncs aan en matig gebruik, de 2 dagen wel halen. Zit ik echter op 3g en met wifi scanning om de 180 seconden aan, dan is zowel 3g (logisch) maar ook WIFI echt oververtegenwoordigd in het batterijverbruik.

Ik heb nu een tussenoplossing gevonden in een appje die automatisch tussen 2g en 2g/3g schakelt. 2g only bij scherm uit en 3g/2g bij scherm aan. Het werkt niet altijd even vlekkeloos overig (maar dat kan ook aan de rom liggen). Sowieso is het nadeel dat bij het switchen de netwerkverbinding even helemaal weg valt.

App heet "2g auto toggle" van Andrea Biondo. Volgens eigen zeggen werkt de app alleen met CyanogenMod (of daarop gebaseerde) ROM's.

[ Voor 12% gewijzigd door eymey op 27-01-2013 21:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ekko
eymey schreef op zondag 27 januari 2013 @ 16:36:
Ik draai op dit moment ook de Lacoste en die is tot nu toe inderdaad de 'minst slechte'.

Dat laatste zeg ik bewust omdat ook de Lacoste nog steeds niet perfect is.

Zo is maps bijvoorbeeld nog steeds erg traag (en eigenlijk alle GPS gebruikende toepassingen). Ook het schakelen tussen camera app en Gallery of het werken binnen de camera app zelf is niet echt snel (gelukkig werkt alles verder wel).

Batterijverbruik is inderdaad een zorgenkindje.

Op de 1 of andere manier lijkt het erop dat al die CM10 roms (wrs. nog probleempje in de kernel van DLA ofzo?) niet goed om gaan met het stroomverbruik van de 'radio' of 'wifi'.

Als ik constant verbinding heb met een goed wifi netwerk kan ik, bij alle belangrijke syncs aan en matig gebruik, de 2 dagen wel halen. Zit ik echter op 3g en met wifi scanning om de 180 seconden aan, dan is zowel 3g (logisch) maar ook WIFI echt oververtegenwoordigd in het batterijverbruik.

Ik heb nu een tussenoplossing gevonden in een appje die automatisch tussen 2g en 2g/3g schakelt. 2g only bij scherm uit en 3g/2g bij scherm aan. Het werkt niet altijd even vlekkeloos overig (maar dat kan ook aan de rom liggen). Sowieso is het nadeel dat bij het switchen de netwerkverbinding even helemaal weg valt.

App heet "2g auto toggle" van Andrea Biondo. Volgens eigen zeggen werkt de app alleen met CyanogenMod (of daarop gebaseerde) ROM's.
Het lijkt er op dat wanneer je gebruik maakt van 3G voor internet de batterijduur opeens achteruit holt....
Zolang je aan de WiFi hangt of gebruik maakt van 2G valt het allezins mee. Heb die ''2g auto toggle' geprobeerd, maar dat vond ik niet lekker werken. Kun je beter handmatig met de widgets van CM schakelen....

Overigens heeft DLA gisteren ook de Unoffical CM 10.1 uitgebracht. Heb hem nog niet geprobeerd, maar verwacht dat de batterijduur ook niet heel fantastisch zal zijn.

Afgezien van het gebruik van 3G ben ik wel redelijk tevreden met de CM 10 Lacoste mod, ben het met je eens dat het toch wel een beetje ''de minst slechte'' optie is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Ik kwam er idd ook achter dat de toggle app niet geweldig werkt.

Maar anderszijds: Ik dacht dat dat aan mijn situatie lag. Ik ben er namelijk achter gekomen dat, ook bij handmatig switchen met de CM widgets, ik 60% kans maak dat m'n verbinding helemaal weg valt. Dat wil zeggen: Er staat nog wel een "3g" resp. "G / E" symbool, maar ondertussen geen dataverkeer meer mogelijk :{

Dit, met een Vodafone sim. Voor 9 januari, toen ik nog T-mobile had, eigenlijk nooit last gehad.

Ik ben nu voorlopig weer over op Android Revolution HD (de echt stabiele "minst slechte" optie ;) ). Deze heb ik wel nog wat bijgewerkt met een Advanced Power Menu patch, redux kernel en Andrev_OC daemon :).

Maar ook met deze rom, zowel met de redux kernel als de stock HTC kernel, blijft 3g gewoon een stroomslurper (was trouwens ook al zo met stock rom, vond ik).

[ Voor 10% gewijzigd door eymey op 02-02-2013 01:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harydoo
Ik zou graag de Lacoste Rom willen draaien, maar hij gooit de SD kaart er telkens uit. Zo is er geen werken mee. Hoe kan ik dit oplossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ekko
harydoo schreef op zondag 03 februari 2013 @ 15:54:
Ik zou graag de Lacoste Rom willen draaien, maar hij gooit de SD kaart er telkens uit. Zo is er geen werken mee. Hoe kan ik dit oplossen?
Heb je een full-wipe gedaan?

Als je alleen een unlocked bootloader hebt (en nog s-on bent), dien je het boot.img bestand uit de Lacoste rom handmatig te flashen!

Voor meer uitleg volg deze tut vanaf stap 13
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1337105

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marruk
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 09-09-2023
Ik heb sinds een maand of 2 dat mijn telefoon continu uitvalt, ongeveer 5 keer per dag. De enige manier om hem dan weer aan de praat te krijgen is om de batterij er in en uit te doen, waarna hij hopelijk weer een tijdje meegaat. Is dit een bekend probleem of doe ik er verstandiger aan om die telefoon uit mn raam te gooien?

TMAXTINT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ekko
Marruk schreef op maandag 04 februari 2013 @ 01:13:
Ik heb sinds een maand of 2 dat mijn telefoon continu uitvalt, ongeveer 5 keer per dag. De enige manier om hem dan weer aan de praat te krijgen is om de batterij er in en uit te doen, waarna hij hopelijk weer een tijdje meegaat. Is dit een bekend probleem of doe ik er verstandiger aan om die telefoon uit mn raam te gooien?
Of dat laatste verstandig is betwijfel ik...

Vreemd probleem, heb het hier op het forum nog niet langs zien komen. Draai je de Incrideble S nog met orginele ROM? Al een reset naar fabrieksinstellingen geprobeerd? Is er niet een bepaalde app die je onlangs hebt geïnstalleerd die moelijk doet toevallig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harydoo
Ik probeer de boot.img handmatig te flashen, maar de fastboot.exe crasht zodra ik het commando "fastboot flash boot boot.img" geef. Ik krijg dan de windows 7 melding dat fastboot.exe niet meer werkt. De device wordt wel herkend door fastboot. Heeft iemand een oplossing? Heb het hele internet al afgezocht.

Edit: ik krijg nu een melding "fastboot out of memory".

[ Voor 8% gewijzigd door harydoo op 24-02-2013 16:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sambalbaj
  • Niet online
Niet verrassend maar 4.1 Jelly Bean kunnen we hoogstwaarschijnlijk vergeten voor de Incredible S.
http://www.pc-tablet.com/...n-update-source-confirms/

Hoop toch nog wel op een update in 4.0 om de ergste lag en bugs weg te nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Ik ga er niet meer van uit. Ook niet van een update die lag en bugs weg neemt.

Als die uit zou komen, dan had HTC dat al lang kunnen doen, aangezien ICS er nu toch al een behoorlijk lange tijd is.

Ik ben al sinds ICS door HTC geflopt is aan het aanmodderen met Custom Roms. En 1 van de komende maanden gaat mijn Inc. S vervangen worden want ik ben er behoorlijk klaar mee (ook op de meeste custom roms is hij niet lag-vrij ).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CavaH
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 30-06-2022
Sinds kort een HTC Incredible S in mn bezit. Ik vroeg me af of het verstandig is om aan de gang te gaan met Custom ROMS voor deze telefoon. Met mijn HTC Desire heb ik namelijk altijd problemen gehad met Custom ROMS.

Toch merk ik dat de Incredible S best wel traag kan zijn en dat er veel onnodige apps opstaan. Ik heb het liefst een simpele ROM zonder zinloze apps en als het kan zonder Sense...

Heb tot nu toe de Android Revolution HD gevonden, maar die heeft Sense en vraag me af hoeveel verbetering deze is ten opzichte van stock.

Daarnaast de CyanVivo en Lacoste. Werken deze goed? Of leveren deze veel problemen op?

Bij voorbaat dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malarky
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 15-09 11:39

Malarky

Wils voor wat ieder

Even een update hier. Al ben ik allang bezitter van een One S heb ik mijn Incredible S vanonder het stof gehaald. Er is veel activiteit gaande wat Cyanogen betreft.

Sterker nog, Android 4.4 KitKat draait al heerlijk soepel op de vivo, bij alles is al gefixed en de ontwikkeling gaat heel hard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Positief!

Ik ben inmiddels al sinds juni een tevreden eigenaar van een Sony Xperia Z, maar de Inc. S heeft een prepaid kaartje gekregen en is een beetje reserve apparaat. Ik ben nu druk bezig met andere dingen maar Kitkat ga ik zeker eens proberen :)

• sambalbaj
  • Niet online
Goed, m'n Incredible S heeft 't nog lang volgehouden maar is nu ook echt EOL.

Je merkte steeds meer dat hij moeite had met de steeds zwaarder wordende apps maar met elke week een keer echt uit en weer aanzetten ging dat opzich nog wel. De druppel is echter dat het onderste deel van het scherm bij tekstinvoer (3 onderste regels) niet of niet goed meer reageert Daar hielp uit- en aanzetten eerst nog, maar nu niet meer. Tekstinvoer moet nu enkel via Landscape en dan heb je geen goed overzicht meer van de hele tekst want minder regels.

Morgen komt een Moto G 2014 dus van het weekend even nieuwe kleinere sim regelen en dan is het na bijna 3,5 jaar echt einde Incredible S.
Pagina: 1 ... 16 17 Laatste