Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrBaaco
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22-12-2023
Inmiddels een paar dagen met het Kruidvat Android 2.3 tablet 7" gespeeld.

Het is een Cherry M-677; zie ook http://www.tabletsupport.eu/cherry/

Voor wat wij ermee gaan doen, een erg prima apparaat! Nu al!

We gaan deze vooral gebruiken voor :
- internet everywhere in the house
- facebook/twitter app
- extra remote voor XBMC, muziek etc.
- games

Prettig met een 7" tablet is het kunnen tikken met beide duimen tegelijk!
De iPad/10" moet je op je schoot/bank/tafel leggen (of met 1 vinger tikken).

Greetz MrBaaco

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een paar weken geleden het Kruidvat tablet even thuis gehad, maar uiteindelijk toch teruggestuurd. Ik vond 7 inch toch net iets te klein, zeker in combinatie met de resolutie. Kwalitatief was het scherm dus ook niet al te best. Ik had 'm nog wel geflashed naar ICS, en daar werd deze tablet toch iets beter van. Daarna getwijfeld of ik een tablet in China zou gaan bestellen, maar uiteindelijk toch gekozen voor de TomTec 10" van Bart Smit. Het eerste exemplaar wat ik kreeg, had het bekende 'schermprobleem'. De linkerkant van het scherm stak ruim een paar millimeter boven de rest uit en de afdichting was niet bijster goed. Ik kon de hele linkerkant met gemak indrukken. Gelukkig is bij Bart Smit de pakbon tevens retourformulier (niet zoals bij Blokker; gelezen in een ander topic), en na 5 dagen had ik een goed exemplaar thuis. Tablet bevalt zeer goed. Hij is wel niet zo degelijk afgewerkt al de 'grote merken', maar daar is de prijs ook naar. Inmiddels ook deze geflashed naar ICS; zonder problemen (wachten op de officiele TomTec versie duurt wel erg lang) Op ICS loopt deze tablet stukken fijner dan op Gingerbread. Wat mij betreft een aanrader en niet veel duurder dan vergelijkbare apparaten rechtstreeks uit China.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elinx
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 19-09 21:52
thecompany schreef op maandag 19 maart 2012 @ 10:18:
...(al die A10 dingen), makkelijk te rooten zijn? ....
Ikzelf heb een Uppo PO8003 met 4.0.3.
Als er reeds Android 4.0.3 op is geinstalleerd, dan is er waarschijnlijk ook root toegang. .Via Google Play Superuser en Busybox installeren is dan voldoende om er volledig gebruik van te kunnen maken.

Anders staat er op Slatedroid een beschrijving en scripts om dit alsnog voor elkaar te krijgen.

De Uppo PO8003, Icoo D90W en Sysbay MP99 zijn technisch gelijk. De Ampe A90 heeft tegenwoordig ook bluetooth.

Ik ben steeds meer te spreken over de Uppo, Zeker sinds ik in Build.prop wat configuratiezaken heb toegevoegd om eea te verbeteren. Deze extra zaken stonden in een script om Google Play en Root toegang te verkrijgen op een Allwinner A10. Ik heb ze echter mbv een editor toegevoegd, omdat ik zowel Play als Root had.

ro.carrier=wifi-only
windowsmgr.max_events_per_sec=240
view.touch_slop=2
view.minimum_fling_velocity=25
view.scroll_friction=0.008
debug.sf.hw=1
pm.sleep_mode=1
ro.ril.disable.power.collapse=0
debug.performance.tuning=1
video.accelerate.hw=1

[ Voor 45% gewijzigd door elinx op 19-03-2012 17:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

elinx schreef op maandag 19 maart 2012 @ 15:43:
[...]

Ikzelf heb een Uppo PO8003 met 4.0.3.
Als er reeds Android 4.0.3 op is geinstalleerd, dan is er waarschijnlijk ook root toegang. .Via Google Play Superuser en Busybox installeren is dan voldoende om er volledig gebruik van te kunnen maken.

Anders staat er op Slatedroid een beschrijving en scripts om dit alsnog voor elkaar te krijgen.

De Uppo PO8003, Icoo D90W en Sysbay MP99 zijn technisch gelijk. De Ampe A90 heeft tegenwoordig ook bluetooth.

Ik ben steeds meer te spreken over de Uppo, Zeker sinds ik in Build.prop wat configuratiezaken heb toegevoegd om eea te verbeteren. Deze extra zaken stonden in een script om Google Play en Root toegang te verkrijgen op een Allwinner A10. Ik heb ze echter mbv een editor toegevoegd, omdat ik zowel Play als Root had.

ro.carrier=wifi-only
view.touch_slop=2
debug.sf.hw=1
pm.sleep_mode=1
video.accelerate.hw=1
Ik erger me groen en geel aan de firmware, als de tablet net is opgestart dan werkt die lekker vloeiend maar als ik dan een zware game doet zoals Shadowgun (soms speelt die Shadowgun haperig af) en ik sluit die game af dan lijkt de uppo een stuk trager voor mn gevoel. Sowieso 10 a 15 min na het opstarten werkt de uppo lang niet meer zo vloeiend als net na het opstarten. De browser is ook zo laggy als wat.. lijkt me allemaal puur een kwestie van firmware want qua specs is de uppo een stuk beter als mijn oude dropad die super vloeiend was vergeleken met de uppo.
Soms blijft de uppo ook af een toe hangen en start die automatisch opnieuw op. Ik vind het allemaal te onstabiel, voor de rest ben ik juist wel tevreden over het scherm enzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LVL
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 09-09 15:51

LVL

Bij mij is de Onda VI40 en de ICOO D90W in aantocht :)
Review zet ik op slatedroid ;)

@nico89 @elinx
Hebben jullie al de sysbay S-MP99 fw geprobeerd?
Volgens mij is de sysbay namelijk identiek aan de uppo. Hebben allebei koffiekleur, dit zie ik nergens anders.
UPPO heeft niet echt meer een update gedaan.
Zouden jullie de sysbay fw kunnen proberen? (je kan altijd nog de originele fw installeren)
Download page van sysbay: http://www.sysbay.com.cn/download.aspx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elinx
De Uppo, Icoo en Sysbay hebben allemaal dezelfde koffiekleur.
En hebben als laatste firmware, versie 9 van 4.0.3. Uitgegeven 29 februari 2012.
De updategeschiedenis van de Uppo is tot nu toe:
4.0.1 (13-1-2012) / 4.0.3 (13-2-2012) / 4.0.3.9 (29-2-2012)
Bij mijn exemplaar was 4.0.3 van 13 februari voorgeïnstalleerd. Dit is tevens de versie die op de Uppo site staat vermeld (16-2). Deze versie is nu niet bepaald stabiel. Waarom Uppo zijn site niet update is me een raadsel, want de downloadlocatie is hetzelfde.

Of firmware ook uitwisselbaar is, heb ik niet geprobeerd. Lijkt me niet zo zinvol, want ik denk dat ze exact hetzelfde zijn en dat er waarschijnlijk alleen details verschillen.

[ Voor 74% gewijzigd door elinx op 20-03-2012 08:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb inmiddels de sysbay al een weekje en bevalt me erg goed. Het is wel aan te raden om de laatste firmware erop te zetten want dit is een hele verbetering. wat ik ook zag is dat hij ongeveer de zelfde afmeting heeft als de eerste Ipad dan zou betekenen dat deze cases ook om de sysbay passen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LVL

LVL

elinx schreef op dinsdag 20 maart 2012 @ 00:13:
De Uppo, Icoo en Sysbay hebben allemaal dezelfde koffiekleur.
En hebben als laatste firmware, versie 9 van 4.0.3. Uitgegeven 29 februari 2012.
De updategeschiedenis van de Uppo is tot nu toe:
4.0.1 (13-1-2012) / 4.0.3 (13-2-2012) / 4.0.3.9 (29-2-2012)
Bij mijn exemplaar was 4.0.3 van 13 februari voorgeïnstalleerd. Dit is tevens de versie die op de Uppo site staat vermeld (16-2). Deze versie is nu niet bepaald stabiel. Waarom Uppo zijn site niet update is me een raadsel, want de downloadlocatie is hetzelfde.

Of firmware ook uitwisselbaar is, heb ik niet geprobeerd. Lijkt me niet zo zinvol, want ik denk dat ze exact hetzelfde zijn en dat er waarschijnlijk alleen details verschillen.
Alleen de uppo en de sysbay zijn gelijk. De ICOO D90W is anders. De uppo en sysbay lijken een cloon van deze te zijn aangezien ICOO zijn tablet al veel eerder had aangekondigd.
De fw staat inderdaad niet op de site. Ik heb zelf nog niet op de bbs gekeken. Als ik jou was zou ik wel die V9 installeren! Overigens heeft de mom11, gemei g9 en jxd s9000 ook een 'V9' firmware beschikbaar. De enige die verder dan dat ligt is Onda. Ik ben dan ook van mening dat iedereen behalve teclast en onda zijn fw bij dezelfde software-engineer haalt.
Verwijderd schreef op dinsdag 20 maart 2012 @ 09:18:
Ik heb inmiddels de sysbay al een weekje en bevalt me erg goed. Het is wel aan te raden om de laatste firmware erop te zetten want dit is een hele verbetering. wat ik ook zag is dat hij ongeveer de zelfde afmeting heeft als de eerste Ipad dan zou betekenen dat deze cases ook om de sysbay passen
Om even te verifiëren, lijkt de sysbay 100% op de uppo po8003?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja qua uiterlijk is het precies hetzelfde. Qua hardware denk ik ook. ik zal vanavond mijn sysbay even open schroeven en wat foto's ervan maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elinx
Ik heb van zowel de Onda, de Uppo en de Icoo foto's gezien van het inwendige deel.
Het moederboard is van allen exact hetzelfde. De verschillen zitten in de externe hardware, zoals display en camera's ed, waardoor de FW niet uitwisselbaar is. Ik denk echter dat de Icoo waarschijnlijk hetzelfde is als de Uppo en de Sysbay. Ook heb ik een review gezien, waarvan de 2.3 firmware van de Smart E S11, probleemloos op de Uppo is geinstalleerd. Alles hangt samen met de OEM leverancier die de tablets samenstelt, wanneer dat is gebeurd en met welke onderdelen. Zowel de Onda Vi40 als de Ampe A90 zijn al enkele keren opgewaardeerd (RAM, Accu, Bluetooth).
Mbt de firmware. 4.0.3.9 is op dit moment het meest stabiel en wordt dringend geadviseerd om deze te installeren.
De Onda FW is bij v10 aanbeland en heeft inderdaad een ander ontwikkeltraject van de firmware. Of het versienummer ook betekent dat ze "verder"zijn is de vraag. De Onda wijkt ook hardwarematig af van de eerder genoemde A10 tablets en was ook al eerder op de markt. Mbt functionaliteit lijkt het erop deze v10 hetzelfde is als de genoemde v9 FW.

[ Voor 20% gewijzigd door elinx op 20-03-2012 13:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aschja
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 19-09 11:05
Ik zoek een tablet met 64gb aan storage met de mogelijkheid om er een 64gb sdkaartje er bij te stoppen! Anyone?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S.Death
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 13-07 17:24
mikevdzanden schreef op dinsdag 20 maart 2012 @ 14:20:
Ik zoek een tablet met 64gb aan storage met de mogelijkheid om er een 64gb sdkaartje er bij te stoppen! Anyone?
64GB valt onder SDXC. dus zoeken naar tablets die dat ondersteunen. Alle tablets die ik inmiddels bekeken heb ondersteunen SDHC dat gaat tot 32GB.

Edit: Het schijnt dat meerdere SDHC tablets toch ook overweg kunnen met SDXC : http://www.theinquirer.ne...cards-smartphones-tablets

Blackberry Playbook 64GB?
Samsung Galaxt Tab?
Asus Transformer prime?
Kan niet heel moeilijk te vinden zijn in Google.

[ Voor 27% gewijzigd door S.Death op 20-03-2012 14:33 ]

PC | Server | FP4All.org | PVOutput.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aschja
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 19-09 11:05
S.Death schreef op dinsdag 20 maart 2012 @ 14:23:
[...]

64GB valt onder SDXC. dus zoeken naar tablets die dat ondersteunen. Alle tablets die ik inmiddels bekeken heb ondersteunen SDHC dat gaat tot 32GB.

Edit: Het schijnt dat meerdere SDHC tablets toch ook overweg kunnen met SDXC : http://www.theinquirer.ne...cards-smartphones-tablets

Blackberry Playbook 64GB?
Samsung Galaxt Tab?
Asus Transformer prime?
Kan niet heel moeilijk te vinden zijn in Google.
Dat SDXC is nieuwe informatie! :) Dank! :)
Ik zoek eigeniljk een tablet waarop ik een shitload aan films/series kwijt kan. Er zijn ook alternatieven als een Archos met fysieke hd, maar ik zoek naar andere mogelijkheden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S.Death
mikevdzanden schreef op dinsdag 20 maart 2012 @ 15:51:
[...]

Dat SDXC is nieuwe informatie! :) Dank! :)
Ik zoek eigeniljk een tablet waarop ik een shitload aan films/series kwijt kan. Er zijn ook alternatieven als een Archos met fysieke hd, maar ik zoek naar andere mogelijkheden!
Je kunt altijd de hdd vervangen voor een SSD. De prijs wordt dan alleen wel erg hoog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guapper
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 19-09 23:07
USB stick van 32 of 64Gb?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zie al waarom ik mn uppo dus niet soepel en stabiel vind lopen, ik heb per ongeluk 4.0.3 er toen opgezet ipv 4.0.3.9 (had ze beide gedownload...) binnenkort dus 4.0.3.9 erop zetten.. stom van me!
Tenminste.. bij instellingen als ik naar 'Over tablet' gaat staat bij mij android versie: 4.0.3 Ik vermoed dus dat ik de image van versie 4.0.3 heb gebruikt ipv 4.0.3.9 bij Livesuite.

[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 20-03-2012 18:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S.Death
Verwijderd schreef op dinsdag 20 maart 2012 @ 17:58:
Ik zie al waarom ik mn uppo dus niet soepel en stabiel vind lopen, ik heb per ongeluk 4.0.3 er toen opgezet ipv 4.0.3.9 (had ze beide gedownload...) binnenkort dus 4.0.3.9 erop zetten.. stom van me!
Tenminste.. bij instellingen als ik naar 'Over tablet' gaat staat bij mij android versie: 4.0.3 Ik vermoed dus dat ik de image van versie 4.0.3 heb gebruikt ipv 4.0.3.9 bij Livesuite.
De .9 is geen officiële release van android, maar is de versie nummering die UPPO eraan geeft.
Dus de firmware is gebaseerd op Android 4.0.3 en dit is de 9e release van UPPO van deze firmware met verbeteringen specifiek voor de UPPO die UPPO (of hun firmware maker) hebben gemaakt.
Aan het versie nummer in instellingen heb je dus niet zo heel erg veel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erwin.MvdB
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 24-12-2019
IK heb een Onda Vi40 en probeer daar een koppeling te maken tussen het programma DSLRDashboard en mijn Nikon camera. Echter de camera wordt niet herkend, sterker nog, dit zie ik in de log:

I/USB3G ( 93): event { 'add', '/devices/platform/sw_hcd_host0/usb1/1-1', 'usb', '', 189, 1 }
I/USB3G ( 93): path : '/sys/devices/platform/sw_hcd_host0/usb1/1-1'
I/USB3G ( 93): VID :size 5,vid_path '/sys/devices/platform/sw_hcd_host0/usb1/1-1/idVendor',VID '04b0
I/USB3G ( 93): '.
I/USB3G ( 93): PID :size 5,Pid_path '/sys/devices/platform/sw_hcd_host0/usb1/1-1/idProduct',PID '041a
I/USB3G ( 93): '.
I/USB3G ( 93): cmd=/system/etc/usb_modeswitch.sh /system/etc/usb_modeswitch.d/04b0_041a &,
I/USB3G ( 93): excute ret : 0,err:No such file or directory

Mist mijn Onda nu de vereiste software (in de firmware) om op de USB poort mijn Nikon te herkennen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elinx
S.Death schreef op dinsdag 20 maart 2012 @ 18:28:
De .9 is geen officiële release van android, maar is de versie nummering die UPPO eraan geeft.....
Aan het versie nummer in instellingen heb je dus niet zo heel erg veel.
v9 is een verbeterde versie van 4.0.3 en staat inderdaad niet vermeld in het about scherm. Zichtbare delen zijn:
Standaard Flash ondersteuning en market. De camera app heeft een zoom functie.
Met root explorer kan je zien dat de systeembestanden de datum 28 februari hebben. Iets wat ook in build.prop vermeld staat.

[ Voor 3% gewijzigd door elinx op 20-03-2012 21:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S.Death
elinx schreef op dinsdag 20 maart 2012 @ 20:59:
[...]

v9 is een verbeterde versie van 4.0.3 en staat inderdaad niet vermeld in het about scherm. Zichtbare delen zijn:
Standaard Flash ondersteuning en market. De camera app heeft een zoom functie.
Met root explorer kan je zien dat de systeembestanden de datum 28 februari hebben. Iets wat ook in build.prop vermeld staat.
Maar is geen versie van Google. v9 is gewoon de 9e uitgave van UPPO van deze firmware, waarin ze zelf aanpassingen hebben gedaan en software hebben toegevoegd en instellingen hebben aagepast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bedankt voor de reacties, ik heb dus idd gewoon versie 4.0.3.9
Ik hoop dat er soepelere versies uit gaan komen want volgens mij kan er veel meer uit het apparaat gehaald worden qua snelheid / soepelheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LVL

LVL

Verwijderd schreef op dinsdag 20 maart 2012 @ 21:36:
Bedankt voor de reacties, ik heb dus idd gewoon versie 4.0.3.9
Ik hoop dat er soepelere versies uit gaan komen want volgens mij kan er veel meer uit het apparaat gehaald worden qua snelheid / soepelheid.
Dat is het probleem met deze chinese tablets, de support!
Ik hoop dat we op alle A10 tablets CWM kunnen installeren en een gezamelijk fw-build kunnen maken met kleine aanpassingen voor de aparte tablets(verschil in wifi chip of camera bijv.)
Maja, reverse-engineering is vaak moeilijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elinx
Verwijderd schreef op dinsdag 20 maart 2012 @ 21:36:
..versie 4.0.3.9
.....volgens mij kan er veel meer uit het apparaat gehaald worden qua snelheid / soepelheid.
Als je in build.prop de eerder genoemde regels toevoegt loopt alles merkbaar sneller.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Welke regels zijn dat precies?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LVL

LVL

Het zijn deze regels.

ro.carrier=wifi-only
view.touch_slop=2
debug.sf.hw=1
pm.sleep_mode=1
video.accelerate.hw=1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

LVL schreef op woensdag 21 maart 2012 @ 10:32:
[...]

Het zijn deze regels.

ro.carrier=wifi-only
view.touch_slop=2
debug.sf.hw=1
pm.sleep_mode=1
video.accelerate.hw=1
Heb ze in de build.prop toegevoegd en opgeslagen.. tablet opnieuw opgestart en nu zie ik ze niet meer staan. Is dit de bedoeling of heb ik wat verkeerds gedaan? of moet ik ze bij additional build props. plaatsen?

Mn gallerij werkt iig niet goed meer, die stopt telkens... (dit was een incident denk ik, want gallerij doet het weer)

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 21-03-2012 19:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LVL

LVL

Verwijderd schreef op woensdag 21 maart 2012 @ 18:27:
[...]
Heb ze in de build.prop toegevoegd en opgeslagen.. tablet opnieuw opgestart en nu zie ik ze niet meer staan. Is dit de bedoeling of heb ik wat verkeerds gedaan? of moet ik ze bij additional build props. plaatsen?

Mn gallerij werkt iig niet goed meer, die stopt telkens...
Wat je het beste kan doen is firmware opnieuw installeren.(schone installatie)
Daarna de build.prop file kopiëren naar je pc, vervolgens deze aanpassen en opslaan.
Alle apps sluiten op je tablet.
Script downloaden: http://androidtabletfirmw...zMzIxODAyOTYyMDc4NDAxMjgy
Meer info hier:
http://www.slatedroid.com...arket-tweaks-superscript/
Vervolgens de aangepaste build.prop vervangen met de build.prop in de 'ICS' map.
Daarna je het via het script de nieuwe build.prop erin zetten.

En trouwens, dit topic is niet bedoeld voor het bespreken van software. :9
Dus als je problemen hebt kan je me misschien maar beter een PM sturen.

Edit: niet fw opnieuw installeren!!! Reden: je gallerij doet het weer en ik denk dat er niets anders verprutst is ;)
Wat je altijd nog kan proberen is het bestand controleren na het opslaan. Misschien is er iets mis met de read/write permissions...

[ Voor 9% gewijzigd door LVL op 21-03-2012 20:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elinx
Via een script wordt wel meer vervangen dan alleen build.prop. Ook worden er bestanden vervangen en het framework. Lees dus goed de instructies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LVL

LVL

Ik heb even iets snels gemaakt om de build.prop file te backuppen en te vervangen.
De basis was het script van Mr. Tasselhof van slatedroid.
Ik hoop dat alles duidelijk is. De drivers zitten erbij. Het is windows only.
En nu stop ik echt met het vervuilen van dit topic :P

Download link: http://www.mediafire.com/?hfhvlvemx7hmpd6

[ Voor 14% gewijzigd door LVL op 22-03-2012 18:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S.Death
Hier een review van de SmartQ Ten3 T15 dualcore Tablet : http://www.slatedroid.com...ideo-reviews-coming-soon/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brittjan
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 07-02-2021
Die Smartq Ten3 T15 lijkt me wel een heel interessant toestel..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S.Death
brittjan schreef op zondag 25 maart 2012 @ 19:51:
[...]

Die Smartq Ten3 T15 lijkt me wel een heel interessant toestel..
Is het ook.

Bekijk hier ook de video reviews van de tablet :
Part 1: YouTube: SmartQ Ten3 T15 Review - Part 1 - First User Review
Part 2: YouTube: SmartQ Ten3 T15 Review - Part 2 - First User Review
Part 3: YouTube: SmartQ Ten3 T15 Review - Part 3 (Gaming) - First User Review

Op Slatedroid begint de community inmiddels lekker te groeien. En de eerste batch exemplaren is afgeleverd of onderweg naar de users. Ik hoop de mijne aankomende week binnen te krijgen.
Het is echt een super apparaat volgens de gebruikers, en blaast de gangbare A10 tabletten omver door zijn kwaliteit en kracht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• baba420
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 11:08
S.Death schreef op zondag 25 maart 2012 @ 20:48:
[...]

Is het ook.

Bekijk hier ook de video reviews van de tablet :
Part 1: YouTube: SmartQ Ten3 T15 Review - Part 1 - First User Review
Part 2: YouTube: SmartQ Ten3 T15 Review - Part 2 - First User Review
Part 3: YouTube: SmartQ Ten3 T15 Review - Part 3 (Gaming) - First User Review

Op Slatedroid begint de community inmiddels lekker te groeien. En de eerste batch exemplaren is afgeleverd of onderweg naar de users. Ik hoop de mijne aankomende week binnen te krijgen.
Het is echt een super apparaat volgens de gebruikers, en blaast de gangbare A10 tabletten omver door zijn kwaliteit en kracht.
Jij en de reviewer hebben mij overtuigd. Het is voor het eerst dat ik zoiets groots uit China bestel.
PandaWill geeft aan dat ze niet op voorraad hebben, maar vanaf 31 maart komt er weer een nieuwe levering.
Ik ben benieuwd. Hopelijk is het ergens in april binnen.

@S.Death, houd ons op de hoogte als je 'm binnen hebt en hoeveel je uiteindelijk kwijt bent aan kosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LVL

LVL

Vergeet niet dat de SmartQ T19 en T20 ook eraan komen!
Op hotmid.com staan ze beide al vermeld!
Veranderingen: 10.1" 16:9 IPS ipv 9.7" IPS 4:3 scherm, bluetooth en hdmi! (T20 heeft iets beter cpu)
De T19 en T20 lijken allebei hetzelfde omhulsel te hebben, alleen de cpu (TI OMAP 4430 vs TI OMAP 4460) is anders. Verder lijkt het een beetje op de samsung galaxy tab 10.1, maja dat is nou eenmaal waar China goed in is, namaken :9

[ Voor 4% gewijzigd door LVL op 25-03-2012 23:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mocht er iemand nog geïnteresseerd zijn in een sysbay s-mp 99 laat het even weten. Want heb mijn 2de exemplaar ontvangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S.Death
baba420 schreef op zondag 25 maart 2012 @ 23:41:
[...]

Jij en de reviewer hebben mij overtuigd. Het is voor het eerst dat ik zoiets groots uit China bestel.
PandaWill geeft aan dat ze niet op voorraad hebben, maar vanaf 31 maart komt er weer een nieuwe levering.
Ik ben benieuwd. Hopelijk is het ergens in april binnen.

@S.Death, houd ons op de hoogte als je 'm binnen hebt en hoeveel je uiteindelijk kwijt bent aan kosten.
Ja zal ik doen, ik verwacht hem morgen, hij is op 15-03 verstuurd maar was vrijdag ochtend al in NL, helaas werkt het bij PostNL allemaal niet zo snel in/rond het weekend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S.Death
LVL schreef op zondag 25 maart 2012 @ 23:55:
Vergeet niet dat de SmartQ T19 en T20 ook eraan komen!
Op hotmid.com staan ze beide al vermeld!
Veranderingen: 10.1" 16:9 IPS ipv 9.7" IPS 4:3 scherm, bluetooth en hdmi! (T20 heeft iets beter cpu)
De T19 en T20 lijken allebei hetzelfde omhulsel te hebben, alleen de cpu (TI OMAP 4430 vs TI OMAP 4460) is anders. Verder lijkt het een beetje op de samsung galaxy tab 10.1, maja dat is nou eenmaal waar China goed in is, namaken :9
Maar zullen ook weer een stuk duurder zijn ben ik bang.
Ik denk dat de T19 richting de $315 - 325 zal gaan en de T20 richting de $350 denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brittjan
Jammer dat die man van samenkopen de T15 niet in zijn actie heeft!

Vandaag eens zitten opzoeken over die OMAP 4 chips, deze zouden iets beter presteren dan de Tegra 2 chips maar qua energie gebruik iets minder efficiënt zijn. OMAP 4430 zou bestaan uit een Cortex A9 1Ghz Cpu die gecombineert zou zijn met een PowerVR SGX540 304 MHz Gpu (Dualcore). Vooral de Gpu zou beter zijn dan de Gpu van de Tegra 2 (Mali 400(Singlecore)). Cpu's zijn hetzelfde..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S.Death
brittjan schreef op maandag 26 maart 2012 @ 19:35:

Vandaag eens zitten opzoeken over die OMAP 4 chips, deze zouden iets beter presteren dan de Tegra 2 chips maar qua energie gebruik iets minder efficiënt zijn. OMAP 4430 zou bestaan uit een Cortex A9 1Ghz Cpu die gecombineert zou zijn met een PowerVR SGX540 304 MHz Gpu (Dualcore). Vooral de Gpu zou beter zijn dan de Gpu van de Tegra 2 (Mali 400(Singlecore)). Cpu's zijn hetzelfde..
De OMAP4 in de T15 is juist behoorlijk efficient omdat deze gecombineerd wordt met LPDDR2 geheugen wat zeer zuinig is. En omdat de OMAP4 dual channel geheugen heeft en de Tegra2 maar single channel is deze een stuk beter/sneller qua geheugen.
Zie hier: http://www.slatedroid.com...view__findpost__p__335332

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• i2Paq
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19-09 19:59

i2Paq

Tempelier, on bare feet!

Iemand bekende met de Aldi 10" tablet?
Medion Lifetab
- Android 3.2
- 32 GB geheugen
- WiFi b/g/n
- 3g kaartslot
- Nvidia Tegra Dual Core processor
- 2 camera’s
- micro-USB-aansluiting
- kaartlezer
- Bluetooth 2.1
- inclusief tas, micro-USB- en HDMI-adapterkabel en schoonmaakdoek
- afmetingen: 26.1x1.3x18 cm
- inclusief gratis Aldi Talk Starterset
Meer info: Hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luappul
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 12-09 14:31
i2Paq schreef op dinsdag 27 maart 2012 @ 08:29:

[...]

€400 voor een tegra2 lijkt me op dit moment wat overpriced......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LVL

LVL

Die Aldi tablet is hevig overpriced. Denk ook niet dat medion zo'n goede support zal leveren t.o.v. merken als Samsung of Asus.
S.Death schreef op maandag 26 maart 2012 @ 10:20:
[...]
Maar zullen ook weer een stuk duurder zijn ben ik bang.
Ik denk dat de T19 richting de $315 - 325 zal gaan en de T20 richting de $350 denk ik.
Denk niet dat het zó hoog zal worden, dan kunnen ze namelijk niet echt meer concurreren met de tablets van de grotere fabrikanten(ten minste niet in het buitenland). Stel je wil een T20 kopen. Ben je $350 kwijt voor je tablet, $30 voor verzendkosten en allicht €25 douanekosten. Dat is grofweg dus €310. Voor €50 meer heb je een kwaliteits tablet van Asus of Samsung. Dus geen risico met verzenden enzo én 2 jaar garantie. Dat is dus echt alleen een goede deal als je in China woont. Dan heb je namelijk wél garantie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S.Death
LVL schreef op dinsdag 27 maart 2012 @ 12:06:
Die Aldi tablet is hevig overpriced. Denk ook niet dat medion zo'n goede support zal leveren t.o.v. merken als Samsung of Asus.

[...]

Denk niet dat het zó hoog zal worden, dan kunnen ze namelijk niet echt meer concurreren met de tablets van de grotere fabrikanten(ten minste niet in het buitenland). Stel je wil een T20 kopen. Ben je $350 kwijt voor je tablet, $30 voor verzendkosten en allicht €25 douanekosten. Dat is grofweg dus €310. Voor €50 meer heb je een kwaliteits tablet van Asus of Samsung. Dus geen risico met verzenden enzo én 2 jaar garantie. Dat is dus echt alleen een goede deal als je in China woont. Dan heb je namelijk wél garantie.
De T15 is nu $290 maar dat is incl. verzendkosten. Douane kosten zijn veel meer dan jij aangeeft voor de T15 komt dat op een euro of 60 - 70 (helaas mag ik die gaan betalen), maar als je geluk hebt betaal je deze niet. Kwaliteit van de SmartQ ligt gelijk aan of beter dan een Asus of Samsung, want zo ongelooflijk goed is Samsung nu ook weer niet. Blijft alleen nog de garantie over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thmz159
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 17-09 07:59
S.Death schreef op dinsdag 27 maart 2012 @ 12:14:
Blijft alleen nog de garantie over.
Bij Merimobiles krijg je 15$ om terug te sturen bij een DOA. Maar voor 15$ kan je je tablet niet naar China sturen... Iemand een idee of het bij andere webshops beter is?
Ik ben aan het twijfelen om een Ampe A90 te kopen voor 210$.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NVT
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 17-11-2021

NVT

brittjan schreef op maandag 26 maart 2012 @ 19:35:

ik zag op de samenkopen dat er een request is voor de T15 en T20,

Als er 5 geïnteresseerden zijn, voeg ik hem NU nog toe aan de actie.... staat er op. Ik wacht op de T20

gr,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 19-09 19:34

sjaool

Every life should have 9 cats

LVL schreef op dinsdag 27 maart 2012 @ 12:06:
Overpriced is de tablet zeker. De service van Medion is trouwens minstens net zo goed zo niet beter dan van de grote A-merken. De mensen die een PC van Medion gekocht hebben worden altijd goed geholpen bij problemen zie de diverse fora.

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LVL

LVL

sjaool schreef op dinsdag 27 maart 2012 @ 21:04:
[...]

Overpriced is de tablet zeker. De service van Medion is trouwens minstens net zo goed zo niet beter dan van de grote A-merken. De mensen die een PC van Medion gekocht hebben worden altijd goed geholpen bij problemen zie de diverse fora.
Ik geloof best dat ze goed geholpen worden en dat de garantie OK is.
Maar ik bedoel meer met betrekking tot firmware updates.
Voor zover ik weet hebben de Asus Transformer en de Samsung Tab 10.1 al android 4.0, de Aldi Lifetab (nog) niet.
Medion is in ieder geval flink verbeterd in de loop der jaren!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brittjan
S.Death schreef op maandag 26 maart 2012 @ 21:54:
[...]

De OMAP4 in de T15 is juist behoorlijk efficient omdat deze gecombineerd wordt met LPDDR2 geheugen wat zeer zuinig is. En omdat de OMAP4 dual channel geheugen heeft en de Tegra2 maar single channel is deze een stuk beter/sneller qua geheugen.
Zie hier: http://www.slatedroid.com...view__findpost__p__335332
Hmm, eens doornemen!

Hier staat dat de Tegra 2 iets zuiniger zou zijn (zo begrijp ik het toch): http://www.extremetech.co...he-droid-bionic-uses-omap
NVT schreef op dinsdag 27 maart 2012 @ 19:03:
[...]

ik zag op de samenkopen dat er een request is voor de T15 en T20,

Als er 5 geïnteresseerden zijn, voeg ik hem NU nog toe aan de actie.... staat er op. Ik wacht op de T20

gr,
Ik ga de T15 bestellen bij hem denk ik, tenzij de T20 zo interessant geprijsd zal zijn..
Maar een T15 lijkt mij qua cpu en gpu kracht meer dan genoeg voor mij. Een T20 zal ook wat duurder uitvallen en voor niet zo heel veel meer heb je dan een tablet van een merk waar de garantie geen probleem zou mogen zijn. 275 euro vind ik al veel geld voor een apparaat waarvan de garantie twijfelachtig is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zidane007nl
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 17-09 16:49
i2Paq schreef op dinsdag 27 maart 2012 @ 08:29:

[...]

Ik denk dat ik pas. Het is dezelfde tablet als die ze in december verkochten, terwijl in Duitsland een verbeterde versie met betere accu te koop is. En toen hadden ze er maar 4 binnen gekregen wat betekent dat je een uur voor opening voor de deur moet gaan staan. Geen zin in en ik kan zelfs niet.

Ik wacht wel op de nieuwe Samsung Galaxy Tab 2 (10.1).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Centurion
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 19-09 12:55
S.Death schreef op dinsdag 27 maart 2012 @ 12:14:
[...]

De T15 is nu $290 maar dat is incl. verzendkosten. Douane kosten zijn veel meer dan jij aangeeft voor de T15 komt dat op een euro of 60 - 70 (helaas mag ik die gaan betalen), maar als je geluk hebt betaal je deze niet. Kwaliteit van de SmartQ ligt gelijk aan of beter dan een Asus of Samsung, want zo ongelooflijk goed is Samsung nu ook weer niet. Blijft alleen nog de garantie over.
Waarom moet je zoveel douane-kosten betalen?

http://www.dutycalculator...duty-and-tax-calculation/ geeft aan dat er ongeveer 35 euro betaald zou moeten worden.

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elinx
XBOXCenturion schreef op woensdag 28 maart 2012 @ 00:33:
...
Waarom moet je zoveel douane-kosten betalen?
....
Omdat deze calculator geen rekening houdt met handelingskosten van Euro 12,50 voor PostNL of Euro 17,- voor andere verzenders. Bovenop de aanschafwaarde komt dus evt. verzendkosten, belasting en handelingskosten.
De kans is heel klein dat een pakket van dit formaat ongezien er doorheen komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Centurion
elinx schreef op woensdag 28 maart 2012 @ 08:17:
[...]

Omdat deze calculator geen rekening houdt met handelingskosten van Euro 12,50 voor PostNL of Euro 17,- voor andere verzenders. Bovenop de aanschafwaarde komt dus evt. verzendkosten, belasting en handelingskosten.
De kans is heel klein dat een pakket van dit formaat ongezien er doorheen komt.
Dan nog kom je niet boven de 50 euro, toch?

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S.Death
XBOXCenturion schreef op woensdag 28 maart 2012 @ 09:15:
[...]

Dan nog kom je niet boven de 50 euro, toch?
Invoerrechten worden betaald bij een waarde boven de €150 euro.

Invoerrechten 4,7% : van €220 = €10,34
Omzetbelasting 19% btw van (€220+€10,34) = €43,76
Inklaringskosten = €12,50

Dus totaal is €10,34 + €43,76 + €12,50 = €66,60

Zie de douane website.

[ Voor 28% gewijzigd door S.Death op 28-03-2012 09:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LVL

LVL

brittjan schreef op dinsdag 27 maart 2012 @ 23:08:
[...]
Ik ga de T15 bestellen bij hem denk ik, tenzij de T20 zo interessant geprijsd zal zijn..
Maar een T15 lijkt mij qua cpu en gpu kracht meer dan genoeg voor mij. Een T20 zal ook wat duurder uitvallen en voor niet zo heel veel meer heb je dan een tablet van een merk waar de garantie geen probleem zou mogen zijn. 275 euro vind ik al veel geld voor een apparaat waarvan de garantie twijfelachtig is.
Ik gok dat de T20 enorm duur zal worden. De T15 heeft geen HDMI of bluetooth. Ik vind het design ook niet zo mooi. Als jij geen hdmi of bluetooth nodig hebt en je vindt het design mooi, dan is de T15 een vele malen betere optie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo .
Iemand meer info over de TM-701 van IT-Works?
hoe krijgt men deze tablet geflashed en in download modus etc?
als dit niet de juiste locatie is voor deze vraag dan bijvoorbaat mijn excuus maar kon geen enkel topic vinden hierover en deze tab
tnx loony..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kolk11
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 25-08 12:57
[quote]LVL schreef op woensdag 28 maart 2012 @ 19:59:
[...]

Ik gok dat de T20 enorm duur zal worden.
Dat valt wel mee kijk maar eens rond 50 dollar meer dan de t15
check pandawill of hotmid maar de t20 is toegevoegd

[ Voor 11% gewijzigd door kolk11 op 29-03-2012 22:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kolk11
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 25-08 12:57
Ook ik ben aan het twijfelen tussen een smartq t15 en een smartqt20 maar weet niet zogoed hoe ik die twee moet vergelijken. Verschillen zijn natuurlijk schermgrote, opslagcapaciteit (8gb vs 16gb), HDMI out en bluetooth, 2+5mp camera op de t20.

waar ik niet uitkom:
Als ik weet dat de t15 een 1ghz dualcore processor heeft en de t20 een 1,5-1,8ghz dualcore heeft dan zou ik
denken dat de t20 bijna 2x zo snel is of zie ik dat verkeerd?

Wat moet de afweging zijn om die extra 60 dollar voor de t20 uit te geven. Advies is gewenst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S.Death
kolk11 schreef op donderdag 29 maart 2012 @ 22:45:
Ook ik ben aan het twijfelen tussen een smartq t15 en een smartqt20 maar weet niet zogoed hoe ik die twee moet vergelijken. Verschillen zijn natuurlijk schermgrote, opslagcapaciteit (8gb vs 16gb), HDMI out en bluetooth, 2+5mp camera op de t20.

waar ik niet uitkom:
Als ik weet dat de t15 een 1ghz dualcore processor heeft en de t20 een 1,5-1,8ghz dualcore heeft dan zou ik
denken dat de t20 bijna 2x zo snel is of zie ik dat verkeerd?

Wat moet de afweging zijn om die extra 60 dollar voor de t20 uit te geven. Advies is gewenst.
De OMAP 4460 gaat max 1,5GHz maar zeer waarschijnlijk wordt de T20 op 1,2GHz geklokt. Dus zeker geen 1,8GHz.
De OMAP 4430 gaat max 1,2GHz maar is op 1,0GHz geklokt.

En verder zit er nog een verschil in design. De T15 is een iPhone 4 qua ontwerp en de T20 meer een iPad.

[ Voor 9% gewijzigd door S.Death op 30-03-2012 00:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shuriken
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 26-08 12:33

Shuriken

Life is all about priorities

Via samenkopen is de SmartQ Ten3 275 euro. Dat valt me erg mee. Ik zit nog wel te twijfelen ;) Maar ja voor die prijs koop je geen Tegra Tablet.

I rather have a bottle in front of me, then a frontal lobotomie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S.Death
Ik heb net op de tracktrace site gezien dat de bezorger onderweg is en dat ik €54,49 mag bijbetalen, dus ben benieuwd of er een specificatie bijzit, maar ik ben blij dat het bedrag nog lager is dan ik verwacht had.

Dus €275 is een nette prijs als je hem via samenkopen kunt kopen.

[ Voor 13% gewijzigd door S.Death op 30-03-2012 11:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LVL

LVL

kolk11 schreef op donderdag 29 maart 2012 @ 21:26:
Dat valt wel mee kijk maar eens rond 50 dollar meer dan de t15
check pandawill of hotmid maar de t20 is toegevoegd
Het lijkt mee te vallen, maar je zit al gauw op de €337.30
Berekening( er vanuit gegaan dat je free shipping gebruikt):
Tablet*wisselkoers*paypal kosten = $340 *0.749119784 * 1.03 = €262.34
Extra importkosten(is niet zeker, maar kans is zeer hoog)
Totale prijs * douanerechten(er wordt van 5% uitgegaan) * belasting + inklaringskosten=
€262.34 * (1 + 0.05 + 0.19) + €12 = €337.30 (free shipping)
Met dhl of ems komt er nog zo'n €30 bovenop.
Ik weet niet of je het weet, maar voor €361 heb je een samsung galaxy tab 10.1.
Je kan geen 3D afspelen, maar de Samsung heeft wél garantie en je hebt hem de volgende dag of zelfs nog dezelfde dag in huis. Denk ook even aan de levertijd van deze tablet, want in China zelf is dit een topdeal.
S.Death schreef op donderdag 29 maart 2012 @ 22:52:
[...]

De OMAP 4460 gaat max 1,5GHz maar zeer waarschijnlijk wordt de T20 op 1,2GHz geklokt. Dus zeker geen 1,8GHz.
De OMAP 4430 gaat max 1,2GHz maar is op 1,0GHz geklokt.

En verder zit er nog een verschil in design. De T15 is een iPhone 4 qua ontwerp en de T20 meer een iPad.
Vergeet niet dat de 4460 3D in 1080P kan decoderen en de 4430 'slechts' in 720P.
De gpu is namelijk ietsjes hoger geklokt ;)
De 4460 is volgens TI gespecificeerd op 1.5Ghz en de 4430 op 1Ghz. Aangezien de 4430 ook daadwerkelijk op 1Ghz draait (dacht ik), is de kans vrij hoog dat de 4460 op 1.5Ghz draait. Misschien klokt SmartQ de cpu iets lager i.v.m. energieverbruik.
Verder is de SmartQ inderdaad een uitgerekte Iphone 4, maar de T20 vindt ik meer een samsung galaxy tab 10.1. :P
S.Death schreef op vrijdag 30 maart 2012 @ 11:14:
Ik heb net op de tracktrace site gezien dat de bezorger onderweg is en dat ik €54,49 mag bijbetalen, dus ben benieuwd of er een specificatie bijzit, maar ik ben blij dat het bedrag nog lager is dan ik verwacht had.

Aj, balen. Ik heb twee tablets onderweg en ik ben bang dat ik hetzelfde lot heb. :-(
Hopelijk laten ze mn pakketje(s) gewoon doorlopen :9

[ Voor 43% gewijzigd door LVL op 30-03-2012 11:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S.Death
LVL schreef op vrijdag 30 maart 2012 @ 11:16:
Vergeet niet dat de 4460 3D in 1080P kan decoderen en de 4430 'slechts' in 720P.
De gpu is namelijk ietsjes hoger geklokt ;)
De 4460 is volgens TI gespecificeerd op 1.5Ghz en de 4430 op 1Ghz. Aangezien de 4430 ook daadwerkelijk op 1Ghz draait (dacht ik), is de kans vrij hoog dat de 4460 op 1.5Ghz draait. Misschien klokt SmartQ de cpu iets lager i.v.m. energieverbruik.
Verder is de SmartQ inderdaad een uitgerekte Iphone 4, maar de T20 vindt ik meer een samsung galaxy tab 10.1. :P
De T20 gaat inderdaad op 1,5GHz lopen volgens de Smart Devices website.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Centurion

Ben benieuwd naar de review!

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• utreg88
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 05-08 19:27
Vandaag ook maar de SmartQ TEN3 T15 besteld.
Bedankt voor de posts op dit forum !!!

_/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• baba420
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 11:08

En? Wat is je eerste indruk? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S.Death
baba420 schreef op vrijdag 30 maart 2012 @ 20:16:
[...]

En? Wat is je eerste indruk? :)
Eerste indruk is erg positief, alhoewel er wel een probleem is met de firmware, daar waar 4.0.1 v2 beter werkte bij een andere gebruiker op het Slatedroid forum, is voor mij die versie volledig onwerkbaar. Amper een goede touchscreen response moet met dubbele vingers klikken.
De v1 versie van die firmware werkt echter zoals het zou moeten.
Dus geen hardware probleem iig.
Ben erg tevreden! alles werkt snel en het beeld is super.
Nu Android een beetje leren kennen
Heb hem trouwens ook geroot volgens de beschrijving op Slatedroid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Centurion
S.Death schreef op vrijdag 30 maart 2012 @ 22:39:
[...]

Eerste indruk is erg positief, alhoewel er wel een probleem is met de firmware, daar waar 4.0.1 v2 beter werkte bij een andere gebruike op het Slatedroid forum, is voor mij die versie volledig onwerkbaar. Amper een goede touchscreen response moet met dubbele vingers klikken.
De v1 versie van die firmware werkt echter zoals het zou moeten.
Dus geen hardware probleem iig.
Ben erg tevreden! alles werkt snel en het beeld is super.
Nu Android een beetje leren kennen
Heb hem trouwens ook geroot volgens de beschrijving op Slatedroid.
Die !sumit is een beetje te positief lijkt het wel. Krijg een beetje het idee dat hij niet geheel onafhankelijk is.

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thmz159
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 17-09 07:59
Ik vindt het spijtig dat de SmartQ Ten3 nog altijd knoppen naast het scherm heeft en dat logo zo groot is op de voorkant :S De SmartQ T19 en T20 hebben dat niet maar zijn weer een stuk duurder. En 275 euro voor de Ten3, dan begin ik te twijfelen tussen een Chinese tablet of een Galaxy Tab (360 euro), of Acer A200 (380 euro). Dan heb je 8 GB geheugen meer, GPS, bluetooth, garantie, geen gezeik dat het uit China komt... Maar 360 euro is weer te veel geld voor mijn doeleinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S.Death
Thmz159 schreef op zaterdag 31 maart 2012 @ 13:06:
Ik vindt het spijtig dat de SmartQ Ten3 nog altijd knoppen naast het scherm heeft en dat logo zo groot is op de voorkant :S De SmartQ T19 en T20 hebben dat niet maar zijn weer een stuk duurder. En 275 euro voor de Ten3, dan begin ik te twijfelen tussen een Chinese tablet of een Galaxy Tab (360 euro), of Acer A200 (380 euro). Dan heb je 8 GB geheugen meer, GPS, bluetooth, garantie, geen gezeik dat het uit China komt... Maar 360 euro is weer te veel geld voor mijn doeleinden.
Zo groot is dat logo niet hoor, nog kleiner dan het topje van je pink.
En ik moet zeggen dat ik de knoppen vaak gebruik, vaker dan ik had verwacht.
Response is hetzelfde als van het touchscreen daar, de softwarematige knoppen vind ik juist te ver naar links zitten. Ik ben rechts dus vind het niet logisch dat ik naar links moet met mijn vinger, dus de hardware knoppen zitten wat mij betreft perfect, alhoewel ik dit niet verwacht had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S.Death
Ik denk dat er binnen zeer korte tijd een 2e bij komt voor het vrouwtje, kreeg hem gister met moeite weer terug toen ik wilde laten zien hoe een filmpje afspeelde en ik haar Angry Birds liet zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Centurion
S.Death schreef op zaterdag 31 maart 2012 @ 14:05:
[...]

Zo groot is dat logo niet hoor, nog kleiner dan het topje van je pink.
En ik moet zeggen dat ik de knoppen vaak gebruik, vaker dan ik had verwacht.
Response is hetzelfde als van het touchscreen daar, de softwarematige knoppen vind ik juist te ver naar links zitten. Ik ben rechts dus vind het niet logisch dat ik naar links moet met mijn vinger, dus de hardware knoppen zitten wat mij betreft perfect, alhoewel ik dit niet verwacht had.
D'r zit zeker geen video-demo in :P?

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S.Death
XBOXCenturion schreef op zaterdag 31 maart 2012 @ 14:54:
[...]

D'r zit zeker geen video-demo in :P?
Wat wil je zien wat al niet in de video's van !Sumit te zien is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Centurion
S.Death schreef op zaterdag 31 maart 2012 @ 15:02:
[...]

Wat wil je zien wat al niet in de video's van !Sumit te zien is?
HD video playback, wifi bereik, internet browsen.

Nooit op 1 bron afgaan :P.

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S.Death
XBOXCenturion schreef op zaterdag 31 maart 2012 @ 15:04:
[...]

HD video playback, wifi bereik, internet browsen.

Nooit op 1 bron afgaan :P.
Ziggo speedtest haalde ik 20mbps download en 9mbps upload door mijn 120/10mbps Alles in 1 extra account.
Geloof dat ik met mijn MacBook ook zoiets haal.
Er zit dan 1 vloer tussen de router op de eerste verdieping (DLink DIR-655) en de tablet/MacBook in de huiskamer, begane grond.
Internet browsen is gewoon snel, zowel via de standaard browser als via Opera. Flash support is gewoon vanuit Google Play Store te installeren en werkt goed ook weer in beide browsers.
HD Video playback heb ik net getest met VPlayer en werk superr. Hardware decoder zit in de processor (NEON) en werkt goed, heb een Big Bang aflevering gekeken in 720P. Audio is goed ook door de koptelefoon, van Apple die bij de iphone 4 zit.

WiFi bereik is goed uiterste hoekje van de tuin een meter of 17 van de router vandaan hemelsbreed haal ik op de Ziggo speedtest nog 14,5/8,4mbps. En mijn router is dan nog het sterkste signaal van de buurt, maar daar zit ook een 2W Wifi versterker aan. =-).
Qua browser snelheid geen verschil of ik er recht onder zit of er een meter of 20 vanaf.
Pagina's zijn binnen 2 seconden volledig geladen.

[ Voor 3% gewijzigd door S.Death op 31-03-2012 15:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S.Death
Nog meer verzoeken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Centurion
S.Death schreef op zaterdag 31 maart 2012 @ 15:25:
[...]

Ziggo speedtest haalde ik 20mbps download en 9mbps upload door mijn 120/10mbps Alles in 1 extra account.
Geloof dat ik met mijn MacBook ook zoiets haal.
Er zit dan 1 vloer tussen de router op de eerste verdieping (DLink DIR-655) en de tablet/MacBook in de huiskamer, begane grond.
Internet browsen is gewoon snel, zowel via de standaard browser als via Opera. Flash support is gewoon vanuit Google Play Store te installeren en werkt goed ook weer in beide browsers.
HD Video playback heb ik net getest met VPlayer en werk superr. Hardware decoder zit in de processor (NEON) en werkt goed, heb een Big Bang aflevering gekeken in 720P. Audio is goed ook door de koptelefoon, van Apple die bij de iphone 4 zit.

WiFi bereik is goed uiterste hoekje van de tuin een meter of 17 van de router vandaan hemelsbreed haal ik op de Ziggo speedtest nog 14,5/8,4mbps. En mijn router is dan nog het sterkste signaal van de buurt, maar daar zit ook een 2W Wifi versterker aan. =-).
Qua browser snelheid geen verschil of ik er recht onder zit of er een meter of 20 vanaf.
Pagina's zijn binnen 2 seconden volledig geladen.
Hoe verhoudt de touchresponse en "snappyness" zich tot een iPhone 4?

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S.Death
XBOXCenturion schreef op zaterdag 31 maart 2012 @ 16:02:
[...]

Hoe verhoudt de touchresponse en "snappyness" zich tot een iPhone 4?
Goed, dit is ongeveer gelijk.
Vette vingers zorgen er wel voor dat het scherm na een tijdje soms wat minder reageert, denk dat dit opgelost is als ik de screen protector erop doe als ik die binnen krijg.
Als ik het scherm dan schoonveeg is alles weer goed.

[ Voor 33% gewijzigd door S.Death op 31-03-2012 16:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De_Bastaard
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19-09 17:50
Meer een beetje een random vraag, maar het scherm van de T15 (IPS), is die nu beter als de TFT die in Samsung's Galaxy 8.9 zit? Deze laatste kost namelijk bij Bol op het moment maar 350, wat dan weer aardig in de buurt komt van die 275 van de T15. Vooral omdat ie ook wat meer intern geheugen heeft.

Overigens, heeft hier iemand die Onda Vi40 ? Hoe is deze vergeleken met de T15? Specs lijken iets beter (vooral meer geheugen :?) maar kost minder, en draait ook ICS.

[ Voor 22% gewijzigd door De_Bastaard op 01-04-2012 10:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaapB
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 19-09 08:03
Ik zag vanmorgen in de digitale folder van Kruidvat een tweetal tablets voorbij komen.
• 7 of 10 inch capacitive multi touch HD scherm
• 1.2 GHZ Cortex A8 processor
• 3D accelerator voor snelle games, 512 MB DD3 geheugen
• 4 GB opslag (uitbreidbaar met micro SD)
€89,99 voor de 7 inch en €139,99 voor de 10 inch.
Vraag me af welk merk dit is, dat is niet uit de advertentie af te leiden. Deze week maar eens in de winkel kijken dan.
Specs zien er niet onaardig uit voor een budget-tablet

bijnaleek

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zojuist ook de digitale folder van Kruidvat bekeken. 140 euro voor `n 10 inch tablet.

De laatste pagina`s van dit topic eens doorgelezen, maar kan nog niet echt vinden wat ik zoek.

Er zit een usb poort op. Kan ik een film in bv. avi bestand op `n datastick zetten, en deze via de usb poort direct afspelen op deze 10 inch kruidvat tablet?

En zal Spotify werken op dit ding?

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 01-04-2012 12:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BounceMeister
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Ik had hem ook al gezien. Ik vraag me af of het dezelfde is als eerder te koop was bij het Kruidvat.
De specs (voor zover bekend), vind ik wel ok voor de prijs, het geheugen had wellicht 1GB mogen zijn.
Maar hoe is de kijkhoek van het scherm? Dat vind ik wel belangrijk om hem in de auto op de hoofdsteun te hangen om op de achterbank filmpjes te kunnen kijken.

Specs:
- 10 inch capacitive multi touch HD scherm (25.4 cm).
- 1.2 GHZ Cortex A8 processor.
- 3D accelerator voor snelle games, 512 MB DD3 geheugen.
- 4 GB opslag ( uitbreidbaar met micro SD ).
- 1.3 MP camera, speakers en microfoon.
- USB + HDMI full HD aansluiting.
- Draadloos Wi-Fi b/g/n.
- Extra sterke accu.
- 2 jaar garantie.

Voor diegenen die al een Kruidvat Tablet hebben van een tijdje terug, is het deze?
Afbeeldingslocatie: http://www.kruidvat.nl/domains/kruidvat/content//banners/2012-14/tablet/tablet-groot.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Negakinu
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 19-09 09:59
BounceMeister schreef op zondag 01 april 2012 @ 12:10:
Ik had hem ook al gezien. Ik vraag me af of het dezelfde is als eerder te koop was bij het Kruidvat.
De specs (voor zover bekend), vind ik wel ok voor de prijs, het geheugen had wellicht 1GB mogen zijn.
Maar hoe is de kijkhoek van het scherm? Dat vind ik wel belangrijk om hem in de auto op de hoofdsteun te hangen om op de achterbank filmpjes te kunnen kijken.

Specs:
- 10 inch capacitive multi touch HD scherm (25.4 cm).
- 1.2 GHZ Cortex A8 processor.
- 3D accelerator voor snelle games, 512 MB DD3 geheugen.
- 4 GB opslag ( uitbreidbaar met micro SD ).
- 1.3 MP camera, speakers en microfoon.
- USB + HDMI full HD aansluiting.
- Draadloos Wi-Fi b/g/n.
- Extra sterke accu.
- 2 jaar garantie.

Voor diegenen die al een Kruidvat Tablet hebben van een tijdje terug, is het deze?
[afbeelding]
Het lijkt mij gewoon een standaard 10" Chinascherm. Geen 9,7" IPS dus de kijkhoeken zijn alleen goed als je er recht voor zit. Geen gekke prijs op zich maar ik heb liever de TomTec van de Bart Smit of de Xiron van de Blokker. Zelfde specs met iets grotere batterij en WEL een 9,7" IPS scherm. Die TomTec/Xiron is een gerebrande Newsmy N97.

Afbeeldingslocatie: http://cdn.head-fi.org/8/88/350x263px-LL-88deadf0_5339105.jpeg

too old, too cold

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb mijn oog ook laten vallen op het kruidvat tablet. Is vooral lastig om hier specs van te vinden, maar het zou kunnen zijn dat het hier om cherry tablet gaat. (welke versie geen idee)
Ik hoop dat dit wel wat is, want ik denk er toch sterk over na om voor de winkel te gaan liggen!
(scheelt 50 euro met de tomtec n.l. en voor iemand die dit als extra erbij wil hebben, voor wat facebook, email,misschien keertje filmpje zou dit toch snel genoeg moeten kunnen denk ik....)

Heel graag hoor ik wat anderen hier over denken, aangezien ik ook 1 voor mijn moeder wil kopen. En dan moet het niet uitelkaar vallen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djangoster
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 10-08-2024

djangoster

Mista D

Je hoeft er niet voor voor de winkel te gaan liggen, je kan ook bestellen via de website en dan wordt het thuisbezorgd...
Verwijderd schreef op zondag 01 april 2012 @ 14:24:
Ik heb mijn oog ook laten vallen op het kruidvat tablet. Is vooral lastig om hier specs van te vinden, maar het zou kunnen zijn dat het hier om cherry tablet gaat. (welke versie geen idee)
Ik hoop dat dit wel wat is, want ik denk er toch sterk over na om voor de winkel te gaan liggen!
(scheelt 50 euro met de tomtec n.l. en voor iemand die dit als extra erbij wil hebben, voor wat facebook, email,misschien keertje filmpje zou dit toch snel genoeg moeten kunnen denk ik....)

Heel graag hoor ik wat anderen hier over denken, aangezien ik ook 1 voor mijn moeder wil kopen. En dan moet het niet uitelkaar vallen :P

<--Een vreemde één in de bite--> Life is not as easy as most people live it....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wil je dan de 7 of de 10 inch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Volgens mij staan ze niet op de website van hun hoor... dus wel voor de winkel in slaapzakje ;)

Ik wil dan de 10 inch, simpelweg omdat ik de 7 gewoon te klein vind. Ik wil niet met een vergrootglas voor het scherm om de letters te kunnen lezen. en 140 euro is echt niet duur...
Daarmee krijg ik direct ook weer mijn twijfels of dit geen keiharde troep is, ok voor dat geld kun je niet veel verwachten, maar wat ik verwacht moet tie wel goed doen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snarf63
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 05-02 13:49
Welke resoltutie kan ik verwachten van de 10 inch versie van kruidvat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Negakinu
snarf63 schreef op zondag 01 april 2012 @ 15:10:
Welke resoltutie kan ik verwachten van de 10 inch versie van kruidvat?
1024 x 600

too old, too cold

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakje-2018
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 13:02
Verwijderd schreef op zondag 01 april 2012 @ 14:46:
Volgens mij staan ze niet op de website van hun hoor... dus wel voor de winkel in slaapzakje ;)

Ik wil dan de 10 inch, simpelweg omdat ik de 7 gewoon te klein vind. Ik wil niet met een vergrootglas voor het scherm om de letters te kunnen lezen. en 140 euro is echt niet duur...
Daarmee krijg ik direct ook weer mijn twijfels of dit geen keiharde troep is, ok voor dat geld kun je niet veel verwachten, maar wat ik verwacht moet tie wel goed doen :P
ze staan een beetje verstopt maar ze zijn online te koop:
https://online.kruidvat.n...droid40TabletPC7inch.html

ze lijken inderdaad veel op de cherrytabs
alleen jammer dat er niks staat over de resolutie van het scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En iemand enig idee welke resolutie je kan verwachten van de 7 inch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Negakinu
Verwijderd schreef op zondag 01 april 2012 @ 15:16:
En iemand enig idee welke resolutie je kan verwachten van de 7 inch?
Ik vermoed 800 x 480

too old, too cold

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Qua resolutie kan ik dus beter de 10inch nemen, of zie ik dat verkeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je hebt idd gelijk mr tweak :)

Hmm dan istie precies als die van de bart smit toch ?
Want dacht dat die dezelfde specificaties had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red devil
  • Registratie: December 1999
  • Nu online
Vallen de Archos tablets nog onder exotische tablets? Mijn zoontje (7) wil een tablet voor simpele spelletjes (pissige vogels etc). Mijn oog was al gevallen op de Archos 8 G2 (resistief) maar Archos heeft onlangs de G3 versie met ICS aangekondigd, dat leek me wel het wachten waard. De reden dat 8 inch beter leek, was de aspect ratio van 4:3. Hij wil ook comics gaan lezen en dan is 16:10 toch wat onhandig (terwijl Kindle Fire dat ook is, snap dat eigenlijk niet). Maar ik vraag me af of je wel goed full page kunt lezen met de resolutie van dat ding (800x600). Iemand die daar ervaring mee heeft? Is het te doen zonder steeds te moeten inzoomen? Of kun je beter dan voor 1024*768 gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kruidvat tablet is al sinds 12 maart te koop via internet, betwijfel of ze nog in de winkel komen ivm. voorraad.

Was vorige keer ook zo: slechts enkele stuks per filiaal; dus bestel via Kruidvat website als er nu voorraad is !

Paar pagina's terug (112-113) in dit topic is dat al aangegeven (!) en vindt je nodige informatie hierover.

Voordeel is het NL support via volgend forum : http://www.tabletsupport.eu/cherry/forumdisplay.php?fid=2

Het is inderdaad de Cherry tablet en die is hetzelfde als de 7" Qware van Intertoys (zie ook 112-113 !).

Dat betreft de 7"Pro 3 : http://www.intertoys.nl/g...t-7-inch-pro3-581520.html

Op dit forum gaat volgende topic hierover : Intertoys Qware Pro2/3 Tablets - DEEL 1

Met beide goede ervaringen qua prijs/prestatie verhouding.

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 01-04-2012 18:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S.Death
De_Bastaard schreef op zondag 01 april 2012 @ 10:09:
Meer een beetje een random vraag, maar het scherm van de T15 (IPS), is die nu beter als de TFT die in Samsung's Galaxy 8.9 zit? Deze laatste kost namelijk bij Bol op het moment maar 350, wat dan weer aardig in de buurt komt van die 275 van de T15. Vooral omdat ie ook wat meer intern geheugen heeft.

Overigens, heeft hier iemand die Onda Vi40 ? Hoe is deze vergeleken met de T15? Specs lijken iets beter (vooral meer geheugen :?) maar kost minder, en draait ook ICS.
Tja IPS is gewoon een heel stuk mooier en de kijkhoek is gewoon super. Geen kleurvertekening vanuit bijna alle hoeken.
En qua geheugen, voor een paar tientjes koop je een microSD kaart van 16 of 32 Gb erbij.
Dus dat is niet zo belangrijk denk ik zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Markos
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 25-09-2024

Markos

FKA > Ik_ben_Mark3

Zijn er ook "goedkope" tablets met een resolutie van 1280x720 of 1366x768. Ik zou namelijk graag een tablet willen hebben waar ik 720p series/films op kan kijken en dan natuurlijk ook nog eens voor een duppie op de eerste rij (bij wijze van spreken)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Negakinu
Ik_ben_Mark3 schreef op zondag 01 april 2012 @ 17:59:
Zijn er ook "goedkope" tablets met een resolutie van 1280x720 of 1366x768. Ik zou namelijk graag een tablet willen hebben waar ik 720p series/films op kan kijken en dan natuurlijk ook nog eens voor een duppie op de eerste rij (bij wijze van spreken)
Nee. :) Alhoewel ik denk dat 1280 x 720 wel vaker zal gaan verschijnen dit jaar.

[ Voor 8% gewijzigd door Negakinu op 01-04-2012 18:03 ]

too old, too cold

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

thnx intinga!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Graag gedaan, mijn dochter heeft de Kruidvat (Cherry M677)- en ik de Intertoys (Qware Pro 3) tablet en we zijn er beiden zeer tevreden over: zit goed in elkaar, NL support, volledige market (nu Google Play) en acceptabele snelheid, kortom: goede prijs/prestatie verhouding. :Y

NB Zie ook mijn aanvulling/edit op vorige bericht.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 01-04-2012 18:14 ]

Pagina: 1 ... 29 ... 98 Laatste

Let op:
Dit topic is NIET bedoeld voor:
-Het bespreken van bestellingen / importeren
-Het bespreken van winkels.
-Het bespreken van prijzen.
-Het bespreken van software.
-INKOOPACTIES

Dit is GEEN algemeen dumptopic voor alles wat met Android-tablets te maken heeft.