Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ook vrijdag geupdate, maar ik heb een ernstig probleem gekregen: Mijn Vodafone internet verbinding doet het helemaal niet meer. Hij toont wel de signaalsterkte streepjes van de telefoon, maar geen 3G of andere symbooltjes die aangeven dat er een internet verbinding is. Bij de instellingen staat bij "Mobiel netwerk" de melding "Verbinding mislukt wegens onjuiste apn-instelling". Ik heb daar niets aan veranderd en voor de update deed hij het prima. Via WiFi doet hij het overigens goed.

Iemand bekend met dit probleem? Alvast bedankt voor jullie hulp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PinokkioTV
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 14-08-2024
@JosD: controleer de APN-settings en corrigeer deze, het probleem zal daar vast inzitten :)

iPad Air2 Nokia 5/6/7+/8/7.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aegir81
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 13-09 19:02
Verwijderd schreef op zondag 15 juli 2012 @ 19:03:
Ook vrijdag geupdate, maar ik heb een ernstig probleem gekregen: Mijn Vodafone internet verbinding doet het helemaal niet meer. Hij toont wel de signaalsterkte streepjes van de telefoon, maar geen 3G of andere symbooltjes die aangeven dat er een internet verbinding is. Bij de instellingen staat bij "Mobiel netwerk" de melding "Verbinding mislukt wegens onjuiste apn-instelling". Ik heb daar niets aan veranderd en voor de update deed hij het prima. Via WiFi doet hij het overigens goed.

Iemand bekend met dit probleem? Alvast bedankt voor jullie hulp.
Bij mij deed hij het ook even niet meer. Gewoon je inloggegevens, gebruikersnaam en wachtwoord aanpassen en alles draait weer prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaszCore
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 14-08 12:17
De update naar ICS is positief maar ik merk toch wel wat nadelen, moet hem maar weer is compleet resetten. Zo reageert het scherm bar slecht gewoon met het typen van berichten, ook heb ik een klok widget van HTC zelf die kleine, deze werkt vaak niet eens de tijd bij en staat vaak genoeg uren achter, als je wacht werkt hij wel bij maar het is gewoon slecht.
Dus van de week eerst maar eens een reset doen en alles opnieuw instellen etc. en als dat niet werkt dan maar verdiepen in andere roms.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 07 juli 2012 @ 10:47:
[...]
Ik had precies hetzelfde probleem. vooral met whatsapp. maar vandaag heeft het probleem zichzelf blijkbaar opgelost en ik heb niets gedaan. ook geen reset ofzo. Whatsapp reageert nu helemaal zonder lag. Ik snap er niets van. Misschien moest mijn telefoon even wennen aan ice :) alles gaat nu helemaal smooth.
Oh nee, toch niet :|

Ik heb nog steeds last van een raar functionerend toetsenbord. Je kan het niet omschrijven als traagheid of lag. Het is eerder dat ie onder bepaalde omstandigheden even 'in de war raakt' en dan werken sommige toetsen niet. Voroal de spatie en de backspace en bij het begin en eind van word autocompletion lijkt het wel. Ik kan er nog niet helemaal mijn vinger op leggen wat er precies gebeurd.
Aangezien het ook gebeurd met sms'en ligt het niet aan whatsapp.
Andere toestellen met sense 3.6 hebben hier geen last van (sxe).

Hopelijk komt er een update die dit verhelpt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaszCore
Voeg er maar bij dat als je de A wilt indrukken er een Q in beeld komt, verder herken ik mij volledig in de bovenstaande problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Weswyp
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 15-09 13:29
Ik heb ook het probleem het toetsenbord. Ik merk wel op dat dit meer aanwezig is bij smart keyboard pro. Bij go keyboard merk ik het minder.

Ook is mijn toestel toch wel aanzienlijk trager na de update.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PinokkioTV
Ik heb iets raars: ik ben in Italie, maar mijn telefoon denkt steeds dat 'ie in Lutten is. Ik heb niks met Lutten, afgezien dat ik daar in de meivakantie ben geweest. Probleem doet zich voor in de weatherapp en in Google. Iemand enig idee?

Overigens denkt de telefoon soms ook wel da 'ie op de goede plek is, maar schakelt vervolgens weer over naar Lutten ...

[ Voor 20% gewijzigd door PinokkioTV op 17-07-2012 23:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerkeP
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 15-09 16:42

GerkeP

Vragen mag altijd........

PinokkioTV schreef op dinsdag 17 juli 2012 @ 23:33:
Ik heb iets raars: ik ben in Italie, maar mijn telefoon denkt steeds dat 'ie in Lutten is. Ik heb niks met Lutten, afgezien dat ik daar in de meivakantie ben geweest. Probleem doet zich voor in de weatherapp en in Google. Iemand enig idee?

Overigens denkt de telefoon soms ook wel da 'ie op de goede plek is, maar schakelt vervolgens weer over naar Lutten ...
Je cache al een keer helemaal leeg gegooid?

GerkeP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sambalbaj
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Iets waar ik nog niet helemaal uitkom sinds Android 4 is het ineens maken van een screenshot als ik via de aan/uitknop 'm naar standby wil brengen. Dit lijkt soms te hangen en een enkele keer wordt er dan een screenshot gemaakt. Waarschijnlijk in combinatie met een andere toets, maar iemand een idee welke?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PinokkioTV
Loveparade schreef op woensdag 18 juli 2012 @ 07:52:
[...]

Je cache al een keer helemaal leeg gegooid?
Dat heb ik inderdaad al een paar keer gedaan, toestel blijft hardnekkig af en toe denken in Lutte te zijn 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaszCore
PinokkioTV schreef op woensdag 18 juli 2012 @ 15:43:
[...]

Dat heb ik inderdaad al een paar keer gedaan, toestel blijft hardnekkig af en toe denken in Lutte te zijn 8)7
Herkenbaar probleem, die van mij doet precies hetzelfde.
In het begin was ik erg blij met de update, maar nu wat weken later is het eigenlijk alleen maar teleurstellend, telefoon reageert traag, werkt dingen niet goed bij zoals hierboven. Toetsenbord is ronduit dramatisch. Het is nog wel werkbaar maar niet meer zo soepel als 2.3.3, van de week maar eens kijken naar een andere rom.

Edit: Gisteren een complete reset gedaan, sd geformatteerd, alles opnieuw erop gezet en ingesteld. Leek weer soepel te gaan, echter gisteravond toch weer de nodige problemen met het toetsenbord.
Widgets (klok & weer) worden nu (nog) wel netjes bijgewerkt. Ook hapert hij weer met de powerknop om de telefoon te unlocken. Soms 3x powerknop indrukken voordat het unlockscherm te voorschijn komt.

Edit 2: Gisteren ook nog maar even een email gestuurd naar HTC over bovenstaande problemen. Gevraagd of de problemen bekend zijn en of hier een oplossing voor komt op korte termijn. Nu even wachten op antwoord en dan zie ik wel even verder wat ik ga doen.

Edit 3: heb dus een mail gestuurd naar HTC. Reactie: installeer de telefoon nog eens opnieuw zonder sd kaart en sim erin. Nou heb ik hem net van de week al helemaal gereset incl format van de sd kaart, geen instellingen terug gezet, enkel alleen google ingesteld en twitter, facebook en whatsapp geinstalleerd. Deze apps mogen natuurlijk geen probleem zijn en zijn allemaal zelfs al geschikt voor Jelly Bean. Dit heb ik ook aan HTC laten weten. Hierna een reactie terug gehad of ik mijn telefoon wil laten aanbieden ter reparatie. Nou dit ga ik natuurlijk niet doen omdat het gewoon keiharde software problemen zijn en er qua hardware niks mis mee is.
Ik hoop dat ze snel met een oplossing komen, anders gaat er een andere rom op.

[ Voor 57% gewijzigd door BaszCore op 02-08-2012 15:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

PinokkioTV schreef op zondag 15 juli 2012 @ 20:26:
@JosD: controleer de APN-settings en corrigeer deze, het probleem zal daar vast inzitten :)
Sorry voor de late reactie. De APN-instellingen waren inderdaad de boosdoener. Deze worden automatisch op de particuliere settings gezet, terwijl ik eenabbo via mijn werk heb. Kleine aanpassing en het werkt weer. Toch bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik hoop dat htc snel met een update komt, dit is al de zoveelste update die niet goed werkt. :( Het toestel is zo traag als wat en reageert slecht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaszCore
Omdat er meer mensen met problemen zijn sinds de update naar ICS, zouden jullie misschien ook een klacht willen indienen bij HTC? Ik heb het nu gedaan, misschien nog wel meer, maar hoe meer klanten erover klagen, hoe eerder er serieus naar gekeken wordt denk ik.
Nu houden ze het op een probleem met software en willen ze mijn telefoon hebben voor reparatie terwijl er niks aan de hand is, behalve brakke software, wat ze gewoon met een update kunnen verhelpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ekko
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 29-07 05:57
BaszCore schreef op maandag 06 augustus 2012 @ 15:32:
Omdat er meer mensen met problemen zijn sinds de update naar ICS, zouden jullie misschien ook een klacht willen indienen bij HTC? Ik heb het nu gedaan, misschien nog wel meer, maar hoe meer klanten erover klagen, hoe eerder er serieus naar gekeken wordt denk ik.
Nu houden ze het op een probleem met software en willen ze mijn telefoon hebben voor reparatie terwijl er niks aan de hand is, behalve brakke software, wat ze gewoon met een update kunnen verhelpen.
Ik ondervind exact dezelfde problemen sinds de update naar ICS, heb er vandaag ook melding van gemaakt richting de klantenservice van HTC. Deze problemen bij de Incredible S maken misschien ook duidelijker waarom er geen update wordt uitgebracht voor de Desire HD. Je hebt nu echt het gevoel dat de software op je telefoon meer wil dan de hardware op je telefoon aan kan. Ik heb nog niet de boel opgeschoond met een reset naar fabrieksinstellingen, heeft dit wel enige effect op de performance of is dit niet de moeite waard?

Zijn er verder mensen die een custom ROM draaien met 4.0.4 en hoe zijn de ervaringen daarmee tov de OTA update van HTC? Is de performance van het toestel dan beter?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21:14
Ik heb nog geen custom ROM met 4.0.4 draaien. DWZ, ik draai wel een custom ROM maar deze is een voortborduursel op de stock rom. Wel merk ik dezelfde enorme lag, etc.

Erg jammer. Ik kan me moeilijk voorstellen dat het aan de hardware ligt. Op de Desire die m'n vriendin nu gebruikt draait sinds een paar weekjes "SlimICS" en op wat problemen met filmen na draait die bijna soepeler dan de Incredible S met ICS :')

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaszCore
ekko schreef op maandag 06 augustus 2012 @ 22:10:
Ik ondervind exact dezelfde problemen sinds de update naar ICS, heb er vandaag ook melding van gemaakt richting de klantenservice van HTC. Deze problemen bij de Incredible S maken misschien ook duidelijker waarom er geen update wordt uitgebracht voor de Desire HD. Je hebt nu echt het gevoel dat de software op je telefoon meer wil dan de hardware op je telefoon aan kan. Ik heb nog niet de boel opgeschoond met een reset naar fabrieksinstellingen, heeft dit wel enige effect op de performance of is dit niet de moeite waard?

Zijn er verder mensen die een custom ROM draaien met 4.0.4 en hoe zijn de ervaringen daarmee tov de OTA update van HTC? Is de performance van het toestel dan beter?
Een reset naar fabrieksinstellingen helpt wel voor een paar uur ;) Hierna treden exact dezelfde problemen wéér op. HTC gaat je vertellen dat je een reset moet doen, zonder je SD kaart in je telefoon en draaien zonder externe apps. De apps die ik gebruik voornamelijk zijn Twitter, Facebook en Whatsapp, allemaal apps welke zelfs al geschikt zijn voor Jelly Bean. Ook dit heb ik kenbaar gemaakt bij HTC. Echter willen ze graag mijn telefoon nu voor reparatie, maar zoals al eerder gezegd dat ga ik niet doen omdat het puur een software issue is in Android of Sense, ik verdenk de laatste. Schijnbaar willen ze dit niet echt horen omdat ze in de reacties hier telkens niet op in gaan en alleen maar over reparaties/servicepunt beginnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerkeP

GerkeP

BaszCore schreef op dinsdag 07 augustus 2012 @ 10:08:
[...]

Een reset naar fabrieksinstellingen helpt wel voor een paar uur ;) Hierna treden exact dezelfde problemen wéér op. HTC gaat je vertellen dat je een reset moet doen, zonder je SD kaart in je telefoon en draaien zonder externe apps. De apps die ik gebruik voornamelijk zijn Twitter, Facebook en Whatsapp, allemaal apps welke zelfs al geschikt zijn voor Jelly Bean. Ook dit heb ik kenbaar gemaakt bij HTC. Echter willen ze graag mijn telefoon nu voor reparatie, maar zoals al eerder gezegd dat ga ik niet doen omdat het puur een software issue is in Android of Sense, ik verdenk de laatste. Schijnbaar willen ze dit niet echt horen omdat ze in de reacties hier telkens niet op in gaan en alleen maar over reparaties/servicepunt beginnen.
Die ervaring heb ik dus ook.
IncredibleS ligt nu werkeloos in de la, heb een Nokia Lumia 900 aangeschaft.

GerkeP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sparda
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 13-08-2019
Huppakee, Incredible S brandt zich een weg doorheen de 2e batterij op nog geen anderhalf jaar... Nog mensen die dit probleem hebben? Ben net even naar de winkel gegaan, daar konden ze hem opsturen maar ik vertrek volgende week een maand op reis en dan heb ik 'm nodig dus dat is geen optie... (heel handig -_- )

Nu gaan ze maandag bellen om te horen of ik even rechtstreeks naar een servicepoint kan/of ze een omwisseling naar een ander toestel mogen doen. Indien dat niet het geval ik kan ik zelf nog gaan betalen voor een nieuwe batterij...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yrck
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 14-08 23:27
sparda schreef op zaterdag 11 augustus 2012 @ 16:28:
Huppakee, Incredible S brandt zich een weg doorheen de 2e batterij op nog geen anderhalf jaar... Nog mensen die dit probleem hebben? Ben net even naar de winkel gegaan, daar konden ze hem opsturen maar ik vertrek volgende week een maand op reis en dan heb ik 'm nodig dus dat is geen optie... (heel handig -_- )

Nu gaan ze maandag bellen om te horen of ik even rechtstreeks naar een servicepoint kan/of ze een omwisseling naar een ander toestel mogen doen. Indien dat niet het geval ik kan ik zelf nog gaan betalen voor een nieuwe batterij...
Vreemd, heb hier zelf geen last van. Heb sinds paar maanden wel een Anker accu aangeschaft met een hogere capaciteit. Kost zo 11 euro en merk dat ik aan het einde van de dag 20/25% meer over heb dan met de HTC accu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaszCore
sparda schreef op zaterdag 11 augustus 2012 @ 16:28:

Hoe heb je je instellingen staan? Zou haast denken dat je permanent wifi, bluetooth, gps en alle synchronisaties aan heb staan. Hoe lang doe je exact met de accu?

Voor de netheid maar een editje.
na een hoop uren stoeien, ik draai nu op Android Revolution HD 3.0.1!! Vrijwel dezelfde rom als nu alleen met een hoop verbeteringen. Draait nu net een half uurtje dus kan er nog niet veel over zeggen maar lijkt allemaal goed te werken! Schijnt dat de batterij behoorlijk stuk langer mee gaat! Je moet echter wel een hoop acties uitvoeren wil je eenmaal die rom kunnen installeren als je al geupdate hebt naar ICS via HTC.

[ Voor 21% gewijzigd door BaszCore op 15-08-2012 15:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richard35
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 12-09 07:50
BaszCore schreef op maandag 13 augustus 2012 @ 12:59:
[...]

Hoe heb je je instellingen staan? Zou haast denken dat je permanent wifi, bluetooth, gps en alle synchronisaties aan heb staan. Hoe lang doe je exact met de accu?

Voor de netheid maar een editje.
na een hoop uren stoeien, ik draai nu op Android Revolution HD 3.0.1!! Vrijwel dezelfde rom als nu alleen met een hoop verbeteringen. Draait nu net een half uurtje dus kan er nog niet veel over zeggen maar lijkt allemaal goed te werken! Schijnt dat de batterij behoorlijk stuk langer mee gaat! Je moet echter wel een hoop acties uitvoeren wil je eenmaal die rom kunnen installeren als je al geupdate hebt naar ICS via HTC.
Hoe kom je van s-off af of kun je deze rom zo erop zetten? :(
Wordt moe van ics op mijn incredible s . Veel te traag. :9~
Zou wel graag een andere rom erop willen,maar het lukt nog niet erg.

Gr Richard

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Android Revolution HD is (tegenwoordig) ook gewoon gebaseerd op ICS, namelijk de stock ICS van HTC met wat kleine aanpassingen.

Helaas is ook ARHD net zo traag en accu slurpend als de stock ROM, in mijn ervaring.

Dus of het echt een verbetering is.....

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ekko
eymey schreef op maandag 20 augustus 2012 @ 08:15:
Android Revolution HD is (tegenwoordig) ook gewoon gebaseerd op ICS, namelijk de stock ICS van HTC met wat kleine aanpassingen.

Helaas is ook ARHD net zo traag en accu slurpend als de stock ROM, in mijn ervaring.

Dus of het echt een verbetering is.....
Heb je ervaring met andere ROMS die wel de performance hebben van de stock ROM's van Android 2.3 op Incredible S, maar wel op Android 4.0.4 gebaseerd zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Nee, helaas niet. Net als (waarschijnlijk) meerdere anderen hier houd ik me aanbevolen als die opduiken :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaszCore
Degene die het willen doen, neem er de tijd voor, ik ben er een kleine 6 a 7uur mee bezig geweest, je moet zal als eerste je telefoon moeten unlocken via HTCdev, vervolgens wat trucjes uithalen en 2.3.3 installeren i.v.m. hboot versie, nadat je 2.3.3 hebt én dus oudere hboot kan je verder. maar neem er de tijd voor en lees goed alle topics door op het xda forum.
Het is een behoorlijk geklooi geweest.
Overigens is de ARHD beter als de officiële update naar 4.0.4 van HTC. Draait sneller en stabieler naar mijn mening, batterij gaat ook langer mee ervaar ik. Het verschil is allemaal niet heel groot en maar wel enigszins merkbaar. Ga binnenkort wel even een andere rom erop gooien, hoop een goede te vinden zonder Sense. Ik vermoed dat Sense namelijk de grootste boosdoener is van alles. Had er ook nog 1 gevonden met Sense 4.0, deze ga ik ook nog eens proberen maargoed, ga er geen wekelijks ritueel van maken, elke keer alles opnieuw installeren/instellen etc. Oké het is maar een half uur werk, maar niet elke week ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quantor
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Ik heb hier op m'n werk in totaal 6 incredible S'jes, waarvan er nu 3 zijn gestorven, allemaal net over een jaar oud. Ze starten helemaal niet meer op, ook niet met een opgeladen accu van een andere Inc. S. Een vierde is gevallen en heeft een grote ster in z'n scherm (die het verder nog wel doet). Nog even uitzoeken wat de fabrieksgarantie is..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PinokkioTV
Gewoon 2 jaar garantie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donald_dick
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15-09 14:09
Andere mensen nog last vaneen loszittende usb connector? De mijne zit zo los dat hij bijna geen connectie wil maken en dus niet wil opladen.

wie de bal kaatst, kan hem gekorrigeert terug verwachten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goegol
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 15-09 15:06
donald_dick schreef op dinsdag 21 augustus 2012 @ 21:34:
Andere mensen nog last vaneen loszittende usb connector? De mijne zit zo los dat hij bijna geen connectie wil maken en dus niet wil opladen.
jep, ondertussen nieuwe van zekering gehad.
htc one x

Hemelaar Fotografie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Ik heb gisteravond mijn ARHD installatie eens ge-upgrade naar 3.0.1 (draaide nog 3.0.0). Ik moet zelf nu ook toegeven dat hij inderdaad wel stukken soepeler draait dan met stock :). Toch een vooruitgang dus.

Het kan er ook aan liggen dat ik Avast nu wat meer ge-tuned heb (draai ik voor de "Anti-theft met root" en heb nu het 'on access' scannen van apps uitgezet). Weet niet in hoeverre het invloed heeft want met GB roms merkte ik er nauwelijks vertraging van :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaszCore
Zo nu andere rom erop staan: Nik Project X v4.1
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1748974

Draai er sinds vanochtend mee, als je eenmaal een geroot toestel heb is het nog maar kwartiertje werk om een andere rom te draaien :) Dat geheel ter info.
Je bent dus eenmalig wat uren bezig om het zover te krijgen maar dan heb je wel wat.

Het verbaast mij hoe soepel deze rom draait, zeker omdat er een sense 4(!) ingebakken zit! Draait soepeler dan de stock rom van HTC met Sense 3.6 :X. Ik gok dat ik het met deze rom wel even een tijdje ga volhouden!
Ben ook meteen van wat problemen af:
- unlock scherm deed moeilijk bij het unlocken via powerknop (vaak meerdere keren drukken voordat je uberhaubt beeld hebt), nog geen 1x last van gehad.
- Toetsenbord werkt soepel, ook hier nog geen haperingen in gemerkt. Overigens is het het nieuwe sense 4 toetsenbord.
Ik heb dan ook ten zeerste het idee dat alle brakheid met unlocken, toetsenbord etc komt door Sense 3.6, ARHD maakt hier ook gebruik van en daar had ik het dus ook, nu dus niet!
Batterij kan ik nog even heel weinig over zeggen, veel geklooi met wipen toestel, formatteren van het toestel, installeren rom, booten, alles instellen, alle apps downloaden dus ong hier 35% a 40% van accu mee verbruikt, hangt nu weer aan de lader.

Zodra ik meer weet zal ik het laten weten, weet wel dat ik (nu al) dat deze rom beter en lekkerder/soepeler vind draaien dan ARHD 3.0.1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sambalbaj
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
't was ook a mijn indruk dat de lag met de custom rom van ICS vooral zat in de combi met Sense 3.6.
Waarom heeft HTC niet direct voor Sense 4 gekozen? Of zat dat in te weinig ruimte/ geheugen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaszCore
sambalbaj schreef op vrijdag 24 augustus 2012 @ 12:51:
't was ook a mijn indruk dat de lag met de custom rom van ICS vooral zat in de combi met Sense 3.6.
Waarom heeft HTC niet direct voor Sense 4 gekozen? Of zat dat in te weinig ruimte/ geheugen?
Volgens HTC is Sense 4 te zwaar voor "ons" toestel. Beetje strippen en tweaken en het draait vlekkenloos dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
@BaszCore: Goed om te weten! Misschien van het weekend ook eens gaan proberen dan _O_

Overigens heb ik geen enkel probleem gehad met rooten, maar dat was dan ook omdat ik al vanaf de stock 2.3 ROM van HTC heb ge-root (en dat is een proces van slechts 5 minuten). Toen HTC met ICS kwam heb ik bewust gewacht met upgraden tot er een pre-rooted versie van kwam op XDA en hoefde ik alleen met "fastboot commander" nog nieuwe hboot te flashen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaszCore
eymey schreef op vrijdag 24 augustus 2012 @ 13:19:
@BaszCore: Goed om te weten! Misschien van het weekend ook eens gaan proberen dan _O_

Overigens heb ik geen enkel probleem gehad met rooten, maar dat was dan ook omdat ik al vanaf de stock 2.3 ROM van HTC heb ge-root (en dat is een proces van slechts 5 minuten). Toen HTC met ICS kwam heb ik bewust gewacht met upgraden tot er een pre-rooted versie van kwam op XDA en hoefde ik alleen met "fastboot commander" nog nieuwe hboot te flashen :P
Hahaha jaa dat was achteraf slimmer geweest, ach het is te doen, veel lezen en tooltjes downloaden en hopen dat alles goed gaat.
Dus mochten er nog mensen zijn die op 2.3 zijn en willen gaan rooten, update niet eerst naar ICS want dan kost het je een hoop moeite en je hoeft je bootloader unlocken via HTC Dev (lees: weg garantie).
Ik durfde die gok wel aan aangezien ik waarschijnlijk binnenkort een andere telefoon mag uitzoeken, iets met een storingsgevoelige provider en geen bereik hebben ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luppie
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14-08 07:27

Luppie

www.msxinfo.net

Dat is voor Consumenten.

Voor business-to-business is geen wettelijke termijn vastgesteld binnen de Europese Unie. Het staat de fabrikant vrij om zelf garantiebepalingen op te nemen voor zijn producten.

Maar ga ervan uit dat het bij HTC dan ook gewoon 2 jaar gehanteerd wordt.

Heb je iets aan mijn antwoord ? Een thumbs-up wordt zeker op prijs gesteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaszCore
Kleine update over de Project X rom:
Telefoon doet nu 22,5uur met de accu, 39% over nog.
Unlocken via powerknop blijft af en toe happeren, niet zo vaak als met de standaard rom.
Toetsenbord happert ook af en toe maar een stuk minder dan voorheen.

Verder erg tevreden met de rom, draait allemaal lekker snel! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ekko
BaszCore schreef op zondag 26 augustus 2012 @ 12:01:
Unlocken via powerknop blijft af en toe happeren, niet zo vaak als met de standaard rom.

Bedankt voor de update!
Welke tutorial heb jij precies gevolgd om de HBoot te downgraden, vervolgens te S-off'en en de custom rom te installeren?
Deze op het XDA forum?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
BaszCore schreef op zondag 26 augustus 2012 @ 12:01:

Toch ook maar eens gaan proberen dan :).

Met de laatste ARHD ben ik ook aardig tevreden, maar het is nooit verkeerd nog eens een andere rom te proberen :P. Screen unlock hapering heb ik eigenlijk ook nauwelijks last van en als toetsenbord gebruik ik toch swype :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaszCore
ekko schreef op maandag 27 augustus 2012 @ 19:18:
Bedankt voor de update!
Welke tutorial heb jij precies gevolgd om de HBoot te downgraden, vervolgens te S-off'en en de custom rom te installeren?
Deze op het XDA forum?
Yubs die heb ik gebruikt :)
Moet wel eerlijk zeggen, heb er meerdere gebruikt om het een en ander voor elkaar te krijgen, je wordt continu doorgelinkt naar andere topics. Maar met deze heb ik het gedaan ja.

je zult als je al geupdate hebt naar ICS eerst via HTCdev je bootloader moeten unlocken, dan de bovenstaande url gebruiken die je postte net. Hierna kan je je toestel op S-OFF zetten via revolutionary. kan zijn dat je de melding krijgt dat je telefoon relocked is. Gewoon negeren, schrok hier ook van, maar kan geen kwaad je kunt gewoon verder. Zodra je een andere rom erop hebt zoals Android Revolution HD 3.0.1 of Project X is hij gewoon s-off.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Inmiddels draai ik ook op de Project X rom.

Hij lijkt inderdaad een beetje (niet veel) soepeler te zijn dan ARHD en stock! En ik vind de standaard theme die gekozen is en de indeling van Sense 4 ook veel mooier.

Over accuduur kan ik nog niet heel veel zeggen, behalve dat hij incl. vanochtend apps restoren met Titanium op dit moment nog meer accu over heeft dan voorheen op dit tijdstip.

Alleen mis ik 1 ding: Google Talk! Ik vind hem nergens in het systeem en kan ook geen versie in de Play store vinden..... :s

• BaszCore
eymey schreef op woensdag 29 augustus 2012 @ 20:00:
Inmiddels draai ik ook op de Project X rom.

Hij lijkt inderdaad een beetje (niet veel) soepeler te zijn dan ARHD en stock! En ik vind de standaard theme die gekozen is en de indeling van Sense 4 ook veel mooier.

Over accuduur kan ik nog niet heel veel zeggen, behalve dat hij incl. vanochtend apps restoren met Titanium op dit moment nog meer accu over heeft dan voorheen op dit tijdstip.

Alleen mis ik 1 ding: Google Talk! Ik vind hem nergens in het systeem en kan ook geen versie in de Play store vinden..... :s
Is dat niet gewoon Messenger met het rode bericht icoontje met een + erin? Gebruik nooit G Talk.

Zie nu ook op XDA de eerste Jelly Bean roms verschijnen voor de Incredible S.. Klinkt ook erug interessant!

[ Voor 10% gewijzigd door BaszCore op 30-08-2012 11:29 ]

• eymey
Nee, dat is niet hetzelfde als G-talk (voor zover ik kan zien).

Talk zit normaal eigenlijk ook gewoon standaard in iedere ROM en is eigenlijk tegenwoordig mijn hoofdmanier om contact t hebben met iedereen die ook gmail gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aegir81
Ik heb nu al geruime tijd deze telefoon en ik ben/was er zeer tevreden mee. Sinds de laatste update (naar ICS) doet alles het wel nog maar er heel vaak lag merkbaar. Animaties haperen, er zit een 'delay' op het starten van apps, ...

Ik ben nu even aan het rondkijken om de telefoon een custom rom te geven. Ik heb geen ervaring hiermee maar via Google zijn wel de nodige handleidingen te vinden.

Tijdens mijn zoektocht kwam ik voorlopig volgende custom roms tegen:
  • Codename Android ViVo v3.4.1 By Nikhil007 a.k.a Nikhil Dhayatkar - Android 4.1.1
  • Android revolution HD - Android 4.0.4 + HTC 4.10 firmware
  • Een onofficiële CyanogenMod 9
  • Ice Cold Sandwich 8.3
  • CM9-Woot
Iemand ervaring met bovenstaande? Welke zeker wel/niet?

Alvast bedankt voor de reacties!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaszCore
Je hoeft alleen maar op XDA forum te kijken, kan je genoeg informatie vinden.
Codename blabla Android 4.1.1 moet je skippen, schijnt bugs te hebben, topic doorlezen met ervaringen van gebruikers kan nuttig zijn. ;)
Android Revo HD is een goede rom.
Project X by nikhil007 is ook een goede rom, daar draai ik nu mee. Bevalt me prima! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aegir81
Bedankt BaszCore.

Ik bekijk Poject X even aandachtiger. Heb jij de rom geïnstalleerd van de oude Hboot of van de nieuwe 2.02.xxxx?

In één van de handleidingen staat dat je dan de Hboot moet downgraden voor je een rom kan installeren maar dat dat moet door je toestel te 'bricken' en daarna te herstellen. Ik sta hier toch wat huiverachtig tegenover. Hoe groot is de kans dat de gsm echt om zeep is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaszCore
Aegir81 schreef op zondag 02 september 2012 @ 15:59:
Bedankt BaszCore.

Ik bekijk Poject X even aandachtiger. Heb jij de rom geïnstalleerd van de oude Hboot of van de nieuwe 2.02.xxxx?

In één van de handleidingen staat dat je dan de Hboot moet downgraden voor je een rom kan installeren maar dat dat moet door je toestel te 'bricken' en daarna te herstellen. Ik sta hier toch wat huiverachtig tegenover. Hoe groot is de kans dat de gsm echt om zeep is?
Ik had al de update van HTC gedownload naar 4.0.4, hierdoor heb je een HBOOT versie die niet ondersteunt wordt (nog). Je zal via HTCDev je toestel moeten unlocken, hierna kan je wat trucjes uithalen om Android 2.3 te installeren, hierdoor krijg je een oude HBOOT en deze kan je met revolutionary flashen :) Hierna ben je zo vrij als een vogel.
Maargoed dit heb ik onderhand ook al 20x gepost hier, lees alle topics die je nodig hebt op XDA goed door en volg de instructies goed op, dan moet het lukken zonder je toestel compleet te verknallen.
Neem er dan ook goed te tijd voor en probeer het niet in een uurtje te doen, zoals je al hebt kunnen lezen ben ik er ook 5 a 6uur mee bezig geweest voordat alles werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Over de touchbug / keyboard lag van HTC Incredible S met ICS:

Volgens leden van XDA-developers doet de bug zich voor in games met muli-touch.
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1783320

Games vind ik niet zo belangerijk, ik heb er voornamelijk last van tijdens sms en whatsapp.

Bij whatsappen / smssen lijkt het er op dat de lag optreed wanneer je met twee vingers tegelijk het toetsenbord aanraakt, dus wanneer je snel typt en je ene vinger nog niet van een letter af hebt, voordat je de andere letter aanraakt.

Men denkt dat het aan Sense 3.6 (voor Incredible S) ligt.

Deze bug ben ik niet tegen gekomen op Sensation XE en HTC Rhyme met ICS en Sense 3.6.

Een hard reset helpt niet. (volgens xda)

De bug lijkt niet altijd 'aanwezig' te zijn. Er word beweert dat het door de lock-screen komt, dus wanneer je het Sense-proces herstart zonder in het lockscreen te komen zou het weg moeten zijn. Dit helpt bij mij echter niet.

Mijn vraag is:

Heeft iedereen hier last van? Ik hoor er namelijk weinig over, terwijl het toch best een irritante bug is.
Heeft er al iemand contact met HTC hierover gehad?
Ik hoop echt dat er een update komt met een patch.

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 03-09-2012 16:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Weswyp
Verwijderd schreef op maandag 03 september 2012 @ 16:51:
...

De bug lijkt niet altijd 'aanwezig' te zijn. Er word beweert dat het door de lock-screen komt, dus wanneer je het Sense-proces herstart zonder in het lockscreen te komen zou het weg moeten zijn. Dit helpt bij mij echter niet.

Mijn vraag is:

Heeft iedereen hier last van? Ik hoor er namelijk weinig over, terwijl het toch best een irritante bug is.
Ik heb er ook last van. Het viel me idd wel op dat het na een herstart even weg is maar na een paar keer unlocken terug komt. Ik heb net Go locker ingesteld en HTC sense gestopt. Mijn toetsenbord lijkt nu prima te werken, ik ga het een tijdje testen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerkeP

GerkeP

Verwijderd schreef op maandag 03 september 2012 @ 16:51:
Over de touchbug / keyboard lag van HTC Incredible S met ICS:

Volgens leden van XDA-developers doet de bug zich voor in games met muli-touch.
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1783320

Games vind ik niet zo belangerijk, ik heb er voornamelijk last van tijdens sms en whatsapp.

Bij whatsappen / smssen lijkt het er op dat de lag optreed wanneer je met twee vingers tegelijk het toetsenbord aanraakt, dus wanneer je snel typt en je ene vinger nog niet van een letter af hebt, voordat je de andere letter aanraakt.

Men denkt dat het aan Sense 3.6 (voor Incredible S) ligt.

Deze bug ben ik niet tegen gekomen op Sensation XE en HTC Rhyme met ICS en Sense 3.6.

Een hard reset helpt niet. (volgens xda)

Mijn vraag is:

Ik heb het toestel vandaag nog eens uit de kast gehaald.
Ik heb nu welgeteld 18 applicaties draaien, 820 MByte vrij en nu treedt het niet op. Zit ook een class 10 microsd kaart in van 16 GByte. Toestel is nu behoorlijk snel, met bijna alleen maar de apps die standaard in de rom zitten, toevoeging Direct Lease Tankservice, APNdroid, Free MuicDownload en whatsapp

GerkeP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaszCore
Het zit niet alleen in Sense 3.6, draai met Project X rom en die heeft Sense 4 (!), hier zit de bug ook in, lijkt dus meer dat het sinds 3.6(?) deze bug er in is geslopen.
Overigens heb ik deze bug ook al bij HTC gemeld, zij konden mij echter niet helpen en wouden mijn hele toestel ter reparatie hebben, dit heb ik geweigerd omdat het puur een software probleem is.
Zal ook eens kijken of er nog wat te experimenteren valt, maar inderdaad het treedt vooral bij snel typen want als ik een peuk rook en dan type met 1 hand gaat het prima :)
Maar dan zal er iets zijn met de mutlitouch ondersteuning in Sense en wat dan alleen specifiek bij de Incredible S optreedt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Weswyp
Hmm mijn htc is precies sneller nu ik sense gekilled heb en ik go locker gebruik ipv de sense locker. Na enkele uren heeft hij zijn kuren niet meer gehad.

Edit: Hij is natuurlijk niet zo snel als gingerbread maar toch...

[ Voor 18% gewijzigd door Weswyp op 03-09-2012 21:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Hebben andere mensen die met Project X draaien al een oplossing gevonden om weer Google Talk te krijgen?

Een zoekactie op internet levert niets op, behalve wat obscure sites waar je de APK's ervoor kan downloaden....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaszCore
eymey schreef op maandag 03 september 2012 @ 22:35:
Hebben andere mensen die met Project X draaien al een oplossing gevonden om weer Google Talk te krijgen?

Een zoekactie op internet levert niets op, behalve wat obscure sites waar je de APK's ervoor kan downloaden....
Ik gebruik Google Talk niet maar heb wel even voor je gekeken.
Je draaide eerst met Android Revo 3.0.1 toch? Heb je die zip nog? Zo nee download die even opnieuw.
Kijken eens in System/App/

Hier staat een talk.apk, mijn vermoeden is dat dit Google Talk is, bij alle Google$naamapp.apk's staat niks namelijk.

Edit: ook even in de zip van Project X 4.1 rom gekeken, hier staat geen talk.apk in, weet vrijwel zeker dat dát hem dan moet zijn.

[ Voor 9% gewijzigd door BaszCore op 04-09-2012 09:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
@BaszCore: Thanks! Zal vanavond eens gaan kijken. Waarschijnlijk zijn er nog wel wat meer APK's nodig, maar misschien is deze al genoeg.

Zelf is Talk ong. m'n hoofd-manier om contact te onderhouden met vrienden en familie :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaszCore
eymey schreef op dinsdag 04 september 2012 @ 11:35:
@BaszCore: Thanks! Zal vanavond eens gaan kijken. Waarschijnlijk zijn er nog wel wat meer APK's nodig, maar misschien is deze al genoeg.

Zelf is Talk ong. m'n hoofd-manier om contact te onderhouden met vrienden en familie :).
Volgens mij zitten alle andere google apk's er al wel in, al durf ik niet te zeggen of er nog apk's zijn zonder google ervoor (zoals talk).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Inmiddels is Talk geinstalleerd :). Heb inderdaad de app uit "/System/App" van de ARHD ROM zip gehaald en in de huidige "/System/App" gezet (en ook voor de zekerheid een keer geinstalleerd).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaszCore
eymey schreef op woensdag 05 september 2012 @ 00:14:
Inmiddels is Talk geinstalleerd :). Heb inderdaad de app uit "/System/App" van de ARHD ROM zip gehaald en in de huidige "/System/App" gezet (en ook voor de zekerheid een keer geinstalleerd).
Ik weet niet veel van custom roms, behalve dat het lekkerder draait dan de stock rom :P Maar mijn vermoeden is dat als je een app vanaf de installatie vanaf de rom wilt hebben je de apk in system/app moet zetten. Volgens mij had je hem daarop gebaseerd dan ook niet in System/App hoeven plaatsen maar had een installatie voldoende geweest.
Je zou wel talk.apk in System/App kunnen zetten, vervolgens de hele rom weer zippen en signen. Hierna voor de gein (als je tijd gebrek hebt) opnieuw installeren en kijken of hij er dan wel tussen staat meteen.
Overigens hoe het met singen zit, al sla je me dood, durf ik geen uitspraak over te doen. Je ook het topic over de rom kunnen afzoeken naar Talk, je zal vast niet de enige zijn, mogelijk dat hij er bij de volgende release wel direct in zit, als hij nog verder gaat met deze rom aangezien hij nu al 2 a 3 JB roms heeft gemaakt (zijn overigens niet geheel bug vrij).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ibow28
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 09-09 00:33
Ik heb sinds gisteren iets minder last van de vertragingen die optreden sinds de update. Ik heb onder settings>developer options> Window animation scale en transition scale verlaagd van x1 naar 0,5.

Ik weet niet precies wat het inhoud maar ik had het eerst verhoogd en toen had HTC Sense moeite met laden en de telefoon werd merkbaar langzamer. Sinds ik het heb verlaagd werkt de telefoon veel soepeler.

Verwijderd

ibow28 schreef op woensdag 05 september 2012 @ 15:36:
Ik heb sinds gisteren iets minder last van de vertragingen die optreden sinds de update. Ik heb onder settings>developer options> Window animation scale en transition scale verlaagd van x1 naar 0,5.

Ik weet niet precies wat het inhoud maar ik had het eerst verhoogd en toen had HTC Sense moeite met laden en de telefoon werd merkbaar langzamer. Sinds ik het heb verlaagd werkt de telefoon veel soepeler.
Het enige wat je hiemee doet is de speeltijd van de overgangs-animaties halveren.

Dus de fade- en schuifeffecten gaan twee keer zo snel. Dit heeft verder geen invloed op de algemene prestaties van de telefoon.

• eymey
BaszCore schreef op woensdag 05 september 2012 @ 08:21:
[...]

Ik weet niet veel van custom roms, behalve dat het lekkerder draait dan de stock rom :P Maar mijn vermoeden is dat als je een app vanaf de installatie vanaf de rom wilt hebben je de apk in system/app moet zetten. Volgens mij had je hem daarop gebaseerd dan ook niet in System/App hoeven plaatsen maar had een installatie voldoende geweest.
Je zou wel talk.apk in System/App kunnen zetten, vervolgens de hele rom weer zippen en signen. Hierna voor de gein (als je tijd gebrek hebt) opnieuw installeren en kijken of hij er dan wel tussen staat meteen.
Overigens hoe het met singen zit, al sla je me dood, durf ik geen uitspraak over te doen. Je ook het topic over de rom kunnen afzoeken naar Talk, je zal vast niet de enige zijn, mogelijk dat hij er bij de volgende release wel direct in zit, als hij nog verder gaat met deze rom aangezien hij nu al 2 a 3 JB roms heeft gemaakt (zijn overigens niet geheel bug vrij).
:) ik had al een thread search gedaan maar daar kwam helaas niet iets over Talk voorbij. Overigens, als hij zich richt op JB en daar uiteindelijk een mooie versie van komt, dan zou ik dat heeeeelemaal niet erg vinden ;).

Ik kan helaas nog niet posten in die thread (nog niet 'ingewijd' genoeg :P ) en wat betreft dat Signen ben ik ook bang dat de tijd daarvoor me op dit moment ontbreekt :).

Anyway, ben best tevreden met hoe het nu draait. Lagfree is het zeker niet, maar goed.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaszCore
eymey schreef op donderdag 06 september 2012 @ 11:34:
:) ik had al een thread search gedaan maar daar kwam helaas niet iets over Talk voorbij. Overigens, als hij zich richt op JB en daar uiteindelijk een mooie versie van komt, dan zou ik dat heeeeelemaal niet erg vinden ;).

Ik kan helaas nog niet posten in die thread (nog niet 'ingewijd' genoeg :P ) en wat betreft dat Signen ben ik ook bang dat de tijd daarvoor me op dit moment ontbreekt :).

Anyway, ben best tevreden met hoe het nu draait. Lagfree is het zeker niet, maar goed.....
Wat Jelly Bean betreft, zeker als er een stabiele versie uitkomt, vooralsnog alleen maar nightly builds volgens mij.
Verder ben ik wel zeer happy met de Project X rom, draai daar nu enkele weken mee maar heb weinig schokkende irritante punten, toetsenbord is soms vervelend maargoed nu bekend is waar het aan ligt kan je er goed rekening mee houden. Batterij gaat ook zeker langer mee dan de stock rom. Dus eigenlijk geen problemen werkt lekker snel en de foto app is ook erg cool natuurlijk dat je hem net als de One X etc gewoon ingedrukt kan houden voor meerdere foto's direct achter elkaar schieten en foto maken vanuit een filmpje die je gemaakt hebt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
idd, dat viel me ook al op. De foto app is ontzettend rap :o.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aegir81
Een kleine update over mijn eerste ervaringen met een custom rom.

Ik installeerde CyanogenMod en qua performantie is het echt een wereld van verschil. De telefoon is een stuk responsiever en alles lijkt gewoon veel vloeiender (voorlopig).

Een van de beste handleidingen vond ik hier: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1337105

Alles samen kostte het me een 90-tal minuten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yrck
Werd helemaal gek van de officiele HTC software. Vandaag alles weer geroot en Project X erop gezet. Werkt al een stuk soepeler en kan eindelijk weer screenshots maken en normaal mijn scherm unlocken zonder te hoeven wachten! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aegir81
Hoe leuk CyanogenMod 7 ook was, ik vond het toch wat vervelend dat het Android versie 2.3.x was. Ik heb dus vandaag ook maar meteen even geüpdatet naar Project X. Installatie verliep vlekkeloos en alles lijkt prima te werken.

Verwijderd

Ik heb net een klacht gestuurd naar HTC, echt ongelooflijk dat het zo lang duurt :(

Heeft iemand ook het vreselijk irritante probleem dat steeds alle geluiden en ringtones (Belringtone, wekker geluid, mail, etc.) opnieuw ingesteld worden? Iedere keer wordt alles veranderd in zo'n rot geluid, schrik er iedere keer van.

• frickY
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 15-09 15:10
Nee, dat probleem herken ik niet.
Heb jij je gekozen ringtones niet toevallig op je SD-kaart staan, en gebruik je het toestel vaak in Diskdrive-modus aan een pc/mac?

Verwijderd

frickY schreef op woensdag 12 september 2012 @ 21:12:
Nee, dat probleem herken ik niet.
Heb jij je gekozen ringtones niet toevallig op je SD-kaart staan, en gebruik je het toestel vaak in Diskdrive-modus aan een pc/mac?
Niet allemaal, maar het grootste deel wel en ik gebruik de ik gebruik de telefoon wel eens in diskdrive modus op windows. Heb het idee dat het vooral na een reboot mis gaat.

Ik zag dat mijn geluidsreeks die ik had gemaakt niet meer geselecteerd stond, dus die is nu weer geselecteerd. Hopen dat het nu zo blijft.

• BaszCore
Heb je je telefoon al eens gereset en sd kaart geformatteerd? Dat zal het eerste antwoord zijn dat HTC aan je zal geven.
Welke software versie gebruik?

• Michiel193
  • Registratie: Februari 2011
  • Nu online
Vanmorgen ook ProjectX erop gezet, werkt heerlijk, ik kan nu nog niks zeggen over de battery life. Ik mis alleen de recent geopende apps die ik kreeg met de originele rom als je van het homescreen de notificatiebalk naar beneden trekt. Is dit een instelling?

• Aegir81
Recent geopende apps: gewoon je home-knop even ingedrukt houden.

En wat de batterij betreft: op mijn telefoon houdt Project X het veel langer vol (3x) dan CM7 en een klein beetje langer dan de originele rom.

Verwijderd

BaszCore schreef op donderdag 13 september 2012 @ 14:56:
Heb je je telefoon al eens gereset en sd kaart geformatteerd? Dat zal het eerste antwoord zijn dat HTC aan je zal geven.
Welke software versie gebruik?
Nee, maar ik las hier dat dan na een paar uur dezelfde problemen (traagheid) optreden, dus als het maar even werkt vind ik het de moeite niet.

Edit: Software versie: 4.10.405.1

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 13-09-2012 20:18 ]

• BaszCore
Verwijderd schreef op donderdag 13 september 2012 @ 19:39:
Nee, maar ik las hier dat dan na een paar uur dezelfde problemen (traagheid) optreden, dus als het maar even werkt vind ik het de moeite niet.

Edit: Software versie: 4.10.405.1
Misschien dat het voor jou wel werkt, als je toch een melding maakt bij HTC weet je dat je dit antwoord van hun kan verwachten. Je zal het toch echt moeten proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michiel193
  • Nu online
Aegir81 schreef op donderdag 13 september 2012 @ 17:33:
Recent geopende apps: gewoon je home-knop even ingedrukt houden.

En wat de batterij betreft: op mijn telefoon houdt Project X het veel langer vol (3x) dan CM7 en een klein beetje langer dan de originele rom.
Inderdaad werkt prima:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BaszCore schreef op donderdag 13 september 2012 @ 21:19:
[...]

Misschien dat het voor jou wel werkt, als je toch een melding maakt bij HTC weet je dat je dit antwoord van hun kan verwachten. Je zal het toch echt moeten proberen.
Ga het toch maar proberen, ben er mee bezig. Hopen dat het werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaszCore
Verwijderd schreef op vrijdag 14 september 2012 @ 15:17:
[...]
Ga het toch maar proberen, ben er mee bezig. Hopen dat het werkt.
Goodluck, in principe uurtje werk om alles weer in te stellen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BaszCore schreef op vrijdag 14 september 2012 @ 17:39:
[...]

Goodluck, in principe uurtje werk om alles weer in te stellen. :)
Thanx! Ben al weer klaar, alles loopt tot nu toe soepel, geen vertragingen te merken :)
Nu duimen dat het zo blijft.

• harydoo
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 14-09 13:01
Ik ben ook bezig geweest om Project X op mijn Incredible S te krijgen. Alles ging goed. De installatie verloopt prima en vraagt om een reboot. Helaas blijft het scherm steken bij het groene HTC logo en wil niet verder. Heeft iemand nog tips om dit te verhelpen?

Na dit slechte nieuws mag ik hopen dat er nog verder wordt gewerkt aan de mooie custom roms: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1886894

[ Voor 22% gewijzigd door harydoo op 15-09-2012 13:31 ]

• harydoo
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 14-09 13:01
Probleem is opgelost. Omdat ik een HBOOT boven 2.xxx had dacht ik dat het niet meer nodig was om de volgende stappen te volgen vanuit deze link: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1337105
Vanaf stap 13.

• eymey
Ik ondervind toch wat problemen met Project X, na het enkele weken in gebruik te hebben.

Ik heb er regelmatig last van dat apps crashen of niet meer reageren. Ik heb het bv. met de 3fm app als ik op de knop druk om naar de audio te luisteren. Als ik vervolgens een foutrapportage wil zenden wordt ook Google Play gedwongen afgesloten.

Dingen als cache+dalvik wipen en permissies herstellen (allen via 4ext recovery) al geprobeerd....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaszCore
eymey schreef op zaterdag 15 september 2012 @ 21:18:
Ik ondervind toch wat problemen met Project X, na het enkele weken in gebruik te hebben.

Ik heb er regelmatig last van dat apps crashen of niet meer reageren. Ik heb het bv. met de 3fm app als ik op de knop druk om naar de audio te luisteren. Als ik vervolgens een foutrapportage wil zenden wordt ook Google Play gedwongen afgesloten.

Dingen als cache+dalvik wipen en permissies herstellen (allen via 4ext recovery) al geprobeerd....
Met welke apps heb je het precies? Zijn het maar een paar apps? Zijn ze toevallig recent geupdate? Indien het het laatste is zou het nog een bug kunnen zijn in de applicatie.
Enige waar ik last van heb is dat mijn ontvangst zeer belabberd is met mijn Incredible S, ben hier ook al mee bezig met Vodafone, zo af en toe heb ik geen mobiel internet meer uit het niets, hierdoor crashen ook apps.
Overigens voor radio luisteren via een app zou je ook TuneIn Radio kunnen gebruiken, kan je naar elke (internet) radiozender luisteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Dat crashen bij slechte ontvangst (hier T-mobile) herken ik wel idd ;). Maar bij bv. de 3fm app is het structureel, zelfs als je op WiFi zit. Met dezelfde app op stock is er geen enkel probleem. Zelfde geldt voor de Play app.

Ik heb idd ook al andere radio luister apps erop staan, maar het gaat me een beetje om het principe..... :)

Tevens wordt regelmatig m'n Incredible S zo traag dat ik hem alleen met een reboot weer tot de orde krijg. En vorige week had ik bv. zo uit het niets dat ik bij het bellen de andere kant niet meer kon horen, ook niet na herhaalde pogingen om opnieuw de verbinding op te bouwen en ook bij meedere tegenpartijen (bv. Voicemail). Ook dit kon ik verhelpen met een reboot.

Verder hoop ik toch dat het dood gaan van de Incredible S van "nikhil" geen nadelige gevolgen zal gaan hebben voor de stabiliteit van de toekomstige rom's....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaszCore
eymey schreef op zondag 16 september 2012 @ 13:37:
Dat crashen bij slechte ontvangst (hier T-mobile) herken ik wel idd ;). Maar bij bv. de 3fm app is het structureel, zelfs als je op WiFi zit. Met dezelfde app op stock is er geen enkel probleem. Zelfde geldt voor de Play app.

Ik heb idd ook al andere radio luister apps erop staan, maar het gaat me een beetje om het principe..... :)

Tevens wordt regelmatig m'n Incredible S zo traag dat ik hem alleen met een reboot weer tot de orde krijg. En vorige week had ik bv. zo uit het niets dat ik bij het bellen de andere kant niet meer kon horen, ook niet na herhaalde pogingen om opnieuw de verbinding op te bouwen en ook bij meedere tegenpartijen (bv. Voicemail). Ook dit kon ik verhelpen met een reboot.

Verder hoop ik toch dat het dood gaan van de Incredible S van "nikhil" geen nadelige gevolgen zal gaan hebben voor de stabiliteit van de toekomstige rom's....
Met de stabiliteit zal het wel goed komen, Maar al zou je je telefoon eens per week opnieuw moeten opstarten, dan valt dit nog reuze mee vind ik.
Zelf weet ik nog niet hoe lang ik de Incredible S nog heb, lig namelijk een beetje in de clinch over het bereik etc met Vodafone dus ben bezig met "goede" oplossing hiervoor en dat lijkt af te streven op een ontbinding van het contract. Dan zal het zeer waarschijnlijk een iPhone worden, beetje saai omdat je er weinig aan kan aanpassen maar het werkt wel altijd. Heb er ook van het werk al geruime tijd een en nooit problemen mee gehad.

• Michiel193
  • Nu online
Nog een vraagje, voorheen drukte ik via homescreen op de klokwidget en kwam ik gelijk bij de wekkers terecht, nu kom ik gelijk bij de wereldtijden, is dit aan te passen naar wekker?

• eymey
Ik zag net op facebook een post van Nik dat hij van iemand een IncredibleS ter donatie heeft gekregen :D. Oftewel, hij kan ook bij ons blijven testen ;)

• ekko
Ik heb inmiddels ook de bekende Project X ROM erop gezet.
Wat een verademing tov de Stock ICS ROM:
- soepele menubewegingen (mss niet zo soepel als de 2.3 stock, maar het komt in de buurt...)
- batterij die met normaal gebruik tenminste wel een dag meegaat
- mooiere menu's
- toetsenbord reageert een stuk beter

Voelt bijna of je een nieuwe smartphone hebt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GWBoes
  • Laatst online: 21:04
heel impulsief een paar weken geleden een rode behuizing voor m'n incredible s op ebay gekocht. maar nu zat ik te kijken hoe dit te verwisselen maar ik kom alleen maar filmpjes tegen waar ze ook het glas van de lcd scheiden. Weet iemand of je het scherm en het glas ook in één keer kan verwijderen?

Flickr - Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Billie
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 22:45
Mayet193 schreef op donderdag 20 september 2012 @ 23:37:
Nog een vraagje, voorheen drukte ik via homescreen op de klokwidget en kwam ik gelijk bij de wekkers terecht, nu kom ik gelijk bij de wereldtijden, is dit aan te passen naar wekker?
Heb zelf geen Incredible S meer, maar volgens mij is dit afhankelijk van welk deel van de widget wordt aangeraakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaszCore
GWBoes schreef op woensdag 03 oktober 2012 @ 14:23:
heel impulsief een paar weken geleden een rode behuizing voor m'n incredible s op ebay gekocht. maar nu zat ik te kijken hoe dit te verwisselen maar ik kom alleen maar filmpjes tegen waar ze ook het glas van de lcd scheiden. Weet iemand of je het scherm en het glas ook in één keer kan verwijderen?
Uiteindelijk zal het je wel lukken, of je hem nog in elkaar krijgt weet ik niet.
Maar zit er geen handleiding bij? Anders doe je toch alleen de achterkant?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michiel193
  • Nu online
Billie schreef op woensdag 03 oktober 2012 @ 14:42:
[...]

Heb zelf geen Incredible S meer, maar volgens mij is dit afhankelijk van welk deel van de widget wordt aangeraakt.
helaas maakt het niet uit waar ik deel ik van de widget aanraak. Ik blijf bij de wereldklokken komen ipv wekkers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frickY
  • Laatst online: 15-09 15:10
Je kunt ook die wereldklokken er gewoon uitgooien als je die niet gebruikt. Dan kom je standaard op de 'Desk Clock'. Of als je de volgorde van de items veranderd wellicht op je wekker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GGS_206
  • Niet online

GGS_206

Oranje!

Die nieuwste stock rom, draaitie nog wat?
Las hier dat niet iedereen hem liever had, maar hoe is dat nu over het algemeen?

T.net ID. Bekijk het maar es eem..
‹(◕‿◕)›

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PinokkioTV
Ik ben niet ontevreden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aegir81
Die was ok maar er haperde regelmatig toch iets. De Project X rom draait toch pakken beter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Mja, toch draait hier de Project X rom ook alles behalve soepel. Op dit moment is alles op m'n Inc. S echt zo traag als stront terwijl ik er verder geen bijzondere dingen of zware apps op draai.

Het opvragen van de contactenlijst om een sms te versturen of het oproepen van de klok applicatie duurt bv. soms al 10 seconden.

Moet ik wel toegeven dat ik nog nooit de moeite heb genoemn om eens ff helemaal van scratch te beginnen, maar op zich heb ik hem nu ook niet echt op een bijzondere manier geinstalleerd. Namelijk gewoon met een full wipe, etc. en alleen m'n apps + app data ge-restored met Titanium.

Ik hoop dat Nik, nu hij weer een Inc. S heeft, binnenkort met een nieuwe versie komt en dan ga ik nog eens een keer helemaal wipen, etc. :)

[ Voor 10% gewijzigd door eymey op 13-10-2012 12:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yrck
eymey schreef op zaterdag 13 oktober 2012 @ 12:34:
Mja, toch draait hier de Project X rom ook alles behalve soepel. Op dit moment is alles op m'n Inc. S echt zo traag als stront terwijl ik er verder geen bijzondere dingen of zware apps op draai.

Het opvragen van de contactenlijst om een sms te versturen of het oproepen van de klok applicatie duurt bv. soms al 10 seconden.

Moet ik wel toegeven dat ik nog nooit de moeite heb genoemn om eens ff helemaal van scratch te beginnen, maar op zich heb ik hem nu ook niet echt op een bijzondere manier geinstalleerd. Namelijk gewoon met een full wipe, etc. en alleen m'n apps + app data ge-restored met Titanium.

Ik hoop dat Nik, nu hij weer een Inc. S heeft, binnenkort met een nieuwe versie komt en dan ga ik nog eens een keer helemaal wipen, etc. :)
Hier was Project X ook enorm traag. Gisteren een complete backup gemaakt met CWM (dus je hele rom via het recovery gebeuren). Toen even Jelly bean geprobeerd zonder Sense; werkt enorm snel!

Uiteindelijk toch Project X teruggezet en het viel mij gelijk op dat de telefoon een stuk sneller werkte. Je kan dus proberen om een backup van je rom te maken en vervolgens je telefoon volledig leeg te maken via recovery.

Zoals jullie misschien hebben kunnen lezen heb ik veel problemen gehad met betrekking tot reparatie van mijn HTC. Het was goed opgelost, maar nu heb ik toch weer stof onder het scherm en het licht van de menu buttons komt door de zijkanten naar buiten. Heb dus besloten om rond kerst een nieuw toestel te kopen. Of het weer een HTC wordt is nog afwachten, op dit moment trekt Sony mij meer.. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Sony trekt mij idd ook, maar ik zit nog te twijfelen welk toestel. En vanwege software zoals Avast Anti Theft wil ik toch ook wel erg graag iets wat root mogelijkheden houdt :).

Ik zal alleen wel goed moeten gaan proberen. Met de trend van steeds hogere resoluties wordt de DPI ook steeds meer. En dat is voor mij als slechtziende niet handig, lettertypes worden hiermee ook steeds kleiner :(.

De 480x800 bij 4 inch van de Inc. S vind ik wat dat betreft ideaal. Het liefst zou ik niet groter nemen dan 4 inch, maar tegenwoordig koop je dan niks meer wat een beetje performed.....

Ik heb me iig wel voorgenomen dat het geen HTC Meer zal worden. Gewoon omdat ik er op uit gekeken ben en vanwege zaken zoals het steeds verkloten van updates, niet verbeteren van geluidskwaliteit, etc.

Iig, thanks voor het meedenken :)

Pagina: 1 ... 16 17 Laatste