Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArmouredSPony
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 01-06 12:35

ArmouredSPony

ArmouredSpacePony

Ik kreeg 'm opgeladen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Huppol
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 05-03 14:53
Mijne was 50% opgeladen toen ik hem kocht. Hoelang het duurt op hem volledig op te laden? Geen idee. Ik gok *natte vinger* 2 uur ofzo :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArmouredSPony

ArmouredSPony

ArmouredSpacePony

Gaat vrij snel in ieder geval..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 405931

Zit er nu wel of geen GPS in de Acer Iconia Tab A500 32GB WiFi :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 405931

Maar weet je het zeker dat er een GPS module in zit? want overal zie ik bij GP een RODE X..dus geen GPS. :?
drumstickNL schreef op vrijdag 29 april 2011 @ 22:41:
[...]

Hmm, heb GPS in de auto gebruikt. Verder geen verbindingen aan gehad dus lijkt me onzin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jacobras
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 08:51

jacobras

Developer

Ik dacht ook dat er geen gps in zou zitten, tot ik de sticker op de Iconia zelf zag (staat gps logo tussen). Zelfs op de productpagina op de website van Acer zelf kon ik er niets over vinden.

Mijn laatste (grote) reviews: Medal of Honor (VR), Half-Life: Alyx (VR)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jacob.korf
  • Laatst online: 29-05 22:05
Beetje loze reactie vind je ook niet? Onderbouw het anders even, of baseer je dit op dat filmpje? Ik heb zelf de A500 en heb wat betreft het scherm geen opmerkingen. Ziet er super helder uit (heb het vergeleken met een Ipad).

[ Voor 22% gewijzigd door jacob.korf op 09-05-2011 16:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArmouredSPony

ArmouredSPony

ArmouredSpacePony

Het scherm is inderdaad super, de bouwkwaliteit mocht wel wat beter. Heb al gebruikerssporen terwijl ik er aardig zuinig op ben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 8504

Haay schreef op zaterdag 07 mei 2011 @ 20:47:
[...]
Wanneer je de Iconia met USB aan je PC verbindt, dan ziet je (Windows) Verkenner de 32GB interne opslag als "externe opslag" en kun je die benaderen. De SD kaart kun je niet rechtstreeks benaderen terwijl die in de Iconia zit. Om data vanaf je SD kaart naar je PC over te zetten moet je OF eerst de data intern verplaatsen naar de 32GB interne opslag, en dan via USB naar de PC, OF je haalt de SD kaart uit de Iconia en stopt het in een SD-card-reader van je PC.
Weet je dat wel zeker?? Kan je niet net zoals met android 2.x gewoon je externe SDcard mounten als USB device via de notification bar ofzo? Wel vaag..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rtzrs
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 15-11-2024
Anoniem: 405931 schreef op maandag 09 mei 2011 @ 15:51:
Maar weet je het zeker dat er een GPS module in zit? want overal zie ik bij GP een RODE X..dus geen GPS. :?
[...]
Bij mij pakt hij via Google navigatie gewoon de GPS locatie!
Heb de 32gb wifi Acer a500

En het opladen van de tablet is ongeveer 1.5 uur.

[ Voor 7% gewijzigd door Rtzrs op 09-05-2011 23:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edwinvanderpale
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 26-01-2023
edwinvanderpale schreef op vrijdag 06 mei 2011 @ 16:21:
[...]

Onze review staat binnen een paar dagen op onze website die ik niet zal spammen (kijk onder dit bericht). ;)
Voor de liefhebbers: Het geschreven deel van onze review is inmiddels gepubliceerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edwinvanderpale
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 26-01-2023
Anoniem: 405931 schreef op maandag 09 mei 2011 @ 15:51:
[...]
Hij heeft een GPS module. Bewijs zie je hier:
Afbeeldingslocatie: http://www.tabletguide.nl/downloads/gps.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 80861

Bedankt voor jullie reactie over de batterij. Stond vandaag in de winkel en had hem bijna gekocht totdat de verkoper begon over pixel- en schade(als je hem laat vallen)garantie. Had totaal niet over een mogelijk pixel problemen nagedacht 8)7

[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 80861 op 10-05-2011 03:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jacob.korf
  • Laatst online: 29-05 22:05
Anoniem: 80861 schreef op dinsdag 10 mei 2011 @ 02:57:
Bedankt voor jullie reactie over de batterij. Stond vandaag in de winkel en had hem bijna gekocht totdat de verkoper begon over pixel- en schade(als je hem laat vallen)garantie. Had totaal niet over een mogelijk pixel problemen nagedacht 8)7
Heb nog geen pixel problemen meegemaakt. Ook backlight bleeding zoals op de Ipad 2 is niet van toepassing. Als je zeker wilt weten dat je geen dode pixels hebt moet je het apparaatje even aanzetten en kijken of er pixels zijn. Maar zowiezo heb je fabrieksgarantie waarmee dat gedekt wordt. Is gewoon een verkooppraatje om je een verzekering af te troggelen. Zelfde als bij een telefoonzaak dat medewerkers lopen te miepen over verzekering tegen schade (waar maar de helft mee gedekt wordt). Hier betaal je dan rond 20 euro voor. Ik heb het niet gedaan en ik heb nog geen problemen meegemaakt die niet met een firmware update opgelost kan worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ben nu ook eigenaar van een Iconia A500. Een ding, ik hoef geen make-up spiegel meer mee te nemen :) spiegelen doet hij wel. Ligt nu aan de oplader.
Volgens de documentatie die erbij zit geeft Acer 1 jaar garantie en niet 2 jaar zoals sommige winkels vermelden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 09:31

Chaoss

Moderator Spielerij

Professioneel boekemantsje

De wet bepaald wat garantie is niet de fabrikant :P 1 jaar garantie is bs :P

PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haay
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 09:39
Anoniem: 80861 schreef op dinsdag 10 mei 2011 @ 10:36:
Ben nu ook eigenaar van een Iconia A500. Een ding, ik hoef geen make-up spiegel meer mee te nemen :) spiegelen doet hij wel. Ligt nu aan de oplader.
Volgens de documentatie die erbij zit geeft Acer 1 jaar garantie en niet 2 jaar zoals sommige winkels vermelden.
Acer kan zo veel zeggen, maar in de EU is de wettelijke minimum garantie 2 jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

ook weer niet helemaal waar, de nederlandse wet gaat voor de EU richtlijnen en de nederlandse wet geeft aan dat de garantie in verhouding moet staan met de levensduur van het product. En een tablet moet langer meegaan dan 1 jaar dus heb je dan nog garantie, als richtlijn wordt dan vaak die 2 jaar aangehouden, ook mag je ee coulance regeling verwachten waarbij je een deel van de kosten moet betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArthurMorgan
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
close :)

Wikipedia: Europese richtlijn

richtlijnen moeten wel gevolgd worden, dus minder dan 2 jaar mag niet, meer mag wel. Het is uiteindelijk de Nederlandse wet die de doorslag geeft, maar wel met een beperking door de richtlijn.

[ Voor 22% gewijzigd door ArthurMorgan op 10-05-2011 11:14 ]

And that’s the bottom line cause Stone Cold said so

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giancarlo_f
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 19-04 08:59

giancarlo_f

M3 Highland & EV3

jacobras schreef op zaterdag 07 mei 2011 @ 12:17:
[...]

Hierboven las ik dat het niet meer voorkomt als je WiFi uitschakelt. Misschien zit er een bug in het slaapbeleid van WiFi? Op mijn Android toestel kan ik aangeven of de WiFi-verbinding behouden moet worden na 15 minuten of verbroken moet worden. Misschien staat het standaard op verbreken en springt door een bug het scherm aan, kan iemand dat misschien even uittesten?
zeker een d-link router >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jacobras

jacobras

Developer

Nee, LinkSys. Merk het probleem ook op school (Windesheim, zou zo niet weten welke routers ze daar gebruiken).

Voor de twijfelaars nog twee Nederlandse reviews van de Iconia:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jacobras

jacobras

Developer

FireFly3k schreef op dinsdag 26 april 2011 @ 18:03:
[...]

Punt 2 komt in ieder geval goed. Op de Acer website staat dat er in juni een update uitkomt waarmee de Iconia A500 ook 1080P zal kunnen afspelen. Misschien is dit ook wel meteen Andoid 3.1.
zie: http://www.acer.nl/ac/nl/NL/content/series/iconia-tab-a
Nu Android 3.1 officieel is aangekondigd hoop ik dat de update eerder komt en inderdaad 3.1 is. Voor de Xoom is de update naar 3.1 vanaf vandaag (in de VS) al te downloaden en aangezien Acer geen drastische interface-aanpassingen heeft gemaakt zou de 3.1-update toch niet lang moeten duren! :)

[ Voor 6% gewijzigd door jacobras op 10-05-2011 20:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sayko
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 01-06 17:05

Sayko

Knowledge Is Power

jacobras schreef op maandag 09 mei 2011 @ 16:17:
Ik dacht ook dat er geen gps in zou zitten, tot ik de sticker op de Iconia zelf zag (staat gps logo tussen). Zelfs op de productpagina op de website van Acer zelf kon ik er niets over vinden.
Is GPS niet een vereiste van Google om Android uberhsubt te mogen draaien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jacobras

jacobras

Developer

Sayko schreef op dinsdag 10 mei 2011 @ 20:34:
[...]

Is GPS niet een vereiste van Google om Android uberhsubt te mogen draaien
Ah, klopt inderdaad. Random voorbeeld: voor Android 2.2 is het verplicht, zo blijkt uit de Android 2.2 Compatibility Definition:
quote: Dat document
Device implementations MUST include a GPS receiver, and SHOULD include some form of "assisted GPS" technique to minimize GPS lock-on time.
Ik ga er vanuit dat dat ook voor de andere Android versies geldt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markklok
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 01-06 16:22

markklok

< Tijdelijk buiten gebruik >

Heeft iemand hier een system.img gemaakt met stock settings ??

Legion 7i i9 3080 32gb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 382339

Hallo mensen,

Ik heb een probleem met m'n USB keyboard. Heb er 2 geprobeerd.
Keyboard 1. Werkt prima op een gewone PC. Op de Acer gebeurt er helemaal niets.
Keyboard 2. Werkt eveneens op een gewone PC. Op de Acer gebeurd er wel iets, namelijk als je een toets indrukt blijft het ingedrukte karakter zich herhalen...

Iemand een idee wat er aan de hand kan zijn???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Android 3.0 heeft sowieso beperkte usb rand apparatuur ondersteuning, ik las dat bij Android 3.1 die morgen uitkomt de usb ondersteuning aardig uitgebreid is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hopelijk wordt Android 3.1 voor de Acer ook snel vrijgegeven ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

drumstickNL schreef op maandag 09 mei 2011 @ 16:57:
Het scherm is inderdaad super, de bouwkwaliteit mocht wel wat beter. Heb al gebruikerssporen terwijl ik er aardig zuinig op ben.
Er zit bij mij aan de bovenkant iets wat erg veel op een luchtbelletje lijkt. Super irritant, nu ik dit weet. Het vervelende is dat de A500 uit de verpakking is geweest voordat ik hem kreeg, dit kan ik zien omdat de verpakking verkeerd zat. Ik weet nu dus niet of het af fabriek is of dat er iets in de winkel is gebeurd?

Voor iemand die geen ervaring heeft met android kan ik zeggen dat de Iconia A500 erg plezierig werkt. Heb ooit ergens gelezen dat de iPad gebruiksvriendelijker zou zijn dan een Android Tablet. Hier ben ik het niet mee eens. Aangezien ik Android helemaal van binnen en buiten wil leren kennen ga ik toch maar eens opzoek naar een handleiding. Kom ik meteen van mijn Android noob status af :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Chaoss schreef op dinsdag 10 mei 2011 @ 23:34:
Android 3.0 heeft sowieso beperkte usb rand apparatuur ondersteuning, ik las dat bij Android 3.1 die morgen uitkomt de usb ondersteuning aardig uitgebreid is.
Dat is het zeker "Applications can build on the platform’s USB support to extend connectivity to almost any type of USB device."
Bron: http://developer.android.com/sdk/android-3.1-highlights.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freddyathlon
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 23:10

freddyathlon

McLaren Mercedes

shakedown schreef op zondag 08 mei 2011 @ 11:13:
[...]

De vodafone versie is er nu, maar volgens de verkoper werkt die niet met een kpn sim. (mocht het niet eens proberen...)
Keuze is leuk, maar schiet nu eens op met het bedienen van de hele markt!
De Samsung Galaxy Tab 10.1V werkt gewoon met andere simkaarten. Mijn collega heeft zo'n tab en daar hebben we een KPN sim in gedaan; gewoon internet te gebruiken hoor.

Ding is ook simlockvrij... Vodafone mag hem de eerste 3 maanden exclusief verkopen. Is nu een Vanilla versie (daar staat de V voor), dus met kale android zonder schillen erop.

Apple iPhone 16 Pro Max  Apple Macbook Pro M4 16" ○ Kia Stonic DynamicPlus 2023 ○ Renault Espace 2024 Iconic Full Hybrid 200

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perceptive
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 14-07-2024
Mijn eerste indrukken met de a500 waren positief. Betaalbaar, nice looks en uitstekende hardware.

Na een week begin ik me wel te ergeren aan bepaalde dingen:
  • regelmatig crashen apps, zelfs de standaard browser. Buienradar crasht 1x per 2 pogingen. Nu.nl in de browser crasht minstens 1x per dag. Veel apps zullen nog wel niet Honeycomb proof zijn, maar van de standaard browser verwacht ik geen crashes.
  • veel sites zien de tab als mobile device, waardoor je een mobiele site voorgeschoteld krijgt die je liever niet hebt op zo'n groot scherm. Zelfs wanneer ik de User Agent verander in Firefox ziet bijvoorbeeld uitzendinggemist.nl me als mobiele gebruiker (hebben meer mensen daar last van?).
  • veel problemen met het afspelen van video. Diverse videoformaten en streams in diverse players geven regelmatig een zwart beeld.
Is het iemand gelukt om via welke manier dan ook streams van bijvoorbeeld Uitzending Gemist te kijken op de Iconia tab?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 123380

Ja dit is mij gelukt. Je hebt wel een browser nodig waarvan je de useragent kunt aanpassen. In heb bijv. XScope als browser gebruikt en bij instellingen als user agent iPad aangezet. De browser doet zich zo voor als iPad op websites. De nieuwe site van Uitzending Gemist (html5) is zo goed te bekijken. Ook de filmpjes doen het dan.
Helaas is dit niet gelukt met de standaard browser, die ik prettiger in gebruikt vindt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Supremo
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 09-09-2018
Perceptive schreef op woensdag 11 mei 2011 @ 15:37:
Is het iemand gelukt om via welke manier dan ook streams van bijvoorbeeld Uitzending Gemist te kijken op de Iconia tab?
Ik heb geen Iconia, maar heb al wel gespeeld met http://beta.uitzendinggemist.nl op mijn LG 2X.
Ik heb de Dolphin browser op desktop user agent gezet en Flash geinstalleerd.

Op de website moet je dan instellen dat je Flash gebruikt (i.p.v. Silverlight) en dan werkt het prima. Zelfs via HDMI.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Heeft iemand het al voor elkaar gekregen om 1080P MKV's af te spelen op de Iconia Tab A500? Ik krijg het nog niet voor elkaar!

Owner of DBIT Consultancy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

DennusB schreef op woensdag 11 mei 2011 @ 20:48:
Heeft iemand het al voor elkaar gekregen om 1080P MKV's af te spelen op de Iconia Tab A500? Ik krijg het nog niet voor elkaar!
Volgens het volgende verhaal moet er voor het afspelen van 1080 eerst nog een update verschijnen. http://tekarazzi.com/2011...l-update-arrives-in-june/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

720p op high profile lukt niet eens... maar dat is een probleem van alle tegra 2 tablets omdat de juiste codes niet ingebakken zitten in de CPU... beetje een fail van nvidia.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
Chaoss schreef op woensdag 11 mei 2011 @ 23:22:
720p op high profile lukt niet eens... maar dat is een probleem van alle tegra 2 tablets omdat de juiste codes niet ingebakken zitten in de CPU... beetje een fail van nvidia.
En dat kunnen ze dus oplossen met een update?

Is er eigenlijk al een concrete datum wanneer Android 3.1 voor de iconia verschijnt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jacobras

jacobras

Developer

DennusB schreef op donderdag 12 mei 2011 @ 00:12:
[...]

En dat kunnen ze dus oplossen met een update?

Is er eigenlijk al een concrete datum wanneer Android 3.1 voor de iconia verschijnt?
Nee (als in 'nee, er is nog geen datum bekend'). Enige wat bekend is, is dat er in juni een update komt die het afspelen van 1080p-content mogelijk maakt.

[ Voor 7% gewijzigd door jacobras op 12-05-2011 00:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
jacobras schreef op donderdag 12 mei 2011 @ 00:15:
[...]

Nee (als in 'nee, er is nog geen datum bekend'). Enige wat bekend is, is dat er in juni een update komt die het afspelen van 1080p-content mogelijk maakt.
Nou ik ben benieuwd dan. Daar wil ik hem toch ook graag voor gebruiken.
Naar wat voor indeling kan ik mijn films nu het beste converten voor hapervrij kijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Met een update kunje volgens mij niet de instructie set van de processor aanpassen... dus als daar het probleem ligt zal het niet met een update opgelost worden. Het probleem bij de huidige videoplayers is dat ze alleen de cpu gebruiken en dat is niet voldoende om een 720P high profile of hoger te decoden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
De Iconia A500 is zo te zien al wel te rooten : http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1055354
Al iemand hier die dat gedaan heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jacobras

jacobras

Developer

Chaoss schreef op donderdag 12 mei 2011 @ 08:24:
Met een update kunje volgens mij niet de instructie set van de processor aanpassen... dus als daar het probleem ligt zal het niet met een update opgelost worden. Het probleem bij de huidige videoplayers is dat ze alleen de cpu gebruiken en dat is niet voldoende om een 720P high profile of hoger te decoden.
Lijkt me ook niet, maar daar ligt het probleem volgens mij ook niet. In reviews testen ze een 1080p-video die op de Xoom gewoon goed werkt maar op de Iconia niet. Acer heeft dus, al is de hardware tussen de twee vrijwel gelijk, ergens wat verkeerd gedaan. :F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
jacobras schreef op donderdag 12 mei 2011 @ 11:16:
[...]

Lijkt me ook niet, maar daar ligt het probleem volgens mij ook niet. In reviews testen ze een 1080p-video die op de Xoom gewoon goed werkt maar op de Iconia niet. Acer heeft dus, al is de hardware tussen de twee vrijwel gelijk, ergens wat verkeerd gedaan. :F
Vergeet op een pc de videokaart driver maar eens 8)7 haha. Zelfde effect :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markklok

markklok

Kan iemand aub aub een system.img maken en deze uploaden ?

thnx

Legion 7i i9 3080 32gb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
markklok schreef op donderdag 12 mei 2011 @ 15:05:
Kan iemand aub aub een system.img maken en deze uploaden ?

thnx
Is al te vinden op XDA :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perceptive
@arjan kessels en supremo
nog dank voor de tips. Met Dolphin en iPad als useragent kan ik nu inderdaad uitzendinggemist kijken. Flash werkt nu ook prima. Ik heb ook met Dolpin wel regelmatig crashes. Hopelijk is dat verleden tijd met Android 3.1.

Dolpin werkt wel enorm veel sneller dan de standaard browse (die hikt regelmatig met freezes tot wel 10 seconden op een normale webpagina).

In afwachting van betaalbare dockingstations en andere accessoires heb ik de Iconia nu op een laptopstandaard staan wanneer ik videos speel.

Heeft iemand zijn Iconia al in z'n auto gemonteerd? Google Maps lijkt me op zo'n tab beter te zien dan op een mobieltje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markklok

markklok

Sorry, ik was er vergeten bij te zetten dat hij wel Nederlands talig moet zijn.. Tot nu toe wel EU images gevonden echter allemaal zonder Dutch language

Legion 7i i9 3080 32gb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Perceptive schreef op donderdag 12 mei 2011 @ 17:38:
Heeft iemand zijn Iconia al in z'n auto gemonteerd? Google Maps lijkt me op zo'n tab beter te zien dan op een mobieltje.
Heb je wel een auto met wifi nodig :P, of een mobieltje met tethering en een data abbo, anders zul je weinig aan google maps hebben lijkt me?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jacobras

jacobras

Developer

Chaoss schreef op donderdag 12 mei 2011 @ 21:17:
[...]

Heb je wel een auto met wifi nodig :P, of een mobieltje met tethering en een data abbo, anders zul je weinig aan google maps hebben lijkt me?
Als je Google Maps de route laat berekenen kan hij de boel cachen zodat je dan verder kan navigeren zonder internetverbinding. Moet je niet van de route gaan afwijken, want dan rij je op de kaart in het niets ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

hahah ok dat is dan wel een handige functie... magoed auto's met wifi en telefoons met tethering zijn ook weer niet zo ondenkbaar :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 123380 schreef op woensdag 11 mei 2011 @ 15:42:
Ja dit is mij gelukt. Je hebt wel een browser nodig waarvan je de useragent kunt aanpassen. In heb bijv. XScope als browser gebruikt en bij instellingen als user agent iPad aangezet. De browser doet zich zo voor als iPad op websites. De nieuwe site van Uitzending Gemist (html5) is zo goed te bekijken. Ook de filmpjes doen het dan.
Helaas is dit niet gelukt met de standaard browser, die ik prettiger in gebruikt vindt.
Dit werkt op mijn Iconia ook goed. Het tussendoor pauzeren van een uitzending gaat foutloos. Op mijn PC heb ik nog wel eens problemen als ik de uitzending verder wil kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jacobras

jacobras

Developer

Dit las ik op Acer's supportsite:
quote: Acer
Can I play back Full HD video files over HDMI with my Iconia Tab A500?

Playback of video files with a full HD resolution via the HDMI output will be soon possible on your Iconia Tab A500. The current used version of Android 3.0 is being updated to provide your tablet with this functionality. When the update becomes available, it will be released in a download.
Waarom zeggen ze "released in a download" en niet "released over-the-air (OTA)" of iets dergelijks? Doen ze daar niet aan? Ach, denk dat ik teveel achter dit zinnetje zoek :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 396734

Sinds 2 dagen heb ik een iconia A500 tab en mijn doet enkel nog herstarten iemand hier ook last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perceptive
Zojuist heb ik Flash geupdated naar 10.3 (is een bugfix release, zie ook dit artikel op AndroidCentral)

De eerste indruk: een enorme verbetering, nog geen browsercrash gehad. Zelfs Nu.nl laadt nu normaal in de standaard browser. Ik voel me af en toe net een beta tester voor Honeycomb en Acer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perceptive
Anoniem: 396734 schreef op vrijdag 13 mei 2011 @ 11:31:
Sinds 2 dagen heb ik een iconia A500 tab en mijn doet enkel nog herstarten iemand hier ook last van?
vervelend, krijg je 'm wel helemaal uit en weer aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
Perceptive schreef op vrijdag 13 mei 2011 @ 11:49:
De eerste indruk: een enorme verbetering, nog geen browsercrash gehad. Zelfs Nu.nl laadt nu normaal in de standaard browser. Ik voel me af en toe net een beta tester voor Honeycomb en Acer...
Dat heeft ook wel weer iets spannends :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Perceptive schreef op vrijdag 13 mei 2011 @ 11:52:
[...]

vervelend, krijg je 'm wel helemaal uit en weer aan?
Ik krijg hem wel helemaal uit, maar aan dat is het probleem...

Hij wilt gewoon niet voorbij het Acer logo komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 396734 schreef op vrijdag 13 mei 2011 @ 12:11:
[...]

Ik krijg hem wel helemaal uit, maar aan dat is het probleem...

Hij wilt gewoon niet voorbij het Acer logo komen.
Indien ook als je er geen SD/USB in/aan hebt hangen. Probeer dan eens een reset. Als dat niet helpt terug brengen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 80861 schreef op vrijdag 13 mei 2011 @ 13:48:
[...]

Indien ook als je er geen SD/USB in/aan hebt hangen. Probeer dan eens een reset. Als dat niet helpt terug brengen.
Alle mogelijkheden geprobeerd. Helaas krijg ik nergens een goed resultaat uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perceptive
DennusB schreef op vrijdag 13 mei 2011 @ 12:07:
[...]
Dat heeft ook wel weer iets spannends :P
ben al jaren aan het testen met obscure ROMs op mobieltjes. Spannend, maar eigenlijk ging het altijd goed. Dit was de eerste keer dat ik zoveel crashes heb meegemaakt met Android, met notabene een officiële ROM versie. Maar goed, het kan ook aan de apps zelf liggen. Flash 10.2 gaf blijkbaar veel problemen.
Anoniem: 396734 schreef op vrijdag 13 mei 2011 @ 14:30:
Alle mogelijkheden geprobeerd. Helaas krijg ik nergens een goed resultaat uit.
ik zou 'm snel terugbrengen naar de winkel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoite
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 30-05 13:57

Hoite

Goed verhaal

Zijn er al bezitters die goede ervaringen hebben met een bepaalde file explorer?
Ik wil graag ook de inhoud van een externe schijf zien die is aangesloten op de usb aansluiting.
Ik kan nu alleen zien hoeveel vrije ruimte ik nog over heb in de settings en pas op de inhoud als ik hem aansluit op de PC. Ik zou dus graag de inhoud via het tablet willen uitlezen.

Lekker kort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• N0stradamus
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 19-07-2024
Hoite schreef op zaterdag 14 mei 2011 @ 15:25:
Zijn er al bezitters die goede ervaringen hebben met een bepaalde file explorer?
Ik wil graag ook de inhoud van een externe schijf zien die is aangesloten op de usb aansluiting.
Ik kan nu alleen zien hoeveel vrije ruimte ik nog over heb in de settings en pas op de inhoud als ik hem aansluit op de PC. Ik zou dus graag de inhoud via het tablet willen uitlezen.
Als ik hem aan mijn pc hang (Windows 7, 64bit), zie ik onder Draagbare apparaten in de verkenner de Acer ICONIA TAB A500 staan. Daarop klikken zie ik Device Storage met 21GB van 27GB beschikbaar en vervolgens daarop klikken zie ik gewoon alle mapjes. Heb er ook al het een en ander naartoe gekopieerd, werkt gewoon prima.
Maar wil je die inhoud nu op de PC zien of op de tablet zelf?

Als ik het echt allemaal van te voren wist...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jacobras

jacobras

Developer

Volgens mij wil hij een externe schijf aansluiten op zijn tablet en dan door de inhoud bladeren. Is mij met mijn Android telefoon (als usb-opslag aansluiten) niet gelukt toen ik het even snel testte. Maar wist eerlijk gezegd ook niet echt waar ik moest zijn in de filemanager :+.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• N0stradamus
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 19-07-2024
Met Astro druk ik op [Home] en dan [Up], onderop staat dan 'usb_storage' en dan zie ik de inhoud van mijn USB drive.
Met AndExplorer naar de root map met [Go to up folder] tot hij niet meer verder kan en dan naar "root", "mnt", "usb_storage" voor hetzelfde resultaat.

Als ik het echt allemaal van te voren wist...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
Iemand ervaring met MKV files kijken op de iconia? Speelde prima, alleen na 2 minuten valt telkens het geluid weg :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik gebruik File Expert en deze werkt prima. Externe disk is hier een keer op de Back drukken en dan usb_storage of external_sd voor je SD kaartje...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jacobras

jacobras

Developer

Android 3.1 komt er volgens tabletcommunity.de eind deze maand aan (via Tabletworld.nl) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 145867

Wow, heb even voor het eerst met deze tablet gespeeld in de MediaMarkt. Mijn eerste honeycomb ervaring. Maar ik moet zeggen dat ik verkocht ben maar ook weer niet. Niet om het feit dat ik een andere tablet zou kiezen maar ik zat me toen echt te bedenken wat ik ermee moet...

Wat ik super vond is vooral de browser. Die tabs en snelheid ervan doen het hem. Ik moet zeggen dat ik de Acer Iconia een mooie tablet vind. Het scherm was prima met een goede kijkhoek etc.

Daarnaast werken de google apps ook super vond ik. Zoals Gmail, Gtalk, Navigation en dergelijke! Ik had wel ergens een forced close gekregen hehe. Dus het is opzich wel waar dat Android 3.0 nog beetje buggy is. Maar hopelijk lost zich dat op met Android 3.1

Ik ga me nog eens even goed bedenken voordat ik uberhaupt een tablet koop. En als ik dat doe wordt het zeker een honeycomb tablet. :)

Vind trouwens 10.1 inch wel erg klein. Mag van mij wel wat groter!! :D

[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 145867 op 18-05-2011 10:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Huppol
Bevestigd door engadget en slashgear.

@hierboven.
Een tablet moet je leven ingroeien. Ik twijfelde ook omdat ik niet wist wat ik er mee moest. Maar ondertussen laat ik mijn macbook links liggen als ik even iets op internet ga doen. Overigens vindt ik internetten op een tablet sowieso fijner, vooral ook doordat je gewoon comfortabel kan zitten/liggen met een tablet. Alleen berichten typen (zoals deze) is natuurlijk minder fijn op een tab. Daarnaast gebruik ik hem veel om te gamen, muziek te luisteren, nieuws te lezen. (Krant valt niet meer op de mat). Nieuws lezen is echt een verademing op een tablet. En dan vooral door de apps pulse en feedly.

Zoals ik in het begin al zei, je moet een tablet de ruimte gunnen in je leven en vervolgens gaat de krant de deur uit, de xbox niet meer aan en is je laptop alleen nog maar goed voor je werk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oltk
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 29-05 19:09
Huppol schreef op woensdag 18 mei 2011 @ 11:35:
[...]

Zoals ik in het begin al zei, je moet een tablet de ruimte gunnen in je leven en vervolgens gaat de krant de deur uit, de xbox niet meer aan en is je laptop alleen nog maar goed voor je werk.
Hangt van je inhoudelijke eisen af mbt de krant natuurlijk! :) Ik zit stilletjes te denken aan een online abbo. Die van de NRC is wel mooi. En dat in combi met een tab lijkt me perfect. Ik vraag me dan alleen af welke beeldverhouding het beste is voor een online krant:die van de ipad of de android tabs?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Ik gebruik mijn (android) telefoon nu om thuis ff op de bank te internetten, facebook/twitter, nieuws lezen, tv gids, filmpjes kijken (youtbue, dumpert) dat soort dingen, maar het scherm van mijn telefoon (desire) is niet groot genoeg om dat echt comfortabel te doen maar ik heb ook geen zin om de laptop van mijn werk te pakken (gedoe met adapter omdat batterij gaar is), lange opstarttijd etc. Dus ik verwacht de tablet daar echt veel voor te gaan gebruiken..! maar ik wacht op de Asus Transformer omdat die voor mij bepaalde voordelen heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Huppol
oltk schreef op woensdag 18 mei 2011 @ 11:53:
[...]

Hangt van je inhoudelijke eisen af mbt de krant natuurlijk! :) Ik zit stilletjes te denken aan een online abbo. Die van de NRC is wel mooi. En dat in combi met een tab lijkt me perfect. Ik vraag me dan alleen af welke beeldverhouding het beste is voor een online krant:die van de ipad of de android tabs?
Dat is helemaal geen slecht idee. Het probleem is dat ik mezelf erop betrapt heb dat ik steeds minder artikelen ga lezen, en daardoor vaak al genoeg heb aan kleine stukjes die je via RSS binnen krijgt. Maar zoals je al zei kan dat ook komen door de krant dit ik las. (Brabants Dagblad).

Voor het lezen van het nieuws met Feedly (RSS reader) heb ik mijn tab in portrait mode. Al is het niet door het feit dat Feedly alleen maar in portrait mode werkt. Dit leest overigens ook het fijnste, dus is het geen probleem.
Natuurlijk gaat het hierbij om een persoonlijke mening. Je zou het even in de winkel kunnen testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 407147

Ik heb sinds kort de a500. wanneer ik een externe schijf of dergelijke aansluit kan ik nergens deze gegevens naar voren krijgen. Ik heb astro uit de market gehaald. Heeft iemand een oplossing. Verder erg positief over de acer

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 407147 op 18-05-2011 21:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

wachten tot de android 3.1 update zodat usb-devices werken... :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haay
Tweakers.net review van de Iconia A500 op de frontpage: http://tweakers.net/revie...b-a500-uit-velen-een.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markklok

markklok

Kan aub iemand een image.img maken en uploaden ? (van een tablet waar nog niks van is verwijderd)

Legion 7i i9 3080 32gb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• abusimbal
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 15-04 00:17
Iemand dat patroon gezien op het scherm van de A500 ? HWI merkte dat op, maar zag nergens anders de opmerking.
Afbeeldingslocatie: http://content.hwigroup.net/images/products_larges/117868/14/acer-iconia-tab-a500-32gb.jpg
http://nl.hardware.info/r...iew-iconia-vs-transformer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jacobras

jacobras

Developer

Ja, die zie ik soms. Is het rooster van het touchscreen, niet erg imo (mij valt 'ie bijna nooit op). In de review van TabletWorld of AndroidPlanet (weet niet meer welke) zag ik de opmerking volgens mij ook voorbij komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Huppol
Heb ik één keer gezien. En dat kwam omdat ik er ook echt naar ging zoeken. Voor de rest eigenlijk nooit gezien. Als hij aanstaat zie je dat ook niet? Kan het zo gauw even niet controleren, maar als hij uitstaat zie je het wel goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haay
In de review van Tweakers wordt hiervan ook een screenshot getoond:
Afbeeldingslocatie: http://ic.tweakimg.net/ext/i/imagelarge/1305019952.jpeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 407147

wachten tot de android 3.1 update zodat usb-devices werken...

Bedankt..hahah kan ik stoppen met zoeken.

Als mijn scherm uit is en er niet te veel licht op valt zie ik het patroon wel. Valt haast niet op. Zie wanneer hij uit staat de uiteendtaande stippen beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 66171

Na hier en daar het nodige over de acer gelezen te hebben gisteren deze aangeschaft. Ik vond hem gelijk erg prettig werken. De doorslag gaf de USB aansluiting zodat ik mijn werk op de stick kan na kijken.
Wat mij een beetje tegen valt is de foto viewer heb er een paar geprobeerd maar het loopt lang niet vloeiend je ziet dat de foto's opbouwd worden. :( Doe ik iets fout dit zou toch snel moeten werken.
Heeft iemand een goede viewer die dit sneller doet. alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

QuickPic is een goede keuze. Werkt super!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ken.
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 20-05 13:35

Ken.

\m/.([oO]).\m/

Anoniem: 382339 schreef op zaterdag 21 mei 2011 @ 15:36:
QuickPic is een goede keuze. Werkt super!!!
Ge_weldige tip! Werkt inderdaad vele malen beter. Thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coolz
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 17-12-2024
Vond dit in de winkel naast de Ipad 2 wel een van de mooiste apparaten.
Hij is aardig fors maar toch wel degelijk als je hem vast hebt.

Ps. Voor wat voor prijzen hebben jullie hem gekocht?
Bij de BCC is hij voor 500: http://alturl.com/3ixyd

[ Voor 28% gewijzigd door coolz op 22-05-2011 21:59 ]

http://www.tabletsnederland.nl Alles over tablets |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jacobras

jacobras

Developer

Ik heb 'm gekocht voor 499, voor ongeveer de prijs die ook in de Pricewatch staat.

Coolz, spam/affiliate links worden hier niet gewaardeerd. Ook niet in het HTC Flyer topic, waar je ook al zo'n link hebt geplaatst }:|

[ Voor 25% gewijzigd door jacobras op 22-05-2011 23:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Als ik een SD kaartje (8GB) uit de A500 haal en in mijn PC stop wil deze het kaartje eerst formatteren. Als ik het SD kaartje uit de A500 haal nadat deze helemaal is uitgezet kan de PC het SD kaartje wél lezen. Op het SD kaartje bestanden verwijderen via PC gaat niet, wel als het kaartje weer in de A500 zit. Bestanden op SD kaartje toevoegen via PC gaat wel.
Doet de A500/ Android 3 iets met het kaartje? Op mijn oude Archos 101 verloopt dit vlekkeloos.

Vragen:
Hoe kan ik op de A500 een SD kaartje netjes unmounten?
Is er een bepaalde procedure om met een SD kaartje om te gaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerkeP
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 23:43

GerkeP

Vragen mag altijd........

@Partagas

Je moet het kaartje altijd eerst ontkoppelen voordat je deze verwijdert ;)

GerkeP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pvtonger
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 14-05 19:01
Ben sinds gisteren ook in het bezet van een (US) Iconia. Mooi apparaat. Het stereo geluid valt goed op. (Ben een iPad 1 gewend). Er vielen me een paar minpuntjes op
  • De Rotation Lock werkt niet goed. Zolang je op het hoofdscherm werkt is het prima, maar als je een app opstart die een andere orientatie wil is de orientatie op het hoofdscherm gewijzigd. Zeer irritant. Hopelijk een fix in 3.1
  • Het Sparta spel is maar 1 level. Dacht dat dat het volledige spel zou zijn. (Ik heb de download gestart na het openen van de app). NFS lijkt tot nu toe volledig. Het Golf spel heb ik nog niet geprobeerd. (Ben niet zo'n golfer ;-) )
  • Aldiko (betaalde variant) crasht steeds bij het openen van een boek
  • Haptic feedback blijft actief, ondanks dat ik dat heb uitgezet (bij Settings -> Sound (???))

[ Voor 6% gewijzigd door pvtonger op 23-05-2011 20:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@Loveparade

Waar vindt ik de optie om een SD kaartje te ontkoppelen???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerkeP
  • Laatst online: 23:43

GerkeP

Vragen mag altijd........

Anoniem: 382339 schreef op maandag 23 mei 2011 @ 12:50:
@Loveparade

Waar vindt ik de optie om een SD kaartje te ontkoppelen???
Geen idee, heb de A500 net 10 minuten, dus moet ik ook opzoeken :D
Wat in ieder geval werkt is Tablet uitschakelen en kaartje verwijderen. Wanneer het apparaat aan staat en je verwijdert het kaartje is het risico dat er nog bewerkingen plaatsvinden, waardoor je kaart corrupt raakt.

GerkeP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireFly3k
  • Laatst online: 25-05 21:30
Ik heb nu al een aantal films omgezet voor de Iconia, misschien dat meer mensen hier interesse in hebben.
Voor het omzetten gebruik ik Handbrake, http://handbrake.fr/, met de volgende instellingen:
Container: MP4
Large file size, web optimized en iPod 5G support allemaal uitgezet.

tab Picture:
Anamorphic: Strict
Width 1280
Keep Aspect Ratio, aan

tab Video Filters:
alles uit

tab Video:
Video Codec: H.264
FPS: Same as source
Quality, Avg Bitrate 2200
2-pass heb ik uit staan

tab Audio:
selecteer de juiste track
Audio Codec: AAC
Mixdown: Stereo
Samplerate: 48
Bitrate: 160
DRC: 0.0

tab Advanced:
Reference frames: 2
Maximum B frames: 0
CABAC: uit
8x8 transform: uit
weighted P-Frames: uit
DCT Decimate: uit
Motion Estimation: Default
subpixel ME: 6

Ik heb de volgende pagina als basis gebruikt: https://motorola-global-p...3258/kw/video/p/7901,7906

Voor het afspelen gebruik ik MoboPlayer maar in Galerij werkt het ook goed.
Hoop dat jullie er wat aan hebben. Mocht je verbeteringen hebben dan hoor ik het graag.

PSN - 500px - Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markklok

markklok

Mocht er iemand een backup kunnen maken van zijn A500 waar nog niks van is verwijderd dan hoor ik het graag.
Heb zelf een paar dingen weggegooid nadat hij geroot was en nu kan ik het niet meer terug krijgen.

gr
Mark

Legion 7i i9 3080 32gb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoermansA
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 31-05 07:50
markklok schreef op maandag 23 mei 2011 @ 20:26:
Mocht er iemand een backup kunnen maken van zijn A500 waar nog niks van is verwijderd dan hoor ik het graag.
Heb zelf een paar dingen weggegooid nadat hij geroot was en nu kan ik het niet meer terug krijgen.

gr
Mark
Wat heb je nodig?

Gratis bier, topless bediening en oneerlijke marketing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markklok

markklok

Heb het liefst gewoon een complete backup zodat ik op een later moment alles naar stock kan restoren.
Ik heb alle bloatware + games verwijderd..

Zal als ik weer thuis ben even een lijstje maken van files die ik niet meer heb.

Andere reden is dat ik wil voorkomen dat de update niet goed wil draaien omdat ik bepaalde dingen niet meer heb.

Legion 7i i9 3080 32gb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markklok

markklok

dubbele post

[ Voor 96% gewijzigd door markklok op 24-05-2011 08:28 ]

Legion 7i i9 3080 32gb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giancarlo_f

giancarlo_f

M3 Highland & EV3

Iemand al de update binnen?

Ik heb buildnr 1.105.01_emea_gen3

En nog steeds geen tussentijdse update..........

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jacobras

jacobras

Developer

Acer heeft nog geen exacte datum bekend gemaakt voor de update, en heeft daarnaast tegen TabletCommunity.de aangegeven dat de update eind juli komt in plaats van het eerder genoemde eind mei.

Dus nee, wij hebben de update nog niet binnen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giancarlo_f

giancarlo_f

M3 Highland & EV3

jacobras schreef op dinsdag 24 mei 2011 @ 21:30:
Acer heeft nog geen exacte datum bekend gemaakt voor de update, en heeft daarnaast tegen TabletCommunity.de aangegeven dat de update eind juli komt in plaats van het eerder genoemde eind mei.

Dus nee, wij hebben de update nog niet binnen :+
Ik bedoel niet de 3.1 updaten, maar maar een tussentijdse update naar een hoger buildnr. 1.139.05!

Zie meer hierover op xda
Pagina: 1 ... 3 ... 14 Laatste