Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerkeP
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 09:08

GerkeP

Vragen mag altijd........

drumstickNL schreef op maandag 26 september 2011 @ 19:58:
Wel apart dat een software update het scherm verbeterd. :D
Want? Betere drivers, optimale aansturing?

GerkeP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArmouredSPony
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 05-09 10:34

ArmouredSPony

ArmouredSpacePony

meh, ik zal 'm eens installeren en mijn bevindingen rapporteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• X_lawl_X
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 11-09 16:13
Vreemd dat hier iedereen de update al krijgt. Ik heb hem nog steeds niet aangeboden gekregen. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArmouredSPony

ArmouredSPony

ArmouredSpacePony

Opties> zoeken naar update.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• X_lawl_X
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 11-09 16:13
Dat had ik uiteraard al geprobeerd. Geen resultaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• E-Neo
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19-02 10:07
Google noemt het zelf een 'minor feature update' . Er zit dus weinig nieuws in: http://developer.android.com/sdk/android-3.2.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr.DJ95
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 11-09 18:23
Ik ben er best op vooruit gegaan vind ik met 3.2 , hij voelt sneller aan en de keyboard lag is deels verholpen bij mij. Wel apart dat sommige mensen geen update ontvangen.

• dragon2
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online
Nog een tip voor mensen die hier wellicht ook tegenaan lopen:

De A100 kan NIET overweg met NTFS geformateerde microSD kaartjes. Hij ziet hem wel, maar mounten en dus lezen kan niet. Dus je moet naar FAT32. Vind ik wel flut, mijn transformer kan wel prima overweg met NTFS en nu kan ik mijn 16GB en 32GB kaartjes niet zomaar uitwisselen... Of ik moet bij kleinere videofiles blijven.

Beetje achterhaald, Acer -O-

• GerkeP

GerkeP

dragon2 schreef op woensdag 28 september 2011 @ 12:48:
Nog een tip voor mensen die hier wellicht ook tegenaan lopen:

De A100 kan NIET overweg met NTFS geformateerde microSD kaartjes. Hij ziet hem wel, maar mounten en dus lezen kan niet. Dus je moet naar FAT32. Vind ik wel flut, mijn transformer kan wel prima overweg met NTFS en nu kan ik mijn 16GB en 32GB kaartjes niet zomaar uitwisselen... Of ik moet bij kleinere videofiles blijven.

Beetje achterhaald, Acer -O-
Waarom zou je in hemelsnaam een Microsoft NTFS format je sd kaartjes willen formateren?
Formateer ze dan op EXT3, dat kun je nl met elk os wel uitlezen tegenwoordig.

GerkeP

• TTHEEBO1
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 08-08 20:26
Ik heb inmiddels al 3x een update gekregen de afgelopen 3 dagen. Nu met de derde geeft mn tablet aan dat het gaat om een ongeldige update.

Klinkt dit bekend?

psn: jagermeistertim

Verwijderd

TTHEEBO1 schreef op donderdag 29 september 2011 @ 13:11:
Ik heb inmiddels al 3x een update gekregen de afgelopen 3 dagen. Nu met de derde geeft mn tablet aan dat het gaat om een ongeldige update.

Klinkt dit bekend?
Nee ik kreeg alleen de 3.2 update 1 keer aangeboden en heb em natuurlijk ook maar 1 keer geinstalleerd.

• Umbrah
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 19:16

Umbrah

The Incredible MapMan

Had een rotte wifi verbinding waar dat mee gebeurde, hij bleef maar opnieuw downloaden halfweg, en als hij het klaar kreeg was hij corrupt. Andere wifi, 4mb/sec download, en in één keer goed!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TTHEEBO1
inmiddels gewoon de goede update binnen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• golem501
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 07-04 07:32
Het verschil in koud opstarten tussen deze tab ...Acer ... android... en de HTC Flyer van m'n vrouw is wel enorm zeg! Dat ding is echt in seconden gebruiksklaar :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dragon2
  • Niet online
Je moet hem ook niet koud opstarten ;)

Ik houd de mijne genoeg volgeladen dat ie altijd op standby kan staan, vind ik veel prettiger. Alleen jammer dat de accu niet zo lang meegaat als van bv m'n transformer ;( Bij die hoef ik niet op de accu te letten, bij de acer wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• golem501
Ja met je keyboard eraan zeker? Dat geloof ik wel :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dragon2
  • Niet online
Met tobo gaat het helemaal fantastisch natuurlijk, maar heb hem ook regelmatig zonder tobo in de tas zitten en ook dat gaat toch een heeeeel stuk langer goed dan de A100 (helaas).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4play
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12-09 10:55

4play

-Nintendo- fan

Zijn de iconia en de transformer niet gelijk dan, er zit dezelfde chipset en soc in... Heeft de iconia een minder goede accu dan?

【ツ】Ipad air2, Macbook pro 2012, Samsung a53, Skagen Hybrid【ツ】

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerkeP

GerkeP

4play schreef op vrijdag 07 oktober 2011 @ 14:11:
Zijn de iconia en de transformer niet gelijk dan, er zit dezelfde chipset en soc in... Heeft de iconia een minder goede accu dan?
Heb ze hier beide, Iconia A500 gemiddeld 7 uur gebruik, de Transformer 6,5 uur.
In standby gaat de Iconia gevoelsmatig langer mee dan de Transformer

GerkeP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dragon2
  • Niet online
4play schreef op vrijdag 07 oktober 2011 @ 14:11:
De A100 gaat echt beduidend korter mee dan de TF (zonder dock). Ik heb geen idee van de A500, ik mag aannemen dat daar een grotere accu in zit dan in de A100.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• uroy
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
dragon2 schreef op vrijdag 07 oktober 2011 @ 20:06:
[...]

De A100 gaat echt beduidend korter mee dan de TF (zonder dock). Ik heb geen idee van de A500, ik mag aannemen dat daar een grotere accu in zit dan in de A100.
Ligt aan de user instellingen.
Ga daar maar eens mee spelen, ik heb er geen problemen mee

talkin' is cheap, people follow like sheep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• exelletor
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 12-09 22:10
uroy schreef op zaterdag 08 oktober 2011 @ 11:35:
[...]

Ligt aan de user instellingen.
Ga daar maar eens mee spelen, ik heb er geen problemen mee
A100 staat bekend om zijn belachelijk lage batterijduur, de A500 niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ephymerous
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 19:28
Morgen komt waarschijnlijk mijn Iconia Tab ook binnen. Heb 'm van een mede-Tweaker uit dit topic overgenomen. Er zit geen Exchange app op? Ook niet het standaard programmatje van Google (E-mail)?

XXXVI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolfensteijn
  • Laatst online: 11-09 08:23
Onzin, die zit er wel op. Momenteel connectie met twee Exchange servers :)

Dat is de 'gewone' mail app van Honeycomb. Die doet alles behalve direct Gmail, want daar is de Gmail app voor.

[ Voor 43% gewijzigd door Wolfensteijn op 11-10-2011 09:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlterMann
  • Laatst online: 12-09 17:34
* AlterMann meldt zich als A500-owner :)
Wat een heerlijk tablet zeg! Beetje in een impuls gekocht maar ben er blij mee. Post er dot bericht zelfs mee. Enige nadeel: wat lijkt het scherm van mn HTC magic opeens klein :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ephymerous
Ik heb 'm binnen. Wat een fantastisch apparaat :)

Wel heb ik twee punten. Wellicht dat jullie een oplossing hebben.

• Ik mis een agenda. Ik ga daar nog op Googlen en zal vast ergens de APK van de Honeycomb agenda kunnen vinden Widget om Homescreen gezet en daar is de agenda :)

• Is het mogelijk met meerdere gebruikers te werken? Mijn vriendin kan dan ook mijn tablet gebruiken met dr eigen e-mail enzo.

[ Voor 7% gewijzigd door ephymerous op 12-10-2011 14:08 ]

XXXVI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dragon2
  • Niet online
Mocht er iemand op zoek zijn naar een hoes voor een A100: ik heb deze hoes en hij bevalt prima. Ziet er mooi (professioneel) uit, past goed, niet duur. Heb er nog wel een dollar meer voor betaald, maar vooruit. Kreeg er ook nog een pen bij, daar ging het me niet om maar het werkt wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolfensteijn
  • Laatst online: 11-09 08:23
ephymerous schreef op woensdag 12 oktober 2011 @ 13:10:
• Is het mogelijk met meerdere gebruikers te werken? Mijn vriendin kan dan ook mijn tablet gebruiken met dr eigen e-mail enzo.
Dat is een nadeel van elk mobiel OS (tot nu toe that is). Ze ondersteunen geen meerdere gebruikers. Uiteraard op systeem niveau wel, maar het is niet mogelijk om met een inlog te bepalen wie er gebruik van gaat maken.

Zowel, Android, als iOS als Windows Phone 7 als BlackBerry als WebOS kunnen dat niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ephymerous
Een avondje doorspelen brengt me tot de conclusie dat het een top apparaat is. Wat ik nog niet voor elkaar krijg is om vanaf mijn nas een 720p MKV af te spelen met MX Player (die zou de Iconia moeten ondersteunen). Vanaf een usb stick gaat het schokkend.
Wolfensteijn schreef op woensdag 12 oktober 2011 @ 17:29:
[...]

Dat is een nadeel van elk mobiel OS (tot nu toe that is). Ze ondersteunen geen meerdere gebruikers. Uiteraard op systeem niveau wel, maar het is niet mogelijk om met een inlog te bepalen wie er gebruik van gaat maken.

Zowel, Android, als iOS als Windows Phone 7 als BlackBerry als WebOS kunnen dat niet.
Hopelijk wordt dat dan toegevoegd in Icecream Sandwich. :)

[ Voor 49% gewijzigd door ephymerous op 13-10-2011 11:02 ]

XXXVI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• uroy
  • Niet online
ephymerous schreef op donderdag 13 oktober 2011 @ 11:01:
Een avondje doorspelen brengt me tot de conclusie dat het een top apparaat is. Wat ik nog niet voor elkaar krijg is om vanaf mijn nas een 720p MKV af te spelen met MX Player (die zou de Iconia moeten ondersteunen). Vanaf een usb stick gaat het schokkend.
Fijn om te horen dat je aankoop niet tegen is gevallen ;)

Kijk ff naar je appz. volgens mij zit er een app tussen (media serv of clear.fi) of zo iets.
Weet het niet meer precies, maar je kan het proberen.
Is lang geleden dat ik er mee heb gespeeld sinds ik de Galaxy tab heb.
En probeer verschillende spelers en Codecs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ephymerous
uroy schreef op donderdag 13 oktober 2011 @ 11:20:
[...]

Fijn om te horen dat je aankoop niet tegen is gevallen ;)

Kijk ff naar je appz. volgens mij zit er een app tussen (media serv of clear.fi) of zo iets.
Weet het niet meer precies, maar je kan het proberen.
Is lang geleden dat ik er mee heb gespeeld sinds ik de Galaxy tab heb.
En probeer verschillende spelers en Codecs
Ik heb er inmiddels 4 geprobeerd. Geen van allen spelen ze vloeiend. Nu is dit wel een MKV waar later subs ingebakken zijn. Ik probeer vanavond nog even een andere.

XXXVI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crescendo
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 20-01 21:10
Oké: Dilemma. De Packard Bell Tab, de Acer Iconia of de Asus Transformer. Qua design spreekt mij de PB het meest aan. Qua updates en dergelijke zit het bij alle drie geloof ik wel goed, volgens mij ook overal een Android Market op?

Ik wil hem gebruiken voor s'avonds, of overdag op de bank te kunnen internetten, verder gewoon in de vakanties een leuk spel op kunnen spelen (zoals Wordfeud bijvoorbeeld). Ik dacht eerst aan de Hannspree Hannspad, maar omdat ik daarvoor eerst nog allemaal illegale dingen erop moest zetten en dergelijke, toch maar gelaten.

Iemand een advies voor mij?

PS: Dit leek mij een te klein verzoek om een apart topic voor te openen, dus vandaar hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dragon2
  • Niet online
Je zegt er niet bij welke Acer je wilt en of je met of zonder dock wilt, dat maakt nogal uit voor antwoord op je vraag.

Ik heb zelf de Acer Iconia A100 en de Asus Transformer incl dock. Beiden hebben gewoon de market ja.

Ik ben persoonlijk niet een voorstander van PB (en ook niet zo van Acer). De A100 heb ik vanwege die hele HP Touchpad voor 99 euro toestand, en voor weinig geld heb je dan een 7" tablet met goede specs. De A500 is vergelijkbaar maar weer wat ouder en heeft een betere accu (die van de A100 is wat minder).

De Transformer bevalt mij iig 100%. Als je voor een dock wil gaan zou ik iig de Asus verkiezen boven de andere 2. Als het goedkoop moet, klein mag zijn (7") en de accuduur niet zo erg is, de A100.
Voor meer relevante info moet je even wat meer vertellen over welke modellen je overweegt en wat het doel gaat zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crescendo
Ok, mijn excuses deze bedoel ik:

Packard Bell Liberty Tab 16GB:
pricewatch: Packard Bell Liberty Tab 16GB

Acer Iconia A500 32GB of 16GB, prijs is hetzelfde raar genoeg? : pricewatch: Acer Iconia Tab A500 16GB en pricewatch: Acer Iconia Tab A500 32GB (Zilver)

Asus Transformer 16GB:
pricewatch: Asus Eee Pad Transformer 16GB

Ik hoef er geen dock bij, (snap daar het voordeel ook niet van, je kan hem toch gewoon netzo als de iPad aan de lader hangen?)

Voor het gebruik: S'avonds, en overdag te internetten, daarnaast wil ik toegang tot Android Market, een normaal redelijk snel apparaat waarbij je de meeste apps gewoon moeiteloos moet kunnen afspelen. Ook gebruiksgemak vind ik zeer belangrijk.

Daarnaast wil ik ook een 10' inch tablet en geen '7 dus dan valt de Acer Iconia A100 al af, die jij bezit.
Vanwaar eigenlijk dat je geen voorstander bent van PB?

[ Voor 3% gewijzigd door Crescendo op 13-10-2011 16:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• golem501
De PB en A500 zijn nagenoeg gelijk, kijk zelf naar prijs en bouw. De Acer voelt ig heel stevig.

Voordeel van die twee boven de Asus is de USB poort op de tab. De Asus moet je niet nemen zonder keyboard dock als je het mij vraagt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crescendo
De Asus heeft geen USB Port bedoel je? En wat is het grote voordeel van deze USB Port? Tja ik vind de PB mooier, maar die zal dan wel dezelfde gebrekkige klantenservice hebben als de Acer. En waar ik vooral mee zit, tel je er 50 euro bij heb je Xoom of zo"n Sony S, waarbij ik de Xoom ook mooi vind. (al heeft die geen werkende SD port)

Over de Asus en de dock, dat is toch enkel handig al ga ik er een film op kijken?

[ Voor 11% gewijzigd door Crescendo op 13-10-2011 20:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ephymerous
ZoutePeper schreef op donderdag 13 oktober 2011 @ 19:58:
De Asus heeft geen USB Port bedoel je? En wat is het grote voordeel van deze USB Port? Tja ik vind de PB mooier, maar die zal dan wel dezelfde gebrekkige klantenservice hebben als de Acer. En waar ik vooral mee zit, tel je er 50 euro bij heb je Xoom of zo"n Sony S, waarbij ik de Xoom ook mooi vind. (al heeft die geen werkende SD port)

Over de Asus en de dock, dat is toch enkel handig al ga ik er een film op kijken?
Dan kan je er usbsticks mee gebruiken. Ik vind dat handig :)

XXXVI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• golem501
ephymerous schreef op donderdag 13 oktober 2011 @ 23:18:
[...]

Dan kan je er usbsticks mee gebruiken. Ik vind dat handig :)
Heel handig :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crescendo
Maare of ik nou een Asus een Acer of een PB koop, geen van de drie zou een miskoop zijn toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ephymerous
ZoutePeper schreef op vrijdag 14 oktober 2011 @ 09:27:
Maare of ik nou een Asus een Acer of een PB koop, geen van de drie zou een miskoop zijn toch?
Mijn inziens niet :)

XXXVI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crescendo
Nu nog hopen dat die prijzen zometeen nog wat gaan zakken, of een beter alternatief op de markt komt en goedkoper :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dragon2
  • Niet online
ZoutePeper schreef op donderdag 13 oktober 2011 @ 19:58:

Weet je wel wat er wordt bedoeld met de dock voor de asus? Dat is namelijk een heel toetsenbord, compleet met extra ingebouwde accu, 2x (fullsize) usb poort en sd-cardreader. Dat is de hele clou van de Transformer: hij "transformt" naar een mini laptopje. Je kunt er dan ook gewoon een muis enzo op aansluiten.

Dit systeem werkt briljant moet ik zeggen, al is soms alleen een tablet handiger ik gebruik de dock meestal wel. De accuduur is ook geweldig met dock erop :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dragon2
  • Niet online
ZoutePeper schreef op donderdag 13 oktober 2011 @ 16:26:

Vanwaar eigenlijk dat je geen voorstander bent van PB?
Historisch gezien is PB een budget consumentenmerk met een brakke klantenservice. Acer had best goed spul (de travelmate laptops bv) maar Acer en PB zijn nu hetzelfde bedrijf dus dat belooft niet veel goeds.

Persoonlijk heb ik 3 PB apparaten gehad waarvan de eerste PC al snel stuk ging, de grafische kaart van PC nummer 2 binnen een paar dagen stuk was en de laptop 3x stuk binnen de eerste paar maanden en daarna net na de garantieperiode. Verder heb ik ooit amper wat stuk gehad en zeker niet na korte tijd. Dus voor mij persoonlijk komt er geen PB meer in huis.

Ik ken ook geen enkel ICT bedrijf/afdeling waar PB spul staat.

Het is goedkoop, maar ik vertrouw het voor geen milimeter. Dus als het goedkoop zijn niet het belangrijkst is dan zou ik voor een ander merk gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crescendo
Goedkoop is wel redelijk belangrijk, 400 is toch wel de max. Het is ook niet als vervangende laptop bedoeld, maar om te internetten op de bank, buiten, in bed. Maar de Acer of PB maakt dan in feite ook niks uit. Ik heb net gegoogled op reviews slechte, over de PB, maar drie uit vijf is het slechtste wat ik vind.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rambocus
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 12-09 17:11
hallo, ik heb van iemand de A500 overgenomen echter er zit geen cd bij met de gebruiksaanwijzing, weet uberhaupt niet of er een bijhoort, die persoon wist ook niet of er een bijhoorde.

De link met de gebruiksaanwijzingen op de site van acer doet het niet, wellicht heeft één van jullie hem opgeslagen en wil hem naar mij toe mailen.

edit:
Hoort geen uitgebreide gebruiksaanwijzing bij, jammer dan heb je heel wat uit de dokteren als je nog niets van android weet. Maar het worden weer korte dagen dus meer tijd ;)

[ Voor 21% gewijzigd door rambocus op 19-10-2011 20:30 ]

Houten ZZW 2755 NNW 3050 Growatt 3600 dakhelling 45

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4play

4play

-Nintendo- fan

Ik heb gekozen voor een acer omdat er online meer info en hacks voor te vinden waren. Het is lullig als je een 400 euro kostende tab koopt en je kan geen root krijgen of jevkan iets niet aanpassen. De pb en de iconia 500 zijn volgens mij gewoon gelijk. Ze passen in dezelfde hoesjes en ze zijn even groot enzo.

Maar voor 10 euro meer wilde ik geen risico lopen op achterblijvende support en of geen 3.2 of zelfs 4.0 ondersteuning...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crescendo
En de pb en acer krijgen wel 4.0 update? TF1 van asus. Niet dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4play

4play

-Nintendo- fan

Weet ik niet maar ik zie de "nerds" eerder 4.0 naar de acer porten dan naar de pb... misschien krijgen ze allemaal wel geen 4.0 .. hardware matig zijn ze gelijk, dus het zou moeten kunnen imho

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rambocus
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 12-09 17:11
Ben pas nieuw hier met de A500 en een nerd op het gebied van android.

Op deze A500 zit nu de orginele 3.2 firmware. Het eerste dat ik wilde doen is de A500 te rooten . Echter klopt het dat deze firmware nog niet is te rooten?

Zou hij nog niet te rooten zijn dan heb ik volgens mij de keus om eerst te downgraden en dan te rooten ( zal dan eerst moeten zoeken hoe dit te doen maar het zou moeten kunnen)

Wat is jullie ervaring met de snelheid van de ontwikkelaars om de nieuwe firmware 3.2 te kunnen rooten?

Houten ZZW 2755 NNW 3050 Growatt 3600 dakhelling 45

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ephymerous
Verdorie, achterkant beschadigd... weet iemand waar je een nieuwe kan bestellen?

/edit
Google en Ebay brengen me niet verder.

[ Voor 23% gewijzigd door ephymerous op 16-10-2011 19:25 ]

XXXVI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• golem501
Op m'n iPhone kan ik met home en aan tegelijk een screenshot maken... hoe gaat die op de A500?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArmouredSPony

ArmouredSPony

ArmouredSpacePony

ephymerous schreef op zondag 16 oktober 2011 @ 16:19:
Verdorie, achterkant beschadigd... weet iemand waar je een nieuwe kan bestellen?

/edit:(
Google en Ebay brengen me niet verder.
Nergens geloof ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• golem501
golem501 schreef op zondag 16 oktober 2011 @ 19:40:
Op m'n iPhone kan ik met home en aan tegelijk een screenshot maken... hoe gaat die op de A500?
Weet iemand of er een toetsen combinatie op de A500 is waarmee een screenshot gemaakt word?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ephymerous
Klopt. 10 telefoontjes verder... en nog geen nieuwe achterkant. Acer zelf stuurt me van het kastje naar de muur :X

XXXVI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• uroy
  • Niet online
golem501 schreef op zondag 16 oktober 2011 @ 19:40:
Kijk in de market voor screenshot en installeren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

uroy schreef op vrijdag 21 oktober 2011 @ 11:05:
[...]

Kijk in de market voor screenshot en installeren
EHt is alleen jammer dat de meest screenshot apps alleen werken als je je tablet geroot hebt :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TTHEEBO1
Zou leuk zijn, ziet er jammer genoeg niet uit als een hele betrouwbare bron

http://acericoniaprice.co...-on-acer-iconia-a500a501/

edit: kennelijk oud nieuws... excuses...

[ Voor 49% gewijzigd door TTHEEBO1 op 26-10-2011 11:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• videoman
  • Laatst online: 27-08 13:44
ephymerous schreef op vrijdag 21 oktober 2011 @ 08:43:
[...]

Klopt. 10 telefoontjes verder... en nog geen nieuwe achterkant. Acer zelf stuurt me van het kastje naar de muur :X
Hoi wat is er precies aan beschadigd ? Dacht dat de achterkant vrij stevig was, ik denk dat je even gedult moet hebben , diverse internet shops die nu compleet nieuwe behuizingen voor smartphones leveren zullen dit ook voor tablets gaan doen.

Kun je er geen sticker overheen plakken ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ephymerous
videoman schreef op woensdag 26 oktober 2011 @ 15:49:
[...]

Hoi wat is er precies aan beschadigd ? Dacht dat de achterkant vrij stevig was, ik denk dat je even gedult moet hebben , diverse internet shops die nu compleet nieuwe behuizingen voor smartphones leveren zullen dit ook voor tablets gaan doen.

Kun je er geen sticker overheen plakken ?
In het hoekje is ie wat verbogen. Met een hoop geduld, tangetjes en een vijltje sluit het nu weer enigszins normaal en valt het amper op. Maar toch wil ik een nieuwe :)

XXXVI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• videoman
  • Laatst online: 27-08 13:44
Is het iemand al gelukt om de A500 op een DVI ingang van een monitor aan te sluiten , krijg alleen beeld via HDMI op de TV maar niet via een DVI verloop plug op mijn monitor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jacobras
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 16:59

jacobras

Developer

Iemand dit gelukt? (van Gameloft's Facebook pagina)
Get N.O.V.A. 2, Asphalt 6 & Dungeon Hunter 2 for FREE on your Acer Iconia Tab A500 and A501, designed especially to enhance your multimedia, web and gaming experience.

How to get the games?

Start the "Top HD Games" application in ICONIA TAB A500/A501 and tap the top banner, or go to http://wapshop.gameloft.com/iconia_voucher_promo/ in the ICONIA TAB A500/A501 browser .

Note: Android 3.2 is required
Bij mij blijft 'ie zeggen dat mijn serial number invalid is. Je SNID kan je trouwens vinden op de sticker op het klepje bij je microSD-slot.

Inloggen met SNID bij 'My downloads' lukt trouwens wel, maar daar zegt ie dat ik geen downloads heb. Wat ook niet klopt, heb tijdje terug 2 spellen bij ze gekocht. Ik koop nooit meer iets via Gameloft zelf, altijd problemen ermee. Wel goede support gelukkig :)

[ Voor 23% gewijzigd door jacobras op 26-10-2011 19:25 ]

Mijn laatste (grote) reviews: Medal of Honor (VR), Half-Life: Alyx (VR)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand of de Acer iconia Tab A501 Gorilla Glass heeft?
Ik binnen nu en 5 dagen binnen.
Ik zou graag ook willen weten wat de betere browser is buiten de standaard browser.
En ook wat de betere File Explorer is.

Ik heb het hele topic al doorgelezen maar ben er niet echt iets specifieks over te weten gekomen.

Alvast dank voor reactie,!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jacobras

jacobras

Developer

Verwijderd schreef op donderdag 27 oktober 2011 @ 22:32:
Weet iemand of de Acer iconia Tab A501 Gorilla Glass heeft?
Ik binnen nu en 5 dagen binnen.
Ik zou graag ook willen weten wat de betere browser is buiten de standaard browser.
En ook wat de betere File Explorer is.

Ik heb het hele topic al doorgelezen maar ben er niet echt iets specifieks over te weten gekomen.

Alvast dank voor reactie,!
Ja, de Acer Iconia serie heeft Gorilla Glass. Ik ben tevreden met de standaardbrowser.

Ik gebruik meerdere filebrowsers. File Manager HD gebruik ik het meeste, is tabletgeoptimaliseerd en lijkt goede support van maker te hebben. Daarnaast gebruik ik ES File Explorer, maar die is niet geoptimaliseerd voor tablets. Ik gebruik ES alleen als ik wat naar/van een netwerkshare, Dropbox of FTP wil verplaatsen.

Een mooie site voor tabletgeoptimaliseerde apps is trouwens Tablified.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan File manager HD geen gebruik maken van netwerkshare?

Wat ik ook nog graag wilde weten of er een mogelijkheid is om muziek van een netwerkshare/NAS te streamen en af te laten spelen op mijn stereo installatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• golem501
jacobras schreef op donderdag 27 oktober 2011 @ 23:02:
[...]

Ja, de Acer Iconia serie heeft Gorilla Glass. Ik ben tevreden met de standaardbrowser.

Ik gebruik meerdere filebrowsers. File Manager HD gebruik ik het meeste, is tabletgeoptimaliseerd en lijkt goede support van maker te hebben. Daarnaast gebruik ik ES File Explorer, maar die is niet geoptimaliseerd voor tablets. Ik gebruik ES alleen als ik wat naar/van een netwerkshare, Dropbox of FTP wil verplaatsen.

Een mooie site voor tabletgeoptimaliseerde apps is trouwens Tablified.com
Even deze post ondersteunen! :*)

ES explorer vind ik ook heel goed, En ik gebruik eigenlijk alleen de standaard browser.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jacobras

jacobras

Developer

Verwijderd schreef op donderdag 27 oktober 2011 @ 23:45:
Kan File manager HD geen gebruik maken van netwerkshare?

Wat ik ook nog graag wilde weten of er een mogelijkheid is om muziek van een netwerkshare/NAS te streamen en af te laten spelen op mijn stereo installatie.
Oeps, dat was ik een vergeten te melden. File Manager HD ondersteund inderdaad LAN-connecties. Wat ik erg mooi vind is dat je bookmarks kan maken. Links heb ik bijvoorbeeld 3 favoriete mappen, waarvan één op mijn tablet zelf en twee op een NAS.

Aanrader dus! Het heeft ook Storage Analysis, kan je zien wat er precies veel ruimte in beslag neemt op je tablet en enkele sorteer- en zoekopties. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4play

4play

-Nintendo- fan

jacobras schreef op woensdag 26 oktober 2011 @ 19:19:
Iemand dit gelukt? (van Gameloft's Facebook pagina)

[...]

Bij mij blijft 'ie zeggen dat mijn serial number invalid is. Je SNID kan je trouwens vinden op de sticker op het klepje bij je microSD-slot.
Inloggen met SNID bij 'My downloads' lukt trouwens wel, maar daar zegt ie dat ik geen downloads heb. Wat ook niet klopt, heb tijdje terug 2 spellen bij ze gekocht. Ik koop nooit meer iets via Gameloft zelf, altijd problemen ermee. Wel goede support gelukkig :)
Je moet niet inloggen met je SNID maar met je serial nummer. Die kan je vinden in instellingen/over tablet/apparaat informatie/ sn code die moet je invullen dat werktenbij mij ook...

Je snid werk niet dat is ook niet je serial nummer, de sn code is een lange code met letteres en cijfers. En ik draai 3.1 nogaltijd en dan werken die games ook...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jacobras

jacobras

Developer

4play schreef op zondag 30 oktober 2011 @ 10:21:
[...]

Je moet niet inloggen met je SNID maar met je serial nummer. Die kan je vinden in instellingen/over tablet/apparaat informatie/ sn code die moet je invullen dat werktenbij mij ook...

Je snid werk niet dat is ook niet je serial nummer, de sn code is een lange code met letteres en cijfers. En ik draai 3.1 nogaltijd en dan werken die games ook...
Dat dacht ik al, maar mijn SN-code is niet zichtbaar onder apparaatinformatie (draai custom rom Taboonay 2.2):
Afbeeldingslocatie: http://dl.dropbox.com/u/16890458/Acer%20Iconia%20a500%20-%20SN%20missing.jpg

Item "SN-code" is niet aanklikbaar. Zal de code zo wel even via adb eruit vissen.

[ Voor 3% gewijzigd door jacobras op 30-10-2011 12:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• diver99
  • Laatst online: 11-06 15:45
weet iemand het antwoord op mijn vragen
Heb sinds kort ook een A500 en denk er nu over een screenprotector te plaatsen
Heeft dit invloed op het touchgedeelte?

Als ik iets op de tab wil plaatsen maar dan op de losse geheugenkaart moet ik dan nog iets speciaals doen of wordt dit automatisch daar opgeslagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• golem501
diver99 schreef op maandag 31 oktober 2011 @ 14:07:
weet iemand het antwoord op mijn vragen
Heb sinds kort ook een A500 en denk er nu over een screenprotector te plaatsen
Heeft dit invloed op het touchgedeelte?

Als ik iets op de tab wil plaatsen maar dan op de losse geheugenkaart moet ik dan nog iets speciaals doen of wordt dit automatisch daar opgeslagen.
Een screenprotector zou geen invloed moeten hebben op je touchscreen. Leg maar eens een stuk plastic over je screen, het blijft werken.

Nee je moet zelf kiezen waar je dingen opslaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• acertab
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 08-08-2021
Ik ben in het bezit van de acertab a500
als ik er een micro sd kaart in doe en er wat opzet
En dan kijk staat alles erop zet ik hem uit dan zijn er na lege mappen.
Weet iemand hoe dat kan.
Is een 32gig van scandisk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

acertab schreef op woensdag 02 november 2011 @ 15:58:
Ik ben in het bezit van de acertab a500
als ik er een micro sd kaart in doe en er wat opzet
En dan kijk staat alles erop zet ik hem uit dan zijn er na lege mappen.
Weet iemand hoe dat kan.
Is een 32gig van scandisk
Al eens geprobeerd met een iets kleiner kaartje? 8Gig ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vind dit apparaat zo geweldig!!!!!! nog steeds

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• golem501
Verwijderd schreef op vrijdag 04 november 2011 @ 21:04:
I second that :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• acertab
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 08-08-2021
Verwijderd schreef op vrijdag 04 november 2011 @ 21:04:
Hallo dan blijft het wel staan maar het zou toch moeten werken .
Ook nog een andere merkt geprobeerd maar het zelfde probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beste lezers.

Ik ben in het bezit van een Acer iconia tab a501. Daar heb ik nog 3.0.1 op staan. Ik wil deze ook geupdate hebben naar 3.2, maar bij systeem update geeft hij telkens aan het systeem is up to date. Apparaat is nu ongeveer halve week in gebruik.

Duurt het zo lang voordat het apparaat bij acer aangemeld is ofzo voordat de update gepushed word?

Iemand ervaring hiermee?
Alvast dat voor reactie's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4play

4play

-Nintendo- fan

Verwijderd schreef op zaterdag 05 november 2011 @ 12:44:
Beste lezers.

Ik ben in het bezit van een Acer iconia tab a501. Daar heb ik nog 3.0.1 op staan. Ik wil deze ook geupdate hebben naar 3.2, maar bij systeem update geeft hij telkens aan het systeem is up to date. Apparaat is nu ongeveer halve week in gebruik.

Duurt het zo lang voordat het apparaat bij acer aangemeld is ofzo voordat de update gepushed word?

Iemand ervaring hiermee?
Alvast dat voor reactie's
Ik heb mijne nu bijna 1/2 jaar en hij blijft aangeven dat hij up to dwte is 3.1 nog even ik ik kan al 4.0 erop zetten voordat ik 3.2 officieel heb.. dus ja het kan lang duren, en rooten schijnt ook een negatieve invloed te hebben op de updates.,.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• golem501
Raar de A500's hebben al een tijde de 3.2 update.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giancarlo_f
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 19-04 08:59

giancarlo_f

M3 Highland & EV3

Draai sinds een weekje 3.2.1 ;-) op de A500 . . . . . razendsnel. Ik weet niet of je hier een link mag plaatsen? Google maar eens op tegraowners en daar tref je de geweldige custom Rom van Thor aan.... zijn kernel is zelfs nog interessanter ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4play

4play

-Nintendo- fan

Ik wilde toch wel wachten op de officiële ROM van Acer maar aangezien ik dan ook mijn Root verlies ga ik toch maar voor een custom rom denk ik. Het is nu niet zo dat Acer echt heel veel aan de ROM veranderd heeft.

Alleen het verliezen van alle instellingen daar zie ik zo tegen op elke keer... Het begint op een windows installatie te lijken. Het is beter van 0 af aan te beginnen maar dan moet je al je DATA er weer op gaan zetten...

PFFFTTTTTT...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giancarlo_f
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 19-04 08:59

giancarlo_f

M3 Highland & EV3

4play schreef op dinsdag 08 november 2011 @ 10:58:
Ik wilde toch wel wachten op de officiële ROM van Acer maar aangezien ik dan ook mijn Root verlies ga ik toch maar voor een custom rom denk ik. Het is nu niet zo dat Acer echt heel veel aan de ROM veranderd heeft.

Alleen het verliezen van alle instellingen daar zie ik zo tegen op elke keer... Het begint op een windows installatie te lijken. Het is beter van 0 af aan te beginnen maar dan moet je al je DATA er weer op gaan zetten...

PFFFTTTTTT...
Zodra je éénmaal op custom zit dan kun je 'updaten' zonder al je instellingen te verliezen..... gisterenavond nog ff snel van Thor V12 -> naar Thor V13 geupdate binnen 5(!) minuten (download&install). Alles 100% qua instellingen behouden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

het is me opgevallen dat er aan de rechterkant van het scherm van mijn tab rechtsboven en rechts onder 2 piepkleine belletjes/kruimels/beschadigingen zitten. het is zo klein maar wel vervelend omdat je er elke keer naar gaat kijken.

Iemand dat ook opgevallen of is dit echt een defect?

• 4play

4play

-Nintendo- fan

Heb ik niet die bubbeltjes...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4play

4play

-Nintendo- fan

Moet ik straks weer whipen als ik van 3.2 naar 4.01 ga ???

Dan wacht ik weel even ik denk dat de rommakers nu als een bezetene aan het coden zijn voor Ice Cream Sandwich aangezien die nu officieel uit is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• golem501
4play schreef op dinsdag 15 november 2011 @ 13:01:
Moet ik straks weer whipen als ik van 3.2 naar 4.01 ga ???

Dan wacht ik weel even ik denk dat de rommakers nu als een bezetene aan het coden zijn voor Ice Cream Sandwich aangezien die nu officieel uit is.
Whipen? volgens mij bleef bij de overgang van 3.1 naar 3.2 alles gewoon staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4play

4play

-Nintendo- fan

Ja maar blijft alles tussen 3.1 en 4.01 ook staan ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• golem501
Dat kan ik pas beantwoorden als m'n tablet gepushed word ;)

Maar waarom zou het niet zo zijn? Er kan natuurlijk verschil zitten in officiele updates en eigen installaties. Geen idee of dat zo is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TTHEEBO1
Ik kijk vaak filmpjes van gamekings.tv. Echter, sinds een tijdje lopen de filmpjes steeds vaker vast. De videospeler op de site loopt dan vast en gaat niet verder hoe lang ik ook wacht. Meestal doen de filmpjes het weer als ik naar een stukje verder in het filmpje skip.

Ik heb niet het idee dat het aan mn verbinding ligt want op andere sites gebeurt dit nooit. Mijn vermoeden is dat het is ontstaan toen de site overging op html5 maar ik heb geen idee of dat vanuit technisch oogpunt ergens op slaat. Het gebeurt me zowel in de standaard browser als in dolphin HD.

iemand een idee/oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerkeP

GerkeP

4play schreef op zaterdag 19 november 2011 @ 22:09:
Ja maar blijft alles tussen 3.1 en 4.01 ook staan ?
De kans is aanwezig dat je alles opnieuw moet gaan doen, simpelweg omdat ICS geen aparte storage meer heeft voor de apps. In ICS kan alle geheugen gebruikt worden voor de apps ;)

GerkeP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een acer iconia tab a501 met wifi en 3g gekocht.
Wifi werkt zonder iets te doen perfect.
Maar 3 g lukt mij niet.
Sim kaart zit erin maar hij doet niets. Kan er mij iemand helpen wat ik moet doen of welke instellingen ik moet aanpassen.
Al een paar keer naar acer helpdesk gebeld maar daar kunnen me gelijk niet helpen.

Groeten,

• golem501
Kan je niet beter naar de telecomprovider helpdesk bellen?

Vliegtuig modus uit?
Dataverbinding aan?
Sim ontgrendeld?

Netwerk instellingen is wat lastiger trouwens want ik heb geen 501, geen idee in wat voor menu die horen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eduardtee
  • Laatst online: 30-06 10:03
Ik heb met Black Friday (toevallig in Amerika) een A500 kunnen bemachtigen bij Staples.

Ik had de keuze tussen een Toshiba Thrive, een Asus Transformer, de A500, de nieuwe Sony (zonder extra korting) of de Galaxy Tab (ook zonder korting).

Vanwege afmetingen viel de Thrive al snel af (ik heb een Tumi-tas gekocht waar de tablet in moet passen).
De Galaxy Tab was zonder korting nog aan de dure kant en heeft geen USB-poort. De Sony vond ik zeer mooi en handig, maar ook nog aan de dure kant.

Keuze viel daarom tussen de Transformer (die maar net aan paste in het tasje) en de A500.
Daarnaast ontbreekt het bij de Transformer ook aan een USB-poort en zie/zag ik mezelf niet met een dock rondlopen.

Dus keuze viel op de A500.

Tot nu toe ben ik er zeer tevreden over. Wel aan de zware kant, maar dat wist ik van tevoren uiteraard.
Stuk sneller dan mijn Galaxy Tab (de oude 7" versie) die ik als telefoon gebruik!!!
De dual-core processor kan flash/youtube/downloads toch een stuk beter aan dan de oude kleine tablet...

Voor op de bank is deze toch een stuk fijner dan de Galaxy Tab en perfect om video op te streamen :)

Tot nu toe in ieder geval heel blij ermee!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ephymerous
Op Tegra Owners staat een custom ICS rom die qua ontwikkeling al redelijk ver is :)

XXXVI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jacobras

jacobras

Developer

ephymerous schreef op dinsdag 29 november 2011 @ 08:39:
Op Tegra Owners staat een custom ICS rom die qua ontwikkeling al redelijk ver is :)
Jep, ik draai 'm nu :). Werkt prima, hardware acceleratie en alles erin. Aantal dingen werken nog niet (camera, audio, video e.d.), maar het vervelendste is dat transparantie momenteel nog groen is :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• diver99
  • Laatst online: 11-06 15:45
weet iemand hoe ik oude foto's e.d van de acer tablet afkrijg. Met windows heb je een rechter muisknop maar hoe werkt het bij de acer?
Trouwens zeer tevreden met het apparaat op zich

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• golem501
Ik gebruik ES file explorer vanaf m'n tablet en m'n nas schijf of gebruik via m'n netwerk toegang tot m'n laptop (afhankelijk waar ik dingen naartoe / vandaan wil halen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkleerssen
  • Niet online

henkleerssen

Your life is as you narrate it

Welke custom rom draait iedereen? Ik heb hier de laatste van Thor.. maar ik vind het niks bijzonders.. niet snel dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jacobras

jacobras

Developer

Ik draaide eerst Taboonay, werkt snel, maar toch soms wat traag. Draai nu ICS van Thor, maar daar werken nog best een aantal dingen niet prima (camera, grafische bugs, video, audio, 3D etc.).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dragon2
  • Niet online
diver99 schreef op woensdag 30 november 2011 @ 20:54:
weet iemand hoe ik oude foto's e.d van de acer tablet afkrijg. Met windows heb je een rechter muisknop maar hoe werkt het bij de acer?
Trouwens zeer tevreden met het apparaat op zich
Ofwel je tab aan je pc hangen en dan via je windows verkenner, ofwel via een gallerie programma vanuit je tab, kun je per foto verwijderen. Misschien kan het ook wel via een filemanager op de tab maar dan heb ik nog niet geprobeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jacobras

jacobras

Developer

dragon2 schreef op maandag 05 december 2011 @ 10:25:
[...]

Ofwel je tab aan je pc hangen en dan via je windows verkenner, ofwel via een gallerie programma vanuit je tab, kun je per foto verwijderen. Misschien kan het ook wel via een filemanager op de tab maar dan heb ik nog niet geprobeerd.
Via een filemanager kan je inderdaad de foto's verwijderen. Ik gebruik zelf graag File Manager HD.

Pagina: 1 ... 10 ... 14 Laatste