BMW i3 2020, BMW 740e 2018, BMW IX 2022, pajero 3.2 DI-D 2006 LWB en 2008 SWB,
http://www.banggood.com/W...1-8gb-Tablet-p-60534.html
Zit te twijfelen tussen de ICOO D70Pro II RK3066 en de Pipo S3.
Beide tablets rond de 75 euro.... tips?
[ Voor 27% gewijzigd door Tremio op 01-02-2013 13:00 ]
Neem niet de ICOO D70Pro II, die z'n batterij is een echte ramp!Tremio schreef op vrijdag 01 februari 2013 @ 12:58:
Iemand ervaringen met de Pipo S3?
Zit te twijfelen tussen de ICOO D70Pro II RK3066 en de Pipo S3.
Beide tablets rond de 75 euro.... tips?
Ga maar voor de Pipo S3, ofwel de Yuandao N70.
De 8 inch staat bij Banggood (http://www.banggood.com/W...d-4_0-Tablet-p-54006.html) stukken goedkoper hoor: $116 <> $157janesh schreef op donderdag 31 januari 2013 @ 20:53:
[...]
10.1 inch deze en b.v. 8 inch deze, met DHL laten versturen kan ik je aanraden, beide heel goed voor wat je betaald.
Het verschil zit ehm in dat die andere een IPS scherm heeft.bartvangils schreef op zaterdag 02 februari 2013 @ 15:41:
[...]
De 8 inch staat bij Banggood (http://www.banggood.com/W...d-4_0-Tablet-p-54006.html) stukken goedkoper hoor: $116 <> $157
"In het verleden behaalde successen bieden geen garantie voor de toekomst"
"Geniet en drink met vaten"
http://www.buyincoins.com...citive-product-25187.html
YouTube: AllWinner A13 1.5GHz Android 4.0 Tablet PC 512MB RAM 4GB McPad F1 Capacitance screen WIFI
Ik kwam er een aantal tegen. De Hyundai x900 en de Cube U9GT5 / U9GTV.
Dit laatste heb ik een voorkeur voor omdat die goedkoper is. Ik heb al wat op google en youtube gekeken en die Cube lijkt mij erg goed.
Weten de tweakers hier misschien of er toch iets ''mis'' is met die tablet of dat hij eigenlijk gewoon erg goed is voor 170 euro.
Of kan ik beter wachten op de RK3188, heeft die echt veel voordelen, en is hij dan niet veel duurder?
[ Voor 10% gewijzigd door Ernemmer op 03-02-2013 11:53 ]
Ik heb al een beetje rond zitten kijken maar weet niet precies welke ik nou moet nemen.
Iemand ervaringen met een bepaalde tablet?
het liefst voor een bedrag rond de 150 euro.
Morgen heb ik hem, samsung exynos 4412 processor, iets boven je budget (190 euro),maar als hij net zo goed is als onderstaande, iets duurder (200 euro) die ik ook heb, is dit het beste momenteel in onze exotische china tabs.
http://www.aliexpress.com...umg-Exynos/728044512.html
De nieuwste quadcores uit china zullen je teleurstellen, de Allwinner A31 en zeker de ATM7029 in b.v. de ainol hero ii, moet ik je ten stelligste afraden.
Één van de beste dualcores momenteel, 10.1 inch met de RK3066 voor pakweg 150 euro is de ployer momo12.
"In het verleden behaalde successen bieden geen garantie voor de toekomst"
"Geniet en drink met vaten"
Deze komende ployer momo19 met de Allwinner A31 is misschien wat, of de ployer momo11 quad, die ik zelf heb, beide wel met 1024*768.
Verwijderd
Ik heb de nog iets goedkopere variant van Vido / Window, en voor het geld vind ik het een prima tablet. Wel is het scherm bij mij duidelijk 2e keus, er is licht lekkage aan 2 zijkanten. Maar dit zie je alleen maar als je er van de zijkant naar kijkt, bij normaal gebruik merk je er niets van.Ernemmer schreef op zondag 03 februari 2013 @ 11:45:
Ik heb het allemaal niet echt gevolgd de laatste tijd maar ben op zoek naar een ipad kloon met retina scherm.
Ik kwam er een aantal tegen. De Hyundai x900 en de Cube U9GT5 / U9GTV.
Dit laatste heb ik een voorkeur voor omdat die goedkoper is. Ik heb al wat op google en youtube gekeken en die Cube lijkt mij erg goed.
Weten de tweakers hier misschien of er toch iets ''mis'' is met die tablet of dat hij eigenlijk gewoon erg goed is voor 170 euro.
Of kan ik beter wachten op de RK3188, heeft die echt veel voordelen, en is hij dan niet veel duurder?
Verder is de firmware nog steeds voorzien van een memory leak. Dat is erg vervelend, maar er zijn mensen bezig met alternatieve firmwares die dit waarschijnlijk niet meer hebben. Een goed versie zou elk moment uit kunnen komen. Ook Archos komt met deze tablet, en zij kunnen het zich volgens mij niet veroorloven om dit met memory leak uit te brengen.
Een verder punt van belang is dat de RK3066 officieel de resolutie van het scherm niet aan kan. De performance is in HD dan ook niet super vloeiend, maar games als een Riptide werken nog steeds prima en zien er erg goed uit. Het is wel heel scherp, dus afhankelijk van wat je er mee doet en hoe vloeiend je het wilt, kan dit een probleem zijn. Echter kun je de tablet ook in een lagere resolutie laten werken (1600*1200), dan werkt hij een stuk vloeiender, maar is weer minder scherp.
Het is dus heel persoonlijk of dit interessant is of niet.
Iemand die deze tablet ook heeft; Wat is de laatste android versie hiervoor? Ik heb 4.1.1, maar op de site van [url="[url]http://www.51cube.com/en/DownShow.asp?ID=88&pageview=down[/url]"]cube [/url]staat ook deze versie, vandaar.
[ Voor 17% gewijzigd door BasZer op 04-02-2013 13:20 ]
Ik heb bij een bedrijf in zuid-afrika stage gelopen die tablets verkoopt alleen op de zuid-afrikaanse markt. De tablets worden in china gemaakt en hebben android 2.3. Nu wil ik deze tablet gaan rooten en voorzien van een custom rom. Ik heb niet enorm veel verstand van rooten enzo maar heb ooit eens mijn htc desire geroot en een custom rom op gezet. Ik wil dit dus ook doen met mijn tablet alleen heb ik geen flauw idee of ik dat via dezelfde instructies kan doen als bij me htc desire.
Er zit volgens mij geen schil over mijn tablet heen en is dus gwn puur android. Ik weet ook niet of dit ding al standaard is geroot of niet. kan iemand mij helpen met het rooten van dit ding? hoe kan ik bijv zien of die al geroot is?
de tablet is overigens van een onbekend merk (netsurfer)
EDIT: ik zie dat ik ook superuser op me tablet heb, volgens mij is dat een teken dat die al geroot is?
[ Voor 6% gewijzigd door justin0117 op 04-02-2013 15:03 ]
Bedankt!janesh schreef op maandag 04 februari 2013 @ 15:19:
Gebruik root checker uit de playstore als je die hebt.
heb ik net gedaan en ik heb root access wat ik al dacht! oke en nu? kan ik gewoon een rom op me tablet zetten en dan installeren in recovery mode?
Als er geen custom ROMs voor jouw specifieke tablet gemaakt zijn kun je er niets mee. Je kunt NOOIT een willekeurige ROM op willekeurig een tablet of telefoon flashen. Als je uit kunt vinden welke tablet het oorspronkelijk is, dus het OEM product uit China, dan kun je op die naam zoeken om te kijken of er custom ROMs voor zijn.justin0117 schreef op maandag 04 februari 2013 @ 15:37:
[...]
Bedankt!
heb ik net gedaan en ik heb root access wat ik al dacht! oke en nu? kan ik gewoon een rom op me tablet zetten en dan installeren in recovery mode?
too old, too cold
Echt niemand met zo'n tablet?Tremio schreef op zaterdag 02 februari 2013 @ 21:49:
Wat vinden jullie van de prijs/kwaliteitverhouding van deze tablet:
http://www.buyincoins.com...citive-product-25187.html
YouTube: AllWinner A13 1.5GHz Android 4.0 Tablet PC 512MB RAM 4GB McPad F1 Capacitance screen WIFI
boppos in "Het algemene kortingen en aanbiedingen topic - deel 2"
Maar leg een tientje meer in en je hebt een betere.
[ Voor 16% gewijzigd door Mastermind op 05-02-2013 09:05 ]
Over welke heb je het dan?Mastermind schreef op dinsdag 05 februari 2013 @ 09:03:
Hier is iemand die hem claimt te hebben:
boppos in "Het algemene kortingen en aanbiedingen topic - deel 2"
Maar leg een tientje meer in en je hebt een betere.
Lijkt erg veel op de dealextreme tablet van $64.99. Voordeel is dat die in de EU warehouse staat, dus geen invoerrechten en levering binnen drie dagen ofzo. Zie net wel dat ie uitverkocht is, maar zal wel weer binnenkomen. Ikzelf heb de ICOO D70 pro besteld, voor $84.99 bij dealextreme. Hogere resolutie, cpu >2 keer zo krachtig, mali400MP4 gpu. Alleen is die ook vaak uitverkocht.
Wat ik me trouwens wel afvraag, die 1.5Ghz op de allwinner A13, volgens mij klopt dat niet. Was het niet zo dat de chinese fabrikanten de cpu + gpu Mhz bij elkaar optellen? Dus 1Ghz voor de A8 core en 500Mhz voor de mali-400?
[ Voor 17% gewijzigd door Trishul op 05-02-2013 12:47 ]
Deze bijv.
http://www.focalprice.com...C_White.html#.URDyiqWqnCc
Heeft wel Android 2.3 en en 1.2GHz maar vrijwel alles draait ook wel onder Android 2.3.
Accu is 3900MAH Li-ion Battery, en ziet er stukken mooier uit.
Maargoed, als je hem nu bestelt hem je hem pas over 6 weken omdat de komende maand geen orders geprocessed worden in China (Chinees Nieuwjaar)
[ Voor 14% gewijzigd door Mastermind op 05-02-2013 12:58 ]
PiPo M9 tablet
| Proc | RK3188 | EXYNOS 4412 | Allwiner A31 |
| Tablet | PiPo M9 | Ramos W30 | ICOO ICOU10GT |
| Antutu v3.x | 18013 | 15572 | 11263 |
| Nenamark 2 | 59.6 | 57.2 | 57.9 |
| Vellamo html5/metal | 1534/513 | 1199/545 | 839/342 |
| Quadrant | 5039 | 5259 | ----- |
| Linpack single | 60.661 | 55.982 | 30.352 |
| Linpack multi | 129.944 | 113.351 | 47.365 |
Al met al ziet het er wel positief uit
[ Voor 4% gewijzigd door Paddo op 05-02-2013 14:39 ]
Now, it's quite simple to defend yourself against a man armed with a banana. First of all you force him to drop the banana; then, second, you eat the banana, thus disarming him. You have now rendered him helpless.
Hij is binnen. Niet verkeerd voor 64 euro. Werkt vrij vlot, bijna geen haperingen te merken. Volgens Antutu is ie ook krachtiger dan de Galaxy Note I. Ben tevreden. Alleen is het wennen aan het scherm, maar dat komt omdat ik m'n ipad3 gewend ben.Trishul schreef op maandag 21 januari 2013 @ 13:39:
Heb deze net besteld bij dealextreme: http://dx.com/p/icoo-d70p...f-wi-fi-hdmi-white-164481
Laat jullie weten wat m'n bevindingen zijn als ie binnen is. 64 euro betaald.
Bouwkwaliteit valt me nog mee eerlijk gezegd. Ik hoor de behuizing niet kraken (kan daar heel slecht tegen). Dit wordt mn android om mee te klooien. Ow ja, ook nice dat de play store al pre-installed is, en dus direct te gebruiken is.
[ Voor 5% gewijzigd door Trishul op 05-02-2013 15:47 ]
thanks hoe kan ik erachter komen welk OEM mijn tablet is? is er ergens een database ofsoNegakinu schreef op maandag 04 februari 2013 @ 16:51:
[...]
Als er geen custom ROMs voor jouw specifieke tablet gemaakt zijn kun je er niets mee. Je kunt NOOIT een willekeurige ROM op willekeurig een tablet of telefoon flashen. Als je uit kunt vinden welke tablet het oorspronkelijk is, dus het OEM product uit China, dan kun je op die naam zoeken om te kijken of er custom ROMs voor zijn.
Nope. Gewoon behuizing en specs vergelijken en hopen.justin0117 schreef op vrijdag 08 februari 2013 @ 12:19:
[...]
thanks hoe kan ik erachter komen welk OEM mijn tablet is? is er ergens een database ofso
too old, too cold
Ik snap dat de Cherry natuurlijk eigenlijk ook een 'exotische' tablet is die door Kruidvat verkocht wordt, maar dan heb ik het over de bij de mainstream onbekende tablets die hier besproken worden.
Prijs, kwaliteit, defecten/garantie etc, zit er nou echt een groot verschil in?
Het zijn allemaal tablets van dezelfde groep OEMs in China. Dus in kwaliteit zal het verschil niet zitten. Je hebt OEMs in China met hoge kwaliteit en met (in de volksmond) 'Chinese' kwaliteit.Het Vosje schreef op vrijdag 08 februari 2013 @ 15:05:
Hoe doen de exotische tablets het ten opzichte van bijvoorbeeld de Kruidvat ProLine 1 & 2 / Cherry tablets? (En alle andere goedkope android tablets van speelgoedwinkels etc)
Ik snap dat de Cherry natuurlijk eigenlijk ook een 'exotische' tablet is die door Kruidvat verkocht wordt, maar dan heb ik het over de bij de mainstream onbekende tablets die hier besproken worden.
Prijs, kwaliteit, defecten/garantie etc, zit er nou echt een groot verschil in?
Ik heb deze tablet vanuit China laten komen om eens te kijken of het wat is .
Scherm
De Onda V972 heeft een Retina Scherm met een resolutie van 1536x2048 9.7 Inch .
Dit is ook wel te vergelijken met de Ipad Retina display .Mooi helder en scherpe scherm.
Hier is ook dan niets op aan te merken het ziet er echt allemaal goed uit .

Speaker
De V972 heeft 2 speakeruitgangen aan de onderkant van de Tablet .
Hier hebben de techneuten van Onda echt niet zoveel aandacht aan besteed helaas
Er komt geluid uit maar om het voldoende van kwaliteit te noemen is het zeker niet .
Helaas is het geluid veels te zacht en zijn de speakers van slechte kwaliteit.
Dit geld helaas ook voor de 3.5mm Koptelefoon aansluiting op de Tablet deze was en is nog steeds niet goed werken op mijn V972 .(mischien word het nog opgelost door een nieuwe firmware )
De UI Jellybean
Toen ik de Tablet kreeg starte in hem op en gelijk liep hij vast
Gelukkig werkt de nieuwe firmware v1.32 een stuk soepeler en veel sneller
Ik heb wel een andere Rom erover heen gezet die de chinese apps verwijderd en standaard Nova Launcher als UI gebruikt dat maakt het allemaal nog een stukje soepeler
Prijs
Een positief vind ik zelf 195 euries incl verzending uit het verre oosten
Niet slecht voor een Quadcore Tablet met retina scherm vond ik zelf .
Benchmark
Ik heb 2 keer een Antutu Benchmark uitgevoerd met de Onda V972
De eerste keer draaide hij nog op de oude v1.02 firmware daar haalde hij een totaal van 10817 punten.

De tweede test werd gedaan op firmware versie v.1.2 daar werd een score van 11252 gehaald een
stukje beter dus .

Eindresultaat
De Onda V972 werkt prima alles wat je wil doen gaat vlot een 720P filmpje kijken met de Onda is geen probleem 1080P youtube clips lust hij ook gewoon zonder problemen .Een muziekje afspelen doet hij ook gewoon goed alleen wat zachter dan bvb mijn Nexus 10 of Ipad 3 .
Maar goed de Onda V972 kost dan ook minder dan 200 Euro .
Ik hoop dat jullie iets aan deze review hebben .
Ik had deze onder mijn reviews willen plaatsen maar dat ging helaas niet ..(onbekend apperaat ofz)
[ Voor 3% gewijzigd door diquan2001 op 08-02-2013 19:52 ]
Dat werkt opzich ook wel prima .
janesh schreef op vrijdag 08 februari 2013 @ 20:20:
Als je het geluidsvolume wilt verhogen, download ' volume+ ' uit de playstore, kosten €1.50, maar werkt goed.
Is dat wat? Hebben jullie andere alternatieven met een dunne bezel?
http://android-sale.com/goopad-mini.htmlSjors81 schreef op zondag 10 februari 2013 @ 14:34:
Be op zoek naar een goedkope tablet van 8 inch met ips scherm en een zo dun mogelijke bezel (ala ipad mini). Met name dat laatste is erg lastig. Budget ongeveer 125 euro. Kwam bv deze tegen: http://www.aliexpress.com...066-1-6GHz/719462021.html
Is dat wat? Hebben jullie andere alternatieven met een dunne bezel?
Binnenkort ga ik mijn eerste, goedkope, tablet aanschaffen (bij DX, Ali, zoiets) , ik houd dit topic al een tijdje in de gaten.
Maar een beetje domme en heel algemene vraag: Voor welke formaat moet ik gaan? 10"? 7"?
Het zal vooral voor internetten op de bank, boeken lezen en casual games (wordfeud bijv) zijn.
Wat zou aan te raden zijn als eerste tablet?
[ Voor 27% gewijzigd door anandus op 11-02-2013 08:41 ]
"Always remember to quick save" - Sun Tzu
Nu was mijn vraag of iemand mij een case/sleeve kan aanraden?
Mijn eisen:
- Batterijduur is het belangerijkste bij het afspelen van Films (720p/1080p). Deze moeten vlot afgespeeld kunnen worden.
- Te tablet zelf moet vlot te bedienen zijn.
- Graag een helder 9"-10" IPS scherm. liefst 1080p of hoger. Moest dit teveel van de batterij kosten mag de resolutie ook lager.
- Gamen is niet nodig.
- Nog eens.... batterijduur bij films bekijken.
Vereisten: Onder de 100 dollar (i know) met liefst toch 4 uur batterijgebruik voor hij plat is (meer is natuurlijk mooi meegenomen). 7 inch is goed.
Na wat opzoeken kom ik bij volgende uit:
Ainol Novo7 Elf II
VIDO N70S
Yuandao Window N70S
ICOO D70PROII
KNC MD706S
(allemaal resolutie 1024 X 600)
Iemand die ervaring met 1 van deze heef en hem wel of niet aanraad ivgl met de andere. Weet iemand het verschil tussen de VIDO en YUANDAO?
Bedankt
edit: wat ik van plan ben er mee te doen: krant/boeken/strips lezen en films/series in 1080p bekijken. Gamen af en toe maar niet zo belangrijk.
[ Voor 12% gewijzigd door unrealbe op 13-02-2013 17:40 ]
Ik heb sinds kort die ICOO D70 pro, maar kwa accuduur komt ie niet verder als anderhalve uur. Voor de rest een prima tablet, een van de goedkoopste zo niet de goedkoopste met RK3066 soc & 1GB ram.unrealbe schreef op woensdag 13 februari 2013 @ 17:39:
Ik ben van plan een tablet te kopen voor gebruik binnenkort op de trein.
Vereisten: Onder de 100 dollar (i know) met liefst toch 4 uur batterijgebruik voor hij plat is (meer is natuurlijk mooi meegenomen). 7 inch is goed.
Ainol Novo7 Elf II
VIDO N70S
Yuandao Window N70S
ICOO D70PROII
KNC MD706S
Iemand die ervaring met 1 van deze heef en hem wel of niet aanraad ivgl met de andere. Weet iemand het verschil tussen de VIDO en YUANDAO?
Bedankt
edit: wat ik van plan ben er mee te doen: krant/boeken/strips lezen en films/series in 1080p bekijken. Gamen af en toe maar niet zo belangrijk.
Die heeft nu een oude laptop maar voor €75,- wil ik haar wel voorzien van een tablet
Benss 9.7" Android 4.0 A10 1.5GHz 3G Tablet PC with 2160P HDMI, Wi-Fi, Capacitive Touch (Black)
General Specs
- Brand Benss
- Model B9
- Product Type Tablet PC
- Screen Size 9.7'
- Operating System Android 4.0
- Processor Type/CPU Type A10
- CPU Manufacturer Allwinner
- CPU Model A10
- CPU Speed/Processor Clock Speed 1.5GHz
- RAM/ Technology DDR3
- RAM Memory 512M
- Hard Drive Capacity 8GB
- PCMCIA Expansion T-FLASH (Support 32G MAX)
- Keyboard Touch Screen
- Touchpad Technology Multi-point capacitive IPS touch screen
- Max Resolution 1280 x 768 1024*768 (bron)
- Battery Type 4500mAh
- Battery / Run Time(up to) Video Play: 4 hours; Audio Play: 8 hours
- Power Device Type AC Adapter
- Voltage Required 220V
- HDMI 2160P
- Camera Front: 0.3 mega pixels; Rear: 2.0 mega pixels
- G-Sensor Supported
- Audio 3.5mm Jack
- Games 3D Games
[ Voor 21% gewijzigd door arjants op 13-02-2013 21:45 ]
We worden allemaal geconfronteerd met een reeks grootse kansen, op schitterende wijze vermomd als onoplosbare problemen. (John W. Gardner)
Qua bang for bucks prima, maar waar zal ik hem gaan bestellen, wat is een betrouwbare webwinkel?
Ah.. het 9.7" Quad-coretje met IPS retina-scherm.Japiooo schreef op woensdag 13 februari 2013 @ 21:55:
Ik ben al een tijdje op zoek naar een mooie tablet. Nu komt er van de Nextway de F9X, met mooi scherm en A31 quad processor en die wil ik. Zie bijvoorbeeld een van de weinige (mini) reviews op slatedroid.
Qua bang for bucks prima, maar waar zal ik hem gaan bestellen, wat is een betrouwbare webwinkel?
Ik heb 'm van de week bij Everbuying besteld. 20% korting en nog eens 12% korting (alleen vandaag nog!) met de couponcode Februaryfree.
Dan kom je uit op $202 incl. shipping = €162 euro
Ze hebben 'm in Stock en Shipping 24h, maar dat zal in werkelijkheid pas na het Chinees nieuwjaar worden.
[ Voor 11% gewijzigd door Mastermind op 13-02-2013 22:22 ]
Februarysale niet februaryfreeMastermind schreef op woensdag 13 februari 2013 @ 22:21:
[...]
Ah.. het 9.7" Quad-coretje met IPS retina-scherm.
Ik heb 'm van de week bij Everbuying besteld. 20% korting en nog eens 12% korting (alleen vandaag nog!) met de couponcode Februaryfree.
Dan kom je uit op $202 incl. shipping = €162 euroGunstige dollarkoers op het moment... het is nu de tijd om te bestellen.
Ze hebben 'm in Stock en Shipping 24h, maar dat zal in werkelijkheid pas na het Chinees nieuwjaar worden.
Is dit een betrowbare winkel; ervaring mee? Zie een 3.5 op Trustpilot..
Iemand die enig idee heeft of deze tablet een beetje mee kan komen met de spellen van tegenwoordig? Ik heb nu een Ipad 2 maar zit te kijken naar een Android tablet. Of gaat de snelheid of support tegenvallen (updates etc.)?arjants schreef op woensdag 13 februari 2013 @ 21:06:
Is dit een goede deal voor mijn ma?
Die heeft nu een oude laptop maar voor €75,- wil ik haar wel voorzien van een tablet
Benss 9.7" Android 4.0 A10 1.5GHz 3G Tablet PC with 2160P HDMI, Wi-Fi, Capacitive Touch (Black)
General SpecsUitpak filmpje: [video]
- Brand Benss
- Model B9
- Product Type Tablet PC
- Screen Size 9.7'
- Operating System Android 4.0
- Processor Type/CPU Type A10
- CPU Manufacturer Allwinner
- CPU Model A10
- CPU Speed/Processor Clock Speed 1.5GHz
- RAM/ Technology DDR3
- RAM Memory 512M
- Hard Drive Capacity 8GB
- PCMCIA Expansion T-FLASH (Support 32G MAX)
- Keyboard Touch Screen
- Touchpad Technology Multi-point capacitive IPS touch screen
- Max Resolution 1280 x 768 1024*768 (bron)
- Battery Type 4500mAh
- Battery / Run Time(up to) Video Play: 4 hours; Audio Play: 8 hours
- Power Device Type AC Adapter
- Voltage Required 220V
- HDMI 2160P
- Camera Front: 0.3 mega pixels; Rear: 2.0 mega pixels
- G-Sensor Supported
- Audio 3.5mm Jack
- Games 3D Games
Ja, ik zag het!peakaboo schreef op woensdag 13 februari 2013 @ 22:54:
Die korting is er al af!
Iemand nog goede ervaringen met een Chinese webwinkel?
Korting is er al af. Je zult zien dat hij met de Februarysale couponcode maar $202 is.Japiooo schreef op woensdag 13 februari 2013 @ 22:39:
Even gekeken op everbuying; maar hoe kom jij aan die 20%? Die feb coupon werkt wel, maar kan die 20% niet vinden?
Is dit een betrowbare winkel; ervaring mee? Zie een 3.5 op Trustpilot..
Of ze betrouwbaar zijn? Ik heb er wisselende ervaringen mee.
Ik had een keer items besteld, en na 2 maand kwam het pakket aan, maar de smartphone zat er niet in. Bleek out of stock te zijn. 4 weken moeten wachten tot het geld terug op m'n paypal stond.
Een andere keer had ik een telefoon besteld die 800x400 resolutie zou hebben maar bleek maar 320x480 te zijn. "specs komen van de fabrikant, kunnen zij niks aan doen"
Nog een andere keer een telefoon waarvan het gesprek kraakte aan alle kanten.
Kon ik 'm terugsturen, 40 euro verzendkosten voor eigen rekening. ja daag! Ding opengemaakt en zelf gerepareerd, bleek het aarde-pinnetje van de antenne zaten niet goed vast te zitten.
Maar andere keren kwam een tablet bijvoorbeeld goed aan, en ander klein spul (laders, kabels enz.) nooit problemen mee gehad.
Je moet van te voren uitzoeken wat je koopt omdat ze klakkeloos de specs van de fabrikant overnemen die soms niet kloppen. Maar dat geldt voor veel andere chinese webshops...
Nextway F9x Quick Review.
Screen
- really happy, not complaints, its as good as I could have expected a cheap android tablet to be, apart from being a tiny bit recessed, quite similar to ipad 4.
- along with great wifi, this is the drawcard for this tablet..
Speed / Benchmarks
See Antutu & Quadrant results.
tablet feels quite fast, almost no lag / good responsive touchscreen...
UI is very fast smooth with only the tiniest bit of lag.. almost non existent on Nova Launcher..
Web browsing with stock browser or dolphin is EXCELLENT. Chrome is slow
-has exceeded my expectations for browsing..
Some graphically intensive apps are a little slow.. looks like a driver issue. For example Ted Talks, when viewing homescreen stutters, then is super fast when scrolling..
The Nextway rom seems faster than other stock roms..
Quadrant
My stock quadrant @ 1008mhz = 3308
Overclocked @ 1200mhz = 3728
Antutu
stock -
1200mhz - 12373
Seems to compare quite favorably to other A31 (sure its just because of the software).. see here
http://forum.xda-dev...2092329&page=15
USB Copying
Usb copying seems pretty reasonable
- copy 1GB file to tablet. Average 17MB/sec
Battery
- see screenshots attached.
On standby / deep sleep rom is excellent. Loses about 1% every 12 hours.
Screen is the killer as we already know from other A31 Retina tablets..
On my test - roughly over 18 hours with 3hrs 30mins of screen on time..
about 1.5 hours of that was watching 720p video.
wifi on the whole time
heavy/ installing of apps.. (pretty much constantly for the other 2 hours)..
brightness was about 40%.. which is a decent level indoors.
- will do another test with just video on loop with wifi off. (ie watching videos on a plane..)
- would expect approx 4 hours on this test.
very happy with deep sleep. (so many android roms have issues here with battery drain when asleep.. not this one!).
Wifi.
THIS IS SUCH A CRITICAL THING FOR A TABLET...
- EXCELLENT-PERFECT. Best tablet experience so far (compared to 4 other ainol).
- at distance of about 4m 47000kbps - same rooom as Access point
- at about 8 to 10m through two brick walls) - still around 20000kbps
(this is so much better than my experience with other tablets... on Ainol elf II & Ainol Fire/Flame doing the same approx tests)
with the ainols I would get @4m - about 17000kbps and @ 8m through 2 brick walls - 5000kbps - but unstable.
Camera
Sucks *arse. But its reflected in the price and I knew this when I bought it.. I have a galaxy S3 so hence why I decided to save money here.
(I also don't want to be one of those dorks walking around in public taking pictures with there tablet... )
Market - Apps
has market out of the box..
Also has Root out of the box... (that was easy!)
Most apps work.
Here is what I have had trouble with.
can't install Google + (just get stuck installing and have to close install)
Chrome not in market (Dolphin & stock are much faster on this tablet anyway).
Speedtest.net (not available in market)
Games
I'm Not much of a gamer on tablets but..
Temple run & temple run 2 - run perfect smooth
Riptipe - run smooth . its not 60fps.. but maybe 40fps.
I wouldn't get this tablet to play 3D games... The resolution will kill anything too demanding.
Webbrowsing/reading is where this shines..
For $210 or there abouts.. it gets two thumbs up from me!.
Minor Issue
External SD Card is not writable..
Build quality
- its not an ipad, but feels very solid. SHits on the build quality of the Ainols I have unfortunately owned.
[ Voor 80% gewijzigd door peakaboo op 13-02-2013 23:48 ]
Thx
Naja gefeliciteerd, een Android tablet vergelijkbaar met the New iPad (afgezien van de butcamera) voor maar 158 euro!
[ Voor 7% gewijzigd door Mastermind op 14-02-2013 08:37 ]
http://www.veronicamagazi...-magazine-tv-gids-2013-dm
DUAL CORE TABLET
+ 1 JAAR VERONICA MAGAZINE VOOR 89,-
7 inch 1024x600
Dual core
Android 4.1 Jelly Bean
Geschikt voor HD video
Ingebouwde camera/video
e-book functie
WIFI
Intern geheugen: 1 GB
Extern geheugen: max 32 GB
3-axis G-sensor
HDMI V1.3
USB HOST(OTG)
Chipset: Rockchip RK 3066
CPU: ARM Cortex-A9 @1.6 GHz / GPU Mali 400
Lithium polymere batterij: 3000mAh, 3.7V;
Oplaad tijd batterij 3 uur
2 jaar volledige garantie
Levertijd 4 weken na betaling, zolang de voorraad strekt.
Vidi, vici, veni! (ik zag, ik overwon en ik kwam!)
Kun je je geen buil aan vallen voor dat geld toch?
Specwijs gelijk aan Kruidvat tabs
[ Voor 60% gewijzigd door guapper op 14-02-2013 17:53 ]
Verwijderd
Het beste kun je gewoon even naar een normale winkel gaan en daar de twee formaten met elkaar vergelijken om te zien wat jou het meest prettig lijkt. Ik vind een groter beeldscherm fijner dan een klein beeldscherm, heel simpel zeker als het puur voor thuisgebruik bedoeld isanandus schreef op maandag 11 februari 2013 @ 00:26:
offtopic:
Binnenkort ga ik mijn eerste, goedkope, tablet aanschaffen (bij DX, Ali, zoiets) , ik houd dit topic al een tijdje in de gaten.
Maar een beetje domme en heel algemene vraag: Voor welke formaat moet ik gaan? 10"? 7"?
Het zal vooral voor internetten op de bank, boeken lezen en casual games (wordfeud bijv) zijn.
Wat zou aan te raden zijn als eerste tablet?
De RK3066 is een erg goede soc, dus snel zal de tablet wel zijn, en 3D-games speelt hij ook vloeiend af.
Maar er staat niet bij dat hij een IPS scherm heeft, dus je kunt 'm niet op tafel neerleggen dat je nog iets ziet, je zult altijd recht naar het scherm moeten kijken.
Het is zo te zien de PIPO S1 en die kost geen 199 euro zoals ze beweren maar slechts 62 euro bij bijv. Banggood incl. verzendkosten.
Dus wil je de tablet maar hoef je het magazine niet, dan kun je 30 euro besparen door 'm gewoon bij Banggood te bestellen!
Lijkt mij wel interessant.From Dave at 2/4/13 6:34 PM
Are you going to make a mini version of U30gt2?
If you will, when?
Dear Dave
Yes.
There will be 7 inch RK3188 tablet pc soon.
Cube-Tablet.com
http://www.banggood.com/W...d-4_0-Tablet-p-59631.html
Zal nog wel ff duren voordat ik hem heb i.v.m. het Chinese nieuwjaar.
Hier kan je er behoorlijk wat info over vinden:
http://www.slatedroid.com...uadcore-94-hd-ips-tablet/
http://www.jsxltech.com/b...d-core-and-lg-ips-display
Als ik hem binnen krijg maak ik er wel een review van.
[ Voor 9% gewijzigd door luckyjan op 15-02-2013 09:19 ]
Meteen de TNT Release 2 erop gezet en moet zeggen hij is lekker snel.
Reageert overal goed op, maar ik heb m nog niet uitgebreid kunnen testen.
Minpuntje is de afwerking onder de zwarte rand van t scherm lijkt hier en daar lucht te zitten. Heeft nog iemand hier last van?
Of moet ik m gewoon terug sturen en een nieuwe vragen.
Ja dat is wat ik me afvraag 1 laag heb ik eraf gehaald. En hij voelt nog wat stroef idd maar wilde er niet zomaar aan gaan pulken ivm beschadigen van t glas.guapper schreef op vrijdag 15 februari 2013 @ 08:49:
Zit er niet toevallig een screen-protector (beschermende folie) op die je er nog af moet halen? Mijn Ampe had ook 2 lagen folie over het glas toen ik m ontving.
Ik denk niet dat je het glas snel zult beschadigen, maar bubbels duiden meestal op een folie. Zit er geen gehard glas op? (Dragontail of Gorillaglas) Dan heb je zowieso geen beschermfolie nodig.
guapper schreef op vrijdag 15 februari 2013 @ 08:49:
Zit er niet toevallig een screen-protector (beschermende folie) op die je er nog af moet halen? Mijn Ampe had ook 2 lagen folie over het glas toen ik m ontving.
1280 resolutie en zo dicht mogelijk bij de nexus 7 omdat die vrij aan de prijs is en ik een beperkt budget heb
batterij duur moet rederijk zijn misschien te optimistisch maar toch nu had ik de volgende op het oog
http://www.mixeshop.com/r...mera-tablet-pc_p1822.html
http://www.mixeshop.com/a...-ips-tablet-pc_p1867.html
http://www.mixeshop.com/a...over-tablet-pc_p1629.html
het doel is om te internetten mail gamen muziek etc.
o das idd wat beter wacht ik daar op bedanktAMD1800 schreef op vrijdag 15 februari 2013 @ 14:25:
@Paperbag24: Cube komt in de toekomst nog een 7 inch tablet met de rk3188 chip. Wellicht interessant om daar op te wachten. Bron daarvan heb ik een paar posts hierboven staan.
Wat is jullie ervaring met invoer belasting m.b.t. hoe vaak het aangeslagen wordt en of er manieren zijn dat het niet vlug word gerekend?
Ik heb de YuanDao N70HD op het oog, die 110 euro kost inc. verzenden. Onder de 150 euro hoef je geen invoer belasting te betalen, maar wel btw. Ik zit al over mijn budget heen dus met +- 23 euro btw er bij wordt het echt te veel. Dan zou ik waarschijnlijk voor de veel mindere ICOO D70PROII moeten gaan, of helemaal geen tablet.
doe zeker niet de icoo d70pro2, die heeft zeer slechte batterij en trouwens heeft de mijne een paar dagen terug de geest gegeven (wil totaal niet meer opladenMeessen schreef op zondag 17 februari 2013 @ 02:09:
Hallo.
Wat is jullie ervaring met invoer belasting m.b.t. hoe vaak het aangeslagen wordt en of er manieren zijn dat het niet vlug word gerekend?
Ik heb de YuanDao N70HD op het oog, die 110 euro kost inc. verzenden. Onder de 150 euro hoef je geen invoer belasting te betalen, maar wel btw. Ik zit al over mijn budget heen dus met +- 23 euro btw er bij wordt het echt te veel. Dan zou ik waarschijnlijk voor de veel mindere ICOO D70PROII moeten gaan, of helemaal geen tablet.
Na jouw post gelezen te hebben heb ik hem direct besteld,Mastermind schreef op donderdag 14 februari 2013 @ 21:32:
[...]
De RK3066 is een erg goede soc, dus snel zal de tablet wel zijn, en 3D-games speelt hij ook vloeiend af.
Maar er staat niet bij dat hij een IPS scherm heeft, dus je kunt 'm niet op tafel neerleggen dat je nog iets ziet, je zult altijd recht naar het scherm moeten kijken.
Het is zo te zien de PIPO S1 en die kost geen 199 euro zoals ze beweren maar slechts 62 euro bij bijv. Banggood incl. verzendkosten.
Dus wil je de tablet maar hoef je het magazine niet, dan kun je 30 euro besparen door 'm gewoon bij Banggood te bestellen!
Echter blijkt dit een andere versie te zijn, de PIPO S1 heeft een lagere resolutie!
De PIPO S3 komt dichter in de buurt:
Alleen is hier het design weer anders.
ziet er goed uit voor 123 euronl-chrs schreef op maandag 18 februari 2013 @ 14:26:
[...]
Na jouw post gelezen te hebben heb ik hem direct besteld,
Echter blijkt dit een andere versie te zijn, de PIPO S1 heeft een lagere resolutie!
123 euro???, bij mij is hij maar €81.71
Ik had wel gezegd dat het idd een andere was hoor:nl-chrs schreef op maandag 18 februari 2013 @ 14:26:
[...]
Na jouw post gelezen te hebben heb ik hem direct besteld,
Mastermind in "Het algemene kortingen en aanbiedingen topic - deel 2"
Het is de Window N70 van €69
http://www.banggood.com/W...d-4_1-Tablet-p-58682.html
[ Voor 31% gewijzigd door janesh op 18-02-2013 21:36 ]
De Ainol Novo7 Elf 2 haalt misschien in het beste geval net 4u batterijduur. Maar dan zonder Wifi en op de laagste brightness instelling. Maar ik zou sowieso voor uw gebruik eerder een IPS scherm aanraden. Ik heb zelf deze Elf2 en het is al niet aangenaam om een ebook te lezen wanneer je hem verticaal vasthoudt (portrait). Al gaat een ips scherm en vooral een betere batterij u eerder bij de duurdere tablets brengen. En oh ja, Ainol staat niet bekend voor goede wifi chips. Dus als je weinig bereik hebt, zou ik deze zeker afraden.unrealbe schreef op woensdag 13 februari 2013 @ 17:39:
Ik ben van plan een tablet te kopen voor gebruik binnenkort op de trein.
Ainol Novo7 Elf II
VIDO N70S
Yuandao Window N70S
ICOO D70PROII
KNC MD706S
Bedankt
[ Voor 4% gewijzigd door Cid8 op 19-02-2013 00:17 ]
Mijn zoon heeft vandaag een 7"tablet gekregen die ik op marktplaats had gekocht voor 60 euro. Het zou zijn een tablet die kruidvat verkoopt (mijn andere zoon en dochter hebben ook die tablet.
we praten over de M-728 7" 8gb
Maar nu komt het.
de tablet heeft identieke uitstraling en lijkt op het oog het zelfde te zijn. Wat ik echter vreemd vind is dat de binnenkant anders is (andere antenne) want ik wou meteen de antenne verleggen voor betere ontvangst!
Deze lijkt op het scherm geplakt te zijn (print plaatje?)
d
e tablet heeft android 4.1.1 erop (stock rom!)
het blijkt een dual core 1.6GHZ te zijn met 16GB memory intern (nee zit geen sdkaart in).
score quadrant: 5060
Ik zoek wat informatie over deze tablet maar kan niets vinden... iemand enig idee?
het is in ieder geval niet de kruidvat tablet die in november 2012 zijn verkocht want ik heb daar 2 stuks
van thuis liggen en die zijn uitgerust met 4.0.4 8 GB en enkel core 1GHZ (wel met buggy antenne die je ff moest verleggen).
ben erg benieuwd naar jullie reacties.
gr,
Tim
Iemand ervaring met een witte en kijkt dat echt minder?
De Kruidvat heeft meerdere tablets verkochtTimeku schreef op woensdag 20 februari 2013 @ 18:25:
Hoi Allemaal,
Mijn zoon heeft vandaag een 7"tablet gekregen die ik op marktplaats had gekocht voor 60 euro. Het zou zijn een tablet die kruidvat verkoopt (mijn andere zoon en dochter hebben ook die tablet.
we praten over de M-728 7" 8gb
Maar nu komt het.
de tablet heeft identieke uitstraling en lijkt op het oog het zelfde te zijn. Wat ik echter vreemd vind is dat de binnenkant anders is (andere antenne) want ik wou meteen de antenne verleggen voor betere ontvangst!
Deze lijkt op het scherm geplakt te zijn (print plaatje?)
d
e tablet heeft android 4.1.1 erop (stock rom!)
het blijkt een dual core 1.6GHZ te zijn met 16GB memory intern (nee zit geen sdkaart in).
score quadrant: 5060
Ik zoek wat informatie over deze tablet maar kan niets vinden... iemand enig idee?
het is in ieder geval niet de kruidvat tablet die in november 2012 zijn verkocht want ik heb daar 2 stuks
van thuis liggen en die zijn uitgerust met 4.0.4 8 GB en enkel core 1GHZ (wel met buggy antenne die je ff moest verleggen).
ben erg benieuwd naar jullie reacties.
gr,
Tim
Denk dat het gaat om deze: Kruidvat 9.7'' dual-core PRO-LINE
Ah het is de 7'' versie. Als ik mij niet vergis is de orignele 728 een rebrand van een Hyundai tablet. (ze hebben een 2.5mm audio uitgang correct?)
Er is een ook dualcore versie van te verkrijgen in China, wellicht is dat deze?! Mocht dat met die 2.5mm jack het geval zijn dan zal ik je nog eens helpen zoeken naar firmware etc (omdat ik dan met enige zekerheid kan zeggen dat het die tablet is).
[ Voor 12% gewijzigd door RobertowNL op 20-02-2013 22:01 ]
Ik heb nog niet gepre-orderd omdat ik nog zit te twijfelen of ik wacht op de zwarte. Dit is wel mogelijk op cube-tablets.com. Deze tablet heeft even meer opslag en een hogere resolutie en volgens mij is hij goedkoper. Maar als jij goede redenen heb voor de Pipo zou ik zomaar kunnen switchen nog.Cabo schreef op woensdag 20 februari 2013 @ 21:44:
Waar heb je preorder gedaan, en waarom geen pipo m9?
Volgens mij is er nog weinig bekend over de prijs van de Cube. Zelf vind ik de Pipo M9 mooier, maar dat is natuurlijk persoonlijk. Inderdaad is 32GB wel meer, en de resolutie is beter. De Pipo M9 is daarentegen nu al leverbaar. Als je de tijd hebt om te wachten zou ik inderdaad gaan wachten. Ondertussen zul je kunnen zien of de chipset de moeite waard is (door reviews van Pipo M9) en is er meer bekend over release van Cube en de prijs ervan.Woudtwe schreef op donderdag 21 februari 2013 @ 07:54:
[...]
Ik heb nog niet gepre-orderd omdat ik nog zit te twijfelen of ik wacht op de zwarte. Dit is wel mogelijk op cube-tablets.com. Deze tablet heeft even meer opslag en een hogere resolutie en volgens mij is hij goedkoper. Maar als jij goede redenen heb voor de Pipo zou ik zomaar kunnen switchen nog.
Plus punt voor de Pipo, blijft natuurlijk wel afwachten wat die chinese specs waard zijn, dus ik wacht de reviews nog even af.
Opgepast met fake websites van cube (en andere merken). Als je dan toch van een onrechtstreekse verkoper gaat bestellen (wat meestal ook niet anders kan vanuit Europa), kies dan best voor de grote websites met feedback-systeem, Paypal en buyer protection.Woudtwe schreef op donderdag 21 februari 2013 @ 07:54:
[...]
Ik heb nog niet gepre-orderd omdat ik nog zit te twijfelen of ik wacht op de zwarte. Dit is wel mogelijk op cube-tablets.com. Deze tablet heeft even meer opslag en een hogere resolutie en volgens mij is hij goedkoper. Maar als jij goede redenen heb voor de Pipo zou ik zomaar kunnen switchen nog.
Ik volg ook al een tijdje die Pipo M9 op slatedroid, maar het lijkt nog een risico om hem nu al te bestellen. De kans bestaat ook dat je een pre-production model krijgt.
Ok, de pre-production modellen heb ik niet aan gedacht. Misschien wijs om even te wachten idd.Cid8 schreef op donderdag 21 februari 2013 @ 12:04:
[...]
Opgepast met fake websites van cube (en andere merken). Als je dan toch van een onrechtstreekse verkoper gaat bestellen (wat meestal ook niet anders kan vanuit Europa), kies dan best voor de grote websites met feedback-systeem, Paypal en buyer protection.
Ik volg ook al een tijdje die Pipo M9 op slatedroid, maar het lijkt nog een risico om hem nu al te bestellen. De kans bestaat ook dat je een pre-production model krijgt.
Mij lijkt cube-tablet.com so geen fake website toch? Maar goed even geduld kan misschien inderdaad geen kwaad.
Ohja, de prijs: hij staat daar voor $255. Dan komt er alleen nog $23 verzendkosten bij.
Normaal gesproken a.s. dinsdag in huis als je nu bestelt.
Verwijderd
Ik zou me even netjes voorstellen , ik ben Wieger en ben 22 jaar oud .
Ik ben ook een beetje verslaafd geworden aan het shoppen via internet en ben dus bij de bekende site dx uitgekomen .
Nadat ik hier wat dingen voor me auto had gekocht en goed was aangekomen ben ik een stap verder gegaan .
Ik heb een tablet besteld een AMPE A10 quad core .
Super mooi ding en super degelijk ,
MAAR ik heb 1 probleem ik krijg geen beeld
als ik heb aanzet krijg ik een vibratie te voelen en meer doet hij niet !
Nu heb ik de combinatie toets gebruikt om een printscreen te maken en dat doet hij wel .
en als ik hem op de computer aansluit en die foto van die printscreen opzoekt zie je gewoon het home screen van de talbet
Ik heb hem vervolgens ook aan de hdmi poort gehangen en deed hij ook niks
kan het aan het software liggen of is de scherm overleden ?
Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen met dit probleem .
Alvast bedankt , Gr Wieger .
Anders is het scherm idd stuk.
Met het resetknopje of een evt firmwareupdate zou nog een mogelijkheid zijn...
Ben op zoek naar de goedkoopste Allwinner A10/A13 tablet met een scherm >8"
Ik weet dat de Allwinner verouderd is, maar ik ga er dan ook geen Android op draaien.
Technical enthousiast on a budget - DiY Tutorials, How-To's and Information on how to do things yourself, better & cheaper - The Dutch way.
Verwijderd
Dit topic is NIET bedoeld voor:
-Het bespreken van bestellingen / importeren
-Het bespreken van winkels.
-Het bespreken van prijzen.
-Het bespreken van software.
-INKOOPACTIES
Dit is GEEN algemeen dumptopic voor alles wat met Android-tablets te maken heeft.