Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ephymerous
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 22:13
Gisteren eerst mijn Galaxy S2 geroot... daarna was de Acer aan de beurt. Ik heb de tutorial op XDA gebruikt en dat ging eenvoudig. Wel was de tablet zo instabiel dat het onmogelijk was Acer Recovery via de market te installeren. Die heb ik dus nog eventjes moeten opzoeken op internet :)

Merken jullie veel verschil tussen Thor's laatste 3.2 en de stock rom? Ik eigenlijk weinig.

XXXVI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkleerssen
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

henkleerssen

Your life is as you narrate it

ephymerous schreef op donderdag 08 december 2011 @ 08:51:
Gisteren eerst mijn Galaxy S2 geroot... daarna was de Acer aan de beurt. Ik heb de tutorial op XDA gebruikt en dat ging eenvoudig. Wel was de tablet zo instabiel dat het onmogelijk was Acer Recovery via de market te installeren. Die heb ik dus nog eventjes moeten opzoeken op internet :)

Merken jullie veel verschil tussen Thor's laatste 3.2 en de stock rom? Ik eigenlijk weinig.
tja.. je zou eigenlijk atuntu benchmark moeten draaien om het verschil te zien.. en die zie je dan niet idd..
Ik merk het wel met spellen verder.. raar eigenlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wankel
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01-07 23:08
We hebben sinds een tijdje een Android-tablet in huis (PB Liberty, maar vanwege de kleine lengte van dat topic maar hier gepost).

Is het mogelijk applicaties niet full screen te draaien? Met name, is het mogelijk Youtube in een klein venstertje te draaien, terwijl je wat anders aan het doen bent, bijvoorbeeld chat, internet browsen of email afhandelen?

Als het al in dit topic of in het algemene "Android tablet"-topic behandeld is, dan heb ik eroverheen gelezen. De tablet is niet geroot, en draaid volgens mij Android 3.2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4play
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12-09 10:55

4play

-Nintendo- fan

Volgens mij is de pb liberty gewoon een acer iconia 500 ze zijn 100% gelijk volgens mij... ik zag in iedergeval geen verschil tussen de 2 apparaten toen ik mijn acer ging aanschaffen...

【ツ】Ipad air2, Macbook pro 2012, Samsung a53, Skagen Hybrid【ツ】

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoermansA
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 04-09 15:56
wankel schreef op zaterdag 10 december 2011 @ 21:38:
Is het mogelijk applicaties niet full screen te draaien? Met name, is het mogelijk Youtube in een klein venstertje te draaien, terwijl je wat anders aan het doen bent, bijvoorbeeld chat, internet browsen of email afhandelen?
Het korte antwoord; Nee, dat kan niet.

Het langere antwoord; Sommige apps kan je als widget op je start scherm zetten of maken slim gebruik van notificaties. Daar zal je het mee moeten doen.

Gratis bier, topless bediening en oneerlijke marketing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wankel
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01-07 23:08
LoermansA schreef op maandag 12 december 2011 @ 15:46:
[...]
Het korte antwoord; Nee, dat kan niet.
Hè wat naar :-(
Het langere antwoord; Sommige apps kan je als widget op je start scherm zetten of maken slim gebruik van notificaties. Daar zal je het mee moeten doen.
Hmmm... Je zou dus, om dat te bereiken, een "minitube-widget" moeten bouwen, een "browser-widget" een een "chat/email-widget". Gelukkig zitten de repositories vol met programmaatjes, wie weet is er al iemand mee aan de slag geweest.

Wat irritant zeg! Vandaar dat ik er niets over kon vinden. Is het een soort van "common knowledge" of misschien zelfs "gezond verstand" dat bij (alle?) tablets er maar één applicatie tegelijk zichtbaar is, notifications en task bar daargelaten?

Er gaat opeens een wereld voor me open! Of dicht eigenlijk! Nouja, blij dat ik niet de hoofdgebruiker van die tablet ben ;-)

Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• golem501
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 07-04 07:32
Net als phones eigenlijk... multitasken maar met 1 task per keer :*)

• LoermansA
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 04-09 15:56
wankel schreef op maandag 12 december 2011 @ 20:22:
Hmmm... Je zou dus, om dat te bereiken, een "minitube-widget" moeten bouwen, een "browser-widget" een een "chat/email-widget". Gelukkig zitten de repositories vol met programmaatjes, wie weet is er al iemand mee aan de slag geweest.
Op zich zou dat in theorie heel misschien in meer of mindere mate mogelijk kunnen zijn, maar widgets gedragen zich niet zoals vensters op een regulier OS. Dus of het praktisch is is een ander verhaal. Slepen, naar de voorgrong/achtergrond, minimaliseren/maximaliseren kan allemaal niet of nauwelijks
Wat irritant zeg! Vandaar dat ik er niets over kon vinden. Is het een soort van "common knowledge" of misschien zelfs "gezond verstand" dat bij (alle?) tablets er maar één applicatie tegelijk zichtbaar is, notifications en task bar daargelaten?
Eh ja, is wel redelijk common knowledge :) Tenminste bij Android en iOS. Windows is een ander verhaal. Dat lijkt volgens mij redelijk op de desktop variant.
Er gaat opeens een wereld voor me open! Of dicht eigenlijk! Nouja, blij dat ik niet de hoofdgebruiker van die tablet ben ;-)
De use case is heel anders dan een volwaardige computer. Het is meer een 'pick up en doe er iets mee' ding itt tot een laptop of pc waar je achter gaat zitten om veelal meerdere dingen tegelijk te doen. Alhoewel er altijd mensen zijn die die use cases door elkaar halen ;)
Geen probleem, sorry to burst your bubble ;)

Gratis bier, topless bediening en oneerlijke marketing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo, allen. Ook ik heb sinds kort een iconia A500. Ik wil hem updaten naar 3.1 of 3.2 maar krijg steeds de melding : slecht netwerk bereik. Al zit ik naast de router en heb ik 4 streepjes bereik dan nog geeft hij dit aan en kan ik de update niet binnen halen.

Iemand hierop een antwoord?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• E-Neo
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19-02 10:07
Als ik een foto als achtergrond wil gebruiken, is hij veels te groot ingezoomd. Ik krijg maar een stukje van de foto. Is er ergens een Windows-achtige instelling om de achtergrond in te stellen? (Stretch, zoom, tile, dat soort dingen)

OJ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dragon2
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online
E-Neo schreef op zondag 18 december 2011 @ 15:47:
Als ik een foto als achtergrond wil gebruiken, is hij veels te groot ingezoomd. Ik krijg maar een stukje van de foto. Is er ergens een Windows-achtige instelling om de achtergrond in te stellen? (Stretch, zoom, tile, dat soort dingen)

OJ
Als je via een gallery app een foto instelt als achtergrond dan heb je normaal gesproken de mogelijkheid om zelf de uitsnede te bepalen. Verschilende apps geven verschillende mogelijkheden hiervoor, sommige laten bv beter zien wat er gebeurt als je je tablet in landscape vs. portrait houdt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smollys
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 24-12-2024
UIt budget reden , toch maar daarstraks de (acer) HP liberty tab G100 meegebracht ipv de acer a500(zelfde toestel dacht ik) , lang aan het proberen geweest in de plaatselijke saturn hier .
Ik kon buiten de iets andere image niets vinden dat slechter was aan de HP , plastiek iets meer , maar voor de rest was de 32 gb versie 50 euro goedkoper .
349 euro in een meeneemwinkel leek me nog doenbaar dus doen maar dacht ik .
thuis opgezet en vroeg gelijk om een update te doen , ok van versie 3 naar versie 3.2 , 3 uur later terug een update beschikbaar , ik 'ok' versie 3.2.1 staat er nu dus op .
Ik zie van verschillen nu niet veel aangezien ik heeeeel kort in versie 3.2 geweest ben , maar zie vooral hier en daar wat andere kleuren en een vernieuwde market die me toch al een stuk beter lijkt dan die vorige versie .
Na ja Ik wou een tabletje om zenders van men satellietontvanger te streamen naar men tabledje als de vrouw en dochter wat anders aan het kijken zijn , Nu werkt dat gewoonweg indrukwekkend op dit ding op de sd zenders met dreamdroid en Daroon player , meer moest ik niet hebben .kan ik met een lodderoog wat sport in het oog houden terwijl een andere zender op tv speeld .
Na ja , bedoel maar dat blijkbaar de HP versie van eigelijk hetzelfde merk al een update heeft gekregen .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vandaag heb ik de Acer Iconia A500 besteld voor 329 euro, inclusief gratis Protective Case, ik ben benieuwd. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TTHEEBO1
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 08-08 20:26
Mooie prijs, je zal er geen spijt van krijgen :-)

psn: jagermeistertim

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wars
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 04-08 09:56
Mijn schoonvader heeft sinds dit weekend deze tablet. Zelf heb ik gewoon een Android phone, dus met de meeste zaken kan ik hem helpen, maar hij krijgt nog veel .wmv filmkes via e-mail. En deze kunnen standaard niet afgespeeld worden. heb 1 app (iMPlayer+) gevonden waarbij het wel werkt, maar wmv wordt dan niet geassocieerd met de app. We moeten het filmke dus telkens eerst opslaan en dan gaan zoeken via de app. Normaal moet er in de mail 'afspelen' verschijnen.

Iemand goede ervaringen met een goede (gratis) videoplayer voor wmv?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerkeP
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 21:26

GerkeP

Vragen mag altijd........

wars schreef op dinsdag 27 december 2011 @ 09:09:
Mijn schoonvader heeft sinds dit weekend deze tablet. Zelf heb ik gewoon een Android phone, dus met de meeste zaken kan ik hem helpen, maar hij krijgt nog veel .wmv filmkes via e-mail. En deze kunnen standaard niet afgespeeld worden. heb 1 app (iMPlayer+) gevonden waarbij het wel werkt, maar wmv wordt dan niet geassocieerd met de app. We moeten het filmke dus telkens eerst opslaan en dan gaan zoeken via de app. Normaal moet er in de mail 'afspelen' verschijnen.

Iemand goede ervaringen met een goede (gratis) videoplayer voor wmv?
is al vaker genoemd ;)

MX Player

GerkeP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wars
Loveparade schreef op dinsdag 27 december 2011 @ 09:56:
[...]

is al vaker genoemd ;)

MX Player
Heb ik ook geprobeerd en een extra codec gedownload, maar afspelen lukt niet... Misschien moet ik de andere codecs ook proberen, had enkele degene geïnstalleerd die de app voorstelde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mbb26
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 13-09 07:48
Goedkoop een a100 kunnen scoren via marktplaats. Bevalt vooralsnog goed en ben benieuwd wat ICS gaat brengen (schijnt in januari te komen?).

Verder zie ik weinig roms uitkomen voor de a100, wel voor de a500. Zijn deze uitwisselbaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerkeP

GerkeP

wars schreef op dinsdag 27 december 2011 @ 11:42:
[...]

Heb ik ook geprobeerd en een extra codec gedownload, maar afspelen lukt niet... Misschien moet ik de andere codecs ook proberen, had enkele degene geïnstalleerd die de app voorstelde
een keer openen, dan als default player instellen, werkt prima ;)

GerkeP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wars
Loveparade schreef op dinsdag 27 december 2011 @ 12:42:
[...]

een keer openen, dan als default player instellen, werkt prima ;)
Ga ik zeker opnieuw proberen. default instellen gaat toch enkel wanneer ik een bestand via een verkenner open hé, of ook op een andere plaats?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerkeP

GerkeP

wars schreef op dinsdag 27 december 2011 @ 15:08:
[...]

Ga ik zeker opnieuw proberen. default instellen gaat toch enkel wanneer ik een bestand via een verkenner open hé, of ook op een andere plaats?
Inderdaad via verkenner, ik prefereer ES File Explorer voor dat soort zaken

GerkeP

Verwijderd

Even een vraagje ivm films afspelen opde A500 Hoe pak ik dit het beste aan? Bedoeling is filmpjes die ik momenteel heb staan in avi, mpeg, mkv, image-bestanden kan omzetten naar een kwalitatief formaat dat netjes loopt op de A500. Verder kan het ook interessant zijn om dvd's die ik nog heb liggen om die te converteren. Wie kan me met al deze zaken helpen? Voor mijn sony mp4speler gebruik ik een programma om te converteren maar dit kan wel als instelling geet worden 'ipad2' maar dat trekt op niet veel.

Zoiezo iedereen bedankt voor alle tips en discussies in dit draadje. Vorige week heb ik alles gelezen en geprint en ik heb hier echt wel veel aan gehad. BEDANKT!!!!! Maar voor de films graag even wat info over waar ik op moet letten en wat voor verschillende progs nodig zijn per type bestand. Info over hoe groot de originele file moet zijn of welke eigenschappenze moet beschikken om een kwalitatief goed beeld te krijen. HD booeit moe niet want dat ga ik niet merken op dit schermpje EN dat brengt de hoeveelheid films in het gedrang... .
Zaterdag hebben we deze gekocht in NL. Valt echt goed mee, vooral de onmiddelijke update naar 3.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerkeP

GerkeP

Verwijderd schreef op donderdag 29 december 2011 @ 22:20:
Even een vraagje ivm films afspelen opde A500 Hoe pak ik dit het beste aan? Bedoeling is filmpjes die ik momenteel heb staan in avi, mpeg, mkv, image-bestanden kan omzetten naar een kwalitatief formaat dat netjes loopt op de A500. Verder kan het ook interessant zijn om dvd's die ik nog heb liggen om die te converteren. Wie kan me met al deze zaken helpen? Voor mijn sony mp4speler gebruik ik een programma om te converteren maar dit kan wel als instelling geet worden 'ipad2' maar dat trekt op niet veel.

Zoiezo iedereen bedankt voor alle tips en discussies in dit draadje. Vorige week heb ik alles gelezen en geprint en ik heb hier echt wel veel aan gehad. BEDANKT!!!!! Maar voor de films graag even wat info over waar ik op moet letten en wat voor verschillende progs nodig zijn per type bestand. Info over hoe groot de originele file moet zijn of welke eigenschappenze moet beschikken om een kwalitatief goed beeld te krijen. HD booeit moe niet want dat ga ik niet merken op dit schermpje EN dat brengt de hoeveelheid films in het gedrang... .
Zaterdag hebben we deze gekocht in NL. Valt echt goed mee, vooral de onmiddelijke update naar 3.2
je hebt de hele draad doorgelezen???????

MX Player
Handbrake

All you need, en regelmatig in de draad vermeld ;)

GerkeP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lol, het hele draadje van het forum ja. ;)

Welk prog dient voor wat?
Met welk kan ik dvd's en films die in hoofdstukkenfiles staan converteren??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• golem501
Met de juiste app en codecs kan je alles afspelen op de A500 daarvoor hoef je niet eerst de filmpjes om te zetten hoor... het is geen iPad ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerkeP

GerkeP

Verwijderd schreef op vrijdag 30 december 2011 @ 08:30:
Lol, het hele draadje van het forum ja. ;)

Welk prog dient voor wat?
Met welk kan ik dvd's en films die in hoofdstukkenfiles staan converteren??
Zucht...........

Je hebt dus niet gelezen :(

MX player is een player die vrijwel alle formaten afspeelt
Handbrake is om films te converteren

GerkeP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Thx loveparade

Wel gelezen maar zal de progs nu even installeren...
De perfecte instellingen en randinfo staat er niet tussen he... ;)

Gewoon nog even ter info
Dynabyte 350€
Incl protective case en docking
Extra doe ik hem wel in een oude netbooktas

Misschien nog een andere stomme vraag maar zonder aangemeld te zijn met een google-account kan je niet downen of wel? Kan ik misschien een yahoo-account koppelen aan de standaard mailbox?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2010ed
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 13:29
Verwijderd schreef op donderdag 29 december 2011 @ 22:20:

Probeer dice player eens is werkt perfect in combinatie met plex perfecte koppel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wars
Verwijderd schreef op vrijdag 30 december 2011 @ 10:58:
Misschien nog een andere stomme vraag maar zonder aangemeld te zijn met een google-account kan je niet downen of wel? Kan ik misschien een yahoo-account koppelen aan de standaard mailbox?
Je moet aangemeld zijn met je google account om te kunnen downloaden van de Market. Ik zoo niet zonder m'n google account kunnen op Android, dan is ie nutteloos.
En Android = Google, dus andere accountjes zullen niet werken

Ik heb btw MX player ook opnieuw getest, en nu speelt ie plots wel alles af, geen idee wat er de eerste keer misgelopen was.

[ Voor 10% gewijzigd door wars op 30-12-2011 12:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• videoman
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 27-08 13:44
Iemand al meer nieuws over de naderende update naar 4.0 in januari ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• golem501
Ik lees tegenwoordig stripboeken in .cbr formaat op m'n tab. Dat gaat lekker maar de batterij gaat wel veel sneller leeg!

AVC app werkt heel aardig om .cbr bestanden te lezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MX doet het super

Alleen had ik wel gedacht dat films kleiner gingen zijn. 0,8-1,1GB per film, ik hoopte dat dat een halve GB ging zijn. Soit, usb stick meenemen en fileexplorer installeren dan maar.

Doordat ik hem nu wat voller aan het stouwen ben loopt lumiread veel vast. Is er een tip voor een stabieler prog?

Aan iedereen de beste wensen! En een tof feestje gewenst :-)
Nu nog even spelen met mijn coyote v2plus en dan een feestje bouwen... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• X_lawl_X
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 11-09 16:13
videoman schreef op vrijdag 30 december 2011 @ 21:14:
Iemand al meer nieuws over de naderende update naar 4.0 in januari ?
Volgens mij is deze update nog niet door acer bevestigd. (hoewel er bij Acer Polen hier wel wat over uitgelekt is)

[ Voor 10% gewijzigd door X_lawl_X op 01-01-2012 11:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Graag een vraag, is er een stabiel programma om een usb-stick te lezen? Zonder dat ik in de root moet kullen... .
Ik heb er ES file explorer erop staan maar vindt het niet. :+

Verder heeft mijn iconia er ook last van dat hij aanspringt wanneer hij in standby staat. Daarstraks ging het powerlampje even aan voor een minuut. Een tijdje later maakte hij een geluidje maar bij beide keren was er niks op het scherm te zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• golem501
Ik heb geen problemen gehad met ES explorer maar ik heb ook nog niet vaak een USB stick gebruikt. Heb je wel de nieuwste update erop staan?

Stand-by is niet uit. Je krijgt wel meldingen binnen, denk aan nieuwe mail, nieuwe wordfeud berichtjes, updates etc. (eigenlijk alles waarvoor er beneden een icoontje verschijnt). Bij de meldingen hoort ook een trilling / geluidje inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• diver99
  • Laatst online: 11-06 15:45
ik heb sinds vanavond problemen met het home symbool( het huisje linksonder) Hij reageert niet meer op aanraking
Iemand enig idee wat er fout is( gegaan)? De kids gebruiken hem ook maar die zeggen natuurlijk dat zij niks gedaan hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jacobras
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 16:59

jacobras

Developer

diver99 schreef op dinsdag 03 januari 2012 @ 19:36:
ik heb sinds vanavond problemen met het home symbool( het huisje linksonder) Hij reageert niet meer op aanraking
Iemand enig idee wat er fout is( gegaan)? De kids gebruiken hem ook maar die zeggen natuurlijk dat zij niks gedaan hebben.
Al opnieuw opgestart?

Mijn laatste (grote) reviews: Medal of Honor (VR), Half-Life: Alyx (VR)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• diver99
ja opnieuw opgestart maar dit helpt niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• golem501
De rest van het scherm reageert nog wel?

Ik heb wel eens gehad dat het scherm totaal niet reageerde maar meestal was dat verholpen na even standby ofzo...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• diver99
alles wekt weer spontaan na een nachtje rust, ach ja het zijn net mensen met een eigen wil ;)

[ Voor 25% gewijzigd door diver99 op 04-01-2012 20:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerkeP

GerkeP

Vanmorgen 2 updates, nu draait te Iconia op Android 3.2.1
Lijkt allemaal een stuk vlotter te werken

GerkeP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Akineyle
  • Laatst online: 11-07 11:59
Hier ook aan het updaten naar 3.2.1 :)

Ik zit nu wat rond te kijken om een case te kopen voor mijn tablet. Zullen alle 10 inch cases passen? Of moet je echt kijken naar model specifiek?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rambocus
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 12-09 17:11
1 update was volgens mij de market maar wat doet de andere eigenlijk of waar kan je dit vinden. Merk of zie geen verschil.

Houten ZZW 2755 NNW 3050 Growatt 3600 dakhelling 45

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• E-Neo
Akineyle schreef op donderdag 05 januari 2012 @ 09:30:
Hier ook aan het updaten naar 3.2.1 :)

Ik zit nu wat rond te kijken om een case te kopen voor mijn tablet. Zullen alle 10 inch cases passen? Of moet je echt kijken naar model specifiek?
Je moet wel zoeken naar een case voor de Acer. Beeldschermformaat wijkt af met de i-Pad achtigen. Ik heb de officiele sleeve en een 'lederen' case is vanuit China onderweg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• E-Neo
Loveparade schreef op donderdag 05 januari 2012 @ 07:38:
Vanmorgen 2 updates, nu draait te Iconia op Android 3.2.1
Lijkt allemaal een stuk vlotter te werken
Hier maar één update. Inderdaad een nieuwe market. Versie is 3.2.1. Merk verder niet zoveel verschil. Is dit de opmaat naar 4.0?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• golem501
Ik heb de update gedownload maar nog niet geïnstalleerd...

Ik zet hem nu maar even aan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ephymerous
Ik heb gisteren Thor's ICS geïnstalleerd. Draait soepel en snel :)

XXXVI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• golem501
golem501 schreef op donderdag 05 januari 2012 @ 22:29:
Ik heb de update gedownload maar nog niet geïnstalleerd...

Ik zet hem nu maar even aan...
En vanmorgen update 2 erachteraan.. nog steeds android 3.2.1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• golem501
Het lijkt wel of ik slechtere wifi ontvangst heb sinds de updates :?

Ik zit tien meter van de router en heb maar 1 of nu net 2 streepjes bereik :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• golem501
Enig idee hoe ik uitschakel dat websites naar de mobiele variant gaan? Ik vind dat niet nodig voor m'n tablet en best wel storend |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dragon2
  • Niet online
golem501 schreef op vrijdag 06 januari 2012 @ 21:49:
Enig idee hoe ik uitschakel dat websites naar de mobiele variant gaan? Ik vind dat niet nodig voor m'n tablet en best wel storend |:(
De useragent in je browser instellen op "desktop".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• E-Neo
golem501 schreef op vrijdag 06 januari 2012 @ 17:19:
Het lijkt wel of ik slechtere wifi ontvangst heb sinds de updates :?

Ik zit tien meter van de router en heb maar 1 of nu net 2 streepjes bereik :X
Bij mij valt de wifi steeds weg na de update. Ik heb hem mijn router laten 'vergeten' en opnieuw laten zoeken en verbinden. Nog even kijken of het effect heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• golem501
dragon2 schreef op vrijdag 06 januari 2012 @ 22:24:
[...]

De useragent in je browser instellen op "desktop".
Thanks... handig om te weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 30 december 2011 @ 10:58:
Thx loveparade

Wel gelezen maar zal de progs nu even installeren...
De perfecte instellingen en randinfo staat er niet tussen he... ;)

Gewoon nog even ter info
Dynabyte 350€
Incl protective case en docking
Extra doe ik hem wel in een oude netbooktas

Het lijkt er op dat de winkels proberen van hun laatste Acer Iconia A500 tablets proberen af te komen, want ze worden niet meer aangevuld, als ze door de voorraad heen zijn.
Ik vraag me dan ook af of er nog wel een update komt naar ICS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Worden ze nog geleverd? Want bij bijna elke winkel is deze tablet uitverkocht....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• golem501
Raar, de windows versie is er nog wel en de A100 ook maar de A500 kan ik idd nergens meer in de verkoop vinden.

Amazone.com heeft er nog 4 in stock en er discounts op gegooid...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerkeP

GerkeP

paradigit heeft ze nog ruim op voorraad ;)

GerkeP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• golem501
Volgens nu.nl heeft Acer een nieuwe tablet aangekondigd:

http://www.nu.nl/gadgetbe...ia-tab-met-quad-core.html

De komst van een A700 zou een reden kunnen zijn de A500 te dumpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerkeP

GerkeP

golem501 schreef op maandag 09 januari 2012 @ 09:24:
Volgens nu.nl heeft Acer een nieuwe tablet aangekondigd:

http://www.nu.nl/gadgetbe...ia-tab-met-quad-core.html

De komst van een A700 zou een reden kunnen zijn de A500 te dumpen.
Moet je je nog iets beter er in verdiepen ;)

Acer komt naar verwachting volgende week met de A200 in de schappen, is ook 10" en qua specs vergelijkbaar met de 500. De A700 wordt het paradepaardje en heeft de Tegra3 quadcore aan boord, dat duurt waarschijnlijk nog wel even, start levering medio Februari in de VS, daarna (wie zal het zeggen) in de rest van de wereld.

GerkeP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vhal
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 19:15

vhal

ಠ_ಠ

Waarom lees ik op XDA dat de A700 op de CES een tech model is en voorlopig niet wordt gelanceerd voor consumers? (ws Q2/3)

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zonet pas update 3.2.1 ontvangen, niet echt een merkbaar verschil maar ik geniet gewoon van de a500 ... surfen, spelletjes en hopen films kijken: zalig en super!!
Enige wat ik graag zou hebben is yello van Telenet maar soit zal wel komen voor Android... ooit :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• golem501
Stripboeken doen het ook goed :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Perfectviewer ? Of gebruik je een andere app om strips te kijken ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Akineyle
  • Laatst online: 11-07 11:59
Verwijderd schreef op donderdag 12 januari 2012 @ 09:36:
[...]

Ik gebruik met tevredenheid Komik Reader voor strips :)

Weet er ook iemand of het mogelijk is om met een bepaalde app te printen via de usb uitgang?

[ Voor 10% gewijzigd door Akineyle op 12-01-2012 13:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Akineyle schreef op donderdag 12 januari 2012 @ 12:32:
[...]

Ik gebruik met tevredenheid Komik Reader voor strips :)

Weet er ook iemand of het mogelijk is om met een bepaalde app te printen via de usb uitgang?
hmmm, even bekeken op de market, en ik denk dat ik Komik vanavond ook eens ga proberen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• golem501
Verwijderd schreef op donderdag 12 januari 2012 @ 09:36:
[...]

golem501 schreef op vrijdag 30 december 2011 @ 23:39:
Ik lees tegenwoordig stripboeken in .cbr formaat op m'n tab. Dat gaat lekker maar de batterij gaat wel veel sneller leeg!

AVC app werkt heel aardig om .cbr bestanden te lezen.
Ik gebruik AVC dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smollys
Heeft er nu echt niemand meer een problempje te melden met dit tablet ?
Krampen in de vingers ofzo door lang en probleemloos te genieten van dit toestel ?

Mischien een beetje zelf amok proberen te maken tegen de acer om manieren te vinden om dit spul op zijn knieén te krijgen. Al zal dat ook moeilijk worden .LOL
Dit topic loopt iets achter op probleem meldingen blijkbaar,dat moet beter kunnen he mannen .
Anders kan dit topic bijna dicht als iedereen weet welk mapje er omheen past .

Na bijna een maand ben ik er in elk geval bijna uit of dit men beste aankoop sinds jaren gaat worden.
Enkel de duurzaamheid zal zich nog moeten bewijzen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• triskele10
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 04-09 07:22
Ik heb de A200 sinds vandaag en dit is echt een top tablet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smollys
triskele10 schreef op zondag 22 januari 2012 @ 00:48:
Ik heb de A200 sinds vandaag en dit is echt een top tablet.
Ik geloof je op je woord ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dragon2
  • Niet online
Tja ik heb de A100, en hij bevalt me nog steeds prima. Ik heb er ook een heel fijn hoesje bij ;)

Het enige kleine issue wat ik met deze tablet heb ligt meer aan de el-cheapo 2e oplader die ik op m'n werk heb liggen. Als de A100 daaraan hangt (of recent heeft gehangen), dan reageert het scherm vervolgens heel raar, en dan kun je er eigenlijk niet meer op werken. Stroom/spanningsprobleempje ofzo? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• E-Neo
Ik heb deze hoes gekocht. Een stuk goedkoper dan de originele (heb ik ook) en een stuk steviger.

A500 gaat er volgens mij uit, dus nu nog even accessoires scoren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerkeP

GerkeP

Ik heb nu mijn 3e hoes en eindelijk een waar ik wel tevreden over ben: http://www.gearzap.com/tu...onia-a500-case-black.html

Omgerekend via Amazon 36 euro inclusief verzending

GerkeP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• golem501
E-Neo schreef op zondag 22 januari 2012 @ 11:24:
Ik heb deze hoes gekocht. Een stuk goedkoper dan de originele (heb ik ook) en een stuk steviger.

A500 gaat er volgens mij uit, dus nu nog even accessoires scoren.
Ze zijn al uit de verkoop volgens mij...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• E-Neo
Omgerekend via Amazon 36 euro inclusief verzending
Die hoes uit China kost nog geen tientje :-) en free shipping.

[ Voor 9% gewijzigd door E-Neo op 22-01-2012 23:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerkeP

GerkeP

E-Neo schreef op zondag 22 januari 2012 @ 23:33:
[...]

Die hoes uit China kost nog geen tientje :-) en free shipping.
Die hoes heb ik hier ook liggen en die beviel dus niet, duurkoop geweest, tablet verschuift er in, geen gat voor de lichtsensor. ;)

GerkeP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ephymerous
De laatste versie van Thor's ICS (V88 V89) draait erg smooth op de A500. Zaken die niet werken zijn:

• HDMI Sound
• 3G
• Camera's

Die zaken gebruikte ik toch niet dus ik ben voor daily over :)

XXXVI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jacobras

jacobras

Developer

ephymerous schreef op maandag 23 januari 2012 @ 08:52:
De laatste versie van Thor's ICS (V88) draait erg smooth op de A500. Zaken die niet werken zijn:

• HDMI Sound
• 3G
• Camera's

Die zaken gebruikte ik toch niet dus ik ben voor daily over :)
v89 bedoel je ;). HDMI sound is al wel gefixt, maar een versie met werkende hdmi sound is nog niet gepubliceerd. ROM draait inderdaad erg soepel, ik gebruik 'm dagelijks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ephymerous
jacobras schreef op maandag 23 januari 2012 @ 12:04:
[...]

v89 bedoel je ;). HDMI sound is al wel gefixt, maar een versie met werkende hdmi sound is nog niet gepubliceerd. ROM draait inderdaad erg soepel, ik gebruik 'm dagelijks.
Inderdaad. Gefixed ;) Weet jij waarom dat nog niet gepubliceerd is?

XXXVI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jacobras

jacobras

Developer

ephymerous schreef op maandag 23 januari 2012 @ 13:12:
[...]

Inderdaad. Gefixed ;) Weet jij waarom dat nog niet gepubliceerd is?
Denk niet dat 't een specifieke reden heeft, Thor zal gewoon nog bezig zijn met de nieuwe versie denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireFly3k
  • Laatst online: 22:34
jacobras schreef op maandag 23 januari 2012 @ 14:01:
[...]

Denk niet dat 't een specifieke reden heeft, Thor zal gewoon nog bezig zijn met de nieuwe versie denk ik.
En die is er nu :P

v92
- another fix to the kernel touch driver(thanks to digetx)
- forced hw render ui
- audio hal fixes(thanks to digetx)
- kernel interactive governor tweaks and ipv6 fixes
- hdmi audio(thanks to digetx)

Ben erg blij dat ik ook custom firmware draai nu. ICS op de tablet draait erg goed.

PSN - 500px - Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ephymerous
FireFly3k schreef op maandag 23 januari 2012 @ 19:22:
[...]

En die is er nu :P

v92
- another fix to the kernel touch driver(thanks to digetx)
- forced hw render ui
- audio hal fixes(thanks to digetx)
- kernel interactive governor tweaks and ipv6 fixes
- hdmi audio(thanks to digetx)

Ben erg blij dat ik ook custom firmware draai nu. ICS op de tablet draait erg goed.
Nice, ik ga 'm vanavond proberen :)

XXXVI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• doodleman
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 10-09 23:07
Hoi,

Ik heb een packard bell - liberty tab aan mijn vader gegeven. - maar heb net een telefoontje gekregen dat de lader is vergeten op wintersport...

Weet iemand een alternatief / manier voor een andere lader? (het lijkt mij dat ik dit ook in het acer tablet forum kan vragen, aangezien dat in principe dezelfde tablet is)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• golem501
doodleman schreef op dinsdag 24 januari 2012 @ 14:04:
Hoi,

Ik heb een packard bell - liberty tab aan mijn vader gegeven. - maar heb net een telefoontje gekregen dat de lader is vergeten op wintersport...

Weet iemand een alternatief / manier voor een andere lader? (het lijkt mij dat ik dit ook in het acer tablet forum kan vragen, aangezien dat in principe dezelfde tablet is)
Dat is het nadeel van apparaten die niet via micro usb laden :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerkeP

GerkeP

Hoi,

De lader is gewoon los aan te schaffen, kost ca 30 euro

GerkeP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edwinvanderpale
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 26-01-2023
Hoi,

Even Google gebruiken op "iconia tab a500 oplader kopen" en je hebt je antwoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smollys
Gewoon even informatie die ik ook net ontdekt heb , aangaande een toetsenbord met ingebouwd muis slide pad van bvb logitech K400 met azerty toetsen.

Heel lang op zoek gegaan naar oplossingen om dus de detectie van een toetsenbord via een usb draadloos ontvangertje (heel klein ding bij dit toetsenbord met muis ) om dus standard bij acer of PB liberty
het qwerty usb toetsenbord om te zetten naar azerty .
Allemaal van het kan niet zonder root en die file opennen en je toetsen aanpassen en terug opslaan met root toegang in je system file ????????

Niet dus .

Gewoon even in instellingen gaan bij taal en invoer , huidige invoermethode en (XT9-text invoer)selecteren , dan die configureren voor Frans .
Mooi , je hebt nu een mooi mini toetsenbord met muis slide pad op je tab via de usb , functie toetsen en al werken perfect , ook al is het een azerty ding .
Heb je dan nog een transformer nodig ? Ful usb doet zijn werk op de Iconia of Liberty , he he .

Hoop dat dit bruikbaar is of was , zie maar dat er soms problemen zijn met een azerty usb toetsebord aan te sluiten op een tablet omdat die altijd naar qwerty gaan in android.?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heyhey, ik ben nieuw hier, maar volg dit topic al een tijdje.

Ik heb mij acer a500 ook al een tijdje in bezit

Maar dit zijn mijn volgende problemen:

*WiFi valt veel uit, of wilt niet connecten, of connect maar heb toch geen internet (Wifi icoontje onderaan is wit in plaats van blauw)
*Wanneer ik mijn Acer oplaat en ik gebruik hem maakt ie een enorm piepend lawaai, om hoofdpijn van te krijgen (lawaai komt van aan/uit knop)
*Ik moet soms echt 5 keer op de aan/uit knop klikken om vanuit standby te komen
*Ik moet echt secondenlang(!) de aan/uit knop inhouden om de tab op te starten
*Hij maakt tijdens gebruik ook een pieeeeep lawaai, maar véél minder wanneer hij aan het opladen is.

Tot slot is het bekijken van HD filmpjes een ramp, spijtig.

---
Iemand met dezelfde problemen of tips?

---
Ik heb een hoesje gekocht van 10€ voor mijn tab met alle nodige 'gaten', behalve de mic :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• X_lawl_X
Dat lawaai hoort niet. Het seconden ingedrukt moeten houden om het apparaat op te moeten starten is wel zoals het hoort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 28 januari 2012 @ 19:03:
Heyhey, ik ben nieuw hier, maar volg dit topic al een tijdje.

Ik heb mij acer a500 ook al een tijdje in bezit

Maar dit zijn mijn volgende problemen:

*WiFi valt veel uit, of wilt niet connecten, of connect maar heb toch geen internet (Wifi icoontje onderaan is wit in plaats van blauw)
*Wanneer ik mijn Acer oplaat en ik gebruik hem maakt ie een enorm piepend lawaai, om hoofdpijn van te krijgen (lawaai komt van aan/uit knop)
*Ik moet soms echt 5 keer op de aan/uit knop klikken om vanuit standby te komen
*Ik moet echt secondenlang(!) de aan/uit knop inhouden om de tab op te starten
*Hij maakt tijdens gebruik ook een pieeeeep lawaai, maar véél minder wanneer hij aan het opladen is.

Tot slot is het bekijken van HD filmpjes een ramp, spijtig.

---
Iemand met dezelfde problemen of tips?

---
Ik heb een hoesje gekocht van 10€ voor mijn tab met alle nodige 'gaten', behalve de mic :'(
Ik had dezelfde problemen met Wifi, na de laatste update.
Het blijkt dat WPA2 niet meer goed werkt.

Bij WPA2 only wordt de codering steeds veranderd, waarbij de verbinding wordt verbroken.
Na het instellen van de router op WPA2-PSK was het probleem verholpen.

Voor het piepende geluid moet je terug naar de winkel, want dat zal onder garantie verholpen moeten worden.

De aan/uit schakelaar moet ik ook even ingedrukt houden, maar dat zie ik niet echt als een probleem.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 31-01-2012 12:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knakworst
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 22:30

knakworst

Get more sats!

Verwijderd schreef op dinsdag 31 januari 2012 @ 12:41:
[...]

De aan/uit schakelaar moet ik ook even ingedrukt houden, maar dat zie ik niet echt als een probleem.
Bij mij loopt hij (De A100) regelmatig vast en dan moet ik hem ook lang ingedrukt houden, om hem te resetten. Wat je moet doen is eerst minimaal 5 seconden ingedrukt houden. Daarna even kort indrukken, dan start hij opnieuw op. Het opstarten duurt een half minuutje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mbb26
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 13-09 07:48
Als ik me niet vergis, had de ICS update in januari uit moeten komen. Iemand al nieuwe info?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerkeP

GerkeP

mbb26 schreef op vrijdag 03 februari 2012 @ 15:40:
Als ik me niet vergis, had de ICS update in januari uit moeten komen. Iemand al nieuwe info?
Dat zijn geruchten uit oktober.
Ga er maar van uit dat eerst de A510 met ICS wordt gelanceerd en dat daarna misschien wel ICS gaan krijgen. Acer heeft zelf nog niets bevestigd.

GerkeP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knakworst
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 22:30

knakworst

Get more sats!

In de review van de A200 met grotendeels dezelfde hardware wordt door Acer bevestigd dat voor de A200 ICS beschikbaar is mid-February.

http://www.laptopmag.com/...acer-iconia-tab-a200.aspx

Hopelijk krijgen A100 en A500 upgrades rond dezelfde datum. Dan zou het niet lang meer duren!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4play
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12-09 10:55

4play

-Nintendo- fan

De A200 schijnt nu een OTA ICS update te krijgen in Amerika...

【ツ】Ipad air2, Macbook pro 2012, Samsung a53, Skagen Hybrid【ツ】

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mangli
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 08-07 21:53
Ik zag ergens op een tabletnieuwssite dat Acer op hun facebookpagina hadden aangegeven dat de a500 (en a501) in april (pas) de update naar ICS krijgen. En dat was geloof ik(/neem ik aan) de Amerikaanse Acer afdeling die dat poste, dus in Nederland zou het nog wel eens langer kunnen duren :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• golem501
https://www.facebook.com/AcerANZ/posts/284439441619987

Dat is voor Acer Nieuw Zeeland maar dan zal het hier toch ook wel komen _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• X_lawl_X
Ik had al die Acer Facebook pagina's al een tijdje in de gaten gehouden, maar ze zijn behoorlijk onbetrouwbaar mbt release dates. Eerder hadden ze februari & november gezegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlterMann
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 12-09 17:34

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ICS komt in april !!!

To all Acer Iconia Tab A500 and A100 users, please expect an Ice Cream Sandwich upgrade in mid-April! Thank you for your patience.

https://twitter.com/#!/aceramerica

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• triskele10
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 04-09 07:22
Ik krijg nu ICS op mijn A200 binnen :)
Pagina: 1 ... 11 ... 14 Laatste