Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jacobras
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 11-09 21:13

jacobras

Developer

Ik gebruik gewoon de standaard browser, en die bevalt zeer goed. Handigste feature vind ik de synchronisatie met Google; ik heb instant al mijn bookmarks van Chrome op m'n tablet :)

Mijn laatste (grote) reviews: Medal of Honor (VR), Half-Life: Alyx (VR)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 16 juni 2011 @ 21:15:
Ik heb een week geleden mijn Acer Iconia Tab aangeschaft tijdens een reis in de VS en ik ben flink tevreden. Eigenlijk valt alleen de leesbaarheid van het scherm bij fel zonlicht me wat tegen. Daarnaast heb ik een probleem: ik krijg via mijn router thuis geen contact met het internet.

Ik heb een (KPN) Speedtouch 780 als router en het opzetten van een wifi verbinding tussen de Iconia en de router gaat prima maar zodra ik een website open blijft de browser hangen en na enkele seconden verschijnt een “Webpage not available” bericht.

Ik heb tijdens mijn reis meerdere keren een wifi connectie opgezet in hotelkamers en op vliegvelden en dat werkte elke keer prima. Thuis hebben mijn Wii en mijn laptop (toevallig ook een Acer) een prima draadloze verbinding met mijn Speedtouch. Het lijkt dus een specifiek Iconia Tab – Speedtouch 780 compatibility issue te zijn.

Ik heb flink lopen zoeken naar de mogelijke oorzaak en ik ben op het internet een paar voorbeelden tegengekomen van mensen met exact hetzelfde probleem, echter met de Asus Transformer en de Speedtouch 780. In alle gevallen was het probleem op te lossen door de DHCP setting te veranderen naar een static IP address. Nu kan dat op de Acer ook dus dat is geen probleem, ik heb alleen wat moeite met de juiste settings. Om de static IP werkend te krijgen moet ik de volgende zaken invullen.

1. IP address
2. Gateway
3. Network prefix length
4. DNS 1
5. DNS 2

Onder de TCP/IP sectie van mijn router settings heb ik de (Default) Gateway, DNS 1 en DNS 2 info gevonden en ik neem aan dat ik die adressen kan overnemen voor punten 2, 4 en 5 (klopt dat?). Maar, kan iemand me vertellen hoe ik de network prefix length bepaal?

Tenslotte het IP address: ik kwam de suggestie tegen om hier een adres in te vullen dat buiten de DHCP range van mijn router valt. Voor zover ik heb kunnen nagaan is dit voor mijn Speedtouch 780: 192.168.1.1 tot 192.168.1.254. Klopt die suggestie en welk adres zou ik dan het beste kunnen gebruiken?

Ik hoop dat iemand van jullie me kan helpen met de settings en ik ben ook benieuwd of er nog anderen zijn die dit probleem hebben (gehad).

Alvast bedankt,

Arjan
i

Ik heb zojuist mijn kanaal veranderd in 12 en had met mijn iconia ook geen internet verbinding meer. Na het terugzetten naar kanaal 11 was het probleem opgelost. Ps ik heb geen amerikaans model.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr.DJ95
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 11-09 18:23
golem501 schreef op zaterdag 18 juni 2011 @ 13:15:
[...]

Kan je uitleggen waarom?
Ik heb nooit een iPad gehad maar zit heel veel met m'n Iconia te internetten.

Hoe doet de browser het bij jullie? Gebruiken jullie Chrome of wat anders?
Vandaag had ik een paar keer dat Chrome ging inloggen op google en moeite had om daar door te komen.
nee het is onverklaarbaar mischien werkte de ipad wat smoother met nu.nl hwi en tweakers overzichtelijker ofzo , kan het niet echt plaatsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Al iemand ervaring met dockingstation? Ik gebruik hem nu al een aantal weken en het werkt voor geen meter. Mocht je er 1 willen kopen doe het dus nog maar even niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr.DJ95
volgens mij komt er ook een toetsenbord dock ,ofniet? dan wacht ik daar op!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 19 juni 2011 @ 18:35:
Al iemand ervaring met dockingstation? Ik gebruik hem nu al een aantal weken en het werkt voor geen meter. Mocht je er 1 willen kopen doe het dus nog maar even niet.
Ik heb het officiele docking station, en ja, het feit dat nemo player automatisch start wanneer je hem er in doet, en dat de afstandsbediening alleen maar wekrt in die app is jammer. Maar als dock voor naast mijn bed is het goed, en ook als stand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op zich kan ik er nog wel mee leven dat hij alleen werkt met nemoplayer. Alleen kan ik geen artiesten, albums selecteren als hij op het dock staat. De afstandsbediening kan je eigenlijk alleen maar gebruiken om hem harder of zachter te zetten. Nemoplayer werkt niet goed als iconica in het dock staat. En dat piepje tijdens het harder of zachter zetten had voor mij ook niet gehoeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rg-mohwa
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 14:20

rg-mohwa

Phoe Hé

Verwijderd schreef op zondag 19 juni 2011 @ 21:08:
[...]

Ik heb het officiele docking station, en ja, het feit dat nemo player automatisch start wanneer je hem er in doet, en dat de afstandsbediening alleen maar wekrt in die app is jammer. Maar als dock voor naast mijn bed is het goed, en ook als stand
Zou je is een foto willen maken van de aansluitingen die achterop de dock zitten ?
Kan namlijk geen andere foto's vinden dan de voorkant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Er is ook niet veel te zien aan de achterkant. Een klepje zodat je hem recht op kan zetten, en 2 aansluitingen. 1 voor de stroom 1 voor een de audio (zelfde als voor een een koptelefoon. Hij is kleiner dan je zou denken namelijk. 13 cm breed. En 14 cm hoog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bedankt voor het advies en de link. Ik heb gekeken maar mijn router staat op kanaal 6, dus helaas is dat het ook niet. Als iemand nog een andere idee heeft dan hoor ik het graag. Zou het dan toch het DHCP / Static IP probleem kunnen zijn?
[/quote]

Ik ben toch maar aan de gang gegaan en het switchen naar een static IP adres was dus inderdaad de oplossing. Ik heb wat moeten zoeken naar het juiste gateway adres maar uiteindelijk is het dus gelukt !!

Begrijp eerlijk gezegd nog steeds niet waarom de DHCP setting een probleem was (is), maar ik ben allang blij dat alles nu werkt.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TTHEEBO1
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 08-08 20:26
Nog een paar dagen, en dan begint de 3.1 update uit te rollen:

http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1130264

psn: jagermeistertim

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerkeP
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 17:01

GerkeP

Vragen mag altijd........

En dan? Wanneer je de draad goed leest gaat het om geruchten. Laatste gerucht is dat de update wordt uitgesteld en we moeten wachten op 3.2

Ergo, stop nu eens met dat zeuren/posten/mekkeren over die updates. Als het zo ver is merk je het vanzelf en blijft het hier ook nog eens leesbaar ;)

GerkeP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TTHEEBO1
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 08-08 20:26
Het is niet zo dat ik zelf niet meer kan wachten, maar het was meer bedoeld voor de andere meer ongeduldige medemensen op dit forum.

Zal nu alleen nog maar 'nuttige' dingen posten ;-)

psn: jagermeistertim

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheoneB
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 12-01-2014
Sinds een paar dagen ben ik in het bezit van een Acer iconia A 500. Twee dagen nadag ik hem heb gebruikt vertoont het scherm rare bewegingen en lijkt de tab zelf icoontjes aan te klikken zonder dat ik iets aanraak. CPU e.d. blijven dan gewoon laag. Lijkt een beetje op: YouTube: ‪Acer Iconia Tab W500 Touch Screen Problem (resolved?)‬‏
Daarnaast heb met behulp van de multi touch test app ontdekt dat er een lijn op het scherm is waarop de iconia twee vingers registreert terwijl ik maar 1 vinger gebruik. De rest van het scherm registreert wel het correcte aantal vingers. Hebben jullie enig idee wat er kan zijn? Software of hardware probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rg-mohwa

rg-mohwa

Phoe Hé

Verwijderd schreef op maandag 20 juni 2011 @ 16:55:
Er is ook niet veel te zien aan de achterkant. Een klepje zodat je hem recht op kan zetten, en 2 aansluitingen. 1 voor de stroom 1 voor een de audio (zelfde als voor een een koptelefoon. Hij is kleiner dan je zou denken namelijk. 13 cm breed. En 14 cm hoog.
ik dacht dat er ook hdmi op zou zitten ? -O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perceptive
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 14-07-2024
rg-mohwa schreef op dinsdag 21 juni 2011 @ 13:13:
er schijnen 2 docking stations op de markt te zijn: eentje met en eentje zonder HDMI. De versie met HDMI heb ik helaas nog nergens gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr.DJ95
ik dacht dat er ook nog een keyboard dock kwam net als de w500? klopt dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• golem501
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 07-04 07:32
rg-mohwa schreef op dinsdag 21 juni 2011 @ 13:13:
[...]

Er zit toch een hdmi aansluiting op de tab zelf?? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

..
golem501 schreef op dinsdag 21 juni 2011 @ 19:21:
[...]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor dat bedrag mag je best wel een hdmi aansluiting verwachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rg-mohwa

rg-mohwa

Phoe Hé

golem501 schreef op dinsdag 21 juni 2011 @ 19:21:
[...]

wat is het nut van een docking station als ik telkens de hdmi kabel in het apparaat moet steken ?
Btw kan je wel opladen met de docking station ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

rg-mohwa schreef op dinsdag 21 juni 2011 @ 22:20:
[...]

wat is het nut van een docking station als ik telkens de hdmi kabel in het apparaat moet steken ?
Btw kan je wel opladen met de docking station ?
Ja, hij laadt wel op. Maar voor degenen die hun tab geroot hebben, en sommige van de pre-installed apps hebben verwijderd : nemoplayer MOET aanwezig zijn op het tablet, anders laad hij NIET op !

Zodra je de tab in het dock zet, start nemoplayer op en gaat het laad lampje aan. Daarna kun je nemoplayer uitzetten en verder werken.

Alhowel het niet zo erg lastig ism hoop ik dat ze dit in de 3.1 firmware anders opzetten,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr.DJ95
weten jullie of deze ook past op de a500? http://www.4launch.nl/sho...kers#p-4-productid-108160

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor zover ik weet heeft de W500 een andere dockingport dan de A500, dus het antwoord is hoogstwaarschijnlijk nee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr.DJ95
, jammer zeg. Ik las wel op internet dat er een bluetooth bordje komt maar dan staat hij nog steeds niet goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smallblock
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 19-08 00:02

smallblock

Aliens (& rust) ate my Buick

Honeycomb 3.1 update is uit in China. Te verkrijgen op de bekende plek. De update is multilanguage en werkt daarna vooralsnog niet met Gingerbreak en Clockwork. Er is ook al een aangepaste versie maar ik heb geen idee hoe die zich gedraagt met de genoemde tools.

Leuke lamp, overigens !!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zo ff een tijdje weggeweest, ik moest zelfs een nieuw profiel aan maken. :o
Maar ik heb even een vraag, heeft hier iemand al een camera aan de tab gehangen?
Ik heb zelf een d80, maar deze wordt niet gezien. Zijn er mischien apps waarvan ik het bestaan niet weet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik kan mmijn panasonic er ook niet aanhangen. Camera wordt niet gezien. Ik stop nu de micro d in een usbo-stick. Werkt prima

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smallblock

smallblock

Ik dacht dat de usb poort op de tab zelf alleen slave was, geen host

Leuke lamp, overigens !!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

smallblock schreef op donderdag 23 juni 2011 @ 23:33:
USB host support komt in 3.1, voor zover ik weet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smallblock

smallblock

Yep, dat kan ik bij deze bevestigen. 3.1 werkt nu prima samen met m'n D80.:)

[ Voor 10% gewijzigd door smallblock op 24-06-2011 13:53 ]

Leuke lamp, overigens !!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

smallblock schreef op vrijdag 24 juni 2011 @ 13:52:
Heb je de officiële update naar 3.1, of een custom ROM ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• golem501
smallblock schreef op donderdag 23 juni 2011 @ 23:33:
er is toch een full USB en een micro USB poort. Aan de full USB kan je gewoon een stick ofzo hangen, werkt prima.
M'n WD-Paspoort harde schijf pakte hij niet maar ik weet niet of dat komt doordat die te groot is of doordat die teveel power vraagt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

golem501 schreef op vrijdag 24 juni 2011 @ 15:46:
[...]M'n WD-Paspoort harde schijf pakte hij niet maar ik weet niet of dat komt doordat die te groot is of doordat die teveel power vraagt.
Derde mogelijkheid : the tab ondersteund ( nog ) geen NTFS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smallblock

smallblock

Verwijderd schreef op vrijdag 24 juni 2011 @ 14:19:
[...]

Heb je de officiële update naar 3.1, of een custom ROM ?
Het schijnt wel een gelekte officiële 3.1 te zijn voor de Iconia uit China. Dat is degene die ik nu heb draaien.

Leuke lamp, overigens !!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smallblock

smallblock

golem501 schreef op vrijdag 24 juni 2011 @ 15:46:
[...]

er is toch een full USB en een micro USB poort. Aan de full USB kan je gewoon een stick ofzo hangen, werkt prima.
M'n WD-Paspoort harde schijf pakte hij niet maar ik weet niet of dat komt doordat die te groot is of doordat die teveel power vraagt.
Ik heb het vandaag getest op de normale USB aansluiting. Helaas geen kabeltje voorhanden met 2 x mini usb stekker.

Leuke lamp, overigens !!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Update naar 3.1 komt op 5 juli, in ieder geval in Duitsland !

http://androidcommunity.c...east-in-germany-20110623/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

smallblock schreef op vrijdag 24 juni 2011 @ 13:52:
Dat is goed nieuws. Maar kan hij dan ook met nef'je of ra files overweg ?
Niet dat het echt een must voor mij is, maar het zou het wel een stuk leuker maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smallblock

smallblock

Verwijderd schreef op vrijdag 24 juni 2011 @ 20:26:
[...]

Dat is goed nieuws. Maar kan hij dan ook met nef'je of ra files overweg ?
Niet dat het echt een must voor mij is, maar het zou het wel een stuk leuker maken.
Android zelf heeft geen Nikon RAW ondersteuning. Of er al software voor is weet ik niet.

Edit: zoek op de market naar rawdroid

[ Voor 5% gewijzigd door smallblock op 24-06-2011 22:56 ]

Leuke lamp, overigens !!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• golem501
Verwijderd schreef op vrijdag 24 juni 2011 @ 16:10:
[...]

Derde mogelijkheid : the tab ondersteund ( nog ) geen NTFS
8)7
Duh goed punt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr.DJ95
soms heb ik het gevoel dat mn acer even moet opwarmen voordat hij weer snel werkt, hoe ervaren jullie dit? .En wie van jullie hebben de officiele hoes gekocht? ,hebben jullie enig idee of je ook launchers kan instaleren zoals launcher pro?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smallblock

smallblock

Ik kreeg de hoes erbij met een actie. Hij is wel aardig hoewel de flap onderaan wat eigenaardig is. 40 euro vind ik 'm niet echt waard.

Wat het opwarmen betreft: nee niet gemerkt. Wel is de sterkte van het WiFi signaal nogal wisselend terwijl ik op dezelfde plek in m'n huis zit.

Leuke lamp, overigens !!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb toevallig vandaag bij de MM een orginele hoes aangeschaft.
De tab gaat er goed strak in, alle aansluitingen zijn goed berijkbaar,hoeken zijn goed beschermt. Alleen had ik voor dat geld wel een iets knapper hoesje verwacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• E-Neo
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19-02 10:07
Gisteren de 16GB versie besteld en vandaag al binnen. Beetje moeite met de Speedtouch router, maar met een vast IP adres had ik hem snel op het Net. Was overigens voor 88% geladen. En na een kwartiertje laden werd het laadlampje al wit en stond hij op 100%.

Wilde eigenlijk een Chinese nepPad kopen, maar das meer leuk voor echte Tweakers en ik ben meer een gebruiker :-) Collega heeft er wel een, maar die krijgt zijn wifi helemaal niet aan de gang.

MoboPlayer voor films, Winamp voor muziek, QuickPic voor fotoos, Flash player voor Uitzending Gemist (loopt als een trein!), File Manager en de gebruikelijk reut aan kranten, Angry Birds enzo er op gezet.

Ben erg tevreden. Wil hem vooral voor de komende vakantie gaan gebruiken. Meeste campings hebben tegenwoordig een hotspot en anders zoeken we wel een MacDonalds op.

Vraag me alleen af of al die apps die je start ook actief blijven. Je kan met linkeronder pijltje wel een stapje terug en met het huisje(?) kan je de app 'sluiten' maar in de lijst (derde button) blijft hij dan gewoon staan (althans, de laatste vijf), maar blijven alle apps actief? Kan je ook switchen tussen actieve apps, soort Alt-Tab? Ik las dat in deze Android versie geen AppKiller nodig hebt?

Ojee Wacht, ik heet in dit forum E-Neo...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• golem501
Ik heb de hoes ook gekocht en op zich vind ik hem wel fijn.. maar als ik hem horizontaal heb zakt de tab er een beetje uit (lichtsensor en face cam)... wie heeft dat nog meer en heeft iemand dit opgelost?

Ik heb appkiller geïnstalleerd maar gebruik hem eigenlijk niet meer sinds iemand hier schreef dat android zelf geheugen vrijmaakt wanneer nodig.

Het huisje of pijltje omhoog stuurt je terug naar je desktop. De rechterknop is alt +tab switchen tussen (vergeef me de uitdrukking) windows...

Ik heb de AVG gratis virusscanner erop gezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• E-Neo
In de standaard browser kan je Favorites aanmaken. Die krijg ik ook te zien in die Widget op je home screen. Waar kan ik die Favorites bewerken? En kan je die ook te zien krijgen in de standaard browser?

E-Neo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Boven in je browser naast de ster en het vergrootglas heb je nog een rechthoekje met een driehoekje eruit aan de onderkant, klik daarop en je kan alles aanpassen. Je klikt erop maar je moet hem niet gelijk los laten, dan krijg je een keuzemenu.

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 26-06-2011 15:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als je echt een mooie hoes wil kun je niet om PDair heen. Mijn vriendin had er al een voor haar Archos 70 Internet Tablet (EUR 48,==) en voor de Acer zijn ze er inmiddels ook! Ze zijn van echt leer en worden met de handgemaakt! Past als een taylor made maatkostuum ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• E-Neo
Mooi, maar wel 119 dollar...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr.DJ95
ik heb net swype geinstalleert , wat werkt dat heerlijk! had hiervoor hacker's keyboard maar swype werkt stukken beter. kan alleen niet wachten op honeycomb 3.1 =)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• golem501
Heeft iemand nog iets gehoord over de A100 (7")?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DieHappy
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 26-06-2024
Ik heb vandaag zowel de Asus als de Acer tablet naast elkaar aan het werk gezien. Wat me bij de Acer tegenviel was dat er op het scherm hele fijne zwarte lijnen te zien waren. Dit viel vooral op als de achtergrond helemaal wit hoorde te zijn. Dit has de Asus niet. Hoort dit, of was dit Acer test model gewoon niet goed?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rg-mohwa

rg-mohwa

Phoe Hé

DieHappy schreef op maandag 27 juni 2011 @ 20:28:
Ik heb vandaag zowel de Asus als de Acer tablet naast elkaar aan het werk gezien. Wat me bij de Acer tegenviel was dat er op het scherm hele fijne zwarte lijnen te zien waren. Dit viel vooral op als de achtergrond helemaal wit hoorde te zijn. Dit has de Asus niet. Hoort dit, of was dit Acer test model gewoon niet goed?
Als je zoals onderstaand bedoeld dat hoort zo.. Afbeeldingslocatie: http://content.hwigroup.net/images/products_larges/117868/14/acer-iconia-tab-a500-32gb.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DieHappy
Ik bedoelde meer dat als je bijvoorbeeld een witte achttergrond ziet, dat je op dat moment tussen twee witte horizontale lijnen je telkens een zwarte lijn ziet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

E-Neo schreef op zondag 26 juni 2011 @ 17:16:
Mooi, maar wel 119 dollar...
In EURO's valt de prijs best mee hoor en de verzending is trouwens gratis...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smallblock

smallblock

mr.DJ95 schreef op zondag 26 juni 2011 @ 18:49:
ik heb net swype geinstalleert , wat werkt dat heerlijk! had hiervoor hacker's keyboard maar swype werkt stukken beter. kan alleen niet wachten op honeycomb 3.1 =)
exacte naam van deze app?

Leuke lamp, overigens !!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smallblock

smallblock

DieHappy schreef op maandag 27 juni 2011 @ 22:12:
Ik bedoelde meer dat als je bijvoorbeeld een witte achttergrond ziet, dat je op dat moment tussen twee witte horizontale lijnen je telkens een zwarte lijn ziet.
Hmm, heb ik geen last van hoor.
Ik ben wel minder gecharmeerd van high gloss schermen. Geef mij maar mat

Leuke lamp, overigens !!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• E-Neo
DieHappy schreef op maandag 27 juni 2011 @ 22:12:
Ik zit op de site van de Telegraaf te kijken (veel witte achtergrond), maar ik zie geen zwarte lijnen. Zitten die lijnen niet toevallig in de achtergrond verwerkt of zie je het altijd?

E-Neo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DieHappy
Ik zag de lijnen ook op het donkerblauwe menuscherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Niet op de market verkrijgbaar, maar schrijf je hier in en je kunt de installer downloaden : http://beta.swype.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr.DJ95
Verwijderd schreef op dinsdag 28 juni 2011 @ 15:19:
[...]

Niet op de market verkrijgbaar, maar schrijf je hier in en je kunt de installer downloaden : http://beta.swype.com/
ja die , een aanrader werkt top , is een beta volgens hun.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• E-Neo
De Dumpert site van GeenStijl bracht mijn Iconia behoorlijk van streek. Moest hem resetten, want hij wilde niet meer voor en achteruit. Toevallige samenloop van omstandigheden?

E-Neo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr.DJ95
ik heb nergens last van met die app

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr.DJ95
er staat trouwens een mooie review van de iconia tab op http://www.wikitablets.nl/ http://www.wikitablets.nl/tablet/iconia-a500/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• E-Neo
Heb net de Acer hoes gekregen. Ziet er goed uit en zit er lekker strak omheen, maar is veel te duur. Ik heb alleen geen andere kunnen vinden. Ik heb hem van een vriend met te veel geld en te weinig kennis gekregen die ik zo af en toe help met de werking van zijn Iconia.

Nog een vraag: kan je op de een of andere manier printen van de Iconia (een mailtje bijvoorbeeld) en waar haal dan drivers vandaan? Kan je überhaupt een printer aansluiten?

Verder mis ik op het standaard toetsenbord een paar pijltjestoetsen.

E-neo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

E-neo
Hacker's Keyboard _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr.DJ95
ik heb net even launcher pro geïnstalleerd , hij vervangt de standaard launcher niet je krijgt de mogelijk heid als je op de home button klikt welke launcher je wilt. launcher pro is niet geschikt voor honeycomb ook al kan je hem wel instaleren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jacobras

jacobras

Developer

mr.DJ95 schreef op vrijdag 01 juli 2011 @ 17:11:
ik heb net even launcher pro geïnstalleerd , hij vervangt de standaard launcher niet je krijgt de mogelijk heid als je op de home button klikt welke launcher je wilt.
En als dat gevraagd wordt hoor je iets als 'onthoud mijn keuze' of 'als standaard instellen' (weet zo niet hoe het heet) te kunnen aanvinken, dan 'vervangt' Launcher Pro wel de standaard launcher.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr.DJ95
jacobras schreef op vrijdag 01 juli 2011 @ 17:33:
[...]

En als dat gevraagd wordt hoor je iets als 'onthoud mijn keuze' of 'als standaard instellen' (weet zo niet hoe het heet) te kunnen aanvinken, dan 'vervangt' Launcher Pro wel de standaard launcher.
bedankt voor de aanvulling jacobras , heb jij zelf ook een andere launcher of iets dergelijks?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

E-Neo schreef op donderdag 30 juni 2011 @ 23:17:
Heb net de Acer hoes gekregen. Ziet er goed uit en zit er lekker strak omheen, maar is veel te duur. Ik heb alleen geen andere kunnen vinden. Ik heb hem van een vriend met te veel geld en te weinig kennis gekregen die ik zo af en toe help met de werking van zijn Iconia.

Nog een vraag: kan je op de een of andere manier printen van de Iconia (een mailtje bijvoorbeeld) en waar haal dan drivers vandaan? Kan je überhaupt een printer aansluiten?

E-neo
Je kan printbot gebruiken, werkt goed met een netwerk printer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jacobras

jacobras

Developer

mr.DJ95 schreef op vrijdag 01 juli 2011 @ 17:44:
[...]

bedankt voor de aanvulling jacobras , heb jij zelf ook een andere launcher of iets dergelijks?
Niet op mijn tablet, de standaard 3.0-launcher bevalt prima (voorlopig) ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr.DJ95
jacobras schreef op vrijdag 01 juli 2011 @ 17:49:
[...]

Niet op mijn tablet, de standaard 3.0-launcher bevalt prima (voorlopig) ;)
okeej , ik wil een beetje experimenteren ( is ook de rede waarom ik mn ipad verkocht heb)

ps: heeft iemand nog must have widgets?

[ Voor 6% gewijzigd door mr.DJ95 op 01-07-2011 17:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jacobras

jacobras

Developer

mr.DJ95 schreef op vrijdag 01 juli 2011 @ 17:51:
[...]

okeej , ik wil een beetje experimenteren ( is ook de rede waarom ik mn ipad verkocht heb)

ps: heeft iemand nog must have widgets?
Android Agenda Widget is een van mijn favorieten. Volledig aan te passen naar je eigen smaak :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr.DJ95
Mischien kunnen ze lijstje maken , in de openings post of iets dergelijks?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jacobras

jacobras

Developer

mr.DJ95 schreef op zaterdag 02 juli 2011 @ 07:40:
Mischien kunnen ze lijstje maken , in de openings post of iets dergelijks?
Dat lijkt me meer iets voor het Post je homescreen!-topic, of desnoods een nieuwe speciaal voor tablets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr.DJ95
er is ook geen honeycomb topic volgens mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr.DJ95
elke keer als ik mn norton utillities opstart zie ik dat er een stuk f 33 dingen actief zijn , druk ik op onnodige dingen sluiten zegt hij closed ** apps 10 seconden daarna zijn ze allemaal weer opgestart, hoe kan dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mr.DJ95 schreef op maandag 04 juli 2011 @ 11:44:
elke keer als ik mn norton utillities opstart zie ik dat er een stuk f 33 dingen actief zijn , druk ik op onnodige dingen sluiten zegt hij closed ** apps 10 seconden daarna zijn ze allemaal weer opgestart, hoe kan dat?
Dat kunnen services zijn die in de achtergrond ( moeten ) draaien en dergelijke. Maar houd er rekening mee dat in hrt geval van Android het niet echt nodig is om "onnodige" programma's te sluiten: het OS zal zelfs apps die nog in het geheugen staan verwijderen indien er resources nodig zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr.DJ95
okeej , hij word er wel een stuk sneller van en hij maakt gewoon elke keer 100mb vrij van het werkgeheugen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jacobras

jacobras

Developer

mr.DJ95 schreef op maandag 04 juli 2011 @ 11:51:
okeej , hij word er wel een stuk sneller van en hij maakt gewoon elke keer 100mb vrij van het werkgeheugen
100mb waar je dus niets aan hebt omdat Android het zelf al vrij maakt zodra het nodig is. En hij wordt er niet sneller van, eerder langzamer. Want Android houdt de applicaties in het geheugen om ze snel weer eruit te kunnen halen om aan jou te tonen. Heb jij je geheugen onnodig lopen legen moet het OS de applicaties weer volledig opstarten. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr.DJ95
okeej , maar als ik dat de apps afsluit met norton opent hij sommige dingen wel sneller en reageert hij ook sneller op mn commando's , ik zal ik hier anders wel een filmpje van maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bergen
  • Laatst online: 07-09 11:44

Bergen

Spellingscontroleur

mr.DJ95 schreef op maandag 04 juli 2011 @ 14:04:
okeej , maar als ik dat de apps afsluit met norton opent hij sommige dingen wel sneller en reageert hij ook sneller op mn commando's , ik zal ik hier anders wel een filmpje van maken.
Misschien gebruikt een van die processen veel van je cpu? Je kunt eens met OS Monitor kijken of dat het geval is.

Vandaag weer een vastloper gehad, tablet wilde niet meer aan. Tip voor als anderen dat ook hebben: houd de aan/uit knop minimaal 4 seconden ingedrukt. Je ziet niets gebeuren, maar onderhuids gaat je tab volgens mij helemaal uit, net als bij een vastgelopen pc. Die kun je ook forceren om uit te gaan door 4 seconden de aan/uit knop ingedrukt te houden.

Houd daarna de aan/uit knop zoals gewoonlijk 2 seconden ingedrukt en hij start weer op.

[ Voor 0% gewijzigd door Bergen op 05-07-2011 04:49 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jacobras

jacobras

Developer

Bergen schreef op maandag 04 juli 2011 @ 20:02:
[...]
Vandaag weer een vastloper gehad, tablet wilde niet meer aan. Tip voor als anderen dat ook hebben: houd de aan/uit knop minimaal 4 seconden ingedrukt. Je ziet niets gebeuren, maar onderhuids gaat je tab volgens mij dat helemaal uit, net als bij een vastgelopen pc. Die kun je ook forceren om uit te gaan door 4 seconden de aan/uit knop ingedrukt te houden.
Ik had gister ook weer een herstart. :/ Was al aan het zoeken naar iets scherps om die resetknop mee te poken, maar kwam er toen ook achter dat je gewoon de knop 4 seconden kan vasthouden. Wel wat makkelijker aangezien ik hier niet zo iets bij de hand heb wat dunner dan een paperclip is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nickkie55
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 26-08 18:12
Ik heb sinds enkele dagen ook de a500. Maar ik heb mijn gps niet aan de praat gekregen. Iemand met de zelfde problemen?

18.090 Wp | 60Heatpipes | Auer Edel eau 270ltr | Panasonic J 9kW | Mitsubishi HI 5kW | 3 x Fujitsu General 2,5kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik weet wel dat de gps er erg lang over doet om je lcatie te vinden. Dus misschien doet hij het gewoon en moet jje meer geduld hebben:-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bergen
  • Laatst online: 07-09 11:44

Bergen

Spellingscontroleur

Hangt er ook vanaf waar je bent... Bij mij in huis krijg ik geen GPS lock, maar buiten wel. Zelfde als met mijn telefoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edwinvanderpale
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 26-01-2023
Bergen schreef op dinsdag 05 juli 2011 @ 04:48:
Hangt er ook vanaf waar je bent... Bij mij in huis krijg ik geen GPS lock, maar buiten wel. Zelfde als met mijn telefoon.
In huis een GPS lock krijgen is lastig. Je tablet moet de lucht 'kunnen zien'. Het krijgen van een GPS lock kan soms enkele minuten duren. Wanneer je toestel uitgerust is met een 3G verbinding, kan het sneller gaan. Je tablet downloadt dan via internet extra informatie over de posities van de satellieten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michael_mike
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 27-08 22:46
Honeycomb 3.1
5 juli kwam mijn tablet met het verzoek om een systeem update te downloaden (ca. 39 Mb) en installeren. Helaas na downloaden, uitpakken en installeren geen 3.1.
Gister (6 juli) werd er na het opsterten weer gevraagd om een systeem update door te voeren (ca. 110 Mb).
En ja, na een herstart Honeycomb 3.1.
Ik heb nog niet alle nieuwigheden uitgeprobeerd maar voor alsnog lijken alle aangekondigde updates te zijn doorgevoerd.
Overigens heb ik mijn tablet in juni in de VS gekocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pvtonger
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 07-09 21:43
Ik heb gisteren ook de HC 3.1 update ontvangen. De voor mij voornaamste verbetering is de rotation lock die nu goed werkt. Hele verademing.

Verder vind ik 'm wel trager geworden. De user interface reageert stroperig :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perceptive
Hier nog geen update gehad.
Welk Build-nummer hebben jullie nu in Over tablet / About tablet staan?

Hoe gaat het afspelen van videobestanden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jacobras

jacobras

Developer

Ook nog geen update (/me blijft knopje indrukken ;).). Ben wel benieuwd naar het afspelen van 1080p-content :)

Overigens had ik gisteren weer het probleem dat het touchscreen het plots niet meer doet. Afgelopen 4 dagen elke dag gehad bij redelijk intensief gebruik van de tablet. Daarnaast gaat het scherm lastig aan zeg. Ik druk op de aanknop, gebeurt er niets. Moet soms een paar keer drukken (of eventjes wachten tussendoor) voordat het scherm eindelijk eens aan gaat. Mag toch echt hopen dat die prutsers onze vrienden bij Acer dat in 3.1 hebben opgelost.

[ Voor 67% gewijzigd door jacobras op 07-07-2011 12:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giancarlo_f
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 19-04 08:59

giancarlo_f

M3 Highland & EV3

jacobras schreef op donderdag 07 juli 2011 @ 12:14:
Ook nog geen update (/me blijft knopje indrukken ;).). Ben wel benieuwd naar het afspelen van 1080p-content :)

Overigens had ik gisteren weer het probleem dat het touchscreen het plots niet meer doet. Afgelopen 4 dagen elke dag gehad bij redelijk intensief gebruik van de tablet. Daarnaast gaat het scherm lastig aan zeg. Ik druk op de aanknop, gebeurt er niets. Moet soms een paar keer drukken (of eventjes wachten tussendoor) voordat het scherm eindelijk eens aan gaat. Mag toch echt hopen dat die prutsers onze vrienden bij Acer dat in 3.1 hebben opgelost.
Aan/uit knop heeft meerdere functies :
1) kort aanraken : TAB gaat in/uit slaapstand
2) lang aanraken >2 sec : TAB gaat aan/uit ==> dit is minimaal 1 maal per week aan te raden / diverse cache geheugens worden aldan geleegd en de TAB is na een 'echte' uit/aan vaak aanmerkelijk sneller en minder stroperig.
3) indien TAB een vastloper heeft middels lang drukken forceer je een ForceClose.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giancarlo_f
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 19-04 08:59

giancarlo_f

M3 Highland & EV3

pvtonger schreef op donderdag 07 juli 2011 @ 08:42:
Ik heb gisteren ook de HC 3.1 update ontvangen. De voor mij voornaamste verbetering is de rotation lock die nu goed werkt. Hele verademing.

Verder vind ik 'm wel trager geworden. De user interface reageert stroperig :'(
Komt zeer waarschijnlijk door 'vervuilde' cache geheugens. Indien je weer niet vies bent van een herinstallatie van je settings/app's dan is een Factory Reset oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jacobras

jacobras

Developer

giancarlo_f schreef op donderdag 07 juli 2011 @ 12:40:
[...]

Aan/uit knop heeft meerdere functies :
1) kort aanraken : TAB gaat in/uit slaapstand
2) lang aanraken >2 sec : TAB gaat aan/uit ==> dit is minimaal 1 maal per week aan te raden / diverse cache geheugens worden aldan geleegd en de TAB is na een 'echte' uit/aan vaak aanmerkelijk sneller en minder stroperig.
3) indien TAB een vastloper heeft middels lang drukken forceer je een ForceClose.
I know :). Maar ik heb dus af en toe dat nadat ik kort op de aanknop druk (uit standby halen) het touchscreen niet reageert. Ik hou de aanknop dan ingedrukt (popupje 'wilt u afsluiten' verschijnt, maar kan niet klikken') totdat de tab forceclosed.

Overigens zou de tab volledig aan en uit doen niet nodig moeten zijn. Net als op mijn smartphone, is nu ook al een aantal weken achter elkaar aan en blijft gewoon prima en vlot werken, zoals het hoort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perceptive
jacobras schreef op donderdag 07 juli 2011 @ 13:19:
[...]

I know :). Maar ik heb dus af en toe dat nadat ik kort op de aanknop druk (uit standby halen) het touchscreen niet reageert. Ik hou de aanknop dan ingedrukt (popupje 'wilt u afsluiten' verschijnt, maar kan niet klikken') totdat de tab forceclosed.
Zelfde probleem hier. Het lijkt me een bug in de firmware.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr.DJ95
okee , ik heb het helemaal niet door gehad van 3.1 geen melding niks. effe kijken of ik hem zo kan binnehalen , jullie zullen mij opmerkingen wel weer lezen =p

edit: kmijn iconia zegt dat hij up to date is , maar hij draait nog 3.0.1 wat moet ik doen?

[ Voor 23% gewijzigd door mr.DJ95 op 07-07-2011 15:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jacobras

jacobras

Developer

mr.DJ95 schreef op donderdag 07 juli 2011 @ 15:54:
okee , ik heb het helemaal niet door gehad van 3.1 geen melding niks. effe kijken of ik hem zo kan binnehalen , jullie zullen mij opmerkingen wel weer lezen =p

edit: kmijn iconia zegt dat hij up to date is , maar hij draait nog 3.0.1 wat moet ik doen?
Wachten ;). Mijne denkt ook nog dat hij up-to-date is, is een kwestie van tijd voordat hij bij iedereen wordt uitgerold.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr.DJ95
okeej , was al bang:P , ik heb nu wel een hele fijne muziek speler genaamd: Ubermusic aanrader , met strakke widget

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• E-Neo
Neem aan dat die update gefaseerd gaat. Hier ook nog geen teken van update. Ben ook nog 3.0.1. Is die update zo'n 100 mb? Zwerf op dit moment door Europa. Hoop dat ik een snel Wifi punt heb als die update komt.

OJ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• E-Neo
Hebben jullie dit soms ook? Met name krantensites als nu, telegraaf, volkskrant storten soms na een paar seconden af. Staat er misschien een banner op die de browser pootje haakt? Vandaag doet de Volkskrant het niet. Een paar dagen geleden deed nu.nl en de telegraaf het niet.

Oj
Pagina: 1 ... 6 ... 14 Laatste