Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb gisteren ook een Incredible S aangeschaft, levertijd een dagje of 7
simlock vrij voor 300 euro, geen slechte deal leek mij zo.

ga nu maar eens dit topic van voor naar achteren lezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rozuchu
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 23-10 14:53
Nieuwsgierig vraagje, is er iemand met Vodafone die Miui aan de praat heeft gekregen op zijn Incredible S? Ik heb namelijk het probleem dat mobiel internet niet meer werkt en las op XDA dat meer mensen dit hadden. Alleen geen oplossing gevonden. Iemand? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NSG
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 23-10 14:15

NSG

Je weet niks!

Paar uur geleden deze ROM met Sense 3.5 en Android 2.3.5 op mijn IS geflasht, in het begin kon in maar geen internet krijgen, maar na een paar reboots heb ik daar geen last meer van.

Tot nu toe ben ik in elk geval heel erg blij met deze ROM, afgelopen half jaar ben ik een ARHD user geweest, maar vond het dus tijd voor een andere ROM.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rozuchu
Enes_81 schreef op woensdag 12 oktober 2011 @ 17:52:
Paar uur geleden deze ROM met Sense 3.5 en Android 2.3.5 op mijn IS geflasht, in het begin kon in maar geen internet krijgen, maar na een paar reboots heb ik daar geen last meer van.

Tot nu toe ben ik in elk geval heel erg blij met deze ROM, afgelopen half jaar ben ik een ARHD user geweest, maar vond het dus tijd voor een andere ROM.
Geen bugs? Was erg huiverig om deze te proberen, omdat ik ook wat bugs zag in het topic en omdat ik niet zeker wist of het alleen om een Arabische versie ging. Ben benieuwd hoe lang je met je batterij doet. Cyanogenmod was bij mij ongeveer 2 dagen, Sense based roms meestal nog geen dag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23-10 13:54
Hmm, wat is eigenlijk nog het voordeel van Sense roms met de Incredible S? (behalve om Sense 3.0 te krijgen). Ook app2sd/data2ext zou ik denk ik niet meer zo missen aangezien de nieuwere HTC's gewoon voldoende interne opslag hebben.

Het enige wat ik me kan bedenken om nog een custom rom te willen installeren zou zijn vanwege een andere kernel om meer invloed te hebben op cpu scaling (maar dat kan volgens mij ook gewoon over een rooted stock heen).

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NSG

NSG

Je weet niks!

rozuchu schreef op woensdag 12 oktober 2011 @ 18:20:
[...]

Geen bugs? Was erg huiverig om deze te proberen, omdat ik ook wat bugs zag in het topic en omdat ik niet zeker wist of het alleen om een Arabische versie ging. Ben benieuwd hoe lang je met je batterij doet. Cyanogenmod was bij mij ongeveer 2 dagen, Sense based roms meestal nog geen dag.
Ik ben hem nu al een paar uur aan het testen en ben nog geen bugs tegengekomen, batterijduur kan ik nog niet veel over zeggen, maar denk dat het vergelijkbaar is met andere Sense Roms.

Ben zelf niet zo fan van Cynogenmod zelfs al gaat de batterij 2x zo lang mee. Sense heeft gewoon heel veel ingebouwd waar ik bij Cynogenmod extra apps voor nodig heb en apps die mij niet bevallen op Sense freeze of verwijder ik toch met Titanium backup.

Ik heb wel een volledige backup gemaakt voor het flashen, mocht hij buggie gaan doen kan ik altijd nog terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Ik moet idd toegeven dat ik Sense toch wel veel handigheden vind hebben.

Aan de andere kant: Van de standaard Android (of gebruikt Cyanogenmod daar ook iets speciaals voor?) vind ik de dialer weer stukken fijner. Bij de Sense dialer moet je, als je door je contacten heen scrolled, oppassen dat je er niet per ongeluk eentje aan tikt want die wordt dan ook direct gebeld. Bij de dialer die ik nu in Cyanogenmod gebruik (op een tijdelijke Wildfire, tot m'n IS binnen komt :D ) heb ik daar geen last van. Bovendien is die veel lekkerder lees-/scrollbaar.

Ook de lock screen van CM vind ik op zich wel handiger dan die van Sense (volgende alarm staat erop, etc. )

Het enige nadeel van CM is idd weer dat het standaard nauwelijks widgets heeft.

[ Voor 5% gewijzigd door eymey op 12-10-2011 19:06 ]

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rozuchu
eymey schreef op woensdag 12 oktober 2011 @ 18:52:
Hmm, wat is eigenlijk nog het voordeel van Sense roms met de Incredible S? (behalve om Sense 3.0 te krijgen). Ook app2sd/data2ext zou ik denk ik niet meer zo missen aangezien de nieuwere HTC's gewoon voldoende interne opslag hebben.

Het enige wat ik me kan bedenken om nog een custom rom te willen installeren zou zijn vanwege een andere kernel om meer invloed te hebben op cpu scaling (maar dat kan volgens mij ook gewoon over een rooted stock heen).
Ik weet alleen dat als je geen Sense rom hebt, de touchknoppen niet meedraaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NSG

NSG

Je weet niks!

Ik ben nog steeds geen bugs tegengekomen met de Sense 3.5 en Android 2.3.5 ROM, accuduur lijkt tot nu toe zelfs beter als die van ARHD. Maar wat mij het meest opvalt is dat het touchscreen veel nauwkeuriger werkt, voorheen had ik wel eens problemen dat hij niet reageerde of dat hij met typen niet goed werkte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Biedt goede perspectieven :)

Hier is van de week de kogel door de kerk gegaan: De sony xperia Neo is terug naar Coolblue en zojuist hebben ze een order voor een Incredible S naar me toe gezonden :D.

Dit wordt qua smartphone straks dus m'n thuis-topic :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rick-Jan
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 20:06

Rick-Jan

always connected

Enes_81 schreef op donderdag 13 oktober 2011 @ 15:11:
Ik ben nog steeds geen bugs tegengekomen met de Sense 3.5 en Android 2.3.5 ROM, accuduur lijkt tot nu toe zelfs beter als die van ARHD. Maar wat mij het meest opvalt is dat het touchscreen veel nauwkeuriger werkt, voorheen had ik wel eens problemen dat hij niet reageerde of dat hij met typen niet goed werkte.
Interessant om te horen, en hoe zit het met de snelheid t.o.v. ARHD? en wat is nou precies het verschil tussen sense 3.0 en 3.5 op de roms, behalve het weer en de carousel interface?

You have two error checking devices installed in two sockets on your head. They are called eyes .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NSG

NSG

Je weet niks!

Heb hem op 1,3Ghz geklocked, en weinig tot geen last van lag.

-Screenshot maken door power+homeknop in te drukken.
-Album applicatie maakt veel sneller miniaturen
-Leuk draaieffect ala iPhone.
-Tweakmogelijkheden via menu "RCMix3D Tweaks"
-Paar nieuwe apps zoals, taakbeheer, notities, taken
-Muziek app is vernieuw, nu ook Beats Audio al hoor in géén verschil tussen SRS audio, moet wel zeggen dat geluid via de speaker beter is geworden.

Voor de rest zijn alle Sense apps grafisch wat gewijzigd.

hier een aantal screenshots

Wilt iemand de ROM zelf proberen raad ik echt aan om via je recovery een volledige backup te maken en daarna system + cache te wipen en dan pas te flashen. Ik heb zelf Titanium Backup gekocht, dus had mijn apps en instellingen binnen een mum van tijd op deze ROM.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rick-Jan

Rick-Jan

always connected

Enes_81 schreef op donderdag 13 oktober 2011 @ 16:48:
Heb hem op 1,3Ghz geklocked, en weinig tot geen last van lag.

-Screenshot maken door power+homeknop in te drukken.
-Album applicatie maakt veel sneller miniaturen
-Leuk draaieffect ala iPhone.
-Tweakmogelijkheden via menu "RCMix3D Tweaks"
-Paar nieuwe apps zoals, taakbeheer, notities, taken
-Muziek app is vernieuw, nu ook Beats Audio al hoor in géén verschil tussen SRS audio, moet wel zeggen dat geluid via de speaker beter is geworden.

Voor de rest zijn alle Sense apps grafisch wat gewijzigd.

hier een aantal screenshots

Wilt iemand de ROM zelf proberen raad ik echt aan om via je recovery een volledige backup te maken en daarna system + cache te wipen en dan pas te flashen. Ik heb zelf Titanium Backup gekocht, dus had mijn apps en instellingen binnen een mum van tijd op deze ROM.
Heb eerst via clockworkmod een backup gemaakt, toen met de android revolution hd full wipe gewiped. Geinstalleerd, maar lijkt toch wat traag te lopen.

inmiddels wat uitgebreider getest:
-meer eye candy dan sense 3.0
-luxere uitstraling
-telefoon herstart soms, en blijft dan hangen, batterij moet er uit om weer op te starten.
-widgets refreshen wel, maar laten geen nieuwe berichten niet zien, je moet dan eerst de widgets starten en weer eruit gaan, dan laat hij ze wel zien.
-soms wat traag.

zijn er verder nog goede rooms met 3.5, kom heel veel beta rooms tegen.

[ Voor 15% gewijzigd door Rick-Jan op 14-10-2011 08:57 . Reden: nieuwe info ]

You have two error checking devices installed in two sockets on your head. They are called eyes .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yrck
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 14-08 23:27
Draai nu een volle week Virtuous Unity 2.39.0 Sense 3.0 Based on Pyramid (Link: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1122805)

Lekker stabiel, accu gaat ook langer mee en loopt soepel. Is een Sense 3.0 versie.

Aanrader voor mensen die een officiele stabiele Sense 3.0 rom willen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rick-Jan

Rick-Jan

always connected

Yrck schreef op vrijdag 14 oktober 2011 @ 15:13:
Draai nu een volle week Virtuous Unity 2.39.0 Sense 3.0 Based on Pyramid (Link: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1122805)

Lekker stabiel, accu gaat ook langer mee en loopt soepel. Is een Sense 3.0 versie.

Aanrader voor mensen die een officiele stabiele Sense 3.0 rom willen!
ga ik ook proberen, nog even wachten op de update met wat sense 3.5 features erin:
http://www.virtuousrom.com/2011_10_01_archive.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rick-Jan

Rick-Jan

always connected

wat voor wipe tool gebruiken jullie trouwens? ik heb sinds
EhabFG Android 2.3.5 Runnymede de last van spontane reboots, met virtuous rom daar ook nog last van, ook met de oc patch. hoe kan dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tijdens het sms'en merkte ik iets op bij mijn HTC Incredible S

Wanneer ik in een bericht (sms/whatsapp) eerst een haakje sluiten en dan een haakje openen typ: )( dan krijg ik de volgende autocomplete suggestie: )(HTC_MDB_V2.0.7_normal

Iemand een idee waar dat voor is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NSG

NSG

Je weet niks!

@Rick-Jan , ik gebruik geen wipe tool, wipen doe ik gewoon via de recovery, maar de ROM van "EhabFG" wiped volgens mij zelf voor het flashen. Gebruik de ROM nu een week en geen last van spontane reboots of dat hij traag is, heb hem op 1,3Ghz geklokt.

@notactive , wanneer ik )( typ gebeurd er niks, dus ik zou niet weten wat het wilt zeggen

-------
Ik heb zelf problemen met het aanmaken van een "Goldcard" heb nu 3 kaartjes geprobeerd, maar elke keer na de aanpassen in hex, krijg ik de melding dat de kaart geformatteerd dient te worden, wat er dus op duid dat het niet gelukt is. Iemand die het wel gelukt is? Zo ja wat voor sdcard heb je gebruikt ?

Goldcard aanmaken is gelukt door inplaats van HxD dit programmaatje te gebruiken, heb gelijk een andere RADIO geflasht eens kijken of het verschil gaat uitmaken.

[ Voor 14% gewijzigd door NSG op 19-10-2011 14:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michiel193
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 21:14
Verwijderd schreef op woensdag 19 oktober 2011 @ 11:48:
Tijdens het sms'en merkte ik iets op bij mijn HTC Incredible S

Wanneer ik in een bericht (sms/whatsapp) eerst een haakje sluiten en dan een haakje openen typ: )( dan krijg ik de volgende autocomplete suggestie: )(HTC_MDB_V2.0.7_normal

Iemand een idee waar dat voor is?
Geen idee waar het voor is maar ik heb het zelf ook! Je bent dus niet de enige.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
@Enes_81: Ziet er leuk uit, die rom. Ik zie er echter "ext4" naast staan. Dit impliceert dus dat deze rom gebruik maak van een of andere manier van "apps2sd" of "data2ext" ?

Eerlijk gezegd heb ik mezelf (ALS ik nog custom roms ga doen) voorgenomen om dergelijke ROMS voortaan links te laten liggen. Op m'n vorige HTC, een Desire, was het broodnodig om wat meer opslag voor apps en cache te krijgen. Maar het vertraagde de boel meestal ook wel aanzienlijk. Op de Incredible S zie ik geen enkel probleem meer in de bijna gig die je hebt voor opslag van meuk ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NSG

NSG

Je weet niks!

Ext4 is niets meer dan een ander bestandsysteem, het zou meer snelheid moeten bieden dan ext3, heeft niks te maken met apps2sd. In een paar stappen via een custom recovery heb je al ext4.

Ik zelf ben tot nu toe erg tevreden met de RunnyMede Port van ehabfg , maar ik zag dat nikhil007mmus ook bezig is, en in deze dev heb ik toch meer vertrouwen, zodra hij met zijn release komt word het weer flashen :p

Lang leve Titanium Backup

Edit: En jah hoor Nik heeft een nieuwe ROM TriNiTy_SensationXL uitgebracht, met CRT on/off efecten :o

[ Voor 12% gewijzigd door NSG op 20-10-2011 23:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
nou normaal gesproken moet je bij een ext. partitie op SD dus kiezen tussen ext. 3 en ext. 4 als filesystem. Partities in het NAND geheugen herformatteren als ext4 heb ik nog nooit van gehoord :D (maar klinkt wel als een goed idee).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NSG

NSG

Je weet niks!

Het gaat inderdaad om het NAND geheugen, sdcard heb ik gewoon fat32 gelaten.
Hier een topic van de 4EXT Recovery.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Interessante info :). Mja.... ik blijf voorlopig nog wel ff op stock draaien.

Op zich ben ik namelijk erg tevreden over de telefoon, op dit moment. Zeker nu hij iig wel rooted is (Theft!aware als system app draaie :9 ). Enige wat ik me nog zou kunnen wensen is meer power saving maatregelen en misschien een lichte OC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sambalbaj
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Vreemd dat de Incredible S waarschijnlijk niet naar Android 4 geupdate wordt. Is toch gewoon een recent model van dit jaar.

nieuws: Fabrikanten geven recente smartphones updates naar Android 4.0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Tsja.... waar maak je uit op dat dit "waarschijnlijk" zal zijn? In het artikel staat alleen maar dat het de vraag is of hij ook een update gaat krijgen...... Ik lees dat als een nogal grote onzekerheid.

Afwachten dus.... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frickY
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23-10 09:22
Ik ga er ook van uit dat hij niet komt.
Sinds de Sensation heb ik HTC niet meer over de Incredible gehoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rick-Jan

Rick-Jan

always connected

custom ROM dan maar. ik heb met mijn voltage van mijn kernel verhoogt, heb nu geen reboots meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yrck
Denk persoonlijk dat er wel een update komt voor de S. Natuurlijk afwachten tot ze het bekend maken maar de IS kan de nieuwe Android makkelijk aan en nog niet heel oud.

We zullen het zien volgende week :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Daarom. Het zou mij ook enorm verbazen als die update niet zou komen. Eigenlijk moeten alle enigszins recente modellen met 1 ghz. of sneller die versie prima aan kunnen, zeker met ~ 1 gig partitieruimte te verdelen.....

Overigens, even iets anders:

Zijn er meer mensen die het idee hebben dat het touchscreen van de Incredible S soms wat matig reageert? Ik meen het ook wel eens in reviews te hebben gelezen maar ik merk 2 dingen:

* Er is een hele lichte 'lag' als ik bv. wil gaan scrollen (vinger is paar mm. onderweg voor het scherm mee scrollt).

* Ik heb er regelmatig last van (ik gebruik "Swype") dat m'n swype beweging niet verder komt dan 1 letter. Soms lijkt het ook alsof dan ineens een verkeerd gebied op het touchscreen geactiveerd wordt (er wordt ineens een "enter" gegeven bv.).

Nou heb ik er wel een screenprotector op zitten maar goed, dat had ik op de HTC Desire ook en daar had ik nooit dit verschijnsel.

[ Voor 64% gewijzigd door eymey op 22-10-2011 20:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dasooktoevallig
  • Laatst online: 11-05-2024
Yrck schreef op zaterdag 22 oktober 2011 @ 17:47:
Denk persoonlijk dat er wel een update komt voor de S. Natuurlijk afwachten tot ze het bekend maken maar de IS kan de nieuwe Android makkelijk aan en nog niet heel oud.

We zullen het zien volgende week :)
Dat schat ik ook zo in. Tot nu toe heeft HTC de toestellen in het midden en hogere segment nog ongeveer anderhalf jaar van updates voorzien. HTC is redelijk consistent in zijn updatebeslissingen. In principe wordt het eerste jaar geupdated naar belangrijkere nieuwe Androidreleases, dus niet allemaal. De investering in het maken van een aangepaste Sense versie weegt daarbij zwaar. Idem dito voor hardwarebeperkingen.

Tenzij ICS plus Sense alleen fatsoenlijk draait op een dualcore processor verwacht ik daarom wel een update. Maar het zou me niet verbazen als die pas tegen de zomer wordt uitgebracht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Mja als ik kijk hoe het met de HTC Desire is verlopen..... die is in het voorjaar van 2010 uit gekomen met 2.1. Heeft in augustus 2010 een upgrade gekregen naar 2.2. En een jaar later (via een zgn 'developer-RUU') naar 2.3.

We zullen het mee maken......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smartie89
  • Laatst online: 22-09 09:45
Ik zou graag m'n Incredible S van een custom ROM willen voorzien, zeker nu met de komst van ICS, maar ik weet niet goed waar ik moet beginnen. Door het vele aanbod zie ik door de bomen het bos niet meer. Iemand die een goede handleiding voor de IS heeft die hierop betrekking heeft en er goede ervaringen mee heeft?

Deze heb ik uiteraard al gevonden en doorgelezen, maar dit is een beta tool begrijp ik? http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1137008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rick-Jan

Rick-Jan

always connected

smartie89 schreef op dinsdag 25 oktober 2011 @ 15:21:
Ik zou graag m'n Incredible S van een custom ROM willen voorzien, zeker nu met de komst van ICS, maar ik weet niet goed waar ik moet beginnen. Door het vele aanbod zie ik door de bomen het bos niet meer. Iemand die een goede handleiding voor de IS heeft die hierop betrekking heeft en er goede ervaringen mee heeft?

Deze heb ik uiteraard al gevonden en doorgelezen, maar dit is een beta tool begrijp ik? http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1137008
Inderdaad beta, maar werkt prima. gewoon die guide gebruiken die je zelf hebt gelinkt, kan er niks mis gaan. GOED LEZEN! helpt altijd ;) en kijk ook even iets in de guide vooruit, zodat je weet wat je moet doen.

[ Voor 4% gewijzigd door Rick-Jan op 25-10-2011 15:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NSG

NSG

Je weet niks!

Even om te voorkomen dat dit topic vol met geruchten komt of er wel of geen update komt naar ICS.
Mark Moons Directeur van HTC Benelux, heeft vorige week getweet dat in de aankomende weken bekend gemaakt gaat worden welke toestellen een upgrade krijgen. Dus laten we gewoon wachten op officiël commentaar van HTC om mogelijk onjuiste geruchten te voorkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smartie89
Nou het rooten / S-OFF krijgen is gelukt. CWM is gelukt... nu nog een goeie ROM vinden. Suggesties?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NSG

NSG

Je weet niks!

Ik heb voor een hele lange tijd Android Revolution HD gebruikt, voorheen bracht Mike om de twee weken een update uit, maar sinds 3 September is het aardig stil rond deze ROM. Heb hem lange tijd met tevredenheid gebruikt, maar wilde toch iets anders.

Vorige maand ben ik begonnen met het testen van een aantal ROMS, zoals het welbekende CynogenMod , deze ROM gebruikt erg weinig van je accu, maar visueel vond ik er niks aan. Hierna heb ik nog een aantal Sense 3.0 en 3.5 ROM's geprobeerd.

Ik gebruik nu 5 dagen TriNiTy_SensationXL Android 2.3.5 + Sense 3.5. Al moet ik wel toegeven dat er nog een aantal bugs zijn, dus zou nog even wachten op volgende release welke de komende dagen verwacht word.

Ik zou je willen aanraden om Titanium Backup te installeren en dan ook de PRO key ervoor te kopen, zonder PRO key moeten alle apps één voor één handmatig geïnstalleerd worden, met PRO key gebeurd het automatisch in één klik. En vergeet niet om dingen zoals je contactenlijst en smsjes ook te backupen, na het flashen van een nieuwe ROM ben je dit anders allemaal kwijt.

Ook is het verstandig om voor het flashen van een andere ROM een volledige backup te maken van je huidige via je Recovery, mocht het flashen verkeerd zijn gegaan of de ROM je niet bevallen kan je doormiddel van een backup terug naar je oude ROM.

Voor dit allemaal moet je lekker de tijd nemen, en niet te gehaast doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smartie89
Enes_81 schreef op dinsdag 25 oktober 2011 @ 18:27:
Ik heb voor een hele lange tijd Android Revolution HD gebruikt, voorheen bracht Mike om de twee weken een update uit, maar sinds 3 September is het aardig stil rond deze ROM. Heb hem lange tijd met tevredenheid gebruikt, maar wilde toch iets anders.

Vorige maand ben ik begonnen met het testen van een aantal ROMS, zoals het welbekende CynogenMod , deze ROM gebruikt erg weinig van je accu, maar visueel vond ik er niks aan. Hierna heb ik nog een aantal Sense 3.0 en 3.5 ROM's geprobeerd.
Heb nu CynogenMod erop gezet, bevalt me wel. Lekker clean! Maar zeker nog ff andere uitproberen.
Ik gebruik nu 5 dagen TriNiTy_SensationXL Android 2.3.5 + Sense 3.5. Al moet ik wel toegeven dat er nog een aantal bugs zijn, dus zou nog even wachten op volgende release welke de komende dagen verwacht word.
Dank, had 'm al gedownload, maar zal nog even wachten.
Ik zou je willen aanraden om Titanium Backup te installeren en dan ook de PRO key ervoor te kopen, zonder PRO key moeten alle apps één voor één handmatig geïnstalleerd worden, met PRO key gebeurd het automatisch in één klik. En vergeet niet om dingen zoals je contactenlijst en smsjes ook te backupen, na het flashen van een nieuwe ROM ben je dit anders allemaal kwijt.
M'n contacten worden volledig met Gmail gesynct dus daar hoef ik me niet druk om te maken en Whatsapp pakt automatisch je berichtgeschiedenis weer van de SD Kaart ;-)
Ik had nu via Astro een backup gemaakt van m'n apps maar zag dat de saved games en instellingen bijv. niet meegenomen worden. Bij Titanium wel?
Ook is het verstandig om voor het flashen van een andere ROM een volledige backup te maken van je huidige via je Recovery, mocht het flashen verkeerd zijn gegaan of de ROM je niet bevallen kan je doormiddel van een backup terug naar je oude ROM.

Done ;-)

Bedankt voor de tips en om de tijd te nemen om even uitgebreid te antwoorden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yrck
Verwijderd schreef op donderdag 27 oktober 2011 @ 16:05:
[...]

Zo te zien komt er eerst nog een Sense 3.0/Android 2.3.5 update:

http://techie-buzz.com/mo...ial-sense-3-0-update.html
Deze update was te verwachten. Gister heeft een vriendin met een Desire S ook sense 3.0 mogen ontvangen.
Enes_81 schreef op dinsdag 25 oktober 2011 @ 18:27:

Draai al een aantal dagen de Trinity rom en hij werkt echt perfect. Mag ik vragen welke bugs jij ervaart? :)
Enige wat mij opvalt is dat het WiFi signaal vaak wegvalt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Dat weg vallen van WiFi gebeurt ook met m'n stock rom regelmatig, merk ik :O

Overigens net als het soms zo maar spontaan activeren van wifi terwijl ik de Incredible S in flight mode had gezet....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NSG

NSG

Je weet niks!

@Yrck ,

-Het enige wat ik via een usb kabel kan is opladen, Diskdrive, tethering etc. werkt niet
-Ik kan geen snelkoppelingen op het Sense Lockscreen plaatsen, meeste gebruikers kunnen dit blijkbaar wel.
-Camera app wil nog wel eens crashen en heeft geen stereo audio
-SMS app laat soms i.p.v een naam alleen het telefoonummer zien.
-Browser is ruk vergeleken met Sense 2 browser, goed te zien als je naar afbeeldingen zoekt op google, zoomen werkt heel slecht in de browser en het uitschakelen van mobiele weergave werkt niet zoals het zou moeten.

Dit zijn de bugs waar ik last van heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Ik moet zeggen dat de batterijduur van m'n Incredible S me steeds meer (positief) begint te verrassen.

Het gebeurt nu al de tweede keer op rij dat m'n telefoon na 48 uur van de lader te zijn geweest z'n volgende 24 uur in gaat met nog 34% resterend! :)

Ik denk niet dat ie het de hele dag gaat uithouden (heb ook een lader op m'n werk liggen dus geen probleem, wil de eerste laad- en ontlaadcycli ook ff helemaal compleet doen) maar dit is toch al een stuk beter dan met m'n HTC Desire waar het met een zelfde gebruikspatroon nog wel eens spannend kon zijn of ie m'n bedtijd (telefoon ligt altijd op nachtkastje te laden) ging halen op de tweede dag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sambalbaj
  • Niet online
Hm, had even wat vaags vanochtend. Hij was zo goed als leeg en ging niet direct meer aan. Na een paar de aan/uit toets ingeduwd te hebben kwam ik in een soort bootmenu met opties als fastboot, recovery en nog een paar. Hierna had ik een grote rode gevaren driehoek met uitroepteken op het scherm en deed ie niks meer ook niet laden. De batterij er maar even uit en ingedaan en daarna deed ie het weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Dat is het menu waar je normaal alleen maar in hoort te komen als je hem ge-root hebt en de bootloader security unlocked is :).

Normaal benader je die door de telefoon aan te zetten terwijl je volume-omlaag ingedrukt houdt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sambalbaj
  • Niet online
eymey schreef op vrijdag 28 oktober 2011 @ 09:36:
Dat is het menu waar je normaal alleen maar in hoort te komen als je hem ge-root hebt en de bootloader security unlocked is :).

Normaal benader je die door de telefoon aan te zetten terwijl je volume-omlaag ingedrukt houdt.
Dat zou goed kunnen. Die volume toetsen vind ik eigenlijk het enige irritante aan het toestel, die druk je eigenlijk geregeld onbedoeld in tijdens het normaal vasthouden van het toestel. Een softwarematige lock daarop zou een uitkomst zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
hmm, heb ik eerlijk gezegd niet zo'n last van :). Komt misschien ook omdat ik mijn toestel in een TPU-case heb gestopt (jaja ik weet het, maakt het toestel niet mooier maar ik ben nou eenmaal para voor vallen en krassen en zo :P ).

Iig maakt de tpu-case de knopbediening wat stroever :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yrck
Enes_81 schreef op donderdag 27 oktober 2011 @ 16:47:
@Yrck ,

-Het enige wat ik via een usb kabel kan is opladen, Diskdrive, tethering etc. werkt niet
-Ik kan geen snelkoppelingen op het Sense Lockscreen plaatsen, meeste gebruikers kunnen dit blijkbaar wel.
-Camera app wil nog wel eens crashen en heeft geen stereo audio
-SMS app laat soms i.p.v een naam alleen het telefoonummer zien.
-Browser is ruk vergeleken met Sense 2 browser, goed te zien als je naar afbeeldingen zoekt op google, zoomen werkt heel slecht in de browser en het uitschakelen van mobiele weergave werkt niet zoals het zou moeten.

Dit zijn de bugs waar ik last van heb.
Heb net even paar bugs uitgeprobeerd.

De diskdrive werkt gewoon. Ook kan ik gewoon snelkoppelingen plaatsen op het Sense Lockscreen.

Het uitschakelen van mobiele weergave in de browser is inderdaad erg vervelend.. Hoop dat ze snel met een update komen! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Vanavond kreeg ik op mij Incredible S een melding dat er een systeemupdate klaar stond. Na het downloaden en kiezen om hem te installeren probeerde de telefoon een reboot uit te voeren om de update te installeren maar liep hij al snel vast op een "gevarendriehoek" bordje met een blauw Droid poppetje ernaast :?

Na een reboot kom ik gewoon weer in de stock rom terecht die ik al had.

Ik heb het vermoeden dat dit iets te maken heeft met het rooten en andere recovery die ik op de Incredible S heb staan dus ga van het weekend proberen een officiele RUU te installeren en kijken of ik dan wel kan upgraden (en dan hopen dat ik m'n mogelijkheid tot rooten niet verlies :X ).

Ben echter wel benieuwd wat de update inhoudt.... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yrck
eymey schreef op vrijdag 28 oktober 2011 @ 22:31:
Vanavond kreeg ik op mij Incredible S een melding dat er een systeemupdate klaar stond. Na het downloaden en kiezen om hem te installeren probeerde de telefoon een reboot uit te voeren om de update te installeren maar liep hij al snel vast op een "gevarendriehoek" bordje met een blauw Droid poppetje ernaast :?

Na een reboot kom ik gewoon weer in de stock rom terecht die ik al had.

Ik heb het vermoeden dat dit iets te maken heeft met het rooten en andere recovery die ik op de Incredible S heb staan dus ga van het weekend proberen een officiele RUU te installeren en kijken of ik dan wel kan upgraden (en dan hopen dat ik m'n mogelijkheid tot rooten niet verlies :X ).

Ben echter wel benieuwd wat de update inhoudt.... :)
Misschien de Sense 3.0 update? Hou ons op de hoogte! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Dacht ik eerst ook, maar denk ik toch niet. Er staat alleen maar iets over een algehele performance upgrade :P.

Het lukt me alleen niet om een stock HTC RUU te vinden :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yrck
Grote kans dat deze hier staat: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1033922

Even de goede, dus met de radio van je toestel etc, opzoeken en downloaden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Mja ik vond dat topic een beetje onduidelijk met al die verschillende versienummers (en wil wel de goede hebben omdat ik anders waarschijnlijk nog de update niet aangeboden krijg).

De nieuwe versie is trouwens 2.30.405.1 (30.17 MB).

Ok.... als het goed is juiste RUU gevonden :)
RUU​_Vivo​_Gingerbread​_S_HTC​_WWE​_2.12​.405​.7_Radio​_20.2804​.. etc

Radio nummer komt overeen, alleen het "release keys" verhaal achter 2.12.405.7 vind ik op die site niet terug.

Anyway, keep you posted :)

edit1: Victory! RUU geinstalleerd, daarna gecontroleerd op updates en nu 2.30.405.1 erop 8) . Radio is 20.2808.30.085au_3805.06.03.03_m. Radio is dus ook vernieuwd.

Sense 3.0? Nope, moet jullie helaas teleurstellen ;). Gewoon nog Sense 2.1 (en Android 2.3.3).

edit2: Hmm, volgens "revolutionary" is m'n telefoon nog steeds s_off _/-\o_ Dat betekent dus recovery erop, "su" flashen en gaan met die handel.

Niet dat ik root voor veel dingen gebruik, maar het is wel handig voor het backuppen van de hele NAND en m'n apps+data (uiteraard met Titanium). Verder gebruik ik "TheftAware" en die kan leuke dingen met root access :)

[ Voor 77% gewijzigd door eymey op 29-10-2011 01:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yrck
Wat mij opvalt is dat de lak van de rand om het scherm los laat. Zitten paar stukjes zilver op waar normaal zwarte lak zit. Gebruik de telefoon altijd in een leren hoesjes. Meer mensen dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Nog geen last van, maar ik heb 'm dan ook net een paar weken. Hier zit er ook een screenprotector op en hij zit in een TPU case :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McKrokEd
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 02-06 10:00
Ik heb nog steeds het probleem dat er af en toe midden in een gesprek ineens de verbinding verbroken wordt.
Soms kan ik een halfuur achter elkaar bellen zonder problemen, soms is het na 2 minuten al raak.

Heeft iemand anders hier ook last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NSG

NSG

Je weet niks!

Schakel Sim-kaartvergrendeling eens uit en kijk dan of je nog steeds problemen hebt.

Instellingen>Beveiliging>Sim-kaartvergrendeling instellen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Ik moet wel zeggen dat het inderdaad opvallend vaak gebeurt dat de verbinding ineens verbroken wordt. Nou weet ik van een aantal van deze keren dat het aan de andere kant lag maar toch, met m'n HTC Desire had ik dit eigenlijk nooit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik draai nog 2.3.3 stock met sense versie 2.1

ik krijg en vind ook geen updates :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NSG

NSG

Je weet niks!

Verwijderd schreef op maandag 07 november 2011 @ 12:48:
ik draai nog 2.3.3 stock met sense versie 2.1

ik krijg en vind ook geen updates :S
Dat is dan ook de laatste officiele update die HTC uitgebracht heeft.
Wil je 2.3.5 met Sense 3.5, dan hebben we het over roms die zijn geport van een andere telefoon, hiervoor moet je eens op de forums van XDA kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yrck
Wil even een reactie kwijt over de klantenservice van HTC.

Woensdag 2 november aangegeven dat mijn achterkantje van de telefoon niet goed meer was. De randen leken los te laten en hij kraakte op vrijwel iedere hoek. HTC een email gestuurd waar ik binnen 10 minuten al een persoonlijk antwoord op kreeg.

Nadat ik foto's van het probleem opgestuurd had kreeg ik een bericht dat ze het probleem naar de juiste afdeling zou sturen. Verder niks meer gehoord, tot dat er vandaag een nieuwe achterkant binnen gekomen is!

Geweldige service! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slim_fan
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 22:35
Op het moment heb ik een incredible 2 op het oog omdat ik die heel goedkoop kan overnemen. Echter is het heel moeilijk om te vinden wat het verschil is tussen de incredible 2 en de incredible S. Ik weet dat de 2 een Qualcomm MSM8655 heeft terwijl de S een MSM8255 heeft. Hierdoor heeft de 2 CDMA2000 ondersteuning. Volgens mij is dat in NL voor normaal gebruik niet van toepassing.
Op de HTC site kon ik ook weinig verduidelijking krijgen. Wiki verwijst zelfs voor de 2 en de S naar dezelfde pagina. Daar wordt ik dus ook niets wijzer van.
Is er iemand die enig idee heeft wat het verschil is tussen beide toestellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tha_T
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 21:34
Is de Incredible 2 niet de Incredible S maar dan idd met een andere chipset? Want de Incredible S komt voort uit een toestel wat in Amerika al op de markt was en dat was de Droid Incredible. En daar is de Incredible S uit voort gekomen die ook hier is uitgekomen. Dus vzik schiet je er qua specs iig al niets mee op

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yrck
Was het niet zo dat de Droid Incredible eerst een amerikaanse release was en dat daar nu een versie "2" van uitgekomen is?

Voor zover ik weet is er nog maar een versie van de HTC Incredible S.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malarky
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 09-10 22:02

Malarky

Wils voor wat ieder

Yrck schreef op dinsdag 15 november 2011 @ 16:21:
Was het niet zo dat de Droid Incredible eerst een amerikaanse release was en dat daar nu een versie "2" van uitgekomen is?

Behalve dan dat er Incredible S telefoons zijn met een SHARP scherm en sommige met een ACER scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yrck
Malarky schreef op dinsdag 15 november 2011 @ 16:45:
[...]

Behalve dan dat er Incredible S telefoons zijn met een SHARP scherm en sommige met een ACER scherm.
Bedankt! Verder geen verschillende qua processor, geheugen etc. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tha_T
Yrck schreef op dinsdag 15 november 2011 @ 16:21:

Zo bedoelde ik het inderdaad. Kwam helaas niet goed uit de bewoording :P
Edit; Wat dus betekent. HTC Incredible 2 = HTC Incredible S

[ Voor 7% gewijzigd door Tha_T op 15-11-2011 23:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Het is alleen te hopen dat die Incredible 2 niet toevallig andere radio hardware heeft waardoor ie mss. niet op NL netwerken zou kunnen werken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slim_fan
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 22:35
Bedankt voor alle reacties :) Ik dacht inderdaad ook dat de incredible 2 nagenoeg gelijk was aan de incredible S. Het enige verschil wat ik dus kon vinden is dat de Qualcomm in de incredible 2 CDMA2000 ondersteund terwijl de S dit niet doet. Dit wordt volgens mij (soms) in USA gebruikt. De incredible 2 is overigens in Belgie te gebruiken, dus vast ook in NL.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb de laatste tijd problemen met mijn htc incredible s... als ik iemand bel freezed het toestel opeens voor 10sec ongveer ik kan zelfs niet ophangen.. mensen horen mij ook echt pas na die 10sec en hebben dan meestal al opgehangen, zelfde geldt voor gebeld worden... ik neem op.. en hij freezed.. ik kan wederom niks drukken ophangen gaat ook niet.. zodra hij weer normaal doet staat op de minutenteller dat 10sec gesprekstijd al gaande is.. dan hoort die gene mij past of heeft al opgehangen.. WEET iemand wat hier het probleem is?? ik denk namelijk niet dat het aan de provider ligt.. ( t-mobile )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yrck
Verwijderd schreef op zaterdag 19 november 2011 @ 00:30:
ik heb de laatste tijd problemen met mijn htc incredible s... als ik iemand bel freezed het toestel opeens voor 10sec ongveer ik kan zelfs niet ophangen.. mensen horen mij ook echt pas na die 10sec en hebben dan meestal al opgehangen, zelfde geldt voor gebeld worden... ik neem op.. en hij freezed.. ik kan wederom niks drukken ophangen gaat ook niet.. zodra hij weer normaal doet staat op de minutenteller dat 10sec gesprekstijd al gaande is.. dan hoort die gene mij past of heeft al opgehangen.. WEET iemand wat hier het probleem is?? ik denk namelijk niet dat het aan de provider ligt.. ( t-mobile )
Je zou een hard reset kunnen proberen. Het lijkt mij op een software probleem dat je telefoon freezed. Originele rom erop staan of een custom rom?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rob1106
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 22-04-2024

Core i7 920 | Asus P6T Deluxe V2 | OCZ 6GB | EVGA 260GT 216c | OCZ Vertex 3 60GB | WD vRaptor 150GB | Adaptec 5805 - RAID5: 5,4TB | Lian-Li PC-A7110

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sambalbaj
  • Niet online
Tjsa ik vind het vooral traag. De Desire S heeft die update naar 2.3.5 al een tijdje.
Uitsluitsel over 4.0 zou wenselijk zijn.

Overigens is nu ook een Incredible S White Edition.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NSG

NSG

Je weet niks!

Nou voor de mensen die eens Android 4.0.1 willen proberen, nu kan het! XDA-linkje

Nou is het nog een vroege Beta dus verwacht er niet te veel van, zo werkt onder andere de camera en hardware acceleratie nog niet. Ook is het mij niet gelukt dataverbinding te krijgen, wifi werkt wel.

*Vergeet geen nandroid back-up te maken*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scuro
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 24-04 15:38
Enes_81 schreef op dinsdag 06 december 2011 @ 21:55:
Nou voor de mensen die eens Android 4.0.1 willen proberen, nu kan het! XDA-linkje

Nou is het nog een vroege Beta dus verwacht er niet te veel van, zo werkt onder andere de camera en hardware acceleratie nog niet. Ook is het mij niet gelukt dataverbinding te krijgen, wifi werkt wel.

*Vergeet geen nandroid back-up te maken*
Ik zit met smart te wachten op een goeie ICS rom. Mijn eis is wel dat ik geen functionaliteit verlies, zoals de camera :) Hopelijk duurt het niet heel lang meer.

Ben wel toe aan wat nieuws. Aangezien HTC zelf enorm traag is met de Sense 3 update en ook nog eens traag is met het geven van duidelijk over een eventuele ICS upgrade, ga ik maar met een ROM aan de slag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaszCore
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 14-08 12:17
Volgens mobilecowboys.nl zou dit het update schema zijn van HTC:
Van mobilecowboys.nl:

- HTC Incredible S: Android 2.3.5 met HTC Sense 3.0: 10 december
- HTC Wildfire S: Android 2.3.5 met HTC 2.1 en nieuw lock-screen: 10 december
- HTC Desire HD: Android 2.3.5 met HTC Sense 3.0: 15 december
- HTC Desire S: Android 2.3.5 met HTC Sense 3.0: 15 december
- HTC Flyer: Android 3.2 Honeycomb: december
- HTC ChaCha en HTC Salsa: WiFi en Twitter bugfix update: december

Zoals bekend heeft de HTC Flyer deze week een update gehad wat dus klopt. Voor in de Incredible S zou het dus zaterdag zijn, waar ik persoonlijk mijn twijfels achter zet want het is totaal geen logische dag om nieuwe FW updates uit te geven. Ik verwacht meer dat dit richtlijnen zijn ongeveer, mijn vermoeden is dat de update of morgen/vrijdag komt of ergens volgende week. Maargoed dat kan ik niet hard maken, heb nog gezocht naar bronnen oa een vraag gesteld via Twitter aan htc_nl maar die tweeten niets anders als "Wat vervelend, heb je al contact met de helpdesk gezocht van ons?" schiet je dus ook niet veel mee op.

De Desire S heeft deze update al ontvangen overigens, nog een reden waarom ik mijn twijfels bij bovenstaande datums heb.

[ Voor 5% gewijzigd door BaszCore op 07-12-2011 19:33 . Reden: Toevoeging ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaszCore
De update is beschikbaar!!! Zojuist gecheckt en nu downloaden!!
Zal later even een update geven!
Android versie: 2.3.5 met Sense 3.0
De update is 228,97 MB groot.

[ Voor 25% gewijzigd door BaszCore op 08-12-2011 10:59 . Reden: Toevoeging ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frickY
Bij mij nog niet.
Niet OTA athans.

[ Voor 34% gewijzigd door frickY op 08-12-2011 11:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NSG

NSG

Je weet niks!

Dat is goed nieuws, maar aangezien ik géén officieele ROM's meer draai, is het nog even wachten op een custom ROM van ARHD :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hier ook de update.
er kwam geen automatisch bericht maar je moet zelf ff controleren denk ik.

is bezig met install :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaszCore
Het automatische bericht komt pas iets later. Ik had hem ook pas na een paar checken!
Grootste veranderingen is natuurlijk Sense 3.0 wat erg leuk eruit ziet. Verder is mijn gevoel dat de telefoon sneller reageert in zijn algemeen.
De installatie met downloaden, installeren etc duurde ongeveer een kwartier hier. Eenmaal opgestart begon hij te syncen wat de boel erg tegenhield, schokken, traag reageren etc. Duurde ook erg lang allemaal. Hierop telefoon nog een keer herstart en de sync verliep nu een stuk vlotter en alles werkt nu als een zonnetje. Update staat er nu ongeveer 3 kwartier op maar tot nu toe bevalt het allemaal prima.
Nog lang niet alles kunnen testen uiteraard maar nog geen gekke dingen gezien. :)

Overigens is de update ook beschikbaar voor de Desire HD, ook na een paar zoeken naar updates vind hij deze.

[ Voor 7% gewijzigd door BaszCore op 08-12-2011 12:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier is de update (2.3.5, sense 3.0) ook aan het downloaden op mijn Incredible S. De grootte is inderdaad ruim 228 MB schiet niet echt op over mobiel netwerk.

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 08-12-2011 12:24 . Reden: Typo's ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frickY
Hier inmiddels toch ook beschikbaar :) Ik ga hem vanavond installeren, en hoop dat mijn probleem met het toetsenbord eindelijk is opgelost.

[ Voor 22% gewijzigd door frickY op 08-12-2011 15:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb de update via 3g gedownload en geinstalleerd en er zijn wel wat (start?) problemen:

- whatsapp doet het niet
- taken en notitiewidgets verwijderd uit homescreens
- market crasht steeds (en het is nog de oude market, klopt dat)
- kan geen applicaties verwijderen (crasht ie ook)
- Veel dingen crashen steeds

Ik ga later vandaag alles backuppen en een reset uitvoeren, misschien helpt dat.

EDIT: Na een reset werkt het als een zonnetje!

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 08-12-2011 17:15 . Reden: Oplossing voor het probleem ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dasooktoevallig
Zo, bij mij is de update inmiddels ook geïnstalleerd. Het enige dat niet werkte na de tweede reboot* was dat ik de accountgegevens voor HTC Sense opnieuw moest invoeren omdat de Sense meldde dat de Sense account met een andere SIM-kaart geactiveerd was (niet waar!).

Wat Sense 3.0 toevoegt vind je in het volgende PDF-bestand van HTC:
http://www.htc.com/manage...atsNewGuide_HTC_Dutch.pdf

Samengevat:
  • nieuw vergrendelscherm met meer functionaliteit: je kan direct 4 apps starten, je kan een live-achtergrond voor o.a. weer
  • Google Talk kan nu gebruikt worden voor audio- en videochat
  • Nieuwe versie van de Market met verbeteringen en verslechteringen t.o.v. de oude Market.
  • mogelijkheid om SMS berichten te backuppen naar SD-kaart
  • in Camera app zijn Scenes toegevoegd (Sneeuw, Portret e.d.)
  • je kunt nu je videoclips bijsnijden
  • de galerij-app is vervangen. Mappen met foto's worden nu afgebeeld met stapels foto's
  • de weer-applicatie is mooier gemaakt en geeft meer informatie over een langere periode. De gegevens haalt HTC bij Accuweather en de weer-applicatie lijkt daar dan ook wel op.
  • het HTC-toetsenbord heeft een Swype-achtige invoermogelijkheid erbij gekregen
  • HTC Watch (online videotheek zonder films)
  • mogelijkheid tot afdrukken via wifi (alleen vanuit sommige HTC Sense apps)
  • er is een taakbeheer-app toegevoegd die nagenoeg nutteloos is omdat Android nou eenmaal geen Windows is
  • de agenda app heeft nu knoppen om te schakelen tussen de schermen (i.p.v. via menu). Er is een scherm bijgekomen voor "Uitnodigingen"
  • je kan nu meer geheugen terugwinnen door in één keer alle caches en tijdelijke bestanden leeg te gooien. Veel apps beheren die niet goed, en dit is een goede actie als je systeem na een paar maanden merkbaar trager geworden is. Hiervoor zijn echter ook diverse gratis apps te krijgen.
HTC heeft de hele Sense interface onder handen genomen. De vormgeving is wat strakker geworden en de menu's zijn hier en daar veranderd.

HTC heeft de bootloader ook weer aangepast. Dat is nu HBOOT - 2.00.000 geworden. Rooten zal daarom wel weer een tijd niet mogelijk zijn. Mocht je nog twijfelen of je deze update wel wil installeren in verband met de te verwachten ICS ROMs, zou ik je daarom adviseren om deze update niet te installeren. Functioneel gezien mis je weinig dat je niet met apps en widgets zelf kunt instellen, behalve de nieuwe Google Talk en Market.

Ben je niet van plan om je telefoon te rooten, zal je wel blij zijn met de nieuwe update. Het is niet echt een wezenlijke verandering, maar alles is wel een beetje mooier gemaakt.

*Over de tweede reboot: na het installeren van een update start het Android systeem opnieuw op. In de praktijk is het na de eerste keer opstarten nog niet helemaal klaar voor gebruik. Je zal zien dat er nog een tijd wat ongebruikelijke activiteit is en dat de telefoon nog niet goed reageert als je er iets mee probeert te doen. De beste manier om daar mee om te gaan is om dan gewoon van je telefoon af te blijven zo lang hij nog bezig is. Als de telefoon tot rust gekomen is reboot je hem nog een keer. Daarna start hij relatief snel op en werken veel dingen weer zoals je dat gewend was. Ook zie je dan de nieuwe Market verschijnen en eventueel bepaalde updates van je apps in de Market.

Edit: opmerking over lettertypen verwijderd. Opmerking over bootloader exacter gemaakt.

[ Voor 7% gewijzigd door dasooktoevallig op 08-12-2011 22:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rick-Jan

Rick-Jan

always connected

probleem hier: update geinstalleeerd, maar na reboot toch weer de oude sense. nu weer updaten....
iemand suggestie? phone is wel s-off, maar met originele firmware.

edit: htc nu crashed, ga nu weer s-on, hopen dat het nu wel wil.

[ Voor 42% gewijzigd door Rick-Jan op 08-12-2011 22:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frickY
Sowieso de tip om na een upgrade een factory reset te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ybastiaans
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 13-03 20:38
Heeft iemand anders nog meer problemen met de GSM verbinding die af en toe ineens wegvalt (bij vol bereik, daar ligt het niet aan)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sambalbaj
  • Niet online
Hier ook dat probleem met het niet herkennen van de accountgegevens voor HTC Sense.
Vind het over het algemeen wel een flinke verbetering al vind ik alleen de nieuwe market en de berichtenweergave niet echt een verbetering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dasooktoevallig
ybastiaans schreef op vrijdag 09 december 2011 @ 12:04:
Heeft iemand anders nog meer problemen met de GSM verbinding die af en toe ineens wegvalt (bij vol bereik, daar ligt het niet aan)?
Dat kan gebeuren in een mobiel netwerk. Dat is normaal zo lang het bij "af en toe" blijft. Er zijn ook veel factoren buiten jouw telefoon die dat beïnvloeden. Zonder extra informatie van jouw kant valt daar niets zinnigs over te zeggen. En dat het je af ten toe overkomt hoeft nog niet te betekenen dat het iedere keer dezelfde oorzaak heeft.

Dus vertel eens iets meer over: welk netwerk je gebruikt, of je verbindingsprobleem optreedt als je op dezelfde plaats blijft of als je je verplaatst, of je het probleem hebt op bepaalde plaatsen en/of tijden. Sta je dan buiten, ben je in een gebouw, zit je in trein, tram of auto?

En over je telefoon: welke versie van Android en Sense gebruik je? Heb je er een bepaalde custom ROM op staan?

Misschien kunnen we je dan helpen om in te schatten wat je probleem is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tha_T
Ik ben tevreden met deze update iig. Font is net ietsjes groter en dat vind ik wel fijn moet ik zeggen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik hoor iedereen over een 'nieuwe' market. Ik heb na de update wel Sense 3.0 en Android 2.3.5 maar geen nieuwe market :-S Word dat soms apart geupgrade?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dasooktoevallig
Verwijderd schreef op vrijdag 09 december 2011 @ 20:36:
Ik hoor iedereen over een 'nieuwe' market. Ik heb na de update wel Sense 3.0 en Android 2.3.5 maar geen nieuwe market :-S Word dat soms apart geupgrade?
Ja, de Market wordt door Google automatisch op de achtergrond geüpdated. Dat heeft in zoverre te maken met de update als dat bepaalde Market versies alleen beschikbaar zijn voor bepaalde Android versies.

Heb je de telefoon na de eerste keer opstarten met de nieuwe Androidversie nog een keer opnieuw opgestart (met fastboot uit of de accu er even uit halen)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ybastiaans
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 13-03 20:38
dasooktoevallig schreef op vrijdag 09 december 2011 @ 15:08:
[...]

Dat kan gebeuren in een mobiel netwerk. Dat is normaal zo lang het bij "af en toe" blijft. Er zijn ook veel factoren buiten jouw telefoon die dat beïnvloeden. Zonder extra informatie van jouw kant valt daar niets zinnigs over te zeggen. En dat het je af ten toe overkomt hoeft nog niet te betekenen dat het iedere keer dezelfde oorzaak heeft.

Dus vertel eens iets meer over: welk netwerk je gebruikt, of je verbindingsprobleem optreedt als je op dezelfde plaats blijft of als je je verplaatst, of je het probleem hebt op bepaalde plaatsen en/of tijden. Sta je dan buiten, ben je in een gebouw, zit je in trein, tram of auto?

En over je telefoon: welke versie van Android en Sense gebruik je? Heb je er een bepaalde custom ROM op staan?

Misschien kunnen we je dan helpen om in te schatten wat je probleem is.
Sorry, ik zal wat duidelijker zijn. Ik heb de nieuwe update geïnstalleerd (dus de nieuwe stock rom), en af en toe valt de verbinding weg bij vol bereik, gewoon stil zittend op mijn werk. Dat is me nog nooit gebeurd in het halve jaar dat ik de Incredible heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• e.looijenga
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 15-10 19:36
Na de update crashte logischerwijs mn go launcher, dus deze er maar afgegooid. De eerste indrukken zijn positief. Het toestel lijkt wat sneller te werken, leuke screenlocker en de voor het oog iets grotere lettertjes bevallen ook. Helaas nog steeds niet mogelijk met de stockrom om die aandelen zooi te verwijderen net als bv facebook. De komende dagen maar testen of het update ook gevolgen heeft voor de accu, ik hoop positieve.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dasooktoevallig
ybastiaans schreef op zaterdag 10 december 2011 @ 08:06:
[...]
Sorry, ik zal wat duidelijker zijn. Ik heb de nieuwe update geïnstalleerd (dus de nieuwe stock rom), en af en toe valt de verbinding weg bij vol bereik, gewoon stil zittend op mijn werk. Dat is me nog nooit gebeurd in het halve jaar dat ik de Incredible heb.
Mij is zoiets nog niet opgevallen sinds ik de nieuwe ROM er op heb. Om je beschrijving nog iets scherper te krijgen, zodat meelezers er ook op kunnen letten: heb je het over het wegvallen van een gespreksverbinding, over het wegvallen van een dataverbinding terwijl je die gebruikt of over het aan en uit knipperen van de verbindingssymbolen op je scherm?

Voor alle zekerheid: heb je de achterklep er goed op zitten? Daar zitten de antennes in en die moeten goed contact maken. En als je daar toch mee bezig gaat, dan zou je de telefoon ook even kunnen uitzetten en de accu er een paar minuten uit halen. Dan wordt de "radio" software die de telefoon aanstuurt ook helemaal opnieuw gestart en misschien lost dat het probleem voor je op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrvdB
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 21-10 09:26
Vandaag inmiddels ook de update ontvangen. Installeren en opnieuw booten nam wel veel tijd in beslag. Vervolgens moesten daarna veel apps van de sd opnieuw ingeladen worden of iets dergelijks. De icoontjes waren in ieder geval van die android tekens en er stond loading onder. Na ongeveer een kwartier me telefoon te hebben laten liggen werkte alles weer en waren alle apps toegangkelijk.

Nieuwe lockscreen ziet er wel aardig uit maar voorlopig nog niet echt nuttig. Hoe krijg ik die iconen gewijzigd als ik gebruik maak van Go Launcher EX? Daarnaast is er geen combi van het lockscreen(de 9 punten) en de htc sense cirkel? Iemand tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Zelf draai ik de Android Revolution HD rom (moet 'm alleen nog even updaten naar de versie die inmiddels op de officiele HTC update is gebaseerd).

Met die rom stelde ik altijd eerst (gewoon onder "aanpassen" in het instellingenmenu) het lockscreen aan en daarna installeerde ik de "no sense" patch om standaard Go Launcher te krijgen (en een heleboel bloatware minder). Alleen de losse HTC sense lockscreen flashte ik daarna weer en dan bleven m'n instellingen bewaard. Alleen kon ik ze (uiteraard) niet meer veranderen.

Oftewel, als je de instellingen wil veranderen, dan zal je gewoon weer ff terug moeten naar Sense denk ik :S

Overigens, ik vind het lockscreen ook nog maar beperkt nuttig. Ik vind de cirkels om te unlocken en om een gesprek aan te nemen wel erg fijn (geeft veel minder "per ongeluk weigeren" dan met de 'slider'). Vind de aanpasbaarheid echter nog beperkt. Voor zover ik weet kan je alleen maar de 4 app shortcuts aanpassen, terwijl ik op een lockscreen ook graag dingen zou zien als gemiste oproepen, aantal ontvangen sms'jes, volgende alarm, etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scuro
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 24-04 15:38
Hier ook de update geinstalleerd.
De wijzigingen in Sense 3 bevallen mij goed. Zo is het opnemen en weigeren van een gesprek sterk verbeterd; dat ging te vaak per ongeluk mis bij mij. Ook is het starten van apps vanuit je lockscreen handig; maar waarom maar 4?

Wel heb ik nu een probleem na deze update. Bij een inkomend of uitgaand gesprek duurt het soms wel 5 seconden voordat er geluid is, terwijl de verbinding al tot stand is gekomen. Iemand anders hier ook last van?
Pagina: 1 ... 13 ... 17 Laatste