Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smollys
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 24-12-2024
Heb tevergeefs gewacht op een ICS upgrade voor men Packard bell Liberty tab G100 , dit is gewoon van acer en is gewoon ook een A500 in een ander kaske en iets goedkoper .
Min of meer werd hier en daar wel gerept over een upgrade , maar in één keer was er niets meer van aan en krijg de upgrade dus nooit voor ICS van acer voor de packard bell .
Acer , niet goed dus voor een normale gebruiker , vind ik ook .
Maar daar kocht ik deze tablet niet voor , wel voor de hardware en de ful usb poort op de A500 , en de ondersteuning op bepaalde forums , zo kom je verder , ook met de A501 .
Men PB is ondertusen een volwaardige A500 In systeem en ICS software , en heb vandaag zelfs een half uurtje op jely bean (JB) geprobeerd en zover het nu staat is het gewoon geweldig (snel vooral op internet bvb) , maar het is niet af .
Backup terug en 10 min later zat ik terug op men huidige ICS systeem , ik heb de hardware van acer die ik moest hebben en die me nog altijd voledig tevreden maakt ook al is er veel beter ondertussen , niet het wachten op updates of iets van "hun" software waar je uiteindelijk ook wel een deel voor betaald .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joopata
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 19-11-2020
De 4.0.3 update voor de Acer Iconia A501 kwam zojuist binnen op de tablet, even kijken hoe het werkt maar ben er wel blij mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 346095

Komt Android 4.1 ook nog voor de A500?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joopata
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 19-11-2020
Anoniem: 346095 schreef op zondag 05 augustus 2012 @ 20:39:
Komt Android 4.1 ook nog voor de A500?
De 4.1 vond ik niet officieel voor de A500 wel al een poosje deze..

http://www.androidworld.n...nia-tab-a500-beschikbaar/

http://www.androidworld.n...ab-a500-morgen-van-start/

[ Voor 16% gewijzigd door joopata op 05-08-2012 21:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lucash
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 01-06 19:34
Ik heb sinds kort de A510 en vroeg me af of iemand een goede, niet te dure screenprotector weet? Heb nog nooit met screenprotectors gewerkt dus weet ook op Ebay niet waar ik op moet letten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_density
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 30-05 14:50
Heb zelf sinds gister de officiële acer screen protector erop gepakt. Het erop plakken is even prutsen maar hij zit als een zonnetje! Het maakt het scherm tevens mat. Ik ben tevreden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• videoman
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 08-05 19:27
Voor mensen die problemen hebben met het roteren van het scherm ( bij mij bevriesde het scherm steeds waneer je de tablet draaide) Je kunt hem aan melden bij de service van Acer hij wordt dan netjes opgehaald gratis via UPS en weer binnen twee dagen terug gebracht met een geheel nieuwe ROM waar alle bugs uit zijn, naar zeggen komt deze later dit jaar OTA.

Ik moet zeggen dat ik erg tevreden ben over de serviceafhandeling van Acer, mijn tablet werkt super snel en het roteren van het scherm werkt weer vlekkeloos.

Nu hopen op de 4.1 ;) iemand al meer nieuws hierover ?

[ Voor 5% gewijzigd door videoman op 05-09-2012 14:50 . Reden: Aanvulling tekst ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maarud
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 09:16
Heb 'm (A510) net ook terug gekregen van het service center, ik heb nu rom RV28 ipv de vorige RV14. Nog geen reboot gehad.. ik hoop dat het zo blijft! Vroeger viel hij zo maar uit namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redah
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 26-05 17:42
Acer is een beetje traag met A510 updates... Die versie RV28 is al een tijdje uit @ XDA (1.07.00). De Duitsers hebben al RV34 (1.099.00) en die werkt nog soepeler.

• maarud
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 09:16
Sowieso krijg ik nooit updates via OTA, dus ik zal ook maar handmatig moeten flashen blijkbaar :P

• lucash
Ik heb net gekeken en ik heb ook RV34 :) (Ik heb volgens mij een die afkomstig is uit Frankrijk)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr.DJ95
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 09:22
Heb het eindelijk aangedurft om te rooten en te flashen, 3 of 4 roms geprobeerd. Toen maar jelly bean geflashed http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1737205 werkt perfect alleen google now niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaseMike
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Een vraagje : heb een acer a510, prima tablet , 1 probleem :

Als hij op een standaard staat reageert het touchscreen vaak erg slecht, zodra ik hem in mijn handen hou is het probleem direct weg. Ik neem aan dat dit iets met aarding te maken heeft ?

Is dit normaal bij deze tablet, of heb ik een exemplaar met problemen (mijn vorige tablet, een ipad had dit niet)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• degrgiov
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 22-05 15:00
Damn, gisteren de micro usb pin afgebroken :( van mijn A510 lader. Blijkbaar is deze 2 mm langer dan een standaard micro usb stekker. Vermoedelijk zal het dus niet helpen om er een nieuwe stekker aan te solderen. Iemand tips ? Anders wordt het een ebay lader.

• Tabdroid
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 21-04-2022
Is er al een oplossing voor de slechte microfoon van de Iconia 500?
Ik kan hem nog steeds niet fatsoenlijk met Skype gebruiken (ben nagenoeg onverstaanbaar bij de tegenpartij).
Verder heb ik ook problemen met 'stotterende' weergave als ik via uitzending gemist iets wil bekijken. Zijn er meer A500 bezitters die dit ook ervaren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• golem501
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 07-04 07:32
Weet iemand of de A500 ook naar Jelly Bean gaat?

<ed>
Oké :(

A510 wel
A500 niet :(

http://blogs.computerworl...3/acer-android-41-upgrade

Zie ook:
http://androidcommunity.c...eive-jelly-bean-20121003/

Kan iemand me uitleggen waarom de 510 wel en de 500 niet? Het enige verschil is de 3g 8)7 |:(

[ Voor 77% gewijzigd door golem501 op 10-11-2012 10:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4play
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 25-05 09:25

4play

-Nintendo- fan

Acer wil dat je een nieuwe tab koopt daarom geven ze geen support meer...

De 510 is een nieuwere tab de a500 en de a501 krijgen geen 4.1

Gelukkig kun je hem goed rooten en rommen....

【ツ】Ipad air2, Macbook pro 2012, Samsung a53, Skagen Hybrid【ツ】

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Manado
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 15-03 10:32
Mijn vrouw heeft een Iconia A500, deze willen we graag rooten zodat we d.m.v. een USB-dongel met een sim van "bliep" (www.bliep.nl) online kunnen.
Is er iemand die mij aan een Nederlands stappenplan kan helpen en welke software ik nodig heb?
Er wordt veel gepraat over het rooten maar echt een duidelijke omschrijving kan ik nergens vinden (Nederlands).
Ben met Tablets nog geheel onbekend en wil 'm niet onbruikbaar maken, staan trouwens al veel app's op, is ze die dan kwijt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smollys
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 24-12-2024
Niet doen dan , in het nederlands vind je nagenoeg niets over rooten van dit tablet en gegarandeerd dat je nadien een nieuw tablet kan kopen met in een keer een 3g slot in .
Laten rooten door iemand is volgens mij je beste optie , maar nog geen garantie dat het dan goed komt .

Hou altijd 1 regel aan , leer eerst hoe je het tablet moet unbrikken en zorg dat je daar alles over weet eer je nog maar iets anders gaat proberen .
Er zijn in principe 2 keer een 1 ste regel , doe in totaal niets abnormaal met je tablet voor je je Cpuid nr kent en je sbk nr. van uw acer tablet .
Google hiervoor eens naar (Afterota v1.09) laat dat prog op uw pc die nr's genereren en sla die op op 5 plaatsen en print ze dubbel af ,en leg die goed weg .

Als het ooit eens een keertje ergens misgaat zal je me dankbaar zijn voor deze tip's , geloof me , ben het zelf ook al een keer of 2 geweest dat ik deze info had .

[ Voor 35% gewijzigd door Smollys op 17-11-2012 15:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MatthiasDS
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 27-05 23:11
Voor diegenen met een A510 die het beu zijn om te wachten op de JB update en niet vies zijn van rooten en custom ROM's: er is een tweetal weken geleden een uitermate goede Cyanogenmod-ROM uitgekomen die sinds vorige week in volledig werkende staat is: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1973509

Ik heb hem er sinds vrijdag opstaan en hij is super. Met de stock ROM had ik last van slechte touch screen gevoeligheid, dat is bij deze volledig weg (zelfs keuze uit 3 gevoeligheden, ik heb hem op de gevoeligste stand en dat is heerlijk). Alles werkt, geen instabiliteit te merken, en heel veel vlotter dan de stock ROM.

[ Voor 3% gewijzigd door MatthiasDS op 19-11-2012 09:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lucash
Ik heb zojuist een update binnengekregen naar versie 4.1.2 :) Nu even testen wat de verschillen zijn.

• jaydenjarno
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 26-10-2024
ik heb zelf de acer A100. dit is 1 van de eerste geloof ik. wel al met android 4. is het een grote verbetering als ik de nexus 7 zou halen? specificaties zijn uiteraard beter dan die van de acer, maar voor mij is het voornamelijk websites, af en toe een spelletje en soms tv kijken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• golem501
Vraagje over de A500 (32 GB, WiFi only) tab: Ik heb hem een tijdje "verwaarloosd" omdat ik eerder m'n One X pakte. De laatste tijd ben ik hem weer vaker aan het gebruiken maar het valt me op dat de tab wat trager lijkt dan vroeger. Een goed voorbeeld zijn de browsers -> die geven regelmatig de melding dat ze niet reageren en dan kan ik wait / force close doen. Als ik wacht dan komt het wel weer maar pagina's laden gewoon trager.

Een collega van me heeft dezelfde tab en hem was het ook opgevallen. Zijn er meer mensen die dit gemerkt hebben? Is er een oplossing voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maarten_v
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 30-05 15:51
Ja, ik heb dit probleem ook. Het lijkt met internet te maken, als ik hem op vliegstand zet gaat alles gewoon snel.
Ik gebruik wel tegenwoordig Chrome in plaats van de standaard browser, misschien dat de standaard browser wel wat sneller is, dat ben ik nog aan het uitvinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• golem501
Ik heb het in de standaard browser ook.

Ik heb het net nog bij een tweede collega gevraagd en die heeft hetzelfde gemerkt. Ongeveer sinds november.Daarvoor had niemand problemen, dus het is niet de ICS update ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 499072

Iemand ook problemen bij het afspelen van films op tv via hdmi?
Mx player, Bs player..allemaal spelen ze de films perfect af, maar de ondertiteling is niet zichtbaar op de tv (op de tablet wel).

ps. vlc media player (beta versie) doet dit wel, maar film afspelen (vooral 720p) loopt stroef..

Is hier een oplossing voor?

Tablet is een acer iconia a500

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MatthiasDS
Voor de geïnteresseerden: er zijn 2 cleane maar unofficial Android 4.2 builds beschikbaar voor de A510: 1 AOKP en 1 CyanogenMod 10.1 build.

Ik heb beiden geflashed en ze starten zonder problemen op, gezien mijn persoonlijke voorkeur heb ik de CM10.1 erop laten staan. Alles lijkt te werken en de tablet is vlotter dan ooit.

Voor downloadlinks, zie @ProTekkFZS op twitter, hij heeft de links ergens eind januari/begin februari getweet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 313934

Ik heb een 501 gekregen bij een abbo ruim een jaar geleden bij tmobile
Ik zou hier graag een update van mijn officiële ROM voor krijgen. Acer heeft al een nieuwe uitgebracht maar als ik via de tablet wil updaten geeft het aan dat er al de nieuwste ROM opstaat(dus niet).
Acer gebeld en volgens hun ligt dat aan de extra software van tmobile, vervolgens zegt tmobile van niks te weten dus nu wil ik deze graag rooten maar dat lukt mij niet.
Iemand enig idee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maarten_v
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 30-05 15:51
Tot waar ben je gekomen bij het rooten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 313934

maarten_v schreef op dinsdag 04 juni 2013 @ 20:19:
Tot waar ben je gekomen bij het rooten?
ik kom niet verder dan het vinden van imei, serie en Cuid nummer, vervolgens met een apx flash tool kom ik niet verder dab het stilstaand android mannetje.
ik wil ook wel een aangepaste rom via xda developers erop zetten maar niet kunnen rooten is het probleem.
Misschien beter verkopen en een samsung weer nemen :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GRerink
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 24-03 14:06

GRerink

Do or do not. There is no try!

Iemand een idee of de A700 nog een update krijgt naar 4.2? Ik heb deze in december aangeschaft mede omdat er op dat moment geen nexus 10" te koop was en ik toch een fatsoenlijk scherm wou EN omdat de mededeling was dat 4.2 zou komen. http://www.tabletsmagazin...-voor-de-iconia-tab-a700/
Het is bijna september en nog steeds geen update. Het lijkt er op dat ik dit zelf maar moet gaan doen.
Fijn die beloftes van die fabrikanten. :(

Common sense is like deodorant. The people who need it most never use it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MatthiasDS
AOKP of CM ROM's zijn toch beter dan wat de meeste fabrikanten voorzien, dus mijn voorkeur is ook gewoon om het dan zelf te doen ja. M'n A510 loopt ronduit schitterend op een cleane Android 4.2 build. Snel, responsief, geen problemen.

Heeft iemand hier ooit een redelijk betaalbare lader gevonden voor de A510/A700? Mijn lader is onlangs kapot gegaan (blijkbaar wat gebogen gezeten waardoor de kabel beschadigd is geraakt). Via een gewone USB-lader laadt hij wel, maar erg traag, iets van een 4% per uur. Dus niet echt doenbaar, ook al gaat hij lang mee op 1 lading.

Ik vond nauwelijks laders goedkoper dan 60 euro op ebay (of goedkopere maar ronduit foute laders, met ronde pin), dus maar eentje op aliexpress.com gekocht in China voor 25 euro. Kan wel een maand duren, maar goed, dat heb ik er wel voor over.

Tracking via Chinese post website is wel grappig. Alles in het Chinees, dus moet je maar Google Translate laten vertalen, en dan krijg je zo'n zaken:
Total export package seal seal straight hair
Straight hair... :)

[ Voor 6% gewijzigd door MatthiasDS op 02-09-2013 08:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• videoman
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 08-05 19:27
Geheel onverwacht van Acer een update ontvangen voor de A500 ! Lang geen updates gehad, iemand een idee wat deze update is ? Had al de hoop dat het JB was.

Hij staat nu op Build nummer Acer_AV041_A500_1.066.00_WW_GEN1
Imageversie Acer_AV041_A500_RV21RC03_WW_GEN1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 558155

Kan iemand mij wijsmaken hoe ik de 16 tabladen van mijn acer a510 kan verwijderen. Ik kan geen nieuwe tapbladen meer openen vooraleer ik de oude afsluit. Zit al twee dagen te zoeken maar zonder resultaat.
Dank bij voorbaat.
Ronny

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MatthiasDS
MatthiasDS schreef op maandag 02 september 2013 @ 08:58:
Heeft iemand hier ooit een redelijk betaalbare lader gevonden voor de A510/A700? Mijn lader is onlangs kapot gegaan (blijkbaar wat gebogen gezeten waardoor de kabel beschadigd is geraakt). Via een gewone USB-lader laadt hij wel, maar erg traag, iets van een 4% per uur. Dus niet echt doenbaar, ook al gaat hij lang mee op 1 lading.

Ik vond nauwelijks laders goedkoper dan 60 euro op ebay (of goedkopere maar ronduit foute laders, met ronde pin), dus maar eentje op aliexpress.com gekocht in China voor 25 euro. Kan wel een maand duren, maar goed, dat heb ik er wel voor over.
Even bovenstaande herhalen. De Chinese lader werkt niet. Dus weet ik eigenlijk niet of het nu aan de lader of aan mijn tablet ligt. Zeker zal ik het pas weten als ik een officiële heb (maar die Chinese ziet er eigenlijk identiek uit, met dezelfde aansluiting), maar ik vind deze enkel terug bij replacedirect.nl voor 52 euro en die prijs vind ik ronduit belachelijk.

Ik zou hem nog onder garantie kunnen binnenbrengen, probleem is dan dat ik de Chinese lader er moet bijgeven en ik vraag me af wat ze daarover gaan zeggen. Of ze bijvoorbeeld niet de schuld van het laadfalen gaan leggen bij het gebruik van die Chinese lader (als ze dit tenminste kunnen nagaan, geen idee).

Ik heb me al die tijd beholpen met druppelladen. Batterij is nog in perfecte staat (lijkt zelfs langer mee te gaan), en eigenlijk is het enkel nog m'n dochter die deze gebruikt. Echter geeft zij ook de voorkeur aan mijn Nexus 7, dus ik zou de A510 willen gaan verkopen om dit jaar een nieuwe N7 erbij te kopen. Maar ik wil dan wel een goed functionerende tablet verkopen.

[ Voor 12% gewijzigd door MatthiasDS op 14-01-2014 09:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cowboy_Henk
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 00:06
Ik kan de Acer a700 niet meer connecten met de pc sinds het windows 8.1 heeft.

Het wordt herkend als acer a700 en MTP device maar drivers worden niet automatisch geïnstalleerd.
Ik heb dan geprobeerd de google usb drivers te installeren, die aanvaard windows 8.1 maar in deze computer komt de tablet niet tevoorschijn en ik kan dus ook niet de folders bekijken.

Iemand een oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4play
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 25-05 09:25

4play

-Nintendo- fan

Voor alle mensen die nog een A500 hebben en gebruiken er is een heel stabiele versie van 4.4 die ik nu dagelijks gebruik. Mijn batterijduur is van 3 naar 7 dagen gegaan (minimaal gebruik) het is geweldig hoe goed 4.4 draait op deze oude tegra 2 tablet.

http://forum.tegraowners.com/viewtopic.php?f=9&t=1437

Ik heb ook een Chinese lader (met een lange kabel ipv die korte acer kabel) en die werkt nog geweldig.

【ツ】Ipad air2, Macbook pro 2012, Samsung a53, Skagen Hybrid【ツ】

Pagina: 1 ... 13 14 Laatste