Mis eigenlijk toch wel de optie om een cabriolet zonder top te rijden. Misschien iets voor een volgende patch?
Jammer. Nu zit je dus nog sneller te pitten als voor de patch, waarbij je nu ook moet kiezen voor banden met minder grip..... (Harde Compound ipv zacht eerst) Als ik dit geweten had, was ik meteen na de 24h LeMans begonnen met de 24h Nurburgring, want nu sta je dus (nog) meer in de pits. Zal mij benieuwen hoe vaak de AI rijders pitten tijdens de race.KAdrifter schreef op woensdag 21 december 2011 @ 12:40:
Nu gaan de hard slicks iets korter mee dan de soft/hard/medium slicks eerst, de medium slicks duidelijk korter en de soft slicks zijn maar goed voor een paar ronden (afhankelijk van de baan natuurlijk). Dus ze hebben de verschillen in slijtage wel gefixed, maar ze slijten nog steeds veel te hard voor slicks met die compounds.
Ik rij al meer dan een jaar met verschillende compounds in GT5 en tot deze patch maakt het geen reet uit welke racecompound je pakte, alles was net zo snel versleten. Verschil was alleen wel dat de zachte compound veel meer grip had dan de harde compound. Zoals ik hierboven dus aangeef, was de slijtage van de raceband al ongelovelijk hoog pre 2.0.2, nu dus nog hoger. En dit terwijl het in de oude situatie al kolder was. Ben wel "blij" dat er nu eindelijk verschil is in compounds, waardoor je ook eindelijk een achterband vretende auto kan voorzien van banden achter die wat langer mee gaan. Hierdoor kan je zorgen dat al je banden tegelijk "op" zijn.bones schreef op woensdag 21 december 2011 @ 12:33:
[...]
Dat is zeker waar maar in het echt heb je ook slicks met verschillende compounds.. net zoals in GT5. Met een hard compound valt de slijtage behoorlijk mee vergeleken met soft. Bij de 24 uurs endurance races gaan ze echt niet alleen voor een soft compound hoor. Monteer eens een setje hard, en kijk dan hoe lang je er mee doet in GT5.
24uurs races die 24 uur duren, prima. Maar zorg er dan ook voor dat de AI en jij ongeveer net zo vaak hoeven te pitten en dat de slijtage ook enigzins in de buurt komt van de echte races. Er zit een groot verschil in elke 20 minuten pitten of elk uur in real life. (waarbij ook nog eens wordt gepit voor schade...)
Ik ga binnenkort maar eens kijken of deze race nog fatsoenlijk te doen is. Dit is nog de enige race die ik moet voor alle races op goud. Dan kan ik nog zien of ik mijn laatste 30 rijbewijs trials op goud krijg en dan nog een paar haast onmogelijke special events op goud zetten.
PSN-ID: Thunder76nl | Twitch: LaBestiaNeraNL
Dan race je toch gewoon met race hard? Hoef je ook niet elke 20 min. te pitten
My fun: Track prepared Renault Megane 3 RS @ 306HP
KAdrifter meldt dat Race Hard sneller slijt dan voor de 2.0.2 patch en de medium en soft nog harder. Met de Race Hard moet je dus nu nog steeds binnen 20 minuten pitten......
Die 20 minuten geldt voor de race soft. Na de patch zit er verschil in slijtage tussen hard/medium/soft. Dus zal race hard langer meegaan dan 20 minuten toch?
Anoniem: 316847
Er zijn berichten dat UK D en SE het in store hebben dus je zou het nog eens kunnen proberenf.h schreef op woensdag 21 december 2011 @ 17:16:
Maar de DLC staat nu nog steeds niet in de Store?
[ Voor 21% gewijzigd door Anoniem: 316847 op 21-12-2011 17:58 ]
Ik heb hem net aangeschaftAnoniem: 316847 schreef op woensdag 21 december 2011 @ 17:31:
[...]
Er zijn berichten dat UK D en SE het in store hebben dus je zou het nog eens kunnen proberen
Aah nice, ik heb hem me ook aangeschaft. Was het eigenlijk niet van plan maar onder het motto van gt5 steunen heb ik het toch gedaan, speel het spel toch al een jaar lang met veel plezier en draag gt5 wel een warm hart toe.
Time is never wasted when you're wasted all the time.
+1Phase schreef op woensdag 21 december 2011 @ 19:57:
Aah nice, ik heb hem me ook aangeschaft. Was het eigenlijk niet van plan maar onder het motto van gt5 steunen heb ik het toch gedaan, speel het spel toch al een jaar lang met veel plezier en draag gt5 wel een warm hart toe.
hier ook dlc binnen, genieten geblazen, sowieso gt5 2.02 is een reboot voor gt5, heerlijk gewoon.
Tax the rich, feed the poor 'Til there are no rich no more!!!
Dit krijg ik niet voor mekaar. Waarschijnlijk doe ik wat verkeerdv8power67 schreef op dinsdag 20 december 2011 @ 10:18:
aanrader, in seasonal event menu, eventjes de al gefinishde events openen, krijg je gratiz cartokens
Vandaag ook de dlc gekocht. Erg vet om met de vw's over spa te knallen. Iemand al goede settings voor de scirocco?
Over dat verhaal met het pitten, als je dan eens een auto pakt met dezelfse specs als de AI?
Ik pak altijd een auto met 100pp meer dan de AI, maar ik ben dan ook slecht
. Meer power = sneller slijtage?
Ik pak altijd een auto met 100pp meer dan de AI, maar ik ben dan ook slecht
KAdrifter schreef op woensdag 21 december 2011 @ 12:40:
Nu gaan de hard slicks iets korter mee dan de soft/hard/medium slicks eerst, de medium slicks duidelijk korter en de soft slicks zijn maar goed voor een paar ronden (afhankelijk van de baan natuurlijk). Dus ze hebben de verschillen in slijtage wel gefixed, maar ze slijten nog steeds veel te hard voor slicks met die compounds.
Wat snap je niet aan de bovenstaande Quote van KAdrifter? Voor de 2.0.2 patch zat er GEEN verschil qua levensduur tussen Race Soft/Medium/Hard. Na de 2.0.2. patch gaan de Race Hard korter mee dan de Race Soft/Medium/Hard voor de patch. Dus conclusie: Race Hard is nu niet goed genoeg meer voor 20 minuten racen, Medium minder dan Hard en Soft NOG minder.Stefie2010 schreef op woensdag 21 december 2011 @ 15:35:
Die 20 minuten geldt voor de race soft. Na de patch zit er verschil in slijtage tussen hard/medium/soft. Dus zal race hard langer meegaan dan 20 minuten toch?
Daar waar ik dus pre-2.0.2 met Race Soft (of Medium of Hard) 20 minuten deed, moet ik nu Race Hard gebruiken voor minder dan 20 minuten en zijn Medium/Soft onbruikbaar. Minder grip en lagere levensduur.
Dat ga ik nog eens testen. Echter zou ik wel een auto willen gebruiken, waarmee ik zeker weten kan winnen, want ik ben niet zo masochistisch ingesteld dat ik de race graag meerdere keren wil doen om goud te halen.Aight! schreef op donderdag 22 december 2011 @ 01:46:
Over dat verhaal met het pitten, als je dan eens een auto pakt met dezelfse specs als de AI?
Ik pak altijd een auto met 100pp meer dan de AI, maar ik ben dan ook slecht. Meer power = sneller slijtage?
[ Voor 0% gewijzigd door thunder8 op 22-12-2011 09:24 . Reden: Typo ]
Dat de banden sneller slijten heb ik nog niet echt kunnen testen. Wel is het zo dat als je rustiger de bochten neemt en er niet in een drift uit komt, de banden een stuk minder snel slijten. Curpstones zijn ook niet echt bevorderlijk voor de banden slijtage. Hier zal je dus ook rekening mee moeten houden.
Maar echt gemerkt heb ik het nog niet, zelf nog geen race gereden sinds de nieuwe update. Zal het van het weekend wel merken met de 9uur van tsukuba, daar wil ik morgen mee gaan beginnen.
Maar echt gemerkt heb ik het nog niet, zelf nog geen race gereden sinds de nieuwe update. Zal het van het weekend wel merken met de 9uur van tsukuba, daar wil ik morgen mee gaan beginnen.
Overigens, volgens mij zat er wel degelijk verschil in banden slijtage voor de patch. Alleen het verschil was stukken minder als nu. Kan helaas niet terug naar voor de patch, maar ik merk het wel degelijk op dit moment.
http://azerty.nl/36-1072-...serati-gran-turismo-.html
^-- maseratie GT muis (lol)
maar is dŕ annimo om vanavond te race? denk va 19.30u ?
^-- maseratie GT muis (lol)
maar is dŕ annimo om vanavond te race? denk va 19.30u ?
Niet dat ik gemerkt heb. Ik heb getest met de Minolta op LeMans. Op droog moest ik elke 7 ronden naar binnen. Hard - Soft, maakte geen enkel verschil. Vooral de Minolta vreet achterbanden. Wilde de achterbanden naar Hard zetten om zodoende op gelijkmatige slijtage te komen. Hielp dus niet. Ook volledige set Hard getest, ook geen soelaas. Enige verschil voor de patch was dat Hard veel minder grip had dan soft. Scheelde een paar seconden per ronde.bones schreef op donderdag 22 december 2011 @ 09:38:
Overigens, volgens mij zat er wel degelijk verschil in banden slijtage voor de patch. Alleen het verschil was stukken minder als nu. Kan helaas niet terug naar voor de patch, maar ik merk het wel degelijk op dit moment.
Het gepiep van banden klinkt nu wel een stuk doffer, berg rondjes Trial Mountain gedaan met een Subaru, elke bocht problemen te driften, geluid was een stuk minder 'irritant' aanwezig.
Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.
Kan het nou afgelopen zijn met die eindeloze 'seasons greetings' als ik GT opstart....
Misschien moet ik 1x buigen voor die Japanners... en stopt het dan pas
Misschien moet ik 1x buigen voor die Japanners... en stopt het dan pas
Elke vrijdag om 19:00u Obi's Dubkapital Radio op channel ONE van www.intergalactic.fm
Ach die 1x als je opstart, vind het niet zo'n probleem.
Wist trouwens niet dat je op die indoor kartbanen ook met normale auto's kon rijden
Wel erg grappig daar met een Minolta overheen proberen te gaan, bizar dat een kart op zo'n baan niet eens zo langzaam is
Wist trouwens niet dat je op die indoor kartbanen ook met normale auto's kon rijden
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.
Wacht maar tot je een keer online met 12+ van die Samba busjes op die baan zit.SinergyX schreef op donderdag 22 december 2011 @ 12:46:
Ach die 1x als je opstart, vind het niet zo'n probleem.
Wist trouwens niet dat je op die indoor kartbanen ook met normale auto's kon rijdenWel erg grappig daar met een Minolta overheen proberen te gaan, bizar dat een kart op zo'n baan niet eens zo langzaam is
PSN / Steam: Voxalizer // Battle.net: Plaguehead#2325 // Common sense isn't very common.
Ok laat ik het anders zeggen. Eigenlijk vragen, zoals mijn post impliceerde. Voor de patch deed ik met een band ongeveer 35-40 min op Le Mans. Heeft de patch er voor gezorgd dat nu, met het verschil in slijtage tussen de compounds, de race hard band maar 20 min. meegaat? Dus minimaal de slijtage verdubbeld is?thunder8 schreef op donderdag 22 december 2011 @ 09:23:
Wat snap je niet aan de bovenstaande Quote van KAdrifter? Voor de 2.0.2 patch zat er GEEN verschil qua levensduur tussen Race Soft/Medium/Hard. Na de 2.0.2. patch gaan de Race Hard korter mee dan de Race Soft/Medium/Hard voor de patch. Dus conclusie: Race Hard is nu niet goed genoeg meer voor 20 minuten racen, Medium minder dan Hard en Soft NOG minder.
Daar waar ik dus pre-2.0.2 met Race Soft (of Medium of Hard) 20 minuten deed, moet ik nu Race Hard gebruiken voor minder dan 20 minuten en zijn Medium/Soft onbruikbaar. Minder grip en lagere levensduur.
Ik zou toch verwachten dat race hard langer meegaat ipv korter (of lees ik verkeerd?)Stefie2010 schreef op donderdag 22 december 2011 @ 23:21:
[...]
Ok laat ik het anders zeggen. Eigenlijk vragen, zoals mijn post impliceerde. Voor de patch deed ik met een band ongeveer 35-40 min op Le Mans. Heeft de patch er voor gezorgd dat nu, met het verschil in slijtage tussen de compounds, de race hard band maar 20 min. meegaat? Dus minimaal de slijtage verdubbeld is?
De hardere compound is juist bedoeld om langer mee te gaan als de zachtere. Voor de patch gingen ze bijna even lang mee.
psn: jackal131 | "When you jump from a plane and your parachute is broken, you've still got the rest of your life to fix it"
In jouw situatie zal de Race Hard nu korter meegaan dan 35-40 minuten voor de patch en de medium/soft nog veel korter. Ben trouwens wel benieuwd welke auto en welke setup je gebruikt dat je 35-40 minuten zonder te pitten kan doorrijden op LeMans.Stefie2010 schreef op donderdag 22 december 2011 @ 23:21:
[...]
Ok laat ik het anders zeggen. Eigenlijk vragen, zoals mijn post impliceerde. Voor de patch deed ik met een band ongeveer 35-40 min op Le Mans. Heeft de patch er voor gezorgd dat nu, met het verschil in slijtage tussen de compounds, de race hard band maar 20 min. meegaat? Dus minimaal de slijtage verdubbeld is?
Dat was met de 787B. Racepace gemiddeld 3.25 voor 10/11 ronden tijdens de 24h race. Banden wel helemaal op laatste ronde.thunder8 schreef op vrijdag 23 december 2011 @ 07:07:
[...]
In jouw situatie zal de Race Hard nu korter meegaan dan 35-40 minuten voor de patch en de medium/soft nog veel korter. Ben trouwens wel benieuwd welke auto en welke setup je gebruikt dat je 35-40 minuten zonder te pitten kan doorrijden op LeMans.
Andere Turbo erop of helemaal stock? Hoeveel liter moest je tanken?Stefie2010 schreef op vrijdag 23 december 2011 @ 11:31:
[...]
Dat was met de 787B. Racepace gemiddeld 3.25 voor 10/11 ronden tijdens de 24h race. Banden wel helemaal op laatste ronde.
Daarvoor was het toch ongeveer 6-7 ronden? Althans, zo lang kon ik doorrijden met de Peug 908 fapfap. (Wel online)
PSN: Shiver23
Misschien zijn de banden qua slijtage nu gevoeliger voor je rijstijl?
I served in a company of heroes.
Wel stock, hulpmiddelen uit, behalve ABS. Hoeveelheid brandstof weet ik helaas niet meer, geen volle tank steeds maar net genoeg om de ronden door te komen.thunder8 schreef op vrijdag 23 december 2011 @ 11:51:
[...]
Andere Turbo erop of helemaal stock? Hoeveel liter moest je tanken?
Ik weet niet of de feature ook is toegevoegd of al bestond, maar je hebt nu als Hud optie ook 'bandendruk', waar je dus per wiel ziet hoeveel druk erop staat, mogelijk hebben ze dit realistischer gekoppelt aan slijtage?Maciek schreef op vrijdag 23 december 2011 @ 13:16:
Misschien zijn de banden qua slijtage nu gevoeliger voor je rijstijl?
Grappig, kerstliedjes in het hoofdmenu
Ik wandelde zojuist even door de PlayStation store en er viel me iets op bij de GT5 dlc. Ik heb tot nu toe alles gekocht/gedownload en heb bij de eerste dlc gebruik gemaakt van de alles-in-1 aankoop optie.
Achter het circuitpack staat een rood PSN icoontje, maar achter lakwerk, raceauto pack 1 staat een blauw PSN icoontje. Het circuitpack kan ik gewoon opnieuw downloaden, echter bij de andere dlc (met blauwe icoontjes) staat gewoon weer 'stop in winkelmandje' en 'koop nu'.
Weet iemand hoe dat zit? Hoe zit dat nou als ik bijv. een nieuw ps3 systeem zou kopen?
EDIT: Hmm ik lees er al wel een en ander over in dit topic.
Achter het circuitpack staat een rood PSN icoontje, maar achter lakwerk, raceauto pack 1 staat een blauw PSN icoontje. Het circuitpack kan ik gewoon opnieuw downloaden, echter bij de andere dlc (met blauwe icoontjes) staat gewoon weer 'stop in winkelmandje' en 'koop nu'.
Weet iemand hoe dat zit? Hoe zit dat nou als ik bijv. een nieuw ps3 systeem zou kopen?
EDIT: Hmm ik lees er al wel een en ander over in dit topic.
[ Voor 12% gewijzigd door f.h op 25-12-2011 11:55 ]
Ik vindt sinds de nieuwe update dat het geluid is verbeterd. Ik hoor nu betere motor geluiden.
Hoe kom ik eigenlijk aan de Bentley Le Mans wagen? Ik wil hem nog steeds in mij garage hebben Ik blijf deze wagen super mooi vinden als ik de AI ermee ziet rijden.
Mij viel op dat als ik een season events heb gedaan en goud heb gewonnen niet meer naar het hoofdmenu gaat. Is wel ideaal.
Hoe kom ik eigenlijk aan de Bentley Le Mans wagen? Ik wil hem nog steeds in mij garage hebben Ik blijf deze wagen super mooi vinden als ik de AI ermee ziet rijden.
Mij viel op dat als ik een season events heb gedaan en goud heb gewonnen niet meer naar het hoofdmenu gaat. Is wel ideaal.
Anoniem: 357537
heeft er nog iemand "problemen" met het begin van de races ??
wel, voorbeeld:
ik ga naar de a-spec events, ik neem daar een willekeurige race, en druk op start en ladingscherm verschijnt. tot hier toe geen probleem, dan kom je in het "race-menu" (waar je je tegenstaders kan zien), daar laden de andere coureurs, maar dat blijkt precies wat tijd in beslag te nemen. Dit was niet het geval over enkele maanden terug.
het enige wat ik hardware matig heb gedaan is een andere HDD van 1TB (7.200rpm)...
wel, voorbeeld:
ik ga naar de a-spec events, ik neem daar een willekeurige race, en druk op start en ladingscherm verschijnt. tot hier toe geen probleem, dan kom je in het "race-menu" (waar je je tegenstaders kan zien), daar laden de andere coureurs, maar dat blijkt precies wat tijd in beslag te nemen. Dit was niet het geval over enkele maanden terug.
het enige wat ik hardware matig heb gedaan is een andere HDD van 1TB (7.200rpm)...
Dat aparte laden van de rijders is sinds 2.0 volgens mij gedaan om de laadtijd van de race te verkleinen. Hierdoor kan je in de tussentijd nog wat settings veranderen aan je auto en worden de coureurs en hun auto's op de achtergrond geladen. Voorheen werd het laden van de race EN coureurs met hun auto's in 1x gedaan totdat je in het racemenu kwam. Dit duurde toen ook veel langer. Nu dus in 2 stukken waardoor je in principe wat tijdwinst hebt. (als je tenminste nog wat aan je auto wil aanpassen)
Anoniem: 357537
Oké !! bedankt, dan ben ik daar ook alweer van op de hoogte...
is eigelijk wel lastig, want 9/10 staat mijn wagen raceklaar...
is eigelijk wel lastig, want 9/10 staat mijn wagen raceklaar...
Uiteindelijk is het lood om oud ijzer, daar je voorheen veel langer moest wachten voordat je uberhaupt in het racemenu zat en nu wat langer moet wachten in het racemenu, maar sneller daar bent. Voor de non-tweaker (nee niet te maken met je status hier
) duurt het dus even lang, alleen nu in 2 delen. Voor de mensen die de auto willen aanpassen voor de race, heb je wat tijdswinst.
Ik ben heel erg blij met die feature, er is altijd wel iets te sleutelen.
PSN / Steam: Voxalizer // Battle.net: Plaguehead#2325 // Common sense isn't very common.
Ze mogen altijd nog 1 feature toevoegen, standaard instellingen aanpassen voor alle auto's. Standaard heb je 50% vleugel, standaard instellingen voor je wielen (toe 2.0 dacht ik), toch zie je bij bijna elke goede setup zeker de wielen anders ingesteld, veelal niet eens in de buurt van de standaard waarden.
Doe nu regelmatig wat random races online, waar elke race andere PP settings of auto's zitten, kan je wéér opnieuw beginnen elke keer als je een auto pakt waar je nog niet eerder mee hebt gereden.
Doe nu regelmatig wat random races online, waar elke race andere PP settings of auto's zitten, kan je wéér opnieuw beginnen elke keer als je een auto pakt waar je nog niet eerder mee hebt gereden.
Nu alleen nog een update dat niet altijd je instellingen weer verdwenen zijn (tc, abs etc., in het menu voordat je begint). Gewoon zoals in Forza4 1 menu waar je alles instelt en dat dat ook zo blijft staan totdat je zelf iets veranderd.
Nou, die bandenslijtageverandering heeft het voor mij verziekt vind ik, ik wilde net de 24 uurs van nurburgring gaan doen, maar aangezien je met racing hard banden MAX2 laps kunt doen, ik dan, ga ik daar niet aan beginnen
Dat is dan lekker. Welke auto en welke aanpassingen?
Maar is het dan niet juist de uitdaging om een setup te vinden die past bij je bandensmaak en om je rijstijl aan te passen? Ik denk dat als je van elke willekeurige auto de downforce max zet en elke bocht piepend ingaat je in het echt ook je banden opvreet. Ik snap je punt, maar misschien is het mogelijk een positieve draai te gevenPhase schreef op woensdag 28 december 2011 @ 20:01:
Nou, die bandenslijtageverandering heeft het voor mij verziekt vind ik, ik wilde net de 24 uurs van nurburgring gaan doen, maar aangezien je met racing hard banden MAX2 laps kunt doen, ik dan, ga ik daar niet aan beginnen![]()
^^met hem.
Toen we vanuit got online reden in verschillende klasses kon je kiezen uit verschillende auto's. Met de meesten kon je rondetijd X wel rijden maar de bandenslijtage onderling verschilde wel. Bij steeds dezelfde (mijn) rijstijl, zonder tractioncontrol met wat glijpartijen. Anderen die netter reden deden iets langer met hun banden.
Camber van 5 helpt ook niet echt.
Toen we vanuit got online reden in verschillende klasses kon je kiezen uit verschillende auto's. Met de meesten kon je rondetijd X wel rijden maar de bandenslijtage onderling verschilde wel. Bij steeds dezelfde (mijn) rijstijl, zonder tractioncontrol met wat glijpartijen. Anderen die netter reden deden iets langer met hun banden.
Camber van 5 helpt ook niet echt.
Ik rij met een peugeot 908 hdi, stock, settings weet ik niet uit mijn hoofd, ik heb ze eens gekregen van iemand hier (v8power geloof ik).
Ik heb getest met tractiecontrole uit en aan, tot standje 6, en zelfs dan haal ik 2 rondjes op een setje racing hard banden. En dan rij ik nog behoorlijk netjes en gecontroleerd omdat ik de nordschleife ken zoals mijn broekzak, maar mijn broertje die dat niet doet haalde de 2 ronden nog niet eens...
Sure, andere setup gaan zoeken zou misschien iets helpen, maar meer dan 3 rondjes ga je nooit halen wil je een kans houden om ook actually als eerste te finishen na 24 uur. Ik zou het ook in een fiat500 kunnen rijden maar dat heeft geen zin he...
Dus fuck it, ik laat de 24 uurs race van nurburgring voor wat het is, op deze manier ga ik hem niet doen. Hou me wel lekker bezig met de seasonals of gewoon lekker racen en aankloten
Ik heb getest met tractiecontrole uit en aan, tot standje 6, en zelfs dan haal ik 2 rondjes op een setje racing hard banden. En dan rij ik nog behoorlijk netjes en gecontroleerd omdat ik de nordschleife ken zoals mijn broekzak, maar mijn broertje die dat niet doet haalde de 2 ronden nog niet eens...
Sure, andere setup gaan zoeken zou misschien iets helpen, maar meer dan 3 rondjes ga je nooit halen wil je een kans houden om ook actually als eerste te finishen na 24 uur. Ik zou het ook in een fiat500 kunnen rijden maar dat heeft geen zin he...
Dus fuck it, ik laat de 24 uurs race van nurburgring voor wat het is, op deze manier ga ik hem niet doen. Hou me wel lekker bezig met de seasonals of gewoon lekker racen en aankloten
@Phase
Kan je die feedback nergens kwijt? Als jij er last van hebt, of zo over denkt, dan zijn er meer die er last van hebben. Misschien kunnen ze er wat mee, en trekken ze het recht met de volgende update
Kan je die feedback nergens kwijt? Als jij er last van hebt, of zo over denkt, dan zijn er meer die er last van hebben. Misschien kunnen ze er wat mee, en trekken ze het recht met de volgende update
Erg toevallig dat ik van het weekend GT5 weer opstart om de laatste update te downloaden. Na wat races maar eens naar GT TV gegaan en daar wat filmpjes van de 24h Nurburgring gekeken.
Log ik gister weer in zijn er filmpjes van 24 uurs van nurburgring 2011 beschikbaar
Deze moet ik nog even kijken, maar alvast gedownload.
Erg mooie HD beelden van de ring!
Echt een slijtage slag voor het matriaal en de rijders.
Er kwam maar 63% over de finish
Bij de start wel appart om te zien dat vooral het voorste gedeelte van het deelnemersveld met gele lampen rijden.
Veel Duitse auto, wat weer erg gek is gezien geel licht eigenlijk erg Frans is
Wel een erg mooi gezicht!
Log ik gister weer in zijn er filmpjes van 24 uurs van nurburgring 2011 beschikbaar
Deze moet ik nog even kijken, maar alvast gedownload.
Erg mooie HD beelden van de ring!
Echt een slijtage slag voor het matriaal en de rijders.
Er kwam maar 63% over de finish

Bij de start wel appart om te zien dat vooral het voorste gedeelte van het deelnemersveld met gele lampen rijden.
Veel Duitse auto, wat weer erg gek is gezien geel licht eigenlijk erg Frans is
Wel een erg mooi gezicht!
Volgens mij is het zo tijdens de 24h van de Nurburgring, dat elke klasse met andere kleur lampen rijdt. Zodoende is het voor de langzamere klassen sneller te zien dat er een snellere klasse achter ze zit, zodat ze netjes aan de kant kunnen gaan.
Volgens mij worden op LeMans de snelste klassen voorzien van een blauwe lamp op het dak, om dezelfde reden.
Volgens mij worden op LeMans de snelste klassen voorzien van een blauwe lamp op het dak, om dezelfde reden.
Die blauwe lampen zag ik ook bij vele in de auto knipperen, rechts bovenin achter de voorruit.
Bij LeMans 24H betwijfel ik dat, de Viper geeft daar geel licht, terwijl de Corvette dat volgens mij niet heeft.
Die rijden wel in dezelfde klasse.
Bij LeMans 24H betwijfel ik dat, de Viper geeft daar geel licht, terwijl de Corvette dat volgens mij niet heeft.
Die rijden wel in dezelfde klasse.
Njah, ik zou er wel mijn levensdoel van kunnen gaan maken om iets aan het licht te brengen bij PD, maar tbh boeit het me nu ook weer niet zo veel. Dan heb ik de 24 uurs van nurburgring maar niet gereden, ik kan er mee leven, amuseer me verder nog steeds kostelijk met de rest van het spel.Tarabass schreef op vrijdag 30 december 2011 @ 08:24:
@Phase
En hell, wie weet loop ik ooit nog eens ergens tegen een setup of update aan waarmee het wel goed te doen valt
Vandaag uiteindelijk de 24 uurs race op de nurburgring afgereden..ben helemaal kapot.
Kon geen juiste auto vinden, de peugeot fap/pescarolo hybrid/mclaren f1 '97 waren niet geschikt. De banden gingen er gewoon te snel aan. Aan de FGT of Ferarrari f1 had ik ook niks want ze hebben geen licht en de f1 mag toch nergens aan mee doen. Dus toen werd het een afgevoerde x2010 (50% power + 200 kilo)
Gears beetje aangepast..en nog steeds veel te snel eigenlijk maar ik kon tenminste 3 ronden rijden zonder al teveel gespaar.
Me vingers doen gewoon pijn van het stuurtje...
Misschien dat ik er nog een video van maak, en een kleine summary, maar eerst slapen.
Kon geen juiste auto vinden, de peugeot fap/pescarolo hybrid/mclaren f1 '97 waren niet geschikt. De banden gingen er gewoon te snel aan. Aan de FGT of Ferarrari f1 had ik ook niks want ze hebben geen licht en de f1 mag toch nergens aan mee doen. Dus toen werd het een afgevoerde x2010 (50% power + 200 kilo)
Gears beetje aangepast..en nog steeds veel te snel eigenlijk maar ik kon tenminste 3 ronden rijden zonder al teveel gespaar.
Me vingers doen gewoon pijn van het stuurtje...
Misschien dat ik er nog een video van maak, en een kleine summary, maar eerst slapen.
Congrats! In hoeveel ettapes heb je hem gereden?
En hoe maak je filmpjes van replays?
in 2x (had een teamgenoot)Tarabass schreef op zaterdag 31 december 2011 @ 10:29:
Congrats! In hoeveel ettapes heb je hem gereden?
Van replays filmpjes maken kan op 2 manieren.
Sluit een capture device aan tussen de tv en de ps2
Gebruik een camera om de actie op te nemen.
Replays exporteren werkt niet.
De DLC van 20 december is die de moeite waard om te kopen??
Ik heb de voirge car pack ook gekocht.
Ik heb de voirge car pack ook gekocht.
Gtr '12 is iets sneller dan de gtr's die we al hebben.
Mini is nauwelijks veranderd.
Golf 6 ook niet spannend, golf 4 en 5 zijn ook al premium
VW sirocco, misschien leuk als je hem zelf hebt.
Ik sla deze ronde over.
Mini is nauwelijks veranderd.
Golf 6 ook niet spannend, golf 4 en 5 zijn ook al premium
VW sirocco, misschien leuk als je hem zelf hebt.
Ik sla deze ronde over.
gtr is in gt5 sneller, en rijdt net wat lekkerder.
mini heeft standaard iets meer pk.
golf 6R is 4wd, klinkt leuk, en kan ong 400pk met 4wd, erg leuk speelgoed.
scirrocco is echt geniaal, heeft power, en voor een fwd niet eens zoveel onderstuur, klinkt ook leuk, en is een echt nieuwe auto in gt5
en ze zien er stuk voor stuk perfect uit in gt5, premiums at there best!
4euro is best prijzig, maar ik zie het als een investering, en je krihgt er wel echt iets voor terug, details zijn perfect, en is duidelijk te zien dat ze er lang mee bezig zijn geweest!
mini heeft standaard iets meer pk.
golf 6R is 4wd, klinkt leuk, en kan ong 400pk met 4wd, erg leuk speelgoed.
scirrocco is echt geniaal, heeft power, en voor een fwd niet eens zoveel onderstuur, klinkt ook leuk, en is een echt nieuwe auto in gt5
4euro is best prijzig, maar ik zie het als een investering, en je krihgt er wel echt iets voor terug, details zijn perfect, en is duidelijk te zien dat ze er lang mee bezig zijn geweest!
Tax the rich, feed the poor 'Til there are no rich no more!!!
Ik heb geen enkele dlc gekocht, misschien als de aanschaf wat goedkoper was geweest.
Vriend van me heeft em bv voor 20 euro gekocht, ik voor 55. Dan zou ik al snel weer 67-71 euro kwijt zijn voor 1 game. Vind het de moeite zelf niet waard, heb ook geen stuur meer op het moment.
Probeerde vanmiddag even snel in het laatste uurtje dat ik het stuur kon gebruiken de GT-R official record te breken, maar dat gaat niet zo snel. Auto rijdt echt vervelend..dat 4WD gedrag is niet eens zo erg..hij is gewoon zo vreselijk zwaar, met soft suspension..Afremmen in bocht op hoge snelheid is niet te doen. Sport hard maakt het lastig voor mij.
Vriend van me heeft em bv voor 20 euro gekocht, ik voor 55. Dan zou ik al snel weer 67-71 euro kwijt zijn voor 1 game. Vind het de moeite zelf niet waard, heb ook geen stuur meer op het moment.
Probeerde vanmiddag even snel in het laatste uurtje dat ik het stuur kon gebruiken de GT-R official record te breken, maar dat gaat niet zo snel. Auto rijdt echt vervelend..dat 4WD gedrag is niet eens zo erg..hij is gewoon zo vreselijk zwaar, met soft suspension..Afremmen in bocht op hoge snelheid is niet te doen. Sport hard maakt het lastig voor mij.
Hoe lang heb jij het spel al en hoe lang heeft die vriend van je het spel?sh1nigami schreef op zondag 01 januari 2012 @ 23:12:
Vriend van me heeft em bv voor 20 euro gekocht, ik voor 55.
Dat zegt er genoeg over hoeveel aandacht ze hebben voor de Europese markt. De scirocco is in de echt wereld alweer bijna aan vervanging toe, en nu pas in het spel.v8power67 schreef op zondag 01 januari 2012 @ 16:34:
Met die bande slijtage, merk ik nu eindelijk het verschil. Zowel in grip als slijtage, rij de leguna seco 200 miles met de 787B. Soft is het na 5 a 6 ronden helemaal op, hard 9 a 10. Maar dan moet ik wel zeggen dat mijn rijstijl waardeloos is en ik nog nooit ergens de 300km/u heb aangetikt.
Betere geluiden merk ik eigenlijk niks van.
Betere geluiden merk ik eigenlijk niks van.
ik sinds eind 2010, en hij begin 2011 why?Dennisdn schreef op maandag 02 januari 2012 @ 22:06:
[...]
Dat zegt er genoeg over hoeveel aandacht ze hebben voor de Europese markt. De scirocco is in de echt wereld alweer bijna aan vervanging toe, en nu pas in het spel.
Ik neem aan dat je mij wilde quotensh1nigami schreef op maandag 02 januari 2012 @ 23:59:
[...]
ik sinds eind 2010, en hij begin 2011 why?
Waar ik op doel is dat als je het spel als eerste wil hebben je een hogere/de hoofdprijs betaald. Die vriend van je die het spel maanden later dan jij gekocht heeft, heeft het minder kunnen spelen dan jij.
Al met al bedoel ik eigenlijk dat je "dan zou ik al snel weer 67-71 euro kwijt zijn voor 1 game" een beetje een flut argument is. Dat je de dlc de moeite niet waard vind/te duur kan natuurlijk weer wel en is je goed recht, maar dat heeft niet echt iets te maken met de aanschafprijs zeker als je het vergelijkt met iemand (die vriend) die het spel (veel) later gekocht heeft
kun je tussentijds saven bij die 24h race ? want ik ga echt niet 24h achter mijn ps3 zitten achter elkaar.
Ja, bij de meeste of zelfs alle endurance races kan je saven tegenwoordig. Daarvoor moet je de pits in rijden en krijg je een optie om op te slaan. Daarna moet je stoppen. Ga je dan alsnog door, vervalt het savepoint. Dit om te voorkomen dat je elke keer saved en doorgaat. Als het dan misgaat zou je het savepoint kunnen laden. Dat is volgens mij niet mogelijk.
Ik denk daar wel tweedelig over. In het geval van GT5 zie ik het als een mooie aanvulling. Heb er zelf de hoofdprijs voor betaald, maar zat er ook al jaren naar uit te kijken. En zoveel tijd ingestopt dat het de centen dubbel en dwars waard was. Toen de aandacht verloren maar door de eerste dlc Francorchamps weer een poosje raceinspiratie gehad. De centen weer dubbel en dwars waard geweest, al vond ik het wel een erg duur dlcpakket.f.h schreef op dinsdag 03 januari 2012 @ 10:44:
[...]
Al met al bedoel ik eigenlijk dat je "dan zou ik al snel weer 67-71 euro kwijt zijn voor 1 game" een beetje een flut argument is. Dat je de dlc de moeite niet waard vind/te duur kan natuurlijk weer wel en is je goed recht, maar dat heeft niet echt iets te maken met de aanschafprijs zeker als je het vergelijkt met iemand (die vriend) die het spel (veel) later gekocht heeft
Maar bijvoorbeeld nu met battlefield3 na een paar weken al zulke wederom dure dlc die er standaard in had moeten zitten, vind ik het weer niet tof.
En ik denk dat dat DLC gebeuren welke je nu 2x aanhallt (GT5 en BF3) alleen maar vaker zullen zien.Dennisdn schreef op dinsdag 03 januari 2012 @ 20:14:
[...]
Ik denk daar wel tweedelig over. In het geval van GT5 zie ik het als een mooie aanvulling. Heb er zelf de hoofdprijs voor betaald, maar zat er ook al jaren naar uit te kijken. En zoveel tijd ingestopt dat het de centen dubbel en dwars waard was. Toen de aandacht verloren maar door de eerste dlc Francorchamps weer een poosje raceinspiratie gehad. De centen weer dubbel en dwars waard geweest, al vond ik het wel een erg duur dlcpakket.
Maar bijvoorbeeld nu met battlefield3 na een paar weken al zulke wederom dure dlc die er standaard in had moeten zitten, vind ik het weer niet tof.
Ook ik heb de hoofdprijs betaald met ongeveer zelfde redenen als jij aanhaalt. DLC was mss aan dure kant maarja wel full package. Voel me eerder genaaid door het niet krijgen van gift tenzij je 2 oktober DLC's aangeschaft had (heb verdorie full pack gekocht). Ik heb GT5 overigens niet veel gespeeld na aanschaf van de DLC's , was meer voor de heb.
Persoonlijk vind ik het wel een verschil of die DLC een paar weken of bijna een jaar naar lancering uitgebracht wordt. In het eerste geval heeft die initiële aanschafprijs (bij mij) meer invloed op het wel of niet aankopen van de DLC dan wanneer het (veel) langer duurt.Dennisdn schreef op dinsdag 03 januari 2012 @ 20:14:
[...]
Ik denk daar wel tweedelig over. In het geval van GT5 zie ik het als een mooie aanvulling. Heb er zelf de hoofdprijs voor betaald, maar zat er ook al jaren naar uit te kijken. En zoveel tijd ingestopt dat het de centen dubbel en dwars waard was. Toen de aandacht verloren maar door de eerste dlc Francorchamps weer een poosje raceinspiratie gehad. De centen weer dubbel en dwars waard geweest, al vond ik het wel een erg duur dlcpakket.
Na Francorchamps heb ik niet zo heel veel meer gereden ook, maar ik denk wel dat GT5 een blijver is. Die is ook leuk om na een jaar weer op te pakken, terwijl ik dat met shooters eigenlijk nooit meer doe als er een nieuwe is. Ik ga er dan ook vanuit dat GT5 een stevige basis is waarmee ze door middel van dlc en updates blijven evolueren en GT6 pas als sellingbooster bij de release van de nieuwe generatie PlayStation komt kijken. Maar dat GT6 dan wel nog steeds een geupdate GT5 is, die is aangepast aan de nieuwe console-prestatie.schumi2004 schreef op dinsdag 03 januari 2012 @ 20:47:
[...]
Ik heb GT5 overigens niet veel gespeeld na aanschaf van de DLC's , was meer voor de heb.
Gisteren sinds een lange tijd (minstens 2 maanden) weer eens GT5 gespeeld.
Een paar dingen vielen me positief op:
-Het geluid lijkt veel beter
De Xanavi Nismo Z klonk erg lekker!!
-DLC wagens staan gewoon bij de dealer, dus ik kan nog wat tunen zonder mijn originelen te "verpesten".
-Scherminfo die je per stuk optioneel uit of aan kan zetten.
-Auto's in je leveringstruck tegelijk binnenhalen, scheelt tijd!! (nu het kopen nog sneller maken)
Ik ergerde mij ook weer aan een paar dingen:
-De AI heeft nog steeds geen enkele last van een botsing, ze plakken nog steeds op de weg, terwijl jij pirouettes maakt als een volleerd balletdanseres.
-AI is ook zo uit de zandbak, terwijl ik daar niet zo snel als hun uitkom.
-B-spec is een drama... seasonal op La Sarthe: eind rechte stuk tikt mijn coureur met de Fap de grindbak aan.
Hij stuurt 'm vervolgens keurig de weg op, om daarna iets naar links te sturen en enkele honderden meters met 2 wielen in de berm 80 km/h te gaan rijden. Dikke faal!
Maar verders prima game, nog steeds!!!
-Het geluid lijkt veel beter
-DLC wagens staan gewoon bij de dealer, dus ik kan nog wat tunen zonder mijn originelen te "verpesten".
-Auto's in je leveringstruck tegelijk binnenhalen, scheelt tijd!! (nu het kopen nog sneller maken)
-De AI heeft nog steeds geen enkele last van een botsing, ze plakken nog steeds op de weg, terwijl jij pirouettes maakt als een volleerd balletdanseres.
-B-spec is een drama... seasonal op La Sarthe: eind rechte stuk tikt mijn coureur met de Fap de grindbak aan.
Hij stuurt 'm vervolgens keurig de weg op, om daarna iets naar links te sturen en enkele honderden meters met 2 wielen in de berm 80 km/h te gaan rijden. Dikke faal!
"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"
Zowel la Sarthe als Spa zijn goed te doen. Het mag van mij wel wat moeilijker zijn, zo is het wel een uitdaging. De settings kun je trouwens kopiëren, dus je kunt zoveel aankloten als dat je zelf wildvdkiwi schreef op woensdag 04 januari 2012 @ 10:26:
Gisteren sinds een lange tijd (minstens 2 maanden) weer eens GT5 gespeeld.
-Het geluid lijkt veel beterDe Xanavi Nismo Z klonk erg lekker!!
Dat snap ik, maar mijn coureur rijdt iedere ronde een paar honderd meter met 2 wielen in de berm a 80 km/u.
Reden? Geen idee...
Als ie dat niet doet wint ie de race wel met relatief gemak ja.
Daar zit 'm de faal.
Settings doe ik niks mee, ze winnen in fabriekswagens of niet
Spa was inderdaad ook een eitje trouwens.
Reden? Geen idee...
Als ie dat niet doet wint ie de race wel met relatief gemak ja.
Daar zit 'm de faal.
Settings doe ik niks mee, ze winnen in fabriekswagens of niet
Spa was inderdaad ook een eitje trouwens.
Verschillende amerikaanse shops hebben de Gran Turismo 5 XL edition op hun site staan.
Verwacht: 17 januari
Even afwachten of deze ook naar Europa komt maar het klinkt interessant.quote: neweggGran Turismo 5 XL Edition features the full original version of Gran Turismo 5 game, the best-selling racing game on PlayStation 3, all of the downloadable patches and free feature and content updates through Spec 2.0, as well as a voucher for all of Gran Turismo 5's current and yet –to-be-released DLC valued at over $25.
Features
Original Gran Turismo 5 game:
1000+ customizable cars
20+ Tracks, 70+ layouts
16-player online racing
New online racing challenges updated on a regular basis
All game patches/updates since launch, including new Spec 2.0 update released in October 2011
Voucher for over $25 worth of DLC, including 25 new cars, 4 tracks, and more
All of the DLC from October, December, and early 2012
Anoniem: 316847
Sinds de update 2.02 zijn er een aantal problemen verergerd namelijk :
Het probleem doet zich voor bij gebruikers met hoge bandwith :
In een room met +10 spelers volgende problemen :
Zwarte schermen bij start met gedeelte map
Laggende spelers die niet op startgrid verschijnen
Hevig feedback (slaan G27 in stuur in bochten terwijl er geen kerbstones worden geraakt
Tijden die niet kloppen met werkelijheid (handgeklokt en gt5 tijden verschillen secondes)
Gebrek aan grip
Server disconnects
nog meer mensen die hier last van hebben ?
Het probleem doet zich voor bij gebruikers met hoge bandwith :
In een room met +10 spelers volgende problemen :
Zwarte schermen bij start met gedeelte map
Laggende spelers die niet op startgrid verschijnen
Hevig feedback (slaan G27 in stuur in bochten terwijl er geen kerbstones worden geraakt
Tijden die niet kloppen met werkelijheid (handgeklokt en gt5 tijden verschillen secondes)
Gebrek aan grip
Server disconnects
nog meer mensen die hier last van hebben ?
waarschijnlijk wel, in japan is deze al even beschikbaar en inmiddels ook in de usa uitgebracht. zal vast wel naar eu komen. Echter vraag ik me af of er een meerwaarde is voor de huidige gt5 bezitters (zal wel die japaners kennen). Of is een psn voucher van 20euro voldoende om de content via de store aan te schaffen?MixingMastersM schreef op woensdag 04 januari 2012 @ 14:49:
Verschillende amerikaanse shops hebben de Gran Turismo 5 XL edition op hun site staan.
[...]
Even afwachten of deze ook naar Europa komt maar het klinkt interessant.
iemand vanavond potje race? room hollandhards
25 - 15 (eerste DLC) - 4 (tweede DLC) = 6 auto's. En ze hebben het over 4 tracks, tot nu toe 2 nieuw tracks bijgekomen. 6 nieuwe auto's en 2 nieuwe tracks misschien in de nieuwe DLC?MixingMastersM schreef op woensdag 04 januari 2012 @ 14:49:
[...]
Even afwachten of deze ook naar Europa komt maar het klinkt interessant.
Zou wel netjes zijn.
"There is only one success--to be able to spend your life in your own way."
Dat zou wel cool zijn inderdaad!!
Nieuwe tracks zijn altijd welkom
Spa is trouwens te racen in de verse seasonal event!
Beetje jammer dat het met 750pp wagens is, maar dat is niet anders
Nieuwe tracks zijn altijd welkom
Spa is trouwens te racen in de verse seasonal event!
Beetje jammer dat het met 750pp wagens is, maar dat is niet anders
"There is only one success--to be able to spend your life in your own way."