Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tharonald
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 27-12-2021
Acer Iconia Tab A500/A501:
De Acer Iconia Tab A500 is de grote broer van de A100. Deze 10-inch Honeycomb tablet van Acer is gemaakt om een ideale multimediale ervaring te kunnen beleven op een tabletpc. Net als bij de kleine variant heeft ook de Iconia Tab A500 een versie met 3G, genaamd de Acer Iconia Tab A501. Behalve de specificaties zijn er geen verschillen tussen de A500 en A501 tablets.

Afbeeldingslocatie: http://www.tabletguide.nl/wp-content/uploads/2011/02/Acer-Iconia-Tab-A500-5-300x222.jpg

Ontwerp
De Iconia Tab A500 / A501 heeft een zwarte voorkant en een grijze boven en onderkant. De achterkant is ook grijs van aluminium/ijzer-achtig materiaal. De tablet weegt 730 gram, wat niet veel is voor een 10-inch tablet.
Beeldscherm
Het 10,1 inch LCD scherm is capacitief en ondersteund multitouch. Het scherm heeft een resolutie van 1280 bij 800 pixels en ondersteunt 262.144 kleuren.

Specificaties Acer Iconia Tab A500
De processor van de Acer Iconia Tab A500 beschikt is een nVidia Tegra 2 processor met 2 kernen van 1 GHz. In combinatie met 1 GB RAM geheugen zorgt dit voor een hoge snelheid en veel rekencapaciteit. Deze tabletpc beschikt over 16 GB geheugenopslag. Je hebt de mogelijkheid om dit te vergroten met maximaal 32 GB extra door middel van een microSD-kaart.
Connectiviteit
Je kunt een draadloze verbinding maken met randapparatuur via Bluetooth (2.1 + EDR). Ook is het mogelijk om de 2.0 micro USB-poort te gebruiken hiervoor. Je kunt verbinding maken met Internet via WiFi. Wil je gebruik maken van een data-abonnement via 3G? Kies dan voor de Iconia Tab A501. Deze tablet heeft verder dezelfde specificaties als de A500.

Camera’s
De Iconia Tab A500 heeft een 2 megapixel frontcam waarmee je kunt videochatten. Ook beschikt deze tablet over een 5 megapixel camera aan de achterzijde. Deze camera heeft auto-focus en de mogelijkheid om video-opnamen te maken.

Honeycomb
De Iconia Tab A500 beschikt over het Honeycomb besturingssysteem. Dit is speciaal voor tablets ontworpen en moet de concurrentie aangaan met OS van de iPad. Het is nog niet bekend of deze tablet beschikt over de Android Market. De Iconia Tab A500 ondersteunt Flash (versie 10).
Multimedia
Deze Acer tablet beschikt over Acer’s media deel-system Clear.fi. Hiermee heb je direct toegang tot muziek, foto’s en video’s via je (draadloze) Clear.fi netwerk thuis. Ook kun je hiermee muziek en video’s afspelen. Ook kun je met Clear.fi direct updates sturen naar je vrienden op de bekende sociale netwerken.
Deze Acer-tablet ondersteunt alle bekende audio- en video-bestanden. Voor het afspelen van audio via je hoofdtelefoon of speakers kun je gebruik maken van de 3,5 mm audio jack. De Iconia Tab A500 / A501 heeft een ingebouwde microfoon. Ook beschikt de Iconia Tab A500 over een (micro)HDMI-uitgang voor het afspelen van 1080p HD-video materiaal op een extern scherm of beamer.

Prijs Acer Iconia Tab A500 / A501
Prijzen van deze twee versies van de 10-inch Android Iconia Tab zijn nog niet bekend gemaakt door Acer. De verwachting is dat je deze tablet in april in Nederland kunt kopen.

Update: de tablet komt op 13 April in Nederland voor de prijs van €500,- bij de dynabyte

ACER ICONIA TAB A100/A101:
‘Til je mobiele ervaringen naar een hoger level’, zo omschrijft Acer haar kleinste tablet, de Acer Iconia Tab A100. Eigenlijk zijn er 2 versies van deze tablet. De Iconia Tab A101 is vergelijkbaar maar heeft de mogelijkheid om verbinding te maken met mobiel Internet via een extra 3G-optie. Deze 7-inch tablet draait op het nieuwste Android besturingssysteem voor tablets: Honeycomb

Afbeeldingslocatie: http://www.tabletguide.nl/wp-content/uploads/2011/02/Acer-Iconia-Tab-A100-11-229x300.jpg

Ontwerp
De Acer Iconia A100 is zwart van kleur en heeft een afwijkende vorm. Op de foto’s is duidelijk te zien dat de hoeken van het scherm in de lengte afbuigen. De achterkant is donkerblauw en bevat enkele bekende lijnen van Acer plus het logo.

Beeldscherm
Het 7-inch capacitieve multi touchscreen heeft een resolutie van 1024 bij 600 pixels, oftewel een 16:9 ratio.
Honeycomb

De Acer Iconia Tab A100 / A101 beschikt over Android 3.0, oftewel Honeycomb. Dit speciaal voor tablets ontworpen besturingssysteem moet de concurrentie aangaan met Apple’s iOS. Het is nog onduidelijk of de Android Market geïnstalleerd is op de Iconia Tab. Flash-ondersteuning is aanwezig.

Multimedia
De Iconia Tab A100 beschikt over Acer’s media deel-system Clear.fi. Hiermee heb je direct toegang tot muziek, foto’s en video’s via je (draadloze) Clear.fi netwerk thuis. Ook kun je hiermee muziek en video’s afspelen. Ook kun je met Clear.fi direct updates sturen naar je vrienden op de bekende sociale netwerken.
Deze Acer-tablet ondersteunt alle bekende audio- en video-bestanden. Voor het afspelen van audio via je hoofdtelefoon of speakers kun je gebruik maken van de 3,5 mm audio jack. Ook beschikt de Iconia Tab A100 over een (micro)HDMI-uitgang voor het afspelen van 1080p HD-video materiaal op een extern scherm of beamer.

Camera’s
Deze tabletpc heeft een 2 megapixel frontcam en een 5 megapixel camera aan de achterkant. Deze camera heeft auto-focus en de mogelijkheid om video-opnamen te maken.

Specificaties Acer Iconia Tab A100
De Iconia Tab A100 beschikt over een nVidia Tegra 2 dual-core processor met een kloksnelheid van 1 GHz. Daarnaast beschikt deze tabletpc over 512 MB RAM geheugen. De geheugen opslag capaciteit is minimaal: 8 GB. Maar door gebruik te maken van een microSD-kaart kun je het geheugen uitbreiden tot maximaal 32 GB extra.

Connectiviteit
Deze Acer-tablet beschikt over de volgende verbindings-mogelijkheden: Bluetooth (2.1 + EDR) en een 2.0 micro USB-poort. Je kunt verbinding maken met Internet via WiFi. Als je gebruik wilt maken van mobiel Internet via 3G dan moet je kiezen voor de Acer Iconia Tab A101. Dit is dezelfde versie als de A100, maar dan met 3G-optie.

Prijs Acer Iconia Tab A100 / A101
Prijzen van deze twee versies van de 7-inch Android Iconia Tab zijn nog niet bekend gemaakt door Acer. De verwachting is dat je deze tablet in april in Nederland kunt kopen.

Ik ben erg benieuwd naar de populariteit van de Acer, ik ben namelijk erg enthousiast _/-\o_ en ben van plan om de A500 aan te schaffen, maar ik hoor bijna niemand over de Acer.

Bron: tabletguide.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• object78
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 02-04 15:01
Interessant artikel. Ik ben ook heel benieuwd hoe deze Acer het gaat doen in vergelijking met de andere tablets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrBlueEyes
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 01-06 21:37
Klinken inderdaad wel als leuke tablets! Ben zelf wel benieuwd ook naar de Asus Transformer die zelfs al vanaf €400,- verkocht gaat worden.

MSI MPG X870E CARBON WIFI, Ryzen 9 9900X, 64GB, Gigabyte AORUS M RTX3080 10G, Samsung 990 Pro 4TB, Samsung 970 EVO 2TB, Samsung OLED G9, LG 48CX, LG 65C8, Xbox Series X, PS4 Pro, Galaxy Z Fold6 512GB, Kia EV6 RWD 77,4 kWh Plus, Weheat Blackbird P80

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tharonald
Wanneer komt die asus uit? Ik dacht pas in q3 namelijk. Zo lang kan ik niet meer wachten hoor. Ik heb al vanaf september geld klaarliggen maar dan wil ik wel een goed product! En dus moet ik gewoon een 3.0 tablet hebben. Ik hoop dat de prijzen nog wat zakken vanwege de ipad2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 395235

Schijnt dat de Samsung 10.1 tablet al goedkoper op de markt gezet gaat worden nav de launch van de iPad 2 en de prijsdumping van de eerste iPad. Denk alleen dat het moeilijk concurren wordt met de iPad, Apple heeft zo'n groot gedeelte van de markt en kan daardoor z'n spullen ook redelijk goedkoop blijven aanbieden. De tablets van de concurrentie zullen toch echt onder de 300 gaan zitten willen ze aantrekkelijk blijven voor de consument.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 347066

ik zat te denken aan een dual core smartphone maar een 7 inch tablet is ook mooi, misschien zelfs met een lager prijsje, ik wacht tot half april en dan maak ik de keuze of ik wacht op de 7 inch versie of een mooie smartphone, ik hoop dat ze snel worden gelaunch'd moet wel aangezien de ipad over een paar weekjes al gelaunch'd word

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tharonald
Tja, ik vind het erg lastig om een keuze te maken. De Xoom vind ik ook erg mooi, maar het is zo lastig om in de toekomst te kijken. Je wilt toch ook wel een apparaat wat een beetje aanslaat zodat er custom roms komen of updates van de fabrikant. Maar dat ellendige wachten op een tablet die nog moet uitkomen..... |:(

Wat dat betreft hebben de apple fanboys het gemakkelijker. De ipad2 wordt bekendgemaakt en binnen een aantal weken al verkocht. De xoom is al vanaf december gelanceerd en nu pas net verkrijgbaar in de US. En de wifi only is er nog niet eens, terwijl volgens mij 70% van de klanten helemaal geen 3G internet wil hebben 8)7

[ Voor 3% gewijzigd door tharonald op 07-03-2011 11:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

zal de A100 ook rond april uitkomen? ik ben heel erg benieuwd naar de A100 ik denk dat ze beiden heel erg goed tegen de ipad kunnen concurreren aangezien motorola niet echt bekend is in nederland.
voor 400 euro ben ik direct verkocht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tharonald
Ik hoop dat die net zo snel uitkomt als de a500, maar ik zie de tablet nog niet in de pricewatch. Maar ik heb ook nog nergens in een review of iets dergelijks 1 vd acer tablets werkend gezien met 3.0 erop. Vaak krijgen de bekende review-sites wel een exemplaar binnen om het product te promoten.

Ik ben bang dat we geduldig moeten blijven.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

tharonald schreef op maandag 07 maart 2011 @ 14:55:
Ik hoop dat die net zo snel uitkomt als de a500, maar ik zie de tablet nog niet in de pricewatch. Maar ik heb ook nog nergens in een review of iets dergelijks 1 vd acer tablets werkend gezien met 3.0 erop. Vaak krijgen de bekende review-sites wel een exemplaar binnen om het product te promoten.

Ik ben bang dat we geduldig moeten blijven.......
rond april komt ook de samsujng galaxy S2 dus halverwege april maak ik mn keuze :)
een 7 inch tablet met honeycomb is toch beter om te webbrowsen, mailen msn'en en leuke spelletjes spelen
maar een smartphone is meer handzaam en de galaxy s2 heeft ook nog NFC,
moeilijke keuze :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tharonald
Als ik het volgende youtube filmpje goed bekijk, dan zie ik op het kaartje in de achtergrond toch heel duidelijk GPS _/-\o_ staan bij de specs: YouTube: Acer Iconia A500 Tablet Hands on Cebit 2011

Acties:
  • 0 Henk 'm!

tharonald schreef op dinsdag 08 maart 2011 @ 15:20:
Als ik het volgende youtube filmpje goed bekijk, dan zie ik op het kaartje in de achtergrond toch heel duidelijk GPS _/-\o_ staan bij de specs: YouTube: Acer Iconia A500 Tablet Hands on Cebit 2011
ik hoop ook dat de A100 een (a-)Gps krijgt , 7 inch is toch handzamer dan 10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tharonald
Tja, 7 inch is zeker handzamer, mijn voorkeur gaat juist uit naar 10 inch. Gelukkig heeft Acer voor ieder wat wils! Ik zag dat bijvoorbeeld de galaxy tab 10.1 geen usb en geen hdmi out heeft. Echt een gemiste kans.

In hetzelfde youtube filmpje staat ook bij de A100 GPS bij de specs. Ik hoop dat dit waar is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

tharonald schreef op dinsdag 08 maart 2011 @ 17:38:
Tja, 7 inch is zeker handzamer, mijn voorkeur gaat juist uit naar 10 inch. Gelukkig heeft Acer voor ieder wat wils! Ik zag dat bijvoorbeeld de galaxy tab 10.1 geen usb en geen hdmi out heeft. Echt een gemiste kans.

In hetzelfde youtube filmpje staat ook bij de A100 GPS bij de specs. Ik hoop dat dit waar is.
ik zie dat de A100 een soort van dockingport heeft tussen de hdmi en de mini-usb,

http://www.tabletguide.nl...cer-Iconia-Tab-A100-4.jpg

hebben ze hier wat over gezegd? een mooie multimedia-dock zou wel leuk zijn kan ik het op m'n hifi-set bijvoorbeeld aansluiten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tharonald
Tja, ik moet zeggen dat ik de Asus eee transformer ook wel mooi erg vindt. Wat ik ook een beetje jammer vindt is dat er nog geen video of demo te vinden is met honeycomb op de acer tablets. Terwijl de lancering toch al erg dichtbij begint te komen. Op dynabyte.nl staat 13 April als leverdatum. Dus de productie zal toch al wel gestart moeten zijn lijkt me.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 09:31

Chaoss

Moderator Spielerij

Professioneel boekemantsje

interresant, deze naast de Xoom ook maar in de gaten houden... al gaat het niet gemakkelijk worden om de juiste tablet te kiezen. Specs zijn allemaal vrij gelijk het zijn allemaal Tegra 2 processors met 1GB intern geheugen en android 3.0

PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArmouredSPony
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 01-06 12:35

ArmouredSPony

ArmouredSpacePony

Deze, de Motorola Xoom en de Asus transformer zijn kanshebber voor mij. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

drumstickNL schreef op maandag 14 maart 2011 @ 19:04:
vergeet niet dat de A500 heel erg stevig is gebouwd vooral de achterkant is om "van te eten" :+
volgens mij heeft de a100 een plastic achterkant ipv aliminium , das wel jammer dan :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tharonald
drumstickNL schreef op maandag 14 maart 2011 @ 19:04:
Helemaal mee eens. En als ze allemaal tegenvallen dan wordt het als last resort een ipad2 :-p

[ Voor 1% gewijzigd door tharonald op 15-03-2011 08:41 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Khad eerst de Samsung ook nog op mijn lijstje staan, qua looks en degelijk zeker een goed apparaat, maar het ontbreken van mini-usb en sd-cards is toch een afknapper.

dus ik ga ook de Acer, Xoom en Asus volgen... geloof alleen dat die Asus nog wel ff duurt voordat die uitkomt.

Ken Acer alleen van de laptops maar die hebben bij mij toch niet echt een "premium" imago... voordeel is wel dat de startprijs van 500,- erg aantrekkelijk is :P

[ Voor 8% gewijzigd door Chaoss op 15-03-2011 08:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArmouredSPony

ArmouredSPony

ArmouredSpacePony

De Asus gaat half april uitkomen zie ik. En wat Chaos al zei, Acer staat niet echt bekend om kwaliteit maar wel om goedkope en goed werkende producten. (mijn ervaring tenminste) De Transformer heeft trouwens een IPS scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tharonald
drumstickNL schreef op dinsdag 15 maart 2011 @ 09:30:
De Asus gaat half april uitkomen zie ik. En wat Chaos al zei, Acer staat niet echt bekend om kwaliteit maar wel om goedkope en goed werkende producten. (mijn ervaring tenminste) De Transformer heeft trouwens een IPS scherm.
Waar zie je dat? ik zag in een ander topic een link naar engadget waar ze beweren dat de transformer langs de fcc keuring is....

Oh ik heb de link: http://www.engadget.com/2...r-passes-through-the-fcc/

Tja, ik geloof toch steeds meer dat de asus bovenaan mijn lijstje komt. De galaxy tab 10.1 ziet er ook goed uit en is erg licht. Maar waarom hebben ze geen hdmi out? of usb host?

Misschien moet ik maar een topic aanmaken voor de Asus EEE transformer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tharonald
Voor de liefhebbers, een nieuw asus transformer topic!

Asus transformer topic - deel 1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

ow half April dat is dus vrij gelijk met de andere tablets... meende dat de transformer voor Q3 ofzo geplanned stond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 09:41
Dat wordt in april kiezen tussen een Acer en Asus tablet... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferry34
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23:53
inderdaad en de doorslag zit in het scherm (ips of geen ips) icm de prijs. Kijkhoek is voor een tablet veel belangrijker dan bij een laptop of pc, merk ik uit ervaring.

een tablet heb je losjes in je handen of zittend/liggend op de bank of bed en dus wisselt de kijkhoek vaak iets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• etienne1
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 31-05 12:53
Ik vind niets terug van deze tablet op de website van Acer. Raar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zap8
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 20-02 00:59

zap8

do ya wanna bump

Ferry34 schreef op zondag 20 maart 2011 @ 15:28:
inderdaad en de doorslag zit in het scherm (ips of geen ips) icm de prijs. Kijkhoek is voor een tablet veel belangrijker dan bij een laptop of pc, merk ik uit ervaring.

een tablet heb je losjes in je handen of zittend/liggend op de bank of bed en dus wisselt de kijkhoek vaak iets.
Weet iemand inmiddels al iets over wat voor schermen er in de Iconia zitten? Kan er online niets over vinden. De Asus schijnt overigens IPS te hebben.

Yes! I got Knowledge of Hidden Internet Powers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jacob.korf
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 29-05 22:05
Hopelijk zijn ze 13 april op voorraad bij Dynamyte, heb vorige week de a500 besteld. Ben Benieuwd:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

ligt het aan mij of is het vrij stil rond deze tablet? als het klopt komt hij deze week uit (13 april)... ik zou wel wat meer activiteit rond deze tablet verwachten.

Aangezien hij exact dezelfde prijs heeft als de 32GB Asus Transformer ben ik benieuwd hoe hij in verhouding staat tot deze transformer qua kwaliteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 111186

Acer Iconia Tab A500 Unboxing and Hands On.
http://www.youtube.com/watch?v=jg2GjKNhvWc

Acer Iconia Tab A500 Walkthrough and App Test.
http://www.youtube.com/watch?v=lBcjN27WG-w

Acer Iconia Tab A500 - Android 3.0 und Apps im Test (in het duits)
http://www.youtube.com/watch?v=aZG3FjEyUZY

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Ziet er goed uit! Volgens deze reviewer een degelijke bouw kwaliteit, kvin hem er persoonlijk ook wel stijlvol uitzien, door de alu behuizing een wat minder plastic look dan de asus, denk dat ik hem persoonlijk mooier vindt dan de asus.

Veel voor geïnstalleerd apps, usb, Hdmi, en zelfs verschillende SD cards als ik het goed zag.... ben eigenlijk wel benieuwd binnen wat voor termijn er een docking uitkomt.

Ik ga nu toch een beetje twijfelen of dit mischien niet een betere keuze is dan de asus... vraag me wel af of het scherm van de asus net zo grossy is.

[ Voor 5% gewijzigd door Chaoss op 11-04-2011 22:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoetjeF
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 10-11-2012

JoetjeF

Mo Chuisneoir

Per ongeluk een docking station voor de Acer gevonden :P

Acer A500 Docking Station with Remote control Audio out and ChargeAfbeeldingslocatie: http://img576.imageshack.us/img576/8605/pic1qx.jpg
This Acer Iconia Docking Station is a perfect accsessory for your brand new Acer Iconia A500 with its rechargable and audio capabilities you be able to play your music and movies with great HD audio. With just a push of the handy little remote there is no more stretching to turn up your favourite tracks.
Wel een gaaf ding trouwens maar best duur voor £80.

[ Voor 52% gewijzigd door JoetjeF op 12-04-2011 00:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

mooi ding maar idd wel duur, gok dat je voor dat geld ook een orginele toetsenbord docking kunt kopen.

Hoe betrouwbaar zijn de specs in de startpost? ik zie namelijk 2 nadelen ten opzichte van de Asus transformer maar op de acer site staan geen specs dus ik vraag me af in hoeverre die specs kloppen.

Gewicht staat 750gr, is toch weer 50gr zwaarder dan de asus.
Batterij levensduur 7 vs 9,5 van de Asus.

edit: website van de Iconia A500: http://www.acer.nl/ac/nl/NL/content/iconia-tab-a500

[ Voor 9% gewijzigd door Chaoss op 12-04-2011 09:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• migros
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 09:35

migros

Nooit meer een Samsung

Wat is de kwaliteit van de camera van de Acer? De Samsung Tab 10.1v heeft bijvoorbeeld een camera met HD opnamen, hoe is dat hier?

Leuk man gatheren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

wat de resolutie is weet ik niet, maar de kwaliteit is matig... net als van de Transformer. Camera van de ipad2 is een stuk beter.

vergelijk:

edit: In dit topic is een keer gepost dat de A500 vanaf 13 april leverbaar is omdat dat op de Dynabyte site stond, maar als ik daar nu kijk zie ik alleen maar "april" staan?

[ Voor 51% gewijzigd door Chaoss op 12-04-2011 10:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jacob.korf
Chaoss schreef op dinsdag 12 april 2011 @ 08:43:
mooi ding maar idd wel duur, gok dat je voor dat geld ook een orginele toetsenbord docking kunt kopen.

Hoe betrouwbaar zijn de specs in de startpost? ik zie namelijk 2 nadelen ten opzichte van de Asus transformer maar op de acer site staan geen specs dus ik vraag me af in hoeverre die specs kloppen.

Gewicht staat 750gr, is toch weer 50gr zwaarder dan de asus.
Batterij levensduur 7 vs 9,5 van de Asus.

edit: website van de Iconia A500: http://www.acer.nl/ac/nl/NL/content/iconia-tab-a500
Wat ik weet is dat de acer a500 (niet de a501) 700 gram is (wat ik prima vind in vergelijking met de asus transformer). De A501 daarentegen is iets zwaarder 730 gram.
Heb hem bij Dynabyte besteld afgelopen maand, ben benieuwd of er ook daadwerkelijk morgen geleverd gaat worden :9 ben zeer benieuwd en voel me net een jongetje die een sinterklaascadeautje krijgt 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

een verschil van 20 gram zul je in de praktijk niet merken lijkt me. Ik hoop dat hij binnenkortin de winkels ligt... dan ga ik hem cker even bekijken.

Ben benieuwd, houd ons op de hoogte :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jacob.korf
Chaoss schreef op dinsdag 12 april 2011 @ 10:29:
wat de resolutie is weet ik niet, maar de kwaliteit is matig... net als van de Transformer. Camera van de ipad2 is een stuk beter.

vergelijk:
[video]

edit: In dit topic is een keer gepost dat de A500 vanaf 13 april leverbaar is omdat dat op de Dynabyte site stond, maar als ik daar nu kijk zie ik alleen maar "april" staan?
Ik heb 2 weken terug een mail hierover naar Dynabyte gestuurd en dit was wat ik terugkreeg:
Geachte heer of mevrouw korf,

Het door u bestelde product is niet op voorraad.
Deze gaat naar verwachting op 13 april bij u worden aangeboden.

Hopende u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

Met vriendelijke groet,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jacob.korf
JoetjeF schreef op dinsdag 12 april 2011 @ 00:32:
Per ongeluk een docking station voor de Acer gevonden :P

Acer A500 Docking Station with Remote control Audio out and Charge[afbeelding]
[...]

Wel een gaaf ding trouwens maar best duur voor £80.
Zeker interessant! alleen jammer dat ze pas over Afbeeldingslocatie: http://www.debenhams-extra.com/skin_default/template_images/availability28.gif
kunnen leveren. Wacht ik toch wel tot de prijs een beetje gezakt is (en de A500 daadwerkelijk is uitgebracht).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jacob.korf
Even een update over de status van mijn bestelling van de A500 bij Dynabyte:

Ik kreeg vanmorgen een mailtje van Dynabyte met het volgende:
Geachte heer J.H. Korf,

Hartelijk dank voor uw aankoop via Dynabyte.nl! Wij hopen dat u veel plezier beleeft aan uw aankoop en dat het bestellen via onze website u veel gemak heeft geboden.

Ik vermoed dat ze zijn begonnen met de uitlevering van de A500 tablets, als ik nu op hun website kijk onder leveringstijden staat deze niet op voorraad is (eerder stond er: levering verwacht in April). HOPELIJK zit de mijne er ook bij :) . Ik vermoed dat ze nu eerst alle pre-orders uitleveren alvorens met huidige bestellingen verder te gaan.

Ik update weer op het moment dat ik zeker weet dat mijn tabletje binnen is >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

gen melding dat je bestelling daadwerkelijk verstuurd is? misschien als je inlogt op de dynabyte pagina? vaak krijg je ook wel een tracking nummer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jacob.korf
Chaoss schreef op woensdag 13 april 2011 @ 12:48:
gen melding dat je bestelling daadwerkelijk verstuurd is? misschien als je inlogt op de dynabyte pagina? vaak krijg je ook wel een tracking nummer.
Helaas niet, ik heb zelf geen klantkaart waardoor ik zelf niet kan zien wat de status is (of is dat niet nodig?).

EDIT: Zojuist gebeld met Dynabyte en deze gaven aan dat er een lichte vertraging voor heel Nederland is (dat is wat ze te horen kregen van Acer). Als het product bij Dynabyte binnenkomt zal het direct geleverd worden.

EDIT 2: zie nu op de site staan dat 17 mei 2011 de nieuwe datum van levering is (ik weet niet of mijn tablet daar ook onder valt).

[ Voor 32% gewijzigd door jacob.korf op 14-04-2011 16:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• migros

migros

Nooit meer een Samsung

YouTube: Acer Iconia Tab A500 Unboxing and Hands On

leuk videotje, vooral het verschil in grootte met andere tabs is wel mooi

Leuk man gatheren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

bummer uitgesteld tot 17 mei... had gehoopt dat ik deze binnenkort in de winkels kon gaan bekijken... wordt nog een maand wachten dus.

Was wel mooi geweest voor Acer als ze hem wel nu hadden kunnen leveren... gok dat er best een aantal mensen die eerst de Transformer op het oog hadden dan voor de Acer zouden gaan als die meer dan een maand eerder uitzou komen.

Vraag me af of Acer ook last heeft van leveringen uit Japan.

[ Voor 8% gewijzigd door Chaoss op 14-04-2011 16:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rcarter
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 15-04 20:08
Ik weet ook niet wat die taiwanese fabrikanten met de uk hebben, want
de acer is nu ook in de uk wel on stock.
bij de dixons

http://blog.gsmarena.com/...ble-in-uk-unboxing-video/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Jah das flauw (als het echt zo is)... en idd opmerkelijk... verwachten ze daar een betere afzetmarkt ofzo... nogmaals het was imho een goede zet geweest om nu de acer in benelux en duitsland te kunnen verkopen... daar haal je echt wel wat Transformer klanten mee binnen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jacob.korf
Ik denk dat ik toch maar mijn order bij Dynabyte.nl ga annuleren. Na aan het lijntje gehouden te zijn dat de levering 13 april zou zijn is de boel nu verschoven naar week 20 (ergens eind Mei). Ik wil zeker wel een Acer Iconia A500 maar ik kan niet langer wachten:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Tjah beetje zelfde probleem als met de Asus... maar als de Acer echt pas eind mei te elveren is kon de Asus nog wel eens eerder zijn... heb toch nog een beetje de hoop dat die half mei leverbaar is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jacob.korf
Chaoss schreef op woensdag 20 april 2011 @ 13:19:
Tjah beetje zelfde probleem als met de Asus... maar als de Acer echt pas eind mei te elveren is kon de Asus nog wel eens eerder zijn... heb toch nog een beetje de hoop dat die half mei leverbaar is.
Inderdaad, ik vraag me af wie sneller zal zijn ;) . Op dit moment is de A500 al wel uit in Engeland, wat erop duid dat hij zeer binnenkort hier binnenkomt. Heb de A500 nu bij MyCom besteld (betere ervaringen mee), ben benieuwd hoe snel ze zijn met reageren op mijn vraag wanneer ze binnenkomen druppelen :).

Bij dixons.co.uk zijn hij gewoon op voorraad:
http://www.dixons.co.uk/g...ic-grey-09933629-pdt.html
Bij Amazon.co.uk is ie pas 14 mei beschikbaar:
http://www.amazon.co.uk/s...eywords=acer+a500&x=0&y=0

[ Voor 19% gewijzigd door jacob.korf op 20-04-2011 15:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnHavinga
  • Laatst online: 02-05 09:28
Ik zie net dat mycom ze op voorraad heeft. Ik heb gelijk even met ze gebeld en ze zeggen idd dat ze hem op voorraad hebben. Gelijk gereserveerd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haay
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 09:39
Yup: http://www.mycom.nl/Produ...--Tegra-T250-Wifi/1165782
Vandaag besteld, morgen in huis....

[ Voor 14% gewijzigd door Haay op 22-04-2011 10:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Bij dynabyte.nl staat hij nog op 17mei.

opvallend is wel dat daar de prijs is verlaagd naar 424,99! dat is een koopje voor een 32GB tablet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArthurMorgan
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Datkomt omdat Dynabyte een paar dagen een korting van 15% geeft op een groot aantal producten waaronder tablets. Om hiervan gebruik te maken moet je dus vrij snel zijn.

And that’s the bottom line cause Stone Cold said so

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

ok, nouhja goeie aanbieding... beetje jammer dat Dynabyte hem niet op voorraad heeft... scheelt weer 75 euro voor de mensen die hem toch gaan halen.

[ Voor 4% gewijzigd door Chaoss op 22-04-2011 11:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
  • Laatst online: 09:41
€ 424,99 voor een 32GB tablet klinkt goed. Alleen jammer van Tegra2 die moeite heeft met HD video content (series, films e.d. die ik download).

Ik verwacht op korte termijn geen Android tablets die dit wel kunnen, maar ik wil wel graag een tablet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• migros

migros

Nooit meer een Samsung

€ 509 euro voor de A501 bij Dynabyte. Als ik wist wat het schermkwaliteitsverschil tussen de Samsung Tab 10.1v en de Acer A501 was dan had ik al een beslissing kunnen nemen, maar ik kan het niet |:( :'(

Leuk man gatheren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Mediamarkt duitsland heeft hem ook... dan zal MM nederland snel volgen, concurrentie is altijd positief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haay
migros schreef op vrijdag 22 april 2011 @ 11:50:
€ 509 euro voor de A501 bij Dynabyte. Als ik wist wat het schermkwaliteitsverschil tussen de Samsung Tab 10.1v en de Acer A501 was dan had ik al een beslissing kunnen nemen, maar ik kan het niet |:( :'(
Samsung heeft een verbeterde variant op de IPS schermtechnologie (die ook van Samsung is!) gebruikt voor hun 10.1 tablets. Het scherm van de Samsung Tab 10.1(v) moet volgens hun zeggen beter zijn dan het scherm van de iPad 1 & 2, en dus ook van de Asus Transformer (IPS scherm). Wat voor scherm er precies in de Iconia zit is niet bekend, maar het is geen IPS scherm hoewel het wel goede kijkhoeken biedt.

Ik las ergens een hands-on (p)review vanaf een beurs, waar hij zei dat de Iconia een iets minder mooi scherm heeft dan dat van de Motorola Xoom. En dat is ook geen geweldig scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markklok
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 01-06 16:22

markklok

< Tijdelijk buiten gebruik >

W500 schijn je al gewoon te kunnen bestellen bij de MyCom
http://www.mycom.nl/Produ...500--AMD-C50-Wifi/1159973

Helaas dat hij

a) iets te zwaar is
b) geen ips scherm heeft
c) Draait windows op

deze tablet kan wel gewoon alle media formaten afspelen (zelfs 1080p high profile)

Legion 7i i9 3080 32gb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Sowieso gaat dit topic over de A500 :P

de a500 heeft geen IPS maar een LCD scherm van goede kwaliteit... daardoor zijn de kijkhoeken minder dan die van de transformer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mytheory
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 19-04 19:58
Hoezo? De Android versie is er toch ook:
http://www.mycom.nl/Produ...--Tegra-T250-Wifi/1165782

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mytheory
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 19-04 19:58
markklok schreef op vrijdag 22 april 2011 @ 13:07:
W500 schijn je al gewoon te kunnen bestellen bij de MyCom
http://www.mycom.nl/Produ...500--AMD-C50-Wifi/1159973

Helaas dat hij

a) iets te zwaar is
b) geen ips scherm heeft
c) Draait windows op

deze tablet kan wel gewoon alle media formaten afspelen (zelfs 1080p high profile)
Hoezo? De Android versie is er toch ook:
http://www.mycom.nl/Produ...--Tegra-T250-Wifi/1165782

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haay
By Dynabyte is de Acer Iconia A500 weer van de site verdwenen. Komt dus niet in aanmerking voor de 15% korting... :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

leek me al wat een onrealistische aanbieding... zeker voor een pre-order :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haay
Chaoss schreef op vrijdag 22 april 2011 @ 13:58:
leek me al wat een onrealistische aanbieding... zeker voor een pre-order :P
Tja, de Iconia A500 met 32 GB opslag voor 430 euro maakte me nog ff aan het twijfelen om toch maar voor de Icona te gaan, ipv. voor de Asus Transformer. Maar gesteld voor de keuze tussen de Iconia A500 32GB voor €499 en de Transformer 16GB voor €399 ga ik toch voor de Transformer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Haay schreef op vrijdag 22 april 2011 @ 14:25:
[...]

Tja, de Iconia A500 met 32 GB opslag voor 430 euro maakte me nog ff aan het twijfelen om toch maar voor de Icona te gaan, ipv. voor de Asus Transformer. Maar gesteld voor de keuze tussen de Iconia A500 32GB voor €499 en de Transformer 16GB voor €399 ga ik toch voor de Transformer.
je kan 'em altijd nog uitbreiden met een Sd'tje plus als je de dock hebt van de transformer, kan je ook usb stickies erin doen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tozzke
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 06:21

tozzke

aka tozzert

op de acer zit op de tablet zelf toch ook een host USB2.0 poort?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrekDude101
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 25-08-2024
http://www.wired.com/gadgetlab/2011/04/acer-iconia-tablet/ <- deze was nog niet gepost hier dacht ik.

Ik moet zeggen dat ik wel heel erg zit te twijfelen om nu snel deze tablet te halen, in plaats van wachten op de Asus. Zouden ze snel door de voorraad heen gaan met deze tablet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 19649

Ik kan nog niets vinden op XDA, jammer want op de Dixons website is hij op voorraad. Net 1 besteld maar weet nog niet zeker of ik hem daadwerkelijk houw. hopelijk komen er de komende dagen wat weer reviews.
En een topic op MoDaCo zou ook helpen.

- Geen idee of Acer wat doet aan updates.
- Hij is wat zwaarder dan de rest.
- Nog niet zelf in mijn handen gehad.
- Geen goede batterij?

+ Android 3.0
+ Ziet er goed uit op filmpjes (alu behuizing)
+ IPS scherm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tozzke
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 06:21

tozzke

aka tozzert

deze heeft toch juist géén IPS scherm?
voor mij toch wel een reden om voor de asus transformer te gaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrekDude101
Dat heeft de Acer toch juist niet?

heh, net te laat :P

[ Voor 9% gewijzigd door TrekDude101 op 23-04-2011 20:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Huppol
  • Laatst online: 05-03 14:53
Quote van de acer site.
1 De huidige ondersteunde resolutie is 720p. Vanaf juni 2011 is 1080p beschikbaar na een software-upgrade.
Staat op de website bij de A500. Dus er zou een update moeten komen in de zomer.
Ik heb hem inmiddels gereserveerd bij mycom.
Op hoop van zegen, dat er ook wat ondersteuning vanuit de community komt.

*edit* Over de batterij. Heb in een review gelezen (weet niet meer waar) dat hij 8 uur meeging met zwaar gebruik (film, muziek, flash). En op modaco van een gebruiker dat hij makkelijk één dag meeging met best veel gebruik en 2 dagen met 'moderate' gebruik.

[ Voor 27% gewijzigd door Huppol op 23-04-2011 21:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haay
In de Computershopper.com review van de Asus Transformer werd de Acer Iconia als referentie ook mee genomen, en daar zeiden ze over het batterijgebruik het volgende:
On our battery-rundown test, where we play a movie in Airplane mode over and over until the battery dies, we didn’t quite get the 9.5 hours that Asus claims you should see. Instead, the Transformer lasted a respectable 8 hours and 24 minutes. While the Xoom lasted more than an hour longer (9:40), the Transformer still survived over an hour more than the Iconia Tab (7:10) did. None of these Honeycomb tablets, however, could get even close to the 14:22 marathon session that the iPad 2 completed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

TrekDude101 schreef op zaterdag 23 april 2011 @ 20:45:
[...]

Dat heeft de Acer toch juist niet?

heh, net te laat :P
Ik dacht in een youtube filmpje gezien te hebben dat het scherm
Gelijkwaardig aan die van de transformer was, goede kijkhoek
En net zo'n spiegel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Tis geen ips scherm maar een lcd met redelijke kijkhoek... wel een stuk mindere kijkhoek dan de asus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnHavinga
Ik heb hem :)
Ben van plan om over een paar daagjes een review te plaatsen, als er in de tussentijd vragen zijn, shoot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrekDude101
MartijnHavinga schreef op zondag 24 april 2011 @ 11:42:
Ben van plan om over een paar daagjes een review te plaatsen, als er in de tussentijd vragen zijn, shoot.
Wat leuke plaatjes kunnen nooit kwaad ;) Jij had hem dus bij de Mycom besteld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chucky666
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

inderdaad waat plaatjes ;)
eerste vraag : zit market er nu wel op of niet :?
enzoja ook betaalde apps :?

een OW voor blaten in de IT? laat IT dan maar voortaan links liggen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrekDude101
chucky666 schreef op zondag 24 april 2011 @ 11:49:
[...]

inderdaad waat plaatjes ;)
eerste vraag : zit market er nu wel op of niet :?
enzoja ook betaalde apps :?
Market zit er sowieso op ;) Met Honeycomb hoef je je niet meer druk te maken over tablets met andere markets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chucky666
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

TrekDude101 schreef op zondag 24 april 2011 @ 12:02:
[...]

Market zit er sowieso op ;) Met Honeycomb hoef je je niet meer druk te maken over tablets met andere markets.
toch lees je overal dat ze niet weten of de android market aanwezig is op verschillende android 3.0 tablets die uitkomen.

vandaar mijn vraag ;)

een OW voor blaten in de IT? laat IT dan maar voortaan links liggen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Waar heb je hem gekocht als ik vragen mag? Wat vind je van het scherm en het gewicht? bouwkwaliteit? Dat zijn de eerste vragen waar ik aan denk. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

wat foto's eerste indrukken zouden welkome zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atad
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 06-04 20:39
Sinds een paar dagen in het bezit van deze tablet. (Kon niet wachten op Asus)

Out of the Box viel me als eerste op dat het scherm een soort van vaag zonnecel motief heeft, maar dat is enkel zichtbaar als de tablet uit staat.

Bouwkwalitiet is zeer solide met de aluminum backplate. De cover voor het MicroSD slot is wat flimsy wanneer geopend.

Ook al heb ik al een hele tijd een Android telefoon, het is wat wennen aan de Honeycomb tablet. Layout en menu-structuur, allemaal net wat anders.
Wel lekker snappy, nog weinig app bugs tegen gekomen, flash werkt uitstekend, HD video etc.
Je zult wel wat productiviteit apps moeten installeren. Bestanden van een USB stick worden wel automatisch gevonden en geopend door aanwezige apps (waarvan sommige trials zijn), maar ik wil graag zelf kunnen zoeken. "File Station" is een goede app daarvoor.

Het is een meer dan redelijke laptop replacement, een dock of iets wat de tablet kan ondersteunen heb je eigenlijk wel nodig als je langdurig comfortabel wilt browsen aan tafel. Maar voor in een stoel/bank/bed, is het ideaal.
Ik stoor me niet aan het gewicht, het is niet iets wat ik meeneem buitenshuis. Daar heb je smartphones voor.

Scherm is onvermijdelijk vette vingers gevoelig, maar je krijgt er een doekje bij. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markklok
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 01-06 16:22

markklok

< Tijdelijk buiten gebruik >

Hoe is de inkijk hoek ?

Legion 7i i9 3080 32gb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atad
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 06-04 20:39
Die is goed, vergelijkbaar met mijn P-MVA monitor.
Het is wel een erg glossy scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnHavinga
Ik ben het eens met Atad, Het scherm is goed, met de inkijkhoek heb ik geen problemen.
De bouwkwaliteit is inderdaad zeer stevig, het apparaat buigt niet zomaar door de aluminium backplate.
Android 3.0 is idd wel even wennen ten opzichte van een android telefoon, maar je krijgt alles snel onder de knie.
Ik heb zelf ook helemaal geen problemen met het gewicht, hij is goed te hanteren als je hem los in de hand hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haay

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArmouredSPony

ArmouredSPony

ArmouredSpacePony

Ik heb er ook eentje, echt tof. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArmouredSPony

ArmouredSPony

ArmouredSpacePony

Weet iemand waar ik een hoesje kan bestellen? :)

[ Voor 3% gewijzigd door ArmouredSPony op 26-04-2011 15:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Huppol
Heb vandaag bij Mycom in Den Bosch even met de iconia staan spelen (20 min +-).

Ik moet zeggen dat het scherm mij niets tegenvalt. Het is dan wel een TFT scherm, maar de inkijkhoek is gewoon goed. Tijdens gebruik zul je hier echt geen last van hebben. Je kunt de tab redelijk ver draaien voordat het te donker wordt om het goed te kunnen zien. Het scherm ziet er goed uit, en is in mijn opzicht niets mis mee. Zelfs bij 170 graden kun je de kant van het scherm waar jij het dichtste bijstaat nog goed zien. De andere helft van het scherm wordt dan wel te donker om goed te kunnen zien.

De snelheid is ook super. Het scrollen gaat smooth, net zoals ik gewend ben van mij Desire Z. Misschien nog wel beter zelfs. Ook heb laden van websites, en het scrollen gaat zonder hick-ups e.d.
Over de snelheid heb ik dan verder ook niets aan te merken.

Ik heb hem natuurlijk in mijn handen gehad tijdens het gebruik, en heb op dat moment totaal geen aandacht besteed aan het gewicht. (Wij Tweakers zijn dan ook wel erg atletisch waardoor het minder snel opvalt.) Dit zie ik dus ook als een pluspunt. Dit houdt dus ook in dat de Iconia makkelijk vast te houden is. Ik heb er geen seconden bij stil hoeven staan hoe ik hem vast zou pakken.
De tab ziet er netjes en goed afgewerkt uit. Ik moet zeggen dat het uiterlijk mij beter bevalt in het echt, als wanneer ik hem op plaatjes zag. De dikte is wat bij betreft ook geen probleem, deze is +- hetzelfde als die van de ipad 1, en ik houd er wel van als ik iets in mijn handen heb. (Zo vindt ik de galaxy S niks omdat hij van plastic is en niks weegt, persoonlijke mening dus)

Echter zijn er voor mij 2 minpunten.

1.
Ik heb mijn desire Z lekker kunnen rooten en cyanogen erop kunnen zetten. Ik heb alleen nog niet zo'n vertrouwen in de community achter de Iconia t.o.v. de transformer. Ik ben zeer ongeduldig en wil het liefst vandaag nog een tablet. Een aantal fouten in de software hier en daar kunnen mij niets schelen, zolang er maar iets aan gedaan kan worden.

2.
Hoe zit het met de eventuele updates van Honeycomb? Gaat Acer deze voor de Iconia gebruikers beschikbaar stellen?

*Punt 2 komt natuurlijk zo goed als te vervallen wanneer punt 1 goed zou zijn.

Ik ben nog steeds hard aan het nadenken over mij keuze tussen de Iconia, of wachten op de Transformer en het plasic voor lief hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArmouredSPony

ArmouredSPony

ArmouredSpacePony

Bedankt maar nee dank je. :P

Iemand idee hoe ik 720p content kan afspelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• regmaster
  • Niet online
Het lijkt in dit topic alleen de A500 te gaan maar er is ook nog een W500. Ik ben zelf erg benieuwd naar de prestaties daarvan maar kan er nog niets over vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Huppol
drumstickNL schreef op dinsdag 26 april 2011 @ 17:34:
[...]

Bedankt maar nee dank je. :P

Iemand idee hoe ik 720p content kan afspelen?
http://www.zercom.eu/inde...4626&f=1&h=1&s=1&a=277529

Zoiets misschien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArmouredSPony

ArmouredSPony

ArmouredSpacePony

Ook niet echt. :P

Hmm, hij kan alleen dezelfde film bestanden als mijn mobiel afspelen. :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

regmaster schreef op dinsdag 26 april 2011 @ 17:42:
Het lijkt in dit topic alleen de A500 te gaan maar er is ook nog een W500. Ik ben zelf erg benieuwd naar de prestaties daarvan maar kan er nog niets over vinden.
Vinje het vreemd aangezien dit topic in het Android forum staat? Lijktbme dus ook dat dit topic alleen voor de A500 is.

Dixons webshop heeft de A500 nu ook op vooraad vraag me af of de dixons off-line winkels :P hem al hebben liggen.

[ Voor 12% gewijzigd door Chaoss op 26-04-2011 17:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• regmaster
  • Niet online
Chaoss schreef op dinsdag 26 april 2011 @ 17:55:
[...]

Vinje het vreemd aangezien dit topic in het Android forum staat? Lijktbme dus ook dat dit topic alleen voor de A500 is.
Oeps, my bad. Niet opgelet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireFly3k
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 25-05 21:30
Huppol schreef op dinsdag 26 april 2011 @ 17:24:
2.
Hoe zit het met de eventuele updates van Honeycomb? Gaat Acer deze voor de Iconia gebruikers beschikbaar stellen?
Punt 2 komt in ieder geval goed. Op de Acer website staat dat er in juni een update uitkomt waarmee de Iconia A500 ook 1080P zal kunnen afspelen. Misschien is dit ook wel meteen Andoid 3.1.
zie: http://www.acer.nl/ac/nl/NL/content/series/iconia-tab-a
De huidige ondersteunde resolutie is 720p. Vanaf juni 2011 is 1080p beschikbaar na een software-upgrade.
drumstickNL schreef op dinsdag 26 april 2011 @ 15:11:
Weet iemand waar ik een hoesje kan bestellen? :)
Naast de hoes die bij Dynabyte te krijgen is bestaat er ook nog een soort map. Die kan je o.a. bij Acer zelf bestellen.
http://store.acer.com/sto...08800/categoryId.55936500
regmaster schreef op dinsdag 26 april 2011 @ 17:42:
De W500 is een Windows tablet.

Mijn tablet zou zaterdag komen maar op de website van TNT werd aangegeven dat hij de eerst volgende werkdag geleverd zou worden. Maar niks gezien vandaag... hopelijk komt hij morgen :'(
Kan ik eindelijk gaan kijken om applicaties te maken voor Honeycomb. :D

PSN - 500px - Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Huppol
Pagina: 1 2 ... 14 Laatste