De T7 kostte mij 136,76€ en de T7s 144,78€+25€ invoerrechten.
Check op youtube de Hyundai T7, staan filmpjes zat met benchmark resultaten. De T7 en T7s zijn erg vergelijkbaar qua snelheid met de Galaxy S3 en de Nexus 7. Ik vermoed dat er ook nog wel ruimte om over te klokken naar Galaxy NoteII snelheden, maar dat kost weer batterij. Wellicht is undervolten/underclocken ook nog wel mogelijk om meer uit de batterij te halen, maar dan moet er wel een kernel gebakken kunnen worden.
Ik heb zelf de Galaxy S3 gehad en gebruik nu een Xperia Z. Als tablet gebruikte ik de Nexus 7 32GB, maar die is kapot gevallen. Ik schrijf dus mijn ervaring in vergelijk met de Nexus 7.
Er zijn eigenlijk meer overeenkomsten dan verschillen tussen deze 2. Snelheid is vergelijkbaar, dagelijks gebruik ook. Ik gebruik de tablet met name voor ebook reading, stripboeken lezen, (1280x800 resolutie is daar perfect voor, 1024x768 vind ik te laag), eenvoudige spelletjes em wat internetten.
Voordelen T7/T7s:
- rearcamera (handig voor QR codes), maar de T7 camera is wel erg slecht (2MP), de T7s is beter met 5MP, maar ik zal er nooit een foto mee gaan maken. Er zit ook een flitslampje bij, altijd handig als zaklamp.
- Scherm is naar mijn idee iets scherper en kan volgens mij helderder, maar heb dit niet vergeleken.
- Geheugen is uitbreidbaar. Microsdkaarten t/m 64GB werken
- Hij ligt net iets makkelijker is de hand door de afgeronde hoeken, maar de grootte is bijna hetzelfde als de Nexus 7
- Heeft GPS aan boord
- Heeft HDMI mogelijkheid
- Met Exynosabuse is apparaat zo geroot, bootloader is ook unlocked, dus het is eenvoudig om zelf aanpassingen te gaan doen.
- De prijs is natuurlijk scherp
- De T7/T7s hebben ook trilfunctie, heb dat nog niet eerder in een tablet gezien
- Het is echt net een grote Galaxy Note zonder de GSM functie
Nadelen T7/T7s:
- ICS 4.0.4 er is al wel een indicatie dat JB4.2.2 er aan gaat komen. Maar het is maar de vraag of Key Lime Pie 5.0 er ooit op zou komen.
- De Exynos processor is lekker snel, maar team Hacksung heedt aangekondigd dat er geen CyanogenMod support meer voor gaat komen. Het is dus maar de vraag of er echt community roms gaan komen. Maar aan de andere kant loopt alle huidige software gewoon prima op 4.0.4
- Garantie is op afstand
- Batterij gaat wat minder lang mee, maar dat zal nog wel ietsje beter gaan worden. Ik heb hem nog te kort om er echt over te oordelen.
- Jammer dat je niet via USB kan opladen.
Voordeel Nexus 7:
- veel accesoires beschikbaar
- Goede softwaresupport, naar verwachting kom Key Lime Pie 5.0 beschikbaar
- Goede batterij
- Via USB opladen, maar via een USB poort op je PC wel heel langzaam door het lage vermogen.
- Er is volledig Cyanogenmod support
Nadeel Nexus 7:
- Prijs. In de huidige markt is de Nexus 7 een erg goede deal, maar in vergelijk net de T7/T7s is hij relatief duur.
Als de prijs hetzelfde was zou ik voor de Nexus 7 32GB gaan, maar er zit gewoon 100€ verschil in. En de verschillen zijn echt heel klein (soms in het voordeel van de een en dan weer voor de ander), ik ben erg tevreden met de T7/T7s
Als ik de T7 met de T7s vergelijk dan vind ik het verschil kleiner dan ik van te voren had verwacht. Voor mij was het prijsverschil maar 8€. De 25€ invoerrechten laat ik buiten beschouwing, die had ik ook op de T7 kunnen krijgen. Die invoerrechten heb ik nu gedeeld tussen die 2, buurman betaald dus de helft. Ik zou met beide prima kunnen leven, persoonlijk vind ik het blauwe van de T7s net wat luxer dan het witte van de T7.
[
Voor 5% gewijzigd door
S2K op 27-03-2013 00:21
]