• Negakinu
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 16:19
Op het eerste gezicht ziet die Zenithink C91 er goed uit maar als je even doorleest zie ik al snel wat mankementen:

- zelfde fabrikant als de 180. Dit betekent ERG goedkope assembly. Bouwkwaliteit ondermaats dus, zelfde probleem als de 180.
- batterijduur wordt door fabrikant als 4 uur met wifi aangeven. trek hier dus maar een uur vanaf.
- gewicht wordt niet genoemd. de 180 was lomp. ben benieuwd hoe veel deze weegt
- touch sensitive buttons extreem dicht bij de bezel. die ga je dus per ongeluk raken als je hem vast houdt.

En wat is " iHS iSuppli tablet PC satisfaction survey"?? :D

too old, too cold

Verwijderd

Ik geef tzt wel een kleine update. Laat ik maar eerst afwachten of de levering goed is. En daarna upboxing.

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 30 augustus 2011 @ 10:26:
Ja, ik heb inderdaad een en ander gelezen over ZT-180. Was er ook zeker niet als aanrader op uit. Maar, tijden veranderen. Techniek ook. Moeten nieuwe versies ook weer proberen. Ga uit van een groei in verbeterpunten. Ik ga voor de 'better performance' status.
Ik zou het voor het geld dat je betaalt toch afraden. Het zal geen verkeerde tablet zijn maar als ik zie wat je meer kunt krijgt voor 40 euro extra zou ik het persoonlijk niet doen.

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 30 augustus 2011 @ 11:24:
[...]

Ik zou het voor het geld dat je betaalt toch afraden. Het zal geen verkeerde tablet zijn maar als ik zie wat je meer kunt krijgt voor 40 euro extra zou ik het persoonlijk niet doen.
Tja, zo heb je bij elke betaling wel weer een mooier iets als je er een paar euro's bij zet. Het blijft een China toestel. Als hij straks goed media kan afspelen op kwaliteit. Zonder out of sync. Daarnaast wat leuke standaard games uit de market. Als 3G en Wifi goed werkt. Dan is het een leuk koopje voor in de auto en onderweg. Thuis op de bank en op vakantie. Ben niet van de Root en Mod. Dus een echte 'player' zal ik nooit zijn. Helaas zijn er gewoon geen reviews op de markt. Toch wel leuker als er al mensen zijn die hiermee hebben gespeeld voor de eerste kwaaltjes. Afwachten dus.

• nick_haak
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 11-10 22:48
je weet dat 3g niet ingebouwd zit in die c91 he?? schijnt mogelijk te zijn via een usb 3g modem, maar intern zou het er niet inzitten, en zal je er dus los bij moeten kopen.

ik zat er zelf over te denken om er eentje aan te schaffen, maar het gebrek aan BT, en nog 0,0 ervaringen te vinden over het apparaat, deden me toch teveel twijfelen.
heb uiteindelijk net een hannspad gekocht :) hopelijk deze week nog binnen.

zoals hierboven genoemd, accuduur is knap kort, mogelijk niet kloppende specs... ietwat twijfelachtig.
maar ik hoop met je mee, wie weet is het een geweldig ding ;) ben erg benieuwd naar je ervaringen straks

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 16:03

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Luitjes,

Ik ga binnenkort naar singapore en maleisie. Was van plan daar eens te kijken voor een leuk 8-10 inch tabletje. Iemand van jullie ervaring met spul direct uit die omgeving?
Zijn de apparaten die hier in de topics langskomen ook -breed- verkrijgbaar in de gemiddelde winkel?
Hoe zit het met talen en dergelijken?

Verwijderd

Onze toestellen komen gewoon rechtstreeks uit azie....ik denk dat je naar de walhala van tablets gaat. Veel plezier en succes. Hamsteren !!!!!!

• MartijnAbel
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 15-12 20:24
toch maar even een Hannspree HANNSpad SN10T1 besteld bij Alternate :D 186eu incl verzendig!
ik kon niet meer wachten op mijn renesas 7inch dualcore tab uit hongkong :P

Niet hier, daar is v&a voor

[ Voor 22% gewijzigd door janvanduschoten op 02-09-2011 22:04 ]

• ScorpionNL
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 15-12 16:55
MikeyMan schreef op dinsdag 30 augustus 2011 @ 22:22:
Luitjes,

Ik ga binnenkort naar singapore en maleisie. Was van plan daar eens te kijken voor een leuk 8-10 inch tabletje. Iemand van jullie ervaring met spul direct uit die omgeving?
Zijn de apparaten die hier in de topics langskomen ook -breed- verkrijgbaar in de gemiddelde winkel?
Hoe zit het met talen en dergelijken?
Ik ben toevallig deze zomer in Singapore en Maleisie op vakantie geweest en wilde eigenlijk ook een (chinese) tablet meenemen. Mij viel het zwaar tegen, je ziet overal iPads, Galaxy Tab en HTC Flyers, maar ik heb nergens goedkope tablets gezien eigenlijk. De genoemde tablets zijn wel iets goedkoper dan hier, maar niet de moeite waard. Je hebt in Kuala Lumpur een paar gigantische elektronicawarenhuizen die wel de moeite waard zijn om te bezoeken als je van gadgets houdt :P (o.a. Low Yat)

Niet de moeite waard om te vermelden ^__^

• Elvis56686
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 30 augustus 2011 @ 22:52:
Onze toestellen komen gewoon rechtstreeks uit azie....ik denk dat je naar de walhala van tablets gaat. Veel plezier en succes. Hamsteren !!!!!!
Dat zou je verwachten ja maar in praktijk kan dat nogal eens tegenvallen. Enkele maanden geleden was ik in Thailand en ik had verwacht wel enkele leuke tablets te vinden. In praktijk was het voornamelijk ipad en super low budget tablets tegen niet super low budget prijzen.

iPads en Galaxy tabs lagen qua prijs zo ongeveer 15-20% onder de prijzen hier dus niet echt super interessant. Acer iconia werd destijds net geintroduceerd en Acer had dan ook een enorme stand op een beurs met een stuk of 20 tablets om te proberen. De prijs lag toen rond de 16000 baht als ik me niet vergis, ongeveer 370 euro.

• Eoghlear
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 02-06 11:04
MartijnAbel schreef op dinsdag 30 augustus 2011 @ 23:54:
toch maar even een Hannspree HANNSpad SN10T1 besteld bij Alternate :D 186eu incl verzendig!
ik kon niet meer wachten op mijn renesas 7inch dualcore tab uit hongkong :P

knipje
Martijn,

Dit hoort hier niet.

Edit: Die hansspree ziet er ook niet verkeerd uit (prijs/kwaliteit). Eens kijken of ze al bezig zijn met 2.3 voor dat ding, dan zou die tegra nog wat beter kunnen presteren

[ Voor 37% gewijzigd door janvanduschoten op 02-09-2011 22:38 ]

• madmaus
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 13-12 15:14
voor de geïnteresseerde.

Er is op slatedroid nieuwe firmware beschikbaar voor de Rena.
Er zou een aanzienlijke verbetering in kwaliteit van video playback zijn.
Nog wel altijd froyo, maar daar is opzich niets mis mee.

Wel even opletten welke firmware je pakt.
Ik heb hem zojuist geupdate (easy).
(let op!!) Je raakt wel alles kwijt wat op je nand geinstalleerd was.

Zorg dat je een max 2 gig sd kaart hebt voor update (anders partitioneren).

Ervaringen komen binnenkort wel!

panasonic fz1000 # Raynox DCR-250 en DCR-150 # B+W ND 110 filter # Tiffen variable ND Filter ** mijn Flickr

Verwijderd

Eoghlear schreef op vrijdag 02 september 2011 @ 18:42:
[...]

Edit: Die hansspree ziet er ook niet verkeerd uit (prijs/kwaliteit). Eens kijken of ze al bezig zijn met 2.3 voor dat ding, dan zou die tegra nog wat beter kunnen presteren
Cyanogen Mod 7.1 poort is er al voor en daarnaast draaien de Honeycomb roms ook al aardig lekker. Het enige dat nog mist bij Honeycomb is GPU acceleratie voor de GUI, GPU video decoding en Flash ondersteuning.

Wat mij betreft zeker wel de tablet met de beste prijs/presentatie houding. Als ze de laaste Honeycomb dingen toevoegen wordt het helemaal mooi!

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 02-09-2011 19:32 ]

• kiddyl
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Ik heb hier de C91 voor me liggen en zal misschien morgen al een soort van review hier schrijven. De tablet is goed en snelheid is ook goed door de AMLogic chipset die er in zit. Bouwkwaliteit is ook goed te noemen trouwens en voelt zeer stevig aan. Het scherm niet ongeveer hetzelfde als de Superpad2 in eerste instantie.

Als tweede tablet heb ik vandaag de eerste tablet binnen die op de ZiiLABS ZMS-08 is gebaseerd. 9.7" IPS scherm met camera voor en achter, Bluetooth, GPS en gyro. Kwa specs de beste tablet nu met een IPS scherm, maar ik moet hem goed testen omdat ik niet eerder met een ZiiLABS tablet heb gewerkt. Zit ook nog HDMI op trouwens.

Voorkant van Zenithlink C91, ZiiLABS 9.7" ZPad, Freescale 9.7" tablet en Dropad A9N
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/T44JAQ3zh3cLvEYvGEevDVoX/full.jpg

Achterkant van Zenithlink C91, ZiiLABS 9.7" ZPad, Freescale 9.7" tablet en Dropad A9N. Je ziet de back camera van de ZPad en de A9N
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/mcx5OAfCzWJWTpwsMbIE7eIB/full.jpg

Capacitieve knoppen voor de C91 en de ZPad
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/hrSYISZB8E7NpzGkfQ8nOXeY/full.jpg

[ Voor 27% gewijzigd door kiddyl op 03-09-2011 14:49 ]

PV: 27kWp | WP: Adlar Aurora II 6kw

Verwijderd

Voor films kijken vind ik de Zenithlink C91 er zeker beter uitzien kwa vorm breedbeeld. Zit nog steeds te wachten tot tie binnen komt. Hopelijk maakt Zenithlink nu alles beter.

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 12:04

sjaool

Every life should have 9 cats

Was die Ziilabs nou gebaseerd op de ZMS-20 dan was het echt de perfect internettablet geweest (waarschijnlijk ook een heel stuk duurder ;) ).
Ik vind 4:3 namelijk een stuk prettiger werken dan een 16:9 scherm omdat je veel meer beeld hebt in de hoogte.

"When you grow up your heart dies"

Verwijderd

Langzaam komt die Zenithlink C91 nu een beetje op gang. Nu ook te koop bij Gadget Plaza http://www.gadget-plaza.n...t-6581003/ZT-280-C91.html
Wel iets duurder (voor 8 gb intern) vind ik. Maar wel weer zo makkelijk ivm garantie enzo.

• Cabo
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 07-12 23:47
Wachten er meer mensen op de Android 3.0 tablets. Want dit is allemaal zo rond de 2.3.

• guapper
  • Registratie: Juli 2009
  • Nu online
Cabo schreef op maandag 05 september 2011 @ 14:15:
Wachten er meer mensen op de Android 3.0 tablets. Want dit is allemaal zo rond de 2.3.
Niet specifiek; na 3.0 volgen 3.1 en 3.2 alweer snel. Daarna kun je weer wachten op 4.0

Zelf wacht ik eigenlijk op een goed werkende skype met videocall. Dat schijnt er aan te komen, maar ik heb nog maar weinig bevestigingen gelezen dat het ook daadwerkelijk functioneert.
Dat icm een goed 720p scherm op ongeveer 10" voor een nette prijs... 't zal niet meer zo heel lang duren denk ik. ;)

• Ryatzu
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 15-12 20:39
kiddyl schreef op zaterdag 03 september 2011 @ 14:31:
Ik heb hier de C91 voor me liggen en zal misschien morgen al een soort van review hier schrijven. De tablet is goed en snelheid is ook goed door de AMLogic chipset die er in zit. Bouwkwaliteit is ook goed te noemen trouwens en voelt zeer stevig aan. Het scherm niet ongeveer hetzelfde als de Superpad2 in eerste instantie.
Ik wacht op je review, kan namelijk nog niet kiezen tuusen de C91 of de Novo8.

• keup
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 31-03-2024
Aangekondigd:
Ainol NOVO7
http://mp4nation.net/blog...ced-with-some-epic-specs/

SOC
Allwinner Tech A1X
2160p
1,5 ghz
http://www.allwinnertech.com/product/a1x.html

Lijkt mij vooral interessant vanwege media mogelijkheden. Mocht iemand iets weten over de verkrijgbaarheid?

[ Voor 5% gewijzigd door keup op 06-09-2011 23:37 ]

• nian
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 31-10 12:00
Ik heb dit forum uitgebreid gelezen, maar ben er nog niet over uit.
Voor mijn zoon van bijna 8 jaar zoek ik een 7" tablet, maar wil die graag via een nederlandse (web)winkel kopen. De opmerkingen over de kwaliteit van de Intertoys en Bart Smit-varianten doen me zoeken naar een iets degelijker exemplaar met minstens een capacitief scherm en waar hij leuk spelletjes zoals Angry Birds, maar ook Fast5 op kan spelen.

Op http://www.epadpoint.nl/w...-notebook-tablet-pc-.html staat een model dat mij wel wat lijkt.
Specs: 7 inch Android 2.3 Multi touch Capacitief Samsung S5PV210- Cortex A8, 4GBnand/512MBram Multi functioneel: *WiFi *Flash *HDMi *externe 3G internet *USB *Foto+Video Camera; € 189,-

Heeft iemand een beter idee? Misschien iets met een betere prijs/kwaliteitverhouding?

[ Voor 14% gewijzigd door nian op 07-09-2011 16:25 ]

Verwijderd

[b]Heeft iemand een beter idee? Misschien iets met een betere prijs/kwaliteitverhouding?
Wat dacht je van deze:
http://computer-software....cV9PvD9NWQuo%3D&df=1&fs=1

8inch, 1,2 Ghz, 800x600 resolutie en capacitief scherm. Ik ben hier zeer tevreden over ;-)

Overigens ken ik deze verkoper niet dus weet niet of deze betrouwbaar is maar het gaat om het product!
Succes!

[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 07-09-2011 19:45 ]

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 15-12 10:25
Verwijderd schreef op woensdag 07 september 2011 @ 19:17:
[...]
800x600 resolutie en capacitief scherm.
In de advertentie staat echter "Scherm 8 inch resistief scherm"?

[ Voor 7% gewijzigd door Brad Pitt op 07-09-2011 20:20 ]

Nickname does not reflect reality

Verwijderd

In de advertentie staat echter "Scherm 8 inch resistief scherm"?
Nee hoor nu niet meer ;-)

Ik had i.d.d.eerst een link naar advertentie met resistief maar deze heb ik aangepast naar advertentie met capacitief.

• Negakinu
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 16:19
190 euro voor een Herotab... Kijk dan even op Samenkopen. Zelfde garantie maar een heel stuk redelijker geprijsd. http://samenkopen.net/action_product/39092/15037

too old, too cold

• nian
  • Laatst online: 31-10 12:00
Mikoking verwijst naar de Herotab MID816, die hij blijkbaar zelf verkoopt, gezien z'n laatste reactie, terwijl die in de reactie daarboven beweert de verkoper niet te kennen.

Verwijderd

nian schreef op woensdag 07 september 2011 @ 21:51:
Mikoking verwijst naar de Herotab MID816, die hij blijkbaar zelf verkoopt, gezien z'n laatste reactie, terwijl die in de reactie daarboven beweert de verkoper niet te kennen.
Graag gedaan hoor; gij ondankbare.
Wat een totale onzin en rubbish NIAN ; wat beweegt jou om mij als verkoper neer te zetten terwijl ik geen enkele tablet verkoop? Mijn insteek van een door mij voor jou gevonden link naar deze advertentie, waarvan ik later zag dat deze een resistief scherm had en deze dus heb aangepast naar een andere door mij gevonden advertentie, was puur informatief voor iemand (jou dus) die een advies wenst. Ik heb slechts EEN herotab en die heb ik zelf gekocht Nogmaals ik ben GEEN verkoper; ik had alleen maar de intentie om jou te helpen. schaam je voor de door jou onjuist getrokken conclusie. Zoek het verder maar lekker zelf uit in tabletland.

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 07-09-2011 23:14 ]

• Brad Pitt
Ik dacht (nou ja, denk) precies hetzelfde hoor. Allemaal wel heel erg toevallig als het anders blijkt te zijn.

Verwijderd

Negakinu schreef op woensdag 07 september 2011 @ 21:50:
190 euro voor een Herotab... Kijk dan even op Samenkopen. Zelfde garantie maar een heel stuk redelijker geprijsd. http://samenkopen.net/action_product/39092/15037
Voor 186 euro heb je ook een Hannspad uit een Nederlandse shop met :
  • 10.1 Inch 1024x600 scherm
  • Dual Core Tegra 2
  • 16 GB Intern
  • 8-10 uur batterij
  • Onofficiele Honeycomb poort
Dus mocht het echt een budget tab zijn, kijk dan even op samenkopen.net. Heb je 190 euro te besteden dan is de Hannspad een aantrekelijke optie!

• Amadeus1966
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 30-11 22:22
Hallo daar.
Vandaag heb ik via de kijkshop een Polaroid tablet gekocht.
Te weten een MPCS700
Nu valt het mij op dat er weinig over geschreven is over dit apparaat.
Ook qua specs is er weinig over bekent.
Ja 4 gig intern en uitbreidbaar geheugen en een processortje van 800 mhz.
Dat zegt mij niets over het werkgeheugen.
Hij zou op Android 2.2 draaien.
Maar als ik kijk bij polaroid kan ik er niets over vinden, ook Google vind er weinig over.

Nu hoef ik niet een alleskunner, de reden voor aanschaf is dat ik een beetje leuk mediaspelertje
heb voor het afspelen van video's.
En voor een beetje internetplezier.
Als er een spelletje op gespeelt kan worden is dat natuurlijk leuk meegenomen.
Ik heb het forum al een beetje uitgespit, maar heb er niets over kunnen vinden.
Nu weet ik dat je niet veel hoeft te verwachten voor 90,-
Maar weet ook niet wat ik wel kan verwachten.
Heeft er iemand hier ervaring mee?
Zo niet dan wil ik nadien nog wel een review neerschrijven als dat gewenst is.

Once we were young and ruthless, now we are old and toothless....

Verwijderd

Hoi,

Wat vinden jullie hiervan kwa/prijs?

http://www.merimobiles.co...ex_A9_HDMI_p/meri0673.htm

Is de ARM cortex als die in de http://gathering.tweakers.net/forum/view_message/35588623 lijst of toch niet?

De bovenste of de onderste?

http://www.merimobiles.co...msung_1GHZ_p/meri0642.htm

Ik wilde een met GPS(buildin) en 3G(oftewel simkaart mogelijk), maar ik heb geen gevonden rond 200-220dollar. Het moet wel met snelle cpu zijn. en die heb ik dus niet kunnen vinden. Tips misschien?

Dank je wel :)

• Amadeus1966
Voor gps vind ik een tablet even wat te groot.
Alhoewel ligt er maar net aan hoe je hem plaatst.
Voor Gps heb ik bewust gekozen voor een Samsung Gio, te zamen met Copilot.
En moet zeggen, bevalt prima.

• Lizard
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16:15
Bij 4Launch hebben ze nu de Toshiba Tablet Folio 100 10.1", 16GB (zwart) in de aanbieding voor € 99.90. Net via de nieuwsbrief doorgekregen.

Is geen super tablet, maar misschien wel leuk om mee te spelen.

• Amadeus1966
Sorrie maar op die link staat toch echt "Prijs (incl BTW): € 369.50".
Tenminste op het moment van schrijven.

• Henk007
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 06-04 00:29
Ik kreeg die mail van 4launch zojuist ook. Er staat in dat ze er 60 aanbieden voor die spectaculair lage prijs. Misschien zijn die 60 al op ?
Afbeeldingslocatie: http://nieuwsbrief.4launch.nl/img/issues/11-09-10/header_02.png

[ Voor 22% gewijzigd door Henk007 op 10-09-2011 02:14 ]

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 12:04

sjaool

Every life should have 9 cats

Ik vraag mij af of die mensen die de Folio 100 hebben gekocht er ook zo blij mee zullen zijn.

"When you grow up your heart dies"

• Amadeus1966
Zal wel een "lokkertje" geweest zijn.

• ebski73
  • Laatst online: 11-09-2011
Amadeus 1966,

Wat zijn jouw ervaringen tot nu toe met de Polaroid?

Marc

Verwijderd

Even het volgende vraag:

Jullie als ervaren personen. Zou je tablet in china kopen of hier kopen als de prijs verschil ongeveer 30-50 zou zijn?

• Amadeus1966
De kijkshop polaroid.

Mijn bevindingen tot dusver..............
Zal vanaf de doos beginnen.
De verpakking is ok.
In deze verpakking zit;
1 maal oplader
1 maal een usb kabel voor connectie tussen tablet en pc/laptop
1 maal een multitalige handleiding, ook in het nederlands.
1 maal een stylus ( deze is te vinden links onder aan de achterzijde, mooi verwerkt in een hoek ).
En natuurlijk de machine zelf.

De machine voelt solide aan en alles is mooi afgewerkt.
Aan de rechterzijde zit een micro-sd slot, een aansluiting voor een 3mm jack een usb 2.0 aansluiting
alsmede een micro usb aansluiting ( voor naar de pc/laptop ) en een aansluiting voor de lader.
Hij kan ook alleen opgeladen worden aan het netstroom, niet via usb.................
Aan de bovenzijde zitten 5 knoppen, 1 voor aan/uit en 2 voor volume harder resp. zachter.
daarnaast zitten 2 functie knoppen.

Het opstarten ging vrij vlot.
Ook het inloggen op wifi ging in één keer goed, maar valt wel vaak weg tenzij je redelijk in de buurt van je router zit.
Het scherm is mooi helder en reageerd goed op de stylus.
Met de vingers werken kan ook, maar dat gaat niet altijd goed.
Het typen met de vingers op het virtueel toetsenbord gaat wel goed.
Je hoeft niet echt hard te drukken of te tikken.
Ook reageerd hij vrij vlot met het kantelen van het scherm en hersteld zich vlot.

Internet is vrij traag en duurt soms lang voordat hij een pagina geladen heeft.
Het werken met of in android gaat niet echt flitsend.
Soms is het net of hij niet reageerd.

Ook heeft deze een camera aan boord, maar wel aan de voorzijde.
Niet echt geweldige opnames, maar ja hij zit er nu eenmaal in.

Video's in divX en 3gp's absoluut geen probleem.
Muziek bestanden gaat ook goed ( mp3 ).
Geluidskwaliteit is niet overweldigend, maar daarin tegen is de volume wel ok.

De market?
Dit is niet de android market, maar ééntje waar wel heel veel oosterse aps worden aangeboden ( app market ).
Ik zelf vind dat niet onoverkomelijk daar ik meestal losse apk,s instaleer vanaf usb.
Batterijtijd........tja kan ik eigenlijk nog niets over zeggen omdat ik hem nog niet helemaal vol heb gehad.

Spelletjes.
Ik heb angry-birds rio er op gezet, dit loopt niet echt vloeiend maar is speelbaar ( als je niet veeleisend bent ).
Wordfreud is daarin tegen een genot.
Ook heb ik er een C64 emulator erop draaien en dit gaat zeer goed
Niet al te veel krachtige spelletjes dan is het nog leuk.

Office pro ( excell e.d. ) gaat gewoon goed.

Een zwak punt vind ik de connector van de lader, dit is een klein rond fragiel stekertje en welks met groot gemak dus in de 3 mm aansluiting van de ...................................juist ja, de koptelefoon past.
Dat heb ik dus al gehad, maar heeft nog geen schade ondervonden.
Maar daar hadden ze wel over mogen nadenken.

De minpunten in mijn opinie.

De fragiele aansluiting van de adapter.
1 usb aansluiting ( twee was mooier geweest ).
De market, de echte welbekende market was prettiger geweest.
Het wegvallen van de wifi, tezij je redelijk dicht op de router zit.
De site van polaroid staat niets over de polaroid geschreven, ook via hun zoekmachine levert geen resultaten op.

Voordelen ( behalve de prijs ).
Netjes afgewerkt.
Nederlandstalige handleiding.
Scherm werk naar behoren en reageerd goed ( met de stylus ).
Goed en duidelijk scherm. ( voor zijn klasse ).
Lekker compacte machine en ligt goed in de hand.
Speelt video en audio goed af.
Start vlot op.

Tot zover mijn bevindingen van de eerste dag met dit aparaat.
Al met al een geinig aparaatje.
Kan zich natuurlijk niet meten met zijn grotere broers zoals samsung of apple
maar voor dat geld.

Software wat ik ( tot nog toe ) er extra op gezet heb;
Launcher pro
Beautiful widgets.
Clock sync
Office suite
Frodo 64
Angry birds
Word freud
Tic tac toe

-----------------
Root explorer
Titanium backup

Deze twee hebben rootacces nodig, dus dat moeten we nog uitvogelen........

Kleine update............
Gisteravond heb ik hem op de lader gehangen.
Vanacht toen ik horizontale dienst ging doen, heb ik hem meegenomen.
Twee afleveringen bekeken van een serie ( goed voor anderhalf uur ).
Vandaag nog even mee gepield, en even een paar spelletjes gedaan.
Vanmiddag nog een film gekeken.
En nog wat bestanden heen en weer gegooit.
Heb hem nu net weer aan de lader, dus een kleine 24 uur gebruikt.
Niet intensief, maar toch.
Persoonlijk vind ik dat niet slecht.

Gezien dat ik hem nu een paar dagen in mijn bezit heb, hier een vervolg van mijn bevindingen.

Bij intensief gebruik begint android wat te haperen,
net of hij het niet kan bijhouden en begint te stotteren.

Achtergrond scherm ( bureaubladafbeelding ) verandert soms zo maar, en nergens te vindenover hoe en wat.

Video's speelt hij haarscherp af, maar na ongeveer 45 minuten begint de audio niet meer synchroon met de film te lopen.
Ongeacht welke codec of formaat wat er gebruikt wordt.

Internet blijft matig, laat de pagina's langzaam in en moet bijna bovenop de router zitten.
Ondersteuning over dit probleem is nergens te vinden, wel staat er een telefoonnummer en webadres in de handleiding, maar naa een bezoek aan de webadressen blijkt dat daar niets bekent is over deze tabled.
Telefonisch heb ik het niet geprobeert.
Eventuele updates of patches heb ik tot nog toe niet mogen ontdekken.

Volgens mij is dat te wijten aan het weinige ramgeheugen.

[ Voor 17% gewijzigd door Amadeus1966 op 14-09-2011 19:03 ]

• Amadeus1966
Verwijderd schreef op zondag 11 september 2011 @ 00:39:
Even het volgende vraag:

Jullie als ervaren personen. Zou je tablet in china kopen of hier kopen als de prijs verschil ongeveer 30-50 zou zijn?
Neen, simpel om de volgende redenen.
De eventuele garantie en de afwikkeling daarvan.
En mocht hij onderschept worden door de douane, dan duurt het nog even wat langer voordat je hem binnen hebt en dan ben je het verschil van 30 a 50 € ook kwijt.

Uitzondering daarop.....
Als ik in persoon in china of japan was, dan zou ik het eventueel overwegen.

Anders niet.

Verwijderd

Oke, maar welke raad je mij dan aan om in Nl een redelijk te kopen.

Ik wil hem voor school gebruiken. Ik kan de boeken online via de uitgever bekijken. Tablet is toch handiger en makkelijker dan laptop gok ik zo. Ik was van plan om 150-200euro max uit geven. Vandaar dat ik naar oost ging :P. ----http://chinagrabber.com/t9-capacitive-multi-touch-apad---8-inch-a8-pad---android-2-2-tablet-pc---flash-10-1.aspx

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 11 september 2011 @ 01:31:
Oke, maar welke raad je mij dan aan om in Nl een redelijk te kopen.

Ik wil hem voor school gebruiken. Ik kan de boeken online via de uitgever bekijken. Tablet is toch handiger en makkelijker dan laptop gok ik zo. Ik was van plan om 150-200euro max uit geven. Vandaar dat ik naar oost ging :P. ----http://chinagrabber.com/t9-capacitive-multi-touch-apad---8-inch-a8-pad---android-2-2-tablet-pc---flash-10-1.aspx
Goede value for money is volgens mij op dit moment in Nederland de pricewatch: Hannspree HANNSpad SN10T1. Dual core 1Ghz processor, Tegra 2 chipset, 512MB geheugen en 16GB flash. Wat ik begrijp uit het topic hier op GoT zijn er een aantal goede customROM's voor te vinden waardoor het apparaat wel goed werkt.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 11-09-2011 01:52 ]

Verwijderd

Ja maar :P(altijd maar) 7inch please

• Amadeus1966
Voor schoolwerk?
Dus veel met office werken ( excel, word enz.)
Ook vaak uitwisselen van documenten e.d.
Ik zou dan in zo'n geval kiezen voor een laptop of netbook.

Is ook minder kwetsbaar in de tas.

Verwijderd

Op dit moment studeer ik hier voor 4 maanden in China.

Zijn er tablets van 7" die ik hier zeker moet gaan halen, puur omdat ik niet de overweging van verzendkosten en douane moet meenemen in mijn keuze?

Zelf lijkt mij de:
Ainol NOVO7
http://mp4nation.net/blog...ced-with-some-epic-specs/

Wel interessant. Als hij uitkomt binnen 4 maanden, dan kan ik hem nog meenemen.

Officiele website
http://www.ainol.com/plug...action=info&articleid=340

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 11-09-2011 04:59 ]

• Amadeus1966
Als je de gelegenheid voor hebt, kun je zo'n buitenkans natuurlijk niet voorbij laten schieten.

Verwijderd

Amadeus1966 schreef op zondag 11 september 2011 @ 02:33:
Voor schoolwerk?
Dus veel met office werken ( excel, word enz.)
Ook vaak uitwisselen van documenten e.d.
Ik zou dan in zo'n geval kiezen voor een laptop of netbook.

Is ook minder kwetsbaar in de tas.
Het is meer voor de ebook en rooster zeg maar. We hebben 3 grote/dikke/zware/boos boeken :P en die kan ik in ebook format bekijken. Notie neemt ik gewoon op klad, dus meer ruimte op tafel.

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 11-09-2011 22:01 . Reden: Taalfouten ]

Verwijderd

Je kan er geen touw meer aan vast knopen,.. zoveel pagina's & om alles door te spitten is het ook al niet allemaal om vrolijk van te worden.

• Amadeus1966
Verwijderd schreef op zondag 11 september 2011 @ 23:21:
Je kan er geen touw meer aan vast knopen,.. zoveel pagina's & om alles door te spitten is het ook al niet allemaal om vrolijk van te worden.
Hahaha, ja begrijpelijk.
Is meestal als je midden in een "verhaal" stapt.
Gewoon je verhaal of je vraag stellen.
Zal niemand wakker van liggen.

Nog even reageren op de bovenstaande posting.
Persoonlijk denk ik dat je als scholier toch meer hebt aan een note/netbook.
Ook voor het verwerken van scripties en lange stukken tekst e.d. werk zo'n pad toch minder prettig
dan een normale tikdoos.
Zo ook het werken in Pdf format, ik heb daar nog barre weinig software voor gevonden.
Ook het werken in spreadsheets en met name met macro's staat een pad nog in de kinderschoenen.
Het zijn leuke dingen voor multimedia af te spelen en voor internetten e.d.
Maar voor serieuse apilicaties ben je nog even te vroeg.
Ik heb nog niets kunnen ontdekken waarvan ik kan zeggen daarvoor doe ik mijn laptop van de hand.
Ook niet voor de duurdere versies.
Maar dat is mijn gedachte hierover.

• xippie
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23-07 12:21
De enige pas die een net/notebook kan vervangen is een ASUS Transformer TF101, dankzij het dockingstation en standaard meegeleverde Polaris Office.

Ik gebruik mijn netbook/ normale PC nooit meer sinds ik die Transformer heb.

• madmaus
Voor tablet zijn ook universele cases beschikbaar met toetsenbord.

Werkt opzich best prima. Ik weet alleen niet of je ook nog een muis kan aansluiten dmv een usb splitter.

Afbeeldingslocatie: http://blog.makeitwork.com/wp-content/uploads/2011/05/USB-Keyboard-Case-for-7-Tablet-PC.jpg

Je hebt alleen wel een USB ingang nodig en een connecter voor groot naar klein USB.

panasonic fz1000 # Raynox DCR-250 en DCR-150 # B+W ND 110 filter # Tiffen variable ND Filter ** mijn Flickr

• Amadeus1966
He verhip, dat is een prettige case/cover.
Die knoppenplank, zit er bij in gestikt?

Never mind, just found it........

[ Voor 18% gewijzigd door Amadeus1966 op 12-09-2011 12:56 ]

• Einoël
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 12-12 11:48
Lizard schreef op zaterdag 10 september 2011 @ 00:34:
Bij 4Launch hebben ze nu de Toshiba Tablet Folio 100 10.1", 16GB (zwart) in de aanbieding voor € 99.90. Net via de nieuwsbrief doorgekregen.

Is geen super tablet, maar misschien wel leuk om mee te spelen.
[url="http://http://www.stylecowboys.nl/Computer/1492http://www.stylecowboys.nl/Computer/1492"]Review style cowboys[/url]

Delta Solivia 2.5 EU G4 - 12 x Yingli YL255P-29b - 3060Wp / Mastervolt Soladin 600 - 4 x HC Solar HCP 185D-24 - 740Wp

Verwijderd

madmaus schreef op maandag 12 september 2011 @ 10:58:
Voor tablet zijn ook universele cases beschikbaar met toetsenbord.

Werkt opzich best prima. Ik weet alleen niet of je ook nog een muis kan aansluiten dmv een usb splitter.

[afbeelding]

Je hebt alleen wel een USB ingang nodig en een connecter voor groot naar klein USB.
Lijkt me een handig ding. Ben aan het kijken naar de 10 inch versie hiervan :). Ik wilde eigenlijk een goedkope netbook/tablet combinatie maken. Helaas gaat mijn order van de Toshiba Folio 100 bij Dynabyte niet door. Hier is een link waar je de 10 inch versie in het zwart kunt aanschaffen: http://www.tinydeal.com/2...9835587Og&sk=1249835587Og Bij DX kun je hem in het wit krijgen.

Voordeel van USB is dat ik regelmatig lees bij custom ROM's ze de bluetooth niet aan de praat krijgen, met een USB keyboard omzeil je dit probleem :). Voor 15 euro een case en toetsenbord is sowieso geen geld :P.
Einoël schreef op maandag 12 september 2011 @ 14:28:
[...]

[url="http://http://www.stylecowboys.nl/Computer/1492http://www.stylecowboys.nl/Computer/1492"]Review style cowboys[/url]
Die gast denkt zeker dat het een resistief scherm is :? hij zit te drukken op het scherm namelijk.

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 12-09-2011 15:44 ]

• madmaus
Let even op de grote van de tablets.
Ik heb bv een Rena 3 die is net even een ander formaat waardoor hij niet (perfect) past.
Nu heb ik de houdertjes een beetje omgebogen waardoor hij wel past.

Het werkt best aardig. Wel wennen zo'n klein toetsenbordje, maar het lukt prima!

Verwijderd

madmaus schreef op maandag 12 september 2011 @ 15:45:
Let even op de grote van de tablets.
Ik heb bv een Rena 3 die is net even een ander formaat waardoor hij niet (perfect) past.
Nu heb ik de houdertjes een beetje omgebogen waardoor hij wel past.

Het werkt best aardig. Wel wennen zo'n klein toetsenbordje, maar het lukt prima!
Hoe is de kwaliteit van de toetsen en de aanslag?

Jammer dat die Novo8 geen dual core heeft en jammer dat die een slechte accu heeft ;(. Dat scherm ziet er wel super uit.

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 12-09-2011 17:02 ]

Verwijderd

Henk007 schreef op zaterdag 10 september 2011 @ 02:12:
Ik kreeg die mail van 4launch zojuist ook. Er staat in dat ze er 60 aanbieden voor die spectaculair lage prijs. Misschien zijn die 60 al op ?
[afbeelding]
Dynabite heeft ze (tot op dit moment, 12/11) eveneens nog in de aanbieding op hun site ! ;)

• Brad Pitt
Verwijderd schreef op dinsdag 13 september 2011 @ 00:00:
Dynabite heeft ze (tot op dit moment, 12/11) eveneens nog in de aanbieding op hun site ! ;)
Dat wel, alleen je krijgt hem niet want reeds al láng uitverkocht, ondanks de aanwezigheid op de site. Erg matig.

• madmaus
Verwijderd schreef op maandag 12 september 2011 @ 15:47:
[...]

Hoe is de kwaliteit van de toetsen en de aanslag?
Dat ligt denk ik aan de kwaliteit. Je hebt onwijs veel aanbieders met zulk soort universele cases.
de mijne had ik meebesteld met mijn tablet bij JTshop.

De kwaliteit is redelijk te noemen (zeker voor het bedrag van € 10,-).
Toetsjes blijven klein, maar het werkt beter dan op het touchscreen.

• RemcoDelft
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 03-05 10:30
Ik kreeg vandaag mijn Archos Arnova 8 binnen. 4 GB, 8", leuk klein goedkoop dingetje.
Maar: het display flikkert! Het lijkt erop dat er ergens een kabeltje niet goed zit, soms is het beeld goed, meestal niet. Ook afhankelijk van de kleur, met name grijs gaat niet goed. Ik heb de Support-afdeling al benaderd, en zou binnen 2 dagen een reactie moeten krijgen.
Google weet er niets over te vertellen, dus het lijkt erop dat ik de eerste ben.

Voor de zekerheid heb ik de firmware geupdate. Er stond 1.0.3 op, en na download van de laatste versie (7 september 2011) via WWW is dat nog steeds 1.0.3.
Vreemd, want volgens http://www.arctablet.com/...l-firmware-update-110512/ was versie 1.1.7 al in mei beschikbaar. Ik gok dat ze de verkeerde (!) online hebben gezet... Al met al komt het erg knullig over.

@Hieronder: Ik vrees ook dat het omruilen wordt, in dat geval mag-ie retour naar FNAC (Frankrijk).

[ Voor 5% gewijzigd door RemcoDelft op 13-09-2011 15:53 ]

• Amadeus1966
Jouw probleem ligt voor 99% aan de lintaansluiting van het scherm naar het moederbordje.
Als het inderdaad dat is, dan is reparatie goed te doen, maar gezien dat het een nieuwe betreft,
gewoon garantiewerk en omruilen voor een nieuw product.

• exelletor
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 11:19
Ik zou hem lekker terugsturen. Trouwens, vandaag een beetje gespeeld met de Arnova 10 G2:

- 1 Ghz processor
- 10" scherm met multi-touch
- front-camera
- 4GB voor 139/149 EUR bij de BCC!!!

• Brad Pitt
exelletor schreef op dinsdag 13 september 2011 @ 16:03:
Trouwens, vandaag een beetje gespeeld met de Arnova 10 G2:
Ja und? Mooi scherm? Responsive? Snel apparaat? Specs op zich zeggen niet zoveel c.q. niets imho,

• Gutteguttegut
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 19-11 10:38

Gutteguttegut

CEO of TFD

Arnova: 10 G2
Afbeeldingslocatie: http://arnovatech.com/img/products/arn_10g2/arnova_10g2_design.jpg

[ Voor 14% gewijzigd door Gutteguttegut op 13-09-2011 16:29 ]

The birds turned into The Flying Dutchmen!

• exelletor
Brad Pitt schreef op dinsdag 13 september 2011 @ 16:16:
[...]

Ja und? Mooi scherm? Responsive? Snel apparaat? Specs op zich zeggen niet zoveel c.q. niets imho,
Scherm is dezelfde als op de 101IT, mooi wanneer je het recht van voren bekijkt. De kijkhoeken zijn wel matig. Touch screen is capacitief, werkt lekker(multi-touch werkt prima). Vond hem net zo responsive als de Gen8 van Archos, misschien zelfs ietsje sneller. Processor is een Cortex A8, misschien kan daar later ICS opgezet worden. Dat ding is echt heel licht, 540 gram volgens de specs en volgens mij lijkt het aardig te kloppen. Android versie was 2.3.1.

Hier staat een review met foto's:

http://www.arctablet.com/...rk2918-cpu-512-mb-review/

Voor 140EUR zeker beter dan al die intertoys dingen, maar weet zelf niet of ik voor de duurdere tablet ga(of gewoon even wacht met het kopen van een tablet).

[ Voor 5% gewijzigd door exelletor op 13-09-2011 16:24 ]

• Brad Pitt
Pfff, als je dan zo'n filmpje ziet ben je toch wel weer snel genezen. Een browser die zó stroperig is doet me terugdenken aan de HTC Magic. Is toch relatief onwerkbaar allemaal? Ook de app drawer is zó traag, echt bizar. Uiteraard is het "maar" 140 Euro maar ik zou dat ding echt binnen een dag laten verstoffen ben ik bang.

Verwijderd

Brad Pitt schreef op dinsdag 13 september 2011 @ 16:57:
[...]

Pfff, als je dan zo'n filmpje ziet ben je toch wel weer snel genezen. Een browser die zó stroperig is doet me terugdenken aan de HTC Magic. Is toch relatief onwerkbaar allemaal? Ook de app drawer is zó traag, echt bizar. Uiteraard is het "maar" 140 Euro maar ik zou dat ding echt binnen een dag laten verstoffen ben ik bang.
Niet zo gek het ding heeft 'maar' een A8. Kun je beter iets dieper in de buidel tasten voor de A9 dual core in de Hannspad. Het feit dat die Novo8 geen A9 dual core heeft en een slechte accuduur weerhoudt me die te kopen en ook het garantieverhaal. Jammer want het scherm ziet er erg goed uit :).

• RemcoDelft
Amadeus1966 schreef op dinsdag 13 september 2011 @ 14:27:
Jouw probleem ligt voor 99% aan de lintaansluiting van het scherm naar het moederbordje.
Extra vreemd: als ik naar de "linker desktop" schuif, stopt m'n achtergrondfoto met trillen en ziet-ie er gewoon goed uit. Dit blijft zo, tot er meer op het display staat. M.a.w. het trillen is niet alleen afhankelijk van de kleur, maar ook van de verdeling van data op het display.
Als het inderdaad dat is, dan is reparatie goed te doen, maar gezien dat het een nieuwe betreft,
gewoon garantiewerk en omruilen voor een nieuw product.
Ik kan niets in Nederland vinden om Archos te contacten, heb nu een mailtje gestuurd naar de Franse leverancier, maar bij gebrek aan Frans hoop ik dat daar iets van komt. Google Translate in Chrome vertaalt ook lang niet alles!

• Sier
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 09-12 23:23
7" Capacitief multitouch scherm met Android 2.3 en een Cortex A8 processor voor 120 euro.

http://www.vandenborre.be/tablet-pc/it-works-tm701

Apple iPhone 16 Pro - HP Envy x360.

• Amadeus1966
Eer dat ik dieper in de buidel ga graven voor zo'n machine, dan denk ik android al rond de 8 punt zoveel zit.
beetje pielen op zo'n tablet is wel leuk, ik heb verder nergens ( nog ) zo'n machine voor nodig.
Ik heb hier een leuke tikdoos waar ik alles mee kan doen wat ik wil.
Het wordt pas echt intressant, wanneer je er echt serieus multimedia op kan bewerken alsmede een zwaar office gelijkwaardigs product kan draaien.
Maar wat nog niet is kan nog komen.
Droid staat nog in de kinderschoenen en de ontwikkelingen staan niet stil.
Mooier zou zijn als er een linuxdistri er voor geschreven zou worden.

• Amadeus1966
RemcoDelft schreef op dinsdag 13 september 2011 @ 17:21:
[...]

Extra vreemd: als ik naar de "linker desktop" schuif, stopt m'n achtergrondfoto met trillen en ziet-ie er gewoon goed uit. Dit blijft zo, tot er meer op het display staat. M.a.w. het trillen is niet alleen afhankelijk van de kleur, maar ook van de verdeling van data op het display.

[...]

Ik kan niets in Nederland vinden om Archos te contacten, heb nu een mailtje gestuurd naar de Franse leverancier, maar bij gebrek aan Frans hoop ik dat daar iets van komt. Google Translate in Chrome vertaalt ook lang niet alles!
Als het beeld gevuld is en het ziet er goed uit, wat gebeurt er als je dan het apparaat hard heen en weer schud?
Als het een briek contact betreft zou hij daarop moeten reageren.
Gebeurt daarop niets, dan kun je daar in ieder geval een streep door halen.
Dan gaan we verder met die ene procent wat nog over is................
Kan zijn dat de rom ( software ) slecht gepakt heeft tijdens de eerste instalatie, probeer ééns een factory reset. ( let op alles instellingen en nadien geinstaleerde software ben je wel kwijt ).

Mocht dat het niet zijn, dan zit de oorzaak dieper.
Maar al met al hoeft dat geen probleem te zijn daar het nog steeds onder garantie valt.

Maar ik las dat je reeds een update had gedaan?
Als hij het euvel al had voor de update en nu ook na, dan streep het bovenstaande maar af en zit de oorzaak dieper in het systeem ( moederbord, chip enz. en etc. ).

Nu is het hopen dat francois du frans reageerd op jou mail.
En dan met google translate terug mailt voor een oplossing.
Wens je alvast stekte. ;)

Verwijderd

Hebben jullie die Qware aankondiging gezien in het Intertoys speelgoed boek? Het gaat hier volgens mij om een single core A9 met Mali 400 (zelfde als Novo8) 1024x600 scherm en Android 2.2 voor 199 euro.

• RemcoDelft
Amadeus1966 schreef op dinsdag 13 september 2011 @ 19:22:
[...]
Als het beeld gevuld is en het ziet er goed uit, wat gebeurt er als je dan het apparaat hard heen en weer schud?
Niets... 't Ding is niet onder de indruk.
Dan gaan we verder met die ene procent wat nog over is................
Kan zijn dat de rom ( software ) slecht gepakt heeft tijdens de eerste instalatie, probeer ééns een factory reset. ( let op alles instellingen en nadien geinstaleerde software ben je wel kwijt ).
Update had ik al gedaan, het lijkt me niet dat dat het is. Het meest verbazende is dat het soms gewoon goed beeld geeft, en soms niet. Reproduceerbaar afhankelijk van hetgeen er op het display staat.
Nu is het hopen dat francois du frans reageerd op jou mail.
En dan met google translate terug mailt voor een oplossing.
Of Archos zelf, die had ik via de website voor support gemaild. Helaas kan ik niet gewoon een adres/site in Nederland vinden waar ik Archos zelf kan benaderen.
Wens je alvast stekte. ;)
Tnx! Afgezien van dit probleem is het namelijk best een geinig dingetje voor de beperkte toepassingen waarvoor ik hem wou hebben :)

• Amadeus1966
Het zelfde zit ik met de ondersteuning van Polaroid.
Niet dat ik problemen ondervind, maar zal wel gemakkelijk zijn als je ergens terecht kunt
voor vragen en/of updates.
Op de site van Polaroid staat niets te vinden over de kijkshop tablet.
Ook geen link naar een fabrikant of iets dergelijk.........
Heel vaag allemaal.

Ik vermoed dan wel dat jouw probleem dieper zit en zal wel vervangen ( moeten ) worden.
Indien je hem moet opsturen, trek hem dan maar helemaal leeg.
Je weet het nooit, straks krijg je wel een nieuwe en dan ligt daar ergens een tablet met jouw gegevens rond te slingeren.

• RemcoDelft
Amadeus1966 schreef op dinsdag 13 september 2011 @ 22:08:
Je weet het nooit, straks krijg je wel een nieuwe en dan ligt daar ergens een tablet met jouw gegevens rond te slingeren.
Hij komt net uit de doos, en heeft niet meer privegegevens dan m'n Wifi-password. Geen probleem dus.

Ander probleem: vriendinnetje heeft hem al geconfisqueerd :o :+

• exelletor
Hier nog een video van de Arnova 10 G2:

YouTube: Archos Arnova 10 G2 Performance Review - YouTube

(met een andere launcher is die een stukje sneller)

Verwijderd

exelletor schreef op dinsdag 13 september 2011 @ 22:32:
Hier nog een video van de Arnova 10 G2:

YouTube: Archos Arnova 10 G2 Performance Review - YouTube

(met een andere launcher is die een stukje sneller)
Waar is deze te koop dan dat je er al mee hebt kunnen spelen?

• exelletor
Verwijderd schreef op dinsdag 13 september 2011 @ 23:04:
[...]

BCC. Ze hebben het bij veel winkels in voorraad.

• Gutteguttegut
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 19-11 10:38

Gutteguttegut

CEO of TFD

Verwijderd schreef op dinsdag 13 september 2011 @ 23:04:
[...]

http://www.bcc.nl/product/arnova-by-archos-10g2-4gb

The birds turned into The Flying Dutchmen!

• Amadeus1966
RemcoDelft schreef op dinsdag 13 september 2011 @ 22:21:
[...]
Ander probleem: vriendinnetje heeft hem al geconfisqueerd :o :+
Alleen je tablet?
Na 25 jaar zal ze heus wel wat meer toegeeigend hebben.......................
Geloof me, ben ervaringsdeskundige.

Maar we wijken ( een klein beetje ) af geloof ik.

Verwijderd

Oke, moeilijk ook tussen de 100 en 185 euro :). Beeldscherm van de recht ervoor komt op mij scherper over dan die van de Hannspad. Zo wordt de keuze natuurlijk niet makkelijker ;(.

Ik zit nu weer op ChiniStore, via via daaruit gekomen. Zo blijf je telkens wel weer bij nieuwe Chinese webshops uitkomen :P.

[ Voor 35% gewijzigd door Verwijderd op 14-09-2011 01:16 ]

Verwijderd

RemcoDelft schreef op dinsdag 13 september 2011 @ 17:21:
[...]

[...]

Als je de tablet registreert via www.archos.com krijg je een servicenummer en de mogelijkheid om telefonisch support te krijgen, bij mijn Archos 101 zat destijds een papiertje met servicenummer in Amsterdam; ben 't helaas kwijt maar kon wel volgende info vinden via mijn Archos account/servicenummer:

Technical support by telephone:

Hotline : 0 900 20 20 211 (0.15€/min)

Before calling, in addition to having your password ready, we advise you to have your Archos device, and your PC and/or TV easily available. This will help us to diagnose your problem more quickly and accurately.

Access code: 801160211102
>:)

Verwijderd

Amadeus1966 schreef op dinsdag 13 september 2011 @ 22:08:
Het zelfde zit ik met de ondersteuning van Polaroid.
Niet dat ik problemen ondervind, maar zal wel gemakkelijk zijn als je ergens terecht kunt
voor vragen en/of updates.
Op de site van Polaroid staat niets te vinden over de kijkshop tablet.
Ook geen link naar een fabrikant of iets dergelijk.........
Heel vaag allemaal.

Ik vermoed dan wel dat jouw probleem dieper zit en zal wel vervangen ( moeten ) worden.
Via volgende link : http://www.tabletsupport.eu/ kan je doorklikken naar Kijkshop, je komt dan in het supportforum voor Kijkshop tablets waar je alle vragen kwijt kan; vermoedelijk zijn ze nog niet zover dat de Polaroid tablet al behandelt wordt: de 'oude' 7" van Kijkshop van ILC staat er al wel op maar wat houdt je tegen om jouw vragen over de Polaroid daar te stellen, ook voor andere (Intertoys, Bart Smit e.a.) tablets hebben ze een goede naam qua support ! >:)

Succes ! Vr.Gr. Leen.

Verwijderd

Ben in bezit van Flytouch2 tablet en heb volgende ervaringen/vragen :

Flash tim5a

Heeft iemand hier ervaring mee, vragen die ik heb:

-wordt de Flytouch 3 hiermee sneller ?
-welke evt. nadelen ?
-kan je weer terug naar originele 'oude' situatie ?
-zo ja: hoe ?

Alvast bedankt voor info !

EDIT dd. 14 sept.

Inmiddels stoute schoenen aangetrokken en geflasht: prima verlopen allen GEEN marketfix uitvoeren, dan werkt market niet meer volledig maar WEL camerafix uitvoeren.

Tim5a maakt tablet sneller en beter zelf instelbaar, enige minpuntje: Market tocg minder compleet want ik kan bijv. nergens de originele Ey-Fi app voor WiFi SD cards downloaden terwijl dat voor het flashen -dwz. met originele firmware- wel kon !

Iemand ervaring hiermee ? Alle response is welkom ! :Y

tnx en groet, Leen.

• Amadeus1966
Verwijderd schreef op woensdag 14 september 2011 @ 11:03:
[...]

Via volgende link : http://www.tabletsupport.eu/ kan je doorklikken naar Kijkshop, je komt dan in het supportforum voor Kijkshop tablets waar je alle vragen kwijt kan; vermoedelijk zijn ze nog niet zover dat de Polaroid tablet al behandelt wordt: de 'oude' 7" van Kijkshop van ILC staat er al wel op maar wat houdt je tegen om jouw vragen over de Polaroid daar te stellen, ook voor andere (Intertoys, Bart Smit e.a.) tablets hebben ze een goede naam qua support ! >:)

Succes ! Vr.Gr. Leen.
Thx leen.
Zullen even kijken daar.

Is dat deze eye-fi?

http://www.androidzoom.co...roid-os_oug_download.html

Verwijderd

Niet precies maar ik kwam via jouw link wel de twee op het spoor die ik zoek : bedankt !

Gr.Leen.

• Amadeus1966
En zo helpen we elkaar.
Ik een mail gestuurd richting het forumbeheer van het tabletsupport.
Kreeg heel snel een antwoord terug.
Even in het kort kwam het er op neer dat dit tablet bij hun ( nog ) niet bekent was.
Dus helaas.

Maar ik ben mijn tablet al weer kwijt, maar ben bang dat ik nog wel als klankbord gebruik word.
Mijn dochter heeft hem namelijk overgenomen.

• Amadeus1966
Een update omtrend de kijkshop polaroid tablet.

Gezien dat ik hem nu een paar dagen in mijn bezit heb, hier een vervolg van mijn bevindingen.

net of hij het niet kan bijhouden en begint dan te stotteren.

Achtergrond scherm ( bureaubladafbeelding ) verandert soms zo maar,
en nergens te vinden over hoe en wat.

Video's speelt hij haarscherp af, maar na ongeveer 45 minuten begint de audio niet meer synchroon met de film te lopen.

Internet blijft matig, laad de pagina's langzaam in en moet bijna bovenop de router zitten.
Ondersteuning over dit probleem is nergens te vinden, wel staat er een telefoonnummer en webadres in de handleiding, maar na een bezoek aan de webadressen blijkt dat daar niets bekent is over deze tabled.

Ik zelf liep al met de gedachte om het apparaat te retourneren, doch dochterlief wilde hem wel overnemen.

• kiddyl
  • Niet online
Ik heb de afgelopen paar dagen twee andere tablets getest waaronder een opvolger van de Superpad met identieke behuizing, resistief scherm, GPS e.d., maar met een AMLogic chipset er in en de tablet is ruim 2x zo snel voor bijna dezelfde prijs! De naam die oa wordt gebruikt is de Flytouch 5.

De ZiiLabs gebaseerde 9.7" tablet heeft inmiddels een firmware update gekregen die de meeste problemen die ik in de eerste versie ontdekte zijn opgelost. Dit wordt een prima vervanger voor de de op een Freescale chipset gebaseerde 9,7" tablet.

• RemcoDelft
RemcoDelft schreef op dinsdag 13 september 2011 @ 13:58:
Ik kreeg vandaag mijn Archos Arnova 8 binnen. 4 GB, 8", leuk klein goedkoop dingetje.
Maar: het display flikkert! Het lijkt erop dat er ergens een kabeltje niet goed zit, soms is het beeld goed, meestal niet. Ook afhankelijk van de kleur, met name grijs gaat niet goed. Ik heb de Support-afdeling al benaderd, en zou binnen 2 dagen een reactie moeten krijgen.
Van Archos support nog geen reactie.
@Hieronder: Ik vrees ook dat het omruilen wordt, in dat geval mag-ie retour naar FNAC (Frankrijk).
Van FNAC wel, volledig Frans.
1- Prendre d'abord contact avec notre hotline technique au 0810.004.057 (prix d'une communication locale à partir d'un poste fixe) afin de diagnostiquer la panne et si possible de la résoudre ou à défaut d'obtenir les renseignements relatifs à un retour par notre biais.
Samengevat: Optie 1: bel de hotline die daarna zal bevestigen dat het een hardware-probleem is.
2- Vous rendre en magasin Fnac muni de votre facture afin de solliciter la réparation. Vous trouverez les coordonnées de nos magasins en cliquant sur le lien suivant
Samengevat: stap een FNAC-winkel binnen |:(

Al met al geen enkele reactie mijn vraag: "Can you tell me how I can return this tablet in exchange for a new one?". Jammer, want telefonisch werkt het niet (Skype hangt meteen op: GSM blijft herhalen "Le numero telefonie.....", ik gok dat-ie niet bereikbaar is vanuit het buitenland...

Klein stukje review: wat is uitzetten lastig: Powerknop vasthouden, uitzetten klikken, nogmaals bevestigen, en als-ie dan aan de oplader hangt, gaat-ie direct weer aan...

In de doos zit ook zit ook een groen kaartje: "NEED HELP?", met een 24/7 Customer Service. +1 1 877 300 8879 (gratis nummer, dus via Skype hiervandaan te bellen). De 24/7 lijn komt niet verder dan een bandje dat ze gesloten zijn :F Vanmiddag nog eens proberen. *Edit*: ze doen alleen support voor Noord Amerika...
Echt... wat een ellende voor een tablet die ik niet eens nodig had, maar alleen kocht omdat-ie zo goedkoop was :X

*Edit*
Ik heb 2 foto's gemaakt:
Zo flikkert-ie:
Afbeeldingslocatie: http://i51.tinypic.com/2lw3i0y.jpg

Zo is er niets aan de hand:
Afbeeldingslocatie: http://i52.tinypic.com/25ukzki.jpg

[ Voor 20% gewijzigd door RemcoDelft op 15-09-2011 16:36 ]

• kiddyl
  • Niet online
Ik heb weer een nieuwe tablet getest. Dit keer geen high-end tablet, maar wel een opvolger van een zeer populaire tablet.

De tablet is kwa uiterlijk en werking identiek is aan de Superpad2 echter nu met een AMLogic Cortex A9 chipset! De snelheid is ruim verdubbeld in Quadrant en betere ondersteuning van media bestanden en 3D.

Zoek de verschillen: Links de nieuwe Flytouch 5 en rechts de Superpad 2 / Flytouch 3
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/3QmqUHpEMYW5Xam9QVFTe8Km/full.jpg

Vergelijk met de C91:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/lhrKnrNnlgeABB4ctKFqLr1M/full.jpg

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/uUCD0iDs66NxoinpXlB9qM9x/full.jpg

Quadrant score is in lijn met andere AMLogic gebaseerde tablets:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/xnsz2zySc46J95b8SufDFPw6/full.jpg

De Flytouch 5 is altijd te preferen boven de Superpad 2! De lagere opslag kan makkelijk met een microSD kaartje opgelost worden.

• RemcoDelft
Ik heb ook contact gezocht via archos.com, die reageren wel (i.t.t. arnovatech.com), en de fotootjes meegestuurd:
By your description the product needs to be repaired.
Please contact the shop where you bought the device in order to have details about how to get the device repaired.
Oftewel ik ben terug bij af, dit wist ik al... Is er hier iemand die goed is in Frans en me op weg kan helpen hoe ik bij FNAC.com een RMA aanvraag? Want ik kom er niet uit ...

@Hieronder: Tnx, ik heb er een vriendeiljk mailtje aan gewaagd :)

[ Voor 6% gewijzigd door RemcoDelft op 15-09-2011 22:12 ]

Verwijderd

RemcoDelft schreef op donderdag 15 september 2011 @ 21:29:
Ik heb ook contact gezocht via archos.com, die reageren wel (i.t.t. arnovatech.com), en de fotootjes meegestuurd:

[...]

Oftewel ik ben terug bij af, dit wist ik al... Is er hier iemand die goed is in Frans en me op weg kan helpen hoe ik bij FNAC.com een RMA aanvraag? Want ik kom er niet uit ...
Heb je volgende email al geprobeerd : benelux-sales@archos.com ?

Succes, groet, Leen.

Verwijderd

Amadeus1966 schreef op woensdag 14 september 2011 @ 19:08:
Een update omtrend de kijkshop polaroid tablet.

net of hij het niet kan bijhouden en begint dan te stotteren.

Achtergrond scherm ( bureaubladafbeelding ) verandert soms zo maar,
en nergens te vinden over hoe en wat.

Internet blijft matig, laad de pagina's langzaam in en moet bijna bovenop de router zitten.
Ondersteuning over dit probleem is nergens te vinden, wel staat er een telefoonnummer en webadres in de handleiding, maar na een bezoek aan de webadressen blijkt dat daar niets bekent is over deze tabled.

Ik zelf liep al met de gedachte om het apparaat te retourneren, doch dochterlief wilde hem wel overnemen.
Heb er gisteren één gekocht, die gaf meteen Wifi problemen.
En het pennetje brak spontaan af :F

Vandaag geretourneerd en een nieuwe meegekregen, Wifi blijft goed en deze laad de internetpagina's ook sneller. Pennetje laat ik nu zitten omdat dit scherm beter reageerd.

Jammer dat er geen "normale" market opzit, wil er eigenlijk HP Home & Biz (eprint) opzetten (ook al op de android telefoons gedaan)maar daarvoor moet ik het losse .apk file hebben. QR-codes scannen wil niet echt met de ingebouwde camera...
In de andere 2 market apps die er opzitten is niet zo heel veel te vinden helaas...

Verder een leuk ding voor weinig geld...

Dus terug ermee en nieuwe proberen :Y

• Amadeus1966
Voor mijzelf wacht ik wel op een echte ipad uit china.............hahaha.
Op het moment even niet, 100,- is nog wel te doen ( 89,- in dit geval )
Dochterlief gebruikt hem nu als carierer en reader voor haar pdf-formaat schoolboeken.
En moet eerlijk bekennen, dat doet hij goed, het één en ander is zeer goed te lezen en gaat aardig vlot.
En doet ook niet zeer aan de ogen, wat ik wel eens ondervonden heb met mijn schoonvaders ipad II.

• madmaus
Gisteren even wat geprobeerd met mijn Rena3.

Ik heb via een usb Hub zowel een keyboard als een muis aangesloten, en het werkte perfect. Ik had niet verwacht dat het zou werken.

En ik heb ook gebrobeerd om een kaartlezer aan te sluiten, en dit werkte ook perfect.
Ik kon al mijn foto's benaderen via mijn tablet.

Verwijderd

Sier schreef op dinsdag 13 september 2011 @ 18:17:
7" Capacitief multitouch scherm met Android 2.3 en een Cortex A8 processor voor 120 euro.

http://www.vandenborre.be/tablet-pc/it-works-tm701
Heb de tm701 in handen gehad. Bij BCC in veenendaal, zag er goed uit, capacitief en multitouch, hadden geen verdere informatie, andr 2.3 cortex A8 processor, geen hdmi, waarchijnlijk geen gmarket, prijs 129.
Kon niks op internet vinden of hier cm7 op kan. Weet ook niet of hij te rooten is of uit te voeren is metclockworks recovery. Meer mensen met dit tablet?

• Takkiedroid1970
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 09-12 21:01
Kent iemand deze tablet? (of iemand ervaring met de 7 inch versie)

http://www.medialine-tabletpc.nl/pdfs/i10AU16.pdf

Komt uit Nederland en had er zelf nog nooit van gehoord.
Pagina: 1 ... 18 ... 98 Laatste

Let op:
Dit topic is NIET bedoeld voor:
-Het bespreken van bestellingen / importeren
-Het bespreken van winkels.
-Het bespreken van prijzen.
-Het bespreken van software.
-INKOOPACTIES

Dit is GEEN algemeen dumptopic voor alles wat met Android-tablets te maken heeft.