Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerkeP
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 17:01

GerkeP

Vragen mag altijd........

giancarlo_f schreef op woensdag 25 mei 2011 @ 08:05:
[...]

Ik bedoel niet de 3.1 updaten, maar maar een tussentijdse update naar een hoger buildnr. 1.139.05!

Zie meer hierover op xda
Als je dat goed had gelezen wist je ook dat dat een update is voor de US versie van de Iconia ;)

GerkeP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Umbrah
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 18:49

Umbrah

The Incredible MapMan

Ik heb hem gisteren gescored voor €419,33 bij de Saturn in Groningen waar een BTW actie bezig is. Aanvankelijk kreeg ik geen korting omdat de beste mensen hem in de categorie "iPad" hadden gezet. Na twee woorden waren ze ervan overtuigd dat dit toch géén iPad is en had ik mijn korting te pakken.

In de auto voor ik wegreed heb ik hem al aangezet en met mijn HTC Desire getethered en ingesteld; hij had uit de doos gelijk al 48% acculading. Genoeg om de navigatie te testen. Grootste tomtom die ik ooit heb gezien, en het werkt rechtstreeks out of the box.

Het leuke was dat een paar van mijn gekochte Market apps ook gelijk hier waren. Ik ben nog steeds blij dat ik mijn iPad verkocht heb en gewacht heb tot dit soort apparaten. De rest van de tab werkt perfect en op een paar apps na zoals de webwereld app is alles koek en ei. Vaak heb ik geeneens apps nodig, omdat de browser ervaring in tegenstelling tot de iPad echt VOL is.

De browser is daarnaast nog stabieler dan safari/iPad ook: in tegenstelling tot safari zijn er géén crashes bij het in-site zoeken naar tekst op extreem grote sites (bijvoorbeeld: gamefaqs pagina's).

Het printen via Chrome werkt perfect, en het syncen tussen firefox en Chrome is ook perfect, beide browsers werken perfect op zowel laptop als tablet, mijn PC, Laptop en tablet hebben in beide browsers dezelfde data!

In vergelijking met mijn Desire verbaast de snelheid me. En de storage voor apps ook, waar ik bij mijn Desire moet slepen en sleuren vanwege het gebrekkige app-storage kan ik hierbij de volle ruimte benutten voor apps. Dat niet alleen: apps installeren en starten is ook bloedje snel. Market > klik > klaar! Alle drie de angry birds apps zijn er.

Gebrek aan tablet apps... tsja, het is waar dat sommige apps inderdaad duidelijk niet tablet-optimized zijn maar eigenlijk elke goeie game "rekt" zonder lelijke scaling perfect uit. De 3D games in ieder geval. Robo defense is een oude, 100% managed code game die wel degelijk érg leuk is, en zelfs die werkt perfect, het is een genot op dit scherm. Lijst-based apps zoals Nu.nl en Tweakers zijn inderaad wat... LANG maar ook lang niet slecht. Tweetdeck valt hier ook onder maar dat werkt verder gewoon perfect, bepaalde elementen zoals plaatjes en maps schalen ideaal.

Minder ideaal zijn iPhone ports zoals teletekst... dat is een postzegel midden bovenin mijn scherm. Jammer, maar helaas. De NOS is nogal Appleholic dus dat zal misschien dan ook niet goed komen.

Widgets zijn ook geweldig en ook daar werken de meeste oude widgets gewoon.

Ik vraag me echter af of Swype hierop zal werken, dat zal ik binnenkort eens proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
  • Registratie: Februari 2004
  • Nu online
Umbrah schreef op woensdag 25 mei 2011 @ 12:05:
en het syncen tussen firefox en Chrome is ook perfect,
Op welke manier sync jij tussen de mobile versies van Chrome en Firefox?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Umbrah

Umbrah

The Incredible MapMan

Een omweg... Desktop Chrome synced met Desktop Firefox, welken met hun tablet broertjes syncen.

Overigens... ik moet bekennen dat ik mobile firefox eigenlijk niet gebruik... Flash gebrek, gebrek aan tabs zoals de android browser, snelheid met starten en algemene performance zijn een stuk lager, de plugins zijn leuk maar het me niet waard. Met dat op het oog ben ik eigenlijk bezig om ook op de desktop naar Chrome te switchen. Een browser die ik tot de release van Firefox 4 gebruikt heb. Helaas heeft Firefox 4 dan wel een paar "foutjes" zoals hoe de tabs soms wel/soms niet (ondanks echt véél doorspitten van de UI config files), en natuurlijk een groot memleak. Chrome is sneller in veel, maar Firefox wint bij mij toch vanwege één ding: subpixel rendering. Veel mensen vinden het lelijk, maar ik vind de IE9/Firefox 4 Direct2D rendering een genot!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jacob.korf
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 09-09 07:37
FireFly3k schreef op maandag 23 mei 2011 @ 19:56:
Ik heb nu al een aantal films omgezet voor de Iconia, misschien dat meer mensen hier interesse in hebben.
Voor het omzetten gebruik ik Handbrake, http://handbrake.fr/, met de volgende instellingen:
Container: MP4
Large file size, web optimized en iPod 5G support allemaal uitgezet.

tab Picture:
Anamorphic: Strict
Width 1280
Keep Aspect Ratio, aan

tab Video Filters:
alles uit

tab Video:
Video Codec: H.264
FPS: Same as source
Quality, Avg Bitrate 2200
2-pass heb ik uit staan

tab Audio:
selecteer de juiste track
Audio Codec: AAC
Mixdown: Stereo
Samplerate: 48
Bitrate: 160
DRC: 0.0

tab Advanced:
Reference frames: 2
Maximum B frames: 0
CABAC: uit
8x8 transform: uit
weighted P-Frames: uit
DCT Decimate: uit
Motion Estimation: Default
subpixel ME: 6

Ik heb de volgende pagina als basis gebruikt: https://motorola-global-p...3258/kw/video/p/7901,7906

Voor het afspelen gebruik ik MoboPlayer maar in Galerij werkt het ook goed.
Hoop dat jullie er wat aan hebben. Mocht je verbeteringen hebben dan hoor ik het graag.
Hartelijk dank voor het delen! hier was ik al een tijdje naar op zoek:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcki23
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 28-08-2021
Sinds vorige week ook de trotse bezitter van de tablet. Ik had reeds een HTC desire dus wilde een tablet op Android Honeycomb en dan ook 10 inch. En geen zin meer in wachten. :)
Ook hoefde het voor mij geen 3g te zijn. Daarvoor heb ik de phone.

Tablet ziet er heerlijk uit. Echte gebruikerservaring kan ik nog niet geven.

Wel al een 'groot' probleem gehad (nu opgelost). Ik kreeg namelijk de tablet niet op mijn router. Ik was wel verbonden (verbinding was goed), maar had geen toegang tot internet, market, gmail, enz.. Connectie met de onbeveiligde verbinding van de buren, en alles lukte. Zeer frustrerend!!
Google leverde hits wel op met Android versie 2.3 en dat Wifi slecht een connectie maakte met de SpeedTouch router (heb ik ook namelijk). Oplossing die werd beschreven (handmatig instellen via IpConfig) werkte niet.

Om het verhaal korter te maken. Het is gelukt. Door het handmatig in te voeren en bij netwerk voor prefix (wat dit ook mag betekenen) het nummer 24 in te vullen. En dit werkte. Dus mochten meer mensen problemen hebben, dit was bij mij de oplossing.

Of dit aan de tablet of de router ligt, dat mag ieder voor zich beslissen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pvtonger
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 07-09 21:43
Loveparade schreef op woensdag 25 mei 2011 @ 09:31:
Als je dat goed had gelezen wist je ook dat dat een update is voor de US versie van de Iconia ;)
Niet helemaal waar. US modellen met 1.104.02_COM_GEN1, zoals ik er een bij Best Buy heb gekocht, krijgen geen update.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PhoDB
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 24-08 06:03
Zie ik het nou goed?
De A500 voor 449e bij de MediaMarkt?

http://www.mediamarkt.nl/...html?referer=tweakers.net

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Umbrah

Umbrah

The Incredible MapMan

Hmmm, hij lijkt geen 5GHz 802.11N te hebben, en mijn Linksys E4200 wordt alleen gevonden als ik 2.4GHz instel om alleen op 20MHz te broadcasten... Mixed 20/40 werkt niet. Iemand hier bekend mee? Het werkte wel op m'n Desire alleen... tsja... die heeft de G restrictie dus dat klinkt logisch. 20MHz only is een ramp voor al mijn devices en een serieuze domper op m'n bereik... misschien m'n tweede AP maar eens configureren als een G-only gateway terwijl de E4200 N-only verkeer afhandeld.

[ Voor 45% gewijzigd door Umbrah op 25-05-2011 23:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• N0stradamus
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 19-07-2024
Bij mij werkte het eerst ook niet met mijn E4200 samen... het veranderen van het kanaal op de E4200 naar 11 of lager loste dit probleem op. Nu heb ik hem op kanaal 11 staan met mixed mode aan en automatische kanaalbreedte (20/40). Werkt prima.

[ Voor 4% gewijzigd door N0stradamus op 26-05-2011 01:35 ]

Als ik het echt allemaal van te voren wist...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giancarlo_f
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 19-04 08:59

giancarlo_f

M3 Highland & EV3

De US-versie van de Iconia heeft in korte tijd een 2e update ontvangen naar
Build Number: Acer_A500_1.141.07_COM_GEN1

Met daarbij volgens XDA users de volgende bevindingen:
- Compass en accelerometer issues zijn opgelost! Google Sky functioneerd naar behoren!
- Sterker Wi-Fi and GPS signaal!
- Voelt sneller aan.... betere respons
- Screen wake-up probleem gedeeltelijk opgelost

Nu de EMEA versie nog ?! Bovensgenoemde 'probleem'-oplossingen zouden de EMEA-versie ook goed doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hebben er meer personen problemen met de browser op de A500?
Als ik via de browser bijvoorbeeld naar nu.nl ga sluit de browser vanzelf af.
Gooi ik adobe flashplayer eraf, dan kan ik gewoon weer op nu.nl. Dit heb ik al eerder gehad maar na een update van flashplayer deed alles het weer, helaas voor korte duur. :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jacobras
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 11-09 21:13

jacobras

Developer

giancarlo_f schreef op donderdag 26 mei 2011 @ 11:37:
- Screen wake-up probleem gedeeltelijk opgelost
Goed om te horen! Maar wat bedoelen ze met 'gedeeltelijk'? Minder vaak voorkomend?

Mijn laatste (grote) reviews: Medal of Honor (VR), Half-Life: Alyx (VR)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerkeP

GerkeP

Verwijderd schreef op donderdag 26 mei 2011 @ 17:39:
Hebben er meer personen problemen met de browser op de A500?
Als ik via de browser bijvoorbeeld naar nu.nl ga sluit de browser vanzelf af.
Gooi ik adobe flashplayer eraf, dan kan ik gewoon weer op nu.nl. Dit heb ik al eerder gehad maar na een update van flashplayer deed alles het weer, helaas voor korte duur. :?
In je browser instellingen plugins van automatisch afhalen en instellen op vragen.
Zijn een aantal flashadvertenties die de browser laten crashen, oa die van Ditzo, en dat vind ik maar datzo 8)7

GerkeP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dank je hier kan ik wel mee leven al blijft het vreemd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerkeP

GerkeP

Verwijderd schreef op donderdag 26 mei 2011 @ 18:24:
Dank je hier kan ik wel mee leven al blijft het vreemd.
Nee hoor Flash is gewoon een probleemkind, op mijn pc loopt FF4 ook al regelmatig er op vast, blijft een gedrocht, hopen dat html/5 gauw standaard wordt

GerkeP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perceptive
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 14-07-2024
Die crashes op sites als nu.nl blijven mij wel verbazen. Een slechtere demo kun je niet geven als je trots je nieuwe Iconia aan een iPad-lover toont.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jacobras

jacobras

Developer

Mijn Iconia is nu een (tussentijdse) update aan het downloaden, zie http://www.androidplanet....nia-tab-a500-beschikbaar/ :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giancarlo_f

giancarlo_f

M3 Highland & EV3

Zojuist rolde bij mij de update binnen _/-\o_

zit nu op Build-nummer : Acer_A500_1.141.01_EMEA_GEN3

De update ging vlot en soepel...... laatste moment (bar voor bijna 100% vol) duurde wel lang :o maar uiteiendelijk na zo'n 2 minuten .... TADA !
  1. En.... het 'Sudden Screen' syndroom is nu weg
  2. GPS ontvangst is een stuk beter.... zelfs binnen zie ik nu sat's ; 10 In zicht waarvan 5 gefixed ! (en dat voor binnenhuis, wel nabij een raam)
  3. Wifi ontvangst is ook toegenomen!!!
  4. Autofocus van de camera werkt beter....
Goed werk Acer !

[ Voor 17% gewijzigd door giancarlo_f op 27-05-2011 13:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

10 minuten geleden bij mij ook update, is ie nu aan het installeren. Ben benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij mij verliep de update redelijk vlot. Denk een minuutje of 2 tot 3. Update heeft helaas geen effect voor de (niet) werking van het USB keyboard. Zal hiervoor toch wel moeten wachten op Android 3.1 :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Umbrah

Umbrah

The Incredible MapMan

De update ging heerlijk snel en is wel een verbetering. Kudo's @ Acer, nu hopen dat ze het maanden vol gaan houden zoals Google eigenlijk wil (18 maanden ofzo? Ik wil Ice Cream Sandwich!).

Viel me alleen wel op dat er een instelling veranderd was, specifiek: WiFi sleep. Sleep gaat nu aan als de tablet uit gaat waardoor de verbinding ook wegvalt. Daar kwam ik achter toen ik vanaf mijn laptop even ging market-shoppen en een paar apps had aangeklikt. Ze begonnen pas met installeren toen ik de tab weer wakker maakte. Stond ook keurig in het lock scherm: "Geen internet verbinding". Vond het al zo gek dat alleen m'n telefoon "Bzzt-bzzt" zei bij binnenkomende mail, normaal zoemen de heren Desire en Iconia keurig tegelijk met hun buzzertjes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pvtonger
jacobras schreef op dinsdag 24 mei 2011 @ 21:30:
en heeft daarnaast tegen TabletCommunity.de aangegeven dat de update eind juli komt in plaats van het eerder genoemde eind mei.
Volgens de facebook pagina van Acer is het eind juni:
Great news for the lucky owners of Acer Iconia Tab A500! The update to Android 3.1 will be available at the end of June! Stay tuned for the date of release
Bericht is overigens van 19 mei.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jacobras

jacobras

Developer

pvtonger schreef op vrijdag 27 mei 2011 @ 16:12:
[...]

Volgens de facebook pagina van Acer is het eind juni:

[...]

Bericht is overigens van 19 mei.
Oeps, ik bedoelde ook juni (typefout).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een Scandisk 16GB Fat32 deze word niet gelezen. Hebben meer gebruikers hier last van?????
Ik had gehoopt dat de update er wat aan zou doen .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZyMet
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 02-08 21:14
Heeft iemand aub de email.apk en email.odex met firmware acer_a500_1.105.01_emea_gen3 zonder dit kan ik niet updaten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markklok
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 09-09 14:25

markklok

< Tijdelijk buiten gebruik >

ZyMet schreef op zaterdag 28 mei 2011 @ 21:22:
Heeft iemand aub de email.apk en email.odex met firmware acer_a500_1.105.01_emea_gen3 zonder dit kan ik niet updaten
probeer deze maar eens (heb ze beide gezipped)
http://www.megaupload.com/?d=ROSXOSR8

Legion 7i i9 3080 32gb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZyMet
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 02-08 21:14
Je bent mijn held ben al 4 uur bezig om mijn Iconia te proberen te updaten, het is nu eindelijk gelukt
_/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markklok

markklok

Graag gedaan :) heb de mijne sinds vandaag ook eindelijk weer eens stock draaiende..
Had in het begin ook al dingen verwijderd zonder er eerst een backup van te maken O-)

[ Voor 7% gewijzigd door markklok op 29-05-2011 01:07 ]

Legion 7i i9 3080 32gb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robolokotobo
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 03-09 00:09
Weet iemand misschien waar ik gratis roms kan downloaden voor emulators? Voor mijn Xperia had ik ze zo gevonden in de market maar het wil nu niet lukken.

Ryzen 7 5700X 16GB RTX 5060 1TB NVMe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• karimski
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 21-03-2023
Een groot deel van de acer a500 community wil dat acer de bootloader unlocked.
Om dit voor elkaar te krijgen moeten we met z'n allen een vuist maken.
Dit kan op de volgende manieren:
Spam aces Facebook met het verzoek TOT een unlocked bootloader.
http://www.facebook.com/Acer/posts/10150179327172544

Je aan te melden bij de volgende FB groep:
https://www.facebook.com/home.php?sk=group_149462058455870

Of direct een verzoek bij acer te plaatsen via:
http://acer.custhelp.com/

HTC is op deze manier ook gezwicht dus waarom acer niet?

[ Voor 5% gewijzigd door karimski op 29-05-2011 09:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Na het lezen van het forum en er achter kwam dat een back-up van het systeem toch wel erg handig is., vraag ik mij af hoe ik dit het beste kan doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pvtonger
Ik vond de accuduur best tegenvallen, maar na het aanzetten van de airplane modus gaat het een stuk beter. Ik was in de veronderstelling dat airplane mode ook inhield dat wifi dan niet werkt. Nu lijkt 8 uur best haalbaar. :)

Oh ja: ook wifi uit, als het scherm uit is.

[ Voor 9% gewijzigd door pvtonger op 29-05-2011 14:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markklok

markklok

Na de update lijkt wifi nu ook echt uitgeschakeld... Scheelt misschien ook weer wat stroom :)

Legion 7i i9 3080 32gb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArmouredSPony
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 05-09 10:34

ArmouredSPony

ArmouredSpacePony

Is het iemand al gelukt om 720 264 content te bekijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireFly3k
  • Laatst online: 10-09 20:01
drumstickNL schreef op zondag 29 mei 2011 @ 15:14:
Is het iemand al gelukt om 720 264 content te bekijken?
Als je een film omzet met deze instellingen werkt het goed: FireFly3k in "Het Acer Iconia Tab Topic Deel 1"

PSN - 500px - Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArmouredSPony

ArmouredSPony

ArmouredSpacePony

Dan is het geen HD meer, toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireFly3k
  • Laatst online: 10-09 20:01
Het is 720p, met de instellingen die ik gebruik is de kwaliteit wel iets lager maar het ziet er nog steeds erg goed uit. Gewoon een MKV van 720p of 1080p speelt ie echt niet af. Met de update in juni zou hij wel 1080p moeten kunnen afspelen.

PSN - 500px - Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markklok

markklok

FireFly3k schreef op zondag 29 mei 2011 @ 16:12:
[...]

Het is 720p, met de instellingen die ik gebruik is de kwaliteit wel iets lager maar het ziet er nog steeds erg goed uit. Gewoon een MKV van 720p of 1080p speelt ie echt niet af. Met de update in juni zou hij wel 1080p moeten kunnen afspelen.
Dat is de vraag.... true 1080p output kunnen geven is iets anders anders dan het kunnen afspelen..
Maar ik hoop van wel !!!!

Legion 7i i9 3080 32gb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• agoNITE
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 11-09 12:26
Net wat raars, via een topic op XDA de Iconica geroot. Paar apps die veilig zijn verwijderd, app om screenshots mee te maken geïnstalleerd en de weer widget van de Asus Transformer.

Plug ik hem net aan m'n PC via USB aansluiting, is hij helemaal leeg! Stonden niet veel belangrijke dingen op verder, op wat muziek na. Maar toch erg vreemd dat alles ineens verdwenen is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spaanplaat1
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 15-05 21:39
Zou iemand met Acer_A500_1.141.01_EMEA_GEN3 een backup kunnen maken van zijn boot.img flexrom.img en system.img? Je zou mijn dag maken. Ik heb een reboot gehad tijdens de update en zat vast in een bootloop. Dankzij de update.zip heb ik hem weer aan de praat gekregen, maar ik zit nu met een andere rom en wil hem weer naar stock krijgen.

Je kan dat met de volgende commando's doen in adb:

adb shell
su
dd if=/dev/block/mmcblk0p2 of=/sdcard/boot.img
dd if=/dev/block/mmcblk0p3 of=/sdcard/system.img
dd if=/dev/block/mmcblk0p6 of=/sdcard/flexrom.img

Hierna heb je de bestanden op je sd kaart staan en kan je ze uploaden.

Je zou mij, vele anderen en wellicht jezelf in de toekomst daar heel erg mee helpen.
Alvast bedankt.

EDIT:

Niemand op tweakers die een mede tweaker wil helpen met het maken van deze images? Het hebben van deze images is wellicht onze enige kans om de tablet volledig te herstellen naar stock. Ik hoop echt dat iemand dit even voor ons zou willen doen.

[ Voor 43% gewijzigd door spaanplaat1 op 01-06-2011 14:20 . Reden: toevoeging ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArmouredSPony

ArmouredSPony

ArmouredSpacePony

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bergen
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 07-09 11:44

Bergen

Spellingscontroleur

Waarom komt de update bij sommigen nu al binnen terwijl Acer aankondigt dat de update in juni komt? Mis ik iets? Als ik mijn tab laat controleren op een systeemupdate zegt hij dat hij up-to-date is.

En een vraag voor wie de update al binnen heeft: is Exchange support toegevoegd? Ik lees wel zulke berichten hier en daar op internet maar vraag me af of dat alleen in de US versie zo is of ook bij de EMEA versie.

[ Voor 60% gewijzigd door Bergen op 30-05-2011 01:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• agoNITE
Bergen schreef op maandag 30 mei 2011 @ 00:27:
Waarom komt de update bij sommigen nu al binnen terwijl Acer aankondigt dat de update in juni komt? Mis ik iets? Als ik mijn tab laat controleren op een systeemupdate zegt hij dat hij up-to-date is.

En een vraag voor wie de update al binnen heeft: is Exchange support toegevoegd? Ik lees wel zulke berichten hier en daar op internet maar vraag me af of dat alleen in de US versie zo is of ook bij de EMEA versie.
Geen idee vwb exchange support. En de meesten krijgen de update naar Android 3.0.4 binnen. Niet 3.1, deze zou eind juni komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giancarlo_f

giancarlo_f

M3 Highland & EV3

agoNITE schreef op maandag 30 mei 2011 @ 07:56:
[...]

Geen idee vwb exchange support. En de meesten krijgen de update naar Android 3.0.4 binnen. Niet 3.1, deze zou eind juni komen.
=> update reeds sinds afgelopen vrijdag middag binnen ;)
  1. En ja.... er zit exchange-support in (via accounts / toevoegen / zakelijk)
  2. Heb je je Tab wel geregistreed bij Acer? Op diverse fora gelezen dat dit wil helpen om je update binnen te krijgen (applicatie binnen de Acer Iconia a500 to registrer? "Acer Registration")
  3. Het is een 'tussentijdse' update van Acer (oplossen probleempjes) en niet de 'grote' Android update naar 3.1

[ Voor 8% gewijzigd door giancarlo_f op 30-05-2011 11:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vorige week tegelijkertijd 2 Iconia's gekocht bij de MM, één voor mezelf en één voor mijn vriendin. Het rare is dat zij wel de update heeft gehad, maar ik niet. En als ik handmatig probeer te updaten zegt hij dat hij up to date is. Ik heb ( nog ) geen root, heb geen standaard apps verwijderd en heb me het tablet geregistreerd bij Acer. Iemand een oplossing voor dit ?

Kernel : 2.6.36.3-00001-g9b3ce2b
Build : Acer_A500_1.105.01_EMEA_GEN3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giancarlo_f

giancarlo_f

M3 Highland & EV3

Verwijderd schreef op maandag 30 mei 2011 @ 16:39:
Vorige week tegelijkertijd 2 Iconia's gekocht bij de MM, één voor mezelf en één voor mijn vriendin. Het rare is dat zij wel de update heeft gehad, maar ik niet. En als ik handmatig probeer te updaten zegt hij dat hij up to date is. Ik heb ( nog ) geen root, heb geen standaard apps verwijderd en heb me het tablet geregistreerd bij Acer. Iemand een oplossing voor dit ?

Heb je punt 2) van de post boven deze al geprobeerd voor BEIDE Tab's ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• agoNITE
giancarlo_f schreef op maandag 30 mei 2011 @ 16:50:
[...]

Ik weet niet of dat wat uithaalt. Ik heb mijn Iconica niet geregistreerd bij Acer, en kreeg toch vrijdag netjes de update binnen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

giancarlo_f schreef op maandag 30 mei 2011 @ 16:50:
[...]

Mijn vriendin had haar tab nog niet geregistreerd, en kreeg toch de update. Dus daar kan het niet aan liggen, lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korras
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 01-09 14:45
Verwijderd schreef op maandag 30 mei 2011 @ 16:39:

ik heb precies dezelfde firmware, en ook op XDA zijn de iconia's die nog niet updaten allemaal voorzien van die firmware.

oftewel, ik denk dat wij nog even af moeten wachten.

7D | 30D | grips | flitslampjes | lensspul
Te Koop: A-Mount Sigma 20MM F1.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zijn er al personen die ervaring hebben met het dockingstation? Ik heb hem nu twee weken. Het werkt voor geen meter. Het werkt via nemoplayer alleen kan je dan bv niet via artiesten / albums zoeken zodra de a500 in het dockingstation staat. Ook werkt de afstandsbediening maar half. Kortom een miskoop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bergen

Bergen

Spellingscontroleur

giancarlo_f schreef op maandag 30 mei 2011 @ 10:52:
[...]

Heb je je Tab wel geregistreed bij Acer? Op diverse fora gelezen dat dit wil helpen om je update binnen te krijgen (applicatie binnen de Acer Iconia a500 to registrer? "Acer Registration")
Ja, is wel geregistreerd.

Ik vermoed dat de updates in fases worden uitgerold, gebaseerd op serienummer ranges ofzoiets, zodat niet in één keer de hele wereld tegelijk staat te downloaden met 1 kB/s. Op deze manier kan er een goede downloadsnelheid worden gegarandeerd.

We moeten maar even afwachten dus...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xarow
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 09:56
Zijn er meer mensen die het probleem hebben dat de tab soms/vaak zichzelf uit zet als hij in slaapmodus staat?

En om hem op te starten moet ik dan 3* ongeveer 10 seconden de powerbutton ingedrukt houden...

En weet iemand hier een oplossing voor want het is aardig irritant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spreading
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 07:19
Sinds gisteren de A500 32GB in mijn bezit (via mijn werk voor iets meer als 403 euro).
Toen ik hem uit de doos haalde viel mij op dat er en meteen een update was! en dat hij al voor 48% geladen was! kon er meteen mee gaan spelen.

Hij werkt heerlijk, al is hij al wel een keer vastgelopen.
Helaas zijn er op dit moment nog niet heel veel apps voor, maar je kan ook gewoon de apps van 2.3 enz erop zetten. Helaas geen mogelijkheid tot een whatsapp oid, maar daar heb ik hem dan ook niet voor gekocht!

Helaas is het hoesje wat erbij hoort bijna nergens verkrijgbaar, alleen in de mediamarkt schijnbaar, maar das aan de andere kant van de stad hier, niet in het centrum dus das zo`n gedoe om daar te komen ;)
Zit nu alleen even te kijken hoe het werkt met films enzo :) staan wel handige tips in dit topic _/-\o_

fotograaf, videograaf en podcastmaker ook beschikbaar voor evenementen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freddyathlon
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 01-08 02:05

freddyathlon

McLaren Mercedes

(jarig!)
spreading schreef op woensdag 01 juni 2011 @ 12:45:

Helaas is het hoesje wat erbij hoort bijna nergens verkrijgbaar, alleen in de mediamarkt schijnbaar, maar das aan de andere kant van de stad hier, niet in het centrum dus das zo`n gedoe om daar te komen ;)
Bij verschillende filialen van BelCompany ligt 'ie gewoon op voorraad... de Tab en bijhorende beschermhoes.

Apple iPhone 16 Pro Max  Apple Macbook Pro M4 16" ○ Kia Stonic DynamicPlus 2023 ○ Renault Espace 2024 Iconic Full Hybrid 200

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerkeP

GerkeP

Ik heb de stoute schoenen maar aangetrokken en http://www.amazon.co.uk/N...d=1306933184&sr=8-3-spell besteld bij Amazone, komt 5 pond aan verzendkosten over heen, werd omgerekend net geen 24 euro. Alles beter dan die beschermhoes van Acer zelf

GerkeP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb deze:
www.123bestdeal.com

De clips zijn buigbaar dus past altijd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Android 3.1 zal nu wel niet meer lang duren >:) Voor de Asus Transformer is ie er al...
www.androidcentral.com/

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 01-06-2011 22:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvbal79
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 10-09 21:30
Wanneer kunnen we de 501 verwachten? Ik wil graag 3G

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerkeP

GerkeP

bvbal79 schreef op woensdag 01 juni 2011 @ 21:59:
Wanneer kunnen we de 501 verwachten? Ik wil graag 3G
Ik hoorde dat die rond de 16e juni uitgeleverd gaan worden.

GerkeP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 19:00
Ik heb hem vandaag bij de mm gezien. Vond hem vrij zwaar...

Maar vooral het scherm viel me tegen. Waarom kiest men deze tab boven de transformer als ik vragen mag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerkeP

GerkeP

418O2 schreef op donderdag 02 juni 2011 @ 20:09:

Maar vooral het scherm viel me tegen. Waarom kiest men deze tab boven de transformer als ik vragen mag.
Lees dit maar eens: http://forum.xda-develope...p?p=14371744#post14371744

GerkeP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bergen

Bergen

Spellingscontroleur

418O2 schreef op donderdag 02 juni 2011 @ 20:09:

De Asus Transformer mag dan een IPS scherm hebben, want beter zou moeten zijn dan een LCD scherm, maar ik heb her en der gelezen dat de kwaliteit van het IPS scherm tegenvalt.

Wat vond je dan niet goed aan het scherm?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 19:00
Ik vond het scherm vrij flets. Heb zelf een iPad (1) en vind dit scherm al beter. Heb hem niet naast een transformer gezien, maar die zou een beter scherm moeten hebben toch?

Wat moet ik op die link lezen? Dat asus geen oha partner is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerkeP

GerkeP

418O2 schreef op vrijdag 03 juni 2011 @ 00:36:
Ik vond het scherm vrij flets. Heb zelf een iPad (1) en vind dit scherm al beter. Heb hem niet naast een transformer gezien, maar die zou een beter scherm moeten hebben toch?

Wat moet ik op die link lezen? Dat asus geen oha partner is?
Volgens mij kun je daar lezen waarom de topicstarter daar zijn Transformer weg doet en vervangt door een Iconia ;-)

GerkeP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bergen

Bergen

Spellingscontroleur

418O2 schreef op vrijdag 03 juni 2011 @ 00:36:
Dat zeg je heel goed: "zou moeten hebben". Maar dat blijkt dus tegen te vallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ken.
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 06-09 01:24

Ken.

\m/.([oO]).\m/

Bergen schreef op vrijdag 03 juni 2011 @ 10:57:
[...]
Dat zeg je heel goed: "zou moeten hebben". Maar dat blijkt dus tegen te vallen.
Wie zegt dat :?
Ik zat te twijfelen tussen de Iconia en de Transformer en ben uiteindelijk voor de laatste gegaan. Heb niets dan lof over het scherm hoor :) Misschien als ik er een iPad naast leg ofzo, maar I doubt that's ever gonna happen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bergen

Bergen

Spellingscontroleur

Een aantal reviewers. Zie mijn eerdere bericht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ken.
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 06-09 01:24

Ken.

\m/.([oO]).\m/

Mja, ik ga liever van mijn eigen ervaring uit en die zegt me dat het scherm alles behalve flets is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bergen

Bergen

Spellingscontroleur

Ik heb de Transformer ook niet gezien, dus kan het ook niet beoordelen. Nouja, ik ben in ieder geval tevreden met mijn Iconia scherm. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vergelijk de Iconia eens met de iPad en de Xoom. Die vergelijking doorstaat ie met vlag en wimpel hoor!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb mijn iconia geroot, maar nog geen update gehad. Er stat de 105.01 versie nog op. Zou ik hem eerst moeten unrooten wilh hij voor een update in aanmerking komen??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bergen

Bergen

Spellingscontroleur

Verwijderd schreef op vrijdag 03 juni 2011 @ 21:36:
Ik heb mijn iconia geroot, maar nog geen update gehad. Er stat de 105.01 versie nog op. Zou ik hem eerst moeten unrooten wilh hij voor een update in aanmerking komen??
Nee, op fora lees je overal dat geroote tabs keurig worden geupdate en na de update nog steeds geroot zijn.

Mijn tab draait ook nog steeds 105.01, kan niet wachten op Exchange support! Heb hem ook geroot en getwijfeld om te stoeien met handmatig updaten, maar wacht toch maar af. Ik wil geen spijt krijgen als het mis gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bergen schreef op vrijdag 03 juni 2011 @ 22:37:
[...]
Nee, op fora lees je overal dat geroote tabs keurig worden geupdate en na de update nog steeds geroot zijn.

Mijn tab draait ook nog steeds 105.01, kan niet wachten op Exchange support! Heb hem ook geroot en getwijfeld om te stoeien met handmatig updaten, maar wacht toch maar af. Ik wil geen spijt krijgen als het mis gaat.
Hoe kun je hem handmatig updaten dan?
Is er al een goede custom rom voor de iconia?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bergen

Bergen

Spellingscontroleur

Verwijderd schreef op vrijdag 03 juni 2011 @ 23:28:
[...]

Hoe kun je hem handmatig updaten dan?
Is er al een goede custom rom voor de iconia?
Nee geen custom rom. De originele roms staan online. Tenminste, de US versie. Je hebt 3 bestanden nodig: boot.img (voor de boot partitie), system.img (voor de partitie met systeembestanden) en update.zip (weet niet precies wat hierin zit). Met behulp van een USB kabel moet je boot.img en system.img naar de betreffende partities schrijven en update.zip op een micro SD kaartje zetten. Na een reboot zou hij dan moeten gaan updaten naar de laatste versie.

Hier staat het in meer detail uitgelegd, inclusief downloadlinks:
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1101859

Maarja, dat is Acer_A500_1.141.07_COM_GEN1 en wij hebben de EMEA (Europe, Middle East & Africa) versie nodig.

Meer info en screenshots van updates: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1096956

Ben vanmiddag bij de MediaMarkt wezen kijken naar de Acer Protective Case van 40 euro. Ik had verwacht een stevige cover te zien, maar het bleek een hele lichte slappe hoes te zijn. Wat mij betreft lang geen 40 euro waard (hooguit 15) dus ik heb ervoor bedankt.

Eerder in dit topic werden wat alternatieve hoezen genoemd, daar zal ik eens naar kijken. Heeft iemand al ervaring met deze hoezen?

Nog wat positief nieuws: ik had gelezen dat het apparaat geen Gorilla glass heeft, maar dat heeft het wel. De A500 staat gelist op de website van de fabrikant van Gorilla glass bij "featured products": http://www.corninggorillaglass.com/featured-products
De Asus Transformer staat ook in de lijst, dus qua glas en krasbestendigheid zijn ze gelijk.

[ Voor 49% gewijzigd door Bergen op 05-06-2011 00:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spaanplaat1
Zou iemand met Acer_A500_1.141.01_EMEA_GEN3 een backup kunnen maken van zijn boot.img flexrom.img en system.img? Je zou mijn dag maken. Ik heb een reboot gehad tijdens de update en zat vast in een bootloop. Dankzij de update.zip heb ik hem weer aan de praat gekregen, maar ik zit nu met een andere rom en wil hem weer naar stock krijgen.

Je kan dat met de volgende commando's doen in adb:

adb shell
su
dd if=/dev/block/mmcblk0p2 of=/sdcard/boot.img
dd if=/dev/block/mmcblk0p3 of=/sdcard/system.img
dd if=/dev/block/mmcblk0p6 of=/sdcard/flexrom.img

Hierna heb je de bestanden op je sd kaart staan en kan je ze uploaden.

Je zou mij, vele anderen en wellicht jezelf in de toekomst daar heel erg mee helpen.
Alvast bedankt.

[ Voor 14% gewijzigd door spaanplaat1 op 05-06-2011 23:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jacobras

jacobras

Developer

spaanplaat1 schreef op zondag 05 juni 2011 @ 13:44:
Niemand op tweakers die een mede tweaker wil helpen met het maken van deze images? Het hebben van deze images is wellicht onze enige kans om de tablet volledig te herstellen naar stock. Ik hoop echt dat iemand dit even voor ons zou willen doen.
Je zou even geduldig kunnen zijn? Je post om 13:44 en verwacht dat iemand binnen een halfuurtje dat even voor je gedaan heeft?

Ik zou het voor je willen doen, maar volgens mij heb je root-toegang nodig:

code:
1
su: permission denied

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bergen

Bergen

Spellingscontroleur

Klopt, je moet eerst GingerBreak installeren en je tabblet rooten. Daarna werkt su goed.
spaanplaat1 schreef op zondag 05 juni 2011 @ 13:44:
Zou iemand met Acer_A500_1.141.01_EMEA_GEN3 een backup kunnen maken van zijn boot.img flexrom.img en system.img? Je zou mijn dag maken.
Heb je deze nog geprobeerd?

[ Voor 66% gewijzigd door Bergen op 05-06-2011 16:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spaanplaat1
jacobras schreef op zondag 05 juni 2011 @ 14:17:
[...]

Je zou even geduldig kunnen zijn? Je post om 13:44 en verwacht dat iemand binnen een halfuurtje dat even voor je gedaan heeft?

Ik zou het voor je willen doen, maar volgens mij heb je root-toegang nodig:

code:
1
su: permission denied
Sorry, het was een repost en ik had de edit laten staan.

Het klopt dat je root nodig hebt. Ik zou het heel erg waarderen als je dit voor iedereen zou willen doen.

Indien je liever niet aan root begint snap ik dit ook. In ieder geval bedankt voor je moeite.
Bergen schreef op zondag 05 juni 2011 @ 14:26:
Klopt, je moet eerst GingerBreak installeren en je tabblet rooten. Daarna werkt su goed.

[...]

Heb je deze nog geprobeerd?
Ja die heb ik er nu op staan, maar helaas is deze versie niet nederlands. Ik denk dat hij deutsch voor dutch aanzag.

[ Voor 25% gewijzigd door spaanplaat1 op 05-06-2011 23:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tboheeren
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 04-08 12:01
Dag allemaal,

Dit weekend had ik de kans om de eerste keer de acer iconia (a500) te testen. Wat me opviel is dat het scrollen doorheen de verschillende homescreens absoluut niet smooth ging. Zeker niet vergelijkbaar met ipad. Zijn er mensen die dit kunnen bevestigen?

Extra: wat me opviel is dat de launcher of homescreen niet overeenkwam met wat ik op verschillende sites te zien kreeg. De interface was opgemaakt uit verschillende 'boekenrekjes' waardoor je kon scrollen...

mvg

[ Voor 28% gewijzigd door tboheeren op 06-06-2011 10:35 ]

Inventaris

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoermansA
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 04-09 15:56
Die boekenrekjes zijn onderdeel van de Acer suite en is een los programmaatje. De launcher ziet er gewoon keurig uit zoals in alle screenshots. Het enige 'extra' wat je in screenshots vaak ziet is dat ze de tasklist (linksonderin, derde icoontje van links) tevoorschijn halen.

Gratis bier, topless bediening en oneerlijke marketing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Umbrah

Umbrah

The Incredible MapMan

En de performance van de launcher is helemaal afhankelijk van wát je er mee doet. Ik onderschrijf de haperigheid, zo was hij out-of-box bij mij. Toen ik een paar standaard Acer widgets er af sloopte was hij echter wél snel: mijn "hoofd" homescreen heeft zo'n 30 icoontjes, een clock, circlebatterywidget, tweetdeck widget en een muziekspeler en scrollt soepel naar een homescreen met market, taskkiller (jaja, ik moet soms wat killen, maar dat is eigenlijk altijd mijn eigen schuld, ik probeer wat uit met de SDK af en toe ;)), bookmarks widget, youtube widget, bathing cat widget (cuuute!!!), en 5 iconen. Dat is de moeilijkste switch, en die werkt gewoon soepel.

Die standaard acer boekenkastjes zijn... nutteloos en irritant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bergen

Bergen

Spellingscontroleur

Dat heb ik ook wel eens, dat het een beetje hapert als je heen en weer scrollt. Als je dan reboot is het weer supervloeiend. Misschien is er een proces wat veel resources eet.

Is er een taakbeheer tooltje, wat net als Windows taakbeheer laat zien hoeveel %cpu elk proces gebruikt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bergen schreef op maandag 06 juni 2011 @ 12:45:
Dat heb ik ook wel eens, dat het een beetje hapert als je heen en weer scrollt. Als je dan reboot is het weer supervloeiend. Misschien is er een proces wat veel resources eet.

Is er een taakbeheer tooltje, wat net als Windows taakbeheer laat zien hoeveel %cpu elk proces gebruikt?
Probeer deze eens : https://market.android.com/details?id=com.eolwral.osmonitor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet niet of dit ook een accesoires topic is voor de Iconia, maar, ik ga het toch eens proberen.

Ik ben eigenlijk zeer tevreden over mijn tablet, op 1 " dingetje"na. Ik vind het scherm erg goed, maar de gevoeligheid voor vingervetvlekken, en het extreem spiegelend zijn van het scherm stoort me. Nu denk ik dat er wel screen protectors moeten zijn voor de Iconia. Heeft iemand daar ervaring mee, en zou die iemand deze ervaring hier willen delen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jacobras

jacobras

Developer

tboheeren schreef op maandag 06 juni 2011 @ 10:33:
Dit weekend had ik de kans om de eerste keer de acer iconia (a500) te testen. Wat me opviel is dat het scrollen doorheen de verschillende homescreens absoluut niet smooth ging. Zeker niet vergelijkbaar met ipad. Zijn er mensen die dit kunnen bevestigen?
Ja, kan ik bevestigen. Het scrollen gaat bij mij gewoon smooth, maar in slechts de standaardoriëntatie (met dockconnector naar beneden). 90 of 180 graden gedraait is het inderdaad niet smooth. Erg irritant en gaar dat ze zoiets kunnen verprutsen bij Acer. :F
tboheeren schreef op maandag 06 juni 2011 @ 10:33:Extra: wat me opviel is dat de launcher of homescreen niet overeenkwam met wat ik op verschillende sites te zien kreeg. De interface was opgemaakt uit verschillende 'boekenrekjes' waardoor je kon scrollen...
Dat is waarschijnlijk één van de apps die Acer zelf in elkaar geknutseld heeft. Lijkt nergens naar, gewoon negeren ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bergen

Bergen

Spellingscontroleur

Weet iemand of er nog alternatieve beschermhoezen verkrijgbaar zijn in Nederland? Ik zoek een case zoals die van Acer, maar dan wat steviger. Ik zie er wel een aantal op Amazon staan, maar ik heb geen creditcard. Zou mooi zijn als er in NL wat te vinden is.
jacobras schreef op maandag 06 juni 2011 @ 18:08:
[...]

Ja, kan ik bevestigen. Het scrollen gaat bij mij gewoon smooth, maar in slechts de standaardoriëntatie (met dockconnector naar beneden). 90 of 180 graden gedraait is het inderdaad niet smooth. Erg irritant en gaar dat ze zoiets kunnen verprutsen bij Acer. :F
Ik vraag me toch af of dat niet aan een applicatie op jouw desktop ligt, want mijn tab is vloeiend in alle orientaties.

Misschien werkt het bij jou beter als update 3.1 uitkomt!

[ Voor 52% gewijzigd door Bergen op 06-06-2011 18:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jacobras

jacobras

Developer

Ik mag toch echt hopen dat ze 't in de 3.1-update gefixt hebben. Heb het van meerdere personen gehoord, maar lang niet iedereen heeft er last van. En ik heb er al vanaf het begin last van, ligt dus niet aan een widget oid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bergen

Bergen

Spellingscontroleur

Je zou hem eens naar fabrieksinstellingen kunnen resetten. Wel alles backuppen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jacobras

jacobras

Developer

Mja, dat doe ik dus mooi niet. Wacht eerst de komende update wel af ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bergen

Bergen

Spellingscontroleur

Ik heb zojuist Acer maar eens gemaild waarom ik geen update ontvang. Geen geduld he... ;) Het is inmiddels bijna 2 weken geleden dat de eerste gebruikers hun update hebben ontvangen. Ik snap best dat Acer de updates wat wil uitsmeren over gebruikers, om de bandbreedte hoog te houden, maar na bijna 2 weken heeft het wat mij betreft lang genoeg geduurd.

Erg handig trouwens is het "hacker's keyboard", deze heeft dezelfde layout als een normaal keyboard. Dus ook met dezelfde tekens onder de cijfers enzo, en shift, en ctrl, caps lock, esc en pijltjes! :) Staat in de market, is gratis. Met het icoontje op de taakbalk kun je wisselen van het normale keyboard naar het hacker's keyboard.

Afbeeldingslocatie: http://www.gerbs.net/images/got/2011/06/hackerskeyboard.jpg

Bovenstaand screenshot is niet van mij trouwens. Hij heeft caps lock aan staan (zie groen lichtje op de shift knop) en daarom zie je nu de tekens ipv de cijfers. Hier wordt het toetsenbord in de applicatie "connectbot" gebruikt, waarmee je ssh connecties kunt maken. Maar met connectbot kun je ook naar "local" verbinden, dan wordt er een normale shell geopend. Ideaal, als je naar een shell verlangt. ;)

[ Voor 132% gewijzigd door Bergen op 06-06-2011 22:30 . Reden: typo's en aanvullingen ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bergen schreef op maandag 06 juni 2011 @ 21:51:
Ik heb zojuist Acer maar eens gemaild waarom ik geen update ontvang. Geen geduld he... ;) Het is inmiddels bijna 2 weken geleden dat de eerste gebruikers hun update hebben ontvangen. Ik snap best dat Acer de updates wat wil uitsmeren over gebruikers, om de bandbreedte hoog te houden, maar na bijna 2 weken heeft het wat mij betreft lang genoeg geduurd.
En wat ben je te weten gekomen ? ik zit ook nog steeds te wachten op de update.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bergen

Bergen

Spellingscontroleur

Verwijderd schreef op dinsdag 07 juni 2011 @ 08:29:
[...]

En wat ben je te weten gekomen ? ik zit ook nog steeds te wachten op de update.
Heb nog geen antwoord gehad. Er werd aangegeven dat ze binnen 1 werkdag zouden reageren, dus ik verwacht voor het eind van de middag antwoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korras
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 01-09 14:45
Bergen schreef op dinsdag 07 juni 2011 @ 11:25:
[...]
Heb nog geen antwoord gehad. Er werd aangegeven dat ze binnen 1 werkdag zouden reageren, dus ik verwacht voor het eind van de middag antwoord.
ik ben benieuwd. jij draait zeker ook nog 1.105 momenteel?

7D | 30D | grips | flitslampjes | lensspul
Te Koop: A-Mount Sigma 20MM F1.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Korras schreef op dinsdag 07 juni 2011 @ 11:35:
[...]

yup...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bergen

Bergen

Spellingscontroleur

Korras schreef op dinsdag 07 juni 2011 @ 11:35:
[...]

Ja, nog steeds... Exact hetzelfde als mijn bovenbuurman. Ondertussen is het bijna 17:00 en nog geen antwoord gehad. Als ze bij Acer Nederland gewoon 9-5 werken, verwacht ik vandaag geen antwoord meer. Oh well.

[ Voor 5% gewijzigd door Bergen op 07-06-2011 17:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TTHEEBO1
  • Laatst online: 08-08 20:26
Heb net na lang twijfelen tussen de asus en de acer toch maar de Iconia tab aangeschaft. Ik heb m in de lader gehangen (4 uur wachten is lang!) maar ik zie geen oplaad indicator branden, is dat normaal? of doe ik iets verkeerd?

psn: jagermeistertim

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• golem501
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 07-04 07:32
Het aan/uitknopje licht op. Oranje of wit. Het hanboek in de doos zegt trouwens 8 uur opladen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TTHEEBO1
  • Laatst online: 08-08 20:26
Ah nu zie ik het! het aan-uitknopje is inderdaad wit. De quick guide zegt 4 uur, de handleiding idd 8 uur. Ik neem het zekere maar voor het onzekere en ga voor de 8 (al dacht ik dat het met de huidige batterijen niet echt meer nodig was?)

Thanks iig.

psn: jagermeistertim

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• golem501
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 07-04 07:32
TTHEEBO1 schreef op dinsdag 07 juni 2011 @ 20:02:
Ah nu zie ik het! het aan-uitknopje is inderdaad wit. De quick guide zegt 4 uur, de handleiding idd 8 uur. Ik neem het zekere maar voor het onzekere en ga voor de 8 (al dacht ik dat het met de huidige batterijen niet echt meer nodig was?)

Thanks iig.
Ik heb hetzelfde gedaan :-)
Wat ik weet van batterijen is dat li-ion batterijen de erste keer volledig opgeladen moeten worden. Die eerste lading bepaalt de maximale capaciteit, daarna kan je in principe opladen wanneer je wilt maar de levensduur van de batterij wordt in principe bepaald door het aantal oplaadcycli, niet door hoe diep je ontlaad.
Pagina: 1 ... 4 ... 14 Laatste