psn: jagermeistertim
Is mij niet gelukt. Ik gebruik nu een Huawei E5830 mifi, werkt erg goed, gewoon met wifi connecten en via je sim online. Of natuurlijk via je hotspotfunctie van je androidtelefoon.Verwijderd schreef op dinsdag 07 juni 2011 @ 21:18:
Is het mogelijk om mbv een prepaid dongel 3G het internet op te gaan ?
GerkeP
Bij mij ging het oranje lampje na ongeveer 4 uur uit, dus ben er vanuit gegaan dat hij toen was gestopt met laden.TTHEEBO1 schreef op dinsdag 07 juni 2011 @ 20:02:
Ah nu zie ik het! het aan-uitknopje is inderdaad wit. De quick guide zegt 4 uur, de handleiding idd 8 uur. Ik neem het zekere maar voor het onzekere en ga voor de 8 (al dacht ik dat het met de huidige batterijen niet echt meer nodig was?)
Thanks iig.
Eerste dingen die ik geïnstalleerd heb waren:TTHEEBO1 schreef op dinsdag 07 juni 2011 @ 21:17:
Ok, thanks!
Verder vroeg ik me af of er al ergens een lijstje is met must-have apps. Zoals bijvoorbeeld een goede task manager, app voor het afspelen van films etc.?
Advanced task killer:
https://market.android.co...ler&feature=order_history
Hidden SSIDN enabler:
Flash player (Ja er is een reden dat je geen iOS systeem hebt toch):
https://market.android.co...yer&feature=order_history
Mobo player (Maar die heb ik nog niet uitgebreid getest. Ik ga iig geen films overzetten naar MP4 om af te spelen, dan had ik weer net zo goed een iOS syssteem kunnen nemen):
https://market.android.co...nil&feature=order_history
Alle bovenstaande apps zijn gratis apps in de android market.
Ik ben een beetje verbaasd. Mijn Iconia komt van de MediaMarkt maar daar hadden ze geen hoezen. Op de foto's word de hoes gebruikt als stand, dus die zou redelijk stevig moeten zijn om het ding te beschermen toch?Bergen schreef op zaterdag 04 juni 2011 @ 00:00:
[...]...
Ben vanmiddag bij de MediaMarkt wezen kijken naar de Acer Protective Case van 40 euro. Ik had verwacht een stevige cover te zien, maar het bleek een hele lichte slappe hoes te zijn. Wat mij betreft lang geen 40 euro waard (hooguit 15) dus ik heb ervoor bedankt.
Eerder in dit topic werden wat alternatieve hoezen genoemd, daar zal ik eens naar kijken. Heeft iemand al ervaring met deze hoezen?
...
Ik ben ook wel benieuwd naar ervaringen met hoezen.
GerkeP
Verwijderd
Een task killer is zooooo 2009... Dat is alleen handig als je programma freezed. Wat het dus bijna nooit doet omdat je dan een force close kan geven.golem501 schreef op woensdag 08 juni 2011 @ 07:05:
[...]
Eerste dingen die ik geïnstalleerd heb waren:
Advanced task killer:
Thanks voor de tips! Ik ga er vanavond even mee aan de slag. Heeft er iemand nog een suggestie voor een goede remote desktop control app?golem501 schreef op woensdag 08 juni 2011 @ 07:05:
[...]
Eerste dingen die ik geïnstalleerd heb waren:
Advanced task killer:
Hidden SSIDN enabler:
Flash player (Ja er is een reden dat je geen iOS systeem hebt toch):
https://market.android.co...yer&feature=order_history
Mobo player (Maar die heb ik nog niet uitgebreid getest. Ik ga iig geen films overzetten naar MP4 om af te spelen, dan had ik weer net zo goed een iOS syssteem kunnen nemen):
https://market.android.co...nil&feature=order_history
Alle bovenstaande apps zijn gratis apps in de android market.
Als je een stuk karton zo vouwt, zal dat vast ook kunnen worden gebruikt als stand, maar het blijft slap en dun materiaal. Toen ik mijn tab aanschafte (25 mei ofzo) hadden ze de cases ook nog niet. Ze hebben ze sinds afgelopen vrijdag 3 juni. Medewerkers kunnen in de pc wel zien wanneer ze hem krijgen, dan kun je hem altijd zelf even bekijken. Ze vonden het geen probleem om hem even uit de verpakking te halen zodat je kunt kijken/voelen/buigen.golem501 schreef op woensdag 08 juni 2011 @ 09:14:
[...]
Ik ben een beetje verbaasd. Mijn Iconia komt van de MediaMarkt maar daar hadden ze geen hoezen. Op de foto's word de hoes gebruikt als stand, dus die zou redelijk stevig moeten zijn om het ding te beschermen toch?
Ik zocht een hoes in Nederland omdat ik geen creditcard heb, maar gisteren ontdekte ik http://www.3vcash.nl, onderdeel van ABN Amro. Daarmee kun je online een prepaid creditcard aanmaken en dus ineens ook apps in de market kopen! Dat biedt ineens leuke mogelijkheden.
In het kader van leuke apps heb ik ook nog wel wat toevoegingen:
Acer Iconia Battery Saver
Zojuist ontdekt. Ga naar instellingen -> over tablet -> accugebruik. Daar zie je een proces wat "Mobiel stand-by" heet en op de 2e plek staat van meest accuslurpende processen. Dat blijkt een proces te zijn wat steeds om 3g verbindingen zoekt, ondanks dat je A500 helemaal geen 3G heeft. Deze app schakelt dit proces uit zodat je batterij langer mee gaat. Let op: schakel het weer in bij een systeemupdate. Kost 68 cent, ik heb 'm zelf nog niet geprobeerd.
https://market.android.co...e.AcerIconiaPhoneDisabler
Buienalarm
Tool die je waarschuwt dat het over X minuten gaat regenen op de plek waar je op dat moment bent, met grafiek (tijd en mm regen per uur), buienradar bewegende kaart en widget. Heeft goed gewerkt in de afgelopen dagen.
https://market.android.co...g.yoki.android.buienalarm
Connectbot
Voor SSH naar local en remote
https://market.android.com/details?id=org.connectbot
GOALS ToDo Free
Eén van de belangrijkste redenen van de aanschaf van een tablet, was dat ik verlost wilde zijn van kladblokken, losse papiertjes en tekstbestandjes met todo-lijstjes. Ik heb een heleboel todo's en projecten (zowel zakelijk als prive) dus ik wilde een overzichtelijke en zeer complete app. Daarom heb ik in de afgelopen week zonder te overdrijven tientallen apps geprobeerd, op zoek naar de perfecte. Ze hebben allemaal hun tekortkomingen: geen projecten, geen categorieen, geen due dates voor zowel projecten als taken, geen online sync, geen backup, geen widget, geen alarms, geen recurring taken, lelijk, elke keer miste er wel iets wat ik wilde hebben.
Uiteindelijk heb ik de online sync vereiste laten vallen, want online sync diensten blijken veel mogelijkheden helemaal niet te ondersteunen. Ik ben blijven hangen bij het zeer complete "GOALS ToDo". Er is een tutorial ingebouwd die je door de vele mogelijkheden leidt. Dit is de eerste app waarvan ik een volledige versie ga aanschaffen. De volledige versie is bij deze gratis versie ingebouwd en werkt een maand geloof ik, daarna blijft de lite versie over. Je raakt dus geen todo's kwijt ofzo. De app wordt nog doorontwikkeld, zo zit er bijvoorbeeld agenda-integratie aan te komen. Mocht je hem ook installeren, volg de tutorial van begin tot eind, anders mis je geheid waardevolle mogelijkheden!
https://market.android.co....refocusedcode.goals.free
Hacker's Keyboard
Alternatief toetsenbord, had ik een paar posts terug al uitgelegd, met screenshot.
https://market.android.co...ketworkstation.pckeyboard
Robotek HD
superverslavend leuk spelletje
https://market.android.com/details?id=net.hexage.robotek.hd
Saldo Checker
Om het saldo van je ING rekening en de laatste de bij- en afschrijvingen op te vragen. Het
gebruikt ING buddy (MSN bot), dus de tool heeft geen onveilige toegang tot je rekening.
https://market.android.co...com.weeswijs.saldoChecker
Tweakers.net
Nieuwslezer voor een of andere technische site
https://market.android.com/details?id=com.icemobile.tweakers
Nog steeds geen reactie van Acer trouwens.

Er staan wel VNC clients in de market, heb je daar naar gekeken?TTHEEBO1 schreef op woensdag 08 juni 2011 @ 10:20:
[...]
Thanks voor de tips! Ik ga er vanavond even mee aan de slag. Heeft er iemand nog een suggestie voor een goede remote desktop control app?
[ Voor 10% gewijzigd door Bergen op 08-06-2011 16:52 ]
Dat die 3G verbinding zoveel power vroeg was me gister opgevallen inderdaad. Ik was van plan vanavond hier te gaan vragen hoe / wat.Bergen schreef op woensdag 08 juni 2011 @ 15:52:
[...]...
Acer Iconia Battery Saver
Zojuist ontdekt. Ga naar instellingen -> over tablet -> accugebruik. Daar zie je een proces wat "Mobiel stand-by" heet en op de 2e plek staat van meest accuslurpende processen. Dat blijkt een proces te zijn wat steeds om 3g verbindingen zoekt, ondanks dat je A500 helemaal geen 3G heeft. Deze app schakelt dit proces uit zodat je batterij langer mee gaat. Let op: schakel het weer in bij een systeemupdate. Kost 68 cent, ik heb 'm zelf nog niet geprobeerd.
https://market.android.co...e.AcerIconiaPhoneDisabler
...
Waarom moet dit weer ingeschakeld worden bij een systeemupdate?
Weet ik niet, maar dat staat in het verhaaltje in de market, dus ik dacht: laat ik ook maar vast de waarschuwing erbij zetten.golem501 schreef op woensdag 08 juni 2011 @ 16:08:
[...]
Dat die 3G verbinding zoveel power vroeg was me gister opgevallen inderdaad. Ik was van plan vanavond hier te gaan vragen hoe / wat.
Waarom moet dit weer ingeschakeld worden bij een systeemupdate?
Mocht iemand trouwens bij de zoektocht naar een mooie beschermhoes bij het bedrijf Expansys uitkomen, dan heb ik dit advies: koop daar niets.
[ Voor 18% gewijzigd door Bergen op 08-06-2011 17:19 ]
Verwijderd
Ik geef wel toe dat hij aardig aan de prijs is.
Als ik nog leuke apps tegenkom zal ik ze hier even posten!
Btw, de tablet bevalt tot nu toe uitstekend!
Root acces heb je toch?TTHEEBO1 schreef op woensdag 08 juni 2011 @ 18:41:
Bedankt voor de apps suggesties. Ik heb even gekeken naar de battery safer maar daarvoor moet je root toegang hebben (sorry als ik het technisch niet goed formuleer)
Als ik nog leuke apps tegenkom zal ik ze hier even posten!
Btw, de tablet bevalt tot nu toe uitstekend!
Ik snap alleen niet waarom Acer het zelf niet als optie in de tab heeft gezet... maar ja ik snap ook niet waarom de Acer apps media, games etc. Niet mee roteren
Die apps zijn mega zinloos!
Dat is dan ook wel weer zo :-) Ik heb die Acer apps er trouwens ook allemaal afgehaald. Wat een meuk.
Ik ben nogal een noob dus ik zit met nog wat dingetjes. Ik weet dat tweakers geen helpdesk is, maar ik ga het toch proberen.
1. Ik wil graag films vanaf mijn PC naar mijn Acer tablet kunnen streamen. Zijn hier ook apps voor? of zal ik de acer dan moeten toevoegen aan mijn thuisnetwerk oid?
2. In de standaarbrowser kan ik instellen dat ik flash op aanvraag activeer (wat ik wel zo prettig vind). Zit deze optie ook in Firefox of Dolphin? Ik kan het in beide browsers niet vinden.
3. Ik zou graag een N64 (+evt PS 1) emulator en op mijn tablet willen zetten, maar hoorde dat er veel emulatoren uit de market zijn gehaald. Hebben jullie nog suggesties?
Om ook nog wat toe te voegen aan dit topic wat tips:
Repligo Reader: fijne PDF reader waarin je ook nog aantekeningen kan maken.
File manager HD: prima file management systeem.
Quicpic: goede, snelle fotogallerij
Mijn enige klacht over de tablet is dat de handleiding erbij zo summier is! ;-)
[ Voor 8% gewijzigd door TTHEEBO1 op 08-06-2011 21:13 ]
Ik heb geen klachten over geheugen gebruik of zo maar ben gewoon benieuwd.
<edit> raar als ik onder settings bij info kijk staat er idd 1 gig ram. Maar als ik onder applications kijk dan gebruiken de running applications ~180 mb en is er ~380 ofzo vrij... totaal 560 mb
[ Voor 54% gewijzigd door golem501 op 08-06-2011 21:39 ]
Verwijderd
Ik gebruik UPNPlay om alles wat op mijn mediaservers staat te streamen naar de tab. De interface is niet geweldig, maar in combinatie met moboplayer heb ik nu toegang tot zo'n beetje alles wat ik op de servers heb staan.TTHEEBO1 schreef op woensdag 08 juni 2011 @ 19:36:
1. Ik wil graag films vanaf mijn PC naar mijn Acer tablet kunnen streamen. Zijn hier ook apps voor? of zal ik de acer dan moeten toevoegen aan mijn thuisnetwerk oid?
Dat klinkt idd veiliger, tnx voor de tip.TTHEEBO1 schreef op woensdag 08 juni 2011 @ 19:36:
Edit: op een ander forum had iemand dezelfde zorgen over het rooten, en die is op het 'briljante' idee gekomen om de acer in vliegtuigmodus te zetten en dan wifi in te schakelen. Zelfde effect, geen risico!
Heel mooi, ga Repligo denk ik aanschaffen. Kan ik wel gebruiken. De file manager is idd ook een stuk beter op tablets toegerust dan bijvoorbeeld ES File Manager.Repligo Reader: fijne PDF reader waarin je ook nog aantekeningen kan maken.
File manager HD: prima file management systeem.
De A500 heeft 1 GB geheugen. 256 MB daarvan wordt door de videokaart gebruikt. Hoeveel er vrij is, hangt er vanaf wat je met "vrij" bedoelt. Met of zonder Linux cache? Voor of na garbage collection? Alleen user processen of ook systeem processen? Elke tool geeft daar zijn eigen interpretatie aan. In Advanced Task Manager zie ik momenteel dat er 241 MB vrij is. Volgens OSMonitor is er 317 MB vrij. Als ik "free -m" in connectbot doe, is er (+/- buffers) 118 MB vrij.golem501 schreef op woensdag 08 juni 2011 @ 20:48:
Wat ik me af vraag is dat als ik taskkiller run hij aangeeft dat ik nu weer zo'n 400 Mb geheugen heb. Maar de tab heeft 1 gig, dan zou android de rest gebruiken maar er zijn ook tabs met maar de helft aan ramMis ik iets?
Ik heb geen klachten over geheugen gebruik of zo maar ben gewoon benieuwd.
<edit> raar als ik onder settings bij info kijk staat er idd 1 gig ram. Maar als ik onder applications kijk dan gebruiken de running applications ~180 mb en is er ~380 ofzo vrij... totaal 560 mb
Tja, wat moet je ermee... Ik zou er niet teveel op letten. Linux regelt zelf het geheugengebruik. Er wordt zoveel mogelijk in het geheugen vastgehouden. Als je bijvoorbeeld email leest en dan weer naar je desktop gaat, blijft het mailprogramma in het geheugen staan. Waarom zou hij het immers uit het geheugen verwijderen als er toch genoeg geheugen is? Als het geheugen bijna vol is, bepaalt het OS wat het beste kan worden vrijgegeven.
Daarnaast is Android een op Java gebaseerd OS. Java heeft naast Linux ook nog eens zijn eigen geheugen beheer, wat "garbage collection" heet. Dit werkt ongeveer hetzelfde. Componenten worden in het geheugen vastgehouden en pas weggegooid als er geheugen nodig is, of als iets nergens meer door zal worden gebruikt.
Kortom, maak jezelf niet gek door steeds naar het geheugengebruik te kijken. Onder Linux is het normaal dat geheugen vol lijkt. Zie ook de uitleg in de NOS FAQ: FAQ Non-Windows Operating Systems - Overige vragen
[edit]
Heb zojuist GOALS Full en Repligo PDF Reader allebei gekocht via een 3vcash creditcard en dat werkt super. Via iDeal een prepaid kaart aanmaken met bijvoorbeeld een paar tientjes tegoed erop, je krijgt de creditcard codes in de mail en je kunt direct spulletjes in de market kopen.
[ Voor 5% gewijzigd door Bergen op 09-06-2011 01:16 ]
Dat zal ik vanavond eens proberen.
Maar helaas gebruikt "mobiel stand-by" nog steeds ongeveer 10% van de spanning, dus deze truuc lijkt niet te werken.
Mmmm, dat zag ik dus ook al. Ik meen me wel te herinneren (heb de tablet nu niet bij me, heb nog geen hoes) dat er bij de vliegtuig modus staat dat er niet meer zal worden gezocht naar mobiele netwerken.Bergen schreef op donderdag 09 juni 2011 @ 09:43:
Maar helaas gebruikt "mobiel stand-by" nog steeds ongeveer 10% van de spanning, dus deze truuc lijkt niet te werken.
Is er een kans dat acer dit gaat oplossen met een firmware update?
Maar ik wilde wel graag een beschermhoes. Nu ik hem heb, valt hij helemaal niet tegen. Het materiaal voelt prettig aan. Door de stroefheid van het materiaal blijft hij stevig op zijn plek liggen. De poorten rondom zijn allemaal bereikbaar. Ik had er niet zo'n hoge pet van op, maar ik moet mijn woorden terugnemen. Sterker nog, ik zou hem zelfs aanraden, ook al is de prijs nog steeds aan de hoge kant. Eerst zei ik dat ik hem hooguit 15 euro waard vond, maar nu vind ik hem toch wel 25-30 euro waard.
Meer belangrijk nieuws: ik heb na 3 werkdagen een reactie van Acer gekregen!
Ze wisten me te vertellen dat de update voor mijn tablet vanaf 15 juni beschikbaar is, dus volgende week woensdag. Ben benieuwd!
Verwijderd
[ Voor 19% gewijzigd door pvtonger op 10-06-2011 14:08 ]
Dat is dan ook wel weer zo :-) Ik heb die Acer apps er trouwens ook allemaal afgehaald. Wat een meuk.
Pas op met verwijderen van "Bloatware" Ergens op XDA-developers in het Iconia Forum staat in een draadje dat bij een update gecontroleerd wordt op originele software. Bij afwijkingen géén update. Er staat een lijstje bij van wat wel en niet verwijderd kan worden en een link naar een databestand om te herstellen als dat toch gebeurd is. Zoek op "Removed System Apps Preventing Update - App List and Downloads"
Acer Iconia Phone Disabler werkt prima. De gebruiksduur is merkbaar toegenomen. Vliegmodus werkt wat dat betreft niet. Om dezelfde redenen als boven bij "Bloatware" moet de Phone disabler weer uitgeschakeld worden omdat het de systeemfiles phone.apk en telephonyprovider.apk hernoemt en daardoor buiten gebruik stelt. En het kan nog erger. Naar verluidt wordt onze geliefde Iconia totaal onbruikbaar (bricked) als bij ingeschakelde Phone Disabler een "system recovery aka systeemherstel) uitgevoerd wordt.
Wel iets om heel goed op te letten !
[ Voor 31% gewijzigd door urbie47 op 10-06-2011 21:42 ]

Je A500 met de muis besturen?
YouTube: USB Mouse Works on Acer Iconia A500!
[ Voor 36% gewijzigd door Bergen op 11-06-2011 01:59 ]
Verwijderd
Verwijderd
Dat staat er ook duidelijk bij in de market omschrijving, helemaal bovenaan:Verwijderd schreef op zaterdag 11 juni 2011 @ 08:56:
Heb de Acer Battery "telefoonapp" ook gekocht maar kan hem niet installeren. Geen root access! Je krijgt wel een linkje met instructies maar ik ga niet "rommelen" aan de Iconia.
** Requires root access **
Kan overigens geen kwaad om hem te rooten. Het houdt in dat er een superuser bestand aan de systeembestanden wordt toegevoegd, waarmee applicaties root rechten krijgen. Dit kun je ook net zo gemakkelijker weer opheffen, met dezelfde applicatie. Er zit een "root" en een "unroot" knop in:

Met de root checker app kun je controleren of je succesvol geroot bent.
De phone disabler/battery saver applicatie is veel gevaarlijker dan het rooten zelf, aan alle waarschuwingen te zien die erbij staan:

Maar de beslissing of je dat wilt, is inderdaad aan jou. Je moet je niets laten opdringen!
[ Voor 46% gewijzigd door Bergen op 11-06-2011 11:26 ]
En laad ondertussen wel vaker opTTHEEBO1 schreef op zaterdag 11 juni 2011 @ 11:34:
Ik wacht wel op een update van acer :-)
Bij de Xenos verkopen ze voor 5 euro hoesjes die bedoeld zijn voor 10 inch netbooks. Ze zijn weliswaar van slap materiaal maar ik heb er met dubbelzijdige plakband plaatjes hardboard in geplakt. Daaroverheen een lapje zeemleer (in de aanbieding bij Action) en ziedaar een perfect, stevig, goed ogend hoesje voor ongeveer 8 euro.
GerkeP
ik heb sinds gister een iconia tab a500 en ik heb meteen whatsapp geinstaleert op aanraden van mn vrienden. Maar whatsapp zegt dat hij geen unieke code kan vinden ofzo en ik de telefoon moet afsluitenbaterij eruit moet halen en op nieuwe proberen. Aangezien de batterij eruit halen redelijk onmogelijk is vroeg ik me af hoe ik toch whats app kan gaan gebruiken op deze geweldige honeycomb tablet.
mvg , alex
laatmaar, topic doorgelezen en blijkt dat dit volgens sommige helaas niet mogelijk is:(
[ Voor 9% gewijzigd door mr.DJ95 op 12-06-2011 21:19 ]
Correct, Whatsapp identificeert je aan de hand van je telefoonnummer. En aangezien de A500 geen telefoonnummer heeft...mr.DJ95 schreef op zondag 12 juni 2011 @ 21:14
laatmaar, topic doorgelezen en blijkt dat dit volgens sommige helaas niet mogelijk is:(
Dus mocht ik hem een keer uit het hoesje halen. Geen zorgen over krassen op de achterkant.
Altijd nog even afwachten of de bescherming aan de voorkant bevalt. is altijd toch een stuk stroever dan zonder.
Legion 7i i9 3080 32gb
Lekker ocarina of time spelen met de wiimote :-)
Waar koop je die Zagg hoezen? Ik zie de Iconia niet op zagg.nl staan...markklok schreef op maandag 13 juni 2011 @ 13:14:
Ik ben voor super safe gegaan. Heb de originele hoes + full cover van zagg genomen.
Dus mocht ik hem een keer uit het hoesje halen. Geen zorgen over krassen op de achterkant.
Altijd nog even afwachten of de bescherming aan de voorkant bevalt. is altijd toch een stuk stroever dan zonder.
Heb overigens liever de Acer met bescherming aan de voorkant, maar het ziet er wel mooi uit.
[ Voor 13% gewijzigd door Bergen op 13-06-2011 14:26 ]
Legion 7i i9 3080 32gb
Ik ben er zelf maar achteraan gegaan

Klikkerdeklik
Verwijderd
Half-offtopic:
Ik weet niet of dit mag of dat dit als spam wordt bestempeld door mods, dus mocht het niet toegestaan zijn, bij deze mijn excuses, maaaarrrr:
Ik heb bij Acer als personeel erg goedkoop een A500 32GB WiFi kunnen kopen. Ik hoef hem zelf echter niet, en verkoop hem dus direct weer, nieuw, 100% ongebruikt en sealed in de doos, met garantie. Omdat ik hem zo goedkoop had hoef ik er weinig voor te vragen om toch winst te maken, dus hij staat als bied-advertentie op V&A.
Mensen die dit mooie apparaat willen voor een heel lief prijsje, check de AD.
V&A aangeboden: Acer Iconia Tab A500 32GB WiFi (Zilver)
Nogmaals: Als dit niet mag, verwijder mijn bericht maar, ik beschouw dit bericht slechts als een dienst voor mensen die dit apparaat willen kopen.
[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 14-06-2011 16:47 ]
Goed bezig!spaanplaat1 schreef op dinsdag 14 juni 2011 @ 14:45:
Voor de mensen die Acer_A500_1.105.01_EMEA_GEN3, boot.img, flexrom.img, system.img and update.zip nog willen hebben.
Ik ben er zelf maar achteraan gegaan![]()
Klikkerdeklik
Suggesties zijn welkom!
De standaard player (nemo) vind ik niet echt geweldig
MoboPlayer. speelt al het SD materiaal zonder problemen, en zodra omgezet naar MP4, ook HD materiaal.Dyoma schreef op woensdag 15 juni 2011 @ 15:07:
Wat voor videoplayers gebruiken jullie voor het afspelen van Films ?
De standaard player (nemo) vind ik niet echt geweldig
7D | 30D | grips | flitslampjes | lensspul
Te Koop: A-Mount Sigma 20MM F1.8
weet iemand een top 10 lijstje met beste honeycomb apps?
en hoe kan je de camera gebruiken met skype?
[ Voor 16% gewijzigd door mr.DJ95 op 15-06-2011 16:33 ]
Verwijderd
HOe heb je Clear.fi aan de praat gekregen ? Ik kan geen verbinding maken met mijn mediaservers Clear.fi zit ze wel, maar zegt dat er geen media beschikbaar is.mr.DJ95 schreef op woensdag 15 juni 2011 @ 16:19:
ik gebruik clear.fi , zit er standaard op maar doet zn werk.
UPnPlay voor netwerk toegang.
Een paar blz. Terug stonden wat lijstjes met apps.
Beveiliging met patroon, geen virusscanner
Ik doelde inderdaad voornamelijk virusbeveiliging. Ik ben echter ook van plan om mijn tablet binnenkort op wifi-hotspots te gaan gebruiken. Uit het deskresearch wat ik heb gedaan blijkt dat het dan het veiligst om VPN te gebruiken (correct me if i am wrong, ik ben echt een noob op ICT gebied), maar ik las op XDA dat niemand dat nog werkend heeft gekregen....mr.DJ95 schreef op woensdag 15 juni 2011 @ 14:16:
Beveiliging voor wat? , die van mij heeft alleen een virus scanner (AVG) en je moet dat patroon tekenen om hem te ontgrendelen. Maar ik neem hem eigenlijk nooit ergens meer naar toe behalve soms naar school.
Verwijderd
hmmm, net even geprobeerd en ik kreeg nogal wat meldingen dat bestanden nietkonden worde afgespeeld, die wel via UPNPlay worden gespeeld. Bij de bestanden die wel werden afgespeeld had ik problemen met seeken. Ik blijf wel bij UPNPlay.Fakir schreef op woensdag 15 juni 2011 @ 19:41:
File expert voldoet ook, dan hoef je ook geen media server te draaien op je pc. Ik kan m'n hele nas ermee browsen en streamen (via moboplayer).
Verwijderd
p.s het blauwe laad balkje blijft ook hangen......
[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 15-06-2011 21:13 ]
Skype camera wordt nog niet ondersteund volgens mij....mr.DJ95 schreef op woensdag 15 juni 2011 @ 16:19:
ik gebruik clear.fi , zit er standaard op maar doet zn werk.
[ Voor 76% gewijzigd door Bergen op 16-06-2011 03:14 ]
In de browser? Workaround: Type je zoekopdracht gewoon in de adressbar. Chrome pakt dan automatisch google.Verwijderd schreef op woensdag 15 juni 2011 @ 21:11:
heb een vraagje, wanneer ik op google.nl ben kan ik niet zoeken. hiermee bedoel ik dat het streepje knippert op de plek waar je moet typen, alleen het toetsenbord komt niet te voorschijn...... iemand een idee??
p.s het blauwe laad balkje blijft ook hangen......
Vreemde toezegging, eind juni is gezegd, en iedere keer posten dat de update er niet is is ook nog een vreselijk irritantBergen schreef op woensdag 15 juni 2011 @ 22:42:
Acer had me toegezegd dat ik vandaag, 15 juni, de update zou ontvangen. Niet dus. Acer heeft me teleurgesteld.
GerkeP
Waar acer een puntje heeft laten liggen is de micro usb poort! Acer had gewoon moeten zorgen dat hij daarmee oplaad als hi aan je pc hangt!! Ach ik kan er wel mee leven ,het is een hele fijne tablet.
Waarom? Ik weet dat het handig is, maar realiseer je wel dat het akelig lang kan duren voordat je tablet is opgeladen over USB.mr.DJ95 schreef op donderdag 16 juni 2011 @ 15:09:
Waar acer een puntje heeft laten liggen is de micro usb poort! Acer had gewoon moeten zorgen dat hij daarmee oplaad als hi aan je pc hangt!! Ach ik kan er wel mee leven ,het is een hele fijne tablet.
Mijn laatste (grote) reviews: Medal of Honor (VR), Half-Life: Alyx (VR)
vraagje: waarom hebben jullie de iconia boven de transformer verkozen als ik vragen mag?
nog een vraagje: kan je launchers gebruiken zoals de launcher pro ? ( https://market.android.co...her&feature=search_result ) lijkt mij namelijk wel gaaf
[ Voor 39% gewijzigd door mr.DJ95 op 16-06-2011 18:53 . Reden: aanvulling vraag ]
Voor mij persoonlijk:vraagje: waarom hebben jullie de iconia boven de transformer verkozen als ik vragen mag?
- De (usb) aansluitingen
- De bouwkwaliteit en feel van de acer (al is die bij de TF ook prima)
- Het keyboard ga ik niet missen, en als ik dat wel doe kan ik er een via USB aansluiten :-)
Verwijderd
Ik heb een (KPN) Speedtouch 780 als router en het opzetten van een wifi verbinding tussen de Iconia en de router gaat prima maar zodra ik een website open blijft de browser hangen en na enkele seconden verschijnt een “Webpage not available” bericht.
Ik heb tijdens mijn reis meerdere keren een wifi connectie opgezet in hotelkamers en op vliegvelden en dat werkte elke keer prima. Thuis hebben mijn Wii en mijn laptop (toevallig ook een Acer) een prima draadloze verbinding met mijn Speedtouch. Het lijkt dus een specifiek Iconia Tab – Speedtouch 780 compatibility issue te zijn.
Ik heb flink lopen zoeken naar de mogelijke oorzaak en ik ben op het internet een paar voorbeelden tegengekomen van mensen met exact hetzelfde probleem, echter met de Asus Transformer en de Speedtouch 780. In alle gevallen was het probleem op te lossen door de DHCP setting te veranderen naar een static IP address. Nu kan dat op de Acer ook dus dat is geen probleem, ik heb alleen wat moeite met de juiste settings. Om de static IP werkend te krijgen moet ik de volgende zaken invullen.
1. IP address
2. Gateway
3. Network prefix length
4. DNS 1
5. DNS 2
Onder de TCP/IP sectie van mijn router settings heb ik de (Default) Gateway, DNS 1 en DNS 2 info gevonden en ik neem aan dat ik die adressen kan overnemen voor punten 2, 4 en 5 (klopt dat?). Maar, kan iemand me vertellen hoe ik de network prefix length bepaal?
Tenslotte het IP address: ik kwam de suggestie tegen om hier een adres in te vullen dat buiten de DHCP range van mijn router valt. Voor zover ik heb kunnen nagaan is dit voor mijn Speedtouch 780: 192.168.1.1 tot 192.168.1.254. Klopt die suggestie en welk adres zou ik dan het beste kunnen gebruiken?
Ik hoop dat iemand van jullie me kan helpen met de settings en ik ben ook benieuwd of er nog anderen zijn die dit probleem hebben (gehad).
Alvast bedankt,
Arjan
kan je dit 's in je router nakijken?
Nu heb ik vandaag de Asus in handen gehad en ik ben echt blij dat ik die niet heb!
Verwijderd
Ik kan het gebruikte kanaal zo gauw niet vinden in het menu van mijn router, maar ik heb ook succesvol een wifi verbinding in de trein van Schiphol naar Hengelo kunnen opzetten. Ik denk daarom niet dat het een VS - EU probleem is......Korras schreef op donderdag 16 juni 2011 @ 21:50:
VS Iconia + EU router? het eerste waar ik aan moet denken, is het wifi kanaal.. ik heb zo'n vermoeden dat dat op 12 of 13 is, welke wettelijk niet zijn toegestaan in de VS, dus waarschijnlijk niet goed ondersteund op de US Iconia.
kan je dit 's in je router nakijken?
Ik heb hetzelfde probleem gehad. Andere router, maar dat maakt niet uit. Lager kanaal... probleem weg.
VS heeft dus enkel kanaal 1 t/m 11. EU heeft dus kanaal 1 t/m 13.
Voor jouw router heeft xs4all een mooie uitleg hoe je het wifi kanaal kunt instellen.
Denk dat het wel gaat werken
Verwijderd schreef op donderdag 16 juni 2011 @ 22:15:
[...]
Ik kan het gebruikte kanaal zo gauw niet vinden in het menu van mijn router, maar ik heb ook succesvol een wifi verbinding in de trein van Schiphol naar Hengelo kunnen opzetten. Ik denk daarom niet dat het een VS - EU probleem is......
Als ik het echt allemaal van te voren wist...
De laatste zin.why...?golem501 schreef op donderdag 16 juni 2011 @ 22:10:
Voor mij ging de Acer boven de Asus door de USB aansluitingen, doordat de Packard Bell er nog niet is en er wel erg plastic uitziet en omdat ik dacht dat de Asus nog niet verkrijgbaar was...![]()
Nu heb ik vandaag de Asus in handen gehad en ik ben echt blij dat ik die niet heb!
De achterkant is erg plastic en voelt minder stevig. Op foto's vond ik het er wel mooi uit zien hoor maar het plastic beweegt gewoon en dat heeft de Acer niet, die voelt veel steviger.
Heb de Transformer ook kunnen vergelijken met de Acer. Ook ik ben blij dat ik niet gewacht heb. De Acer heeft eigenlijk maar een minpunt tov de Transformer, en dat is het gewicht.
Geluid van de Acer is superieur aan dat van de transformer. Beeldscherm kun je over twisten, maar ik vind het scherm van de Acer een stuk prettiger en rustiger, ook de kijkhoek van de Acer lijkt mij beter.
GerkeP
Honycomb 3.0/3.1 hebben ze allebei dus ook beiden de issues met filmpjes afspelen??, beperking van de camera's en de het nu nog beperkte aanbod van specifieke apps.
Als je puur naar de tablets zelf kijkt (asus vs acer) icm met de prijs voor 16GB dan zijn ze goed aan elkaar gewaagd qua prijs/prestatie verhouding.
AMD 3900X | MSI X570 MEG UNIFY | TridenZ 32GB | EVGA GTX 1080 | Samsung 970 Pro 1TB, 860 1TB & 840 EVO 1TB | LianLi O11 XL | Seasonic Prime PX 1300 | Audio set: RME ADI-2 DAC + SMSL DA-9 + 2x Klipsch B2 bookshelf speakers
Idd, mee eens.Knud schreef op vrijdag 17 juni 2011 @ 09:42:
Wellicht niet helemaal juiste topic, maar Acer heeft nu ook 16GB versie voor ook 399 euro.
Als je puur naar de tablets zelf kijkt (asus vs acer) icm met de prijs voor 16GB dan zijn ze goed aan elkaar gewaagd qua prijs/prestatie verhouding.
Heb wel het vermoeden, dat de Asus qua verkoopaantallen de Acer en Xoom (ver) achter zich laat, juist ook door combinatie met de dock.
Hopelijk gaan de honycomb verbeteringen gestaag plaats vinden, zodat de android tablets daar mooi van kunnen profiteren.
Google Icecream de oplossing...anyone??. Ik ga te ver off topic....
Dus terug naar de Acer Tablet
Ik vind trouwens 16 Gb eigenlijk geen 100 € waard
Dat is ook waarom ik eigenlijk van plan was om op de liberty tab (Packard Bell) te wachten... maar ja ik heb m'n Iconia cadeau gehad en ben er toch superblij mee
Het installeren van de ROM is nu alleen nog voor die-hards, maar de ROM maker belooft 't binnenkort eenvoudiger te maken. Hopelijk worden ook een aantal irritante bugs door de community opgelost (zoals het niet goed werken van de rotatie lock. Overigens, dit is ook nog een issue in de bovenstaande ROM).
Verwijderd
Bedankt voor het advies en de link. Ik heb gekeken maar mijn router staat op kanaal 6, dus helaas is dat het ook niet. Als iemand nog een andere idee heeft dan hoor ik het graag. Zou het dan toch het DHCP / Static IP probleem kunnen zijn?N0stradamus schreef op vrijdag 17 juni 2011 @ 04:59:
Omdat je een verbinding in de trein hebt gehad, wil dat niet zeggen dat het daarom geen VS-EU probleem is. Als de trein een kanaal onder de 12 gebruikt werkt wifi op zowel de EU als de VS variant. Als jouw router thuis op 12+ staat (of in de stand 'automatisch' kanaal 12 of 13 gebruikt), dan werkt de VS versie dus niet.
Ik heb hetzelfde probleem gehad. Andere router, maar dat maakt niet uit. Lager kanaal... probleem weg.
VS heeft dus enkel kanaal 1 t/m 11. EU heeft dus kanaal 1 t/m 13.
Voor jouw router heeft xs4all een mooie uitleg hoe je het wifi kanaal kunt instellen.
Denk dat het wel gaat werken![]()
[...]
Uit stand by weer aan, vervolgens reageerde het scherm niet op touch en roteerde niet. Even aan en uit en alles werkte weer... heeft iemand anders zoiets gehad?
Verwijderd
Ja, 1 of 2 keer. Het is en blijft een computer, en die kunnen vastlopen.golem501 schreef op vrijdag 17 juni 2011 @ 21:48:
Ik had net een frozen scherm![]()
Uit stand by weer aan, vervolgens reageerde het scherm niet op touch en roteerde niet. Even aan en uit en alles werkte weer... heeft iemand anders zoiets gehad?
Ik heb het vanmiddag voor het eerst gehad. Aan en uit hielp niet, moest 'm resetten.golem501 schreef op vrijdag 17 juni 2011 @ 21:48:
Ik had net een frozen scherm![]()
Zoeken naar een paperclip, natuurlijk net te dik... Maar een nietje teruggevouwen
Mijn laatste (grote) reviews: Medal of Honor (VR), Half-Life: Alyx (VR)
Kan je uitleggen waarom?mr.DJ95 schreef op zaterdag 18 juni 2011 @ 11:44:
wat mij wel opviel , is dat ik mn iconia veel minder vaak pak dan ik mn ipad gebruikte. Ik heb hier totaal geen spijt van het is super gaaf om hem naar ze zin te maken met live wallpapers en widgets
Ik heb nooit een iPad gehad maar zit heel veel met m'n Iconia te internetten.
Hoe doet de browser het bij jullie? Gebruiken jullie Chrome of wat anders?
Vandaag had ik een paar keer dat Chrome ging inloggen op google en moeite had om daar door te komen.