Kun je, wanneer je endurance race start en tussendoor opslaat, wel door met arcade racen/online racen?
Ja is inderdaad wel jammer dat je tijdens de endurance alleen kunt saven om te stoppen en een andere keer doorgaan..
Zou toch veel leuker zijn dat je de endurance kunt saven, om vervolgens een online race te rijden..
Had het gisterenavond in ieder geval wel fijn gevonden.. Daardoor maar uitgeweken naar Dirt3 voor online race met een maat..
Zou toch veel leuker zijn dat je de endurance kunt saven, om vervolgens een online race te rijden..
Had het gisterenavond in ieder geval wel fijn gevonden.. Daardoor maar uitgeweken naar Dirt3 voor online race met een maat..
W211 E200K - GSF 600 Bandit '95 - GSF 1200 Bandit '04 - TDM 850 '00 - Svartpilen 401 '22 - Te koop: Yamaha TDM 850
features als die ziitten wel in dirt-3, maar DE race simulator voor de ps3 niet :fSinergyX schreef op woensdag 12 oktober 2011 @ 13:46:
[...]
Bij de F1 wagen was dat in iedergeval niet het geval, je draai tov je cockpit draai kwamen niet overeen.
Maar ook de touring cars hadden een te grote uitslag, zeker bij het driften.
Verwijderd
Wat wel gedaan wordt is op een andere account op zelfde ps3 online racen terwijl je op je eigen account de endurance af en toe doetmr_zippey schreef op woensdag 12 oktober 2011 @ 16:27:
Ja is inderdaad wel jammer dat je tijdens de endurance alleen kunt saven om te stoppen en een andere keer doorgaan..
Is een optie waar ik ook al aan gedacht had, echter geen zin (eigenlijk te lui) om dan m'n vrienden lijst bij te werken..Wat wel gedaan wordt is op een andere account op zelfde ps3 online racen terwijl je op je eigen account de endurance af en toe doet
Dat je tijdens een A-Spec race niet een 2e A-Spec race kan doen lijkt mij niet zo bezwaarlijk, alleen zou online hier los van gezien moeten worden..
Het zal ook wel te maken hebben met de inrichting van GT5..
Bij bijvoorbeeld Dirt3 ga je voor online naar het online deel van de game, bij GT5 zit online meer verweven in de single player (GT modus)
Ach het grootste voordeel is dat er nu uberhaupt gesaved kan worden tijdens de endurance..
W211 E200K - GSF 600 Bandit '95 - GSF 1200 Bandit '04 - TDM 850 '00 - Svartpilen 401 '22 - Te koop: Yamaha TDM 850
Dus: Drie ''soort van'' nieuwe karts met andere motorinhoud, Een dooronwikkeling van de X2010 en een stel ''Touringcars'' die eigenlijk gewoon RM versies zijn van auto's die al in het spel zitten.lubbertk schreef op dinsdag 11 oktober 2011 @ 07:53:
Compleet overzichtje van de DLC:
Hot on the heels of the massive Gran Turismo 5 Spec 2.0 update, Polyphony Digital has just released all the juicy details on the game's first batch of DLC, or 'downloadable content'. It will all be available to purchase via the PlayStation Store, starting October 18th. Here's a closer look at what's coming:
Course Pack ($4.99)
Spa Francorchamps (with weather effects)
Kart Space I/II (at night)
Racing Car Pack ($7.99)
Red Bull X2011 Protytpe '11
Dodge Challenger SRT8 Touring Car
Honda CR-Z Touring Car
Mazda Roadster Touring Car
Mazda RX-7 Touring Car
Mitsubishi Lancer Evolution X Touring Car
Nissan GT-R R35 Touring Car
Nissan Skyline GT-R R33 Touring Car
Nissan Skyline GT-R R32 Touring Car
Nissan Skyline GT-R R34 Touring Car
Subaru Impreza Touring Car
Toyota Prius Touring Car
Gran Turismo Racing Kart Jr.
Gran Turismo Racing Kart 100
Gran Turismo Racing Kart 125
Racing Gear Pack ($2.99)
Includes suits and helmets of 8 famous WRC and NASCAR drivers and 12 new helmets.
Paint Pack ($1.99)
Includes 100 new paint colors.
Complete Pack ($11.99)
Includes all the packs in one convenient bundle.
http://www.gtplanet.net/gran-turismo-5-dlc-coming-october-18th-includes-spa-francorchamps/
Één nieuw circuit, + twee extra kartbanen.
En dan nog wat kleding, Helmen en nieuwe verfkleuren.
Ben ik nu de enigste die aan de hand van dat overzicht concludeerd dat dit Spec II toevoegingen zijn die er op verzoek van Sony? uit zijn gehaald om er zo als betaalde DLC nog extra aan te kunnen verdienen?
Dit kan toch nooit de intentie van PolyPhony Digital / Kaz zijn geweest?
En mocht dat wel zo zijn, Dan wens ik ze bij deze succes met GT6 want ik heb daar dan echt geen interresse meer in.
Geen zin om nog een mooie gameserie zichzelf te zien verpesten met allerlij onzinnige (veel te dure) betaalde DLC pakketen.
Betaalde DLC waar ik overigens wel voor zou willen betalen zouden nieuwe auto's zijn, Dus geen RM versies van auto's die er al inzitten.
Tis beter dan CoDSato schreef op woensdag 12 oktober 2011 @ 17:51:
[...]
Dus: Drie ''soort van'' nieuwe karts met andere motorinhoud, Een dooronwikkeling van de X2010 en een stel ''Touringcars'' die eigenlijk gewoon RM versies zijn van auto's die al in het spel zitten.
Één nieuw circuit, + twee extra kartbanen.
En dan nog wat kleding, Helmen en nieuwe verfkleuren.
Ben ik nu de enigste die aan de hand van dat overzicht concludeerd dat dit Spec II toevoegingen zijn die er op verzoek van Sony? uit zijn gehaald om er zo als betaalde DLC nog extra aan te kunnen verdienen?
Dit kan toch nooit de intentie van PolyPhony Digital / Kaz zijn geweest?
En mocht dat wel zo zijn, Dan wens ik ze bij deze succes met GT6 want ik heb daar dan echt geen interresse meer in.
Geen zin om nog een mooie gameserie zichzelf te zien verpesten met allerlij onzinnige (veel te dure) betaalde DLC pakketen.
Betaalde DLC waar ik overigens wel voor zou willen betalen zouden nieuwe auto's zijn, Dus geen RM versies van auto's die er al inzitten.
opzich vind ik het Spa gedeelte wel ZEEEEEEEEEEEEER leuk nu zijn de 2 beste tracks in de game
En sja doe zoals mij, deel de prijs met vrienden, ik moet ocharm 2 euro betalen voor die DLC

En de oneven genummerde GT series waren nooit de beste kijk maar na GT4, en da all mighty GT2
Hey, waar is Perry? III Hoezo Mentos verslaving ? III
ik vind spa al de 12 dollar waard 
maar krijg er dan 15 nieuwe voertuigen bij plus kart track, en dan nog racing gears en de paint bij, dus ik ben een blij man
Spa is een van de meest gewilde tracks voor zowel gt5 als fm serie fans, en nu krijgt gt5 hem, soo i'm happy.
maar krijg er dan 15 nieuwe voertuigen bij plus kart track, en dan nog racing gears en de paint bij, dus ik ben een blij man
Spa is een van de meest gewilde tracks voor zowel gt5 als fm serie fans, en nu krijgt gt5 hem, soo i'm happy.
Tax the rich, feed the poor 'Til there are no rich no more!!!
Gisteren ff lopen shufflen met wat andere gasten waar ik wel vaker tegen rijd. Aan de ene kant zijn die variabele PP-limieten voor shuffle races echt vet, maar het maakt wel meteen duidelijk dat het PP-systeem zo mank als wat is. Het verschil tussen de snelste auto en traagste auto (met hetzelfde aantal PP's) is soms gewoon 7 seconden per ronde (dit was op deep forest). Nu waren er wel wat mensen bij die minder goed reden en ook nog wat andere die gewoon een trage auto hadden waardoor het toch nog redelijk leuk was, maar de PP's mogen wel eens opnieuw worden berekend.
Ja dat PP systeem vind ik ook niets van kloppen.
Over het algemeen zijn "echte" circuit auto's met hetzelfde aantal PP's veel sneller dan een geupgrade straat auto's.
Neem bijvoorbeeld een Enzo, vrij veel PP's, maar de remweg is echt een drama. Daarnaast ook veel minder stabiel.
Hetzelfde geld voor de Bugattie, ook erg veel PP's. Die zit volgens mij in de top 10 zo'n beetje. Maar dat ding is echt alleen maar snel rechtdoor
Over het algemeen zijn "echte" circuit auto's met hetzelfde aantal PP's veel sneller dan een geupgrade straat auto's.
Neem bijvoorbeeld een Enzo, vrij veel PP's, maar de remweg is echt een drama. Daarnaast ook veel minder stabiel.
Hetzelfde geld voor de Bugattie, ook erg veel PP's. Die zit volgens mij in de top 10 zo'n beetje. Maar dat ding is echt alleen maar snel rechtdoor
Mja het is dat ze niet met barretjes aangeven waarom hij dat hoge P heeft.
In fm series laten ze zien waarom, met barretjes van handling braking speed enz.
Een veyron heeft misschien minder handling dan een enzo, maar op rechte stukken houdt haast niets hem bij.
Daarom heeft hij zon hoge PP.
Het systeem werkt wel, alleen moet je zorgen dat iedereen zich aan bepaalde restricties houdt.
Bv gewicht of banden keuze enz.
En veel van die race wagens zijn sneller omdat die hun downforce (die ook nog eens hoger is dan straat wagens) al meeberekend hebben in de PP, en als je hem dan nog hoger zet gaat PP iets omhoog, maar je hebt dan ruim 2x zoveel downforce als een straatwagen.(mede omdat ze straat wagens gelimiteerd hebben aan heel laag downforce, en vaak alleen achter en niet eens voor downforce).
Dat is een van de dingen die ik graag wil zien, mogelijkheid voor alle straat wagens om downforce op de voorwielen te zetten, dmv, een afstelbare voorbumper.
Maja zoals we weten gt5 is een W.I.P
In fm series laten ze zien waarom, met barretjes van handling braking speed enz.
Een veyron heeft misschien minder handling dan een enzo, maar op rechte stukken houdt haast niets hem bij.
Daarom heeft hij zon hoge PP.
Het systeem werkt wel, alleen moet je zorgen dat iedereen zich aan bepaalde restricties houdt.
Bv gewicht of banden keuze enz.
En veel van die race wagens zijn sneller omdat die hun downforce (die ook nog eens hoger is dan straat wagens) al meeberekend hebben in de PP, en als je hem dan nog hoger zet gaat PP iets omhoog, maar je hebt dan ruim 2x zoveel downforce als een straatwagen.(mede omdat ze straat wagens gelimiteerd hebben aan heel laag downforce, en vaak alleen achter en niet eens voor downforce).
Dat is een van de dingen die ik graag wil zien, mogelijkheid voor alle straat wagens om downforce op de voorwielen te zetten, dmv, een afstelbare voorbumper.
Maja zoals we weten gt5 is een W.I.P
Tax the rich, feed the poor 'Til there are no rich no more!!!
Het is ook erg afhankelijk van het circuit. Op Daytona heb je meer aan een veyron dan op een bochtig circuit. Met de lagere PP-races had je dat verschil wat minder, maar daar zag je ook al wel dat op bepaalde banen de ene auto beter mee kon komen dan de ander.
PSN: Shiver23
Dan nog is het lastig. Dat ding is vrij zwaar...
Door gebrek aan grip en door het hoge gewicht verlies je vrij veel snelheid in de bochten.
Door gebrek aan grip en door het hoge gewicht verlies je vrij veel snelheid in de bochten.
Dat valt nog best wel mee, ga maar eens testen in een lange bocht, bijvoorbeeld Cape Ring circuit heeft een heeele lange doordraaier. Vergelijk je bochtensnelheid met andere supercars, scheelt niet zoveel hoor.
Het lijkt voornamelijk dat de Veyron traag is omdat je hem vanuit veel hogere snelheden moet afremmen waardoor dus het remmen langer lijkt te duren. En omdat je meer moet remmen krijg je het gevoel dat je langzamer door de boch kan.
Ik heb eens een tijd geleden verschillende supercars op de Cape Ring North tegenover elkaar gezet. Cape Ring North omdat het op dit circuit niet zoveel op power aankomt. En wat bleek: 3e tijd met de Veyron nog voor alle Ferrari's, LFA, SLS. Alleen de Mclaren F1 (2e tijd) en !Nissan GTR!(1e tijd) waren sneller rond. Banden voor elke wagen hetzelfde. Wel een prestatie van de GTR trouwens, niet eens zoveel power en best zwaar. Just like in real life een echte supercarkiller.
Het lijkt voornamelijk dat de Veyron traag is omdat je hem vanuit veel hogere snelheden moet afremmen waardoor dus het remmen langer lijkt te duren. En omdat je meer moet remmen krijg je het gevoel dat je langzamer door de boch kan.
Ik heb eens een tijd geleden verschillende supercars op de Cape Ring North tegenover elkaar gezet. Cape Ring North omdat het op dit circuit niet zoveel op power aankomt. En wat bleek: 3e tijd met de Veyron nog voor alle Ferrari's, LFA, SLS. Alleen de Mclaren F1 (2e tijd) en !Nissan GTR!(1e tijd) waren sneller rond. Banden voor elke wagen hetzelfde. Wel een prestatie van de GTR trouwens, niet eens zoveel power en best zwaar. Just like in real life een echte supercarkiller.
My fun: Track prepared Renault Megane 3 RS @ 306HP
Verwijderd
Ik doe vrij veel pp races online en het systeem werkt best wel goed je moet gewoon zelf je auto goed uitzoeken voor het circuit en de banden .
Voor shuffle races ligt het wat anders maar goed soms krijg je een wat betere auto dan een andere keer en zo wint een ander ook eens een race
Voor shuffle races ligt het wat anders maar goed soms krijg je een wat betere auto dan een andere keer en zo wint een ander ook eens een race
True, als je het 100% gelijkt wilt moet je geen shuffle-races gaan doen.Verwijderd schreef op donderdag 13 oktober 2011 @ 14:24:
PSN: Shiver23
Ook al zijn de banden voor allemaal gelijk, dat wil nog niet zeggen dat het een "equal playing field" is. Een 4WD auto zoals een Skyline of Veyron heeft veel minder nadeel van slechtere banden dan, zeg, een SLS of 458: je kunt veel beter je vermogen kwijt en de auto is wat rustiger en makkelijker te redden in grenssituaties. Ik vind de Veyron vooral onderstuurd, en weinig interessant om te rijden omdat er weinig beweging in het chassis te krijgen is (dat is een compliment voor de constructeur in dit type auto!!) en rijd liever met een 458 Italia die beweegt en schuift, en ik heb zo'n vermoeden dat ik daarmee sneller ben dan de GTR én de Veyron op een bochtige baan en op sport zacht.Stefie2010 schreef op donderdag 13 oktober 2011 @ 10:16:
Dat valt nog best wel mee, ga maar eens testen in een lange bocht, bijvoorbeeld Cape Ring circuit heeft een heeele lange doordraaier. Vergelijk je bochtensnelheid met andere supercars, scheelt niet zoveel hoor.
Een equal playing field heb je alleen met 2 identieke auto's. Maar ik ben het helemaal met je eens dat er vrij weinig aan is om met de Veyron te rijden, mijn persoonlijk favorieten zijn de Ferrari's, Mclaren F1 en op nr1 de RUF Yellow Bird.ybastiaans schreef op donderdag 13 oktober 2011 @ 14:44:
[...]
Ook al zijn de banden voor allemaal gelijk, dat wil nog niet zeggen dat het een "equal playing field" is. Een 4WD auto zoals een Skyline of Veyron heeft veel minder nadeel van slechtere banden dan, zeg, een SLS of 458: je kunt veel beter je vermogen kwijt en de auto is wat rustiger en makkelijker te redden in grenssituaties. Ik vind de Veyron vooral onderstuurd, en weinig interessant om te rijden omdat er weinig beweging in het chassis te krijgen is (dat is een compliment voor de constructeur in dit type auto!!) en rijd liever met een 458 Italia die beweegt en schuift, en ik heb zo'n vermoeden dat ik daarmee sneller ben dan de GTR én de Veyron op een bochtige baan en op sport zacht.
Ik denk dat het lastig wordt om met de 458 een snellere tijd neer te zetten op een bochtig circuit, die GTR (spec-v) heeft zoveel grip in de bochten en sublieme handling, je merkt het alleen niet
My fun: Track prepared Renault Megane 3 RS @ 306HP
Je zegt dus eigenlijk dat degene die de beste auto krijgt wint...Verwijderd schreef op donderdag 13 oktober 2011 @ 14:24:
Ik doe vrij veel pp races online en het systeem werkt best wel goed je moet gewoon zelf je auto goed uitzoeken voor het circuit en de banden .
Niet de beste rijder dus.
Even vanuitgaande dat het niveau van de spelers redelijk dicht bij elkaar ligt.
Wat ik vooral merkte bij de online GT300/500 races die we 'vroeger' deden, winst/verlies zat 40% in de fouten die je maakt en 40% in stukje geluk van slipstream/meehangen, laatste 20% zal de auto zelf zijn. Ik reed daar veelal met de underdogs SC430) waar ik toch redelijk kon mee blijven rijden, veelal omdat ik minimale fouten maakte. Zelfs daytona heb ik de 3de plaats nog gehaald met die 'le man' autos met die groene Jaguar, terwijl dat ding echt in geen enkel aspect mee kom komen met de overige auto's.
Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.
Verwijderd
Dat klopt wel als je er net zoals jij vanuit gaat dat spelers gelijk zijn .dude88 schreef op donderdag 13 oktober 2011 @ 15:54:
[...]
Je zegt dus eigenlijk dat degene die de beste auto krijgt wint...
Niet de beste rijder dus.
Even vanuitgaande dat het niveau van de spelers redelijk dicht bij elkaar ligt.
Weet iemand hoe ik de pedalen kan instellen bij de T500 RS?
Ik wil de meest linkse als rempedaal gebruiken maar ik krijg dat met geen mogelijkheid voor elkaar.
Iemand een idee?
Ik wil de meest linkse als rempedaal gebruiken maar ik krijg dat met geen mogelijkheid voor elkaar.
Iemand een idee?
NIO ET5 | Tesla Model Y LR | iRacing Profiel | To finish first, you first have to finish!
Heb GT5 Platinum voorgister gekocht. Is mijn 1e (echte) racegame op de PS3. Van wat ik heb gelezen erover is dit spel enorm uitgebreid? Dus dat zal de nodige uurtjes gameplezier opleveren
Wat heerlijk is die nieuwe seasonal toch.. Net met de Formula GT 2 rondjes op de nurburgring 24h baan gedaan. Wat een spanning om dat ding op de baan te houden. Je hoeft maar een keer een bocht verkeerd in te schatten -> wielen op het gras -> 90 procent van de tijd een spin waar niks meer aan te redden valt.
Na 1 keer achtste geworden te zijn toch nog een poging gewaagd. Als je dan in het laatste rondje met drie seconde achterstand het lange rechte stuk op komt en heel snel de meters voorbij ziet gaan wordt het toch wel heel spannend. Besloten om wat risico te nemen en hem proberen in de laatste chicane uit te remmen, om vervolgens de race met 0.250 te winnen
Wat een gaaf spel is dit toch!
Na 1 keer achtste geworden te zijn toch nog een poging gewaagd. Als je dan in het laatste rondje met drie seconde achterstand het lange rechte stuk op komt en heel snel de meters voorbij ziet gaan wordt het toch wel heel spannend. Besloten om wat risico te nemen en hem proberen in de laatste chicane uit te remmen, om vervolgens de race met 0.250 te winnen
Wat een gaaf spel is dit toch!
Ik kan ook niet anders zeggen dan dat dit gewoon een geweldig spel is. GT5 is de reden geweest om een PS3 te kopen en nog steeds is het het enige spel dat ik heb, maar: Ik heb ongeveer 1x per week ongeveer 2 uurtjes de tijd om lekker te racen zonder dat vrouw of kind er last van heeft. Het is dan echt super irritant als er elke keer eerst weer een update gedraaid moet worden. T is de laatste weken elke keer raak. Kost vaak snel een half uur en nu beduidend langer..
Festina lente
Met Playstation Plus kan je de updates automatisch 's nachts laten doen, ideaal!elmoxx schreef op vrijdag 14 oktober 2011 @ 12:12:
Ik kan ook niet anders zeggen dan dat dit gewoon een geweldig spel is. GT5 is de reden geweest om een PS3 te kopen en nog steeds is het het enige spel dat ik heb, maar: Ik heb ongeveer 1x per week ongeveer 2 uurtjes de tijd om lekker te racen zonder dat vrouw of kind er last van heeft. Het is dan echt super irritant als er elke keer eerst weer een update gedraaid moet worden. T is de laatste weken elke keer raak. Kost vaak snel een half uur en nu beduidend langer..
Ligt het aan mij of zijn de geluiden van de wagens (ook in cockpit view) beter geworden?
De FGT met cockpit view rijdt trouwens erg lekker, hele vooruitgang dit!
Mijn bonus staat nu op 200%, dus van het weekend ga ik Vettel op de Nurburgring en Monza doen.
Ik verwacht niet heel veel problemen hiermee, aangezien ik ze al een keer gedaan heb...
B-specs, die op zo'n miljoen per stuk staan, leveren nu ook 200% op, dat is wel lekker natuurlijk
De FGT met cockpit view rijdt trouwens erg lekker, hele vooruitgang dit!
Mijn bonus staat nu op 200%, dus van het weekend ga ik Vettel op de Nurburgring en Monza doen.
Ik verwacht niet heel veel problemen hiermee, aangezien ik ze al een keer gedaan heb...
B-specs, die op zo'n miljoen per stuk staan, leveren nu ook 200% op, dat is wel lekker natuurlijk
[ Voor 4% gewijzigd door Superkiwi op 14-10-2011 13:45 ]
"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"
Hoe kan die nu al op 200% staan? De update is toch pas 3 dagen uit? 200% zou pas na 5 dagen achtereen aanloggen zijn toch?dvdkiwi schreef op vrijdag 14 oktober 2011 @ 13:44:
Mijn bonus staat nu op 200%
Ik had gisteren toch iets vreemds:
Ik ben nu eindelijk gestart met de 4-uur van Tsubuka met die MX5.
De eerste run 45 minuten gedaan en toen in de pits de game opgeslagen en deze gisteren weer opgepakt.
Dat ging prima en na ong. 20 minuten weer de pits in om de game op te slaan. Een paar uur later wilde ik verder gaan maar de AI reed de MX5 de pits voorbij en op het rechte stuk wilde die ineens de pits in. Knal, boem.. Dat werkt dus niet door de boarding heen
Resulaat was dus dat de AI bleef proberen de pits in te komen door de boarding heen, totdat het eind van de boarding was bereikt. De AI vervolgde zonder de pits in te gaan de ronde en bleef zo keurig een uur doorrijden.
Rondetijden van ong. 1:02.
Op een gegeven moment waren de banden op; rondetijden van 1:14 en maar blijven doorrijden omdat de benzine nog lang niet op was.
Ik heb de boel maar afgebroken omdat er geen eind aan kwam door gewoon de PS3 uit te zetten. (het was al laat)
Erg vreemd in ieder geval dat zoiets in A-Spec zich voordoet..
De eerste run 45 minuten gedaan en toen in de pits de game opgeslagen en deze gisteren weer opgepakt.
Dat ging prima en na ong. 20 minuten weer de pits in om de game op te slaan. Een paar uur later wilde ik verder gaan maar de AI reed de MX5 de pits voorbij en op het rechte stuk wilde die ineens de pits in. Knal, boem.. Dat werkt dus niet door de boarding heen

Resulaat was dus dat de AI bleef proberen de pits in te komen door de boarding heen, totdat het eind van de boarding was bereikt. De AI vervolgde zonder de pits in te gaan de ronde en bleef zo keurig een uur doorrijden.
Op een gegeven moment waren de banden op; rondetijden van 1:14 en maar blijven doorrijden omdat de benzine nog lang niet op was.
Ik heb de boel maar afgebroken omdat er geen eind aan kwam door gewoon de PS3 uit te zetten. (het was al laat)
[ Voor 4% gewijzigd door Hoyden op 14-10-2011 14:01 ]
Ik heb al 200% sinds ik de update geinstalleerd heb....DC_Vincent schreef op vrijdag 14 oktober 2011 @ 13:54:
[...]
Hoe kan die nu al op 200% staan? De update is toch pas 3 dagen uit? 200% zou pas na 5 dagen achtereen aanloggen zijn toch?
Ik heb dit spel vanaf dag 1 (eigenlijk vanaf de dag voor dag 1) en ik ben er, vooral nu na de spec2 update, weer helemaal zoet mee. Volgende week de DLC kopen en lekker op SPA racen met die nieuwe touringcars!VulcanRaven schreef op donderdag 13 oktober 2011 @ 21:14:
Heb GT5 Platinum voorgister gekocht. Is mijn 1e (echte) racegame op de PS3. Van wat ik heb gelezen erover is dit spel enorm uitgebreid? Dus dat zal de nodige uurtjes gameplezier opleveren
Ik heb eigenlijk maar 1 puntje van kritiek: er zitten te weinig 2010/2011 modellen in.
Maar ik heb er vertrouwen in dat daar nog wel een DLC van komt!
Vandaag weer even GT5 opgestart en de update binnen gehaald wat ongeveer een half uur duurde. Daarna meteen naar de seasonal events gegaan en de vettelchallenge gedaan. Na een aantal rondes kreeg ik er een 1:06.682 uit. Ik rij met een Driving Force EX.
Maar weer A-Spec Tsubuka MX5 gestart.
De AI neemt het alweer over
Lijkt wel B-Spec.
Laat hem nu maar lekker racen, scheelt me weer minimaal een uur..:-(
Inmiddels is de brandstof op en die AI gaat gewoon door... Kan dus gewoon overnieuw beginnen dankzij deze bug
De AI neemt het alweer over
Inmiddels is de brandstof op en die AI gaat gewoon door... Kan dus gewoon overnieuw beginnen dankzij deze bug
[ Voor 27% gewijzigd door Hoyden op 14-10-2011 20:27 ]
Eerste foto's en video's van de nieuwe DLC met de Ferrari F10 op Spa
Ondanks de off-screen video: Wow! Spa ziet er geweldig uit....
Ondanks de off-screen video: Wow! Spa ziet er geweldig uit....
PSN-id: Chrasher
Die GT-R Schulze rijdt best lekker zeg maar...
Heb 'm stock met 1'08.632 over de High Speed Ring gejaagd,
1 tiende langzamer dan de Zonda R.
Ook de Supercar Nostalgica ( seasonal) gedaan, met de Camaro Z28 RM.
Man man wat een heerlijk lawaai maakt die bak!
Brullen als een gek
Heb 'm stock met 1'08.632 over de High Speed Ring gejaagd,
1 tiende langzamer dan de Zonda R.
Ook de Supercar Nostalgica ( seasonal) gedaan, met de Camaro Z28 RM.
Man man wat een heerlijk lawaai maakt die bak!
Brullen als een gek
Ik had dus hetzelfde probleem hier, echt fucked up zeg. ruim 2 uur van de 9 uur dom tsukuba knallen down the drain. Ik weet wel dat ik die voorlopig niet opnieuw proberen, ik kan die track al niet meer zien..Hoyden schreef op vrijdag 14 oktober 2011 @ 18:56:
Maar weer A-Spec Tsubuka MX5 gestart.
De AI neemt het alweer overLijkt wel B-Spec.
Time is never wasted when you're wasted all the time.
Zijn er hier mensen die naast gt5 gebruiken ook Forza Motorsport 4 hebben.
Ik ben benieuwd welke game beter is?
Oh nee he, niet weer de eeuwenoude "GT vs FM"-discussieEvertt schreef op zaterdag 15 oktober 2011 @ 16:46:
Zijn er hier mensen die naast gt5 gebruiken ook Forza Motorsport 4 hebben.
Als je een ps3 hebt koop je GT, heb je een xbox dan koop je FM. Heb je een ps3 en een xbox? Dan koop je ze gewoon allebei. Sim-pel
Time is never wasted when you're wasted all the time.
Dit dusPhase schreef op zaterdag 15 oktober 2011 @ 18:16:
[...]
Oh nee he, niet weer de eeuwenoude "GT vs FM"-discussie
Als je een ps3 hebt koop je GT, heb je een xbox dan koop je FM. Heb je een ps3 en een xbox? Dan koop je ze gewoon allebei. Sim-pel
[ Voor 9% gewijzigd door GAIAjohan op 15-10-2011 18:56 ]
PSN: Gaiajohan || XBOX Live Gaiajohan || 5720Wp@ oost-west
Verwijderd
Yep, hiero ook. Bij een 2e poging werkte het ook niet. Hopelijk wordt dit bij een volgende patch gefixt.Hoyden schreef op vrijdag 14 oktober 2011 @ 13:59:
...
Zojuist de Japanse 90's challenge gedaan (seasonal) met de Acura NSX (premium)
Wat ik jammer vind is dat het dash zo donker is dat je de toerenteller niet ziet...
Ik wil gewoon dat die goed verlicht zijn, dat zou fijn zijn.
Formula GT seasonal is goed te doen, allen redelijk makkelijk.
Alleen op Tokyo had ik 8 ronden nodig voor de koppositie
Nurburgring 24h 10 ronden moet ik nog, maar die is wel erg lang, terwijl die maar een beetje cash oplevert...
Wat ik jammer vind is dat het dash zo donker is dat je de toerenteller niet ziet...
Alleen op Tokyo had ik 8 ronden nodig voor de koppositie
Nurburgring 24h 10 ronden moet ik nog, maar die is wel erg lang, terwijl die maar een beetje cash oplevert...
Ik heb beide consoles. Het enige dat ik beter vind aan forza is de schade en de leaderboards per track. Verder GT all the way. Bovendien vind ik het aantal ondersteunde stuurtjes te beperkt. Ik heb een g27, ga deze niet vervangen voor forza alleen. Echter, door het racen met stuur is racen met controller niet meer aan mij besteed.Phase schreef op zaterdag 15 oktober 2011 @ 18:16:
[...]
Oh nee he, niet weer de eeuwenoude "GT vs FM"-discussie
Ik vond bovendien dat forza meer racete als een willekeurige Need For Speedgame, maar dat kan ook komen doordat ik het dus met controller moet doen.
Visueel vind ik GT ook beter.
PSN / Steam: Voxalizer // Battle.net: Plaguehead#2325 // Common sense isn't very common.
Je hebt Forza4 in bezit? If so, ik zie je iig niet posten in het Forza4 topic. Maar iig vind ik dat met FM4 qua visueel GT5 redelijl makkelijk voorbij is gegaan. En dan de "big shots" mogelijkheid gewoon on-track.
Echter komt FM4 qua rijgedrag niet in de buurt van Gt5, maar FM4 is imo meer een racer, meer van de actie. Dat is wat ik mis in GT5, de actie. Echter als ik voor mezelf een rondje Nordschleife wil doen, dan zet ik Gt5 echt wel aan ipv Forza..
Maar iig plaatjes als dit http://i.imgur.com/m54wq.jpg (en dit is nog maar de helft van de resolutie) kun je in GT5 niet maken on-track.
Echter komt FM4 qua rijgedrag niet in de buurt van Gt5, maar FM4 is imo meer een racer, meer van de actie. Dat is wat ik mis in GT5, de actie. Echter als ik voor mezelf een rondje Nordschleife wil doen, dan zet ik Gt5 echt wel aan ipv Forza..
Maar iig plaatjes als dit http://i.imgur.com/m54wq.jpg (en dit is nog maar de helft van de resolutie) kun je in GT5 niet maken on-track.
[ Voor 26% gewijzigd door GAIAjohan op 16-10-2011 00:48 ]
Damn
Volgens mij is het nep. Gewoon een filmpje met daaroverheen de HUD van GT5. Vooral de belichting in de cockpit ziet er opeens stukken beter uit dan voorheen.
MacBook Pro 16” M4 Pro | PC (Ryzen 58000X / RTX5070 Ti) | PS5 Pro | Switch 2 | LG 77G2 | B&W 700 S2 | Nikon Z8 + 14-30, 24-120, 100-400 | iPhone 16 Pro Max | Tesla Model Y
trolololMazeWing schreef op zondag 16 oktober 2011 @ 05:40:
Volgens mij is het nep. Gewoon een filmpje met daaroverheen de HUD van GT5. Vooral de belichting in de cockpit ziet er opeens stukken beter uit dan voorheen.
beter een donker dashboard dan een zwart dashboard hedvdkiwi schreef op zondag 16 oktober 2011 @ 00:09:
Zojuist de Japanse 90's challenge gedaan (seasonal) met de Acura NSX (premium)
Alleen op Tokyo had ik 8 ronden nodig voor de koppositie![]()
nurburgring zal wel goed xp opleveren dan wss
Verwijderd
Geluid vind ik in Forza 4 ook beter.Voxalizer schreef op zondag 16 oktober 2011 @ 00:32:
[...]
Ik heb beide consoles. Het enige dat ik beter vind aan forza is de schade en de leaderboards per track. Verder GT all the way. Bovendien vind ik het aantal ondersteunde stuurtjes te beperkt. Ik heb een g27, ga deze niet vervangen voor forza alleen. Echter, door het racen met stuur is racen met controller niet meer aan mij besteed.
Ik vond bovendien dat forza meer racete als een willekeurige Need For Speedgame, maar dat kan ook komen doordat ik het dus met controller moet doen.
Visueel vind ik GT ook beter.
Verder moet je als je beide consoles hebt gewoon beide games hebben. Ik vermaak me met beiden
Dat dacht ik eerst ook eerlijk gezegd, maar het is toch echt uit GT5 (Spa met bewolkte weersetting)MazeWing schreef op zondag 16 oktober 2011 @ 05:40:
Komt uit deze gameplay vid:
[ Voor 10% gewijzigd door Sander H op 16-10-2011 09:50 ]
Hey allen,
Na de laatste grote update kan ik gt5 niet meer starten onder de foutmelding dat er niet genoeg ruimte is op de schijf en ik 32mb vrij moet maken.
Er is meer dan 200 gb vrij, heb de browser chache geleegd, niet gespeelde spellen verwijderd etc.
Probleem blijft bestaan.
Kon wel de saved game op USBstick zetten gelukkig.
Kan ik het spel nu gewoon deleten en die saved data terugzetten?
Na de laatste grote update kan ik gt5 niet meer starten onder de foutmelding dat er niet genoeg ruimte is op de schijf en ik 32mb vrij moet maken.
Er is meer dan 200 gb vrij, heb de browser chache geleegd, niet gespeelde spellen verwijderd etc.
Probleem blijft bestaan.
Dat ziet er gaaf uit zeg. Net zo mooi als de Nordsleife.Sander H schreef op zondag 16 oktober 2011 @ 09:50:
[...]
Dat dacht ik eerst ook eerlijk gezegd, maar het is toch echt uit GT5 (Spa met bewolkte weersetting)![]()
Komt uit deze gameplay vid:
[video]
Ik denk dat we binnenkort meer DLC mogen verwachten. Eerst maar wachten op dinsdag.
JepDennisdn schreef op zondag 16 oktober 2011 @ 10:31:
Hey allen,
Probleem blijft bestaan.
Ik ga binnenkort ook maar weer eens wat meer GT5 spelen 
Spa ziet er wel erg goed uit.
Spa ziet er wel erg goed uit.
PSN id: NL_SToRM
Ja dat klopt wel, maar het zou zo handig zijn als je gewoon je lampen aan kon zetten (net zoals ze op de Nordschleife standaard aan staan), en dat je tellers dan goede verlichting zouden hebben.yzx schreef op zondag 16 oktober 2011 @ 08:05:
[...]
beter een donker dashboard dan een zwart dashboard he![]()
nurburgring zal wel goed xp opleveren dan wss
Ik schakel altijd op de visuele toerenteller (op geluid kan ik niet).
Vanmiddag zal ik eens kijken of de tellers verlicht zijn bij de Acura als ik de Ring ga rijden...
*edit: ja dus, veel beter!*
De xp op de Nurburgring valt reuze mee, die zal zo rond de 30 a 40.000 liggen.
credits ook maar 300.000.
Als ik kijk naar die video met Lambo rond Spa valt me dat op wat me na de update ook bij de Nordschleife opvalt. Namelijk dat de 'vochtigheid' van de lucht zichtbaar is. Een lichte mist waardoor de omgeving veel realistischer uitziet. Kan natuurlijk al voor de update zijn geweest, maar is me nu pas echt opgevallen.
Zat er er voor de update in, alleen toen kon je niet precies instellen met wat voor weertype je reed (wel dat het veranderde maar dan moest je nog maar afwachten hoe dat er precies uit zou zien). Met 2.0 kan je veel preciezer instellendustdriver schreef op zondag 16 oktober 2011 @ 16:30:
Als ik kijk naar die video met Lambo rond Spa valt me dat op wat me na de update ook bij de Nordschleife opvalt. Namelijk dat de 'vochtigheid' van de lucht zichtbaar is. Een lichte mist waardoor de omgeving veel realistischer uitziet. Kan natuurlijk al voor de update zijn geweest, maar is me nu pas echt opgevallen.
Dat kan het zijn ja. Had de tijd op zonsopgang gezet met lichte trackvochtigheid. Voelde verraderlijk aan op sommige plaatsen.
De auto's reageren zowiezo al meer op curbs en hobbels. Bepaalde stukken waar ik voorheen voluit op de gas bleef staan ben ik nu toch al een paar keer achterstevoren gegaan doordat de auto instabiel werd na een hobbel. En vooral de verbeterde force feedback zorgt voor meer realisme.
De persoon waarmee ik aan het racen was begon zelfs te klagen toen de track opgedroogd was dat hij meer last had van onderstuur in zijn 4x4. Daarvoor kwam de achterkant makkelijker om onder het remmen.
De auto's reageren zowiezo al meer op curbs en hobbels. Bepaalde stukken waar ik voorheen voluit op de gas bleef staan ben ik nu toch al een paar keer achterstevoren gegaan doordat de auto instabiel werd na een hobbel. En vooral de verbeterde force feedback zorgt voor meer realisme.
De persoon waarmee ik aan het racen was begon zelfs te klagen toen de track opgedroogd was dat hij meer last had van onderstuur in zijn 4x4. Daarvoor kwam de achterkant makkelijker om onder het remmen.
[ Voor 19% gewijzigd door dustdriver op 16-10-2011 16:55 ]
Ik heb vandaag een paar racen gereden. Het valt mij op dat de besturing verbeterd is ik spin veel eerder dan voor de 2.0 update. En als je lange afstand race aan het rijden bent voel je ook eerder wanneer je banden op zijn. Ik zie ook dat de AI verbeterd is ze maken nu meer fouten zoals ver remmen of verkeerd insturen.
Verwijderd
Ik zou dit niet een verbetering willen noemen.Het valt mij op dat de besturing verbeterd is ik spin veel eerder dan voor de 2.0 update.
Sstt!Verwijderd schreef op zondag 16 oktober 2011 @ 18:10:
[...]
Ik zou dit niet een verbetering willen noemen.
Sommige mensen denken dat racegames alleen realistisch zijn als een auto heel moeilijk te besturen is! (terwijl feitelijk iedereen gewoon op lage snelheid rond zou moeten kunnen rijden zonder te spinnen. Muv enkele racewagens die juist snelheid nodig hebben.
[ Voor 21% gewijzigd door GAIAjohan op 16-10-2011 18:17 ]
Dit, als je genoeg je gas los laat kun je rond elke bocht, tenzij je een Ginetta G4 hebt met 500pk die spint uit met 40km/hGAIAjohan schreef op zondag 16 oktober 2011 @ 18:17:
[...]
Sstt!
Sommige mensen denken dat racegames alleen realistisch zijn als een auto heel moeilijk te besturen is! (terwijl feitelijk iedereen gewoon op lage snelheid rond zou moeten kunnen rijden zonder te spinnen. Muv enkele racewagens die juist snelheid nodig hebben.

Niet iedereen zet standaard TC aanGAIAjohan schreef op zondag 16 oktober 2011 @ 18:17:
[...]
Sstt!
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.
Driften geprobeerd...
...man man dat is niet makkelijk
370Z, M3 '07 en de Blitz ER34 genomen; laatste werkt voor mij het best.
De andere 2 had ik getuned met een setup van GTP.
Daarvan lijkt de BMW makkelijker onder controle te houden, alleen heb ik daar een
ruime bocht voor nodig
...man man dat is niet makkelijk
Daarvan lijkt de BMW makkelijker onder controle te houden, alleen heb ik daar een
ruime bocht voor nodig
Honda NSX voor te driften gebruik ikdvdkiwi schreef op zondag 16 oktober 2011 @ 18:29:
Driften geprobeerd...
...man man dat is niet makkelijk![]()
ruime bocht voor nodig
Waarom zou je TC nodig hebben als je gewoon rustig het gaspedaal beroert? Sowieso is 90% van de auto's best te rijden zonder TC. Alleen hersenlozen die niet snappen dat een gaspedaal kan doseren hebben TC nodig.
Welke race levert na de update fatsoenlijk wat XP op?? Cash boeit me niet!!!! wel dus de XP
Iemand???
Iemand???
Ik rij met alles uitGAIAjohan schreef op zondag 16 oktober 2011 @ 18:49:
[...]
Waarom zou je TC nodig hebben als je gewoon rustig het gaspedaal beroert? Sowieso is 90% van de auto's best te rijden zonder TC. Alleen hersenlozen die niet snappen dat een gaspedaal kan doseren hebben TC nodig.

Nah, sommige auto's zie ik toch echt niet zitten zonder TC. Ik noem bv een TVR Cerbera Speed 12...yzx schreef op zondag 16 oktober 2011 @ 18:54:
[...]
Ik rij met alles uitje moet maar eens achter me rijden als er een haarspeld bocht komt

Zonder TC en ABSGAIAjohan schreef op zondag 16 oktober 2011 @ 18:56:
[...]
Nah, sommige auto's zie ik toch echt niet zitten zonder TC. Ik noem bv een TVR Cerbera Speed 12...
Zijn er nog instellingen in de game zelf die het grafisch wat omhoog gooien? Ik heb hem sinds gister en hoewel de omgeving er redelijk mooi uitziet vindt ik sommige auto's echt lelijk. Zelfs sommige premium auto's. Daar is het overigens vooral de velgen, die lijken wel wieldoppen.
Heb ik soms een instelling niet goed staan ofzo? Want dit is wel jammer af en toe
Heb ik soms een instelling niet goed staan ofzo? Want dit is wel jammer af en toe
GT5 is deze week 20euro bij de MM.
Ik quote hier mijzelf, voor het geval anderen tegen hetzelfde probleem aan gaan lopen.Dennisdn schreef op zondag 16 oktober 2011 @ 10:31:
Hey allen,
Probleem blijft bestaan.
Het schijnt een bekend probleem te zijn na de 2.0 update. Op andere forums wordt gezegd dat je een willekeurige demo moet downloaden en installeren, en dat daarna een beschadigd GT5 bestand tussen de games komt te staan die je kan verwijderen.
Dat was bij mij niet het geval. Alleen het spel verwijderen, en daarna opnieuw installeren heeft geholpen (meer dan 2 uur aan het laden geweest), en mijn game-data was gelukkig nog helemaal in orde.
Kleine bug: in plaats van 1 redbull, heb ik er 2 bijgekregen wegens het kampioenschap van Vettel, en nu heb ik er dus 3 :-)
Wat ik me afvraag is, waarom duurt het zo lang om een race te laden? Bijvoorbeeld dat de lijst met tegenstanders 1 voor 1 wordt aangemaakt. Kan ik dit omzeilen? Want ondanks dat ik het volledige spel (9GB) geinstalleerd heb duurt het toch flink lang voordat ik in een race zit.
Dat heb ik ook inderdaad kom nu een beetje om in de red bull bakken.Dennisdn schreef op maandag 17 oktober 2011 @ 11:19:
[...]
Kleine bug: in plaats van 1 redbull, heb ik er 2 bijgekregen wegens het kampioenschap van Vettel, en nu heb ik er dus 3 :-)
PSN: Flexman | STEAM: Flex0r[GoT]
Niet racen tegen tegenstandersVulcanRaven schreef op maandag 17 oktober 2011 @ 12:17:
Wat ik me afvraag is, waarom duurt het zo lang om een race te laden? Bijvoorbeeld dat de lijst met tegenstanders 1 voor 1 wordt aangemaakt. Kan ik dit omzeilen? Want ondanks dat ik het volledige spel (9GB) geinstalleerd heb duurt het toch flink lang voordat ik in een race zit.
..
Het is niet te omzeilen, voor de update duurde het laden al lang. Toen werden de tegenstanders meteen geladen, nu worden de tegenstanders pas geladen na de track zodat je alvast wat instellingen zou kunnen veranderen. Ik vind het wel een vooruitgang!
Je hebt zelf al bij 'instellingen' gekeken om te zien of er 'instellingen' zijn hiervoor neem ik aan?VulcanRaven schreef op maandag 17 oktober 2011 @ 10:21:
Zijn er nog instellingen in de game zelf die het grafisch wat omhoog gooien? Ik heb hem sinds gister en hoewel de omgeving er redelijk mooi uitziet vindt ik sommige auto's echt lelijk. Zelfs sommige premium auto's. Daar is het overigens vooral de velgen, die lijken wel wieldoppen.
Bij PS3 games zijn er op dat vlak nu eenmaal bijna nooit opties omdat je niet met wisselende hardware zit zoals bij PC's met hun 8124 verschillende videokaarten.
Wat jij bedoelt is (denk ik) FPS inleveren tegen mooiere graphics, maan dan komen er weer klachten over haperende beelden.. Het aantal mensen dat zich tijdens het racen drukt maakt om wieldoppen zal kleiner zijn
Jep. Ik snap dat je daarin niks kan aanpassen. Ik dacht meer in de trant van dat je misschien handmatig de output moest instellen. Die wieldoppen valt me gewoon op aangezien het spel irl. niet echt overeenkomt met bijv. de plaatjes in de OP. Dat vindk ik wel een beetje zonde.WaterFire schreef op maandag 17 oktober 2011 @ 13:09:
[...]
Je hebt zelf al bij 'instellingen' gekeken om te zien of er 'instellingen' zijn hiervoor neem ik aan?
Bij PS3 games zijn er op dat vlak nu eenmaal bijna nooit opties omdat je niet met wisselende hardware zit zoals bij PC's met hun 8124 verschillende videokaarten.
Wat jij bedoelt is (denk ik) FPS inleveren tegen mooiere graphics, maan dan komen er weer klachten over haperende beelden.. Het aantal mensen dat zich tijdens het racen drukt maakt om wieldoppen zal kleiner zijn.
De plaatjes in de OP zijn ook geschoten in Photomode, dus niet 'realtime' in de race zelf. Als je tijdens een race of reply een foto wil maken, schakelt hij over naar photomode waar dus alle details wel worden ingeladen.
Ach, tijdens het racen zie ik toch alleen de binnenkant van mijn wagen, en heb door het concentreren op de weg geen tijd om op details van andere wagens te letten...
Dus dan maar liever zo en een soepele framerate.
Ik vind het prima
Binnenkort eens de 24 uurs races gaan starten. Met 200% xp moet dat een belachelijke hoeveelheid op gaan leveren (Le mans zo'n 12 miljoen, Nurburg zo'n 18 mijloen)
Ik vind het prima
Binnenkort eens de 24 uurs races gaan starten. Met 200% xp moet dat een belachelijke hoeveelheid op gaan leveren (Le mans zo'n 12 miljoen, Nurburg zo'n 18 mijloen)
De kwaliteit verschilt heel erg in de game... soms erg realistisch en soms zwaar 8bitVulcanRaven schreef op maandag 17 oktober 2011 @ 13:36:
[...]
Jep. Ik snap dat je daarin niks kan aanpassen. Ik dacht meer in de trant van dat je misschien handmatig de output moest instellen. Die wieldoppen valt me gewoon op aangezien het spel irl. niet echt overeenkomt met bijv. de plaatjes in de OP. Dat vindk ik wel een beetje zonde.
Hier een voorbeeld van ingame beeld, iets ingezoomd in cockpitview en alle hulpmiddelen (km teller, circuit mapje, tijd) uitzet.....

Moest echt een paar keer kijken of het wel echt GT5 was... je ziet het aan de ghostcar in de achteruitkijkspiegel.
Hier het origineel

De vochtigere lucht is wat het realistischer maakt denk ik.
Daardoor heb je de neveligheid in de verte, en de kleuren komen wat fletser over.
Normaliter is alles veel te verzadigd, waardoor het wat nep overkomt.
Toen waren de dashboards het mooist, nu is het precies andersom
Daardoor heb je de neveligheid in de verte, en de kleuren komen wat fletser over.
Normaliter is alles veel te verzadigd, waardoor het wat nep overkomt.
Toen waren de dashboards het mooist, nu is het precies andersom
Welke baan is dat eigelijk?Djie schreef op maandag 17 oktober 2011 @ 17:00:
De kwaliteit verschilt heel erg in de game... soms erg realistisch en soms zwaar 8bit
Hier een voorbeeld van ingame beeld, iets ingezoomd in cockpitview en alle hulpmiddelen (km teller, circuit mapje, tijd) uitzet.....
Ik dacht dus echt dat dit een geshopte cockpit was op een stukje 'echte replay'
Dat is Spa Francorchamps, die komt morgen of woensdag als DLC beschikbaar.
Djie schreef op maandag 17 oktober 2011 @ 17:00:
[...]
De kwaliteit verschilt heel erg in de game... soms erg realistisch en soms zwaar 8bit
Dat verklaart veel. Het is zeker niet dat ik meer naar de auto's kijk dan game. Ik vind het tot nu toe nog een prachtig spel. Ziet er ook gewoon mooi uit, maar doordat in de reviews altijd gesproken wordt over grafisch geweld en de foto's krijg je toch een vekeerd idee en daar schrik je in het begin soms even vanSinergyX schreef op maandag 17 oktober 2011 @ 14:14:
De plaatjes in de OP zijn ook geschoten in Photomode, dus niet 'realtime' in de race zelf. Als je tijdens een race of reply een foto wil maken, schakelt hij over naar photomode waar dus alle details wel worden ingeladen.
Is er iets met de servers van GT aan de hand of ligt het aan mij dat de game ontzettend traag is nu? Als ik op driehoekje druk om een menu op te vragen duurt dat ècht lang.
Ik ben een half jaartje uit het spel geweest en heb de vorderingen niet echt meer gevolgd.dvdkiwi schreef op maandag 17 oktober 2011 @ 16:45:
Ach, tijdens het racen zie ik toch alleen de binnenkant van mijn wagen, en heb door het concentreren op de weg geen tijd om op details van andere wagens te letten...
Ik vind het prima
Maar het bloed begint laatste dagen weer te stromen en ga er weer mee aan de gang.
Het enige wat ik nog moet doen zijn de endurance races zoals de 24u.
Er was toen sprake van dat er bij een update misschien de optie kwam om hem op pauze te kunnen zetten en gewoon de playstation uit te zetten tussendoor.
Is dat er ook gekomen?
Ja, je kan vanuit de pits je race opslaan en het spel afsluiten. Na het starten van het spel moet je wel weer met die race verder, je kan niet iets anders doen
Ook ik dacht eerst dat het een echte replay betrof met een cockpit die erover was geplakt, maar je ziet duidelijk dat de gebouwen rechts het witte dak ineens verschijnt in de verteSinergyX schreef op maandag 17 oktober 2011 @ 17:34:
[...]
Welke baan is dat eigelijk?
Ik dacht dus echt dat dit een geshopte cockpit was op een stukje 'echte replay'
Aaaah vanuit de pits dus
Gister begonnen met eerste endurance, 15 rondjes en ik doe quit.

Gisteravond de seasonal German Touring Car Championship gereden. Erg leuk om te doen, en vrij lastig om m'n auto goed afgesteld te krijgen. Mijn A4 touring kon in het begin totaal niet meekomen, maar naar wat aanpassingen kon ik eerste worden. Het is trouwens wel een $#^#^% auto, die A4 touring. Veel te korte draaicirkel en bijna niet te controlleren bij het hard aanremmen voor een bocht. Tenminste, zo voelde het na een tijdje in een R8 quattro gereden te hebben
Verwijderd
Dlc is vanaf nu te koop in shop even zoeken op gran turismo kopen en dan gt5 openen en in 1e scherm bij nieuwe download button installeren
Kan dat niet direct met die nieuwe knop vanuit het hoofdmenu uit GT5, daar zit nu toch een DLC knop?!Verwijderd schreef op dinsdag 18 oktober 2011 @ 10:38:
Dlc is vanaf nu te koop in shop even zoeken op gran turismo kopen en dan gt5 openen en in 1e scherm bij nieuwe download button installeren
Daar kun je alleen de al gekochte DLC installeren, dus niet aanschaffen. Heb zojuist ook het volledige pack aangeschaft en geïnstalleerd. De auto's krijg je als autoleveringen, dus je moet ze stuk voor stuk accepteren
Is het ook mogelijk om zonder CC aankopen te doen, bijv. via paypal of ideal or whatever?Verwijderd schreef op dinsdag 18 oktober 2011 @ 10:38:
Je kunt gewoon een PSN kaartje kopen van 20 of 50 euro (online of in de winkel), en die dan activeren op je account en daarmee DLC aanschaffen.Tarabass schreef op dinsdag 18 oktober 2011 @ 10:50:
[...]
Is het ook mogelijk om zonder CC aankopen te doen, bijv. via paypal of ideal or whatever?
[ Voor 3% gewijzigd door Sander H op 18-10-2011 10:52 ]
Thx, niet aan gedacht. Maar eens even aanschaffen dan, ik wil perse spa hebben lolSander H schreef op dinsdag 18 oktober 2011 @ 10:51:
[...]
Je kunt gewoon een PSN kaartje kopen van 20 of 50 euro (online of in de winkel), en die dan activeren op je account en daarmee DLC aanschaffen.
Geweldig! Ga ik vanavond beginnen!dude88 schreef op dinsdag 18 oktober 2011 @ 08:30:
Ja, je kan vanuit de pits je race opslaan en het spel afsluiten. Na het starten van het spel moet je wel weer met die race verder, je kan niet iets anders doen
Same hereHoyden schreef op vrijdag 14 oktober 2011 @ 13:59:
Op een gegeven moment waren de banden op; rondetijden van 1:14 en maar blijven doorrijden omdat de benzine nog lang niet op was.![]()

Server: Dell PowerEdge R610, 48GB DDR3 1333MHz, 3 x 4TB IronWolf RAID5, Dell H700, VMware ESXi 6.0
Laptop: Dell Latitude E6510, Intel i5-560m, 8GB RAM, 128GB Samsung SSD, 250GB 7200rpm, 15.4" WUXGA FHD
PSN: FastBunny_NL
De AI is af en toe toch wazig. Vanochtend een B-spec race gedaan (British Lightweight) op het TopGear track. M'n coureur ligt ruim voor en begint net aan de laatste ronde, komt bij het middenstuk een auto tegen die van de andere kant komt en vervolgens gaat m'n coureur de verkeerde kant op... Met als gevolg dat hij ineens nog maar 6e ligt op een half rondje achterstand...