Ik zoek ook een RK3188 Tablet. minimaal 9' en qua kostprijs maakt het mij iets minder uit.
Pipo max m8 pro de beste keuze? of zijn er nog betere?
Misschien dat je de Chuwi v88 en de pipo u8 is mee kan nemen in je overweging welke te gaan nemen...sn33ky schreef op dinsdag 02 juli 2013 @ 19:15:
Ik zoek ook een RK3188 Tablet. minimaal 9' en qua kostprijs maakt het mij iets minder uit.
Bedankt voor je review, ik zit te twijfelen tussen de chuwi v88 en de pipo u8, wie helpt me met het laatste zetje...diquan2001 schreef op dinsdag 02 juli 2013 @ 16:09:
Na een tijdje weggeweest te zijn ben ik er weer met een Uitgebreide Review .
De Chuwi V88 RK3188 .
In deze Review bespreek ik de bouwkwaliteit,Benchmarks,Multimedia enz enz.
[video]
[ Voor 10% gewijzigd door Catdogsf op 03-07-2013 02:02 ]
Zijn er al gebruikerservaringen van de pipo u8?Catdogsf schreef op woensdag 03 juli 2013 @ 01:35:
[...]
Bedankt voor je review, ik zit te twijfelen tussen de chuwi v88 en de pipo u8, wie helpt me met het laatste zetje...
Enyaq iV 80 - 5135 Wp
Aan de achterkant zit een reset knop via klein gaatje.Stancke schreef op maandag 01 juli 2013 @ 16:07:
Hmmm, mijn Pipo M9 start niet meer opToestel was gewoon aan het opladen en start nu niet meer op...
Iemand die weet hoe je het toestel kan resetten of wat de opties zijn nu?
Klopt, maar ik zou hem dan ook willen deinstalleren, en dat kunnen ze deels geblocked hebben, waardoor je er ook nog een andere rom op zal moeten zetten, of hem rooten.Wkrooshof schreef op woensdag 03 juli 2013 @ 12:21:
Aangezien de tablets allemaal op Android lopen is dit heel makkelijk op te lossen door simpelweg een andere launcher te installeren.
Enyaq iV 80 - 5135 Wp
Want die zijn minimaal 9"?Catdogsf schreef op woensdag 03 juli 2013 @ 01:18:
[...]
Misschien dat je de Chuwi v88 en de pipo u8 is mee kan nemen in je overweging welke te gaan nemen...
Dan zou Rooten voldoende zijn; aangezien je dan bij de system bestanden kan en de 'ingebakken' launcher simpelweg een APK in de system files is. Maar ja, dan zou rooten moeten.Kodess schreef op woensdag 03 juli 2013 @ 13:28:
[...]
Klopt, maar ik zou hem dan ook willen deinstalleren, en dat kunnen ze deels geblocked hebben, waardoor je er ook nog een andere rom op zal moeten zetten, of hem rooten.
Verwijderd
[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 03-07-2013 22:03 ]
En wat moet ik doen met de zip file? Waar moet ik deze plaatsen?Gijs zijn Baas schreef op woensdag 03 juli 2013 @ 12:51:
[...]
Aan de achterkant zit een reset knop via klein gaatje.
Zelf heb ik er nieuwe software op gezet en dat werkt 100%
http://www.freaktab.com/s...M9-Max-4-2-2-RileyROM-1-6
PIPO M9 4.2.2 rooted with Multi User
Better a newbie in one hand then ten wannabe-hacker-scriptkiddies on your server.
Deze ziet er heel leuk uit! Kan je uw bevindingen delen als deze is aangekomen?x-man schreef op donderdag 04 juli 2013 @ 10:59:
Ik heb net de iFive X2 32 GB besteld bij AliExpress.com. Het formaat lijkt me echt perfect om pdf's mee te lezen. 10 inch is net iets te groot en 7 inch is weer te klein. De iPad mini heeft een 1024x768 scherm, dus dat werd hem niet. En voor minder dan 200 euro inclusief DHL verzendkosten heb ik er een hoesje, hdmi connector, OTG Cable, Stylus, Car Charger bij.
Highlights
RK3188 2GB RAM
8.9" 1920x1200 IPS screen
WiFi and Bluetooth 4.0
Gyroscope
7000mAh 3.7V
Magnesium body 8.9mm thin
Dual frontfacing stereo speakers
Dual cams (frontfacing: 2MP, rearfacing 5MP)
HDMI-out
Android 4.1 ifive-skin 2.0 (at launch, demo: http://www.ifive.com.cn/video/v-7.html )
Nu hopen dat hij snel binnenkomt.
Verwijderd
Zal ik zeker doen.sn33ky schreef op donderdag 04 juli 2013 @ 12:27:
[...]
Deze ziet er heel leuk uit! Kan je uw bevindingen delen als deze is aangekomen?
Better a newbie in one hand then ten wannabe-hacker-scriptkiddies on your server.
Verwijderd
[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 04-07-2013 16:32 ]
[ Voor 37% gewijzigd door Wkrooshof op 04-07-2013 16:52 ]
Dit is de ROM file neem ik aan. Misschien zelf even googlen. Je heb batchtool nodig om deze rom op je tablet te zetten.Stancke schreef op woensdag 03 juli 2013 @ 21:01:
[...]
En wat moet ik doen met de zip file? Waar moet ik deze plaatsen?
[ Voor 32% gewijzigd door Wkrooshof op 04-07-2013 19:43 ]
[ Voor 54% gewijzigd door Wkrooshof op 04-07-2013 22:00 ]
De Rockchip moet de resolutie van die Pipo zeker aankunnen. Maar de Samsung exynos is gewoon een beest van een chip waar geen andere aan kan tippen. Die resolutie kan hij makkelijk aan. Het is dezelfde als in de nexus 10 en die heeft een nog hogere resolutie.Nbabu schreef op vrijdag 05 juli 2013 @ 17:02:
Ik ben al een tijdje mee aan het lezen met dit topic. Wellicht ga ik binnenkort zelf maar eens eentje aanschaffen. Ik ga er voornamelijk mee gamen en internetten. Wellicht op vakantie een filmpje kijken ofzo. Camera's en 3G functionaliteit intereseren mij niet bij een tablet.
In eerste instantie stond de Cube U30gt2 nog op mijn lijstje, maar de RK3188 blijkt toch niet helemaal lekker te werken met die resolutie. Ik ben nu dus aan het twijfelen tussen een Pipo M8 pro en de Voyo A15.
Pluspunten Pipo:
- Formaat (9,4 vs 11,6. Pipo lijkt me beter met 2 handen te bedienen)
- Quad core (RK3188 vs Exynos 5250 dual core)
- Benchmarks (Antutu van 17*** vs 14***)
- Bouwkwaliteit (over Voyo niks gezien, alleen op slatedroid mensen met problemen)
- $230 (vs $265, bij pandawill. Scheelt niet veel, maar toch)
- Bekend en aanbevolen (vs onbekend)
- Support
Minpunten Pipo
- Rockchip (vs Samsung, blijkt lekkerder te lopen?)
- 1280*800 (vs 1920*1080)
- 6500 mah (vs 11500mah)
- A9 (vs A15)
Wie kan mij vertellen hoe de GPU's zich verhouden (mali 400mp4 vs maliT604)? Kan de Voyo A15 die resolutie wel aan? En de helderheid van het scherm? En iemand enig idee van het WiFi bereik van beide?
Maar wellicht heeft iemand een ander (beter) idee voor een tablet? Bijvoorbeeld Ramos W42, Freelander PD800 (RETINA!)? Of kan ik beter wachten op eentje die nog uit moet komen?
Het enige filmpje dat ik zie is deze ---> http://www.youtube.com/watch?v=skTCVonRFp4Kasj schreef op woensdag 03 juli 2013 @ 09:30:
[...]
Zijn er al gebruikerservaringen van de pipo u8?
Waarom meteen geflashed, hij kwam toch al binnen met anroid 4.2?kolk11 schreef op donderdag 04 juli 2013 @ 10:34:
Ja gisteren de Chuwi v88s binnengekregen
Heb hem gelijk geflashed naar de laatste firmware 4.2.2. Dit ging zonder problemen (guide gevolgd van slatedroid v88 topic) Bleef alleen hangen bij de reboot. Na opnieuw opstarten geen problemen.
Eerste indruk is goed en de verbeteringen t.o.v. de v88 zijn effectief. Wifi ontvangst is uitstekend en geen licht lekkage langs de randen meer. Camera's zijn matig tot slecht maar goed die gebruik je toch niet. Lichte, minimale backlight bleeding in 1 hoek alleen te zien in absolute duisternis.
De tablet oogt strak en stevig echt een mooi ding. Alleen de aan en uitknop en de volume knoppen... die zijn echt bagger en hangen los in de tablet net als bij de v88. Ik zou aanbevelen om deze zo min mogelijk te gebruiken.
Battery life lijkt ook heel goed. gister toch aantal uren (4 a 5) aangehad (wifi en bluetooth) en de nacht op standby totaal gebruikt 45%.
Wel 2 keer een systeemcrash gehad hopelijk gaat dat niet al te vaak voorkomen en wordt dit opgelost in toekomstige firmware releases of moet ik nog een keer flashen.
De 1GB Ram lijkt me totaal geen probleem te worden gemiddeld is er bijna 800 mb ram vrij. Ik heb nog geen Lags kunnen ontdekken.
Groot minpunt... Ik mocht 28 euro bijbetalen... dus al met al toch nog kostbaar tabletje (150€ icl. hoes)
De bijbehorende chuwi smartcase is echt wel een tof ding. In en uitschakelen van de tablet werkt perfect met het openen en sluiten van deze hoes en.. ik vind het wel een mooi ding.
De oplader wordt erg warm maar... smelt gelukkig (nog) niet zoals bij mijn Smartq t30 vorig jaar het geval was. Denk wel dat ik daar nog even een alternatief voor ga bestellen.
Tot slot niet alle apps zijn op de chuwi firmware te vinden buienradar bijv. heb ik niet kunnen vinden. Maar ook hiervoor is een workaround. Ik ga ervanuit dat de v88s hierin gelijk is aan de v88.
De ziggo app werkt niet omdat de tablet geroot zou zijn Titanium Backup werkt echter ook niet omdat de tablet niet geroot is....???? Ook het rooten kan waarschijnlijk op dezelfde manier als de v88 dus dit ga ik vandaag of morgen nog uitproberen.
Als je nog vragen hebt hoor ik dit graag!
Verwijderd
Tja metalen behuizing, jammer jammer.Catdogsf schreef op zondag 07 juli 2013 @ 01:44:
[...]
Het enige filmpje dat ik zie is deze ---> http://www.youtube.com/watch?v=skTCVonRFp4
Wel een mooi schermpje, maar de launcher is wel erg lelijk, kan je natuurlijk meteen nova launcher installeren en dan ben je er vanaf...
Zal er net zo'n smartcover komen voor de u8 zoals je die hebt voor de chuwi v88?
Hier een topic, men is totaal niet te spreken over de WIFI, die haalt max 5 meter afstand ofzo... ( http://www.slatedroid.com/topic/78201-pipo-u8/ )
Enyaq iV 80 - 5135 Wp
Ow, ik dacht dat de icoo fatty een gerebrande v88s was. Behuizing lijkt hetzelfde toch?Kodess schreef op zondag 07 juli 2013 @ 11:29:
Ik zou dan voor de chuwi gaan...
De fatty 2 heeft wat slechte reviews....
http://mikecanex.wordpres...tty-2-gets-second-review/
Let op, die vent is overal negatief over...
maar de v88s heeft hij nog niks over gezegd.
Enyaq iV 80 - 5135 Wp
Ik ben al een chuwi v88 eigenaar ;-)Kodess schreef op zondag 07 juli 2013 @ 13:08:
Ja hij is gerebrand.
Alleen chuwi doet meer controles nadat ze uit de fabriek komen en stuurt meer defecte terug voor reparatie.
Er is geen 2GB versie van de v88s.
Maar als je hem zoveel wil gebruiken dat je 2GB nodig hebt, zou ik eerlijk gezegd een westerse tablet nemen. Bijvoorbeeld wachten op de nieuwe Nexus7.
haha daar gebruik ik mijn transformer t200 voorKasj schreef op zondag 07 juli 2013 @ 14:37:
[...]
Ik ben al een chuwi v88 eigenaar ;-)
Kijk momenteel de tour de france erop via kpn iptv onder een parasol. :-)
Enyaq iV 80 - 5135 Wp
Catdogsf schreef op zondag 07 juli 2013 @ 01:55:
[...]
Waarom meteen geflashed, hij kwam toch al binnen met anroid 4.2?
Nee kwam binnen met 4.1
Hoe kan je de tablet aanzetten als je volgens jou zo min mogelijk aan de aan/uitknop moet komen?
Das nou het handige van die smartcase! alleen wanneer de tablet helemaal uitgezet is moet je deze knop wel gebruiken
Hoe hoog is de score van de antutu test? (de chuwi v88 2gb, haalt een score van 16.231)
Antutu crashed als ik hem de test laat runnen. Kijk nog even naar alternatief. (schijnt wel meer te gebeuren op jellybean)
Hoe is de wifi als er een betonnen verdieping tussen zit? (mijn modem staat op de 1ste etage en ga de tablet hoofdzakelijk in de woonkamer gebruiken (beg, grond) )
Wifi is gelijk zo niet beter dan mijn Smartq T30 achter in de tuin nog makkelijk tv kijken via ziggo app. is ongeveer meter of 25 bij de router vandaan die in de meterkast bij de voordeur staat.
Wat voor oplader zit er bij 5v 2a? of 5v 3a, dan weet ik welke ik erbij gaat kopen of heb jij een beter idee?
5v 2a
Welke kleur hoes heb je erbij genomen, en wat voor kleur is je tablet, beetje grijsachtig?
Ik heb een groene hoes, tablet is wit achterzijde geborsteld aluminium (afgeeldingen kan je googlen)
En waar heb je hem precies gekocht, linkje?
Alie express toen nog met korting totaal 156 dollar incl hoes en DHL
http://www.aliexpress.com...024x768px/1031783837.html
[ Voor 3% gewijzigd door kolk11 op 07-07-2013 22:23 ]
Hier een Pipo M8 Pro gebruiker (met RK3188 chip) Ik lees veel over deze problemen, maar heb er zelf geen last van. Heb wel een custom Rom geïnstalleerd (RileyRom 1.6). Denk wel dat ik een tweede batch heb van de M8pro gezien de eerste nog een metalen back had, maar gezien de logische wifi-troubles is deze nu in plastic. Erg mooi toestel, erg érg waar voor z'n geld als je't mij vraagt... zéker met die RileyRomVerwijderd schreef op zondag 07 juli 2013 @ 10:52:
Ik heb momenteel 2 tablets met de RK3066 chip en beiden hebben het probleem dat het systeem wel eens durft te 'freezen' voor een aantal seconden wat ik toch storend vind.
Heeft RK3188 dit probleem ook?
Bedankt voor je antwoorden, omtrent de oplader, kan je daar ook een 5v 3a voor gebruiken want die heb ik hier nog liggen namelijk, of blaas je dan je chuwi v88s op? Weet jij of iemand anders dat toevallig? En met 3a laad de tablet toch sneller op dan 1 met 2a?
[ Voor 23% gewijzigd door Catdogsf op 08-07-2013 01:52 ]
Grote kans dat je lader niet goed is. (En je batterij nu helemaal leeg is)Blanex223 schreef op maandag 08 juli 2013 @ 07:28:
Heb ook mijn Chuwi V88 ontvangen. Doos uitpakken opstarten en gaan met die banaan. In iedergeval dat dacht ik. Een dagje mee gespeeld en daarna was de batterij leeg. Geprobeerd op te laden via USB, maar dat kan dus schijnbaar niet.
Daarna de bijgeleverd oplader van merimobiles (of is dit de standaard lader?) erin gedaan en paar uur gewacht, maar de Chuwi start niet meer op. Is zo dood als wat.
Iemand enig idee waar dat aan kan liggen. Hij voortoont na lang indrukken startknop wel een paar seconden chuwi en pad logo, maar daarna niks!!
Ik zou oppassen met teveel amperes.Catdogsf schreef op maandag 08 juli 2013 @ 01:19:
[...]
Bedankt voor je antwoorden, omtrent de oplader, kan je daar ook een 5v 3a voor gebruiken want die heb ik hier nog liggen namelijk, of blaas je dan je chuwi v88s op? Weet jij of iemand anders dat toevallig? En met 3a laad de tablet toch sneller op dan 1 met 2a?
EDIT: En ik kon het niet meer laten heb gekozen voor de Chuwi V88s, en gekocht bij BG, was ik 111.82 euro kwijt inclusief verzending.
Waarom blijft dat altijd zo moeilijkkolk11 schreef op maandag 08 juli 2013 @ 08:54:
[...]
Ik zou oppassen met teveel amperes.
Lader gelukkig heeft (mijn) v88s geen last van battery drain 2 tot 3 dagen ga je halen met voortdurend standby en regelmatig wat surfen
[ Voor 12% gewijzigd door B_FORCE op 08-07-2013 09:05 ]
Verwijderd
ok bedankt. Laat die m8 pro nu juist de tablet zijn die ik voor ogen hebmusback schreef op zondag 07 juli 2013 @ 22:59:
[...]
Hier een Pipo M8 Pro gebruiker (met RK3188 chip) Ik lees veel over deze problemen, maar heb er zelf geen last van. Heb wel een custom Rom geïnstalleerd (RileyRom 1.6). Denk wel dat ik een tweede batch heb van de M8pro gezien de eerste nog een metalen back had, maar gezien de logische wifi-troubles is deze nu in plastic. Erg mooi toestel, erg érg waar voor z'n geld als je't mij vraagt... zéker met die RileyRom
Nu is mijn antwoord: je zult het snel genoeg zien. Het pakje is al aangeboden, dus het is al bekend. Misschien nog niet bij jou, maar het staat al vast of je wel of niet moet betalen. Waarom moeten wij voor jou een kans gaan inschatten, als het feitelijk al bekend is. Je kan er verder geen invloed meer op uitoefenen. Beetje geduld kan geen kwaad...Wkrooshof schreef op maandag 08 juli 2013 @ 11:12:
Nu is mijn vraag; hoe groot is de kans dat ik invoerkosten moet betalen? Aangezien het zo snel is gegaan?
Dus als ik het goed begrijp kan je gek gezegt ook een oplader gebruiken van 10a, zolang het maar 5v is?B_FORCE schreef op maandag 08 juli 2013 @ 09:03:
[...]
Waarom blijft dat altijd zo moeilijk(NOFI hoor)
De spanning moet goed zijn, de stroom geeft enkel aan hoeveel een voeding KAN leveren.
Een 5 ampere voeding (= 25W bij 5V) kan dus gewoon prima maar 2 ampere leveren.
Dit geldt niet voor de spanning.
De spanning wordt gewoon opgelegd en is een vaste waarde.
Zolang die Chuwi dus inderdaad op 5V werkt, is er niks aan de hand.
(overigens, andersom is niet zo slim. Een voeding die dus maar 2A kan leveren en vervolgens belasten met 5A)
Enyaq iV 80 - 5135 Wp
[ Voor 22% gewijzigd door Wkrooshof op 09-07-2013 15:31 ]
De mijne is nog onderweg. Op DHL tracking staat hij op status "with delivery courier", dus hij zou nog hopelijk vandaag binnen moeten komen.Wkrooshof schreef op dinsdag 09 juli 2013 @ 12:01:
Mijn iFive X2 is binnen, ben nu nog aan het werk; maar tot nu toe: ziet er goed uit! Ik zal mijn ervaringen delen!
De standaard schil is super brak; heb er direct een ROM opgezet.
Op een Windows PC uitpakken.Stancke schreef op woensdag 03 juli 2013 @ 21:01:
[...]
En wat moet ik doen met de zip file? Waar moet ik deze plaatsen?
Heb je nog een voorkeur voor een formaat en resolutie? Want dat zijn vind ik de grootste verschillen.h199 schreef op dinsdag 09 juli 2013 @ 17:33:
Hoi
Ik ben momenteel ook aan het kijken voor m'n eerste tablet.
iemand ervaring met de Visture v97 HD ?
Ik twijfel tussen deze of iFive X2.
Op het eerste zicht hebben beide nog een kleine community maar de iFive X2 lijkt goed te verkopen.
De mensen achter dealsprime zeggen dat de v97 net iets beter is dan de iFive.
Algemeen : De batterij en adapter van deze chineese tablets zijn die veilig genoeg, geen gevaar op smelten of zo ?
Heb je al op Slatedroid gekeken?rik schreef op woensdag 10 juli 2013 @ 08:49:
Een collega van me loopt hier met een Galaxy tab 10.1, en dat is toch wel een mooi ding vind ik. Ik dus op internet kijken, kwam ik op de Ramos W27pro (http://www.tabletreviewsp...th-atm7029-quad-core.html), en als je een hogere resolutie wilt, de Nextway F9X (http://www.tabletreviewsp...7-inch-retina-tablet.html).
De eerste is voor 100-120 euro te verkrijgen zelfs, iemand ervaring?
Heb je al bedacht wat de tablet mag wegen?Kwakkel schreef op woensdag 10 juli 2013 @ 10:48:
Wow, veel informatie. Ben zelf ook aan het kijken om een (eerste) tablet te kopen. De vrouw zou het liefst de Galaxy Tab 3 gaan halen in Nederland (Cashback actie loopt daar; heb nog niet gekeken of die ook in België geldt). En de Tab 3 lijkt me een van de betere tablets voor die prijs.
{.knip.]
Kwakkel schreef op woensdag 10 juli 2013 @ 10:48:
Wow, veel informatie. Ben zelf ook aan het kijken om een (eerste) tablet te kopen. De vrouw zou het liefst de Galaxy Tab 3 gaan halen in Nederland (Cashback actie loopt daar; heb nog niet gekeken of die ook in België geldt). En de Tab 3 lijkt me een van de betere tablets voor die prijs.
Maar dan komen natuurlijk de 'Chinese' tabs op de proppen, met vergelijkbare of betere specs en een lagere prijs. Uiteraard zit je nog met zoiets als invoerrechten (als je pakje wordt tegengehouden) en problemen met garantie, maar dat is een andere discussie. Eerst moet er een geschikt alternatief worden gevonden voor de Tab 3. En daar begint de miserie: je speelt wat met de zoekfunctie op Aliexpress, en gaat op zoek naar informatie over de gevonden tablets en dan vind je links naar andere tablets die beter zouden zijn. Maar die krijgen dan soms weer andere negatieve feedback. En zo blijf je bezig. Ik zie ondertussen door de bomen het bos niet meer
Ik zoek een tablet met een hoge resolutie (omdat dat nu eenmaal in mijn hoofd zit). Mijn 17" laptop draait 1920x1200, en dus wil ik toch graag een x1080 of betere resolutie op de tablet
Liefst ook Android (zeker geen Apple, want gesloten systeem en belachelijk duur)
Scherm: graag 9" of hoger (en eigenlijk liever hoger)
Geheugen: zou denken dat 2 GB beter is dan 1 GB
Proc: de RK3188 of Exynos (ik kwam de 5250 tegen als meest recente, maar wat is de ARM Cortex A15 die ik daarbij tegenkwam? Sommige procs verwijzen naar A31 dacht ik, en die zou niet krachtig genoeg zijn voor de hogere resoluties? Of is die A31 een processor en de A15 iets anders?)
Wifi is een must, BT en 3G zijn niet zo nodig (zeker niet met de prijzen in België voor data)
Uiteraard moet het mogelijk zijn van de Chinese rommel er af te smijten en er een degelijke ROM op te zetten (met toegang tot de officiële Play Store)
Ook niet onbelangrijk: de prijs. Eerlijk gezegd: hoe lager hoe beterMaar vermits ik m graag wil gebruiken voor spelletjes, zijn goede specs toch net iets belangrijker
Ik ben (een deel van) de 'obligatoire' tablets al gepasseerd, met Pipo, Chuwi, Freelander, Cube, Ramos, Onda, en nog wel wat andere
Als laatste kwam ik de Voyo A15 tegen, met de 5250 (maar toen ik daar dus de verwijzing naar A15 zag staan, sloegen de stoppen een beetje door) (met 2GB geheugen, lekker groot scherm met een resolutie van 1920x1080)
En nu weet ik het dus niet meer. Kan iemand mij wat verder helpen? (Danwel adviseren van te stoppen met zagen en gewoon de TAB3 te kopen?)
Alvast bedankt voor de hulp!
2900Wp ZZW + 915Wp Z verwarmd met alfea extensa r32 8KW en 2x FTXC35, SWW Atlantic Explorer 3 200l
Het gewicht is niet echt een issue (ik spreek natuurlijk wel zonder enige tabletervaring). Maar als ik dat ding op vakantie wil gebruiken om bvb een boek te lezen, dan lijkt t mij dat een (dik) boek toch ook wel wat weegt (al heb ik nog nooit een boek op de weegschaal gelegdguapper schreef op woensdag 10 juli 2013 @ 11:14:
[...]
Heb je al bedacht wat de tablet mag wegen?
Na mijn ervaringen met een 9,7" chinees en de iPad mini moet ik zeggen dat ik voorlopig geen behoefte meer heb aan zo'n grote (lees: zware) tablet. Ik gebruik een tablet meestal thuis op de bank. Als je een apparaat langere tijd vast hebt, gaat het gewicht dubbel meetellen. Beide tablets hebben een resolutie van 1024x768, en de 7,85" van de iPad mini is daar het beste voor geschikt naar mijn idee. De 300 gram is een goed te hebben, ook voor mijn vriendin.
Ik ben voor mezelf op zoek naar een vervangende tablet, en dat gaat waarschijnlijk een apparaat van tussen de 7,85 en 9,4" worden.
De Pipos was ik al tegen gekomen, de andere 2 nog niet. nog meer keuze dusMijn oog is gevallen op de FNF iFive X2, 8,9" en 1920x1200px. Als dat hem niet gaat worden zijn de Chuwi v88, Vido mini One (ook bekend als Window Road M1), Pipo u8 en Pipo Max M8 Pro in beeld. Die laatste springt er zeker uit vanwege het ontwerp, maar kost net wat meer.
Mijn vrouw heeft al een paar jaar een iPod Touch, maar ze heeft er zich nog niet aan gezet om dat ding te doorgronden. Moeilijk zal t vast niet zijn hoor, maar zolang ze de App store weet te vinden lukt t allemaal welDe iPad mini heb ik trouwens voor mijn vriendin aangeschaft, om haar laptop te vervangen. Zij is *kuch* iets minder handig met computers en dergelijke, en ik moet zeggen dat dat mijn beste aankoop is geweest van de afgelopen jaren. Het is dan wel een gesloten systeem, maar voor de leek ongelofelijk goed bruikbaar, en daar ging het in dit geval om. Alleen al het feit dat ik bijna niets hoeft uit te legen maakt het prijsverschil meer dan waard.
Die was inderdaad ook een optie, maarja, eens je begint te twijfelen weet je t ook niet meer
[ Voor 4% gewijzigd door Kwakkel op 10-07-2013 14:14 ]
Wat is je mening over de standaard skin?x-man schreef op woensdag 10 juli 2013 @ 13:54:
Ik heb m'n iFive X2 binnen. Wat een gaaf mooi ding. Tot nu toe voelt hij stevig aan, heeft scherp mooi beeld en is aardig snel.Binnenkort meer.
Import kosten waren overigens 31 euro.
Hier kun je een demonstratie/reklame fimpje zien van de skin:
[ Voor 55% gewijzigd door x-man op 10-07-2013 22:47 ]
Verwijderd
[ Voor 50% gewijzigd door Tomas Hochstenbach op 12-07-2013 16:45 ]
Verwijderd
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 12-07-2013 16:14 ]
Verwijderd
[ Voor 1% gewijzigd door Verwijderd op 12-07-2013 16:28 . Reden: lay-out ]
Moah, specs staan hier:Verwijderd schreef op vrijdag 12 juli 2013 @ 16:25:
Het blad Computer Idee lanceert in zijn webshop (www.hubbit.nl) een (mij volkomen onbekende) tablet met de naam Prestigio Multipad 8.0 Pro Duo voor 99 euro.
Iemand ooit van deze tablet gehoord en/of ervaring ermee ? Specs zijn niet slecht !
Verwijderd
Specs kloppen maar de vraag is of dit voor 99 eurootjes de moeite waard is, normaliter schijn deze tablet duurder te zijn.bartelsrobert schreef op vrijdag 12 juli 2013 @ 20:31:
[...]
Moah, specs staan hier:
http://pdadb.net/index.ph...ipad_8.0_pmp5580c_pro_duo
Amlogic AML8726-MX
1GB ram
1024 x 768
4700 mAh
490 grams
Verwijderd
Best aardig voor het geld maar wel verdraaid zwaar voor zo'n kleine tablet.Verwijderd schreef op vrijdag 12 juli 2013 @ 21:40:
[...]
Specs kloppen maar de vraag is of dit voor 99 eurootjes de moeite waard is, normaliter schijn deze tablet duurder te zijn.
Verwijderd schreef op zaterdag 13 juli 2013 @ 20:53:
[...]
Naast genoemde Prestigio via Computer Idee heeft ook hun huisleverancier Retailheaven nu een tweetal interessante 8" tablets gelanceerd.
Nu hoop ik dat de echte kenners/deskundigen niet alemaal op vakantie zijn want ik kom er niet uit wat nu de beste aankoop oftewel beste prijs/prestatie verhouding (reden om destijds de Ramos W17 te laten vallen) is tussen volgende 8 inchers, allemaal rond de 100 euro:
www.hubbit.nl/multipad een Dual Core Prestigio tablet voor 99 euro
Spaml een Dual Core KVD tablet voor 89 euro
Spam een Quad Core KVD tablet voor 109 euro
Als ik het goed heb zijn ze allemaal voorzien van dezelfde processor en bijna gelijke specificaties !
[ Voor 3% gewijzigd door janvanduschoten op 09-08-2013 13:03 ]
Verwijderd
Thx 4 info Diguan, zijn de Cortex A9 (Protegio) en de All Winner (KVD) CPU's dan zo slecht ?diquan2001 schreef op zaterdag 13 juli 2013 @ 21:39:
Waarom je geld besteden aan een flut CPU ..
Gooi er 27 eur erbij en je hebt dit .
http://www.aliexpress.com...Screen-2GB/888774393.html
[...]
Met dat verschil dat er kans bestaat dat de douane nog om d ehoek komt kijken en dat je bij garantie ook wat lastiger zit.diquan2001 schreef op zaterdag 13 juli 2013 @ 21:39:
Waarom je geld besteden aan een flut CPU ..
Gooi er 27 eur erbij en je hebt dit .
[...]
Verwijderd
En dan wordt het bedrag al snel 150 euro of meer en ik zoek nu net iets zo rond de 100 euro daarom de eerdere selectie.maartend schreef op zondag 14 juli 2013 @ 07:59:
[...]
Met dat verschil dat er kans bestaat dat de douane nog om d ehoek komt kijken en dat je bij garantie ook wat lastiger zit.
Maar je hebt wel gelijk qua bang for bucks.
Kan je altijd nog beter dit kopen voor om en nabij de 115 euro ---> http://www.banggood.com/C...d-4_1-Tablet-p-77182.htmlVerwijderd schreef op zondag 14 juli 2013 @ 13:58:
[...]
En dan wordt het bedrag al snel 150 euro of meer en ik zoek nu net iets zo rond de 100 euro daarom de eerdere selectie.
Blijft dus de vraag : zijn de Cortex A9 (Protegio) en de All Winner (KVD) CPU's dan echt zo slecht ?
Zelfde gezeur. Kans op extra kosten door douane en lastig in garantiegevallen.Catdogsf schreef op maandag 15 juli 2013 @ 00:10:
[...]
Kan je altijd nog beter dit kopen voor om en nabij de 115 euro ---> http://www.banggood.com/C...d-4_1-Tablet-p-77182.html
maartend schreef op maandag 15 juli 2013 @ 07:57:
[...]
Zelfde gezeur. Kans op extra kosten door douane en lastig in garantiegevallen.
Van Allwinner zou ik wegblijven, vooral bij de chipsets onder de A31. Daar heb je meer frustratie dan plezier van. Ik persoonlijk vind de oude Rockchip RK2918 nog prima voor eenvoudig gebruik. Hij is niet super snel maar wel stabiel op mijn oude Kruidvat Tablet, en dat maakt veel goed. Gebruik hem nog met veel plezier.Verwijderd schreef op zondag 14 juli 2013 @ 13:58:
[...]
En dan wordt het bedrag al snel 150 euro of meer en ik zoek nu net iets zo rond de 100 euro daarom de eerdere selectie.
Blijft dus de vraag : zijn de Cortex A9 (Protegio) en de All Winner (KVD) CPU's dan echt zo slecht ?
[ Voor 7% gewijzigd door Negakinu op 15-07-2013 09:21 ]
too old, too cold
Heb de cube vorige week besteld, uiteraard nog niet binnen maar de pijs/specs gaf voor mij de doorslag. De enige 2 puntjes die andere (duurdere) beter hebben zijn de back camera (meestal 5Mp i.p.v. 2Mp) en geen alu achterkant. De anderen hebben tegenwoordig ook grote plastic delen dus voor mij niet zo'n issue.agaam schreef op woensdag 10 juli 2013 @ 11:37:
1 Cube U30GT2 10,1 inch
Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.
Vragen aan retailheaven of ze hem binnen gaan hengelen. Dan neem ik er ook wel 1.Kwakkel schreef op maandag 15 juli 2013 @ 16:56:
Ik ben nu aan het kijken naar Pipo M8 Pro (heb mijn 'resolutie-eis' maar laten zakken, nadat ik wat had bijgelezen dat de hogere resoluties toch al wat sneller performance issues geven). De Pipo M8 Pro krijgt redelijk wat lovende commentaren en er is wel een community voor (er is een 4.2 port terug te vinden op het forum van TNT).
- Europe: maar waar dan. Op Retailheaven.nl vond ik de M8 Pro al niet terug alleszins.
Wat denken jullie?
RH.nlKwakkel schreef op maandag 15 juli 2013 @ 17:36:
Thanks KlaasKlaas: die was ik nog niet tegengekomen
maartend: ik had ze al gemailed, maar 1) ik ben ongeduldig en 2) ik heb graag meerdere opties/vergelijkingspunten... ik zal het antwoord van RH.NL zeker nog posten!
niet met pipotablet, wel met reatil.Kwakkel schreef op dinsdag 16 juli 2013 @ 11:52:
Thanks maartend en Ictinga. Die heb ik gisteren dus echt niet gevonden.
Dan is pipotablet.nl wel goedkoper ... iemand daar ervaring mee?
Inderdaad, als ik in NL bestel moet ik mij geen zorgen maken om garantie en BTW (die laatste betaal ik dan zowiezo). Het is natuurlijk vooral de garantie die speelt.
[ Voor 17% gewijzigd door maartend op 16-07-2013 12:56 ]
[ Voor 32% gewijzigd door maartend op 16-07-2013 12:59 ]
[ Voor 92% gewijzigd door Kwakkel op 16-07-2013 13:09 ]
Nee hoor, ik twijfel niet echt, maar blijf altijd wel doorzoeken.Kwakkel schreef op dinsdag 16 juli 2013 @ 20:13:
Hey maartend,
Toch nog aan t twijfelen? :-)
Zelf vond ik deze review toch wel het meest (aan)sprekend: http://www.topnotchtablets.com/pipo-m8-pro-review
(Mocht je bij retailheaven.nl aan 5 x M8 Pro geraken, kosten ze zelfs maar een 227 euro)
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq