Ik wil in principe geen toestel met een 4.3 inch scherm... 3,7 inch met 800x480 is voor mij eigenlijk ideaal (helaas is er geen enkele fabrikant meer die op dat formaat ong beetje up to date specs biedt).
4.0 inch zoals dat van de Incredible S is voor mij - in principe - de limiet, tenzij er echt helemaal geen andere opties zijn of tenzij ik HTC echt crap zou vinden .
De reden waarom ik in eerste instantie voor de Neo had gekozen en niet de arc was dan ook puur het 3,7 inch schermformaat icm. goede features. En mijn eerdere goede ervaringen met SE toestellen zoals de K750i, K800i en de C905.
Als het om user interface gaat, dan heb ik de afgelopen dagen gezien dat die van Sony Ericsson ook erg veel handigheden biedt maar geef ik stiekem toch nog steeds de voorkeur aan Sense.
Ben er dan ook nog steeds niet over uit.
Voordeel HTC:
* 4.0 of 3,7 inch met 800x480
* Sense interface
* Naar mijn mening net wat strakker design (die rondingen van Neo en Arc heb ik niet zo veel mee)
* Veel meer ruimte voor apps (bij recente modellen)
Voordeel Sony:
* Prijs-kwaliteitverhouding
* Geluidskwaliteit, fotokwaliteit en videokwaliteit.
Tsja.... het liefst zou ik de Neo willen houden maar (hier wat offtopic) maar er is op rooting gebied helaas nog te weinig ontwikkeling en ik weet dus ook niet zeker of, als ik dit doe, er gegarandeerd oplossingen bestaan om die fonts groter (of de dpi minder) te krijgen. En rooten betekent niet meer in kunnen ruilen.
Trouwens, @retlaw: Ik lees in het topic dat jij voor de IS ook een Desire hebt gehad. Is de interne speaker van de IS nou beter dan die van de Desire of slechter?
Nog een nadeel bij de Neo vind ik trouwens de kijkhoek. Tuurlijk, het is niet vergelijkbaar met het Amoled scherm van m'n vorige Desire maar zeker omdat ik er toch met m'n neus redelijk dik op zit kijk ik toch al snel te schuin waardoor ik slechter contrast ervaar. Ik zou alsnog voor de Arc kunnen gaan indien dit beter is dan bij de Neo, maar ik ken echt niemand met een Arc. Ken wel veel mensen met HTC Desire HD en Desire S en daar heb ik geen last van de kijkhoeken.
Oh ja als laatste nog een reden om wrs. niet voor een Arc te gaan: Ook bij deze schijn je de automatische schermhelderheid niet (zonder te rooten) uit te kunnen schakelen. Het contrast van de Neo wordt icm. mijn soms wat aparte kijkhoek 's avonds nog slechter omdat geforceerd het scherm niet helderder kan.....
[
Voor 24% gewijzigd door
eymey op 10-10-2011 13:28
]
Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.