Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArmouredSPony
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 06-05 09:24

ArmouredSPony

ArmouredSpacePony

Ik ben zwaar onder de indruk moet ik zeggen. :Y Nog geen echte nadelen gevonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jacob.korf
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 29-05 22:05
Mooie review: YouTube: Acer Iconia A500 Tablet Review
Wat de reviewer aangeeft is dat alles heel mooi werkt, behalve het afspelen van 1080p. Dit zal echter tijdens een nieuwe update opgelost worden.
Ik heb ondertussen nog steeds niet mijn tabletje:s.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 21:41

Chaoss

Moderator Spielerij

Professioneel boekemantsje

1080p afspelen lukt geen enkele Tegra2 tablet goed, en dat zul je ook niet met een update oplossen lijkt me.

PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haay
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17:21
Chaoss schreef op woensdag 27 april 2011 @ 13:15:
1080p afspelen lukt geen enkele Tegra2 tablet goed, en dat zul je ook niet met een update oplossen lijkt me.
Tenzij nVidia een low-level driver maakt (beschikbaar stelt) waarmee de GPU in de Tegra2 ook ingeschakeld wordt bij het decoderen van 1080p formaten. Op het moment doet die GPU helemaal niks bij niet-ondersteunde formaten en moet het 100% door de CPU gedaan worden.

We zullen het wel zien. Als het op de Iconia A500 kan, dan kan het ook op andere Tegra2 Android tablets. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 8504

Waarom is dit ding hier in Nederland zo verschrikkelijk veel duurder dan in Us of A?

Afbeeldingslocatie: http://cdn.androidpolice.com/wp-content/uploads/2011/04/bb.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m0ridin
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 08:27
Anoniem: 8504 schreef op donderdag 28 april 2011 @ 11:48:
Waarom is dit ding hier in Nederland zo verschrikkelijk veel duurder dan in Us of A?
De versie hier is de 32GB versie, neit de 16GB versie zoals in dat plaatje...

32GB versie van de transformer is dezelfde prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

tjah de Asus 16Gb kost in de VS 399 dollar dat is omgereknd maar 270,- euro! maar zo gaat dat met bijna alles...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19:35

BM

Moderator Spielerij
Chaoss schreef op donderdag 28 april 2011 @ 12:00:
tjah de Asus 16Gb kost in de VS 399 dollar dat is omgereknd maar 270,- euro! maar zo gaat dat met bijna alles...
Daar mist je dan alleen 'even' de btw en de importheffingen nog op. Dan is het verschil al beduidend kleiner.
Jammer dat dat vaak niet meegenomen word in de berekeningen :)

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haay
BM schreef op donderdag 28 april 2011 @ 12:24:
Daar mist je dan alleen 'even' de btw en de importheffingen nog op. Dan is het verschil al beduidend kleiner.
Klopt. Op Amerikaanse webwinkels wordt de prijs altijd ex-BTW weergegeven omdat de verschillende States in de VS verschillende BTW percentages hanteren. Dus als bv. iemand uit California iets bestelt op een webwinkel die gebaseerd is in Florida, dan verkoopt de winkel in Florida het product zonder BTW, waarna die klant in California nog even de BTW van California erbij op moet tellen. De prijs die de Amerikaanse webwinkels laten zien is dus altijd ex-BTW.

[ Voor 15% gewijzigd door Haay op 28-04-2011 12:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basset
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 27-05 15:43
BM schreef op donderdag 28 april 2011 @ 12:24:
[...]

270 + 20% is 324 euro. Scheelt nog altijd 75 euro, maar goed, als de dollar hoog staat, zijn de verhoudingen weer anders.

Het verzenden van een fabriek naar een distributeur is een non-issue. Dat gaat in grote zeecontainers vanuit China. Dus zowel naar Amerika als naar Europa maakt dat geen drol uit :)

Wel jammer dat de Iconia in de VS gewoon een eenheid 50 goedkoper is dan in Europa. 450$ tov 500 euro vind ik dan wel weer rieken naar vuiligheid.

[ Voor 29% gewijzigd door basset op 28-04-2011 13:36 ]

Hop,hop,hop!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haay
basset schreef op donderdag 28 april 2011 @ 13:33:
Wel jammer dat de Iconia in de VS gewoon een eenheid 50 goedkoper is dan in Europa. 450$ tov 500 euro vind ik dan wel weer rieken naar vuiligheid.
Ja, een één op één $ voor € vertaling voor hetzelfde product KAN ik nog enigszins mee leven. Maar dat hetzelfde item in de VS minder US$ kost dan € hier is gewoon een belediging van Europese (potentiële) klanten! 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j1nx
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 30-03 18:53

j1nx

Geek - Enjoying life

Haay schreef op donderdag 28 april 2011 @ 13:56:
[...]

Ja, een één op één $ voor € vertaling voor hetzelfde product KAN ik nog enigszins mee leven. Maar dat hetzelfde item in de VS minder US$ kost dan € hier is gewoon een belediging van Europese (potentiële) klanten! 8)7
Misschien zijn die amerika nog steeds pissig op het feit dat wij wel in het midden van de wereld kaart zitten en hun niet _/-\o_

Technical enthousiast on a budget - DiY Tutorials, How-To's and Information on how to do things yourself, better & cheaper - The Dutch way.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basset
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 27-05 15:43
j1nx schreef op donderdag 28 april 2011 @ 14:50:
[...]

Misschien zijn die amerika nog steeds pissig op het feit dat wij wel in het midden van de wereld kaart zitten en hun niet _/-\o_
Nee hoor ;)

http://afrankangle.files....om/2009/05/world-map2.gif

Hop,hop,hop!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 145482

Hey,

Ben ook sinds enkele dagen blije eigenaar van de A500.

Helaas is het niet mogelijk om whatsapp op deze wifi versie te installeren.

Ihij geeft aan geen identificatiecode te kunnen vinden.

Iemand een tip?

Groet:
Jpbaas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jacob.korf
Anoniem: 145482 schreef op donderdag 28 april 2011 @ 16:43:
Hey,

Ben ook sinds enkele dagen blije eigenaar van de A500.

Helaas is het niet mogelijk om whatsapp op deze wifi versie te installeren.

Ihij geeft aan geen identificatiecode te kunnen vinden.

Iemand een tip?

Groet:
Jpbaas
Komt doordat Whatsapp je telefoonnummer gebruikt om contacten te vinden en jezelf te registreren. Wellicht pingchat! eens proberen? Met de Acer iconia A501 zou whatsapp wel moeten werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jacob.korf
Haay schreef op woensdag 27 april 2011 @ 14:16:
[...]

Tenzij nVidia een low-level driver maakt (beschikbaar stelt) waarmee de GPU in de Tegra2 ook ingeschakeld wordt bij het decoderen van 1080p formaten. Op het moment doet die GPU helemaal niks bij niet-ondersteunde formaten en moet het 100% door de CPU gedaan worden.

We zullen het wel zien. Als het op de Iconia A500 kan, dan kan het ook op andere Tegra2 Android tablets. :)
Gezien het feit dat je adobe flashplayer 10.2 kan installeren geeft aan dat hardwareacceleratie van de videokaart gebruikt wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 145482

jacob.korf schreef op donderdag 28 april 2011 @ 18:04:
[...]

Komt doordat Whatsapp je telefoonnummer gebruikt om contacten te vinden en jezelf te registreren. Wellicht pingchat! eens proberen? Met de Acer iconia A501 zou whatsapp wel moeten werken.
Okee, begrijp ik.
Maar whatsapp doet het wel op een Ipod?
Daar heb ik gewoon een tel nr van een oud mobieltje opgegeven.

gr. Jpbaas

[ Voor 7% gewijzigd door Anoniem: 145482 op 29-04-2011 08:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haay
jacob.korf schreef op donderdag 28 april 2011 @ 18:06:
Gezien het feit dat je adobe flashplayer 10.2 kan installeren geeft aan dat hardwareacceleratie van de videokaart gebruikt wordt.
Ja natuurlijk wordt die gebruikt! Alleen via de CPU weergeven (decoderen) van 720p Main profile zou al tot hakkelende beelden leiden. Maar nVidia moet wel voor verschillende resoluties en compressieformaten de GPU accelleratie driver leveren. Vooralsnog worden een aantal resoluties en compressieformaten nog niet hardwarematig ondersteund. Wat sowieso wel hardwarematig ondersteund wordt is 720p in .mp4 formaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shakedown
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 10-05 13:58
Gister een goede 10 minuten met de iconia tab gespeeld bij de mycom in utrecht (wel irritant dat de verkoper steeds om je heen draait...). Ik was erg te spreken over de tablet! ik heb zelf een jaar een ipad1 en eigenlijk is het qua hand gevoel hetzelfde. De ipad2 is voor mij te dun. (heb best grote handen...) Bouw kwalitieit is ruim voldoende, en de snelheid is heerlijk.

Wat me wel opviel is dat ik steeds het idee had dat ik pixels zag. Dat kan haast niet, op mijn ipad zie ik ze niet de de iconia heeft een hogere resolutie... Als je heel goed kijkt zie je ze wel, maar ze zijn te klein om op normale oog hand afstand te onderscheiden. Misschien dat het met de achtergrond te maken had of de enorm felle tl lampen...

Waar ik bang voor was na alle foto's en video's was de bezel. Uiteindelijk zijn ze ongeveer even breed als de ipad (misschien iets smaller) Het viel me echt reuze mee.. Ik was er bang voor omdat de bezels redelijk breed lijken naast een xoom of galaxcy tab 10.1... Maar die hebben uiteindelijk bizar smalle bezels...

Het is jammer dat de 3g versie er nog niet is. Indien die er ook had gelegen had ik er een gehad. Ik heb een 3g versie van de ipad gekocht met het idee dat een prepay kaartje voldoende was... 3 maand later een abbo afgesloten en wil nooit meer terug naar een wifi only (wifihotspot kan ik wel maar vind ik onhandig. betaal liever 15 euro per maand extra...) Wanneer de 3g versie komt is nog niet bekent volgens mij en de heren van de mycom (of ze willen het niet zeggen)

Wat jammer is voor Acer is dat tegen de tijd dat de 3g versie er wel is (ik ga er vanuit dat dat ergens eind mei zal zijn) er meer keuze is. Samsung 10.1 non vodafone zit er ook aan te komen (juni???) en die wil ik ook wel eens van dichtbij zien... Was de 3g versie nu te koop was ik nu eigenaar van een iconia tab.

Ok de tablet heeft een paar minpuntjes, (camer's zijn niet best) maar dat is eigenlijk dat niet van belang. (bijna niemand zal met een tablet gaan filmen, en de frontface is afdoende...) en een groot plus punt: full size usb! Ik ga er vanuit dat alleen deze functie, en het vrijgeven van de source code in mei voor honeycomb, reden genoeg is voor xda om alle voordelen eruit te halen (naast usb sticks ook externe hd en smartphone<=>tablet via usb voor foto en video). Al met al een prima tablet die in mijn ogen met de ipad kan wedijveren... Qua bouw kwaliteit loopt het wat achter bij de ipad, maar qua software loopt het voor. (eigenlijk kun je ios niet eens een echt besturingssysteem noemen, terwijl honeycomb met meer inspiratie is gebouwd.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Als je de ipad2 te dun vindt dan ga je de Samsung ook zeker te dun vinden dus daar hoef je niet op te wachten...:P daarnaast heeft de Samsung een totaal ander prijskaartje... gaat volgens mij 700,- kosten?

Denk dat Acer een goede zet heeft gedaan door gewoon met een tablet te komen die daadwerkelijk leverbaar is ipv allemaal voor aankondigingen en dan niets kunnen leveren en maar blijven uitstellen. Als ik hun was had ik er nu wat reclame tegenaan gegooid want je hoort gewoon weinig over deze tablet.

[ Voor 42% gewijzigd door Chaoss op 29-04-2011 09:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shakedown
Chaoss schreef op vrijdag 29 april 2011 @ 09:31:
Als je de ipad2 te dun vindt dan ga je de Samsung ook zeker te dun vinden dus daar hoef je niet op te wachten...:P daarnaast heeft de Samsung een totaal ander prijskaartje... gaat volgens mij 700,- kosten?

Denk dat Acer een goede zet heeft gedaan door gewoon met een tablet te komen die daadwerkelijk leverbaar is ipv allemaal voor aankondigingen en dan niets kunnen leveren en maar blijven uitstellen. Als ik hun was had ik er nu wat reclame tegenaan gegooid want je hoort gewoon weinig over deze tablet.
Mee eens. Ik denk idd dat de samsung tab 10.1 te dun is voor mij... Maar wil dat graag even voelen. De vodafone versie is dikker, maar nergens in de vodafone winkels te vinden... Prijs kaartje boeit me voor geen meter. Een tablets is een gadget en gadgets zijn een hobby voor me en een hobby mag geld kosten... Maar ik denk niet dat samsung de 10.1 en en 8.9 voor een hogere prijs in de markt zet als de ipad2. Dat hebben ze geprobeerd met de tab7 en dat is hopeloos mislukt. Apple bepaald de prijzen in feite...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jacob.korf
Chaoss schreef op vrijdag 29 april 2011 @ 09:31:

De samsung gaat 600 euro of minder kosten:
http://www.galaxytab10-1....e-bestellen-bij-vodafone/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giancarlo_f
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 19-04 08:59

giancarlo_f

M3 Highland & EV3

En ja.......... er is ROOT toegang tot de Iconia A500 :
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1055354

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

de huidige 10.1V kost 599,- tzou me verbazen als de opvolger die nog eens dunner is goedkoper gaat worden, eerst zien dan geloven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alexander6501
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 19-11-2024
En de nieuwe (juni) kost $469 voor de 8.9 inch en $499 voor de 10 inch. Zijn allebei wel wifi only en met de Exynos SoC!

http://m.engadget.com/def...tegory=classic&postPage=1

[ Voor 19% gewijzigd door Alexander6501 op 29-04-2011 12:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Acer A500 op marktplaats, Leuke aanbieding als je 50,- euro wilt besparen

en ik las op een forum dat deze sleeve past voor de A500, wellicht niet de allermooiste maar stukken mooier dan die ene die Dynabyte verkoopt :P

[ Voor 67% gewijzigd door Chaoss op 29-04-2011 12:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haay
Chaoss schreef op vrijdag 29 april 2011 @ 12:18:
Acer A500 op marktplaats, Leuke aanbieding als je 50,- euro wilt besparen
Hoezo 50 euro besparen? Waarop? De Iconia A500 die hier in de winkel ligt voor 499 euro heeft 32 GB opslag, en deze VS-versie op Marktplaats is de 16 GB versie, voor 450 euro.

Kun je in mijn optiek toch echt beter bij een Nederlandse winkel met geen gedonder over garantie de 32GB versie voor 499 halen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArmouredSPony

ArmouredSPony

ArmouredSpacePony

Mijn A500 is inmiddels geroot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markklok
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 29-05 16:54

markklok

< Tijdelijk buiten gebruik >

Drum wat is jouw motivatie om de acer boven de asus te nemen ?

Ben nu echt aan het zoeken waarom ik niet de acer zou nemen..

Legion 7i i9 3080 32gb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haay
markklok schreef op vrijdag 29 april 2011 @ 16:18:

Zit in hetzelfde bootje. Maar de Asus heeft een mooier scherm voor zover ik uit vergelijkingen lees, en een betere batterij. Tja, en de keyboard dock, mocht dat echt belangrijk zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shakedown
Maar onderschat de full usb poort niet. Zeker nu er al een root is, lijkt het me een kwestie van tijd eerdat die poort volledig gebruikt kan gaan worden... Lijkt mij ideaal.

Video en foto maken met je smartphone, usb kabel erin, over naar je tablet. Google movie editing (of hoe die nieuwe app ookk heet) erop en ideaal op vakantie... (nog beter zou zijn wifi sync tussen smartphone en tablet... Lijkt me technisch mogelijk...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArmouredSPony

ArmouredSPony

ArmouredSpacePony

[...]

Ik ga morgen op vakantie en dan wil ik een tablet hebben om in de auto mee te spelen. Ook al is de Acer helemaal perfect en meer dan ik ervan verwacht had, zou ook ik wachten op de Asus. Mocht je er tijd voor hebben, kun je niet wachten dan is de Acer zeker geen slechte keuze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m0ridin
[...]

Voor mij het feit dat hier nu alleen de 32GB acer te krijgen is (en het daaropvolgende prijsverschil van 100 euro) en het betere scherm van de asus...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markklok

markklok

mja verder dan het scherm kom ik nu niet..

Keyboard-dock,, tja misschien een keer op vakantie als ik een lange mail wil tikken...
Daarentegen staat staat het ontbreken van een full-usb poort

Dan blijft het IPS scherm over....(en 50 gram lichter)

*update*

Ben zwak :) zojuist the Iconia gehaald bij paradigit :)

[ Voor 12% gewijzigd door markklok op 29-04-2011 20:51 ]

Legion 7i i9 3080 32gb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArmouredSPony

ArmouredSPony

ArmouredSpacePony

Haha, ik ken je zwakheid. Als de transformer veel beter blijkt te zijn ruil ik 'm in..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m0ridin
Hmmm, ik lees hier:

http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1056074

dat je misschien een dataverbinding actief moet hebben om gps te kunnen gebruiken? Beetje raar en ook wat tegenstrijdige berichten maar is er hier misschien iemand die hier wat meer over kan zeggen?

Niet dat ik van plan ben dit ding als navigatiesysteem te gaan gebruiken, maar toch...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Haay schreef op vrijdag 29 april 2011 @ 13:00:
[...]

Hoezo 50 euro besparen? Waarop? De Iconia A500 die hier in de winkel ligt voor 499 euro heeft 32 GB opslag, en deze VS-versie op Marktplaats is de 16 GB versie, voor 450 euro.
Oeps had niet gezien dat het een 16gb is... dan zou ik ook een 32gb halen

Waarom ik voorlopig op asus wacht:
-beter scherm
-lichter, iets kleiner
-betere accu
-betere standaard software.

Als de asus nog echt heel lang gaat duren, ga ik wel kijken naar de iconia en andere merken die dan beschikbaar zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArmouredSPony

ArmouredSPony

ArmouredSpacePony

m0ridin schreef op vrijdag 29 april 2011 @ 22:25:
Hmmm, ik lees hier:

http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1056074

dat je misschien een dataverbinding actief moet hebben om gps te kunnen gebruiken? Beetje raar en ook wat tegenstrijdige berichten maar is er hier misschien iemand die hier wat meer over kan zeggen?

Niet dat ik van plan ben dit ding als navigatiesysteem te gaan gebruiken, maar toch...
Hmm, heb GPS in de auto gebruikt. Verder geen verbindingen aan gehad dus lijkt me onzin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rtzrs
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 15-11-2024
Heb sinds gisteren de Acer A500 in mijn bezit.

Ben tot nu toe zeer tevreden! het apparaat werkt lekker vlot, android 3.0 honeycomb werkt ook echt perfect!
Accuduur gok ik op ongeveer 7-8 uur bij normaal gebruikt, wat na mijn idee echt prima is.
Het scherm ziet er prima uit, mooi beeld. Je moet er niet mee buiten zitten, want dan zie je vrij weinig door het glossy scherm!

Ik zal morgen nog wel wat foto's maken als ik tijd heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArmouredSPony

ArmouredSPony

ArmouredSpacePony

USB opladen werkt niet. :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haay
Nee, dat is inderdaad ook een verschil tussen de Asus en de Acer. De Asus Transformer kan WEL via USB opladen. De Acer niet... Nog een voordeel van de Asus, naast de redenen die Chaoss hierboven al genoemd heeft en die voor mij ook gelden.

Nog maar ff wat langer geduld hebben dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19:35

BM

Moderator Spielerij
Is opladen via USB echt zo'n groot voordeel? Ik geloof dat de ASUS er in dat geval 16 uur over doet om op te laden, niet echt een heel practische tijdsduur.

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m0ridin
BM schreef op zaterdag 30 april 2011 @ 10:56:
Is opladen via USB echt zo'n groot voordeel? Ik geloof dat de ASUS er in dat geval 16 uur over doet om op te laden, niet echt een heel practische tijdsduur.
Misschien meer het idee dat je dan veel makkelijker (in ieder geval een stukje) op kunt laden dan wanneer je perse je lader altijd mee moet nemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markklok

markklok

m0ridin schreef op zaterdag 30 april 2011 @ 12:56:
[...]

Misschien meer het idee dat je dan veel makkelijker (in ieder geval een stukje) op kunt laden dan wanneer je perse je lader altijd mee moet nemen?
Hoop dat er wel een Auto-lader uitkomt.. 12volt 1,5 amp moet denk ik wel te doen zijn..
Vrees dat die 1,5 amp net teveel is voor een USB aansluiting

Legion 7i i9 3080 32gb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Vandaag even een dynabyte en dixons binnen gelopen alhoewel beide winkels de a500 wel in de webshop verkopen was hij in de winkel helaas nergens te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Huppol
  • Laatst online: 05-03 14:53
Heeft iemand die officeële hoes van Acer al? Die waarmee je hem overeind kan laten staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireFly3k
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 25-05 21:30
Heeft er iemand al films op de Iconia A500 afgespeeld? Ik heb met FormatFactory een aflevering van south park omgezet naar MP4 H264 op 720P maar deze speelt ie niet vloeiend af. Weet iemand misschien welke codecs het beste ondersteund worden?

Format profile stond op high. Op simple speelt ie gewoon perfect af.
Moboplayer is wel een goeie movie player, https://market.android.com/details?id=com.clov4r.android.nil. Maar met Galerij kan je de films ook perfect afspelen.

[ Voor 32% gewijzigd door FireFly3k op 01-05-2011 19:07 ]

PSN - 500px - Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pxp44
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 26-10-2023
Ik ben mijn adapter kwijt, weet iemand welk type het is?
Ik kan er geen informatie over vinden.
Werkt het met een universele adapter?

Alvast bedankt :o)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pxp44
Huppol schreef op zondag 01 mei 2011 @ 11:18:
Heeft iemand die officeële hoes van Acer al? Die waarmee je hem overeind kan laten staan.
Ja die heb ik. Voor 25 euro kreeg ik 'm mee bij Scheer en Foppen. Normaal was ie 39 euro.

Hij gaat er wel stroef in, maar dan is het een prettige hoes die goed aanvoelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

LOL hoe krijg je het voor elkaar om snel al je adapter kwijt te raken :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pxp44
echt balen, ik heb geen idee hoe dat me lukt... een paar van die kleine kids doet wat dat betreft wonderen :o)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 261819

Ik ben zeer geinteresseerd in deze tablet. Het design vind ik een stuk beter dan de Asus. Ik heb echter een kleine vraag: zit er een stand bij zodat ik de tablet als een soort digitale fotolijst kan gebruiken ? Of is dit al als accessoire te verkrijgen (een paar pagina's terug staat er een mooie foto van).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markklok

markklok

Zojuist bij de Xenos even een hoes gehaald (grote = 10.2")
Geen idee of het past (en niet te ruim is) maar moest even snel wat halen.

Legion 7i i9 3080 32gb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leergierig
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 23-02 15:33
Goedemorgen, ik heb gisteren heel even de Iconia in mijn handen gehad en hij viel me helemaal niet tegen. Ik kon alleen niet zo snel vinden of er Microsoft Exchange op zat. Kan een van de gelukkige eigenaren van een Iconia tab mij dit vertellen.

Mocht het er niet standaard opzitten, heeft iemand ervaring met een ander programma uit de android market dat ook werkt met android 3.0?

Veel dank alvast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rg-mohwa
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 30-05 23:20

rg-mohwa

Phoe Hé

android kan toch standaard al omgaan met exchange ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shakedown
leergierig schreef op dinsdag 03 mei 2011 @ 10:12:
Goedemorgen, ik heb gisteren heel even de Iconia in mijn handen gehad en hij viel me helemaal niet tegen. Ik kon alleen niet zo snel vinden of er Microsoft Exchange op zat. Kan een van de gelukkige eigenaren van een Iconia tab mij dit vertellen.

Mocht het er niet standaard opzitten, heeft iemand ervaring met een ander programma uit de android market dat ook werkt met android 3.0?

Veel dank alvast.
Exchange wordt gewoon ondersteunt door Android 2.x. Zou niet weten waarom 3.0 dat niet ondersteunt. Google snapt heel goed dat exchange belangrijk is voor mensen. Het zou niet logisch zijn dat dan maar links te laten liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leergierig
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 23-02 15:33
dat dacht ik ook, maar bij de emailinstellingen zag ik alleen pop en imap. ik heb maar kort kunnen kijken, dus ik hoopte dat een van de eigenaren van een iconia mij meer duidelijkheid konden verschaffen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• staba
  • Laatst online: 12-05 11:23
Acer heeft exchange om een of andere reden eruit gelaten. Zie berichten en oplossing op XDA hierover:

http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1056968

Gisteren trouwens een Iconia gekocht, helaas is deze defect. Het aanzetten van de wifi levert een error op (helaas geen goede eerste indruk :(). Hopelijk kan ik deze vandaag ruilen voor een werkende.

[ Voor 38% gewijzigd door staba op 03-05-2011 11:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jacob.korf
pxp44 schreef op zondag 01 mei 2011 @ 19:16:
[...]

Ja die heb ik. Voor 25 euro kreeg ik 'm mee bij Scheer en Foppen. Normaal was ie 39 euro.

Hij gaat er wel stroef in, maar dan is het een prettige hoes die goed aanvoelt.
Weet je toevallig ook welk type / naam deze hoes heeft? Die wil ik ook:) Misschien een link naar de webshop?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Huppol
jacob.korf schreef op dinsdag 03 mei 2011 @ 11:19:
[...]

Weet je toevallig ook welk type / naam deze hoes heeft? Die wil ik ook:) Misschien een link naar de webshop?
pricewatch unsorted: Acer Protective Case - Iconia Tab A500 (LC.BAG0A.011)

Deze is het. Bij de ene webwinkel kom je bij de sleeve terecht en bij de ander kom je wel bij die case waarmee je hem overeind kan zetten. Dus daar moet je wel even op letten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• abusimbal
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 15-04 00:17
drumstickNL schreef op vrijdag 29 april 2011 @ 22:41:
[...]

Hmm, heb GPS in de auto gebruikt. Verder geen verbindingen aan gehad dus lijkt me onzin.
Mooi, dus toch GPS.

Wil graag een Asus maar is zeer moeilijk leverbaar. Twijfel tussen een Galafxy tab 10.1v en een Iconia A501 met 3G. Wil graag 3G. Da A501 zou in juni komen. Galaxy tab 10.1v is nu leverbaar maar heeft geen USB of microSD. Wat een zooi :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m3gA
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 28-05 15:56
staba schreef op dinsdag 03 mei 2011 @ 11:13:
Acer heeft exchange om een of andere reden eruit gelaten. Zie berichten en oplossing op XDA hierover:

http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1056968

Gisteren trouwens een Iconia gekocht, helaas is deze defect. Het aanzetten van de wifi levert een error op (helaas geen goede eerste indruk :(). Hopelijk kan ik deze vandaag ruilen voor een werkende.
Exchange support kost geld. Ze moeten dan geld betalen aan Microsoft voor patenten. Zal wel uit kosten overweging zijn. Dat Android het ondersteund betekend niet dat het gratis is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• abusimbal
2 filmpje van uit Nederland, jammer jannoww die het filpje gemaakt heeft nog niet in dit topic gezien
YouTube: Review van de Acer Iconia Tab A500 deel 1
YouTube: Review van de Acer Iconia Tab A500 deel 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m0ridin
abusimbal schreef op woensdag 04 mei 2011 @ 15:10:
2 filmpje van uit Nederland, jammer jannoww die het filpje gemaakt heeft nog niet in dit topic gezien
YouTube: Review van de Acer Iconia Tab A500 deel 1
YouTube: Review van de Acer Iconia Tab A500 deel 2
Crap, nu wil ik m toch weer gaan kopen... had ik net toch besloten maar op de asus te wachten krijg je dit moois weer te zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rg-mohwa

rg-mohwa

Phoe Hé

Ik zelf kon niet wachten en heb hem net opgehaald en ik moet zeggen eerste indruk is super :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 282840

Wat een prachtig ding <3
Zit alleen met paar vraagjes, was op zoek naar mini laptop en een tablet (Voor verwerken van tekstdocumenten en beetje internetbrowsen op school) Toen zij mijn vriendin waarom koop je niet alleen een tablet met toetsenbord. Vond ik zelf een best slim idee dus ben nu daar naar aan kijken.

Nu mijn vraag:
1. Is deze telefoon al ergens in combinatie van een abbonement te krijgen?
2. Is er ook ergens een toetsenbord bij te krijgen? Of ondersteunt andraid 3.0 usb 2.0 toetsenborden en zo jah kan ik die aansluiten op deze tablet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 322339

Kan ik op de iconia A500 de keyboard layout wijzigen naar Belgisch layout (azerty)? Bij tabletcenter.be hebben ze immer een andere benaming voor de tablet dan bij tabletcenter.nl (Acer Iconia A500 BE 32GB WiFi ipv Acer Iconia A500 32GB WiFi)...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edwinvanderpale
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 26-01-2023
Anoniem: 322339 schreef op donderdag 05 mei 2011 @ 08:56:
Kan ik op de iconia A500 de keyboard layout wijzigen naar Belgisch layout (azerty)?
Volgens deze website is het mogelijk de layout aan te passen. Ik weet niet zeker om azerty er ook tussen zit, maar dat lijkt me aannemelijk.

http://theunlockr.com/201...honeycomb-android-tablet/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jacob.korf
Anoniem: 282840 schreef op woensdag 04 mei 2011 @ 20:47:
Wat een prachtig ding <3
Zit alleen met paar vraagjes, was op zoek naar mini laptop en een tablet (Voor verwerken van tekstdocumenten en beetje internetbrowsen op school) Toen zij mijn vriendin waarom koop je niet alleen een tablet met toetsenbord. Vond ik zelf een best slim idee dus ben nu daar naar aan kijken.

Nu mijn vraag:
2. Is er ook ergens een toetsenbord bij te krijgen? Of ondersteunt andraid 3.0 usb 2.0 toetsenborden en zo jah kan ik die aansluiten op deze tablet?
Wat betreft punt 1 moet je even kijken in de pricewatch. Punt 2 kan ik wel beantwoorden. Ik heb zojuist een willekeurig toetsenbord aangesloten en het werkt perfect. In combinatie met Quickoffice Pro HD of Docs 2 go kan je prima typen. Deze is zeker aan te raden aangezien de docking station bijna geleverd gaat worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Anoniem: 282840 schreef op woensdag 04 mei 2011 @ 20:47:
Wat een prachtig ding <3

Nu mijn vraag:
Eigenlijk is de Asus transformer ideaal voor wat jij er mee wilt.... maargoed de tablet komt 6 juni uit en de docking/toetsenbord ergens in juli dus dan moet je nog even wachten... maar dan heb je echt een netbook (mini laptop) en tablet in 1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

edwinvanderpale schreef op donderdag 05 mei 2011 @ 09:49:
[...]

Volgens deze website is het mogelijk de layout aan te passen. Ik weet niet zeker om azerty er ook tussen zit, maar dat lijkt me aannemelijk.

http://theunlockr.com/201...honeycomb-android-tablet/
Zou iemand die de iconia bezit eens willen kijken of bij de keyboard settings 'french language' er tussen staat?
Het bespaart me een reisje als deze er niet tussen staat, dan wacht ik wel op de BE versie met french language support. Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rg-mohwa

rg-mohwa

Phoe Hé

Anoniem: 322339 schreef op donderdag 05 mei 2011 @ 10:30:
[...]

Zou iemand die de iconia bezit eens willen kijken of bij de keyboard settings 'french language' er tussen staat?
Het bespaart me een reisje als deze er niet tussen staat, dan wacht ik wel op de BE versie met french language support. Alvast bedankt.
Frqns toetsenbord zit er in (dit is azerty toch) ik kan in ieder geval een frans toetsenbord instellen maar kanhelaas nog geen screenshots maken

Dit als ik hem op frans zet krijg ik ook franse suggesties dus er zit ook een frans woordenboek in denk ik

[ Voor 9% gewijzigd door rg-mohwa op 05-05-2011 11:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

rg-mohwa schreef op donderdag 05 mei 2011 @ 11:21:
[...]

Frqns toetsenbord zit er in (dit is azerty toch) ik kan in ieder geval een frans toetsenbord instellen maar kanhelaas nog geen screenshots maken

Dit als ik hem op frans zet krijg ik ook franse suggesties dus er zit ook een frans woordenboek in denk ik
Frans keyboard is inderdaad azerty, wij vlamingen typen net zoals onze Franssprekende landgenoten op een azerty-klavier.
Bedankt voor het testen!
Die Franstalige suggesties, waarin verschijnen die? Is dat in een bepaalde app of is dat algemeen in het android os? Dat laatste lijkt me een beetje vervelend. Is de hele OS dan in Frans veranderd?
Hier in België zouden we nog tot juni moeten wachten volgens mijn computerwinkel... Een trip naar Nederland lonkt. :*)

EDIT: Blijkbaar hebben de Belgische modellen een ander fabrikantnummer/part#: XE.H6LEN.007 ipv XE.H6LEN.001
Misschien toch maar beter wachten. Volgens acerwinkel zou dit produkt begin juni op de markt komen in België... |:(

[ Voor 11% gewijzigd door Anoniem: 322339 op 05-05-2011 19:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maarten_v
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 30-05 15:51
Hebben meer mensen er last van dat als je hem uitzet, het scherm daarna bijna elke minuut even aan springt?
Daardoor gaat bij mij de batterij wel erg snel leeg als je hem niet gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

In deze vergelijking komt het scherm van de Acer er wel heel slecht uit imho:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haay
Tering, dat is inderdaad een heel significant verschil! De Samsung Galaxy Tab 10 heeft een 'verbeterd' IPS scherm dat volgens Samsung nog mooier moet zijn dan dat van de iPad. Dan zie je hier toch wel heel duidelijk dat de Iconia een 'normaal' (goede kwaliteit) LCD scherm heeft, dat echter niet kan concurreren met IPS schermen zoals in bv. de Asus Transformer, iPad of Galaxy Tab 10....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

De vraag is of dit opweegt tegen het ontbreken van micro-SD en USB bij de samsung...
Wat me opvalt is dat de helderheid van het ACER scherm wel heel hoog ligt. Wanneer de helderheid van de ACER lager ingesteld wordt kunnen de kleuren misschien al beter uitkomen. Maar uiteraard zal dez niet in de buurt van de Samsung komen, iedereen weet dat Samsung de top schermen heeft op dit moment, dat is ook hun specialiteit altijd geweest.
Maar een vegelijkende schermtest doe je volgens mij niet door alles op max in te stellen en dan te kijken welke het beste beeld geeft. Het had mooier geweest wanneer van beide toestellen de beste instelling gezocht werd voor een zo natuurlijk mogelijke weergave en dan een vgl te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

tjah als de schermen van de tablets dezelfde instel mogelijkheden hadden als gewone beeldschermen kon je die Acer een stuk beter krijgen: minder blauw, meer groen en rood, contrast omhoog etc dan was er wat van de maken.

Ben bang dat alleen de helderheid van de Acer omlaag wel wat maar niet extreem veel zal helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rg-mohwa

rg-mohwa

Phoe Hé

maarten_v schreef op vrijdag 06 mei 2011 @ 09:53:
Hebben meer mensen er last van dat als je hem uitzet, het scherm daarna bijna elke minuut even aan springt?
ja dat heb ik ook weet alleen nog niet waar dat aan ligt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jacobras
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 30-05 18:37

jacobras

Developer

Hm, wil een Iconia aanschaffen maar dit soort bugs mogen niet voorkomen. MobileTechReview had er ook last van, maar zij dachten dat het aan hun exemplaar lag. Ook op XDA-developers lees ik er berichten over... :/

Mijn laatste (grote) reviews: Medal of Honor (VR), Half-Life: Alyx (VR)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edwinvanderpale
Ons review exemplaar heeft daar ook last van. Ik heb nog geen regelmaat kunnen ontdekken en heb dus geen idee waar het aan kan liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• staba
  • Laatst online: 12-05 11:23
Probleem met het scherm heeft met Wii te maken. Als je Wifi uitzet komt de tablet nooit uit sleep in elk geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edwinvanderpale
staba schreef op vrijdag 06 mei 2011 @ 14:26:
Probleem met het scherm heeft met Wii te maken. Als je Wifi uitzet komt de tablet nooit uit sleep in elk geval.
Ja, maar dat is niet echt een gewenst oplossing ;-)

Ben nu aan het proberen de meldingen te onderdrukken. Kijken of dat helpt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• abusimbal
edwinvanderpale schreef op vrijdag 06 mei 2011 @ 14:23:
[...]

Ons review exemplaar heeft daar ook last van. Ik heb nog geen regelmaat kunnen ontdekken en heb dus geen idee waar het aan kan liggen.
Zou jammer zijn als alle Acers dit hebben. Zou niet met FW update op te lossen zijn ?

"Ons review exemplaar" dat schreeuwt om een review te posten.

Hier de manual van de A500
http://global-download.ac...a05&LC=en&BC=Acer&SC=PA_6

Nog een mooie video
YouTube: Acer ICONIA TAB A500 Review

[ Voor 8% gewijzigd door abusimbal op 06-05-2011 15:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maarten_v
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 30-05 15:51
En nog een ander probleempje. Ik kon geen verbinding maken met mijn router thuis terwijl ik wel andere netwerken in de buurt zag. Mijn router stond op wifi channel 13 en nadat ik die verlaagd had naar ik geloof 10 werkte het wel.
Nou is het zo dat kanaal 12 en 13 in Europa worden gebruikt en niet in de VS/Japan.
Ik vermoed dat ze die specificaties hebben aangehouden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edwinvanderpale
abusimbal schreef op vrijdag 06 mei 2011 @ 14:32:
[...]

"Ons review exemplaar" dat schreeuwt om een review te posten.
Onze review staat binnen een paar dagen op onze website die ik niet zal spammen (kijk onder dit bericht). ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jacobras

jacobras

Developer

Net de Acer Iconia a500 bij TabletCenter besteld, dus vanaf morgen heb ik 'm ook in bezit. Zakelijke aankoop aangezien ik 'm ga gebruiken voor Android ontwikkeling, tussen mij en de 3.0-emulator loopt 't niet zo soepel :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m0ridin
Chaoss schreef op vrijdag 06 mei 2011 @ 10:43:
In deze vergelijking komt het scherm van de Acer er wel heel slecht uit imho:
Mjah, als je op 58 seconden kijkt is die galaxy tab wel weer heel donker. Je ziet compleet niks van de achtergonrd (die zoveel yards lijnen). Die acer kan wel wat donkerder en die galaxy wat lichter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 368035

262k kleuren? waardeloos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MDtje
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 30-05 20:02
Heb deze tablet hier ook voor een weekje thuis liggen. Ook hier inderdaad springt het scherm af en toe even aan.. volgens mij gebeurt het wel veel minder dan 1x per minuut.. heel af en toe eens. Kan er ook geen patroon in ontdekken.

We do not quit playing because we grow old, we grow old because we quit playing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jacobras

jacobras

Developer

MDtje schreef op zaterdag 07 mei 2011 @ 12:05:
[...]

Heb deze tablet hier ook voor een weekje thuis liggen. Ook hier inderdaad springt het scherm af en toe even aan.. volgens mij gebeurt het wel veel minder dan 1x per minuut.. heel af en toe eens. Kan er ook geen patroon in ontdekken.
Hierboven las ik dat het niet meer voorkomt als je WiFi uitschakelt. Misschien zit er een bug in het slaapbeleid van WiFi? Op mijn Android toestel kan ik aangeven of de WiFi-verbinding behouden moet worden na 15 minuten of verbroken moet worden. Misschien staat het standaard op verbreken en springt door een bug het scherm aan, kan iemand dat misschien even uittesten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vilitrius007
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 05-04 21:11
Dus Acer kan de 'boeken' ingaan, die als eerste in de Nederlandse schappen (o.a. Dynabyte en
Dixons qua ketens en andere computerwinkels) een Android Honeycomb tablet levert en verkoopt. :)

Hopelijk komen de Asus en Motorola tablets ook snel uit, dan kan ik op mijn gemak bekijken, wat mijn nieuwe aankoop gaat worden.
(ik kan niet wachten totdat Samsung hun 'eigen' versie van uitbrengt, dus niet die van Vodafone).

Even voor de early adapters, die al een Android 3.0 tablet in hun bezit hebben:

Is er een maximum gebonden, aan het aantal apps uit o.a. de Market, wat je kan installeren op de Acer Iconia Tab A500 onder Honeycomb?

Ik stel deze vraag, omdat ik op mijn Desire zo'n 147 Mb vrij heb voor het installeren van Apps en wat ik weet van de Galaxy S zo'n 1,7 Gb (Android 2.2/2.3). Voor mijn Desire niet erg veel standaard dus..

Of springt Honeycomb geheel anders om met het geheugen qua geïnstalleerde apps, dat deze de volledige
32 Gb kan gebruiken?

(eventueel muziek, films en andere meuk gooi ik wel op een aparte MicroSD kaartje). :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MDtje
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 30-05 20:02
@jacobras: Wifi-slaapbeleid staat hier op nooit.

@Vilitrius007: Voor zover ik weet ben je ook met honeycomb gewoon gebonden aan je 1Gb geheugen, natuurlijk kan er iets meer worden geïnstalleerd doordat vaak een deel van de software naar de sd-kaart kan worden verplaatst.

Even een paar foto-tjes om het topic wat op te fleuren ;)

Afbeeldingslocatie: http://i52.tinypic.com/2w4fhco_th.jpg Afbeeldingslocatie: http://i55.tinypic.com/t725nb_th.jpg Afbeeldingslocatie: http://i53.tinypic.com/acwns4_th.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i53.tinypic.com/2ia7hh3_th.jpg Afbeeldingslocatie: http://i53.tinypic.com/2z3z2ns_th.jpg Afbeeldingslocatie: http://i52.tinypic.com/11v7bi9_th.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i53.tinypic.com/n3u9w_th.jpg Afbeeldingslocatie: http://i55.tinypic.com/2jajasx_th.jpg Afbeeldingslocatie: http://i54.tinypic.com/2dgjos2_th.jpg

Ik ben niet van plan een uitgebreide review te schrijven over deze tablet, heb niet erg veel tijd en ik hoop volgende week mijn Motorola Xoom binnen te krijgen wat mijn tablet wordt voor dagelijks gebruik.
Maar desondanks ben ik best bereid een paar vragen te beantwoorden als die er zijn.

Over het algemeen ben ik erg tevreden over de iconica. Hij voelt erg stevig aan, geen krakende behuizing, geborsteld stalen achterkant ziet er erg netjes uit. Hij reageert soepel en snel en de software die acer er aan toegevoegd heeft is niet erg opdringerig. (als je het niet gebruikt heb je er geen last van, het voegt echter in mijn ogen ook weinig toe)

*edit: zoals op een van de foto's te zien is het scherm niet echt leesbaar in direct zonlicht, maar dat was redelijk te verwachten.

[ Voor 3% gewijzigd door MDtje op 07-05-2011 13:44 ]

We do not quit playing because we grow old, we grow old because we quit playing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jacobras

jacobras

Developer

Heb de Iconia nu een paar uur in bezit, het is een mooi Android 3.0-tablet. Kan me wel ergeren aan twee kleine bugs:
  • Het scherm gaat telkens even aan als je 'm niet gebruikt
  • Scrollen op het homescreen gaat in normaal landscape supersmooth. Maar zodra ik de tablet omdraai (landscape ondersteboven dus) dan gaat het nét wat minder smooth. Ook in beide portraitstanden gaat het niet zo smooth als in normaal landscape
Zijn er al eens firmware updates uitgebracht voor de Iconia?

[ Voor 6% gewijzigd door jacobras op 07-05-2011 16:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haay
MDtje schreef op zaterdag 07 mei 2011 @ 13:42:
@Vilitrius007: Voor zover ik weet ben je ook met honeycomb gewoon gebonden aan je 1Gb geheugen, natuurlijk kan er iets meer worden geïnstalleerd doordat vaak een deel van de software naar de sd-kaart kan worden verplaatst.
Incorrect. De 1GB is het werkgeheugen (RAM) en dat bepaalt hoeveel apps je tegelijkertijd (multitaskend) actief kunt hebben. De ingebouwde 32GB interne opslag is de ruimte waarop je apps kunt installeren. Daarnaast kun je nog een SD kaartje extra toevoegen, waarop je data (muziek, films, foto's, etc) kunt plaatsen.

Wanneer je de Iconia met USB aan je PC verbindt, dan ziet je (Windows) Verkenner de 32GB interne opslag als "externe opslag" en kun je die benaderen. De SD kaart kun je niet rechtstreeks benaderen terwijl die in de Iconia zit. Om data vanaf je SD kaart naar je PC over te zetten moet je OF eerst de data intern verplaatsen naar de 32GB interne opslag, en dan via USB naar de PC, OF je haalt de SD kaart uit de Iconia en stopt het in een SD-card-reader van je PC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vilitrius007
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 05-04 21:11
Haay schreef op zaterdag 07 mei 2011 @ 20:47:
[...]

Incorrect. De 1GB is het werkgeheugen (RAM) en dat bepaalt hoeveel apps je tegelijkertijd (multitaskend) actief kunt hebben. De ingebouwde 32GB interne opslag is de ruimte waarop je apps kunt installeren. Daarnaast kun je nog een SD kaartje extra toevoegen, waarop je data (muziek, films, foto's, etc) kunt plaatsen.

Wanneer je de Iconia met USB aan je PC verbindt, dan ziet je (Windows) Verkenner de 32GB interne opslag als "externe opslag" en kun je die benaderen. De SD kaart kun je niet rechtstreeks benaderen terwijl die in de Iconia zit. Om data vanaf je SD kaart naar je PC over te zetten moet je OF eerst de data intern verplaatsen naar de 32GB interne opslag, en dan via USB naar de PC, OF je haalt de SD kaart uit de Iconia en stopt het in een SD-card-reader van je PC.
Bedankt voor je antwoord. Dus als ik het goed lees, dan heeft Google c.q. Acer, dit nu (IMHO) wel goed aangepakt en kan ik dus 'onbeperkt' Applicaties, Games en andere handige Utils uit de Market installeren op een Honeycomb tablet!

Whoo, 32 Gb installatie-mogelijkheden, dat is wel een verademing! :9

Wel vaag, zoals je het hierboven beschrijft, dat je zelftoegevoegde MicroSD kaart niet kan benaderen via de USB... Maar goed, dat ze voor mij zeker geen belemmering zijn, om de Acer eventueel aan te schaffen...

Ik zit wel te twijfelen om voor de later uitkomende 3G versie te gaan of niet?

Anyway, "luxe" problemen zal ik maar zeggen... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shakedown
Vilitrius007 schreef op zondag 08 mei 2011 @ 10:43:
[...]

Bedankt voor je antwoord. Dus als ik het goed lees, dan heeft Google c.q. Acer, dit nu (IMHO) wel goed aangepakt en kan ik dus 'onbeperkt' Applicaties, Games en andere handige Utils uit de Market installeren op een Honeycomb tablet!

Whoo, 32 Gb installatie-mogelijkheden, dat is wel een verademing! :9

Wel vaag, zoals je het hierboven beschrijft, dat je zelftoegevoegde MicroSD kaart niet kan benaderen via de USB... Maar goed, dat ze voor mij zeker geen belemmering zijn, om de Acer eventueel aan te schaffen...

Ik zit wel te twijfelen om voor de later uitkomende 3G versie te gaan of niet?

Anyway, "luxe" problemen zal ik maar zeggen... ;)
Hier ook twijfel... Ik heb de iPad 3g aangeschaft omdat de wifi only op was. En nu wil ik nooit meer een wifi only tablet.
Op dit moment is het een no-brainer voor me. De Acer ziet er mooi uit, is licht en werkt veel fijner dan mijn iPad. Maar tegen de tijd dat de 3g versie hier op de markt komt, is Samsung ook met hun 3g tablets gekomen. De vodafone versie is er nu, maar volgens de verkoper werkt die niet met een kpn sim. (mocht het niet eens proberen...)
Keuze is leuk, maar schiet nu eens op met het bedienen van de hele markt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Huppol
jacobras schreef op zaterdag 07 mei 2011 @ 16:10:
Heb de Iconia nu een paar uur in bezit, het is een mooi Android 3.0-tablet. Kan me wel ergeren aan twee kleine bugs:
  • Het scherm gaat telkens even aan als je 'm niet gebruikt
  • Scrollen op het homescreen gaat in normaal landscape supersmooth. Maar zodra ik de tablet omdraai (landscape ondersteboven dus) dan gaat het nét wat minder smooth. Ook in beide portraitstanden gaat het niet zo smooth als in normaal landscape
Zijn er al eens firmware updates uitgebracht voor de Iconia?
Het oplichten van het scherm komt inderdaad door wifi. Het gebeurd wanneer andere computers/devices verbinding maken met internet. Dit kan sowieso opgelost worden met een firware update. En over firmware updates gesproken. Op xda zijn er mensen die toevallig een up date pop up hebben gekregen en deze ook konden installeren. Ze merkte overigens nog geen veranderingen. Dus het zou zomaar kunnen dat er een update aankomt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 80861

Kan iemand mij vertellen hoe lang het duurt voordat de batterij van de Acer Iconia A500 de eerste keer opgeladen is? Ik overweeg de Iconia te kopen maar als het opladen te lang duurt kan ik hem morgen niet meenemen en dan hoef ik hem vandaag niet te bestellen.
Pagina: 1 2 ... 14 Laatste